De eerste bugfix van 7 is al weer uit.
ja lol, hebben ze 5 RC's gehad dan een final en een week na de final alweer een update

en 3 beta's 
Zou je idd verwachten dat er wel genoeg getest is, maar blijkbaar nu het "grote" publiek het gebruikt toch nog een paar bugjes gevonden.
Zou je idd verwachten dat er wel genoeg getest is, maar blijkbaar nu het "grote" publiek het gebruikt toch nog een paar bugjes gevonden.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
tja, dat heb je met bijna alle software wel. Shit happens. Wel goed dat ghisler nu zo snel met een nieuwe versie komt
De synchronisatiefunctie bij Total Comander, kan dat ook automatisch (als ik een USB-stick in het daarvoor bestemde gat stop)? TC op background?
En zo nee, welk programma kan dat wel?
[ Voor 3% gewijzigd door twooggy op 27-06-2007 18:00 ]
Verwijderd
De iso plugin werkt bij mij niet meer. Als ik een RaR met een ISO bestand erin wil uitpakken, verwijst hij me door naar het plugin menu. Weet iemand wat dat is?
Ik gebruik voor syncen Second Copy, maar er zijn nog een aantal andere progjes te vinden die gratis zijntwooggy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:32:
De synchronisatiefunctie bij Total Comander, kan dat ook automatisch (als ik een USB-stick in het daarvoor bestemde gat stop)? TC op background?
Verwijderd
Wat me overigens wel erg stoort aan TC is dat ik niet een sortering per map kan laten onthouden. Windows Verkenner doet dit standaard.
ik vind dat juist een enorm voordeel, en dan nog de sortering aanpassen is met een simpele sneltoets zo veranderdVerwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:04:
Wat me overigens wel erg stoort aan TC is dat ik niet een sortering per map kan laten onthouden. Windows Verkenner doet dit standaard.
offtopic:
het is handiger om voortaan de edit knop te gebruiken als je de laatste bent die heeft gereageerd in het topic
het is handiger om voortaan de edit knop te gebruiken als je de laatste bent die heeft gereageerd in het topic
Verwijderd
Ik heb maar 1 map die anders moet worden gesorteerd dan de rest, dus voor mij is het irritantErkens schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:46:
[...]
ik vind dat juist een enorm voordeel, en dan nog de sortering aanpassen is met een simpele sneltoets zo veranderd
offtopic:
Als het slechts 1 map is dan valt het toch wel mee? iig niet echt iets waar veel mensen "last" van hebben
Volgens mij kan het wel als je een tablad aanmaakt (CTRL-T).Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:37:
[...]
Ik heb maar 1 map die anders moet worden gesorteerd dan de rest, dus voor mij is het irritant
Dat tabblad kan je sorteren zoals je wil volgens mij en heeft geen effect op de andere tabbladen.
Gaat het steeds om hetzelfde tabblad dan kan je dat tabblad vast zetten.
Verwijderd
Nice, hier kan ik wat meetheBandit schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:37:
[...]
Volgens mij kan het wel als je een tablad aanmaakt (CTRL-T).
Dat tabblad kan je sorteren zoals je wil volgens mij en heeft geen effect op de andere tabbladen.
Gaat het steeds om hetzelfde tabblad dan kan je dat tabblad vast zetten.
Verwijderd
Niet zo lang geleden van ik van XP overgestapt op Vista.
Nu is het algemeen bekend dat de Vista file-transfer-engine niet optimaal is. Dit zou met Total Commander beter moeten werken, echter is mijn pc vrijwel onbruikbaar tijdens een file-move met TCMD. Het betreft hier geen dichtslippen van de CPU...
Nu is het algemeen bekend dat de Vista file-transfer-engine niet optimaal is. Dit zou met Total Commander beter moeten werken, echter is mijn pc vrijwel onbruikbaar tijdens een file-move met TCMD. Het betreft hier geen dichtslippen van de CPU...
Gebruikt TC ook niet de file transfer engine van XP dan? Misschien kan je wat meer informatie geven over de problemen die Vista heeft?
Hail to the king baby!
Verwijderd
Het verplaatsen van bestanden met TC werkt naar behoren, echter bevriest de rest van het systeem, alsof het moet wachten tot de harddisk weer beschikbaar is. Normaliter zou de harddisk beschikbaarheid gedeeld moeten zijn, maar het lijkt alsof TC deze nu compleet vasthoudt totdat de actie voltooid is.
Heb je dit ook als je bestanden kopieert zonder gebruik te maken van TC?
Hail to the king baby!
Verwijderd
De oude trouwe Norton CommanderDJSmiley schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:42:
Waarom er geen eerder topic is?
Omdat de huidige generatie 't een kutprogramma vind.... Alle stagaires die ik zie kennen alleen verkenner en hebben de dos-tijd nieteens meegemaakt.
Als "oudje" die met DOS is opgegroeid (win3.1 zoog en 95 bestond nog niet) is Norton net zo basic als DOS zelf, en dan is de overstap naar total commander geen punt.
Overigens is er ook een officiele Norton commander voor windows, maar die kon niet meer tippen aan Total Commander (Toen nog windows commander)
Dat was pas een handigheid van dos en ik had geen shell nodig zoals dosshell of dat goedkope neomenu wat toen als vervanger voor Windows 2 diende.
Vanuit de NC wat 92 KB conventionele memory kostte (wie kent het woord nog?) had ik noh 511 KB vrij op mijn 486 en nog 19 MB, maar niet in NC want dat was DOS.
DOS4GW executables bestonden toen nog niet en waren nog niet echt in, maar met Qemm kwam je heel ver (Quarterdeck Extended memory manager (uit mijn hoofd)).
Windows 3.11 stond op mijn 486 die ik in 1995 kocht. Dat was een 486DX100 en ik stak iedereen de loef af met het dure apparaat. Die 486 heeft ook nog Windows 95 mogen meemaken.
Goede oude tijd
Zeg maar dat die stagiaires het niet weten waar ze het over hebben. Ik prefereer Total Commander ver boven Explorer :shock:
Verwijderd
Nee vreemd genoeg nieturk_forever schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:12:
Heb je dit ook als je bestanden kopieert zonder gebruik te maken van TC?

Hoe heb je de copy settings staan dan?
Hail to the king baby!
Ik heb op Total Commander vaak ook een raar bugje dat hij bepaalde files niet wou uplaoden? Bij bleef steeds hangen op 100%...
En dat gebeurt op Windows XP Pro.
Op Vista heb ik er geen problemen mee gehad tot nu toe.
bekende bug?
En dat gebeurt op Windows XP Pro.
Op Vista heb ik er geen problemen mee gehad tot nu toe.
bekende bug?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Inclusief die bugs is het alsnog beter dan explorer, maar het is wel lastig, want 100% is 100%, dus dat vind ik dan een erg lame bug 
@tweakernick: Ook Aero kun je een kleurtje geven

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 00:26 ]
Verwijderd
Update Verwijderd in "Vista en bestanden verplaatsen" gedraaid, geeft ietsje meer performance.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:48:
Overigens gebeurt dit enkel bij file transfers over mijn LAN
Tja, maar echt een andere look geven die andere kleuren ook nietVerwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:25:
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 20:16 ]
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar Total Commander gebruikers die de Verkenner-wismethode hebben aangevinkt en waarom
Ik niet, mijn deletes gaan snel zat
Trouwens, over die bug op 100% dat heb ik ook wel eens gehad. Is dat soms bij copy acties over het netwerk? Dan wacht hij ws nog op een antwoord van de andere pc wat even op zich laat wachten.
Trouwens, over die bug op 100% dat heb ik ook wel eens gehad. Is dat soms bij copy acties over het netwerk? Dan wacht hij ws nog op een antwoord van de andere pc wat even op zich laat wachten.
Hail to the king baby!
Verwijderd
Ja over netwerk inderdaad!urk_forever schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:32:
Is dat soms bij copy acties over het netwerk? Dan wacht hij ws nog op een antwoord van de andere pc wat even op zich laat wachten.
Hoe heb je het opgelost?
Uuuh, niet. Als je in een domein hangt gaat het trouwens beter. Ik denk dat dat aan de DNS ligt die dan gebruikt wordt.
Hail to the king baby!
Verwijderd
Ik had laatst een hele leuk wat dat betreft!Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:05:
Ik ben benieuwd naar Total Commander gebruikers die de Verkenner-wismethode hebben aangevinkt en waarom
Ik wou C:\Recycler weggooien, dus ik druk op delete, en hij gooit het weg. Na een paar minuten was hij nog niet klaar, en wat bleek: Als ik C:\Recycler weggooi, komt dat als een bestandje in C:\Recycler. Hij gooit de inhoud van de prullenbak dus weg in een nieuwe prullenbak. Hij maakte dus elke keer een nieuwe C:\Recycler map aan, wat een infinitive loop gaf!
Verwijderd
Top proggie. Gebruik het sinds ik op mijn stage de systeembeheerder heb zien gebruiken (voornamelijk voor FTP maar toch). Ik ben zelf niet echt FTP intensief (utorrent ftw) maar 2 panels, rename tool, copy/paste, tabs, bookmarks etc maakt het toch echt reuze handig.
Sinds kort ook ontdekt dat je met Shift + Alt + Enter/Return ook in details view de grootte van mappen kan aflezen (kost wel wat tijd voor processing afhankelijk van de mappen), echt reuze handig.
Sinds kort ook ontdekt dat je met Shift + Alt + Enter/Return ook in details view de grootte van mappen kan aflezen (kost wel wat tijd voor processing afhankelijk van de mappen), echt reuze handig.
Is er een speciale reden om het wel/niet te doen? Ik zie het verschil niet zo 1 2 3. Even een gerelateerde vraag: windows delete dingen standaard niet echt "definitief". Er zijn wel (freeware) programmas die dat wel doen. Is dat ook zoiets met TC delete functies?Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:05:
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 16:17 ]
Verwijderd
Hey, Shift + Alt + Enter is een goede! Ik gebruikte zelf eerst altijd "spatie" op alle mappen, maar dit gaat in één keer. Top!
Na CLImate en Diskmaster op de Amiga ben ik via DOS en NC uiteindelijk door windows 95 bij total commander terechtgekomen. Eigenlijk snap ik niet hoe mensen om kunnen gaan met de ingebouwde explorer... wat een ramp is dat zeg. Bedankt trouwens voor de wredige tip van die TC burner
http://dietmertan.com/
Verwijderd
Alleen jammer van dat gebrek aan Unicode support. Rename tool werkt niet bij bijv. Japanese file names. Kan ze nu niet renamen. Tsk tsk. Voor dat probleem misschien toch maar een andere software gebruiken dan.
Verwijderd
@seiruu als je de instellingen standaard laat staan dan delete TC naar de prullenbak en met Shift+Delete gooit hij ze echt weg
kun je uitvinken onder opties>Copy/Delete>F8/Del deletes to recycle bin(Shift=Directly)
kun je uitvinken onder opties>Copy/Delete>F8/Del deletes to recycle bin(Shift=Directly)
Heel leuk dit apart topic op Tweakers.
Zelf ben ik een enthousiast gebruiker van TC. Zo zeer zelfs dat ik er lezingen over geef en artikelen over schrijf. Ook heb ik meegewerkt aan de NL-vertaling van TC.
Ik wil jullie graag attent maken op het NL-forum van Ghisler zelf. Ook op mijn eigen site waar de presentaties en artikelen, na registratie, te downloaden zijn.
Ook verzamel ik daar tips van mijzelf en van anderen. Dus wanneer je daar iets voor hebt, dan hou ik mij aanbevolen.
Groetjes/
______/Rein
Zelf ben ik een enthousiast gebruiker van TC. Zo zeer zelfs dat ik er lezingen over geef en artikelen over schrijf. Ook heb ik meegewerkt aan de NL-vertaling van TC.
Ik wil jullie graag attent maken op het NL-forum van Ghisler zelf. Ook op mijn eigen site waar de presentaties en artikelen, na registratie, te downloaden zijn.
Ook verzamel ik daar tips van mijzelf en van anderen. Dus wanneer je daar iets voor hebt, dan hou ik mij aanbevolen.
Groetjes/
______/Rein
Just flip the bits when you are negative...
Oude vraag maar misschien wordt een antwoord nog op prijs gesteld.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:34:
Is het mogelijk in TC een bestand te "legen" ? Als ik een televisie-serie bekeken heb, gooi ik deze vaak niet weg om zo te voorkomen dat ik 2x dezelfde aflevering bekijk. Ik vroeg me dus af of het niet mogelijk is dit bestand te legen, dat het dus 0 bytes word.
Je kunt op de commandoregel intikken: "echo al gezien > <Ctrl-Enter>". Ctrl-Enter kopieert de bestandsnaam die onder de cursor staat naar de commandoregel (<Ctrl-Shift-Enter> idem maar met pad). Ook zou je een knop daarvoor kunnen maken met de opdracht: echo al gezien > naam van het bestand. Dat gaat zeer snel.
Het ziet er dan zo uit:

Groetjes/
______/Rein
Verwijderd
Jij bent de man!PureYoung schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:37:
Heel leuk dit apart topic op Tweakers.![]()
Groetjes/
______/Rein
I love NC in the past

De mooie blauwe interface was een preacht oplossing voor DOS. Ik goochelde er alles mee klaar,
Verwijderd
Ik heb een vraag over printen van een directory tree:
kan ik het resultaat er ook in één keer als een tekstbestand uit krijgen, om het bijvoorbeeld als een inhoudsopgave te gebruiken in een ander document?
kan ik het resultaat er ook in één keer als een tekstbestand uit krijgen, om het bijvoorbeeld als een inhoudsopgave te gebruiken in een ander document?
Ik krijg het niet voor elkaar om de interne unrar te gebruiken. Zolang ik bij de options bij RAR Packer niets heb opgegeven begint hij te zeuren over een external packer als ik wil unrarren, terwijl ik die juist niet wil gebruiken. Ik heb de unrar.dll in totalcmd dir al geupdate met de laatste versie maar dat helpt niet.
Ik zou namelijk graag meerdere rar files tegelijk uitpakken en dit dient dan standaard op de achtergrond te gebeuren. Als ik nu bijvoorbeeld WinRAR instel, dan kan ik tijdens het unrarren niet meer verder werken in Totalcmd. WinRAR schermpje komt naar voren waarop je vervolgens wel op background kan klikken maar dan staat er vervolgens nog een voortgangsbalkje van totalcmd waarbij je alleen op cancel kan klikken.
Ik zou namelijk graag meerdere rar files tegelijk uitpakken en dit dient dan standaard op de achtergrond te gebeuren. Als ik nu bijvoorbeeld WinRAR instel, dan kan ik tijdens het unrarren niet meer verder werken in Totalcmd. WinRAR schermpje komt naar voren waarop je vervolgens wel op background kan klikken maar dan staat er vervolgens nog een voortgangsbalkje van totalcmd waarbij je alleen op cancel kan klikken.
edit:
ik had die meuktrackerpost dus gemist, my bad
meuk: Total Commander 7.03
...wil ik hier even vermelden dat Total Commander 7.03 sinds een paar dagen uit is.
Een enorme lijst met bugfixes en nieuwigheden die ik hier niet wil herhalen.
Total Commander website
nevermind
ik had die meuktrackerpost dus gemist, my bad

meuk: Total Commander 7.03
...wil ik hier even vermelden dat Total Commander 7.03 sinds een paar dagen uit is.
Een enorme lijst met bugfixes en nieuwigheden die ik hier niet wil herhalen.
Total Commander website
nevermind
[ Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 27-04-2008 22:50 ]
het (dos)commando TREE kan je ook naar een doc laten gaan
open cmd prompt , ga naar de schijf/dir die je wil laten zien...
>tree /?
Geeft de mapstructuur van een station of pad grafisch weer.
TREE [station:][pad] [/F] [/A]
/F De namen van de bestanden in alle mappen weergeven.
/A ASCII in plaats van uitgebreide tekenset gebruiken.
tree > tree.txt en je hebt alles in een txt bestand....
open cmd prompt , ga naar de schijf/dir die je wil laten zien...
>tree /?
Geeft de mapstructuur van een station of pad grafisch weer.
TREE [station:][pad] [/F] [/A]
/F De namen van de bestanden in alle mappen weergeven.
/A ASCII in plaats van uitgebreide tekenset gebruiken.
tree > tree.txt en je hebt alles in een txt bestand....
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:48:
Ik heb een vraag over printen van een directory tree:
Versie 7.04 is uit. Belangrijkste verbetering: ondersteuning voor versleutelde zip-bestanden.
[ Voor 44% gewijzigd door Drobanir op 31-07-2008 21:27 ]
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Versie 7.04a is uit. Versie 7.04 bevatte een ernstige fout.
Nog steeds geen automatische update of in ieder geval een notification. Dat is toch eigenlijk een puntje dat 2008 niet meer kan. Niet iedere gebruiker kijkt dagelijks op ghisler.com of of de t.net meuktracker immers.
Verder ben ik al jaren geregistreerde, enthousiaste en tevreden TC gebruiker
Heb je je niet aangemeld voor de mailing list van Total Commander?Henk007 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:45:
Nog steeds geen automatische update of in ieder geval een notification. Dat is toch eigenlijk een puntje dat 2008 niet meer kan. Niet iedere gebruiker kijkt dagelijks op ghisler.com of of de t.net meuktracker immers.
The Total Commander newsletter informs you about new Total Commander versions, and about changes of the Total Commander WWW site.
Zou liever een update functie ziennovice.tweaker schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:53:
[...]
Heb je je niet aangemeld voor de mailing list van Total Commander?
[...]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Die update functie heb ik nu ook :-)
En een abbo op de nieuwsbrief..
En een abbo op de nieuwsbrief..
Een lijstje met bevestigde verbeteringen aan versie 7.5 staat hier. Het valt me op hoelang de ondersteuning voor unicode uiteindelijk gekost heeft, meende hier vorig jaar zomer ook al wat over gelezen te hebben. Het belangrijkste aan 7.5 vind ik de categorisatie van FTP accounts.
Wellicht wel logisch als je beseft dat een groot deel van de applicatie ervoor herschreven moest worden, terwijl Christian Ghisler dit in zijn eentje doet en naar hij eens gezegd heeft 90% van zijn tijd kwijt is aan support en administratieve zaken.wheeler schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:44:
Het valt me op hoelang de ondersteuning voor unicode uiteindelijk gekost heeft, meende hier vorig jaar zomer ook al wat over gelezen te hebben.
Bijna correct
Zijn broer doet de administratieve zaken, Christian zelf is verantwoordelijk voor programmeren en support. Op zich wel fantastisch dat 2 mensen hun brood met dit programma verdienen zonder bij elke versie opnieuw licentiekosten te vragen.
Bijna correctwheeler schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:21:
Bijna correctZijn broer doet de administratieve zaken
ghisler(Author) schreef op maandag 14 juni 2004:
Well, the problem with this "little feature" feature is that it is only one of several 100 features! 90% of my time is taken for support and administrative tasks, so little time remains for programming, therefore I have to concentrate on the most wished features...
Begrijp je het nu?ghisler(Author) schreef op dinsdag 27 februari 2007:
Actually we send out CDs on Mondays and Thursdays, so there is no time for programming. Tuesday, Wednesday, Friday and Sunday morning are reserved for programming. The afternoons are for administrative work: Forums, E-mails, resellers etc. Saturday is normaly my free day.
bedankt voor deze inside info, zo diep las ik het forum nooit 
edit: aan de andere kant snap ik ook niet waarom de programmeur zich zo bezig moet houden met het versturen van cd's. Ik heb bij mijn licentie ook een cd'tje gekregen maar die is gewoon de cd-archief map ingegaan. Beetje zonde van zijn kostbare tijd lijkt mij...
edit: aan de andere kant snap ik ook niet waarom de programmeur zich zo bezig moet houden met het versturen van cd's. Ik heb bij mijn licentie ook een cd'tje gekregen maar die is gewoon de cd-archief map ingegaan. Beetje zonde van zijn kostbare tijd lijkt mij...
[ Voor 67% gewijzigd door wheeler op 11-08-2008 09:04 ]
Maverick schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:59:
[list]
• Wat is de laatste versie, hoe voelt de nieuwste Beta versie
• ..
• Wat kan er nog meer in de Topicstart, suggesties welkom
TS updaten:Maverick schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:59:
http://www.ghisler.com/ - Officiele TC site.
http://www.ghisler.ch/board/ - Officiele forum
http://www.totalcmd.net/ - Site met ontiegelijk veel plugins voor total commander
meuktracker: Total Commander 6.54 public beta 3 - Laatste meuktracker vermelding
Laatste meuktracker vermelding
TS erbij:
http://www.ghisler.com/wiki/ - Officiele wiki
Verwijderd
Ik krijg vaak bij het verplaatsen of kopieren van bestanden een popup met de melding bestand Thumbs.db heeft het kenmerk VERBORGEN of SYSTEEM of bestand x heeft het kenmerk alleen lezen waarop ik dus actief een akkoord moet geven. Graag zou ik dit default op ja hebben. Geen idee hoe en of dat kan.
Suggesties?
Suggesties?
Configuration->Options->Misc->Get confirmation beforeVerwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:54:
Ik krijg vaak bij het verplaatsen of kopieren van bestanden een popup met de melding bestand Thumbs.db heeft het kenmerk VERBORGEN of SYSTEEM of bestand x heeft het kenmerk alleen lezen waarop ik dus actief een akkoord moet geven. Graag zou ik dit default op ja hebben. Geen idee hoe en of dat kan.
Suggesties?
- Overwriting/Deleting read-only files
- Overwriting/Deleting hidden/system files
volledig mee eensom3ega schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:42:
Total Commander is 1 van de weinige tools waarvoor ik een licentie heb gekocht.. Waarom?
Ik heb Total Commander al vanaf het prille begin. Mijn licentie is nog steeds geldig , dus geen licentie ugdate gezeik (bijbetalen) ..
Ik vind dat de maker van dit programma best wel een vergoeding mag hebben voor dit mooie stukje programmatuur..
En zeg nou zelf ...28 Euro voor zo'n programma is toch eigenlijk niets..
ps : TS , misschien licentie voorwaarden er bij zetten. programma is zonder licenties ook 100% werkbaar , maar voor 28 euro heb je een everlasting licence
Voor studenten is het overigens maar 21 euro
Weet iemand een fatsoenlijke manier om Total Commander onder Windows 7 te gebruiken? 't Zal wel hetzelfde probleem zijn in Vista, maar door de UAC wordt het bestandsbeheer knap irritant in Windows 7. Ik wil niet heel UAC uitzetten, maar alleen voor Total Commander zou wel erg fijn zijn. Want steeds als ik nu een bestand wil kopiëren naar b.v. Program Files moet ik weer een paar popups wegklikken. En TC draaien als admin betekent elke keer als TC start een popup wegklikken.
Ik heb een workaround geprobeerd waarmee je een geplande taak uitvoerde die admin rechten heeft, maar het nadeel daarvan was dat Total Commander dan dubbel in de taakbalk komt te staan (op deze manier dus).
Heb nu ook de 'Compatibility Administrator' geprobeerd, wat onder Vista goed schijnt te werken, maar onder Windows 7 krijg ik nog steeds gewoon een UAC-melding bij het opstarten.
Ik heb een workaround geprobeerd waarmee je een geplande taak uitvoerde die admin rechten heeft, maar het nadeel daarvan was dat Total Commander dan dubbel in de taakbalk komt te staan (op deze manier dus).
Heb nu ook de 'Compatibility Administrator' geprobeerd, wat onder Vista goed schijnt te werken, maar onder Windows 7 krijg ik nog steeds gewoon een UAC-melding bij het opstarten.
Inmiddels is public beta 6 van Total Commander 7.50 al een weekje uit.
Zijn jullie hier al mee aan het testen geweest?
Nieuwigheden:
- Nieuwe Crumb-bar, soort van dropdown menu zodat je door de boomstructuur van je computer kunt bladeren
- FTP verbindingen kunnen beveiligd worden
- iconen voor de drive list
- In de knoppenbalk kun je nu ook drop-down menu's maken
Zijn jullie hier al mee aan het testen geweest?
Nieuwigheden:
- Nieuwe Crumb-bar, soort van dropdown menu zodat je door de boomstructuur van je computer kunt bladeren
- FTP verbindingen kunnen beveiligd worden
- iconen voor de drive list
- In de knoppenbalk kun je nu ook drop-down menu's maken
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Iets dat ik nog altijd mis bij Total Commander, ook bij de nieuwe versie, is ondersteuning voor het bureaublad en 'mijn documenten', beide speciale mappen genoemd in Windows.
Thuis is 'mijn documenten' gekoppeld aan een driveletter, zodat ik niet veel probleem heb hiermee. Op het werk is dit anders en ben ik verplicht om via favorieten naar 'mijn documenten' te navigeren. Het bureaublad kan wel geopend worden via opdracht > bureaublad openen maar de functionaliteit is ontzettend beperkt.
Zolang Ghisler hier geen gemakkelijke oplossing voor biedt, hoe lossen jullie dit probleem op?
Thuis is 'mijn documenten' gekoppeld aan een driveletter, zodat ik niet veel probleem heb hiermee. Op het werk is dit anders en ben ik verplicht om via favorieten naar 'mijn documenten' te navigeren. Het bureaublad kan wel geopend worden via opdracht > bureaublad openen maar de functionaliteit is ontzettend beperkt.
Zolang Ghisler hier geen gemakkelijke oplossing voor biedt, hoe lossen jullie dit probleem op?
Je kunt toch via dubbelklik op directorybalk een favoriet aanmaken voor c:\documents and settings\user\Mijn Documenten
Ikzelf heb een paar tabs gereserveerd waaronder Documents en Pictures. Rechtermuis op tab en dan Lock Tab kiezen.
brommer schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:26:
Iets dat ik nog altijd mis bij Total Commander, ook bij de nieuwe versie, is ondersteuning voor het bureaublad en 'mijn documenten', beide speciale mappen genoemd in Windows.
code:
1
| cd %$PERSONAL% |
[ Voor 92% gewijzigd door novice.tweaker op 27-09-2009 12:57 ]
Geniaal! Die kun je dus ook als favoriet toevoegen in een portable USB installatie van TC, zodat je waar dan ook automatisch naar de juiste directory kunt gaan.
edt:
uiteraard staat het gewoon in de documentatie, maar wie leest die helemaal?
Bij whatsnew vanaf versie 6.50:
New pseudo environment variables supported in path names, pointing to locations of virtual folders:
%$APPDATA%, %$DESKTOP%, %$PERSONAL% (My Documents), %$PROGRAMS%, %$STARTMENU%, %$FONTS%, %$STARTUP% (use lowercase to access env vars with these names)
[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 27-09-2009 13:01 ]
Ik heb een vraag over navigeren. Als ik in Total Commander werk en ik wil naar een map genaamd Bureaublad bijvoorbeeld dan wil ik bu typen zodat de focus op de map bureaublad ligt en alleen op enter hoef te drukken. Nu moet ik of met de muis of met de pijltjes toetsen of via de commandline naar de desbetreffende map gaan.
Dus is het in Total Commander mogelijk net als in de verkenner de eerste paar letters van een map te typen zodat de focus naar die map gaat? Dat zou het navigeren een stuk sneller maken.
Dus is het in Total Commander mogelijk net als in de verkenner de eerste paar letters van een map te typen zodat de focus naar die map gaat? Dat zou het navigeren een stuk sneller maken.
ctrl+shift => typen maar!magnifor schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:35:
Maar die kan je ook aanpassen: Configuratie->Options->Quick Search
Heel erg bedanktErkens schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:37:
[...]
ctrl+shift => typen maar!
Maar die kan je ook aanpassen: Configuratie->Options->Quick Search
Wat ik zoek is een functie om de naam van een bestand of directory snel te kunnen wijzigen. Ik zoek 'm op met de quick search en wil vervolgens de naam wijzigen. Hoe dat ik dat in godsnaam?
Zoeken met quicksearch --> Shift + F6smeerbartje schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:39:
Wat ik zoek is een functie om de naam van een bestand of directory snel te kunnen wijzigen. Ik zoek 'm op met de quick search en wil vervolgens de naam wijzigen. Hoe dat ik dat in godsnaam?
Toen ik jaren geleden TC kocht kreeg ik deze geloof ik op floppy met de volgende Quick reference. Nu zie ik vaak wat standaard vragen voorbij komen, vooral over shortcuts eigenlijk. Dus bij deze de Quick reference digitaal, heb het formaat niet aangepast na inscannen. Zeker iets wat in de TS mag.

(clickable voor groot)

(clickable voor groot)
[ Voor 50% gewijzigd door Graham op 03-10-2009 15:11 . Reden: quick reference ]
Om snel te hernoemen kun je ook een eigen gedefinieerde toets(combinatie) configureren, bv. F2 (zoals standaard in de Verkenner): Configuratie --> Diversen --> Toetsencombinaties herdefiniëren, met opdracht "cm_RenameOnly".
Ik kom een beetje laat maar heel erg bedankt hiervoor. Dit is ongeveer hetgeen ik zocht.
Alleen spijtig dat dit niet kan toegevoegd worden aan de drive-letter balk. Ik heb namelijk geen favorietenbalk en verkies naar een locatie te navigeren door middel van de muis. (Voor bewerkingen verkies ik het toetsenbord.)
@smeerbaltje.
Mijn belangrijkste functie-toetsen staan als volgt, meer in lijn met andere programma's,
- F2: eenvoudig hernoemen. De selectiemanier in TC is sowieso zalig. Eerst enkel naam, dan naam met extensie en nog een stap verder, bijvoorbeeld na zoeken en dan 'naar bestandslijst', het volledig pad!
- F3: zoeken. Zoals ook bijvoorbeeld in Opera en IE8.
- F4: lister. Ooit op mainframe gewerkt en was geloof ik ook F4 om details te tonen.
Wil je onder Win7 in TC bv. snel naar de bibliotheken kunnen navigeren, doe het dan als volgt:
TC > Opdracht > Bureaublad.
Bureaublad opent, maar daar zie je ook de mappen:
TC > Opdracht > Bureaublad.
Bureaublad opent, maar daar zie je ook de mappen:
- Bibliotheken
- Netwerk
- Thuisgroep
- etc....
ff een ouwetje omhoog halen... Ik maak gebruik van de drive buttons boven de twee directory vensters. Dit zijn lokale schijven of netwerkschijven met een schijfletter. Hoe kan ik daar een link toevoegen naar een netwerkmap die geen schijfletter heeft?
Als je er echt geen schijfletter aan kunt hangen (wat ik altijd deed), dan kan het niet. Wel kun je een willekeurige map aan de directory hotlist toevoegen. (das dat sterretje boven de lijst, ook met ctrl d op te roepen.)
Je kunt mappen overigens ook aan de button bar toevoegen, das die een hoger dan je drivebar.
Je kunt mappen overigens ook aan de button bar toevoegen, das die een hoger dan je drivebar.
[ Voor 17% gewijzigd door Maverick op 04-01-2011 11:06 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ohja doe ik dat wel, thx!Maverick schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:05:
Verwijderd
Bestaat er een manier of plugin om een drive letter te koppelen aan windows 7 of 8 libraries binnen total commander. Momenteel doe ik het telkens via command - open desktop folder. Ik vind dat erg omslachtig.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 08:40 ]
met subst?
Voorbeeld:
Voorbeeld:
code:
1
| subst h: "c:\Documenten\Mijn afbeeldingen" |
En handig is om dan bv je A: drive daaraan te koppelen. Grote kans dat er toch geen floppydrive meer in je pc zit en dan heb je de link naar je documenten helemaal links staan.
... en gaat over tot de orde van de dag
Verwijderd
Ja dat heb ik geprobeerd maar dat werkt niet. Ik rijg de libraries wel te zien maar kan ze dan niet openen. C:\Users\User\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries Ik wil namelijk alles onder een drive letter hebben.Canard schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:50:
met subst?
Voorbeeld:
code:
1 subst h: "c:\Documenten\Mijn afbeeldingen"
Daarnaast houwt hij dat niet vast na een herstart. Ik kan dan wel een batchfile maken. Dan moet ik 3 drive letters vrij houden voor de afzonderlijke harde mappings.
Ok, misschien al je libraries verplaatsen naar één dir? En die dir koppelen met subst. Dit kun je in een batchfile plaatsen en in de map Opstarten zetten.
Wellicht is het al benoemd, in dat geval ben ik kennelijk incapabel om een zoekterm te verzinnen die zoekresultaten biedt. Ik ben op zoek naar een tool waarmee ik inzichtelijk kan krijgen welke bestanden in een directory op inhoudelijk niveau een hyperlink bevatten. Is dit iets wat Total Commander kan doen? Het zou fantastisch zijn als de tool de resultaten in een lijst kan verwerken dat overzichtelijk weergeeft welk bestand een hyperlink bevat, wat de hyperlink is en mogelijk zelfs de mogelijkheid biedt om de hyperlinks automatisch te wijzigen (dit is misschien wel te veel gevraagd).
Mocht het niet lukken met Total Commander (las toevallig dit topic, ken het niet goed) kun je het ook met Notepad++ proberen:DJOEZZZZ schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:30:
Wellicht is het al benoemd, in dat geval ben ik kennelijk incapabel om een zoekterm te verzinnen die zoekresultaten biedt. Ik ben op zoek naar een tool waarmee ik inzichtelijk kan krijgen welke bestanden in een directory op inhoudelijk niveau een hyperlink bevatten. Is dit iets wat Total Commander kan doen? Het zou fantastisch zijn als de tool de resultaten in een lijst kan verwerken dat overzichtelijk weergeeft welk bestand een hyperlink bevat, wat de hyperlink is en mogelijk zelfs de mogelijkheid biedt om de hyperlinks automatisch te wijzigen (dit is misschien wel te veel gevraagd).
https://www.google.nl/sea...ei=vpvOV4qcIKzH8AeNxZ_ADw
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Je vermeldt niet om wat voor bestanden het gaat. Tekstbestanden, zoals bv TXT en HTML, zal wel lukken, maar bv Office documenten en PDF's wordt een heel ander verhaal.DJOEZZZZ schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:30:
Het is uiteindelijk het bestandstype, en de tools die je daarvoor hebt, wat vooral bepaalt of het mogelijk is.
Klopt. Ik heb het inderdaad niet vermeld. Het zal voornamelijk om Word docs en Pdf's zal gaan. Jij zegt dus eigenlijk dat Total Commander mij hier niet, dan wel minder goed mee kan helpen?downtime schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:11:
[...]
Je vermeldt niet om wat voor bestanden het gaat. Tekstbestanden, zoals bv TXT en HTML, zal wel lukken, maar bv Office documenten en PDF's wordt een heel ander verhaal.
Het is uiteindelijk het bestandstype, en de tools die je daarvoor hebt, wat vooral bepaalt of het mogelijk is.
Dat klopt. Total Commander doet bestandsbeheer maar doet maar weinig met data (de inhoud van bestanden). Misschien dat er plug-ins zijn die het kunnen maar ik betwijfel het.DJOEZZZZ schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:21:
[...]
Klopt. Ik heb het inderdaad niet vermeld. Het zal voornamelijk om Word docs en Pdf's zal gaan. Jij zegt dus eigenlijk dat Total Commander mij hier niet, dan wel minder goed mee kan helpen?
Scripting lijkt mij de meest logische optie. Denk aan PowerShell en COM-objecten. Maar dat kan snel complex worden. En voor PDF-bestanden weet ik het niet.
Complex wordt het niet hoor met Powershell, denk aan een simpel script zoals dit (uitgaande van "pure" text bestanden) :downtime schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:14:
[...]
Dat klopt. Total Commander doet bestandsbeheer maar doet maar weinig met data (de inhoud van bestanden). Misschien dat er plug-ins zijn die het kunnen maar ik betwijfel het.
Scripting lijkt mij de meest logische optie. Denk aan PowerShell en COM-objecten. Maar dat kan snel complex worden. En voor PDF-bestanden weet ik het niet.
PowerShell:
1
2
3
4
5
| $Files = Get-ChildItem -File foreach ($File in $Files) { Get-Content -Path $File.FullName | Select-string -Pattern '<a href' } |
Om echt weer te geven welke files er precies voldoen aan het patroon moet je nog een extra object aanmaken voor je output (wat enkele regels code is).
De vraag is wel vooral : wat voor soort bestanden gaat het eigenlijk om?
(ik vraag mij wel af waarom de TS een oud topic omhoog heeft geschopt ipv een nieuw topic aan te maken, de laatste tijd is het blijkbaar een trend om zeer oude topics op Tweakers omhoog te schoppen want de afgelopen weken is het schering en inslag)
Word bestanden zijn dan ook niet "pure" text. En PDF ook al niet. En daar ging het over.Killah_Priest schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:01:
[...]
Complex wordt het niet hoor met Powershell, denk aan een simpel script zoals dit (uitgaande van "pure" text bestanden) :
Voor Word is het wat lastiger, maar wel te doen.downtime schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:46:
[...]
Word bestanden zijn dan ook niet "pure" text. En PDF ook al niet. En daar ging het over.
Dan wordt de code iets van dit :
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $Files = Get-ChildItem -File -filter *.docx foreach ($File in $Files) { $Word = New-Object -ComObject word.application $Doc = $word.Documents.Open($File) [xml]$XmlContent = $Doc.WordOpenXML $xmlContent.package.part.xmlData.document.InnerText | Select-String -Pattern <a href' } |
Dit is overigens niet echt snel (het is waarschijnlijk sneller om de API voor ZIP bestanden te gebruiken, docx document unzippen naar een templocatie en dan de XML bestanden doorspitten of de XML via de XML classes in .NET doorzoeken).
PDFs wordt lastiger : ik kan via PS in Windows 10 PDFs openen via de UWP API's, echter openen deze als plaatjes (het lukt mij nog niet om de "tekst" eruit te halen via de standaard APIs).
[ Voor 3% gewijzigd door Killah_Priest op 06-09-2016 17:59 ]
met deze plugin misschien? Dit stelt je in staat om op teksten te zoeken in word documenten en pdf's.DJOEZZZZ schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:30:
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Waar ik het ook las, weet ik even niet, maar
AutoUpdateCheck=1
in de .ini file controleert of er een update beschikbaar is..
AutoUpdateCheck=1
in de .ini file controleert of er een update beschikbaar is..
In het configuratie scherm van je favorieten kan je met het handje volgorder veranderen (control + shift + cursortoesten).WEK schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:55:
Iets heel anders :
Directory Favorieten kan je deze sorteren ? Ik heb er naar lopen zoeken, nu is het zo dat de nieuwste onderaan komt, maar doordat het een aardige lijst wordt, zou ik deze graag gesorteerd willen hebben.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.