X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
>_<Mojo schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:18:
Die naam was wat verwarrend
En je bent naar east gegaan, niet west
Haal ik de hele avond al door elkaar. Het zullen die 30 dm west runs voor mindtap talismans wel geweest zijn ;p
"Het gaat om de reis, en niet de bestemming"
Dus ga niet grinden om sneller te lvl'n.
Daar schiet je IMHO weinig mee op.
Neem de tijd, doe waar je zin in hebt.
Ga es lekker vissen als je wil. probeer 2 proffesions. ga eens een uurtje rare gesprekken volgen in de barrens. Doe quests, doe die samen met anderen. Word vrienden met wat mensen.
Het is niet zo dat alles leuker is op lvl60. sterker nog, ik vond het lvl'en naar 60 leuker dan het 60 zijn .......
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Wederom, fix het dan als het zgn een exploit is, imho is alles wat je kan doen geoorloofd, muv het gebruiken van engine bugs, ze hebben imho genoeg tijd gehad om de bloodlord te fixen als blizzard dat idd als een exploit ziet (je exploit immers niets dus die benaming klopt ook niet echt)het punt is niet dat een GM er niks van zegt, maar over het intended is of niet. Kijk bijvoorbeeld naar Broodlord Lashlayer, spelers waren slim en pullde hem naar de room van Vaelstraz waar ze hem rondjes liepen lopen achter de MT aan en hem zo neer kiten.
Waarom zou dat niet mogen? De kamer zit in het spel, broodlord kon er gewoon zelf naar toe lopen, dus geen exploit? Wel dus, blizzard heeft het na een tijdje een exploit van gemaakt en het daarna gefixed.
Idd, maar dan heb je het over een bug in t spel, dat is dus niet te vergelijken met een bepaalde strategie die zgn niet zou mogen (zonder dat iemand redelijkerwijs kan verwachten dat het niet mag, niet iedereen heeft hetzelfde kromme denkraam als blizz immers)Zelfde als met onyxia op dit moment, als je haar pakt op de patchday dan reset haar instance niet, dus kan je de instance 40x achter elkaar doen zonder dat je bound word. Het is nog geen exploit genoemd, maar ik weet zeker dat het not intended is en dat het word gefixed
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Sorry voor de erg late quote, maar heeft iemand enig idee welke potion deze meneer bedoelt? Kan namelijk niets vinden, behalve Mage / Priest talentsVerwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:57:
Jullie weten trouwens dat het mogelijk is om in AQ te komen, al voordat het is geopend?
Benodigheden:
potion waardoor je zweeft (weet de exacte naam niet meer)
tijd
Via Tanaris ga je lopen/zwemmend langs het zuiden richting Silithus.
Bij het 2e strandje wat je dan tegenkomt (niet dat eerst met die turtles) zit er een ingang richting UnGoro.
Via via kun je dan in AQ komen, ik was gisteren mijn potion vergeten, dus ik moet het vandaag weer proberen.
Screenies van gisteravond:
http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/aq.jpg
http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/aq2.jpg
http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/aq3.jpg
http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/aq4.jpg
http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/aq5.jpg
http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/aq6.jpg
Surfin' paradise!
Als je iets doet zoals het niet bedoelt is, dan kan je ervan uitgaan dat het bedoelt is als exploit.blouweKip schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:45:
[...]
Wederom, fix het dan als het zgn een exploit is, imho is alles wat je kan doen geoorloofd, muv het gebruiken van engine bugs, ze hebben imho genoeg tijd gehad om de bloodlord te fixen als blizzard dat idd als een exploit ziet (je exploit immers niets dus die benaming klopt ook niet echt)
[...]
Idd, maar dan heb je het over een bug in t spel, dat is dus niet te vergelijken met een bepaalde strategie die zgn niet zou mogen (zonder dat iemand redelijkerwijs kan verwachten dat het niet mag, niet iedereen heeft hetzelfde kromme denkraam als blizz immers)
En ik heb 0 respect voor mensen die exploits gebruiken, zodra het bekend is als exploit, van mijn part mogen hun accounts gewoon gedelete worden.
Noggenfogger Elixir geeft je af en toe slowfall, buff tooltip zegt iets van 'You feel light as a feather'. Is te koop in Tanaris na je een paar quests hebt gedaan. Enige potion die ik ken die je laat 'zweven'.Snappie88 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:49:
[...]
Sorry voor de erg late quote, maar heeft iemand enig idee welke potion deze meneer bedoelt? Kan namelijk niets vinden, behalve Mage / Priest talents
There is no magic.
Verwijderd
shaman, lock en warrior, 20 min maxVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:16:
[...]
Ja die laatste (want dat is het) ben ik dus
Gewoon 2 rogues en 2 shamans bij me en er doorheen raggen. Hydrospawn, Satyr, Lethandris, Alzzin, is een heel simpel trajectje, doe je in een half uurtje of zo max.
Heb nu 25% crit, 850 attack power en +14% to hit
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Verwijderd
En niet eens een van die arme, ondergewaardeerde Paladins van je wat laten winnen?Imodium schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 05:24:
Toch wel een aardig weekje voor mij wat loot betreft. Zondag al Cloak of Firemaw gewonnen voor niet bijster veel DKP. En gisteren was het weer raak. Boots of the Shadowflame voor nog minder DKP.
Heb nu 25% crit, 850 attack power en +14% to hit
Blizzard mag wel blij zijn met zulke onkritische klanten, kun je me uitleggen hoe ik kan uitvinden wanneer iets zo "niet bedoeld is"?Als je iets doet zoals het niet bedoelt is, dan kan je ervan uitgaan dat het bedoelt is als exploit.
En ik heb 0 respect voor mensen die exploits gebruiken, zodra het bekend is als exploit, van mijn part mogen hun accounts gewoon gedelete worden.
zoals ik hiervoor al zei: als het kan dan is het zo bedoeld, en als het niet zo bedoeld is dan moet dat gefixt worden, het zou wat zijn als blizzard willekeurig accounts gaat deleten omdat mensen de mogelijkheden gebruiken die blizzard zelf in het spel gezet heeft, imho is alleen het moedwillig misbruiken van engine bugs een exploit te noemen, en wederom: daar ligt de verantwoordelijkheid ook primair bij blizzard om het te fixen.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Snap ik niet. Je kan toch zelf wel nagaan wanneer iets een exploit is en wanneer niet?blouweKip schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:15:
[...]
Blizzard mag wel blij zijn met zulke onkritische klanten, kun je me uitleggen hoe ik kan uitvinden wanneer iets zo "niet bedoeld is"?
zoals ik hiervoor al zei: als het kan dan is het zo bedoeld, en als het niet zo bedoeld is dan moet dat gefixt worden, het zou wat zijn als blizzard willekeurig accounts gaat deleten omdat mensen de mogelijkheden gebruiken die blizzard zelf in het spel gezet heeft, imho is alleen het moedwillig misbruiken van engine bugs een exploit te noemen, en wederom: daar ligt de verantwoordelijkheid ook primair bij blizzard om het te fixen.
Kijk, als je nou (zoals hier gelezen) bloodlord achter de spijlen pulled, dat noem ik exploiten. Onyxia doet en niet gesaved worden is ook exploiten. DM west doen en daar voorbij die helling op een hoek springen = exploiten. Eigenlijk alles is wel exploiten als het veel makkelijker wordt dan bedoeld is.
Met die nieuwe hakkar ook. Er is nu al een filmpje van een rogue + priest die em doen met zijn 2en. Die laten hem in berserker mode gaan, en dan als je goed staat wordt je niet tot nauwelijks geattacked, dat is ook exploiten.
Ben het er wel mee eens dat het beter gefixed moet worden door blizzard
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Als je op de muur staat is er niks geks aan de hand, hij komt gewoon naar de groep als iemand niet op let ofzo....
Lijkt me dat het gewoon werkt "as intended"
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Pak Lootlord gewoon zoals het moet en kijk dan of je goed genoeg bent, zo niet... blijven proberen!
En hij is zo simpel eigenlijk he, Raptor eerst killen, daarna Lootlord laten tanken en bij whirlwind gewoon even wat achteruit stappen uit zn range, na de whirlwind weer terug aanvallen, en als hij je aankijkt (dit kan je niet missen ongeveer) alle attacks stoppen en zelfs niet bewegen ook al valt hij je aan. Elke keer als er iemand van je raid doodgaat word Lootlord een level hoger en na een tijd is hij gewoon onverslaanbaar geworden als je niet goed oplet.
Exploits... sigh, het is geen CS

@Edit, afgelopen weekend maar weer 3 stukken nieuwe gear bij elkaar gesprokkeld
[ Voor 12% gewijzigd door RaseriaN op 21-02-2006 09:09 ]
Maar dan nog. waarom zo moeilijk doen?Macadoshis schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:04:
Effe over Bloodlord.. Op de forums gelezen dat op het muurtje staan geen probleem is, maar wel tussen de muur en de speren staan. Als je tussen de speren en de muur staat, kan hij je namenlijk niet raken...
Als je op de muur staat is er niks geks aan de hand, hij komt gewoon naar de groep als iemand niet op let ofzo....
Je maakt gewoon een grote cirkel waar normaal die raptors staan. Je pulled de raptor en mandokir apart, eerst de raptor mollen en dan hemzelf.
Als je gewoon genoeg afstand houd is het echt geen probleem, er is gewoon geen reden om te exploiten. Die baas is gewoon te simpel, zelfs na de buff...
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Mensen zijn creatief en zullen andere oplossingen vinden dan verwacht. Exploits? Boeit me eigenlijk niet, ik vind gewoon dat Blizzard niet spelers kan gaan straffen voor fouten die hun eigen developers gemaakt hebben.jarnotjuh schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:46:
[...]
Snap ik niet. Je kan toch zelf wel nagaan wanneer iets een exploit is en wanneer niet?
Kijk, als je nou (zoals hier gelezen) bloodlord achter de spijlen pulled, dat noem ik exploiten. Onyxia doet en niet gesaved worden is ook exploiten. DM west doen en daar voorbij die helling op een hoek springen = exploiten. Eigenlijk alles is wel exploiten als het veel makkelijker wordt dan bedoeld is.
Met die nieuwe hakkar ook. Er is nu al een filmpje van een rogue + priest die em doen met zijn 2en. Die laten hem in berserker mode gaan, en dan als je goed staat wordt je niet tot nauwelijks geattacked, dat is ook exploiten.
Ben het er wel mee eens dat het beter gefixed moet worden door blizzard
Mensen die creatief zijn kunnen meestal een encounter gewoon weg niet aan, snappen de tactics niet of luisteren gewoonweg niet op Ventrilo of Raidchat. Maarja, ga je gang vroeg of laat word het eruit gehaald en daar sta je dan, kun je Lootlord niet eens killen omdat je muurtje weggehaald is..Miles Teg schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:07:
Mensen zijn creatief en zullen andere oplossingen vinden dan verwacht. Exploits? Boeit me eigenlijk niet, ik vind gewoon dat Blizzard niet spelers kan gaan straffen voor fouten die hun eigen developers gemaakt hebben.
Als er mensen zijn stuur me dan even een berichtje hier op GoT
Kunnen we misschien keer samen spelen als ik niet in MC/BWL zit
Wie zegt dat wij moeilijk doenjarnotjuh schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:07:
[...]
Maar dan nog. waarom zo moeilijk doen?
Je maakt gewoon een grote cirkel waar normaal die raptors staan. Je pulled de raptor en mandokir apart, eerst de raptor mollen en dan hemzelf.
Als je gewoon genoeg afstand houd is het echt geen probleem, er is gewoon geen reden om te exploiten. Die baas is gewoon te simpel, zelfs na de buff...
Het maakt me geen reet uit waar de rest staat als ik hem tank... als ze maar opletten als ze een whsiper krijgen
Ik zeg alleen dat op de muur staan niet gezien wordt als een exploit. Net zoals die UBRS fire ress buff... Is een blue post over dat het geen exploit is, en er wordt ook gezegd in die post: Waarom denk je dat die gasten zo dichtbij MC staan
En als het echt een exploit zou zijn, moet blizzard het maar fixen.. ze hebben lang genoeg de tijd gehad.. of niet soms?
[ Voor 19% gewijzigd door Macadoshis op 21-02-2006 09:19 ]
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Dan verzinnen ze wel weer wat anders, wat is het probleem? Waarom mag er maar 1 manier zijn om een baas om te leggen?RaseriaN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:11:
[...]
Mensen die creatief zijn kunnen meestal een encounter gewoon weg niet aan, snappen de tactics niet of luisteren gewoonweg niet op Ventrilo of Raidchat. Maarja, ga je gang vroeg of laat word het eruit gehaald en daar sta je dan, kun je Lootlord niet eens killen omdat je muurtje weggehaald is..
Dat van Bloodlord is echter een dunne lijn tussen exploit en niet exploit, want blizzard heeft gezegd dat als jij een Mob/Boss aanvalt, hij ook jou moet kunnen raken. Kan hij dat niet dan ben je aan het exploiten. Als voorbeeld moet je maar naar de eerste Chromaggus kills kijken, daar kon je ook uit LoS van de breaths staan, maar nog wel Chromaggus aanvallen. Dit kan nog steeds btw, echter krijg je dan wel de breath op je.Macadoshis schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:17:
[...]
Wie zegt dat wij moeilijk doen![]()
Het maakt me geen reet uit waar de rest staat als ik hem tank... als ze maar opletten als ze een whsiper krijgen![]()
Ik zeg alleen dat op de muur staan niet gezien wordt als een exploit. Net zoals die UBRS fire ress buff... Is een blue post over dat het geen exploit is, en er wordt ook gezegd in die post: Waarom denk je dat die gasten zo dichtbij MC staan![]()
En als het echt een exploit zou zijn, moet blizzard het maar fixen.. ze hebben lang genoeg de tijd gehad.. of niet soms?
Verwijderd
*zwaai* :-)Brummetje schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:15:
* Brummetje vraagt zich eigenlijks af wie er nog meer op Bloodfeather spelen ?..
Als er mensen zijn stuur me dan even een berichtje hier op GoT
Kunnen we misschien keer samen spelen als ik niet in MC/BWL zit(MC eigenlijks nooit meer omdat guild beetje is opgesplits in mensen met tier2 en mensen met niks of tier1
)
Undead/Mage hier genaamd Appelkoek
Verwijderd
Dus elke keer als ik bijmezelf denk "Hmm, dat was makkelijk" moet ik maar op internet gaan zoeken of mijn tactiek wel of niet een exploit was.jarnotjuh schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:46:
[...]
Snap ik niet. Je kan toch zelf wel nagaan wanneer iets een exploit is en wanneer niet?
Het mooie van WoW is dat je verschillende tactieken hebt om bosses neer te halen. Je probeert eens dit, dan weer dat en op een gegeven moment heb je iets gevonden wat voor je guild werkt.
Straks ga je me ook nog vertellen dat iedereen dezelfde tactiek moet gaan gebruiken bij elke boss, want die andere kan wel eens makkelijker zijn en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
AL lvl 60?Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:41:
[...]
*zwaai* :-)
Undead/Mage hier genaamd Appelkoek
Als protection warriors leuk om geld mee te grinden ^^
Kijk daar hebben we nou wat aan. Wij exploiten dus niet, dank jeMacadoshis schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:04:
Effe over Bloodlord.. Op de forums gelezen dat op het muurtje staan geen probleem is, maar wel tussen de muur en de speren staan. Als je tussen de speren en de muur staat, kan hij je namenlijk niet raken...
Zat gisteren nog te zoeken op de wow forums maar zoek functie is brak en had geen zin 40 pagina's te gaan doorworstellen of ik hier een post over kon vinden.
Verwijderd
Ja, sinds een week lvl 60Brummetje schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:47:
[...]
AL lvl 60?
Mages
Als protection warriors leuk om geld mee te grinden ^^
Verwijderd
Heb ik iets gemist? zover ik weet loopt horde nog flink achter met de inzamelingsactie.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:24:
Chromaggus down na 4e poging. Nu bezig met Nefarian, maar die is best lastig. A.s. Zaterdag worden de gates geopened op Aszune, dus weer wat nieuws.
Dathon, lvl 60 paladin Aszune
Btw: Dathon lvl 28 Dwarf Rogue op Stormscale, maar heb ik al een half jaar niet actief meegespeeld.
[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 21-02-2006 09:51 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Vanavond begint de guild toch met MC vanaf begin tot Ragnaros en ik moet er weer bij wezen bij Ragnaros dus kan voor die tijd wel ff met jou grinden ofzo ^^Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:50:
[...]
Ja, sinds een week lvl 60Whisper me maar eens
Weet wel leuk plekje waar ook best veel alliance lopen ^^
IddVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:46:
[...]
Dus elke keer als ik bijmezelf denk "Hmm, dat was makkelijk" moet ik maar op internet gaan zoeken of mijn tactiek wel of niet een exploit was.
Het mooie van WoW is dat je verschillende tactieken hebt om bosses neer te halen. Je probeert eens dit, dan weer dat en op een gegeven moment heb je iets gevonden wat voor je guild werkt.
Straks ga je me ook nog vertellen dat iedereen dezelfde tactiek moet gaan gebruiken bij elke boss, want die andere kan wel eens makkelijker zijn en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
[ Voor 4% gewijzigd door Bulligan op 21-02-2006 09:55 ]
Moet ik wel even SCT uitschakelen, anders trekt m'n PC het niet alle nummertje op m'n scherm te gooien. 300k dps ftw...Hooli-gan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:54:
[...]
Idd. Dus voor de mensen die het niet wisten, die corehound packs na Luci, daar moet je alle 5 groepen tegelijk pullen. Anders is het te makkelijk
, om maar een voorbeeld te geven.
Ben inmiddels al over de helft van lvl 58, dus het schiet nu redelijk op met mijn mage
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
Ik wil iemand een trial key geven. Ik heb begrepen dat men deze een keer over de mail heetf gekregen. Deze mail kan ik nergens terug vinden. Is er nog een andere manier om deze te achterhalen?
Denk niet meer dat deze mail geldig is tenzij je er al een key mee had aangemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:09:
Ik had een vraagje.
Ik wil iemand een trial key geven. Ik heb begrepen dat men deze een keer over de mail heetf gekregen. Deze mail kan ik nergens terug vinden. Is er nog een andere manier om deze te achterhalen?
kijk je zit nou dingen te verzinnen die helemaal nergens over gaan, ik zou wel even die forum post willen zien waarin staat dat je op het muurtje staat.Hooli-gan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:54:
[...]
Idd. Dus voor de mensen die het niet wisten, die corehound packs na Luci, daar moet je alle 5 groepen tegelijk pullen. Anders is het te makkelijk
, om maar een voorbeeld te geven.
Kijk wat jij niet begrijpt is dat bazen als hun skills en abilities moeten kunnen gebruiken, heb jij een tactic waardoor hij dus NIET een van zijn abilities gebruikt of dat ze buggen dan is het dus een exploit. Blizzard heeft al HEEL vaak gezegd dat zulke dingen gewoon common sense zijn.
Maar voor zover ik weet is het als je op het muurtje gaat staan de ability van zijn charge en fear compleet nutteloos geworden waardoor de encounter dus gewoon useless is en speel je hem als "not intended".
Hetzelfde geld voor de razorgore fight, er is nog nooit gezegd op de forums dat Devine intervention gebruiken not intended is of een exploit, het is ook niet eens echt een bug, maar toch zou ik het nooit gebruiken omdat het gewoon duidelijk is niet hoort bij de fight. Maar waarom haalt blizzard het niet weg dan?
Sowieso zijn de UBRS buff en op het muurtje staan echt compleet andere dingen. De ene zat in het spel en breekt echt niks, enige wat je krijgt is wat meer fire resist. Ten tweede kost het je iets van 35 minuten om die buff te halen ofzo en ten derde als je dood gaat is hij al weer weg.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
Onze guild is sinds een maand of 2 MC beginnen doen en alles ging eigenlijk supermakkelijk.. Nu nog steeds, met het enige probleem dat we Domo op een of andere manier niet meer neerkrijgen.. Als gevolg daarvan zijn er minder en minder mensen die nog opdagen op die avonden, en komt iedereen enkel nog op momenten waarop de eerste bossen gekilld worden..
Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat ook dit soort dingen in dkp kunnen meegerekend worden op een of andere manier, maar vind het nergens terug.. Onze guild gebruikt namelijk om bepaalde redenen geen dkp, alhoewel het systeem dat wel gebruikt wordt in feite een onofficiele vorm van dkp lijkt te zijn.. En als er in een bepaalde vorm van dkp een manier zit om mensen te motiveren om toch ook te komen als er minder kans is op epics (avondjes wipen dus
Other thing: We hebben nogal veel moeilijkheden met de Tijgerboss in ZG.. Onze tactiek is blijkbaar om in ph2 de adds zoveel mogelijk te chainfearen (vaak maar 1, max 2 mages mee, en die zijn al lang oom tegen dan en zeggen dat het niet te doen is om ze gesheept te houden).. Anyway, die gefearede katjes komen best snel terug en killen meestal de halve raid, als ze niet snel genoeg terug gefeard worden ofzo.. Meestal killen we deze boss dus met heel veel geluk, en heel weinig mensen nog staand.. Ik vroeg me af of er geen manier is om die adds te voorkomen ofzo? Manadrain gebeurt iig al, maar lijkt daarop geen effect te hebben..
iig al bedankt als iemand ff kan helpen hiermee
Verwijderd
Maar wat gaat het levelen langzaam als je maar 3 uur per dag kunt spelen (weekeinden uitgezonderd). Ondertussen ook uitgenodigd door een Guild (zijn er hier nog Mountain Kings aanwezig?) en heb me diverse personen uit deze guilds questen en raids gedaan. Verder een groep van WoW vrienden in mijn lijst staan waarmee we meerdere keren BFD hebben proberen te doen. Gisteren eindelijk de gehele BFD instance kunnen doen, dat wil zeggen dat niemand in één keer pleite ging oid (midden in een battle kom je er vervolgens achter dat je nog maar met z'n drieen bent).
Kortom, ondertussen ook al verslaafd aan WoW. Jammer genoeg weinig tijd om te spelen vanwege een MCSE studie, ziekte en natuurlijk werk
Kijk, die snapt 'emRaseriaN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:11:
Mensen die creatief zijn kunnen meestal een encounter gewoon weg niet aan, snappen de tactics niet of luisteren gewoonweg niet op Ventrilo of Raidchat. Maarja, ga je gang vroeg of laat word het eruit gehaald en daar sta je dan, kun je Lootlord niet eens killen omdat je muurtje weggehaald is..
Dat zegt niemand. Als ging je met z'n allen op de kop staan, see if I care. Gaat erom dat dat, volgens mij, niet is zoals die encounter bedoeld is.Miles Teg schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:28:
Dan verzinnen ze wel weer wat anders, wat is het probleem? Waarom mag er maar 1 manier zijn om een baas om te leggen?
[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 21-02-2006 10:30 ]
https://niels.nu
je kan natuurlijk dkp per uur geven zodat je bij het wipen net zoveel verdient als op de andere avonden.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:24:
Na maandenlang stil meelezen me toch maar es komen mengen
Onze guild is sinds een maand of 2 MC beginnen doen en alles ging eigenlijk supermakkelijk.. Nu nog steeds, met het enige probleem dat we Domo op een of andere manier niet meer neerkrijgen.. Als gevolg daarvan zijn er minder en minder mensen die nog opdagen op die avonden, en komt iedereen enkel nog op momenten waarop de eerste bossen gekilld worden..
Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat ook dit soort dingen in dkp kunnen meegerekend worden op een of andere manier, maar vind het nergens terug.. Onze guild gebruikt namelijk om bepaalde redenen geen dkp, alhoewel het systeem dat wel gebruikt wordt in feite een onofficiele vorm van dkp lijkt te zijn.. En als er in een bepaalde vorm van dkp een manier zit om mensen te motiveren om toch ook te komen als er minder kans is op epics (avondjes wipen dus) dan heb ik iig alweer een punt meer op mn motivatie om hun te overtuigen dkp toch maar es te proberen
Evt doen je dubbele dkp op de avonden dat je domo probeerd reken maar dat er dan meer mensen komen. Anders winnen ze gewoon niks meer op de andere avonden.
Dat zit er al sincs het begin in, dat is geen content die nog gaat komen maar gewoon een zooi probeersels. Zit er altijd al in.
Wij geven X DKP per uur op wipe raids in BWL.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:24:
En als er in een bepaalde vorm van dkp een manier zit om mensen te motiveren om toch ook te komen als er minder kans is op epics (avondjes wipen dus) dan heb ik iig alweer een punt meer op mn motivatie om hun te overtuigen dkp toch maar es te proberen
[ Voor 45% gewijzigd door Hydra op 21-02-2006 10:35 ]
Verwijderd
wat betreft domo, 1 mt target die adds afgaat (micht je dit nog niet doen) geen verwarring met andere tanks als er maar 1 zichtbaar is voor de raid. Iedereen die daarna nog een andere add dan die van de mt attacked is een idioot en verdient een raidkick(m.u.v andere tanks + mages die sheepen natuurlijk)
Domo is echt een van de meest saaie fights in mc ooit
Verwijderd
Maar man wat is die Horde sterk, zou bijna overpowered zeggen, die Alliance maakte geen schijn van kans
Hoe dan ook echt super, dat AV
Wie speelt er op Doomhammer? /w Bedzjer
Wij gaan gewoon op CTRA MT volgorde van beneden naar boven. Hardstikke duidelijk en IMHO geen fouten mee te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:32:
naja, snap eigenlijk niet waarom je die katjes in phase 2 niet gewoon omlegd, aangezien ze echt binnen een paar seconden doodliggen. ze spawnen wel weer, maar het is veel beter dat je ze afmaakt dan staat te fearen.
wat betreft domo, 1 mt target die adds afgaat (micht je dit nog niet doen) geen verwarring met andere tanks als er maar 1 zichtbaar is voor de raid. Iedereen die daarna nog een andere add dan die van de mt attacked is een idioot en verdient een raidkick(m.u.v andere tanks + mages die sheepen natuurlijk)
Domo is echt een van de meest saaie fights in mc ooit
[img=http://img51.imageshack.us/img51/6048/wowscrnshot0220062332268nj.th.jpg]
[ Voor 81% gewijzigd door Monsie op 21-02-2006 10:41 ]
Sign here please
Wij chain fearen gewoon (geen mana drain, echt useless op die baas, heeft alleen nut op Je'klik. (en heel misschien jindo, alhoewel ik die mind control totems irritanter vind dan de healing totems) en laten rogue's die adds tanken, rogue's hebben genoeg dodge om ze ff een paar seconden te fearen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:24:
Other thing: We hebben nogal veel moeilijkheden met de Tijgerboss in ZG.. Onze tactiek is blijkbaar om in ph2 de adds zoveel mogelijk te chainfearen (vaak maar 1, max 2 mages mee, en die zijn al lang oom tegen dan en zeggen dat het niet te doen is om ze gesheept te houden).. Anyway, die gefearede katjes komen best snel terug en killen meestal de halve raid, als ze niet snel genoeg terug gefeard worden ofzo.. Meestal killen we deze boss dus met heel veel geluk, en heel weinig mensen nog staand.. Ik vroeg me af of er geen manier is om die adds te voorkomen ofzo? Manadrain gebeurt iig al, maar lijkt daarop geen effect te hebben..
Wij laten 2 warlocks gewoon de hele tijd die adds targetten en aangezien Thekal zelf amper leven heeft in phase 2 dps je hem zeer snel neer.
Dus, als ik het goed begrijp zou je de Baron in Strat UD ook niet zover mogelijk mogen weghouden van de niet-melee'ers, omdat die anders niet die damage van hem krijgen. Buiten de fearrange staan van Maggy hoort dan ook niet, en buiten de LOS van luci blijven is ook not done...Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:29:
[...]
Kijk, die snapt 'emHet kan me ook weinig schelen of het daadwerkelijk wel of niet zo de bedoeling is, als ik het idee heb dat het niet de bedoeling kan zijn omdat bepaalde delen van de encounter niet werken, dan doe ik het liever niet. Kijk maar naar de bat aspect, als je haar eerst ver genoeg weg pullde van de cave kon ze de bats niet summonen. Nu hebben ze dat ook gefixed. Dat was ook gewoon een exploit.
Dat zegt niemand. Als ging je met z'n allen op de kop staan, see if I care. Gaat erom dat dat, volgens mij, niet is zoals die encounter bedoeld is.
De muur staat er, _dus_ je mag er gebruik van maken. Vind Blizzard dat het dat te makkelijk maakt, is dat _hun_ fout, en zorgen _zij_ er maar voor dat het gefixt wordt. Tot die tijd zie ik geen reden waarom je dat niet zou mogen gebruiken. Een hotfix die 1 boss-encounter fixt (een muurtje weghalen lijkt me nauwelijks een versienummertje waard...) is snel gemaakt en gereleased.
Blizzard doet een beroep op de "common sense" van de gamer, terwijl ze zelf dus blijkbaar niet genoeg "common sense" hebben om te bedenken wat de gevolgen van zo'n muurtje zou zijn...

Totaal anders, want Baron heeft een Aura die net klein genoeg is om Casters/Healers/Ranged eruit te laten, gek he dat de kamer ook net groot genoeg is om dit te doen..Miles Teg schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:46:
[...]
Dus, als ik het goed begrijp zou je de Baron in Strat UD ook niet zover mogelijk mogen weghouden van de niet-melee'ers, omdat die anders niet die damage van hem krijgen. Buiten de fearrange staan van Maggy hoort dan ook niet, en buiten de LOS van luci blijven is ook not done...
De muur staat er, _dus_ je mag er gebruik van maken. Vind Blizzard dat het dat te makkelijk maakt, is dat _hun_ fout, en zorgen _zij_ er maar voor dat het gefixt wordt. Tot die tijd zie ik geen reden waarom je dat niet zou mogen gebruiken. Een hotfix die 1 boss-encounter fixt (een muurtje weghalen lijkt me nauwelijks een versienummertje waard...) is snel gemaakt en gereleased.
Blizzard doet een beroep op de "common sense" van de gamer, terwijl ze zelf dus blijkbaar niet genoeg "common sense" hebben om te bedenken wat de gevolgen van zo'n muurtje zou zijn...
Hier maak je geen gebruik van een muurtje/pilaar/trap/speren om uit LoS te komen en dus ongehinderd aan te kunnen vallen
Geen appels met peren vergelijken om je standpunt te versterken, gaat je niet lukken
Maargoed, ik sluit me bij Hydra.. see if i care, zodra het ge-bugfixed is kunnen jullie LootLord de eerst komende tijd niet aan
dit klopt dus niet he, want Baron kan de niet Melee'rs wel raken als hij een van hun als target heeft, zelfde voor voor maggy. over luci, als je uit LoS staat kan je hem niet aanvallen dus dan maakt het niet uit. (zie breath chrom/aoe firemaw)Miles Teg schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:46:
[...]
Dus, als ik het goed begrijp zou je de Baron in Strat UD ook niet zover mogelijk mogen weghouden van de niet-melee'ers, omdat die anders niet die damage van hem krijgen. Buiten de fearrange staan van Maggy hoort dan ook niet, en buiten de LOS van luci blijven is ook not done...
Verwijderd
Naar mijn mening wordt er te snel gesproken over een exploit.Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:29:
[...]
Kijk maar naar de bat aspect, als je haar eerst ver genoeg weg pullde van de cave kon ze de bats niet summonen. Nu hebben ze dat ook gefixed. Dat was ook gewoon een exploit.
In mijn ogen is het gebruik van software van derden binnen WoW ten einde er beter op te worden, een exploit
Nu heb ik zelf geen ervaring in high-end instances en in totaal ben ik tweemaal toe een mob tegengekomen die gebugged was. Je skills ophogen zonder dat de mob iets terug doet. Kan handig zijn.
Bugs cq. foutjes zitten zo wie zo nog in WoW en zolang deze er niet uitgehaald zijn, kun je hier gebruik maken. In mijn ogen. Tenzij uiteraard je wordt aangesproken door een GM, maar da's een ander verhaal.
Tevens las ik net even vluchtig iets over er niet aan beginnen als je weet dat het niet zo hoort en dus een exploit zou zijn. Ik zeg, geen exploit maar bug die gefixed moet worden.
Alle classes hebben of hadden bugs en/of zouden gerevised moeten worden. Dan zeg je toch ook niet, dan speel ik die class maar niet?
Verwijderd
Ik kan vanuit die positie wel decursen en healen.M1lamb3r schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:50:
[...]
dit klopt dus niet he, want Baron kan de niet Melee'rs wel raken als hij een van hun als target heeft, zelfde voor voor maggy. over luci, als je uit LoS staat kan je hem niet aanvallen dus dan maakt het niet uit. (zie breath chrom/aoe firemaw)
Imho is het gewoon onterecht dat je mensen gaat/kunt straffen voor een fout die door jezelf is gemaakt, en die je in no-time kan fixen. Dat Blizzard het vervolgens gooit op "common-sense" is natuurlijk helemaal de simpelste methode.
Verwijderd
Gek heh, dat dat muurtje ervoor zorgt dat hij geen charges meer doet.RaseriaN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:50:
[...]
gek he dat de kamer ook net groot genoeg is om dit te doen..
Is toch precies hetzelfde.
Verwijderd
Ik speel al sinds het spel in de winkel ligt. Vandaar dat ik nu dus baal dat ik dat mailtje kwijt ben.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:27:
Ik weet niet of je WoW al een tijd in het bezit hebt, maar sinds enige tijd stopt Blizzard een 10day trial card in de doos van WoW zodat je deze aan een buddy kan geven
maar voorzover ik weet heeft blizzard de eerste guilds die Chrom killde niet gebanned, echter wel een waarschuwing uitgegeven nadat ze gezegd hadden dat het een exploit was, dat je er voor gebanned kon worden.
@perfect, raar het dat de ene boss het nog wel kan doen en de andere niet?
[ Voor 13% gewijzigd door Puc van S. op 21-02-2006 11:04 ]
Nee is het niet hetzelfde, zou pas hetzelfde zijn als je dus uit zn range gaat staan dat hij geen Aura meer heeft, dan zou het het zelfde zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:03:
[...]
Gek heh, dat dat muurtje ervoor zorgt dat hij geen charges meer doet.
Is toch precies hetzelfde.
Door dat muurtje te gebruiken disable je een van zn ability's, namelijk zijn charge.
Hopelijk ga je het eens snappen, zo niet.. post gerust!
Verwijderd
Weet iemand hier een mogelijke oorzaak voor ? Ik wil zo graag spelenVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:56:
GVD , ik kan niet op Earthen Ring , staat niet in het lijstje in het spel zelf , volgens blizzard is die echter gewoon up
Waarschijnlijk gewoon een reset oid.
Verwijderd
Ik begrijp je standpunt wel en ik snap het ook, maar ik ben het gewoon niet met je eensRaseriaN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:05:
[...]
Nee is het niet hetzelfde, zou pas hetzelfde zijn als je dus uit zn range gaat staan dat hij geen Aura meer heeft, dan zou het het zelfde zijn.
Door dat muurtje te gebruiken disable je een van zn ability's, namelijk zijn charge.
De kracht van WoW zit em in het feit dat er zo ontzettend veel te doen is en je heel veel vrijheid hebt in je doen en laten.
Dus ook in dit soort dingen, als Blizzard wilt dat het niet meer gebeurd moeten ze het maar onmogelijk maken en niet flauw gaan lopen bannen.
Natuurkunde: "Voorwerpen zoeken altijd de weg van de minste weerstand" Dit geld ook voor mensen
Verwijderd
om over die ''exploit'' even terug te kome: Hij charge ook als je achter de speren staat. Dus het maakt niets uitMojo schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:36:
[...]
Over de raptor kan je twijfelen, maar het is meer heal werk om hem gewoon te laten leven.
Over die exploit. Het lijkt me dat blizzard die charge er niet voor niets heeft in gestopt. Dus daarom is het wat lame om op (dus niet achter) te gaan staan. Als die dan niet zou chargen.. tsja.
Achter het muurtje staan lijkt me wat anders.. geen idee wat die dan wel of niet doetFeit blijft wel dat hij met charge ook goed te doen is. Alleen goed uitkijken voor zijn whirlwind
Door manadrain disable je ook abilities van bosses, is dat dan ook een exploit?RaseriaN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:05:
[...]
Nee is het niet hetzelfde, zou pas hetzelfde zijn als je dus uit zn range gaat staan dat hij geen Aura meer heeft, dan zou het het zelfde zijn.
Dat is onzin. Als jij oom bent zijn je abilities toch ook niet disabled..Exitium schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:23:
[...]
Door manadrain disable je ook abilities van bosses, is dat dan ook een exploit?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Nee, maak je gebruik van terrain of landbug's om een ability te disablen? -> exploit!Exitium schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:23:
[...]
Gebruik je Mindcontrol om LBRS buff te halen -> intended!
Gebruik je Manadrain om een boss aan te kunnen -> intended!
Gebruik je afstand om uit Baron zn aura te komen -> intended!
Maargoed, ik kap met deze discussie.. jullie doen maar gewoon zoals jullie nu bezig zijn.
Maar kom dan niet over een tijd te zeuren als deze bug gefixed word he
Ik vraag me af hoe streng ze zouden zijn op het farmen van onyxia zal ook wel bestrafft worden ben ik bang.
Oh god, kom op zeg, doe niet zo flauw... iedereen weet dat op een bepaald plekje gaan staan zoals bij lootlord zodat hij je niet kan raken ECHT niet de bedoeling is en dus gewoon een dikke exploit is. Geloof me nou maar dat dat asap gefixt gaat worden.Exitium schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:23:
[...]
Gister trouwens Chromaggus gepwned, Nefarius ff geprobeerd maar zag er nogal chaotisch uit die eerste fase.
En waarom is dat flauw? Hij heeft gelijk...onzin gezeur over exploit of niet. Wat maakt het uit? Als Blizzard het niet aan staat veranderen ze het wel. En tot die tijd is er niks aan de hand.Thijs schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:30:
[...]
Oh god, kom op zeg, doe niet zo flauw... iedereen weet dat op een bepaald plekje gaan staan zoals bij lootlord zodat hij je niet kan raken ECHT niet de bedoeling is en dus gewoon een dikke exploit is. Geloof me nou maar dat dat asap gefixt gaat worden.
Gister trouwens Chromaggus gepwned, Nefarius ff geprobeerd maar zag er nogal chaotisch uit die eerste fase.

[ Voor 18% gewijzigd door The Realone op 21-02-2006 11:39 ]
Zolang blizzard er niks over heeft gezegt is het geen Exploit en is het gewoon gebruik maken van het genen dat je kan..The Realone schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:38:
[...]
En waarom is dat flauw? Hij heeft gelijk...onzin gezeur over exploit of niet. Wat maakt het uit? Als Blizzard het niet aan staat veranderen ze het wel. En tot die tijd is er niks aan de hand.
Zeggen ze er wel wat van dan is het exploit en is het lame (In me ogen) om het te gebruiken en ook niet slim omdat je gebanned wordt.
Om deze discussie af te ronden...
Gebruik maken van het genen wat je kan is gewoon slim en niks met lame te maken..
Een exploit gebruiken is gewoon dom omdat je er gebanned van kan worden en het is veel leuker (vindt ik) om het zonder bugs te doen zodat het moeilijker is en dus uitdagender
Case closed!
Het gaat er gewoon om dat als jij een boss kan aanvallen, hij jou ook moet kunnen aanvallen met zijn abilities. Als jij uit range kan gaan staan bij de Bloodlord en hem dan kan DPSén is er niks aan de hand, maar nu ga je op een plek staan dat hoe close jij ook staat, hij jou gewoon niet kan aanvallen met zijn abilities.
Als je dit vergelijkt met Maggie zijn fear moeten alle healers nog steeds goed opletten elke keer want 1x door die fireblobs lopen en een healer gaat echt snel
Je kan nu gewoon chain dpsén, en chain healen want ook al watched hij je hij kan toch niet bij je komen. Enige waar je op zou moeten letten is je aggro maar ook dat is niet echt boeiend aangezien de tank kan taunten. De fight is gewoon bedoeld dat mensen moeten letten op hun eigen debuffs (iets wat CTRA al erg makkelijk maakt) en dat je een offtank gebruikt die elke keer gecharged word.
dat is dus echt onzin, je mag dus alles gewoon gebruiken tot er wat van gezegt is hoe duidelijk het ook een exploit is? Je moet gewoon zelf een beetje nadenken over of het nou wel of niet intended is. Bijvoorbeeld dus DI Razorgore of Wednesday Onyxia...Brummetje schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:52:
[...]
Zolang blizzard er niks over heeft gezegt is het geen Exploit en is het gewoon gebruik maken van het genen dat je kan..
Zeggen ze er wel wat van dan is het exploit en is het lame (In me ogen) om het te gebruiken en ook niet slim omdat je gebanned wordt.
Om deze discussie af te ronden...
Gebruik maken van het genen wat je kan is gewoon slim en niks met lame te maken..
Een exploit gebruiken is gewoon dom omdat je er gebanned van kan worden en het is veel leuker (vindt ik) om het zonder bugs te doen zodat het moeilijker is en dus uitdagender..
Case closed!
[ Voor 30% gewijzigd door Wiebbe op 21-02-2006 12:00 ]
Dus als ik in beserker ga clear ik mn fear?Wiebbe schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:57:
[...]
Maar de MT krijg nog steeds zijn fear en moet berserker switchen. (of fearwarden ;p).
[...]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Beserker Rage is die skillRoeligan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:01:
[...]
Dus als ik in beserker ga clear ik mn fear?
Edit : Sorry wist niet dat je nog geen 60 was enzo
[ Voor 16% gewijzigd door RaseriaN op 21-02-2006 12:02 ]
Verwijderd
Volgens mij is hier geen speld tussen te krijgen. Tuurlijk kan je allerlei flauwe voorbeelden verzinnen, maar het is volgens mij heel duidelijk wanneer iets wel of niet exploiten is.RaseriaN schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:28:
[...]
Nee, maak je gebruik van terrain of landbug's om een ability te disablen? -> exploit!
Gebruik je Mindcontrol om LBRS buff te halen -> intended!
Gebruik je Manadrain om een boss aan te kunnen -> intended!
Gebruik je afstand om uit Baron zn aura te komen -> intended!
Wat mij overigens verbaasd: Mandokir is echt te makkelijk... Slang en Raptor baas zijn echt de simpelste ZG baasjes. Als iedereen braaf stopt wanneer ze overwatch hebben is het

Die charge *shrug*... Hij gaat daarna weer blij terug naar de MT, ik kan niet begrijpen dat je zelfs de moeite neemt om op een of andere gekke manier te gaan staan. FF een healtje op de gechargede gast plakken en klaar is klara. Als een healer wordt gewatched kan hij ff lekker mana regennen... Als iedereen braaf niks doet gedurende overwatch is hij gewoon de "lootlord"
Zowiezo is dit een gevecht een leuke training voor andere gevechten:
1. Let op je scherm
2. Stop nuken/healen op afroep
Dat zijn twee skills die je in elk hi-end gevecht hoort te hebben. Het is ook waarom ZG zoveel lastiger/tactischer is dan MC. In MC kan je bijna altijd Zergen. Als bij Garr of Domo een tank door geblunder omflikkert kan je het met grof geweld toch halen. In ZG is dat een stuk lastiger, enerzijds door de kleinere teams, anderzijds door de tactische venijnigheden die elke baas heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 12:13 ]
Verwijderd
beserker rage moet je daar voor gebruikenRoeligan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:01:
[...]
Dus als ik in beserker ga clear ik mn fear?
Mocht dit een keer mis gaan dat hebben ze best een probleem
Onze guild MT is gelukkig goed genoeg dat hij het ook kan, maar we hebben wel eens een MT gehad die geen idee had wat hij moest gaan doen toen zijn Dwarven priest dood ging, want in mijn ogen dan dus een slechte MT is
(bij zijn alliance, dus alleen maar lof naar horde
Verwijderd
gewoon 2 tanks er op : Mt = op thekal, tank 2 = vangt add op, tank 3 = vangt ook een add op. Nadat een tank beetje aggro van die katjes heeft ragge 2 dpsers er op los en als katje 1 dood is op naar de andere simpel imo. De 2 tanks w8en bij ons gewoon de katjes af. Meestal zijn er 2 dps classes (rogue, dps warrior) die de 2 tanks assiste bij het killenVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:24:
Hopelijk leg ik het een beetje duidelijk uit
Verwijderd
Beetje traag antwoord maar ben nu pas op werk heheVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:54:
Giants respawnen om de 2 uur. In principe kan het wel met z'n 20-en denk ik maar dat ligt echt helemaal aan je skills en vooral je equipment, je hebt goeie priests en druids nodig
Welkom op Genjuros btw. De naam kan mn goedkeuring niet helemaal wegdragen, maar nieuwe Horde kunnen we altijd wel gebruiken (we zijn nog in de minderheid, zoals op bijna elke server).
En ja, Guildnaam is sucky maar ach, we waren in een gekke bui en iemand nodigde ons uit voor die guild en toen joinden we allemaal maar. Aangezien ik druid speel heb ik nu in ieder geval minder Guild invites (werd er gek van). Zelfs whispers van "WC?" ... "plz hlp me in WC, jsut 1 hr".... of gewoon dezelfde gozer die ik al eerder NEE verkocht, die me doodleuk wéér vraagt
Hoe dan ook, Druid zit nu op lvl23, nog even wat quests inleveren en 24 dingen, en dan denk ik maar naar Shadowfang Keep ofzo gaan. Gisteren weer Wailing Caverns gedaan, echt doorheen gestormd. Ik weer als bear-tank, 2 druids of the fang aanvallen, slang growlen, en maar rage opbouwen hehehe. Vind een Druid echt té gek om te spelen. Ga nu ook lekker merendeels van mijn talentpoints in Feral stoppen en gedeelte in Resto, kan je echt lang achter elkaar grinden zonder pauzes. Gisteren nog een Leggings of the Fang gekregen, heb nu 4/5 van "Embrace of the Viper" setje (Tier 0,001
pfff een horde undead tank heeft het met zijn wotf wel erg makkelijk he die kan zelfs tijdens fear nog zijn special gebruiken. En daarbij kan iedere fatsoenlijke tank wel stance wissel als je als tank ooit 1 keer niet als mt of zonder dwarfs staat blijf je ook gewoon stance wissels uitvoeren.Wiebbe schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:11:
yep, Horde tanks hebben echt skill in dat opzicht, bijvoorbeeld bij onyxia moeten ze letten of de grond gaat trillen en dan snel switchen naar Beserker stance, Rage aan gooien en weer terug switchen naar Defensive stance.
Onze guild MT is gelukkig goed genoeg dat hij het ook kan, maar we hebben wel eens een MT gehad die geen idee had wat hij moest gaan doen toen zijn Dwarven priest dood ging, want in mijn ogen dan dus een slechte MT is
(bij zijn alliance, dus alleen maar lof naar horde)
Verder zijn dit soort spellen een continue spanningsveld tussen de ontwerpers, testers en spelers. Spelers zullen ten alle tijden proberen om het spel te slim af te zijn. Als je tegen een baas vecht die de groep incharged, zal de groep ergens moeten staan om dat te voorkomen. Max range is natuurlijk het eerste waar je aan kan denken, maar op een muurtje staan nog slimmer. En het oordeel of dit niet of wel bedoeld was, en dus of dit wel of niet een exploit is is helemaal niet aan de speler, maar aan de ontwerper. Die kan er wat aan doen, of het als een exploit afdoen. De grap is dat spelers soms zelf enorm twijfelen of iets wel of niet mag. Kijk nou bij de LBRS FR buff. Hoeveel posts daar wel niet zijn geweest of dat wel of geen exploit is. Na meer dan 10 patches kan je daar nog steeds FR buffen. Lijkt mij duidelijk zat of dat wel of niet de bedoeling is/was.
Natuurlijk kan je de mening verkondigen dat je het spel "eerlijk" moet spelen (een aantal meningen in dit draadje "play as intended"), en het je dus zelf moeielijker dan nodig moet maken. Ik zie dat niet echt als slim spel. Het zoeken naar gaatjes in de programmering van de ontwerpers is een uitdaging en ik heb ook best waardering voor mensen die het uiterste zoeken in wat er mogelijk is. Maar om dan keihard te gaan roepen dat het een exploit is, gaat imo veel te ver. Natuurlijk komt dat soms flauw over zoals op een untargetable plek gaan staan in een BG bijvoorbeeld. Daarvan kan iedereen verzinnen dat het niet de bedoeling is geweest, en dat het zeer waarschijnlijk zal worden gebugfixed. Blizzard ontwikkelt actief aan WoW, dus als het echt niet de bedoeling was, zal het vast en zeker worden aangepast, daarvan hebben we genoeg voorbeelden gezien (ondermeer in de BGs) in de afgelopen patches. Slim gebruik maken van de mogelijkheden, altijd doen wat mij betreft: Buiten LOS gaan staan bji draken, out of fear range bij Magmadar, buiten curse range bij Lucifron en buiten charge range bij de Bloodlord. Tja, en als Blizzard het verandert, hebben we weer wat om te puzzelen.
Paling Terran & Shaman
Verwijderd
Fear ward is idd wel een beetje "The Cheezu". Ach, wij hebben wel weer wat compensatie doordat onze tanks bij Magmadar wel direct een "Test of Skillz" krijgen. Als je bij de Horde Magmadar op zijn rug legt ros je daarna in no time naar Domo. Het zou bij Onyxia inderdaad wel heeeeel fijn zijn, maar ach, alles went:)Wiebbe schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:11:
yep, Horde tanks hebben echt skill in dat opzicht, bijvoorbeeld bij onyxia moeten ze letten of de grond gaat trillen en dan snel switchen naar Beserker stance, Rage aan gooien en weer terug switchen naar Defensive stance.
(bij zijn alliance, dus alleen maar lof naar horde)
lol, WotF kan je elke 3 minuten gebruiken, het is dus een leuke opvangen voor als een stance switch mislukt, maar het is geen vervanging. Maar serieus ik ken zoveel imcompetente warriors die midden in een fight tijdens het sunderen, taunten en shield bashen letten op de ground tremble bij onyxia en dan nog hun stance switch doen.MantaMania schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:19:
[...]
pfff een horde undead tank heeft het met zijn wotf wel erg makkelijk he die kan zelfs tijdens fear nog zijn special gebruiken. En daarbij kan iedere fatsoenlijke tank wel stance wissel als je als tank ooit 1 keer niet als mt of zonder dwarfs staat blijf je ook gewoon stance wissels uitvoeren.
nog ff over de Bloordlord exploit, als het simpelweg uit range gaan staan is hoor je mij niet klagen, mocht de tank bijvoorbeeld de positie verklooien dan zal hij nog chargen. Maar het is niet alleen de charge voor zover ik weet. De "iam watching you" debuff werkt ook totaal niet meer, normaal charged hij naar je maar nu probeerd hij het wel maar kan hij gewoon niet bij je komen.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 12:44 ]
Verwijderd
*points at sig*
Thx voor de reply's
Ben er nog steeds van overtuigd dat ze bij ons toch wel es dkp mogen gaan invoeren, beginnen ook meer en meer mensen te leaven omdat ze t ni zo super fair meer vinden.. En dubbel dkp op wipe-nights lijkt idd wel een goed idee..
Zal morgen ook wel es voorstellen om de tijger-addjes te killen, maar laatst werd er gezegd dat t niet mocht omdat alle dps op Thekal moest en blablabla.. We'll see tomorrow
Wat er met Domo ad hand is weet ik zelf ook ni.. Eerste maal ging ie heel makkelijk neer, amper doden.. Maar sindsdien nooit meer neergekregen, en ik heb geen idee wat we anders doen dan die ene keer.. Wie weet gaat ie vanavond wel weer braafjes neer en krijgen we rag voor de 2e maal te zien
Express erin gebouwd lijkt me niet, want ze hebben ook een keer gezegd dat ze niet eens ervan wisten en dat het de volgende patch eruit zou gaan. Dit hebben ze later niet gedaan voor de casual gamer.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:43:
Blizzard heeft zelf gereageerd (in het blauw uiteraard) op de FR buff in LBRS en toegegeven dat ze het express erin hebben gebouwd. Dus dan is het niet echt een bug zou ik zeggen. exploit daarintegen misschien wel maar dan ga je diep in op de betekenis van exploits
Wat ik erger vind, is some het gevoel dat sommige realms gewoon Public Test Realms zijn. AQ40 is nu al zo vaak veranderd.
Verwijderd
http://www.mdk-guild.com/...&file=viewtopic&p=686#686
volgens mij begrijp JIJ het niet. Zoals nu al vele malen geroepen is....op het muurtje staan is GEEN exploit, die baas charged gewoon naar je toe als je agro krijgt. Tussen de muur en de speren is wat anders misschien.Wiebbe schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:17:
[...]
kijk je zit nou dingen te verzinnen die helemaal nergens over gaan, ik zou wel even die forum post willen zien waarin staat dat je op het muurtje staat.
Kijk wat jij niet begrijpt is dat bazen als hun skills en abilities moeten kunnen gebruiken, heb jij een tactic waardoor hij dus NIET een van zijn abilities gebruikt of dat ze buggen dan is het dus een exploit. Blizzard heeft al HEEL vaak gezegd dat zulke dingen gewoon common sense zijn.
Maar voor zover ik weet is het als je op het muurtje gaat staan de ability van zijn charge en fear compleet nutteloos geworden waardoor de encounter dus gewoon useless is en speel je hem als "not intended".
Hetzelfde geld voor de razorgore fight, er is nog nooit gezegd op de forums dat Devine intervention gebruiken not intended is of een exploit, het is ook niet eens echt een bug, maar toch zou ik het nooit gebruiken omdat het gewoon duidelijk is niet hoort bij de fight. Maar waarom haalt blizzard het niet weg dan?
Sowieso zijn de UBRS buff en op het muurtje staan echt compleet andere dingen. De ene zat in het spel en breekt echt niks, enige wat je krijgt is wat meer fire resist. Ten tweede kost het je iets van 35 minuten om die buff te halen ofzo en ten derde als je dood gaat is hij al weer weg.
Verwijderd
voor de uitleg van blizzard
Ja, min of meer. Er zijn verschillende gradaties trouwens. Stel je killed een level 60 mob in 1 hit, elke keer, maar hij geeft wel 100% XP en drops enzo, zodat je enorm veel XP/hour krijgt, dat verwacht Blizzard van je dat je je eigen common sense gebruikt en bedenkt dat dat wel eens niet de bedoeling kan zijn. En ja, dit IS gebeurd en daar zijn mensen voor gebanned (zijn mobs gaan killen in Mount Hyal die in verhouding veel te weinig HPs hadden).Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:53:
Nu heb ik zelf geen ervaring in high-end instances en in totaal ben ik tweemaal toe een mob tegengekomen die gebugged was. Je skills ophogen zonder dat de mob iets terug doet. Kan handig zijn.
Bugs cq. foutjes zitten zo wie zo nog in WoW en zolang deze er niet uitgehaald zijn, kun je hier gebruik maken. In mijn ogen. Tenzij uiteraard je wordt aangesproken door een GM, maar da's een ander verhaal.
Aan de andere kant heb je 'exploits' waarbij boss encounters iets makkelijker worden. Hier zul je niet voor gebanned worden tenzij een GM je vertelt dat je er mee moet kappen, maar je leert jezelf wel op de verkeerde manier een encounter aan. Kijk, het kan mij geen van beiden iets schelen. Of je nu gebanned wordt, of een encounter opnieuw moet leren, het gaat er mij gewoon om dat het vrij duidelijk is dat het niet de bedoeling is dat hij je niet kan chargen, en je dan, naar mijn idee, dat niet moet gaan proberen te voorkomen.
Dat is wat anders. Ik vind het een beetje jammer dat mensen nogal de neiging hebben er compleet niet relevante dingen bij te slepen om hun argument te onderbouwen. Het gaat hier speficiek om 1 speciale boss ability binnen een encounter die bedoeld is het verhaal interessanter te maken die uitgeschakeld wordt. Boss encounters zijn scripted, daar gaat wel eens iets mis. Gebruik maken van 'foutjes' om het jezelf makkelijker te maken is niet iets ernstigs, maar ik ben zelf nogal een voorstander van het spel spelen zoals de makers het bedoeld hebben.Tevens las ik net even vluchtig iets over er niet aan beginnen als je weet dat het niet zo hoort en dus een exploit zou zijn. Ik zeg, geen exploit maar bug die gefixed moet worden.
Alle classes hebben of hadden bugs en/of zouden gerevised moeten worden. Dan zeg je toch ook niet, dan speel ik die class maar niet?
Die FR buff in LBRS zit daar met opzet.Vincentio schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:55:
Express erin gebouwd lijkt me niet,
Dat werd ook bedoeld, die positie waarbij hij niet naar je toe kan chargen maar je hem wel kunt raken.Hooli-gan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:59:
volgens mij begrijp JIJ het niet. Zoals nu al vele malen geroepen is....op het muurtje staan is GEEN exploit, die bass charged gewoon naar je toe als je agro krijgt. Tussen de muur en de speren is wat anders misschien.
[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 21-02-2006 13:06 ]
Jaja die weet ik wel, we wisten al van die optie voor Blizzard ervan wist, maar we hadden Ragnaros gewoon zonder dat gekilled, omdat we geen zin hadden om die buff te halen.
Echter toen die MC optie bekend werd, zei Blizzard heel wat anders
Dat vind ik zo jammer, ze doen nu of het express bedoelt was, terwijl ze er gewoon niet eens van wisten toendertijd. Het is dat men op het forum ging bespreken, dat Blizzard ervan weet zelfs.
BRS Buff is altijd express geweest, toen het ooit als bug gemeld was op de wow forums was de reply van een blizzard poster :Vincentio schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:55:
[...]
Express erin gebouwd lijkt me niet, want ze hebben ook een keer gezegd dat ze niet eens ervan wisten en dat het de volgende patch eruit zou gaan. Dit hebben ze later niet gedaan voor de casual gamer.
Wat ik erger vind, is some het gevoel dat sommige realms gewoon Public Test Realms zijn. AQ40 is nu al zo vaak veranderd.
iemand was mij voorPoster: Caydiem at 12/14/2005 1:29:15 AM PST
Subject: Re: LBRS FR exploit
This is a creative use of game mechanics... not an exploit. It wouldn't be on the mind control options if we didn't intend for it to be there. Funny, isn't it, how these spellcasters are located right inside an instance that's very, very close to two raid dungeons where fire resistance plays a big role, hm?
hoe dan ook die buff is zwaar overrated, ik als rogue overleefde ragna met ong 80fr waarvan 60(?) pala aura was. als je gewoon op tijd terug stapt is er geen probleem
[ Voor 13% gewijzigd door mono-oXide op 21-02-2006 13:12 ]
Klinkt allemaal erg nice.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:59:
weet niet of het een hoax is, maar een informatief stukje over hero classes in the burning crusade:
http://www.mdk-guild.com/...&file=viewtopic&p=686#686
Als Gnome rogue klinkt Assasin erg leuk
Is het nu al bekend wat die nieuwe alliance class is?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Hoi,MantaMania schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:19:
[...]
pfff een horde undead tank heeft het met zijn wotf wel erg makkelijk he die kan zelfs tijdens fear nog zijn special gebruiken. En daarbij kan iedere fatsoenlijke tank wel stance wissel als je als tank ooit 1 keer niet als mt of zonder dwarfs staat blijf je ook gewoon stance wissels uitvoeren.
Als bij ons in een Nefarian fight de Fear te vroeg komt en hij duikt niet naar een v/d twee off-tanks (ja, die hebben wij nodig daar als Horde) als de MT gefeared wordt, dan hebben wij een gezellige Shadowflame barbeque waarbij 3/4 van de raid het loodje legt hoor. Was afgelopen zondag nog toevallig.
Dit itt Alliance die elke 30 seconden er een Fearwardje opgooien (goed, op kunnen gooien, alhoewel er tegenwoordig genoeg dwarf priests beschikbaar zijn imo, nu iedereen weet hoe populair je daarmee wordt) en gewoon op hun dooie gemakkie Nef neer-dpsen. Ik heb wel eens een filmpje gezien van een Alliance MT, het enige wat die aap doet is 10 minuten op Sunder Armour rossen. Do not pass Spirit Rez, collect loots, profit!
Sja, en dan krijg je nog wel eens lachwekkende taferelen bij sommige Alliance guilds, als ze voor een echte uitdaging staan. Zo heb ik wel eens een tijdje in Ghostform bij een Alliance attempt op Lethon staan kijken. De "MT" had volgens mij wel gehoord waar de klepel hangt (Lethon's Shadowbolt Whirl heeft een bepaalde hoek waaronder die bolts gecast worden, dus als je die hoek van de rest van je raid wegdraait dan wordt er gewoon niemand geraakt. Die hoek gaat met de klok mee dus eigenlijk moet je elke 15 seconden of zo Lethon weer een stukje draaien), maar qua uitvoering bakte hij er echt niets van.
Of hij draaide hem verkeerd om zodat zn raid weer Shadowbolts om de oren kregen, dan draaide hij hem weer verkeerd om zodat de raid een Noxious Breath op zich kreeg, etc. Gewoon verschrikkelijk typisch om te zien dat zo iemand er eigenlijk de ballen van snapt en die guild eigenlijk alleen maar zo ver gekomen is omdat het ze eigenlijk nooit moeilijk gemaakt is.
Ik vond het ook verschrikkelijk jammer dat wij als Horde een BoS variant kregen. Dat hebben we gewoon niet (meer) nodig, en maakt het spel onnodig makkelijker. Liever had ik gezien dat BoS en Fear Ward van het lijstje spells verdwenen zodat er weer eens wat uitdaging ontstaat. Jammer genoeg slaat Blizzard dus al twee keer de bal mis, een keer met Tranquil Air Totem en de tweede keer met geen racial change voor Dwarves met de Priest revamp voor 1.10.
Ik wil dan ook wel even langs komen huppelen met mijn paladinBrummetje schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:52:
[...]
Vanavond begint de guild toch met MC vanaf begin tot Ragnaros en ik moet er weer bij wezen bij Ragnaros dus kan voor die tijd wel ff met jou grinden ofzo ^^
Weet wel leuk plekje waar ook best veel alliance lopen ^^
En over dat horde alle bg's wint.. de laatste keer dat ik een bg verloor zat ik in AV (alhoewel we die ook 5 keer gewonnen hebben in het weekend). WSG en AB moet ik echt heel hard gaan nadenken als ik een verlies wil herinneren
Nog gefeliciteerd met jullie nef kill btw, eerste horde guild op de server \o/
[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 21-02-2006 13:34 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Wat is er mis met de Tranquil air totem? Volgens mij is het toch een redelijke spell?Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:20:
[...]
Ik vond het ook verschrikkelijk jammer dat wij als Horde een BoS variant kregen. Dat hebben we gewoon niet (meer) nodig, en maakt het spel onnodig makkelijker. Liever had ik gezien dat BoS en Fear Ward van het lijstje spells verdwenen zodat er weer eens wat uitdaging ontstaat. Jammer genoeg slaat Blizzard dus al twee keer de bal mis, een keer met Tranquil Air Totem en de tweede keer met geen racial change voor Dwarves met de Priest revamp voor 1.10.
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
In tegenstelling tot de paladin bos (die efficienter is) moet een shaman een air totem opofferen om deze te kunnen plaatsen. En aangezien het in eerste instantie een verbetering lijkt, is het in tweede instantie een nerf, je hebt gewoon minder dps, dus in zijn totaal trek je wel minder snel aggro, maar dat komt ook omdat je minder dps doetCrowmeister schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:26:
[...]
Wat is er mis met de Tranquil air totem? Volgens mij is het toch een redelijke spell?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dit topic is gesloten.