Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07
Ik heb momenteel 3 accu's maar heb er op een dag nog nooit meer dan 2 nodig gehad. Afgelopen weekend ben ik naar Lelystad geweest en heb ik circa 250 foto's geschoten om allerlei instellingen te testen e.d. en toen had ik nog voldoende lading in mijn eerste accu.

De accu's zijn gekocht op Ebay en dan kosten ze niet zo heel veel.

Voor de geinteresseerden, de foto's (niet allemaal) staan op http://picasaweb.google.com/scheygrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anakin239 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:53:
Ik heb momenteel 3 accu's maar heb er op een dag nog nooit meer dan 2 nodig gehad. Afgelopen weekend ben ik naar Lelystad geweest en heb ik circa 250 foto's geschoten om allerlei instellingen te testen e.d. en toen had ik nog voldoende lading in mijn eerste accu.

De accu's zijn gekocht op Ebay en dan kosten ze niet zo heel veel.

Voor de geinteresseerden, de foto's (niet allemaal) staan op http://picasaweb.google.com/scheygrond
Kan zelf met één accu al een aardig eindje komen. Leuke foto's trouwens, goed gebruik gemaakt van de zoom en van de 16:9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:58
Heeft iemand hem al kunnen vergelijken met een Canon met IS (A710IS/S3IS/Ixus met IS)?

Als met een Canon binnen bent (weinig licht) en je zet de flits uit dan krijg je toch makkelijke en snel leuke foto's. Snelle focus, korte sluitertijd, mooi belicht, mooie kleuren, veel details, scherpe foto's en de ruis valt meestal ook wel mee.

Hoe zit dit bij de TZ-3 (en Ricoh R6)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Ik heb er nu ook wat sport foto's van de ordina open op gezet. Voor een indruk van de snelle bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:45
ik had paar dagen geleden nog wat foto's die met tz3 gemaakt zijn op flickr gezet :

http://flickr.com/photos/8462833@N04/

trouwens, wat is nou het verschil tussen image stabilisation 1 en 2? ik had gezocht op internet en in de handleiding maar het word me niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine update van een verkoper. Als je momenteel wacht op een TZ3 vanuit de Nederlandse importeur (Haagtechno) dan zul je even moeten wachten tot de tweede week juli. Pas dan worden ze weer binnen verwacht (plus nog een paar dagen verzendtijd naar de winkel). Voor wat betreft het alternatief Canon A710 (voor zover alternatief) deze is zeer waarschijnlijk inmiddels niet meer bestelbaar bij Canon. Ik zeg zeer waarschijnlijk, want mijn vertegenwoordiger wist niet of er in zijn e-mail stond of ze helemaal niet meer komen of dat er nog 1 partij aan zat te komen.

Verschil tussen mode 1 en 2 is dat in 1 van beide de OIS altijd aanstaat (dus ook tijdens het framen) en in de andere de OIS alleen aanstaat als je een foto maakt. De laatste is effectiever met fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
Blauwe besteld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
:X
Whoops... Had een gedeelte van Mig29 zijn post over het hoofd gezien 7(8)7

[ Voor 87% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-06-2007 10:33 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Voor de mensen die er nog 1 willen hebben, hij is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt Utrecht voor 333,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Anakin239 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:39:
Voor de mensen die er nog 1 willen hebben, hij is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt Utrecht voor 333,-
In de pricewatch is ie goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Achmedd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:36:
[...]

In de pricewatch is ie goedkoper :)
ik ga ervanuit dat mediamarkt NL modellen heeft. Dit is bij digitalstreet namelijk nooit het geval altijd import... Voor een NL model zou het wel redelijk voordelig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een TZ1 besteld voor 186 euro.
Weet iemand een goede compacte tas voor deze camera?
Er hoeven geen accessoires in te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ff bij mediamarkt naar binnen lopen, met je cam. er hangen er daar 10-tallen...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je gelijk in maar ik heb daar voor de vakantie (dit weekend) geen tijd voor. Maar in Frankrijk heb je natuurlijk ook fotozaken.

Levering van de TZ1 gaat trouwens maar net goed. Volgens Track & Trace wordt ie vandaag bezorgd. Ach een beetje risico wil je wel nemen voor een 10x zoom van 186 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Anakin239 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:39:
Ze kosten bij iedere mediamarkt € 333,- maar ze staan in bestelling.
Filialen in R'dam wachten al weken en verwachten nog niks op korte termijn.

Je kan de MM prijs wel gebruiken om bij andere zaken (met laagste prijs garantie) de TZ-3 voor € 333,- te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
KlaasHof schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:23:
[...]

Ze kosten bij iedere mediamarkt € 333,- maar ze staan in bestelling.
Filialen in R'dam wachten al weken en verwachten nog niks op korte termijn.

Je kan de MM prijs wel gebruiken om bij andere zaken (met laagste prijs garantie) de TZ-3 voor € 333,- te krijgen.
was gister in arnhem om hem te bekijken maaar daar hebben ze hem niet eens in de schappen. Geen enkel model van de TZ serie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Vandaag de TZ3 besteld bij Digital Street.

Ben benieuwd of deze voor 11 juli binnenkomt, want dan ga ik met vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Paar dagen geleden mijn blauwe binnen gekregen. Damn, dat blauw is echt sjiek! :o

Wat vinden jullie van deze foto geschoten met de TZ3? :P

http://members.lycos.nl/drifter/P1010033.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Ahmi op 01-07-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Hee mensen, terug van vakantie. Ik heb even een paar foto's uitgezocht en online gezet.

http://www.flickr.com/photos/8946451@N08/

Ik heb geselecteerd op kleuren, zoom en macro. Alle foto's zijn geschoten op de vivid-stand en ze hebben geen enkele nabewerking gehad.

En voor de luie mensen een paar sneakpics:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1156/687768360_30b6f5798d.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1011/687442470_b26cce2fdf.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1298/686740639_c65def19e8.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1412/687078209_4d1f512538.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1270/686468007_08fa9a0391.jpg?v=0

[ Voor 46% gewijzigd door Smarron op 02-07-2007 00:24 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Zitten een aantal goede foto's bij hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thnx, de rest van de vakantiepics zijn vooral vakantiepics. Weinig camera-afhankelijk.

Ik vind de 16:9 stand eigenlijk erg fijn, heb er de meeste foto's mee geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Maar dat is toch hetzelfde als gewoon zelf met de pc er de boven en onderkanten vanaf knippen? Ik zou het daarom niet doen eigenlijk.
Breeder wordt die er toch niet van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

-DG- schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:59:
Maar dat is toch hetzelfde als gewoon zelf met de pc er de boven en onderkanten vanaf knippen? Ik zou het daarom niet doen eigenlijk.
Breeder wordt die er toch niet van?
Jawel, ik heb 3 opties:

4:3 (3072 x 2304) 7.07MP
3:2 (3216 x 2144) 6.89MP
16:9 (3328 x 1872) 6.23MP

Ik zal vandaag of morgen anders wat voorbeeldfoto's maken. Dan zie je het verschil. Met de 4:3 stand zie je boven en onder meer, in de 16:9 stand zie je uiteraard links en rechts veel meer. 3:2 zit daar een beetje tussenin. En door de 28mm groothoek lens wordt de 16:9 functie echt ideaal!

Hier nog een voorbeeld hoe het er dan uitziet: http://www.dpreview.com/reviews/PanasonicTZ3/page4.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, ik snap hem. Dat had ik eigenlijk ook al wel eens gelezen. 8)7
Dan is het inderdaad wel leuk. De TZ1 echter die knipt er gewoon wat af. Nee dankje, dat doe ik dan wel liever zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

-DG- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:21:
Oke, ik snap hem. Dat had ik eigenlijk ook al wel eens gelezen. 8)7
Dan is het inderdaad wel leuk. De TZ1 echter die knipt er gewoon wat af. Nee dankje, dat doe ik dan wel liever zelf. ;)
Dan is het inderdaad vrij nutteloos. Zo deed ik het ook weleens met mijn oude foto's, net echt. :) En nu is het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook zeker positief over de 16:9 optie. Met name foto's van de horizon zijn zo prachtig in beeld te brengen.

Btw, wat voor een kaartje hebben jullie erin zitten? Heb er sinds kort een Sandisk 2Gb Ultra II in zitten en dat bevalt me zeer goed. Enorme schrijfsnelheid en dat is erg prettig :) Had daarvoor een gewone Sandisk 1Gb en dat valt me (achteraf) dus een beetje tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb er een 4GB SDHC class6 kaartje van Kingston inzitten. Werkt ook prima, maar ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal. Hij is in ieder geval snel zat. Ik heb een filmpje van 5:41 min. gemaakt, deze is 451mb geworden. Geen enkel probleem gehad met haperingen of het wegschrijven van de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
Weet iemand een goed tasje voor de TZ3, liefst leer, met ruimte voor een extra accu.
De tasjes van Panasonic zelf, kunnen alleen de cam. bevatten. En de keuze voor leer in de winkels is ook niet zo groot. Meestal past dan ook alleen de camera er zelf in en niet de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er weliswaar geen van leer maar deze past perfect! Het gaat hier om een Lowepro Ridge 30. Heeft een extra klepje met klitteband en een ritsje. Heb er tot nu toe alleen een extra sd-kaartje in zitten maar d'r zou dus ook nog een extra accu in kunnen...

Oja, prijs valt ook nog mee: 23 euri

KLIK

edit:

De site van Lowepro zegt dat de TZ3 het best in de Ridge 20 past...nou, deze heb ik geprobeerd en 't toestelletje was nog geen 2 minuten in m'n bezit of d'r was al een klein puntje van de zwarte lak af door die f%&#cking rits :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:09:
Heb er weliswaar geen van leer maar deze past perfect! Het gaat hier om een Lowepro Ridge 30. Heeft een extra klepje met klitteband en een ritsje. Heb er tot nu toe alleen een extra sd-kaartje in zitten maar d'r zou dus ook nog een extra accu in kunnen...

Oja, prijs valt ook nog mee: 23 euri

KLIK
De accu is nogal dik, dus meestal bolt het zo op dat het tasje niet echt lekker dicht gaat of in elk geval veel druk op de camera komt te staan.
Maar zou jij eens willen kijken of je je eigen accu er een beetje netjes inkrijgt tesamen met je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu past er ruim in en daarbij gaat 't tasje met de camera erin mooi dicht. Het geeft niet direct druk op de camera omdat het vakje naar voren uitzet... Als je zou willen kunnen er zelfs twee accu's in, dan nog kan het flapje dicht.

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/199/p1000476ky6.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:09:
De accu past er ruim in en daarbij gaat 't tasje met de camera erin mooi dicht. Het geeft niet direct druk op de camera omdat het vakje naar voren uitzet... Als je zou willen kunnen er zelfs twee accu's in, dan nog kan het flapje dicht.

Plaatje bij het praatje:
[afbeelding]
Hey bedankt voor het checken. Helaas kan ik de foto nog niet bekijken, want het is te druk bij imageshack ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een Nederlandse Panasonic Lumix DMC-TZ3 aangeschaft. Inclusief 2GB Sandisk kaartje en origineel Panasonic hoesje voor €430,- Niet de goedkoopste optie, maar wel de lokale achteraf fotoboer een klein beetje gesteund. Geeft me toch een goed gevoel.. ;)

Verder nog weinig bijzondere foto's mee gemaakt. Ben wel onder de indruk van de kwaliteit, stabiliteit en lens.

Zal verder weinig optie's gebruiken, maar voornamelijk met de normale standaard instellingen foto's maken.. dus gewoon met de [>] knop zegmaar. Moet goed genoeg zijn toch? Of hebben jullie tips (bijvoorbeeld dat Vivid verhaal..)?

Ik ga volgende week 4 weken door Bulgarije rondreizen.

Trouwens; bij deze camera zou de snelheid van de geheugenkaart niet uit moeten maken volgens de verkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat Vivid verhaal ging om een natuurlijke weergave met veel contrast. Gebruik 'm constant en die optie bevalt me prima :) Denk dat er verder niet echt camera-specifieke tips zijn die je écht moet weten om betere foto's te maken. Misschien alleen dat het een optisch mooiere oplossing is om relatief snel voor de 16:9 optie te kiezen. Je maakt snel foto's waarbij "boven" en "onder" niet interessant is maar je normaal gesproken wel op de foto zet. Dit kan de aandacht afleiden met als gevolg dat het beoogde effect niet wordt behaald. Moet er zelf ook nog echt aan wennen maar zodra de mogelijkheid zich voordoet, switch ik toch altijd ff naar 16:9 ;)

Verder is het misschien een idee om in donkere ruimtes met de "max ISO" optie te oefenen. De TZ3 (niet alleen de TZ3, ook de vorige modellen van deze serie) heeft snel last van ruis op de foto door een (té) actieve iso. Je kunt met deze optie dan de iso op bijvoorbeeld een maximum van 400 zetten waardoor je ruis wordt onderdrukt. Natuurlijk geeft dit dan een omgekeerd evenredig nadeel van onderbelichting...kwestie van oefenen.

Misschien een algemene tip die je waarschijnlijk zelf al wel kunt bedenken; maak veelvuldig gebruik van je flits bij mooi weer in geval van tegenlicht: invulflits. Dit met name omdat je naar Bulgarije gaat waar 't weer natuurlijk prachtig is :)
Wat de flits betreft, probeer 's avonds gebruik te maken van de "slow sync./red eye" optie in het flitsmenu. De kleuren worden zowel binnen als buiten veel natuurlijker, dit vanwege de ietwat langere sluitertijd. Normaal gesproken staat bij mij de OIS op #2 (merkbare stroombesparing in vergelijking met #1) maar 's avonds tijdens het flitsen zet ik 'm op #2 vanwege de continue stabiliteit tijdens de langere sluitertijd. Nu lijkt het me logisch dat bij stand 2 de OIS ook aan blijft tijdens het afdrukken maar op de één of andere manier worden de foto's met #1 's avonds scherper ;)

Wat de snelheid van het kaartje betreft, ik heb dan een SDHC en daarbij kan ik wel degelijk merken dat het wegschrijven van een foto in een fractie is gebeurd terwijl dat toch eerst wel ff duurde (te zien aan het witte/rode blokje rechts in beeld). Vind het wel een aanrader, helemaal als 'ie maar 20 euri kost ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 22:58 . Reden: OIS-updateje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjonge tjsonge zeg wat is deze camera (TZ3-NL) moeilijk te krijgen zeg. Volgende week ga ik op vakantie en heb stad en land afgebeld, tot gisteren..... Bij Modern.nl is hij in het zwart nu te bestellen voor € 345 wat me ook een hele nette prijs lijkt. Zaterdag krijg ik hem dus binnen :P Dan nog even op jacht voor een een tasje en snel-geheugen om relax op vakantie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker weten de Nederlandse versie? Aangezien de goedkoopste aanbieders in de pricewatch allemaal de EU versie verkopen die alleen een Engels menu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:10:
Dat is zeker weten de Nederlandse versie? Aangezien de goedkoopste aanbieders in de pricewatch allemaal de EU versie verkopen die alleen een Engels menu heeft.
Er staat duidelijk dat het een Nederlands model betreft, dus daar gaan we wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Romanio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
Nog niet genoemd hier geloof ik, de Imaging-Resource review van de TZ3:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/TZ3/TZ3A.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren deze camera binnen gekregen (NL model).
Eerste indruk: prachtige camera maar veel ruis. Heb alleen nog maar foto's gemaakt met minder licht en schemering. Had gelijk de intentie om de camera terug te sturen.
Ga echter vandaag veel foto's maken en kijken of het met verschillende instellingen toch beter wordt.

Tot nu toe valt de kwaliteit van de foto's dus erg tegen ('s avonds).
De zoom, IS en 16:9 opties zijn echter zeer werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Daar stond de camera ook om bekend, maar probeer sowieso de Intelligent ISO als je met weinig licht gaat fotograferen. Daar kun je de iso op 400 locken. Dat scheelt, want de camera wil al snel richting 800 gaan en dat is inderdaad waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik heb hem op 800 gelocked, goed genoeg voor mij. Maar dat locken gaat je probleem wel een heel eind minder maken!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tasje voor de TZ1: Samsonite Trekking Pro DF-22. Kan ook nog wat extra's bij (SD kaartje of zo). http://www.digicamshop.nl...ekking-premium-df-22.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Waar ik nog niemand over gehoord heb is de kwaliteit bij weergave op een breedbeeld tft scherm 42"
Gezien al de "ruis"verhalen zou je verwachten dat het beeld niet zo best zou zijn.
Of maak ik hier een denkfout ,iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik denk dat het vooral aan de resolutie ligt, maar ik verwacht niet dat foto's er lelijk op uit zouden zien. De resolutie van monitoren en TV's zijn altijd lager, dus moet er sowieso gecropped worden.

Op mijn 42" plasma zien de foto's er werkelijk super uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook de TZ3 binnengekregen. Een nederlandse versie, zwart voor 322,-. Moet alleen nog een keuze maken voor een SDHC kaartje van 4 gb.

Is bijvoorbeeld zo'n kaartje goed genoeg?

Sandisk 4GB SD

Of is het beter om toch voor een snellere te gaan?

Sandisk Ultra II

Die snellere kaart zit op 9mb per sec. Van die andere kaart heb ik de snelheid nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Aan de snelheid van die Ultra II zul je niks hebben. Die SDHC kaarten zijn snel zat en heeft geen problemen met het wegschrijven. De TZ3 is de langzame factor in dit geval.

Ik heb een een Kingston 4GB SDHC class 6 (6mb/sec). De class moet je wel even in de gaten houden. Hoe hoger hoe sneller. Als je een SDHC-kaart neemt, moet je wel in de gaten houden dat deze vaak niet compatible is met oudere apparaten die ook SD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:52:
Aan de snelheid van die Ultra II zul je niks hebben. Die SDHC kaarten zijn snel zat en heeft geen problemen met het wegschrijven. De TZ3 is de langzame factor in dit geval.

Ik heb een een Kingston 4GB SDHC class 6 (6mb/sec). De class moet je wel even in de gaten houden. Hoe hoger hoe sneller. Als je een SDHC-kaart neemt, moet je wel in de gaten houden dat deze vaak niet compatible is met oudere apparaten die ook SD hebben.
Ok bedankt voor de informatie. Ik had gezien dat het prijsverschil bij sandisk zo tussen de 5 a 6 euro lag . Ik denk dat ik dan toch voor de snellere variant ga. 1. Omdat ik geen oudere apparaten met sd heb en 2. Het kaartje meer is voorbereid op (snellere) toekomstige apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Volgens mij is de SDHC langzamer dan de de Ultra II ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb er een SD kaartje van 2 GB in zitten (€20), snelheid is 6mb per seconde en dit is snel genoeg.

dpreview:
"a full 7MP / Fine image (3.1 MB) takes around 1.2 seconds to write to the card (~2.4 MB/s)"

En filmpjes zijn 1.3MB per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:23:
Volgens mij is de SDHC langzamer dan de de Ultra II ?
Het zijn van Sandisk beide SDHC kaartjes. Alleen de Ultra II heeft een schrijfsnelheid van 9mb/sec en een leessnelheid van 10mb/sec. De "normale" versie zit zo tegen 4 a 5 dacht ik. Dus die is ook prima. Alleen voor het kleine prijsverschil en in de eerdere post aangegeven reden ben ik toch voor de snellere variant gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
'k Heb een tijdje terug voor m'n zusje zo'n TZ2 uitgezocht en ik moet zeggen: prachtcamera. Die 10x zoom en 28mm groothoeklens zijn een fijne combinatie en de camera is zo ontzettend gebruiksvriendelijk :o M'n zusje is totaal niet technisch ingesteld, maar ze had al snel door hoe het ding werkte en met die twee programmamodes kan ze prima scherpe foto's maken. Wat dat betreft lijkt het mij een ideale camera voor naast m'n dslr, maar financieel zit dat er ff niet in ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:12:
'k Heb een tijdje terug voor m'n zusje zo'n TZ2 uitgezocht en ik moet zeggen: prachtcamera.
Waarom niet de TZ3? Die kost maar 20 euro meer. De verschillen zijn wel klein maar ik zou graag 20 euro extra betalen voor een iets beter scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recentelijk een TZ3 gekocht, japanse markt uitvoering welke dus
alleen engels en japans kon. Ik heb nu wat zitten spelen met service menu's
en kan nu kiezen uit 19 talen WO Nederlands.

Ik weet niet exact meer na welke actie ik het voor elkaar had, maar als
iemand het ook wil proberen... PM me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zit er zelf heel erg over na te denken om de TZ3 te kopen, alleen de berichten over de slechte kwaliteit foto's in het donker staan mij tegen. Ik wil de TZ3 voornamelijk gebruiken voor vakantiefoto's, foto's in de stad ( gebouwen/graffiti), festivals en concerten. Ik ben vooral bang dat de kwaliteit van de foto's bij concerten te wensen over laat. Is hier toevallig iemand die hier ervaring mee heeft of weet of het echt zo slecht gesteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De TZ3 is gewoon minder bij iso's vanaf 400. Je ziet snel korrels. Voor alle andere soort foto's is hij super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ik ben benieuwd hoeveel dat minder is vergeleken met de Panasonic FZ8. Dat is een camera waar ik ook wel erg naar geneigd ben maar de grote ervan spreekt me tegen. Ik wil dus ook wel veel party/concert foto's maken en ik heb geen idee hoe moeilijk men zal doen over een camera van het formaat van de FZ8. Heeft iemand toevallig voorbeeld foto's die in het donker/slechte belichting zijn genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb de TZ3 nu een week en vind de ruis (waar iedereen het over heeft) meevallen.
De hogere ISO resultaten zijn gelijk aan alle andere compacts/superzooms, enkel de Fuji's overtreffen alles en iedereen. Bij binnenfoto's kiest de camera hogere waardes, buiten krijg ik enkel ISO100 foto's en deze hebben geen last van ruis.

Panasonic's processor gebruikt een andere manier van ruis-reductie vergeleken met veel andere merken. Ze behouden meer belichtingsinfo zodat het contrast in de foto's bewaard blijft. Ze 'smeren' echter ook iets meer waardoor je aan scherpte inleverd. Maar hierdoor heb je weer minder last van de 'ruiskorrel'. Het resultaat is een iets minder scherpe foto, zonder de 'ruiskorrel' (zoals je die bij Canon ziet) maar met genoeg behoud van detail. Ook is het contrast is de foto's goed en heb je weinig 'vale' foto's (zoals bij Canon). Het is dus vooral een kwestie van smaak.

Verder vind ik mooi dat Panasonic echte breedbeeld foto's (en filmpjes) kan maken. De 16:9 foto's zal ik vooral op vakanties (uitzichten, steegjes, pleinen, etc.) gaan maken. Trouwens, je zou bij een camera met 4:3 sensor een 25.7mm lens nodig hebben om hetzelfde horizontale FOV op je foto te krijgen als op een 16:9 foto van de TZ3.

Handig is de I-iso mode. Hierbij ziet de camera of er veel beweging voor de lens is of dat de camera niet stabiel genoeg wordt vastgehouden en pas hierop de ISO waarde aan om een kortere sluitertijd mogelijk te maken. Je kan in het menu zelf een maximum ISO waarde instellen (400, 800 of 1250).
Je hoeft dus niet telkens zelf het menu in te gaan om een hogere ISO in te stellen als je binnenfoto's maakt.

Ook is makkelijk dat je op de draaiknop 2 scenery-presets kan instellen (naast de vele andere mode's). Bijvoorbeeld 1 voor landschapsfoto's en de ander voor babyfoto's. Zo hoef je niet het menu in om een bepaalde preset te kiezen.

Ook 2 minpuntjes;
- De flits is erg sterk, foto's met flits (binnenshuis) zijn vaak overbelicht is, dit kan je meestal oplossen door de baby-mode te kiezen. Het blijft echter een onvolkomenheid.
- Uitvergroot zijn de foto's niet zo scherp als foto's van een Canon.

Op deze site wordt de camera trouwens zeer uitgebreid getest en ook met de FZ-8 vergeleken.
(tabs results & gallery)
http://www.cameralabs.com/reviews/PanasonicTZ3/

De TZ2 maakt trouwens geen echte 848x480 filmpjes maar blaast een 424x240 filmpje op. Als zo nu en dan je een beetje wil filmen moet je dus zeker geen TZ2 kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door german8 op 07-08-2007 15:13 . Reden: toevoegingen & correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Bedankt KlaasHof, hier heb ik echt heel aan en mede door deze informatie(incl. review) ben ik toch voor de TZ3 gegaan. De andere factor is dat ik de FZ8 toch gewoon te groot vindt. Wanneer ik het geld heb voor een dSLR zou de TZ3 een perfecte bijcamera zijn, de FZ8 zou ik in die situatie verkopen. Ik vind de specificaties van de TZ3 perfect voor het formaat ervan. Nogmaals bedankt voor de info KlaasHof.
Hij is besteld. (Digitalstreet.nl, de goedkoopste uit de pricewatch: 312 euro). Ik heb er ook een SD kaartje en een extra accu (geen originele) bij besteld. Ik kan niet wachten tot ie binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gaan uitkijken naar een compactcamera voor naast mijn Nikon D70s. Deze compact wil ik vooral op reis in augustus volgend jaar gaan gebruiken. Dit is dus over exact een jaar, ik vermoed dat de huidige generatie camera's tegen dan verouderd is...

Nu kan ik echter een Lumix TZ1 krijgen voor 100 euro (nieuw, met 1 gig SD), dit lijkt me een superprijs. Ik moet vanavond nog beslissen, dus heb niet de tijd nog veel research te doen. Wat denken jullie, doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ik heb vooral afgelopen dagen veel research gedaan en 100 euro voor een TZ1 lijkt me geen prijs. In de pricewatch zie ik em voor 186 euro op zijn goedkoopst, op marktplaats zie ik em helemaal niet goedkoop staan. Vergeleken met de TZ3 heeft ie een kleiner beeldscherm, 2MP minder en geen groothoek lens maar daarintegen een iets verder bereik(350mm tov 280mm), start ie iets sneller op en kan je zoomen terwijl je filmt. Ik zou er iniedergeval niet lang over na hoeven te denken voor die prijs. Als ie je niet bevalt kan je hem altijd nog doorverkopen. Overigens heb ik die informatie allemaal uit de link van Klaashof 2 posts terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:49:

hoi ik heb ook een TZ3 in het engels
kun je me ongeveer vertellen hoe jij hem in het nederlands kon krijgen
bedankt groetjes jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:27:
[...]

hoi ik heb ook een TZ3 in het engels
kun je me ongeveer vertellen hoe jij hem in het nederlands kon krijgen
bedankt groetjes jeffrey
Hoi,
Vandaag ook mijn engelse/aziatische versie opgehaald. Een stuk voordeliger zo! Graag zou ik ook willen weten hoe ik hem op Nederlands menu krijg. Zou dat kunnen?
groet Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vandaag is mijn TZ3 ook binnen gekomen. Na mijn vakantie van vorig jaar heb ik gemerkt dat mijn FZ10 prachtige foto's maakt, maar te zwaar en log is om steeds mee te nemen. Mijn ixus maakte weer net niet goede foto's. Dan is deze Travelzoom 3 wel een hele mooie brug.

Ik heb de blauwe versie en moet zeggen dat ik het materiaal van de lak niet lekker vond. Zo stroef... Ik had het in een oude minidisctasje gezet en de hele camera zat gelijk vol stof.

De foto's vind ik kwalitatief wel minder dan mijn FZ10, die moet ik dus maar houden voor concerten en andere moeilijke momenten.

Jammer dat ik niet de accu's van m'n FZ10 kon gebruiken...

En urrgh.. waarom heeft ie nou weer net een andere soort USB en DC-in ingang....

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 08-08-2007 00:13 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte panaZ3,

Ik zou heel graag weten hoe ik in het servivcemenu kom. Als je me zou willen mailen ?

nmsystems@chello.nl

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:52:
[...]

Geachte panaZ3,

Ik zou heel graag weten hoe ik in het servivcemenu kom. Als je me zou willen mailen ?

nmsystems@chello.nl

BVD
me to, kuin je toch gewoon hier posten?? Dan heeft iedereen er wat aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ja, naar mijn weten is daar niks illegaals aan. Wat de garantie zegt is weer een ander verhaal. Eigen risico dus.

Ik heb overigens alles op Engels staan, dat vind ik het prettigste werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8

Kan je naast de 19 talen nog meer instellen via het service menu?
Indien dit kan ben ik ook geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
KlaasHof schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:59:
[...]

Kan je naast de 19 talen nog meer instellen via het service menu?
Indien dit kan ben ik ook geinteresseerd.
Dingen als sluitertijd ofsow. Dat zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Twister336 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:51:
[...]

Waarom niet de TZ3? Die kost maar 20 euro meer. De verschillen zijn wel klein maar ik zou graag 20 euro extra betalen voor een iets beter scherm :)
De TZ2 was al boven haar budget en de TZ3 hadden ze niet bij de MM. Bovendien is de TZ2 goed genoeg qua scherm. Ik geloof zo dat de TZ3 nog beter is, maar je moet ergens een grens trekken en ik kan wel raden met wat voor afzetprijs ze aan komen zetten als je de nieuwste wil hebben en zij hem moeten bestellen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Weet iemand of de OIS-mode voor de "starry night"-scene nog aangezet kan worden? OK, je moet al een statief gebruiken om de 60s sluitertijd te gebruiken, maar zelfs een statief kan best trillen. En dan is de OIS wel handig..

de TZ3 heeft wel associaal veel scene-settings zeg.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik had gemerkt dat mijn 4GB SD-kaartje (niet SDHC), dus een 8GB SDHC van kodak gekocht. Dat werkt dus zonder problemen. Leuk. nu is het een echte travelzoom.

Met 5MP heb ik 12x zoom (EX-zoom) en 3300 foto's
Met 3MP heb ik 15x zoom (EX) en 5000 foto's
Zelfs met 7MP kan ik >2000 foto's maken.

Denk niet dat ik zoveel foto's maak op m'n vakantie. Mijn record staat nog steeds op 3000

(ik weet dat EX-zoom gewoon bijsnijden is, maar dan wel een crop op raw data, en niet wat je via je computer doet, dus dan heb ik liever dat de camera dat doet)

De dropdownmenu die verschijnt bij het indrukken van de func-knop vind ik zeer handig! En natuurlij ook de OIS die direct te benaderen valt met z'n dedicated knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi weet iemand hoe ik in het service menu kom!!!!!
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ik heb ook mijn TZ3 binnen en ben er heel erg blij mee, het enige wat me opvalt is dat wanneer is dat wanneer ik inzoom op erg fel licht (glinsterend licht van een reflectie van de zon op het water of op een auto) ik verticale paarse strepen in het beeldscherm zie. Deze zijn niet op de foto zelf waarneembaar. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:16:
[...]

me to, kuin je toch gewoon hier posten?? Dan heeft iedereen er wat aan :+
mail mij ook maar jeffreyvanderborst@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:52:
[...]

Geachte panaZ3,

jeffreyvanderborst@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Kan iemand al wat vertellen over het gebruik van het display in de praktijk.?

Heb gehoord dat bij veel zonlicht je het display nog slecht zou kunnen zien !

Voor mij dan een reden om voor de Canon 850 te gaan ,hoewel de zoeker hiervan minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Tja zie mijn post hiervoor, bij veel zonlicht en beweging komen er van die verticale strepen op het beeld, vooral als je inzoomt. Ik heb hier vooral last van bij zonlicht schitterend op het water (erg fel en altijd in beweging). Dit heb ik bij m'n vorige camera een stuk minder. Aan de andere kant is het niet zo hinderlijk dat je geen foto kan maken, maar inderdaad zou een digitale zoeker geen luxe zijn op de tz3, maar dat is met dit kleine formaat, zo een lens en beeldscherm simpwelweg niet mogelijk. Voor de rest vind ik het een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Wat ik begrepen had was ,dat het vooral ging om licht wat (van achter) op het display viel ,zodat je daardoor nog nauwelijks beeld had.
Trouwens geen specifiek TZ3 probleem maar algemeen met dit soort displays.
Misschien dat Pana zijn display verbeterd heeft.?
Als het in de praktijk maar werkzaam is kan ik er wel mee leven.
Trouwens in de vele reviews vond ik dit ook niet terug vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Gisteravond en vandaag zijn de eerste dagen met zon waarop ik deze camera heb kunnen gebruiken. De zon schijnt lekker nu dus ik ben net even voor de deur gaan spelen met de zon in m'n rug(recht op het display dus) en ik was niet ontevreden over het resultaat. Alles was nog helder zichtbaar. Daarnaast werd het nog beter zichtbaar toen ik de "High power" modus gebruikte. Ook is er een "High Angle" modus die ook nog wel wat zou kunnen verbeteren mbt de verschillende kijkhoeken. Het lijkt dus dik in orde ( een stuk beter dan m'n Colorshine laptop beeldscherm iig) maar zoveel praktijkervaring heb ik dus nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Door een digitaal display zie je altijd meer dingen dan wanneer de foto daadwerkelijk is gemaakt. Ik heb dit met verschillende camera's gehad, dus niet alleen met deze TZ3. Je kunt het direct testen door met die paarse lijnen een foto te maken, de foto ziet er anders uit.

De TZ3 heeft inderdaad 3 opties om je display op te lichten. "OFF", wat in de meeste gevallen voldoende is, "POWER LCD" voor als je veel lichtinval hebt (sterke zonnestralen enzo) en "HIGH ANGLE" speciaal bedoeld om boven een menigte een foto te maken. Camera boven je hoofd houden en je ziet alles nog perfect op het display. Dit is echt een pluspunt van deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Een reden voor mij om de TZ3 te overwegen is de 16:9 mode.
Bedoeling is weergave op mijn breedbeeldscherm zodat er boven en onder in beeld alle info behouden blijft.
geeft de TZ3 dan in 16:9 stand vol beeld of weer zwarte balken op de TV?

Een tweede probleem is het maken van een dia show,zelf gebruik ik hier MAGIX voor.
Echter bij het maken van een DVD moet alles teruggescaled worden naar DVDformaat (720x 576)
Wat ik wil is gebruik maken van de HD weergave van mijn scherm (1080x720)

Iemand hier al ervaring mee , of andere nuttige info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

moborunner schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:27:
Een reden voor mij om de TZ3 te overwegen is de 16:9 mode.
Bedoeling is weergave op mijn breedbeeldscherm zodat er boven en onder in beeld alle info behouden blijft.
geeft de TZ3 dan in 16:9 stand vol beeld of weer zwarte balken op de TV?

Een tweede probleem is het maken van een dia show,zelf gebruik ik hier MAGIX voor.
Echter bij het maken van een DVD moet alles teruggescaled worden naar DVDformaat (720x 576)
Wat ik wil is gebruik maken van de HD weergave van mijn scherm (1080x720)

Iemand hier al ervaring mee , of andere nuttige info ?
Geen zwarte balken op een 16:9 TV. Je stelt de output in op de camera, dan kies je tussen 16:9 en 4:3.

Kun je via moviemaker ofzo geen handmatige resolutie instellen ? Anders zijn er nog wel andere programma's die dat kunnen doen. Of je wilt per se dat het een DVD wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was nog maar net aan het proberen met de service menu's
vandaar dat ik wat voorzichtig was om gelijk te posten hoe het moet.

Intussen begrijp ik al veel meer wat je allemaal kan instellen
en wat er extra mogelijk is wanneer de camera in de service mode staat.

Een en ander staat beschreven in de service manual, deze vind je hier:
http://tsn.pasc.panasonic...E_PRINTB/DSC0703019CE.pdf

Nog veel meer staat beschreven in de documentatie die bij de calibratiesoftware zit.
(Heb ik gezien, maar (nog) niet in bezit...)
Zonder lichtbox en filters kun je de camera niet calibreren, dus blijf uit de calibratiemenu's !!!

Hoe het nu zit is dat zolang de camera in de service stand staat, de regionale beperkingen enz. uit staan.
Je kan dan dus elk van de 19 talen kiezen die in de firmware staan.
Iedere keer als je de camera uit zet zie je een gele driehoek met een uitroepteken ipv "Lumix"
dit geeft aan dat de camera in de service stand staat.

In het instellingen menu staat een extra optie "Pixel refresh" Dit is een optie die normaal alleen
op de L1K te vinden is. Dit is een optie om de dode pixel tabel te refreshen. Verschillende bronnen
geven verschillende informatie over deze optie. Van je kan zet gerust doen tot afblijven, want je hebt er
speciale apparatuur voor nodig. Een lightbox dus. Deze optie is mij onduidelijk, maar is wel anders dan de
dead pixel calibratie in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de tz3 ook gekocht omdat de foto's van mijn fuji f10 steeds meer gingen tegen staan, vaak niet echte scherpe foto's kleuren waren ook niet alles en buiten pakt hij vaak al een te hoge iso, en dan niet te praten over die purple fringing hier werd ik soms echt moe van.
Heb nu even 2 uurtjes met de tz3 gespeeld en moet zeggen ben echt wel onder de indruk, foto's zijn scherper en veel mooier van kleur en die ZOOM bereik dat is echt wel tof.

Zat eerst nog te twijfelen of ik de tz-3 wel zou kopen, maar heb er nu een goed gevoel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:40:
Ik was nog maar net aan het proberen met de service menu's
vandaar dat ik wat voorzichtig was om gelijk te posten hoe het moet.

Intussen begrijp ik al veel meer wat je allemaal kan instellen
en wat er extra mogelijk is wanneer de camera in de service mode staat.

Een en ander staat beschreven in de service manual, deze vind je hier:
http://tsn.pasc.panasonic...E_PRINTB/DSC0703019CE.pdf

Nog veel meer staat beschreven in de documentatie die bij de calibratiesoftware zit.
(Heb ik gezien, maar (nog) niet in bezit...)
Zonder lichtbox en filters kun je de camera niet calibreren, dus blijf uit de calibratiemenu's !!!

Hoe het nu zit is dat zolang de camera in de service stand staat, de regionale beperkingen enz. uit staan.
Je kan dan dus elk van de 19 talen kiezen die in de firmware staan.
Iedere keer als je de camera uit zet zie je een gele driehoek met een uitroepteken ipv "Lumix"
dit geeft aan dat de camera in de service stand staat.

In het instellingen menu staat een extra optie "Pixel refresh" Dit is een optie die normaal alleen
op de L1K te vinden is. Dit is een optie om de dode pixel tabel te refreshen. Verschillende bronnen
geven verschillende informatie over deze optie. Van je kan zet gerust doen tot afblijven, want je hebt er
speciale apparatuur voor nodig. Een lightbox dus. Deze optie is mij onduidelijk, maar is wel anders dan de
dead pixel calibratie in het service menu.
[/quote

hoi ik heb heb nu ook mijn camera in het nederlands gezet
maar is het nu zo dat die gele driehoek blijft staan ?of is dit slecht voor de camera
en hoe zet je hem terug zo als tie was groetjes jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

In een ander topic (welke cam van 250 tot 500 euro) werd om foto's gevraagd met weinig licht van de TZ3. Hier dus een paar foto's zonder flits op verschillende iso-waarden. Ik heb als onderwerp het toetsenbord van mijn prehistorische laptop in een uiterst donkere kamer genomen, met alleen TV-beeld en het LCD-scherm als omgevingslicht. ISO200 in de gewone stand, ISO400 en 800 in de intelligent-ISO stand. Klik op de foto's om het origineel te zien.

ISO 200:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_200_Thumb.JPG
ISO400:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_400_Thumb.JPG
ISO800:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_800_Thumb.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Smarron schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:11:
[...]
Geen zwarte balken op een 16:9 TV. Je stelt de output in op de camera, dan kies je tussen 16:9 en 4:3.

Kun je via moviemaker ofzo geen handmatige resolutie instellen ? Anders zijn er nog wel andere programma's die dat kunnen doen. Of je wilt per se dat het een DVD wordt ?
Ja, omdat het om vrij grote bestanden gaat en de resolutie op een DVD beter is dan een SVCD oid.
Of is er nog een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DVD formaat worden inderdaad een flinke stap naar beneden als je gaat resizen, dan hou je maar kleine foto's over. Heb je een xbox360 ofzo of kun je een bron via component/HDMI/VGA aansluiten op je TV ? Dan zou je bijv. een HD-DVD kunnen maken, of gewoon een foto-CD (data). Wordt het toch een DVD heb je denk ik weinig opties dan die je al had.

Ik sluit mijn SD-kaart in een cardreader aan op de xbox360 via USB. Ik verklein geen enkele foto. De foto's worden perfect weergegeven op de TV (componentaansluiting) en ik kan gewoon een slideshow uit laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Een HD-DVD is natuurlijk de oplossing,alleen heb je hiervoor wel een HD(Blue-ray) speler voor nodig en een HD brandbaar schijfje ,Beiden dus stinkend duur.
Mijn DVD speler kan wel weer upscalen naar 1080 maar dat is geen oplossing natuurlijk
Het schrijven van een Data foto cd op DVD lijkt mij de enige oplossing.
Zoals jij het doet via de SD kaart werkt natuurlijk perfect,maar ik wil juist een dia show met geluid etc maken.
Ik ga eerst eens een Data dvd maken in het originele formaat, en laat de TV het 16:9 formaat scalen.
Voordeel is dat als er teveel info wegvalt je terugkunt naar 4:3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gele driehoek blijft staan totdat je de camera uit de service stand haalt.
Dit doe je door de initial settings te doen.

Het is ook dat als de draaiknop op het rode camera icoontje staat en je
camera aan de computer aansluit de camera dan alleen kan verbinden met de
service software. Ik heb hem dan ook altijd in de intiligent ISO stand staan.

Je kunt trouwens de camera dan via de computer bedienen, deze optie zit
standaard in de service software.

De juiste software heb ik nog niet, maar ik heb wel software voor de FZ30 gevonden
die er zowat hetzelfde uitziet en mijn TZ3 kan aansturen.
Hier kun je deze, naast veel andere leuke info, vinden:
Panasonic LUMIX fun

Als eerste de eeprom data saven, je hebt dan tenminste een backup van je
calibratiedata. En gebruik is uiteraard geheel voor eigen risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

heb gister mijn tz3 binnen gekregen. bevalt prima.
wat ik alleen een beetje vervelend vind is dat er geen stand/scene opzit dat hij gewoon een foto maakt op 1/60 ongeacht de lichtomstandig heden. zelfs op de sportstand schiet ie op 1/30. als je ver inzoomt levert dit vaak bewogen beelden op.

is er geen mogelijkheid omdat ergens in te stellen, desnoods de firmware hacken?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Als er geen/ niet voldoende licht is kan je een helehoop moeite doen maar snelle sluitertijden i.c.m. bruikbare foto's kan je dan wel vergeten.

Wil je toch snelle sluitertijden: flits aan of hoogste iso waarde + lens wide open + eventueel onderbelichten. Over het resultaat laat ik me niet uit.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

maar zelfs als er genoeg licht is en de flitser staat aan zet ie hem op 1/30

zo'n foto kan makkelijk op 1/60 zoniet meer gemaakt worden en toch doet ie dat niet

wat ik zoek is dat hij ongeacht de lichtomstandigheden een minimale sluitertijd van 1/60 pakt (mijn nikon had dit in de sport scene) maar in de sport scene krijg ik nog heel snel bewogen fotos.

oftewel fotos op 1/60 die hij gewoon neemt en niet probeert te compenseren...

[ Voor 46% gewijzigd door Tusk op 14-08-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Het nadeel van deze camera was dat je niet handmatig sluitertijden kon selecteren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

dat kan bij mijn nikon ook niet, maar die sport stand had wel een als hierboven omschreven functie

heb deze foto bv in de sportstand gemaakt met mijn nikonneke :P
http://tusk.hyves.nl/fotos/68934802/0/TRs2/

zou je niet op een of andere manier (firmware ofzo) de properties van de scenes kunnen veranderen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Tusk op 14-08-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Smarron schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:47:
Het nadeel van deze camera was dat je niet handmatig sluitertijden kon selecteren ...
Met de "starry night"-setting kan je sluitertijden tot wel 60 secondes selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

iik moet juist 1/60 hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

kmf schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:56:
[...]

Met de "starry night"-setting kan je sluitertijden tot wel 60 secondes selecteren.
15, 30 en 60 seconden ja. (Overigens wel leuk om een keer uit te proberen).
Maar geen sluitertijden van minder dan 1 sec. ofzo. Dit vind ik ook het nadeel van de camera. Mijn vorige cam had dit wel en was toch wel handig.

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.