Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
rofl, disleiptie! ;) Nee, ik had 'm serieus niet door tot jij het nu zegt..

Los daarvan, mijn uitval-problemen zijn echt volledig verholpen met hulp van de oh zo lieve Page-puppy 8) Een klein puntje wc-papier een paar keer dubbel gevouwen en tussen mijn accu en onderkant van de telefoon gestoken (aan de kant van de connector dus), waardoor de druk groter wordt op het contact. Hij doet het nu weer prima :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:48:
[...]

rofl, disleiptie! ;) Nee, ik had 'm serieus niet door tot jij het nu zegt..

Los daarvan, mijn uitval-problemen zijn echt volledig verholpen met hulp van de oh zo lieve Page-puppy 8) Een klein puntje wc-papier een paar keer dubbel gevouwen en tussen mijn accu en onderkant van de telefoon gestoken (aan de kant van de connector dus), waardoor de druk groter wordt op het contact. Hij doet het nu weer prima :)
WC-papier heeft óók bij mij het probleem van regelmatige uitval van mijn Sony Ericsson K610i verholpen (nu sinds zondag 10 augustus géén onbedoelde uitval) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeheinen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2022
Katseviool schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:05:
Nou heb m'n K610im geflashed naar een reguliere K610i met nieuwste firmware, maar wat een genot is dat zeg :)
Dat imode model heeft veel te veel restricties en beperkingen. Lekker van imode af en surf nu met Opera mini, RSS reader is weer terug, Gmail en andere Java applicaties zijn gewoon te installeren.

Nu is het nog een fijner toestel :D
Hi! Ik zou ook graag reguliere firmware op dit oude beestje willen draaien. Is dat nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn v630i. Heb hem overgenomen van een kennis die hem twee maanden heeft gebruikt en toen door een fout alweer een nieuwe kon uitzoeken. Ik heb hem bij "ali chemicali" van de vodafone sim-lock laten ontdoen voor enkele euro's en sindsdien heb ik er twee weken plezier van gehad. Ik had echter een probleem bij het starten van een spelletje (althans ik ga er vanuit dat het een spel was, het was in ieder geval een java toepassing en heette "executor" oid?) Ik kreeg vervolgens een wit scherm en kon uiteindelijk niets anders meer doen dan de accu verwijderen. Daarna heb ik hem met geen mogelijkheid meer aangekregen, ook met de lader eraan, geen teken van leven en de batterij was ook nog lang niet leeg. Nu heb ik geprobeerd met de SE Suite de firmware te updaten. Ik zie dan nog steeds geen enkel leven in de telefoon, maar mijn pc herkent het een en ander en kan me wel vertellen dat de firmware up-to-date is.

Heeft iemand enig idee waar het aan ligt? of het puur softwarematig kan zijn en ik hem wellicht kan flashen, of de firmware verwijderen en opnieuw installeren? of is het echt een hardware probleem? Ik doe inmiddels ook een beroep op de garantie, mocht die nog gelden.

Help me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kan me herinneren, eens gelezen te hebben, dat iemand met een ander type SE hetzelfde probleem had.
In het kort komt het erop neer, dat deze toestellen softwarematig geunlockt zijn en dat de unlocker je had moeten vertellen, dat je moet afblijven van "executor", dat is n.l. geen spelletje, zoals je inmiddels wel begrepen zult hebben, maar een Java applicatie, die bij het unlocken gebruikt is.
Maar helaas houden unlockers niet altijd rekening met nieuwsgierige tweakers ;).

Uiteraard heb je nu dus geen garantie meer, je kunt proberen, de firmware zelf opnieuw te installeren, anders kan een goed unlock/reparatiebedrijf het wel (tegen betaling) voor je doen.

Wil je het zelf proberen, is er via Google wel het een en ander over te vinden, ik denk niet, dat wij je hiermee verder mogen helpen, aangezien de gebruikte unlockmethode illegaal is, dit in tegenstelling tot het unlocken met een code.
Overigens zal het toestel waarschijnlijk, met de nieuwe firmware, ook de simlock weer terug krijgen, aangezien hij immers niet daadwerkelijk, maar slechts softwarematig geunlockt is.

Succes in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm...:S, In ieder geval dank voor je snelle reactie! En dus ook nuttig dat ik precies vermeldde waar ik op had gedrukt. Ik snap dan alleen nog niet wat er dan nu gebeurd is met de telefoon dat ik er niets meer mee kan. En als dit softwarematig unlocken zo gevoelig is, dan kan ik ook nooit zelf teveel aanklooien met mn tel.

Inderdaad had de beste man mij best even mogen vertellen wat hij had gedaan, en als die executor de oorzaak was dan had hij het handmatig moeten verwijderen, dus ik ga hem nog even aan zijn jas trekken.

Als ik het oplos en hem hardwarematig wil unlocken kan dat dan alleen via een legale code?

nomaals dank voor het antwoord, ik snap er al weer meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renaud
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn K610i en ik krijg het maar niet opgelost:
Eergisteren kreeg ik deze telefoon van mijn neef, die zij dat hij nog werkte maar dat hij hem al lang niet meer had gebruikt. Dus ik zette hem aan, met als het resultaat: niets gebeurde. Geen probleem, ik laad hem gewoon weer op dacht ik. na een goede 5 uren zette ik de telefoon weer aan maar er gebeurde weer niets..
de dag erna weer opgeladen en aangezet, maar toen ook niets. Ik begon wat rond te kijken op het internet en zag staan dat ik de EROM moest vervangen / flashen / restore / ... Dus, ik probeerde dit met als resultaat hij sprong aan en werkte weer.. ik sloot mijn adapter aan en lade hem weer ongeveer een 5 tal uren op. hij ging aan maar het batterij icoontje was leeg. En na een tijdje sloeg hij weer uit. En dat gebeurde elke keer opnieuw. Meestal geraak ik niet verder dan mijn pincode indrukken. Nu, zag ik na proberen en proberen toevallig staan: charging UNKNOWN battery. Dus mijn vraag: geeft er hier iemand dit nog meegemaakt, of weet er iemand hier een oplossing voor..

(p.s. sorry voor dit te vertellen in verhaal vorm, maar het leek mij makkelijker om het zo uit te leggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Renaud schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:40:... Ik begon wat rond te kijken op het internet en zag staan dat ik de EROM moest vervangen / flashen / restore / ... Dus, ik probeerde dit met als resultaat hij sprong aan en werkte weer..
En wat heb je ermee gedaan, vervangen/flashen? Ik neem aan het laatste.
Maar hij geeft aan unknown battery, is je batterij nog wel goed? Je kan de contactpunten aan zowel de telefoonkant als de batterijkant eens schoonmaken met bijv isopropyl alcohol (schoonmaakalcohol in een flesje) of eens de batterij uitwisselen uit een andere vergelijkbare telefoon.
De levensduur van een batterij verslechtert enorm wanneer die lang niet wordt gebruikt. Maar ook in de batterij zit een elektronisch circuitje, misschien dat dat defect is.

Je kan daarom het beste eens een andere batterij proberen, grote kans dat het m daarin zit omdat ie zo lang stilgelegen heeft.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste