Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Smarron

The bend

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:32:
Ziet er allemaal erg veelbelovend uit! Ik heb elders gelezen dat de TZ2 iets beter zou zijn dan de TZ3 qua ruis, omdat hij een iets grotere CCD heeft met minder MP's. Is dat ook zo? Smarron, heb jij hem zelf al, de TZ3? Zou nét kunnen geloof ik?
Nee, ik wil eerst echte reviews zien van de wat bekendere digicam sites, voordat ik hem koop.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Daar wacht ik ook op! Ik heb alleen geen idee hoe lang zoiets normaal duurt. Dpreview, letsgodigital ken ik, zijn er nog meer waardevolle reviewsites?
Ik ga in juni op vakantie en moet dan zeker mijn nieuwe camera hebben. Is dat haalbaar, qua reviews? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb nog een review gevonden van de TZ2, vrij uitvoerig, wel engelstalig:
http://www.trustedreviews...anasonic-Lumix-DMC-TZ2/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Geen matches
Bij de TZ2 kan je niet optisch zoomen tijdens het filmen terwijl de TZ1 dat wel kon. 8)7 Beetje jammer van Panasonic, aangezien die verder met OIS wel leuk is om wat filmpjes mee te maken.
Weet iemand toevallig hoe dat bij de TZ3 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Geldt helaas voor de TZ3 ook, heb ik al meermalen gelezen. Zonde wel he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Ja inderdaad zonde.

Hoe lang zal de TZ1 nog ongeveer te krijgen zijn (vanwege de TZ2 en TZ3)?
Want hij staat nu voor € 200,- in de pricewatch wat opzich een mooie prijs is vind ik.
En zal die prijs nog naar beneden gaan voor de zomervakantie? Want mijn ouders willen dan een digitale cam kopen, maar als die over een poosje niet meer te krijgen is is het nu misschien wel een beter moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Volgens mij kun je wel zoomen met de Panas tijdens het filmen.........

je moet alleen eerst het geluid uitschakelen :+

Wat betreft de prijzen van de TZ1 kan ik je alleen maar zeggen dat het wellicht slim is om de camera nu te kopen aangezien de winkel waar ik werk hem al maanden niet meer heb gekregen. De partijen in het buitenland zullen snel opraken. Is de prijs van de TZ2 overigens al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Oke, ik zal m'n ouders eens over proberen te halen. :)

De TZ2 en de TZ3 staan al in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
TZ1 besteld. *O* Komt als het goed is dinsdag thuis.

Nou heb ik bij een andere winkel in de buurt een TakeMS Hyperspeed 2GB 133x besteld. Deze moet gewoon gaan werken toch? Ik kon in ieder geval nergens iets vinden dat die niet zou werken met de TZ1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Geen matches
-DG- schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:33:
TZ1 besteld. *O* Komt als het goed is dinsdag thuis.

Nou heb ik bij een andere winkel in de buurt een TakeMS Hyperspeed 2GB 133x besteld. Deze moet gewoon gaan werken toch? Ik kon in ieder geval nergens iets vinden dat die niet zou werken met de TZ1. :)
waar heb je m besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Digitalstreet.nl :) Aangezien die daar het goedkoopst is en de shopsurvey goed is.

Kaartje overigens bij Digitique omdat ik daar elke dag bijna in de buurt kom.

[ Voor 32% gewijzigd door -DG- op 24-03-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:03
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Geen matches
Dat ziet er vrij goed uit.

Twee grootste nadelen zijn het gebrek aan manuele instellingen en de lichtzwakke lens.
In de review staat dat ISO400 even goed is als ISO200 bij de TZ1 maar door het verschil in lichtsterkte van de lens is dat voordeel bijna verdwenen (F3.3-4.9 vs. F2.8-4.2).
Het zal dan ook behoorlijk lastig zijn om een smalle scherptediepte te krijgen met deze camera.
Maar het is wel positief dat Panasonic eindelijk iets doet aan de slechte ruisonderdrukking van hun camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
En zijn slechte sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geen matches
Ik vind de sample foto's overigens vrij "plat" voor een compact camera. Er lijkt weinig leven in te zitten. Dat kan natuurlijk ook komen door de grauwe luchten etc. Ik wacht eigenlijk op een review van d-preview kwaliteit. Op zich lijkt het een interessant toestel maar ik ben er nog niet achter of de hogere prijs de aanschaf boven een TZ1 kan verantwoorden.

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 27-03-2007 22:35 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
-DG- schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:49:
Digitalstreet.nl :) Aangezien die daar het goedkoopst is en de shopsurvey goed is.

Kaartje overigens bij Digitique omdat ik daar elke dag bijna in de buurt kom.
Digitalstreet is een prima winkel, online als de winkel in Beuningen zelf. Ben benieuwd naar wat foto's!
Nou, ik ben niet ontevreden over het resultaat. De vorige sample images vond ik er een stuk minder mooi uitzien. Mega OIS werkt erg goed. ISO is verbeterd t.o.v. de TZ1. Alleen de prijs he.
Bor de Wollef schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:32:
Ik vind de sample foto's overigens vrij "plat" voor een compact camera. Er lijkt weinig leven in te zitten. Dat kan natuurlijk ook komen door de grauwe luchten etc. Ik wacht eigenlijk op een review van d-preview kwaliteit. Op zich lijkt het een interessant toestel maar ik ben er nog niet achter of de hogere prijs de aanschaf boven een TZ1 kan verantwoorden.
Ideale omstandigheden zijn er nog steeds niet nee, maar juist zulke omstandigheden laten zien of de camera goed is. Hopen dat dpreview een review maakt van deze camera.

En weer een review erbij: http://www.popphoto.com/cameras/3989
Eveneens behoorlijk positief.

En nog meer moois: http://www.pbase.com/jogy/tz3
Mooie vergelijking tussen een TZ3, een TZ1 en een G7

[ Voor 6% gewijzigd door Smarron op 27-03-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Vergelijking TZ3 en LX2: http://www.pbase.com/viztyger/tz3_vs_lx2

ISO vergelijking TZ3: http://www.pbase.com/viztyger/tz3_iso_series

Vergelijking TZ3 en Canon S3: http://photowiz.smugmug.com/gallery/2618319#138333529

Low light/ISO samples: http://slije.110mb.com/index.html

edit:
Sorry, had een edit moeten zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Smarron op 27-03-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
Smarron schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:43:
Ideale omstandigheden zijn er nog steeds niet nee, maar juist zulke omstandigheden laten zien of de camera goed is. Hopen dat dpreview een review maakt van deze camera.
dpreview komt na de Olympus SP550UZ review met de TZ3 review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is er al duidelijkheid over verschil in kwaliteit tussen de TZ2 en de TZ3 ? (eerdere opmerking van fotomieke over "grotere CCD heeft met minder MP's"...)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
En meer shoots van de TZ3:

http://www.flickr.com/pho...2/sets/72157600040619907/

Ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Matched: fuji
Smarron schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:43:
Hopen dat dpreview een review maakt van deze camera.
Simon Joinson, dpreview.com :
I am quite happy to publish my current 'in progress' list - i often do, with the proviso that it is a moveable feast:
Panasonic TZ3 (with a few TZ2 bits) - this week for sure
Casio EX-V7 - maybe late next week.
Nikon P5000
Canon TX1
Fuji F31 (quick update to the F30 review)
Olympus Stylus 1000 (been going on so long it may never make the cut)
When they arrive: Sony H9/H7
Off the top of my head, that's it
S
--
Simon Joinson, dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Nou, ben echt heel benieuwd! Ook eindelijk foto's met verschillende objecten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Geen matches
Op DCResource staan intussen de sample foto's.

De meeste zien er toch heel goed uit. Alleen de sterke ruisonderdrukking is duidelijk zichtbaar bij de hoge-ISO foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Ben benieuwd of de prijzen een beetje dalen. In de VS is de camera al te krijgen voor ongeveer $ 300,- (omgerekend € 209,- !!). Hier vragen ze bijna € 400,- wat ik een belachelijke prijs vind.

Legaal importeren bespaar je volgens mij dan nog € 100,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
Smarron schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:37:
Ben benieuwd of de prijzen een beetje dalen. In de VS is de camera al te krijgen voor ongeveer $ 300,- (omgerekend € 209,- !!). Hier vragen ze bijna € 400,- wat ik een belachelijke prijs vind.
Dan Ebay je 'm toch uit Hongkong... 300-325 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Geen matches

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
DP durft zijn vingers niet te branden aan een vergelijking met een Sony H2/ Canon S3, beetje laf. Vergelijking met de Fz serie is ook al niet aan de orde. Tijd voor DP om eens orde op zaken te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik heb de startpost even aangepast.

@mig29:
Ik had heel graag een vergelijking gezien met de Fuji s6500fd. Die heeft ongeveer hetzelfde bereik.
Waarom ze met die Casio hebben vergeleken is mij een raadsel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, de reviews duiken hier en daar op. Wat zijn jullie indrukken? Ze zijn het vrijwel eens over de mindere kwaliteit boven de 400ISO, maar dat vind ik geen verrassing. De overall fotokwaliteit is niet super (soft en wellicht iets teveel compressie op de hoogste kwaliteit) en DP vindt het niet kunnen inzoomen met filmen toch wel een extra nadeel en het niet in kunnen stellen van de sluitertijd.

Ik blijf gecharmeerd van de mogelijkheden en als de prijs een beetje gaat dalen zal ik deze mogelijk kopen. Ik vind € 400,- wel te duur. De Fuji F650 blijft gezien het zeer grote prijsverschil (kost slechts € 159,-) een belangrijke concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik vind de sample-gallery van dpreview er prima uitzien. Ik denk dat je het meer als een "have fun" camera moet zien die met z'n nagenoeg perfecte walkabout zoombereik erg prettig is als Travel Zoom. De pixel-peepers moeten maar met een dSLR gaan sjouwen zolang de fabrikanten (Fuji daargelaten) nog met die kleine sensortjes blijft frotten.

Die ~325 euro op ebay (Hongkong) blijft me toch bezighouden... 't is dat ik ook de Sony H9 op m'n verlanglijstje heb staan...

[ Voor 15% gewijzigd door catchingfire op 05-04-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen matches
Ik ben nu aan het spelen met de TZ3 en het bevalt wel. Als ik de scherpte vergelijk met mijn EOS 30D, dan valt het heel erg mee (ik had erger verwacht). De ruis is erg, maar valt op de meeste foto's niet op. Het bereik komt volgens mij wel aardig overeen met de claims en helemaal ingezoomd is de lens nog steeds goed scherp. Het is wel een camera voornamelijk voor buiten, want binnen moet je altijd flitsen.

Wat me alleen opvalt is dat als ik een foto neem met de EOS en de TZ3 van hetzelfde voorwerp met dezelfde belichting en op dezelfde ISO, dat de TZ3 er f4.9 en 1/400s van maakt, en de EOS f5.0 en 1/800s. Dat vind ik toch wel een groot verschil. Ik weet dat de ISO100 van de EOS eigenlijk ISO125 is, maar dan mis ik nog steeds 3/4 stop aan licht met de TZ3.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
HIER staan een zooi foto's geschoten met de TZ3. Erg mooie resultaten!

Een paar sneak pics:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/203/446029550_4357326f24.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/174/448109510_c2ea539d98.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/231/446029646_e7a5cb673e.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/188/440317890_281aff2b55.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/190/440319091_cd89b7267c.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/174/436989790_3ca282c5fe.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/193/448113301_66099f8f2a.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Smarron schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 08:08:
HIER staan een zooi foto's geschoten met de TZ3. Erg mooie resultaten!
"mingthein" is niet zomaar een hobbyist blijkt:
I'm a pro photographer in Malaysia, who also writes for Click Magazine reviewing digital cameras. And yes, I've used just about everything out there. In the last year: Nikon D40, D40x, D50, D80, D200, D2H, D2Hs, D2x, P5000; Canon 20D, 30D, 350D, G7; Panasonic L1, LX1, LX2, TZ1, TZ3, FZ5; Olympus E500, E330; Leica M8; Fuji F10, F11, F30, S6500, S9000; Ricoh GRD...and god knows how many lenses. My normal kit is a slew of the Nikon DSLRs, a F10, and the GRD. And now the TZ3.
Zijn view over de TZ3:
My thoughts on the TZ3:

- it's an incredibly flexible package to give you that much range, whilst maintaining pretty damn impressive lens quality. The lens on this thing is right up there with the best I've used, period - in terms of distortion, sharpness, vignetting, lack of CA...

- I wish there was some control over NR - I'd rather deal with it later than have the camera blotch it out for me. Often I have to add some noise to my ISO 800 shots to make them look natural. 1250 and 3200 are not useable, period.

- Set in Natural mode, there is a lot of latitude for PS - though the images may be soft and dull, they are actually very workable. I like this.

- It's fast! At low ISO, I clock mine at 4.5fps. At higher ISOs above 400, I clock it at 3fps.
- Battery life could be improved, but hey, with a screen that big...

- Somebody please tell panasonic to enable longer shutter speeds without having to use the scene modes.

- High ISO performance is inconsistent, and depends a lot on the ambient white balance. For daylight but low light shots, even ISO 800 is on par with the Fujis. In incandescent, 400 can turn out unuseable. Changing white balance doesn't help - I suspect a lot of it has to do with the sensor.

Bottom line is that I like this thing a LOT. And although there have been some low light situations where I wished I'd had one of my SLRs and a fast prime or two, I don't think there were too many other situations where I missed the shot because of my camera.
Hope this helps (and doesn't open up a huge can of worms!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Idd, het is zeker geen amateurfotograaf. Maar op deze manier wel leuk om te zien wat een camera eigenlijk allemaal wel niet in huis heeft. Hij deelt wel dezelfde conclusie als de rest van de reviewers, hogere ISO's tonen mindere resultaten. De foto's die ik zie vind ik er zeer goed uitzien, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Hoewel het mooie foto's zijn vind ik het resultaat voor een pro fotograaf nog niet heel erg super moet ik zeggen. Zeker niet in vergelijking met de prijs van het toestel. Daarbij is het weer niet duidelijk wat er aan nabewerking is gedaan (zeker niet gezien hij sommige foto's workable noemt).

Wat wel interessant is is de volgende opmerking:
My normal kit is a slew of the Nikon DSLRs, a F10, and the GRD. And now the TZ3.
Ofwel: hij heeft de TZ3 aan zijn eigen kit toegevoegd voor normaal werk.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 08-04-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Bor de Wollef schreef op zondag 08 april 2007 @ 10:33:
Hoewel het mooie foto's zijn vind ik het resultaat voor een pro fotograaf nog niet heel erg super moet ik zeggen. Zeker niet in vergelijking met de prijs van het toestel. Daarbij is het weer niet duidelijk wat er aan nabewerking is gedaan (zeker niet gezien hij sommige foto's workable noemt).

Wat wel interessant is is de volgende opmerking:

[...]

Ofwel: hij heeft de TZ3 aan zijn eigen kit toegevoegd voor normaal werk.
Een pro fotograaf met een amateur camera, dat moet wel duidelijk zijn. Zet ik deze cam naast de Sony T100 (prijs ongeveer gelijk) is mijn keuze wel duidelijk.

De fotograaf is er verder ook positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Smarron schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:40:
[...]
Een pro fotograaf met een amateur camera, dat moet wel duidelijk zijn.
Ik snap niet direct wat je bedoelt. Veel pro fotografen hebben een goedkope compact bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Bor de Wollef schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:41:
[...]

Ik snap niet direct wat je bedoelt. Veel pro fotografen hebben een goedkope compact bij zich.
Die deze TZ3 dus zeker de moeite waard vindt.

Ik vind de foto's erg mooi, jij vind ze meevallen. Ik vraag me af welke compacts dan veel mooiere resultaten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Smarron schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:59:
[...]
Die deze TZ3 dus zeker de moeite waard vindt.
Of simpelweg de camera heeft gekregen / elke maand een ander toestel heeft. Het zegt niet per definitie iets. Het is immers niet de enige compact in zijn kit.
Ik vind de foto's erg mooi, jij vind ze meevallen. Ik vraag me af welke compacts dan veel mooiere resultaten geven.
Het is niet zo zeer dat ik ze niet mooi vind maar meer dat ik het idee heb dat het een en ander nogal wat nabewerking heeft gehad. Misschien heb ik mij wat ongelukkig uitgedrukt waardoor ik het verkeerde beeld gaf. Het zijn allemaal overigens foto's die niet zo heel erg veel over het toestel zeggen omdat het allemaal dermate "gemaakte" composities zijn waardoor je de foto's bv niet kunt vergelijken met foto's uit andere toestellen. Ik had liever wat minder zorgvuldig gekozen composities gezien waarvan we zeker konden zijn dat deze niet nabewerkt waren. Dat vind ik interessanter dan hoogstandjes waar aan gesleuteld is.

Jammer overigens dat de foto's geen EXIF info hebben (toch nabewerkt misschien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen matches
Bor de Wollef schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:13:
Het is niet zo zeer dat ik ze niet mooi vind maar meer dat ik het idee heb dat het een en ander nogal wat nabewerking heeft gehad....
Dit zegt meneer Ming over "nabewerking":
No cropping. I'm using the different aspect ratios of the CCD. I don't believe in cropping unless it's to an aspect ratio that your camera can't give - that's one of the reasons the TZ3 rocks. Otherwise, why buy a high res camera to throw away 3/4 of that? The amount of PS work? Not any more than I'd apply to the RAW images I get out of my Nikons, if that helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Ofwel niet gecropped maar over andere nabewerkingen (curves bv) wordt niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Bor de Wollef schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:43:
Ofwel niet gecropped maar over andere nabewerkingen (curves bv) wordt niets gezegd.
The amount of PS work? Not any more than I'd apply to the RAW images I get out of my Nikons, if that helps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Geen matches
Niet meer dan aan zn andere foto's... lekker vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Dan zullen we z'n andere werk moeten vergelijken met deze foto's, maar gezien z'n manier van reageren, maak ik eruit op dat de foto's prima zijn.

Check even het dpreview forum. Meneer is onwijs actief op het forum met erg veel verschillende soorten foto's. De 1 nog mooier dan de andere.

Na wat sample foto's nu ook de review op DC Resource verschenen:
http://dcresource.com/rev...mc_tz3-review/index.shtml

Vreemd puntje: Ze zeggen dat de camera geen USB 2.0 support heeft, maar volgens mij (en wat andere sites klopt dat niet).

[ Voor 31% gewijzigd door Smarron op 09-04-2007 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Ofwel: inderdaad gephotoshopped en daardoor imho niet geschikt als referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Dan zul je het moeten doen met de resultaten van de grote reviewsites. Materiaal genoeg zonder tussenkomst van PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:22
Geen matches
Leuke camera heb hem alleen nog niet in de winkel zien liggen?
Ik kwam nog review tegen van diskidee.be .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen matches
Ik heb hem al een paar weken, gehaald bij www.fotostarink.nl in Eindhoven. 1 puntje wat de reviewers vergeten op te merken is dat bij minder licht (4x30W halogeen) de camera bijna niet kan scherpstellen. Zeker als je een beetje inzoomt lukt het keer op keer niet, ook op vlakken waar je redelijk wat contrast ziet. Erg vervelend, maar bij weinig licht gebruik ik mijn EOS 30D wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Geen matches
De genoemde fotograaf heeft deze compact als aanvulling op z'n DSLR-set en daarnaast heeft ie er nog een GR-D bij... dat is heel wat anders dan wanneer de tz3 je enige camera is.
Ik zou (als dit m'n enige camera zou zijn) dus niet al te veel waarde hechten aan zijn oordeel maar vooral kijken naar wat je zelf zoekt. (hoewel het leuk is om te zien waartoe dit ding in staat is met goede nabewerking).

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

Geen matches
Ik zit te twijfelen tussen de tz2 en de tz3. Kan iemand mij vertellen hoeveel foto's per seconde ik kan maken met de tz2 in vergelijking met de tz3. Het is voor mij een vereiste dat ik snel achter elkaar foto's kan maken namelijk. Ik vind in de specificaties wel de term "burst shooting" terug, maar dan alleen bij de tz3.

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik hoop de TZ3 morgen binnen te hebben maar ik zou graag willen weten welke SD card jullie mij aanraden als ik ook goed wil filmen met m'n fototoestel. Moet ik dan gelijk kiezen voor een Extreme versie van sandisk of is dat overbodig? en waar zijn ze het goedkoopst te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches
Ik heb mijn TZ3 twee dagen geleden mogen ontvangen en heb van het weekend het één en ander uit kunnen testen. Aangezien ik de camera pas twee dagen heb, geef ik alleen mijn eerste indruk. Ik heb met een Sandisk SD 1 GB kaartje getest. Ik verwacht echter binnen enkele dagen een Kingston Ultimate SD 2GB te mogen ontvangen.

Mijn vorige camera was een Nikon E3100 van bijna 4 jaar oud, zo mijn referentiemodel was niet super. Echter voordat ik deze camera kocht, heb ik me wel verdiept wat er zowel was. Mijn keus ging uiteindelijk tussen de Ixus 900Ti en de TZ3. Ik heb voor de TZ3 gekozen vanwege zijn zoom. Hoewel de foto's van de 900Ti beter zijn, vond ik de zoom belangrijker. Ik maak gewoon foto's voor fun en doe er van de rest niks mee (behalve bekijken ;-)). Geen PS bewerkingen ed.

Toen ik de camera uit de doos haalde viel me op dat de camera vrij zwaar was en iets groter was dan verwacht. Met name de lens is vrij fors, de 10x zoom moet toch ergens blijven ;-). Maar het blijft een uitermate geschikte camera om gewoon in je spijkerbroek mee te nemen. TZ = TravelZoom
Alles voelt vrij solide aan, het is jammer dat het klepje van de batterij/sd houder en het klepje van de kabels van plastic zijn.

De camera heeft een gigantisch 3"scherm wat best lekker is als je er aan gewend bent. Een grappige feature die ik tegenkwam was dat je het beeldscherm zo kan instellen dat je het scherm kan bekijken als je de camera boven je hoofd houd. Op een één of andere manier worden het beeld anders weergegeven zodat je ze goed van onderen kan bekijken.

Omdat ik van een oude camera afkom, kan ik weinig zeggen hoe goed de camera presteert qua snelheid. Ik vind het al heel wat dat ik (bijna) meteen een andere foto kan maken ipv 8 seconden wachten.

Ik heb niet enorm veel kunnen testen, maar de plaatjes die ik geschoten heb, vond ik goed. Het noise probleem wat regelmatig genoemd wordt, heb ik niet gezien. Ik ben dan ook geen professional en de tz3 is natuurlijk gewoon een point & shoot camera. Verder kon ik gewoon foto's met vliegende vogels schieten met 10x zoom zonder dat ze onscherp waren. Het viel me wel op dat de camera niet kon scherpstellen op 10x indien het object zich binnen 1 meter bevond (9x werkte wel!!)

Het enige wat me tegenvalt is de kleurintensiteit. Ik heb al mijn foto's op 'automatic' geschoten, maar een vriend en ik waren het er unaniem overeens dat de kleuren van de E3100 die van de tz3 (en zijn Ixus 800IS) overtrof. Misschien dat ik dat kan veranderen met wat instellingen.

Oordeel zelf (alle foto's komen direct van de camera en zijn niet bewerkt): Je ziet het misschien niet, maar de foto's zijn vanaf hetzelfde punt geschoten. Omdat de TZ3 een wide-angle lens heeft lijkt de foto iets eerder te beginnen.
Foto 1 TZ3: www.planet.nl/~vlist217/TZ3-1.JPG
Foto 1 E3100: www.planet.nl/~vlist217/E3100-1.JPG

Foto 2 TZ3: www.planet.nl/~vlist217/TZ3-2.JPG (werkt niet ivm diskquota Planet)
Foto 2 E3100: www.planet.nl/~vlist217/E3100-2.JPG (werkt niet ivm diskquota Planet)

EDIT LOST: nou je het zegt, het wit is idd beter en minder blauw. Misschien te lang foto's van de camera gezien. Maar toch vind ik het opmerkelijk dat we beide de foto van de oude camera er in eerste instantie eruit halen als mooier.

[ Voor 6% gewijzigd door svdvlist2 op 24-04-2007 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
svdvlist2 schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:34:[..]Het enige wat me tegenvalt is de kleurintensiteit.[...]
Ik vind persoonlijk de foto's van de TZ3 mooier, frisser. De E3100 heeft imo teveel een blauwige waas over de plaat heenhangen. Dit is met name goed te zien als je kijkt naar de witte delen in de foto's. De TZ3 geeft zet een helder wit neer, daar waar de E3100 deze dus blauwig, (paarsig zelfs?) be-zweemt (imho)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
Geen matches
Zou een eigenaar van een TZ3 mij kunnen vertellen of er een panorama mode op zit? dus dat ik panorama foto's kan maken van 3 verschillende foto's die aansluiten zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Dat kun je denk ik sowieso beter met losse software doen, gewoon een aantal foto's naast elkaar maken (met genoeg overlap) en die in zo'n programma gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
Geen matches
-DG- schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:03:
Dat kun je denk ik sowieso beter met losse software doen, gewoon een aantal foto's naast elkaar maken (met genoeg overlap) en die in zo'n programma gooien.
Ik wist niet dat daar software voor was? :o Heb je toevallig een linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Geen matches
iceme schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:10:
[...]
Ik wist niet dat daar software voor was? :o Heb je toevallig een linkje
The Panorama Factory werkt heel goed maar daar hangt helaas een fors prijskaartje aan vast ($70 :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:30:
[...]
Ik vind persoonlijk de foto's van de TZ3 mooier, frisser. De E3100 heeft imo teveel een blauwige waas over de plaat heenhangen. Dit is met name goed te zien als je kijkt naar de witte delen in de foto's. De TZ3 geeft zet een helder wit neer, daar waar de E3100 deze dus blauwig, (paarsig zelfs?) be-zweemt (imho)
Op de grotere fora was elke bezitter het vrijwel eens dat de TZ3 veel mooiere kleuren weergaf, levensechter. De foto's van hierboven lijken dat inderdaad ook te zijn. :) Teveel blauw is inderdaad niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Geen matches
Ik heb de camera nu een paar weken in bezit en zal binnenkort mijn ervaringen posten. Voor mensen die nieuwsgierig zijn naar foto's, ik heb er een paar geupload. Bekijk ze en oordeel zelf. Ik heb geprobeerd om verschillende soorten foto's te uploaden. Foto's zijn uiteraard ONbewerkt.

Korte review:
Ik ben in eerste instantie tevreden over de camera. De kleuren komen levensecht over en vind de foto's er verder prima uitzien. Met name de 10x zoom is relax, maar de camera is toch klein genoeg om deze gewoon als pocketcamera mee te nemen. De camera wijst voor zichzelf qua instellingen. Voor het maken van foto's laat ik de instellingen aan de camera over. Verder verwijs ik naar de foto's. Ik kan veel vertellen, maar het gaat uiteindelijk toch om het resultaat!!

Verder zien de filmpjes er prima uit, al vreten ze wel veel memory (3 min 174MB) Je moet alleen de Image stabilizer uitzetten voor het beste resultaat. Raar maar waar.

Nadelen:
- indoor foto's zijn erg ruizig. Met name als je ze op de computer bekijkt. Zie foto 7 en 8. Maar ik denk dat als je de foto's afdrukt op 10x13, je het amper merkt.
- accuduur. Als je een hele dag opstap gaat moet je zeker een tweede accu hebben. Ik had het probleem dat mijn batterij telkens om 4 uur 's middags leeg was.
- ik heb regelmatig met onscherpe foto's te maken. Of het de camera is, of dat ik teveel beweeg ben ik nog niet achter. Het zijn namelijk altijd foto's die je snel ff wil nemen.
- Zoomfunctie met filmen.

Foto 1: Nightview 1, ISO 100, F/3.3, 1,0 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto1.JPG
Foto 2: Nightview 2, ISO 100, F/3.3, 2,5 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto2.JPG
Foto 3: Nacht, ISO 200, F/3.3, 1/20 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto3.JPG
Foto 4: Dag 1, ISO 100, F/4,5, 1/640 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto4.JPG
Foto 5: Dag 2, ISO 100, F/3.3, 1/800 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto5.JPG
Foto 6: Dag 3, ISO 100, F/8.0, 1/250, www.planet.nl/~vlist217/Foto6.JPG
Foto 7: Indoor 1, ISO 800, F/3.3, 1/15 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto7.JPG
Foto 8: Indoor 2, ISO 640, F/3.3, 1/30 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto8.JPG
Foto 9: Dag 4, ISO 100, F/3.3, 1/1000 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto9.JPG
Foto 10: Macro, ISO 100, F/3.3, 1/160 sec, www.planet.nl/~vlist217/Foto10.JPG

[ Voor 42% gewijzigd door svdvlist2 op 21-05-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Foto 7 en 8 zijn inderdaad behoorlijk ruizig. De automatische stand zet hem ook vrij snel op 800ISO. Er schijnt een instelling te zijn, dat je hem kunt locken op 400ISO. Kun je dan nog eens een foto posten ?

De foto's zijn inderdaad wat onscherp. De laatste foto ziet er mooi uit. Ik neem aan dat je IS aan hebt staan ? Je hebt hierin ook 2 opties geloof ik ?

Als ik deze vergelijk met de foto's van de reviewsites denk ik dat het niet aan de camera ligt (nofi). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik vind wel de kleuren erg mooi! Ik heb hem gisteren besteld, na dat mijn Fuji E550 het heeft begeven (na 10.000+ foto's)... Getwijfeld tussen de canon A710 en de TZ3, ik kan nu alleen maar hopen dat ik de goede keuze heb gemaakt... Prijs was nu 339,= (bij de Pricewatch winkel moest ik voor 2 euro minder 1-2 weken wachten)...

Ik ga wel op zoek naar de Max 400 ISO instelling, gezien bovenstaande "binnen-foto's"...

Ik ben erg benieuwd!!

[ Voor 11% gewijzigd door joeltje op 04-06-2007 10:42 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Geen matches
is iemand ooit een review tegengekomen van de TZ3 vs de ricoh caplio R5? ik heb die laatste namelijk maar hij bevalt me vrij slecht. in schemer-omgevingen weigert het ding scherp te stellen, en dat is ook bijvoorbeeld 's avonds, binnenshuis al het geval met de lichten aan. ik had deze gekozen over de TZ1 vanwege het groothoek bereik, maar nou zie ik dat panasonic ook niet stil heeft gezeten. zou het de moeite waard zijn om over te stappen? die r5 raak ik nog wel kwijt, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen matches
Mijn TZ3 wil ook niet scherpstellen bij te weinig licht als je verder inzoomt dan 3x. En dat is bij best wel veel licht dus het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geen matches
Helpt het "Zoek licht" op de camera dan niet?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen matches
Niet echt. Bij dichtbij foto's (<50cm) zit het net wat buiten het midden van de lens. Bij de wat verderaf foto's geeft het te weinig licht. Het kan overigens ook liggen aan de scene instelling, dat moet ik eens proberen (op nacht foto zetten oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geen matches
Uit de manual:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMGYGMJL.jpg

kun je iig je iso op een max. zetten...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Voor de bezitters van de TZ3. Hoe zit het met de snelheid voor het overzetten van de foto's van camera naar PC ? Ik las hier dat er geen USB 2.0 High speed support op zit. Dit zou betekenen dat de transfersnelheid slechts 1mb/sec zou zijn ? Kan iemand dat bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben niet zo'n die-hard fotograaf als de meesten op dit forum, dus ik zou graag wat advies willen hebben van de echte kenners!

Ik ben van plan om in september te gaan backpacken in Nieuw Zeeland. Uiteraard ben ik van plan daar wat foto's te schieten! Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe digitale camera en me oog is gevallen op de DMC-TZ3 van Panasonic. Ik ben van plan om daarnaast een imagetank of externe HDD aan te schaffen zodat ik de foto's ook nog een beetje kan bewaren :)

Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1. Doe ik er goed aan de DMC-TZ3 aan te schaffen, of is dit misschien een beetje overkill voor vakantie foto's?
2. Zijn er misschien ook nog andere camera's die in jullie ogen beter gebruikt kunnen worden voor mijn trip :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27
Geen matches
Het downloaden van de foto's duurt inderdaad even, het is geen USB 2.0 maar goed daarna heb je ook wat. ;)

Persoonlijk vind ik als niet die-hard fotograaf de TZ3 een ideale reiscamera. TZ staat ook voor travelzoom. Er zitten van die specifieke reis opties op die je niet veel terug ziet, zoals het bij kunnen houden van de tijdzone waar je zit. Bijhouden op welke reisdag een foto is gemaakt door het begin en einde van je reis op te geven en er zit een optie op dat je een foto kan maken van een plattegrond (bijvoorbeeld van de metrolijn ergens of zo) en die snel weer op kan roepen.

En niet te vergeten het hele flexibele zoombereik en dat alles in een klein pakketje. Ik ben er erg blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Geen matches
Smarron schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:08:
Voor de bezitters van de TZ3. Hoe zit het met de snelheid voor het overzetten van de foto's van camera naar PC ? Ik las hier dat er geen USB 2.0 High speed support op zit. Dit zou betekenen dat de transfersnelheid slechts 1mb/sec zou zijn ? Kan iemand dat bevestigen ?
Je hebt al een supersnelle USB 2.0 kaartlezer voor 8 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Ja, een cardreader is ook niet weg te denken tegenwoordig, maar niet iedereen heeft zoiets. Dan vind ik het vooral bij andere mensen thuis wat lastig. Maar goed, het zijn kleine dingen. Mijn keuze staat eigenlijk toch al vast. Nog een klein weekje wachten en dan heb ik er ook 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geen matches
Ik heb hem net binnen, en ben erg onder de indruk op het eerste gezicht. Ik moet alleen de batt. nog opladen, dus met een paar uurtjes weet ik weer wat meer...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
joeltje schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:46:
Ik heb hem net binnen, en ben erg onder de indruk op het eerste gezicht. Ik moet alleen de batt. nog opladen, dus met een paar uurtjes weet ik weer wat meer...
Ik zojuist besteld. :z Hopelijk kan ik hem vandaag nog ophalen!

Er gaat bij mij een 4GB SDHC-kaartje class6 in van Kingston. Dat moet wel goed gaan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geen matches
Ja, da's mijn volgende zoektocht, het juiste SD kaartje. Ik heb nu een standaard SD 2 gyg die ik normaal in de auto gebruik, voor 11 eur ooit eens gekocht, maar ik denk toch wat traag voor de cam. zeker in burst mode...

Iemand een goeje tip?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Geen matches
joeltje schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:52:
Ja, da's mijn volgende zoektocht, het juiste SD kaartje. Ik heb nu een standaard SD 2 gyg die ik normaal in de auto gebruik, voor 11 eur ooit eens gekocht, maar ik denk toch wat traag voor de cam. zeker in burst mode...

Iemand een goeje tip?
Ik heb ook zo'n goedkoop kaartje en ook getest met een Sandisk Ultra II maar ik kon niet echt een verschil ontdekken in de burst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Geen matches
Schiet eens een burst RAW foto's. Als er al snelheidsverschil is voor het gebruik in een compact camera dan zal je dat dan merken.

Een DSLR zoals bijvoorbeeld een sony A100 schrijft veel sneller weg dus merk je het ook eerder als een kaartje langzaam is. Een A100 schrijft maximaal rond de 14-15 MB/s weg, een compact mag in de regel blij zijn met 3 MB/s (wat eigenlijk elk kaartje wel haalt).
File writing / playback performance

The TZ3 is around the average for its class when it comes to reading or writing to the card; a full 7MP / Fine image (3.1 MB) takes around 1.2 seconds to write to the card (~2.4 MB/s), and about 0.5 seconds to display in playback mode.
DPReview

[ Voor 28% gewijzigd door martijn_tje op 06-06-2007 14:17 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Geen matches
De TZ3 ondersteunt geen RAW volgens mij.

En dit is wat DPReview zegt over de snelheid, en door de interne buffer lijkt het dus niet veel uit te maken.
Continuous drive mode

As with all recent Lumix models, the TZ3 has three continuous drive modes; High (H), Low (L) and No Limit (∞) - it's worth noting that the TZ2 doesn't have any continuous shooting modes. In our tests the High mode averaged 3.0 frames per second, but as usual there is a limit to the number of frames you'll get in a burst. The good news is that this figure has risen to a slightly more useful 5 (the TZ1 could only manage 3), irrespective of the file size.

There is a two second or so delay after each burst as the files are written from the buffer onto the card. The Low option offers the same but at 2.2 frames per second. The No Limit option - as its name implies - lets you shoot indefinitely at around 2.1 frames per second, regardless of file size / quality.

File writing / playback performance

The TZ3 is around the average for its class when it comes to reading or writing to the card; a full 7MP / Fine image (3.1 MB) takes around 1.2 seconds to write to the card (~2.4 MB/s), and about 0.5 seconds to display in playback mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geen matches
Koel, dus ik kan gewoon die goedkope kaart blijven gebruiken :P scheelt weer een paar tienen!

RAW is idd geen optie.

[ Voor 12% gewijzigd door joeltje op 06-06-2007 16:00 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Ik heb toch gezien de goeie prijs een class6 gekocht. class4 was net zo duur, dus wat dat betreft ben ik niet veel duurder uit. Ik wilde per se 4gb, dus kwam snel op SDHC uit. Nu weet ik in ieder geval dat het niet aan het kaartje zal liggen.

1e indruk:
Zwaar aan de linkerkant van de camera, uiteraard door de lens, maar het voelt wel even gek. Mijn vorige camera was namelijk het zwaarst aan de rechterkant. Batterij is nu aan het opladen. Zie je nou eigenlijk wanneer de batterij vol is ? Het groene lampje brandt op dit moment, maar dat deed hij al vanaf het begin.

[ Voor 40% gewijzigd door Smarron op 06-06-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:32
Geen matches
ja, als de batterij vol is gaat het groene lampje uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 20:35
Geen matches
Joeltje en Smarron post eens wat foto's genomen met de tz3 ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Geen matches
is het ook goed als ik foto laat zien? heb hem ook net een week ;),

http://flickr.com/photos/8462833@N04/ alles totenmet P1030055 is met een tz3, alles wat daarna komt is met de oude camera van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geen matches
Review van de TZ3-A, vanaf moment ontvangst tot gisteren...

Ik kreeg hem dus woensdag ochtend op mijn werk binnen, eerst ff voelen en spelen, voelt mooi solide, wel vrij zwaar. Hij is ook groter dan verwacht, maar, dat 3.0" scherm moet ergens blijven natuurlijk..

Batterij was vol, dus even spelen (ik zit echter op me werk, dus veel tijd heb ik ook niet). Op het eerste oog een rete duidelijke menu structuur, je wandelt er echt zo doorheen, en de zoom is inderdaad byzar voor zo'n kleine cam. Hij is echter wel iets groter dan ik me had voorgesteld, en zeker ook wat zwaarder, maar eigenlijk is beide alleen maar prettig. De grootte voor de controle over de cam, het gewicht omdat hij nu toch wel heel solide voelt. En het scherm van 3" is toch ook wel heul fijn zeg, je ziet nu ook nog eens wat je schiet. Ik hoop alleen niet dat ik de optische zoeker niet ga missen, zeker in het donker gebruikte ik die best veel.. Maar goed, je kunt niet alles hebben voor dit geld ;)

Thuis aangekomen even wat foto's geschoten, gebruik makend van alleen de standaard cam-instellingen. Voorbeelden hieronder. Wat me wel opviel, was dat de macro stand minder snel / goed focussed als mijn oude cam. Je moet echt voor je gevol te veel afstand houden. Geeft opzich niets, want je kunt prima croppen met de 7.2 MP's, maar toch, echt macro vind ik het niet.

Verder kan ik zeggen de de snelheid van de cam me uitstekend bevalt. aanzetten en schieten, ook met de flits. Het uitzetten duurt langer, zeker als je net ergens op hebt ingezoomed. Dus niet uit en weer in je broekzak, even geduld. Het formaat daarentegen is top. precies een broekzak vol, dus je zult ook niet de vergissing maken om er een bos sleutels bij te stoppen ;). De lens lijkt wel erg overbemeten voor de grootte van de rest van de cam, maar ja, 10 x zoomlens moet ook ergens blijven hè..

Nu wat foto's, geen van allen na bewerkt, strait out of the cam dus:
mijn dochter in pose, stand Baby-1:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UB3R8X4C.jpg

Mijn zoon in pose Stand baby-2:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YH8IODCT.jpg

Macro-roos-uit-eigen-tuin:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XGDL4M3F.jpg

Mijn auto in volle zon, in automaat-stand genomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RLQ6SOIU.jpg

Voor de volle formaten, naar mijnalbum, daar kun je klikken.. foto's zijn 1.95 - 3.20 MB groot.

Een grote kaart is wel zo prettig gezien dat formaat, maar daar hoef je niet te veel in te investeren, omdat de camera met niet meer dan 3 MB/Sec wegschrijft. Dat halen de meeste budget kaarten ook, dus daar win je niet veel. Alleen wanneer je gaat kopieren naar je compu win je wel wat, maar daar ligt mijn intresse niet. (thanks martijn_tje!)

Leuke extraatjes op de cam zitten vooral bij de instellingen; Baby1 en 2 geeft je de mogelijkheid de geboorte data in te vullen, waardoor de foto je verteld hoe oud de kids zijn op het moment van de foto. Verder kune je je hele vakantie inplannen in de cam, zodat je bij terugkomst precies kan zien welke dag van de vakantie het was, en, indien in een andere tijdszone, geeft hij niet de NL-tijd aan, maar de tijd ter plaatse. Dus geen maanfoto's om 13.00 uur meer....

Enniewees, ik ben er vooralsnog vet mee!

Pro's:
• Snelheid
• enorme zoom
• vele instelmogelijkheden
• Kwaliteit foto's. (die ruis waar men het over heeft; ja die zie je als je de foto vol opblaast. Ik druk af op gewoon foto formaat, en kijk op 17" laptop "fit-to-screen" en zie het niet)
• Beeld stabilisator (zeker met 10x zoom)

Con's:
• Geen USB 2.0
• Geen manuele focus (voor mij geen punt, een cam focussed beter dan ik dat kan)
• Macro-stand had m.i. beter gekund

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Ik hoop morgen een leuke review te plaatsen. Ik heb de cam nu 2 dagen en alleen wat snelle testfoto's kunnen maken, nog geen tijd om echt goed te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geen matches
daarop is de mijne ook gebaseerd ;)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Laatst online: 28-02-2019
Geen matches
Byte_Me schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:05:
is iemand ooit een review tegengekomen van de TZ3 vs de ricoh caplio R5? ik heb die laatste namelijk maar hij bevalt me vrij slecht. in schemer-omgevingen weigert het ding scherp te stellen, en dat is ook bijvoorbeeld 's avonds, binnenshuis al het geval met de lichten aan. ik had deze gekozen over de TZ1 vanwege het groothoek bereik, maar nou zie ik dat panasonic ook niet stil heeft gezeten. zou het de moeite waard zijn om over te stappen? die r5 raak ik nog wel kwijt, gok ik.
Ik heb de Ricoh Caplio R6 en ben er erg tevreden over. Kleiner en lichter dan de TZ3. Snelle USB 2.0 Hi-Speed interface. Een wat snellere SD-kaart is alleen gewenst voor heel snel achter elkaar foto's maken. Met 28 mm en 7.1x zoom is de R6 erg goed bruikbaar, vooral bij voldoende licht. Bij weinig licht iets minder geschikt vanwege het lage richtgetal van de flitser. Door de grote openingshoek hoef je natuurlijk ook niet van zo heel ver te flitsen. De R6 maakt gebruik van een groen focus hulplicht. Enkele foto's: http://picasaweb.google.nl/caplior6

Het grote voordeel: Goedkoper (vanaf €289,-), erg licht, veel foto's op één batterij lading, snelle reactie. De R6 schijnt een flink stukje verbeterd te zijn t.o.v. de R5. De zoomlens wordt op dezelfde manier bediend als bij de TZ2 en TZ3. Erg goede macro mogelijkheden. Een prima handboek, gedrukt en op CD (PDF).

Tip: Voor het vergelijken van de TZ3 R5, R6 enz, kijk eens bij www.dpreview.com in het forum voor de Ricoh's

[ Voor 45% gewijzigd door GSM-IT op 08-06-2007 22:03 ]

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 20:35
Geen matches
Mooie foto's zeg! 8) 8) thanks

Ik ga denk ik voor de blauwe O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geen matches
Die heb ik ook, hij is wel net wat donkerder dan op de foto's maar dat is sjiek 8)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Vrijdagochtend op vakantie, na de vakantie zal ik zeker wat foto's posten! Bestemming is deze keer Istrië.

Hier nog een paar testpics zo van de camera. Geen enkele nabewerking gedaan:

http://www.flickr.com/photos/8946451@N08/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sinds een week ben ik ook in het bezit van een TZ3...super camera alleen ben ik nog een beetje aan het stoeien met de instellingen van de kleuren... Heb weliswaar een engels menu maar heb hem standaard op "Vivid" staan, de derde uit de rij (Standard, Natural, Vivid, Cool, Warm). Waar hebben jullie 'm op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Geen matches
meestal heb ik hem ook op vivid staan :), maar je kan het menu ook in nederlands zetten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
Ik las @ dpreview dat vivid ook de mooiste kleuren bevatte. Moet ik ook maar eens gebruik van maken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tales schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 08:08:
meestal heb ik hem ook op vivid staan :), maar je kan het menu ook in nederlands zetten hoor ;)
Haha, ik zou wel willen maar ik kan alleen maar kiezen uit chinees/japans (weet ik 't, de tekens zien er in ieder geval uit als hoe ik op de kleuterschool tekende...) en uit engels ;)

Maar inderdaad, bij mij geeft Vivid ook de mooiste kleuren, alleen kleurt de lucht behoorlijk contrastrijk bij deze instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Plaatje bij het praatje ;)

Ff snel geschoten omdat de zon net achter de wolken weg wilde kruipen...vandaar dat alles prachtig horizontaal op de foto staat *ahum*.

In de Vivid-mode geschoten btw...

Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/3705/p1000219ip5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Geen matches
met hoeveel accu's werken jullie eigenlijk?, en als je met meerdere accu's werkt hoe duur was een 2de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tales schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:29:
met hoeveel accu's werken jullie eigenlijk?, en als je met meerdere accu's werkt hoe duur was een 2de accu?
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.