Vandaag ben ik de V630i gaan kopen (België), de Vodaphone versie van de K610 dus. Er was nog niets mis met mijn oude SE T610 (die ziet er nog net als nieuw uit en ik heb er dus mijn vader blij mee kunnen maken), maar het hele 3G/UMTS gebeuren deed mij hunkeren naar meer. Ik wil snel kunnen surfen op mijn PDA om het even waar ik ben of ga.
Ik ben niet zo zot van al die andere snufjes. Een gsm om te bellen samen met UMTS mogelijkheden en ik ben al heel blij (HSDPA gsm's zijn er nog niet of zijn te duur

). Spijtig dat de meeste merken 3G enkel in hun topmodellen steken (lees: modellen met teveel snufjes en te duur). Uiteindelijk toch iets interessant kunnen vinden, namelijk de SE V630i, deze is hetzelfde als de K610i, maar dan wat aangepakt door Vodafone. Resultaat, 256MB memory stick ipv 64MB stick op de K610, usb-kabel in de doos, koptelefoontjes en nog andere extraatjes... en dat voor ... 30 euro minder!
Snel gekozen dus, €249 voor een nette gsm met alles wat ik nodig heb en nog een paar kleine extraatjes (die mij eigenlijk niet boeien).
Persoonlijk vind ik hem niet zo mooi (T610 was veel mooier), maar dat doet er niet toe, hij zal toch verdwijnen in een omhulsel van zodra ik er een vind.
Hierjuist even zitten testen en met 3G haal je inderdaad duidelijk een betere snelheid (tov GPRS met mijn T610). Speedtestje bevestigde op de PDA dat ik vlotjes de theoretische 384kbps haal... Wat een luxe

Ik zie 3G helemaal zitten. De komende weken ga ik ook eens evalueren of ik voor een echt 3G abonnement ga of bij het standaard (hoge) per minuut tarief blijf.
Binnenkort zal ik misschien wat meer bedenkingen posten, ik heb hem immers nog maar een goede 5 uur in bezit. Toch kan ik nu al enkele opmerkingen maken:
- op de doos staat "FM radio", maar die is nergens terug te vinden (geen ramp)
- genomen foto's zijn slecht (erg slecht). Ik heb enkel nog maar wat zitten foto's trekken in mijn kamer (geen daglicht) en in deze omstandigheden is de ruis echt wel storend. (wederom voor mij geen ramp, maar wel spijtig)