[MMORPG] Vanguard: Saga of Heroes

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Topicstarter
Imagine a vast, detailed world of swords and sorcery, of dragons and knights, of fiery swords and chests overflowing with treasure; a world in which a myriad of sentient races and creatures, many of whom players will be able to base a character on, live and affect change. A place where players can follow very different paths of advancement, including assuming the roles of adventurers, crafters and merchants.

Characters will not only own buildings and vehicles, but they will also whisper into the ears of kings, manipulate the hand of justice, and change the direction of history. They will make their mark on a world we initially create but they ultimately shape and form.

Players will experience settings ranging from enjoying a drink in a tavern to walking through the streets of a bustling city. They will travel with trade caravans across deserts and they will fight pirates on the high seas. They will ascend the highest peak in the land and also explore the depths of eerie dungeons...

Vanguard: Saga of Heroes will be the premier third generation massively multiplayer RPG. A vast, seamless, immersive virtual world filled with elements of familiar High Fantasy, including traditional themes and more, all depicted using cutting-edge graphics technology. Sigil's expertise and experience in the field will bring groundbreaking static and dynamic content to the genre. Vanguard will build upon the successes and strengths of earlier MMOGs to improve popular game mechanics and features, but also address these pioneering games; mistakes and deficiencies. Vanguard will focus heavily on interdependence, challenge, and reward, while simultaneously addressing tedious and annoying issues, including camping, excessive downtime and more.

http://www.vanguardsoh.com/

Deze game ziet zichzelf als 3de generatie MMORPG waar crafting en diplomacy zeer word uitgebreid

Uit de FAQ:
http://www.vanguardsoh.com/faq.php Official
http://www.silkyvenom.com/pages/faq.php Unofficial (must read)

:? How big is the world?

We feel world size should be determined by how much compelling content we can create in the development time we have. Content should drive world size and not really much else.
If a world can support 3,000 or 6,000 or 20,000 people simultaneously and the community works, people can find each other, and there's stuff to do for all levels, then it's all good.

:? Is the world seamless or zone based?

The world of Telon will not be zone-based in the traditional sense. Every square kilometer of the world we define will be there, all interconnected in a virtual grid. In other words, if you can see it, you can probably go there.
Seamless worlds offer a lot of cool things... a more immersive world, more room for a dynamic world, etc.

:? What is your goal for crafting in Vanguard?

Vanguard will feature a more advanced crafting system than has been implemented to date; just like combat, you need to decide what you want to use during the process and you have to actively make decisions based on the situation. For example, attempts to gather resources well above your level could have dangerous or even potentially deadly results. If you attempt to chop down a particularly tough tree you may break your axe. Also, while mining for resources, lack of attention could cause a cave-in, trapping some players and wounding or killing others. Some resources may be in areas inhabited by your enemies, requiring cooperation between adventurers and crafters of high level. You will need to be aware of your resources, and the situation around you to reap maximum benefit.

:? What are your aims with the Diplomacy Sphere? Why include it?
Diplomacy I think is very exciting because it adds something to MMOGs that's been missing, and that's that it doesn't make sense that combat solves everything. No, I'm not down on combat (I love it), nor am I trying to make a statement about too much combat or whatever in a game, nor am I wearing a make peace not war t-shirt.

What we're trying to do, and have been going all the way back to EQ 1, is create a virtual world similar to the ones we've played in single player RPGs and in MUDs, but also similar to the ones weve read about in fantasy novels. And when looking at these fantasy worlds, especially in the books, I see a lot of intriguing diplomacy and politics going on... using ones influence to speak with the king, saving ones hide not by fighting but by convincing the lord of thieves to spare your life, bribing a guard to let you pass (especially when he's 20 levels above you, e.g. you couldn't have killed him), so you can gain access to an area

I think these alternate approaches provide additional dimensions to gameplay and more immersion, not just because it's another advancement path, but because it's something we've grown up reading about, and it's something I think we expect a fantasy world to have, but perhaps have forgiven game worlds for not having because it wasn't possible or even that it didn't occur to us.

I also think Diplomacy will help Vanguard appeal to a different set of core gamers, perhaps those who are more interested in strategy games and the like. This is especially true when later, as a diplomat, your skills and abilities are crucial when building player towns and cities. So its really cool, IMHO, and will hopefully broaden the games appeal: win-win.

So, the player characters will not be clones, especially once equipped; the opposite is actually true, as I addressed above, with the additional clothing and equipment that will exist. And Diplomacy is not about virtual bottlenecks, though it certainly involves contested rolls, but no more so than does combat. Your decisions will be important. The equipment you wear will be crucial. The abilities you choose to activate when in parlay with an NPC are critical. The correct reactions to what the NPC is doing, especially in terms of countering one of his moves, or using the right ability in response to his last move, involves strategy and thinking.

And yes, so does luck, because, as I mentioned, there are definitely 'rolls of the dice' going on, as there will be in combat and crafting and as has been fairly fundamental to RPGs in general for some time.

:? Will there be player owned housing and how will that work?

Player housing phase one is already in. If you want to compare it to something, it's probably most similar to SW:G. You own a house, it's not instanced and is in the real world, you can arrange objects in it, place objects in it that you found while out in the world, and store items like a bank.

We have big plans to go beyond this and have hinted at player cities and the like. We are being a bit tight lipped about it though because we're implementing this big plan piece by piece. In other words, I don't want to hype one aspect of it but then not have it turned on until after launch.

:? Player-owned ships?

Both NPC-controlled as well as player-controlled and owned.

Player-owned ships will need to be crafted by the appropriate crafting classes.

Various types of player owned ships will be available, including 'coast hugger' ships, as well as ocean going vessels, some better for defense, some better for hauling equipment, etc...

Players will, just like with their residences and their horses, be able to both store goods in their ships. They will also be able to enhance their ships by equipping them with items.

:? Will there be horses? How will they work, how important will they be, and are they just a status symbol or integral to the game?

Horses are integral to ground-based travel. We expect characters to own a horse fairly quickly to help with travel. Horses will also be able to store goods and even be enhanced with certain items, just like your character and/or your ship.

It is also possible for combat to take place while on a mount, or even while on board ships

:? Races

On the continent of Thestra:

Quote:
Dwarf
Half-Giant
Halfling
High Elf
Thestran Barbarian
Thestran Human
Vulmane (wolf people)

On the continent of Qalia:

Quote:
Ahgramun Human
Dark Elf
Gnome
Mordebi Human
Kurashasa (cat people)
Qalian Barbarian

On the continent of Kojan:

Quote:
Goblin
Half-Elf
Kojan Human
Orc
Raki (fox people)
Wood Elf

:? Adventuring Classes

Protective Fighters

Dread Knight
Inquisitor
Paladin
Warrior

Offensive Fighters

Bard
Berserker
Monk
Ranger
Rogue

Healers

Blood Mage
Cleric
Disciple
Shaman

Arcane Casters

Druid
Necromancer
Psionicist
Sorcerer

:? Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.vanguardsoh.com/screenshots/02-07-06_kura1_1024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vanguardsoh.com/screenshots/02-07-06_highelf1_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vanguardsoh.com/screenshots/spell_800.jpg

:? Costs?

Yes. Most likely the game will follow the traditional model of buying the box in the stores, receiving a free trial period, and then paying a monthly subscription fee. Other payment plans and options may be made available.

:? Release date

2006

Voor mij een MUST-HAVE spel van 2006 en zeker de 3de generatie waard in MMORPG spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Dit word imo wel een grind mmprog. Dus geinvesteerde tijd=hoger level. Het kost ook exp(dus tijd) als je dood gaat. Als ik me goed herinner is die van de maker van Everquest+wat expansions(tot aan luclin) en daar zitten nogal wat timesinks in.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167877

Beta 3 voor vanguard komt er aan misschien voor mensen die geintresseert zijn is het handig om je al te registeren op de forums, zo worden de beta invites verspreid.

Ohja op die oude reply van boven ik denk dat je helemaal fout heb :P
Skill speelt ook wel grote rol zeggen ze en dat grouping erg belangerijk wordt.

Voor mij wordt dit mijn WoW vervanger waarmee ik gestopt ben.
eigen boten en guild city's die je kan siegen
mmorg heaven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118100

Foutje in de TT, Saga of Heroes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 16:29
Hier zitten dus een lading mensen op te wachten, die ondertussen wow spelen.
Van mn eq guild, waar lading mensen inzaten, die eq1 van begin gespeeld hadden, zijn er veel, die hopen dat dit eindelijk weer een MOEILIJK en PITTIGE mmorpg wordt, ipv. dat casual halfslappe gedoe zoals sommigen zeggen.

Maar ja afwachten, je weet tenminste, dat ze een team hebben, die al jaren lang ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Ik denk dat de mensen die WoW spelen gaan schrikken van dit spel. Het zou mij niks verbazen als het letterlijke maanden duurd om max leven te worden,net zoals in everquest 1.
Daarnaast krijg je forced grouping,solo'en is dus niet zo makkelijk als in WoW. Je moet dus een groep hebben,en die groep werkt vast en zeker ook alleen als je een tank+ healer hebt. Zit je dus weer de helft van je speeltijd LFG te zijn of zit je met andere mensen te zoeken naar healer/tank. Nee,vanguard lijkt mij niks.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Laatst online: 04-07 16:29
Grijns, jij hebt hem door, maar veel ex-everquest 1 of andere ex-(vul in naam of mmorpg) spelers, spelen nu wow omdat ze zitten te wachten, totdat er eindelijk weer iets pittig op de markt komt.

Grootste gedeelte van wow spelers zijn spelers die voor het EERST mmorpg spelen, ja die krijgen het dan lastig als dit spel echt wat pittiger blijkt te zijn, wat we altijd nog maar moeten afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door bangkirai op 09-03-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167877

trouwens ik mis wel wat belangerijke informatie in de begin post, is die black er nog
anders wordt het later irrietant:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Topicstarter
Ben aanwezig :) niemand reageerde dus dacht dat het aan een stille dood gestorven was.

Was mijn eerste post, wat moet eraan toegevoed worden?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 04-04-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 17:22

Flappiewappie

Hier nog meer

ben sinds kort ook gestopt met wow, wil dit spel ook gaan kopen als het uitkomt, hoop dat het word wat ze erover schrijven. grootste verschil is dat dit veel minder kiddie is (zowel gameplay als graphics)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157288

Even opnieuw leven inblazen.

Sommigen kennen mij misschien wel van de www.vanguardsoh.com/forums waar ik rondwaggel onder de naam Lord_bachus. Zoals al aangegeven is dit spel een MMORPG die meer diepgang moet bieden dan de huidige MMORPG's op de markt. Max level halen zal inderdaad vergelijkbaar zijn met het orriginele EQ..

Naast Adventuring en crafting/gathering is er een extra uitdaging:

Diplomatie
Middels diplomatie kunen spelers de gang van zaken in de wereld beinvloeden.

De Graphics zien er geweldig uit (landschappen) en de character annimaties worden dagelijks verbeterd en zullen op het moment van Release net zo adembenemend zijn als de Landscapes nu al zijn.

http://www.vanguardsoh.com/forums/showthread.php?t=77203

Nou ziet dat er niet veel belovend uit?

wanneer gaan we dit alles dan beleven?
Zoals het er nu uitziet zal e.e.a. in Februari/maart 2007 in de US op de markt komen. Een europeese release zal hierna spoedig volgen. Wel kan men met de europeese versie op de US servers spelen en vice versa. Je zou dus gewoon de US versie kunnen bestellen en als je dat wil overstappen naar de europeese servers als deze aanwezig zijn.

Meer informatie volgt.....Ik twijfel nog tussen het opzetten van een groot Vanguard topic en het opzetten van een Nederlandse Vanguard site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Hmm zit niet echt veel leven in dit topic..

Ik heb me ooit ingeschreven op het forum om misschien een beta test te kunnen, nooit wat van gehoord jammer genoeg ;)
Maar vandaag kreeg ik een mail dat je het spel al kan pre-orderen, betekend dit dat het spel bijna uit is?

Volgens play.com is de release eind jan 07 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

Januari 07 is inderdaad de release, game is bijna uit en ziet er best ok uit. Niemand die deze game meer intresseerd? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mathizsias op 20-12-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ja blijkbaar is niemand meer in deze game geinteresseerd, gaat mijn interesse ook ver achteruit.
Zal dus wel niet zo'n goed spel zijn.

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Xof schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:50:
Ja blijkbaar is niemand meer in deze game geinteresseerd, gaat mijn interesse ook ver achteruit.
Zal dus wel niet zo'n goed spel zijn.
Dat durf ik wel te betwisten, ik denk dat er een vers topic nodig is met een mooie startpost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143011

Ik speel de beta nu, tis best leuk maar alleen ontzettend laggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 17:22

Flappiewappie

Hier nog meer

ik heb net ook de beta gespeeld, alleen tis niet helemaal mijn ding, wow heeft toch echt meer sfeer :/

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Mja jammer was te verwachten..
Dan maar wachten op Warhammer Online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 20:54

bAdmuTs

mAzE

Mathizsias schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:22:
Januari 07 is inderdaad de release, game is bijna uit en ziet er best ok uit. Niemand die deze game meer intresseerd? :P
Januari al, kreeg net een paar dagen geleden nog een uitnodiging tot de closed beta :?, komt er geen open beta meer dan :?.

Vind het ook een beetje raar dat je voor de beta even 20 gig moet gaan downloaden :X.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
De open beta is volgens mij vandaag begonnen. Begin februari kom het spel uit.
Ik ga het zeker proberen. Het is zeg maar de "echte" opvolger van eq1. Lekker hardcore dus. Wat ik zo lees duurd het zeker 5 tot 6 maanden voordat je max level bent. Tot level 10 doe je in 10 uur,daarna ga het snel veel langer duren.
Eigenlijk is dit met alles zo. Alles kost meer tijd en inspanning dan met de huide mmorpgs. Zo kun je een huis kopen, maar is dit zo fucking duur,dat alleen de echte rijke mensen zich dit kunnen veroorloven. Ik houd hier wel van.
Doordat alles langer duurd geeft het je ook veel meer voldoening. Daarnaast zorgt het ervoor dat al die kut kiddo's het spel niet leuk vinden,wat de community goed doet(imho is dat het grootste probleem van WoW op dit moment, de community)
Dit spel is dus redelijk gericht op de hardcore mmorpg speler. Groupen/raiden zal ook altijd meer opleveren dan soloen,en imho hoort het ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
De Europese open-beta begint 8 januari, de open-beta waar ik het over had is helaas US only.

--edit--

LOL,zit net mijn eerste post te lezen in dit topic. Mijn mening over mmorpgs en wat leuk is,is kennelijk flink veranderd.

[ Voor 42% gewijzigd door pingkiller op 06-01-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Dam wat ben ik benieuwd naar deze game, zo weinig leven in forum helaas. Het feit dat lvlen zo lang gaat duren, en dat instances veel minder belangrijk zijn is voor mij een heel goed punt. Is er al een datum bekend, mensen die al op 1 of andere manier de game hebben kunnen checken?
Kan dit forum niet wat leven in zich geschopt krijgen? :P

Is het al bekend ofdat er game cards in de shops komen?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 05-01-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93002

Waar kan ik dit spel pre-orderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ben nu net lvl 5 en tot nu toe bevalt deze game me echt goed. Alleen beetje jmmr dat het een aanslag op je videokaart is en dat het allemaal erg laggy kan zijn, ben er ook al een aantal keer uitgegooit.

[ Voor 25% gewijzigd door bAdmuTs op 06-01-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

bAdmuTs schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:27:
Ben nu net lvl 5 en tot nu toe bevalt deze game me echt goed. Alleen beetje jmmr dat het een aanslag op je videokaart is en dat het allemaal erg laggy kan zijn, ben er ook al een aantal keer uitgegooit.
Beta? Hoe ben je er aan gekomen, pre-ordered? Fileplanet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93002

ik heb gevonden waar je het kan pre-orderen: play.com

en goedkoop!! maar €25 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Mathizsias schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:05:
[...]

Beta? Hoe ben je er aan gekomen, pre-ordered? Fileplanet?
Heb echt totaal geen idee wanneer ik me heb aangemeld en hoe, kreeg ineens een meeltje dat ik de beta kon downloaden :D. Heb me denk ik een tijd geleden geregistreerd op het forum ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Das lucky, heb ergens in augustus geregged en heb nog niets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Mathizsias schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:39:
Das lucky, heb ergens in augustus geregged en heb nog niets. :(
Net even gekeken en heb me op 09-03-06 al geregged op de forums :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik heb een periode beta mogen testen, nou laten we zeggen, wat voor beta door moest gaan.

Het spel heeft veel potentie maar op het moment is het een grote rotzooi. Mijn advies aan iedereen die dit wil spelen is : Geef het lekker nog een paar maanden na de release, ga dan is kijken. Nu word het spel snel "afgemaakt" omdat SOE niet nog langer de ontwikkeling wil financieren.

Op het moment zul je alleen maar teleurgesteld worden door de lack aan content, functionality en performance.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99062

Speel dit spel nu vanaf Phase 4 closed beta, oftewel sinds een paar weken. Wat me opvalt (als ik het vergelijk met WoW en Lineage2) is dat er heel veel races en heel veel classes beschikbaar zijn, positief punt altijd. Komt de diversiteit ten goede.

Levellen tot lvl 10 is niet zo moeilijk, heb je vrij rap gedaan. Mooi ding is dat je een mount kan kopen dat niet level gebonden is. Je begint met een 30% mount, dan een 60,90 en ik gelook nog een 100, weet niet precies meer. Maar op lvl 10 heb je dus al een mount waardoor alles wat sneller gaat.

Mob zijn ingedeeld naar bolletjes rond hun portret, waar hoe meer bolletjes hoe moeilijker de mob inhoudt. Elites zeg maar. Er zijn geen instances zoals in WoW, wel dungeons waar "elite" mob rondlopen, dus vrij vergelijkbaar.

Zoals eerder genoemd is er diplomacy toegevoegd (parley) wat heel erg verfrissend is, heb ik nog nooit meegemaakt, en is erg leuk om te doen, alhoewel dat na een tijdje ook maar een kwestie van de kaarten uitspelen wordt vrees ik. Harvesten van materials etc zit er uiteraard ook in. Ook het craften is wat ingewikkelder en dieper dan de gemiddelde MMORPG. Je moet bepaalde stadia doorlopen in het craftproces, en de crafts hebben ook kwaliteitskenemerken. Je kan dus poor/fair/good/excellent dingen maken etc, waardoor waarde verhoogd wordt.

Graphics zijn erg mooi, veel reeëler dan WoW wat inderdaad cartoonish is. Eerste wat me opviel (ik begon in Khal area voor de kenner) is dat je heerlijk ver kan kijken, en dat je echt een gevoel krijgt hoe groot de wereld is. Pluspuntje! Ik vrees echter wel dat degene met een wat mindere computer het moeilijk zullen trekken. Ik trek het zelf al slecht nu en dan (9750GT512 en dual core Intel), dus de gemiddelde computer zal het nog zwaarder hebben.

Komen we meteen op het volgende puntje, de lag en opbouw van landschappen etc. Het is allemaal nog erg laggy en buggy atm. Ik hoop dat ze het niet in Januari gaan releasen, want dat kunnen ze no way allemaal afkrijgen en verbeteren.

Om het niet te lang te maken, conclusie:

Goed opgezette game. (Veel) meer hardcore dan WoW, meer diepgang en meer mogelijkheden, maar het zal heel erg wennen worden voor WoW-ers, aangezien dat gewoon een heel solide game is. Pvp is ook mogelijk, speciale servers net als WoW. Al met al vrij positief, maar voor mij niet zodanig goed dat ik over ga stappen. SPeelt voor mij echter heel erg mij dat ik in een vette endgame guild zit, dus als dat voor jou niet belangrijk is of van toepassing, zou ik Vanguard zeker eens proberen.

Ik ben trouwens in Phase 4 gekomen omdat ik me LANG geleden op hun forums heb ingeschreven.

*edit* Las net eigenlijk wat Criminal schreef, ben ik het helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45238

Vanaf maandag is de EU open beta te downloaden bij Eurogamer.
Sigil Games' upcoming MMORPG, Vanguard: Saga of Heroes, will enter an open beta phase next week, and Eurogamer will be the only place to come for keys.

The European beta kicks off on Monday, 8th January, and on that date we'll start offering keys, available on a first-come, first-served basis.
Ben stiekem toch erg benieuwd geworden naar deze game... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

bAdmuTs schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:46:
[...]

Net even gekeken en heb me op 09-03-06 al geregged op de forums :P
Ik een maand eerder en geen beta invite :(

Morgen maar even op eurogamer checken dan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 197857 op 07-01-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99062 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:41:
Speel dit spel nu vanaf Phase 4 closed beta, oftewel sinds een paar weken. Wat me opvalt (als ik het vergelijk met WoW en Lineage2) is dat er heel veel races en heel veel classes beschikbaar zijn, positief punt altijd. Komt de diversiteit ten goede.

Levellen tot lvl 10 is niet zo moeilijk, heb je vrij rap gedaan. Mooi ding is dat je een mount kan kopen dat niet level gebonden is. Je begint met een 30% mount, dan een 60,90 en ik gelook nog een 100, weet niet precies meer. Maar op lvl 10 heb je dus al een mount waardoor alles wat sneller gaat.

Mob zijn ingedeeld naar bolletjes rond hun portret, waar hoe meer bolletjes hoe moeilijker de mob inhoudt. Elites zeg maar. Er zijn geen instances zoals in WoW, wel dungeons waar "elite" mob rondlopen, dus vrij vergelijkbaar.

Zoals eerder genoemd is er diplomacy toegevoegd (parley) wat heel erg verfrissend is, heb ik nog nooit meegemaakt, en is erg leuk om te doen, alhoewel dat na een tijdje ook maar een kwestie van de kaarten uitspelen wordt vrees ik. Harvesten van materials etc zit er uiteraard ook in. Ook het craften is wat ingewikkelder en dieper dan de gemiddelde MMORPG. Je moet bepaalde stadia doorlopen in het craftproces, en de crafts hebben ook kwaliteitskenemerken. Je kan dus poor/fair/good/excellent dingen maken etc, waardoor waarde verhoogd wordt.

Graphics zijn erg mooi, veel reeëler dan WoW wat inderdaad cartoonish is. Eerste wat me opviel (ik begon in Khal area voor de kenner) is dat je heerlijk ver kan kijken, en dat je echt een gevoel krijgt hoe groot de wereld is. Pluspuntje! Ik vrees echter wel dat degene met een wat mindere computer het moeilijk zullen trekken. Ik trek het zelf al slecht nu en dan (9750GT512 en dual core Intel), dus de gemiddelde computer zal het nog zwaarder hebben.

Komen we meteen op het volgende puntje, de lag en opbouw van landschappen etc. Het is allemaal nog erg laggy en buggy atm. Ik hoop dat ze het niet in Januari gaan releasen, want dat kunnen ze no way allemaal afkrijgen en verbeteren.

Om het niet te lang te maken, conclusie:

Goed opgezette game. (Veel) meer hardcore dan WoW, meer diepgang en meer mogelijkheden, maar het zal heel erg wennen worden voor WoW-ers, aangezien dat gewoon een heel solide game is. Pvp is ook mogelijk, speciale servers net als WoW. Al met al vrij positief, maar voor mij niet zodanig goed dat ik over ga stappen. SPeelt voor mij echter heel erg mij dat ik in een vette endgame guild zit, dus als dat voor jou niet belangrijk is of van toepassing, zou ik Vanguard zeker eens proberen.

Ik ben trouwens in Phase 4 gekomen omdat ik me LANG geleden op hun forums heb ingeschreven.

*edit* Las net eigenlijk wat Criminal schreef, ben ik het helemaal mee eens.
Mee eens. Leuke game, maar niet leuk genoeg om over te stappen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vond het een interessant spel tot ik bij het stukje "cost" kwam. Jammer dat het weer een betaald spel moet worden. Zeker nu GW heeft laten zien dat het ook anders kan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:56:
Ik vond het een interessant spel tot ik bij het stukje "cost" kwam. Jammer dat het weer een betaald spel moet worden. Zeker nu GW heeft laten zien dat het ook anders kan.
1: Guild wars is geen echte mmo.
2: Guild Wars heeft 2 expansions per jaar, voor de prijs van een nieuwe game.

En nee je hoeft de expansions enzo niet te kopen, maar komop iedereen die echt in pvp mee wil doen zal het toch wel degelijk nodig hebben voor de nieuwe skills.

Ik vond GW best vermakelijk, de missies dan met de cutscenes waren erg goed. Maar het heeft niet niks massive.

Zelfs in steden zal je niet veel mensen zien en kwa community is het ook niet zo heel erg goed. Ook gratis wat grotere updates zijn er haast niet.

Ik vind dan ook niet echt dat je het kan vergelijken en zelf betaal ik liever 100 euro subscription cost voor een game zonder instancing en reguliere content updates, met af en toe een betaalde addon. Kwa geld scheeld het niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Ik vind het prima dat je ervoor moet betalen, dan houd je een groot deed van het kansloze volk buiten de deur. Daarnaast maakt guildwars geen winst, het draaid op te verkopen van andere spellen van dat bedrijf(tenminste,dacht zoiets gelezen te hebben)
Vanguard heeft ook iets van 80 miljoen gekost om te ontwikkelen, logisch dat ze er dan geld voor willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Bor de Wollef schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:56:
Ik dacht dat zulke reacties tegenwoordig de dag de wereld al uit waren, maar niet dus... Het is een MMO game, en raad maar dat zulke games geld gaan kosten, daar kun je gewoon vanuit gaan. En sowieso, WoW kost ook geld maar toch spelen 6+ miljoen mensen het.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-07 20:01

Qck

Bazinga

Ik speel dit spel ook vanaf beta 4 en tot nu toe is het allemaal erg gaaf (als we de beta-fouten niet meerekenen dan). De gameplay is erg cool en speelt goed weg.

Een 'nadeel' vind ik wel dat er zoveel keuze is qua races/classes, dat je niet ff snel kan kijken welke class jij het leukst vind. Heb daarom wat meerdere lage lvl's en de hoogste is een lvl 11 BloodMage.

Om toch maar even te vergelijken met WoW: dit spel kost meer moeite om te spelen, je moet beter opletten (exp debt is niet fijn) en kost meer moeite(/tijd) om te levellen. Het is dan ook geen grind-zo-snel-mogelijk-naar-60 spel. En het groupen in VG is tot nu toe erg leuk.
Ik weet alleen nog niet of ik 'em ga kopen als ie live gaat, want ik heb em tot nu toe nog niet getest op high-level.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Een vriend van mij probeert me zover te krijgen dit spel ook te spelen, echter heb ik lang wow gespeelt en heeft dit grote gevolgen gehad op mij prive leven heb 2x een maand bijna full tijd gespeelt toen :) Echter na een tijdje lvl 60 was de pret wel over.

Wat ik echter ge-wel-dig vondt aan wow was de warrior class, ik ben echt iemand van het hakken en zagen en wow introduceerde in mijn ogen de eerste tackishe melee class ooit in een (mmo)rpg.

Ik was bijna ook vol tijd met pvp bezig en heb heel wat mensen en vooral mages (warrior killer class) verast met perfect spel, mijn vraag is dan ook de beta mensen, biedt vangaurd ook snelle, beetje wow achtige pvp gameplay waarin je als warrior class je mannetje kan staan en dat het ook nog een beetje moeilijk is?

* evilpin0 aka stance dancing 10g for the roque that beats me troll warrior "Slanger"

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Op www.eurogamer.net delen ze vandaag betakeys uit voor de euro-beta. Geruchten gaan dat ze tussen 12:00-12:30 beginnen. Dat word f5'en als je erin wil.

@evilpin0
Ik denk niet dat de pvp in Vanguard snel is,aangezien vanguad niet een spel dat "snel" is.
Daarnaast is de pvp in Vanguard FFA en heeft het eigenlijk totaal geen doel, het zit erin zodat je elkaar af kan maken,maar je wint of verliest er niks mee. Dat is tenminste wat ik ervan begrepen heb, Het is ook meer een PvE spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153710

Ik begin nu met f5'n dit lijkt me echt een super spel, ziet er echt prachtig uit.

Enigste wat ik beetje jammer vind is de client van 20GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

een client van 20gb wtf? 8)7 ...dan moet de game wereld wel ERRUG groot zijn zeg dang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Las gister dat de wereld 6000 vierkante km groot is :D, althans dat zei iemand ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eurogamer gaat echt ontzettend traag, ligt er om de minuut weer ff paar seconden uit :@

20GB is wel heel groot idd :P . Maar ik moet deze game gewoon gespeeld hebben, samen met burning crusade en lord of the rings online wacht ik al heel lang op die games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
En de post met de keys staat er. Dit is volgens mij de link: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=71537

--edit--

http://www.eurogamer.net/vanguard_keys.php

[ Voor 20% gewijzigd door pingkiller op 08-01-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 197857 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:13:
[...]

2: Guild Wars heeft 2 expansions per jaar, voor de prijs van een nieuwe game.
Kwa geld scheeld het niet zoveel.
Als je alles bij elkaar optelt betaal je voor GW veel minder dan voor WoW.
Bleet schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:12:
[...]

Ik dacht dat zulke reacties tegenwoordig de dag de wereld al uit waren, maar niet dus... Het is een MMO game, en raad maar dat zulke games geld gaan kosten, daar kun je gewoon vanuit gaan. En sowieso, WoW kost ook geld maar toch spelen 6+ miljoen mensen het.
WoW is dan ook het meest overhypte spel van dit millennium tot nu toe. Dat veel andere mensen het spelen en ervoor betalen betekend natuurlijk niet dat ik dat ook van plan ben. Bovendien kosten games als WoW inderdaad veel geld maar lang niet het bedrag dat men binnenhaalt per maand aan fees van de gamers. WoW is een vette melkkoe.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks for registering!
If you are in the first 10,000 people to register, you will get a key! Keys will be emailed within 24 hours. Please be patient -- we are dealing with numerous requests!

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Bor de Wollef schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:52:
[...]

Als je alles bij elkaar optelt betaal je voor GW veel minder dan voor WoW.

[...]

WoW is dan ook het meest overhypte spel van dit millennium tot nu toe. Dat veel andere mensen het spelen en ervoor betalen betekend natuurlijk niet dat ik dat ook van plan ben. Bovendien kosten games als WoW inderdaad veel geld maar lang niet het bedrag dat men binnenhaalt per maand aan fees van de gamers. WoW is een vette melkkoe.
Ze zullen nu zeker flink winst maken,maar ze zullen ook flinke kosten hebben. Je hebt uiteraard de devolopers die constant patches uitbrengen(vaste kosten), maar daarnaast heb je ook de kosten van de servers.
Ik neem aan dat je aardig wat servers,bandbreedte,etc nodig hebt op 3.000.000 mensen online te laten gamen. En 1 server zoals wij die zien,bestaat minimaal uit iets van 8 losse servers. Het onderhoud daar alleen al van is volgens mij gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 04-07 13:08

BioHazard

*\o/*

Ik was er meteen bij, dus ik ga ervanuit dat ik een key heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik ook :)
Ga voor een orc Dreadknight, balen dat de beserker er nog niet in zit. Hoop dat de Dreadknight ze mannetje staat in pvp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even vraagje, je moet dus in totaal 40GB vrij hebben, om het spel te spelen+instaleren? 20GBvoor de installatie, en dan weer 20GB voor de game zelf??

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153710 op 08-01-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Volgens mij is de download 6,6 GB,unzippid/installed 15 GB.
Maar je kan ook alleen de launcher downloaden,die is elke MB's. Als je dan je code hebt ingevoerd gaat die launcher het hele spel downloaden,16GB dus. Tenminste,zo heb ik het begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb het ook maar even aangevraagd, hoop alleen dat ik nog binnen die 10.000 val ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Als het goed is gaan de mails met de keys over een niet al te lange tijd eruit. In die mail staat ook een link naar client. Hoewel ik niet zeker weet hoe die link het gaat houden als er 10.000 mensen er 6.6GB van moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb een key in mijn mail gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Ik ook. Ben nu de client maar via torrent aan het downloaden, het downloaden via de patcher duurd mij te lang. (de torrent is zo'n beetje overal te vinden, maar ik mag niet linken omdat die torrents op sites staat die tegen de policy zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Laatst online: 28-05-2021
Xof schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:40:
Ik heb een key in mijn mail gehad :)
Ik ook! De pagina voor het aanmelden is alleen ontiegelijk traag op het moment :)

/edit
wil wel nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xrenity op 08-01-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Jep, heb mijn key. De client die ik download is maar 11mb? Is dit dan een downloader ofzo? Ga er eigenlijk wel vanuit :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
BioHazard schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:03:
Jep, heb mijn key. De client die ik download is maar 11mb? Is dit dan een downloader ofzo? Ga er eigenlijk wel vanuit :>
Yup,je download dan de "launchpad''. Die start je op elke keer als je vanguard wilt spelen. Deze checkt dan je files en vergelijk deze met de laatste files,en download dan alles wat er niet is of wat nieuwer is. Volgens mij download je via de patcher 16GB, als je die zip pakt via torrents download je 6.6 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

10 uur :'( Eweka to the rescue? :9
Kan ik net zo goed daar op wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
eta hier 2 uur en 30 min, kan max met 640 kb/sec downloaden dus denk niet dat je daadwerkelijk 16gig hoeft binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
ik 23 uur. :{

Dat duurt me wel wat lang eerlijk gezegd :P
/edit
Nu 5 uur, da's beter.

[ Voor 20% gewijzigd door Xrenity op 08-01-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

evilpin0 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:18:
eta hier 2 uur en 30 min, kan max met 640 kb/sec downloaden dus denk niet dat je daadwerkelijk 16gig hoeft binnen te halen?
Je moet zekers te weten 16 gig binnenhalen als je het met de launcher download, heb het zelf ook moeten doen :X

Download zelf met max 1.4 mb/s en het duurde bij mij ong 12 uur

[ Voor 58% gewijzigd door bAdmuTs op 08-01-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Ik hoor wel van een paar mensen dat de game niet zo best is. Weet niet of het downloaden de moeite wel waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb helaas niks binnen gekregen :(

Oh trouwens, wat zie ik daar in mijn spam folder.. Een beta key :D

Edit:
Ik krijg een error als ik me key invoer: Invalid Key!

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 153710 op 08-01-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook een key nu :)

Vandaag op werk, ik de hele tijd kijken. s'Ochtend zat ik bijna de hele tijd op me plek een laptop to fixen en problemen die ik vandaar kon oplossen, en maar refresh en refresh.

Dan om 12 uur maar even lunched, even rustig peukie gedaan en ik kom terug en krijg een telefoontje dan de zooi kapot is ergens. Ik nog even gauw kijken, website plat en kon niet meer wachten want ik moest dat fixen :x.

Gelukkig alles op tijd kunnen fixen zodat ik toch nog een key had (toen werd ong gepost dat er al 8000 van de 10000 waren vergeven). :D

4 uur eta op client voor mij, zal vandaag niet meer spelen denk ik, maar morgen weer een dag en woensdag hoef ik maar half dagje te werken.

Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat de keys al op zouden zijn, misschien niet genoeg advertenties? Ik heb ook eerlijk gezegd haast niks over vanguard gezien / gehoord buiten de officiele en mmorpg.com

edit: gmail gooit hem ook in de spam folder btw, dus als je gmail hebt vergeet niet daar te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 197857 op 08-01-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

Ik denk dat deze game wel een mooie startpost verdient, aangezien meer mensen het spelen, niet? :)

Anyway, ik speel trouwens op Beta Server 1 (non-pvp dus), op het moment ben ik bezig met een bloodmage (Iisha ( 2 i's )) en een Monk (Gyroch). Monk vind ik tot nu to de leukste class die ik gespeeld heb. Hierna wil ik nog 'ff' een sorc proberen, een necro, een rogue en een psio. Uiteraard lvl ik deze niet hoog, maar kijk ik tot lvl 10 ongeveer wat ik het leukst vind. Zoveel keuze, tis moeilijk om de juiste class te kiezen... ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Gennis schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:10:
Ik denk dat deze game wel een mooie startpost verdient, aangezien meer mensen het spelen, niet? :)

Anyway, ik speel trouwens op Beta Server 1 (non-pvp dus), op het moment ben ik bezig met een bloodmage (Iisha ( 2 i's )) en een Monk (Gyroch). Monk vind ik tot nu to de leukste class die ik gespeeld heb. Hierna wil ik nog 'ff' een sorc proberen, een necro, een rogue en een psio. Uiteraard lvl ik deze niet hoog, maar kijk ik tot lvl 10 ongeveer wat ik het leukst vind. Zoveel keuze, tis moeilijk om de juiste class te kiezen... ^_^
Hoe is de lag op de beta server? Ik hoor van de amerikaanse spelers dat het echt dramatisch is, en dat de servers super instabiel zijn. Vraag me af of de euro servers dat ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pingkiller schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:19:
[...]

Hoe is de lag op de beta server? Ik hoor van de amerikaanse spelers dat het echt dramatisch is, en dat de servers super instabiel zijn. Vraag me af of de euro servers dat ook zijn.
Closed beta servers waren verschrikkelijk, lijkt me niet dat het er beter op geworden is met 10.000 spelers erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, servers in closed beta waren drama als er meer dan 2000 mensen op ingelogged waren... Heb al paar dagen niet meer ingelogged, maar denk niet dat ze het al zo snel gefixed hebben, want met die 10000 keys zit je op 8/9k per server give or take a few :/

Veel plezier tho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

pingkiller schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:19:
[...]

Lag is best wel te doen, af en toe een lagspike en een crash. Verder nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Heb nog niets vernomen van een key, wilde me wel aanmelden op Fileplanet.com maar die keys waren dus als sneeuw voor de zon weg. Helaas heb ik de eerder genoemde ook gemist, nog maar hopen op een key via het forum.

Ben al geregd sinds juli vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Vanavond kan ik waarschijnlijk spelen, zal eens kijken of ik wat fatsoenlijke screenshots kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Zo,even tot level 8 geleveld. Moet zeggen dat het best leuk is tot nu toe. Krijg af en toe alleen wel een beetje het "oblivion" gevoel. Het is zo groot en het is niet echt duidelijk wat je moet doen en waar je naar toe moet of kan, hopelijk blijft dat niet hangen.

Weet iemand trouwens hoe je die beta forums in kan? Ik heb nu wel een account op de vanguard forums, maar volgens mij is die niet gekoppeld aan mijn vanguard ingame account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Jezus die download tijden slaan echt nergens meer op zeg, de beta is al voorbij voordat je alle bestanden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

pingkiller schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:54:
Zo,even tot level 8 geleveld. Moet zeggen dat het best leuk is tot nu toe. Krijg af en toe alleen wel een beetje het "oblivion" gevoel. Het is zo groot en het is niet echt duidelijk wat je moet doen en waar je naar toe moet of kan, hopelijk blijft dat niet hangen.

Weet iemand trouwens hoe je die beta forums in kan? Ik heb nu wel een account op de vanguard forums, maar volgens mij is die niet gekoppeld aan mijn vanguard ingame account?
Kan geloof ik tot 72 uur duren voordat je account geactiveerd is.

Damn, ik begrijp dat het nog beta is maar de servers liggen er wel heel vaak uit :X en met 10.000 nieuwe accounts hebben ze nog steeds maar 2 servers |:(

[ Voor 11% gewijzigd door bAdmuTs op 09-01-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45238

Hmm ging wel aardig vandaag. Aangezien server 2 eruit lag ben ik maar een nieuw karakter begonnen op server 1.

Heb zo'n 3 uurtjes gespeeld en één keer eruit geflikkerd, viel me nog mee. Alleen die lag... wanneer je blij op 10m hoogte tussen twee boomhutten aan het lopen bent is het niet zo fijn als je opeens de grond onder je ziet verdwijnen. :/

Maar goed ik begin dit spel steeds leuker en leuker te vinden, niet denkend aan de lag-performance-irritaties heh. :P

Ohja, schijnt trouwens dat je je beta-character niet kan meenemen naar de final. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 45238 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:14:Ohja, schijnt trouwens dat je je beta-character niet kan meenemen naar de final. ;(
Lijkt me logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, doen alleen spellen die voor de Aziatische markt uitgebracht worden, daar kan je hem vaak wel meenemen naar retail (bijv. Lineage 2).

Je account is wel gekoppeld aan je forum account, maar 72 uur kan ook maanden zijn. Ik ken mensen die in P1/2 zaten en nog steeds geen toegang hebben. Zoals eerder al geschreven, beetje zooitje dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gisteren half uurtje gespeelt, kon er niet warm of koud van worden. Gelukkig hebben ze UI ongeveer 1 op 1 geripped van wow, wat ik in dit geval als een pluspunt zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BioHazard schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:27:
Jezus die download tijden slaan echt nergens meer op zeg, de beta is al voorbij voordat je alle bestanden hebt.
Ik heb alles via de client binnengehaald, duurde gewoon 40 uur voordat alles binnen was :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Nu via mijn betaalde fileplanet account ~750 kb/s. Dus nu een keer fatsoenlijk keihard naar binnen raggen. Stom dat ik hier niet meteen aan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-07 15:16
Ik ben na meer dan 24 uur downloaden gisteren ook begonnen.

Heb op server 1 een paladin dwarf gemaakt. Het begin is best nog wel lastig, snap nog weinig van de controls. Ben er nog niet achter hoe je tegelijker tijd kan lopen, een mob selecteren en aanvallen. Maarja ik ook pas een uurtje gespeeld.

Ben ook al een paar keer dood gegaan doordat ik op een rode npc met mijn rechter muisknop drukte :(

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 19:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Anoniem: 153710 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:03:
[...]

Ik heb alles via de client binnengehaald, duurde gewoon 40 uur voordat alles binnen was :|
2 dagen al. en nog 9 uur te gaan :/

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Nog ergens beta keys te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Mensen met positieve ervaring met dit spel? Het speelt toch wel net zo als wow met betere gfx. Alleen de warrior is puur defensief, wat een bullshits :( De wow warrior was zowel offensief als defensief een toppertje. Toch ook geen reet aan een char te maken puur voor defensieve play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
evilpin0 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:24:
Mensen met positieve ervaring met dit spel? Het speelt toch wel net zo als wow met betere gfx. Alleen de warrior is puur defensief, wat een bullshits :( De wow warrior was zowel offensief als defensief een toppertje. Toch ook geen reet aan een char te maken puur voor defensieve play?
Dit speelt toch echt niet als WoW. De gameplay is veel langzamer en moeilijker. En ja,de warrior zal voornamelijk defensief zijn omdat dit de tank van het spel is. Groepen is heel belangrijk,en elke class heeft een duidelijke rol.
Ik weet trouwens nog niet of vanguard een game voor mij is. Ik dacht van wel,maar gister ben ik 15 min bezig geweest om mijn corpse te vinden,maar ik ging steeds maar weer dood. Oude eq1 frustraties kwamen weer bovendrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
:)
Ja ik denk inderdaad dat deze te diepgaand/hardcore voor mij is. Het enigste wat mij ook aantrekte van wow waren de redelijk snelle PvP gevechten als warrior zijnde. Hmm maar weer eens naar lvl 60 glijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicOlaJ
  • Niet online
evilpin0 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:24:
Ik denk dat de warrior beter te vergelijken is met de EQ1 warrior. Het is duidelijk een tank, als je melee dps wilt zijn moet je een andere class kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 22:16
bAdmuTs schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:40:
Las gister dat de wereld 6000 vierkante km groot is :D, althans dat zei iemand ingame.
200 Chunks van 4x4km dacht ik. 3200 km2 dus :)

De devs hebben nog zoveel ruimte om dingen toe te voegen, ze hebben alleen helaas de tijd er niet voor. Er zijn genoeg goeie ideen alleen het geld is op. Daarom moeten ze launchen. In de loop der tijd zal dit zeker de beste MMO in z'n soort worden. Het duurt alleen even voor het allemaal af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Had eerst nog nooit van deze titel gehoord, maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen week toch behoorlijk onder de indruk ben geraakt van wat er allemaal in de FAQ op de website staat vermeld. Als ze al de helft kunnen waar maken dan word dit al een top game! Alhoewel ik ook al een hoop klagende mensen voorbij heb zien komen op het forum van de makers zelf.

Maar goed, wat verwacht je ook van een game die in de beta fase zit? De game komt dan wel eind deze maand in de winkels te liggen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook alle content beschikbaar maken in de beta fase. Testers krijgen meestal ook alleen maar dingen voorgeschoteld waar de developer een beetje twijfels over heeft.

Zelf heb ik nog niet meer dan wat screenies gezien, en een feature list doorgespit waar ik zeer van onder de indruk ben geraakt. Maar dit alles heeft mij dusdanig nieuwsgierig gemaakt naar deze game, dat ik momenteel aan het overwegen ben om hem aan te gaan schaffen binnenkort. Ik denk wel dat ik eerst nog heel eventjes een kleine periode wacht, om vanaf een afstandje te kijken hoe de launch periode een beetje verloopt. Kijk, het hoeft van mij geen 'WoW' taferelen te veroorzaken, deze game. Maar ik verwacht natuurlijk wel een beetje stabiele community rondom een MMORPG. Als deze game dat krijgt, dan zal ik hem zeker gaan kopen, en voor langere tijd gaan spelen!

Voor zover ik weet word dit de MMORPG met de meeste in-game functionaliteiten. Nu nog een stabiele community, en je hebt wellicht één van de beste MMO games 'out there'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus een week ong een key nu voor beta en ik moet zeggen dat het erg leuk is, hier is mijn mening van wat ik heb kunnen zien zover, misschien heeft iemand er wat aan.

Zover veel vriendelijke mensen tegen gekomen, veel mensen die helpen en niet te beroerd zijn om vragen te beantwoorden en general chat is vaak ook grappig / leuk. Dus zover ik kan zien zit het met de community wel goed, nog geen Barrens chat achtige taferelen gezien in ieder geval.

Graphics zijn erg mooi, wereld van verschil met WoW (mag ook wel natuurlijk na zo'n tijd). Veel mensen klagen over slechte performance, hier heb ik zelf geen last van maar ik heb dan ook een goed systeem staan. Ik hoorde wel trouwens dat het bij de meeste mensen steeds beter gaat draaien, dan op release nog eens alle debug software wat ook draait weg en het zal voor de meeste wel lekker soepel gaan denk ik.

Muziek is ook goed, sommige zijn wat minder en wordt wel wat repetief, maar in steden zijn veel sfeervolle soundtracks. Vooral Leth Nurae vond ik erg mooi eruit zien en erg sfeervolle muziek erbij.

Servers zijn ook beter nu, begin van de week regelmatig wat crashes, maar laatste paar dagen niets meer van gemerkt. Ook mensen die langer in beta zitten vonden dit.

Gameplay is goed vind ik, rogue speel ik (nog wel paar andere maar meeste op me rogue gedaan) en is leuk. Stealth werkt erg goed maar je moet er wel bij opletten want anders word je gezien door mobs, je zal dus meer moeten sneaken echt. Vechten gaat wel lekker, niet te snel (gisteren hebben ze mobs opnieuw afgesteld een beetje, gaat nu wat langzamer dan eerst)

Diplomacy heb ik wat minder tijd aan besteed en lijkt me ook niet erg heel interresant, misschien als je der wat meer inkomt. Maar dat zie ik dan wel in release.

Crafting heb ik ook nog niet echt gedaan. Komt ook wel in release. Vind ik persoonlijk ook iets minder belangrijk dat het questen en pvp etc.

PvP heb ik nog niet gedaan, zit wel op de PvP server maar veel mensen zijn denk ik gewoon hun eigen zone aan het verkennen en ik en vele met mij zijn nog best laag level (ik ben lvl 14). Heb nog niemand van een andere factie ontmoet dus. Maar op release zal der een FFA PvP server zijn (aangekondigd op beta pvp forum), daar zal ik gaan spelen.

Levelen gaat trager dan in WoW, maar niet te traag vind ik. Het zou misschien nog wel iets trager kunnen, ligt eraan hoe het in de latere levels zit. Death Penalty is ook niet heel erg, maar erg genoeg dat je liever levend blijft, mensen zullen dus denk ik ook beter nadenken voordat ze wat doen.

Looten werkt een beetje raar vind ik, niet echt wat je verwacht. Of het komt omdat ik redelijk wat WoW heb gespeeld. Als je rechtsklikt en er is geen loot dan krijg je een klein regeltje in je chatbox, zag ik eerst niet dus ik nog meer klikken en shift klik werkte dus ook niet :P. Maar is even wennen. Met een groep heb je verschillende opties, rollen, round robin etc en je kan instellen voor wat voor soort loot dat geld.

Dag en Nacht cyclus gaat een beetje te snel voor mijn gevoel, van mij mogen ze die tijd wel verdubbelen of de nacht wat korter maken en de dag wat langer.

Verder zitten er nog wel wat bugs en dergelijken in, er moet ook nog wel wat gabalanced worden. Maar er wordt iedere dag gepatched op het moment en dus heb ik de volste vertrouwen erin dat ze der bovenip zitten en zoveel mogelijk fixen zo snel mogelijk. Het geeft in ieder geval wat vertrouwen.

Conclusie: erg leuke game, zal me der zeker een hele tijd mee vermaken. Ik raad ook iedereen die mmorpg's leuk vind aan het in ieder geval te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik heb een beta account, en ik vind het spel totally crap. Dit is een persoonlijke mening. Daarom doe ik mijn Vanguard account maar weg aan degene die geen key heeft kunnen bemachtigen. Dus wie wil, laat maar even weten.

offtopic:
Als je een Test Drive Unlimited account hebt en je wil ervanaf, ruilen? :D

Edit: gone :) Veel plezier ermee

[ Voor 5% gewijzigd door BioHazard op 14-01-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

BioHazard schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:52:
Ik heb een beta account, en ik vind het spel totally crap. Dit is een persoonlijke mening. Daarom doe ik mijn Vanguard account maar weg aan degene die geen key heeft kunnen bemachtigen. Dus wie wil, laat maar even weten.

offtopic:
Als je een Test Drive Unlimited account hebt en je wil ervanaf, ruilen? :D

Edit: gone :) Veel plezier ermee
Nogmaals bedankt :Y)

Ben op dit moment de Vanguard Client aan het binnen hengelen via een Torrentje. Al met al gaat dat wel eventjes duren denk ik, ook omdat mijn netwerk apparatuur hier weer eens een keertje niet zo goed wilt meewerken... Altijd zo'n geklooi met die poorten openen en zo. Iemand had hier weer eens de router ge-reset zonder dat ik er vanaf wist.

Maar goed, ik hoop dat ik morgen middag eens een beetje kan gaan spelen. Ik ben namelijk erg benieuwd naar deze game! Mijn ervaringen zal ik hier na afloop nog wel eventjes komen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199539

is er misschien nog iemand met een beta account die hem niet meer speelt? ik wil het wel eens proberen, ik vond SW:G ook altijd wel mooi. ik hoor het wel :) Hoe lang duurt de beta nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117735

Anoniem: 199539 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 05:51:
is er misschien nog iemand met een beta account die hem niet meer speelt? ik wil het wel eens proberen, ik vond SW:G ook altijd wel mooi. ik hoor het wel :) Hoe lang duurt de beta nog?
Ik zal je mijn beta-account wel even sturen, aangezien burning crusade bijna begint :)

/edit
ik kan je geen direct message versturen, als je dat even kan aanzetten graag ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 117735 op 15-01-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hey iedereen!

Als iemand nog een beta key heeft die hij niet meer gebruikt.... ik wil het ook heel graag proberen.
Het ziet er erg veelbelovend uit. :)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117735 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:52:
[...]

Ik zal je mijn beta-account wel even sturen, aangezien burning crusade bijna begint :)

/edit
ik kan je geen direct message versturen, als je dat even kan aanzetten graag ;)
super alvast bedankt, heb het aangezet, het zou nu moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondertussen immer nog bezig met downloaden.. kan je dat trouwens uitzetten en dat hij dan volgende keer gewoon verder gaat of is dat zo labiel gemaakt dat je dan helemaal overnieuw moet beginnen met neerladen?
Pagina: 1 2 3 Laatste