Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:24:
kun je ook wat foto's posten die de telefoon gemaakt heeft

ben wel benieuwd :)
kzal eens een mooie foto maken, ik ben niet van plan je foto's te geven van mijn vriendin ;)
de K610i is inderdaad een goeie vervanger voor de T610, maar bij ij zitten daar al 3 GSM's tussen :P
ik heb wel wat java spelletjes ervoor als je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Waarom vervanger voor de T610 en T630? er zit nog n K700 en een K750 tussen,lijkt me meer een soort gelijke als de K700 en de K750 of vervanger zoals jij het noemt.Ik heb ze alle 4 gehad plus nog de S700 maar dat is geen vergelijking en de W550 is meer een mp3 speler(ook die 2 heb ik gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
rooie60 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:23:
Waarom vervanger voor de T610 en T630? er zit nog n K700 en een K750 tussen,lijkt me meer een soort gelijke als de K700 en de K750 of vervanger zoals jij het noemt.Ik heb ze alle 4 gehad plus nog de S700 maar dat is geen vergelijking en de W550 is meer een mp3 speler(ook die 2 heb ik gehad).
Mijn werkgever was niet zo scheutig met het weggeven van mobieltjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Miki schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 07:22:
[...]

Mijn werkgever was niet zo scheutig met het weggeven van mobieltjes ;)
Weggeven werkgever haha,nee ik koop ze allemaal simlockvrij,heb een foon tic (mijn man kan er moeilijk aan wennen ;) ) ik verkoop de meeste weer na bepaalde tijd,alleen de W550 doe ik nooit weg en de T610(blauw) ook niet.
Ik wacht nu op de K610i (rood) heb ik besteld bij it-bazar,maar levertijd is lang,heb net weer gebeld,is moeilijk aan te komen.
Maar dinsdag komen er nieuwe binnen,ik wacht al vanaf 18 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ook de W550 gehad :*)
maar deze is gestolen :'(
je hebt wel pech, de mijne was er snel

[ Voor 28% gewijzigd door jakob op 12-01-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn review:

Zoals je uit de foto's kunt opmaken gaat de review over de K610im, oftewel de K610i + kpn imode ondersteuning. Voor de inhoudelijke review gebruik ik als referentie de nokia 6230 en T630.

Allereerst om even een idee te geven hoe groot het toestel is heb ik een tweetal foto's genomen. Als referentie objecten heb ik een oude nokia 6310i gebruikt die iedereen wel eens in zijn handen heeft gehad en een ipod mini.

foto naast elkaar
foto op elkaar

Bouwkwaliteit
Het toestel zit degelijk in elkaar en heeft geen last van vervelende "kraakjes". Mijn SE T630 en Nokia 6230 hadden allebij last van kraken omdat de behuizing niet goed aansloot. Wat verder opvalt is dat de oude Ericsson stanby lampje weer aanwezig is, het lampje licht iedere 10sec eventjes groen op.
De joystick die in de T630 en andere SE toestellen zat is gelukkig vervangen voor een soort d-pad. Bekend fenomeen bij de joystickjes was dat ze op een moment lam werden en daardoor gerepareerd moesten worden. De d-pad toets kan 5 richtingen op naast links, rechts, boven, onder en kan het middelste knopje worden ingedrukt. Het navigeren werkt zeer prettig vanwege de grootte van het d-pad.

Het toetsenbord is prettig te noemen, er is duidelijk een feedback gevoel wanneer je een toest indrukt. De snelkoppelings knoppen berichten en imode (zie foto) zijn zeer handig in gebruik. Met de berichtenknop kom je heel snel in het menu berichten waarmee je snel een smsje kunt tikken of even je inbox kunt lezen. De imode knop is niet de knop waarmee je direct op imode gaat wat velen zullen denken. Het beste kun je dit vergelijken met een soort startmenu van windows, je krijgt een scherm te zien met 4 tabbladen. Het eerste tabblad is voor imode bedoeld, het tweede tabblad is voor "events" bedoeld; hierop kun je gemiste oproepen, sms meldingen etc. etc. terugvinden. Het derde tabblad is bedoeld voor actieve applicaties; de telefoon kan dus multi-tasken en zodoende kun je door je actieve applicaties wandelen. Het laatste tabblad is bedoeld voor snelkoppelingen bijvb. snel je bluetooth of stille modus in te schakelen.
Enig minpuntje aan het toetsenbord zijn de 2 keuze knoppen (die met die min tekens onder het scherm). Als je niet goed op het midden druk van de toetsen dan voelen de knoppen dood aan. Je kunt je voorstellen dat als je met je duim kruist om de linker of rechterknop aan te raken dat je soms mis zit en dus geen reactie krijgt. Gelukkig baart oefening kunst en heb je gauw door waar je de knoppen moet aanraken :D

Menu
Het menu is snel in vergelijk met de T630 en 6230 en het ziet er leuk nog uit ook. Het doet me een beetje denken aan een menu dat is gemaakt met flash. Het zit allemaal logisch in elkaar en al gauw weet je je weg erin te vinden, meer is er eigenlijk niet over te vertellen.

Geluid
Geluid van het toestel is goed al maakt de Samsung ladyphone 530 ofzoiets van mijn vriendin meer herrie. Als zakelijk gebruiker vind ik dat niet erg, maar ik kan me voorstellen dat als je je toestel in je tas hebt zitten je niet altijd kan horen of je mobieltje af gaat.
Telefoon gespreken klinken van beide kanten zeer goed, bij sommige gesprekken kreeg ik het gevoel alsof er een soort ruisfilter in zit. Vooral bij gesprekken met de bijgeleverde koptelefoon kreeg ik dit gevoel. Het is absoluut geen nadeel maar je krijgt het gevoel alsof de lijn dood is omdat je geen ruis hoort als het gesprek even stil valt. De telefoon heeft ook een ingebouwde mp3 speler waarmee je je mp3's kunt afluisteren. In vergelijking tot mijn ipod mini klinkt dit zeker niet verkeerd al zit er wel wat verschil in.

Beeldscherm
Het scherm is prima en geeft een goed kleurijk contrast weer. In de review van newmobile.nl wordt aangeven dat het scherm van de 6233 beter is maar ik vraag me af hoeveel beter dit zou mogen zijn. Misschien meten ze op basis van specs maar voor zover ik heb kunnen zien zit er weinig verschil in mijn toestel en die van mijn collega.

Foto's
Tja... ik ben eigenlijk nooit voorstander geweest om plaatjes te schieten met mijn mobieltje. Immers heb ik daar een digitale camera voor. Het boeit me dan ook echt geen flikker wat de kwaliteit er van mogen zijn. Gelukkig :D zijn hier op dit forum wel mensen die dit intereseerd en vandaar dat ik even een paar foto's heb genomen. Ik heb als vergelijkings materiaal een Sony Cybershot P9 gebruikt met dezelfde resolutie van 1600*120 en modus "fine" op beide aangezet. Ik alle foto's op dezelfde plaats genomen en de nummers komen dan ook overeen met elkaar.

De P9 heeft 4 mega pixels en de K610i(m) 2 mega pixels.

P9
1-P9
2-P9
3-P9
4-P9

K610im
1-K610im
2-K610im
3-K610im
4-K610im

Zoals je kunt zien is het niet wint de digitale camera het met gemak. Toch valt het me reuze mee wat de K610im me laat zien.

Conclusie
Voor mij is het een prettige telefoon zonder al te veel poeha. De K610im is degelijk, makkelijk in gebruik en prima geschikt voor zakelijke doeleinden. Zoek je een echte gadget en gebruik je de telefoon niet voor zakelijk gebruik dan zit je bij dit toestel aan het verkeerde adres, betere opties zijn dan de N73 of K800i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke review, Miki!

Ik heb ook een K610im en ben het geheel met Miki eens. Eén zwaar minpunt ontdekte ik pas nadat ik het toestel had aangeschaft en dat is dat er geen gangbare Java-applicaties geïnstalleerd kunnen worden. Vanwege i-mode zit er geen gewone Java-engine op maar DoCoMo Java (DoJa). Dit vond ik nogal een beperking! Sony (en DoCoMo) stellen wel een SDK ter beschikking, dus zelf applicaties ontwikkelen (of porteren) kan, maar da's nogal een gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Het beeld van de 6233 is iid scherper ,maar vooral ook groter,misschien dat het daarom óók wat beter oogt....
Wat ik nog niemand heb horen zeggen is....dat er in de K610i een nieuw lettertype zit,anders dan in mijn T610,T630,K700,S700,W550,K750 (die ik allemaal heb gehad en 2 nog heb.)
Ik vind het mooier,veel mooier :)
Trouwens voor ínbox'of 'nieuwe sms'kan je ook n snelkoppeling maken op je navigatietoets toch?
Ik heb de K610i nu 5 x in handen gehad van vriendin en ik hoop de mijne snel te krijgen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ja dat is een nieuwe versie van het besturingssysteem. enkele kenmerken:
-lettertype verschoond
-tijdslijn weergave bij foto's
-popup gebeurtenissen
-...

leuke review inderdaad _/-\o_

edit: je kan snelkoppelingen maken ja

[ Voor 10% gewijzigd door jakob op 14-01-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:35

Pinjataaa

Hit me!

Ik ben ook al een tijdje in het bezit van deze telefoon.
Helaas heb ik een feestje gehad en heb mn hele nu telefoon beschadigt (waarschijnlijk laten vallen ofzo).
Nu wil ik weten of er ook covers voor deze telefoon te krijgen zijn. Ik heb al een tijdje lopen te googlen, maar kan niets vinden.

Oh en nu vind ik er wel 1.. http://www.gerry-mobilfun...e_mit_Displayscheibe.html
Maar ik heb em toch liever uit NL

[ Voor 24% gewijzigd door Pinjataaa op 15-01-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37

Sabbi

je denkt aan mij.

Op ebay zijn er ruim te vinden, in originele en andere kleuren... (zoeken op k610 fascia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Sabbi schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:53:
Op ebay zijn er ruim te vinden, in originele en andere kleuren... (zoeken op k610 fascia)
Ik heb echt geen flauw idee hoe e-bay werkt.. is het wel veilig? 8)7

En dan komt het ook nog eens uit hong kong? lol

[ Voor 8% gewijzigd door Pinjataaa op 15-01-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik vertrouw ebay ook voor geen haar :)
ik ben mijn cellie nu an het updaten, Europe 3 stond op seus. eens zien wat dat geeft :)
zo traag... :P

R1GB001
- Released on Wotan on 30/12/06
- Released on SEUS 3/1/07 (Some regions only). Note EROM CID changed to 51 through SEUS.

Improvements
- Updated Video folder - video thumbnails now play when they are hovered over.
- Highlighted menu item animation is now supported.

Bug fixes
- Thick black line flashes on screen at the start and end of video playback when playing video in Vertical mode through the File Manager now fixed.
- Selecting More / Information on the Applications and Games folders no longer returns 0KB used and 0 files.

New Bugs
User Interface
- Video preview can crash the phone if the video is encoded as high quality MP4. Note that video preview cannot be turned off, although you can view the folder as a list to avoid the issue.
- Video preview can introduce a lag if the video is encoded in excessively high quality.

Intermittant / Non-working functionality
- Games and applications installed on memory stick from before the update will not work after the upgrade. Note that games and applications installed into phone memory will still function correctly.

[ Voor 79% gewijzigd door jakob op 18-01-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
willy486 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:17:
ik vertrouw ebay ook voor geen haar :)
ik ben mijn cellie nu an het updaten, Europe 3 stond op seus. eens zien wat dat geeft :)
zo traag... :P

R1GB001
- Released on Wotan on 30/12/06
- Released on SEUS 3/1/07 (Some regions only). Note EROM CID changed to 51 through SEUS.

Improvements
- Updated Video folder - video thumbnails now play when they are hovered over.
- Highlighted menu item animation is now supported.

Bug fixes
- Thick black line flashes on screen at the start and end of video playback when playing video in Vertical mode through the File Manager now fixed.
- Selecting More / Information on the Applications and Games folders no longer returns 0KB used and 0 files.

New Bugs
User Interface
- Video preview can crash the phone if the video is encoded as high quality MP4. Note that video preview cannot be turned off, although you can view the folder as a list to avoid the issue.
- Video preview can introduce a lag if the video is encoded in excessively high quality.

Intermittant / Non-working functionality
- Games and applications installed on memory stick from before the update will not work after the upgrade. Note that games and applications installed into phone memory will still function correctly.
en, werkt de telefoon nu naar behoren???

beter, slechter??

sneller, langzamer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Denk er aan om de K610i te annuleren,ze kijken of ze een andere leverancier kunnen vinden die hun de K610i kan leveren,ik ben het beu! w8 al vanaf 18 Dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:36
Heb sinds vorigjaar oktober de K610i, goeie phone (ging van nokia 2600 naar deze).

Heb alleen sinds een dag een of ander vaag huisje in de bovenbalk, weet niet waar die vandaan komt en krijg em d'r dus niet uit (ook niet met restart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
pin_point schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:50:
Heb sinds vorigjaar oktober de K610i, goeie phone (ging van nokia 2600 naar deze).

Heb alleen sinds een dag een of ander vaag huisje in de bovenbalk, weet niet waar die vandaan komt en krijg em d'r dus niet uit (ook niet met restart).
Er zit een handleiding bij de telefoon en daarin staan afbeeldingen van iconen die op het scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
huisje? mss iets met de mobiele netwerken, kijk daar eens. de telefoon gaan naar mijn insziens iets vlotter, laadt rapper thumbs etc. maar ik heb in mijn afbeeldingenmap een map staan, en als ik afbeeldingen open zie ik geen namen van de fotos noch map, als ik eentje naar beneden scroll is dat probleem weer opgelost. geen groot probleem, maar toch een scherp kantje...

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:36
staat niet in de handleiding, maar ben erachter gekomen dat het het profiel 'thuis' was ... dusja. opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon nu twee maanden in bezit en ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden. Ik laat achter mij een Nokia 6230i, ter referentie. Aan de ene kant ben ik steeds zielsgelukkig met de voordelen van deze telefoon ten opzichte van mijn oude, maar aan de andere kant zijn er steeds kleine dingetjes waar ik me aan erger die het toch weer temperren. Dan heb ik het gevoel alsof ik een gedateerde beta versie van een telefoon in mn handen heb. Een kleine opsomming;

- Alle knopjes werken perfect, voelen lekker aan, maar de knopjes aan de zijkant zijn dan weer zo fragiel en onhandig. Ik gebruik vaak omhoog en omlaag om de volume bij een gesprek aan te passen (afhankelijk van of ik thuis zit of op straat loop), maar deze zijn erg fragiel en onhandelbaar.
- Als ik naar toolbar ga kom ik op Vodafone live! uit, waar ik liever direct mn snelkoppelingen gehad had.
- In Postvak In zit geen berichtenteller (op mn oude tel wel), dus ik weet niet of hij bijna vol zit.
- Verwijderen van berichten is optie 7, dat moet ik handmatig kiezen. Bij Voicemail SMSjes echter is het optie 6, omdat terugbellen terugvalt. Aangezien ik mijn inbox handmatig wil legen ivm het behouden van de nieuwste berichten is dit allemaal erg omslachtig.
- Als je een SMS typt, komt pas bij de laatste 20 tekens in beeld dat je nog maar een x aantal tekens kan gebruiken. En als je aan het einde zit en er wordt een woord automatisch toegevoegd (kan uitgezet worden gelukkig), dan gaat ie naar SMS2, dan haal je dat weg en wordt het weer SMS1. Bovendien lijkt er soms een lag in het typen te zitten waardoor het tellertje plots naar SMS2 gaat en dan toch weer naar SMS1.
- Verzonden Items staat heel laag in het rijtje Berichten, onder RSS en Messenger en Concepten, dingen die mensen toch veel minder vaak gebruiken lijkt mij..
- In alle mapjes waar bestanden in kunnen staan, staan bovenaan allerhande downloadlinkjes.
- What is up met dat knipperende lampje bovenop? Waar is dat in hemelsnaam goed voor?
- What is up met dat alles nog 1x oplicht (zowel scherm als knopjes), vlak voor alles op zwart gaat? Ik denk steeds dat er weer wat binnenkomt.
- Het USB snoertje werkt voor geen meter op mijn computer, kan geen verbinding maken. Hooray for BlueTooth, dat gelukkig prima werkt.
- De telefoon aanzetten als deze is uitgevallen door te weinig accu tijdens het opladen gaat niet echt lekker.
- Ik kan nergens instellen dat als ik een nieuwe afspraak in mijn agenda zet, dat ik dan standaard geen herinnering wil. Dit moet ik nu elke keer weer handmatig instellen.
- Al wel eens geprobeerd de SIM-kaart eruit te halen? Dat kan dus alleen maar met lange nagels of door een schaar onder het SIM-kaartje te duwen zodat deze omhoog komt en je het kaartje onder de beugel uit kan duwen. Een paar keer verwisselen kost een paar krassen dus.
- Dat een SIM-kaart van een andere provider niet gebruikt mag worden, á la, maar laat me dan op z'n minst de nummers kopieren naar de telefoon. Helaas, er is totaal niets mee te doen. (dit is waarschijnlijk Vodafone specifiek, maar wel vervelend en zorgde voor een paar extra krasjes op het innerlijk van mijn telefoon, zie vorige punt).

Dus bij deze, ik merk toch nog wel een aantal tekortkomingen aan de telefoon. En dan gebruik ik de camera en de muziekspeler alleen op blauwe maandagen, dus daar kan ik bijster weinig over zeggen, maar dat zag er wel goed uit op zich. Jammer dat er geen lampje op deze versie zit (handige pocketzaklamp).

Maar aan de andere kant is het zo'n mooi en hip ding. Mooi design, overige knopjes werken lekker, niet zo'n joystick die snel kapot gaat. Veel opties te kiezen en erg handig voor zakelijk gebruik (veel toe te voegen info bij contacten en goede agenda). Scherm is groot en helder en interface is echt heel mooi (zeker met een mooie theme). Hij kan multitasken. Geluid is helder, zowel bij gesprekken als bij afspelen van muziek (voor een niet-walkman).

Al met al heb ik dus continue een dubbel gevoel bij de telefoon. Ik heb absoluut geen spijt van de keuze, het is een prachtige telefoon en hij doet wat ik wil. Er zitten echter een hoop kleine dingetjes in die het toch laten blijken alsof het een beta product is en dat vind ik wel jammer.

Maar nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik ben echt blij met de telefoon. Het is een topding verder. Ik heb een absolute zwak voor design, en daar scoort deze telefoon zowel van de buitenkant als bij de interface hele hoge punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, als mensen second thoughts krijgen door mijn lijstje, bedenk je wel dat een deel ervan sowieso al wegvalt als je geen Vodafone telefoon hebt. Daarnaast zijn het veel schoonheidsfoutjes, kleine mierenneukerige dingetjes waar de telefoon echt niet of nauwelijks minder van wordt. Het zijn gewoon dingen die je opvallen, waar je aan went en je jezelf overheen zet. Een lijst van positieve punten over deze telefoon zou ik net zo lang kunnen maken, maar dan met echt constructieve punten.

Ik hoor trouwens graag reactie van medebezitters :).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
via geheugenstatus kan je wel kijken hoeveel smsjes je in je inbox hebt. en 'vol' bestaat voor mij niet echt, ik heb hem anderhalve maand en er stan ongeveer 600 in :P
van de knopjes op de zijkant heb je wel een punt.
dat lampje moet wel uit te schakelen zijn, op een niet-onorthodoxe manier dan wel. dat irriteert mij ook mateloos, al dat onnozel geflikker 's nachts

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
willy486 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:50:
via geheugenstatus kan je wel kijken hoeveel smsjes je in je inbox hebt. en 'vol' bestaat voor mij niet echt, ik heb hem anderhalve maand en er stan ongeveer 600 in :P
van de knopjes op de zijkant heb je wel een punt.
dat lampje moet wel uit te schakelen zijn, op een niet-onorthodoxe manier dan wel. dat irriteert mij ook mateloos, al dat onnozel geflikker 's nachts

willy
Als je bij netwerken GSM instelt ipv UMTS is het lampje dan niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg 1 deze dagen de witte mac versie. Zal waarschijnlijk perfect bij mijn Imac staan O+
En dan zal ik ook mijn bevindingen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
rooie60 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:16:
[...]

Als je bij netwerken GSM instelt ipv UMTS is het lampje dan niet uit?
nope, toch niet :p

is er een witte? why didn't you say :p
zou perfect bij mijn witte MSI S262(macbook kloon :p) passen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy486 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:29:
[...]

nope, toch niet :p

is er een witte? why didn't you say :p
zou perfect bij mijn witte MSI S262(macbook kloon :p) passen :D
Alstu O+

Afbeeldingslocatie: http://threestore.three.co.uk/images/largeimages/semK610ir_white_free_refurb.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gooby.dk/shop/images/sek610white.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
hmm, is wel mooi, en precies minder 'agressief' dan mijn rode versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

oei oei! zijn die witte ook al officieel in nederland te koop, of moet dat via ebay ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
willy486 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:29:
hmm, is wel mooi, en precies minder 'agressief' dan mijn rode versie :)
Hey willy,nu al uitgekeken op je rode foon ;) ?
Ik heb geannuleerd...... heb nu de nokia 5300

Wit wordt wel snel groezelig hoor! je ziet er ales op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 10:16
Mijn vrouw heeft deze foon nu net een tijdje maar het gebeurd regelmatig dat ze de webbrwoser onbedoeld start... Weet iemand of en zo ja, hoe je die knop kunt uitschakelen?

Verder ideaal dingetje, erg straks en stevig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:04:
oei oei! zijn die witte ook al officieel in nederland te koop, of moet dat via ebay ed?
Ik heb hem via Orange frankrijk.... ik woon zelf ook in frankrijk... in parijs om precies te zijn :) .
gratis via me abbo punten. (je krijgt voor elke 1euro 10punten) en als je iets van 10.000punten ofzo iets hebt kan je via de site gratis dingen krijgen... zodoende kon ik deze gratis krijgen :) . Mooie mobiel voor in het weekend naast mijn nokia 9500 alias baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Tovenaar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:51:
Mijn vrouw heeft deze foon nu net een tijdje maar het gebeurd regelmatig dat ze de webbrwoser onbedoeld start... Weet iemand of en zo ja, hoe je die knop kunt uitschakelen?
Ja behoorlijk irritant. Wb onbedoeld connectie met Wap/3G oid maken ; ik heb een tussen-oplossing. Bij internet profiles > advanced > second. account > ask before use > ask me. Dan krijg je altijd eerst de vraag of je connectie wilt maken. Maar de knop is helaas niet uit te zetten of anders te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Tovenaar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:51:

Verder ideaal dingetje, erg straks en stevig...
Ik heb mijn wap settings maar veranderd. Ik had deze maand +/- 15 euro internet kosten zonder dat ik het gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
gekend probleem, kvind dat je dat ook zou moeten programmeren zoals de d-pad in stand-by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 07:07
Ok, ook ik heb zitten koekeloeren naar een nieuwe telefoon, mijn Siemens A52 (jaha, met ZW-scherm en inbox-grootte van 40 8) ) is inmiddels wel eens aan vervanging toe.

Ik heb eens mijn ogen goed de kost gedaan, ik kwam toch al snel op SE uit, simpelweg omdat ik dit mooie telefoons vind, mooie/goede layout in het menu etc.

Nu ben ik tegen 3 punten aangelopen:

1) Apple
iSync op mijn mac support deze telefoon niet standaard, er is een plugin te vinden die het moet verhelpen zegt men, alleen vraag ik mij af hoe ik files kan uitwisselen. Moet ik dit op mijn apple'tje met software doen, of gewoon met de bluetooth filetransfer van OSX?

2) K610/V630i
Het verschil tussen de V630i en de K610. Ik heb zelf lopen google'n en er kwam overal uit dat de telefoons identief zijn, behalve qua uiterlijk en een paar kleine veranderingen. Bijvoorbeeld de webknop vervangen voor rood/groen hoorntje. Nou wil ik niet vervelend doen, maar is dat echt het enige verschil? Want dan ga ik gewoon kijken welke het mooiste is :+

3) BloX
Iemand ervaring met Vodafone BloX? Ik wil namelijk (waarscheinlijk) deze telefoon gaan kopen met vodafone basic 17.50, en daar dan de dubbele sms-blox op zetten. Maar ik vraag mij af, wat is het opzegtermijn of het termijn dat de BloX minimaal 'erop' moeten zitten?

@Cover-verhaal hierboven:
Ik heb eens gekeken op Ebay, en inderdaad: daar staan allerlei verschillende covers. Wat mij wel opviel is dat ik bij geen een van deze covers ook een keypad zach, dus als ik een goud frontje koop, heb ik alsnog zilvere/wittige toetsen.. Dus ook de witte die hierboven staat, je houd zo te zien nog wel je origele keypad. Ik zag trouwens wel bij Vodafone een witte V630i, maar geen K610

[ Voor 13% gewijzigd door stevenP op 04-02-2007 16:36 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:27:
Ok, ook ik heb zitten koekeloeren naar een nieuwe telefoon, mijn Siemens A52 (jaha, met ZW-scherm en inbox-grootte van 40 8) ) is inmiddels wel eens aan vervanging toe.

Ik heb eens mijn ogen goed de kost gedaan, ik kwam toch al snel op SE uit, simpelweg omdat ik dit mooie telefoons vind, mooie/goede layout in het menu etc.

Nu ben ik tegen 3 punten aangelopen:

1) Apple
iSync op mijn mac support deze telefoon niet standaard, er is een plugin te vinden die het moet verhelpen zegt men, alleen vraag ik mij af hoe ik files kan uitwisselen. Moet ik dit op mijn apple'tje met software doen, of gewoon met de bluetooth filetransfer van OSX?

2) K610/V630i
Het verschil tussen de V630i en de K610. Ik heb zelf lopen google'n en er kwam overal uit dat de telefoons identief zijn, behalve qua uiterlijk en een paar kleine veranderingen. Bijvoorbeeld de webknop vervangen voor rood/groen hoorntje. Nou wil ik niet vervelend doen, maar is dat echt het enige verschil? Want dan ga ik gewoon kijken welke het mooiste is :+

3) BloX
Iemand ervaring met Vodafone BloX? Ik wil namelijk (waarscheinlijk) deze telefoon gaan kopen met vodafone basic 17.50, en daar dan de dubbele sms-blox op zetten. Maar ik vraag mij af, wat is het opzegtermijn of het termijn dat de BloX minimaal 'erop' moeten zitten?
1. Daar is zeker een plugin voor. En ik best die je op sturen als ik die nog heb want ik gebruik ook zelf een MAC en isync werkt perfect in alle manieren :) (eerste keer ooit voor mij, nokia 7610 was een ramp en de motorola helemaal).
2.Het is idd enige verschil... maar vindt de k610i mooier en vooral rustiger en strakker overkomen dan de V630i... wat ik totaal niet naast een mac zie liggen.
3.Geen idee kerel :P woon in Frankijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:48:
[...]

1. Daar is zeker een plugin voor. En ik best die je op sturen als ik die nog heb want ik gebruik ook zelf een MAC en isync werkt perfect in alle manieren :) (eerste keer ooit voor mij, nokia 7610 was een ramp en de motorola helemaal).
2.Het is idd enige verschil... maar vindt de k610i mooier en vooral rustiger en strakker overkomen dan de V630i... wat ik totaal niet naast een mac zie liggen.
3.Geen idee kerel :P woon in Frankijk :)
De plugin zou fijn zijn inderdaad ja :) Alleen het verdere syncen? Qua foto's / mp3'tjes etc, gaat dat 'gewoon' via osx of moet je daar software van SE voor gebruiken?

Ja het design ben ik nog niet helemaal over uit, de K610i heeft zeker wat moois, maar het 'rechte' van de V630 is ook weer mooi.. Hmm dilemma's in een mensenleven :*)

En ja, in frankrijk zit het allemaal net even íets anders ;)

Tnx voor je hulp!
offtopic:
in mijn profiel staat email en msn-adres voor de plugin!

[ Voor 3% gewijzigd door stevenP op 04-02-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik vind de witte en de rode k610i de mooiste :)
en ik kan je ook niet helpen, ik zit in belgie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
V630 is de vodafone versie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ok, vandaag bij Vodafone City Point te Rijswijk geweest (Boogaard) en daar wisten ze mij het volgende te vertellen:

-De K610 is identiek qua hardware aan de V630, vandaar ook de V630: Vodafone! ;)
-Vodafone BloX kan je iedere maand verwisselen, minimale duur van deze uitbreidingen op je abbo is dus een maand.

Dan ben ik nog wel tegen wat anders aan gelopen, ik zag op de site van Sony Ericsson een plaatje van de V630i met die mooie in-ear oordopjes erbij. Bij de K610 heb ik er nog niks van gezien maar nu stond er een aanbieding bij vodafone:
[..]Klassiek design. Maximaal toestelplezier en gebruiksgemak met gratis stereo-headset.
Zou hiermee die headset bedoeld worden denk je? Want opzich zijn die dopjes wel chill als je een muziekje wil luisteren :*)
Hierover ga ik morgen wel even langs @ die Citypoint, dat is zo specifiek dat jullie het denk ik ook niet weten..

[ Voor 7% gewijzigd door stevenP op 05-02-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

stevenP schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:50:
Ok, vandaag bij Vodafone City Point te Rijswijk geweest (Boogaard) en daar wisten ze mij het volgende te vertellen:

-De K610 is identiek qua hardware aan de V630, vandaar ook de V630: Vodafone! ;)
Hardwarematig wel, maar software matig helaas niet....

Vodafone heeft er aangepaste firmware op geplaatst, die standaard niet beter is dan de normale K610i firmware. Vodafone heeft er allerlei 'leuke' links naar Vodafone Live! geplaatst en mogelijk ook nog beperking zoals ze vroegen hebben gedaan met MP3 met DRM.

Daarnaast zal je altijd achterlopen met de updates, want nadat SonyEricsson een firmware met een aantal bugfixes heeft gelanceerd, moet Vodafone die nog eens 'V630i' geschikt maken. Nu weet ik uit ervaring dat de providers er meestal niet zoveel haast bij hebben. Als voorbeeld een Nokia N70, waarbij Vodafone en T-Mobile een half jaar! achter liepen ten opzichten van de normale Nokia firmware.

Daarnaast is je telefoon ook nog eens gesimlocked, wat natuurlijk betekend dat er alleen maar een Nederlandse Vodafone SIM kaart in je toestel kan. Mocht je dus tussentijds een ander abonnement erbij willen hebben, een prepaidje willen gebruiken, of een buitenlandse SIM wil gebruiken, dan zal je eerst je toestel SIM-lockvrij moet laten maken. Natuurlijk zijn er minder legale manieren, maar dan vervalt natuurlijk officieel je garantie. Binnen het jaar zal je bij je provider een 'boete' moeten betalen. Buiten het jaar is dat gratis, maar de aanvraag bij Vodafone kan volgens mij nog wel een week of 2 duren en moet (dacht ik) nog steeds schriftelijk worden aangevraagd.

Mijn motto:

Koop NOOIT Vodafone/T-Mobile branded toestellen!!!!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Hier heb je een erg goed punt ja! Zo heb ik er zelf nog niet eens over nagedacht! Wel jammer dat de echt witte versie (Pearl white geloof ik dat hij heet) van de K610 niet te krijgen is in Nederland zo te zien. Die had ik wel nice gevonden moet ik toegeven :*)

Over de Vadafone 'gratis stereo-headset'-actie:
Ik heb van 3 verschillende medewerkers 3 verschillende dingen gehoord. De ene zei dat het via SE ging en het de koptelefoon ging worden, de ander had het over in-ear's, terwijl verkoper nr3 het over "RLF50155R1A" had. Na wat google werk ben ik er nog niet achter wat dat is :+

Maargoed, die headsetjes zijn via ebay aardig goed te krijgen, en echt zo duur zijn ze niet!

Btw, ik neem aan dat ik een M2 1GB kaartje in kan stoppen? Of wordt hij enorm sloom met muziek spelen / foto's zoeken? Of is met de 610im 2gb mogelijk?

[ Voor 43% gewijzigd door stevenP op 07-02-2007 22:21 ]

Verwijderd

Zijn er al mensen die Windows Vista draaien........

Nou in combi met onze K610i word het niet wat.
Al aardig wat aan het Googelen geweest maar geen oplossing kunnen vinden.
Mail naar helpdesk gedaan:

Nu draai ik sinds een week Windows Vista, waar kan ik drivers vinden die Vista ondersteunen?
De drivers van XP werken niet!.

Helpdesk:

Geachte heer Cenzo,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

Naar onze informatie die wij ter beschikking hebben wordt er software verwacht voor Windows Vista in het tweede kwartaal van 2007. Wij raden u aan om onze website www.sonyericsson.nl in de gaten te houden.

Dus dat gaat nog wel ff wat tijd in beslag nemen......

Ik wou deze info ff met jullie delen en misschien heeft iemand anders nog een andere oplossing?

• stevenP
Jesus hey, de komende tijd dus nog geen vista support :x Vind ik een beetje slecht van onze vrienden van SE moet ik toegeven..

Mijn K610im is onderweg, die ligt maandag op de mat :D Samen met een Hi (KPN-onderdeel) 15,- 2jarig abonnement. Als het goed is het een zwarte, anders de zilvere waar ik ook wel mee accord ga :9

• jakob
ik heb hem ook nog niet aan de praat gekregen, ik heb dat twee maand geleden al geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:04:
[...]

De plugin zou fijn zijn inderdaad ja :) Alleen het verdere syncen? Qua foto's / mp3'tjes etc, gaat dat 'gewoon' via osx of moet je daar software van SE voor gebruiken?

offtopic:
in mijn profiel staat email en msn-adres voor de plugin!
Als je die plug-in moet hebben, maurice vogt AT mac PUNT com

Stuur ik je heb wel even op ;).

Alles gaat via Isync zo je adresboek en kalender/agenda in. foto's / mp'3 zijn gewoon onder de finder te naderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:21:
[...]

Als je die plug-in moet hebben, maurice vogt AT mac PUNT com

Stuur ik je heb wel even op ;).

Alles gaat via Isync zo je adresboek en kalender/agenda in. foto's / mp'3 zijn gewoon onder de finder te naderen.
you have mail! :*)

Ah dat is wel heel relaxt dat ik alles via Finder kan doen, dat scheelt een hele hoop gedoe! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een week in het bezit van de K610im, had hiervoor een S700i dus menu en layout zijn lekker bekend. Moest wel ff wennen aan het formaat(klein) van de knopjes, maar is gewoon een kwestie van anders beethouden.Ik vind dit zwarte model de mooiste van allen, zeker met de blauwe verlichting en een mooi blauw/zwart thema.Het I-moden gaat errug makkelijk (dit gaat me de eerste maanden ook wat extra centen kosten denk ik).Heb 2 nadelen gevonden tot nu toe ; accu is snel leeg (heb nu schermverlichting gehalveerd en ben wat minder aan het pielen) en het ergste is dat ik geen Java-applicaties naar het toestel kan zenden, ben nu met dat SDK aan het klooien , maar weet niet of het gaat lukken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Java applicaties zou je met bluetooth moeten kunnen verzenden of met de usbkabel.
Het is wel handig om te weten hoe dit werkt :)
De .jad bestanden zijn bedoeld om de .jar te installeren en .jar is de werkelijke applet.
Soms heb je alleen een .jar, die je met 'send to bluetooth' makkelijk op de gsm kan zetten.
Als een bestand direct na verzenden niet geïnstalleerd wordt dan kan je hem in de map Overig terug vinden en installeren.
Bij installeren wordt gevraagd waar de applet moet komen, in Games of in Applicaties.
Met de SDK kan je een bluetooth verbinding maken en installeren kan dan vanaf de pc.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... via pc-suite wil ie em helemaal niet in mijn telefoon zetten en als ik een .jar in mijn telefoon zet onder overige kan ik em alleen maar verzenden of kopieren naar een ander mapje of telefoon, vindt het ook vreemd dat de k610im een mapje java applicaties heeft en de z610i van mijn vriendin (jaja de roze) een mapje games en applicaties waarin ik wel games kan installeren en ook herken (java logo ipv een dobbelsteentje).
Heb trouwens ook je handleiding bekeken maar ik kan bij connection setting alleen maar kiezen tussen com 1,2 of 3 of infrarood en die maken geen van allen contact met mijn telefoon (op je voorbeeld staat bv com40 maar dat is bij mij geen optie).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Welke bluetooth drivers heb je, het kleine aantal compoorten doet me denken dat je alleen een Microsoft standaard driver hebt en daar kan je erg weinig mee.
Com3 zou van de usbkabel kunnen zijn omdat je standaard alleen com1 en com2 hebt.
Bij het SDK gebeuren zit Device Explorer, hiermee kan je de java applets op de gsm zien, starten, stoppen en installeren.
Dit programma maakt een seriële verbinding en daarvoor heb je een werkende poort nodig, dat kan die van de usbkabel zijn of een virtuele poort van een bluetooth driver :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik geen bluetooth, heb alleen een usb kabel of evt een infrarood (maar dat heeft deze foon niet).
Stopte bij mijn vorige SE de memorycard gewoon in de reader, heb gezien dat er voor deze microkaart ook een adapter bestaat (wou toch al een groter kaartje halen). Dan hoop ik wel dat ik ze direct in het mapje applicaties kan schrijven en alles werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Zo, nou mijn schat je is binnen :*) Het is de zwarte K610im, érg mooi bakkie!

Alleen zit ik nou toch met een paar vraagtekens..:

1)Kan ik Bluetooth als een soort 'snooze' hebben? Dat ik wel bereikbaar ben voor mijn mac als ik er in de buurt kom, maar overdag niet discoverable ben of bluetooth aan heb staan?

2)Ik heb hem nu werkend met iSync en bluetooth file exchange, maar is er een utility om nu deze telefoon als een hard disk in finder te krijgen? Dat ik gewoon dmv drag&drop files er naartoe kan gooien en weghalen etc?

3)Klopt het dat sommige ID3tags niet herkend worden? Of moet ik dan gewoon een 'oude' variant van ID3 gebruiken?

Ik ben tegen een site opgelopen, staat een hoop gratis zooi qua apps, wallpapers, themes etc. Ik weet niet in hoeverre jullie hier in zijn, maar ik ga er nog wel 's rondneuzen :+

[ Voor 14% gewijzigd door stevenP op 19-02-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:52:
Zo, nou mijn schat je is binnen :*) Het is de zwarte K610im, érg mooi bakkie!

Alleen zit ik nou toch met een paar vraagtekens..:

1)Kan ik Bluetooth als een soort 'snooze' hebben? Dat ik wel bereikbaar ben voor mijn mac als ik er in de buurt kom, maar overdag niet discoverable ben of bluetooth aan heb staan?

2)Ik heb hem nu werkend met iSync en bluetooth file exchange, maar is er een utility om nu deze telefoon als een hard disk in finder te krijgen? Dat ik gewoon dmv drag&drop files er naartoe kan gooien en weghalen etc?

3)Klopt het dat sommige ID3tags niet herkend worden? Of moet ik dan gewoon een 'oude' variant van ID3 gebruiken?

Ik ben tegen een site opgelopen, staat een hoop gratis zooi qua apps, wallpapers, themes etc. Ik weet niet in hoeverre jullie hier in zijn, maar ik ga er nog wel 's rondneuzen :+
1. Geen idee, snap het ook niet echt :P
2. Ik krijg, met de bestanden die ik jouw heb opgestuurd. gewoon een extra icoontje alla usb device onder me harde schrijven en ik kan er gewoon op. Bt connected...
3 ID3 worden idd volgens mij niet herkent... Maar er zweren ook weer plugins for Itunes (mac versie) dat je walkman SE foons gezien worden als een soort van Ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:08:
[...]

1. Geen idee, snap het ook niet echt :P
2. Ik krijg, met de bestanden die ik jouw heb opgestuurd. gewoon een extra icoontje alla usb device onder me harde schrijven en ik kan er gewoon op. Bt connected...
3 ID3 worden idd volgens mij niet herkent... Maar er zweren ook weer plugins for Itunes (mac versie) dat je walkman SE foons gezien worden als een soort van Ipod.
Wat ik met 1 duidelijk wilde maken is dat ik vrees dat als bluetooth altijd aanstaat, dat het batterij vreet. Eerlijk gezegd heb ik mijn BT alleen aan als ik thuis even sync, maar om hem nou steeds helemaal via het menu aan/uit te zetten vind ik zo'n gedoe.. Is er een 'auto off' functie, een 'sluimer' functie of een simpele manier om hem uit te zetten, want ik zou het graag 'even' uitzetten als ik hem gewoon de hele dag/nacht niet gebruik.

ID3tags heb ik aan de praat, gewoon even met een programmatje converten van ID3tag v1.0 en dan vreet hij het 8)

En ja de software werkt prima (bedankt nog hiervoor!), ik heb hem in iSync maar verder kom ik echt niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:28:
Wat ik met 1 duidelijk wilde maken is dat ik vrees dat als bluetooth altijd aanstaat, dat het batterij vreet. Eerlijk gezegd heb ik mijn BT alleen aan als ik thuis even sync, maar om hem nou steeds helemaal via het menu aan/uit te zetten vind ik zo'n gedoe.. Is er een 'auto off' functie, een 'sluimer' functie of een simpele manier om hem uit te zetten, want ik zou het graag 'even' uitzetten als ik hem gewoon de hele dag/nacht niet gebruik.
Ik heb aan- en uitzetten van bluetooth onder mijn omhoog knopje gezet. Menu > Instellingen > Algemeen > Snelkoppelingen > Omhoog en dan de functie bluetooth aanzetten selecteren. Als je dan op omhoog drukt gaat bluetooth aan, druk je nogmaals op omhoog gaat bluetooth weer uit. Vet hendig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:27:
[...]

Ik heb aan- en uitzetten van bluetooth onder mijn omhoog knopje gezet. Menu > Instellingen > Algemeen > Snelkoppelingen > Omhoog en dan de functie bluetooth aanzetten selecteren. Als je dan op omhoog drukt gaat bluetooth aan, druk je nogmaals op omhoog gaat bluetooth weer uit. Vet hendig :).
wooi ik wist niet dat je zo diep kon in je menu! :*) Ik had inderdaad al wel een shortcut naar het "bluetooth" menu in de sysprefs maar nog niet direct naar on/off, ik wist niet dat het zo diep kon gaan o//

Over "the finder problem":

1 ik heb de .phoneplugin file in de folder /Library/PhonePlugins/ gezet. (folder ook aangemaakt)
2 geïnstalleerd met alle toeters en bellen (remote, i-net over mobiel etc)
3 iSync pakt hem perfect
4 Via Bluetooth Exchange doet hij het prima, maar in Finder zie ik nog geen drol...

Mauce, in dat mailtje stond die .Phoneplugin maar het leek meer op een folder.. onlangs hij toch opgepakt werd door iSync. Kan je mij een dmg ofzo sturen met daar het hele pakketje zoals jij het ook ooit hebt gekregen sturen?O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Is het iemand al gelukt om Opera mini op de K610im geinstalleerd te krijgen? Gebruiken jullie daarnaast veel de RSS reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Weet iemand waar je die iSync plugin (gratuit) kan verkrijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vet telefoontje toch, met 3gp en mpeg4 en alles erop en eraan voor een mooi prijsje. Ik koop een los telefoontje omdat ik van plan ben em in het buitenland te gebruiken met een andere simkaart.. dus hij moet unlocked zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een V630. Als ik m'n normale profiel selecteer en de telefoon op stil zet
en dan een wekker zet, dan wil ik graag dat als de wekker afgaat er geluid klinkt
(dat werkt) maar niet trilt (dat krijg ik niet voor elkaar). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:41:
Ik heb een V630. Als ik m'n normale profiel selecteer en de telefoon op stil zet
en dan een wekker zet, dan wil ik graag dat als de wekker afgaat er geluid klinkt
(dat werkt) maar niet trilt (dat krijg ik niet voor elkaar). Iemand een idee?
Ja dat trillen is vrij vervelend ja, ik schrik meestal wakker van de trilfunctie, en niet van de heerlijke sofe melodieuze tonen van Broad Daylight :+ mijn oude telefoon (siemans a52) had geen trilfunctie zolang hij aan de lader lach, was best prettig eigenlijk =)

..iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Weet iemand of de 'evening red' versie nog ergens te krijgen is? Overal waar ik kijk lijkt ie wel uit voorraad... Engels of desnoods Duits menu maakt me niet uit, maar ik bestel bij voorkeur wel uit Nederland.

Edit: heb de telefoon maar besteld bij een site die hem weer bij hun leverancier heeft besteld... zou er eind deze maand moeten zijn. *is ongeduldig*

[ Voor 26% gewijzigd door elessar op 16-03-2007 15:36 ]

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Yep, daar had ik'm eerst besteld, vooruit betaald met iDeal en vervolgens een maand lang gehoord dat de telefoon volgende week vast geleverd wordt. ff checken met de leverancier zat er niet in... Bestelling maar geannuleerd en hoop dat ik mijn geld netjes terugkrijg. Heb'm nu bij Goedkoopstenu.nl besteld die kennelijk wel met hun leverancier spreken: hij wordt eind deze maand verwacht. Maar wel rembours gedaan deze keer. Damn, wil 'm wel graag hebben, rood mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Weet iemand hoe het nu precies zit met de K610im, de zwarte I-mode versie. Is dit toestel geschikt voor gebruik met andere providers dan kpn ? Zit er standaard een sim- of providerlock op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
elessar schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:20:
Heb'm nu bij Goedkoopstenu.nl besteld die kennelijk wel met hun leverancier spreken: hij wordt eind deze maand verwacht. Maar wel rembours gedaan deze keer. Damn, wil 'm wel graag hebben, rood mooi :9~
Volgens goedkoopste.nu zegt SE dat de levertijd momenteel onbekend is. *pruil* -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Evening Red ook al weken geleden besteld bij IT-Bazar. Ook steeds beloftes gekregen die ze niet waarmaken. Waardeloos!! Heb al meerdere (klacht)emails gestuurd waarop ik nog steeds geen antwoord heb ontvangen. Heb hierover gebeld, werd er gezegd dat dat natuurlijk niet moest aangezien ze met de zaak wel hun brood moesten verdienen en dat ze me maandag zouden bellen. Helemaal niks gehoord. Zag dat ze ook al van kieskeurig.nl zijn verwijderd.. geen wonder...

Heb 'm voor de zekerheid ook bij Goedkoopste.nu besteld. Klopt idd, kreeg bericht dat levertijd onbekend was.. weten we eigenlijk nog niks..

Als iemand nog een andere zaak kent die 'm wel nog in voorraad heeft, please let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleemptje met me K610i

Ik krijg het gevoel dat hij filmpjes groter dan 5MB hij de hele tijd vastloopt als ik em probeer af te spelen.
Zodra ik dan naar de Video map ga loopt ie meteen vast en start ie soms opnieuw op.
Als de video onder de 5MB is dan krijg ik een mooie preview in de slideshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:34:
Heb de Evening Red ook al weken geleden besteld bij IT-Bazar. Ook steeds beloftes gekregen die ze niet waarmaken. Waardeloos!! Heb al meerdere (klacht)emails gestuurd waarop ik nog steeds geen antwoord heb ontvangen. Heb hierover gebeld, werd er gezegd dat dat natuurlijk niet moest aangezien ze met de zaak wel hun brood moesten verdienen en dat ze me maandag zouden bellen.
Hm, ik kreeg wel antwoord op mijn mail, ze stelden zelf voor dat ik mijn bestelling kon annuleren. Maar heb een paar weken geleden ook dit mailtje van ze gehad:
Beste relatie,

Zoals u helaas heeft gemerkt zijn onze leveringen van uw order(s) de
laatste periode niet geweest wat u van ons gewend bent. De voornaamste reden
hiervoor is dat ik als beslissingsbevoegde vanaf kerst 2006 een plotselinge
ziekenhuisopname moest ondergaan. Vanaf 22 februari heb ik mijn taken weer
kunnen hervatten.

Normaliter zou mijn uitval de dagelijkse gang van zaken in het bedrijf
minimaal beïnvloeden, echter door herstructurering van ons bedrijf is dit
helaas nu wel het geval geweest. De eerste vruchten van deze
herstructurering zijn onder andere betalingen met het gezamelijke iDeal
systeem van de grootste nederlandse banken en nieuwe verzendmethoden als
kiala.

Mijn eerste constatering is dat er ondanks alle inspanningen van het
personeelsteam het nodige is misgegaan. Als internetbedrijf dat inmiddels 5
jaar bestaat en altijd streeft naar de beste service en kwaliteit hadden wij
u beter moeten informeren omtrent de door u geplaatste order. Inmiddel s
hebben wij meer dan 60% van de orders verwerkt. Ook uw order zal binnen twee
weken worden verwerkt. Door slechte beschikbaarheid van producten bij onze
leveranciers is deze vertraging ontstaan. Door toevoeging van nieuwe
leveranciers zal het nu en in de toekomst sneller mogelijk zijn om producten
te kunnen leveren.

Het spijt ons en mij in het bijzonder als eindverantwoordelijke dat deze
situatie is ontstaan en hiervoor bied ik dan ook mijn oprechte excuses aan.
Wij willen graag uw opgebouwde twijfel over de betrouwbaarheid van ons
bedrijf wegnemen en ik hoop dat wij uw vertrouwen door middel van deze email
enigzins kunnen herstellen. Mocht u nader contact met mij wensen ben ik
tijdens werkdagen telefonisch bereikbaar van 13:00 tot 15:30 op ons
telefoonnummer 010-5220122. Ook kunt u mij bereiken per email onder
mailcor@it-bazar.nl.

Met vriendelijke groet,

C.J. Steenbergen

IT-Bazar
Ik hoop dat ik mijn geld gauw terugkrijg, ben een beetje bang dat er meer aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hierbij de bevestiging dat er meer aan de hand is :( :

http://www.consumentenbon...d.php?t=3066&page=1&pp=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Damn :( :'(

* elessar zegt maar dag tegen haar centjes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus heren. Dat is echt k*tter dan k*t!
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ja dat is mooi balen van die it-bazar joke :x

Ik kwam wel op iets anders dat vervelend is: M2 is 2x zo duur als Mini SD :?
Ik was even aan het kijken in de Media Markt, en daar was het 20 piek voor een gig MiniSD en 40 euro voor een gig M2...

Maarja, tijd voor ebay oid :+

schade hersteld: nog maar 30 piek als je online besteld bij een webshop oid, valt al wel weer mee :)

[ Voor 15% gewijzigd door stevenP op 23-03-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

stevenP schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:35:
Ja dat is mooi balen van die it-bazar joke :x

Ik kwam wel op iets anders dat vervelend is: M2 is 2x zo duur als Mini SD :?
Ik was even aan het kijken in de Media Markt, en daar was het 20 piek voor een gig MiniSD en 40 euro voor een gig M2...

Maarja, tijd voor ebay oid :+

schade hersteld: nog maar 30 piek als je online besteld bij een webshop oid, valt al wel weer mee :)
De prijs verschil zit em vooral in Sony of Sandisk.
Sandisk is stukken goedkoper dan Sony.
Bij mijn computerwinkel inde buurt betaal ik 32 euro voor Sandisk en 42 euro voor Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Pinjataaa schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:52:
[...]

De prijs verschil zit em vooral in Sony of Sandisk.
Sandisk is stukken goedkoper dan Sony.
Bij mijn computerwinkel inde buurt betaal ik 32 euro voor Sandisk en 42 euro voor Sony
Zekerzeker, dat klopt wel ja :) Dat wist ik stiekem ook wel maar toch zat ik even 2x te kijken toen ik met beide producten in m'n handen stond :9

Even wat anders, hebben GoT'ers ervaring met het bestellen van accesoires (bijvoorbeeld headsetje) via Ebay vanuit Duitsland of UK ofzo? Want de HPM-70 (dé muziekoortjes voor aan de SE-telefoons) zijn in nederland een euro of 40, op ebay onder de 10 inclusief verzendkosten. Ik denk dat ik de gok ga wagen, gewoon oortjes bestellen bij zo'n powerseller ebay-shop, kijken wat er van komt.

[ Voor 30% gewijzigd door stevenP op 23-03-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zitten die dingen dan in je oor eigenlijk?
Want die van mij Samsung bleven niet zitten.
Wil ze best bestellen (heb nu tog 1GB micro) om er mee te traine, want me Creative Zen VisionM van 30 gig is teveel van het goeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

stevenP schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:04:
[...]

de HPM-70 (dé muziekoortjes voor aan de SE-telefoons) zijn [....] op ebay onder de 10 inclusief verzendkosten.
Reken er maar op dat je dan namaak dingen krijgt die geen of weinig bas hebben en een soort badkamer geluid :9
Met de hpm-82 kan je ook volume en tracks regelen, dat lijkt me nog handiger.

[ Voor 14% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-03-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gebrek aan die rode k610i zou ik graag weten of die zilverkleurige, waarvan zoveel leveranciers een foto op hun site gebruiken, ook nog ergens beschikbaar is?
In de winkels heb ik alleen nog maar die donkergrijze versie gezien (maar die hoef ik niet), en het schijnt dat veel leveranciers die via internet aanbieden ook alleen maar die donkergrijze hebben, terwijl ze toch echt een zilverkleurige op de foto hebben.

Bedankt voor jullie reacties alvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:55:
Bij gebrek aan die rode k610i zou ik graag weten of die zilverkleurige, waarvan zoveel leveranciers een foto op hun site gebruiken, ook nog ergens beschikbaar is?
In de winkels heb ik alleen nog maar die donkergrijze versie gezien (maar die hoef ik niet), en het schijnt dat veel leveranciers die via internet aanbieden ook alleen maar die donkergrijze hebben, terwijl ze toch echt een zilverkleurige op de foto hebben.

Bedankt voor jullie reacties alvast..
De beschikbare kleuren zijn : rood, zwart (I-mode kpn), grijs, wit (K618i). Ik heb zelf de grijze versie en die is inderdaad richting donkergrijs, maar naar mijn mening wel de mooiste versie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
stevenP schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:04:
[...]Even wat anders, hebben GoT'ers ervaring met het bestellen van accesoires (bijvoorbeeld headsetje) via Ebay vanuit Duitsland of UK ofzo?
Ik heb zeer goede ervaringen (zeker meer dan 10 bestellingen gedaan) met www.mobiltec24.de. Heel erg veel accesoires te krijgen. Prima snelle afhandeling, ook van vragen per email. Snelle en correcte levering.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 25-03-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Ik heb de mazzel een advocaat in de familie te hebben, probeer mijn geld nog terug te halen voor ze failliet gaan, het is te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-06 11:52
Ik ben al een paar maanden in het bezit van een K610im en heb nu het volgende probleem;

Wanneer ik een gemiste oproep had werd dat altijd weergegeven in het menu gesprek(ken) (menu --> gesprekken). Sinds een paar weken werkt dit meer, zelfs uitgaande gesprekken worden niet meer geregistreerd. Voor zover ik weet heb ik niks aan de instellingen veranderd. Ik kan nu alleen zien dat iemand heeft gebeld als degene ook een bericht achter laat.

Nu heb ik in de handleiding wel het volgende kunnen vinden;

Gemiste gesprekken
Wanneer het i-mode™ Activiteit Menu is ingesteld op de standaardinstelling, worden gemiste gesprekken in standby, weergegeven op het tabblad Nieuwe events. Als Pop-up is ingesteld op de standaardinstelling, wordt Gemist gesprekken weergegeven in stand-by % 7 i-mode™ menu Activiteit.

Gemiste gesprekken controleren in de stand-bymodus
Als i-mode Activiteit Menu is ingesteld op de standaardinstelling, drukt u op en gebruikt u of om naar
het tabblad Nieuwe events te gaan. Blader naar of om een nummer te selecteren en Bellen om te bellen.
Als Pop-up is ingesteld op de standaardinstelling, Gesprek en gebruik of om naar het tabblad Gemist gesprekken te gaan. Blader naar of om een nummer te selecteren en Bellen om te bellen.

Dit is dus van toepassing. Ik moet dus kijken wat de preciese instellingen zijn bij popup in het activiteit menu. Alleen mij is niet duidelijk waar ik het activiteit menu kan vinden?

Mensen met zelfde probleem / oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Merijn2000 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:35:
Ik ben al een paar maanden in het bezit van een K610im en heb nu het volgende probleem;

Wanneer ik een gemiste oproep had werd dat altijd weergegeven in het menu gesprek(ken) (menu --> gesprekken). Sinds een paar weken werkt dit meer, zelfs uitgaande gesprekken worden niet meer geregistreerd. Voor zover ik weet heb ik niks aan de instellingen veranderd. Ik kan nu alleen zien dat iemand heeft gebeld als degene ook een bericht achter laat.

Nu heb ik in de handleiding wel het volgende kunnen vinden;

Gemiste gesprekken
Wanneer het i-mode™ Activiteit Menu is ingesteld op de standaardinstelling, worden gemiste gesprekken in standby, weergegeven op het tabblad Nieuwe events. Als Pop-up is ingesteld op de standaardinstelling, wordt Gemist gesprekken weergegeven in stand-by % 7 i-mode™ menu Activiteit.

Gemiste gesprekken controleren in de stand-bymodus
Als i-mode Activiteit Menu is ingesteld op de standaardinstelling, drukt u op en gebruikt u of om naar
het tabblad Nieuwe events te gaan. Blader naar of om een nummer te selecteren en Bellen om te bellen.
Als Pop-up is ingesteld op de standaardinstelling, Gesprek en gebruik of om naar het tabblad Gemist gesprekken te gaan. Blader naar of om een nummer te selecteren en Bellen om te bellen.

Dit is dus van toepassing. Ik moet dus kijken wat de preciese instellingen zijn bij popup in het activiteit menu. Alleen mij is niet duidelijk waar ik het activiteit menu kan vinden?

Mensen met zelfde probleem / oplossing?
Ik heb het gevonden op mijn telefoon (K610im, volgens mij heb jij deze ook vanwege je iMode verhaal) onder menu -> settings -> onder 'general' (eerste tab) new events, klaar. Verder vind je het activities-menutje onder je imode-knop rechtsboven op je telefoon, dan is het de 2e tab van links. Kijk daar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Wat iik vaag vind aan mijn K610im dat ik bij Imode op geen enkele site kan inloggen omdat mijn telefoon geen cookies accepteerd? kan hier de instelling ook niet van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet gauw tevreden met een telefoon. Sterker nog...in het verleden wou ik nog wel eens weer heel snel wisselen van een GSM. Meestal wel gebrukte toestellen..maar toch. Daarbij heb ik toch ook een aantal Sony Ericssons gehad. De T610 heb ik altijd al een topper gevonden...waarom weet ik niet...maar dat was gewoon een heerlijk toestel. Ik heb er nog eentje liggen die ik met een duo-sim kaart nu gebruik op mijn werk.

Maar goed...na eerste T610 heb ik ondermeer de K700i, S700i, K600i, V600i, V800i, K750i en een W800i gehad. Alleen de V600i was een nieuwe....de rest gebruikte toestellen. Ook heb ik een aantal Nokia;s en Motorola's tussendoor gehad...maar ook weer snel op Marktplaats verhandeld.

Nu heb ik tot voor kort altijd met Vodafone prepaid gebeld...maar omdat ik nu op mezelf ben gaan wonen ging dat toch behoorlijk in de papieren lopen. 60 euro per maand vond ik te veel. Dus maar eens geinformeerd bij de Citypoint. Ik heb de verkoper ook verteld welke toestellen ik allemaal gehad heb en wou daarom ook weer een SE. In eerste instantie nog gekeken naar een K800i en de W850i....maar hij raade die toestellen af. Kijk...die vele fucntie;s zijn wel leuk....maar het meeste gebruik ik niet eens. Belangrijk vond ik Bluetooth, cameratje op zak, niet te groot toestel en betrouwbaar. Hij advideerde me dus de K610i.

Ik heb hem nu twee weken...en na de T610 is dit de eerste GSM die me weer prima bevalt. Niet te veel poespas (al heb ik er wel al weer een 512 MB M2 in zitten en een Walkman headset bij aangeschaft). Hij maakt leuke foto's (geen topkwaliteit...hoeft ook...ik hb ook een EOS350D) en de bediening is gewoon goed. Zelf beter dan ik van SE altijd gewend was.
Wat ik alleen als nadeel beschouw is dat er Vodafone software op zit. Maar goed....die is niet zo hinderlijk als bijvoorbeeld vroeger de T610 met Vodafone software. De knopjes zijn prima, eindelijk een joypad ipv een fragiel joystickje, heel erg goed scherm en hoezee.....eindelijk een prima luidsprekertje!

Ik heb een contract van 24 maanden. Mijn doel is dan ook om dit toestel zo lang mogelijk in mijn bezit te houden. Zal me niet meevallen...aangezien ik snel op een teelfoon ben uitgekeken...maar tot nu toe zie ik eerlijk gezegd ook geen reden van een wissel...simpelweg omdat dit ding me gewoon goed bevalt.

Overigens zijn de eerste krassen al binnen. Wat bouitjes en moertjes samen met je telefoon in je broekzak is niet slim:-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ jij hebt precies dezelfde redens als ik om de K610i te kopen.
Ik wilde graag een kleine/platte telefoon met tog een hoop functies waar je wat aan hebt voor een niet al te grote prijs, dus kwam ik hier op uit..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Bij mij heeft het zeker meegeteld, alhoewel ik ook wel opzoek was naar gewoon een degelijk toestel, zo'n slidephone of zelfs nog erger zo'n draaiding van Nokia.. Die zijn leuk maar na een maand word je er helemaal gek van vrees ik, met als met die touchpad's van de Chocolade en E900 enzo..

Dit is gewoon een good-looking ding, maar toch met een goede featureset en een joypad, wat ik ook erg belangrijk vond -> dood aan de joystickjes! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb deze sinds November, en ben er over 't algemeen erg blij mee, ik vind alleen de support zo jammer.. Paar vraagjes though (voor deze telefoon in 't specifiek, maar ook wat algemene vragen).

- Dit is m'n 1ste telefoon, maar ik hoor van andere mensen dat 't redelijk vreemd is dat er geen oortelefoon bij geleverd is? Ik vind de in-built speaker nou niet echt bijzonder. Maar ik kan zo gauw geen simpele geschikte (en goedkope) oortelefoon vinden. Ik ga morgen kijken of ik de HPM-64 kan bestellen, zo iets zoek ik, alleen ik zie dat dat eigenlijk een oortelefoon met gewone 3,5 mm connector is, met zo'n fastport convertor. Is die niet los te krijgen? Ik heb uiteraard al een oortelefoon (van Sony notabene) die prima volstaat.. Of zijn er andere alternatieven?

- Ik vind niet alles terug in de settings, zo zijn de Sony links vervelend, en ik vraag me vooral af hoe ik 't geluid kan uitzetten die je hoort als je batterij bijna leeg is. Ik vergeet 'm nogal eens om op te laden, maar om dan 's nachts daarvoor wakker gemaakt te worden..

- 'k heb me er nog niet echt mee bezig gehouden, maar is er leuke (officiële) software voor deze telefoon? 'k heb onlangs Opera geïnstalleerd, die me denk ik beter bevalt, alleen jammer dat die zo in 't menu verstopt zit (en dat ik elke x toestemming moet geven voor internet toegang). Zijn er nog gamers hier die gamecompanies weten die games voor mobieltjes in Europa uitbrengen? Capcom is een goeie, maar er zijn maar 2 games uit voor dit specifieke model <sigh>.

- Iets wat ik al van te voren wist, maar ik dacht niet dat 't een probleem zou zijn omdat ik geen plannen had om m'n telefoon voor muziek te gaan gebruiken: Memory Sticks. Micro. <sigh> Weet iemand wanneer Sony zelf met 2 GB kaartjes komt? Wanneer er überhaupt grotere varianten uitkomen? Ik kan een Sandisk kopen, maar ik ben zo'n raar ventje die dan graag een Memorystick van Sony zelf wilt, voor in z'n Sony telefoon..

- Hoewel ik dus eigenlijk op zoek ben een goedkope oortelefoon, moet ik zeggen dat die bluetooth headsets er leuk uitzien: [die] en [deze]. Vooral die 1ste ziet er geil uit, maar ik vraag me af of dat makkelijk draagt (voor iemand met een bril), al hoef ik er niet mee te rennen of slapen oid. Die 2de is wat minder, maar lijkt me praktischer dragen. Iemand ervaringen met deze dingen, en hoe is de geluidskwaliteit?

Weer een heel verhaal, dus daar ga ik 't bijlaten.
Alvast bedankt!

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
IronKnuckle schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:03:
Ik heb deze sinds November, en ben er over 't algemeen erg blij mee, ik vind alleen de support zo jammer.. Paar vraagjes though (voor deze telefoon in 't specifiek, maar ook wat algemene vragen).

- Dit is m'n 1ste telefoon, maar ik hoor van andere mensen dat 't redelijk vreemd is dat er geen oortelefoon bij geleverd is? Ik vind de in-built speaker nou niet echt bijzonder. Maar ik kan zo gauw geen simpele geschikte (en goedkope) oortelefoon vinden. Ik ga morgen kijken of ik de HPM-64 kan bestellen, zo iets zoek ik, alleen ik zie dat dat eigenlijk een oortelefoon met gewone 3,5 mm connector is, met zo'n fastport convertor. Is die niet los te krijgen? Ik heb uiteraard al een oortelefoon (van Sony notabene) die prima volstaat.. Of zijn er andere alternatieven?
Ik heb ze zelf al een hele tijd op ebay gezien, misschien ook al bij die ali-illigali telefoonwinkeltjes te krijgen, maar ik zag ze laatst ook al bij de Media Markt!
Afbeeldingslocatie: http://www.chaseplus.net/chaseplus/headphone_adapter/headphone_adapter_g.jpg
Ze zijn nog <€10,- wat best te doen is :)
- Ik vind niet alles terug in de settings, zo zijn de Sony links vervelend, en ik vraag me vooral af hoe ik 't geluid kan uitzetten die je hoort als je batterij bijna leeg is. Ik vergeet 'm nogal eens om op te laden, maar om dan 's nachts daarvoor wakker gemaakt te worden..
Wat hier het beste tegen helpt is simpelweg het geluid uitzetten.. gewoon hekje ingedrukt houden voor 2 seconden -> silent mode en klaar!
- 'k heb me er nog niet echt mee bezig gehouden, maar is er leuke (officiële) software voor deze telefoon? 'k heb onlangs Opera geïnstalleerd, die me denk ik beter bevalt, alleen jammer dat die zo in 't menu verstopt zit (en dat ik elke x toestemming moet geven voor internet toegang). Zijn er nog gamers hier die gamecompanies weten die games voor mobieltjes in Europa uitbrengen? Capcom is een goeie, maar er zijn maar 2 games uit voor dit specifieke model <sigh>.
Software weet ik erg weinig van af, sorry :9 Wat wel zo is: de meeste huidige SE modellen hebben het zelfde scherm / reso: 176x220px uit mijn hoofd, dus spelletjes voor de k750i, K700 ofzo zullen waarschijnlijk ook werken.
- Iets wat ik al van te voren wist, maar ik dacht niet dat 't een probleem zou zijn omdat ik geen plannen had om m'n telefoon voor muziek te gaan gebruiken: Memory Sticks. Micro. <sigh> Weet iemand wanneer Sony zelf met 2 GB kaartjes komt? Wanneer er überhaupt grotere varianten uitkomen? Ik kan een Sandisk kopen, maar ik ben zo'n raar ventje die dan graag een Memorystick van Sony zelf wilt, voor in z'n Sony telefoon..
Pff volgens mij zijn de specs ook maar max 1gb, dat is wel ruk inderdaad.. Sandisk doet het prima naar mijn weten, mij zou het niet veel uitmaken als SE met een eigen reeks 2gb kwam. Maar ik weet dus niet zeker of het supported is!
- Hoewel ik dus eigenlijk op zoek ben een goedkope oortelefoon, moet ik zeggen dat die bluetooth headsets er leuk uitzien: [die] en [deze]. Vooral die 1ste ziet er geil uit, maar ik vraag me af of dat makkelijk draagt (voor iemand met een bril), al hoef ik er niet mee te rennen of slapen oid. Die 2de is wat minder, maar lijkt me praktischer dragen. Iemand ervaringen met deze dingen, en hoe is de geluidskwaliteit?
Hmm, ja wat ik het nadeel aan deze vind: ze hebben weer een eigen accu/batterij.. Je moet dus ook deze dingen los weer gaan opladen wat ik dus zeker zelf zal vergeten, en je geeft zelf aan je telefoon wel 's op te laden, dan ga je deze zeker vergeten :9 Ik zou dat even serieus overwegen.. Geluidskwaliteit over bluetooth is best goed, ik weet alleen niks van dze koptelefoon(s) af, misschien hebben ze echt brakke weergave? Waar je ook naar kan kijken is de MBR-100. Een bluetooth ontvanger waar je je eigen oortjes in kan prikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Nou heb m'n K610im geflashed naar een reguliere K610i met nieuwste firmware, maar wat een genot is dat zeg :)
Dat imode model heeft veel te veel restricties en beperkingen. Lekker van imode af en surf nu met Opera mini, RSS reader is weer terug, Gmail en andere Java applicaties zijn gewoon te installeren.

Nu is het nog een fijner toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet oordopjes hebben voor mijn K610i!!!

Nou heb ik wel een 30GB Creative VisionM speler, maar tijdens het trainen lijkt me een kleine en lichtere toestel wat leuker voor muziek.

Ik weet dat er 2 soorten oordopjes zijn.

Eentje die je plugt aan de onderkant van je telefoon en aan het andere uiteinde heb je de oordopjes.
En de ander is met een 3.5mm verloopstekkertje ertussen.

Ik zit nu met het volgende...
Ik heb zelf dure Sennheiser in-ear oordopjes voor mijn mp3-speler, maar ik denk zelf dat ik ze niet van plan ben om ze te gebruiken in de sportschool.
Goedkopere voldoen wel voor mij.

Maar ik hoor ook dat de versie met het verloopstekkertje een minder luide volume geeft in de oordopjes.
En het lijkt mij ook dat dat verloopstekkertje makkelijk stuk kan gaan en is het irritant om een extra ding te hebben. (als je traint wil je zo weinig mogelijk bij je hebben).

Maar bij de vaste oordopjes (zonder verloop), als deze nou stuk gaan is het al meteen afgelopen natuurlijk. En als ze niet lekker in me oor blijven zitten ben ik ook snel klaar (die ik bij mijn Samsung toendertijd kreeg kon geen seconde in me oor blijve).

Dus ik weet het nog niet echt allemaal.

Plus..!
Ik wil ook nog goedkoop uit zijn, dus ik heb ook ebay gekeken.
Natuurlijk weet ik dan ook dat de helft allemal imitatie is (2euro voor de "hpm-70"!!).
Maar zoals ik al zei, als ie maar redelijk genoeg is en dus hard genoeg gaat heb ik mijn eigen liedje.

Dus wie ow wie kan me helpen?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Katseviool schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:05:
Nou heb m'n K610im geflashed naar een reguliere K610i met nieuwste firmware, maar wat een genot is dat zeg :)
Dat imode model heeft veel te veel restricties en beperkingen. Lekker van imode af en surf nu met Opera mini, RSS reader is weer terug, Gmail en andere Java applicaties zijn gewoon te installeren.

Nu is het nog een fijner toestel :D
Interessant. Ik heb een reguliere grijze K610i maar wil er eigenlijk een zwarte versie bij kopen. Maar nooit gedaan ivm Imode/gelocked. Vroeger zelf flashen gedaan met bijv wotanserver. Ik weet dat praten over unlocken/flashen e.d. hier niet is toegestaan. Zou jij mij mischieen een mail willen sturen op dafmayATzonnet.nl. Thanks ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

dafmay schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:41:
[...]

Interessant. Ik heb een reguliere grijze K610i maar wil er eigenlijk een zwarte versie bij kopen. Maar nooit gedaan ivm Imode/gelocked. Vroeger zelf flashen gedaan met bijv wotanserver. Ik weet dat praten over unlocken/flashen e.d. hier niet is toegestaan. Zou jij mij mischieen een mail willen sturen op dafmayATzonnet.nl. Thanks ! _/-\o_
En mij ? Ik ben hier namelijk ook al een hele tijd mee bezig ( pupsah at gmail . com ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Even tussendoor, wat is nou het voordeel aan het flashen? Ok, je bent van je i-mode menu af, en dan? :9 Verder is hij toch niet ingeperkt, of zie ik dat nou verkeerd?

als dit tegen de regels is, sorry alvast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
stevenP schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:15:
Even tussendoor, wat is nou het voordeel aan het flashen? Ok, je bent van je i-mode menu af, en dan? :9 Verder is hij toch niet ingeperkt, of zie ik dat nou verkeerd?
De zwarte I-mode versie is dacht ik zowieso gelocked op kpn-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
stevenP schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:15:

als dit tegen de regels is, sorry alvast :P
Naast het imode menu heeft de K610im versie geen RSS reader die wel in de reguliere versie zit en wat ik nog irritanter vond was dat je geen software krijgt geinstalleerd terwijl er wel java op zit.

Na het flashen is het dus mogelijk om je eigen applicaties als Opera mini en Gmail te installeren >:)

Dus m'n telefoon haalt nu automatisch met RSS nieuwe berichten van Tweakers.net en Geenstijl binnen. Laat me overal emailen zoals ik gewend ben met Gmail en geeft me toegang tot het reguliere internet met Opera mini. Dit alles in combinatie met Surf en Mail Totaal (onbeperkt UMTS voor €10) is gewoon weg super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn man dat moet ik ook ff voor elkaar krijgen
kan iemand ff dat mailen naar jasper1714 -at- hotmail.com ?

ik vond het al raar dat opera niet wou installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mn k610. Normaal als ik een sms kreeg of een gesprek had gemist kwam dat altijd in de toolbar te staan en die liet de telefoon altijd netjes zien als ik de toetsblokering eraf haalde. Nu laat ie echter alleen nog de kleine icoontjes bovenaan zien, maar niet meer de toolbar als popup. Ik heb niet aan de instellingen veranderd, was opeens niet meer.. Ik heb rondgekeken in de instellingen, maar kan niets vinden, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:10:
Ik heb een probleem met mn k610. Normaal als ik een sms kreeg of een gesprek had gemist kwam dat altijd in de toolbar te staan en die liet de telefoon altijd netjes zien als ik de toetsblokering eraf haalde. Nu laat ie echter alleen nog de kleine icoontjes bovenaan zien, maar niet meer de toolbar als popup. Ik heb niet aan de instellingen veranderd, was opeens niet meer.. Ik heb rondgekeken in de instellingen, maar kan niets vinden, iemand een oplossing?
Settings > General > New Events
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste