Het slechte nieuws: ik ga vanaf morgen drie weken op vakantie.
Timing is een beetje naar, ik zat net redelijk in een mod-ritme
Naja, dat pakken we na de vakantie gewoon met frisse moed weer op
Timing is een beetje naar, ik zat net redelijk in een mod-ritme
Tot na de vakantie dan 
Fijne vakantie !
Fijne vakantie !
Hmm, al weer tijdje geleden dat ik deze mod heb gezien, maar het gaat er leuk uitzien. Mooie constructie ook.
Het is meer een klein modje maar het hoort wel bij deze CIP, gisteravond even m'n onlangs aangeschafte figuurzaagmachientje bezig gehouden:

Dit is 1 laag 1 mm alu, en 1 laag 3 mm plexi, komt uiteindelijk op het rechterzijpaneel (de 'dichte' kant).

Dit is 1 laag 1 mm alu, en 1 laag 3 mm plexi, komt uiteindelijk op het rechterzijpaneel (de 'dichte' kant).
super mooie mod!! echt verfrissend en toch niet een volledig opnieuw gemaakte kast!
ps: dat toetsenbord zou je is mogen vervangen
heb zelf hier nog precies zown zelfde staan
ps: dat toetsenbord zou je is mogen vervangen
Dan ken jij Carpento nog niet, die vind zo'n tobo fijn.
Nothing beats my Dell AT101W
Weggooien ? No wai, hooguit in stijl modden.
ja vond mijn eigen tobo zelf ook jarenlang erg relaxed....
maar mijn huidige pas gekochte G15 wint het toch
...alleen sommige dingen met typen vind ik de oude toch ietsje beter
maar mijn huidige pas gekochte G15 wint het toch
ziet wel leuk uit!Carpento schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:42:
Het is meer een klein modje maar het hoort wel bij deze CIP, gisteravond even m'n onlangs aangeschafte figuurzaagmachientje bezig gehouden:
[afbeelding]
hoe groot is het paard nou?
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Het paste net op 1 A4-tje dus zit in de lengte zo rond de 28 centimeter denk ik ja
Dit wordt nog eens een heel saaie CIP als ik zo doorga
Maarja, als je je mod 'steigerend paard' noemt dan moeten er wel genoeg, juist ja:

... steigerende paarden in verwerkt worden
De eerste foto verklapt al een klein beetje het doel van dit paardebeestje, maar niet alles

... steigerende paarden in verwerkt worden
De eerste foto verklapt al een klein beetje het doel van dit paardebeestje, maar niet alles
Er miste nog wat hierboven, tenminste: wel om het logo van de Ferrari-renstal te vormen:

Mjah, niet helemaal perfect maar veel beter dan dit ga ik het met de hand niet krijgen, dus gewoon zo laten
Wordt overigens nog wel zwart gespoten.

Mjah, niet helemaal perfect maar veel beter dan dit ga ik het met de hand niet krijgen, dus gewoon zo laten
wat een detail
het maakt je cip er zeker niet minder interessant op
Keep up the good work dude
het maakt je cip er zeker niet minder interessant op
Keep up the good work dude
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Onlangs al het randje van het logo gezaagd (precisiewerkje
):

Vandaag even wat dingetjes gespoten en een primitief overzichtfotootje gemaakt:

Alle resterende onderdeeltjes (die S F, en het randje van hierboven) moeten er natuurlijk nog bij

Er komt een transparante fan achter en die wordt van de zijkant geel belicht (maar kan ook uit met een knopje, net wat ik wil
)

Vandaag even wat dingetjes gespoten en een primitief overzichtfotootje gemaakt:

Alle resterende onderdeeltjes (die S F, en het randje van hierboven) moeten er natuurlijk nog bij

Er komt een transparante fan achter en die wordt van de zijkant geel belicht (maar kan ook uit met een knopje, net wat ik wil
Verwijderd
Ziet er mooi afgewerkt uit
Maar even een vraagje...waar heb je dat gele gaas weg?
Dit dus:
Maar even een vraagje...waar heb je dat gele gaas weg?
Dit dus:
Misschien gewoon racegaas wat geel gespoten is.
Ziet er allemaal mooi uit precisie werk hoor.
Ziet er allemaal mooi uit precisie werk hoor.
Kleine update maar weer, ik mod niet zo heel hard op het moment 
Eerst maar eens die lettertjes opnieuw, waren me niet goed genoeg, en met het juiste gereedschap (handfiguurzaag ipv het machientje) en wat sleutelvijltjes was er toch wel meer eer te behalen:

Moesten natuurlijk net zoals het paardje zwart worden. Hoe spuit je zoiets handig rondom ? Op een sateprikker vastlijmen

Voila:

Ben nu bezig het lijstje te spuiten, maar dat wordt een leuk staaltje afplakwerk enzo
Eerst maar eens die lettertjes opnieuw, waren me niet goed genoeg, en met het juiste gereedschap (handfiguurzaag ipv het machientje) en wat sleutelvijltjes was er toch wel meer eer te behalen:

Moesten natuurlijk net zoals het paardje zwart worden. Hoe spuit je zoiets handig rondom ? Op een sateprikker vastlijmen

Voila:

Ben nu bezig het lijstje te spuiten, maar dat wordt een leuk staaltje afplakwerk enzo
Gelukkig is bovenstaande foto 3 x groter dan ware grootte
In het echt valt het reuze mee.
Van de vorige -minder geslaagde- lettertjes had ik een plaatje naast een euromunt geschoten, dan heb je wat beter een idee van de afmetingen
Van de vorige -minder geslaagde- lettertjes had ik een plaatje naast een euromunt geschoten, dan heb je wat beter een idee van de afmetingen
Goed, nog een beetje vooruitgang gelukkig 
Het front ga ik custom maken, maar wat er in zat beviel me niet. De decoupeerzaag erin o)

Nieuw frontplaatje in wording
Het gat voor de 120 mm intake zit er al in, de rest komt later nog wel.

Zo komt het ongeveer te zitten

En zo mét fan:

De drivebays die origineel in deze kast zaten bevielen me net zo min als het front
Die maken we dus ook wel zelf opnieuw. De bays die er in zaten hingen zeg maar bovenin, de nieuwe bays komen tot op de bodem van de case.

Altijd handig, een realsize geprint moederbord

En wat doe je als je moet werken en er dus niks van modden terecht komt ? Dan vraag je of je vriendin zin heeft om met de decoupeerzaag te spelen, en daarna wat te vijlen. En dat had ze.

Het front ga ik custom maken, maar wat er in zat beviel me niet. De decoupeerzaag erin o)

Nieuw frontplaatje in wording

Zo komt het ongeveer te zitten

En zo mét fan:

De drivebays die origineel in deze kast zaten bevielen me net zo min als het front

Altijd handig, een realsize geprint moederbord

En wat doe je als je moet werken en er dus niks van modden terecht komt ? Dan vraag je of je vriendin zin heeft om met de decoupeerzaag te spelen, en daarna wat te vijlen. En dat had ze.

Verwijderd
Nu weet ik niet wie het meest heeft gedaan, jij of je vriending
Word mooi met al die logo's
Word mooi met al die logo's
Het modwerk van mn vriendin zie je pas in een latere update
Alles wat je hierboven ziet heb ik nog zelf gedaan
Ja, maar die plaatjes komen in een latere update pas in beeld
Strak, zeer strak hoor. Ga zo door
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Carpento schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:56:
[afbeelding]
wat een ongelovelijke sexy actie foto... maar iig keep up the good work
!
die vijl is wel erg luidruchtig dan zeker
dat ze gehoorbeschermers moet dragen
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ok ok, geef maar toe: Je hebt een geheim chineesje in je keukenkast zitten die al dat prachtige werk voor je doet 
Serieus, dit is echt geweldig!
Serieus, dit is echt geweldig!
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Betrapt!!Carpento schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:15:
Nothing beats my Dell AT101W![]()
Verder, gewoon doorgaan met je modwerk, alleen mis ik toch wel een schets van hoe het er uiteindelijk uit zou moeten zien, het ziet er nu iig goed uit
Dat is zijn tobo niet, maar van z'n dinnetje
* neemt aanloopje
*kick *
Het modtempo is niet zo hoog op het moment, maar er wordt weer gemod
Waar ben ik de laatste tijd mee bezig geweest ? Eigenlijk nog maar met twee stukjes aluminium, waarvan eentje nu klaar is:

Waarom dit stukje ? Ik ga een custom drivebay bouwen, en één kant moet 'blind' zijn, daar mogen de schroefjes niet te zien zijn. Daarvoor is in ieder geval dit onderdeeltje nodig
Het is nog niet echt een grote update, maar ik wil toch weer wat sneller gaan werken, en reacties zijn altijd goed voor de motivatie, hoewel daar niet echt gebrek aan is ofzo
*kick *
Het modtempo is niet zo hoog op het moment, maar er wordt weer gemod
Waar ben ik de laatste tijd mee bezig geweest ? Eigenlijk nog maar met twee stukjes aluminium, waarvan eentje nu klaar is:
Waarom dit stukje ? Ik ga een custom drivebay bouwen, en één kant moet 'blind' zijn, daar mogen de schroefjes niet te zien zijn. Daarvoor is in ieder geval dit onderdeeltje nodig
Het is nog niet echt een grote update, maar ik wil toch weer wat sneller gaan werken, en reacties zijn altijd goed voor de motivatie, hoewel daar niet echt gebrek aan is ofzo
Ik gok dat hier nog een plaatje alu overheen komt? Ik vind het iig een mooi idee, om een blinde kant te hebben
Ben blij dat hier weer mee verder gaat, hebt je de laatste tijd iets meer vrije tijd ofzo?
Casemod: Cubeleon
Dat gok je wel ongeveer goed ja 
Wat betreft mijn vrije tijd: tot een tijdje geleden had ik fulltime school of stage en dan nog 2 avonden en zaterdags vakken vullen. Nu ga ik 24 uur naar school (genoeg om de urennorm te halen \o/ ) en daarnaast 16 uur per week als systeembeheerder ergens werken. Daarom gestopt met vakkenvullen, en daarmee heb ik dus nu elke avond voor mezelf, en ook de weekenden wat meer
Wat betreft mijn vrije tijd: tot een tijdje geleden had ik fulltime school of stage en dan nog 2 avonden en zaterdags vakken vullen. Nu ga ik 24 uur naar school (genoeg om de urennorm te halen \o/ ) en daarnaast 16 uur per week als systeembeheerder ergens werken. Daarom gestopt met vakkenvullen, en daarmee heb ik dus nu elke avond voor mezelf, en ook de weekenden wat meer
We modden in kleine stapjes voort:
Vanavond als tastbare resultaat de eerste frontplaat, die eigenlijk het vrijwel geheel weggezaagde staal van de kast zelf moet vervangen. Er komt nog een 'sierfront' voor natuurlijk.

Het rechthoekige gat lijkt uit het midden te zitten, en dat zít het ook. Dat is by design
De optische drive (er komt maar één optical in) hangt wel gewoon in het midden. Dat het gat iets afwijkt heeft een reden, die komt later nog wel in beeld.

En zo wordt dat met fan erbij:

Die fan komt overigens met rubbertjes a la Nexus SFM-1000 vast te zitten, dus schroeven vanaf de achterzijde hoeft straks niet. Dat zou ook lastig worden gok ik
Vanavond als tastbare resultaat de eerste frontplaat, die eigenlijk het vrijwel geheel weggezaagde staal van de kast zelf moet vervangen. Er komt nog een 'sierfront' voor natuurlijk.
Het rechthoekige gat lijkt uit het midden te zitten, en dat zít het ook. Dat is by design
En zo wordt dat met fan erbij:
Die fan komt overigens met rubbertjes a la Nexus SFM-1000 vast te zitten, dus schroeven vanaf de achterzijde hoeft straks niet. Dat zou ook lastig worden gok ik
Kijk eens aan, weer lekker bezig! Ben benieuwd hoe het front gaat worden. Je fanhole ziet er iig goed uit.
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Bookmark alhier. Laat Ferrari nu net een favoriet onderwerp zijn van me
Voor dat front heb ik in de HK onlangs al weer een hintje achtergelaten: Carpento in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."
En natuurlijk deze nog he
Waar ik de power/reset buttons ga laten weet ik zelf nog niet echt. Voor de reset heb ik wel een aardig idee overigens. Een fancontroller moet er ook nog ergens komen, maar ook daarover twijfel ik nog een beetje. Bovenop is een optie, maar dan blijft het front vrij kaal, in het front kan eventueel ook, maar dan wordt het misschien weer een beetje te druk.
Keuzes, keuzes
En natuurlijk deze nog he
Waar ik de power/reset buttons ga laten weet ik zelf nog niet echt. Voor de reset heb ik wel een aardig idee overigens. Een fancontroller moet er ook nog ergens komen, maar ook daarover twijfel ik nog een beetje. Bovenop is een optie, maar dan blijft het front vrij kaal, in het front kan eventueel ook, maar dan wordt het misschien weer een beetje te druk.
Keuzes, keuzes
Kan je die fancontroller niet stealthen o.i.d.Carpento schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:42:
dat je hem zeg maar op een rails zet met een frontje ervoor en dan eruit kan schuiven als je hem nodig hebt.
Ik ga dit waarschijnlijk wel nog een keer proberen
verder toch zeer mooie mod
p.s. wil je een draai aan een knop fancontroller of zo'n LCD software ding
Ik heb al een Zalman MFC-1 klaarliggen, zowel de originele versie (blauw front, zilveren knoppen) als de plus-versie (geheel zwart).
Ik denk overigens dat het de gewone MFC1 gaat worden. Beiden zijn lekker modbaar. Stealthen zie ik niet echt zitten, het front moet voor het oog één geheel worden, en daarbij past een vierkant gat voor de gestealthe controller niet zo. Dan nog liever zes gaatjes maken waar de knoppen doorheen komen.
Anyway: dat komt nog wel, vooralsnog ben ik meer met de basis bezig dan met de afwerking
Ik denk overigens dat het de gewone MFC1 gaat worden. Beiden zijn lekker modbaar. Stealthen zie ik niet echt zitten, het front moet voor het oog één geheel worden, en daarbij past een vierkant gat voor de gestealthe controller niet zo. Dan nog liever zes gaatjes maken waar de knoppen doorheen komen.
Anyway: dat komt nog wel, vooralsnog ben ik meer met de basis bezig dan met de afwerking
Jeej, weer ff schoppen 
De plannen zijn weer omgegooid, de behoeftes zijn intussen wat anders geworden, en daardoor verandert het allemaal weer een beetje. How comes ? Ik ben een tijd eindredacteur geweest van een concullega-site en daardoor reviewde ik ook nog weleens wat spullen. Daarop had ik de planning voor deze mod aangepast: het moest allemaal een beetje gangbaar blijven. Intussen heb ik mijn job op die site opgegeven, en nu kan ik helemaal freewheelen
Het gaat wat minder flexibel worden, maar ik heb wel een idee wat ik nog niet vaak gezien heb, en dat vind ik ook wel eens leuk.
Elk voordeel, bladibla, nadeel. De slot-in drive gaat in deze mod niet meer gebruikt worden. Het gaat gewoon een simpel laatjes-brandertje worden, maar wel op een aardige manier verwerkt in het front.
Vandaag bezig geweest met een stuk buisprofiel, twee scharniertjes en wat boutjes en moertjes:

Let niet op de enorme berg krassen, dit wordt weliswaar een dragend gedeelte, het komt niet of nauwelijks in het zicht
En datgene wat zichtbaar wordt ga ik nog opschuren of juist polijsten. Of heel misschien spuiten maar dat denk ik niet.
Wat je ziet is een essentieel onderdeel om de DVD-brander weg te werken. Hoe dat gaat gebeuren wordt later wel duidelijk denk
De plannen zijn weer omgegooid, de behoeftes zijn intussen wat anders geworden, en daardoor verandert het allemaal weer een beetje. How comes ? Ik ben een tijd eindredacteur geweest van een concullega-site en daardoor reviewde ik ook nog weleens wat spullen. Daarop had ik de planning voor deze mod aangepast: het moest allemaal een beetje gangbaar blijven. Intussen heb ik mijn job op die site opgegeven, en nu kan ik helemaal freewheelen
Elk voordeel, bladibla, nadeel. De slot-in drive gaat in deze mod niet meer gebruikt worden. Het gaat gewoon een simpel laatjes-brandertje worden, maar wel op een aardige manier verwerkt in het front.
Vandaag bezig geweest met een stuk buisprofiel, twee scharniertjes en wat boutjes en moertjes:

Let niet op de enorme berg krassen, dit wordt weliswaar een dragend gedeelte, het komt niet of nauwelijks in het zicht
Wat je ziet is een essentieel onderdeel om de DVD-brander weg te werken. Hoe dat gaat gebeuren wordt later wel duidelijk denk
Dat stukje buisprofiel ziet er perfect uit, ben benieuwd wat het wordt
Zal ongetwijfeld als klepje dienen die voor de speler komtbrinkdinges schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:09:
Dat stukje buisprofiel ziet er perfect uit, ben benieuwd wat het wordt
Het front wordt een raamwerk van 4 verstek gezaagde buisprofielen, en daarop een plaat alu ter afdekking (eigenlijk meerdere, maar dat wordt nog wel duidelijk).
Die hele plaat gaat straks op de drive vast, als de drive dan open gaat komt die hele frontplaat (inclusief fancontroller, knoppen, etc) naar voren kantelen
Daarom dus ook die scharnieren, dit wordt het onderste deel van het raamwerk
Die hele plaat gaat straks op de drive vast, als de drive dan open gaat komt die hele frontplaat (inclusief fancontroller, knoppen, etc) naar voren kantelen
Tijd voor een mini-update. Bovenstaande systeem werd toch wat te ingewikkeld, en ik maakte een stomme fout, dus ik heb de plannen een beetje omgegooid.
Hierbij een sneak previewtje, ik mod niet zo hard op het moment maar er is wel wat vordering

Dit is de frontplaat in wording, bovenin zitten power- en resetbutton, de Ferrari-tekst wordt iets met de slot-in DVD-brander, en daar weer onder komt een gemodde Zalman MFC-1.
Uiterst onderop het grilletje wat ik al een tijd eerder gepost heb.
Hierbij een sneak previewtje, ik mod niet zo hard op het moment maar er is wel wat vordering

Dit is de frontplaat in wording, bovenin zitten power- en resetbutton, de Ferrari-tekst wordt iets met de slot-in DVD-brander, en daar weer onder komt een gemodde Zalman MFC-1.
Uiterst onderop het grilletje wat ik al een tijd eerder gepost heb.
tis de week van de "haal-een-jaar-oud-topic-uit-de-casemodsloot-met-een-update?" 
poets je die frontplaat nog blingbling op? of blijftie mat..
poets je die frontplaat nog blingbling op? of blijftie mat..
Get Airflow, save the world.
Er liggen al veel teveel topics in die sloot, deze hoort daar echt niet bij
Ziet er leuk uit Gerard!
@diedazz: dat weet ik nog niet helemaal zeker. De kast moet uiteindelijk rood worden (uiteraard
) en er komen alu accenten her en der. Ik ben nog aan het piekeren of het mat moet worden, geborsteld of gepolijst. Ik neig op het moment naar geborsteld 
@brinkdinges: tegenwoordig leg ik mezelf geen druk op, maar probeer ik wel regelmatig een stukje te modden. Dat werkt bij mij beter dan dat ik veel wil doen en er uiteindelijk te weinig uit mn handen komt. Ik ben met die frontplaat ook al drie weken bezig, elke vrije avond een klein stukje
Die Ferrari-tekst zitten net iets meer uurtjes in dan ik eigenlijk gedacht had
@brinkdinges: tegenwoordig leg ik mezelf geen druk op, maar probeer ik wel regelmatig een stukje te modden. Dat werkt bij mij beter dan dat ik veel wil doen en er uiteindelijk te weinig uit mn handen komt. Ik ben met die frontplaat ook al drie weken bezig, elke vrije avond een klein stukje
Die Ferrari-tekst zitten net iets meer uurtjes in dan ik eigenlijk gedacht had
Ik zou haast denken dat ik je heb aangestoken.....
Kom kerel, laat je niet opjagen, gewoon je eigen gang gaan. Als je af en toe wat update aan dit prachtige project, ben ik al tevreden.
Kom kerel, laat je niet opjagen, gewoon je eigen gang gaan. Als je af en toe wat update aan dit prachtige project, ben ik al tevreden.
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Dit topic is gesloten.
![]()