If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 19:33 . Reden: beetje lang zin zonder interpuctie ;) ]

Wat zien we hier ? Een ongemodde kast. Een stevige ongemodde kast, waar alleen het moederbordtray van ontbreekt. Voor een prikkie overgenomen van Mexxt, en niet voor niets, ik had namelijk nog zo'n kast staan, maar die was wél gemod (project Blue Fox, mocht het je wat zeggen). Wat nu ? Ik ga de AOpen kast even laten voor wat hij is, dit project gaat verder met de kast die je hierboven ziet.
De kast zit een beetje anders in elkaar dan standaardkasten, maar dat zorgt voor wat variatie, en andere invalshoeken
Ik heb nu twee deksels, en daar is wat leuks mee te doen: stapelen ! Met wat handigheid past er dan een voeding onder, en dan zit die dus lekker verstopt boven het frame. Jammer dat de tegenwoordige voedingen steeds vaker een fan aan de onderzijde hebben... Dat werd een gaatje maken dus:

Bewust ruim gezaagd, de voeding rust rondom nog op 3 a 4 millimeter frame. Twee schroefjes gaan er voor zorgen dat de voeding geen kant op kan. Ik kan de mod wel helemaal aanpassen aan mijn bestaande configuratie, maar gezien het reviewwerk wat ik af en toe doe wil ik het allemaal zo universeel mogelijk houden.

Zo zit de voeding vast dus
Dan de fangrill, daar was ik nog niet echt tevreden over, het zaagwerk was niet allemaal even recht, en de schroeven bevielen me niet. Dan doe je het dus opnieuw
Het origineel:

Mijn twee versies:

Links oud, rechts de nieuwe. Voor het rooster ga ik dit keer geen meshX nemen, maar grover gaas wat ik zwart zal spuiten. Het meshX laat me iets te weinig lucht door.
Geen idee wanneer er weer updates komen, wegens omstandigheden heb ik wel even de tijd, maar dat kan ook rap anders zijn
EB cardetailing tot aan uw huis
Een Ferrari mod is ook iets wat ik nog wel zou willen doen, kon ik mooi hier naar Ferrari Munsterhuis voor supplies!
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Ben maar eens aan het graveren geslagen voor dat paardje op de fangrill.
De laserprinter + thinner transfertechniek levert een prima afdrukje op:

Beetje Dremelen, en tadaa, een Cavallino Rampante

Werk op de vierkante centimeter was dat dus. Bovenin de foto zie je een 10 eurocent muntstuk.

En nog maar een plaatje:
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
I see red pixels.
Jup, Dremel + Flex-slang (voor graveerwerk echt een must !) + een graveerstiftje van Proxxon: link.wwwhizz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:56:
Echt geweldig mooi gedaan. Heb je dat met een dremel + graveersteentje(s) gedaan?
Is gewoon een kwestie van eerst de lijntjes volgen, en vervolgens invullen. Ik vind het zelf piece of cake, maar hoor links en rechts wel van mensen dat ze met name met het fijne werk moeite hebben.
Enne, modders die op de centen moeten letten nemen vaak al niet eens een Dremel (maar een kloon) laat staan een Proxxon
En dat Ediejo voorstander was van Proxxon wist ik al veel langer, dat is ook geen geheim geloof ik
[ Voor 6% gewijzigd door Ediejo op 02-09-2006 09:35 ]
Everybody lies
''Er is een spreekwoord. Aan het gereedschap herkend men de vakman. ''
Gelukkig is er meer goed gereedschap
@ Carpento: Respect
[ Voor 5% gewijzigd door TEAMIKKE op 02-09-2006 13:03 ]

De kast wordt rood gespoten, die heb ik vanwege wat vrij diepe krassen helemaal kaal geschuurd. Enige wat ik nu nog hoef te doen is de slotbouten de schroeflook te geven, door er een kruis in te slijpen.

Aan de onderkant ook wat afwerking. De bouten heb ik nodig voor het 'toolless' fanophangingssysteem wat ik bedacht heb. Ze worden nog wel wat ingekort hoor
Enne ik heb geen dremel (look a like) maar ik mis het toch wel vaak als ik aan het modden ben. Ik kan van mijn broer top gereedschap lenen maar de dremel mis ik toch wel
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
@Marientjuh: Hoe kun je hem missen? Voor detailwerk is ie erg handig. Dat moet ik wel toegeven. Anders koop je toch gewoon een namaak ding. Mijn gamma geval was 15 euro's en met 2 jaar garantie
Het voedingsbevestigingssysteem (2 schroefjes, is genoeg, hoeft namelijk niks te houden, de voeding rust op het onderliggende frame)

Een mooi gaatje gemaakt in het onderste deksel, zodat de voeding er doorheen steekt. Ook aan de voorkant komt nog een soortgelijk gat om niet te veel ruimte te verkwisten en de fan van lucht te voorzien, maar moet ook wel een beetje de stevigheid in het oog houden, dus te veel weghalen is ook niet echt handig.

De achterkant moet uiteindelijk nog wel even netjes afgewerkt worden, maar daar ben ik nog (lang) niet aan toe. Nog maar een plaatje:

En dit wordt uiteindelijk de bedoeling, het tweede deksel bovenop het eerste, zodat de voeding netjes weggestopt zit. Voor de rand heb ik nog een leuk stukje afwerking bedacht, maar dat hou ik nog lekker even voor me
Heb je ooit Kroymans of Munsterhuis benaderd voor wat fangear? Mogelijk kan je daar wat regelen om in de kast zelf te zetten.
Maar ja, niet geschoten is altijd mis...
Maar die aanvragen zullen niet snel zijn voor een computerkast! (Foto's meenemen!) Ik zal zeker een poging wagen. Ik loop regelmatig bij Munsterhuis binnen om mijn ogen weer de kost te geven. Daar vinden ze dat iedereen van Ferrari's moet kunnen genieten, ook als je er niet één kan kopen.Carpento schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:26:
Nee, dat heb ik nog niet gedaan, had het idee dat ze dat toch niet zo snel doen, zulke merken krijgen ladingen aanvragen...
Maar ja, niet geschoten is altijd mis...
muhahhaaCarpento schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:13:
En dit wordt uiteindelijk de bedoeling, het tweede deksel bovenop het eerste, zodat de voeding netjes weggestopt zit. Voor de rand heb ik nog een leuk stukje afwerking bedacht, maar dat hou ik nog lekker even voor me
Audi S3
Verwijderd
Succes verder, begint er allemaal vaag uit te zien zo met die voeding enzo, maar dat komt vast ook doordat ik geen zin had om te lezen.
En nee, dan bedoel ik niet: rode CCFL er achter, omdat Ferrari rood is, of zou moeten zijn
[ Voor 43% gewijzigd door Carpento op 08-09-2006 21:16 ]

Modden die hap

1 out of 3 done. En ja, er gaan witte leds achter komen
Die rare schaalverdeling komt van de Musketeer zelf, ga ik waarschijnlijk nog wel fixen. Het is óf een rare verdeling óf een afwijking in de weergave. Ik denk dat het laatste het minst schokkende is.
ja had natuurlijk ook gewoon een musketeer II kunnen nemenCarpento schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:29:
Intussen ook nog even een ander miniprojectje. Vandaag een CoolerMaster Musketeer 1 binnengekregen. Die klokjes staan best leuk in een Ferrari-mod, maar die stijl bevalt me dus weer totaal niet... Blauw
Simplicity is de bom...
However, dit weekend even met de figuurzaag zitten spelen, en zo mn Zalman HP-80C wafelijzer gedecoreerd:

To do: voor de boutjes een fraaiere oplossing zoeken, en heel misschien een nieuw exemplaar maken, de afwerking is het nét niet, en daar wil ik met deze mod juist extra op gaan letten. Het scheelt dat ik zo ongeveer alles aan deze mod al twee keer gedaan heb
Overigens is je puntje op de i rond ipv van vierkant, hij behoort wel vierkant te zijn. klik. Maar, ik blijf hem strak volgen. Ik krijg steeds meer zin om mijn eigen Ferrari kast te maken, zal echter wel heel anders worden!
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik moest eerst ff goed kijken wat er nou gemod was, maar die wijzerplaat is dus zwart geworden. Dat zwarte in combinatie met witte (Carpento schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:29:
Intussen ook nog even een ander miniprojectje. Vandaag een CoolerMaster Musketeer 1 binnengekregen. Die klokjes staan best leuk in een Ferrari-mod, maar die stijl bevalt me dus weer totaal niet... Blauw![]()
[afbeelding]
Modden die hap
[afbeelding]
[afbeelding]
1 out of 3 done. En ja, er gaan witte leds achter komenBovendien wil ik zoveel mogelijk 'leklicht' voorkomen door gericht met wat zwarte verf te gaan spelen.
Die rare schaalverdeling komt van de Musketeer zelf, ga ik waarschijnlijk nog wel fixen. Het is óf een rare verdeling óf een afwijking in de weergave. Ik denk dat het laatste het minst schokkende is.
kan me vergissen maar zie daar 20 op staan hoor!Carpento schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:29:
Daar waren we weer
Ben maar eens aan het graveren geslagen voor dat paardje op de fangrill.
De laserprinter + thinner transfertechniek levert een prima afdrukje op:
[afbeelding]
Beetje Dremelen, en tadaa, een Cavallino Rampante
[afbeelding]
Werk op de vierkante centimeter was dat dus. Bovenin de foto zie je een 10 eurocent muntstuk.
[afbeelding]
En nog maar een plaatje:
[afbeelding]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
* ff ingezoomd * , 'k moet je gelijk geven. dacht toch echt dat het 20 wasSp!tF!re schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:19:
Je vergist jeEr staat toch duidelijk een 1 op!
tijd om te gaan maffen dus
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 18-09-2006 22:33 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ziet er goed uit, maar zoals al gezegd, dit is niet het originele logo. De punt is dan namelijk vierkant en niet rond.Carpento schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:02:
Grote updates zitten er op dit moment niet echt in, heb niet zo veel zin om hard aan het modden te gaan, tijd is er an sich wel even.
However, dit weekend even met de figuurzaag zitten spelen, en zo mn Zalman HP-80C wafelijzer gedecoreerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
To do: voor de boutjes een fraaiere oplossing zoeken, en heel misschien een nieuw exemplaar maken, de afwerking is het nét niet, en daar wil ik met deze mod juist extra op gaan letten. Het scheelt dat ik zo ongeveer alles aan deze mod al twee keer gedaan heb
Voor de rest echt klasse! Goede afwerking!
Ik heb er tussentijds wel wat dingen aan gedaan die ik niet in de CIP vermeld had, alleen juist die dingen heb ik weer overhoop gehaald
Goed, zoals je op deze pic kunt zien had ik in gedachte om van de twee deksels die ik had één grote te maken. Dat is intussen gebeurd:

De onderste is grotendeels aan de bovenzijde opengezaagd, de bovenste mist z'n sluithaakjes nu. Tussen de twee lagen zit een laagje van 3 mm plexi afgewerkt met aluminium hoekprofieltjes. Achter het plexi komen -niet bijster origineel, ik weet het- ledjes die voor een licht accent moeten gaan zorgen. Kleur van de ledjes ? Groen, wit en rood. De boutjes om de twee deksels aan elkaar te houden vallen exact op de kleurgrenzen.
Goed, er zit een fangrill, maar daar moet ook een fan onder. In een eerder stadium had ik de fan aan de fangrill bevestigd met een best wel originele (wel degelijke) constructie. Dat gaf wat problemen met het installeren van groter dan standaard voedingen. De oplossing: de fan monteren op een desnoods uitneembaar rekje wat aan het frame zelf zit, en dus niet aan het deksel:

Er is nu ruim plaats voor een voeding, er zit nog een centimeter of 4 speling in, zouden er grotere voedingen in moeten dan kan het rekje losgehaald worden (zit met 4 boutjes nu).
De fan hangt nu iets van 6 millimeter onder het deksel, genoeg om de bouten van de fangrill -die zijn vrij fors- net niet te raken. De kieren wil ik nog op gaan vullen, waarschijnlijk met tochtstrip ofzo

[edit]
Daar heb ik nog eens wat 'research' naar gedaan, en volgens mij weten ze het zelfs bij Ferrari zelf niet:Godric schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:27:
Ik vind hem mooi gelukt maar ben het wel eens met je wat betreft de afwerking, net niet helemaal strak. Misschien nog bij te vijlen?
Overigens is je puntje op de i rond ipv van vierkant, hij behoort wel vierkant te zijn. klik. Maar, ik blijf hem strak volgen. Ik krijg steeds meer zin om mijn eigen Ferrari kast te maken, zal echter wel heel anders worden!
Motorblok F430:

Motorblok 360 Modena:

Zowel rond als vierkant komen dus voor
[ Voor 21% gewijzigd door Carpento op 27-07-2007 09:16 . Reden: check images enzo ]
Timing is een beetje naar, ik zat net redelijk in een mod-ritme
Fijne vakantie !

Dit is 1 laag 1 mm alu, en 1 laag 3 mm plexi, komt uiteindelijk op het rechterzijpaneel (de 'dichte' kant).
ps: dat toetsenbord zou je is mogen vervangen
Weggooien ? No wai, hooguit in stijl modden.
maar mijn huidige pas gekochte G15 wint het toch
ziet wel leuk uit!Carpento schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:42:
Het is meer een klein modje maar het hoort wel bij deze CIP, gisteravond even m'n onlangs aangeschafte figuurzaagmachientje bezig gehouden:
[afbeelding]
Dit is 1 laag 1 mm alu, en 1 laag 3 mm plexi, komt uiteindelijk op het rechterzijpaneel (de 'dichte' kant).
hoe groot is het paard nou?
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

... steigerende paarden in verwerkt worden
De eerste foto verklapt al een klein beetje het doel van dit paardebeestje, maar niet alles

Mjah, niet helemaal perfect maar veel beter dan dit ga ik het met de hand niet krijgen, dus gewoon zo laten
het maakt je cip er zeker niet minder interessant op
Keep up the good work dude
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr

Vandaag even wat dingetjes gespoten en een primitief overzichtfotootje gemaakt:

Alle resterende onderdeeltjes (die S F, en het randje van hierboven) moeten er natuurlijk nog bij

Er komt een transparante fan achter en die wordt van de zijkant geel belicht (maar kan ook uit met een knopje, net wat ik wil
Verwijderd
Maar even een vraagje...waar heb je dat gele gaas weg?
Dit dus:
Ziet er allemaal mooi uit precisie werk hoor.
Eerst maar eens die lettertjes opnieuw, waren me niet goed genoeg, en met het juiste gereedschap (handfiguurzaag ipv het machientje) en wat sleutelvijltjes was er toch wel meer eer te behalen:

Moesten natuurlijk net zoals het paardje zwart worden. Hoe spuit je zoiets handig rondom ? Op een sateprikker vastlijmen

Voila:

Ben nu bezig het lijstje te spuiten, maar dat wordt een leuk staaltje afplakwerk enzo
Van de vorige -minder geslaagde- lettertjes had ik een plaatje naast een euromunt geschoten, dan heb je wat beter een idee van de afmetingen
Het front ga ik custom maken, maar wat er in zat beviel me niet. De decoupeerzaag erin o)

Nieuw frontplaatje in wording

Zo komt het ongeveer te zitten

En zo mét fan:

De drivebays die origineel in deze kast zaten bevielen me net zo min als het front

Altijd handig, een realsize geprint moederbord

En wat doe je als je moet werken en er dus niks van modden terecht komt ? Dan vraag je of je vriendin zin heeft om met de decoupeerzaag te spelen, en daarna wat te vijlen. En dat had ze.

Verwijderd
Word mooi met al die logo's
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Carpento schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:56:
[afbeelding]
wat een ongelovelijke sexy actie foto... maar iig keep up the good work
!
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Serieus, dit is echt geweldig!
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Betrapt!!Carpento schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:15:
Nothing beats my Dell AT101W![]()
Weggooien ? No wai, hooguit in stijl modden.
Verder, gewoon doorgaan met je modwerk, alleen mis ik toch wel een schets van hoe het er uiteindelijk uit zou moeten zien, het ziet er nu iig goed uit
*kick *
Het modtempo is niet zo hoog op het moment, maar er wordt weer gemod
Waar ben ik de laatste tijd mee bezig geweest ? Eigenlijk nog maar met twee stukjes aluminium, waarvan eentje nu klaar is:
Waarom dit stukje ? Ik ga een custom drivebay bouwen, en één kant moet 'blind' zijn, daar mogen de schroefjes niet te zien zijn. Daarvoor is in ieder geval dit onderdeeltje nodig
Het is nog niet echt een grote update, maar ik wil toch weer wat sneller gaan werken, en reacties zijn altijd goed voor de motivatie, hoewel daar niet echt gebrek aan is ofzo
Casemod: Cubeleon
Wat betreft mijn vrije tijd: tot een tijdje geleden had ik fulltime school of stage en dan nog 2 avonden en zaterdags vakken vullen. Nu ga ik 24 uur naar school (genoeg om de urennorm te halen \o/ ) en daarnaast 16 uur per week als systeembeheerder ergens werken. Daarom gestopt met vakkenvullen, en daarmee heb ik dus nu elke avond voor mezelf, en ook de weekenden wat meer
Vanavond als tastbare resultaat de eerste frontplaat, die eigenlijk het vrijwel geheel weggezaagde staal van de kast zelf moet vervangen. Er komt nog een 'sierfront' voor natuurlijk.
Het rechthoekige gat lijkt uit het midden te zitten, en dat zít het ook. Dat is by design
En zo wordt dat met fan erbij:
Die fan komt overigens met rubbertjes a la Nexus SFM-1000 vast te zitten, dus schroeven vanaf de achterzijde hoeft straks niet. Dat zou ook lastig worden gok ik
En natuurlijk deze nog he
Waar ik de power/reset buttons ga laten weet ik zelf nog niet echt. Voor de reset heb ik wel een aardig idee overigens. Een fancontroller moet er ook nog ergens komen, maar ook daarover twijfel ik nog een beetje. Bovenop is een optie, maar dan blijft het front vrij kaal, in het front kan eventueel ook, maar dan wordt het misschien weer een beetje te druk.
Keuzes, keuzes
Kan je die fancontroller niet stealthen o.i.d.Carpento schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:42:
Waar ik de power/reset buttons ga laten weet ik zelf nog niet echt. Voor de reset heb ik wel een aardig idee overigens. Een fancontroller moet er ook nog ergens komen, maar ook daarover twijfel ik nog een beetje. Bovenop is een optie, maar dan blijft het front vrij kaal, in het front kan eventueel ook, maar dan wordt het misschien weer een beetje te druk.
dat je hem zeg maar op een rails zet met een frontje ervoor en dan eruit kan schuiven als je hem nodig hebt.
Ik ga dit waarschijnlijk wel nog een keer proberen
verder toch zeer mooie mod
p.s. wil je een draai aan een knop fancontroller of zo'n LCD software ding
Ik denk overigens dat het de gewone MFC1 gaat worden. Beiden zijn lekker modbaar. Stealthen zie ik niet echt zitten, het front moet voor het oog één geheel worden, en daarbij past een vierkant gat voor de gestealthe controller niet zo. Dan nog liever zes gaatjes maken waar de knoppen doorheen komen.
Anyway: dat komt nog wel, vooralsnog ben ik meer met de basis bezig dan met de afwerking
De plannen zijn weer omgegooid, de behoeftes zijn intussen wat anders geworden, en daardoor verandert het allemaal weer een beetje. How comes ? Ik ben een tijd eindredacteur geweest van een concullega-site en daardoor reviewde ik ook nog weleens wat spullen. Daarop had ik de planning voor deze mod aangepast: het moest allemaal een beetje gangbaar blijven. Intussen heb ik mijn job op die site opgegeven, en nu kan ik helemaal freewheelen
Elk voordeel, bladibla, nadeel. De slot-in drive gaat in deze mod niet meer gebruikt worden. Het gaat gewoon een simpel laatjes-brandertje worden, maar wel op een aardige manier verwerkt in het front.
Vandaag bezig geweest met een stuk buisprofiel, twee scharniertjes en wat boutjes en moertjes:

Let niet op de enorme berg krassen, dit wordt weliswaar een dragend gedeelte, het komt niet of nauwelijks in het zicht
Wat je ziet is een essentieel onderdeel om de DVD-brander weg te werken. Hoe dat gaat gebeuren wordt later wel duidelijk denk
Zal ongetwijfeld als klepje dienen die voor de speler komtbrinkdinges schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:09:
Dat stukje buisprofiel ziet er perfect uit, ben benieuwd wat het wordt
Die hele plaat gaat straks op de drive vast, als de drive dan open gaat komt die hele frontplaat (inclusief fancontroller, knoppen, etc) naar voren kantelen
Hierbij een sneak previewtje, ik mod niet zo hard op het moment maar er is wel wat vordering

Dit is de frontplaat in wording, bovenin zitten power- en resetbutton, de Ferrari-tekst wordt iets met de slot-in DVD-brander, en daar weer onder komt een gemodde Zalman MFC-1.
Uiterst onderop het grilletje wat ik al een tijd eerder gepost heb.
poets je die frontplaat nog blingbling op? of blijftie mat..
Get Airflow, save the world.
@brinkdinges: tegenwoordig leg ik mezelf geen druk op, maar probeer ik wel regelmatig een stukje te modden. Dat werkt bij mij beter dan dat ik veel wil doen en er uiteindelijk te weinig uit mn handen komt. Ik ben met die frontplaat ook al drie weken bezig, elke vrije avond een klein stukje
Die Ferrari-tekst zitten net iets meer uurtjes in dan ik eigenlijk gedacht had
Kom kerel, laat je niet opjagen, gewoon je eigen gang gaan. Als je af en toe wat update aan dit prachtige project, ben ik al tevreden.
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Dit topic is gesloten.
![]()