Ik heb meegeholpen met de organisatie van zowel vorig jaar (vanaf de grond alles opzetten) en dit jaar (het concept van 2005 bijwerken) en ik houd dit topic zeker in de gaten om wat meningen te horen. Het scheiden van de divisies heb ik zelf ook al over nagedacht, maar of dat haalbaar is weet ik niet.
In 2005 was het grootste deel zelfbouw (8 van de 10 finalisten), dit keer was het meer modding (7 van de 10). Neemt niet weg dat ik het ga opperen voor volgend jaar.
Wat betreft de uitslag, het laten stemmen door het publiek geeft een ander beeld dan door een jury. Dat was vorig jaar vrij duidelijk toen de Aquarium PC van Robertstoppels de publieksprijs ontving, terwijl de jury deze als 5e beoordeelde, een middenmoter dus. Een jury kijkt meer naar technische details, afwerking, etc. terwijl publiek veel meer op het uiterlijk afgaat en op spektakel.
Ik heb niet de indruk dat er deelnemers echt ontevreden waren met de uitslag, hoewel sommigen ongetwijfeld meer gehoopt hadden. Gelukkig waren de geluiden die ik opving erg positief, en was er sprake van gezonde rivaliteit maar de modders konden zover ik zag prima met elkaar door één deur. En zeg nou zelf, ook tiende worden was helemaal niet slecht qua prijzen