hallo mensen,
Na dit topic doorgelezen te hebben en ook de bd site, zit ik toch met een paar vragen. Ze zijn hier al voorbij gekomen maar op 1 of andere manier kom ik er toch niet uit (als dat wel zo was, had ik beter een andere studie kunnen doen

)
M'n situatie: ben aug. 2004 afgestudeerd, en heb daarvoor 2 jaar zelf (dus vanaf 2002) mijn studie zelf betaald met een nul lening + OV van de IBG. Die tijd heb ik bij mijn ouders gewoond (en ook nog een tijdje op het adres van mijn zus, waarbij ik bij haar stond ingeschreven).
Vanaf juni 2004 ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin (geen fiscaal partner) en in begin van 2004 een PC aangeschaft (a 1500, bonnetje is nog wel te vinden), wat naar mijn inziens onder de noemer "studiekosten" valt.
In 2004 heb ik mijn betaalde afstudeerproject gedaan, was ik ook nog werkzaam bij mijn PT job en heb ik nog diverse baantjes gehad. Over 2004 heb ik omdat ik het volle pond aan de belastingdienst betaalde door de baantjes, zo'n 1500 euro terug kunnen krijgen. In de jaren daarvoor heb ik wel aangifte gedaan, maar niks teruggekregen.
Nu lees ik dus over middeling, omdat je de studiekosten en PC gedeeltelijk kan terugvorderen en als je inkomen flink schommelt(toch?). Maar nadat ik de berekening op de site van berekenhet.nl had gedaan, kon ik een bedrag van rond de 700 euro terugvragen. Logisch lijkt mij, omdat ik in 2004 teveel belasting had betaald en over die andere jaren niks. Maar mijn vraag is nu: hoe kan ik dan het beste de studiekosten invullen, het lijkt mij namelijk dat ik 2004 "met rust moet laten" als het gaat om middeling om de andere jaren gelijk te trekken.
Is het dan bijvoorbeeld mogelijk dat ik mijn studiekosten (waarvan dan 2001 door mijn ouders betaald werd, en er toen ook een PC werd aangeschaft a 1200 euro voor ons) over 2001, 2002 en 2003 kan laten gaan.... (en wat zien ze als studiekosten: zijn dat boeken + het volledige collegegeld ?) Of per jaar een wijziging aanvragen. Ik had net even snel wat studiekosten berekend, en dan zou ik 30 euro meer krijgen over die 1500 (tja 30 maakt mij niet zoveel uit, maar als 3x is is het toch wel mooi meegenomen...)
Met deze (grote) vraag blijf ik toch wel even mee zitten... wie kan me hierbij duidelijkheid in verschaffen ?
Alvast bedankt!