Toon posts:

[MMORPG] Vanguard: Saga of Heroes

Acties:
  • 5.800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• bAdmuTs
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-11 16:51
BadBlood schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:41:
ondertussen immer nog bezig met downloaden.. kan je dat trouwens uitzetten en dat hij dan volgende keer gewoon verder gaat of is dat zo labiel gemaakt dat je dan helemaal overnieuw moet beginnen met neerladen?
Als je via de launcher download gaat ie gewoon verder waar die gebleven was ;)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• BadBlood
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 26-08-2008
ja idd klopt, ik was er al achter, nu nog steeds lekker bezig...
hoeland duurt de beta nog?

• bangkirai
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-11 21:41
Heb trouwens fileplanet, maar kan geen key krijgen, hij zegt only for u.s. residents en checked blijkbaar ip adres :(

• BadBlood
  • Laatst online: 26-08-2008
nevermind... :/

[Voor 82% gewijzigd door BadBlood op 16-01-2007 22:26]

• bAdmuTs
Wel een beetje klote dat server 2 waar ik me ventje op heb vaker down is dan sever 1 of 3 :X

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:41
bAdmuTs schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:16:
Wel een beetje klote dat server 2 waar ik me ventje op heb vaker down is dan sever 1 of 3 :X
Server 2 is een drama. Ik had er een paladin om maar ben maar overgestapt op een andere server.
Trouwens, de verschilende starters gebieden verschillen gigantisch van elkaar. De high-elf area is echt extreem kut. Mobs zijn redelijk moeilijk, het is er donker en het is erg lastig om door te navigeren.
Zo anders is het gebeid van de orc/goblins. Daar heb je een prima questline die je door het gebeid heen loost en met leuke rewards. De rest zit er een beetje tussen in.

https://www.vrij-links.nl/

• bAdmuTs
Had ook eerst een high elf maar die vond ik maar niks dus heb nu een dark elf - dread knight en daar zijn de quests en het begin gebied ook een stuk leuker :D. Mobs zijn niet al te moeilijk en ook niet te pittig, hoewel er redelijk wat mobs zijn die je beter met 2 of meer kan doen.

[Voor 28% gewijzigd door bAdmuTs op 17-01-2007 21:31]

• bAdmuTs
Kreeg net een emeeltje over een event in Vanguard vanavond :D

Attention Beta Tester:

Sigil Games Online would like to extend our thanks for all your help testing Vanguard Saga of Heroes. As a small gesture of our appreciation, we invite you to join us January 19th at 6:00pm pacific, on the Beta 1 server for a special event. Pack your fur lined cloak, this time of year gets pretty cold at high altitudes!

Due to the overwhelming response, we will be offering another chance to ride a flying mount. You will also have the opportunity to win a permanent griffon mount of your own! This test will require you to be online at 6:00pm pacific with a character level 5 or lower. The event is anticipated to run for a while so please prepare to be online for at least an hour.

International Testers:

We regret the hours of this event may not be convenient for our International testers. Unfortunately this test requires certain conditions and our highest populations happen at these times. Hopefully publishing this information early will give everyone the opportunity to prepare and participate.

Below is a letter from the Crimson Fellowship discussing the details of the event.

Citizen of Telon,

I bring bittersweet news. A nomadic tribe of goblins known as the Guulrip, have been robbing griffon nests around Telon. Last month we removed another 3,000 eggs from the Guulrip’s camp and have since discovered that griffon eggs are rejected by the matron, once an egg is removed from its nest. The cublets are now trained in the art of flight and we hope you will join us in celebrating their graduation into full fledged adulthood.

C’mon, you know the fuzzy little baby griffons would do it for you.

Please also keep your eyes open for Guulrip Goblins, we are still unaware of their motives and fear something diabolical may be afoot.

Faithfully,

Knights of the Crimson Fellowship

Hmm volgens mij is dit 3 uur 's nachts bij ons :? maar kan het helemaal mis hebben.

[Voor 25% gewijzigd door bAdmuTs op 19-01-2007 08:41]

• pingkiller
Volgens mij is het inderdaad 3 uur 's nachts, iets te laat voor mij :(

• bAdmuTs
Denk dat het voor mij ook beetje te laat is :(.

Ik word echt zo moe van die happeringen (laden) in het spel. Ik werd op een gegeven moment achtervolgd door 4 monsters, liep ze er allemaal uit vanwege sprint :D en toen hoppa, bleef ie hangen (laden) en toen het spel weer verder ging lag ik dood op de grond :(. En dit is niet de eerste keer :X

Zo blijf je aan de gang |:(

[Voor 4% gewijzigd door bAdmuTs op 19-01-2007 11:32]

• pingkiller
De semi open-beta stopt op 23 januari. Het spel komt officieel uit op 30 januari, maar als je pre-ordered kan je geloof ik de 27ste er al in. Hij is nu ook trouwens bij gcshop.nl te pre-orderen, 38euro oid. Dit topic loopt trouwens niet echt storm, vraag me af hoe dat komt.

• Marco1983
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-04-2009
pingkiller schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:35:
De semi open-beta stopt op 23 januari. Het spel komt officieel uit op 30 januari, maar als je pre-ordered kan je geloof ik de 27ste er al in. Hij is nu ook trouwens bij gcshop.nl te pre-orderen, 38euro oid. Dit topic loopt trouwens niet echt storm, vraag me af hoe dat komt.
Dat komt in ieder geval niet door de game denk ik. Tenminste, ik vind het echt een héle vette game moet ik zeggen! De performance is soms niet echt optimaal zoals sommige mensen wel eens zeggen, maar qua omgeving en opties is deze game nu al onmgeëvenaard. En dan te bedenken dat dit pas het prille begin is. Straks komt nog het hele mounted combat gebeuren, ship battles, enz. Zonder overdrijven, dit is echt de allervetste MMORPG die ik ooit heb gespeeld!

Er is echt zo ontzettend veel aandacht besteed aan de omgeving, dat het bijna waanzin is. Echt ieder boompje en steentje is anders. En bovenal hangt er een ontzettend vette sfeer in het spel. En ondanks dat ik de game niet zelf gespeeld heb, doet het mij goed om te horen dat een groot deel van de EverQuest spelers richting Vanguard komt.

Volgens mij is er niet zo veel belangstelling voor deze game omdat deze week 'The Burning Crusade' is uitgekomen. World of Warcraft is toch iets populairder tegenwoordig dan al die andere MMO's. Of dat aan de gameplay ligt zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar ik heb van veel hardcore MMO'ers gehoord dat het nogal een beetje slapjes is. Zelf trekt die game me ook totáál niet eigenlijk, om diverse redenen. WoW heeft toch wel wat mond tot mond reclame gekregen door de maanden heen. Ik zie het ook bij mij op school, dat hele WoW spektakel. Asjeblieft zeg, word er echt moe van eerlijk gezegd...

Maar goed, ik ben wel blij met het feit dat er nu een behoorlijk lekkere nieuwe MMORPG voor de deur staat. Dit zal voor mij in ieder geval de main game gaan worden de komende tijd. Enigste waar ik écht wat op heb aan te merken is de performance op sommige momenten (het is momenteel nog een beetje dipperig allemaal, je weet wel, met up's en downs qua FPS), en de beetje plastic uitziende gezichten van de characters, die naar mijn mening een beetje levenloos overkomen. Voor de rest vind ik het allemaal zeer sjiek! En ik ben van plan om de game gewoon te gaan aanschaffen bij release.

Vannacht ga ik trouwens proberen aanwezig te zijn bij het event dat er gehouden gaat worden :Y) Lijkt me echt supervet om eens een keertje op zo'n Griffon rond te vliegen en te genieten van de prachtige omgeving _/-\o_

• pingkiller
Hier zijn de server names:
8 US PVE
Thunderaxe
Florendyl the official RP preferred server
Woefeather
Gulgrethor
Targonor
Hilsbury
Shidreth
Flamehammer

1 US PVP
Tharridon

1 US alt PVP
Varking

1 EU PVE
Gelenia

1 EU PVP
Frengrot

[Voor 6% gewijzigd door pingkiller op 20-01-2007 01:07]

• bAdmuTs
WTF krijgt europa maar 1 PVE en 1 PVP server :?, zal lekker druk worden dan |:(

[Voor 24% gewijzigd door bAdmuTs op 20-01-2007 00:39]

• pingkiller
Kennelijk denken ze niet dat er veel animo is voor deze mmorpg in europe. Opzich ook niet zo vreemd,het lijkt een beetje op everquest,en ook dat werd nauwelijks gespeelt in Europa.
Maarja, Europeanen zuigen toch in mmorpgs :p. Speel veel liever met Americanen,helaas slaap ik als zij beginnen met hun gamesessie :(

• Marco1983
pingkiller schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:05:
Kennelijk denken ze niet dat er veel animo is voor deze mmorpg in europe. Opzich ook niet zo vreemd,het lijkt een beetje op everquest,en ook dat werd nauwelijks gespeelt in Europa.
Maarja, Europeanen zuigen toch in mmorpgs :p. Speel veel liever met Americanen,helaas slaap ik als zij beginnen met hun gamesessie :(
Hmz... Ook al is er maar één EU PvE server beschikbaar, dan nog ga ik daarop mijn character aanmaken en verder ontwikkelen. Bij Final Fantasy XI had ik ook altijd zo'n problemen om een party te vinden op bepaalde tijdstippen namelijk. En dat gebeurd me echt niet nog een keer! Op een 100% EU server weet ik tenminste dat de mensen met wie ik samen speel ook gewoon op de zelfde tijdstippen spelen als ik zelf. Het uurtje verschil met Engeland of iets dergelijks daargelaten natuurlijk :)

Een hechte EU community op één enkele server is voor mij belangrijker dan een stuk of acht US servers, waar ik qua tijdbestek toch niet in ga passen uiteindelijk. Ik denk dat ik ook gewoon een leuke EU guild ga zoeken die een beetje actief bezig is én blijft in Vanguard.

• zExY
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
pingkiller schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:35:
Bedankt voor de link, ik heb gelijk gepreordered.

Ik heb nu ongeveer 2 weekjes beta gespeeld en ik zie het spel wel zitten. Ik verwacht niet dat Vanguard echt meer dan 300.000 ofzo zal verkopen wereldwijd, hopelijk blijft een groot deel loyaal aan het spel. Het verbaast me wel dat ik dit spel leuk vind, ik ben als WoW-mmorpg-beginner (ik heb nog nooit EQ of EQ2 gespeeld) nou niet echt de doelmarkt.

Kan iemand uitleggen hoe dit Sony-account gedoe werkt? Kan ik maandelijks prepaid cards kopen of moet je perse een creditcard hebben, want dan heb ik een probleem.

• bAdmuTs
Iemand nog meegedaan aan het Griffon Event ??

Ikzelf helaas niet, lag al op bed :(

[Voor 31% gewijzigd door bAdmuTs op 20-01-2007 11:54]

• pingkiller
zExY schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:27:
[...]

Bedankt voor de link, ik heb gelijk gepreordered.

Ik heb nu ongeveer 2 weekjes beta gespeeld en ik zie het spel wel zitten. Ik verwacht niet dat Vanguard echt meer dan 300.000 ofzo zal verkopen wereldwijd, hopelijk blijft een groot deel loyaal aan het spel. Het verbaast me wel dat ik dit spel leuk vind, ik ben als WoW-mmorpg-beginner (ik heb nog nooit EQ of EQ2 gespeeld) nou niet echt de doelmarkt.

Kan iemand uitleggen hoe dit Sony-account gedoe werkt? Kan ik maandelijks prepaid cards kopen of moet je perse een creditcard hebben, want dan heb ik een probleem.
Je kan in iedergeval betalen met zowel een creditcard als met prepaid cards, maar ik geloof dat die prepaid cards hier eigenlijk nergens te krijgen zijn.
Daarnaast kon ik tot 2 maanden terug in eq2 ook betalen mbv automatisch incasso,dat werkte erg prettig. Aangezien vanguard bij dezelfde uitgever zit als vanguard,is dat nu misschien weer zo.
Helaas willen ze niks vrijgeven over de maandelijkse prijs en de manier van betalen,tot na de release.

• Marco1983
bAdmuTs schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:54:
Iemand nog meegedaan aan het Griffon Event ??

Ikzelf helaas niet, lag al op bed :(
Ja, gisteren ben ik er bij geweest, en het was echt super! :Y)

We kregen echt van zo'n halfgare kriptische hints van de GM's betreffende de locaties van de Griffons. Iedereen was echt als een bezetene aan het rond rennen door de wereld. Zelf heb ik nog geprobeerd de kudde te volgen, maar dat is niet gelukt uiteindelijk. Hahaha, volgens mij wist helemaal niemand waar die GM het over had. In ieder geval leek de GM er wel vette lol aan te hebben in ieder geval! Tenminste, aan de comments te zien in het chat kanaal :)

Oja, uiteindelijk kregen we gewoon allemaal zo'n Griffon in de broekzak geduwd. Iedereen had dus een kwartiertje voor niks rond lopen rennen uiteindelijk, hahaha. Vond het echt grappig al die reacties in het /shout kanaal. En de GM blijkbaar al helemaal.

Daarna gingen we met z' n allen vliegen. En dat was echt sjiek. Wel beetje jammer dat we niet uit een bepaalde zone mochten gaan. Maar ja, je kan niet alles hebben natuurlijk. Vliegen is echt vet!

• Misq
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03-06-2013
Weet iemand waar je de collectors edition kan krijgen van deze game ?? of gewoon een goede website waar ze altijd games van de USA tekoop hebben?? Kan bijna nooit collectors editions krijgen hier in NL voor de US versie

Ik had dit probleem ook met World of Warcraft heb ik geld naar een vriend in de US moeten sturen zodat ik op hun servers kon spelen toen hij net uitkwam.

• pingkiller
Misq schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:44:
Weet iemand waar je de collectors edition kan krijgen van deze game ?? of gewoon een goede website waar ze altijd games van de USA tekoop hebben?? Kan bijna nooit collectors editions krijgen hier in NL voor de US versie

Ik had dit probleem ook met World of Warcraft heb ik geld naar een vriend in de US moeten sturen zodat ik op hun servers kon spelen toen hij net uitkwam.
Ik ben de CE edition nog niet tegengekomen hier in nederland. Ik weet wel dat je, ongeacht waar je vanguard koopt, op alle servers mag,zowel europees als amerikaans.

• DaitoX.nl
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 04-05-2011
Misq schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:44:

Op http://www.play.com/ kan je de Guild Edition, zo heet de Collectors Edition zeggen ze, bestellen.

edit: hier om precies te zijn: http://www.play.com/Games...uild_Edition/Product.html

[Voor 9% gewijzigd door DaitoX.nl op 22-01-2007 18:01]

• bAdmuTs
DaitoX.nl schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:00:
[...]

Op http://www.play.com/ kan je de Guild Edition, zo heet de Collectors Edition zeggen ze, bestellen.

edit: hier om precies te zijn: http://www.play.com/Games...uild_Edition/Product.html
Alleen hebben ze voor het gemak de prijs maar weggehaald :X, was eerst iets van 55 euro ofzo.

• Marco1983
bAdmuTs schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:10:
[...]

Alleen hebben ze voor het gemak de prijs maar weggehaald :X, was eerst iets van 55 euro ofzo.
Tja, vind je het gek. Die CE kost normaal gesproken $89,95 geloof ik. En om eerlijk te zijn vind ik de CE van Vanguard niet zo bijzonder eigenlijk. Voornamelijk omdat de drie maanden "Station Player" access geen drie maanden speeltijd zijn, maar alleen een extra functionaliteit bovenop het abonnement zelf.

Ik dacht dat het zelfs zo was dat je bij geen van beide versies uberhaupt een maand gratis speeltijd kan verwachten. Maar ik kan me vergissen uiteraard. Dit staat namelijk ook niet duidelijk aangegeven op de website van Sigil en Sony zelf. Ook is er nog niet bekend gemaakt wat de game aan maandelijkse kosten bedraagd. Persoonlijk zal ik in ieder geval nog wachten met het aanschaffen van deze game! Het is een hele vette game, maar wanneer er plots een $20 per maand zou worden gevraagd in plaats van de huidige $15 standaard binnen de MMO scene, zou ik me toch zeker nog eens achter de oren krabben eerlijk gezegd. De game is zeker vetter dan een hele bundel andere MMO's out there, maar om nou meer daar voor te gaan betalen... Nee. Wanneer de maandelijkse kosten gewoon binnen de huidige standaard van $10/15 zullen vallen, ben ik in ieder geval wel van de partij!

• DaitoX.nl
Marco1983 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:28:
[...] Wanneer de maandelijkse kosten gewoon binnen de huidige standaard van $10/15 zullen vallen, ben ik in ieder geval wel van de partij!
Dit zal waarschijnlijk ook gewoon het normale bedrag zijn met korting als je meer maanden in 1 keer koopt. Zoals bij vele (eigenlijk alle wel) mmo's.

Het enige waarom ik heb besloten maar te wachten eerst is om de pvp ruleset. FFA met item loot "post launch", post launch kan een maand later maar ook ook 6 maanden later zijn. En er worden geen details gegeven over wat het precies is (inventory loot, 1 item loot, full loot etc etc). Ook wordt er niks gezegt over hoe de overschakeling zal gaan, nieuwe server bestaande server? Gratis transfer in geval van nieuwe server of rerollen?

Ben verder zeer positief over de game, maar simpelweg te vaag over pvp op dit moment dat ik maar heb besloten te wachten een tijdje.

• Marco1983
DaitoX.nl schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:37:
[...]

Dit zal waarschijnlijk ook gewoon het normale bedrag zijn met korting als je meer maanden in 1 keer koopt. Zoals bij vele (eigenlijk alle wel) mmo's.

Het enige waarom ik heb besloten maar te wachten eerst is om de pvp ruleset. FFA met item loot "post launch", post launch kan een maand later maar ook ook 6 maanden later zijn. En er worden geen details gegeven over wat het precies is (inventory loot, 1 item loot, full loot etc etc). Ook wordt er niks gezegt over hoe de overschakeling zal gaan, nieuwe server bestaande server? Gratis transfer in geval van nieuwe server of rerollen?

Ben verder zeer positief over de game, maar simpelweg te vaag over pvp op dit moment dat ik maar heb besloten te wachten een tijdje.
Nog niet op al die vragen is een antwoord gegeven inderdaad, maar wel op de vraag wat betreft de nieuwe servers die in de toekomst gaan komen, en of je dan gratis je character mag overpompen naar die server. Het antwoord daar op is het volgende:
More servers for Europe petition
Answered multiple times, I realize it's not the answer people are looking for, but it's what we have. We can bring more online if necessary, European players will get free transfers to localized servers when they become available.

What about alt. ruleset Euro servers?
These will be made available as the need arises. We will try to be as accommodating as possible but we need to see there is a viable market first.
Deze informatie is afkomstig van één van de developers zelf die werkzaam is bij Sigil Online.

Bron: http://www.silkyvenom.com....php?p=62455&postcount=14

Edit: Daarnaast wil ik nog even kwijt dat een persoon het toevallig had over een zes- tot achtduizend players per server. Een developer moest er wel hard om lachen blijkbaar, en zei tevens dat zijn schatting "way way too low" was.

[Voor 6% gewijzigd door Marco1983 op 22-01-2007 19:10]

• DaitoX.nl
Marco1983 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:05:
[...]

Nog niet op al die vragen is een antwoord gegeven inderdaad, maar wel op de vraag wat betreft de nieuwe servers die in de toekomst gaan komen, en of je dan gratis je character mag overpompen naar die server. Het antwoord daar op is het volgende:

[...]

Deze informatie is afkomstig van één van de developers zelf die werkzaam is bij Sigil Online.

Bron: http://www.silkyvenom.com....php?p=62455&postcount=14

Mja, dat eerste zegt niks over FFA pvp naar FFA met item loot pvp, zijn twee verschillende rulesets. Hij heeft het over EU server naar bijv EU server voor Duitsers, die dan helemaal in het duits is etc.

Een transfer waarmee je van ruleset veranderd word meestal toch wel wat anders tegen aan gekeken. Maarja nu zouden we er niks aan kunnen doen, dus ik verwacht dat dat ook wel gratis zou zijn maar ze geven er geen andwoord op nog

Maar ik las net dat er nog 1 ding was voordat ze hier meer info over kunnen geven ( http://forums.vanguardsoh.com/showthread.php?t=109923 onderaan op die pagina), dus hopelijk is dat een beetje snel.

• C0nscript
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10:14
Over dat 6-8k spelers per server "way to low", ik neem aan dat hij daar niet "tegelijkertijd online" mee bedoeld. Jammer dat ze de speler teller uit de beta hebben gehaald, ik heb als hoogste 3k players online gezien, voor ze het eruithaalden.

Het is natuurlijk ook zo dat de wereld vrij groot is waardoor de load gespreid is, het zal alleen in de grote steden wat druk worden dan :)

Verder vind ik het nogal lomp dat er niets word vrijgegeven over een aantal dingen zoals de eu pvp ruleset en het hele 3 dagen eerder spelen, en subscription costs. Er is ook nog niets vernomen over gametime cards waarop ik waarschijnlijk ook nog moet wachten omdat ik geen cc heb.

• bAdmuTs
C0nscript schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:30:
Over dat 6-8k spelers per server "way to low", ik neem aan dat hij daar niet "tegelijkertijd online" mee bedoeld. Jammer dat ze de speler teller uit de beta hebben gehaald, ik heb als hoogste 3k players online gezien, voor ze het eruithaalden.

Het is natuurlijk ook zo dat de wereld vrij groot is waardoor de load gespreid is, het zal alleen in de grote steden wat druk worden dan :)

Verder vind ik het nogal lomp dat er niets word vrijgegeven over een aantal dingen zoals de eu pvp ruleset en het hele 3 dagen eerder spelen, en subscription costs. Er is ook nog niets vernomen over gametime cards waarop ik waarschijnlijk ook nog moet wachten omdat ik geen cc heb.
Meeste wat ik online heb gezien was iets meer dan 3.5k op sever 1.

En het is idd raar dat er nog veel dingen niet worden vrijgegeven terwijl het spel eind januari al te koop is, is al over ong een week :X. Vind het maar raar allemaal. Dit is iig niet de manier om mensen lekker te maken voor een game zoals deze.

[Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 22-01-2007 23:37]

• pingkiller
Je kan nu trouwens op server 1 bij de newb areas gebuffed worden naar level 30.

• Marco1983
Vanguard: Saga of Heroes Early Access to Live Servers Begins Friday, January 26th

Sony Online Entertainment and Sigil Games Online announced today that early access for Vanguard: Saga of Heroes will commence January 26 at approximately 10:00 a.m. PST. Gamers who placed pre-orders either at retail or digitally will get to experience Vanguard: Saga of Heroes before the game’s official launch on Tuesday, January 30th. Players can select from multiple servers in North America and Europe and are not restricted by region. A link to a list of server names has been released on www.vanguardsoh.com. A character’s selected server during the early access phase will remain the same once the game launches.

The North American subscription fee for Vanguard: Saga of Heroes is $14.99 monthly with discounts offered for longer subscription commitments. For players who already have a Station Access subscription, Vanguard: Saga of Heroes is included in the $24.99 monthly fee. Players can now pre-order Vanguard: Saga of Heroes digitally and at retail. Additionally, gamers that pre-order the retail version will receive an exclusive endurance buff scroll that will allow their character to sprint for longer periods of time (one per account). Pre-order customers will need to complete their purchase of the full game in order to continue playing after the early access phase.

For more information or to order Vanguard: Saga of Heroes, visit www.joinvanguard.com/buy/.
Bron: http://www.vanguardsoh.com/

Goed nieuws! Ik zal er in ieder geval bij zijn vanaf de 30e!

• DaitoX.nl
meer over pvp hier: http://forums.vanguardsoh.com/showthread.php?t=111748

Alleen weer niks over de "post launch" item loot server :<

Ik hoop wel dat die nog komt.

• pingkiller
Ik heb hem ook gepre-ordered en heb bij gcshop even gevraagt of ze iets over de key weten die je kan gebruiken om een paar dagen eerder te beginnen.

Na de patch die nu komt zijn er trouwens wat end-of-beta events. Gratis bootjes,rare npcs die vette loot uitdelen,een of ander event waar je bij een vliegend-beest vendor moet zien te komen en nog wat epic mobs die random spawnen en waarschijnlijk iedereen om gaan leggen.

• Marco1983
Server rulesets have been released!

Free for all server:
Minimum level 7
20% soft level difference (explained below)
15% coin loot
PvE item durability is disabled on ability activation and PvP death causes a chance for each equipped item to take a large hit
Releasing your spirit after a PvP death takes you to your bind point. You will not drop a corpse.

Team server:
Minimum level 7
20% soft level difference
15% coin loot
Durability is no different than a PvE server
Releasing your spirit drops a corpse (with no experience loss) and transports you to the nearest altar
Defensive targeting and grouping is restricted

The teams

Shadows of Kaerellun

Dark Elf
Kurashasa
Varanthari
Orc
Goblin
Vulmane
Varanjar
Lesser Giant

Order of Alurad

Wood Elf
Raki
Dwarf
Halfling
High Elf
Half Elf
Qaliathari
Mordebi
Gnome
Kojani
Thestran Human

We have support for additional teams, but we feel this is the best initial setup that supports the content and has people able to find opponents from a fairly low level.

The soft level difference means, while your ability to attack someone above the minimum level is unrestricted, if you are more than 20% of their level higher than them, they suffer no penalty and you gain no reward.

The percentages are easily adjustable and we will be enabling coin banking for PvP servers.
Bron: http://vanguardvault.ign.com/fullstory.php?id=25714

Edit: Euro PvP = Team

• Kuroshin
  • Laatst online: 18-12-2019
Ik ben blij dat het Team is geworden op Euro PvP. Ik heb dan ook de Collectors Edition besteld en kan niet wachten om op Frengrot te spelen. Zijn er nog meer mensen die er op Frengrot gaan spelen?

[Voor 3% gewijzigd door Kuroshin op 24-01-2007 19:16]

• bAdmuTs
Ikzelf ga eerst PVE spelen op Gelenia en misschien daarna PVP op Frengrot, heb ook echt 0,0 ervaring met PVP :X

• DaitoX.nl
Bleh euro team :(

En wat marco quote was hetzelde als ik linkte, maar van Sigil medewerker direct. Even niet aangedacht dat niet iedereen beta forum kan lezen ><

• Kuroshin
Ik hoop niet dat het leeg gaat worden op Frengrot!
Trouwens ik heb nog een vraagje heeft iemand enig ervaring met Global Collect?

• pingkiller
Kuroshin schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:25:
Ik. Heb een jaar via global collect betaald voor eq2,werkte prima.

• Marco1983
Zelf ga ik op de Europesche PvE server 'Gelenia' server spelen. Wel grappig trouwens dat ik zelf in 'Geleen' woon, en de naam van de server er erg veel op lijkt. Das natuurljk alleen al dé reden om deze server te gaan joinen! :+ Hahaha, flauwekul natuurlijk. De hoofdreden voor de Europesche server is gewoon de stabiliteit die het met zich mee brengt voor bepaalde dingen. Op de Gelenia server ben ik er bijvoorbeeld namelijk 100% zeker van dat de meerderheid van alle aanwezigen op de zelfde tijden speelt als ik zelf. Ook zal ik sneller Nederlanders en Tweakers tegen komen tijdens het spelen denk ik. Andere échte goede redenen kan ik nu eventjes niet uit mijn mouw schudden, want mijn mouwen zijn vrij kort... Maar in ieder geval zijn dat de twee hoofdredenen voor mij!

Thestran Male Paladin heb ik daarnaast uitgekozen als main job/profession/hoejehetooknoemt. d:)b Zelf probeer ik het ook eigenlijk bij één character te houden. Meerdere characters naast elkaar draaien is wat mij betreft gewoon te veel geklooi. Iedere keer weer dat geswitch. Met die character heb je dit niet, en met die andere character heb je dat weer niet. Nee, ik heb liever één enkele character waarmee ik kan doen en laten wat ik graag wil. De Paladin klasse leent zich eigenlijk ook wel een beetje voor deze aanpak denk ik.

PvP trekt me gewoon niet zo. De hoofdreden daarvoor is dat ik niet zo erg houd van de competitiedrang die onder veel spelers heerst. Komt meestal alleen maar rottigheid door, zoals schelden op elkaar en dat soort zaken. Tenminste, mijn belevenissen zijn er niet zo heel erg goed mee. Nee, ik speel liever op mijn dooie gemakje met wat gezellige teammates! Lekker samen een beetje rond dwalen, dungeons leeg ruimen, leuk een babbeltje maken over weet ik veel wat allemaal, enz.

Ook lijkt het me wel sjiek om na mijn beginperiode een leuke Europesche guild te gaan zoeken. Wat voor soort guild dat moet ik me nog maar eens goed bedenken. Maar in ieder geval geen guild waar je aan een x aantal absurde dingen moet voldoen of zo. Gewoon, een leuke guild, die het doet voor de fun, om elkaar te helpen, en wat leuke sociale contacten te leggen tijdens het gamen! d:)b

• C0nscript
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10:14
Kuroshin schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:25:
Ik hoop niet dat het leeg gaat worden op Frengrot!
Raar eingenlijk een stuk of 8 servers voor amerika en australie en 2 voor europa. Soe ziet volgens mij alleen amerika als doelgroep. Veel mensen zeggen al dat dat als gevolg heeft dat de servers overvol worden.

Ik denk zelf niet dat dat het geval is, aangezien je het spel nergens in de winkels kan krijgen en slechts bij bepaalde webwinkels kan kopen.

Zelf ga ik ook op de eu pvp server. In beta had ik nergens last van anderen ( was nog maar lvl 14 ). Ik had wel graag gezien dat het ffa was, omdat volgens mij de wereld niet is ontworpen om met factions te werken. Dan heb je ook minder snel van "zomg enemy!!!1" slap slap dood. Maar dat is ook maar een verwachting, hangt natuurlijk 100% af van de players. Ik heb er zin in iig :9~

Goblin shammy btw >:)

• pingkiller
Silkyvenom kan de load van alle mensen volgens mij niet echt aan. Maarja,denk dat dat komt omdat silkyvenom nu de semi-officiele site is geworden. Alle andere forums zijn een stuk rustiger.

• ADMK
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik vraag me af, hoe zit het me de minimum specs die je nodig hebt om dit goed te kunnen spelen? ik heb namelijk een 2.4ghz p4 1024 ram en een ATI Radeon 9600 128mb. zal het speelbaar zijn voor mij of vraagt vangaurd echt de nieuwste van de nieuwste?

• pingkiller
ADMK schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:12:
Ik vraag me af, hoe zit het me de minimum specs die je nodig hebt om dit goed te kunnen spelen? ik heb namelijk een 2.4ghz p4 1024 ram en een ATI Radeon 9600 128mb. zal het speelbaar zijn voor mij of vraagt vangaurd echt de nieuwste van de nieuwste?
Ik speel op een amd 3500,2GB ram en een geforce 6800. Na wat tweaken loopt het nu wel redelijk,maar zeker nog niet helemaal soepel,en ik speel ook niet op de hoogste settings.
Ik denk dat je met jouw setup opzich wel op Low kan spelen, maar je moet eigenlijk 2GB hebben wil je een beetje soepel kunnen rondlopen. Tenminste,dat is wat ik gehoord heb.

BTW:
Hier zijn wat server forums:http://www.vanguardservers.com/forums/ > moet je klikken * Server List *
Dit is het forum voor de euro pve server:http://www.vanguardservers.com/forums/192-gelenia/

Ziet er naar uit dat er een leuke community komt.

• Marco1983
ADMK schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:12:
Required:
Windows 2000/XP
2.4 GHz Intel or 2400+ or higher model AMD process
512 MB RAM
100% DirectX 9.0c compatible computer
100% DirectX compatible keyboard or input device
Vertex and Pixel shader 2.0 compatible hardware with 128 MB of texture memory
100% DirectX compatible sound card
56K+ internet connection
16X speed DVD-ROM
20 GB of hard drive space

Recommended:
Windows 2000/XP/Vista
3.0 GHz Intel or 3500+ AMD processor
2 GB RAM
100% DirectX 9.0c compatible computer
100% DirectX compatible keyboard or input device
Vertex and Pixel shader 2.0 compatible hardware with 256MB of texture memory
DirectSound compatible audio hardwarehttp://forums.tentonhammer.com/showthread.php?p=11529
Broadband internet connection
16X speed DVD-ROM
20 GB hard drive space
Bron: http://vanguard.tentonham...ews&file=article&sid=1030

De makers van de game hebben tevens gezegd dat je het meeste voordeel zult halen door het aanschaffen van wat extra geheugen. 2GB geheugen is volgens de meeste mensen ook eerder noodzaak dan een luxe.

Daarnaast word de debugging software die tijdens de beta de hele tijd op de achtergrond heeft gelopen uitgeschakeld wanneer de game live gaat. Dat zou dus ook nog een kleine performance boost moeten geven uiteindelijk. En er zal zoiezo de eerst komende periode nog wel wat gesleuteld gaan worden aan de performance van de engine zelf. Al met al kun je dus wel wat performance ontwikkelingen verwachten de eerst komende periode!

• zExY
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Zijn er ook anderen hier die de Vanguard via http://www.gcshop.nl/ besteld hebben? Ik had gehoopt dat ik em vandaag binnen zou krijgen aangezien de servers morgen open gaan voor de preorder klanten onder ons.

Op de site staat wel Verwacht rond: 30/01/2007, maarja. Blijkbaar weten ze niet van die preorder actie af?

• bAdmuTs
Heb em op play.com besteld, is ie maar 27,99 (althans, toen ik em gepreorderd had was ie maar 26,99 :D), ben benieuwd wanneer zij em opsturen.

[Voor 52% gewijzigd door bAdmuTs op 25-01-2007 18:42]

• Marco1983
zExY schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:33:
Zijn er ook anderen hier die de Vanguard via http://www.gcshop.nl/ besteld hebben? Ik had gehoopt dat ik em vandaag binnen zou krijgen aangezien de servers morgen open gaan voor de preorder klanten onder ons.

Op de site staat wel Verwacht rond: 30/01/2007, maarja. Blijkbaar weten ze niet van die preorder actie af?
Ja, ik had hem ook daar ge-pre-ordered. En eergisteren heb ik hun ook al eens een mailtje gestuurd in verband met de pre-order actie. Maar tot op heden heb ik nog altijd geen bericht terug gehad van hun. Het is op zich geen ramp of zo, dat je niet drie dagen eerder kunt gaan spelen. Maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als het mogelijk zou zijn. Ach ja, ik verwacht wel dat ik de game zo rond de 30e in huis heb in ieder geval. Tot die tijd moet ik me maar proberen met wat andere dingetjes te vermaken, zoals het uitspitten van de Vanguard fansites en zo. Misschien dat ik me eens een beetje meer wegwijs ga maken wat betreft dat craften, en diplomacy.

• DaitoX.nl
preorder box krijg je meestal niet in nederland, met haast geen enkel spel.

Dus krijg je ook niet de extra's die met de preorder box komt.

• pingkiller
Denk dat pre-launch key er inderdaad niet inziet. Ik heb gcshop een paar dagen geleden dus gevraagd of ze die keys gingen versturen en ze zouden contact opnemen met hun leverancier,verder niks meer over gehoord. Maarja,hopelijk kunnen we dan dinsdag beginnen.

• pingkiller
Vandaag een mailtje gekregen van gcshop. Ze hebben helaas geen pre-order keys,and even worse,ze krijgen vanguard pas dinsdag of woensdag binnen. Gelukkig boden ze aan om kosteloos te annuleren, ik ga nu via de sony station store bestellen,gewoon online dus.

Hoor trouwens dat de EU servers nogsteeds niet up zijn. Soe is weer lekker bezig,ze hebben en zullen nooit de eu spelers serieus nemen ben ik bang :(

• Marco1983
Hier het zelfde mailtje gekregen van GCshop.nl. Maar mij maakt het niet zo erg veel uit als ik hem wat later binnen krijg dan verwacht. Digital downloads ben ik niet zo kapot van eerlijk gezegd. Heb liever een doosje en een boekje er bij. Heeft toch wat meer verzamelwaarde dan zo'n stom accountje. Tenminste, voor mij althans.

Ach ja, volgend weekend kan ik gaan beginnen met de game. En ik kijk er erg naar uit! :Y)

• Kuroshin
Hey Pingkiller heb je al kunnen spelen, hoe zijn de servers, zijn ze een beetje stabiel, ik lees net dat ze hem gingen patchen en daarna nog problemen zijn ontstaan.
Oohja nog een leuk weetje ik lees net dat de EU servers in Amsterdam staan, wel stoer hoor!

• pingkiller
Kuroshin schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:04:
Hey Pingkiller heb je al kunnen spelen, hoe zijn de servers, zijn ze een beetje stabiel, ik lees net dat ze hem gingen patchen en daarna nog problemen zijn ontstaan.
Oohja nog een leuk weetje ik lees net dat de EU servers in Amsterdam staan, wel stoer hoor!
Ik heb vanmiddag even gespeeld. De server is niet gecrashd in de tijd dat ik eropzat maar er was wel gigantisch veel lag, ping van rond de 500-600ms. Ik denk dat dit komt omdat iedereen in de newb-gebieden zit,als dat straks wat uitspreid zal de lag wel minder worden.

Atm is er een probleem met de EU servers en zijn ze down, volgens de vanguardpeeps zijn er wat logistieke problemen met het managen van de servers vanuit LA,de EU servers staat inderdaad in Amsterdam.

Ze gaan de EU servers trouwens upgraden. Dit zou moeten gebeuren op maandag ochtend om 04:00.

• Marco1983
Due to the overwhelming response from our European player base, we are pleased to announce that we will be bringing another European server online. Infinium will be a PVE server located, as with the rest of the European servers, in Amsterdam. The support we’ve received from our European player base has been tremendous, so a big thanks to all of our players overseas!

Infinium is coming online right now, so log in and check it out!
Bron: www.vanguardsoh.com

• pingkiller
Wou het net posten :p
Ik vermaak me trouwens prima met vanguard. Ik heb me niet echt gestort op het levelen(vind het vechten niet echt relaxt met zo veel lag) maar ben bezig geweest met diplomacy,best geinig. Ben nu een lvl 42 diplo en ben net begonnen met civic diplomacy. Het leuke is dat rond lvl 40 je heel veel nieuwe kaarten krijgt waardoor je echt goed over je taktiek moet gaan nadenken, verliezen kost je ook faction. De rewards zijn tot nu toe niet echt geweldig maar het schijnt beter te worden vanaf 45,dus moet nog even door. Helaas nu eerst naar school :(

• PROT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04-02-2016
Uhm kom op mensen er is een nieuwe mmo uit waar vele hun hoop op hebben gevestigd! Maak ons minimaal enthousiast ipv deze enge stilte.... :P
Is de game nu de WoW killer, of dé mmo voor degene die WoW beetje beu zijn? Ervaringen ajb! :)

• bAdmuTs
PROT schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:51:
Uhm kom op mensen er is een nieuwe mmo uit waar vele hun hoop op hebben gevestigd! Maak ons minimaal enthousiast ipv deze enge stilte.... :P
Is de game nu de WoW killer, of dé mmo voor degene die WoW beetje beu zijn? Ervaringen ajb! :)
Zou er wel wat over willen vertellen maar heb de game nog niet :X

• pingkiller
PROT schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:51:
WoW killer? Ik denk het niet. Daarvoor is het spel te ingewikkeld/hardcore. Daarnaast is dit spel gigantisch zwaar voor je pc wat ervoor zorgt dat je potentiele markt een stuk kleiner word.

Maar ik denk dat het wel een deel van de WoW fans kan overhalen. Het is gebaseert op het zelfde systeem als wow. Combat is eigenlijk hetzelfde idee,alleen soms wat ingewikkelder. Vanguard bied, denk ik, net wat meer uitdaging dan WoW. Ik denk bijvoorbeeld dat de death penelty ervoor zorgt dat je een hele ander manier tewerkt gaat en veel voorzichtiger bent. Hoe lastiger iets is,hoe meer voldoenen iets geeft als je het klaar speelt.

Ik zelf ben er nog niet helemaal uit wat ik van Vanguard moet denken. Ik speel nu sinds begin 2000 mmo's en wilde eigenlijk wat nieuws. Vanguard is tot nu toe meer van hetzelfde. De combat is eigenlijk in geen enkele game echt veranderd sinds eq1. Het is nogsteeds nummertjes op en af tellen. Het enige wat veranderd is zijn het aantal skills/spells waarmee je kan optellen en aftrekken.
Ik ben dan nu ook vooral bezig met diplomacy. Met diplomacy kan je verschillende factions in een stad een boost geven waardoor iedereen in die buurt een buff krijgt. Daarnaast kan je diplomacy quests doen om items en faction te verkrijgen. Diplomacy zelf is een soort kaartspel dat lijkt op "magic the gathering". Vind het zelf erg leuk om te doen. En als je van lore houd kan je via diplo gigantisch veel te weten komen over het gebeid waar je je in bevind.

Om nog even terug te komen op de graphics. Het is dan wel allemaal gigantisch zwaar voor je pc, maar op sommige plaatsen ziet het er echt ook gigantisch mooi uit. De bomen in vanguard zijn de mooiste die in games ook ben tegengekomen. Daarnaast kan je ook heel ver kijken wat ook goed is voor de "immersion".

Atm ben ik dus nog vooral bezig met diplomacy. Misschien dat ik later de combat ook wat verder uitdiep,dan zal ik daar ook een stukje over schrijven.Maar dat zal in ieder geval niet gebeuren voordat de lag weg is of voordat ik uit het noob gebeid kan(dan is de lag ook weg)

• mvddonk
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 26-11 14:23
Zitten er bij het spel ook trial accounts? Zo ja zou iemand er mij 1 kunnen sturen?
Ben na DAoC, WoW en GW wel benieuwd of dit iets is.

• Marco1983
mvddonk schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:11:
Zitten er bij het spel ook trial accounts? Zo ja zou iemand er mij 1 kunnen sturen?
Ben na DAoC, WoW en GW wel benieuwd of dit iets is.
Mensen die de CE hebben gekocht krijgen er ook 10 buddy keys of zoiets bij. Door middel van zo'n key kan je een bepaalde periode spelen. Weet niet meer precies voor hoe lang, maar ik meen me te herinneren dat het geen 14 dagen waren. Maar ja, in ieder geval moet je dus iemand zien te vinden met een CE, die bereid is een key af te staan.

• mvddonk
  • Laatst online: 26-11 14:23
Marco1983 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:58:
[...]

Mensen die de CE hebben gekocht krijgen er ook 10 buddy keys of zoiets bij. Door middel van zo'n key kan je een bepaalde periode spelen. Weet niet meer precies voor hoe lang, maar ik meen me te herinneren dat het geen 14 dagen waren. Maar ja, in ieder geval moet je dus iemand zien te vinden met een CE, die bereid is een key af te staan.
Hebben alleen de CE edities een trial of ook de gewone versies?

• Marco1983
mvddonk schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:29:
[...]

Hebben alleen de CE edities een trial of ook de gewone versies?
Alleen de CE's hebben de buddy keys, de normale versies niet.

• VanderHuf
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-02-2010
Is Vanguard eigenlijk al te krijgen in Nederland? Game schijnt nergens leverbaar te zijn op het moment - iemand een tip?

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim.

• pingkiller
VanderHuf schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:52:
Is Vanguard eigenlijk al te krijgen in Nederland? Game schijnt nergens leverbaar te zijn op het moment - iemand een tip?
Gcshop zou hem moeten hebben. Als je een creditcard hebt kan je hem ook online als download kopen via de stationstore.

• Marco1983
Gisteren heb ik toch maar de digital download versie aangeschaft via de website van SOE. Ik had namelijk gezien op de website van GCshop dat de game pas de 23e uit zou komen in NL. Ik heb best wat geduld in huis, al zeg ik het zelf, maar zo lang wachten hield ik echt niet meer uit. Dan maar geen doosje en boekje er bij. Niet zo sjiek voor de collectie, maar ja.

Lees ik tot mijn grote verbazing daarnet ook nog in een e-mail van GCshop dat ze hem wel deze week nog verwachten, en hij donderdag verstuurd zou kunnen worden. Nou ja, dan zijn ze helaas een dagje te laat gekomen met het positieve bericht. Maar goed, ik ben wel constant op de hoogte gehouden van alles, dus ik heb er geen negatieve gedachtes aan over gehouden uiteindelijk.

Trouwens, de performance is op sommige stukken echt behoorlijk verbeterd heb ik in de gaten!

Zo meteen weer eventjes op avontuur :Y)

Edit: Ingame heet ik trouwens 'Marcson', en speel op de Europese PvE server 'Infineum'. Mensen die ook op deze server spelen kunnen me altijd toevoegen aan Xfire (marcovanderwoude1983), en later ook aan de ingame friends list.

[Voor 11% gewijzigd door Marco1983 op 06-02-2007 18:12]

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik heb een paar dagen geleden de game binnengekregen om te reviewen. Account voor een maandje. Als 't me stimmt heb ik iig al de game binnen. :P

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
"Never forget 10/23/07"

• Marco1983
De laatste patch is voor velen een regelrechte ramp geweest heb ik gelezen op de forums van Silky Venom. Zoiezo zijn er wat mij betreft nog te veel problemen om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen. Problemen zoals engine performance word helemaal niet veel aan gedaan, maar er word wel hard gewerkt aan allerlei nutteloze classbalances waar niemand wat om geeft.

Eigenlijk begint het me een beetje tegen te vallen allemaal. Was in het begin erg positief over deze game, omdat ik dacht dat na de launch een hoop verbeterd zou gaan worden. We zijn nu twee volle weken verder, en ik heb eigenlijk nog niks spannends gezien in de lange changelog's die Sigil aan het produceren is. Het zal vast een toffe game worden, maar niet in 2007 denk ik. Er zijn gewoon te veel problemen voor mij die de fun een beetje weg nemen uit de game.

Kijk, alles is wel heel mooi gemaakt, en je hebt wel een hoop opties en zo. Maar ik speel liever een game met wat mindere grafische toestanden en wat minder opties, dan een game met een engine die zo buggy is als maar wat. Sommige dingen zijn echt zo slecht, dat je er zelfs om kunt lachen... Achteruit zwemmen bijvoorbeeld. Of onderwater vechten terwijl je op twee watermoleculen balanceerd. Warpende enemy's, wapens en armor die kapot gaan, enz.

Nee, denk niet dat ik deze game na mijn gratis maandje nog zal spelen. Helaas. Er zit bakken met potentie in deze game, maar vooralsnog zie ik er maar een deel van waargemaakt worden. Veel dingen die zo geprezen worden door de developers zijn eigenlijk nog maar half klaar. Erg jammer, maar het is de realiteit. Heb de meeste van mijn irritaties al eens beschreven op het forum van Silky Venom, maar mensen lijken daar een beetje blind te zijn of zo. Volgens sommigen is namelijk alles in perfecte staat...

http://www.silkyvenom.com...d.php?p=101082#post101082
http://www.silkyvenom.com...d.php?p=101983#post101983
http://www.silkyvenom.com....php?p=104411&postcount=1

In twee weken tijd is mijn enthousiasme tot een dieptepunt gedaald zowat. Oooh boy, wat heb ik me toch vergist... Denk dat ik maar weer Final Fantasy XI ga installeren eerdaags!

• Dukdalf
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01-12-2017
Ik vind je toch wel een erg negatief beeld geven over Vanguard. Er zijn zeker bugs, en soms maakt dat alles wel erg lastig. Zeker in de drukst bezochten dungeons enzovoort. Maar toch heb ik enorm veel plezier met het spelen van Vanguard.

Even een reactie op jou puntjes die je naar voren bracht:

* Enemy's are spawning at insane rates in some places. Blink an eye, and your attacked by half a spider colony extra.
Er zit vaart in, maar dit is toch geweldig, hoef je niet te wachten op verse monsters om te doden.
* Random crashes to desktop.
Dit is inderdaad erg vervelend, als dit niet verbeterd dan loopt het niet goed af met Vanguard, tot nu toe vind ik dit nog dragelijk.
* Enemy's don't get their health displayed right.
Dit is al aanzienlijk verbeterd. Heb ik nu geen last meer van.
* You can't heal yourself anymore. With dead as a final result. After that you can get your body in the middle of nowhere only to get killed again because you're totally naked running around the bush.
???? Dit was misschien even een bug of zo, maar hier heb ik nog nooit iets van gemerkt.
* Enemy's that are warping around. With dead as a result.
Gebeurt, stapje terug en hij stabiliseerd. Gaan we nu niet meer dood van.
* Enemy's that are following you if it's the last thing they'd ever do...
Ja, runspeed IS belangrijk. Eindelijk een spel waar runspeed belangrijk voor is.
* Extreme hitching in certain places. Especially in places like villages.
Graphic lag in steden. Tegenwoordig wat minder omdat iedereen wat meer verspreid is over de wereld. Dus dat valt wel mee op het moment.
* It almost doesn't matter if you put the game on "highest performance" or "highest quality". The difference is nearly 10 FPS, although the graphics gap is something like Carmageddon 1 VS. Unreal 3. This aint a bug, it's a sign of a broken game-engine.
Het spel loopt niet op highest quality(1fps) en loopt soepel op highest performance(30fps). Behalve in steden, maar dat heeft te maken met het laden van textures voor spelers. Alhoewel dit een spel is waar je een goede GFX kaart en snelle computer voor nodig hebt, is het wel te spelen.
* Same weapons and armor, over and over again. Even Guild Wars had more different choices at launch.
Ben ik het niet mee eens. Tradeskill equipment is er in alle soorten en maten. Ook zie ik een aantal hele mooie sets af en toe. Maar dat krijg je alleen als je moeilijke group quests doet, en die zijn er pas in goede hoeveelheid rond lvl 15-20.
* The experience rate is even lower than that of Final Fantasy XI. And that's not a good thing
Dit is goed, duurt het spel langer voordat je alleen maar uit je neus hoeft te peuteren. Ik speel 3 a 4 keer een sessie per week en ben nu bijna lvl 20. Gaat dus best snel eigenlijk.
* Player models look like they are made out some sort of plastic. Although not as horrible like those in EverQuest 2.
Ik vind het er wel mooi uit zien, maar smaken verschillen. En wees blij dat ze het niet nog mooier hebben gemaakt, Zou nog minder FPS betekenen.
* Not enough fighting and spell animations.
Misschien, maar is natuurlijk niet een fundamental gameflaw.
* Swimming is awefull to say the least. You almost can't see anything under water. Also my chracter seemed to have a superskill called "backwards swimming". Not even to mention the other superskill called "fighting underwater with enemy's, while standing on two watermolecules".
Agh, geen fundamenteel probleem vind ik
* No main storyline to follow like Guild Wars or Final Fantasy XI for example. Only random people that need help with random problems.
Die heb ik ook nog niet echt gevonden, alhoewel ik de quests erg leuk vindt. Er zijn veel follow ups en er zijn echt lastige dungeons waar je heen wordt gestuurd.
* Etc, etc, etc...
LOL, niet te gefrustreerd he.

In iedergeval ben ik het dus niet helemaal eens met Marco, alhoewel er nog wel wat moet gebeuren om het spel nog speelbaarder te maken, heb ik toch 3-4 sessies per week het grootste plezier.

Hopelijk geeft dit een beetje tegenwicht tegen de negatieve post van Marco. Hopelijk tot ziens in Vanguard!

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 15:13

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

V:SoH is gewoon NIET KLAAR voor release, ik heb EQ2 gespeeld in het prille begin vanuit "beta" naar "retail" wat eigenlijk gewoon betalen voor de beta was, teveel bugs, teveel gedoe. Het heeft zeker 4 misschien wel 5 maanden geduurd voordat EQ2 speelbaar was zoals het bedoelt was toen het retail ging. Nu zo'n 2 jaar later en vele updates/patches/addons later is het een mooi, volwaardig spel.

De mensen die nu V:SoH kopen betalen er eigenlijk voor om te beta testen, je kan zeggen wat je wilt maar het moet echt nog bijgeschaafd worden. Dit gebeurd bij de meeste $OE titels (ja ja is gemaakt door Sigil). $OE wil veelste snel geld verdienen aan een MMO waardoor zo'n titel een slechte naam krijgt of gewoonweg verpest wordt ondanks dat het spel nog zo mooi/leuk/goed/etc/etc is (Diegene die SWG gespeeld hebben VOOR nge weten wat ik bedoel). Ook komt erbij wat V:SoH juist zo 'anders' of 'beter' zou moeten maken nog helemaal niet geimpementeerd is.

Ik en velen met mij wachten eerst een aantal maanden (3 tot 6) voordat we een poging wagen, je kan b.v. ook even op www.mmorpg.com kijken daar staat genoeg info over V:SoH. Voor diegene die nog nooit eerder een MMO titel heeft gespeeld die door $OE gehost/verzorgd wordt bereid je maar vast voor :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• pingkiller
prutser001 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:27:
V:SoH is gewoon NIET KLAAR voor release, ik heb EQ2 gespeeld in het prille begin vanuit "beta" naar "retail" wat eigenlijk gewoon betalen voor de beta was, teveel bugs, teveel gedoe. Het heeft zeker 4 misschien wel 5 maanden geduurd voordat EQ2 speelbaar was zoals het bedoelt was toen het retail ging. Nu zo'n 2 jaar later en vele updates/patches/addons later is het een mooi, volwaardig spel.

De mensen die nu V:SoH kopen betalen er eigenlijk voor om te beta testen, je kan zeggen wat je wilt maar het moet echt nog bijgeschaafd worden. Dit gebeurd bij de meeste $OE titels (ja ja is gemaakt door Sigil). $OE wil veelste snel geld verdienen aan een MMO waardoor zo'n titel een slechte naam krijgt of gewoonweg verpest wordt ondanks dat het spel nog zo mooi/leuk/goed/etc/etc is (Diegene die SWG gespeeld hebben VOOR nge weten wat ik bedoel). Ook komt erbij wat V:SoH juist zo 'anders' of 'beter' zou moeten maken nog helemaal niet geimpementeerd is.

Ik en velen met mij wachten eerst een aantal maanden (3 tot 6) voordat we een poging wagen, je kan b.v. ook even op www.mmorpg.com kijken daar staat genoeg info over V:SoH. Voor diegene die nog nooit eerder een MMO titel heeft gespeeld die door $OE gehost/verzorgd wordt bereid je maar vast voor :)
Soe schrijf je gewoon met een S,niet met een $,komt een beetje flamerig over.
Daarnaast word geen enkele mmorpg gereleaseed zonder een fix aantal bugs. Nu zeg ik niet dat dit goed is, maar het is dus ook niet helemaal eerlijk om Soe hier keihard om aan te pakken te roepen dat het alleen bij hen voorkomt.
En over dat NGE gebeuren. Volgens mij is Lucas Arts hier gedeeltelijk verandwoordelijk voor. Elke verandering die Soe deed,moest door hun goed gekeurd worden. En ze mochten ook zelf dingen beslissen over het spel,tenminste,zoiets heb ik gelezen.

Vanguard is mijn inziens op dit moment wel speelbaar,maar het speelt niet echt heel lekker. Teveel bugs,en vooral een hele gare engine. In groepen zakt mijn fps naar rond de 15,dat speelt gewoon voor geen meter, terwijl als ik solo ik rond de 28 zit,dat is prima.
Daarnaast is het spel heel erg grinderig. En daar bedoel ik mee, je zal vaak op dezelfde bleek uren achter elkaar beesten staan afslachten,puur voor de xp. Niet voor loot,niet voor een quest. Dit vind ik niet echt leuk. Ze hebben de benodige exp ook met 70% laten toenemen sinds de launch. In beta levelde je dus veel sneller.

• Marco1983
Alhoewel ik wist dat het niet een topper bij launch zou worden heb ik de game toch gewoon gekocht. Maar meer met in het achterhoofd houdende dat er bij launch een grote patch zou komen die een hoop dingen zou verbeteren en zo. Iets zoals ze na afloop van de Guild Wars beta hebben gedaan zeg maar. Toen die game in de winkel lag was 'ie gewoon ook echt af! Niet half gebakken in de winkel neer gepleurd om maar centjes binnen te gaan happen alvast.

Het woord "grinderig" wat iemand eerder al noemde, beschrijft denk ik het beste hoe deze game aanvoelt. Het is echt veel van het zelfde hakwerk de hele tijd. En daar zit ik persoonlijk niet echt op te wachten. Dom enemy's slayen kan ik ook in een singleplayer game bij wijze van spreken. Daarnaast haat ik het echt om de hele tijd met een half oog naar m'n XP balkje te zitten kijken, om die na een half uur drie milimeter te zien verschuiven. Als ik ook maar het idee krijg dat ik aan het lijntje word gehouden om geld binnen te sprokkelen via een maandelijkse betaling dan is het voor mij gedaan. Ik snap echt niet hoe mensen dat soort games kunnen spelen en er dan ook nog een maandelijkse bijdrage voor betalen 8)7

Persoonlijk is voor mij de maat echt vol op MMORPG gebied. De enigste game die op dit moment aan mijn wensen kan voldoen is de Guild Wars serie. Een game waar het meeste gewoon in zit, en je nergens aan verplicht bent. Alleen de wat meer advanced stuff zoals je eigen huis, boerderijtje, craften, auction house, enz, zit er helaas niet in verwerkt. Maar hier tegenover staat wel dat deze game een degelijk verhaal te bieden heeft met cut-scenes en dergelijken. Ook de quests zijn wat interesanter dan bij de meeste MMO's. Tuurlijk zijn er ook een bundel suffe quests die je kunt doen, maar over het algemeen is het toch niet echt het gebruikelijke "kill <aantal> van <enemy soort> omdat <random NPC> ze niet leuk vind" gedoe. Iets waar je in Vanguard echt ontelbaar veel van vind heb ik gemerkt. Een hoop NPC's die wat onzin uitkramen over hoe erg ze de bijtjes in dit en dat bos hatenen dat ze vernietigd moeten worden want hun veel te verwende kind kan niet slapen...

Het verhaal in Vanguard is ook in een notendopje te vangen voor zover ik weet. Het is weer het gebruikelijke LoTR-achtige verhaaltje met kaboutertjes en elfjes. Een stijl die onderhand toch wel al zo ver is uitgemolken dat de High-Fantasy-koeien in parralelle dimensies er stuiptrekkingen van moeten krijgen...

Ik had gewoon beter moeten kijken voordat ik dit kocht. Want het is gewoon niet voor mij bestemd eigenlijk. Persoonlijk ben ik meer thuis te brengen tussen de Japanse RPG's. Daar zit ook wat meer variatie in als in de Europesche stijl. Hier is het altijd maar allemaal het zelfde. Steeds weer die zelfde setting iedere keer. Of je nu Dungeons & Dragons aan het spelen bent, Lord of the Rings Online, The Elder Scrolls, of Vanguard, het is toch allemaal meer van het zelfde eigenlijk.

Guild Wars heeft meer een mix van allerlei dingen door elkaar heen. Dus niet weer dat typische elvenbos en zo. Op zich heb ik niks ernstigs tegen Dungeons & Dragons achtige settings. Maar de laatste tijd is het echt een beetje te ver aan het gaan vind ik. Minimaal 75% van alle MMORPG's is sowieso in deze categorie thuis te brengen ongeveer. Ja, er nog enkele andere settings waar je in kunt ronddwalen, maar over het algemeen is het allemaal het gebruikelijke enemy-gehak, op wat kleine uitzonderingen na dan wel!

Waarom altijd maar weer de zelfde verkrachte formule iedere keer? Waarom niet eens een SimCity MMO bijvoorbeeld? Waarschijnlijk omdat daar de buidel niet goed genoeg mee gevuld kan worden... Nee, doe maar weer de arme kabouter, de magische elfjes die gekweld worden door de onderwereld, en de ridder die eerst niet meer wou leven maar later de wereld aan het redden is.

Maar goed, genoeg gezeurd weer. Voor mij geen MMO's meer voorlopig. Eind deze week ga ik Final Fantasy XII maar eens kopen. Een game die mij persoonlijk wat meer te bieden heeft dan het eeuwige "ge-grind"!

• The Dervish
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-02-2007
Marco1983 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:13:
Alhoewel ik wist dat het niet een topper bij launch zou worden heb ik de game toch gewoon gekocht. Maar meer met in het achterhoofd houdende dat er bij launch een grote patch zou komen die een hoop dingen zou verbeteren en zo. Iets zoals ze na afloop van de Guild Wars beta hebben gedaan zeg maar. Toen die game in de winkel lag was 'ie gewoon ook echt af! Niet half gebakken in de winkel neer gepleurd om maar centjes binnen te gaan happen alvast.

Het woord "grinderig" wat iemand eerder al noemde, beschrijft denk ik het beste hoe deze game aanvoelt. Het is echt veel van het zelfde hakwerk de hele tijd. En daar zit ik persoonlijk niet echt op te wachten. Dom enemy's slayen kan ik ook in een singleplayer game bij wijze van spreken. Daarnaast haat ik het echt om de hele tijd met een half oog naar m'n XP balkje te zitten kijken, om die na een half uur drie milimeter te zien verschuiven. Als ik ook maar het idee krijg dat ik aan het lijntje word gehouden om geld binnen te sprokkelen via een maandelijkse betaling dan is het voor mij gedaan. Ik snap echt niet hoe mensen dat soort games kunnen spelen en er dan ook nog een maandelijkse bijdrage voor betalen 8)7

Persoonlijk is voor mij de maat echt vol op MMORPG gebied. De enigste game die op dit moment aan mijn wensen kan voldoen is de Guild Wars serie. Een game waar het meeste gewoon in zit, en je nergens aan verplicht bent. Alleen de wat meer advanced stuff zoals je eigen huis, boerderijtje, craften, auction house, enz, zit er helaas niet in verwerkt. Maar hier tegenover staat wel dat deze game een degelijk verhaal te bieden heeft met cut-scenes en dergelijken. Ook de quests zijn wat interesanter dan bij de meeste MMO's. Tuurlijk zijn er ook een bundel suffe quests die je kunt doen, maar over het algemeen is het toch niet echt het gebruikelijke "kill <aantal> van <enemy soort> omdat <random NPC> ze niet leuk vind" gedoe. Iets waar je in Vanguard echt ontelbaar veel van vind heb ik gemerkt. Een hoop NPC's die wat onzin uitkramen over hoe erg ze de bijtjes in dit en dat bos hatenen dat ze vernietigd moeten worden want hun veel te verwende kind kan niet slapen...

Het verhaal in Vanguard is ook in een notendopje te vangen voor zover ik weet. Het is weer het gebruikelijke LoTR-achtige verhaaltje met kaboutertjes en elfjes. Een stijl die onderhand toch wel al zo ver is uitgemolken dat de High-Fantasy-koeien in parralelle dimensies er stuiptrekkingen van moeten krijgen...

Ik had gewoon beter moeten kijken voordat ik dit kocht. Want het is gewoon niet voor mij bestemd eigenlijk. Persoonlijk ben ik meer thuis te brengen tussen de Japanse RPG's. Daar zit ook wat meer variatie in als in de Europesche stijl. Hier is het altijd maar allemaal het zelfde. Steeds weer die zelfde setting iedere keer. Of je nu Dungeons & Dragons aan het spelen bent, Lord of the Rings Online, The Elder Scrolls, of Vanguard, het is toch allemaal meer van het zelfde eigenlijk.

Guild Wars heeft meer een mix van allerlei dingen door elkaar heen. Dus niet weer dat typische elvenbos en zo. Op zich heb ik niks ernstigs tegen Dungeons & Dragons achtige settings. Maar de laatste tijd is het echt een beetje te ver aan het gaan vind ik. Minimaal 75% van alle MMORPG's is sowieso in deze categorie thuis te brengen ongeveer. Ja, er nog enkele andere settings waar je in kunt ronddwalen, maar over het algemeen is het allemaal het gebruikelijke enemy-gehak, op wat kleine uitzonderingen na dan wel!

Waarom altijd maar weer de zelfde verkrachte formule iedere keer? Waarom niet eens een SimCity MMO bijvoorbeeld? Waarschijnlijk omdat daar de buidel niet goed genoeg mee gevuld kan worden... Nee, doe maar weer de arme kabouter, de magische elfjes die gekweld worden door de onderwereld, en de ridder die eerst niet meer wou leven maar later de wereld aan het redden is.

Maar goed, genoeg gezeurd weer. Voor mij geen MMO's meer voorlopig. Eind deze week ga ik Final Fantasy XII maar eens kopen. Een game die mij persoonlijk wat meer te bieden heeft dan het eeuwige "ge-grind"!
ben zelf een GW fan en speler..

eigenlijk kan ik hier niet veel op toevoegen dan dat ik hem 100% gelijk geef..

de lotr achtige spellen met elfen en dwergen en orcs enzo worden allemaal teveel om op te noemen

ze zouden beter een Final Fantesy MMORPG op de markt brengen ofzo in totale Japanse stijl.

ik weet nattuurlijk dat dit nooit zal gebeuren omdat een onderdeel van final fantesy turn based is, en dat gaat moeilijk online.. maar het zou toch iets anders en verrassend kunnen zijn om een spel van die aard online te spelen

• Marco1983
The Dervish schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:52:
[...]

ben zelf een GW fan en speler..

eigenlijk kan ik hier niet veel op toevoegen dan dat ik hem 100% gelijk geef..

de lotr achtige spellen met elfen en dwergen en orcs enzo worden allemaal teveel om op te noemen

ze zouden beter een Final Fantesy MMORPG op de markt brengen ofzo in totale Japanse stijl.

ik weet nattuurlijk dat dit nooit zal gebeuren omdat een onderdeel van final fantesy turn based is, en dat gaat moeilijk online.. maar het zou toch iets anders en verrassend kunnen zijn om een spel van die aard online te spelen
Er is dan wel Final Fantasy XI Online. Maar het is niet echt 100% in Japanse stijl zeg maar. Realtime gevechten is op zich niks mis mee. Dat kom je nu ook wel eens wat vaker tegen in Japanse RPG's Maar er zijn andere dingen die me een beetje stoorden aan FFXI, waardoor ik uiteindelijk gestopt ben met spelen. Op het laatst ging ik meer en meer met tegenzin de game spelen. Voornamelijk door het zeer hoge grind gevoel dat ik er bij kreeg. Het was meer een tweede job dan een paar relaxte gaming uurtjes. Maar ik moet toegeven dat de game zeker niet slecht was. Alleen op sommige gebieden had het wat beter uitgewerkt mogen worden (quests, etc), en het mocht zeker iets meer casual zijn. Hardcore MMO's zijn niet echt voor mij bestemd zeg maar. Ik hou het liever iets meer bij het casual gebeuren. Lekker gamen wanneer het mij uitkomt, en niet spelen omdat ik mijn character nog moet levellen in adventuring, crafting, of whatever. Ik hou niet van games die als een tweede job aanvoelen!

Het echte singleplayer gevoel zal denk ik ook nooit in een MMO verwerkt kunnen worden. Het brengt toch eigenlijk iets te veel complicaties met zich mee. Het is allebei iets aparts, en laat dat ook maar fijn zo blijven!

• Dukdalf
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01-12-2017
Marco1983 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:13:
Heb je helemaal gelijk in. Het spel is nog niet af. Maar ik heb er in iedergeval al veel plezier aan en daar wil ik best voor betalen.

Grinden is echt niets voor mij, ik ga het na een half uur al saai vinden. Daar doe ik dus ook zelden aan. Toch ben ik met gewoon questjes aan het doen en bijna lvl 19 geworden, dus het kan zeker zonder grinden. Dus als jij het grindering vindt dan ligt dat aan jezelf, niet alleen aan Vanguard.

Het is duidelijk dat je van het genre genoeg hebt. Beetje flauw om het af te reageren op Vanguard. Vertel me nu ook eens wat voor questjes je dan verwacht? Hoe kan je een quest interresanter maken?

Het is high fantasie, als je er niet van houdt moet je maar snel weg wezen.

FFXI is precies het zelfde. Ik zie niet echt het verschil. Maar dat kan je me natuurlijk haar fijn uitleggen.

Wat heeft guildwars dan wat Vanguard niet heeft? En dat je de setting niet leuk vindt is nu wel duidelijk. Op alles wat Vanguard te bieden heeft, heb jij maar een antwoord: Het genre is oud.

Kijk eens naar Eve. Dat is behoorlijk anders. En als je het zo goed weet, wat let je.

Helemaal mee eens. Genoeg is genoeg. Mazzel, en veel plezier met het grinden in FFXII.

• Dj_Sonicx
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-08-2008
Word deze game nog gespeeld of wat? Ik zoek stiekem nog een trial key.

Lijkt me een leuke vervanging van wow.

Bier is lekker

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben ook sinds een tijdje (toch al enkele weken) gestopt met WoW omdat de lol er gewoon af was... teveel van hetzelfde en de community, zoals eerder genoemd in dit topic, is er eentje van kinderachtige schreeuwende gastjes en een hoop gescheld :{

Vind het wel jammer van al het werk dat erin zat, en sommige gebieden waren erg mooi...

Ben nu toch best geinteresserd in Vanguard, maar 2 dingen houden me toch tegen... of het spel echt zo 'hardcore' is als sommigen beweren, en of mijn oude trouwe laptopje niet gaan bezwijken...

- Hardcore? Wat gebeurt er als je doodgaat? Kost het geld? XP? Items die verloren raken?

- Performance? Volgens die 'rate my system' site die op de Vanguard forums genoemd word, voldoe ik wel aan de eisen, maar niet aan de 'recommended' specs. Ik maak me vooral zorgen om de cpu (1,86 centrino, volgends de website een performance rating van 2,8ghz) en de videokaart (7800GTX 256mb, maar gebottleneckt door de zwakke cpu). Ik heb wel 2gb ram.

Gaat het echt zo onspeelbaar zijn als ik van veel mensen hoor? Moet ik een Core 2 Duo met 4gb ram en een 8800gtx aanschaffen, toch hou ik het hier nog wel even mee uit?

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:24:
Ik ben ook sinds een tijdje (toch al enkele weken) gestopt met WoW omdat de lol er gewoon af was... teveel van hetzelfde en de community, zoals eerder genoemd in dit topic, is er eentje van kinderachtige schreeuwende gastjes en een hoop gescheld :{

Vind het wel jammer van al het werk dat erin zat, en sommige gebieden waren erg mooi...

Ben nu toch best geinteresserd in Vanguard, maar 2 dingen houden me toch tegen... of het spel echt zo 'hardcore' is als sommigen beweren, en of mijn oude trouwe laptopje niet gaan bezwijken...

- Hardcore? Wat gebeurt er als je doodgaat? Kost het geld? XP? Items die verloren raken?

- Performance? Volgens die 'rate my system' site die op de Vanguard forums genoemd word, voldoe ik wel aan de eisen, maar niet aan de 'recommended' specs. Ik maak me vooral zorgen om de cpu (1,86 centrino, volgends de website een performance rating van 2,8ghz) en de videokaart (7800GTX 256mb, maar gebottleneckt door de zwakke cpu). Ik heb wel 2gb ram.

Gaat het echt zo onspeelbaar zijn als ik van veel mensen hoor? Moet ik een Core 2 Duo met 4gb ram en een 8800gtx aanschaffen, toch hou ik het hier nog wel even mee uit?
--hardcore
Dood gaan kost 7 % xp. Je kan 6 % terug krijgen door naar je corps te lopen vanaf de altar(punt waar je respawned als je dood gaat,zonder spullen) Of je kan er voor kiezen je corpse te "summonen" bij zo'n altar. Dan hou je gewoon die 7 % penalty. Daarnaast kost doodgaan sowieso 5 % dmg op al je equip.
Voor de rest is het qua 'hardcore' vooral dat het levelen langer duurd,hoewel dit ook weer niet extreem lang is. Ik heb WoW maar tot level 40 gespeeld,dus weet niet precies hoe groot het verschil is.

-performance
Die is echt gewoon KUT in dit spel. Hoewel ik denk dat jouw pc het wel op low settings gaat trekken.
Eigenlijk gaat het spel pas lekker lopen met een amd4000+ of inten equivalent, geforfce 8800/1950 en 2GB ram.
Daarnaast moet je na elke patch defraggen omdat het inladen van de verschillende gebieden anders de boel ontzettend vertraagd.(vanguard is 16GB groot,heel veel textures dus)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pingkiller schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:39:
[...]

--hardcore
Dood gaan kost 7 % xp. Je kan 6 % terug krijgen door naar je corps te lopen vanaf de altar(punt waar je respawned als je dood gaat,zonder spullen) Of je kan er voor kiezen je corpse te "summonen" bij zo'n altar. Dan hou je gewoon die 7 % penalty. Daarnaast kost doodgaan sowieso 5 % dmg op al je equip.
Voor de rest is het qua 'hardcore' vooral dat het levelen langer duurd,hoewel dit ook weer niet extreem lang is. Ik heb WoW maar tot level 40 gespeeld,dus weet niet precies hoe groot het verschil is.

-performance
Die is echt gewoon KUT in dit spel. Hoewel ik denk dat jouw pc het wel op low settings gaat trekken.
Eigenlijk gaat het spel pas lekker lopen met een amd4000+ of inten equivalent, geforfce 8800/1950 en 2GB ram.
Daarnaast moet je na elke patch defraggen omdat het inladen van de verschillende gebieden anders de boel ontzettend vertraagd.(vanguard is 16GB groot,heel veel textures dus)
Ok, dus als ik de moeite neem mijn lijk terug te gaan halen, is de enige penalty 1% XP en 5% damage? Dat valt nog enigzins mee tegenover de horrorverhalen op de Fora...

Maarre. 'misschien' kunnen draaien op Low-End settings? O.o

Daar word ik heel verdrietig van ;(

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:47:
[...]

Ok, dus als ik de moeite neem mijn lijk terug te gaan halen, is de enige penalty 1% XP en 5% damage? Dat valt nog enigzins mee tegenover de horrorverhalen op de Fora...

Maarre. 'misschien' kunnen draaien op Low-End settings? O.o

Daar word ik heel verdrietig van ;(
Mja,ik zit niet helemaal meer in de cpu-ratings,dus vandaar die misschien. Ik draai op een 3500+,2GB ram en een geforce 6800 en dat gaat opzich prima na wat tweaken,hoewel het in drukke gebieden toch terugzakt naar 10fps ofzo.

Daarnaast is het terugvinden van je corpse niet altijd even makkelijk,vooral niet omdat je naakt respawned,dus zonder je equip.
Daarnaast is 7 % best veel als je bedankt dat je misschien wel 3 uur duurd om van level 13 naar 14 te gaan.Ben je toch weer 12 min aan exp kwijt. Op de hogere levels zal dat wel oplopen richting de 2 uur als je je corpse niet vind.
Ook is het repairen van je equip niet goedkoop, tanks hebben daar vooral last van(je krijgt ook equip dmg door het gewoon te gebruiken)

Dit alles zorgt er wel voor dat alles wat spannender is,je doet meer je best om niet dood te gaan.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pingkiller schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:09:
[...]

Mja,ik zit niet helemaal meer in de cpu-ratings,dus vandaar die misschien. Ik draai op een 3500+,2GB ram en een geforce 6800 en dat gaat opzich prima na wat tweaken,hoewel het in drukke gebieden toch terugzakt naar 10fps ofzo.
En draai je dan max detail? Low end? Ziet het er een beetje strak uit?
Daarnaast is het terugvinden van je corpse niet altijd even makkelijk,vooral niet omdat je naakt respawned,dus zonder je equip.
Daarnaast is 7 % best veel als je bedankt dat je misschien wel 3 uur duurd om van level 13 naar 14 te gaan.Ben je toch weer 12 min aan exp kwijt. Op de hogere levels zal dat wel oplopen richting de 2 uur als je je corpse niet vind.
Ook is het repairen van je equip niet goedkoop, tanks hebben daar vooral last van(je krijgt ook equip dmg door het gewoon te gebruiken)

Dit alles zorgt er wel voor dat alles wat spannender is,je doet meer je best om niet dood te gaan.
Mja, dat is ook weer waar. Er moet wel een uitdaging zijn anders ben je het zo beu. Ik denk dat ik hem maar ga bestellen :)

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:28:
[...]

En draai je dan max detail? Low end? Ziet het er een beetje strak uit?

[...]

Mja, dat is ook weer waar. Er moet wel een uitdaging zijn anders ben je het zo beu. Ik denk dat ik hem maar ga bestellen :)
Ik heb alles custom ingesteld,zit denk ik wel een beetje tegen low graphics detail aan, maar het ziet op nog wel goed uit.

Mocht je hem niet kunnen bestellen, je kan hem ook kopen van de station store van sony,dan kan je hem gewoon downloaden. Moet je wel een creditcard hebben en het is wat duurder.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pingkiller schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:30:
[...]

Ik heb alles custom ingesteld,zit denk ik wel een beetje tegen low graphics detail aan, maar het ziet op nog wel goed uit.

Mocht je hem niet kunnen bestellen, je kan hem ook kopen van de station store van sony,dan kan je hem gewoon downloaden. Moet je wel een creditcard hebben en het is wat duurder.
Gewoon via Bol.com gedaan, is daar op voorraad. Ben nu heel benieuwd :P

• waldpiek
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2016
Iemand nog een trail of weet iemand of je binnen kort net zoals bij SWG een 10 dagen kunt proberen. Ik vraag me af of gaat draaien. met AMD 64 3200 6600 gt 1,5 gig. WOW draaide lekker op de hoogste ik had met SWG vaker last van lag.

Iemand die hier info over kan geven ( en mensen die hem zochten hij hangt gewoon bij Dynabyte in de schappen ).

• pingkiller
waldpiek schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:39:
Iemand nog een trail of weet iemand of je binnen kort net zoals bij SWG een 10 dagen kunt proberen. Ik vraag me af of gaat draaien. met AMD 64 3200 6600 gt 1,5 gig. WOW draaide lekker op de hoogste ik had met SWG vaker last van lag.

Iemand die hier info over kan geven ( en mensen die hem zochten hij hangt gewoon bij Dynabyte in de schappen ).
Zoals ik eerder aangaf in mijn posts is vanguard een heel zwaar spel. Mijn gok is dat vanguard op jouw pc alleen op lage of hele lage settings gaat werken.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Eh, spelen mensen hier ook onder Vista? Ik heb het spel geinstalleerd.. gepatched... en nu krijg ik bij het starten een foutmelding:

"Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_31.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen"

Dat snap ik ja -_- Ik draai Vista, en daar zit DX10 in... hoe krijgen ze het in GODSNAAM voor elkaar zoiets cruciaals te mispeuteren? Op de doos staat dat het voor Vista geschikt is!

• bangkirai
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-11 21:41
Moet je bij microsoft klagen, die vind dat het niet nodig is om de directx 9 dingen te leveren voor VISTA.
Je zit nu over vanguard te klagen, maar je mist een microsoft dll van directx9.
En volgens mij zijn er al genoeg oplossingen voor die directx probleemtjes. Gewoon ff op forums kijken en er zijn wel oplossingen.

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:54:
Eh, spelen mensen hier ook onder Vista? Ik heb het spel geinstalleerd.. gepatched... en nu krijg ik bij het starten een foutmelding:

"Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_31.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen"

Dat snap ik ja -_- Ik draai Vista, en daar zit DX10 in... hoe krijgen ze het in GODSNAAM voor elkaar zoiets cruciaals te mispeuteren? Op de doos staat dat het voor Vista geschikt is!
Google helpt altijd:
http://www.google.nl/sear...dx9_31.dll+vanguard&meta=

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:X

Ik kwam erachter ja... foei foei meneer Gates dus. Het spel draait nu, en jullie hebben niks teveel gezegd... ik moet op 'balanced' spelen om de framerate lekker vlot te houden :P

Het heeft wel veel van WoW weg qua gameplay.. en op 1280*800 spelen op mijn 1920*1200 scherm draagt ook niet bij aan de spelvreugde, maar allá, ik kan het spelen. Ben nu level 5 Dread Knight :P

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:57:
[...]

:X

Het heeft wel veel van WoW weg qua gameplay..
Een beetje wel,maar laat het ingame niet horen tenzei je zin hebt in heel veel gezeik :p Er zitten heel veel WoW haters in vanguard.

Vanguard heeft trouwens geen officiele forums. De dev'ers poster echt wel op verschillend "affiliate" forums. Www.silkyvenom.com is de grootste. Zit een goed forum achter met veel info. Als je opde main-pagina naar de dev-tracker gaat,kan je alle posts van alles devs op alle fora lezen,ook wel leuk.
Het spel is trouwens ook nog zwaar in ontwikkeling,het is eigenlijk 3-4 maanden tevroeg gereleased maar ze konden niet anders,geld was op.

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 26-11 11:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

pingkiller schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:07:
[...]

Een beetje wel,maar laat het ingame niet horen tenzei je zin hebt in heel veel gezeik :p Er zitten heel veel WoW haters in vanguard.

Vanguard heeft trouwens geen officiele forums. De dev'ers poster echt wel op verschillend "affiliate" forums. Www.silkyvenom.com is de grootste. Zit een goed forum achter met veel info. Als je opde main-pagina naar de dev-tracker gaat,kan je alle posts van alles devs op alle fora lezen,ook wel leuk.
Het spel is trouwens ook nog zwaar in ontwikkeling,het is eigenlijk 3-4 maanden tevroeg gereleased maar ze konden niet anders,geld was op.
http://www.fohguild.org/forums/mmorpg-general-discussion/ is ook een groot VG forum :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pffff nu is het echt niet leuk meer :{

Zelfs met alle settings op 'highest performance' kan ik met maximaal 3 fps door het crafters forum heen lopen om die quests af te maken :{

Het spel ziet er nu uit alsof ik in een slecht gemaakte Counterstrike 1.6 rondloop, het draait dan wel op de Unreal 3 engine, maar ik heb zat spellen (Dark Messiah, eigenlijk alle source engine spellen) die 20 keer beter draaien én eruitzien ;(

Ik bedoel, wat is het nut om een high end engine te gebruiken als het spel er op minder dan ultimate settings zo verschrikkelijk uitziet :(

[Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2007 22:22]

• pingkiller
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:19:
Pffff nu is het echt niet leuk meer :{

Zelfs met alle settings op 'highest performance' kan ik met maximaal 3 fps door het crafters forum heen lopen om die quests af te maken :{

Het spel ziet er nu uit alsof ik in een slecht gemaakte Counterstrike 1.6 rondloop, het draait dan wel op de Unreal 3 engine, maar ik heb zat spellen (Dark Messiah, eigenlijk alle source engine spellen) die 20 keer beter draaien én eruitzien ;(

Ik bedoel, wat is het nut om een high end engine te gebruiken als het spel er op minder dan ultimate settings zo verschrikkelijk uitziet :(
Tis een zwaar aangepaste ut2 engine geloof ik. En ja, het is te zwaar voor de prestaties die het leverd,maarja,wat doe je eraan? Niet spelen of upgraden :p

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

pingkiller schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:52:
[...]

Tis een zwaar aangepaste ut2 engine geloof ik. En ja, het is te zwaar voor de prestaties die het leverd,maarja,wat doe je eraan? Niet spelen of upgraden :p
En niet spelen is natuurlijk geen optie :+

Dus vanaf volgende week staat er een E6600 met 2gb ram, op een MSI P6N Platinum op een 32" LCD met een G5, simpel toetsenbordje en een Geforce 7900GS. De Geforce alleen maar omdat hij cheap was (70ex) en ik toch geen geld meer over had voor een echte 8800. Die komt over een paar maanden wel, evenals een fatsoenlijk toetsenbord. De 7900GS zou niet langzamer moeten zijn dan de 7800gtx in mijn notebook, maar wel gebacked door een veel betere CPU.

Vanguard here I come :9

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 26-11 11:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

HTT-Thalan schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:13:
[...]

En niet spelen is natuurlijk geen optie :+

Dus vanaf volgende week staat er een E6600 met 2gb ram, op een MSI P6N Platinum op een 32" LCD met een G5, simpel toetsenbordje en een Geforce 7900GS. De Geforce alleen maar omdat hij cheap was (70ex) en ik toch geen geld meer over had voor een echte 8800. Die komt over een paar maanden wel, evenals een fatsoenlijk toetsenbord. De 7900GS zou niet langzamer moeten zijn dan de 7800gtx in mijn notebook, maar wel gebacked door een veel betere CPU.

Vanguard here I come :9
Well? Vertel! :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heb hem net in elkaar geschroefd, en terwijl ik dit typ is de Vanguard DVD druk data aan het kopiëren, maar inclusief patchen duurt dit nog wel tot morgen voor ik kan spelen :P

Hij is iig errug snél, 5,2 Vista index 8)

• Yskonyn
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-03-2013
Ik ben een happy Vanguard speler op de Infineum server. Wood Elf, Ranger, slechts level 5 nog maar. Heb eerder meer dan een jaar WoW gespeeld en ik moet zeggen dat Vanguard een erg mooie MMORPG is. Waar WoW de typische, haast cartoony, Warcraft stijl had (uiteraard) heeft Vanguard een meer 'echte' stijl en dat spreekt mij boven alles meer aan.
Ik lees hier dat veel mensen problemen hebben met de spel speelbaar te krijgen wb. performance. Ik speel het spel op een P4 2.4Ghz, 1GB RAM en GF6600GT 128MB en heb inderdaad erg veel moeten tweaken om het voor elkaar te krijgen, maar het is gelukt!
Ik kan het spel spelen op een vrije hoge resolutie 1280x1024 met comfortabele framerates en een goede mate van eye candy en kwaliteit.

Sleutelwoorden zijn hier:
a)gezonde PC - Defragmentatie van de harddisks alleen zal inderdaad niet zoveel performance extra geven, maar ervoor zorgen dat je harddisks netjes opgeruimd en gedefragmenteerd blijven draait wel bij aan het elimineren van stutteren doordat de data op je harddisk snel gevonden wordt. Vanguard gebruikt 10 duizenden bestanden!

b)Videokaart settings. Zoek op internet eens een zogenaamde tweak guide voor je specifieke videokaart. Veel mensen zetten de kaart op de hoogste kwaliteit settings in Windows terwijl je FPS kan winnen op dit gebied zonder veel concessies te hoeven doen aan kwaliteit.

c)Uiteraard het allergrootste sleutelwoord is Vanguard zelf.
Het bestandje vgclient.ini bevat alle goodies om het spel te tweaken.
De grootste hulp voor mij was het uit zetten van Dynamic Lighting. Dit zorgt ervoor dat het spel zogenaamde Static Lightmaps gebruikt in plaats van dynamische constant berekende belichting.
Op de officiele Vanguard boards heb ik er een draadje over gemaakt en kan je tevens mijn andere vgclient.ini settings zien, die overigens grotendeels uit andere tweak guides zijn gehaald.
Ook is het verstandig om Caching aan te zetten door een lijn toe te voegen aan de vgclient.ini

Zie onderstaande link voor meer info:
http://forums.station.sony.com/vg/posts/list.m?topic_id=6795

"The only time you have too much fuel on board is when you're on fire."

• pingkiller
Als iemand geinstreseerd is in hoe het mmorpgs verloopt direct na launch leest de posts hier:http://www.silkyvenom.com/pages/devtracker/

Dit zijn posts van de Developers van Vanguard. Deze gasten gaan in op de problemen die nu spelen binnen vanguard en ze geven best veel informatie vrij. Het leuke is ook dat deze gasten dus al ontzettend lang bezig zijn met het ontwikkelen van mmorpgs. Het zou me niks verbazen als sommigen al sinds 1996-1997 in het wereldje zitten. Daarnaast reageren ze veel op het forum van de guild "fire of heaven". Dit was zo'n beetje de meest uber guild in het oude Everquest(eerste populaire 3d mmorpg), de discussies daar zijn soms ook best leuk.

Verder over het spel zelf. Het is imho een redelijke game,maar je moet wel een goede pc hebben anders speelt het voor geen meter. Ik denk zeker dat het wat is voor de mensen die na WoW een nieuwe uitdaging zoeken. Hoewel raiden er voorlopig nog niet inzit,dat komt met de komende patches.

• Dj_Sonicx
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-08-2008
Voor mensen die de 45 euro te veel vinden.. en steeds om een key vragen..

http://www7.cd-wow.nl/det...ct_code=1870929&subcat=pc

24 euro incl verzending!!

Heb je gelijk de volle game. Gewoon een paar biertjes minder drinken :D

Bier is lekker

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee