Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Iedere keer als Total Commander voorbij komt in de meuktracker is er weer een groot aantal tweakers dat reageert. Het blijkt dus een flinke fanbase te hebben, maar een eigen topic heeft had het nog niet. Tijd voor een eigen topic dus :)

http://maverick.dynasoft.nl/pics/tcti1.png

Toen we nog in het DOS tijdperk leefde was er eens een filemanager die Norton Commander heette. Iedereen was er dol op, en blijkbaar ook een hoop tweakers in spe.

http://maverick.dynasoft.nl/pics/nc.png
Norton Commander

Toen we allemaal overging naar windows werd er nog steeds gretig gebruik gemaakt van deze tool, en er kwam een windows kloon, namelijk Windows Commander. De kloon werd door ontwikkeld en groeide uit tot een geheel eigen programma dat onder de schaduw van zijn voorganger uit groeide.

http://maverick.dynasoft.nl/pics/tc-a.png
Windows Commander

Windows Commander werd Total Commander toen er onenigheid met Microsoft dreigde.

http://maverick.dynasoft.nl/pics/tcti2.png

Hoofdfeatures
  • Direct access to Network Neighbourhood
  • Supports Drag & Drop with Explorer/the Desktop etc.
  • Command line for starting of programs with parameters, simply by typing the program name or by pressing CTRL+ENTER or CTRL+SHIFT+ENTER.
  • Configurable button bar and Start menu (User-defined commands) to place your frequently used DOS or Windows programs into a drop-down menu. The actual directory and/or the file under the cursor can be delivered to the application.
  • Configurable main menu.
  • Built in file viewer (Lister) to view files of ANY SIZE in hex, binary or text format, using either the ASCII- (DOS) or the ANSI- (Windows) character set. The line width and font size can now be changed. You can even view files inside archives! New: Support for Unicode UTF-8 format.
  • Bitmap viewer in Lister, additional formats through Irfanview (see addons).
  • HTML- and Unicode-Viewer in Lister.
  • Parallel port transfer function (direct cable connection), works between Win95/98/NT/2000/3.1 and DOS!
  • Thumnbails view shows preview images in file lists.
  • Custom columns view allow to show additional file details.
  • Total Commander comes in the following languages: English, German, French, Italian, Danish, Swedish, Norwegian, Dutch, Spanish, Czech, Russian, Polish, Hungarian, and now also Hebrew, Greek, Afrikaans, Catalan, Turkish and Ukrainian!
  • The help is available in English, German and French (separately).
Bestanden
  • Extended copying, moving, renaming and deleting of entire trees (Enables deleting "full" directories).
  • Compare files by content.
  • Synchronize directories (with subdirs), or a directory with a ZIP file.
  • Encode/Decode files in UUE, XXE and MIME format.
  • Split/Combine big files.
  • Search for duplicate files.
  • Show/select files with specific search pattern, size, date or contents.
  • Restore selection as it was before the last file operation (NUM /).
  • Enhanced search function with full text search in any files across multiple drives, even inside archives.
  • Multi-rename tool: Allows to rename multiple files in one step (Hotkey: Ctrl+M)
Ftp client
  • Built-in FTP client supports most public FTP servers, and some mainframes
  • FTP and WWW proxies for FTP connections; new also SOCKS4+5.
  • FXP: Send files directly from one remote server to another.
  • Resume aborted downloads.
  • Add files to download list (through context menu) and download later.
  • Download in the background (separate thread).
Gecomprimeerde bestanden
  • Archives are handled like subdirectories. You can easily copy files to and from archives. The appropriate archiving program is automatically called. pkzip, arj, lha, rar, ace and uc2 are all supported.
  • Built-in ZIP-compatible packer, supports long filenames! This packer is based on ZLIB by Info-Zip .
  • Internal unpackers for ZIP, ARJ, LZH, TAR, GZ,CAB, RAR and ACE formats.
  • Additional packers can be added as plugins. See addons page.
  • Pack large archives in the background (separate thread).
  • Copy files directly from one archive to another.
Ook is er veel funcionaliteit toe te voegen dmv plugins

http://maverick.dynasoft.nl/pics/tcti3.png

xBaseView 6.2
Imagine Version 0.9.0.0
Uninstaller 1.7.3
AmpView 3.1 final
ISO 1.7.3 beta 3
SynPlus 2.7.1
TC Plugins Manager 1.8.5.3
Virtual Disk 1.30 beta 3
SGViewer 1.8.7 RC
PluginManager 2.6

http://maverick.dynasoft.nl/pics/tcti4.png

De quick reference guide:
http://tweakers.net/ext/f/WBEsZIy1jjE1PgAMjmFG2NF0/thumb.jpg
(clickable voor groot)

http://tweakers.net/ext/f/LpO8LvIfIBJA8rZPHMtHi668/thumb.jpg
(clickable voor groot)
(met dank aan Graham)
http://www.ghisler.com/ - Officiele TC site.
http://www.ghisler.ch/board/ - Officiele forum
http://www.totalcmd.net/ - Site met ontiegelijk veel plugins voor total commander
meuktracker: Total Commander 6.54 public beta 3 - Laatste meuktracker vermelding

http://maverick.dynasoft.nl/pics/tcti5.png
  • Wat is de laatste versie, hoe voelt de nieuwste Beta versie
  • Wat voor plugins gebruik je allemaal
  • Hoe ziet jouw TC venster eruit
  • Andere TC sores
  • Wat kan er nog meer in de Topicstart, suggesties welkom

Omdat het gebruikelijk is dat de TS aftrapt hier mijn TC venster:
http://maverick.dynasoft.nl/pics/tcmw.png

Maverick wijzigde deze reactie 04-10-2009 18:53 (3%)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:13

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Waarom er geen eerder topic is?
Omdat de huidige generatie 't een kutprogramma vind.... Alle stagaires die ik zie kennen alleen verkenner en hebben de dos-tijd nieteens meegemaakt.
Als "oudje" die met DOS is opgegroeid (win3.1 zoog en 95 bestond nog niet) is Norton net zo basic als DOS zelf, en dan is de overstap naar total commander geen punt.

Overigens is er ook een officiele Norton commander voor windows, maar die kon niet meer tippen aan Total Commander (Toen nog windows commander)

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:14

ST10©DE

Dus.............

hmm, ik ben toch ook van het WfW 3.11 tijdperk, maar ik bergijp niet waarom je extra applicaties gaat installeren die dezelfde mogelijkheden hebben als de standaard applicaties in je OS....

• Bigs
  • Niet online
quote:
DJSmiley schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:42:
Omdat de huidige generatie 't een kutprogramma vind.... Alle stagaires die ik zie kennen alleen verkenner en hebben de dos-tijd nieteens meegemaakt.
Als "oudje" die met DOS is opgegroeid (win3.1 zoog en 95 bestond nog niet) is Norton net zo basic als DOS zelf, en dan is de overstap naar total commander geen punt.

Overigens is er ook een officiele Norton commander voor windows, maar die kon niet meer tippen aan Total Commander (Toen nog windows commander)
Ik was vroeger die-hard NC gebruiker en ben tevens keyboard junkie, maar Total Commander is mij imo veel te keyboard-intensief. Met de combinatie van keyboard en muis die ik in de Explorer (of in mijn geval Finder) kan gebruiken werk ik veel sneller. Alleen in een SSH-sessie (of fysieke terminal) met een *nix bak gebruik ik nog wel eens een NC-kloon (Midnight Commander) omdat dat bij gebrek aan een muis dan het beste alternatief is.

Tis gewoon geen handige manier van werken meer. Overigens gebruik ik liever FAR, die ziet er tenminste ook nog old-schol uit ;)

Bigs wijzigde deze reactie 31-01-2006 01:58 (8%)

• T-Junkie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-12 15:48

T-Junkie

user brain not connected...

Paulusje, omdat deze net iets beter werkt.
En ik vindt hem iets stabieler kopieren. (mss is het enkel het gevoel bij mij)
(niet wachten totdat "Deze Computer" scherm is geladen om bij je schijven te komen.

Daarom gebruik ik nog steeds Windows Commander :)
FTP-en gaat er ook gewoon goed mee.
Snel en stabiel zijn denk ik wel de grootste pluspunten.
En de kleine handigheidjes maken het af.

Enige nadeel vindt ik dat als hij chines tekens tegenkomt hij het niet snapt.
(URL bestandje met japanse tekens kopieert hij niet of je kan de naam niet wijzigen. Wel vanuit Explorer)

// users are losers //Kimmo.biz // systeemspecs //

• Vinnie
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik ben echt begonnen als DOS knulletje en heb ook erg vaak met Norton Commander in aanraking geweest. En als ik in de CLI kom heb ik nog wel snel de neiging om NC (of een kloon ervan) te pakken.

Maar onder Windows/GUI heb ik er meer irritatie aan dan dat het echt prettig werken is voor mij. Dit heeft denk ik oa te maken dat in Norton Commander in DOS het gewoon echt werken was met het toetsenbord (jah, ik weet dat NC muisondersteuning heeft), en in Windows/GUI zit je veel meer met de muis te werken en daar in zit explorer beter in elkaar imho (al is het gemis van dubbele structuren wel eens lastig, maar geen ramp).

Het staat hier wel geinstalleerd. Maar ik werk er zelden mee.

edit: * Vinnie heeft TC ook in de oude NC kleurtjes ingesteld staan :Y)

Vinnie wijzigde deze reactie 31-01-2006 02:19 (5%)

• nAffie
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-12 14:48
Ik blijf gewoon hardcore met het toetsenbord werken.. ken nog steeds alle functies uit het dos-tijdperk, vooral met veel archieven en kopieeropdrachten is er niks snellers dan TC.

Het houdt mijn pc'tje op orde, kan in 1 oogopslag zien hoeveel ruimte ik nog heb, waar ik zit, en hoe groot sommige mappen zijn...

Heb hem zelfs zo geconfigureerd dat ie qua kleur op de oude NC lijkt...
Kon vroeger al niet zonder NC, en nu ook niet meer zonder TC...

meh.

• Maverick
  • Nu online
quote:
Paulusje schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:51:
hmm, ik ben toch ook van het WfW 3.11 tijdperk, maar ik bergijp niet waarom je extra applicaties gaat installeren die dezelfde mogelijkheden hebben als de standaard applicaties in je OS....
Omdat TC alle functies die verkenner ook kan beter doet, en meer kan. Fatsoendelijk ftp'en is er met de verkenner niet bij. Ook kun je alleen in zips kijken, NC kijkt ook in ARJ RAR ACE etc. Je hebt 2 locaties tegelijk open, waardoor je makkelijk kan verplaatsen en kopieren zonder met 2 schermen te moeten hannessen.
Ik geef toe dat het even wennen is als je het niet kent, maar het is ook stukken overzichtelijker als je alles eenmaal hebt weten te vinden. Ik ben in windows 95 ook eerst met de verkenner gaan werken, ik was NC al helemaal afgeleerd toen ik TC ging gebruiken, maar na een tijdje gaat het allemaal net zo soepel als vroeger.

• DeKoning!
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-05 22:02
TC is natuurlijk de bom. Ik heb nog steeds (naast NC-DOS, want die kan soms rare bestanden deleten die zelfs TC niet meer snapt) ook Norton Commander voor Windows versie 2.01 in gebruik, om één reden:

Het lukt me niet om met TC een historie van aangemaakte directory-namen actief te krijgen.
Bij NC is dat F7-pijltje naar beneden en hebbes.

Als ik echter met TC de dirs "tweakers suck" en "tweakers suck more" wil aanmaken, moet ik die tweede dir weer volledig intikken. En we gebruiken Commander-achtige apps nu juist omdat we luie donders zijn. Bij Norton hoef je alleen " more" toe te voegen. Lekker vlot.

Is het een tekortkoming van mij of van TC dat ik geen mogelijkheid zie een NC-achtige historie tevoorschijn te krijgen?

Verder nog een irritatie: NC heeft een ingebouwde tekst editor, die ik veertig keer per dag gebruik om even een paar woorden in een txt, bat, of ander soort plain-text filetje te veranderen.
TC echter, roept ALTIJD een externe editor aan. Die mogen dan wel krachtiger zijn, en ik beveel van harte Edxor aan, maar zo snel en makkelijk als (alt-)f4 ..tikketikke.. ram op escape ram op enter en klaar, wordt het nooit.

Hm. Eigenlijk heb ik dus twee redenen waarom NC nog altijd veelgebruikt is :)

• Mar
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 05-12 09:09

Mar

TCF

Vraagje, kun je op een of andere manier ook handig het complete pad kopieren waar 1 van de 2 vensters zich op dat moment bevind?
Dus stel die staat op d:\program files\microsoft\common files\ dan wil ik die string als tekst knippen en plakken.

DPC Team ColdFusion

• olson
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-12 21:28
mijn favorieten voor totalcmd:

editor: pspad www.pspad.com
branden in totalcmd: http://www.tiasoft.de/tcburner/ (nero kan de kast in) ;)
dir info: http://www.totalcmd.net/plugring/visdirsize.html

Unifi AP-Pro, LR, Mesh, HP Microserver Gen7-8 Proxmox

• N!co
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:37
quote:
Mar schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:59:
Vraagje, kun je op een of andere manier ook handig het complete pad kopieren waar 1 van de 2 vensters zich op dat moment bevind?
Dus stel die staat op d:\program files\microsoft\common files\ dan wil ik die string als tekst knippen en plakken.
Jazeker kan dat. Klik maar eens op die string boven de filelist. :)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:15

Hahn

Tegendraads

_o_ Total Commander _o_

Ik maak er al gebruik van toen het nog Norton Commander heette en het in DOS draaide, wat voor mij onderhand al zeker zo'n 8 jaar is gok ik. En ik zou niet zonder willen, Total Commander werkt zoveel makkelijker en sneller dan te gaan kloten met verschillende vensters van Windows Verkenner, etc.

Overigens ben ik blijven hangen bij TC 5.50, maar aangezien alles nog werkt zoals ik het wil hebben ben ik niet van plan om snel te gaan updaten, want ik maak nu al iets van 3 jaar gebruik van deze versie :P Zonder enige plugins, ik zou zo snel niet kunnen bedenken wat ik mis in TC wat er niet standaard in zit.

Hahn wijzigde deze reactie 31-01-2006 23:49 (10%)

The devil is in the details.

• FFrenzy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-06-2013
Hier ook iemand die al lang gebruik maakt van TC ( en sinds kort ook legaal O-) ).
Vroeger altijd NC onder DOS gebruikt ( vooral toen de CD-ROM net uitkwam was dat ideaal ! met DOS zelf al die directories doorspitten was niet meer om te doen )

Waarom ik TC gebruik ? Omdat ik met TC en een toetsenbord sneller ben dan met de verkenner en een muis. Omdat TC sneller kopieert dan Windows ( met de goede instellingen al helemaal ). Omdat TC niet 10 minuten aangeeft dat er nog 2 minutesn moet worden gekopieerd. Omdat ik graag sorteer op de echte bestandsextensie, niet de omschrijving ervan. Omdat TC NIET stopt met verplaatsen zodra hij een bestand tegenkomt dat niet gewist kan worden. en verder natuurlijk de FTP client, de multirename-tool, de filequeue, de optie om alle bestanden in een map en submappen in 1 lijst te zien en bewerken....need i say more !

Een paar persoonlijke favoriete plugins :
  • Startup guard : een plugin die alle lokaties toont waar programma's staan die zichzelf automatisch opstarten ( inclusief registry ), en van waaruit je deze ook kunt uitschakelen.
  • TCBurner : Brand CD's en DVD's vanuit TC ( ook van images )
quote:
en waarom zou ik tich verschillende tools en shell commando's gaan gebruiken als ik het allemaal vanuit 1 applicatie kan ? ;)

Go retro with SLAY Radio

• Erkens
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Erkens

Foto-devver

quote:
December schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:47:
Overigens ben ik blijven hangen bij TC 5.50, maar aangezien alles nog werkt zoals ik het wil hebben ben ik niet van plan om snel te gaan updaten, want ik maak nu al iets van 3 jaar gebruik van deze versie :P Zonder enige plugins, ik zou zo snel niet kunnen bedenken wat ik mis in TC wat er niet standaard in zit.
Er zijn flink wat verbeteringen sinds die versie geweest, zeker de moeite waard om een upgrade te doen :)
Daarnaast kan je gewoon gratis upgraden naar de nieuwste versie, dus ook dat moet geen probleem zijn ;)

TotalCommander is gewoon het allereerste wat ik installeer, ik kan gewoon niet snel werken met windows verkenner.

Mijn favo plugin is de SFTP plugin, erg jammer dat die er niet by default inzit, maar dat heeft te maken met de zwitserse export rechten :(

http://developer.berlios.de/projects/sftp4tc/

Erkens wijzigde deze reactie 31-01-2006 23:58 (11%)

• _Ernst_
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 06:53

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik gebruik het vooral voor het kopieren en beheren van m'n backups :) Kopieren omdat dat met TC toch net wat fijner en stabieler gaat als met verkenner (je ziet tenminste hoe snel het gaat enzo, dat mis ik met verkenner toch wel heel erg), zeker met grote hoeveelheden data.
En de synchronisatie functie werkt ook zeer prettig, gebruik ik elke week om mijn backups te onderhouden en ze naar een andere pc te pompen.

Goed programma :)

Last.fm

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:15

Hahn

Tegendraads

quote:
Erkens schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:56:
[...]

TotalCommander is gewoon het allereerste wat ik installeer, ik kan gewoon niet snel werken met windows verkenner.
Het mooie aan Total Commander is dat je het niet eens hoeft te installeren :D
Na een format en een schone Windows installatie zoek ik gewoon de TC map op, start de exe en kan ermee werken.

The devil is in the details.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Foto-devver

quote:
December schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:58:
[...]
Het mooie aan Total Commander is dat je het niet eens hoeft te installeren :D
Na een format en een schone Windows installatie zoek ik gewoon de TC map op, start de exe en kan ermee werken.
true, met "installeren" bedoel ik ook mijn installatie directory kopieeren, ik heb mijn ini file namelijk gewoon in de install dir staan zodat ik netjes al mijn plugins en settings heb :)

• tiscali
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13-05-2010
:agrees

niks geen install mut

gewoon lekker starten
uber programma ..
dikke 10 en tijd worden voor zo een topic ;)

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:00

The_Scarabial

MTB for life!

Masterlijk programma dit, kheb hem ongeveer 95% van mijn tijd dat ik bezig ben met de pc open staan :D, het werkt allemaal zo simpel, 1000x makkelijker dan die #$%@ verkenner

edit: oja, FTP tool is ook machtig prachtig :D

The_Scarabial wijzigde deze reactie 01-02-2006 00:07 (13%)

• BoXie
  • Laatst online: 10-12 01:48
Hoe krijgt de TS zo'n mooi TC scherm ? Ik heb nog steeds die ouwe meuk als knoppen.

Is dat ergens te downloaden ?

Edit: Al gevonden volgens mij : http://www.totalcmd.net/plugring/alesy_button_bar.html.

Thanx !

BoXie wijzigde deze reactie 01-02-2006 00:08 (32%)

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-12 09:22
Super programma, gebruik het nu een aantal maanden en er is _zo_ veel aan te passen! Heerlijk gewoon, en ook nog simpel na een format je instellingen terugkrijgen door het pad van de .ini aan te passen :) Ik ga zeker eens naar de plugins kijken die er genoemd zijn aangezien ik nog geen plugins geinstalleerd heb. In ieder geval is het al mijn vaste vervanger geworden voor Explorer en m'n FTP client!

Complimenten voor de topicstart trouwens, ziet er goed uit

Misschien even leuk om te weten dat ik 18 ben en nooit met Norton Commander heb gewerkt ;) Dus het is niet zo dat er alleen maar tweakers van de 'oude garde' mee werken :)

sOid wijzigde deze reactie 01-02-2006 00:17 (16%)

• BoXie
Inderdaad .. complimenten voor de post. Soort Tribute voor dit old-skool superprogramma !!

Overigens raad ik zeker de Visualdirsize plugin aan .. dat werkt echt geweldig !!

http://www.totalcmd.net/plugring/visdirsize.html

BoXie wijzigde deze reactie 01-02-2006 00:29 (44%)

• Abomination
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-12 01:26

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

quote:
DeKoning! schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:32:
Verder nog een irritatie: NC heeft een ingebouwde tekst editor, die ik veertig keer per dag gebruik om even een paar woorden in een txt, bat, of ander soort plain-text filetje te veranderen.
TC echter, roept ALTIJD een externe editor aan. Die mogen dan wel krachtiger zijn, en ik beveel van harte Edxor aan, maar zo snel en makkelijk als (alt-)f4 ..tikketikke.. ram op escape ram op enter en klaar, wordt het nooit.
Er is een lister-plugin dat juist ook doet wat jij wilt (f3 ..tikketikke.. ram op escape ram op enter en klaar), mitst goed geconfigureerd.
zie: SynPlus.

[Heb je nog vragen?]

• Bladerider
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-03-2015

Bladerider

Speed Freak

Superrrr Prog! _/-\o_
Dood aan verkenner! :r

Preeeee's:

Kopieren/Verplaatsen is veel fijner (de skip functie, als er iets in gebruik is!)
(Verkenner stopt gewoon, omdat je geen andere keus hebt dan OK (?? Niet OK!!!))
Uit pakken (ALT + F9) is te gek. (winrar Ingestelt als uitpakker)
Rename tool is super (MP3's renamen)
FTP werkt prima.
Alles is veel overzichtelijker! (2 Drive's naast elkaar)

En nog veel meer nu ik een paar van die plugins ga gebruiken...

Ik zou alle stagelopers (heb er zelf ook mee te maken) aanbevelen om dit
ipv Verkenner te gaan gebruiken.

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

• BoXie
Stagelopers zonder TC ervaring op hun CV neem je toch niet aan ? tssssssssss :P

• mietde
  • Niet online
Ronduit fantastisch _/-\o_

Jammer alleen dat er geen native SSL opties ingebouwd kan worden vanwege de encryptie wetgeving in Zwitserland.
Ben niet echt tevreden met de plugins daarvoor maar da's weer afhankelijk van welke encryptie je moet gebruiken.

En idd, leuk een TC topic, kunnen we o.a. wat tips uitwisselen.

Voor nieuwe gebruikers, dubbelklik eens op de active blauwe vensterbalk.

mietde wijzigde deze reactie 01-02-2006 02:24 (23%)

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
Total Commander is geweldig.

Waar de standaard explorer/verkenner vaak niet vooruit te branden is, of dingen gewoon NIET wil kopieeren/verplaatsen/verwijderen gaat dit met TC vaak met gemak.

Onmisbaar stukje software.

Nu eens al die plugins bekijken die hier genoemd staan, ken de meeste niet eens :o

• momania
  • Laatst online: 13:45

momania

iPhone 30! Bam!

Norton Commander... pfff

Het was zelfs eerst nog gewoon 'FileCommander' (onder OS/2) en 'FileCommander for Windows' :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Ik vind dat Total Commander een beetje in de tijd blijft hangen. Nog steeds die lelijke oude user interface (kun je alleen aanpassen voor een andere lelijke interface door mods van anderen te installeren), geen mogelijkheid om files te selecteren door de eerste letter(s) in te typen. Het zijn zaken die je steeds weer terug ziet komen als request bij Total commander maar waar eigenlijk nooit gehoor aan word gegeven. De support vind ik overigens ook matig. Er komen redelijk vaak updates uit maar wanneer iemand een probleem heeft lijkt het nogal lang te duren of men word niet eens geholpen als ik zo diverse mensen hoor die het tooltje gekocht hebben.

Overigens zijn er legio gratis alternatieven die net zo goed zijn of aardig in de buurt komen. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar FreeCommander: http://www.freecommander.com/

Frontpagemoderatie Forum

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:06:
..., geen mogelijkheid om files te selecteren door de eerste letter(s) in te typen.
Wel door het 'tag' popupje naar voren te toveren met de '+' van je numpad ;)
En dan bijvoorbeeld 'p*' en 'enter' en voila! :)

• Bor
  • Nu online

Bor

quote:
momania schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:22:
[...]

Wel door het 'tag' popupje naar voren te toveren met de '+' van je numpad ;)
En dan bijvoorbeeld 'p*' en 'enter' en voila! :)
Klopt, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil naast taggen ook direct naar het goede bestand toespringen (je kent het vast van Windows Explorer, ik was misschien niet helemaal duidelijk). Deze basisfunctie zit gewoon niet in total commander afaik.

Frontpagemoderatie Forum

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:25:
[...]

Klopt, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil naast taggen ook direct naar het goede bestand toespringen (je kent het vast van Windows Explorer, ik was misschien niet helemaal duidelijk). Deze basisfunctie zit gewoon niet in total commander afaik.
dus als je een 'p' typt dat je direct naar de files met p gaat?
Dat zit er echt wel in. Meestal in combinatie met de alt-toets (zoals iedereen het van filecommander is gewend)
Kan je iig gewoon instellen in 'configuration->operation->Quick Search' :)

• om3ega
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09-12 20:31
Total Commander is 1 van de weinige tools waarvoor ik een licentie heb gekocht ;) .. Waarom?
Ik heb Total Commander al vanaf het prille begin. Mijn licentie is nog steeds geldig , dus geen licentie ugdate gezeik (bijbetalen) ..

Ik vind dat de maker van dit programma best wel een vergoeding mag hebben voor dit mooie stukje programmatuur :) ..

En zeg nou zelf ...28 Euro voor zo'n programma is toch eigenlijk niets :) ..

ps : TS , misschien licentie voorwaarden er bij zetten. programma is zonder licenties ook 100% werkbaar , maar voor 28 euro heb je een everlasting licence ;)

Voor studenten is het overigens maar 21 euro

om3ega wijzigde deze reactie 01-02-2006 09:44 (22%)

Ik heb zojuist mijn BMI berekend; ik ben waarschijnlijk te klein.

• Bor
  • Nu online

Bor

quote:
momania schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:37:
[...]

dus als je een 'p' typt dat je direct naar de files met p gaat?
Dat zit er echt wel in. Meestal in combinatie met de alt-toets (zoals iedereen het van filecommander is gewend)
Kan je iig gewoon instellen in 'configuration->operation->Quick Search' :)
My bad. Je hebt helemaal gelijk. Grappig dat dit nog steeds als feature request voorbij komt redelijk vaak.

Frontpagemoderatie Forum

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:03:
[...]

My bad. Je hebt helemaal gelijk. Grappig dat dit nog steeds als feature request voorbij komt redelijk vaak.
Dit is ook een van _de_ features waarom ik TotalCommander zo fijn vind :)
Het zoeken gaat op deze manier zo enorm makkelijk imo.

• autodidact
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-04 18:07
je echt dik relaxed progje, norton commander was moeilijk, windows commander was supercool maar wat nou pcies het vershil is met total comander haal ik er al niet eens uit. ik gebruik m vaak om te FTP'en, of lastige rarretjes te doen. eigenlijk zou je als je windows installeerd 3 opties moten hebbe; zovan n00b, amateur en nerd :P. als je dan voor nerd kiest krijg je verkenner die ' netzoveel' kan als total commander :) ook btw hulde aan het feit dat het gratiz is. had ik al gezegt dat ik groot fan ben?

http://specs.tweak.to/12504

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-12 17:01

Caveman

whahoehaha

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:06:
Ik vind dat Total Commander een beetje in de tijd blijft hangen. Nog steeds die lelijke oude user interface (kun je alleen aanpassen voor een andere lelijke interface door mods van anderen te installeren)
Das een kwestie van smaak, ik vind al dat teletubbie look vreselijk. Een programma moet het hebben van zijn functies en niet van zijn "looks" (ik schakel zowiezo alle skinachtige dingen uit bij ieder programma, zelf bij windows, :) )
quote:
geen mogelijkheid om files te selecteren door de eerste letter(s) in te typen. Het zijn zaken die je steeds weer terug ziet komen als request bij Total commander maar waar eigenlijk nooit gehoor aan word gegeven.
???, configuration > operation > quick search > letter only ?
quote:
Overigens zijn er legio gratis alternatieven die net zo goed zijn of aardig in de buurt komen. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar FreeCommander: http://www.freecommander.com/
Mja maar niet met de plugin mogelijkheid die TC heeft....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• guardian-spirit
  • Laatst online: 07-12 23:34
Het is denk ik net je eerste biertje... een beetje bitter...maar naar verloop van tijd...

21 euro is eigenlijk niks als je daarna altijd gratis kan updaten.
En hij stuurt netjes in een nette van binnen gesealde enveloppe:
- CD!
- Factuur (op papier)
- Quickstart Reference card (op papier)
- installatie instructie (op papier)

Het programma zelf is erg stabiel en kan echt veel meer dan je denkt, dit in combinatie met de snelle en nette replys van Ghisler en Co en de manier waarop je je total commander krijgt... is dit een aanrader om legaal thuis te hebben.

Ben benieuwd wat voor tips ik hier kan krijgen!

edit: even over de interface => _/-\o_ ik hoef al dat mooie "rotzooi" eromheen niet.
Wil je het mooier hebben:
meuktracker: Total Commander 6.54 public beta 3 => http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1526616

guardian-spirit wijzigde deze reactie 01-02-2006 10:27 (16%)

• Bor
  • Nu online

Bor

quote:
guardian-spirit schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:24:

edit: even over de interface => _/-\o_ ik hoef al dat mooie "rotzooi" eromheen niet.
Wil je het mooier hebben:
meuktracker: Total Commander 6.54 public beta 3 => http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1526616
Zoals ik al aangaf ben je daarmee afhankelijk van mods van anderen. Natuurlijk gaat het primair om de functies van het programma maar de interface looks raken worden nu toch wel heel erg bejaard imho. Plugins gebruik ik overigens niet. Ik zie weinig toegevoegde waarde daar (behalve de iso plugin misschien).

Frontpagemoderatie Forum

• Mar
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 05-12 09:09

Mar

TCF

quote:
N!co schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:24:
[...]
Jazeker kan dat. Klik maar eens op die string boven de filelist. :)
Aah thnx, ik zie het, je moet met links klikken en dan 2 seconden wachten. Dan kun je de string van het huige path kopieren. (ik had al vanalles geprobeerd met dubbelklik en rechtklik etc

Mar wijzigde deze reactie 01-02-2006 10:43 (3%)

DPC Team ColdFusion

• henkleerssen
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Norton comander gebruikte ik vroeger altijd.. simpelweg omdat er niks beters was. Nu met total commander moet ik toegeven dat ik ook wel eens explorer (gewoon thumbnails bekijken) of weer iets anders gebruik (batch rename vaak irfanview).. ik vind het ietwat onvriendelijker in gebruik dan norton commander op een of andere manier.. :X of is het omdat ik al oud word? :P
Wat ik wel weer goed vind aan total commander is de zoekfunctie en ftp functie...... gewoon goed!

henkleerssen wijzigde deze reactie 01-02-2006 10:52 (27%)

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb altijd problemen met de FTP functie van Total Commander als ik grote files (>600MB) wil versturen. Op een gegeven moment hangt de verbinding dan gewoon. Pak ik een ander ftp programma dan werkt het wel gewoon. Is er overigens ook een manier om "show hidden files" voor FTP sessies default aan te zetten? Ik moet het nu elke keer aanklikken namelijk.

Frontpagemoderatie Forum

• Pinata
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Plaatje op imageshack (popups!)

Mijn TC ziet er zo uit. Ik heb de icons vervangen door de Windows XP icons en ik gebruik alleen de visdirsize plugin. De rest wat ik nodig heb staat er standaard al in TC ingebouwd. Voor de rest kan ik alleen maar aansluiten bij de rest. :*)

• cryonic90
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10-12 13:20
(jarig!)
Ik gebruik dit programma ook al tijden, ook al toen het nog windows commander heette. Er zijn genoeg mensen in mijn directe omgeving die het programma helemaal niks vinden, maar ik vind het juist heel prettig werken met 2 venster, het in een zip etc kunnen kijken enz enz. Geweldig programma

• djohn_croot
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-09 01:17

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Ik gebruik nog steeds WC 5.10. Ik kan er mee lezen en schrijven. Snel een backupje op een webserver zetten, kijken in zip-files, veelgebruikte bestandstypen een eigen kleur geven, ideaal. Mijn editor voor F4 is Vim, lettertype Verdana en hij staat altijd open.
:)

"Well there's no such things as a lot of things, and there’s such a thing as many other things, is Nosey such a thing? Well you see, that's the thing, isn't it." - Lawrence Fletcher

• Slein
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01-12 16:31

Slein

NERD

Ik vind de bestaande SFTP-plugins ook erg vervelend werken, niet zoals de 'gewone' FTP-functionaliteit die gewoon doet wat ie moet doen. Ik heb nu als halve oplossing een SFTP tunnelprogrammaatje (Tunnelier) om toch via de FTP-functies op een SFTP server te kunnen komen. Maar het is een beetje knullig dat het zo moet, suggesties zeer welkom.

Probeer ook eens de tabs: ctrl-t voor een nieuwe, en weer weghalen met ctrl-w. Vijf windowstotal commanders voor de prijs van 1! ;)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Pinata
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
Slein schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:14:
Probeer ook eens de tabs: ctrl-t voor een nieuwe, en weer weghalen met ctrl-w. Vijf windowstotal commanders voor de prijs van 1! ;)
Ik kan meer dan 5 tabs openen anders. ;)

Pinata wijzigde deze reactie 01-02-2006 15:17 (41%)

• Slein
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01-12 16:31

Slein

NERD

*insert bijdehand statement over toe- en afnemende meeropbrengsten* ;)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• DeKoning!
quote:
Abomination schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:44:
[...]
Er is een lister-plugin dat juist ook doet wat jij wilt (f3 ..tikketikke.. ram op escape ram op enter en klaar), mitst goed geconfigureerd.
zie: SynPlus.
Dank dank dank.

Ik ben zo'n verstokte Norton gebruiker dat ik tot grote hilariteit nog af en toe alt-f4 druk om een bestandje te editen, waarmee TC natuurlijk wordt afgesloten... even wennen dus, maar het is echt een koning programma.

O, en die visualdirsize plugin is heerlijk. Ik gebruikte altijd TreeSize, maar die kan nu wel weg.

edit: holy crap, en die brand-plugin... :9~

DeKoning! wijzigde deze reactie 01-02-2006 17:37 (4%)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Norton Commander in het DOS tijdperk was echt Godlike en Masterlijk. Zonder trok ik het echt niet....... :o

.....en dat is met Windows niet veranderd en ben dus nu nog steeds fervent gebruiker van TC 6.53. Dit gaat bij mij gewoon veel lekkerder dan de verkenner. :9

Ik ben erg gehecht aan "fysiek" bestandsbeheer. Het beheren van tags in een database (zeg ik het zo goed?) waar we wellicht naar toegaan zie ik dan ook helemaal niet zitten...

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

• Fortemezzo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
Mar schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:43:
[...]
Aah thnx, ik zie het, je moet met links klikken en dan 2 seconden wachten. Dan kun je de string van het huige path kopieren. (ik had al vanalles geprobeerd met dubbelklik en rechtklik etc
Nog handiger is het om een shortcut in te stellen. Configuration => Options => Misc. Kies een shortcut (ik heb Ctrl+Shift+P) en als command cm_CopyFullNamesToClip. Werkt perfect! ;)

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:48

AW_Bos

⏰ Time after time ⏰

Ik heb enkele jaren geleden ook maar een Total Commander geinstalleerd...
heerlijke navigatie gewoon, lekker makkelijk alles wijzigen, ideaaal voor de developping van mijn PHP-sites etc...
Ik zal hem maar eens gaan updaten straks ;)
Ik heb nu Total Commander 6.53

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• crazyx
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:13
Ik gebruik ook niet anders, sinds w3.1 of zo. Ik moest en zou een goede vervanging vinden voor NC :). Ik vind vooral ook die ftp functies heel handig. Op ongeveer elke pc waar ik meer dan een half uur moet werken, laat ik wel een versie achter :P. Maar de meeste mensen die ik ken gebruiken het niet, het heeft blijkbaar nogal een grote leercurve of zo, geen idee. Maar als je het eenmaal gebruikt, wil je echt niet meer terug naar de onhandigheid van verkenner (verkenner roept gewoon frustratie op :P )
Ik zet wel altijd als optie de muisinstellingen van windows. Dat vind ik toch handiger om te werken.

• wheeler
  • Laatst online: 08-12 09:52
Ik zal vanavond thuis even mijn lijstje met geïnstalleerde plugins posten, zitten aantal aardige tussen.

Ben sinds versie 3 (2 was in TurboPascal geschreven en werkte alleen in 16bit) helemaal aan Windows/TotalCommander en gebruik eigenlijk nooit de Explorer van Windows. Sinds ik een MDA Vario heb staat daar de TC pocketversion op en zorgt ook daar dat ik makkelijk bij bestanden/register kan komen

wheeler wijzigde deze reactie 02-02-2006 10:11 (9%)

Flickr PSN

• sOid
quote:
wheeler schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:08:
Ik zal vanavond thuis even mijn lijstje met geïnstalleerde plugins posten, zitten aantal aardige tussen.

Ben sinds versie 3 (2 was in TurboPascal geschreven en werkte alleen in 16bit) helemaal aan Windows/TotalCommander en gebruik eigenlijk nooit de Explorer van Windows. Sinds ik een MDA Vario heb staat daar de TC pocketversion op en zorgt ook daar dat ik makkelijk bij bestanden/register kan komen
Ja die heb ik ook standaard op m'n PPC te staan, hoewel ik dat wel wat minder vind werken dan de Windows versie...

• Boogie
  • Laatst online: 17-08 02:12
Waarom ik TC (als 1 van mijn 2 betaalde tools) zoveel gebruik?
Omdat het doet wat Windows niet kan, "overschrijf alleen oudere bestanden" directories vergelijken" via plugins .db(f) bestanden direct inkijken, film bekijken zonder dat ze meteen in mijn history komen, direct veel gebruikte directorys openen (zoals c:\program files\apache group\apache\htdocs) eventueel met doeldirectory direct in het andere scherm, direct commandline in de huidige directory, meer overzicht, minder scrollen, bestanden en directorys beter te sorteren, FTPén (hoewel ik dat ook veel doe uit EditPLus mijn default text (html/php) editor) Ik gebruikte vroeger ook veel NC en sinds 1999 toen ik weer proffesioneel ging ICTén is het standaard gereedschap. Bij mijn laatste sollicitatie zelfs al gemeld dat ik dat ging installeren en zelf (2) licentie heb. STaat bij mij gewoon altijd open.
Verkenner gebruik ik alleen zelden omdat die langzaam start, en ik blijf aan de lnkerkant scrollen met alle drivemappings die ik heb.
Tekortkomingen:
zoekresultaten niet te sorteren op grootte of datum
Maar 26 driveletters :) direct aan te kiezen

Goed topic, die brand-plugin ga ik er thuis meteen op zetten.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Foto-devver

quote:
Boogie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:10:
zoekresultaten niet te sorteren op grootte of datum
kan wel, moet je "feed to listbox" doen :)
quote:
Maar 26 driveletters :) direct aan te kiezen
hoe bedoel je dat?

• sOid
quote:
Boogie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:10:
Goed topic, die brand-plugin ga ik er thuis meteen op zetten.
Heb hem getest met DVD-R, DVD-RW zowel ISO als gewone dingen en werkt prima :)

• Geqxon
  • Laatst online: 10-04-2010
Goed topic!

Ik heb gelijk een vraagje: Is het mogelijk in TC een bestand te "legen" ? Als ik een televisie-serie bekeken heb, gooi ik deze vaak niet weg om zo te voorkomen dat ik 2x dezelfde aflevering bekijk. Ik vroeg me dus af of het niet mogelijk is dit bestand te legen, dat het dus 0 bytes word.

• loc
  • Laatst online: 26-10 19:41
Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn Powerdesk (www.vcom.com). Het is op zich prima, maar crasht regelmatig en neemt veel geheugen in beslag. Daarom dacht ik dat Total Commander uitkomst zou kunnen bieden. Een ding wat ik niet kan vinden in Totalcmd is een goeie tree layout. Er is wel een tree layout, maar die vind ik niet erg overzichtelijk. MIjn powerdesk ziet er op dit moment zo uit:

http://www.bart.nl/~acomley/powerdesk.jpg

Is deze setup precies na te bootsen in Totalcmd? En is er ook een website waar je die mooie icoontjes kan halen?

Bedankt! mcal

• Caveman
  • Laatst online: 10-12 17:01

Caveman

whahoehaha

quote:
DesertStorm schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:34:
Goed topic!

Ik heb gelijk een vraagje: Is het mogelijk in TC een bestand te "legen" ? Als ik een televisie-serie bekeken heb, gooi ik deze vaak niet weg om zo te voorkomen dat ik 2x dezelfde aflevering bekijk. Ik vroeg me dus af of het niet mogelijk is dit bestand te legen, dat het dus 0 bytes word.
nee, dat kan niet, maar ctrl+c filename - del file - new file - ctrl+v en je hebt een 0 bytes grote avi... :) en een slimmerik hier zal daar best een scriptje of batchfile van kunnen maken (daar en ik te lui voor)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Geqxon
  • Laatst online: 10-04-2010
quote:
Cavie schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:51:
[...]

nee, dat kan niet, maar ctrl+c filename - del file - new file - ctrl+v en je hebt een 0 bytes grote avi... :) en een slimmerik hier zal daar best een scriptje of batchfile van kunnen maken (daar en ik te lui voor)
Dat is mijn huidige methode, maar dat is dus enorm traag ;)

Ik heb nu ongeveer 11gb handmatig ge-edit, en dat ging redelijk.

• Aladeen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-12-2014
grappig een topic over TC.

ik ben zo`n nieuwe generatie IT`er waar de FIPO het over heeft. Ik ben wel gestart vroeger met norton commander in dos dus, maar gebruik het programma eigenlijk nooit, heb het nu niet eens op m`n pc staan. Het is best een goed en fijn programma maar ben gewoon anders gewent, je leert jezelf dingen aan en TC is niet een van de basis dingen die je wordt aangeleerd (helaas).

i5 3570K @ 4,6Ghz cooled by Scythe Mugen 3 | MSI Z77-G45 | XFX Radeon HD7950 Black DD @1100Mhz | Crucial M4 128GB + 2TB | 8GB Corsair Vengeance LP | Logitech G510 | MadCatz RAT 7 | LG IPS277L-BN

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik heb TC geïnstalleerd om er mee te spelen, maar ben niet onder de indruk. Dit komt voornamelijk doordat ik helemaal in-to 4NT ben en daar met het keyboard alles kan wat ik met TC ook zou kunnen.

Jammer, want zo te lezen is TC best populair.

Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

wat ik me eigenlijk afvraag, kan je een nieuwe versie zo over een oude versie heen installeren?

• FFrenzy
quote:
The_Scarabial schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:23:
wat ik me eigenlijk afvraag, kan je een nieuwe versie zo over een oude versie heen installeren?
Als het goed is worden als je hem over de bestaande heen installeerd gewoon je licentie en instellingen overgenomen.

Go retro with SLAY Radio

• Domino
  • Laatst online: 13:06

Domino

30 Watts and overheating...

Hier nog een Windows Commander addict, en ja Windows Commander.
Ik ben blijven hangen op 4.03 :

[img=http://img505.imageshack.us/img505/7901/wc7ej.th.png]

Heerlijk programma, maar ik kan niet wennen aan de nieuwere versies.

Domino wijzigde deze reactie 03-02-2006 10:36 (8%)

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Bart©
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-11 15:20
Hmm, ik ken de Norton Commander inderdaad. Heb er niet veel mee gewerkt in good ol' dos...
Ik gebruik nu de verkenner omdat ik dat nu eenmaal gewend ben. Als er een nieuw OS of een nieuwe standaard feature in een OS zit wil ik die ook beheersen. Als ik nu op een pc werk waar geen total commander of zoiets staat stoort het me niet en kan ik op mijn eigen tempo gewoon werken. Hetzelfde toen bijvoorbeeld WindowsXP uit kwam. 90% van de mensen die ik kende stelde meteen zijn startmenu in zodat het er net als Windows 2000 uit zag.. Vond dat ook al zo vreemd...

Het zal vast zijn dat Total Commander erg fijn werkt als je er ervaring mee hebt, maar ik blijft gewoon bij de standaard Windows functionaliteit wat betreft bestands-beheer.

Machientje

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

"Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan." Dit is eigenlijk de hele essentie van TC :D

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:23
ik ben al jaren fan van dit programma. In het dostijdperk ook al onmisbaar.
Ik denk dat ik die 21 ¤ van de week even overmaak. Dit soort projecten moet gesteund worden! (m'n 1e en enige legal programma dan :)

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:26
Total Commander 6.54 final is uit!

edit: tikfoutje...

Henk007 wijzigde deze reactie 03-02-2006 17:20 (15%)

• urk_forever
  • Laatst online: 08-12 16:01
Nog altijd 6.54 :)

Hail to the king baby!

• bing69
  • Laatst online: 10:08
Heb al heel lang Totalcommander, na dat ik NC en Wincommander had kan dus eigenlijk ook niet zonder, heb echter nooit met plugins gewerkt.

Dank zij dit forum wil ik bv dat cd brand plugin gebruiken maar hoe start ik die op na installatie??

Bing

• Maverick
  • Nu online
bij je netwerklocaties staat nu een extra optie.
Ik moet zeggen dat ik hem ook geprobeerd heb na al het lof hier te lezen, maar het beviel me niet echt, hij's nogal traag, en had liever gewoon een rechtermuis functie oid gehad.

• IS128AE
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 26-11 13:36
Wat is het leven zonder TC :? :? :? :? :? :?
Is hetzelfde als leven zonder eten, drinken en seks :) :) :)

Staat 'op de fabriek' op de PC's en servers (ja ja, LEGAAL O-) )
Thuis ook en zelfs op een USB stick, voor als je bij een dombo komt ZONDER TC |:( |:( |:(

ITIL sucks ;-)

• FFrenzy
quote:
Maverick schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:35:
Ik moet zeggen dat ik hem ook geprobeerd heb na al het lof hier te lezen, maar het beviel me niet echt, hij's nogal traag, en had liever gewoon een rechtermuis functie oid gehad.
Als je in "options" -> "Operation" -> "Selection mode" kies voor de linkermuisknop, dan heb je met de rechter het gewone windows contextmenu.

Go retro with SLAY Radio

• ThaHandy
  • Laatst online: 10-12 23:57

ThaHandy

Discovery Channel

hier ook een gebruiker sins de DOS tijdperk

TC is vor mij DE verkenner en gebruik het voor coperen
puur vanwege de 2 delen die je ziet en dan heel simpel voor bron/doel systeem :)

Ik gebruik het voornamelijk voor verplaatsen/copieren/in-uitpakken/edit en vooral de F3 knop :)

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:26
quote:
Maverick schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:35:
De rechtermuisknop ingedrukt houden geeft het normale contextmenu hoor.
Staat uiteraard ook in de help:
quote:
If the right mouse button is used to select files you can reach the right click menu by holding down the button a bit longer (about 1 second).

Henk007 wijzigde deze reactie 03-02-2006 22:56 (20%)

• Maverick
  • Nu online
quote:
FFrenzy schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:17:
[...]

Als je in "options" -> "Operation" -> "Selection mode" kies voor de linkermuisknop, dan heb je met de rechter het gewone windows contextmenu.
quote:
Henk007 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:52:
[...]

De rechtermuisknop ingedrukt houden geeft het normale contextmenu hoor.
Staat uiteraard ook in de help:

[...]
ja, heren, ik heb het over het cdbranden in TC progje, niet over TC zelf ;)

Maverick wijzigde deze reactie 04-02-2006 02:09 (10%)

• bing69
Waar ik ook kijk, ook bij netwerk, er is niets bij gekomen. Is dit te beinvloeden???

Bing

• bing69
quote:
bing69 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 08:41:
Waar ik ook kijk, ook bij netwerk, er is niets bij gekomen. Is dit te beinvloeden???
Gevonden, tis makkelijk als je ook de lang. pack en doc download!!!

Bing

• Wwwillem
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
TC is voor mij echt al jaren onmisbaar _/-\o_

Ik heb wel een vraag: ik maak gebruik van gelockte tabs om snel naar veel gebruikte mappen te gaan, maar als ik dan in een andere tab in diezelfde directory terecht kom, wil ik dat TC de huidige tab sluit, en overschakelt naar de gelockte tab van de desbetreffende directory. Is dit mogelijk? Anders loopt het aantal tabs zo op.

• Abomination
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-12 01:26

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

quote:
Wwwillem schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:14:
Ik heb wel een vraag: ik maak gebruik van gelockte tabs om snel naar veel gebruikte mappen te gaan, maar als ik dan in een andere tab in diezelfde directory terecht kom, wil ik dat TC de huidige tab sluit, en overschakelt naar de gelockte tab van de desbetreffende directory. Is dit mogelijk? Anders loopt het aantal tabs zo op.
gewoon even dubbel klikken op de tab die je niet meer wilt hebben. dan verdwijnt de tab. Het is handiger de tab open te laten i.v.m. de geschiedenis van de tabbladen, dan kan je makkelijk terug en verder (als je de knoppen ik de button bar heb staan). als de tabs zoals jij wilt automatisch zou gaan verdwijnen, dan wordt het erg ingewikkeld voor de meeste gebruikers om het overzicht te houden in waar je mee bezig bent.

[Heb je nog vragen?]

• DeKoning!
quote:
Wwwillem schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:14:maar als ik dan in een andere tab in diezelfde directory terecht kom, wil ik dat TC de huidige tab sluit, en overschakelt naar de gelockte tab van de desbetreffende directory.
Is mij nog niet gelukt, zou ik ook wel willen weten of dit kan. Denk het niet, misschien een leuk idee voor een feature-request.

• WoBaDijk
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-12 09:26
Ik hou van TC. Beter programma om te zoeken en in me mappen te kijken ken ik niet :7

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Trouwens is het mogelijk dat als je een bestand download dat niet het Windows "save as" scherm wordt aangeroepen maar gewoon TC?

Dat lijkt me veel relaxter !

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

• gast
  • Niet online

gast

Did you mean: dataquest

quote:
DJSmiley schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:42:

(late reactie, maar whatever :P)
Weet je nog dat ik anderhalve week bij je stage liep? Ik ken hem hoor, Total Commander. ;)

Linux kent Midnight Commander, een kloon van Norton Commander. Weet iemand of hier een grafische versie van bestaat? Ik vind Konqueror echt zwaar zuigen. :o

• 2mb
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09-12 20:06
Ik heb de brandplugin ook al een tijdje geinstalleerd maar er is met iets vreemds opgevallen:
DVD branden gaat gewoon op de maximale snelheid (4x, ik heb een NEC 1300A, jullie vast wel bekend) maar een audio cd branden gaat echt tergend traag, ruim 15 min voor 500 MB, dat is
500 MB * 1024 = 512000 KB
512000 KB / 900 s = 568 KB/s = ongeveer 4 speed, terwijl de brander 16x kan?

Mijn muziek op SoundCloud

• Rogresalor
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 29-11-2008

Rogresalor

Een der antidigibeet

Zeg TS, doe het dan goed en pas de kleuren aan naar de oude trouwe NC.exe :)

Waar blijft de functie F9? Information Panel.

Het is 's-nachts kouder dan buiten

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-12 17:49

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Versie 6.54 is nu ook officieel uit :)

Zwaar relaxed proggie, gebruik het al vanaf versie 2.11 onder Windows 3.11 :o
Dit is één van de weinige programma's die ik legaal heb gekocht, het is het geld gewoon waard.

Surface 2 64 GB | Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

• sOid
Iemand een goede plugin om ID3 tags van mp3's/ogg's te editten? Zou namelijk erg fijn zijn als dat ook in TC zou kunnen. Heb al gezocht maar eigenlijk niks gevonden :(

• Ad de Jong
  • Laatst online: 10-12 23:00
Misschien een hele stomme vraag maar ik heb deze geinstaleerd maar waar kan ik die functie ergens vinden?
Heb heel TC een aantal keer afgelopen en als ik zoek op diverse plaatsen kom ik wel tegen wat je allemaal kan met de plugin maar niet waar je hem kan vinden.
Hij staat netjes bij de "FileSystemPlugins" en ik heb een legale versie 6.54.

Ik zal wel weer ergens overheen kijken en meestal ligt het zo voor de hand dat ik te ver zoek 8)7

Ad de Jong wijzigde deze reactie 05-02-2006 18:35 (3%)

• FFrenzy
quote:
theBandit schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:25:
Misschien een hele stomme vraag maar ik heb deze geinstaleerd maar waar kan ik die functie ergens vinden?
Heb heel TC een aantal keer afgelopen en als ik zoek op diverse plaatsen kom ik wel tegen wat je allemaal kan met de plugin maar niet waar je hem kan vinden.
Hij staat netjes bij de "FileSystemPlugins" en ik heb een legale versie 6.54.

Ik zal wel weer ergens overheen kijken en meestal ligt het zo voor de hand dat ik te ver zoek 8)7
Ga in een van de panels naar de netwerkomgeving, dan staat daar een extra optie "CD/DVD Burner". Dubbelklik die, en je zit in de branderplugin.

Go retro with SLAY Radio

• 2mb
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09-12 20:06
@hierboven:
Bij Netwerkomgeving :)

Mijn muziek op SoundCloud

• Ad de Jong
  • Laatst online: 10-12 23:00
quote:
FFrenzy schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:42:
[...]

Ga in een van de panels naar de netwerkomgeving, dan staat daar een extra optie "CD/DVD Burner". Dubbelklik die, en je zit in de branderplugin.
Ahhh kijk dank je.
netwerk-->cd/dvd's branden.... :? ... ach ja weer wat geleerd
Daar zoeken waar je het niet verwacht :D
_/-\o_

• FFrenzy
quote:
theBandit schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:00:
[...]

Ahhh kijk dank je.
netwerk-->cd/dvd's branden.... :? ... ach ja weer wat geleerd
Daar zoeken waar je het niet verwacht :D
_/-\o_
Da's waar alle Filesystem plugins komen te staan, voor zover ik weet !

Go retro with SLAY Radio

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik breid je topictitel toch nog even wat uit :)

Total Commander > [Total Commander] Ervaringen en tips *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Br@m
  • Niet online
Het is onvoorstelbaar, ik heb al Windows Commander (nu dan Total Commander) vanaf versie 4.0, ooit eens op een diskette gekocht. Maar nooit geweten dan er plugins voor waren. Vooral dat brand plugin is fantastisch!

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• CaptBiele
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-12 11:12

CaptBiele

No Worries!

quote:
Erkens schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:59:
[...]

true, met "installeren" bedoel ik ook mijn installatie directory kopieeren, ik heb mijn ini file namelijk gewoon in de install dir staan zodat ik netjes al mijn plugins en settings heb :)
ik ben ook een tc gebruiker, maar nog niet zo hardcore als sommige van jullie.
Maar nu ik dit heb gelezen ga ik dat zeker worden :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*