Amd Athlon 64 3500 + zwaar belast met niks doen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-03 06:03
Ik heb sinds korst een nieuwe pc, spec:

Asus A8N-SLI
Athlon 64 3500+
1 Gig werkgeheugen
Geforce 6800GS pci-expres
250 gig hd s-ata II

Als ik de pc opstart staat er dit aan:

- virusscan
- msn
- draadloos toetsenbord
- nvidea drivers

Nou maak het niet uit of ik alles afsluit of aan laat staan, de processor blijft zwaar belast rond de 60 à 70 %, hoe is dit mogelijk?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
waar denk je te zien dat je cpu voor 60% belast is?
Kijk eens in je taskmanager en zorg dat je zeker de processen van alle gerbuikers te zien krijgt!

• ikzagjewel
Ik kijk in task manager, en zie ook alle processen van iedereen!!!!

Er zit niks bijzonders tussen, wat er echt uitspringt...
Speedfan zei trouwens ook dat de processor veel belast is.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03 10:47
ikzagjewel schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:05:
Ik kijk in task manager, en zie ook alle processen van iedereen!!!!

Er zit niks bijzonders tussen, wat er echt uitspringt...
Speedfan zei trouwens ook dat de processor veel belast is.
Hoe kan speedfan nou zeggen dat je CPU zwaar belast is :/.

Maare, start jij automatisch speedfan @ Boot :S? Zo ja, dan zou ik dat uitzetten ... heeft weinig meerwaarde neem ik zo aan.

Maar kijk ff in taskmanager wat die 60/70% veroorzaakt, en je hebt probleem gelijk te pakken!

• ikzagjewel
staat niks bijzonders met veel gebruik, alleen met opstarten werd de cpu 100 % door svchost.exe gebruikt

Ook al sluit ik heel veel programma's af, het cpu-gebruik blijft zweven tussen de 50 en 70 %, en als ik dan ook nog iets ga doen stijgt die naar de 90-100 %

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

EyeWitness schreef op zondag 29 januari 2006 @ 02:50:
Hoe kan speedfan nou zeggen dat je CPU zwaar belast is :/.
CPU Usage balkje :?

Als je alle %-en achter de processen optelt, kom je dus nog niet aan het totale gebruik (onderaan genoemd)? En als je naar tabblad prestaties gaat, dan naar het menu-item Beeld en dan Kerneltijden weergeven. Zie je dan dat in het diagram op die pagina dat het rode lijntje op dezelfde hoogte loopt als het (normale) groene lijntje? Zo ja, dan kan je FAQ: CPU-belasting bijv. even doorlezen (met name het DMA-gedeelte).

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ikzagjewel
Ja, dat loopt gelijk ja!!!

Nou heb ik dat dma doorgelezen, alleen nou snap ik het niet, vanaf hier:

...Apparaatbeheer in, selecteer de I/O controller en kijk tenslotte in de eigenschappen van desbetreffend IDE kanaal of de apparaten wel op "DMA indien beschikbaar" respectievelijk "DMA mode vul hier cijfer in" staan. Vermits in de BIOS alles goed is ingesteld uiteraard. Zie verder ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers.

Ik kan best apparaatbeheer inkomen, alleen selectoor 1/0 controller weet ik niet hoe dat moet!!!

Zou het aan mijn HD liggen, een maxtor?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:06
IDE ATA/ATAPI Controllers staat er bij mij, overigens is het I/O (input output), niet 1/0 ;). Daar ga je naar je primary / secondary ide channel en kan je heel makkelijk de DMA veranderen.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

• ikzagjewel
Bij apparaatbeheer staat niet dat ik het DMA kan instellen, op een andere computer hier in huis kan ik dat wel en die heeft een IDE HD, alleen ik werk hier met S-ATA II ....

Ik kan allen kiezen of ik s-ata II wil of s-ata I , ik ga nu de maxtor drivers installeren en hopen dat dat werkt!!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 11:01

Donnie

AKA DonCorleone

Ik hoop dat je een oplossing vind, want ik merk precies hetzelfde met dezelfde config hier, ook het starten van windows gaat gewoon heel langzaam! Ik hoor het graag hoe je het gelukt is, als het is gelukt :-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• ikzagjewel
Mijn HD is met de nieuwste software geleverd, hij start ook lekker op en sluit heel mooi snel af.
Eigenlijk is mijn hele pc snel, alleen het irriteert me dat de processor 70 % gebruikt......

Dat DMA is het probleem dus ook niet, lijkt me.... wat kan er dan nog meer mis zijn?

• ikzagjewel
Nou?????

Is er wat kapot of ligt het aan de instellingen? Want anders breng ik hem weer terug naar de pc-zaak zodat die hem kunnen checken, maar dan ben ik hem weer een poosje kwijt dus heb liever dat ik het zelf kan doen!!

Verwijderd

Beetje dimmen.... GoT is geen antwoordmachine...
Heb je SATA controllers geinstalleerd?
Wat je nog kan doen is Command Queuing uit te zetten. Dit heeft bij mij een aantal vage problemen opgelost.
Ga naar Start-->Settings-->Control Panel-->System-->(Hardware)Device Manager
Kies dan IDE ATA/ATAPI controllers-->NVIDIA nforce4 ADMA controller (of equivalent)
Dan Properties en bij Primary Channel zie je staan: Enable Command Queing
Deze uitvinken.

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

was er niet eens keer een virus die zich in de svhost service nestelde en de cpu zwaar belaste ?

For we are many

• ikzagjewel
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:02:
[...]

Beetje dimmen.... GoT is geen antwoordmachine...Sorry.......
Heb je SATA controllers geinstalleerd? Heb de moederbord drivers geïnstalleerd waar SATA ook bij inzat dus, gedaan!
Wat je nog kan doen is Command Queuing uit te zetten. Dit heeft bij mij een aantal vage problemen opgelost.
Ga naar Start-->Settings-->Control Panel-->System-->(Hardware)Device Manager
Kies dan IDE ATA/ATAPI controllers-->NVIDIA nforce4 ADMA controller (of equivalent)
Dan Properties en bij Primary Channel zie je staan: Enable Command Queing
Deze uitvinken. GEDAAN!
Hij blijft maar op de 60-70 % zitten.... iemand nog meer ideeën? ze zijn zeker welkom!!!!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Ohja, 1 tip. Gebruik niet de ide drivers van je nforce.
Gebruik de windows drivers maar.

[ Voor 110% gewijzigd door job op 29-01-2006 18:12 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07
Kortom: verwijder ze bij configuratiescherm -> Software en klik op verwijderen bij de NVidia drivers, waarna je de opslag/IDE-drivers selecteert om verwijderd te worden.

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat is er mis met de IDE Drivers van Nvidia dan?

• ikzagjewel
Ik heb alle drivers van nvidea verwijderd (behalve beeldscherm) ..

nog steeds dezelfde problemen en windows kan het niet installeren omdat de juiste software niet is gevonden!

Verwijderd

volgens mij hoor je tijdens een windows installatie de SATA drivers al te installeren (dmv F6) en niet wanneer je de nforce4 drivers installeert. Dan heb je (volgens mij, ik weet dit niet zeker....someone correct me if i am wrong...) niet een volledige SATA installatie.

En ik denk dat je de verkeerde IDE drivers hebt verwijderd....

Dus als ik jou was zou ik helemaal opnieuw beginnen:
formatteren (tijdens de windows installatie) en opnieuw windows installeren....

• ikzagjewel
Dat is het laatse waar ik op zat te wachten maar het moet maar....

Ik ga het proberen en jullie horen nog wel weer of het is gelukt of niet!! Anders kunnen jullie me misschien weer helpen naar een andere oplossing ;) !!

iig alvast bedankt, jullie horen nog

• The__Virus
De IDE-drivers moet je gewoon NIET installeren, is helemaal niet nodig, zonder werkt je pc veel beter. Kijk eens of de boel nu op DMA staat en niet op PIO.

• ikzagjewel
Hoe kan het nou op DMA zetten? Hij werkt met SATA en ik kan oko alleen instellen of ik Sata I of SATA II wil........

• The__Virus
Wie is hij? Jij bent toch de TS? En sata is net zo goed verbonden aan een IDE-kanaal. Ik kan bij mij ook kijken of ie op PIO loopt of niet en bij mij loopt ie dan ook op DMA Mode 6. SATA1 en SATA150 en SATA300 kun je helemaal niet in de driver instellen. Ik weet niet waar je het over hebt.

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Is het een kant en klare pc? Zo'n packard bell aftreksel of iets dergelijks? Anders kan je ook de laatste BIOS versie erin janken en alle instellingen default gooien.

Gooi ook je internet eens uit! KABEL er letterlijk uittrekken. Als je een virus hebt dat je inet misbruikt, dan kom je er zo wel achter.

SATA is hot pluggable, dus terwijl je pc al helemaal opgestart is gewoon kabeltje eruit trekken. (stroom) HD gaat uit en als je activiteit dan afneemt kan het een DMA probleem zijn.

Irrelevant by default - rm -rf /

Verwijderd

Moeizaam topic dit :P

je zegt dat SVCHost.exe 60 tot 70 % van je cpu belast? Begrijp ik dat goed?

Dat hoeft niet perse IDE drivers of Nvidia drivers te zijn. Kijk es naar andere zaken hoelang speelt zich dit al af dan ? Sinds vandaag nadat je gisteravond programma x erop hebt gezet? Dan lijkt me de oorzaak duidelijk.

• ikzagjewel
Ik kwam er gister achter, en heb de pc helemaal zelf samengesteld en ik heb internet al al standaard af als ik pc opstart en dan doet hij ook gewoon hetzelfde.....

Ik heb alles al gechecked, ik ga nu hd stekker duruit trekken.. kijken wat dat geeft

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:59

Hoogie2004

Whohooooo

Toevallig de NVIDIA Netwerksuite geinstalleerd? (das die brakke firewall van NVIDIA), die komt met de nforce-drivers. Deze zorgt ook vaak voor hele vage problemen. (deinstalleer deze dus ook eventjes)

My iRacing profile | Strava

• ikzagjewel
The__Virus schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:56:
Wie is hij? Jij bent toch de TS? En sata is net zo goed verbonden aan een IDE-kanaal. Ik kan bij mij ook kijken of ie op PIO loopt of niet en bij mij loopt ie dan ook op DMA Mode 6. SATA1 en SATA150 en SATA300 kun je helemaal niet in de driver instellen. Ik weet niet waar je het over hebt.
Nou als ik bij apparaatbeheer kijke en dan bij IDE ATA/ATAPI controllers staan er 3:
- NVIDEA nForce4 parallel ATA controller
- NVIDEA nForce4 serial ATA controller
- NVIDEA nForce4 serial ATA controller

De onderste daar staat mijn HD onder, als ik daar op eigenschappen druk kan ik kiezen uit deze tabbladen:
- algemeen
- primary channel
- secundary channel
- stuurprogramma
- details
- bronnen

Onder primary channel staat mijn HD, (master drive + slave drive, HD zit onder de master)

Daar zie ik dit staan:
- transfer mode
+ serial ATA Generation 2
+ serial ATA generation 1
+ PIO mode
- let bios select transfer mode (aangevinkt)
- enable read caching (aangevinkt)
- enable write caching (aangevinkt)
- enable command qeuing (uitgevinkt)

>:) Wat moet ik doen

• The__Virus
Zoals al eerder vermeld: De NVIDIA-drivers voor je IDE-kanalen verwijderen. Of had je dat al geprobeerd?

• ikzagjewel
Hoogie2004 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:08:
Toevallig de NVIDIA Netwerksuite geinstalleerd? (das die brakke firewall van NVIDIA), die komt met de nforce-drivers. Deze zorgt ook vaak voor hele vage problemen. (deinstalleer deze dus ook eventjes)
Niet geïnstalleert, ik heb alles van NVIDIA gedeÏnstalleerd, behalve de display driver (nvidia geforce 6800GS :) )

• ikzagjewel
The__Virus schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:12:
Zoals al eerder vermeld: De NVIDIA-drivers voor je IDE-kanalen verwijderen. Of had je dat al geprobeerd?
Hoe? :/

Als ik namelijk het stuurprogramma verwijder, en de pc opnieuw opstart installeert die de nvidia driver zo weer....

[ Voor 22% gewijzigd door ikzagjewel op 30-01-2006 21:45 ]

• The__Virus
Aaj dat is lastig. Je kan proberen om een vorige driver te installeren, door in apparaatbeheer bij de eigenschappen van de kanalen te kijken en 'vorige driver' ofzo te proberen. Probeer het eerst bij één kanaal en kijk of het werkt (je zult wel moeten rebooten).

edit:
komt me net te binnen. Download eerst de nieuwste drivers en Driver Cleaner 3. Verwijder dan de geïnstalleerde drivers compleet bij Software (op displaydriver na). Open nu Driver Cleaner en verwijder nogmaals de NVidia chipset drivers of hoe ze ook mogen heten in het programma (iig niet de display drivers!). Herstart de computer en kijk of ie nu NIET NVidia aangeeft bij de IDE-kanalen. Zo niet, missie geslaagd, zo wel, is dat pech. Handmatig met dit soort drivers klooien lijkt me niet aan te raden; een fresh install wel. Als hij het niet aangeeft, kun je de NVidia drivers weer installeren, op de IDE/opslagdrivers na ;) (en uiteraard de netwerksuite en de ActiveArmor firewall ;)).

[ Voor 58% gewijzigd door The__Virus op 31-01-2006 08:57 ]

Verwijderd

Wat een gedoe allemaal joh!

Start - Control panel - Add remove software en de-installeren die hap. Ga ondertussen gelijk even voor een nieuwere versie naar Nvidia en staar je niet es zo blind op de nvidia drivers.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
wat ik nog steeds niet gezien heb, is dat jij een screenshotje laat zien van je taakbeheer - processen tabje
er moet toch iets zijn wat alles zo zwaar belast
dus doe dat ff, dan wordt het ook wat duidelijker

PSN: djmurcielago

• The__Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:12:
Wat een gedoe allemaal joh!

Start - Control panel - Add remove software en de-installeren die hap. Ga ondertussen gelijk even voor een nieuwere versie naar Nvidia en staar je niet es zo blind op de nvidia drivers.
Dit had ik al eerder gezegd. Echter heeft ie al aangegeven dat op deze manier de drivers alsnog geïnstalleerd worden.

Verwijderd

Ik leg ook niet voor niks uit waarom die ondertussen naar de site van nvidia zou moeten gaan, laat 'm daar die drivers pakken en gelijk erachteraan installeren... dan worden de oude ook niet teruggezet unless het om een systeem herstel gaat.

Maar goed, het hele topic ging over dat z'n cpu zwaar belast was met iets, ondertussen heeft TS nog steeds geen Screenshot gegeven (Thanks Murcielago) met wat mogelijk zijn cpu belast.

En ik irriteer me eigenlijk mateloos aan mensen die maar wat opdringen aan de ts terwijl dat niet eens het probleem hoeft te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 12:10 ]

• ikzagjewel
Ok, ik heb even een screenshotje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poeren/screenshot1.JPG

ik zie hier niks verkeerds aan.........
zou het niet gewoon handig zijn dat ik even pc formatteer? En dan zorgen dat ik met de installatie van windows de nvidia disk eruit laat, kijken wat voor een driver die dan installeert?

Verwijderd

Had even gezocht op got Cpu idle time. Dan kwam je erachter dat je cpu 99% niks aan het doen is :z

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:19:
Had even gezocht op got Cpu idle time. Dan kwam je erachter dat je cpu 99% niks aan het doen is :z
Als je goed kijkt, zie je dat zijn cpu 54% gebruikt (onderaan het venster). De task manager geeft dus tegenstrijdige informatie terug

Verwijderd

Dat is op het moment gemaakt dat de SS gemaakt werdt, ik denk dat daarom z'n cpu uitsloeg.

• The__Virus
Wat een onzin lizm, daar klopt gewoon echt niets van. Ik verdenk nog steeds die NVidiadrivers Ikzagjewel. Als het kan, voer dan dit alsnog uit:
The__Virus in "Amd Athlon 64 3500 + zwaar belast met ni..."
Modbreak:Kinders, speeluur is voorbij :z

Nokken met op de man spelen en elkaars posts voor onzin uitmaken :o

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 01-02-2006 00:05 ]

Verwijderd

offtopic:
nofi hoor maar ik lees je wel es vaker onzin uitkramen over dingen die niet eens close zijn naar het onderwerp. Je richt je gelijk blind op de nvidia drivers

Maar goed, lezend van de Screenshot die hij poste gaat me dit meer om de idle time dat die cpu genereert.

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 01-02-2006 00:05 ]

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:31:
Dat is op het moment gemaakt dat de SS gemaakt werdt, ik denk dat daarom z'n cpu uitsloeg.
Onzin, test dit eens zelf op je systeem, je ziet direct dat je ongelijk hebt. En het probleem is er nog steeds want zoals in het begin aangehaald "Speedfan haalt +- 60%". Als hij nu een grafiek laat zien van het processor gebruik zie je dat die weldegelijk continue rond de 60% schommelt...

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 01-02-2006 00:05 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Download "Process Explorer" van Sysinternals. Dan kan je zien welk process het echt is wat vreet en dan kan je in de properties van dat process zien welke thread veel context changes heeft, dit is meestal dan het image wat problemen geeft. Bij mij was dat bijvoorbeeld USBxxx.SYS (exacte naam weet ik niet meer). Dan kan je achterhalen wat er niet klopt, bijvoorbeeld een hardware driver of een virus.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• ikzagjewel
The__Virus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:40:
Wat een onzin lizm, daar klopt gewoon echt niets van. Ik verdenk nog steeds die NVidiadrivers Ikzagjewel. Als het kan, voer dan dit alsnog uit:
The__Virus in "Amd Athlon 64 3500 + zwaar belast met ni..."
Ik ga er nu mee bezig!

• ikzagjewel
Pfff.... hij installeert zo weer de nvidia drivers...

Ik ga nu over op pc formatteren, even backup maken ik ik zeg vanavond op het forum wat het resultaat is, hopen dat het over is.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:06
Hmm, ik zou toch echt een virus verwachten hoor, gezien de vaagheid van het taskmgr.exe screenshotje :) Draai eens wat virusscanners en antispyware dingen?

Verwijderd

Natuurlijk installeert ie de Nvdia drivers zodra die weer de hardware vind, daarom zei ik ook installeer er direct na de uninstall van je drivers de nieuwere drivers.

• ikzagjewel
Ik ben erachter wat het probleem is, nog niet hoe ik het op kan lossen!!!!

Het probleem is als volgt:

alles draait perfect, ik heb de s-ata drivers op windows laten staan en ik dacht dat alles voorbij was. Ik begon met alles opnieuw te installeren (elke keer maar weer checken wat het processorverbruik was, 2 % 0%, alles ging perfect..
Totdat ik de videokaart driver installeerde van nvidia, mijn processorverbruik liep weer op naar de 50 60 %.

Hoe kan ik dit oplossen?

• The__Virus
Hum das wel heel vreemd. Probeer toch eens process explorer om te kijken wat het is. Het zou een brakke driver kunnen zijn: probeer eens een andere of nieuwere (bijv. een nieuwe beta van www.guru3d.com).

Nog één vraagje: je schijven staan nu wel op DMA? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 31-01-2006 19:45 ]

• ikzagjewel
The__Virus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:41:
Nog één vraagje: je schijven staan nu wel op DMA? ;)
Altijd :D ;)

• ikzagjewel
Geïnstalleerd, nog steeds hetzelfde probleem...........

Is het normaal dat zo'n videokaart zoveel van je processor trekt? Maar bij de processen staat helemaal niks bijzonders :S, beetje raar verhaal!

Ik zou het niet meer weten, ik hoop jullie nog wel wat... jullie zijn al met zoveel ideeën gekomen :P

• The__Virus
Heb je al met process explorer gekeken? Dat is een uit de kluiten gewassen taakbeheer, die kan je veel meer inzicht geven in wat het is.

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:58
Blijft nog steeds de vraag, welk proces, en vooral welke thread, levert nu die processor belasting.
Dus of ProcesExplorer van SysInternals (freeware) downloaden
http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

of een soort gelijk programmatje (freeware for personal use) http://www.whatsrunning.net/whatsrunning/main.aspx

En eens kijken waar het probleem nu echt ligt.
Met whatisrunning kan je een snapshot maken. Misschien wel handig

[ Voor 1% gewijzigd door RedHead op 31-01-2006 20:35 . Reden: typo ]

• ikzagjewel
Hier heb je een screenshot, ik zie al gelijk dat er iets niet goed is!!! Maar wat o wat? en hoe kan ik het oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poeren/snapshot.JPG

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:35
Je ziet op het screenshot dat je CPU 50% van de tijd bezig is om hardware interrupts af te handelen. Dat is zeker NIET ok, want dat betekend dat een apparaat dat IO doet geen DMA gebruikt.

Je moet overigens wel de nForce drivers van nVidea installeren, maar je moet dan de IDE en netwerk drivers (de hardware firewall) uitvinken.

Dat zou in de meetste gevallen de problemen al moeten verhelpen.

EDIT: Ik neem aan dat de geliste apparaten ook het enige zijn wat in je PC zit? Dus niet stiekum toch een extra geluidskaart of USB kaart? Want die kan ook goed een oorzaak zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ShadowLord op 31-01-2006 21:10 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• ikzagjewel
Ik heb alleen de drivers van me videokaart geïnstalleerd, de rest draait allemaal op windows drivers, behalve de geluidsdriver enz enz.

Maar dat gaf alelmaal geen problemen, het gaf pas problemen toen ik de videokaart installeerde :| , die loopt via pci-expres...

zal daar wat fout kunnen zitten? dat die niet via dma gaat?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:35
De vid kaart niet via DMA zou heel onwaarschijnlijk zijn als je zowel de nForce drivers (minus netwerk en ide) als de video drivers hebt geinstalleerd. Maar dan kom je ook niet boven de 640x480 met 256 kleuren uit :)

EDIT:
Maar je hebt nu wel of niet een apparte geluidskaart?

[ Voor 13% gewijzigd door ShadowLord op 31-01-2006 21:13 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• ikzagjewel
Nee, geen aparte geluidskaart!

Op het moederbord zat een 5.1 aansluiting die windows niet herkende, dus moets ik de realtek ac'97 drivers (als ik het goed heb) installeren, die stonden op de asus cd-rom (waar ook al mijn nvidia drivers op staan).

Jah maar wat zou het dan moeten zijn? videokaart loopt dan via dma, maar hoezo geeft die dan steeds problemen? als ik de software deïnstalleer loopt mijn cpu weer netjes.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03 21:26
Doe het simpel, in het HardwareOverzicht gewoon 1 voor 1 dingetjes uitschakelen...
dus de netwerkkaart(en), USB dingen, geluidskaart.. blablabla...

Steeds als je iets uitschakelt ff testen hoe het met CPUverbruik zit..

zo vind je wel welke hardware een (driver)probleem heeft.

• ikzagjewel
Bedoel je daarmee dat ik echt alles moet proberen uit te schakelen en kijken? Of alleen bepaalde dingen? (zo ja, welke?)

Ik heb videokaart al uitgeschakeld gehad, geen resultaat, blijft hetzelfde... dus zou het daar wel aan liggen? Alle opties bij IDE ATA/ATAPI ook al geprobeerd, zonder resultaat.

edit:

bij apparaatbeheer zie ik dit staan:
4x staat er: PCI standard host CPU bridge

Wat is dat?

en ik zie staan:
controller voor directe geheugen toegang

Is dat wat verkeerds?

Ik kan ze allebei niet uitschakelen.

[ Voor 29% gewijzigd door ikzagjewel op 31-01-2006 21:58 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

ikzagjewel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:29:
bij apparaatbeheer zie ik dit staan:
4x staat er: PCI standard host CPU bridge

Wat is dat?

en ik zie staan:
controller voor directe geheugen toegang

Is dat wat verkeerds?

Ik kan ze allebei niet uitschakelen.
Dat is niet voor niks, omdat dat 2 vrij essentiële dingen zijn in je computer. ;)
ikzagjewel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:14:
Jah maar wat zou het dan moeten zijn? videokaart loopt dan via dma, maar hoezo geeft die dan steeds problemen? als ik de software deïnstalleer loopt mijn cpu weer netjes.
Wat versta je onder 'de software'? Van je videokaart? Aangezien je daarna pas de problemen kreeg.
En met software bedoel je dan drivers?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:58
Kan je eens geven wat het tabblad performance en threads geeft van ProcesExplorer geeft als je dubbelklikt op de hardware interrupts die zoveel cpu tijd opeet?

• dion_b
  • Laatst online: 09:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, als je nog een keer binnen 24u schopt (zoals je al 3 keer in dit topic gedaan hebt), gaat hij gelijk op slot :o

GoT Huisregels

GoT is geen helpdesk, en dan nog, niets geeft jou het recht je topic onnodig boven die van anderen te schoppen...

Oslik blyat! Oslik!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 18:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS, heb je alleen de drivers van de meegeleverde CD's gebruikt tot nu toe? Probeer ook eens nieuwe drivers, mogelijk dat deze stabieler zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• CavalierNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 13:49
Hallo mensen,

Ik heb precies dezelfde problemen met bijna dezelfde specs (ik heb een AMD 3200+ en een ASUS 6600GT Silencer en nu een IDE schijf (wel Maxtor)). Ook bij mij hebben drivers geen invloed enzo, behalve zoals gemeld het echt weghalen van de video drivers, maar ja, da's geen oplossing natuurlijk.

Ik ben er nog niet achter welk interrupt voor de problemen zorgt, maar ik ga van de videokaart uit.

Op de forums van ASUS was er iemand die het linkte aan de CMOS batterij die leeg getrokken was bij het plaatsen van de kast en dat de PC daarna extreem traag werd (100% belasting). Bij mij is het ook begonnen bij het plaatsen in de kast, heb eerst een tijd zonder kast gedraaid en toen was alles prima. Ik heb de CMOS batterij vervangen, maar het maakte geen verschil.

Is er al een oplossing gevonden?

• ikzagjewel
@ ericwout

Nee, ik ben al de hele tijd bezig geweest (als ik jouw berichtje goed begrijp jij ook).
Ik heb zelf ook al allerlei andere drivers geprobeerd, maar dat heeft ook niet geholpen.

wat krijg jij bij proces explorer te zien? dat je cpu ook zoveel gebruikt wordt door hardware interrupts? Als ik daar op klik krijg ik er geen extra informatie over te zien, jij wel?

Maar wat kan de CMOS batterij daarmee te maken hebben?

edit:

Kan je trouwens kijken of je CMOS batterij nog genoeg spanning afgeeft?

[ Voor 16% gewijzigd door ikzagjewel op 01-02-2006 16:42 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
@ericwout.
Ik neem aan dat het aantal afstandsbusjes overeen komt met het aantal gaten in het mainboard.

Zou het heel mischien een soldeer-puntje of een component kunnen zijn die met de kast of het slotplaatje van een kaart contact maakt? Ik heb hier vrijwel dezelfde hardware, alleen dan de 6600 van MSI en het mainboard van Gigabyte, dus het lijkt mij dan niet echt waarschijnlijk dat het een software/driver probleem is.
Het zou eventueel een BIOS-issue kunnen zijn, maar dat verklaard niet het verschil tussen voor en na inbouwen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• CavalierNL
@ikzagjewel

Ik ben er inderdaad ook al een tijdje mee bezig. Inderdaad, de interrupts is ook de reden die ik zie bij process explorer en die tool geeft helaas geen extra informatie. Ik heb ook nog geen andere tool gevonden die dat wel kan.

Ik zie net een forum entry bij Asus die ook 50% load heeft permanent, en die suggereert de firewire uit te schakelen in het bios (link ASUS: 50% CPU all the time). Dat ga ik vanavond uitproberen!

Dat BIOS snap ik ook niet zo goed, maar hij ons probleem alleen dan extremer (ik zoek al in de kleine hoekjes, zo ver heen ben ik al ;) (link ASUS: Slow/No boot)

@TD-er

Ja, ik moet eerlijk zeggen dat er bij moederbord en kast geen schroeven e.d. zaten, dus ik heb zelf afstandbusjes bij elkaar moeten zoeken, maar ik heb d'r voldoende gebruikt. Ik had zelf ook al bedacht om de boel nog een keer uit de kast te halen en dan te kijken wat er gebeurd...

Plus, ik ga alle losse onderdelen wisselen met een vriend, kijken wat dat doet, maar daar verwacht ik niks van eigenlijk.

Ik denk zelf ook dat het hardware is, maar voordat ik naar de winkel ga wil ik graag weten wat het is, zodat ik niet maanden hoef te wachten op reparatie en hopelijk kan omruilen...

EDIT: Oh ja, en ik was vergeten de 12V aan te sluiten, maar ik ga ervan uit dat het moederbord daar wel tegen beschermd is. En ik kan natuurlijk iets ongemerkt kapot gemaakt hebben maar goed, dan nog moet het nog wel gepin-point worden...

[ Voor 13% gewijzigd door CavalierNL op 01-02-2006 16:58 ]

• ikzagjewel
Ik heb de firewire 1394 uitgeschakeld, geen resultaat.

Ik zag dat jij wat zei over de 12 volt verbinding? Bedoel jij daar de verbinding mee boven de pci-expres ingang, daar heb ik namelijk ook niks in zitten.

Moet dat dan?

Met de cmos batterij heb ik nog niks gedaan, ik denk dat dat het probleem niet zal zijn.

• CavalierNL
Damn, bij mij ook geen resultaat.. nou ja, die thread op dat forum ook maar in de gaten houden dus.

Nee, die plug boven het bovenste PCI-E slot is de SLI-nogwat-plug voor extra voeding als je 2 videokaarten gebruikt. Ik bedoelde de vierkante aansluiting linksboven de processor.

EDIT: Nee, de CMOS batterij helpt ook niet bij mij igg. ik kon dat makkelijk checken...

[ Voor 14% gewijzigd door CavalierNL op 01-02-2006 18:02 ]

• ikzagjewel
Er zegt iemand op het asus forum dat het aan het meoderbord ligt, de asus a8n-sli.
Hij zou overgestapt zijn naar een gigabyte (welke zegt die niet) en het blijkt dat al zijn problemen nu over zijn.

Kan het zijn dat het aan de a8n-sli ligt? En welk ander moederbord raden jullie mij dan aan? GigaByte K8N ULTRA-SLI?

edit: Is MSI K8N Diamond ook een optie? (als het aan het meoderbord ligt moet er toch een ander komen, toch?)

[ Voor 16% gewijzigd door ikzagjewel op 01-02-2006 21:59 ]

• CavalierNL
Ik heb van een vriend zijn videokaart (6600 LE) geheugen (1x512MB) en power unit (gelijk, ook 400W Fortron) en ze er 1 voor 1 in gezet, en telkens had ik dezelfde problemen.

Mijn videokaart bij hem doet het prima, dus ik ga ervan uit dat die het probleem niet is, de rest is het vast ook niet, het kan alleen de CPU of het moederbord zijn en de CPU geloof ik niet in dat die kapot is.

Ik breng dus morgen 't moederbord terug, en ik hoop dat ik een ander merk mee kan krijgen met vergelijkbare specs. Ik ben behoorlijk ontmoedigd over Asus door het lezen van de forums hier en daar... (sure, komt omdat ik juist dat lees, maar goed, ik vind het wel tijd voor iets anders)

Anders hoop ik maar dat de volgende het probleem niet heeft of later vertoond (zoals bij mij het geval was).

• ikzagjewel
Welk vervangend moederbord ga jij halen voor de asus a8n-sli?

• ikzagjewel
@ ericwout

Zou jij misschien willen zeggen of het je met een ander moederbord wel goed lukt? dat je daar geen problemen hebt? Want eigenlijk zou het daar niet aan kunnen liggen, toch?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

CavalierNL schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:27:
Mijn videokaart bij hem doet het prima, dus ik ga ervan uit dat die het probleem niet is, de rest is het vast ook niet, het kan alleen de CPU of het moederbord zijn en de CPU geloof ik niet in dat die kapot is.
Het is geen kwestie van geloven. Jij kan niet met zekerheid zeggen wat er kapot is zonder uitgebreider te testen. :)

• TD-er
_the_crow_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:13:
[...]
Het is geen kwestie van geloven. Jij kan niet met zekerheid zeggen wat er kapot is zonder uitgebreider te testen. :)
Een defecte CPU en/of geheugen kun je vrij snel uitsluiten, zonder dingen te gaan uitwisselen.
Een dergelijke reeks hardware interrupts zou in theorie nog een defect kunnen zijn in de I/O met de processor, maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, omdat je anders ook last van zou moeten hebben met een andere videokaart. (Met een PCI S3 kaartje werkte het kennelijk wel goed, en de communicatie gaat via dezelfde NForce chipset)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

TD-er schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:50:
Een defecte CPU en/of geheugen kun je vrij snel uitsluiten, zonder dingen te gaan uitwisselen.
Een dergelijke reeks hardware interrupts zou in theorie nog een defect kunnen zijn in de I/O met de processor, maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, omdat je anders ook last van zou moeten hebben met een andere videokaart. (Met een PCI S3 kaartje werkte het kennelijk wel goed, en de communicatie gaat via dezelfde NForce chipset)
Bij jezelf neem ik aan? Want noch de TS noch andere mensen in dit topic hebben de problemen met een andere kaart verholpen voor zover ik gelezen heb. :)

• TD-er
_the_crow_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:06:
[...]
Bij jezelf neem ik aan? Want noch de TS noch andere mensen in dit topic hebben de problemen met een andere kaart verholpen voor zover ik gelezen heb. :)
Hmm ik zie inderdaad dat Ericwout in dit topic niet vermeld heeft dat het met een PCI-kaartje wel werkte.. Dat moet dan via MSN geweest zijn :)
Maar hij noemt wel dat het zonder drivers voor de Geforce kaart wel goed gaat.

• ikzagjewel
Ja dat is bij mij ook zo...

Het is jammer dat ik geen videokaart heb om het even mee uit te testen, er zei iemand tegen mij dat het er aan lag dat ik een Gigabyte videokaart heb gekocht op een Asus moederbord, terwijl ericwout allebei van asus heeft. Dus dan zal het bij mij oook wel niet liggen aan Gigabyte.

Ik heb gigabyte is gebeld wat ik moest doen, want als ik de driver installeerde kwamen de problemen. Maar volgens mij bespaart gigabyte op de helpdesk want er zaten mensen achter die nog niet eens nederlands konden, nou daar schiet je wat mee op. Ik heb ze nu een mailtje gestuurd. Kijken wat hun reactie is op dat de driver de problemen geeft.

Maar het rare verhaal vind ik nog, dat wij er alleen last van hebben. Ik zie zoveel mensen met een a8n-sli moederbord en een 6600Gt kaartje of 6800GS of 7800... Dan moet het toch ook geen probleem bij ons zijn? Ik denk dat het eerlijk gezegd aan ons moet liggen en niet aan de fabrikanten van het spul.

Maar niemand hier weet wat de fout is, misschien weten jullie het wel maar ligt het aan de uitleg die wij geven van wat het probleem is. Ik wacht nog maar even op de reactie van Gigabyte, als die mij niks kunnen vertellen dan ga ik even contact opnemen met Asus (hopelijk hebben hun geen buitenlanders aan hun helpdesk zitten).

• TD-er
@ikzagjewel:
Ik weet dat Ericwout vandaag naar de winkel zou gaan met zijn mainboard en het is vanavond koopavond, dus ik verwacht dat 'ie nog wel wat zal gaan posten.

Wat betreft die "buitenlanders" aan de telefoon.... Ik denk dat het geen buitenlanders zijn, maar dat wel buitenlanders aan de lijn krijgen. Nederlanders bijvoorbeeld.
Zo'n probleem is het toch niet om het een en ander in het Engels uit te leggen? Maar goed, het lijkt me dat je het beste het in een mailtje kunt zetten, want ik vraag me af of ze bij de helpdesk dergelijke specifieke problemen kennen.

• ikzagjewel
Ik ben ook naar de winkel gegaan met het probleem, mij zeiden ze dat ze er niks aan konden doen. En omdat ze niet wisten wat nou duidelijk het probleem was wilden ze het moederbord niet opsturen vanwege de kosten aan onderzoek etcetera. Want als er niks kapot is zou ik dat zelf moeten gaan vergoeden, omdat ik het ten onrechte opstuur.

Mij hebben ze dus eerst gevraagd contact te zoeken met gigabyte en asus, ben ik nu mee bezig.

Nou ik denk dat het toch echt buitenlanders waren, maar daar gaat het niet om, klein detailtje op de service van hun.

• ikzagjewel
Weer een ontdekking gedaan:

Ik heb videokaartdriver niet geïnstalleerd, alles deed het perfect. Ik ging updaten bij microsoft, ik ging van service pack 2 versie updaten tot aan de updates van nu. 48 updates totaal.

Ik start de pc op en dacht van, hij is wat slomer. Ik ging even cpu checken, en ja hoor. 50-70 % cpu gebruik. Videokaartdriver is nog weg. Maar het komt wel bij hardware interrupts aan.

Rara?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

ikzagjewel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:12:
Ik ben ook naar de winkel gegaan met het probleem, mij zeiden ze dat ze er niks aan konden doen. En omdat ze niet wisten wat nou duidelijk het probleem was wilden ze het moederbord niet opsturen vanwege de kosten aan onderzoek etcetera. Want als er niks kapot is zou ik dat zelf moeten gaan vergoeden, omdat ik het ten onrechte opstuur.

Mij hebben ze dus eerst gevraagd contact te zoeken met gigabyte en asus, ben ik nu mee bezig.

Nou ik denk dat het toch echt buitenlanders waren, maar daar gaat het niet om, klein detailtje op de service van hun.
Onzin! Als jij die complete pc bij hun besteld hebt en je hebt problemen, is dat hun risico. Je doet met hun zaken. :)

• ikzagjewel
_the_crow_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:12:
[...]
Onzin! Als jij die complete pc bij hun besteld hebt en je hebt problemen, is dat hun risico. Je doet met hun zaken. :)
Hun zeggen dat omdat ik het zelf heb samengesteld mijn risico is welke dingen ik erin stop en als dat niet samengaat dat dat mijn probleem is.
Maar het past wel bij elkaar, toch?

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem met m'n media center (A8N-VM CSM, 3500+ Venice) wanneer 'ie ontwaakte uit stand-by (S3). Uiteindelijk heb ik Cool 'n Quiet uitgeschakeld in het BIOS, toen was het probleem verholpen. Geen perfecte oplossing, maar in mijn geval wel een effectieve dus probeer het eens zou 'k zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 15:57 ]

• CavalierNL
Cool 'n Quiet heb ik ook al uitgezet, drivers verwijderd van de processor, etc. etc. Heeft bij mij niks opgeleverd.

Als ik het S3 kaartje gebruik heb ik geen interrupts meer inderdaad. Bij een vergelijkbare videokaart (6600LE) van een vriend wel.

@ikzagjewel: dat van de service pack is verdacht idd.. Je draait nog steeds op die standaard lage resolutie? Het kan iets met SP2 zijn, want die heb ik ook wel steeds geinstalleerd. Ik kan me niet herinneren of ik de problemen ook met pre-SP2 XP heb... Maar ik wil wel graag SP2 gebruiken (is toch het nieuwste enzo).

Ik verwacht ook niet echt dat het per se de videokaart driver is, maar dat er gewoon iets mis is wat de PCI-express bus ofzo gebruikt....

Maar goed. Ik heb het moederbord nu bij de winkel ingeleverd. Als het goed is heb ik dinsdag een nieuwe (ik hoop het maar...). Dan zullen we weer verder kijken.

Verwijderd

Even ter aanmerking: Ik hoor wel heel erg veel problemen over de Nforce chipset. Lijkt het me geen optie om eens te mailen met ASUS? Dit klinkt als een hardwarefout aangezien je softwarematig zo ongeveer al alles gedaan hebt. Ik heb ook een ASUS plank met een VIA K800 chipset en ik heb hier geen enkel probleem mee. Zou het dan toch specifiek aan de relatief jonge Nvidia chipset liggen vraag ik me dan af.
Wie verteld jouw dat die drivers juist zijn?

In zoverre ik je kan helpen beveel ik je aan om de BIOS settings op default te zetten en een voor een de devices in het BIOS te enablen.'

Aangzien je blijft haken op de videodriver vraag ik me af of die videodriver wel goed is. Het kan ook zijn dat je hardware in combinatie gebruikt die niet compatible is met je videodriver, maar dat zou absoluut niet mogen.

Mijn vraag: Is je moederplank wel in orde?

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

MKay, waarschijnlijk is ie gewoon FUXOR! Daar al aan gedacht? :)

Irrelevant by default - rm -rf /

• ikzagjewel
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:35:
Mijn vraag: Is je moederplank wel in orde?
Dat wil ik dus ook weten, ik ga nu even wat bios updates doen en dat soort shit, even kijken hoe dat uitpakt. Anders stuur ik even asus een mailtje dat ik problemen heb. Kijken wat ze te zeggen hebben.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

uhm, dat niemand aan deze heeft gedacht:
Cool'n'Quiet!

daar beschikt een Athlon64 namelijk over... zodra er niet zoveel snelheid nodig is, schakelt de processor snelheid terug, waardoor windows denkt dattie eigenlijk voor X procent bezig is.
ook in je proceslijst zie je daar niets van terug, en de CPU zelf geeft de melding terug nergens mee bezig te zijn (hence de 99% idletime)

zet cool'n'quiet eens uit via de bios... ik denk dat je dan ineens wel gewoon 0% usage ziet

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:34
McKaamos schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:55:
uhm, dat niemand aan deze heeft gedacht:
Cool'n'Quiet!

daar beschikt een Athlon64 namelijk over... zodra er niet zoveel snelheid nodig is, schakelt de processor snelheid terug, waardoor windows denkt dattie eigenlijk voor X procent bezig is.
ook in je proceslijst zie je daar niets van terug, en de CPU zelf geeft de melding terug nergens mee bezig te zijn (hence de 99% idletime)

zet cool'n'quiet eens uit via de bios... ik denk dat je dan ineens wel gewoon 0% usage ziet
...En voor zover ik weet moet je Cool 'n' Quiet installeren in Windows, wat TS denk ik niet heeft gedaan. :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

adyta schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:06:
[...]

...En voor zover ik weet moet je Cool 'n' Quiet installeren in Windows, wat TS denk ik niet heeft gedaan. :+
owjah, dan houd windows er rekening mee?
was nog niet op de hoogte dat dat er was... maar klinkt logisch jah.

edit: ff op amd.com opgezocht
dit moet je hebben, de AMD Processor Driver voor WinXP en 2003 (non 64bits windows only)
http://www.amd.com/us-en/...type/utilities/amdcpu.exe

voor de x64 versies van windows is het deze:
http://www.amd.com/us-en/...pe/utilities/amdcpu64.exe

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 03-02-2006 23:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

ikzagjewel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:34:
[...]

Hun zeggen dat omdat ik het zelf heb samengesteld mijn risico is welke dingen ik erin stop en als dat niet samengaat dat dat mijn probleem is.
Maar het past wel bij elkaar, toch?
Hier erger ik me aan met winkels van tegenwoordig. Indien je rechtsbijstand hebt even bellen. Die zullen waarschijnlijk achter jou staan. Dan heb je tenminste iets om mee te dreigen bij de winkel. Ik heb hetzelfde al meerdere keren meegemaakt.

• ikzagjewel
adyta schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:06:
[...]
Jewel hoor, ik heb het al geïnstalleerd gehad, en nu uitgeschakeld. (dus ook niet meet geïnstalleerd)

edit: Die amd driver heb ik ook geïnstalleerd, zonder enig resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door ikzagjewel op 04-02-2006 10:56 ]

• CavalierNL
Ik heb een nieuwe A8N-SLI gekregen en nu doet alles het prima. Heb niks veranderd en na het automatisch opnieuw installeren van de video drivers zijn de problemen verdwenen!

Nu nog hopen dat het zo blijft, maar ik ben weer even blij!!

Bedankt iedereen voor de hulp. ikzagjewel nog succes, je moet het moederbord dus gewoon zien te vervangen!

• ikzagjewel
CavalierNL schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:27:
Ik heb een nieuwe A8N-SLI gekregen en nu doet alles het prima. Heb niks veranderd en na het automatisch opnieuw installeren van de video drivers zijn de problemen verdwenen!

Nu nog hopen dat het zo blijft, maar ik ben weer even blij!!

Bedankt iedereen voor de hulp. ikzagjewel nog succes, je moet het moederbord dus gewoon zien te vervangen!
Maar hoe zien te vervangen? Valt dit onder de garantie dan?

Als ik naar de pc-zaak ga, wat moet ik dan zeggen? Ik heb niet echt een "bewijs" dat het aan het meoderbord ligt. Hoe heb jij dat opgelost?

• ikzagjewel
Ik ben bij de pc-zaak geweest, nou wil dus de verkoper niet zomaar het moederbord gaan innemen en een nieuwe voor teruggeven. Hij zegt dat er niks mis is met het moederbord omdat ik niet zeker weet of het aan het moederbord ligt.

Hij zei ook dat het niet betekend als iemand op een forum het zo opgelost heeft dat dat ook bij mij de oplossing is.....

Wat moet ik zeggen? :|
Pagina: 1 2 Laatste