[MMORPG] Vanguard: Saga of Heroes

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209536

Anoniem: 91628 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:13:
Alhoewel ik wist dat het niet een topper bij launch zou worden heb ik de game toch gewoon gekocht. Maar meer met in het achterhoofd houdende dat er bij launch een grote patch zou komen die een hoop dingen zou verbeteren en zo. Iets zoals ze na afloop van de Guild Wars beta hebben gedaan zeg maar. Toen die game in de winkel lag was 'ie gewoon ook echt af! Niet half gebakken in de winkel neer gepleurd om maar centjes binnen te gaan happen alvast.

Het woord "grinderig" wat iemand eerder al noemde, beschrijft denk ik het beste hoe deze game aanvoelt. Het is echt veel van het zelfde hakwerk de hele tijd. En daar zit ik persoonlijk niet echt op te wachten. Dom enemy's slayen kan ik ook in een singleplayer game bij wijze van spreken. Daarnaast haat ik het echt om de hele tijd met een half oog naar m'n XP balkje te zitten kijken, om die na een half uur drie milimeter te zien verschuiven. Als ik ook maar het idee krijg dat ik aan het lijntje word gehouden om geld binnen te sprokkelen via een maandelijkse betaling dan is het voor mij gedaan. Ik snap echt niet hoe mensen dat soort games kunnen spelen en er dan ook nog een maandelijkse bijdrage voor betalen 8)7

Persoonlijk is voor mij de maat echt vol op MMORPG gebied. De enigste game die op dit moment aan mijn wensen kan voldoen is de Guild Wars serie. Een game waar het meeste gewoon in zit, en je nergens aan verplicht bent. Alleen de wat meer advanced stuff zoals je eigen huis, boerderijtje, craften, auction house, enz, zit er helaas niet in verwerkt. Maar hier tegenover staat wel dat deze game een degelijk verhaal te bieden heeft met cut-scenes en dergelijken. Ook de quests zijn wat interesanter dan bij de meeste MMO's. Tuurlijk zijn er ook een bundel suffe quests die je kunt doen, maar over het algemeen is het toch niet echt het gebruikelijke "kill <aantal> van <enemy soort> omdat <random NPC> ze niet leuk vind" gedoe. Iets waar je in Vanguard echt ontelbaar veel van vind heb ik gemerkt. Een hoop NPC's die wat onzin uitkramen over hoe erg ze de bijtjes in dit en dat bos hatenen dat ze vernietigd moeten worden want hun veel te verwende kind kan niet slapen...

Het verhaal in Vanguard is ook in een notendopje te vangen voor zover ik weet. Het is weer het gebruikelijke LoTR-achtige verhaaltje met kaboutertjes en elfjes. Een stijl die onderhand toch wel al zo ver is uitgemolken dat de High-Fantasy-koeien in parralelle dimensies er stuiptrekkingen van moeten krijgen...

Ik had gewoon beter moeten kijken voordat ik dit kocht. Want het is gewoon niet voor mij bestemd eigenlijk. Persoonlijk ben ik meer thuis te brengen tussen de Japanse RPG's. Daar zit ook wat meer variatie in als in de Europesche stijl. Hier is het altijd maar allemaal het zelfde. Steeds weer die zelfde setting iedere keer. Of je nu Dungeons & Dragons aan het spelen bent, Lord of the Rings Online, The Elder Scrolls, of Vanguard, het is toch allemaal meer van het zelfde eigenlijk.

Guild Wars heeft meer een mix van allerlei dingen door elkaar heen. Dus niet weer dat typische elvenbos en zo. Op zich heb ik niks ernstigs tegen Dungeons & Dragons achtige settings. Maar de laatste tijd is het echt een beetje te ver aan het gaan vind ik. Minimaal 75% van alle MMORPG's is sowieso in deze categorie thuis te brengen ongeveer. Ja, er nog enkele andere settings waar je in kunt ronddwalen, maar over het algemeen is het allemaal het gebruikelijke enemy-gehak, op wat kleine uitzonderingen na dan wel!

Waarom altijd maar weer de zelfde verkrachte formule iedere keer? Waarom niet eens een SimCity MMO bijvoorbeeld? Waarschijnlijk omdat daar de buidel niet goed genoeg mee gevuld kan worden... Nee, doe maar weer de arme kabouter, de magische elfjes die gekweld worden door de onderwereld, en de ridder die eerst niet meer wou leven maar later de wereld aan het redden is.

Maar goed, genoeg gezeurd weer. Voor mij geen MMO's meer voorlopig. Eind deze week ga ik Final Fantasy XII maar eens kopen. Een game die mij persoonlijk wat meer te bieden heeft dan het eeuwige "ge-grind"!
ben zelf een GW fan en speler..

eigenlijk kan ik hier niet veel op toevoegen dan dat ik hem 100% gelijk geef..

de lotr achtige spellen met elfen en dwergen en orcs enzo worden allemaal teveel om op te noemen

ze zouden beter een Final Fantesy MMORPG op de markt brengen ofzo in totale Japanse stijl.

ik weet nattuurlijk dat dit nooit zal gebeuren omdat een onderdeel van final fantesy turn based is, en dat gaat moeilijk online.. maar het zou toch iets anders en verrassend kunnen zijn om een spel van die aard online te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Anoniem: 209536 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:52:
[...]

ben zelf een GW fan en speler..

eigenlijk kan ik hier niet veel op toevoegen dan dat ik hem 100% gelijk geef..

de lotr achtige spellen met elfen en dwergen en orcs enzo worden allemaal teveel om op te noemen

ze zouden beter een Final Fantesy MMORPG op de markt brengen ofzo in totale Japanse stijl.

ik weet nattuurlijk dat dit nooit zal gebeuren omdat een onderdeel van final fantesy turn based is, en dat gaat moeilijk online.. maar het zou toch iets anders en verrassend kunnen zijn om een spel van die aard online te spelen
Er is dan wel Final Fantasy XI Online. Maar het is niet echt 100% in Japanse stijl zeg maar. Realtime gevechten is op zich niks mis mee. Dat kom je nu ook wel eens wat vaker tegen in Japanse RPG's Maar er zijn andere dingen die me een beetje stoorden aan FFXI, waardoor ik uiteindelijk gestopt ben met spelen. Op het laatst ging ik meer en meer met tegenzin de game spelen. Voornamelijk door het zeer hoge grind gevoel dat ik er bij kreeg. Het was meer een tweede job dan een paar relaxte gaming uurtjes. Maar ik moet toegeven dat de game zeker niet slecht was. Alleen op sommige gebieden had het wat beter uitgewerkt mogen worden (quests, etc), en het mocht zeker iets meer casual zijn. Hardcore MMO's zijn niet echt voor mij bestemd zeg maar. Ik hou het liever iets meer bij het casual gebeuren. Lekker gamen wanneer het mij uitkomt, en niet spelen omdat ik mijn character nog moet levellen in adventuring, crafting, of whatever. Ik hou niet van games die als een tweede job aanvoelen!

Het echte singleplayer gevoel zal denk ik ook nooit in een MMO verwerkt kunnen worden. Het brengt toch eigenlijk iets te veel complicaties met zich mee. Het is allebei iets aparts, en laat dat ook maar fijn zo blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukdalf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 00:09
Anoniem: 91628 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:13:
Alhoewel ik wist dat het niet een topper bij launch zou worden heb ik de game toch gewoon gekocht. Maar meer met in het achterhoofd houdende dat er bij launch een grote patch zou komen die een hoop dingen zou verbeteren en zo. Iets zoals ze na afloop van de Guild Wars beta hebben gedaan zeg maar. Toen die game in de winkel lag was 'ie gewoon ook echt af! Niet half gebakken in de winkel neer gepleurd om maar centjes binnen te gaan happen alvast.
Heb je helemaal gelijk in. Het spel is nog niet af. Maar ik heb er in iedergeval al veel plezier aan en daar wil ik best voor betalen.

Het woord "grinderig" wat iemand eerder al noemde, beschrijft denk ik het beste hoe deze game aanvoelt. Het is echt veel van het zelfde hakwerk de hele tijd. En daar zit ik persoonlijk niet echt op te wachten. Dom enemy's slayen kan ik ook in een singleplayer game bij wijze van spreken. Daarnaast haat ik het echt om de hele tijd met een half oog naar m'n XP balkje te zitten kijken, om die na een half uur drie milimeter te zien verschuiven. Als ik ook maar het idee krijg dat ik aan het lijntje word gehouden om geld binnen te sprokkelen via een maandelijkse betaling dan is het voor mij gedaan. Ik snap echt niet hoe mensen dat soort games kunnen spelen en er dan ook nog een maandelijkse bijdrage voor betalen 8)7
Grinden is echt niets voor mij, ik ga het na een half uur al saai vinden. Daar doe ik dus ook zelden aan. Toch ben ik met gewoon questjes aan het doen en bijna lvl 19 geworden, dus het kan zeker zonder grinden. Dus als jij het grindering vindt dan ligt dat aan jezelf, niet alleen aan Vanguard.

Persoonlijk is voor mij de maat echt vol op MMORPG gebied. De enigste game die op dit moment aan mijn wensen kan voldoen is de Guild Wars serie. Een game waar het meeste gewoon in zit, en je nergens aan verplicht bent. Alleen de wat meer advanced stuff zoals je eigen huis, boerderijtje, craften, auction house, enz, zit er helaas niet in verwerkt. Maar hier tegenover staat wel dat deze game een degelijk verhaal te bieden heeft met cut-scenes en dergelijken. Ook de quests zijn wat interesanter dan bij de meeste MMO's. Tuurlijk zijn er ook een bundel suffe quests die je kunt doen, maar over het algemeen is het toch niet echt het gebruikelijke "kill <aantal> van <enemy soort> omdat <random NPC> ze niet leuk vind" gedoe. Iets waar je in Vanguard echt ontelbaar veel van vind heb ik gemerkt. Een hoop NPC's die wat onzin uitkramen over hoe erg ze de bijtjes in dit en dat bos hatenen dat ze vernietigd moeten worden want hun veel te verwende kind kan niet slapen...
Het is duidelijk dat je van het genre genoeg hebt. Beetje flauw om het af te reageren op Vanguard. Vertel me nu ook eens wat voor questjes je dan verwacht? Hoe kan je een quest interresanter maken?

Het verhaal in Vanguard is ook in een notendopje te vangen voor zover ik weet. Het is weer het gebruikelijke LoTR-achtige verhaaltje met kaboutertjes en elfjes. Een stijl die onderhand toch wel al zo ver is uitgemolken dat de High-Fantasy-koeien in parralelle dimensies er stuiptrekkingen van moeten krijgen...
Het is high fantasie, als je er niet van houdt moet je maar snel weg wezen.

Ik had gewoon beter moeten kijken voordat ik dit kocht. Want het is gewoon niet voor mij bestemd eigenlijk. Persoonlijk ben ik meer thuis te brengen tussen de Japanse RPG's. Daar zit ook wat meer variatie in als in de Europesche stijl. Hier is het altijd maar allemaal het zelfde. Steeds weer die zelfde setting iedere keer. Of je nu Dungeons & Dragons aan het spelen bent, Lord of the Rings Online, The Elder Scrolls, of Vanguard, het is toch allemaal meer van het zelfde eigenlijk.
FFXI is precies het zelfde. Ik zie niet echt het verschil. Maar dat kan je me natuurlijk haar fijn uitleggen.

Guild Wars heeft meer een mix van allerlei dingen door elkaar heen. Dus niet weer dat typische elvenbos en zo. Op zich heb ik niks ernstigs tegen Dungeons & Dragons achtige settings. Maar de laatste tijd is het echt een beetje te ver aan het gaan vind ik. Minimaal 75% van alle MMORPG's is sowieso in deze categorie thuis te brengen ongeveer. Ja, er nog enkele andere settings waar je in kunt ronddwalen, maar over het algemeen is het allemaal het gebruikelijke enemy-gehak, op wat kleine uitzonderingen na dan wel!
Wat heeft guildwars dan wat Vanguard niet heeft? En dat je de setting niet leuk vindt is nu wel duidelijk. Op alles wat Vanguard te bieden heeft, heb jij maar een antwoord: Het genre is oud.

Waarom altijd maar weer de zelfde verkrachte formule iedere keer? Waarom niet eens een SimCity MMO bijvoorbeeld? Waarschijnlijk omdat daar de buidel niet goed genoeg mee gevuld kan worden... Nee, doe maar weer de arme kabouter, de magische elfjes die gekweld worden door de onderwereld, en de ridder die eerst niet meer wou leven maar later de wereld aan het redden is.
Kijk eens naar Eve. Dat is behoorlijk anders. En als je het zo goed weet, wat let je.

Maar goed, genoeg gezeurd weer. Voor mij geen MMO's meer voorlopig. Eind deze week ga ik Final Fantasy XII maar eens kopen. Een game die mij persoonlijk wat meer te bieden heeft dan het eeuwige "ge-grind"!
Helemaal mee eens. Genoeg is genoeg. Mazzel, en veel plezier met het grinden in FFXII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97504

Word deze game nog gespeeld of wat? Ik zoek stiekem nog een trial key.

Lijkt me een leuke vervanging van wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben ook sinds een tijdje (toch al enkele weken) gestopt met WoW omdat de lol er gewoon af was... teveel van hetzelfde en de community, zoals eerder genoemd in dit topic, is er eentje van kinderachtige schreeuwende gastjes en een hoop gescheld :{

Vind het wel jammer van al het werk dat erin zat, en sommige gebieden waren erg mooi...

Ben nu toch best geinteresserd in Vanguard, maar 2 dingen houden me toch tegen... of het spel echt zo 'hardcore' is als sommigen beweren, en of mijn oude trouwe laptopje niet gaan bezwijken...

- Hardcore? Wat gebeurt er als je doodgaat? Kost het geld? XP? Items die verloren raken?

- Performance? Volgens die 'rate my system' site die op de Vanguard forums genoemd word, voldoe ik wel aan de eisen, maar niet aan de 'recommended' specs. Ik maak me vooral zorgen om de cpu (1,86 centrino, volgends de website een performance rating van 2,8ghz) en de videokaart (7800GTX 256mb, maar gebottleneckt door de zwakke cpu). Ik heb wel 2gb ram.

Gaat het echt zo onspeelbaar zijn als ik van veel mensen hoor? Moet ik een Core 2 Duo met 4gb ram en een 8800gtx aanschaffen, toch hou ik het hier nog wel even mee uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
HTT-Thalan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:24:
Ik ben ook sinds een tijdje (toch al enkele weken) gestopt met WoW omdat de lol er gewoon af was... teveel van hetzelfde en de community, zoals eerder genoemd in dit topic, is er eentje van kinderachtige schreeuwende gastjes en een hoop gescheld :{

Vind het wel jammer van al het werk dat erin zat, en sommige gebieden waren erg mooi...

Ben nu toch best geinteresserd in Vanguard, maar 2 dingen houden me toch tegen... of het spel echt zo 'hardcore' is als sommigen beweren, en of mijn oude trouwe laptopje niet gaan bezwijken...

- Hardcore? Wat gebeurt er als je doodgaat? Kost het geld? XP? Items die verloren raken?

- Performance? Volgens die 'rate my system' site die op de Vanguard forums genoemd word, voldoe ik wel aan de eisen, maar niet aan de 'recommended' specs. Ik maak me vooral zorgen om de cpu (1,86 centrino, volgends de website een performance rating van 2,8ghz) en de videokaart (7800GTX 256mb, maar gebottleneckt door de zwakke cpu). Ik heb wel 2gb ram.

Gaat het echt zo onspeelbaar zijn als ik van veel mensen hoor? Moet ik een Core 2 Duo met 4gb ram en een 8800gtx aanschaffen, toch hou ik het hier nog wel even mee uit?
--hardcore
Dood gaan kost 7 % xp. Je kan 6 % terug krijgen door naar je corps te lopen vanaf de altar(punt waar je respawned als je dood gaat,zonder spullen) Of je kan er voor kiezen je corpse te "summonen" bij zo'n altar. Dan hou je gewoon die 7 % penalty. Daarnaast kost doodgaan sowieso 5 % dmg op al je equip.
Voor de rest is het qua 'hardcore' vooral dat het levelen langer duurd,hoewel dit ook weer niet extreem lang is. Ik heb WoW maar tot level 40 gespeeld,dus weet niet precies hoe groot het verschil is.

-performance
Die is echt gewoon KUT in dit spel. Hoewel ik denk dat jouw pc het wel op low settings gaat trekken.
Eigenlijk gaat het spel pas lekker lopen met een amd4000+ of inten equivalent, geforfce 8800/1950 en 2GB ram.
Daarnaast moet je na elke patch defraggen omdat het inladen van de verschillende gebieden anders de boel ontzettend vertraagd.(vanguard is 16GB groot,heel veel textures dus)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pingkiller schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:39:
[...]

--hardcore
Dood gaan kost 7 % xp. Je kan 6 % terug krijgen door naar je corps te lopen vanaf de altar(punt waar je respawned als je dood gaat,zonder spullen) Of je kan er voor kiezen je corpse te "summonen" bij zo'n altar. Dan hou je gewoon die 7 % penalty. Daarnaast kost doodgaan sowieso 5 % dmg op al je equip.
Voor de rest is het qua 'hardcore' vooral dat het levelen langer duurd,hoewel dit ook weer niet extreem lang is. Ik heb WoW maar tot level 40 gespeeld,dus weet niet precies hoe groot het verschil is.

-performance
Die is echt gewoon KUT in dit spel. Hoewel ik denk dat jouw pc het wel op low settings gaat trekken.
Eigenlijk gaat het spel pas lekker lopen met een amd4000+ of inten equivalent, geforfce 8800/1950 en 2GB ram.
Daarnaast moet je na elke patch defraggen omdat het inladen van de verschillende gebieden anders de boel ontzettend vertraagd.(vanguard is 16GB groot,heel veel textures dus)
Ok, dus als ik de moeite neem mijn lijk terug te gaan halen, is de enige penalty 1% XP en 5% damage? Dat valt nog enigzins mee tegenover de horrorverhalen op de Fora...

Maarre. 'misschien' kunnen draaien op Low-End settings? O.o

Daar word ik heel verdrietig van ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:47:
[...]

Ok, dus als ik de moeite neem mijn lijk terug te gaan halen, is de enige penalty 1% XP en 5% damage? Dat valt nog enigzins mee tegenover de horrorverhalen op de Fora...

Maarre. 'misschien' kunnen draaien op Low-End settings? O.o

Daar word ik heel verdrietig van ;(
Mja,ik zit niet helemaal meer in de cpu-ratings,dus vandaar die misschien. Ik draai op een 3500+,2GB ram en een geforce 6800 en dat gaat opzich prima na wat tweaken,hoewel het in drukke gebieden toch terugzakt naar 10fps ofzo.

Daarnaast is het terugvinden van je corpse niet altijd even makkelijk,vooral niet omdat je naakt respawned,dus zonder je equip.
Daarnaast is 7 % best veel als je bedankt dat je misschien wel 3 uur duurd om van level 13 naar 14 te gaan.Ben je toch weer 12 min aan exp kwijt. Op de hogere levels zal dat wel oplopen richting de 2 uur als je je corpse niet vind.
Ook is het repairen van je equip niet goedkoop, tanks hebben daar vooral last van(je krijgt ook equip dmg door het gewoon te gebruiken)

Dit alles zorgt er wel voor dat alles wat spannender is,je doet meer je best om niet dood te gaan.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pingkiller schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:09:
[...]

Mja,ik zit niet helemaal meer in de cpu-ratings,dus vandaar die misschien. Ik draai op een 3500+,2GB ram en een geforce 6800 en dat gaat opzich prima na wat tweaken,hoewel het in drukke gebieden toch terugzakt naar 10fps ofzo.
En draai je dan max detail? Low end? Ziet het er een beetje strak uit?
Daarnaast is het terugvinden van je corpse niet altijd even makkelijk,vooral niet omdat je naakt respawned,dus zonder je equip.
Daarnaast is 7 % best veel als je bedankt dat je misschien wel 3 uur duurd om van level 13 naar 14 te gaan.Ben je toch weer 12 min aan exp kwijt. Op de hogere levels zal dat wel oplopen richting de 2 uur als je je corpse niet vind.
Ook is het repairen van je equip niet goedkoop, tanks hebben daar vooral last van(je krijgt ook equip dmg door het gewoon te gebruiken)

Dit alles zorgt er wel voor dat alles wat spannender is,je doet meer je best om niet dood te gaan.
Mja, dat is ook weer waar. Er moet wel een uitdaging zijn anders ben je het zo beu. Ik denk dat ik hem maar ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:28:
[...]

En draai je dan max detail? Low end? Ziet het er een beetje strak uit?

[...]

Mja, dat is ook weer waar. Er moet wel een uitdaging zijn anders ben je het zo beu. Ik denk dat ik hem maar ga bestellen :)
Ik heb alles custom ingesteld,zit denk ik wel een beetje tegen low graphics detail aan, maar het ziet op nog wel goed uit.

Mocht je hem niet kunnen bestellen, je kan hem ook kopen van de station store van sony,dan kan je hem gewoon downloaden. Moet je wel een creditcard hebben en het is wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pingkiller schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:30:
[...]

Ik heb alles custom ingesteld,zit denk ik wel een beetje tegen low graphics detail aan, maar het ziet op nog wel goed uit.

Mocht je hem niet kunnen bestellen, je kan hem ook kopen van de station store van sony,dan kan je hem gewoon downloaden. Moet je wel een creditcard hebben en het is wat duurder.
Gewoon via Bol.com gedaan, is daar op voorraad. Ben nu heel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58294

Iemand nog een trail of weet iemand of je binnen kort net zoals bij SWG een 10 dagen kunt proberen. Ik vraag me af of gaat draaien. met AMD 64 3200 6600 gt 1,5 gig. WOW draaide lekker op de hoogste ik had met SWG vaker last van lag.

Iemand die hier info over kan geven ( en mensen die hem zochten hij hangt gewoon bij Dynabyte in de schappen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Anoniem: 58294 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:39:
Iemand nog een trail of weet iemand of je binnen kort net zoals bij SWG een 10 dagen kunt proberen. Ik vraag me af of gaat draaien. met AMD 64 3200 6600 gt 1,5 gig. WOW draaide lekker op de hoogste ik had met SWG vaker last van lag.

Iemand die hier info over kan geven ( en mensen die hem zochten hij hangt gewoon bij Dynabyte in de schappen ).
Zoals ik eerder aangaf in mijn posts is vanguard een heel zwaar spel. Mijn gok is dat vanguard op jouw pc alleen op lage of hele lage settings gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Eh, spelen mensen hier ook onder Vista? Ik heb het spel geinstalleerd.. gepatched... en nu krijg ik bij het starten een foutmelding:

"Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_31.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen"

Dat snap ik ja -_- Ik draai Vista, en daar zit DX10 in... hoe krijgen ze het in GODSNAAM voor elkaar zoiets cruciaals te mispeuteren? Op de doos staat dat het voor Vista geschikt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 16:29
Moet je bij microsoft klagen, die vind dat het niet nodig is om de directx 9 dingen te leveren voor VISTA.
Je zit nu over vanguard te klagen, maar je mist een microsoft dll van directx9.
En volgens mij zijn er al genoeg oplossingen voor die directx probleemtjes. Gewoon ff op forums kijken en er zijn wel oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:54:
Eh, spelen mensen hier ook onder Vista? Ik heb het spel geinstalleerd.. gepatched... en nu krijg ik bij het starten een foutmelding:

"Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_31.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen"

Dat snap ik ja -_- Ik draai Vista, en daar zit DX10 in... hoe krijgen ze het in GODSNAAM voor elkaar zoiets cruciaals te mispeuteren? Op de doos staat dat het voor Vista geschikt is!
Google helpt altijd:
http://www.google.nl/sear...dx9_31.dll+vanguard&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:X

Ik kwam erachter ja... foei foei meneer Gates dus. Het spel draait nu, en jullie hebben niks teveel gezegd... ik moet op 'balanced' spelen om de framerate lekker vlot te houden :P

Het heeft wel veel van WoW weg qua gameplay.. en op 1280*800 spelen op mijn 1920*1200 scherm draagt ook niet bij aan de spelvreugde, maar allá, ik kan het spelen. Ben nu level 5 Dread Knight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:57:
[...]

:X

Het heeft wel veel van WoW weg qua gameplay..
Een beetje wel,maar laat het ingame niet horen tenzei je zin hebt in heel veel gezeik :p Er zitten heel veel WoW haters in vanguard.

Vanguard heeft trouwens geen officiele forums. De dev'ers poster echt wel op verschillend "affiliate" forums. Www.silkyvenom.com is de grootste. Zit een goed forum achter met veel info. Als je opde main-pagina naar de dev-tracker gaat,kan je alle posts van alles devs op alle fora lezen,ook wel leuk.
Het spel is trouwens ook nog zwaar in ontwikkeling,het is eigenlijk 3-4 maanden tevroeg gereleased maar ze konden niet anders,geld was op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 18:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

pingkiller schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:07:
[...]

Een beetje wel,maar laat het ingame niet horen tenzei je zin hebt in heel veel gezeik :p Er zitten heel veel WoW haters in vanguard.

Vanguard heeft trouwens geen officiele forums. De dev'ers poster echt wel op verschillend "affiliate" forums. Www.silkyvenom.com is de grootste. Zit een goed forum achter met veel info. Als je opde main-pagina naar de dev-tracker gaat,kan je alle posts van alles devs op alle fora lezen,ook wel leuk.
Het spel is trouwens ook nog zwaar in ontwikkeling,het is eigenlijk 3-4 maanden tevroeg gereleased maar ze konden niet anders,geld was op.
http://www.fohguild.org/forums/mmorpg-general-discussion/ is ook een groot VG forum :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pffff nu is het echt niet leuk meer :{

Zelfs met alle settings op 'highest performance' kan ik met maximaal 3 fps door het crafters forum heen lopen om die quests af te maken :{

Het spel ziet er nu uit alsof ik in een slecht gemaakte Counterstrike 1.6 rondloop, het draait dan wel op de Unreal 3 engine, maar ik heb zat spellen (Dark Messiah, eigenlijk alle source engine spellen) die 20 keer beter draaien én eruitzien ;(

Ik bedoel, wat is het nut om een high end engine te gebruiken als het spel er op minder dan ultimate settings zo verschrikkelijk uitziet :(

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:19:
Pffff nu is het echt niet leuk meer :{

Zelfs met alle settings op 'highest performance' kan ik met maximaal 3 fps door het crafters forum heen lopen om die quests af te maken :{

Het spel ziet er nu uit alsof ik in een slecht gemaakte Counterstrike 1.6 rondloop, het draait dan wel op de Unreal 3 engine, maar ik heb zat spellen (Dark Messiah, eigenlijk alle source engine spellen) die 20 keer beter draaien én eruitzien ;(

Ik bedoel, wat is het nut om een high end engine te gebruiken als het spel er op minder dan ultimate settings zo verschrikkelijk uitziet :(
Tis een zwaar aangepaste ut2 engine geloof ik. En ja, het is te zwaar voor de prestaties die het leverd,maarja,wat doe je eraan? Niet spelen of upgraden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pingkiller schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:52:
[...]

Tis een zwaar aangepaste ut2 engine geloof ik. En ja, het is te zwaar voor de prestaties die het leverd,maarja,wat doe je eraan? Niet spelen of upgraden :p
En niet spelen is natuurlijk geen optie :+

Dus vanaf volgende week staat er een E6600 met 2gb ram, op een MSI P6N Platinum op een 32" LCD met een G5, simpel toetsenbordje en een Geforce 7900GS. De Geforce alleen maar omdat hij cheap was (70ex) en ik toch geen geld meer over had voor een echte 8800. Die komt over een paar maanden wel, evenals een fatsoenlijk toetsenbord. De 7900GS zou niet langzamer moeten zijn dan de 7800gtx in mijn notebook, maar wel gebacked door een veel betere CPU.

Vanguard here I come :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 18:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

HTT-Thalan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:13:
[...]

En niet spelen is natuurlijk geen optie :+

Dus vanaf volgende week staat er een E6600 met 2gb ram, op een MSI P6N Platinum op een 32" LCD met een G5, simpel toetsenbordje en een Geforce 7900GS. De Geforce alleen maar omdat hij cheap was (70ex) en ik toch geen geld meer over had voor een echte 8800. Die komt over een paar maanden wel, evenals een fatsoenlijk toetsenbord. De 7900GS zou niet langzamer moeten zijn dan de 7800gtx in mijn notebook, maar wel gebacked door een veel betere CPU.

Vanguard here I come :9
Well? Vertel! :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heb hem net in elkaar geschroefd, en terwijl ik dit typ is de Vanguard DVD druk data aan het kopiëren, maar inclusief patchen duurt dit nog wel tot morgen voor ik kan spelen :P

Hij is iig errug snél, 5,2 Vista index 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83496

Ik ben een happy Vanguard speler op de Infineum server. Wood Elf, Ranger, slechts level 5 nog maar. Heb eerder meer dan een jaar WoW gespeeld en ik moet zeggen dat Vanguard een erg mooie MMORPG is. Waar WoW de typische, haast cartoony, Warcraft stijl had (uiteraard) heeft Vanguard een meer 'echte' stijl en dat spreekt mij boven alles meer aan.
Ik lees hier dat veel mensen problemen hebben met de spel speelbaar te krijgen wb. performance. Ik speel het spel op een P4 2.4Ghz, 1GB RAM en GF6600GT 128MB en heb inderdaad erg veel moeten tweaken om het voor elkaar te krijgen, maar het is gelukt!
Ik kan het spel spelen op een vrije hoge resolutie 1280x1024 met comfortabele framerates en een goede mate van eye candy en kwaliteit.

Sleutelwoorden zijn hier:
a)gezonde PC - Defragmentatie van de harddisks alleen zal inderdaad niet zoveel performance extra geven, maar ervoor zorgen dat je harddisks netjes opgeruimd en gedefragmenteerd blijven draait wel bij aan het elimineren van stutteren doordat de data op je harddisk snel gevonden wordt. Vanguard gebruikt 10 duizenden bestanden!

b)Videokaart settings. Zoek op internet eens een zogenaamde tweak guide voor je specifieke videokaart. Veel mensen zetten de kaart op de hoogste kwaliteit settings in Windows terwijl je FPS kan winnen op dit gebied zonder veel concessies te hoeven doen aan kwaliteit.

c)Uiteraard het allergrootste sleutelwoord is Vanguard zelf.
Het bestandje vgclient.ini bevat alle goodies om het spel te tweaken.
De grootste hulp voor mij was het uit zetten van Dynamic Lighting. Dit zorgt ervoor dat het spel zogenaamde Static Lightmaps gebruikt in plaats van dynamische constant berekende belichting.
Op de officiele Vanguard boards heb ik er een draadje over gemaakt en kan je tevens mijn andere vgclient.ini settings zien, die overigens grotendeels uit andere tweak guides zijn gehaald.
Ook is het verstandig om Caching aan te zetten door een lijn toe te voegen aan de vgclient.ini

Zie onderstaande link voor meer info:
http://forums.station.sony.com/vg/posts/list.m?topic_id=6795

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Als iemand geinstreseerd is in hoe het mmorpgs verloopt direct na launch leest de posts hier:http://www.silkyvenom.com/pages/devtracker/

Dit zijn posts van de Developers van Vanguard. Deze gasten gaan in op de problemen die nu spelen binnen vanguard en ze geven best veel informatie vrij. Het leuke is ook dat deze gasten dus al ontzettend lang bezig zijn met het ontwikkelen van mmorpgs. Het zou me niks verbazen als sommigen al sinds 1996-1997 in het wereldje zitten. Daarnaast reageren ze veel op het forum van de guild "fire of heaven". Dit was zo'n beetje de meest uber guild in het oude Everquest(eerste populaire 3d mmorpg), de discussies daar zijn soms ook best leuk.

Verder over het spel zelf. Het is imho een redelijke game,maar je moet wel een goede pc hebben anders speelt het voor geen meter. Ik denk zeker dat het wat is voor de mensen die na WoW een nieuwe uitdaging zoeken. Hoewel raiden er voorlopig nog niet inzit,dat komt met de komende patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen die de 45 euro te veel vinden.. en steeds om een key vragen..

http://www7.cd-wow.nl/det...ct_code=1870929&subcat=pc

24 euro incl verzending!!

Heb je gelijk de volle game. Gewoon een paar biertjes minder drinken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speelt niemand de game meer?

Ik vind het echt super vet! Bijna geen last van bugs!
Op lage levels kan je al naar dungeons gaan, echt te bruut gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Anoniem: 97504 schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:56:
Speelt niemand de game meer?

Ik vind het echt super vet! Bijna geen last van bugs!
Op lage levels kan je al naar dungeons gaan, echt te bruut gewoon.
Deze game is niet echt populair. Denk dat dat vooral komt omdat er geen grote IP achterzit. Warhammer en lotr mmorpgs hebben beiden al een grote fanbase waar ze op kunnen rekenen.
Daarnaast krijgt vanguard niet echt al te beste review. Je zou kunnen zeggen dat vanguard een niche games. En mmorpg voor mensen die wat meer uitdaging willen dan in wow(als end-game raiding niet meeteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Niet zozeer dat dit niet de beste game is, maar gewoon omdat de game zo ontzettend uitgebreid is. WoW (ja sorry even een makkelijk voorbeeld) is op zich makkelijk te begrijpen en het is duidelijk wat de limieten zijn, plus dat je weet wat er gaat komen. Vanguard heeft zoveel wegen dat ik er aardig de weg kwijt werd, en je moet je er echt inbijten om het te spelen. Het spel is zeker niet slecht, maar je moet er gewoon veel tijd instoppen imho.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-07 06:51
Ik zit nog te twijfelen of ik het spel wil spelen. Zoek eerst een buddy key om het te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bleet schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:18:
Niet zozeer dat dit niet de beste game is, maar gewoon omdat de game zo ontzettend uitgebreid is. WoW (ja sorry even een makkelijk voorbeeld) is op zich makkelijk te begrijpen en het is duidelijk wat de limieten zijn, plus dat je weet wat er gaat komen. Vanguard heeft zoveel wegen dat ik er aardig de weg kwijt werd, en je moet je er echt inbijten om het te spelen. Het spel is zeker niet slecht, maar je moet er gewoon veel tijd instoppen imho.
Ja, dat heb ik ook wel gemerkt, heb mijn account stopgezet. Het is toch niet wat ik ervan verwachtte, het loopt nu in de stad zelfs op mijn nieuwe machine nog niet echt vlekkeloos, dwz, wel goede framerate maar af en toe van die hangups van een seconde. Speel wel onder Vista. Het craftingsysteem vertoont voor mij echt bar weinig logica, voor mij lijkt het alsof ik maar gewoon achter mekaar op de serie knopjes moet duwen en hopen dat er wat goeds uitkomt, en enige fatsoenlijke sturing zit er niet achter, mbt het verwijzen naar nieuwe quests/workorders etc.

Daar komt bij dat de landschappen er goed uitzien, maar de characters en beestjes er net zo cartoony uitzien als in Warcraft :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maniak schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:10:
Ik zit nog te twijfelen of ik het spel wil spelen. Zoek eerst een buddy key om het te proberen ;)
Buddy key kan je wel vergeten. Voor 23 euro heb je m bij cd-wow.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83496

Grappig dat zo'n diepgaande game waar de devs keihard aan het werk zijn om al het goeds uit de game te toveren toch nog steeds zoveel moeite heeft om een fanbase te vergaren...

Ik speel dit spel nu een maand of 2 op de Infineum server, maar ik heb nog nooit het idee gehad dat ik met heel veel mensen aan het spelen ben (in tegenstelling tot mijn ervaringen in WoW en GuildWars). De wereld ziet er inderdaad prachtig uit en de mogelijkheden in het spel zijn legio, veel uitgebreider dan in WoW of GW, maar om een of andere reden voelt de wereld leeg aan.

Ik zit er ook aan te denken om mijn account 'on-hold' te zetten en over bijvoorbeeld een halfjaar weer eens te kijken wat ervan terecht is gekomen en dan misschien weer te herstarten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het alles behalve een slechte game!! Vooral Diplomacy heeft me heel erg leuk vermaakt, maar een MMORPG speel je toch met meerdere mensen die die kom ik gewoon veel te weinig tegen, daarnaast zijn de hack ' slash quests vaak te moeilijk om te solo-en en als je dan geen groep kan vinden dan level je dus ook niet...

Nu met de release van Lord of the Rings Online over een paar dagen zal Vanguard het nog moeilijker krijgen dan dat het al heeft.
Weet iemand of Vanguard gewoon in Europa niet echt aan slaat of dat de amerikanen ook weinig interesse tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelenia is een FULL server. Misschien die eens proberen.

LOTRO heb ik trouwens ook even gedaan. Vond het wat tegenvallen.
Ik ben ook nog geen game tegen gekomen die zo lekker speelt dan Vanguard, WOW en EQ2.

Hierbij bedoel ik de soepele gameplay. Natuurlijk zijn die battles nog steeds "turn based", maar dat merk je toch niet zo. Ziet er alleen saai uit op de gameplay filmpjes.

Maar kan best dat je het na twee maand al zat ben hoor. Vooral omdat er nog geen endgame content is. Ikzelf heb echt geen moeite meer om een groep te vinden. Had al vrij snel spelmaten gevonden.

Maarja.. speel het ong 5 dagen. Dus mijn mening kan nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

Ik speel op Gelenia server en tot dus ver heb ik het heel goed naar me zin zitten best veel mensen op en altijd wel iets tedoen ergens.

In VG heet ik trouwens Fluff Raki Ranger lvl 43 op dit moment.

Ze mogen nog wel wat dingen uitwerken maar zit hier wel goed voor een paar maandjes nog denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Ik ben inmiddels gestopt,het spel sprak mij toch niet aan.
Het lijkt erop dat veel mensen mijn mening deelden. Het is zelfs zo erg dat er geruchten gaan dat een groot gedeelte van de werknemers gister op staande voet ontslagen is en SOE(sony online entertainment) de boel gaat over nemen. Het is atm echt een groot drama daar. Toch raar voor een spel dat een budget van 30mil heeft gehad.

--edit --
Wat linkjes:
goodbye post van een dev: http://www.vanguardsphere...r/9710-end.html#post36675

Topic over het hele gebeuren: http://www.fohguild.org/f...igil-fires-employees.html

--edit2--
en nog meer info:
[13:54] XXXX: Well I talked to a developer, he didnt want me to say his name, though.
[13:54] XXXX: But he basically said this was all true
[13:54] XXXX: Brad hasnt shown up to work in like 8 months
[13:55] XXXX: Jeff Butler apologized to them yesterday in the parking lot for the game not being as good as they hoped. he said he'd help them with references and what not for their resumes
[13:55] XXXX: Basically they fired over 60 people yesterday, about 30 will stay on and develop Vanguard at Sigil.
[13:56] XXXX: Since Brad has been gone this guy has been running the show: Our Team
[13:56] XXXX: And apparently the guy is a dumbass
[13:56] DCpunk: So, basically, as soon as SOE became co-publisher, he stopped going in to work
[13:57] XXXX: SOE become copublisher a year ago
[13:57] XXXX: But shortly after I guess, yeah
[13:58] XXXX: Nino and a few others are moving on to SOE to develop this new MMO that hasnt been announced yet
[13:58] XXXX: So is Butler, I'm pretty sure
Als dit waar is zou het wel triest zijn. Brad mcquid is een hele grote naam in de mmorpg wereld. Hij is de grote man achter het originele everquest, wat je toch zou kunnen zien als de moeder van alle 3d mmorpgs. Vrij alle mmorpgs die na eq1 zijn ontwikkeld zijn gebasseerd de basis-regels van dat spel.
Brad is nu dus als zijn geloofwaardigheid kwijt. Appart hoe dingen kunnen verlopen voor een persoon.

--edit--

It's official,sigil(en daarmee vanguard) is overgenomen door Sony. Zover ik kan zien is het enige nadeel dat ze nu met een kleiner team zitten,oh well.
http://forums.station.sony.com/vg/posts/list.m?topic_id=9105

[ Voor 82% gewijzigd door pingkiller op 15-05-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Deze maand is mijn abo ook verlopen, ik ga niet meer vernieuwen.
Ik wil niet meer betalen voor een spel waar je elke patch een nieuwe toon moet spelen omdat je huidige class zoveel veranderingen kent dat je ze niet meer leuk vindt.
Verder was er, zelfs op de druktste server -gelenea-, ook eigenlijk een grote leegte. Als je een nieuwe toon begint, loop je vrijwel eenzaam en alleen door de newbie zones. Het is moeilijk om de group content te doen en daar is dit spel dan op gebaseerd, of group content of mega-grind.
Verder draait 't gewoon niet soepeltjes, chunking problemen, zone crashes, mob pathing, loot rulez die steeds willekeurig stuk gaan, stuck mobs waardoor je quests niet kunt afwerken, etc ...

Misschien dat ik binnen een jaartje ofzo met de re-launch nog eens een kijkje neem maar tegen dan is er Warhammer en Age of Conan. Volgens mij heeft VG een grote kans gemist door te veel beloftes te maken en er te weinig na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219556

Ondanks het feit dat het dus allemaal niet zo heel erg goed schijnt te gaan met Vanguard, ben ik nog steeds erg geinteresseerd in het spel. Helemaal nu ik ben uitgekeken op WoW. Hoewel ik mij wel goed vermaakt heb met WoW, vind ik het achteraf maar een matige MMO. Het is echter perfect voor nieuwelingen (wat ik 2 jaar terug ook was :P ) om in te komen in het MMO genre, maar de diepgang die wel bij andere MMO's is te vinden die ik heb geprobeerd, ontbreekt bij WoW.

De laatste maanden heb ik verschillende MMO's geprobeerd om te kijken in hoeverre die mij bevielen. Heb net een trial van EQ2 achter de rug, die mij zeer goed is bevallen. Vanguard lijkt mij echter nog veel gaver, maar hetgeen waar ik bang om ben met Vanguard, zijn die performance problemen. Ik vind het nogal zonde om dat spel te kopen om er dan achter te komen dat het voor geen meter draait bij mij. Dus mocht iemand nog een buddy key hebben liggen, het zou mij enorm veel plezier doen :) Zelf heb ik nog wel wat Guild War keys liggen (2 ofzo, moet ze ff opzoeken, zaten volgens mij bij die collecter editions, waar ik een enorme sucker voor ben ;) ), dus ruilen is ook altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteindelijk een game met veel potentie, die zich helaas niet volledig heeft waar gemaakt. En dat is mede te danken aan de veel te hoge eisen die er werden gesteld aan de game.

Nu is het over genomen door Sony Online entertainment. Iets wat ik persoonlijk niet had verwacht eigenlijk. Maar misschien is het ook wel beter zo.

De beta versie was op zich wel leuk, maar het was wel héél erg beta als je het mij vraagt. De potentie kon ik zien, maar nadat ze de volledige beta versie als retail hadden gereleased begon ik toch zo mijn twijfels te krijgen... De eerste maanden na de beta hebben ze ook niet meer zo veel aan de engine zelf gesleuteld, maar allerlei onnozele dingen ge-tuned. En voor zover ik heb gelezen, is daar tot op heden nog steeds niet veel aan gedaan.

Jammer, want deze game had echt een killer kunnen worden! Nu is het helaas een middenmoot game-pje. Zal vast een behoorlijke tegenslag zijn voor Sigil. Maar hier hebben ze wel een heleboel van geleerd in ieder geval! En ome Brad al helemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219556

Ik ben van mening dat het nu alleen maar beter kan worden, nu SOE Sigil praktisch heeft overgekocht. De meeste negatieve reacties over SOE hebben hun grond in het Star Wars drama, maar als ik zie wat SOE allemaal verbeterd heeft aan EQ2, dan heb ik nog steeds hoop dat het goed kan komen met Vanguard. Op alle bugs en performance issues na, biedt het spel erg veel mogelijkheden.

Het blijkt ook wel weer dat Bradje gewoon had moeten doen waar hij goed in is en dat is blijkbaar niet leiding geven aan een team. Als ik dan hier op
f13.net lees dat Brad de laaste 8 maanden(!) niet meer aanwezig is geweest en dat de hoge piefen niet luisterden naar de developers, dan hebben die mensen toch erg goed werk geleverd om het spel nog een beetje speelbaar te krijgen met de launch.

Juist omdat de overname van Sigil door SOE nu een feit is, ben ik zeer benieuwd naar Vanguard en de toekomst ervan. Nu alleen nog even een trial key ergens vandaan halen en uitproberen en dan zie ik wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218834

Ik speel momenteel nog steeds en heb het ook nog eens naar mijn zin. Mede omdat ik in een leuke guild zit.

Uiteraard is het spel voor verbetering vatbaar, en we kunnen alleen maar hopen dat verbeteringen zullen plaatsvinden. Maar over het algemeen kan ik me goed vinden in het spel.

Ik heb hiervoor EQ2 gespeeld vanaf de launch, ik heb een aantal high levels daar:
70 zerker-70 fury-70 wizard-63 bruiser-53 dirge-50 illusionist. Dit bewijst ook wel dat levelen in EQ2 geen grote opgave is.

Vanguard is daarin dus heel anders, waardoor het niet verstanding is om op levelen te focussen. Beter is het om gewoon veel plezier te hebben, de wereld is zo immens groot, dat je jezelf goed kan vermaken door in dungeons etc etc je avonden rond te brengen. En dan niet zoals in bv EQ2 of WoW door iedere dag opnieuw dezelfde instance te grinden, maar gewoon spelen voor het plezier, en je zult zien dat de xp dan ook wel vooruitgaat.

Tevens hoef je jezelf niet op combat te focussen, naast combat is er ook het uitgebreide craft-systeem, diplomacy en harvesting.

Zelf ben ik een lvl 26 Bard, en 35 Leatherworker en maxed in harvesting. En als ik zou willen zou ik al mijn speeltijd kunnen gebruiken in het maken van armor-crafting gear, harvest gear en diplomacy gear, zoveel vraag is er naar.

Ook heb ik sinds gisteren mijn eigen schip :) , en heb ik 2 dagen terug een plot gekocht ( grond voor een huis), waarvoor ik nu materialen aan het verzamelen ben om er daadwerkelijk een huis te plaatsen.

Ik speel op een RP-prefered server, en omdat mensen hier bewust voor kiezen kom je ook minder *&%^&% tegen.

Kortom, Vanguard is zeker niet voor mensen die in 10 dagen naar 50 willen levelen en daarna elke dag dezelde raid uitvoeren voor items ( of afk in een hoekje willen staan om hun full fabled gear te showen :P), maar wel voor mensen die van een uitdaging houden !!

((zeker het craft-systeem is verslavend ! , veel denkwerk, puzzelen met cijfers, en lastig om onder de knie te krijgen, maar wanneer je het dan eindelijk doorhebt, is het erg gaaf !))

Boost 26 bard-34 Leatherworker
Officer of Storms of Vengeance.

ps: vergelijkingen met andere MMORPG's doe ik niet. Waarom ? Omdat je niet een spel dat net uit is kan vergelijken met een spel dat al jaren loopt en helemaal getuned is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Het princiepe van dit spel interesseert me wel.... Heb WoW inmiddels twee jaar gespeeld en ben er eigenlijk wel op uit gekeken..... Voor een avondje frustratie weg hakken is het erg fijn maar als je een dag echt in een andere wereld wilt zitten minder....
Nu ook de vraag, kan je met Vanguard ook gewoon even makkelijk hersenloos hakken, of is het ech gericht op groupbased questing?
Daar helpen makkelijke controlls natuurlijk ook bij, zijn de controlls zo makkelijk als WoW, of is dat ook complexer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is eigenlijk bijna helemaal gericht op groepsactiviteiten.Tot een bepaald level kun je solo, maar daarna word het toch wel zwaar, en zul je zowat verplicht in een groepje moeten gaan. Deze game is voornamelijk gericht op hakken en beuken, onder begeleiding van een quest systeem. Dit alles zonder grote missies, tussenfilmpjes, enz.

De interface is bijna volledig in de stijl van WoW.

Edit: Wanneer je echt een andere wereld wilt betreden dan ben je bij Vanguard trouwens aan het verkeerde adres. Ja, het is groots, maar qua verhaal is het niks bijzonders. En er is sowieso niet al te veel storyline te vinden, buiten het doden van bijen om omdat iemands kind niet goed kan slapen, enz. Het is niet een groots verhaal waarin jij één van de hoofdpersonen speelt of iets dergelijks. Het is meer gebaseerd op de zogenaamde "story bubbles". Je vinddus overal een beetje "lore", en moet zelf maar alles met touwtjes aan elkaar proberen vast te binden om er een verhaaltje uit te creeëren.

Als je het om de verhaallijn doet zou ik echt iets anders nemen. Maar ja, tegenwoordig is het toch allemaal veel van het zelfde eigenlijk. Het stikt tegenwoordig van de High Fantasy games. Mij komen ze de neus uit om eerlijk te zijn. Maar speel vooral wat je zelf leuk vind!

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 02-06-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

White Dust:

Je kan wel degelijk er gewoon op los hakken in dit spel, zowel solo als in een groep. Zelf heb ik veel plezier met mijn Bard, heerlijke run speed- group hovering spells- group invis etc etc.

Ook met mijn 70% altijd active slowbuff op monsters, kan ik er heerlijk op los kiten en behoorlijke tegenstanders tegen de grond werken.

Als je echter bedoeld met er op los hakken en daarbij heel snel levelen, dan zal dit tegenvallen. Ik heb voor mezelf gewoon een ander doel gesteld voor vanguard. En levelen doe ik wel maar is meer een bijzaak voor mij, ik wil het gewoon naar mijn zin hebben. Ik had diverse level 70's in EQ2, maar verveelde me wel te pletter, dus ....

Het is ook gewoon leuk om een stukje de zee op te varen, of de rivieren af :), of eens een stukje te vliegen met een flying mount.

Mocht je ooit een kijkje willen nemen en je zoekt een guild :), zoek me dan maar ff op. We hebben momenteel 160 unieke en active members, en dat maakt het voor mij in ieder geval ook al een stuk leuker.

Ingame name is Boost op florydel server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Ik wil deze game opzich wel eens gaan proberen. Maar ik vind het een beetje raar als ik zo rond lees, weinig mensen ingame? mensen die roepen dat de game al dood is na 2 maanden. Ik heb geen zin om een game te kopen die over 6 maanden offline gehaald word. Zijn er mensen die een mooi linkje hebben voor het crafting systeem ? Ik heb eens wat rond gelezen maar erg veel wijzer word ik er niet van :P

edit: tevens lijkt de beschikbaarheid achteruit te gaan, nu kan je hem bij cd-wow al niet meer kopen (wel nog bij bol.com enzo). Veel mensen die klagen over slechte service etc. Ik wil het graag proberen, maar er zijn veel dingen die me laten twijfelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 04-06-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, daar moet ik je helaas gelijk in geven, het is momenteel een beetje een "rommeltje". De oorzaak hiervan is dat Sony Online Entertaintment, in eerste instantie was ingehuurd om het spel uit te geven, nu het hele spel heeft opgekocht. En uiteraard geeft dit intern wel wat extra werk.

Momenteel geef ik ze het voordeel van de twijfel en ben ik overtuigd dat het nu even hectisch is, maar dat dit zeker zal herstellen. En het feit dat SOE ( oa bekend van Everquest2 en Star Wars Galaxies) zoveel vertrouwen in Vanguard heeft geeft mij ook hoop.

Zelf heb ik een station access account, waardoor ik voor 1 bedrag per maand diverse spellen kan spelen, mijn EQ2 account bijvoorbeeld, en nu dus ook Vanguard.

Kijk even op de site van vgcrafters voor meer informatie over het craftsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192587

Hoi. Ik wil dit spel wel eens proberen. Zijn er hier buddy keys voor ofzo? En zo ja, heeft iemand er nog eentje voor mij? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224329

Als er iemand Vanguard wil uit proberen:

Lowland Elites is een groep Nederlanders(taligen) die o.a. samen Vanguarden. Onze site is www.lowlandelites.nl. Er lopen in ons guild genoeg mensen rond met een buddykey (als je nog geen Vanguard hebt).
We spelen op de Gelenia server met ongeveer 45 actieve leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Ik vroeg me af of iemand toevallig nog een buddy key had liggen? Ik ben namelijk benieuwd hoe het nu met deze game is na de zeer slechte start. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar hoe het eruit ziet op mijn nieuwe rig. DM staat aan btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Mochten er hier toevallig nog verdwaalde ex-vanguard spelers rondlopen: Alle inactieve accounts zijn open gezet tot 17 januari, je kan dus gratis spelen als je ooit een vanguard account hebt gehad. Ben nu zelf alles weer aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230357

pingkiller schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:29:
Mochten er hier toevallig nog verdwaalde ex-vanguard spelers rondlopen: Alle inactieve accounts zijn open gezet tot 17 januari, je kan dus gratis spelen als je ooit een vanguard account hebt gehad. Ben nu zelf alles weer aan het downloaden.
Ach zo, misschien wel leuk om even te kijken ;), wat is de reden van deze openstelling?

[edit] Vraag me wel af of ik ook kan inloggen, ik had namelijk een station access account, die dus voor alle sony spellen geldig was, niet alleen Vanguard.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 230357 op 19-12-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuroshin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Thanks man ik wilde ook het ook ff checken op mijn nieuwe rig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Anoniem: 230357 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:35:
[...]

Ach zo, misschien wel leuk om even te kijken ;), wat is de reden van deze openstelling?
Ze schijnen heel veel verbeterd te hebben dus ik denk dat ze op deze manier weer spelers willen binnen halen.
Op fohguild.org zijn de berichten ook weer wat positiever tov vanguard, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hoe is de berichtgeving nu? Ben alweer tijdens bezig met WoW omdat dingen daar gewoon simpeler zijn, maar ik mis de nieuwigheid die ik wel had met Vanguard. Ik heb het nog op de plank staan en hoop stiekem dat het spel beter en drukbevolkter is geworden.

Misschien als mensen over de band genomen nu positiever zijn over het spel (zowel gameplay/social alswel de code, het spel draaide ruk op een top-end systeem) dan begin ik misschien weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230357

HTT-Thalan schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:31:
Hoe is de berichtgeving nu? Ben alweer tijdens bezig met WoW omdat dingen daar gewoon simpeler zijn, maar ik mis de nieuwigheid die ik wel had met Vanguard. Ik heb het nog op de plank staan en hoop stiekem dat het spel beter en drukbevolkter is geworden.

Misschien als mensen over de band genomen nu positiever zijn over het spel (zowel gameplay/social alswel de code, het spel draaide ruk op een top-end systeem) dan begin ik misschien weer.
Ik ben wel even ingelogd geweest tijdens de openstelling, maar om eerlijk te zijn, had mijn pc gelijk al weer moeite met de textures. Terwijl lotro b.v. zonder problemen draait. Vanguard heeft/had wel een aantal mooie dingen, o.a het craft systeem en diplomacy was echt een must have ! Waar in veel spellen de nadruk alleen maar ligt op adventure, is in vanguard craft en diplomacy ook een volledig uitgewerkte "carriere".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja dat craftsysteem heb ik echt nooit kunnen begrijpen. Je klikt op een serie icoontjes net zolang tot het klaar is. En als je pech hebt mislukt het. Ik heb nooit kunnen vatten hoe je nu invloed kunt uitoefenen, en het lijkt er ook op alsof je bergen materiaal nodig hebt, meer dan in je tassen past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 23:35
Even weer reviven.

Ik ben zojuist weer begonnen met Vanguard, ik speel al vanaf de beta.
Van de week is Game Update 5 uitgekomen.

Deze update heeft een aantal mega goeie veranderingen:
* Racial mounts.
* Faction, ja ze zijn terug!
* Engine update, alles ziet er net iets mooier uit.
* Anti hitching code, yes geen vast loopers meer!
* Compile shaders, hierdoor loopt alles soepeler ingame.

En nog veel meer natuurlijk, maar de grootste verandering blijft de performance en deze is mega!
Ik speelde altijd op balance low met 30 fps, ik speel nu met 40 fps op ultra high!

Mijn specs:
P3.4GHZ Single Core
4GB Duel-Channel Kingston Hyper X Ram
XFX 7950GT 512MB AGP

Als je een mmo zoekt met veel diepgang en met een goeie community dan is deze game voor jou.
Niet denk dat de game slecht speeld, want die tijd is vanaf nu over.

Zie jullie mischien wel ingame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:51

On_E

Housemusic

Heeft iemand een buddy key over ?

Wil het graag eens proberen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
On_E schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:24:
Heeft iemand een buddy key over ?

Wil het graag eens proberen.
Signed, huidige mmo's die ik gespeeld heb voldoen niet aan mijn verwachtingen :/

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Heb de game maar gewoon gekocht voor 20 euro, en heb een lvl 7 Raki Psionicist inmiddels na 2 avonden.

Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08263/screenshot_00008731.jpg.xs.jpg

Vind het tot nu toe erg leuk.

De wereld is prachtig (en geen loading screens !), performance is super, lekker snel al aardig wat spells & abilities, diplomacy is leuk voor erbij (al snap ik het nog niet helemaal), crafting ziet er veelbelovend uit, en de community is echt top.

Alleen maar vriendelijke mensen, en vrijwel alleen maar complete engelse zinnen in de chats ipv al die afkortingen en flames die je in andere games zoveel ziet.

Ook lijkt de server waar ik op zit (Seradon) zeker niet dood, er is genoeg geklets en ik zie soms nog andere players ook (er zijn 14 begin-gebieden, dus veel spreiding)

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 25-06-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
mag ik vragen wat voor pc je hebt On_E. In het begin had je echt een super pc nodig om vanguard soepel te laten lopen. Vraag me af of ze flink getweaked hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Rpol schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:23:
mag ik vragen wat voor pc je hebt On_E. In het begin had je echt een super pc nodig om vanguard soepel te laten lopen. Vraag me af of ze flink getweaked hebben
E6600 @ 2.4ghz, Radeon HD2900XT, 2GB RAM even kort gezegd. ;)

Het draait echt perfect op vrij hoge settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262252

hmm, kreeg net een mailtje binnen, heb een gratis maand spelen van Sony gekregen, out of the blue. Twas destijds erg veelbelovend, maar wegens geldgebrek moesten ze te vroeg live gaan en het spel was duidelijk niet af. Ben benieuwd wat ze er in de tussentijd mee gedaan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-06 14:19
Even een vraagje een aantal maten hebben dat spel online gekocht tijdens de release.
Zijn na 2 maanden ofzo alweer gestopt maar hebben nog geen buddy keys gebruikt.
Maar ze kunnen de buddy keys ook niet vinden 8)7.

Zijn ze er nog wel? en zo ja waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116031

Van horen zeggen schijnt Vanguard echt een super geweldig spel te zijn, dus zou het graag eens willen proberen. Alleen kan ik nergens een shop vinden waar het spel tegen een redelijk bedrag te verkrijgen is (alsmede per direct leverbaar is).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zag deze trailer een paar dagen geleden, En wil deze toch met jullie delen! :)

http://www.vgwalkthroughs.com/page/guides/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-07 06:51
Kreeg 2 dagen geleden dat ik een gratis maand had gekregen dus heb het spel maar weer eens geïnstalleerd. Nu ik ook een nieuwe PC heb (8GB mem, Quad-core, 4870) kan ik alles op max settings zetten, het spel is nu wel erg mooi geworden. Vooral de steeds veranderende lucht geeft een erg mooi effect.

Ik begreep ook dat iedereen nu een gratis 14 dagen trial kan spelen, het trial eilandje zit erin geloof ik.

Heeft iemand AA kunnen aanzetten in combinatie met een ATI 48xx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Hehe, anderhalf jaar geleden links laten liggen vanwege de reviews en reacties.... een tweetal weken geleden toch maar begonnen, vanwege het 'trial eiland' (dezelfde week het orgineel gekocht).

Het bevalt me echt geweldig, eindelijk iets anders dan alleen PVE/PVP ^^ Vind het diplomacy systeem erg fijn. Het crafting systeem bevalt me ook wel.

Maargoed, de trial kun je dus via http://vanguard.station.sony.com/isleofdawn/ downloaden of via dat station proggel.

Maniak; AA heb ik ook niet aan kunnen schakelen, zit wel een entry in de config file, maar doet verder niets.
Om de één of andere reden kon ik niet via de config in het spel zelf alle opties veranderen, dat is via de vgclient.ini in de ../Vanguard/bin wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:49

junglebeast

hier staat iets

/offtopic: graag een reply button onderaan...

Anyways ben in de mmo wereld begonnen met EQ1 en ga toch eens kijken wat dit voor een spelletje is. Bedankt voor de schop van het topic.. De trial is zo'n 2.5 gig dus heb je zo binnen...

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Even een schop, is pvp nog aangepast in deze game? Ik had gehoord dat pvp eigenlijk geen doel heeft in deze game? Ben nu 14 dagen trail aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Anoniem: 91397 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:36:
Even een schop, is pvp nog aangepast in deze game? Ik had gehoord dat pvp eigenlijk geen doel heeft in deze game? Ben nu 14 dagen trail aan het downloaden.
Pvp heeft zeker wel een doel, op de pvp servers zijn de rassen onverdeeld in factions. aantal rassen horen bij de ene etc.

Zelf heb ik altijd op een pve server gespeeld dus verder weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231567

Even een kickje:

Nog mensen hier die dit spelen? Ben echt even toe aan een nieuwe MMO en deze leek mij wel interessant.. ook omdat je een 14 day trial kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dus je baseert je keuze MMO op het feit dat ze een gratis demo hebben? :P

Ik heb het 3 maal geprobeerd, steeds enkele maanden uiteen. Eerste keer was het onspeelbaar door een slechte code, 2e maal ben ik gestopt omdat ik het levelsysteem gewoon niet wijs kon worden (in warcraft is alles dat hoger level is moeilijk, en lager dan jij makkelijker), je hebt mobs van jouw level maar levensgevaarlijk, of iets hoger maar doodeenvoudig. Teveel variabelen, vind ik. Ook werd het craftingsysteem me iets te ingewikkeld, het is leuk dat je zoveel kunt maar ik vind het iets te onoverzichtelijk.

Laatste poging ben ik gestopt omdat doodgaan gewoon echt te kut is. Je bent gelijk zoveel progressie en spullen kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231567

Ah hetzelfde gezeur als met Everquest 2 toch? Volgens mij raakte je daar dan ook behoorlijk veel kwijt... vond ik vrij irritant moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701

Ik heb de Vanguard Trial geinstalleerd staan inmiddels en het speelt op zich wel lekker dus wie weet wil ik er een keer een maandje tegenaan gooien om eens te kijken of ik het langer dan dat ga spelen. Het leek me wel lekker uitdagend namelijk. Maar weet iemand waar je time-cards voor dit spel kunt krijgen? Of kun je op de een of andere manier ook met iDeal betalen? Dan lukt het me ook nog wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Is het ondertussen al wat beter geworden in Vanguard land? Ik heb de game nog steeds liggen en vond de graphics altijd geweldig. Uiteindelijk te weinig mensen, te hardcore, te onduidelijk, maar ik kan geen recente reviews vinden die vertellen hoe het er vandaag de dag aan toe gaat.
Anoniem: 231567 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:15:
Ah hetzelfde gezeur als met Everquest 2 toch? Volgens mij raakte je daar dan ook behoorlijk veel kwijt... vond ik vrij irritant moet ik zeggen.
Vandaag nog wat gelezen over EQ2, het schijnt dat je daar geld en soms items 'wint' van je slachtoffers in PVP. De reviewer was 10 gold kwijt op een dag (zijn hele vermogen als lowbie) door constant door sterkere mensen afgemaakt te worden. Dat is me echt iets te hardcore.

Bij Vanguard heb ik nooit PvP meegemaakt maar wel mobs die ogenschijnlijk van jouw level zijn, maar veel en veel te sterk, je ligt binnen 3 klappen dood. Het schijnt dat level alleen niet alles zegt, maar heb nooit kunnen begrijpen hoe het werkt. Dat je XP kwijtraakt is tot daaraan toe, maar als je de situaties niet kunt inschatten word het frustrerend.

[ Voor 61% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-11-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 17:18
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:40:
Is het ondertussen al wat beter geworden in Vanguard land? Ik heb de game nog steeds liggen en vond de graphics altijd geweldig. Uiteindelijk te weinig mensen, te hardcore, te onduidelijk, maar ik kan geen recente reviews vinden die vertellen hoe het er vandaag de dag aan toe gaat.

[...]

Vandaag nog wat gelezen over EQ2, het schijnt dat je daar geld en soms items 'wint' van je slachtoffers in PVP. De reviewer was 10 gold kwijt op een dag (zijn hele vermogen als lowbie) door constant door sterkere mensen afgemaakt te worden. Dat is me echt iets te hardcore.

Bij Vanguard heb ik nooit PvP meegemaakt maar wel mobs die ogenschijnlijk van jouw level zijn, maar veel en veel te sterk, je ligt binnen 3 klappen dood. Het schijnt dat level alleen niet alles zegt, maar heb nooit kunnen begrijpen hoe het werkt. Dat je XP kwijtraakt is tot daaraan toe, maar als je de situaties niet kunt inschatten word het frustrerend.
Het is alweer even terug dat ik Vanguard speelde.

Maar mobs hadden 2 indicators om aan te geven hoe sterk ze zijn:
1. Level
2. Tier (1 tot 5 puntjes), waarbij 5 puntjes vergelijkbaar is met een raid boss.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja, ik heb weer een maandje geactiveerd om te proberen. Ben nu een level 12 warrior.

Positieve ervaring is dat dat nieuwe beginnerseiland (isle of dawn) wel leuk is om te starten, relatief eenvoudig. Nadelig de toch nog gebrekkige performance (heb wel alles op full op een C2D 2,7ghz, 4gb GF9800GT systeem) en soms rare textures (plantjes die knipperen).

Ik kan met 'i' een mob bekijken en inschatten of je hem aankan... toch nog steeds lastig, omdat je de strong points van je karakter lastig kan inschatten. Bij WoW was dat toch eenvoudiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Ik zag dat Vanguard nu ook op Steam werd aangeboden. Voor € 2.49. Maar dan komen natuurlijk nog wel de maandelijkse kosten erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds een paar maanden ook weer begonnen met Vanguard, en moet zeggen WHOW! Wat een geweldig spel is dit, de wereld ziet er geweldig uit, De classen zijn erg varierend,en erg uitdagend! De community is geweldig, erg behulpzaam en gaan last van kleine kinderen die je wel in een ander populair spel hebt.

Ik heb in tijden (sinds Everquest) niet zo super MMORPG meer gespeeld! Moet er wel bij zeggen dat Vagnuard meer Hardcore is dan een gemiddelde MMORPG, maar als je de tijd neemt om het spel te kennen... wil je niks anders meer! :)

Ohja, mocht je gaan spelen kies dan voor de Telon server! Die is goed bevolkt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 116031 op 10-02-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mocht iemand trouwnes nog een account hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:31
Oook, bejaard topic bijna. Maar ik heb een vraag voor iemand die dit spel kent.

Ik snap dat er 3 takken zijn in het spel. Adventure, Crafting en Diplomacy. Maar bijvoorbeeld:

Als ik me puur met crafting bezig wil houden, is dit ook te doen zonder veel af te slachten? Dus puur echt een crafter zijn?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Is wel mogelijk ja, maar voor sommige crafting quests zul je naar andere plekken moet gaan en dat kan zonder te adventuren best wel lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:31
En domme vraag 2: Is dat solo te doen dan, naar andere gebieden of is grouping echt nodig? :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Is wat ik me kan herinneren wel solo te doen.

Probeer anders eerst wel level 10 te worden op het starterseiland, daar kun je ook je crafting naar level 10 helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Even een raise from the dead.

Ik zat pas het forum een beetje te volgen (officiele) en het blijkt dus dat er een nieuw dev team op deze game zit en dat er een aankondiging kwam over nieuwe content.

Nu blijkt dus dat vandaag de server 4 uur lang offline gaan voor een game update 18:00 onze tijd.
Helaas zijn er geen patch notes vrij gegeven maar ik ben wel heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Vanguard wordt ook f2p, net zoals EQ en EQ2. Gaat van de zomer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
pingkiller schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:29:
Vanguard wordt ook f2p, net zoals EQ en EQ2. Gaat van de zomer gebeuren.
Klopt, dus van de zomer ga ik wel weer even terug ingame kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
En de f2p is begonnen, zie http://www.vanguardthegame.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 00:55
Ik hoop dat ze de client, net als EQ2, ook gaan aanbieden via Steam. Tot op heden nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359024

http://www.vanguardthegame.com/free.vm

De free to play vergelijking tussen "free" en "gold". Net als EQ2 niet echt aantrekkelijk in mijn ogen. Limieten qua items, quest count en plats vind ik zo slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Free to Play
Free
Niet zeiken, het is gratis! Wat heb je dan te eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359024

Ik eis helemaal niks, maar dit is in mijn ogen (en dus ook mijn mening) gewoon een verkapte trail. Misschien dat er velen zijn die zich er wel in kunnen vinden, maar ik mis hier gewoon een premium tussen free en gold. Ik betaal graag voor content, classes, housing, e.d. Hiertegenover heb ik er een hekel aan dat ik mijn eerste investering moet gebruiken voor toegang tot items of bv. het opheffen van een currency limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Dat het gebruik van bepaalde skills en gear pieces gebonden is aan de sub die je hebt, zoals EQ2, is hier psies nt ad orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
http://massively.joystiq....free-realms-and-wizardry/
SOE is closing down four of its MMOs. Star Wars: Clone Wars Adventures and Free Realms will close on March 31st. Vanguard and Wizardry Online will bow out on July 31st.

"At Sony Online Entertainment, we are always evaluating our portfolio to ensure we're providing players with the best gameplay experiences," the company said via press release. "At times, as part of this commitment, we have to make the difficult decision to sunset a game so we can refocus our resources on other areas in the best interest of our company and player community."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Ah, Vanguard... één van de eerste MMO's waar ik enorm naar uitgekeken heb, en daarna enorm door teleurgesteld was toen het uit kwam.
R.I.P. Vanguard. =/

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Sony does it again. Echt ze mogen nu wel stoppen met het maken van mmo's en het daarna verk**ten ervan.
Vanguard was legendarisch toen het nog bij de orginele makers lag. Uiteraard was het niet erg compleet/stabiel maar de content damn... die was wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Heb nooit dat diplomacy spel begrepen, die kaarten, dsjeez. Voor de rest zaten de sfeer en de quests wel snor. Aangekondigd als zeer veelbelovende mmo. Qua gfx was het slechts een kleine stap vooruit.
Imo hebben ze de kwaliteit van de Everquest franchise niet kunnen evenaren. Tsja, SOE heeft op zijn minst een vrij hobbelig mmo-parcours doorlopen. Benieuwd of EQN zal aanslaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 26-01-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577336

Jammer dat Vanguard ermee stop.

In het kader van volg de developer, niet de titel, hoop ik dat Pantheon: Rise of the Fallen een waardige opvolger wordt. Alleen jammer dat die pas in 2017 uit komt, als die er al komt.
Pagina: 1 2 3 Laatste