Een standaard SD kaart is al snel genoeg, ik gebruik een 1GB Kingston kaart, werkt prima. een 16:9 30fps filmpje is ongeveer 1 MB/s. De camera is echter qua snelheid niet compatibel met de 1GB Kingston MMC plus kaart, die is op papier veel sneller dan mijn SD kaart maar in de praktijk is de buffer na +- 30 seconden filmen vol. Deze kaart is in de camera sowieso veel trager bij bijv. het terugkijken van foto's. Ik heb hier bij Panasonic al over geinformeerd, binnenkort nog maar es een mailtje aan wijden. Voorlopig zou ik voor deze camera dus een SD kaart adviseren, eventueel een snellere versie als je veel in burstmode wilt werken. Maar zelfs dan loop je nog niet snel tegen de beperking in snelheid van de SD kaart aan, want de foto's worden eerst gebufferd in het interne geheuhen van de camera. De leessnelheid van een standaard SD kaart is ook hoog genoeg om deze redelijk snel over te pompen naar je compu.
Zie een paar posts hierboven: focus en zoom zijn fixed tijdens het filmen. Ik heb het idee dat bij het filmen een groot diafragma wordt gekozen, want de filmpjes hebben een behoorlijk grote scherptediepte.
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:04:
Ik zoek eigenlijk een camera waar ik ook een beetje handmatig mee kan spelen. De Canon S80 is hiervoor een goede optie, maar mij net wat te duur. Hoe zit het met deze camera? Hebben jullie anders suggesties? Ik weer dat er weinig (ultra)compact cameras zijn die de mogelijkheid bieden om handmatig in te stellen.
Je kunt wel kiezen uit een hoop scene's (portret, nacht, scenery, enz. enz.), die voor de meeste situaties volstaan. Verder kan je ook iets over/onderbelichten, of een bracket-serie maken die automatisch 3 foto's maakt met versch. belichting. Maar je kunt niet zelf diafragma/sluitertijd instellen. Als je dat wilt kan je beter iets meer richting compact gaan, bijv. de Canon Powershot A530/A540
[
Voor 22% gewijzigd door
Tinuz___ op 08-06-2006 15:26
]