Na Blue Eagle -mijn mainsysteem- en Blue Fox -een serversysteempje, ooit ter bezigheidstherapie tussendoor gemod- begon het weer te jeuken, het casemodbloed kruipt waar het niet gaan kan, en er lagen al langer plannen op de plank voor een mod gebaseerd op het Italiaanse merk met het steigerende paard. De naam van deze mod 'Cavallino Rampante' betekent overigens ook 'Steigerend paard'.
De case
Slachtoffer is ditmaal een AOpen QF50B kast, weinig bijzonders, maar wel redelijk modbaar.

Airflow
Aangezien er een custom front in de pijplijn zit bedanken we het aanwezige front voor bewezen diensten, en slopen het gelijk maar weg. In de voorkant van de case moet een 120 mm intake fan komen, en in het dak ook één. Een beproefd concept wat meegenomen is vanuit Blue Eagle.

We nemen de dremel ter hand en zagen een mooi gat voor een 120 mm fan. Dat doen we direct ook in de bovenkant.

Goeie actie van Carpento, nou, niet echt dus. Een joekel van een deuk -don't ask
Beetje ontwerpen, beetje figuurzagen, tadaa.

De grill zit op een wat afwijkende manier vast, aangezien de schroefgaten niet overeenkomen met de gaten in de fan. Dat was bewust omdat onze inspiratiebron het ook zo had:

Het gegraveerde Ferrari-logo moet nog gedaan worden... Er zitten in het dak van de case 4 gaten. Eerst wordt de fan bevestigd. Daaroverheen komt de grill, die met 4 schroeven in een stukje afval-plastic gedraaid zit.

De voeding
Het goede moet je bewaren, het slechte verbeteren. De voeding uit Blue Eagle was nog prima. Een Zalman 400W voeding overigens. MAar dat zwart, nee, een Ferrari is rood. Na een robbertje schuren, spuiten, schuren, en nog meer spuiten is het deksel van de voeding klaar:

Gelijk het front maar even verbouwen, het standaard rooster is saai, en niet in de stijl die we willen. We slopen ergens wat rooster uit, spuiten het zwart, zagen het oude rooster weg, en met een geheel nieuw frontplaatje camoufleren we ons werk. Mogelijk komt er nog een paardje op het rooster te zitten, maar dat verstoord de airflow weer enigszins, daar twijfel ik nog over.

Het window
Het linker zijpaneel is de lastigste van de twee. Fraaie ventilatieroosters, NOT, sieren de zijkant, maar zijn voor deze mod nogal ongewenst.

De vorm van het window wordt de vorm van het Ferrari logo van de renstal. De wapenschild-vorm dus. Maar niet alleen de vorm van het logo nemen we over, ook het logo zelf. Dat graveren we in 4 mm plexi, en plakken we ter zijner tijd achter het gat.

Dit zijpaneel is op wat afwerking na af intussen. Het spuitwerk is alleen nog niet naar wens dus er komt nog een nieuwe ronde van schuren en spuiten.

De plannen
* Linker zijpaneel:

Stippellijntjes geven de aanwezige ventilatiegaten aan, die dichtgemaakt moesten worden.
* Rechter zijpaneel:

Letters en paard bestaan uit een laag plexi en een laag aluminium, belicht door CCFL's aan de achterzijde.
* Front:
Wordt geheel custom, waarschijnlijk ga ik iets met een spiegel proberen. Niet alles staat hier nog over vast.
* Binnenkant:
- Verlichting: Witte CCFL's
- Bekleding: Licht imitatieleer
- Kabels: Voedingskabels naar drives: onzichtbaar wegwerken, ATX-kabel: Meshen met imitatieleer, overige kabels: zo goed mogelijk wegwerken. IDE-kabel: 90 cm flatcable, zo goed mogelijk wegmodden.
Stay tuned. Ik heb komende weken weinig tijd, maar de ervaring leert dat wanneer ik geen gaatje vind ik het gewoon máák.
[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 31-08-2006 01:23 ]