Zie nu net dat ik bij de iso100 foto's de B en C heb omgewisseld
De eerste is dus vanuit de camera en de tweede de bewerkte. Het originele formaat ziet er goed uit ja, alleen niet zo scherp als met nabewerking. Komt omdat ik de kleuren op natural heb staan om zoveel mogelijk ruis te voorkomen.
Ik neem aan dat het menu van de nederlandse versie in het nederlands is. Weet iemand of het nederlandstalige menu ook op buitenlandse versies aanwezig is?
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Even mezelf quoten:
Normally,most of items we offered is imported directly from oversea, the
original manual is not in English. However, we will provide you with English
photocopy (I'm sorry for can't offering the manual in other languages).But
it does have English manual and Dutch Language menu in the LCD Screen.
Antwoord van DigitalRev:fmb schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:24:
Weet iemand of het nederlandstalige menu ook op buitenlandse versies aanwezig is?
Normally,most of items we offered is imported directly from oversea, the
original manual is not in English. However, we will provide you with English
photocopy (I'm sorry for can't offering the manual in other languages).But
it does have English manual and Dutch Language menu in the LCD Screen.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik vond dit wel een leuk zinnetje uit bovengenoemde review:
If you want to know what I really think about the TZ1, this statement should sum it up for you: I bought one as a birthday gift for my dad.
Je hebt gelijk, zie DCResource:bogaards schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:27:
er zit geen Nederlands menu op...
Language (English, German, French, Spanish, Italian, Chinese, Japanese)
Het filmpje dat daar staat is wel erg mooi!
Ik heb de zwarte besteld, lijkt me een erg leuke camera.
Afgelopen weekend mee geweest naar de Nordschleiffe met een AutoFans weekendje. Heeft het prima gedaan! Focus op high speed is hier goed geschikt voor, pakt zeer snel de juiste focus en met de burst op high speed doorklikken zit er gegaranderd een goede foto tussen!
Een aantal foto's, geresize naar 1280*1024, verder geen bewerking maar snel online gezet:
http://gallerysick.fotopic.net/p30904647.html
Ringtaxi met sabine, beetje in een drift
(In adenauer forst)
http://gallerysick.fotopic.net/p30904676.html
M3 CSL (In adenauer forst)
http://gallerysick.fotopic.net/p30904441.html
motormuis (In brunchen)
Een aantal foto's, geresize naar 1280*1024, verder geen bewerking maar snel online gezet:
http://gallerysick.fotopic.net/p30904647.html
Ringtaxi met sabine, beetje in een drift
http://gallerysick.fotopic.net/p30904676.html
M3 CSL (In adenauer forst)
http://gallerysick.fotopic.net/p30904441.html
motormuis (In brunchen)
Ik heb deze camera sinds gisteren en ik ben er wel tevreden over, toch heeft hij wel last van ruis vind ik, maar hier ben ik nog een beetje mee aan het spelen. Heb ook nog geen SD geheugen binnen dus kan maar 5 5MP op de interne 13MB kwijt, dus teste gaat niet echt vlot (schieten, vol, pc etc)
paar pics van de zoom:
1x zoom (5MP)

10x zoom (5MP)

40x digital zoom (5MP)

12,5x zoom (3MP)

50x digital zoom (3MP)

Niet de beste fotos, maar het geeft een idee van hoe ver het gaat. Toch vind dat als je op de pc crop 100% kijkt, je toch toch aardig wat ruis ziet.

paar pics van de zoom:
1x zoom (5MP)
10x zoom (5MP)
40x digital zoom (5MP)
12,5x zoom (3MP)
50x digital zoom (3MP)
Niet de beste fotos, maar het geeft een idee van hoe ver het gaat. Toch vind dat als je op de pc crop 100% kijkt, je toch toch aardig wat ruis ziet.
Woi, aardig wat CA in die foto's ook
. Tuinen zijn dan ook niet de liefste omgevingen, maar dan nog
.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Zie jij iets wat ik niet zie?Garyu schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:54:
Woi, aardig wat CA in die foto's ook. Tuinen zijn dan ook niet de liefste omgevingen, maar dan nog
.
Ik zie wel wat mindere kwaliteit bij de 50X/40X zoom foto's, maar dat is niet zo gek voor een camera die ophoud bij 10x optische zoom.
Heb zelf een aantal testshots gemaakt met een TZ1 en ik vind het een ontzettend goede camera voor het geld.

[ Voor 48% gewijzigd door Kanarie op 07-07-2006 13:16 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Gaaf beest zeg... heb je daar nog meer pics van? Lijkt op een zilvertabby. Had alleen wel iets scherper gemogen, deze foto.Ganja-Cape schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:33:
Ik heb deze camera sinds gisteren en ik ben er wel tevreden over, toch heeft hij wel last van ruis vind ik, maar hier ben ik nog een beetje mee aan het spelen. Heb ook nog geen SD geheugen binnen dus kan maar 5 5MP op de interne 13MB kwijt, dus teste gaat niet echt vlot (schieten, vol, pc etc)
paar pics van de zoom:
[afbeelding]
Die ruis is niet zo heel gek hoor, daar hebben dit soort camera'tjes al snel last van.
Met iets van Noise Ninja of Neat Image verminder je dergelijke ruis zonder echt de kwaliteit negatief te beïnvloeden.
Lol, dank je, wat voor soort het is zou ik niet weten, we hebben haar ooit gered van een boederij bij de buren van kennissen. Ze zaten in de hooiberg en de boer ging ze allemaal verdrinken, dus hebben we haar mee genomen ze was echt heeeel jong.regmaster schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:02:
[...]
Gaaf beest zeg... heb je daar nog meer pics van? Lijkt op een zilvertabby. Had alleen wel iets scherper gemogen, deze foto.
Die ruis is niet zo heel gek hoor, daar hebben dit soort camera'tjes al snel last van.
Met iets van Noise Ninja of Neat Image verminder je dergelijke ruis zonder echt de kwaliteit negatief te beïnvloeden.
En met Neat Image heb ik inderdaad lopen spelen en dit helpt veel ja, maar om nou all je foto's daar doorheen te halen is ook niet echt alles. Voor de rest kan ik niet klagen prima cameratje heb nu ook me geheugen dus ben lekker aan het schieten
Noem me blind, maar ook bijvoorbeeld de bloem die je post lijkt haast te zweven op een lichte/paarse zweem
.
Kijk, het blijven hele moeilijke situaties voor elke camera/lens, maar om nou te zeggen dat er geen CA in zit..

Kijk, het blijven hele moeilijke situaties voor elke camera/lens, maar om nou te zeggen dat er geen CA in zit..
[ Voor 35% gewijzigd door Garyu op 11-07-2006 18:49 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Inderdaad, op de laatste foto die ik post zit een extreme licht-donker overgang bij stukjes van de bloem die overbelicht zijn, waar je dus CA ziet.Garyu schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:48:
Noem me blind, maar ook bijvoorbeeld de bloem die je post lijkt haast te zweven op een lichte/paarse zweem.
Wat ook vrij normaal is bij zo'n overgang.
Mijn vraag was echter waar jij op de eerder geposte foto's van de tuin CA zag.
[ Voor 5% gewijzigd door Kanarie op 11-07-2006 18:51 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Geen matches
Ik heb de camera net gekocht, Zal binnenkort eens wat fotos in verschillende standen laten zien, ben er tot nu toe erg tevreden mee, Prijs/kwaliteit verhouding.
heb het geld gewoon even niet voor een Canon 350D en de nodige accesoires dus moet het met deze doen.
heb het geld gewoon even niet voor een Canon 350D en de nodige accesoires dus moet het met deze doen.
Verwijderd
Geen matches
interessante camera, misschien het overwegen waard.
Zou iemand echter eens een gezicht willen fotograferen bij sfeerverlichting op de high sensitive modus? Deze stand interesseert mij wel redelijk; enigzins beperkt misschien. Wat mij interesseert in een gezicht is het eventuele verlies van een aantal kleuren... dat is namelijk een ramp; een detail dat equivalent is met 1MP is dit daarentegen niet.
Zou iemand echter eens een gezicht willen fotograferen bij sfeerverlichting op de high sensitive modus? Deze stand interesseert mij wel redelijk; enigzins beperkt misschien. Wat mij interesseert in een gezicht is het eventuele verlies van een aantal kleuren... dat is namelijk een ramp; een detail dat equivalent is met 1MP is dit daarentegen niet.
Als je foto's wilt nemen van mensen met weinig licht lijkt me toch dat je beter naar de Fuji F30 kunt kijken. Tenzij je errug veel ruis wilt. Maarja, die heeft weer slechts 3x optische zoom...Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:17:
Review TZ1 op dpreview.com - Recommended
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Matched: fuji
je hebt gelijk, direct eens een paar reviews lezen; ik wist niet dat hoge isowaarden in compactcameras al relatief betaalbaar zijn.catchingfire schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:48:
[...]
Als je foto's wilt nemen van mensen met weinig licht lijkt me toch dat je beter naar de Fuji F30 kunt kijken. Tenzij je errug veel ruis wilt. Maarja, die heeft weer slechts 3x optische zoom...
(wel spijtig dat deze camera xd kaartjes heeft)
Ach voor 4 tientjes ofzo heb je 512MB waar je ~340 foto's op kwijt kan in 3:2 formaat.Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:45:
je hebt gelijk, direct eens een paar reviews lezen; ik wist niet dat hoge isowaarden in compactcameras al relatief betaalbaar zijn.
(wel spijtig dat deze camera xd kaartjes heeft)
Voor 4 tientjes heb je al 1GB, natuurlijk niet het snelste geheugen maar heb het zelf ook en ik kan niet klagen, SanDisk 1GB SD bij de Mediamarkt dacht het voor 39eu te hebben gekocht.catchingfire schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:54:
[...]
Ach voor 4 tientjes ofzo heb je 512MB waar je ~340 foto's op kwijt kan in 3:2 formaat.
Verwijderd
Geen matches
even goed opletten; het was een reactie op mij: dus het ging even over xd-geheugen.Ganja-Cape schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:45:
[...]
Voor 4 tientjes heb je al 1GB, natuurlijk niet het snelste geheugen maar heb het zelf ook en ik kan niet klagen, SanDisk 1GB SD bij de Mediamarkt dacht het voor 39eu te hebben gekocht.
dat is ietsjes duurder, wat niet heel erg is. erger is dat mijn cardreader het niet ondersteunt en dat iedereen dat ik ken sd heeft.... wat gemakkelijk is indien je een extra kaartje wil voor op reis.
Dan haal je een goede multi-reader bij (zoals de Sandisk Imagemate 12 in 1) en dan kun je vooruit...
Verwijderd
Matched: fuji
idd, geen probleem... het maakt het geheel toch gemakkelijk 20 euro duurder (reader+extra kost kaartje)catchingfire schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:38:
Dan haal je een goede multi-reader bij (zoals de Sandisk Imagemate 12 in 1) en dan kun je vooruit...
mijn argument is dat je het moet opnemen in de vergelijking... ik ga btw toch voor die fuji f30 gaan denk ik , hoge isowaarden zonder ruis zijn heel veel waard voor mij.
edit: ik denk dat dat genoeg daarover is... gaat misschien teveel offtopic
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 12:46 ]
pff ik heb het nog nooit zo moeilijk gehad met het zoeken naar de beste prijs kwaliteitverhouding of keuze tussen apparaten als met een digitale camera.
Ik zit nu te twijfelen tussen de TZ1, de FX01 de FX50(ziet er zeer veelbelovend uit alleen nog niet verkrijgbaar en ik wil hem morgen halen
of de F30.
Het is zo erg dat ik het ene moment besluit om voor de F30 te gaan, maar even later na alles weer nog een keer gelezen te hebben de TZ1 wil, dan weer de FX01, en dan de FX50 maar die is nog nergens op voorraad. En nu weet ik het niet meer.
Ik zou heel graag de F30 willen maar die heeft helaas weer geen IS wat ik ontzettend graag zou willen, want heb geen stabiele hand. Als er nou een camera was die een combinatie was van de TZ1(10x zoom), FX01(groothoek lens) en F30 (Weinig ruis en hoge ISO), wat een wereld apparaat zou dat zijn en een hoop mensen gelukkig maken. de FX50 klinkt erg interssant, maar daar zijn nog geen reviews over te vinden. Het lijkt wel of niemand in staat is een ideale compact camera op de markt te brengen...
Ik zit nu te twijfelen tussen de TZ1, de FX01 de FX50(ziet er zeer veelbelovend uit alleen nog niet verkrijgbaar en ik wil hem morgen halen
Het is zo erg dat ik het ene moment besluit om voor de F30 te gaan, maar even later na alles weer nog een keer gelezen te hebben de TZ1 wil, dan weer de FX01, en dan de FX50 maar die is nog nergens op voorraad. En nu weet ik het niet meer.
Ik zou heel graag de F30 willen maar die heeft helaas weer geen IS wat ik ontzettend graag zou willen, want heb geen stabiele hand. Als er nou een camera was die een combinatie was van de TZ1(10x zoom), FX01(groothoek lens) en F30 (Weinig ruis en hoge ISO), wat een wereld apparaat zou dat zijn en een hoop mensen gelukkig maken. de FX50 klinkt erg interssant, maar daar zijn nog geen reviews over te vinden. Het lijkt wel of niemand in staat is een ideale compact camera op de markt te brengen...
edit:
aangezien na alle 3 de topics gelezen te hebben(TZ1, FX01, F30) en deze alledrie het net niet hebben, ga ik het liefst voor de FX50. Helaas is die nog niet verkrijgbaar en kan ik er niet op wachten. Uiteindelijk ben ik de Samsung imagemax i6 tegengekomen die naast 6MP ook IS heeft MP3 speler is en mediaspeler functioneert en ook nog eens zeer compact is. Deze gaat het op dit moment worden en wie weet dat ik later de FX50 nog aanschaf
review: http://www.stevesforums.c....php?id=98611&forum_id=92
aangezien na alle 3 de topics gelezen te hebben(TZ1, FX01, F30) en deze alledrie het net niet hebben, ga ik het liefst voor de FX50. Helaas is die nog niet verkrijgbaar en kan ik er niet op wachten. Uiteindelijk ben ik de Samsung imagemax i6 tegengekomen die naast 6MP ook IS heeft MP3 speler is en mediaspeler functioneert en ook nog eens zeer compact is. Deze gaat het op dit moment worden en wie weet dat ik later de FX50 nog aanschaf
review: http://www.stevesforums.c....php?id=98611&forum_id=92
[ Voor 43% gewijzigd door XthinkZ op 15-08-2006 12:23 ]
Na lang twijfelen heb ik deze camera vandaag toch ook maar besteld als kadootje voor mn vriendin.
Verwijderd
Geen matches
Hallo mensen,
net als bijna iedereen hier ben wordt ook ik continu heen en weer geslingerd tussen camera A, B, C enzovoort. Als een continue tussenstop tijdens die slingerbewegingen kom ik wel steeds weer terug bij de TZ1.
Het grote grote voordeel, wat me ontzettend heeft getrokken is de gigantische zoom. Verwacht ik veel te gebruiken.
Maar de twijfel ontstaat doordat ik op veel plekken wel erg vaak het 'ruis-nadeel' tegenkom.
Dus: is dat nadeel nou echt groot, althans reden om deze camera niet aan te schaffen? Zijn er intussen alternatieven die compact zijn en toch enigszins in de buurt komen van de zoom van de TZ1? Wat ik begrepen heb is de concurrentie op dit vlak niet groot...
Ik lees bijv wel goede verhalen over de canon 800is, maar die is toch wel een flink stukje duurder en heeft 'maar' 4x optische zoom. Is dat betere beeldkwaliteit waard?
Graag licht in deze duisternis. Thanks!
net als bijna iedereen hier ben wordt ook ik continu heen en weer geslingerd tussen camera A, B, C enzovoort. Als een continue tussenstop tijdens die slingerbewegingen kom ik wel steeds weer terug bij de TZ1.
Het grote grote voordeel, wat me ontzettend heeft getrokken is de gigantische zoom. Verwacht ik veel te gebruiken.
Maar de twijfel ontstaat doordat ik op veel plekken wel erg vaak het 'ruis-nadeel' tegenkom.
Dus: is dat nadeel nou echt groot, althans reden om deze camera niet aan te schaffen? Zijn er intussen alternatieven die compact zijn en toch enigszins in de buurt komen van de zoom van de TZ1? Wat ik begrepen heb is de concurrentie op dit vlak niet groot...
Ik lees bijv wel goede verhalen over de canon 800is, maar die is toch wel een flink stukje duurder en heeft 'maar' 4x optische zoom. Is dat betere beeldkwaliteit waard?
Graag licht in deze duisternis. Thanks!
Ik heb de afgelopen vakantie mijn 1,5 kg zware telelens thuisgelaten omdat ik deze camera ging gebruiken als ik ver moest zoomen en dit is mij zeker niet tegengevallen. Tuurlijk zou je in slecht verlichte omstandigheden meer ruis zien, maar op de dag zie je zeker bij foto's van 10x15 echt geen ruis.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:23:
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Wil je een compacte camera met een groot zoombereik en degelijke kwaliteit voor weinig geld dan is de TZ1 de enige keuze.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:23:
Dus: is dat nadeel nou echt groot, althans reden om deze camera niet aan te schaffen? Zijn er intussen alternatieven die compact zijn en toch enigszins in de buurt komen van de zoom van de TZ1?
De enige rechtstreekse concurrent is de Kodak V610. Die heeft een megapixel meer en is nog kleiner. De kwaliteit is echter behoorlijk minder.
Maar er is nog een alternatief die wellicht beter plaatjes oplevert: de Canon G7.
Die heeft 6x optische zoom maar wel twee keer zoveel pixels (10MP ipv. 5MP). Als je die camera instelt op 5MP kun je het zoombereik vergroten tot 8,5x. En in tegenstelling tot de TZ1 kun je er ook een teleconverter opzetten waardoor je het zoombereik nog eens verdubbelt. Maar dan is het wel geen compacte camera meer en zit je met een heel hoog prijskaartje.
Verwijderd
Geen matches
Nou ja, 10x is geen must, maar redelijk wat zoom toch graag wel. En goede foto's spreekt voor zich. Vraag is dus, zijn er alternatieven met wellicht iets minder zoombereik (5 of 6x ofzo) maar minder ellende op het zoombereik.Twister336 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:56:
[...]
Wil je een compacte camera met een groot zoombereik en degelijke kwaliteit voor weinig geld dan is de TZ1 de enige keuze.
Hij moet wel echt compact zijn. Zag de TZ1 net in de winkel en vond die eigenlijk al bijna groot te noemen (maar niet te).
Nog eentje, volgens mij gloedje nieuw: de Olympus mju750. 6MP, 5x, IS (maar niet optisch). Valt daar iets over te zeggen als alternatief?
ik ben toch nog van camera gewisseld. bestelling geannuleerd en een ricoh caplio R5 genomen. 28mm - 200mm zoom past beter bij wat ik zoek.
mochten er hier nog mensen op zoek zijn naar SD kaartjes, even zoeken op ebey op elite pro 4GB SD. Heb er eentje gescoort voor 37 euro inc. verzenden (4GB dus).
mochten er hier nog mensen op zoek zijn naar SD kaartjes, even zoeken op ebey op elite pro 4GB SD. Heb er eentje gescoort voor 37 euro inc. verzenden (4GB dus).
Ik ben opzoek naar een camera, en overweeg een TZ1 te kopen.
Maar ik heb nog een paar vraagjes:
1. Is de lensdop irritant, of went dat wel?
2. Hoe lang gaat de accu ongeveer mee, en hoe lang duurt het opladen?
3. zijn er al mensen die heel erg spijt hebben van hun aankoop?
Maar ik heb nog een paar vraagjes:
1. Is de lensdop irritant, of went dat wel?
2. Hoe lang gaat de accu ongeveer mee, en hoe lang duurt het opladen?
3. zijn er al mensen die heel erg spijt hebben van hun aankoop?
Die a710 heb ik ook al naar zitten kijken, als het de TZ1 niet wordt, dan wordt het een canon a710 of een panasonic dmc-lz5.
Maar ik twijfel nog, omdat ik eigenlijk niet weet of het verschil tussen 6x en 10x zoom het waard is om de doorslag te geven
Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om foto's van hetzelfde object (op een redelijke afstand) met 1x, 6x en 10x zoom te posten (of aanwijzen, ik kan geen goed vergelijkbare foto's van 6x en 10x vinden) dan kan ik aan de hand daarvan beslissen of het de moeite waard is om voor 10x zoom te gaan
Maar ik twijfel nog, omdat ik eigenlijk niet weet of het verschil tussen 6x en 10x zoom het waard is om de doorslag te geven
Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om foto's van hetzelfde object (op een redelijke afstand) met 1x, 6x en 10x zoom te posten (of aanwijzen, ik kan geen goed vergelijkbare foto's van 6x en 10x vinden) dan kan ik aan de hand daarvan beslissen of het de moeite waard is om voor 10x zoom te gaan
1x35mm =35mm 6x=210mm en 10x=350mm. Dus dat zijn nogal wat verschillen. Download anders eens een lenzen brochure van de canon site. Daar staan allemaal foto's in op verschillende brandpunts afstanden.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Ik vond net dit:
http://panasonic.co.jp/pavc/global/lumix/tz1/10x_zoom.html
Dat is precies wat ik zocht, maar ik had liever foto's van gebruikers omdat dit reclame is
(beetje dom van me om niet even verder rond te neuzen op de panasonic site
)
http://panasonic.co.jp/pavc/global/lumix/tz1/10x_zoom.html
Dat is precies wat ik zocht, maar ik had liever foto's van gebruikers omdat dit reclame is
(beetje dom van me om niet even verder rond te neuzen op de panasonic site

ik heb precies hetzelfde dillema. Vooral ook omdat ik las dat de TZ1 bij de hogere zoomwaarden richting de 10x niet meer goed kan focussen en het beeld dus vrij brak begint te worden. Is dat bij de A710 beter, maw kan je daar wel nog strak focussen op 6x zoom?Anthor schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:26:
Die a710 heb ik ook al naar zitten kijken, als het de TZ1 niet wordt, dan wordt het een canon a710 of een panasonic dmc-lz5.
Olaf
Kortom appel met peren vergelijken. Je moet dan wel gaan gaan vergelijken op beide 6x en dat doet de panasonic goed en ik verwacht dat de A710 dit minder doet, omdat de lens dan al ruim in zijn compromie range zit.olafmol schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:53:
[...]
ik heb precies hetzelfde dillema. Vooral ook omdat ik las dat de TZ1 bij de hogere zoomwaarden richting de 10x niet meer goed kan focussen en het beeld dus vrij brak begint te worden. Is dat bij de A710 beter, maw kan je daar wel nog strak focussen op 6x zoom?
Olaf
verwachten doe ik het misschien ook, maar zeker weten niet, vandaar mijn vraag aan iemand die het daadwerkelijk in de praktijk getest/vergeleken heeft.marco899 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:29:
[...]
Kortom appel met peren vergelijken. Je moet dan wel gaan gaan vergelijken op beide 6x en dat doet de panasonic goed en ik verwacht dat de A710 dit minder doet, omdat de lens dan al ruim in zijn compromie range zit.
Niemand? Ik ben er ook wel in geinteresseerd.Anthor schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:26:
Verwijderd
Geen matches
Heb zelf een paar weken de TZ1... zoomen is perfect (10x bij 5MP, 12,5x bij 3MP) en ook scherpstellen gaat erg snel bij 10x zoom, heb er echt geen problemen mee. Ook ruis valt mee... tuurlijk krijg je wat meer in het donker maar ik kijk vnl. op 10x15 en A4 en dat is goed te doen.Het Fantoom schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:15:
[...]
Niemand? Ik ben er ook wel in geinteresseerd.
Als je van filmpjes houdt dan is de TZ1 ook een aanrader: 10x optische zoom tijden het filmen: uniek! En erg belangrijk: de 710IS geeft een brom in het geluid tijdens het filmen... zoek maar op google... ook in het filmpje op DPreview is een ruis te horen.
Tevens is de flash recycle time van de Canon bagger als de batterij halfvol is, nadeel van penlites: op ebay heb ik voor de TZ1 voor 12,50 een reserve accu besteld: probleem opgelost...
Verwijderd
Geen matches
De TZ1 als video cam.
=================
- Laad de batterij zo ver mogelijk op.
- Zet de optie 'Power Save' uit in het menu
- Sluit de TZ1 met video snoer aan Tv of ander apparaat met composite video ingang.
- Draaiknop op Normaal, Zoom of Filmen
- Power on TZ1
- 10 seconden op de 'prullebak' toets drukken.
=================
- Laad de batterij zo ver mogelijk op.
- Zet de optie 'Power Save' uit in het menu
- Sluit de TZ1 met video snoer aan Tv of ander apparaat met composite video ingang.
- Draaiknop op Normaal, Zoom of Filmen
- Power on TZ1
- 10 seconden op de 'prullebak' toets drukken.
Goed nieuws!!!
Op de Japanse Panasonic is de TZ2 en TZ3 beschikbaar, jawel de opvolger van de TZ1. Maar nu met een 7.2MegaPixel of 6.0MegaPixel effectieve sensor. Volgens Panasonic krijg je nu nog scherpere foto's dankzij de Intelligent ISO bovenop de MEGA OIS. Tevens is de omvang van de TZ2 en TZ3 compacter in tegenstelling tot het beeldscherm formaat van 3 inch van de TZ3. Ook slikken de nieuwe broertjes SDHC geheugen kaartjes, zodat we naar de max 32GB kunnen i.p.v. 2GB en gaat de ISO waarde naar de 3200 (vraag me af of je geen ruis signaal onderhand krijgt
)
Ik wilde net hem net online bestellen en stond klaar om op de ''accept'' button te klikken en toen kwam ik toevallig op de japanse panasonic website terecht. Toch maar niet de TZ1 besteld maar ik wacht eerst maar eens af wanneer hij hier leverbaar word. Ik kan niet wachten
.
Weet iemand hoelang er tussen de levertijd in Japan en Nederland kan zitten?
TZ2/ TZ3 Press Release link
TZ2/TZ3 Product Page
Op de Japanse Panasonic is de TZ2 en TZ3 beschikbaar, jawel de opvolger van de TZ1. Maar nu met een 7.2MegaPixel of 6.0MegaPixel effectieve sensor. Volgens Panasonic krijg je nu nog scherpere foto's dankzij de Intelligent ISO bovenop de MEGA OIS. Tevens is de omvang van de TZ2 en TZ3 compacter in tegenstelling tot het beeldscherm formaat van 3 inch van de TZ3. Ook slikken de nieuwe broertjes SDHC geheugen kaartjes, zodat we naar de max 32GB kunnen i.p.v. 2GB en gaat de ISO waarde naar de 3200 (vraag me af of je geen ruis signaal onderhand krijgt
Ik wilde net hem net online bestellen en stond klaar om op de ''accept'' button te klikken en toen kwam ik toevallig op de japanse panasonic website terecht. Toch maar niet de TZ1 besteld maar ik wacht eerst maar eens af wanneer hij hier leverbaar word. Ik kan niet wachten
TZ2/TZ3 Product Page

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4
Eigenlijk allemaal niet boeiend en allemaal marketing bla-bla. Meer megapixels op de al veel te kleine sensor gefrot, intelligent ISO blabla, wat moet je met 32GB?, ISO3200 zal er ongetwijfeld vreselijk uitzien.mickezzz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:51:
Op de Japanse Panasonic is de TZ2 en TZ3 beschikbaar, jawel de opvolger van de TZ1. Maar nu met een 7.2MegaPixel of 6.0MegaPixel effectieve sensor. Volgens Panasonic krijg je nu nog scherpere foto's dankzij de Intelligent ISO bovenop de MEGA OIS. Tevens is de omvang van de TZ2 en TZ3 compacter in tegenstelling tot het beeldscherm formaat van 3 inch van de TZ3. Ook slikken de nieuwe broertjes SDHC geheugen kaartjes, zodat we naar de max 32GB kunnen i.p.v. 2GB en gaat de ISO waarde naar de 3200 (vraag me af of je geen ruis signaal onderhand krijgt)
Het enige wat wel boeiend is is dat ie nu een 28mm wideangle heeft, en dus een bereik van 28-280mm. En ze hebben iets verzonnen op de lens-cap, bij een compactcam wil je niet klooien met zo'n dop.
De leuke upgrades zijn inderdaad lens-cap, 28mm, maar ook de 16:9 mode. Voor de rest had ie wat kleiner, lichter moeten worden. Dat is zoveel belangrijker dan megapixels
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Geen matches
Nee. Handling is belangrijker dan megapix0ls.kmf schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:37:
De leuke upgrades zijn inderdaad lens-cap, 28mm, maar ook de 16:9 mode. Voor de rest had ie wat kleiner, lichter moeten worden. Dat is zoveel belangrijker dan megapixels
Het word waarschijnlijk pas Maart/Mei dat de TZ2 & TZ3 in de winkels ligt, zoals ik op verschillende website lees.
TZ2 en TZ3 bij nederlandse webshop. (geen idee of ze ook al echt leverbaar zijn)mickezzz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:51:
Goed nieuws!!!![]()
Op de Japanse Panasonic is de TZ2 en TZ3 beschikbaar, jawel de opvolger van de TZ1. Maar nu met een 7.2MegaPixel of 6.0MegaPixel effectieve sensor. Volgens Panasonic krijg je nu nog scherpere foto's dankzij de Intelligent ISO bovenop de MEGA OIS. Tevens is de omvang van de TZ2 en TZ3 compacter in tegenstelling tot het beeldscherm formaat van 3 inch van de TZ3. Ook slikken de nieuwe broertjes SDHC geheugen kaartjes, zodat we naar de max 32GB kunnen i.p.v. 2GB en gaat de ISO waarde naar de 3200 (vraag me af of je geen ruis signaal onderhand krijgt)
Ik wilde net hem net online bestellen en stond klaar om op de ''accept'' button te klikken en toen kwam ik toevallig op de japanse panasonic website terecht. Toch maar niet de TZ1 besteld maar ik wacht eerst maar eens af wanneer hij hier leverbaar word. Ik kan niet wachten.
TZ2/TZ3 Product Page
[afbeelding]
Zojuist toch maar even gebeld met coolsound, je kan hem in pre-orderen, hij wist niet wanneer het ding leverbaar ging zijn. Volgens de .co.uk site zijn ze in maart leverbaarMex schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:10:
[...]
TZ2 en TZ3 bij nederlandse webshop. (geen idee of ze ook al echt leverbaar zijn)
Flink duur bij CoolSound. Ik las op verschillende pagina's de advies prijs $349,- was, en voor de zelfde prijs als de TZ1 verkocht zou worden. Omgerekend naar euro's is dat €269,- wat ongeveer gelijk is aan de TZ1 prijs in Nederland, en dit is zelfs advies prijs. Ik heb ook nog contact opgenomen met Azerty.nl. Zij konden zelf geen informatie vinden over (advies) prijs en leverdatum in Nederland, dus vraag me af hoe CoolSound er aan komt?
Mick
Mick
Coolsound wil gewoon vooraf al verkopen en is dus safe gaan zitten qua verkoopprijs. Grote kans dat de echte verkoopprijs (een stuk) lager zal liggen.mickezzz schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:58:
Zij konden zelf geen informatie vinden over (advies) prijs en leverdatum in Nederland, dus vraag me af hoe CoolSound er aan komt?
Mick
Ik ben ook druk aan het orienteren voor een nieuwe digicam. Mijn oude Minolta Dimage S404 gaat al erg lang mee en ik irriteer me de laatste tijd te vaak aan de slechte foto's in het donker, maar ook het gebruiksgemak om een gewone foto te schieten met een beetje kwaliteit is ver te zoeken. De cam van mijn nichtje van 12 maakt al mooiere foto's.
Tijd voor een nieuwe en een serieuze kandidaat is de Panasonic DMC-TZ3. Op het gebied van features heeft deze cam (zowat als enige!!) al mijn eisen:
http://www.letsgodigital..../panasonic_lumix_dmc_tz3/
http://www.dpreview.com/n...013105panasonictz2tz3.asp
http://www.picturecorrect..._lumix_dmc_tz3_review.htm
http://www.cnet.com.au/di...339273601,00.htm?feed=rss
http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=2998
http://www.photoxels.com/panasonic-tz3.html
Sample pics:
http://www.photographyblo..._lumix_dmc_tz3_photos.php
Als tegenkandidaten zijn er de volgende:
Tijd voor een nieuwe en een serieuze kandidaat is de Panasonic DMC-TZ3. Op het gebied van features heeft deze cam (zowat als enige!!) al mijn eisen:
- compactcamera
- > 6MP
- > 3x optische zoom
- 3" LCD
- 28mm lens (16:9 modus)
http://www.letsgodigital..../panasonic_lumix_dmc_tz3/
http://www.dpreview.com/n...013105panasonictz2tz3.asp
http://www.picturecorrect..._lumix_dmc_tz3_review.htm
http://www.cnet.com.au/di...339273601,00.htm?feed=rss
http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=2998
http://www.photoxels.com/panasonic-tz3.html
Sample pics:
Als tegenkandidaten zijn er de volgende:
- Canon Ixus 800IS
- Canon Ixus65
- Casio Exilim EZ-Z1000
- Fuji FinePix F650
- Panasonic DMC-FX50
- Sony DSC-N2
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
$349 omgerekend naar € valt toch wel mee als je ziet wat het ding allemaal kan.Smarron schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:38:
Ik ben ook druk aan het orienteren voor een nieuwe digicam. Mijn oude Minolta Dimage S404 gaat al erg lang mee en ik irriteer me de laatste tijd te vaak aan de slechte foto's in het donker, maar ook het gebruiksgemak om een gewone foto te schieten met een beetje kwaliteit is ver te zoeken. De cam van mijn nichtje van 12 maakt al mooiere foto's.
€ 389,- goedkoopste winkel voorlopig en die heeft em niet op voorraad. Ondanks de wat hogere prijs staat hij voorlopig nog wel op nummer 1.Mex schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:54:
[...]
$349 omgerekend naar € valt toch wel mee als je ziet wat het ding allemaal kan.
Je vergeet er wel de BTW bij te rekenen. Die €269 wordt dus €320.mickezzz schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:58:
Flink duur bij CoolSound. Ik las op verschillende pagina's de advies prijs $349,- was, en voor de zelfde prijs als de TZ1 verkocht zou worden. Omgerekend naar euro's is dat €269,- wat ongeveer gelijk is aan de TZ1 prijs in Nederland, en dit is zelfs advies prijs. Ik heb ook nog contact opgenomen met Azerty.nl. Zij konden zelf geen informatie vinden over (advies) prijs en leverdatum in Nederland, dus vraag me af hoe CoolSound er aan komt?
Mick
Hier een review van de Panasonic Lumix DMC-TZ3, is in het Pools maar de foto's geven een aardige indruk van de kwaliteit. Zijn de eerste 'non-panasonic' foto's die ik zie. Alleen jammer dat alle foto's bij grauw en bewolkt weer zijn genomen, ben benieuwd naar 'sunny pictures'
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=5420&p=0
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=5420&p=0
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Staat er nog wat interessants tussen dat Pools? (voor iemand die pools kan lezen
)
Perfect dus om te beoordelen hoe de camera 't in NL-omstandigheden doet.Wobcat schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:40:
Alleen jammer dat alle foto's bij grauw en bewolkt weer zijn genomen, ben benieuwd naar 'sunny pictures'
Ik heb gisteren wat foto's gezien van de 'oude' Canon 750Is (Of Ixus 750) en ik moet echt zeggen dat die kwaliteit op de auto-stand zo ontzettend mooi is. Als ik ze vergelijk met de foto's van de link hierboven ben ik meer onder de indruk van de Canon (Ik heb ook foto's gezien van de Canon Ixus65 en die waren eveneens erg strak).
Deze heeft dan wel alle opties, maar ik ben nog niet echt onder de indruk vergeleken met de Canons. Helaas gaan die niet hoger dan 4x optische zoom voor compactcamera's.
Daarnaast heb ik met de menustructuur van de Sony W70 kunnen spelen en die is ook erg fijn, simpel en effectief, begrijpt iedereen. Dan is het toch weer zo dat die merken redelijk snel naar boven drijven.
Deze heeft dan wel alle opties, maar ik ben nog niet echt onder de indruk vergeleken met de Canons. Helaas gaan die niet hoger dan 4x optische zoom voor compactcamera's.
Daarnaast heb ik met de menustructuur van de Sony W70 kunnen spelen en die is ook erg fijn, simpel en effectief, begrijpt iedereen. Dan is het toch weer zo dat die merken redelijk snel naar boven drijven.
Ik ben na het zien van de bovenstaande foto's ook aan het twijfelen geraakt. Ik wacht nog even op wat meer reviews en mocht daaruit blijken dat alle foto's zo zijn dan wordt het waarschijnlijk de Canon PowerShot A710 IS.Smarron schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:43:
Ik heb gisteren wat foto's gezien van de 'oude' Canon 750Is (Of Ixus 750) en ik moet echt zeggen dat die kwaliteit op de auto-stand zo ontzettend mooi is. Als ik ze vergelijk met de foto's van de link hierboven ben ik meer onder de indruk van de Canon (Ik heb ook foto's gezien van de Canon Ixus65 en die waren eveneens erg strak).
Ik heb hem vandaag ook gehaald. Ik had een El Cheapo Samsung toestelletje, maar dit is echt fenomenaal.
Ik zat net op de bank naar mijn XBox360 te kijken die 3 meter verderstaat. Ik dacht; mooie test voor mijn TZ-1; even met 10x zoom en slecht licht een foto maken.
Hier het resultaat:

Heb hem wel even verkleind vanaf 2560 anders kon hem niet uploaden.
Morgen maar "op pad" met de camera. Ff kijken of ik iets zie wat ik kan fotograferen.
Ik zat net op de bank naar mijn XBox360 te kijken die 3 meter verderstaat. Ik dacht; mooie test voor mijn TZ-1; even met 10x zoom en slecht licht een foto maken.
Hier het resultaat:

Heb hem wel even verkleind vanaf 2560 anders kon hem niet uploaden.
Morgen maar "op pad" met de camera. Ff kijken of ik iets zie wat ik kan fotograferen.
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 24-02-2007 19:14 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Niet slecht, 1/30 - iso160
Ben toch meer benieuwd naar z'n opvolger, 28mm groothoek vind ik een grote plus.
Mijn huidige camera (canon A620) heeft een korte vlucht gemaakt en kwam onzacht in aanraking met een grindtegel....
Het camerahuis staat nu een beetje open en je kan hem aan/uitzetten door een beetje te wrikken. Tijd voor een nieuwe dus.
Ben toch meer benieuwd naar z'n opvolger, 28mm groothoek vind ik een grote plus.
Mijn huidige camera (canon A620) heeft een korte vlucht gemaakt en kwam onzacht in aanraking met een grindtegel....
Het camerahuis staat nu een beetje open en je kan hem aan/uitzetten door een beetje te wrikken. Tijd voor een nieuwe dus.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Ziet er netjes uit. Ik zou graag nog wat meer foto'tjes willen zien nadat je op pad bent geweest!
Vroeg me alleen af hoe je aan een focus lengte van 34mm komt? Ik dacht dat hij pas op 35mm begon
Hier nog een paar TZ3 foto's, gemaakt tijdens dezelfde presentatie in parijs.
Het wordt hem niet voor mij, ondanks de geweldige zoom, groot LCD-scherm en 28mm lens.Wobcat schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:48:
Hier nog een paar TZ3 foto's, gemaakt tijdens dezelfde presentatie in parijs.

1/30 - iso100. De korrels zijn nu al zeer duidelijk zichtbaar.

Inderdaad, ik wacht nog heel even op andere reviews, ik kan haast niet geloven dat dit foto's zijn uit de TZ3Smarron schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:51:
[...]
Het wordt hem niet voor mij, ondanks de geweldige zoom, groot LCD-scherm en 28mm lens.
[afbeelding]
Moet je tussen het middelste en rechter raam kijken, volgens mij gaat er daar ook het een en ander mis.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ik wacht nog tot er een hands on review komt van een consumer model, zoals je boven aan de site kunt lezen :
Dus...... even afwachten nog voordat ik commentaar geef over de kwaliteit.This is a selection of sample photos from a pre-production version of the new Panasonic DMC-TZ3 digital camera, which were all taken using the 7M best quality mode. Note that these images are not indicative of the final quality of the TZ3.
Ok, krijgt het voordeel van de twijfel, maar het is bekend dat Panasonic niet uitblinkt met hogere ISO's en ik verwacht niet dat ze dat ineens hebben opgelost.Wobcat schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:52:
Ik wacht nog tot er een hands on review komt van een consumer model, zoals je boven aan de site kunt lezen :
[...]
Dus...... even afwachten nog voordat ik commentaar geef over de kwaliteit.
Ja, dat beschouw ik maar als mislukte zonnestralen waar de camera niet goed mee overweg kan.martijn_tje schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:47:
Moet je tussen het middelste en rechter raam kijken, volgens mij gaat er daar ook het een en ander mis.
Als Panasonic deze ruis weg kan krijgen bij weinig licht, zal het zeker 1 van de beste pocketcams zijn!
Zwaar onderbelichte stukken moet je niet gebruiken als maatstaf voor ruis. In donkere stukken heb je meer ruis dan in lichtere stukken.Smarron schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:51:
[...]
Het wordt hem niet voor mij, ondanks de geweldige zoom, groot LCD-scherm en 28mm lens.
[afbeelding]
Hebben jullie wel eens de Panasonic LX2 overwogen? Deze is zelf kleiner dan de TZ3, ook 10x optical zoom en 10.1 megapixel (in breedbeeld verhouding)? Deze heeft ook manual shuttertime etc. het enige is dat hij een stukje duurder is, namelijk een kleine €400!
EDIT:
Ik zie net ergens anders dat dit helemaal geen compacy superzoomer is! Op een of andere website staat 10x optc. de andere 4x optc. zoom.
EDIT:
Ik zie net ergens anders dat dit helemaal geen compacy superzoomer is! Op een of andere website staat 10x optc. de andere 4x optc. zoom.
[ Voor 22% gewijzigd door mickezzz op 01-03-2007 21:43 ]
Ik kon niet meer wachten tot de TZ3 leverbaar werd en heb nu de Panasonic LX2 aangeschaft
. Iets duurder meer instellingen, meer MegaPixels, alleen minder optische zoom. Wel is hij nog compacter dan de TZ3, heeft 4X opitsche zoom, 28mm wide lens en heeft breedbeeld formaat ccd. Dit geeft aan de ene kant prachtige prachtig brede landschap foto's maar als je in normale verhouding fotografeert houd je nog maar ca 8Mp over (nog veel
). Ik ga a.s. zaterdag naar Barcalona van daar dat ik zo snel mogelijk eentje wilde hebben. Gelijk een 2GB sandisk ExtremeIII gekocht erbij gekocht en knallen. Morgen komt hij als het goed is binnen
.

http://www.camera.nl/view_product.php?product=854
Hij is nu al in de aanbieding van 499 voor 399.
doen ze snel.
Hij is nu al in de aanbieding van 499 voor 399.
doen ze snel.
Nog steeds geen fatsoenlijke review
Bedankt voor de link. De foto's tot ISO400 zien er nog wel redelijk uit, daarboven niet meer.
Dit ziet er in ieder geval al 10x beter uit dan de foto's uit de eerder geposte review.Wobcat schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:52:
Nog een paar foto's van de TZ3, dag en nacht shots bij oplopende iso waardes.
Nacht
Dag
Volgens mij wel dezelfde bron, maar net weer wat andere foto's:
http://www.letsgodigital...._dmctz3/lumixtz3_EN1.html
Ik ben nog steeds niet overtuigd. Elke foto die ik zie vind ik er niet uitspringen wat betreft kwaliteit.
Toch nog wel benieuwd naar foto's in de zon, portretfoto's en avond/nacht foto's.
http://www.letsgodigital...._dmctz3/lumixtz3_EN1.html
Ik ben nog steeds niet overtuigd. Elke foto die ik zie vind ik er niet uitspringen wat betreft kwaliteit.
Toch nog wel benieuwd naar foto's in de zon, portretfoto's en avond/nacht foto's.
Na de foto's uit de laatste link te hebben bekeken moet ook ik zeggen dat de kwaliteit ervan tegen valt. Weinig contrast, vaak wat softe beelden, scherpte mist af en toe, etc. Ik krijg het idee dat de kwaliteit uit de TZ3 minder is dan uit de TZ1 bij sommige foto's. In ieder geval zie ik geen verhoogde kwaliteit terug welke een hogere verkoopprijs zou kunnen verantwoorden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De "oude" FZ3 van panasonic heeft het allemaal. 28 groothoek. 12x optische zoom gestabiliseerd!
Heeft een VENUS II processor en die geeft minder ruis als de nieuwe VENUS III. Alles handmatig instellen: aperture, sluitertijd, diafragma en witbalans!
En ik heb hem!
Heeft een VENUS II processor en die geeft minder ruis als de nieuwe VENUS III. Alles handmatig instellen: aperture, sluitertijd, diafragma en witbalans!
En ik heb hem!
Dat zal best, maar is niet bepaald een compact modelletjeBatsu schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:33:
De "oude" FZ3 van panasonic heeft het allemaal. 28 groothoek. 12x optische zoom gestabiliseerd!
En ik heb hem!
valt mee valt mee (vind ik)Mex schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:00:
[...]
Dat zal best, maar is niet bepaald een compact modelletje
- hars73
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 10-09 19:17
Papa van Dewi en Robin :-)
:strip_icc():strip_exif()/u/48963/dewi.jpg?f=community)
Geen matches
Dat valt inderdaad best mee, ik heb sinds een aantal maanden een Nikon D50 en als ik dan m'n Pana FZ3 weer eens in m'n handen heb dan voel ie toch echt kleinMex schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:00:
[...]
Dat zal best, maar is niet bepaald een compact modelletje
Zeker niet slecht. Mooie demo van de machtige zoom trouwens. Ik vind de kleuren overigens af en toe wel wat flets voor een compact.
Nog een paar pics van de TZ3:

En wat pics van de TZ2 en 3 (5440*4080 !!):

Underwater shooting.

Exposure Program AE |
Shutter Speed 1/30 sec |
Aperture F 4.9 |
Focal Distance 43.30 mm (35 mm Equivalent: 264 mm) |
Light Metering Intelligent Multiple |
ISO Sensitivity 100 |
Flash Forced Off |
Recording Image Size 3,072 x 2,304 pixels |
Image Recording Format JPEG |
Image Quality Fine |
File Size 3.34 MB |

Exposure Program AE (Macro Mode) |
Shutter Speed 1/100 sec |
Aperture F 4.9 |
Focal Distance 46.00 mm (35 mm Equivalent: 280 mm) |
Light Metering Intelligent Multiple |
ISO Sensitivity 100 |
Flash Forced Off |
Recording Image Size 3,072 x 2,304 pixels |
Image Recording Format JPEG |
Image Quality Fine |
File Size 2.31 MB |
En wat pics van de TZ2 en 3 (5440*4080 !!):

Underwater shooting.
Ziet er goed uit maar hoe "onbewerkt" zijn deze foto's gezien ze van Panasonic zelf komen (maw gemaakt onder perfecte omstandigheden etc).
Niet te zeggen uiteraard, maar ik denk dat foto's als deze opzich wel makkelijk te fotograferen zijn. Lage iso, lage sluitertijd.Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:12:
Ziet er goed uit maar hoe "onbewerkt" zijn deze foto's gezien ze van Panasonic zelf komen (maw gemaakt onder perfecte omstandigheden etc).
Was dit niet het TZ-1 topic? Dan lijkt mij het redelijk om hier een nieuw topic voor te openen.
begintmeta schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:35:
offtopic:
waarom duikt een censor toch zo vaak op als we het over digitale camera's hebben. Is de vrijheid van meningsuiting waar tegenwoordig zoveel over te doen is zo in het gedrang dat de fabrikanten een censor inbouwen? Of moeten we belasting betalen over onze plaatjes?
Menu-structuur:

Verwijderd
Geen matches
Ziet er allemaal erg veelbelovend uit! Ik heb elders gelezen dat de TZ2 iets beter zou zijn dan de TZ3 qua ruis, omdat hij een iets grotere CCD heeft met minder MP's. Is dat ook zo? Smarron, heb jij hem zelf al, de TZ3? Zou nét kunnen geloof ik?
Dit topic is gesloten.