Wij hadden hetzelfde probleem met ZG. Ook het feit dat iedereen maar rolt voor alle items was een soort van doorn in het oog. Omdat we zelf een dkp applicatie hadden lopen voor MC/Onyxia/BWL hebben we dat gekopieerd en een ZGP-tabelletje gemaakt. Met eigenlijk hele simpele regels: elke bosskill is 1 zgp, Jindo en Hakkar 2 zgp. Geen tijdbonus, de bosses gaan snel genoeg neer. Alles wat er dropt gaat per zgp, op coins en bijous na, die worden normaal verrolt (groupsloot op rare). Het heart of Hakkar gaat voor 25 zgp, en alle andere epics voor minstens 5. Alle blauwe drops minimaal 1 bieden, wordt er niets geboden: dissen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:15:
Mijn Guild heeft een probleem, we doen MC nu 1 maand en we farmen de eerste 8 bazen first try..
Iedereen is enthousiast over MC en we zijn druk bezig om Majordomo te kunnen summonen. (Water Quest). We proberen hem dit weekend en hopelijk gaat ie down.
MC werkt overigens puur met dkp systeem (per uur en per boss dkp).
Alleen hebben we last van inactivaty van mensen bij andere instances: ZG (we gebruiken rollsysteem)
Het lukt maar niet om mensen hier aandacht voor te laten krijgen... we eindigen vaak met 15man... met een tekort aan mages en locks.
Nu hebben we geprobeert om mensen die niet actief zijn te kicken.. en nieuwe te inviten.
Geen succes.. ze blijven in hun battlegrounds en stratholme's..
Ik heb ze 100x proberen duidelijk te maken wat er voor goede items droppen in ZG.. maar neehoor..
Ze komen alleen naar MC, want daar droppen de epics!
Nu zit ik te denken om een dkp systeem voor ZG in te voeren (20man systeem).. Misschien klinkt dit interessanter voor de mensen en zullen ze nu wel komen..
Iemand anders nog een idee? Hoe regelt jullie guild dit, Rollen of DKP? Gebruiken jullie signups voor ZG? enz..
Want ik wil ZG vaker doen.... we doen nu 1x per week de eerste 4 bosses (niet met gemak, erg jammer).. Maar ik wil Thekal enz proberen.
Alvast Bedankt
Toen Hakkar down kwam de raid sneller vol trouwens (daarvoor was het echt zeuren of mensen niet mee wilden). Gisteren voor het eerst een serieuze poging op Jindo gedaan, en de 3e try was die neer, zonder dat we shadow protection potions hadden gebruikt (die we wel bij ons hadden voor de echt serieuze poging
Paling Terran & Shaman