Ik heb toch even behoefte om mijn bevindingen met jullie te delen na een dagje spelen daarom een informele en puur op eigen ervaring reviewtje op punten die voor mij belangrijk zijn:
- Batterij
Gister rond 4'ren een volle 600i uit de lader gepakt (ja ik heb me kunnen beheersen). De batterij is na veel rommelen, umtsén, continue mail binnenhalen om de 5 minuten en wat internetten zo'n 24 uur later op 52%. Weet niet wat voor conclusie je moet trekken..maar trek wat je wilt
- Symbian
Sjaaa ..wat moet ik hier nou toch van zeggen na een jaar Mobile 5 te hebben gehad. Het is erg wennen alhoewel dit toch wel vrij rap gaat. Na een dag heb ik wel aardig door hoe het werkt en wat je ermee kan doen en ook wat niet. Ik moet zeggen dat ik voor me gevoel nog wel wat mis in vergelijking met mobile 5. De instellingen die net iets duidelijker en uitgebreider zijn bij mobile 5.
Toch zijn er veel vergelijkingen te vinden tussen de beide systemen en is het denk ik erg persoonlijk wat je het beste ligt.
- Snelheid
Mwaaaaa.....ik moet toch best wel vaak even wachten na het indrukken van een bepaalde optie tot ie naar het volgende schermpje springt. Hij is niet echt veel sneller als mob 5
- Beltonen/sounds
In hoeverre ik ze heb beluisterd gewoon goed en duidelijk en hard verstaanbaar. Nog geen ervaring met MP3 speler etc.
- Browsen
Dit gaat voor mijn gevoel beter dan het ging met mijn vario/mob5. Het scherm is zo ie zo een stuk scherper wat het kijken en klikken duidelijker maakt. Maar het blijft natuurlijk behelpen met zo'n klein schermpje internetten en ik beperk mij echt tot de pda sites.
- RSS
Dit is een leuke functie in symbian. Je kan bv van FOK of TWEAKERS de headlines elk kwartier laten vergaren zodat je snel kan klikken en naar het nieuwsbericht kan gaan. Wat ik hierbij ECHT mis is dat er een linkje in het "today" scherm staat. Dus het zou mooi zijn als er in het overzicht scherm waar de hoeveelheid mail, gemiste oproepen, taken, ook een RSS feed regeltje zou zijn. Mocht iemand gevonden hebben hoe het kan..letttt me know!
Totzover even mijn eerste bevinden met dit heerlijke toestel