Tele2 (Versatel) 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 40.911 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 15:56
Haal de antenne los. Als het signaal niet dropt weet je vrijwel zeker dat vervangen van modem gaat helpen. Ergens tussen antenne en bord is die dan kadoek. Kan ook in je connector of antenne zelf zitten. Simpel testje zo uit te voeren.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:01
Die Bruine schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:09:
Yup dat kan, gewoon een kabel naar het switch gedeelte trekken. Heb ik zo ook met mijn Linksys gedaan.
Heb de UTP kabel (die uit het modem van tele2 komt) in 1 van de 4 ethernetpoorten gestopt (is toch het switch gedeelte van de speedtouch 580 ?) maar krijg geen verbinding ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
MSoft06 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:45:
Ik vind het wel erg simpel gezegd over versatel/tele2, zoals je kan lezen is het een ADSL2 "probleem"
Maar inderdaad is een mooie waarschuwing voor alle gamers.
Ik denk alleen dat slechts een zeer klein groepje gamers veel "last" heeft van de hogere pingtijden.
Ik vermoed dat het merendeel van de online-gamers niet, of nauwelijks last heeft van de ADSL2+ pingtijden (30-40ms op de Europese BF2 en CoD2 servers).

Ik zie het al in de TS staan:
Let op: pingtijden kunnen bij ADSL2+ maar liefst 15ms meer bedragen als bij KPN/BBNED ADSL(1) aansluitingen!!! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 02-03-2006 14:01 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik haal anders met me adsl2+ abbo van kpn gewoon tussen de 7 en de 12 ms naar nl servers, 15/25 naar de/be/uk/dk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 12:40
[
Anoniem: 169636 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:49:
[...]

Kan ook aan je software liggen, ook moet je altijd je firewall uninstallen na de installatie Tele2 en daarna weer opnieuw erop zetten. Kijk ook of je geen twee firewall's runt. Die van windows uitzetten.
Instellingen van je netwerk kaart op full duplex zetten , Kijk hoeveel programma's gebuik maken van je internet verbinding. Typ msconfig bij uitvoeren en kijk welke programma's je niet wilt laden met windows.ETC. Want ik vind het zeer vreemd dat een modem na 5 uur uit valt. Kan eigenlijk niet.
En even voor de duidelijkheid gaat je telefoon ook uit of is het puur je internet. Probeer anders eens een modem van een andere tele2 gebruiker, even omruilen. Een ander optie is om de stekker uit je modem te halen en dan Tele2 bellen ( mobiel) en zeggen dat je geen verbinding meer hebt .
Dan word je een spoed geval en heb je zo een nieuwe modem. Wel je modem de dag dat de monteur komt op error laten staan.Zo dat hij ook ziet dat het kut is. Maar ik betwijfel of het je modem is. Want die dingen doen het of doen het helemaal niet. :>
Nou, da's dus het vage. Niets doet het meer, maar de lampjes blijven wel mooi groen branden. Het is net of ie een overloed krijgt en daarna dus blokkeert, zonder daarbij iets te veranderen aan het modem. Na een herstart doet het kreng het weer feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Crawl NL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:30:
[...]

Heb de UTP kabel (die uit het modem van tele2 komt) in 1 van de 4 ethernetpoorten gestopt (is toch het switch gedeelte van de speedtouch 580 ?) maar krijg geen verbinding ???
Heb inmiddels verbinding........straight ipv crossover.....en een auto instal progje voor de speedtouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47312

Anoniem: 169866 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:15:
Ik heb sinds een week versatel compleet, alles werkt op zich naar behoren. Op 1 puntje na, en dat is het signaal van het wireless modem. Dat is zeeeeeeeer minimaal.

Ik heb al van alles aangepast, ander channel gekozen etc, maar niets lijkt te helpen.
Het lijkt ook niet aan de woning te liggen, aangezien ik wel een duidelijk signaal van de buren op kan vangen.

Ik heb al gebeld met de klantemservice, op zich netjes geholpen, maar die komen niet verder dan het vervangen van het modem.

Iemand nog een goed idee????
Country op Nederland en channel op auto :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik lees stukkie terug dat we nu ook The Box zouden hebben op Tele2TV....ehh..nog meer nieuwe zenders? Dan kan ik werr ff nieuwspost maken op Tele2klachtgroep website :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169866

Anoniem: 47312 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:54:
[...]

Country op Nederland en channel op auto :).
Ik heb nog even zitten testen, het weghalen van de antenne had geen effect.

Maar het uitzetten van de WEP encryption wel. Daarna is het signaal weer maximaal en werkt alles naar behoren.

Ik heb er geen verklaring voor, en het is ook zeker niet een aanvaardbare oplossing, maar het probleem lijkt in de WEP encryption te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169221

radio zenders zijn op dit moment de volgende
1.radio 1
2.radio 2
3.radio 3
4.radio 538
5.sky radio
6.Qmuziek
7.radio veronica
8.rtl fm
9.slamfm
10.yorin fm
11.funx
12.radio 4
13.radio 747
14.bnv nieuws radio
15.arrow classic rock
16.radio 10 gold
17.concert zender
18.kink fm
19.radio 227
20.arrowjazz fm
21classic fm
22.wdr 3
--------------------------
tv
1.ned1
2.ned2
3.ned3
4.rtl 4
5.rtl 5
6.sbs6
7.trl 7
8.veronica
9.net5
10.talpa
11.mtv
12.tmf
13.national geographic
14.cartoon network engels
15.the box
16.discovery
17.animal planet
18.bcc prime
19.bcc wold
20.cnn
21.zdf
22.ard
23.wdr
24.rai uno
25.trt
26.tele2
27.voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Steveedge schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:40:
[
[...]

Nou, da's dus het vage. Niets doet het meer, maar de lampjes blijven wel mooi groen branden. Het is net of ie een overloed krijgt en daarna dus blokkeert, zonder daarbij iets te veranderen aan het modem. Na een herstart doet het kreng het weer feilloos.
Dat heb ik ook, hij wordt steeds trager en dan is er niet meer mee te werken.
Uit/aan en ik kan hem weer een dagje gebruiken :/
Ook vreemd is dat het inet lampje rood wordt zodra m'n pc verbinding maakt, terwijl het modem al goed syncte en ik een wireless verbinding had met m'n laptop.
Je zou bijna zeggen dat m'n pc een rare spanning op de ethernetpoort zet, waardoor het modem in de stress raakt ....
Heel misschien is het m'n tvkaart die aan de cai hangt, de cai heeft een andere aarde dan m'n pc, al zouden de aardes intern toch al verbonden moeten zijn.
Met een mantelstroomfilter tussen de cai kabel is de aardlus iig weg, dat ga ik binnenkort eens proberen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
Indy91 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:00:

[...]
Ik denk alleen dat slechts een zeer klein groepje gamers veel "last" heeft van de hogere pingtijden.
Ik vermoed dat het merendeel van de online-gamers niet, of nauwelijks last heeft van de ADSL2+ pingtijden (30-40ms op de Europese BF2 en CoD2 servers).

Ik zie het al in de TS staan:
Let op: pingtijden kunnen bij ADSL2+ maar liefst 15ms meer bedragen als bij KPN/BBNED ADSL(1) aansluitingen!!! 8)7
Das raar want de ping naar nederland is al 2x zoveel dan bij adsl1
ADSL1: (10/11ms)
ADSL2+(versatel) (24/27ms)
Andere woorden in UT2004 had ik altijd op NL servers 20/24ms met ADSL1
En met ADSL2+ heb ik 40/48ms op de zelfde NL servers

Dus reken even uit als je naar duitseland pingt
ADSL1: 32/36ms
ADSL2+: 60/64ms
En die DE servers zijn Kplay servers, en het groepje gamers is groter dan je denkt :P

Het zijn gewoon feiten en laten we erover ophouden. Ik neem gewoon personelijk een extra telefoon aansluiting erbij voor een 3mbit adsl1 verbinden. Tja hobby's zijn duur maar stoppen met spelen kan ik niet ... te verslaaft :P
dannyreuser schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:06:
Ik haal anders met me adsl2+ abbo van kpn gewoon tussen de 7 en de 12 ms naar nl servers, 15/25 naar de/be/uk/dk
Das intressant, zal het dan een fabeltje zijn van versatel dat het aan ADSL2+ ligt? Welke abbo heb jij precies? ik zou het graag bevestigt willen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 02-03-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Laatst online: 05-06 13:57
Anoniem: 169866 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:15:
Ik heb sinds een week versatel compleet, alles werkt op zich naar behoren. Op 1 puntje na, en dat is het signaal van het wireless modem. Dat is zeeeeeeeer minimaal.

Ik heb al van alles aangepast, ander channel gekozen etc, maar niets lijkt te helpen.
Het lijkt ook niet aan de woning te liggen, aangezien ik wel een duidelijk signaal van de buren op kan vangen.

Ik heb al gebeld met de klantemservice, op zich netjes geholpen, maar die komen niet verder dan het vervangen van het modem.

Iemand nog een goed idee????
Ik weet 100% zeker dat het door die kut firmwares komt, wat je ook kan proberen is het opnieuw aansluiten van antenne binnen in je modem.
Ik snap niet waarom die drivers voor wireless ooit geupdate zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
angelus20 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:17:
[...]

Das raar want de ping naar nederland is al 2x zoveel dan bij adsl1
ADSL1: (10/11ms)
ADSL2+(versatel) (24/27ms)
Andere woorden in UT2004 had ik altijd op NL servers 20/24ms met ADSL1
En met ADSL2+ heb ik 40/48ms op de zelfde NL servers

Dus reken even uit als je naar duitseland pingt
ADSL1: 32/36ms
ADSL2+: 60/64ms
En die DE servers zijn Kplay servers, en het groepje gamers is groter dan je denkt :P

Het zijn gewoon feiten en laten we erover ophouden. Ik neem gewoon personelijk een extra telefoon aansluiting erbij voor een 3mbit adsl1 verbinden. Tja hobby's zijn duur maar stoppen met spelen kan ik niet ... te verslaaft :P
Inderdaad vreemd ja....ik heb gisteravond nog BF2 gedaan op een Duitse gameserver. Met mijn Compleet Family Abbo haalde ik ingame een ping van 26ms.
Die pingtijden die je haalt op de Duitse KPlay servers, zijn die ingame verkregen of heb je deze pingtijden via een tracert of ping verkregen?

Met het "kleine groepje gamers" bedoelde ik dat een relatief kleine groep gamers die op zo'n hoog "nationaal" niveau speelt dat een ping verschil van 15ms, verschil maakt tussen kill/death. (Internationaal gaat die waaier natuurlijk niet op, daar je met spelers uit verschillende landen en dus per definitie met verschillende ping tijden hebt te maken)
Ik realiseer me wel dat UT2K4 natuurlijk een veel hogere reactievermogen vergt dan semi-tactische schooters zoals BF2 en CoD.
Het overgrote deel van de online (hardcore) fps gamers zal er minder problemen mee hebben dat hun ping tijden gemiddeld zo'n 15-20ms hoger liggen op de public/private servers.

Feit blijft natuurlijk dat ping tijden via ISP Tele2/Versatel ADSL2+ en ADSL op de NL servers minimaal 25ms bedragen.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157370

Weet iemand wat er aan de hand is met de newsservers versatel/tele2 ??
Ik kom er vanaf een andere lokatie dan thuis niet op.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 157370 op 03-03-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148167

Anoniem: 157370 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:50:
Weet iemand wat er aan de hand is met de newsservers versatel/tele2 ??
Ik kom er vanaf een andere lokatie dan thuis niet op.
Waarschijnlijk heb je op die andere lokatie geen Versatel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:10
vincent84 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:29:
Na een reset inderdaad DTMF bij de instellingen van de modem. Echter werkt de nummerherkenning nog steeds niet op mijn KPN Chicago 440C. Iemand enig id waar het nu nog aan zou kunnen liggen?
Ik heb ook problemen met nummerherkenning. Toestel is een Malibu 300, waarvan KPN aangeeft dat deze DTMF ondersteunt. Versatel schrijft echter dit:
Geachte heer/mevrouw,

Het antwoord van Tele2 op uw vraag is:

Wij hebben uw melding wat betreft het niet functioneren van de nummerweergave op uw KPN Malibu 300 in behandeling genomen. Na onderzoek blijkt dat het betreffende toestel een ietwat ander protocol hanteert, dan de protocollen die in de modem zijn geintergreerd. Wij hopen in de nabije toekomst u een oplossing te kunnen bieden voor dit probleem, echter op dit moment kunnen wij u niet van dienst zijn. Bij een eventuele nieuwe upgrade van de firmware van de modem kan dit probleem verholpen te zijn, echter is het moeilijk te zeggen op wat voor termijn dit zal gebeuren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Tele2

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Ik zie nu net trouwens voor het eerst dat er tijdens het zappen dat de zendertitel linksboven in het scherm komt te staan ? Nieuw of was ik voorheen (pas 1 dag eigenlijk) bijziend ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169636

Crawl NL schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:17:
Ik zie nu net trouwens voor het eerst dat er tijdens het zappen dat de zendertitel linksboven in het scherm komt te staan ? Nieuw of was ik voorheen (pas 1 dag eigenlijk) bijziend ??
Zeg maar blind, hahahahahahah stevie wonderrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Anoniem: 169636 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:41:
[...]

Zeg maar blind, hahahahahahah stevie wonderrrrrrrrrrrrrrrrrrr
En stonden er ook nummers in die tabbladen van de mediabrowser ? Zo ja....dan moet ik morgen toch echt langs de opticien.....lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153262

over dat ping gebeuren:

Hiervoor had ik versatel familly, en ik moet zeggen dat ik ALTIJD de beste pingtijden had overal in europa vergeleken met de andere providers (kpn, xs4all, etc). Ik speel ook al heel lang UT op hoog niveau.

Daartegen, ben vorige jaar geswitched naar adsl2, voor de download, met als minpuntje het feit dat mijn ping werd overal +20, zoals hier ook aangegeven. Het is niet dubbel, maar gewoon +20 overal. En dit ligt aan adsl2, het is al in topic geweest, als je ff zoekt, zelfs door mij gestart, en toen netjes ook antwoord door iemand die meer van adsl2 weet.

Ik speel nu met ping 70~ op duitse servers (ter vergelijking met 45-50 vroeger) maar het is te doen iig :P In ieder gevaal beter met 1500kb/sec downloaden dan met 200kb/sec wat ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

Anoniem: 153262 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:45:
over dat ping gebeuren:

Hiervoor had ik versatel familly, en ik moet zeggen dat ik ALTIJD de beste pingtijden had overal in europa vergeleken met de andere providers (kpn, xs4all, etc). Ik speel ook al heel lang UT op hoog niveau.

Daartegen, ben vorige jaar geswitched naar adsl2, voor de download, met als minpuntje het feit dat mijn ping werd overal +20, zoals hier ook aangegeven. Het is niet dubbel, maar gewoon +20 overal. En dit ligt aan adsl2, het is al in topic geweest, als je ff zoekt, zelfs door mij gestart, en toen netjes ook antwoord door iemand die meer van adsl2 weet.

Ik speel nu met ping 70~ op duitse servers (ter vergelijking met 45-50 vroeger) maar het is te doen iig :P In ieder gevaal beter met 1500kb/sec downloaden dan met 200kb/sec wat ik hiervoor had.
Oplossing: host je eigen server.
Heb ik ook gedaan, een ET-server...speel zelf met een ping van 7.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:25:
[...]

Oplossing: host je eigen server.
Heb ik ook gedaan, een ET-server...speel zelf met een ping van 7.... ;)
Ik speel ook ping pong hahahahaha lollig

mijn snelheid die van 1.5 mb/s naar 750KB is gegaan is weer iets gestegen.
Zit weer op 1.3 mb/sec dus bijna een dubbel zoveel. Had natuurlijk graag nog meer ( hollander he )

Maar vooruit HOERA voor tele2.

Maar ik ga nu weer verder met ping pong , ik had net een ping van 12 en toen sloeg mij tegenstander niet terug. Dus misschien morgen meer. Maar hebben jullie wel tijd om te internetten tussen al dat ping pong door. Mijn vrouw heet Betinne maar die is het aardig verleerd. ( lelijk ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169221

http://speedtest.cistron.nl/bandwidthmeter/

CistroN ADSL speedtest

Your current bandwidth reading is:

10.82 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1.18 MB/sec. from our servers.

33.6 kbps dial-up
56.6 kbps dial-up
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN
512 kbps DSL
1024 kbps DSL
2048 kbps DSL
4096 kbps DSL
8064 kbps MAXX DSL
11076.8 kbps YOU

Retest Close

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135090

weet iemand of er door de klachtgroep nog wordt gewerkt aan de snelheids terugval na de upgrade
hoor er niets meer over ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 135090 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:39:
weet iemand of er door de klachtgroep nog wordt gewerkt aan de snelheids terugval na de upgrade
hoor er niets meer over ????
Het is door ons doorgegeven aan Tele2. Er wordt onderzoek naar gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Anoniem: 169221 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 08:44:
http://speedtest.cistron.nl/bandwidthmeter/

CistroN ADSL speedtest

Your current bandwidth reading is:

10.82 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1.18 MB/sec. from our servers.

33.6 kbps dial-up
56.6 kbps dial-up
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN
512 kbps DSL
1024 kbps DSL
2048 kbps DSL
4096 kbps DSL
8064 kbps MAXX DSL
11076.8 kbps YOU

Retest Close
Dan kan ik je per direct zeggen dat dit niet een goede indicatie is.. Ik val 2 mbit lager uit dan een 100mb.bin test.
Probeer http://www2.versatel.nl/100mb.bin
Ik heb een Planet lijn maar deze geeft wel de juiste waardes. Die van Cistron niet!!

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm nou heb ik Tele2 wel afgezegd omdat het "duur" is maar nou heb ik zitten rekenen en eigenlijk scheelt het maar 7 euro nog wat met een abbo van Wannadoo want daar moet je kpn houden en bij Tele2 kan je dat opzeggen. Maar daar betaal je 4 cent start kosten voor een gesprek is dat bij Tele2 ook ? Ik kan dat nergens vinden of ik zoek als een blinde kip. Maar goed dat gratis bellen spreekt me namelijk wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
*Gesprekskosten € 0 ct/pm naar vaste nummers in Nederland geldt tijdens daluren en naar vaste nummers in Nederland exclusief betaalde servicenummers. U betaalt uitsluitend het starttarief. Op andere tijden belt u tegen lage tarieven.

Niet gratis dus. Dat was bij Versatel wel zo. En gelukkig heb ik dat dan ook. Ik wacht nog steeds op mijn eerste factuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok dan weet ik genoeg dan moet ik dus niet hebben, Mag dan wel weinig kosten maar alle beetje die ik bespaar is mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Vandaag na 6 weken eindelijk weer eens normaal voetbal kunnen kijken, het lijkt erop dat ze het opgelost hebben in Rotterdam!

Meer mensen in Rotterdam weer gewoon voetbal kunnen kijken??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159322

lijkt erop dat mijn verbinding vanaf vandaag ook weer iets stabieler is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Sinds dinsdag heb ik elke dag mijn modem moeten resetten. Alle lampjes blijven branden, maar ik heb geen tv, telefoon, noch internet. Waardeloos. En ze blijven maar zeggen dat ze er naar zullen kijken. Belachelijk, maar ik wacht nog wel 1 reset af. Daarna verwacht ik een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik wens je veel succes hoor, deze problemen hoor ik vaker, maar ja nieuwe modems ho maar, kortom je zou echt de 1e zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 12:40
Die Bruine schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:17:
Sinds dinsdag heb ik elke dag mijn modem moeten resetten. Alle lampjes blijven branden, maar ik heb geen tv, telefoon, noch internet. Waardeloos. En ze blijven maar zeggen dat ze er naar zullen kijken. Belachelijk, maar ik wacht nog wel 1 reset af. Daarna verwacht ik een ander modem.
Steveedge schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:40:
[
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan ben ik gelukkig niet de enige :)
Na 1 dag kan ik hem al uit/aan zetten, zou hij door het wireless deel vastlopen ofzo :?
Da's het enige dat continu in bedrijf is en een aanhoudende datastroom kan veroorzaken.
Als ik wireless uitschakel heb ik wel een alternatief nodig, met m'n D-link G604T modem/router zal het niet lukken denk ik, want die heeft geen uplink poort |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Heeft nix met wifi te maken. Dat strontding loopt gewoon uit zn geheugen. torrents, downloaden, zodra dat ding massaal connecties voor zn kiezen krijgt is het afgelopen. Kennelijk heel moeilijk om voor een miljoenenbedrijf goede softwareprogrammeurs te zoeken om een goed stukkie firmware te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat betwijfel ik een beetje (in mijn geval).
Op het moment dat ik de pc 's avonds uit zet is de verbinding nog snel, maar 's ochtends is het opeens een drama en moet ik het modem uit/aan zetten.
Overigens merk ik op dat de decoder terwijl hij in standby staat toch de poort op het modem gebruikt (aan het lampje te zien), misschien krijgt hij constant rubbish binnen van de decoder.
Deze situatie heb ik al langer, volgens mij kwamen dit soort problemen vanaf het moment dat Versatel het modem had dichtgespijkerd, daarvoor bleef hij gewoon goed werken bij mij.
Sinds de telefonie opties voor dtmf e.e. erbij zitten is het modem nog minder stabiel, en dat terwijl ik niet eens telefonie heb |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bij mij gebeurt het steeds vaker (1x per week gemm.) dat het INET lampje oranje wordt en dan heb ik geen kiestoon en internet meer. Stekker eruit/erin is dan de oplossing.
Ik doe bijna niets met torrents etc. dus daar kan het niet aan liggen lijkt me. Het is wel behoorlijk irritant dat ik niet in de gaten heb dat ik tel. niet bereikbaar ben, want de modem staat in een kast.

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 17:54
Die Bruine schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:21:
Heeft nix met wifi te maken. Dat strontding loopt gewoon uit zn geheugen. torrents, downloaden, zodra dat ding massaal connecties voor zn kiezen krijgt is het afgelopen. Kennelijk heel moeilijk om voor een miljoenenbedrijf goede softwareprogrammeurs te zoeken om een goed stukkie firmware te bakken.
yup, dit soort problemen heb ik dus ook. laat ik hem een weekendje aanstaan om wat torrents te downloaden/sharen, blijkt dat het modem weer het fameuze rode lampje verlicht... |:(

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 21:32
Als er nog mensen zijn die wedstrijden willen kijken en (tegen een goede vergoeding van E 30 per wedstrijd) over msn informatie willen doorspelen stuur even een mailtje ik moet namelijk voor mn werk (bookmaker) die wedstrijden kijken maar hier heb ik geen tele2 beschikbaar :( aarzel niet te mailen dan leg ik het allemaal uit.

Zijn er overigens ook ergens gegevens te krijgen over de verwachte progressie van het uitrollen van het netwerk? Ik zou graag willen weten of en wanneer het hier beschikbaar gaat worden ;(

[ Voor 3% gewijzigd door whiteguy op 07-03-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 25-05 22:10
20 Mbit net aangesloten, ik woon 400 meter van de centrale af. Maximale snelheid is 850 kb/s via de 100mb files in de startpost. Iemand een idee, en wat is nu de juiste procedure?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da's wel erg weinig als de telefoondraad naar de centrale ook 400m lang is 7(8)7
Staat de decoder uit als je de snelheid meet?
Je kan ook even de splitter er tussenuit halen en kijken of het dan beter wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Probeer nu net op nieuwsgroepen in te loggen

News.versatel.net
Inlognaam@versatel.nl
wachtwoord

Dit werkt helaas niet (Vul wel alles goed in) iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Je hoeft bij de nieuwsgroepen je inlog en je wachtwoord niet in te vullen.

Je kunt trouwens news.versatel.nl en news.versatel.net gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Speedy-Andre schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:14:
Da's wel erg weinig als de telefoondraad naar de centrale ook 400m lang is 7(8)7
Staat de decoder uit als je de snelheid meet?
Je kan ook even de splitter er tussenuit halen en kijken of het dan beter wordt :/
Zonder splitter scheelde niks, met de decoder aan haal ik nog maar 350 kb/s. Beetje jammer dit weer. Ga ze maar even bellen. Wat ook niet wil is de utp kabel van versatel in een switch duwen, dan valt de verbinding op de peecee's steeds weg. Iemand daar een idee over?

O weer niet te filmen dit "Het is erg druk dus bel maar later terug" en dan wordt de verbinding verbroken. Begin al weer langzamerhand spijt te krijgen, maar goed je moet ze wel de kans geven om het te fixxen natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Operations op 07-03-2006 12:46 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik heb geen problemen hoor met een switch ertussen :?

ik hoor anderen die zelfs zonder switch problemen hebben ;)

Als ik het modem overall mag beoordelen, een kleine 8,5
de uitvoering die versatel uitgeeft een dikke 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

TheGeneral schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:42:
[...]

Zonder splitter scheelde niks, met de decoder aan haal ik nog maar 350 kb/s. Beetje jammer dit weer. Ga ze maar even bellen. Wat ook niet wil is de utp kabel van versatel in een switch duwen, dan valt de verbinding op de peecee's steeds weg. Iemand daar een idee over?
Wat had je hiervoor, was dat sneller of was dat een budget adsl abo?
Helaas kan het Davoshit modem niet als bridge ingesteld worden door het slopen van de firmware door Versatel, anders had je mooi je eigen router/switch kunnen instellen, incl. wireless met goede beveiliging :/
Nu moet je rekening houden met dubbele routing, de verbinding hoort wel in stand te blijven met dhcp, staat dat in je switch misschien te kort (lease time) of heb je een vast IP ingesteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Speedy-Andre schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:44:
[...]

Wat had je hiervoor, was dat sneller of was dat een budget adsl abo?
Helaas kan het Davoshit modem niet als bridge ingesteld worden door het slopen van de firmware door Versatel, anders had je mooi je eigen router/switch kunnen instellen, incl. wireless met goede beveiliging :/
Nu moet je rekening houden met dubbele routing, de verbinding hoort wel in stand te blijven met dhcp, staat dat in je switch misschien te kort (lease time) of heb je een vast IP ingesteld :?
Het switch probleem is verholpen! Was een rotte switch, nu zit ik alleen nog met het probleem dat een VPN verbinding opzetten niet lukt, krijg me AT&T client echt niet open. hij geeft een error 619 ( heb IPSEC in de router al doorgezet naar het betreffende vaste IP).

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 07-03-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje10
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik snap het niet helemaal: ik heb bij Versatel zo'n compleet ADSl pakket aangevraagd met telefonie en voetbal. Nu blijkt dat ze dit i.p.v. 29 maart pas op 29 juli kunnen leveren.

Maar als je hier kijkt http://www.adslwinkel.nl/...w&OrderBy=ProductName zie je dat het mogelijk is dat ik Tele2 Compleet + Telefonie aan kan vragen. Tele 2 en Versatel zijn tegenwoordig toch 1 en de zelfde...

Edit: ik weet het al >> ook daar geven ze aan dat het pas vanaf 29juli beschikbaar is 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door ratje10 op 07-03-2006 16:14 ]

Voetbalgames | Voetbalshirts | Voetbalschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
VPN werkt bij mij alleen over TCP. Over UDP krijg ik wel een verbinding maar gaat er geen data over heen. Dan maar TCP, zal mij niet boeien. Ik gebruik overigens Cisco VPN. Maar als je over kunt schakelen naar TCP moet je dat maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
Nog een tegenvaller |:( voorheen toen ik Het nog Versatel was konden er wel meer email adressen op 1 verbinding. Nu sins het Tele2 is is deze Gratis* service vorlgens onze klanteservice geschrapt.

Mijn vraag, omdat ik bij de aanvraag er nog van bewust was en het ook nog NIET ten orden was dat het Tele2 werd. Wou ik graag vragen hoe het zit met oude* Versatel klanten of hun nog wel het benut hebben van meerderen email accounts op zijn/haar verbinding. Of is deze gratis Service ook zomaar verdwenen. ?

Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vroeger was er vanuit "mijn vesatel" de mogelijkheid om de telefooninstellingen te wijzigen.
Sinds de overname is deze link verwijderd. Echter heb ik venomen dat de url nog wel actief is.

Vraag: Is er iemand die mij aan deze url kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Die Bruine schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:45:
VPN werkt bij mij alleen over TCP. Over UDP krijg ik wel een verbinding maar gaat er geen data over heen. Dan maar TCP, zal mij niet boeien. Ik gebruik overigens Cisco VPN. Maar als je over kunt schakelen naar TCP moet je dat maar eens proberen.
Ik kan zo bar weinig aan die AT&T client wijzigen. Maar nu zit ik met een dilemma VPN lijkt te werken alleen die AT&T client niet. Heeft het dan nut om er een router voor te zetten? Deze oplossing komt veel terug op het tele2klachtgroep forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 157370 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:34:
Vroeger was er vanuit "mijn vesatel" de mogelijkheid om de telefooninstellingen te wijzigen.
Sinds de overname is deze link verwijderd. Echter heb ik venomen dat de url nog wel actief is.

Vraag: Is er iemand die mij aan deze url kan helpen?
Volgens mij werkt die url nu niet meer, de Tele2 homepage kwam in beeld met een mij bekende url :/
Gelukkig heb ik al eerder 2 extra adressen (+20MB homepage) aangemaakt :Y)
Toch vind ik dit niet kunnen, alle abonnees van voor de overname hebben deze mogelijkheid in hun voorwaarden staan en nu is het er zomaar uitgesloopt 8)7
Iets voor de klachtgroep misschien :?

edit:
Ik heb Tele2 hierover een mail gestuurd: "Bedankt voor je reactie, je e-mail is verzonden naar Versatel" 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 07-03-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

angelus20 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:54:
Nog een tegenvaller |:( voorheen toen ik Het nog Versatel was konden er wel meer email adressen op 1 verbinding. Nu sins het Tele2 is is deze Gratis* service vorlgens onze klanteservice geschrapt.

Mijn vraag, omdat ik bij de aanvraag er nog van bewust was en het ook nog NIET ten orden was dat het Tele2 werd. Wou ik graag vragen hoe het zit met oude* Versatel klanten of hun nog wel het benut hebben van meerderen email accounts op zijn/haar verbinding. Of is deze gratis Service ook zomaar verdwenen. ?

Ben erg benieuwd.
Ik heb 2 zonnet/versatel-accounts...werken gewoon.
Is een gmail-account niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Speedy-Andre schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:03:
[...]

Volgens mij werkt die url nu niet meer, de Tele2 homepage kwam in beeld met een mij bekende url :/
Toch vind ik dit niet kunnen, alle abonnees van voor de overname hebben deze mogelijkheid in hun voorwaarden staan en nu is het er zomaar uitgesloopt 8)7

edit:
Ik heb Tele2 hierover een mail gestuurd: "Bedankt voor je reactie, je e-mail is verzonden naar Versatel" 8)7
Is er niet uitgesloopt (dat van die telefoon enzo). Ze zijn de systemen aan het integreren in die van Tele2, zodra de migratie is afgerond zal die optie weer gewoon werken (dit hebben wij vorige week al aangekaard...hebben toen dit antwoord gekregen van onze contactpersoon bij Versatel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:03:
[...]

edit:
De url werkt nog, maar ik ben hem kwijt. Vanuit tele2 is er geen doorlink meer maar hij leeft nog wel.
Is er misschien iemand die hem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Fijn dat Tele2 dit ook aan z'n klanten mededeelt |:(
In het antwoordmailtje van Tele2 zal dat dan wel bevestigd worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Hier wordt ik ook helemaal gek van! Zijn er mensen die een mailserver draaien op hun 20Mbit abbotje? Ik blijf maar error 0x80042108 krijgen. (en nee ligt niet aan antivrus of what dan ook :P daar heb ik allemaal al naar gekeken). Op me andere ADSL lijn werkt het prima, via webmail intern werkt het prima, maar ook extern dus via http://ip:poort werkt het ook niet. Lijkt wel of die poort verwijzing van tele2 ruk werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Operations op 07-03-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er trouwens mensen die problemen hebben met:

- nummerweergave met een siemens 3010 micro?
- hulp op afstand vanuit MSN?
- overnemen van een pc met "mstsc"?

De helpdesk weet het niet of ondersteund het niet, maar ik blijf met de problemen zitten.

Dus als er iemand is die mij kan helpen; GRAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik ben toch zo blij dat ik maar voor 1 jaar heb gekozen he... Tot nu toe elke dag drama. Net lag mijn internet er weer uit. Die TV zuigt zwaar kont, van mn leven niet dat ik ervoor ga betalen. Die zijn echt waus in hun kop. Ik heb vandaag bewust mn downloads gestopt en nog echt elke 10 minuten wel een glitch. En nu net geen verbinding meer. Ik ben nu aan het testen, kom niet boven 800kb/sec. Waardeloos gewoon. Ik weet niet hoe lang ik eruit heb gelegen en ik weet dus ook niet hoe lang ik onbereikbaar was.

Tenzij je een hopeloos verslaafd voetbalfan bent.... Laat deze troep maar liggen. Klantenservice en binding van nix. Ze zouden mijn lijn in de gaten houden en mij bellen zodra die down ging. Nou ik wacht nog steeds. En minimaal 1x per dag je modem resetten. Ben benieuwd of ik zo mijn abonnement mag opzeggen want dit is echt te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Anoniem: 157370 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:34:
Zijn er trouwens mensen die problemen hebben met:

- nummerweergave met een siemens 3010 micro?
- hulp op afstand vanuit MSN?
- overnemen van een pc met "mstsc"?

De helpdesk weet het niet of ondersteund het niet, maar ik blijf met de problemen zitten.

Dus als er iemand is die mij kan helpen; GRAAG!
Ik neem aan dat mstsc en hulp op afstand via hetzelfde protocol communiceren.
Ik kan je zowiezo vertellen dat mstsc perfect werkt bij een kennis.
Die heeft een 4 mbit abbootje en daar ga ik regelmatig even naar binnen om wat recht te zetten.
Tevens draait hij 3 shoutcast servers en een webserver die PERFECT te bereiken zijn.
Volgensmij doe je dan echt wat fout met portmappen ofzow :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Ook ik heb nog steeds last van het modem gedoe.
Maaarrre... as. donderdagavond komt er een monteur de zaak bekijken ;)
Hopelijk blijft het niet bij bekijken, maar heeft hij een ander modem bij.
Ik blijf erbij, die laatste modemupdate heeft de zaak verneukt !!! En dit is natuurlijk ook bekend bij Tele2.
Nooit heb ik een speedcap gehad, en nu na die klote update ineens wel :(

Wel kan ik ineens op www.plato.nl komen. (nadat ik gemeld had dat ik daar dus niet kon opkomen)

Speedy-Andre kan jij hier inmiddels opkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:29:
[...]

Is er niet uitgesloopt (dat van die telefoon enzo). Ze zijn de systemen aan het integreren in die van Tele2, zodra de migratie is afgerond zal die optie weer gewoon werken (dit hebben wij vorige week al aangekaard...hebben toen dit antwoord gekregen van onze contactpersoon bij Versatel).
Weet jij dan ook hoe het zit met die mail adressen.
Ik wil graag een tele2 of versatel adres erbij.
Triple pakket en dan 1 emailadres is toch niet normaal.

Gr ElvisX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
RammY schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:55:
[...]

Ik neem aan dat mstsc en hulp op afstand via hetzelfde protocol communiceren.
Volgensmij doe je dan echt wat fout met portmappen ofzow :/
PORT 3389 that is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:03

CyberThug

Formatting C: 1%

De Tele2 compleet aktie kost per maand € 29,95. Is dit inclusief de non-linesharing kosten van KPN (het huren van het kale hoper) of komen die er nog een keer bij :?

[ Voor 6% gewijzigd door CyberThug op 08-03-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 15:41

Phrenetic

ehm...

CyberThug schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:46:
De Tele2 compleet aktie kost per maand € 29,95. Is dit inclusief de non-linesharing kosten van KPN (het huren van het kale hoper) of komen die er nog een keer bij :?
Dat zijn de totale kosten. Alleen de eventuele kosten voor telefoongesprekken komen daar uiteraard nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

gromit77 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 02:12:
Ook ik heb nog steeds last van het modem gedoe.
Maaarrre... as. donderdagavond komt er een monteur de zaak bekijken ;)
Hopelijk blijft het niet bij bekijken, maar heeft hij een ander modem bij.
Ik blijf erbij, die laatste modemupdate heeft de zaak verneukt !!! En dit is natuurlijk ook bekend bij Tele2.
Nooit heb ik een speedcap gehad, en nu na die klote update ineens wel :(

Wel kan ik ineens op www.plato.nl komen. (nadat ik gemeld had dat ik daar dus niet kon opkomen)

Speedy-Andre kan jij hier inmiddels opkomen?
Hee da's leuk, nu werkt Plato.nl opeens wel, het lag dus zeker niet aan mij en ik heb het ook diverse keren gemeld ;)
Hoe heb je dat geregeld dat er een monteur komt kijken?
Bellen begin ik niet meer aan, ik mail ze maar weer in de hoop dat ze mij dan bellen :)
Ook hier een instabiele zooi, modem blijft nog geen dag goed werken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Wordt ik zomaar ineens gebeld door Tele2. "U heeft geen verbinding, klopt dat?" Nou ja op dit moment heb ik toevallig wel even verbinding, maar ja toen maar het hele verhaal verteld en nu ga ik gebeld worden door een storingsmonteur :) en gaat hij ook langskomen, dus ja dan krijg ik misschien wel 20Mbit i.p.v. 6,5Mbit :)

Edit - Jaja snap dat er een cap op 15,3Mbit zit, toen ik dat vroeg zei de vrouw "Daar mag ik geen uitspraken over doen" :P

[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 08-03-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Jah pcies... dat werkt als een tiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Plato.nl had een dode dns server in zijn config staat we hebben contact opgenomen met hun en ze hebben dat verholpen. Vandaar dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da's pas service, iemand op z'n dooie dns wijzen :>
Wel raar dat anderen wel bij de website konden, maar die hadden al eerder een ip van die dns gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
CyberThug schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:46:
Da's incl. de kosten aan kpn die je niet betaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Wordt net weer gebeld volgens Tele2, en volgens de afstand meter in de topicstart zit ik op 424 Meter. Maar de persoon van Tele2 vertelde mij dat ik 3,5 Km van de centrale af zit. Hoe betrouwbaar is de afstandmeter in de topic start? Dacht dat ik daar toch wel vanuit kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

TheGeneral schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:40:
Wordt net weer gebeld volgens Tele2, en volgens de afstand meter in de topicstart zit ik op 424 Meter. Maar de persoon van Tele2 vertelde mij dat ik 3,5 Km van de centrale af zit. Hoe betrouwbaar is de afstandmeter in de topic start? Dacht dat ik daar toch wel vanuit kon gaan.
Dat de afstand hemelsbreed kort is, garandeert niet dat de telefoonkabel via de kortste route loopt.
Ook kan er een fout zitten in de tabellen, waardoor je op een andere centrale zit dan je dacht, dit kan Tele2 wel bevestigen denk ik als ze een lijnmeting hebben gedaan.
Met zo'n lange gemeten afstand heb je pech, dan kan het niet sneller dan je nu hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Speedy-Andre schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:02:
[...]

Dat de afstand hemelsbreed kort is, garandeert niet dat de telefoonkabel via de kortste route loopt.
Ook kan er een fout zitten in de tabellen, waardoor je op een andere centrale zit dan je dacht, dit kan Tele2 wel bevestigen denk ik als ze een lijnmeting hebben gedaan.
Met zo'n lange gemeten afstand heb je pech, dan kan het niet sneller dan je nu hebt :/
Ja maar dan fixxen ze die fout in die tabel maar even, of leggen ze die kabel maar wel via de kortste route. Want internetten en voetbal tegelijk kan nu niet eens. En me vorige ADSL provider haalde precies de 4 en later 8 mbit. Weet niet of dat iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Kan iemand mij vertellen waarom mijn decoder het niet doet? Het eerste lampje links knippert continu rood/groen.. :'( en dat al een paar uur..

Heb al gereset (aan-knop + pijltje naar beneje/boven) en stekker eruit en weer erin, maar nix lukt..

Heeft iemand dit ook al eens gehad en zo ja, wat heb je er tegen gedaan? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Robinter79 op 09-03-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Speedy-Andre schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:08:
[...]

Hee da's leuk, nu werkt Plato.nl opeens wel, het lag dus zeker niet aan mij en ik heb het ook diverse keren gemeld ;)
Hoe heb je dat geregeld dat er een monteur komt kijken?
Bellen begin ik niet meer aan, ik mail ze maar weer in de hoop dat ze mij dan bellen :)
Ook hier een instabiele zooi, modem blijft nog geen dag goed werken :|
Hoe ik dat heb geregeld dat er een monteur komt kijken? gewoon... mailen wat je klachten zijn, en dan wordt je netjes teruggebeld. Ennnne... netjes blijven in je mail en aan de telefoon, met vriendelijkheid bereik je vaak meer.

FF een update:

Monteur is vandaag geweest, uiteraard wilde ik daarbij zijn.
Hij begon mijn KPN aansluitpunt te bekijken, en dit zat volgens hem niet goed in elkaar.
In concreto heeft hij de hele zaak los gehaald en een draad verwijderd, die hoorde daar niet thuis, dat was ouderwets. De platte telefoonkabel werd vervangen door een ronde telefoonkabel, dat was volgens hem beter.
En ik kreeg een nieuw modem en een nieuwe decoder, omdat blijkbaar tijdens de laatste modemupdate de software niet goed in het modem terecht is gekomen. Ik zag bijv. niet alle tv zenders. Of dit een ander type modem is weet ik niet, hij ziet er in iedergeval hetzelfde uit.

De modemklachten waarover ik hier reeds sprak zijn bij deze monteur ook bekend. Hij had al meer van dergelijke klachten "verholpen"

Monteur is zeker anderhalf uur binnen geweest. Hij wilde er zeker van zijn dat alles naar behoren werkte. Internet speed heeft hij ook een 5 keer getest. Inderdaad zit er hier nu ook een cap op, moet ook wel als er meer mensen lid worden van Tele2/Versatel, de bandbreedte moet verdeeld worden.
Maar kloppen doet het niet, we betalen voor die 20mbit en zeker NIET voor die 1,5mbit. De monteur bevestigde deze speedcap dan ook.

Dus..., ik heb hier vandaag alles nieuw gekregen.
Zoals het er nu uitziet lijkt het allemaal stabiel, internet is er nog niet uitgeklapt.
Ik ben zeer netjes door Tele2 geholpen met mijn klachten, zeer zeker een pluim waard.. nu nog hopen dat de verbinding stabiel blijft. Het surfen en inladen van de pagina's gaat in iedergeval véél soepeler. (ook volgens mijn vrouw :) )

Tot zover....

[ Voor 6% gewijzigd door gromit77 op 09-03-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mooi, dan waag ik er een mailtje aan, want elke dag dat modem uit en aan is ook geen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Mja, ik zou ut wel willen weten over kleine week, je oude modem liep toch ook niet vast na 1 dag of wel ?

In ieder geval, ik zou best wel modempjes willen rijden door het land, iemand telefoonnummer van tele2? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
MSoft06 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:18:
Mja, ik zou ut wel willen weten over kleine week, je oude modem liep toch ook niet vast na 1 dag of wel ?

In ieder geval, ik zou best wel modempjes willen rijden door het land, iemand telefoonnummer van tele2? :P
Na 1 dag? LOL

Zeker wel ! 5x per dag was geen uitzondering.
Na die modem upgrade was het pet. Daarvoor nooit geen problemen gehad, volgens de monteur heeft bijna iedereen na deze modemupdate ook een speedcap aan zijn broek. (ikke dus ook)

[ Voor 11% gewijzigd door gromit77 op 09-03-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170582

Heb sinds 2 weken Versatel ADSL+ 20 mbit.
Bevalt prima, eerste 2 dagen 1 x gereset. sinds dien niet meer...

Alleen de snelheid mag wel iets beter.
volgens bbned zit ik op 1132 meter afstand, en en de speedtest geeft aan " 11184.8 kbps YOU " .
als ik die 100 mb download haal ik 1.43 mb/s, en met newsservers (eweka 20 Mbit/s) haal ik max 1540 kb/s.

is dit een beetje de gangbare snelheid met mijn afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Anoniem: 170582 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:34:

volgens bbned zit ik op 1132 meter afstand, en en de speedtest geeft aan " 11184.8 kbps YOU " .
als ik die 100 mb download haal ik 1.43 mb/s, en met newsservers (eweka 20 Mbit/s) haal ik max 1540 kb/s.

ja, wel met de speedcap. :(
Ik zit ook met deze afstand, maar met eweka haalde ik met gemak rond de 1.85mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:53
Anoniem: 170582 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:34:

Ik heb hier precies dezelfde waarden met de 100 MB download en bij Eweka, ik zit op 910 meter van de centrale. Voor de firmware-update zat ik op 1,55 MB/s en op zo'n 1600 kb/s bij Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

®Otto schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 07:07:
[...]

Ik heb hier precies dezelfde waarden met de 100 MB download en bij Eweka, ik zit op 910 meter van de centrale. Voor de firmware-update zat ik op 1,55 MB/s en op zo'n 1600 kb/s bij Eweka.
Weet iemand eigenlijk waarom ze er een speedcap op hebben gezet?

Is er niks aan die speedcap te doen dan, andere firmware of als ik nu een andere modem zou gebruiken zou het dan opgelost zijn?

Had ik net zo goed Wanadoo kunnen nemen, zijn goedkoper en met eweka halen ze hier 1680 kb/s 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Anoniem: 170582 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:16:
[...]

Weet iemand eigenlijk waarom ze er een speedcap op hebben gezet?

Is er niks aan die speedcap te doen dan, andere firmware of als ik nu een andere modem zou gebruiken zou het dan opgelost zijn?

Had ik net zo goed Wanadoo kunnen nemen, zijn goedkoper en met eweka halen ze hier 1680 kb/s 8)7
Nee niks aan te doen want zoon speedcap word echt niet softwarematig geregeld.. Waarom niet?
Omdat bij elk abbo het zelfde modem zit.
Stel iemand heeft een 4 mbit pakket en die upgrade naar 20...
Dan is het toch achterlijk dat hij dan eerst een firmware upgrade zou krijgen :?
Duss nee het is niet softwarematig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis in mijn mening gewoon bezopen. :r
Je betaald voor een 20 mbit lijn, waar je theoretisch dus 20 mbit zou moeten halen. Maar in praktijk haal je dit natuurlijk never nooit niet, afstand tussen centrale en kwaliteit bekabeling. Daar heb ik geen probleem mee, maar om daar vervolgens een schepje boven op te doen, door gewoon je download snelheid te cappen is asociaal.

Is daar niks tegen te doen?
als er maar genoeg mensen klagen, dan zullen we toch wel wat voor elkaar kunnen krijgen.

Kijk maar naar chello, met hun download limiet die heeft het ook niet lang volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

Ok ik ben vrij tevreden over Versatel, er is echter een probleem. Het modem zuigt!! Misschien kan iemand me helpen met de volgende configuratie.

Ik heb hier 1 domeincontroller staan met DNS, AD en nog wat andere zooi. Die draaien op het interne netwerk op een switch. Ik heb hier totaal 2 pc's op aangesloten. Op het Versatel modem heb ik wireless aangezet waarmee ik de laptop bedien. De DHCP server van het Versatel modem deelt de IP adressen uit (de server heb ik het IP vastgezet).

Nu wil ik het versatel modem in een DMZ zetten en dat de DC intern de IP adressen uitdeelt. Kan iemand me helpen hiermee of zijn er soms internet links die dit uitleggen?! Ik kan ff niks vinden met Google en maybe heeft iemand thuis dezelfde config.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 117064 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:51:
Ok ik ben vrij tevreden over Versatel, er is echter een probleem. Het modem zuigt!! Misschien kan iemand me helpen met de volgende configuratie.

Ik heb hier 1 domeincontroller staan met DNS, AD en nog wat andere zooi. Die draaien op het interne netwerk op een switch. Ik heb hier totaal 2 pc's op aangesloten. Op het Versatel modem heb ik wireless aangezet waarmee ik de laptop bedien. De DHCP server van het Versatel modem deelt de IP adressen uit (de server heb ik het IP vastgezet).

Nu wil ik het versatel modem in een DMZ zetten en dat de DC intern de IP adressen uitdeelt. Kan iemand me helpen hiermee of zijn er soms internet links die dit uitleggen?! Ik kan ff niks vinden met Google en maybe heeft iemand thuis dezelfde config.

Jeroen
NIet zo moeilijk, je plaats gewoon tussen je LAN en je moden van Versatel een EXTRA router (of firewall). Ik heb daar een oude machine voor genomen en daar Clarkconnect (www.clarkconnect.com) op geplaatst. Da's een gratis linux firewall die perfect werkt. Vervolgens heb ik op het versatel modem bij de DMZ aangegeven dat alle poorten geforward moet worden naar mijn linuxfirewall (de Clarkconnect).

ff tekening :

Versatel ADSL MODEM --> Clarkconnect --> LAN met daarin clients en server (met interne DHCP, DNS, etc).

Overigens hangt aan het Versatel ADSL MODEM ook nog de decoder natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

TheVMaster schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:20:
[...]

NIet zo moeilijk, je plaats gewoon tussen je LAN en je moden van Versatel een EXTRA router (of firewall). Ik heb daar een oude machine voor genomen en daar Clarkconnect (www.clarkconnect.com) op geplaatst. Da's een gratis linux firewall die perfect werkt. Vervolgens heb ik op het versatel modem bij de DMZ aangegeven dat alle poorten geforward moet worden naar mijn linuxfirewall (de Clarkconnect).

ff tekening :

Versatel ADSL MODEM --> Clarkconnect --> LAN met daarin clients en server (met interne DHCP, DNS, etc).

Overigens hangt aan het Versatel ADSL MODEM ook nog de decoder natuurlijk ;)
Thanx, hiermee kan ik wel uit de voeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Ja, nu ik nog...
Kzet de vraag er maar nogmaals op: weet iemand waarom het meest linkse lampje op mijn decoder continu rood/groen knippert? Is nu al een hele dag zo (is dus niet aant updaten o.i.d.)..

Please help, anders kan ik geen voetbal kijken vant weekend.. :(

Liever een speedcap dan een defecte decoder.. dusse... zou iemand ook naar mijn vraag kunnen kijken..?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Als je mij een mail stuurt oid, kan ik je misschien wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 01-06 00:18
Eindelijk is het donderdagochtend hier ook opgeleverd. Ik heb het 30 januari aangevraagd en was 7 februari opgeleverd. Alleen toen kon ik er nog geen gebruik van maken omdat mijn KPN-lijn nog niet was aangelegd. Na twee maanden is deze dus eindelijk opgeleverd (9 januari aangevraagd). Ik heb dus eigenlijk meer last van KPN gehad dan Tele2. De verbinding is uitmuntend, evenals de tv en telefonie :) Wat me opvalt is dat de pingtijden 10ms langzamer zijn dat ik gewend was. 28ms t.o.v. 18ms. Het modem kent ook prima intrain waarden (20000/1024). Eerste ervaring met de helpdesk al gehad. Zeer snel geholpen. Nadat ik door de computer was gekomen duurde het vijf seconden voordat ik iemand aan de lijn had. Diegene moest mijn wachtwoord resetten omdat die na de merge niet meer geldig was. Een minpuntje is dat hij vroeg naar mijn wachtwoord zodat hij het kon testen 8)7. Ik zei: Nee, ik geef mijn wachtwoord aan niemand, reset hem maar. Toen kwam ie met een verhaal dat ik vertrouwen in de klantenservice moest hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Dat is de standaard procedure, stel dat jij een password reset aanvraagt, zonder dat hij het huidige wachtwoord weet, heeft hij mooi nieuw wachtwoord.
OK, stel dat hij het weet, waarom een password reset? ;)

Hoe kom je aan die intrain waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Ben ook erg benieuwd hoe jij aan die intrainwaardes bent gekomen.

Heb nu een Zyxel ipv dat gare dv201-amr ding. Deze traint nu in op 13822 / 1086, down wel beetje laag maar nog steeds niet echt beroerd. Toen ik de waardes op de dv201 nog kon zien stonden die rond de 15300 (net zoals bij de rest van de versatel klanten denk ik)

[ Voor 1% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 11-03-2006 15:37 . Reden: nachtelijke spelling correctie ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Goh, het ligt dus niet persé aan onze Davolink modem: http://www.nu.nl/news/691...ogelijk_onbereikbaar.html

Overigens ben ik er vandaag al twee keer uitgegooid zonder een P2P programme te hebben gebruikt, de helpdesk (die ik ook erg snel te pakken had) adviseerde me een harde reset, omdat de nieuwe firmware niet altijd helemaal goed doorkomt, dat heb ik nog niet gedaan, dus ga ik maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
|:(

Mijn decoder is echt gaar volgens mij.. (zie eerdere post van mij over continu knipperen van het standby/on-lampje).
Heb de KS gebeld. Kan nu lekker 2 dagen wachten totdat er iets gedaan wordt door de technische dienst (blijkt doorlooptijd van 2 dagen te zijn als er een ticket aan wordt gemaakt door de KS) van buitenaf (media farm reset o.i.d.).
Heeft iemand nog een decodertje over en woont in de buurt van Gouda? |:(

Of heeft iemand anders nog een rigoureuze tip om dat ding weer aan de praat te krijgen (en ja, heb al 100 keer gereset met aanknopje en pijltje omhoog/omlaag)???

Kan dit weekend dus alwéér geen voetbal kijken.. (is al vaker voorgekomen, andere problemen). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 01-06 00:18
De intrainwaarden heb ik aan de helpdeskman gevraagd :)

Helaas, kan ik nu niet meer op de overige pagina's van het modem komen meer ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Pascal Saul op 12-03-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170584

Kheb een Versatel/Tele2 Voetbal pakket sinds anderhalve maand en sinds vrijdag ga ik opeens nog maar met een max speed van 630 kb/s downloaden terwijl ik normaal rond de 1100 kb/s zit.
Is Tele2 ergens mee bezig? (onderhoud ofzo). Want ik heb net ook mijn pc geformateerd en hij gaat nog steeds met met een speed van rond de 600 kb/s.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 170584 op 12-03-2006 17:47 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is NIET bedoeld om je speed-resultaten te dumpen. Inhoudelijk discussieren is prima, maar je snelheidsresultaten zonder reden neerzetten kost je een OW.