Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
FX07FX50FX3FX01
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/panasonic_dmcfx07.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/panasonic_dmcfx50.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/panasonic_dmcfx3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/panasonic_dmcfx01.gif
Resolutie:7.1 megapixel7.1 megapixel6.0 megapixel6.0 megapixel
Zoombereik:28-102mm (3,6x)28-102mm (3,6x)35-105mm (3x)28-102mm (3,6x)
Afbeelding ratio:4:3, 3:2, 16:94:3, 3:2, 16:94:3, 3:2, 16:94:3, 3:2, 16:9
Sensorgrootte:1/2.5"1/2.5"1/2.5"1/2.5"
Stabilisatie:JaJaJaJa
ISO:Auto, 100, 200, 400, 800, 1250, (3200 high mode)Auto, 100, 200, 400, 800, 1250, (3200 high mode)Auto, 100, 200, 400, (800/1600 boost)Auto, 80, 100, 200, 400, (800/1600 with limitations)
LCD:2,5"3,0"2,5"2,5"
LCD pixels:207K230K115K207K
Gewicht (incl. accu)170 g190 g165 g155 g
Afmetingen94 x 51 x 24 mm98 x 57 x 25 mm94 x 51 x 24 mm94 x 51 x 24 mm

Voor meer info: klik hier
Ook over oudere FX-camera's kan hier gepraat worden (zoals de FX7/8/9)

[ Voor 97% gewijzigd door Ale-Gu op 05-09-2006 14:18 ]

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Voor mij lijkt dit gewoon de ultieme camera: beeldstabilisatie, groothoeklens, mogelijkheden tot hoge ISO (al verwacht ik daar niet zo heel veel van), lekker klein, maar toch groot en scherp LCD schermpje (207K pixels)

Met name groothoeklens kom je maar weinig tegen, en al helemaal in ultracompacts.

Als de beeldkwaliteit daarnaast ook nog eens goed is, wordt dit mijn nieuwe camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ziet er leuk uit, maar ik betrwijfel of al die foefjes de beeldkwaliteit ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dit wordt zo wel een erg interessante camera "voor erbij".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze compact camera lijkt mij nog een stuk interessanter dan de Fuji finepix F30.
Het ruisniveau zal wel slechter zijn op hogere iso waarden (iso 800 en 1600 is enkel mogelijk in een bepaalde modus), maar biedt idd toch enkele opmerkelijke features voor een compact camera.

Hij gaat zelfs tot 5x optische zoom bij 3MP en daarnaast alle kenmerken die ejss al opnoemde.
Ben benieuwd naar de eerste review volgende maand :9~ ...

Edit: Oww, ongelimiteerd foto's schieten aan 3fps op maximale resolutie...
_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
darkdesign schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:57:
Ziet er leuk uit, maar ik betrwijfel of al die foefjes de beeldkwaliteit ten goede komt.
Panasonic heeft al bewezen met de FX7, FX8 en FX9 dat ze goede, kleine cameraatjes kunnen maken, die de IXUSjes van Canon overtreffen.

De FX9 was een beetje de concurrent van de Fuji F10/F11, dus ik denk dat de FX01 de concurrent van de Fuji F30 gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
ejss schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:43:
[...]

Panasonic heeft al bewezen met de FX7, FX8 en FX9 dat ze goede, kleine cameraatjes kunnen maken, die de IXUSjes van Canon overtreffen.
overtreffen? als ik de professionele reviews lees blijft vaak de ixus 750 toch beter (maar tis duurder). Ik zit serieus te twijfelen tussen de FX-01 en de TZ-1. beide klein, maar beide met verschillende nadelen en voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Overtreffen ja. :) De FX serie van Panasonic staat sinds de FX7 al bekend als de beste ultracompactjes. De 750 vangt wel ietsjes meer detail op inderdaad, maar dat komt door net die ene MP meer. Maar daarentegen hebben de Panasonics beeldstabilisatie die ervoor zorgt dat de camera net dat puntje voor heeft en iets kan wat een ixus niet kan. Ook was de FX7 in de hoeken scherper dan de toen bestaande ixussen, waarbij het optisch minder werd bij de FX8, maar weer vooruit ging bij de FX9. Het enige waarvoor je een IXUS 750 zou prefereren boven een FX serie van Panasonic zou zijn: a) een betere film mogelijkheid dan de FX7 en FX8 en b) net die ene megapixel meer.

Deze FX01 lijkt me weer een hele goede stap van Panasonic. Eindelijk groothoek op een ultracompact, ISO 1600 (waarschijnlijk onbruikbaar, maar een bruikbare ISO800 zou ik al waarderen), nog steeds de goed gewaardeerde Leica lens en een hoog resolutie LCD scherm. Nu alleen nog Mpeg4 compressie in de film modus, een bright-view/x-black/spiegelend LCD display zoals de PSP en ik ben verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
gium schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:48:
Overtreffen ja. :) De FX serie van Panasonic staat sinds de FX7 al bekend als de beste ultracompactjes. De 750 vangt wel ietsjes meer detail op inderdaad, maar dat komt door net die ene MP meer. Maar daarentegen hebben de Panasonics beeldstabilisatie die ervoor zorgt dat de camera net dat puntje voor heeft en iets kan wat een ixus niet kan. Ook was de FX7 in de hoeken scherper dan de toen bestaande ixussen, waarbij het optisch minder werd bij de FX8, maar weer vooruit ging bij de FX9. Het enige waarvoor je een IXUS 750 zou prefereren boven een FX serie van Panasonic zou zijn: a) een betere film mogelijkheid dan de FX7 en FX8 en b) net die ene megapixel meer.

Deze FX01 lijkt me weer een hele goede stap van Panasonic. Eindelijk groothoek op een ultracompact, ISO 1600 (waarschijnlijk onbruikbaar, maar een bruikbare ISO800 zou ik al waarderen), nog steeds de goed gewaardeerde Leica lens en een hoog resolutie LCD scherm. Nu alleen nog Mpeg4 compressie in de film modus, een bright-view/x-black/spiegelend LCD display zoals de PSP en ik ben verkocht :)
ixus vangt wel minder ruis op heb ik begrepen, als ik op de dpfora lees. maar enfin ik denk dat toch binnenkort een panasonic aanschaf. Het is nu alleen even afwachten totdat deze in de winkels beschikbaar zijn

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gezien de specs zal dit een behoorlijke concurrent worden voor de Canon S80: is alleen nog afhankelijk van de prijs en de uiteindelijke prestaties van deze FX01, hij mist ook 2MP waar veel mensen op letten natuurlijk (higher numbers, bigger sales). De mega-OIS is iig een erg sterk pluspunt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ik denk dat Panasonic al een geduchte tegenhanger van de S80 heeft, namelijk hun LX1 (8MP, 28mm-112mm, compactformaat). Gezien zijn formaat en manuele mogelijkheden wordt deze FX01 wordt toch meer gepositioneerd in de ultracompacte klasse.

[ Voor 9% gewijzigd door guillaumemay op 17-02-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Ik heb zelf een FX9, maar ik zit me af te vragen wat precies dat groothoek is op de FX01, wat kan ik ermee?
ik lees dat iedereen het gewelding vind, misschien vind ik dat ook wel, als ik weet wat ik er mee zou kunnen :p

dus als iemand me het uit zou kunnen leggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tennie op 17-02-2006 09:51 ]

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 10:54

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Je kunt zegmaar verder 'uitzoomen', dus meer in beeld krijgen zonder achteruit te hoeven (als dat überhaupt mogelijk is). Dat is iets waar het bij compacts vaak aan schort.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
Een andere camera die ook deze specs heeft is de Ricoh Caplio R3. Deze heeft een 28-200 zoomlens, Anti-Shake, 2.5" scherm, etc. Enige verschil met deze panasonic is 5 ipv 6 Mpix, scherper scherm en het feit dat de Panasonic meer hi-res filmpjes maakt. Misschien leuk ter (prijs) vergelijking.

* JvdBosch heeft de R3 pasgeleden voor 280 Euro gekocht en is er zeer blij mee.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
positieve recensie. d:)b . 28mm op een ultracompactje.. .Mooi!

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 27-03-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 10:38

Vuvuzela

My spire is forming

Ik zat eigenlijk te denken aan een Ixus 65. Maar als ik dit hier lees is deze denk beter? De Ixus heeft wel een enorm gaaf lcd-scherm van 3" Maar het gaat uiteindelijk om de foto's en 2,5 is ook niet bepaalt klein :)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
Hoe groter het scherm, hoe kwetsbaarder. Toch jammer dat Panasonic vasthoudt aan het FX8 design, het uiterlijk van de FX7 is met afstand de mooiste.

Vraag me af hoe de camera zich verhoudt tot de Fuji F11, Sony T9 en Canon Ixus 800. Dit zijn zo'n beetje de harde concurrenten van de FX01. De Sony en Canon hebben ook Image Stabilizer, welke de Fuji niet heeft, maar die beschikt wel over hoge ISO met relatief weinig ruis.

[ Voor 50% gewijzigd door enakje op 28-03-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 10:38

Vuvuzela

My spire is forming

Heb de Review gelezen. Mooi ding :)
Alleen is die iso1600 niet beetje kansloos? heb geen foto gezien van die waarde die van acceptabele kwaliteit was.
Ik wacht iig nog op de Review van de Ixus 65, volgens mij komt die er binnenkort aan want in de review van de FX01 werd hij al vergeleken.

+ wanneer zou deze in NL leverbaar zijn? Prijs zal wel rond de €350 liggen?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb hem al besteld en hij zou begin maart geleverd worden, maar ik heb hem nog niet. :) Ik heb wel de prijs: € 369, dus dat is zeer acceptabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51
Op 't eerste gezicht lijkt 't de ideale camera, maar dan:

-No manual control of shutter speed or aperture
-ISO 800 / 1600 mode needlessly interpolated back to 6MP (zelfde als vele andere camera's de laatste tijd, gewoon resolutie terugbrengen -> minder ruis. Maar Panasonic interpoleert weer terug tot 6 mp. Onzin eigenlijk)
-etc.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
zo te lezen word de fx01 goed geprezen, ik wacht nog even af tot de ixus 65 review zodat ik beide kan vergelijken. Jammer dat er geen ricoh R4 recensie is want die heeft namelijk ook een 28mm lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
De Ricoh R4 is idd ook een vet dingetje. Jammer dat 'ie max. 320x240 filmt en vraag me af of die lens niet onhandig is, komt een joekel van een telescoop uit zetten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Chillmeister schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:45:
zo te lezen word de fx01 goed geprezen, ik wacht nog even af tot de ixus 65 review zodat ik beide kan vergelijken. Jammer dat er geen ricoh R4 recensie is want die heeft namelijk ook een 28mm lens
Denk dat je hem beter met de Canon Ixus 800 IS (sd700IS) kan vergelijken, die heeft tenminste ook IS.
Maar geen groothoek en geen breedbeeld.

Nadeel van Panasonic is altijd hetzelfde liedje: ruis ruis ruis... en die ISO800/1600 schijnt niks te zijn, ruis is weg en alle detail is ook weg.
zie de review op dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
Ik vraag me af, als je foto maakt met bijvoorbeeld ISO800, maar met lage resolutie (lager dan 6MP), is de ruis dan ook minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

inquestos schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:55:
Op 't eerste gezicht lijkt 't de ideale camera, maar dan:

-No manual control of shutter speed or aperture
-ISO 800 / 1600 mode needlessly interpolated back to 6MP (zelfde als vele andere camera's de laatste tijd, gewoon resolutie terugbrengen -> minder ruis. Maar Panasonic interpoleert weer terug tot 6 mp. Onzin eigenlijk)
-etc.
2 nono's voor mij ...laat maar hangen dus.. Ik zou gewoon voor de canon a620 of zo gaan (ooh ja ook nog gewone AA batterijen te gebruiken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Jazco2nd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:01:
[...]

Denk dat je hem beter met de Canon Ixus 800 IS (sd700IS) kan vergelijken, die heeft tenminste ook IS.
klopt maar de ixus 65 and de panasonic zijn scherper aan elkaar geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jazco2nd:
Panasonic heeft idd wat "last" van ruis. Maar Canon en Sony presteren niet zichtbaar beter. Enkel Fuji staat een stapje voor op de concurrentie.

Daarbij, heel die ruis-discussies zijn verschrikkelijk overroepen.
Tenzij je gaat afprinten op A4 merk je niets van die ruis.
Een tweede punt, er zijn goede software programma's die de ruis mooi kunnen wegwerken als het je toch stoort. Ik heb liever een camera met schitterend foto's en wat ruis (die ik wel wegwerk) dan een camera die alle ruis via interpolatie en andere zooi wegwerkt samen met alle details (die je niet kunt terugkrijgen).
De FZ7 heeft bv op iso400 wat meer ruis dan de tz1, maar die laatste heeft plastiekerige foto's zonder detail... Geef mij maar de eerste dan.
Ten derde, waarom vind je zo een hoge isowaarden belangrijk? Heb je dit echt wel nodig?
Indien je schitterende binnenhuisportretten wil schieten -> DSLR. Voor al je vakantiefoto's, winterlandschappen, bergen, etc voldoen lage iso waarden ook wel hoor.

Het probleem met dpreview is dat Simon vrij grondig en streng is en de meeste mensen lezen de woorden, maar niet de zinnen. Ze zien ergens het woord "ruis" staan en hupsake: afschrijven die handel.
Ik zou zeggen, bekijk de foto's en beslis op basis daarvan! Panasonic heeft met zijn Leica lenzen en IS prachtige toestelletjes.
(Andere merken natuurlijk ook he. Ik wil niet overkomen als een flamer. Heb zelf geeneens een Panasonic maar wel een Fuji)

@Enakje: Nee, maakt niets uit.

@henkleerssen: 2 nono's?
-> Geen manual control en ruis op iso 800/1600?
Denk je dat de A620 geen ruis heeft op iso400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 00:46
jaa ze zijn inderdaad erg streng bij dpreview, en andere merken hebben ook zeker ruis (behalve Fuji dan) maar als ik de comparisation plaatjes op dpreview van de FX01 bekijk zeker in vergelijking met de F10 vind ik dat de 01 af en toe wat detail mist en wat ruis betreft de canon het wat beter doet..
zeker bij weinig licht en afdrukken wordt dit zichtbaar...
ik twijfel nog...

vind het gewoon jammer dat Panasonic hier niks aan doet, na 4 releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High resolution, very sharp results with lots of detail
Bovenstaande is een quote uit de review van de LX1 van Panasonic.
Noise, noise, noise
Deze ook. Wat kunnen we eruit leren? Panasonic heeft zijn ruisreductie laag staan om zo veel mogelijk detail in de foto's te houden. Als je zelf externe ruisreductie software erover heen gooit, dan kun je zelf bepalen hoeveel detail/ ruis je acceptabel vindt. Daarnaast kan software beter worden. Een algoritme in de camera kan fysiek beperkt worden door de ingebouwde processor. Kortom, een tweaker kan beter externe software gebruiken om ruis te verwijderen.

Ik vind de FX01 beter in het rijtje ixus60 passen, dan in het rijtje ixus750/ 800. Waarom? De camera is qua kwaliteit gepositioneerd in dit segment (alsmede prijs). Wil je een vergelijkbare camera als de 750/ 800 kijk dan naar de LX1 (iets minder compact). Naar mijn mening levert een FX01 dan twee meerpunten tov een ixusje:
-groothoek
-IS

Voor dat geld zou ik een beetje ruis wel op de koop toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Jammer dat de FX01 camera ook tegenover een normale compact wordt gezet (de F10) en niet alleen tegenover een ultracompactje. De FX01 valt namelijk gewoon binnen die categorie, de F10 niet. Andere doelgroep dus en een andere, moeilijkere techniek ook om een ultracompact lensje te maken dat in zo'n behuizinkje past. Maar goed, ze gaan gelukkig nog geen DSLRs met ultracompactjes vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben we gelukkig nog de consumentenbond voor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
Ik heb hem binnen!!! Wat een mooie camera. :) Wie heeft verzoek-foto's? :)

Maar... nog wel even een vraagje... In de handleiding staat dat als je ongelimiteerd filmpjes wil opnemen, je minstens 10 mb/s moet kunnen schrijven. Dus ik zat even te kijken naar de kaartjes, voldoet deze dan:
pricewatch: Secure Digital Card 1GB (Kingston, Ultimate, 133x)
(SD & MMC geheugen / Secure Digital Card 1GB (Kingston, Ultimate, 133x))

De Kingston website geeft aan dat hij 20 mb/s+ read/write is... Klopt dat? Is Kingston goed? Het is niet duur... € 37 voor 1 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Hier een foto-verzoek :p, ik ben er ook van plan om er 1 te kopen.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Voor het geval je er echt helemaal Leica op wil hebben staan:

http://www.dpreview.com/news/0604/06040301leicaclux1.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
leuk om leica er helemaal op te hebben maar niet voor de extra 150 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
Ik heb even wat foto's gemaakt, ben ze nu aan het uploaden... duurt wel even, 23mb met dial-up. (@home... praat me er niet van. :P)

Maar goed... De foto's zijn erg mooi! Ik heb hem nog maar net, dus moet er natuurlijk nog veel mee klooien, dat komt wel goed. Wel is er idd aardig wat ruis als er geen licht is.. Maar zie maar even voor jezelf. Wat is trouwens goede software om de ruis wat aan te passen? En.. heeft iemand nog antwoord op mijn SD-kaart vraagje van hierboven? :)

Foto's komen zo!
De foto's: www.misker.com/chris/ChrisCam.zip

[ Voor 8% gewijzigd door ChrisM op 07-04-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Laatst online: 01-09 18:41
ChrisM83 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:26:
Ik heb hem binnen!!! Wat een mooie camera. :) Wie heeft verzoek-foto's? :)

Maar... nog wel even een vraagje... In de handleiding staat dat als je ongelimiteerd filmpjes wil opnemen, je minstens 10 mb/s moet kunnen schrijven. Dus ik zat even te kijken naar de kaartjes, voldoet deze dan:
pricewatch: Secure Digital Card 1GB (Kingston, Ultimate, 133x)
(SD & MMC geheugen / Secure Digital Card 1GB (Kingston, Ultimate, 133x))

De Kingston website geeft aan dat hij 20 mb/s+ read/write is... Klopt dat? Is Kingston goed? Het is niet duur... € 37 voor 1 GB...
Ik zou het ook erg op prijs stellen indien iemand ervaringen heeft met de kingston kaart, ik wou vanavond namenlijk de camera + geheugen gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de FX08 krijgen voor 254,- en (online voor 220,-) maar ben nog aan het twijvelen tussen die en een casio, ixus of sony. Zou graag de foto's van deze compactcamera's vergelijken. Kan dat ergens online ? (al moet je ze dan eigenlijk wel afdrukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:01:
[...]

Ixus 800 IS heeft wel breedbeeld functie. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
Ixus 800 IS heeft wel breedbeeld functie. Zie hier.
Geen breedbeeld movie mode. Max. 640x480@30fps.

[ Voor 44% gewijzigd door enakje op 11-04-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Enakje, ik heb de FX7 gezien, en hij is vrijwel identiek
aan de fx8 en 9 dus wat bedoel je met mooier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik heb de FX-9 een tijd gehad, maar weer ingeruild. De beeldkwaliteit vond ik erg tegenvallen. (veel ruis op ISO >100 en redelijk veel artifacts)
Nu ben ik beeldkwaliteit van d-slr's gewend (heb 'n 20D), dus dat zal zeker meespelen.

Nu de FX-01 er is, is het erg moeilijk om alleen door de matige beeldkwaliteit deze te laten liggen.

De pluspunten boven zijn concurrenten (Ixus etc.):
- zeer goede accuduur
- groothoek
- IS
- groot scherm met 217.000 pixels
- filmpjes op 848x480 30fps

Minpunt:
- ruis

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 17-04-2006 11:23 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 10:58
Ik heb deze camera net besteld en kan niet wachten tot hij er is!

Wel heb ik nog een vraagje, ik heb namelijk gelezen dat je voor het maken van (goede) filmpjes een snellere SD kaart nodig hebt dan een normale.
Welke heb ik dan nodig? Is de Xtreme II serie van Sandisk dan geschikt?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Transcend 150x is een erg snelle en goed geprijsd.
Ik heb een 2GB kaart en had met de FX-9 geen moeite om een filmpje van 5 minuten te maken.....
2GB kost 80 euro. 4GB zelfs nog maar 110 euro bij www.interngeheugen.com

[ Voor 22% gewijzigd door Mooody op 21-04-2006 17:45 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Nou ik heb m dan eindelijk binnen! Wat een geweldige camera. Zeer compact, stevig gebouwd en gewoon mooi. Het grote (en haarscherpe) scherm is prachtig. De foto's eveneens al heb ik nog geen foto's in het donker gemaakt...

Ik heb een Transcend kaartje van 1GB 80x erbij gekocht. Werkt perfect!

Weet iemand alleen een goede beschermhoes/tas voor deze camera. Liefst een zo klein mogelijke zodat hij er mooi inpast en nog steeds in mijn broekzak kan. (originele tasje van Panasonic vind ik wat te duur (€ 36))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
@opteronx4

fx7 heeft minder ruis dan fx8/9, betere beeldprocessor en in verhouding tot aantal megapixel groter ccd (hoewel dit verschil klein is)
fx8/9 is sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik heb de nu de camera een week in mijn bezit, en ik kwam wat vaags tegen.

Wanneer ik een serie foto's heb gemaakt en ze later ga terugkijken op mijn pc, zit er altijd wel eentje bij die helemaal verknaaid is. De hele foto bestaat dan uit een felgroene kleur met allemaal rare stippen, waardoor je niets meer ziet. Het vreemde is dat die foto bij het bekijken op het toestel zelf er nog wel goed uitzag, en ook het previewtje in windows (als je de foto selecteert) ziet er normaal uit. Alleen als je hem dus in een tekenprogramma of zoiets opent, is hij fout...

Hoe kan dit? Ligt dit aan mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ enakje: belangrijk nadeel van de Pansonic FX7 is dat de accu ongelooflijk snel leeg is. Een tweede accu is strikt noodzakelijk en als je een beetje op dreef bent, heb je zelfs daaraan te weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Wat voor iedereen al duidelijk is is het feit dat de Panasonic bij slechtere lichtomstandigheden (veel) kleur ruis vertoond. Nu maak ik graag 's avonds foto's (doorgaans met mijn Nikon D70) en ben bang dat de ruis alle detail weg haalt, heeft iemand voorbeelden van nacht foto's?

De eerder genoemde Canon SD700 IS lijkt intressant gekeken naar eerdere modelen.
Zijn er van deze camera al uitgebreide reviews online
Het eerder genoemde bezwaar van prijsklasse gaat hier voor mij niet op.

De Pansonic mag dan wel een 28mm lens hebben maar een berg ruis werk je ook niet zomaar weg. Dan doe ik wel een paar stappen achteruit (indien mogelijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
  • Laatst online: 27-07 12:25
Ik heb vandaag de camera binnen en ik vind de ruis zeker meevallen. Ook in het donker (met flits dat wel) goede resultaten! Heerlijk trouwens zo'n 28mm lens en scherp LCD scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Als je weinig ruis wil, moet je eens kijken naar de Fuji V10. Geen 28mm en IS, wel een 3" scherm met 230.000 pixels en zeer goede beeldkwaliteit (ruisarm).
Op ISO800 nog amper ruis, dat compenseert de ontbrekende IS. Geen reclamepraatje, ik zit zelf ook nog te kijken welke camera ik ga kopen. Heb een tijdje de FX-9 gehad, prima camera, op de beeldkwaliteit na.

[ Voor 87% gewijzigd door Mooody op 02-05-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
flipmans schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:58:
De Pansonic mag dan wel een 28mm lens hebben maar een berg ruis werk je ook niet zomaar weg. Dan doe ik wel een paar stappen achteruit (indien mogelijk...)
Panasonic staat erom bekend dat ze de ruis-onderdrukking in de camera zelf op een laag pitje zetten om meer detail over te houden. Die strategie kan ik wel waarderen, aangezien achteraf ruis verwijderen via de PC beter werkt en meer detail behoud dan een aggressievere ruis-onderdrukker in de camera zelf. Gebruik dus gewoon bijv. Neat Image of Noise Ninja om ruis te verwijderen en detail te behouden. Voor een voorbeeld, zie: Twister336 in "Panasonic DMC-FZ7"

De Fuji's zijn ook mooie camera's, maar de Fuji F- en V-serie vallen door de grotere formaten gewoon buiten de ultracompacte categorie. Het is eerlijker om een compact camera tegenover Panasonics compactcamera's als de TZ1, LX1 of LZ serie te zetten, en de FX serie tegenover andere ultracompacts als de Canon Ixus lijn.

[ Voor 6% gewijzigd door guillaumemay op 02-05-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 08:03
Mooooody schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:28:
Als je weinig ruis wil, moet je eens kijken naar de Fuji V10. Geen 28mm en IS, wel een 3" scherm met 230.000 pixels en zeer goede beeldkwaliteit (ruisarm).
Op ISO800 nog amper ruis, dat compenseert de ontbrekende IS. Geen reclamepraatje, ik zit zelf ook nog te kijken welke camera ik ga kopen. Heb een tijdje de FX-9 gehad, prima camera, op de beeldkwaliteit na.
Of een Fuji F10, F11 of binnenkort de F30. Deze laatste kan zelfs ISO3200 aan! Heeft een 3:2 mode, dus geen gecrop voor afdrukken, heeft een speciale mode waarbij ie vlak achter elkaar 2 foto's maakt: 1 met flits en 1 zonder flits.

Ik heb momenteel een F10, deze bevalt erg goed, alleen flits-foto's zijn af en toe wat minder. Dit schijnt verbeterd te zijn in de F11 en F30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reviews die ik tot nu toe heb gelezen waren niet zo heel positief, de gebruikerservaringen die ik lees juist weer wel.

Zou iemand met een FX-01 hier foto's willen posten (liefst met een linkje naar groot formaat, en EXIF info erin laten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
Ik zal proberen vandaag nog wat foto's te posten! Kwaliteit is echt goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
Zoals beloofd hier de foto's met de link naar origineel:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~b.menke82/fles_klein.jpg

Origeel: http://members.chello.nl/~b.menke82/fles.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~b.menke82/zoom_klein.jpg

Origineel: http://members.chello.nl/~b.menke82/zoom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~b.menke82/tuinhuis_klein.jpg

Origineel: http://members.chello.nl/~b.menke82/tuinhuis.jpg

Niet echt de mooiste foto's, maar ik had eenmaal geen mooiere omgeving ;)

De ruis is trouwens heel makkelijk weg te werken. Ik heb deze foto's trouwens onbewerkt gelaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Morre op 05-05-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:41
Goed, ik weet het zeker, er wordt een FX01 besteld. :9

Hij gaat mee op vakantie als backup voor de D70 en als een camera voor erbij ( feestjes, uitjes, ... ).

De foto's vind ik er goed uitzien en ik had al een tijdje het idee dat het noise probleem werd overdreven...

[ Voor 32% gewijzigd door Theebag op 05-05-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Sluuz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:50:
Ik heb de nu de camera een week in mijn bezit, en ik kwam wat vaags tegen.

Wanneer ik een serie foto's heb gemaakt en ze later ga terugkijken op mijn pc, zit er altijd wel eentje bij die helemaal verknaaid is. De hele foto bestaat dan uit een felgroene kleur met allemaal rare stippen, waardoor je niets meer ziet. Het vreemde is dat die foto bij het bekijken op het toestel zelf er nog wel goed uitzag, en ook het previewtje in windows (als je de foto selecteert) ziet er normaal uit. Alleen als je hem dus in een tekenprogramma of zoiets opent, is hij fout...

Hoe kan dit? Ligt dit aan mijn toestel?
Heb ik ook gehad, ligt waarschijnlijk aan je geheugenkaartje.

Je kan het controleren door een hele bende foto's naar de kaart toe te copieren vanaf de computer. Vervolgens copieer je ze weer terug (nieuwe map). Waarschijnlijk (als het aan je kaart ligt) dan zijn er een aantal foto's op een zelfde manier beschadigd.

[ Voor 54% gewijzigd door hilbren op 06-05-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Na veel wikken en wegen ben ik eindelijk ook om: het wordt de FX01! Ik heb alleen nog een vraag over het type geheugenkaart, of eigenlijk de benodigde snelheid. Burstmode zal ik denkik niet zo heel vaak gebruiken, maar een filmpje schieten wel, hoorde namelijk behoorlijk positieve geluiden over de kwaliteit hiervan. Zijn er al mensen die dit hebben uitgeprobeerd op 848x480/30fps? Wat is daarbij ongeveer de data dichtheid?
flipmans schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:58:
[...]
Tsja, zoom, waar hebben we het eigenlijk voor nodig... zijn we gewoon te lui om een paar stappen naar voren of naar achteren te doen? :+ In de test van de FX01 op DPReview staat een mooi voorbeeld van het voordeel van een 28mm t.o.v. een 35 mm equivalente lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Theebag schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:16:
Goed, ik weet het zeker, er wordt een FX01 besteld. :9

Hij gaat mee op vakantie als backup voor de D70 en als een camera voor erbij ( feestjes, uitjes, ... ).

De foto's vind ik er goed uitzien en ik had al een tijdje het idee dat het noise probleem werd overdreven...
Er is geen 'noise probleem' op iso80. Daarboven (dus als je niet buiten schiet) is er veel meer noise, maar of dat direct een probleem is, ligt aan je eisen. Het wordt pas een ergernis als je de foto's op A4 of groter gaat afdrukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 06-05-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
Neat image erover en het valt reuze mee kan ik je zeggen.

Datasnelheid is bij:

Gewoon beeld: 1.3 MB/sec

Breedbeeld : 1.7 MB/sec

Dus ze langzamere kaartjes kunnen het aan.

Ik heb zelf een Transcend 12MB/s kaartje, werkt perfect.

[ Voor 62% gewijzigd door Morre op 06-05-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
hilbren schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 09:57:
[...]

Heb ik ook gehad, ligt waarschijnlijk aan je geheugenkaartje.

Je kan het controleren door een hele bende foto's naar de kaart toe te copieren vanaf de computer. Vervolgens copieer je ze weer terug (nieuwe map). Waarschijnlijk (als het aan je kaart ligt) dan zijn er een aantal foto's op een zelfde manier beschadigd.
Klopt inderdaad! Ik heb een Transcend 1GB 80x kaartje...ligt dat aan het kaartje of alleen aan mijn exemplaar? Ik probeer nu de foto's van mijn cam over te zetten met behulp van dat progje dat je erbij krijgt. Dit gaan een stuk langzamer. Eens kijken of het dan ook voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
Ik heb ook een Transcend 1GB 80x kaartje, maar tot nu toe nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ook via het proggie van Panasonic krijg ik verneukte foto's met gare gekleurde strepen en vormen. Dit kwam nu ook ineens voor op de helft van een filmpje...

Wat had je hier aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier staan nog heel wat fotos die gemaakt zijn met een Panasonic FX01
http://www.pbase.com/seid/unprocessed_fx01_images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
Zoals je ook op deze foto's kunt zien, kun je er goed nachtopnames mee maken! Ik ben er erg tevreden over. Ben blij dat ik de Ixus 65 heb ingeruild voor deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een Sandisk Extreme III kaartje van 1GB genomen. Ik krijg alleen het idee dat het een beetje overkill is qua snelheid met 20Mb p/s. Hoe snel schrijft zo'n cameratje eigenlijk maximaal weg?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:18
Ik heb hem ook maar besteld, na lang twijfelen tussen de Ixus 60/65.....ik zal mijn ervaringen posten als ik hem binnen heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Sluuz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:48:
Weet iemand alleen een goede beschermhoes/tas voor deze camera. Liefst een zo klein mogelijke zodat hij er mooi inpast en nog steeds in mijn broekzak kan. (originele tasje van Panasonic vind ik wat te duur (€ 36))
Misschien is dit iets voor je:

Zwarte Softcase voor DMC-FX01
Slider 20 Zwart

Weet trouwens iemand of de optische zoom ook te bedienen is, wanneer een filmpje met de camera wordt opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ai, dat is wel een mooi tasje ja. Helaas heb ik nu al een tasje van samsonite gekocht die ietsje groter is. Twijfel om deze misschien toch ook te kopen op de lange termijn.

Mijn SD kaartje doet nog steeds moeilijk. Ik heb nu contact gehad met Transcend zelf en Mapp Multimedia (waar ik m gekocht had) en ik mag hem komen omruilen. Dat komt dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
Zoomen en scherpstellen gaat alleen voordat je gaat filmen. Daarna is alles fixed!

Verder heb ik een tasje van vanguard gekocht. Lekker stevig en extra accu past er ook nog bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Heeft er iemand al iets van bescherming op het display geplaatst? Ziet er erg krasgevoelig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
De krasgevoeligheid valt bij de FX8, die een vriend van me heeft, heel erg mee. Die deed 'm ook gewoon zonder tasje in z'n zak. Alleen kan zo'n schermpje door de grootte weleens kapot gaan... Maar dat geldt voor iedere camera.

[ Voor 5% gewijzigd door enakje op 20-05-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ja, ik zit ook met de bescherming van het scherm. Ik wil liever geen tasje want dat is zo'n gedoe maar onbeschermd in de broekzak is vragen om krassen. Is er geen folie verkrijgbaar net als bij GSM toestellen om het te beschermen.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
Scherm krast echt niet snel. Heb hem al een paar keer mee op stap genomen en is niks te zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Kunnen de schermmenu's ook in Nederlands weergegeven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Laatst online: 01-09 18:41
Ik heb de camera inmiddels een tijdje en hij maakt, vooral buiten, prachtige foto's. Maar binnen met kunstlicht maakt hij foto's al snel heel geel achtig. Kan dit een instelling zijn of hebben meer mensen hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roynaldinho schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:59:
Ik heb de camera inmiddels een tijdje en hij maakt, vooral buiten, prachtige foto's. Maar binnen met kunstlicht maakt hij foto's al snel heel geel achtig. Kan dit een instelling zijn of hebben meer mensen hier last van
Ik heb de cam zelf niet, maar heb je wel de goede wit balans gekozen? Zit vast wel iets/programma op waar je het licht kan selecteren waarin je foto's maakt. Zon, bewolkt, TL enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de witbalans "auto"-stand heeft de FX01 drie voorkeur-standen: 1. zon/daglicht 2. bewolkt en 3. lamplicht/halogeen.
Ook kan je 'm zelf simpel fijnstellen door in de fijnstel-stand even te richten op een wit/grijs-wit oppervlak en deze instelling vast te leggen (kan later ook weer opgeroepen worden).
Bovendien kun je, als je nog niet tevreden bent, heel makkelijk per opname de blauw- of roodtint verminderen (als de foto te geel/rood is, iets meer blauw instellen).

Cameraatje gister aangeschaft, 1e indruk erg goed.
Vooral ook voor de FX01 gekozen vanwege de mooie filmpjes-optie: De 16-9 wide-screen mogelijkheid en de goede beeldstabilisatie. Bijna ongelooflijk wat voor beeld-kwaliteit je krijgt met zo'n klein ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
_Oldie_ schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:46:
Kunnen de schermmenu's ook in Nederlands weergegeven worden?
Bij mij niet, maar ik heb dan ook een Duitse versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
Nederlands kan en zo moeilijk is Engels nou weer niet hoor. Altijd weer gezeik van mensen die alles Nederlandstalig willen, Windows in het Nederlands, digicam in het Nederlands. Komop dan leer je maar Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat voor discussie je wilt ontlokken, maar jouw mening over zijn voorkeur doet er niet toe. Zijn vraag is of de schermtaal ook in het Nederlands ingesteld kan worden. Aangezien jij aangeeft dat er veel mensen voorkeur hebben voor Nederlands ;) moet ook jij inzien dat die vraag relevant is.

Maargoed laten we ontopic blijven. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
Bij mij kan hij trouwens niet in het Nederlands worden ingesteld... Vind ik niet erg. :) Maar het kan niet. Ik denk dat het dus nogal scheelt waar je hem vandaan haalde... Ik was, denk ik, wel één van de eerste die hem heeft, dus misschien was het van mij nog een import-achtige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik heb hem niet zo heel lang geleden gekocht, Nederlandse versie, maar de schermtekst kan niet in het Nederlands gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het echt nodig een SD kaart met schrijf snelheid van 10 mb/s te hebben voor het filmen in 16:9 30 fps? Of voldoet de Kingston Elite Pro met schrijfsnelheid van 7.7 mb/s ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond de FX01 in m'n handen gehad, teringjantje wat is die klein. Die gaan we maar eens aanschaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
Kan iemand mij vertellen of de FX01 kan zoomen tijdens het filmen? De TZ1 kan het iig wel. Ik twijfel heel erg tussen beide camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
enakje schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:26:
Kan iemand mij vertellen of de FX01 kan zoomen tijdens het filmen? De TZ1 kan het iig wel. Ik twijfel heel erg tussen beide camera's.
Helaas... de FX01 kan het niet, of ik moet het nog ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het overwegen om deze camera aan te schaffen. Had eerst bijna de Ixus 65 gekocht, maar lees nergens echt positieve dingen (op schermgrootte na, want de resolutie is weer minder).

Ik zoek eigenlijk een camera waar ik ook een beetje handmatig mee kan spelen. De Canon S80 is hiervoor een goede optie, maar mij net wat te duur. Hoe zit het met deze camera? Hebben jullie anders suggesties? Ik weer dat er weinig (ultra)compact cameras zijn die de mogelijkheid bieden om handmatig in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:26:
Is het echt nodig een SD kaart met schrijf snelheid van 10 mb/s te hebben voor het filmen in 16:9 30 fps? Of voldoet de Kingston Elite Pro met schrijfsnelheid van 7.7 mb/s ook wel?
Een standaard SD kaart is al snel genoeg, ik gebruik een 1GB Kingston kaart, werkt prima. een 16:9 30fps filmpje is ongeveer 1 MB/s. De camera is echter qua snelheid niet compatibel met de 1GB Kingston MMC plus kaart, die is op papier veel sneller dan mijn SD kaart maar in de praktijk is de buffer na +- 30 seconden filmen vol. Deze kaart is in de camera sowieso veel trager bij bijv. het terugkijken van foto's. Ik heb hier bij Panasonic al over geinformeerd, binnenkort nog maar es een mailtje aan wijden. Voorlopig zou ik voor deze camera dus een SD kaart adviseren, eventueel een snellere versie als je veel in burstmode wilt werken. Maar zelfs dan loop je nog niet snel tegen de beperking in snelheid van de SD kaart aan, want de foto's worden eerst gebufferd in het interne geheuhen van de camera. De leessnelheid van een standaard SD kaart is ook hoog genoeg om deze redelijk snel over te pompen naar je compu.
enakje schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:26:
Zie een paar posts hierboven: focus en zoom zijn fixed tijdens het filmen. Ik heb het idee dat bij het filmen een groot diafragma wordt gekozen, want de filmpjes hebben een behoorlijk grote scherptediepte.
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:04:
Ik zoek eigenlijk een camera waar ik ook een beetje handmatig mee kan spelen. De Canon S80 is hiervoor een goede optie, maar mij net wat te duur. Hoe zit het met deze camera? Hebben jullie anders suggesties? Ik weer dat er weinig (ultra)compact cameras zijn die de mogelijkheid bieden om handmatig in te stellen.
Je kunt wel kiezen uit een hoop scene's (portret, nacht, scenery, enz. enz.), die voor de meeste situaties volstaan. Verder kan je ook iets over/onderbelichten, of een bracket-serie maken die automatisch 3 foto's maakt met versch. belichting. Maar je kunt niet zelf diafragma/sluitertijd instellen. Als je dat wilt kan je beter iets meer richting compact gaan, bijv. de Canon Powershot A530/A540

[ Voor 22% gewijzigd door Tinuz___ op 08-06-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik zit heeeeel erg te twijfelen tussen deze camera en een fuji f30.

Voordeel van deze camera is

28mm Lens
OIS

nadeel is de ruis?

Fuji heeft juist weinig last van ruis maar is verder een heel basic ding...

Moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:47:
Ik zit heeeeel erg te twijfelen tussen deze camera en een fuji f30.

Voordeel van deze camera is

28mm Lens
OIS

nadeel is de ruis?

Fuji heeft juist weinig last van ruis maar is verder een heel basic ding...

Moeilijk!
Zit ook te denken aan de F30, maar heb gelezen dat daar echt niets goed aan is behalve de ISO's. Zag gisteren ook nog de Pentax Optio T10, een 6mp camera met 3" touchscreen. Er schijnt niet al te veel ruis te zijn, alleen is de opstarttijd 2,7s en shutterlag 0,2s.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 14:08
Mag ik weten of je misschien bepaalde redenen hebt om geen Canon Ixus 800 te nemen? (ben zelf aan het twijfelen tussen de FX01 en de Canon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taxman schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:57:
Mag ik weten of je misschien bepaalde redenen hebt om geen Canon Ixus 800 te nemen? (ben zelf aan het twijfelen tussen de FX01 en de Canon)
Te duur :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Inderdaad. Ik heb ook voor de fx01 gekozen en ben er zeer tevreden over.

Van ruis heb ik geen last. Dit krijg je alleen op hoge iso waarden, waarmee je waarschijnlijk toch niet gaat fotograferen (anders had je wel een ander toestel genomen ipv een ultracompact).

De zwarte versie is trouwens zeer mooi, en het scherm (stuk hogere resolutie dan die van Canon Ixus toestellen) is ook prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:20:
Zit ook te denken aan de F30, maar heb gelezen dat daar echt niets goed aan is behalve de ISO's.
Nou je bent wel snel beinvloedbaar om zoiets aan te nemen zonder dat er ook maar 1 review uit is.
Bron?
Eerste indrukken en foto's van de F30 zijn ZEER goed, overtreft de al goede F10 en de nog betere F11 op alle fronten.

Als je persé IS wilt is de Ricoh R4 wellicht ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:24:
[...]

Nou je bent wel snel beinvloedbaar om zoiets aan te nemen zonder dat er ook maar 1 review uit is.
Bron?
Eerste indrukken en foto's van de F30 zijn ZEER goed, overtreft de al goede F10 en de nog betere F11 op alle fronten.

Als je persé IS wilt is de Ricoh R4 wellicht ook nog een optie.
Een review kan je ook opmaken door userreviews te lezen, het hoeft niet perse van dcresource, dpreview oid te zijn. Maar zag net een videootje en de F30 is toch een aardige camera.

Ben ook de Sony H5 camera tegengekomen, wat minder compact maar wat een prachtig scherm en veel instelmogelijkheden!
Pagina: 1 2 3 Laatste