[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:35
hier zie je alle 1716 en 1717 monitoren van Acer op een rijtje.
De 16,2 miljoen duid op 18 bits kleuren(6 bits per kleur).

Ui dat rijtje is denk ik de AL1717AS het beste, want die is 8ms en DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

XiN schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:07:
hier zie je alle 1716 en 1717 monitoren van Acer op een rijtje.
De 16,2 miljoen duid op 18 bits kleuren(6 bits per kleur).

Ui dat rijtje is denk ik de AL1717AS het beste, want die is 8ms en DVI.
Handig overzicht, maar Acer zelf en Salland zeggen niets over DVI bij de 1717As. Hij is wel net in prijs verlaagd. En weet iemand of Acer er dan een DVI kabel bij leverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Uhm... Zit zo te zien inderdaad een foutje in het overzicht van prad.de ...

* n-i-x klikt op 'change monitordata'
Hopelijk veranderen ze het dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Maar goed, voor een budget oplossing is dan de 1716As via analoog wel okay? Die speakers boeien me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Voor als budget-monitor zal het wel te doen zijn, mensen met een CRT hoor ik tenslotte ook niet zo heel veel klagen, en die gebruiken ook d-sub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Belinea 101725 17inch 8ms.

Afbeeldingslocatie: http://images.maxdata.com/productimages/internet/normal/101725_111737.jpg

Vorige scherm:
Samsung Syncmaster 750s, een prima 17inch CRT scherm.

Het pakket:
Monitor is goed verpakt. Meegeleverde VGA kabel is intern bevestigd samen met het speakerkabeltje.
Voedingskabel is lang en robuust.

Bediening:
Het design van deze monitor sprak mij erg aan, de speakertjes zijn misschien overbodig maar kunnen ooit nog eens van pas komen.
De groene powerled is niet te fel, daar heb ik dus totaal geen last van.
De bedieningsknopjes werken goed en zijn duidelijk. Het menu wijst vanzelf, je hebt hier echt geen gebruikersaanwijzing bij nodig.
En anders heb je altijd nog de "Auto" knop.

Schermweergave etc:
Gelijk gechecked op dode pixels, daar kan ik kort over zijn die zijn er niet.
Ik vind de kleuren erg goed. Digitale foto's zien er prima en natuurlijk uit.
Het scherm is goed helder, contrast is goed en zwart is echt zwart.
Bovenin het heeft scherm iets last van backlight leakage, maar dit is echt minimaal en alleen te zien bij een zwarte achtergrond.
Ik speel veel Unreal Tournament 2004 en heb totaal geen last van ghosting, als het er al is dan is het zeker niet storend.

Kijkhoek:
De kijkhoek redelijk, toch lijkt de bovenkant (ooghoogte) van het scherm iets duidelijker dan de onderkant van het scherm.
En pas als ik op drie uur ga zitten kijken veranderen de kleuren iets.

Bijzonderheden:
Die zijn er eigenlijk niet, het is een goed degelijk scherm met een stevige voet.

Voordelen:
De prijs 219 €
Prima specs (1280x1024@75Hz, 500:1, 8ms)

Nadelen:
Alleen een VGA aansluiting
Klein beetje backlight leakage

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 30-04-2006 17:57 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
hmm...
Ik heb het dankwoord uit de startpost weg moeten halen om een link naar de userreview hierboven erin te kunnen zetten...
Dat betekent dat de startpost binnenkort uit 2 posts zal bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Oke, ik zit nu een 17" schermpje voor mn moeder uit te zoeken, en mag niet hoger als ca. €230,-.. monitoren in die prijsklasse zijn eigenlijk allemaal zonder DVI aansluiting, alleen D-Sub dus.. kan je dat verschil echt merken?
ik dacht dat de videokaart het signaal eerst moest omzetten van digitaal naar analoog, en de monitor weer van analoog naar digitaal.. zou dat dan te merken zijn in kwaliteit/prestatie videokaart?

EDIT: ik geloof dat ik het antwoord al gevonden heb :)

[ Voor 15% gewijzigd door struul op 09-05-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

struul schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:41:
Oke, ik zit nu een 17" schermpje voor mn moeder uit te zoeken, en mag niet hoger als ca. €230,-.. monitoren in die prijsklasse zijn eigenlijk allemaal zonder DVI aansluiting, alleen D-Sub dus.. kan je dat verschil echt merken?
ik dacht dat de videokaart het signaal eerst moest omzetten van digitaal naar analoog, en de monitor weer van analoog naar digitaal.. zou dat dan te merken zijn in kwaliteit/prestatie videokaart?
De beeldkwaliteit zal misschien iets minder zijn maar of je het echt merkt is nog maar de vraag. Ook kunnen schermen met enkel een analoge aansluiting het analoge signaal vaak erg goed omzetten, dus het lijkt me niet echt een probleem. Zie voor meer info deze link (die link had je zelf inmiddels ook gevonden :)).

De volgende schermen uit de startpost vallen trouwens nog redelijk binnen je budget en hebben zowel een vga als dvi aansluiting (kijkend naar de laagste prijs in de pricewatch):
Acer AL1722hs
Hyundai L72D
Hyundai L73D
IIyama ProLite E431S (CLB zal 'm je zeker aanraden :))
Iiyama ProLite X436S-S
BenQ FP71GX

Waar je nog wel op moet letten is of er een dvi kabel bij de monitor geleverd wordt of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 09-05-2006 18:33 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
struul schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:41:

EDIT: ik geloof dat ik het antwoord al gevonden heb :)
Je zegt al zelf dat het een monitor is voor je moeder, dat is goed. Maar zou je daar nog bij willen vertellen wat de wensen zijn van de moeder / waar je moeder het scherm voor gaat gebruiken (buiten dat het een 17" is en ongeveer 230 euro)?
PromoX noemt al een paar monitoren op die in de startpost staan en die ongeveer in die prijsklasse zit. Daar zou je dan naar kunnen kijken.

Maar zeg nog even erbij wat je moeder wenst: bijv. pivot of niet, films kijken, mooie kleuren, grote kijkhoek, snel scherm (voor gamen...), en/of waarvoor je moeder het scherm wil gebruiken, dan zouden we je misschien beter kunnen helpen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 09-05-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ofzoiets,
Mijn enigste vraag was of een DVI aansluiting de meerprijs waard is, aangezien mn moeder er gewoon niet zo gek veel voor over heeft.
Het enigste wat er op dat pctje gebeurd is internetten, mailen, internetbankieren, af en toe een erg licht spelletje voor de kids(Smurfenrace etc:P), en eens een word documentje typen. geen films, games photoshop etc dus :) een typische moeder-pc ;)
Vandaar dat ik besloten heb haar niet onnodig veel geld uit te laten geven aan features waar zij toch (naar mijn idee) geen baat bij heeft, en heb daarom de BenQ FP71G+ besteld bij salland :) waar ik wel op heb gelet is een redelijk grote kijkhoek (500:1), en een redelijk snelle reactietijd (8ms). lijkt me een erg mooi schermpje voor die €198,-. Hier heb ik niet een erg foute keus mee gemaakt denk ik he?! :)

oja, zit er bij alle tft monitoren standaar een d-sub kabel? die verkopen ze namelijk niet los zag ik, en ik heb nog nooit een tft monitor gekocht :)

[ Voor 6% gewijzigd door struul op 09-05-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

struul schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:05:
oja, zit er bij alle tft monitoren standaar een d-sub kabel? die verkopen ze namelijk niet los zag ik, en ik heb nog nooit een tft monitor gekocht :)
Vga kabel zit er over het algemeen wel bij.

En die zijn ook wel los verkrijgbaar (en dan een stuk goedkoper dan een dvi kabel): http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=10794

[ Voor 12% gewijzigd door PromoX op 09-05-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Gewoon gaan voor de Belinea 101725, een prima monitor voor 219,-
Ik game en doe er alles mee, bovendien heeft ie erg scherp beeld.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Beetje offtopic-vraag eigenlijk (maar k denk dat er 'n kans is dat oa Xin me kan helpen)

Ik ben aan 't kijken voor 'n laptop tussen de 14" en 15,4"
Zelf kijk ik nu naar m'n 17" tft-monitor. Ik zoek dus 'n site
die op m'n 17" kan aangeven hoe groot bv. een 14" zou zijn of 'n 15,4" inch.

Uiteraard kan ik de maten opzoeken enzo in centimeters
maar is er niet ergens 'n site ofzo die allerlei formaten schermen kan laten zien zeg maar.?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je zoekt dit plaatje?
Gewoon uitvergroten tot het 17" vlak het hele scherm opvult, en dan naar het 15" vlak kijken.
Dan is een 15,4" iets groter dan dat.(dat zegt alleen nog niks over de lettergrootte enzo, maar ik denk dat je de totale oppervlakte bedoelt...)

[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 11-05-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
struul schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:05:
waar ik wel op heb gelet is een redelijk grote kijkhoek (500:1)
Dat heet dus een contrast(de verouding tussen zwart en wit, of met andere woorden: hoe donker het zwart is.

De kijkhoek heeft te maken met hoe erg het beeld verandert als je er niet recht voor zit.

Maar voor de gebruiksdoelen die je noemt ziet het er uit als een prima monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

XiN schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:50:
Je zoekt dit plaatje?
Gewoon uitvergroten tot het 17" vlak het hele scherm opvult, en dan naar het 15" vlak kijken.
Dan is een 15,4" iets groter dan dat.(dat zegt alleen nog niks over de lettergrootte enzo, maar ik denk dat je de totale oppervlakte bedoelt...)
Yes dankje! Ik had 't idd over totale oppervlakte! Even uitzoomen hoor :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk een paar vragen, tenminste... ik weet niet wat voor tft scherm ik het beste kan kopen. Allereerst kan ik jullie zeggen dat het vooral bedoeld is om te gamen. (voornamelijk counter-strike source... maar af en toe ook andere single player games)
Ik heb geen zin in ghosting, dus leek het me handig om voor een redelijk lage ms te gaan. (4/3/2 oid)
Aangezien mn post in dit topic is, wil ik graag een 17 inch scherm.
De prijs speelt niet echt een rol, maar ik ben natuurlijk niet bereidt 500 à 600 euro te betalen voor een 17 inch scherm...

Ik heb natuurlijk zelf ook al gezocht en kwam uit op deze 2 schermen:

Samsung 730BF 4ms + officiële link samsung site

Samsung 740BF 2ms + officiële link samsung site

Zit er veel verschil tussen deze twee schermen? (vooral qua kwaliteit)
Mocht ik één van deze schermen aanschaffen ben ik dan verzekerd van kwaliteit? (nogmaals, vooral om te gamen... )
Mochten jullie een totaal andere aanrader voor me hebben, dan hoor ik het graag!

bvd
*Mochten er domme dingen in mn post staan, of iets waar ik geen rekening mee heb gehouden, dan hoor ik het graag. Dit wordt mijn eerste tft scherm (speel nu met 17inch crt van packard bell xD)*

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het verschil tussen de 730BF en de 740BF ligt in het uiterlijk en de 2ms tegenover 4ms.
De 2ms wordt waarschijnlijk voor 100% veroorzaakt door een andere meting, dus alleen het verschil in uiterlijk blijft over.

De 730BFis een prima game monitoren(een van de snelsten van het moment), dus als het daarop niet lukt dan lukt het nu op geen enkele LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt... ik denk dat het dan de 730BF wordt... :)

/edit
ik heb nog even gekeken op link van samsung site (specs) en bij contrast ratio is de 740bf 700:1 en de 730bf 600:1

Ik weet niet of dit verschil zichtbaar/op te merken is?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Heel klein verschil denk ik, mischien iets minder backlight bleeding?
De 730BF blijkt zijn opgegeven contrast waar te maken, maar hoe het met de 740BF zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:52:
ok bedankt... ik denk dat het dan de 730BF wordt... :)

/edit
ik heb nog even gekeken op link van samsung site (specs) en bij contrast ratio is de 740bf 700:1 en de 730bf 600:1

Ik weet niet of dit verschil zichtbaar/op te merken is?
Nog even een opmerking: De 730BF heeft volgens sommige last van "backlight bleeding/backlight leakage". Sommige zeggen dat het veel is andere zeggen dat het weinig is/niet storend is en er zijn natuurlijk ook mensen zeggen dat het er helemaal niet is. (Dus het verschilt per persoon)
Begrijp me niet verkeerd. Die 730BF is een (zeer) goede monitor voor gamen. Ook is de prijs van de 730BF kort geleden redelijk wat gedaald (volgens pricewatch): van zo'n € 275 naar nu op zijn goedkoopst: € 254,50. (toch wel beter als het goedkoper kan, toch?) En er zijn veel positieve reviews: zie startpost.

Dus wat mij betreft goede keus (mits je deze koopt).

O ja en over dat contrast, tja zoals XiN zegt klein verschil. En ik had van reviews wel eens gelezen dat sommige niet eens de contrast op max zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Maar de 'contrast' instelling in het OSD heeft vaak weinig met het contrast(verhouding tussen wit en zwart) te maken, vaak stel je met de contrast-instelling zelfs de backlight in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en even een domme vraag, maar wat is backlight bleeding ? xD

ik stel me er denk ik iets heel verkeerds bij voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:36:
en even een domme vraag, maar wat is backlight bleeding ? xD

ik stel me er denk ik iets heel verkeerds bij voor :)
Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/1298/samsung730bproblem1nc.th.jpg

Het valt het meest op bij donkere beelden en het ene scherm heeft er meer last van dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amaai, dat is wel minder als je het mij vraagt...

Is het onder het gamen oid ook aanwezig? of alleen bij een stilstaand (donker) scherm?

/edit
ik heb nog even wat reviews gelezen... en dat bleeding moet ik er maar bijnemen... volgens mij doe ik er geen slechte koop aan, zeker niet nu de prijs is gedaald :)

Bedankt voor de info en dit wordt 'm :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Hey,

Ik zoek een TFT scherm voor mijn budget.
Mijn budget is max 240 euro.
Ik heb zelf ook al gezocht(vooral startpost) en kwam op deze 3:

Hyundai L73D
Iiyama X436S-S
Benq FP71GX

Ik game vooral dus daar heb ik ook opgezocht.
Ik heb alleen nog een aantal vraagjes:

1. Is de L73D sowieso beter dan de L72D?
2. Wat houd de pivot mode precies in?
3. Wat ik lees is de X436-s precies hetzelfde als de Iiyama E431S *3, behalve de 2 sensoren? En is ie dan zo goed als de nieuwe(nieuw panel) of als de oude?(dus eigelijk krijg je er 2 dingen extra bij en is het verder precies hetzelfde?)
4. En natuurlijk: Welke is de beste of voor welke zouden jullie gaan?
Of is er nog 1 beter die hier niet bijstaat(natuurlijk wel voor mijn budget ;) )?

Bedankt _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 15-05-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
matsume schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:02:
1. Is de L73D sowieso beter dan de L72D?
Hij is in ieder geval niet slechter, en als extratje krijg je een pivot-mode en een verstelbare hoogte.
2. Wat houd de pivot mode precies in?
Dat je het scherm een kwartslag met de klok mee kan draaien, zodat je meer ruimte hebt in de hoogte en minder in de breedte.
Het signaal dat naar de monitor wordt gestuurd kan een kwartslag in de tegengestelde richting gedraaid worden met de videokaartdrivers zodat alles wel rechtop komt te staan.
3. Wat ik lees is de X436-s precies hetzelfde als de Iiyama E431S *3, behalve de 2 sensoren? En is ie dan zo goed als de nieuwe(nieuw panel) of als de oude?(dus eigelijk krijg je er 2 dingen extra bij en is het verder precies hetzelfde?)
De X436 heeft hetzelfde paneel als de nieuwe E431.
Behalve de twee sensoren verschillen ze ook nog in uiterlijk...
4. En natuurlijk: Welke is de beste of voor welke zouden jullie gaan?
Of is er nog 1 beter die hier niet bijstaat(natuurlijk wel voor mijn budget ;) )?
Als er één beste monitor zou zijn, dan zou ik de startpost wel wat minder uitgebreid hebben gemaakt.
De drie monitoren die je noemt hebben alledrie hun sterke punten, en jij mag zelf kiezen welke punten je bellangrijker vindt.

Iiyama X436: sensoren, hoog contrast.
Hyundai L73D: hoog contrast, goed verstelbaar.
Benq FP71GX: sneller dan de andere twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
XiN schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:21:
[...]

Hij is in ieder geval niet slechter, en als extratje krijg je een pivot-mode en een verstelbare hoogte.

[...]

Dat je het scherm een kwartslag met de klok mee kan draaien, zodat je meer ruimte hebt in de hoogte en minder in de breedte.
Het signaal dat naar de monitor wordt gestuurd kan een kwartslag in de tegengestelde richting gedraaid worden met de videokaartdrivers zodat alles wel rechtop komt te staan.

[...]

De X436 heeft hetzelfde paneel als de nieuwe E431.
Behalve de twee sensoren verschillen ze ook nog in uiterlijk...

[...]

Als er één beste monitor zou zijn, dan zou ik de startpost wel wat minder uitgebreid hebben gemaakt.
De drie monitoren die je noemt hebben alledrie hun sterke punten, en jij mag zelf kiezen welke punten je bellangrijker vindt.

Iiyama X436: sensoren, hoog contrast.
Hyundai L73D: hoog contrast, goed verstelbaar.
Benq FP71GX: sneller dan de andere twee.
Bedankt voor je goede uitleg _/-\o_.
Ik heb alleen nog 1 vraagje, namelijk:

De Benq is sneller dan de andere 2, maar is het ook merkbaar of alleen maar meetbaar?
Ik bedoel dus zie je bij de andere 2 misschien nog een (heel) klein beetje ghosting? of daar ook al niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier de PU van mei 2006 voor mn neus liggen en op de achterkant staat een advertentie van de samsung syncmaster 740BF (2ms)

Een paar posts terug was ik al aan het twijfelen tussen de 730 en 740bf...en toen werd gezegd dat het niet veel uitmaakt of komt door een andere meting (ondanks het allebei gray to gray is)

Hier in deze heerlijkmakende advertentie staat: 2x better, 2x faster, 2ms

Is het dan niet verstandig (voor ongeveer 40 euro meer) de 740bf te kopen ipv de 730bf als ik in het achterhoofd houdt dat de 730bf nogal last heeft van backlight bleeding en volgens samsung ook nog een stuk sneller is?

sorry dat ik zo twijfel, maar een tft schermpie koop ik voor een redelijk lange periode dus wil ik een goede keuze maken ;)

/edit
ik heb nog even gegoogled... en is het zo dat op de nieuwe 740bf een backlight bleeding garantie oid zit? of lees ik het nu gewoon harstikke verkeerd? (zie linkies bij warranty)

http://www.provantage.com/samsung-740bf~7SAMD05N.htm
http://www.superwarehouse..._Monitor/740BF/ps/1482028

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Er staat alleen dat je garantie hebt op de backlight(dus als je backlight kapot is, en je monitor dus zwart blijft, dan geld de garantie).
Of ze een nieuwe monitor brengen bij backlight bleeding zal een beetje afhangen van hoe erg het is...

Er staat trouwens een stukje in de startpost over de verschillende GtG metingen:
De reactietijd van een monitor geeft aan hoeveel tijd er tussen het moment dat 10% van een kleurovergang voltooid is, en het moment dat 90% van diezelfde kleurovergang voltooid is, in zit. Vroeger werd dit zltijd eerst gemeten bij een kleurovergang van wit naar zwart, en daarna van zwart naar wit, waardoor de reactietijd eigenlijk uit twee reactietijden bestond: de rise-tijd en de fall-tijd. Maar de meeste andere overgangen duurden een stuk langer, tot er overdrive monitoren kwamen. Tegenwoordig wordt meestal een GtG(Gray to Gray) tijd gegeven. Maar ook die is niet altijd perfect, want de ene keer wordt daarmee de gemiddelde reactietijd bedoelt, en de andere keer de allersnelste(van 255 naar 254). Eigenlijk kan je dus nog steeds het beste vertrouwen op de reviews en userreviews.
Het is mogelijk dat de 740BF iets sneller is, maar het is eigenlijk waarschijnlijker dat ie precies even snel is als de 730BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
matsume schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor je goede uitleg _/-\o_.
Ik heb alleen nog 1 vraagje, namelijk:

De Benq is sneller dan de andere 2, maar is het ook merkbaar of alleen maar meetbaar?
Ik bedoel dus zie je bij de andere 2 misschien nog een (heel) klein beetje ghosting? of daar ook al niet meer?
Het verschil zit in de overdrive, dus vooral met GtG overgangen zal de Benq sneller zijn(ik weet alleen niet hoeveel overshoot de FP71GX heeft...)
Of het merkbaar is of niet hangt ervan af hoe kritisch je bent... Als je ghosting ziet op 8ms monitoren dan zal je het verschil wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik had al een vermoeden dat ik iets fout had gelezen... mmm, bedankt voor info iig. Ik ga nog heel even googlen of ik iets kan vinden over backlight bleeding bij die 740bf. Anders wordt het denk ik de 730 (vind dat design toch iets mooier :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:46

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Ik ben ook opzoek naar een 17"TFT, en na heel wat rondzwervingen ook dit topic een tijdje gevolgd.
ik ben opzoek naar een echte allrounder zowel flims als games (voornamelijk WOW ;) ) en regelmatig een bulk foto's bewerken.

dan houd ik dus de volgende lijst over: Fujitsu Siemens P17-2, Samsung 770P en de Eizo L578

de Eizo z'n design vind ik echter niet gewelding (zeg maar gewoon lelijk) dus die valt weer af.

de P17-2 is al beter maar de boxjes zijn niet nodig, maar verder zitten ze niet echt in de weg en vind ik het desing wel ok verder het beeld zelf is dik in orde na het lezen van alle reviews

de 770P is mooi geen speakers, helaas hebben ze hierbij ook meteen maar de knoppen op het scherm weg gelaten, verder ziet de voet er wat groot uit en lijkt de beeld kwaliteit (voornamelijk in films?) ook wat tegen te vallen.

wat dat bereft zou mijn keuze dus op de 17-2 vallen, maar wellicht is er nog een monitor die de zelfde specificaties heeft die nog beter is??

graag jullei commentaar

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:06
deze discussie is exact hetzelfde gevoerd een paar pagina's terug. Uiteindelijk bleek uit de discussie dat de 17-2 inderdaad het beste beeld geeft, als allrounder, bij films. Helaas heb ik hem nog niet kunnen kopen omdat ik plotseling het beruchte nforce-maxtor probleem had en ik dus genoodzaakt was een hdd te kopen.
Ik vraag me trouwens wel af wanneer een volgende generatie schermen verwacht wordt? De panelen die nu gebruikt worden zijn toch al een jaar oud of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De P17-2 lijkt me inderdaad beter voor films dan de 770P, want uit de foto's bleek dat de P17-2 nauwelijks overshoot had.

Wat ik over de nieuwe generatie schermen heb gelezen is veelbelovend.
Het komt ongeveer neet op PVA / MVA schermen die de snelheid van een CRT hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Laatst online: 20:46

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

heb zojuist nog even op de Eizo site geweest en daar kondigen ze een aantal mooie schermen aan, onder andere de S1731 welke zonder speakers ongeveer de zelfde specificaties heeft als de L587
jammergenoeg nog een prijzen bekend (voorzover ik ze heb kunnen vinden dan) maar dit zal wel een prijzig beesje zijn

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De S1731 ziet er inderdaad intressant uit...
De prijzen vallen mischien wel weer mee, de prijs van de S1900(ongeveer een 19" versie van de S1731) waren bijvoorbeeld ook lager dan die van de L768(19" versie van de L568)...

[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 17-05-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
ziet er inderdaad leuk uit alleen hoe moet ik dit nu weer lezen?
10-Bit Gamma Correction
This technology ensures smooth, accurate color tones by converting the 8-bit PC data to 10-bit, assigning the ideal gamma values then returning the data to 8-bit format for display.
Dus een 8bit signaal wordt opgeschaald (hoe kun je iets maken wat er niet is?) om het daarna weer terug te schalen? Het zegt me in ieder geval helemaal niets zoals het daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De monitor krijgt een 8 bit signaal binnen, veranderd dat naar een 10 bit signaal bij kleurovergangen(de kleurovergangen worden dus vloeiender), en gebruikt dithering om het weer te geven op een 8 bit paneel.
Op die manier worden de kleurovergangen nog net een klein beetje vloeiende dan op een 8 bit monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
is dat niet een beetje als een foto van 1280x1024 upscalen naar 1600x1200 om hem dan op 1280x1024 af te drukken?
Of zoals creative beweert dat 16bit muziek klinkt alsof het is opgenomen met 24bit? Ik wordt gewoon een beetje achterdochtig als er dit soort uitspraken wordt gedaan.
Neemt overigens niet weg dat ik de EIZO schermen hoog inschat, de schermen die ik zo her en der heb gezien hebben allemaal een prachtige kleurweergaven, helaas waren ze tot nog toe allemaal een beetje te traag. Dit scherm lijkt daar echter verandering in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik denk dat je het eerder moet zie als 1280x1024 zonder AA, of 1280x1024 met AA.
Uiteindelijk gebruikt de monitor een normaal 8 bit paneel, alleen de kleurovergangen worden een heel klein beetje vloeiender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 11-09 07:53
Heb zelf de Philip 170C6
Ben er ook erg tevreden over nog geen ghosting gezien heeft alleen geen DVI maar hij is echt perfect

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/89F8774DA75FA3A8C12570A60032144B_big.jpg

Partnumber 170C6FS/00
Formaat 17 inch
Pixel pitch 0,264 mm
Helderheid 250 cd/m²
Contrast ratio 500 : 1
Reactiesnelheid 8 ms
Resolutie (max.) 1280 x 1024

Frequentiebereik
Horizontaal 30 - 83 kHz kHz
Verticaal 56 - 76 Hz Hz

Kijkhoek
Horizontale kijkhoek (max.) 160 º
Verticale kijkhoek (max.) 145 º

Overig
USB-hub [Nee]
Keurmerk TCO '99
Speakers ingebouwd [Nee]
Hoofdtelefoon-aansluiting [Nee]
Gewicht 4,5 kg

Introductie model 2005
Afmetingen (H x B x D) 39,2 x 40,3 x 17,1 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het eigenlijk dat op GoT niemand interesse heeft voor de Sony TFT monitoren?
Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony HS75P bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0007SM8QY.01.LZZZZZZZ.jpg

* beeldhelderheid 420cd/m³ !!!!
* contrast 600:1
* DVI
* 8ms
* X-Black coating
* 290 euro ongeveer

Dat is toch een superscherm voor die prijs?
Vooral die helderheid (mede dankzij X-Black coating) is echt grandioos.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik denk dat het aan de prijs ligt...
Voor €200,- tot €250,- koop je al een monitor met 600:1 of 700:1 contrast en 8ms reactietijd.(en DVI natuurlijk.)
De Sony vershilt dan alleen door zijn helderheid(en daar hebben LCD's over het algemeen teveel van, en van een te hoge helderheid krijg je vermoeide ogen en hoofdpijn en dergelijke) en de X-Black(en die heeft zowel voordelen als nadenken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Valt mij inderdaad ook op dat er erg weinig mensen warm lopen voor Sony tft's.
Ik heb nu verschillende Sony's met X-Black naast andere schermen gezien en het verschil is gewoon bijna schokkend te noemen. Bijna alle andere merken verbleken letterlijk bij deze schermen. Het enige nadeel is dat de X-Black schermen enorm spiegelen. Maar als je je scherm / werkplek goed positioneert t.o.v. lichinval is er niets aan de hand.

Ik zelf ben ook helemaal verkocht en ga zeer binnenkort bovenstaand scherm OF de SDM HX75B kopen.
De HX75 heeft in tegenstelling tot de HS75 modellen een conventionele voet en speakertjes.
Altijd wel handig. Is alleen wel iets duurder (+/- € 20,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Sachiel, ik heb dus ook een boontje voor die sexy X-black schermen van Sony.
Ik heb ook zo'n coating over mijn laptop scherm, en ik zou niet meer zonder willen, ik vind de kleuren en het contrast op die manier echt schitterend.
Ja hoe zit dat eigenlijk die voet van de HS75, kan je zo het scherm nog vertical tilten?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buggle schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:11:
*knip*
- Als ik de monitor uitdoe en dan weer (terwijl comp. nog aan staat) aan komt er soms geluid uit. Lijkt me niet de bedoeling.
*knip*
Dit heb ik dus ook. Ik heb even zitten spelen hiermee en ben er achter gekomen (mspaint ftw) dat je een hoge frequentie toon krijgt als je beeld zwart is -> pc uit en beeld is zwart?

Maak in mspaint maar eens een groot zwart vlak (ten grote van je resolutie) en projecteer hem met CTRL-F op je monitor. Je kunt dan echt horen dat er een hoge toon uit je monitor komt.

Ik moet wel zeggen dat je het alleen hoort als je geen muziek of wat dan ook draait, toch lijkt het me niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:04:
Ja hoe zit dat eigenlijk die voet van de HS75, kan je zo het scherm nog vertical tilten?
Geen idee. Dat vraag ik mij ook af. Ik hou namelijk niet zo van achterover gekantelde schermen. Snap trouwens zowieso niet waarom mensen dat prettig zouden vinden. Je tv staat toch ook niet achterover gekanteld?
Het lijkt erop alsof je dat achterste voetje kunt bewegen en daarmee de hoek van je scherm kunt aanpassen.

Maar ik denk dat ik toch voor de HX75B ga. Die heeft een normale voet en speakertjes. Scheelt weer zeulen met speakers naar Lanparties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Heeft iemand misschien ervaring met dual monitor gaming. Dus 2x17" TFT's in bijvoorbeeld counterstrike source? Of andere shooters? Is die rand niet irritant? Ik heb namelijk eens 2x19"CRT's getest en daarbij werd mijn croshair precies door midden gedeeld met een rand van 4cm ertussen. Gevolg is dat je net zo goed blind kan spelen. Maar misschien van de resolutie bij 2 TFT's zo dat die croshair netjes naast de rand valt, of dat je tft's een beetje over elkaar kan schuiven?

Google geeft geen reviews die recent zijn :| daarom probeer ik het hier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

is zelfde verhaal volgens mij,
neem dan een widescreen 19" of eventueel nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh ik denk dat FPS games met 2 schermen ronduit rampzalig is, hoe kan je nu je aandacht goed verdelen over 2 schermen?
Moet je de hele tijd heen & weer kijken?
Voor ander type games tot daar en toe, maar in FPS is reactiesnelheid al wat telt, en dat is niet te combineren met 2 schermen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/1298/samsung730bproblem1nc.th.jpg

Ik heb ook iets last van backlight lekkage, maar dit is toch wel heel extreem en lijkt mij een productiefout. Check je garrantie en/of neem contact op met de leverancier. Ik heb veel TFT's voorbij zien komen, maar dit. Weet je zeker dat de foto goed is?

Mijn vriendin zoekt ook een schermpje en daar zijn we snel mee klaar. Ze vindt de mijne wel mooi en gaan we die halen. Wel jammer dat je weer een TN-panel verkwist aan iemand die totaal niet gamed, maar goed. MVA panelen zijn haar wat te duur en ze gebruikt het systeem hoofdzakelijk voor zaken.
Laat staan dat zij nu nog werkt op een 15 inch oertijd CRT.

Let op moeders! Voordat zij het mooie scherm op 800x600 zet in plaats van 1280x1024 kun je via de DPI settings de lettergrootte scalen; precies op wens van de klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:58:
[afbeelding]

Ik heb ook iets last van backlight lekkage, maar dit is toch wel heel extreem en lijkt mij een productiefout. Check je garrantie en/of neem contact op met de leverancier. Ik heb veel TFT's voorbij zien komen, maar dit. Weet je zeker dat de foto goed is?
Die foto was enkel bedoeld als (extreem) voorbeeld :) (vond 'm via google images, komt oorspronkelijk van www.flyingeagle.com.sg).
.Sachiel schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:04:
[...]

Geen idee. Dat vraag ik mij ook af. Ik hou namelijk niet zo van achterover gekantelde schermen. Snap trouwens zowieso niet waarom mensen dat prettig zouden vinden. Je tv staat toch ook niet achterover gekanteld?
Je kunt een tv in de huiskamer natuurlijk niet echt vergelijken met een monitor. Bij een monitor lijkt het me toch belangrijker dat je er recht op kijkt. Voor een goede zithouding zou je dan toch vaak het beeldscherm achterover moeten kantelen. Zie ook deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdoorenkantoormeubelen.nl/arbo/werkplek.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door PromoX op 22-05-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Niet online
Ja als je inderdaad 100% volgens de arbo regels achter je bureau zit dan zal je je scherm moeten kantelen als je wat langer bent.
Ik ben zelf niet zo groot (1.72m) en zit thuis alles behalve de arbo regels achter mijn pc :P
Mijn Scherm stond tot kort geleden zelfs lichtjes naar beneden gekanteld.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een scherm wat recht voor m'n snufferd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je wat langer bent, dan lijkt het me beter om een monitor met verstelbare hoogte te kopen.
De hele tijd naar beneden kijken is volgens mij ook niet zo gezond...(bovendien ga je dan waarschijnlijk onderuit zakken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 14:52
XiN schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:45:
Als je wat langer bent, dan lijkt het me beter om een monitor met verstelbare hoogte te kopen.
De hele tijd naar beneden kijken is volgens mij ook niet zo gezond...(bovendien ga je dan waarschijnlijk onderuit zakken...)
Of je zet de monitor op 2 of 3 dikke oude studieboeken waar je toch nooit meer mee in kijkt :P

De standaard viel me van de 730BF wel tegen: de monitor staat door de standaard amper 10 cm hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik zit af en toe eens te kijken voor een goede opvolger voor mijn oude Samsung 151s.
Tot nu toe heb ik sowieso eentje kunnen vinden die voldoet qua prijs/kwaliteit verhouding en dat is de Samsung 730BF.

Ik gebruik het scherm vrijwel overal voor, dus ook voor spelletjes (Trackmania en Battlefield 2)
Maar een zo perfect mogelijke kleurweergave voor weinig geld is voor mij ook belangrijk, omdat ik graag van een goed afgestemd scherm houdt. Ik besteed zo rond de 300 euro uit voor een nieuwe, aangezien mijn huidige dat ook was. Al was die +/- 265 euro.

Alleen heb ik nu ook een andere gezien en wel de NEC MultiSync LCD1770NX.
Link naar de NEC
Via deze site komt die als beste uit de test: link
Al is deze iets langzamer dan de 730BF, als het scherm echt goed is dan moet je er volgens mij niet zo heel veel van merken.
Het liefst heb ik ook grotere kijkhoeken, maar dan moet ik of bij LG zijn waar ik niet wil zijn(dynamische contrast) of meer geld uitgeven en dat doe ik ook niet.

Kent iemand de NEC MultiSync LCD1770NX? In bezit of ergens getest? Of weet je een winkel waar ze deze monitor verkopen, waar je het ook zelf kan bekijken?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1112884011.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Mystic_Jack op 26-05-2006 18:20 . Reden: naam verandert ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Oke, dank je. :)
Alleen is mij al opgevallen dat er twee modellen bestaan.
De oudere heeft een responstijd van 12ms en een contrast van 500:1.
De nieuwe heeft een responstijd van 8ms en een contrast van 600:1.

Alleen de naam is onduidelijk, aangezien dat vrijwel hetzelfde is. De nieuwe heeft alleen MultiSync in de naam.

Misschien moet ik maar eens een Mediamarkt bezoeken, in hoop dat daar een exemplaar staat.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Niet online
Ok ik heb vanavond de Acer 1751As aangeschaft. Dit ondanks mijn voorliefde voor de Sony's met X-Black. Kwa prijs is deze gewoon een stuk gunstiger en kwa beeld komt ie er heel dicht bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/100129136/upload/E0Entity3/1/Acer_AL1751As_normal.jpg

Kan nu natuurlijk nog niet echt zeggen hoe ie bevalt maar over een weekje ofzo zal ik een reviewtje maken.
Maar 't ziet er al wel veelbelovend uit :)

[ Voor 20% gewijzigd door .Sachiel op 26-05-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
hey ik heb net de iiyama x436s-s aangeschaft en hij ziet er heel goed uit. wel heb ik een paar vraagjes:

hoe kan je zien of de auto-helderheid werkt?? ik zie nl bijna niks gebeuren,
hoe kan je de auto-helderheid standaart iets hoger zetten?? ik vindt hem nl iets te donker

verder is het een heel mooi scherm, mijn scherm hiervoor was een philips 105s, 15 inch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zerodian schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:55:
hoe kan je zien of de auto-helderheid werkt??
Licht aan en uit doen?
zerodian schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:55:
hoe kan je de auto-helderheid standaart iets hoger zetten?? ik vindt hem nl iets te donker
Kan dat niet gewoon via het OSD? of staat het anders niet in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
.Sachiel schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:40:
Ok ik heb vanavond de Acer 1751As aangeschaft. Dit ondanks mijn voorliefde voor de Sony's met X-Black. Kwa prijs is deze gewoon een stuk gunstiger en kwa beeld komt ie er heel dicht bij.

[afbeelding]

Kan nu natuurlijk nog niet echt zeggen hoe ie bevalt maar over een weekje ofzo zal ik een reviewtje maken.
Maar 't ziet er al wel veelbelovend uit :)
De 1751AS heeft crystalbrite, en dat is de Acer naam voor X-Black.
Het is dus niet echt 'ondanks' maar 'dankzij'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 02:07:
[...]

Licht aan en uit doen?

[...]

Kan dat niet gewoon via het OSD? of staat het anders niet in de handleiding?
met licht aan of uit zie ik geen verschil,
wat is osd precies??? het staat in ieder geval niet in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het OSD is het on screen display, het menu met instellingen op de monitor zelf.

Over het niet werken van de lichtsensor kan je denk ik het beste contact opnemen met Iiyama, want ik heb van anderen met een X436/X486 gehoord dat ie het normaal wel zichtbaar bijstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen om te zien op welke dingen ik moet letten bij de aankoop van een tft scherm. Ik zit nu te werken op een 15" schermpje en dat is wel eens aan vervanging toe. Ik zou het voornamelijk gebruiken om films op af te spelen en af en toe een game.

Ik had mijn oog laten vallen op de samsung syncmaster 770P maar dan kwam die discussie en de vgl met de p17-2 en de overshoot.

nu heb ik nog een vraagje, is dat eigenlijk zichtbaar die overshoot bij laat ons zeggen gewoon gebruik(films, spelletjes) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Vooral bij films zal je overshoot wel merken.
In films zit namelijk altijd een beetje ruis, en de overshoot versterkt die ruis.
Maar de overshoot van de 970P(dus waarschijnlijk ook die van de 770P) schijnt weg te gaan als je de monitor op 75Hz zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het wachten op mijn 730bf :p

pczaak heeft nette prijzen, maar de levertijden (1-5 dagen) komen ze niet altijd na... hopelijk as maandag :)

Zal dan zsm een review en wat foto's van eventuele backlight bleeding posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik wil ook maar eens een TFT aanschaffen, aangezien de CRT waar ik achter zit ook niet meer zo fris is en veel ruimte inneemt.
Wat is me afvroeg was of de USB-hub die in sommige schermen zit ook werkt op USB 1.1-poorten. Die zitten er namelijk op dat oude ding hier. Iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
Als het niet werkt, wordt de keuze namelijk ineens een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
usb 2 is gewoon compatibel met usb 1.1, het werkt alleen natuurlijk op de snelheid van usb 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Niet online
n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 02:08:
[...]

De 1751AS heeft crystalbrite, en dat is de Acer naam voor X-Black.
Het is dus niet echt 'ondanks' maar 'dankzij'...
Ja dat Crystalbrite (klint een beetje als een schoonmaakproduct) lijkt inderdaad verdacht veel op X-black van Sony. Als je ze naast elkaar ziet is er eigenlijk geen verschil te zien.
Vandaar dat ik deze heb genomen. Iets prijsgunstiger en domweg omdat MediaMarkt geen 17" Sony's met X-Black hadden :)
Mijn vriendin was jaloers toen ze mijn scherm zag en heeft vandaag ook maar een 17" tft gehaald.
Zij heeft de AG Neovo E-17 gehaald. Erg mooi scherm met 12ms, DVI en speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc.deal.pl/foto/monitor_lcd_neovo_e17_czarny.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:56:
Het OSD is het on screen display, het menu met instellingen op de monitor zelf.

Over het niet werken van de lichtsensor kan je denk ik het beste contact opnemen met Iiyama, want ik heb van anderen met een X436/X486 gehoord dat ie het normaal wel zichtbaar bijstelt.
ik heb ff met een zaklamp op een afstand van ongeveer 60 cm op die sensor zitten schijnen, en dan zie je wel duidelijk dat de helderheid wordt aangepast. in het osd is geen optie om de waardes van auto-helderheid te veranderen. zijn er hier misschien mensen die een oplossing voor dit probleem hebben gevonden behalve het uit te zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
n-i-x schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:27:
[...]

Het verschil zit in de overdrive, dus vooral met GtG overgangen zal de Benq sneller zijn(ik weet alleen niet hoeveel overshoot de FP71GX heeft...)
Of het merkbaar is of niet hangt ervan af hoe kritisch je bent... Als je ghosting ziet op 8ms monitoren dan zal je het verschil wel zien.
Ik heb dus nog nooit een TFT gehad.
Dus ik weet niet of er bij 8ms ghosting is.
Kan iemand misschien vertellen of je ghosting ziet op de iiyama? en op de benq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De meeste mensen zien op een 8ms monitor weinig tot geen ghosting, maar hoe erg het opvalt hangt ook af van hoe veel je gamed(en hoe kritisch je bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

zerodian schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:22:
[...]

ik heb ff met een zaklamp op een afstand van ongeveer 60 cm op die sensor zitten schijnen, en dan zie je wel duidelijk dat de helderheid wordt aangepast. in het osd is geen optie om de waardes van auto-helderheid te veranderen. zijn er hier misschien mensen die een oplossing voor dit probleem hebben gevonden behalve het uit te zetten???
Misschien is het een optie om de helderheid iets hoger te zetten via de videokaart drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Waarschijnlijk niet, die staat standaard op 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:54:
Bij mijn nVidia driver ligt het maximum op 160 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:54:
hij staaty inderdaad standaart op 100%, ik kan hem nog wel wat hoger zetten. hiermee heb ik nu ook een oplossing voor het probleem, bedankt.

verder heb ik me voorgenomen me niet meer eraan te ergeren. het scherm staat toch in een kamer waar bijna geen direct zonlicht in valt, dus zo nodig is die auto-helderheid niet nodig. mensen bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Niet boven de 100% zetten, dan gaan je kleuren eraan(alles wordt 'overbelicht' en wit wordt niks witter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:55:
Niet boven de 100% zetten, dan gaan je kleuren eraan(alles wordt 'overbelicht' en wit wordt niks witter.)
Ik vroeg me ook al af of het verstandig was, aangezien je een heel ander effect krijgt dan wanneer je de helderheid via het osd zelf hoger zet. Hebben de diverse driveropties eigenlijk wel nut of kun je daar maar beter afblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je kan bepaalde opties gebruiken om kleuren te verbeteren, en je kan helderheid+contrast gebruiken om het donkerder te maken(maar meestal is via het OSD donkerder maken beter).

Maar je vindt het beeld dus te donker... wat was je vorige monitor?
Als dat ook een LCD was met de helderheid voluit dan denk ik dat je alleen even moet wennen(volle helderheid bij een LCD is meestal veel te helder), als je van een CRT afkomt, of het went niet, dan lijkt de enige mogelijkheid me om de automatische helderheid uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
ik had een philips 105s beeldscherm van 15 inch.

als je over de 100% gaat wordt hij inderdaad witter. jammer dat iiyama geen mogelijkheid heeft gegeven om de standaart waardes van de auto-brightness te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik ben nu aan het kiezen welke TFT ik aan ga schaffen en dat valt nog niet mee. Ik heb nu een vergelijking gemaakt van alle kandidaten in Excel, wat het al wat overzichtelijker maakt. Die omvat monitoren met DVI t/m €240. Van de BenQ FP72G+D t/m de Philips 170B6C, zeg maar. Waarbij het bij die Philips dan vooral om de pixelgarantie zou gaan. Qus specs biedt hij niets meer.

Maar vooral die BenQ vind ik er goed uitzien. De goedkoopste 17" met DVI (€198,50 bij 4Launch), mooi uiterlijk, 8ms (snel zat, ik ben niet zo'n gamer), veel verstelmogelijkheden (pivot en hoogteverstelling) en de DVI-kabel zit er al bij.

Alleen lees ik er zo weinig over. Ik vond alleen een reviewtje van Cnet Australie van de FP72G, waar ze de beeldkwaliteit als matig bestempelen. Maar daar zit ook een ander paneel in (250 cd/m2 vs. 300 en 12ms vs. 8ms), dus representatief is het waarschijnlijk niet.

Jullie snappen dat ik behoorlijk in twijfel zit :). Ik lees nu ook weer dat AUO-panelen (in de FP72G+D zit volgens mij de M170EG01 V8 van AUO) wat mindere kleuren geven dan Samsung-panelen. Ik vroeg me dan ook af of er iemand ervaring heeft met dit scherm. Of een andere suggestie in die prijsklasse.

Edit:
Ik heb hem maar besteld, aangezien ik goede dingen las over Benq's met dezelfde specs (en dus waarschijnlijk hetzelfde paneel). Ik zal kijken of ik er een reviewtje van kan geven als ik hem heb :)

[ Voor 19% gewijzigd door Piggen op 29-05-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:45
Ik heb een vraagje, ik dacht ik maak geen nieuw topic aan vraag het hier wel :)

Ik wil graag 2 TFT schermen (Benq FP71GX) naast elkaar zetten, zodat het beeld doorloopt van het ene scherm naar het andere!
Mijn grafische kaart: een Nvidia GeForce 6800Le (@ 12 1,6x) Met een DVI en een VGA aansluiting.
Kan ik hier allebij de Benq FP71GX op aansluiten? Wel met zo`n verloop stekkertje van DVI naar VGA denk? anders krijg je beeld verschillen?
En kan het dan dat het gewoon doorloopt je beeld?
Verder is die buiten rand van die Benq erg breed? (2* die rand naast elkaar, kan storen als het erg groot is..)
Verder enig idee of dit met Nview software van Nvidia kan :)?

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad: voor 219 euro heb je bij 4launch een Hyundai L73D:
* samsung TN-paneeltje
* DVI
* 300cd/m³ helderheid
* 700:1 conrast
* 8ms refresh
* pivot en hoogte verstelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Onno_Devine schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:13:
Ik wil graag 2 TFT schermen (Benq FP71GX) naast elkaar zetten, zodat het beeld doorloopt van het ene scherm naar het andere!
...
En kan het dan dat het gewoon doorloopt je beeld?
...
Verder enig idee of dit met Nview software van Nvidia kan :)?
Ja.
Mijn grafische kaart: een Nvidia GeForce 6800Le (@ 12 1,6x) Met een DVI en een VGA aansluiting.
Kan ik hier allebij de Benq FP71GX op aansluiten?
Ja.
Wel met zo`n verloop stekkertje van DVI naar VGA denk?
Je bedoel dat je allebei de monitoren analoog aan wilt sluiten?
Dat kan, dan kan je de ene op de VGA van je videokaart aansluiten, en de ander op de DVI+verloopstuk.
anders krijg je beeld verschillen?
Bij mijn monitor geeft DVI alleen een heel klein beetje scherper beeld, maar bij sommige monitoren schijnen de kleuren iets anders te zijn.
Als je de kleuren precies hetzelfde wilt hebben dan moet je dus inderdaad beide analoog aansluiten(of beide digitaal, maar dat gaat niet met 1 DVI uitgang).
Verder is die buiten rand van die Benq erg breed? (2* die rand naast elkaar, kan storen als het erg groot is..)
Volgens prad.de is de FP71GX 378mm breed, het beeld zelf is bij een 17,0" 337mm breed, dus 2 x de rand = 41mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:51:
MPmad: voor 219 euro heb je bij 4launch een Hyundai L73D:
* samsung TN-paneeltje
* DVI
* 300cd/m³ helderheid
* 700:1 conrast
* 8ms refresh
* pivot en hoogte verstelbaar
Ik heb ook hard getwijfeld tussen die en de BenQ. Ik wilde eerst voor de Hyundai gaan, maar ik vond de BenQ toch mooier en bovendien een betere deal. Scheelt toch zo'n €35 als je bij de Hyundai de DVI-kabel er nog bij optelt en qua verstelmogelijkheden zijn ze hetzelfde. En de BenQ heeft ook gewoon 8ms en 300 cd/m2. Het scherm is bij andere shops ook minimaal €50 duurder dan bij 4Launch (hoewel prijs natuurlijk ook niet alles zegt. Het scherm moest vast ook wel in de opruiming, aangezien de FP71GX ook nog maar €236 kost). Ik verwacht van die BenQ ook wel een heel fatsoenlijk beeld en dat verschil in contrast (700:1 vs. 500:1) zal niet zo veel uitmaken, denk ik.

Maar als ik echt voor die Hyundai zou moeten gaan, hoor ik het graag. Dan laat ik m'n bestelling nog omzetten. Maar dan heb ik wel goede argumenten nodig :)

Edit: laat maar zitten, ik krijg net een mailtje dat de bestelling al verzonden is :o
Ik verwacht in ieder geval niet dat hij tegen zal vallen. Jullie horen het wel :)

[ Voor 41% gewijzigd door Piggen op 29-05-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:45
n-i-x schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:04:
[...]
...............................................
Wow bedankt man! echt super :) al mijn vragen in één keer beanwoord, dus Nview software kan ik gewoon gebruiken :D
Dan wil ik die schermen wel _/-\o_ echt heel erg bedankt :)
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aiiii, ik heb een dode pixel ontdekt op mijn samsung 730bf. Je ziet hem alleen als het beeld zwart is... (bijvoorbeeld screensaver windows XP, windows opstarten etc.)

Wat kan ik nu het beste doen en maak ik kans op garantie?
Monitor komt van pczaak.nl (zodra ik meer weet kan ik hun even bellen, maar ik heb geen idee wat ik moet doen aangezien het mn eerste tft is... startpost heb ik al doorgelezen, maar wordt ik ook niet veel wijzer van...)

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De 730BF is een ISO 13406-2-scherm, dus 1 defecte pixel valt niet onder de garantie.
Wat je nog zou kunnen proberen is dit en anders zul je er mee moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt... dan zet ik vanmiddag uit school dat filmpje wel even aan. Dat kan voor de rest geen nadelige gevolgen hebben? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Nee, behalve dat je je monitor even met rust moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n-i-x schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:58:
Nee, behalve dat je je monitor even met rust moet laten.
hier dablap even op andere pc (eigen pc is dat filmpje aant draaien :p)

Ik heb net even contact opgenomen met pczaak.nl en gevraagd of het uberhaupt mogelijk had geweest een dode pixel garantie te nemen. Dit was niet mogelijk en hij zei dat ik contact op moest nemen met samsung.

Maar ik begrijp dat samsung nix doet met 1 dode pixel.

Ik ben nu dat filmpje aan het afspelen dus, en zodra alle kleuren heel snel flikkeren zie ik linksboven een wazig bolletje (zijn dit nog meer dode pixels? of hoort dit bij het filmpje?)

De dode pixel die ik al eerder had geconstateerd zit er nog steeds, en die zie je alleen als mn monitor een zwart scherm moet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
MPmad schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:09:
[...]

Edit: laat maar zitten, ik krijg net een mailtje dat de bestelling al verzonden is :o
Ik verwacht in ieder geval niet dat hij tegen zal vallen. Jullie horen het wel :)
Ik zou graag je ervaring , als je de beeldscherm hebt,. willen weten.
Want ik zit nu te twijfelen tussen deze, en de Iiyama x436s. Die heeft als enige voordeel alleen 700:1 contrast. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja, 2 uur en een kwartier dat filmpje afgespeeld, maar het mocht niks helpen ;[

achja, dan moet ik er maar mee leven :p en bij volgende tft die ik koop een winkel opzoeken die WEL pixelgarantie kan geven.

Het enige wat ik vreemd blijf vinden is dat je het alleen ziet bij zwarte of andere donkere beelden... mja xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

matsume schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:29:
[...]

Ik zou graag je ervaring , als je de beeldscherm hebt,. willen weten.
Want ik zit nu te twijfelen tussen deze, en de Iiyama x436s. Die heeft als enige voordeel alleen 700:1 contrast. toch?
Je zult helaas nog even geduld moeten hebben. Hij was namelijk DOA, helaas.
Hopelijk zendt 4Launch me snel een nieuwe.

Die Iiyama heeft trouwens ook nog een infrarood- en lichtsensor. Maar het is maar net of je daar waarde aan hecht. Ik zie het zelf een beetje als gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:16:
Het enige wat ik vreemd blijf vinden is dat je het alleen ziet bij zwarte of andere donkere beelden... mja xD
Het is niet toevallig een vuiltje ofzo?
Ziet ie er wel echt vierkant uit? en welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is geen vuiltje, ik kan proberen er een foto van te maken... maar ik denk niet dat je dat gaat zien. Het is indd een vierkantje en de kleur is zover ik kan zien wit... (ik probeer later in de middag wel even een foto te maken...)

/edit
ik heb even gekeken met DPT... en het is niet alleen bij zwarte achtergrond, als je goed kijkt zie je hem ook bij donkerblauw, iets minder goed bij normaal blauw en bij donkerrood zie je het ook een beetje. Bij normaal rood en groen zie je niets...

wss valse hoop en een domme vraag, maar zou het kunnen liggen aan rgb instelling ofzo? staan op:

r: 35
g: 28
b: 15
gamma staat op 3
birghtness 100
contrast 75
En ik heb een dvi kabel gebruikt...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een tft!
Dat vergt enig energie en informatie voordat ik zo'n beeldscherm gaat aanschaffen.

Ik zit te twijfelen tussen de Samsung of de LG L1732P

Het probleem is echter dat ik absoluut niets over de LG L1732P kan vinden.
Ook niet in dit topic. Ik heb in alle delen gezocht maar noppes.
Heeft iemand enig ervaring met LG of hoe is de garantie?
Is het wat of geven mensen meer de voorkeur aan een ander merk?

Ik heb namelijk gelezen dat de Samsung geen verstelbare voet heeft, wat naar mijn ervaring toch wel erg handig is.

Ik wil met de tft een super snelle MS, omdat ik er vrijwel veel mee game!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 10:07 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.