Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptBiele schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:19:
[...]ik ben ook een tc gebruiker, maar nog niet zo hardcore als sommige van jullie.
Maar nu ik dit heb gelezen ga ik dat zeker worden :)
Het is de investering in tijd gewoon waard; ik ben ooit met Norton Commander voor DOS ergens begin jaren 90 begonnen op aandringen van een vriend. Vond het destijds maar lastig, met al die functietoetsen en opties, en je kon er daadwerkelijk dingen mee mollen, erg eng als je nog niet heel zeker bent op de F5 of F8.

Vertrouwend op zijn advies, heb ik gelukkig volgehouden en daarna nooit meer teruggekeken.

Zelfs een TC-beginner kan bestandsbeheer een factor 10 sneller doen dan welke Windows-verkenner guru ook. En dan hebben we het nog niet eens over de ergernis die je je spaart.

Leuk om te lezen trouwens dat mensen dit proggie zo hard aanbevelen om legaal te kopen. Het is het dan ook keihard waard. Net als Norton voor DOS destijds trouwens, die doos staat ook nog in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer dat TC deels op windows leunt. Als ik een trage netwerkhost open, blijft heel het programma even een paar seconde hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:10
Hoe kan je directory's op datum sorteren ?
Gewoon bestanden doet die wel maar de directory's blijven gewoon op alfabetishe volgorde staan :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuut84 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:47:
Hoe kan je directory's op datum sorteren ?
Gewoon bestanden doet die wel maar de directory's blijven gewoon op alfabetishe volgorde staan :(.
"configuration" -> "options" -> "display" -> "sorting directories"
kies de optie "Like files (also by time)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook een leuke tip: AutoHotKey.

Ik heb laatst bij Ghisler op het forum geklaagd over het gemis aan een history voor gemaakte directories, wat NC wel heeft.

Als antwoord had iemand een AHK script gemaakt (moet zelf nog uitvogelen hoe het precies functioneert), maar het ziet er allemaal interessant genoeg uit om het even te melden;

Hier kun je een aantal ahk-scripts vinden;
http://www.ghisler.ch/wiki/index.php/AutoHotkey

en het scriptje dat voor de directory-historie zou moeten zorgen, vind je via http://jungle.hut1.ru/files/tc_mkdir_history.zip (waarschijnlijk niet save-as, even klikken en dan op een russische pagina de juiste link vinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:10
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:18:
[...]

"configuration" -> "options" -> "display" -> "sorting directories"
kies de optie "Like files (also by time)"
bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Ik ben al de hele avond bezig met het installeren van plugins, alleen nu heb ik denk ik iets kaput gemacht :O

Ik wilde namelijk een buttonbar installeren. Kreeg hem niet aan de praat, en zo belangrijk is het niet, dus ik heb dat ding weer weggeflikkerd.

Nu zie ik alleen dat in de windows verkenner mijn icoontjes weg zijn voor onder andere jpg's en pdf-bestanden. Dit is wel heel irritant. Enig idee hoe ik dit kan herstellen?

En als ik dezelfde icoontjes van windows in TSC kan zetten, dan ben ik helemaal tevree!
Want door het icoontje van de verkenner herken je de extensie sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(jarig!)
CaptBiele schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:49:
Nu zie ik alleen dat in de windows verkenner mijn icoontjes weg zijn voor onder andere jpg's en pdf-bestanden. Dit is wel heel irritant. Enig idee hoe ik dit kan herstellen?

En als ik dezelfde icoontjes van windows in TSC kan zetten, dan ben ik helemaal tevree!
Want door het icoontje van de verkenner herken je de extensie sneller.
Kijk eens bij deze optie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4f7d47c67bb479e1767f0dc413504b19/full.jpg

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Muchos gracias! 8)

(heb het nu ook in windows herstelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het al in dit topic voorbijgekomen is , maar is het mogelijk om door middel van een plugin of een standaard applicatie binnen het programma de overdrachtsnelheid te zien als je een file kopieert intern van je ene hd naar een andere of van een interne hd naar een externe ? Dit zou ik namelijk zeer handig vinden om de effectieve overdrachtsnelheid / resterende tijd te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

dat is een standaard featur van het programma :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry , had het programma namelijk nog nooit geprobeerd
Ben er nu mee aan het werken en ik kan precies zien hoesnel hij de files aan het overzetten is ! Bedankt voor je snelle reactie en ik zal zeker dit op het eerste zicht geweldige programma zeker beter leren kennen :)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ben al een tijdje redelijk tevreden met het programma, maar een ding wat mij irriteert is de manier van selecteren.
Is er nou echt geen mogelijkheid om een 'vakje' om bepaalde bestanden heen te trekken.
Ik doe nu alles met shift en/of control. maar da's toch meer gedoe vind ik.

Lekker op de bank

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

ZaZ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 01:17:
Is er nou echt geen mogelijkheid om een 'vakje' om bepaalde bestanden heen te trekken.
Dat kan niet, maar je kan wel met de rechtermuisknop selecteren als je dat hebt ingesteld. Dan gaat het net zo hardt als "een vakje eromheen trekken"

zie: Opties --> Werking --> Muis selectie methode --> Rechter muisknop een vinkje zetten en OK drukken.
nu kan je met de rechter muisknop snel dingen selecteren.

Ook handig om te selecteren (bijvoorbeeld alles in dir of alle bestanden van 1 extentie) is de +, -, en de * te gebruiken van het numerieke deel van het toetsenbord.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja, de toetsen combi's etc ken ik.
Die rechtermuis functie had ik ook al een tijdje ondekt.
Toch.... Ik ben veel met bestanden kopieeren en verplaatsen bezig en op die manier gaat het gewoon minder snel.
Ik heb ik de Explorer altijd detail view aan en dan moet ik (ff een voorbeeld) bestanden selecteren.
dan doe ik sorteren op naam en selecteer ik alles binnen een bepaalde range dmv een vakje eromheen te tekenen.
Dan sorteer ik op datum en selecteer mbv control er nog een 'vakje' bij.

Als ik dat nu wil doen moet ik vele malen klikken. Simpelweg omdat je het niet alleen met een wildcard kan oplossen.

Lekker op de bank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ZaZ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 01:37:
Ja, de toetsen combi's etc ken ik.
Die rechtermuis functie had ik ook al een tijdje ondekt.
Toch.... Ik ben veel met bestanden kopieeren en verplaatsen bezig en op die manier gaat het gewoon minder snel.
Ik heb ik de Explorer altijd detail view aan en dan moet ik (ff een voorbeeld) bestanden selecteren.
dan doe ik sorteren op naam en selecteer ik alles binnen een bepaalde range dmv een vakje eromheen te tekenen.
Dan sorteer ik op datum en selecteer mbv control er nog een 'vakje' bij.

Als ik dat nu wil doen moet ik vele malen klikken. Simpelweg omdat je het niet alleen met een wildcard kan oplossen.
geen idee wat je nu precies wilt selecteren, maar in totalcmd kan je adhv een search erg snel en eenvoudig selecteren.
ctrl+[numerieke +] dan klik je op "Define" stelt je search voorwaarden in (welke je dus ook kan opslaan zodat je een volgende keer niet meer op "Define" hoeft te klikken.

Overigens gebruik ik bijna nooit de muis met totalcmd, alles is te doen met het toetsenbord, en juist daar zit de snelheid :)
Sorteren op datum? ctrl-f5
Terug sorteren op filenaam? ctrl+f3
etc (nog maals indrukken en je draait de volgorde om)

Wat verder ook erg handig is, dat is dat je de selectie kan opslaan naar een file, en deze eventueel later weer inladen _o_

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Ik wist eerst helemaal niet dat TC portable was. Eigenlijk moeten alle applicaties dat bij de installatie of zo vermelden. Het is zo super relaxed.... 8)

Ik ga er in ieder geval nooit vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik sommige dingen in verkenner toch echt sneller gaan, al helemaal als het gaat om rarfiles en de zoekmachine.

Vaak als ik meerdere afleveringen van een serie gedownload heb, selecteer ik in verkenner alle rarfiles (dus r00-r18, en dan van alle afleveringen. Vaak zijn dit er rond de 100-200), rechtermuisknop, hier uitpakken. Als alles klaar is, SHIFT+DEL en alle rarfiles zijn weg. Dit is iets dat met total-commander totaal niet kan, dat "hier uitpakken", en al helemaal niet allerlei rar-files tergelijkertijd.

Mijn tweede punt is de search. In verkenner is het "F3 > Deel van de naam intypen > CTRL+A > SHIFT+DEL" en alle bestanden met bijvoorbeeld "atc" in de naam zijn verwijderd. In Total Commander zit je telkens te klooien met dat "Feed to listbox", je kunt niet alles al vanuit het zoekvenster bewerken / selecteren.

Mijn derde minpuntje is als ik met 3 vensters werk. In windows kun je overzichtelijk met 3 losse vensters werken, met Total Commander heb ik dan op het linkerdeel 1 venster, en op het rechterdeel 2 tabbladen. Ik kan op deze manier dus van het linkerdeel naar allebei de tabbladen kopieëren, maar ik heb niet de mogelijkheid gezien om bv. van het ene tabblad naar het andere tabblad te kopieren.

Wat ik als vierde minpuntje nog irritant vind ik dat je het extracten vanuit een rar-file niet op de achtergrond kan laten doen, of dat je het queued.

Mijn laatste minpuntje is met rarfiles. Wat het vaak met games is, is dat de bin-file in rar01 zit, en de cuefile in rar47. Bij total-commander moet je dan eerst extracten vanuit rar01 voor de binfile, en daarna nog handmatig extracten vanuit rar47 voor de cuefile. In winrar gaat dit automatisch, en hoef ik niet handmatig te zoeken waar die cuefile verstopt is.

Ik vind het verder een superprogramma, maar ik vroeg mij dus af wat ik hier fout doe?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:08:
....
Wat ik als vierde minpuntje nog irritant vind ik dat je het extracten vanuit een rar-file niet op de achtergrond kan laten doen, of dat je het queued.

Mijn laatste minpuntje is met rarfiles. Wat het vaak met games is, is dat de bin-file in rar01 zit, en de cuefile in rar47. Bij total-commander moet je dan eerst extracten vanuit rar01 voor de binfile, en daarna nog handmatig extracten vanuit rar47 voor de cuefile. In winrar gaat dit automatisch, en hoef ik niet handmatig te zoeken waar die cuefile verstopt is.

Ik vind het verder een superprogramma, maar ik vroeg mij dus af wat ik hier fout doe?
Extracten kan gewoon op achtergrond: gebruik rar.exe en klik op "background" als ie aan t uitpakken is ;)

2e probleem: op 1e rar gaan staan en ALT-F9, en dan pakt ie alles uit (dus alle rars loopt ie langs uit die serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik sommige dingen in verkenner toch echt sneller gaan, al helemaal als het gaat om rarfiles en de zoekmachine.

Vaak als ik meerdere afleveringen van een serie gedownload heb, selecteer ik in verkenner alle rarfiles (dus r00-r18, en dan van alle afleveringen. Vaak zijn dit er rond de 100-200), rechtermuisknop, hier uitpakken. Als alles klaar is, SHIFT+DEL en alle rarfiles zijn weg. Dit is iets dat met total-commander totaal niet kan, dat "hier uitpakken", en al helemaal niet allerlei rar-files tergelijkertijd.
zowiezo hoef je niet alle rar files te selecteren, alleen het hoofdbestand ( .rar or .part01 ), ook in de verkenner. "Hier uitpakken" kan ook, gewoon in het tweede venster dezelfde dir openen ( gaat het makkelijkste met CTRL + Pijltje die wijst naar het andere venster )
Mijn tweede punt is de search. In verkenner is het "F3 > Deel van de naam intypen > CTRL+A > SHIFT+DEL" en alle bestanden met bijvoorbeeld "atc" in de naam zijn verwijderd. In Total Commander zit je telkens te klooien met dat "Feed to listbox", je kunt niet alles al vanuit het zoekvenster bewerken / selecteren.
Alle bestanden met atc verwijderen uit de huidige directory :
- numeriek +
- vul "*atc* in
- SHIFT+DEL

Alle bestanden met atc in de huidige directory en onderliggende mappen verwijderen :
- CTRL+B ( open de bestanden van de huidige dir EN alle onderliggende in 1 lijst )
- numeriek +
- vul *atc* in
- SHIFT+DEL

Enne.....de zoekfunctie van WinCMd is vele malen sneller dan die van Windows, en even op "Feed to listbox" is toch niet zo'n ramp ?
Alhoewel ik bovenaan wat tips gaf voor het gebruiken van de RAR-functionaliteit van WinCMD zelf, gebruik zelf meestal het context-menu van winrar. Dus gewoon even rechtermuisknop ( als je dat niet op selecteren hebt staan ) en kiezen voor de "extract"-optie van WinRAR zelf...dit is een extern programma en loopt dus op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dat kan verkenner ook niet ;) dat doet winrar bijvoorbeeld als je die hebt geinstalleerd (en die werkt daardoor ook automatisch in totalcmd.
mja, ik vind de zoekmogelijkheden van totalcmd veel beter en bovendien sneller, en dat ik dan op ALT+L moet drukken voordat ik CTRL+A kan doen, ach, ik zit er niet mee.
Mijn derde minpuntje is als ik met 3 vensters werk. In windows kun je overzichtelijk met 3 losse vensters werken, met Total Commander heb ik dan op het linkerdeel 1 venster, en op het rechterdeel 2 tabbladen. Ik kan op deze manier dus van het linkerdeel naar allebei de tabbladen kopieëren, maar ik heb niet de mogelijkheid gezien om bv. van het ene tabblad naar het andere tabblad te kopieren.
waarschijnlijk werk jij niet met het toetsenbord ofzo? want op die manier is het wel veel sneller dan met verkenner :)
rar is ook een %^#$ formaat, totalcmd gaat iig niet alle files openen om te kijken of er nog files inzitten, waardoor het wat sneller is. true, het is niet handig, maar je kan beter winrar oid installeren en die samen gebruiken met totalcmd voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:27:
[...]

zowiezo hoef je niet alle rar files te selecteren, alleen het hoofdbestand ( .rar or .part01 ), ook in de verkenner. "Hier uitpakken" kan ook, gewoon in het tweede venster dezelfde dir openen ( gaat het makkelijkste met CTRL + Pijltje die wijst naar het andere venster )
Ik zal een voorbeeld geven:
The.OC.S01E01.r00
The.OC.S01E01.r01
The.OC.S01E01.r02
The.OC.S01E01.r03
The.OC.S01E02.r00
The.OC.S01E02.r01
The.OC.S01E02.r02
The.OC.S01E02.r03
The.OC.S01E03.r00
The.OC.S01E03.r01
The.OC.S01E03.r02
The.OC.S01E03.r03
In windows kan ik in zo'n geval alles selecteren, kiezen voor "Hier uitpakken", waarna hij S01E01.avi, S01E02.avi en S01E03.avi netjes uitpakt en in dezelfde map zet :)
[...]

Alle bestanden met atc verwijderen uit de huidige directory :
- numeriek +
- vul "*atc* in
- SHIFT+DEL

Alle bestanden met atc in de huidige directory en onderliggende mappen verwijderen :
- CTRL+B ( open de bestanden van de huidige dir EN alle onderliggende in 1 lijst )
- numeriek +
- vul *atc* in
- SHIFT+DEL

Enne.....de zoekfunctie van WinCMd is vele malen sneller dan die van Windows, en even op "Feed to listbox" is toch niet zo'n ramp ?
Ik heb geen numpad. En daarnaast is de zoekfunctie in Windows toch echt sneller, aangezien deze alles indexeert, en ik TCMD dit nog niet heb zien doen. Maar ik zal het een try geven :)
[...]

Alhoewel ik bovenaan wat tips gaf voor het gebruiken van de RAR-functionaliteit van WinCMD zelf, gebruik zelf meestal het context-menu van winrar. Dus gewoon even rechtermuisknop ( als je dat niet op selecteren hebt staan ) en kiezen voor de "extract"-optie van WinRAR zelf...dit is een extern programma en loopt dus op de achtergrond.
Ook hier zal ik naar kijken. Ik moet dus Winrar instellen als de standaard rar-extractor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:25:
[...]

Extracten kan gewoon op achtergrond: gebruik rar.exe en klik op "background" als ie aan t uitpakken is ;)

2e probleem: op 1e rar gaan staan en ALT-F9, en dan pakt ie alles uit (dus alle rars loopt ie langs uit die serie)
Background?

Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/rje2qw.png

Ik zie hem niet ;)

Ik heb nu al redelijk wat tips gekregen, waarvoor mijn dank :) Ik vond net toevallig uit dat SHIFT+F9 het context-menu opent (wel met enige vertraging), dat is wel erg handig!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:33:
In windows kan ik in zo'n geval alles selecteren, kiezen voor "Hier uitpakken", waarna hij S01E01.avi, S01E02.avi en S01E03.avi netjes uitpakt en in dezelfde map zet :)
Ja, en dat kan ik WinCMD ook, op EXACT dezelfde manier ! bestanden selecteren, rechtermuisknop, "hier uitpakken" ( je gebruikt dan niet de RAR-functionaliteit van WinCMD, maar die van WinRAR zelf, net zoals wanneer je het vanuit de verkenne doet )
Ik heb geen numpad. En daarnaast is de zoekfunctie in Windows toch echt sneller, aangezien deze alles indexeert, en ik TCMD dit nog niet heb zien doen. Maar ik zal het een try geven :)
Ik heb persoonlijk nog nooit gemerkt dat de indexingservice van windows het zoeken sneller maakt.
Ook hier zal ik naar kijken. Ik moet dus Winrar instellen als de standaard rar-extractor?
Nee, gewoon de funtionaliteit van WinRAR zelf gebruiken, zoals je nu ook al doet. Zie ook mijn opmerkinge bovenaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu met winrar bezig, wel jammer dat het met zo'n omweg moet. Ik heb TotalCMD op mijn USB-Stick staan, en niet overal staat Winrar op. Winrar op de usb-stick zetten is geen optie, aangezien ik dan met licenties zit.

Dat "hier uitpakken", kan ik dan ook direct naar het andere venster uitpakken? Want anders moet ik het eerst extracten en dan weer moven, wat nogal tijdrovend is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:44:
Ik ben nu met winrar bezig, wel jammer dat het met zo'n omweg moet. Ik heb TotalCMD op mijn USB-Stick staan, en niet overal staat Winrar op. Winrar op de usb-stick zetten is geen optie, aangezien ik dan met licenties zit.

Dat "hier uitpakken", kan ik dan ook direct naar het andere venster uitpakken? Want anders moet ik het eerst extracten en dan weer moven, wat nogal tijdrovend is.
Nee, niet naar het andere venster....het is de "Hier uitpakken" van WinRAR zelf, en die zal niet opeens automagisch anders gaan werken.

Maar wat jij wil kan het dan toch het beste met de WinCMD manier ( maar dan heb je GEEN background ) ;
- op het eerste RAR-bestand gaan staan
- ALT-F9
- Klik "OK"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg jammer van het hele RAR gebeuren, ik hoop dat ze dat in de volgende release beter gaan maken dan WinRAR nu is :) Unrarren via ALT+F9 werkt prima, én met background optie! Geweldig :)

Goed, laatste vraagje dan ;) Ik ben mijn favorites aan het opschonen, en elke keer als ik de map "Download-directorys" verplaats, dan pakt hij de tientallen subitems niet mee. Doe ik ook hier weer iets fout?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:56:
Wel erg jammer van het hele RAR gebeuren, ik hoop dat ze dat in de volgende release beter gaan maken dan WinRAR nu is :) Unrarren via ALT+F9 werkt prima, én met background optie! Geweldig :)
ik zou zeggen, ga naar het forum op www.wincmd.com en maak die suggestie !
Goed, laatste vraagje dan ;) Ik ben mijn favorites aan het opschonen, en elke keer als ik de map "Download-directorys" verplaats, dan pakt hij de tientallen subitems niet mee. Doe ik ook hier weer iets fout?
Raar, heb nog nooit gezien dat hij directories / bestanden niet kopieert.....OF ze moeten in gebruik zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn de shortcuts / favorites, dus het CTRL+D menu en dan configure, ik denk dat je in de war bent ;)

Toch vind ik Verkenner hier en daar toch stiekem handiger. Als ik in bv. Firefox of Outlook zit, en ik een filmpje of bv. notepad wil starten, ben ik na jaren gebruiken van Verkenner toch echt vastgeroest aan WIN+R om vervolgens het filmpje te "zoeken". Het is jammer dat de drempel naar het starten van TotalCMD (ook al is het maar ALT+SHIFT+TAB+ENTER) voor mij wat te groot is. Of is er dan ook een Mini-TotalCMD waar ik het bestaan niet van ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb weer wat listers geinstalleerd :) Mijn CTRL+Q is nu bijna versleten ;)

Zijn er nog lister-plugins voor SFV of PAR2 checks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:37:
Zo, ik heb weer wat listers geinstalleerd :) Mijn CTRL+Q is nu bijna versleten ;)

Zijn er nog lister-plugins voor SFV of PAR2 checks?
SFV checks zitten erin, "Files->Verify CRC Checksums (From SFV Files)"
Waar je uiteraard indien gewenst een sneltoets aan kan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat het gewoon ingebouwd zit!

ALT F + V werkt hier in principe prima, daar hoef ik niet al te veel aan te veranderen :)

Heel erg bedankt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:14:
Wow, dat het gewoon ingebouwd zit!

ALT F + V werkt hier in principe prima, daar hoef ik niet al te veel aan te veranderen :)

Heel erg bedankt _O_
Zowel sfv als md5 overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
het enige grote gemis is, shell integration, of weet ik hoe t heet

gewoon als n programma de explorer opent spaug ik er al weer van, ik wil dat TC de desbetreffende map laat zien, dit zal wel niet kunnen wegens restricties van windows, of het progrmma roept de "explorer %1" zelf aan, maarja dat is dus t grote nadeel omdat het 3rd party software is

verder zó verschikkelijk veel beter, alle argumenten zijn al geweest:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Indien je veel dingen moet uitpakken gebruik dan dit, AutoUnpack.
Deze pakt alles uit in een bepaalde map en submappen, deze doet hij al tijdens het downloaden indien je dit wilt, dus als je thuis komt is alles al uitgepakt. Ik gebruik het bij nieuwsgroepen
bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of ik Total Commander voor iets kon gebruiken, maar ik kon het niet echt goed zoeken omdat ik niet weet hoe ik deze feature zou noemen.

Ik heb een externe harde schijf waar ik dingen als installs, pictures, muziek etc bewaar.
Ik heb deze mappen ook op mijn normale HD staan, en die mappen gebruik ik regelmatig, terwijl de mappen op mijn extHD voor backup-doeleinden zijn.
Nu gebeurt het natuurlijk dat ik iets nieuws toevoeg aan deze mappen.
Als ik na een tijd ze dan terug wil back-uppen, moet ik elk nieuw bestand handmatig zoeken en selecteren, en dat is niet handig met een paar honderden pictures.

De reden dat ik diet handmatig moet doen, is omdat Windows geen "No to all heeft".
Als ik de hele folder overzet met veel van dezelfde bestanden heb ik geen keuze om de bestanden die hetzelfde zijn niet te kopieren en de nieuwe wel.

Kan ik dit met Total Commander wel makkelijk ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:43:

Yups.. :)

Menuutje: 'commands' -> 'synchonize dirs'

En dat werkt ook incl subdirectories. :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:49:
[...]

Yups.. :)

Menuutje: 'commands' -> 'synchonize dirs'

En dat werkt ook incl subdirectories. :Y)
Geweldig, even downloaden.En bedankt voor de info :)

Edit : @downtime: Blijkbaar heeft Windows het wel, maar dan snap ik niet dat ze het er gewoon niet bijzetten :+ Maar Total Commander heeft met zijn andere vele handige functies mijn hart al gewonnen, dus ik blijf die gebruiken. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De reden dat ik diet handmatig moet doen, is omdat Windows geen "No to all heeft".
Niet waar. Dat heeft Windows wel. Dan moet je de Shift (of was het Cltrl :? ) toets indrukken terwijl je op No klikt. Dat werkt als No to All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik gebruik het nog steeds (zonder andere programma's of explorer te gebruiken), maar moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds het selecteren van files irritant vind.
Voor degene die niet snappen wat ik bedoel; lees een flink zooi posts terug mijn reactie maar.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 14-09 20:50

ThaHandy

Discovery Channel

ZaZ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 01:49:
Ik gebruik het nog steeds (zonder andere programma's of explorer te gebruiken), maar moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds het selecteren van files irritant vind.
Voor degene die niet snappen wat ik bedoel; lees een flink zooi posts terug mijn reactie maar.
rechtermuis en dan naar beneden en of naar boven om meer files te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Weet iemand of er soms een plugin voor je iPod is?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theBandit schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:14:
Weet iemand of er soms een plugin voor je iPod is?
Ja....google.
eerste link die je krijgt als je zoekt naar "Total commander ipod plugin" : http://www.tucows.com/preview/396237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Bij die Plugin kom in inderdaad wel op de iPod maar kom niet in de mappen om er de muziek of foto's op te zetten.
Kom wel raar hernoemde mp3's tegen, misschien dat het niet anders kan maar had gehoopt op een plugin dat ik eenvoudig muziek kon verslepen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Laatst online: 01-07 08:56

TXC

ThaHandy schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 02:24:
[...]

rechtermuis en dan naar beneden en of naar boven om meer files te selecteren?
Of puur met het toetsenbord met shift+pagedown.

Een van de grootste voordel tov de windows verkenner vind ik dat je TC compleet met toetsenbord kan bedienen. Dat kan weliswaar met verkenner ook wel maar met TC werk je ineens enorm effectief en snel als je dat beheerst. Met verkenner werk je verre van snel met alleen toetsenbord.

edit:
Hmm.. had niet gezien dat we al zoveel verder waren in het topic |:(

[ Voor 7% gewijzigd door TXC op 09-11-2006 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Welke copy methode gebruiken jullie in Total Commander, ik heb hem standaard staan maar dat duurt meestal zo lang :(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urk_forever schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:36:
Welke copy methode gebruiken jullie in Total Commander, ik heb hem standaard staan maar dat duurt meestal zo lang :(
Bij mij staat ie op "Also use big file copy mode". Een beetje tweaken met de buffergroottes op die pagina kan veel schelen, en ook goed aangeven welke driveletters dezelfde fysieke drive zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:44:
[...]

Bij mij staat ie op "Also use big file copy mode". Een beetje tweaken met de buffergroottes op die pagina kan veel schelen, en ook goed aangeven welke driveletters dezelfde fysieke drive zijn.
dit wist ik helemaal nog niet, terwijl ik het toch al wel 8 jaar gebruik :/

en heb je ook een idee op welke waardes je dat het beste kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:39:
[...]

dit wist ik helemaal nog niet, terwijl ik het toch al wel 8 jaar gebruik :/

en heb je ook een idee op welke waardes je dat het beste kunt instellen?
Ik kan niet zeggen wat de beste instellingen zijn, maar bij mij staan ze als volgt ingesteld
source + target on same disk : 10240
source + target on different disks : 1024

Maar ik zou zeggen, experimenteer eens, en laat je bevindingen weten.
( een beetje ) meer info op http://www.ghisler.ch/boa...hlight=copy+method+buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segers909
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04-2024
ik heb een oude laptop van een vriend gekregen waar een versie van dos opstaat maar die geen cd-rom station heeft, daarom zou ik via een parralelle kabel de windows willen installeren.
nu is mijn probleem: welke versie van total(windows of norton) commander moet ik gebruiken om van windows xp naar dos 6.2 bestanden kunnen over te zetten?

groetjes
Vincent :)

vinny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bij mijn weten kun je vanuit W2000 en XP niet via een parallelle kabel bestanden overzetten. Als ik me goed herinner heb je daarvoor W95/98/ME nodig. Het heeft iets met de vereiste directe aansturing van de parallelle poort te maken.
Maar misschien dat er met pakketten als Laplink nog iets te doen is mits je een parallelle kabel hebt die er geschikt voor is. I.t.t. tot een gewone parallelle kabel heb je namelijk aan beide kanten van de kabel dezelfde connector nodig, wat bij een gewone printerkabel niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

segers909 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:20:
ik heb een oude laptop van een vriend gekregen waar een versie van dos opstaat maar die geen cd-rom station heeft, daarom zou ik via een parralelle kabel de windows willen installeren.
nu is mijn probleem: welke versie van total(windows of norton) commander moet ik gebruiken om van windows xp naar dos 6.2 bestanden kunnen over te zetten?

groetjes
Vincent :)
Als je gewoon even op de website van total commander had gekeken was je er zo achter gekomen ;)
Hier de FAQ over die poort connectie:
http://www.ghisler.com/efaqport.htm

Waar ook een linkje staat naar een parallele poort server voor DOS:
http://ghisler.fileburst.com/addons/lptdos.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Ik vroeg me af of ik Total Commander voor iets kon gebruiken, maar ik kon het niet echt goed zoeken omdat ik niet weet hoe ik deze feature zou noemen.

Ik heb een externe harde schijf waar ik dingen als installs, pictures, muziek etc bewaar.
Ik heb deze mappen ook op mijn normale HD staan, en die mappen gebruik ik regelmatig, terwijl de mappen op mijn extHD voor backup-doeleinden zijn.
Nu gebeurt het natuurlijk dat ik iets nieuws toevoeg aan deze mappen.
Als ik na een tijd ze dan terug wil back-uppen, moet ik elk nieuw bestand handmatig zoeken en selecteren, en dat is niet handig met een paar honderden pictures.

Als ik de hele folder overzet met veel van dezelfde bestanden heb ik geen keuze om de bestanden die hetzelfde zijn niet te kopieren en de nieuwe wel.

Niet om TC te dissen ofzo, maar SyncBackSE is echt ideaal om folders te "synchroniseren". Probeer hem eens uit zou ik zeggen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe kun je ook alweer naar een bestand springen door de beginletters er van in te typen (net als in windows explorer). Ik ben de toetscombinatie vergeten en kan het ook niet in de help vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
Bor de Wollef schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:41:
Hoe kun je ook alweer naar een bestand springen door de beginletters er van in te typen (net als in windows explorer). Ik ben de toetscombinatie vergeten en kan het ook niet in de help vinden.
Standaard [ctrl] + [alt] + letter, maar ik zet die altijd op [alt] + letter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
total commander is het eerste programma dat ik instaleer na een nieuwe instalatie van xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
mtenbos schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:55:
total commander is het eerste programma dat ik instaleer na een nieuwe instalatie van xp.
Bedankt voor het melden :)

Maar verder is het natuurlijk een uitermate geschikt proggie om mee te werken, maar dat hoef ik hier niet meer te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Bor de Wollef schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:41:
Bij Opties » Werking even 'Snel zoeken in hudige directory' op Alleen letters zetten :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

* bartware meldt zich ook als TC addict.
Ik kijk niet zo vaak in CSA, dus wist niet van dit topic tot ik hem net op de Frontpage zag. :)

Gebruiker sinds versie 3.51 ofzo. Toen de installatie nog op een diskette paste. (en toen we nog diskettes gebruikten ;) )
Sinds enige tijd ook geregistreerd gebruiker. Voor zo'n productiviteitstool is 34 euro een koopje!

Ter info dan de plugins die ik gebruik:
  • Anytag - Om bijv. ID3 info van mp3's in te zien
  • CanonCam - Om direct mijn foto's van mijn Ixus af te halen. Werkt naar zeggen voor de meeste Canon camera's.
  • OfficeView - om snel Word, Excel en RTF bestanden in te kunnen kijken. Heeft wel bestanden van een MSOffice installatie nodig.
  • OO.o simple viewer - idem voor OO.o bestanden. Nog niet zo goed imho.
  • WebDAV - om WebDAV te kunnen gebruiken ;)
Functies die niet direct benaderbaar zijn maar er wel inzitten, die ik veel gebruik:
  • cm_syncChangeDir - om links en rechts door eenzelfde directory structuur te lopen, gebruik ik veel op mijn werk. (toetscombo gemaakt: ctrl-shift-S)
  • cm_CopyNamesToClip - kopieer de namen van geselecteerde bestanden naar clipboard (toetscombo gemaakt: ctrl-shift-C)
Overige functionaliteit die ik veel gebruik :
  • compare directories
  • compare files
  • FTP
  • Lister
  • archieven inkijken alsof het directories zijn (jar, war, ear, zip etc) en in- en uitpakken van die bestanden
  • inzicht in grootte van directories
  • bookmarks van directories
  • Tabs! Ik heb er op mijn werk soms links er rechts wel 10 openstaan. En allemaal regelmatig nodig.
  • Zoeken, en vooral zoeken van text in bestanden! Veel beter dat het zoeken dat windows standaard aanbiedt.
En dan heb ik in dit topic al weer handige plugins gezien die ik ga uitproberen! En ik zag net op tccmd.net nog een reiser/ext23 plugin. Kortom weer meer handigheidjes.

Total Commander: Het (uitbreidbare) zwitserse zakmes voor windows! 8)

Het grote nadeel van TC vind ik dat er geen linux versie is, aangezien ik zo langzamerhand daar naar wil overstappen. Gebruik al zoveel mogelijk cross-platform software, maar helaas geen TC :'(
Ik snap wel dat het niet zo eenvoudig zal zijn, maar wellicht als ze gebruik zouden gaan maken van wxWidgets.
* bartware blijft hopen
Er is wel Krusader, maar dat is (nog) niet zo veelzijdig als TC.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23
leokennis schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:03:
[...]

Niet om TC te dissen ofzo, maar SyncBackSE is echt ideaal om folders te "synchroniseren". Probeer hem eens uit zou ik zeggen :)
Total Commander kan dit allang prima, geen enkel extra programma voor nodig. Gewoon de originele dir aan de ene kant openen, de backup dir aan de andere kant en dan Commands > Synchronize Dirs... Vervolgens ervoor zorgen dat Asymmetric*, Subdirs en by content aangevinkt zijn en het pijltje naar rechts en het niet gelijk teken aanstaan.
Als je dan compare doet, komen alle bestanden tevoorschijn die er links wel zijn en rechts niet en alle bestanden die links anders zijn dan rechts.
* Dat Asymmetric zorgt er ook nog voor dat bestanden die er in de originele dir niet meer zijn, rechts ook weggegooit worden en dat de lege directories weggegooit worden, dit is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Hahn schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:04:
[...]

Bij Opties » Werking even 'Snel zoeken in hudige directory' op Alleen letters zetten :)
Ik gebruikte altijd Letters - with search dialog, maar ik vind het irritant dat je dan niet meer zonder extra klik in de commandline kan typen, of is daar misschien een trucje voor? Ik heb de instelling nu ook maar op Alt + Letters gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Met ALT-F8 kom je in de commandline. 8)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bartware schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:01:Het grote nadeel van TC vind ik dat er geen linux versie is, aangezien ik zo langzamerhand daar naar wil overstappen. Gebruik al zoveel mogelijk cross-platform software, maar helaas geen TC :'(
Ik snap wel dat het niet zo eenvoudig zal zijn, maar wellicht als ze gebruik zouden gaan maken van wxWidgets.
* bartware blijft hopen
Er is wel Krusader, maar dat is (nog) niet zo veelzijdig als TC.
MidNight Commander :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb een probleempje met Total Commander (actuele versie 6.55a)
Vorige week heb ik een LG GSA-H12L DVD-RW/RAM brander aangeschaft en tevens een DVD-RAM schijfje. Als driver heb ik de bijgeleverde Nero INCD geïnstalleerd en ge-update naar de nieuwste versie.
Dit werkt allemaal prima in eerste instantie. DVDRAM geformatteerd naar UDF 2.0, en hij wordt door Windows (XPproSP2) netjes gezien als beschijfbaar medium.
Als ik nu echter bestand kopieer naar de schijf met Total Commander geeft hij plotseling een write protect error. Terwijl bij het kopieren met de verkenner alles wel goed gaat.

Herkent iemand dit of weet iemand waar de mogelijke oorzaak zit?

edit:
Ik heb het probleem voorlopig opgelost door voor de betreffende drive 'compatibiliteitsmode' in te schakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 10-12-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik het wachtwoord voor de FTP laten onthouden door total commander? Ik kan nergens vinden waar ik dat kan instellen.
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
Ga naar [netwerk], [ftp verbind]
Dan krijg je een scherm met je ftp verbindingen, en kan je een ftp server toevoegen wijzigen enzo. En ook een wachtwoord invoeren.
Als het goed is staan deze gegevens (versleuteld) in het .ini bestand wcx_ftp.ini

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.looij34/ftptc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt voor je tip,

Alleen is er een probleem. De laatste optie "Bewaar inhoud van alle bezochte directories" is niet in mijn window aanwezig. Onduidelijk is waarom deze optie bij u wel aanwezig is en bij mij niet. Wie weet er een antwoord op? Ik heb een licentie gekocht voor versie 6.55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:22:
Hartstikke bedankt voor je tip,

Alleen is er een probleem. De laatste optie "Bewaar inhoud van alle bezochte directories" is niet in mijn window aanwezig. Onduidelijk is waarom deze optie bij u wel aanwezig is en bij mij niet. Wie weet er een antwoord op? Ik heb een licentie gekocht voor versie 6.55.
Er is ook al een 7.0 maar dit is wel een beta. Beta 2 om precies te zijn. Zie hier.

In deze versie zit bij mij iig de optie waar Br@m het over heeft. En de licentie is voor alle versie zo ver ik weet ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
Sorry.ik heb idd hier beta 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TC 7 beta 4 is uit :)

Ik heb vandaag de tijd genomen om mijn TC even goed te customizen aangezien het niet netjes uitziet onder vista. Daarnaast is de default settings niet om aan te zien en zal het veel mensen die voor het eerst TC proberen afschrikken. :/

Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07085/TC.png.xs.jpg
Ik heb hiervoor gebruikt:
Buttonbar: X-Qute
Iconen: tcmd.xp
Lettertype: Calibri (standaard bij Vista
Verder heel veel kleine tweaks zoals het uitschakelen van splashscreen, zodat het precies werkt zoals ik wil. :P

Verder gebruik alleen een tweetal plugins.
Universal Viewer: Ingebouwde lister vind ik toch beperkt en UV kan bijvoorbeeld PSD bestanden laten zien. :P
VisualDirSize: Met CTRL+Q direct een overzicht met de grootte van elke map. Erg handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Pinata schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:02:
TC 7 beta 4 is uit :)

Ik heb vandaag de tijd genomen om mijn TC even goed te customizen aangezien het niet netjes uitziet onder vista. Daarnaast is de default settings niet om aan te zien en zal het veel mensen die voor het eerst TC proberen afschrikken. :/

[afbeelding]
Ik heb hiervoor gebruikt:
Buttonbar: X-Qute
Iconen: tcmd.xp
Lettertype: Calibri (standaard bij Vista
Verder heel veel kleine tweaks zoals het uitschakelen van splashscreen, zodat het precies werkt zoals ik wil. :P

Verder gebruik alleen een tweetal plugins.
Universal Viewer: Ingebouwde lister vind ik toch beperkt en UV kan bijvoorbeeld PSD bestanden laten zien. :P
VisualDirSize: Met CTRL+Q direct een overzicht met de grootte van elke map. Erg handig. ;)
Een simpele vraag : Is er een Windows Classic look ?? Dat is alles wat mij betreft qua eisen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hoe classic wil je het hebben :) Je kunt immers alles aanpassen zoals je zelf wil.

[ Voor 0% gewijzigd door CAP-Team op 25-02-2007 20:06 . Reden: typo ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Hej, ik wil nu ook eens TC "leren", en dan vooral als vervanger van Windows Verkenner, dus niet voor zeer geavanceerde functies maar voor verplaatsen/verwijderen/kopiëren/renamen etc. van bestanden op een zo snel en efficiënt mogelijke manier. Ik kan veel tutorials vinden, maar welke vinden jullie de beste voor een absolute beginner?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
leokennis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:09:
Hej, ik wil nu ook eens TC "leren", en dan vooral als vervanger van Windows Verkenner, dus niet voor zeer geavanceerde functies maar voor verplaatsen/verwijderen/kopiëren/renamen etc. van bestanden op een zo snel en efficiënt mogelijke manier. Ik kan veel tutorials vinden, maar welke vinden jullie de beste voor een absolute beginner?
Een tutorial is niet echt nodig imho, gebruik gewoon de hotkeys die ook in de onderste balk te zien zijn. Na een week of 2 ben je het wel gewent lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig programma dit, ik gebruik het al jaren met veel plezier, je kan het gewoon draaien vanaf een usb stick en ik neem m altijd mee naar school/werk of als ik weer een computer fix ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:26:
Prachtig programma dit, ik gebruik het al jaren met veel plezier, je kan het gewoon draaien vanaf een usb stick en ik neem m altijd mee naar school/werk of als ik weer een computer fix ergens.
idd, sinds ik een usb stick heb, heb ik hem ook geinstalleerd staan erop, want als ik wel eens iets moest kopiëren in windows dan was dat iedere keer weer een hell, allemaal schermen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment gebruik ik het alleen voor mijn fileserver, waar ik constant files over en weer zit te gooien. En dan is het heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

nou ik heb nu even 7.0 beta 4 draaien, maar kolere, wat zijn die iconen lelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04 15:49
leokennis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:09:
Hej, ik wil nu ook eens TC "leren"
Zondag 4 maart is er bij HCC Almere een lezing over TC. 10 Klusjes met Total Commander. Kijk ook hier.

Just flip the bits when you are negative...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Als ik klik op "name" of "date", dan worden alleen de bestanden gesorteerd en niet de mappen. Waar kan ik dit aanpassen? Zie het nergens staan tussen de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
kavorka schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:00:
Als ik klik op "name" of "date", dan worden alleen de bestanden gesorteerd en niet de mappen. Waar kan ik dit aanpassen? Zie het nergens staan tussen de opties.
Dat kun je doen met
code:
1
cm_SwitchDirSort

Als je bijvoorbeeld een icoontje op je bar aanmaakt met die naam kun je daarmee dat aan en uit zetten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Maverick schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:11:
[...]

Dat kun je doen met
code:
1
cm_SwitchDirSort

Als je bijvoorbeeld een icoontje op je bar aanmaakt met die naam kun je daarmee dat aan en uit zetten.
Bedankt, maar dit werkt alleen als ik op het icoontje druk (en dan alleen voor mappen en niet voor de bestanden).

Ik wil dus kunnen selecteren op datum en dat ie mappen en bestanden in 1x sorteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Bij de opties -> weergave, daar staat in het midden een optie: Sorteren van directory's 1: op naam, 2: zoals bestanden (ook op tijd). Suc6!
Ik gebruik dit programma trouwens al sinds jaren, verkenner gebruik ik sindsdien NOOIT. (Installeren via start -> uitvoeren.) :P

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
NielsNL schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:21:
Bij de opties -> weergave, daar staat in het midden een optie: Sorteren van directory's 1: op naam, 2: zoals bestanden (ook op tijd). Suc6!
Ik gebruik dit programma trouwens al sinds jaren, verkenner gebruik ik sindsdien NOOIT. (Installeren via start -> uitvoeren.) :P
Perfect, die optie zocht ik. Stom dat ik daar overheen heb gekeken. Wat bedoel je met installeren via start -> uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Vreemd probleem met Total Commander. Ik kan niks uploaden via de ingebouwde FTP-client. Met alle andere FTP programma's (WS FTP, Smart FTP) heb ik geen problemen.

Ik selecteer een bestand lokaal, druk op F5, krijg het upload-schermpje maar hij upload niks. Iemand enig idee waar dit aanligt?

edit: opgelost na "Default transfer mode" op "Default" gezet

[ Voor 9% gewijzigd door kavorka op 23-03-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
De RC1 van versie 7 is er.. http://www.ghisler.com/whatsnew.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 23-03-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
hoe kan ik in TC de extensies gewoon direct achter de filenaam krijgen net als in explorer. Vind het wat onoverzichtelijk als ik niet gelijk de extensies kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PainkillA schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
hoe kan ik in TC de extensies gewoon direct achter de filenaam krijgen net als in explorer. Vind het wat onoverzichtelijk als ik niet gelijk de extensies kan zien.
Is toch handig dat je op Extensie kan sorteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
PainkillA schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
Ja kan wel (natuurlijk wel :Y ), in het engels ingesteld is dat als volgt te vinden: configuration | options | display | tabstops | directly after filename.

[ Voor 3% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 16-04-2007 14:58 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7.0 final is ook nu gereleased! :)
http://www.ghisler.com/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Nice, heb hem ff gedownload. Op het eerste gezicht weinig veranderd.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
ik miste nog wat in de startpost:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Midnight_Commander

de linux variant, ik heb namelijk een hekel aan X, (op een server moet je geen grafische sjit hebben, vind ik). maar commandline browsen vind ik ook niet echt tof, dus gebruik ik altijd mc!

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Japidoff schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:38:
ik miste nog wat in de startpost:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Midnight_Commander

de linux variant, ik heb namelijk een hekel aan X, (op een server moet je geen grafische sjit hebben, vind ik). maar commandline browsen vind ik ook niet echt tof, dus gebruik ik altijd mc!
Jij mag 3 keer raden wat ik als eerste install op mijn FreeBSD bakkies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

urk_forever schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:33:
Nice, heb hem ff gedownload. Op het eerste gezicht weinig veranderd.
Mwoah met wat tweaken ziet ie er toch al stukken beter uit, ook qua functionaliteit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/totalcmd7.png

En dat gewoon onder XP :P

[ Voor 4% gewijzigd door CAP-Team op 08-06-2007 21:17 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb mijn TC ook maar eens geupdate. Paar kleine tweaks gedaan en het ziet er weer goed uit. 8)
Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07236/total_commander.PNG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
@Cap-team & Pinata, ziet er mooi uit, kunnen jullie zeggen wat je ongeveer getweakd hebt??

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel leuk hoe iedereen TC anders inricht, zelf ga ik voor qua buttons zo minimaal als mogelijk, en qua file-layout enkel de bestandnamen en de bestandsgrootte in megabytes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ook images mounten met TC zodat ik m als vervanging kan gebruiken voor Alcahol 120%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:44:
Kan ik ook images mounten met TC zodat ik m als vervanging kan gebruiken voor Alcahol 120%?
Je kan met de iso plugin wel cd images gebruiken als archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Voor het mounten kan je ook Daemon Tools gebruiken. Let wel op, tegenwoordig zit er Spyware/Adware bij Daemon Tools!

Hail to the king baby!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste