For we are many
Hij blijft maar op de 60-70 % zitten.... iemand nog meer ideeën? ze zijn zeker welkom!!!!!Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:02:
[...]
Beetje dimmen.... GoT is geen antwoordmachine...Sorry.......
Heb je SATA controllers geinstalleerd? Heb de moederbord drivers geïnstalleerd waar SATA ook bij inzat dus, gedaan!
Wat je nog kan doen is Command Queuing uit te zetten. Dit heeft bij mij een aantal vage problemen opgelost.
Ga naar Start-->Settings-->Control Panel-->System-->(Hardware)Device Manager
Kies dan IDE ATA/ATAPI controllers-->NVIDIA nforce4 ADMA controller (of equivalent)
Dan Properties en bij Primary Channel zie je staan: Enable Command Queing
Deze uitvinken. GEDAAN!
Gebruik de windows drivers maar.
[ Voor 110% gewijzigd door job op 29-01-2006 18:12 ]
nog steeds dezelfde problemen en windows kan het niet installeren omdat de juiste software niet is gevonden!
Verwijderd
En ik denk dat je de verkeerde IDE drivers hebt verwijderd....
Dus als ik jou was zou ik helemaal opnieuw beginnen:
formatteren (tijdens de windows installatie) en opnieuw windows installeren....
Ik ga het proberen en jullie horen nog wel weer of het is gelukt of niet!! Anders kunnen jullie me misschien weer helpen naar een andere oplossing
iig alvast bedankt, jullie horen nog
Gooi ook je internet eens uit! KABEL er letterlijk uittrekken. Als je een virus hebt dat je inet misbruikt, dan kom je er zo wel achter.
SATA is hot pluggable, dus terwijl je pc al helemaal opgestart is gewoon kabeltje eruit trekken. (stroom) HD gaat uit en als je activiteit dan afneemt kan het een DMA probleem zijn.
Irrelevant by default - rm -rf /
Verwijderd
je zegt dat SVCHost.exe 60 tot 70 % van je cpu belast? Begrijp ik dat goed?
Dat hoeft niet perse IDE drivers of Nvidia drivers te zijn. Kijk es naar andere zaken hoelang speelt zich dit al af dan ? Sinds vandaag nadat je gisteravond programma x erop hebt gezet? Dan lijkt me de oorzaak duidelijk.
Ik heb alles al gechecked, ik ga nu hd stekker duruit trekken.. kijken wat dat geeft
Nou als ik bij apparaatbeheer kijke en dan bij IDE ATA/ATAPI controllers staan er 3:The__Virus schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:56:
Wie is hij? Jij bent toch de TS? En sata is net zo goed verbonden aan een IDE-kanaal. Ik kan bij mij ook kijken of ie op PIO loopt of niet en bij mij loopt ie dan ook op DMA Mode 6. SATA1 en SATA150 en SATA300 kun je helemaal niet in de driver instellen. Ik weet niet waar je het over hebt.
- NVIDEA nForce4 parallel ATA controller
- NVIDEA nForce4 serial ATA controller
- NVIDEA nForce4 serial ATA controller
De onderste daar staat mijn HD onder, als ik daar op eigenschappen druk kan ik kiezen uit deze tabbladen:
- algemeen
- primary channel
- secundary channel
- stuurprogramma
- details
- bronnen
Onder primary channel staat mijn HD, (master drive + slave drive, HD zit onder de master)
Daar zie ik dit staan:
- transfer mode
+ serial ATA Generation 2
+ serial ATA generation 1
+ PIO mode
- let bios select transfer mode (aangevinkt)
- enable read caching (aangevinkt)
- enable write caching (aangevinkt)
- enable command qeuing (uitgevinkt)
Niet geïnstalleert, ik heb alles van NVIDIA gedeÏnstalleerd, behalve de display driver (nvidia geforce 6800GSHoogie2004 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:08:
Toevallig de NVIDIA Netwerksuite geinstalleerd? (das die brakke firewall van NVIDIA), die komt met de nforce-drivers. Deze zorgt ook vaak voor hele vage problemen. (deinstalleer deze dus ook eventjes)
Hoe?The__Virus schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:12:
Zoals al eerder vermeld: De NVIDIA-drivers voor je IDE-kanalen verwijderen. Of had je dat al geprobeerd?
Als ik namelijk het stuurprogramma verwijder, en de pc opnieuw opstart installeert die de nvidia driver zo weer....
[ Voor 22% gewijzigd door ikzagjewel op 30-01-2006 21:45 ]
edit:
komt me net te binnen. Download eerst de nieuwste drivers en Driver Cleaner 3. Verwijder dan de geïnstalleerde drivers compleet bij Software (op displaydriver na). Open nu Driver Cleaner en verwijder nogmaals de NVidia chipset drivers of hoe ze ook mogen heten in het programma (iig niet de display drivers!). Herstart de computer en kijk of ie nu NIET NVidia aangeeft bij de IDE-kanalen. Zo niet, missie geslaagd, zo wel, is dat pech. Handmatig met dit soort drivers klooien lijkt me niet aan te raden; een fresh install wel. Als hij het niet aangeeft, kun je de NVidia drivers weer installeren, op de IDE/opslagdrivers na
[ Voor 58% gewijzigd door The__Virus op 31-01-2006 08:57 ]
Verwijderd
Start - Control panel - Add remove software en de-installeren die hap. Ga ondertussen gelijk even voor een nieuwere versie naar Nvidia en staar je niet es zo blind op de nvidia drivers.
er moet toch iets zijn wat alles zo zwaar belast
dus doe dat ff, dan wordt het ook wat duidelijker
PSN: djmurcielago
Dit had ik al eerder gezegd. Echter heeft ie al aangegeven dat op deze manier de drivers alsnog geïnstalleerd worden.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:12:
Wat een gedoe allemaal joh!
Start - Control panel - Add remove software en de-installeren die hap. Ga ondertussen gelijk even voor een nieuwere versie naar Nvidia en staar je niet es zo blind op de nvidia drivers.
Verwijderd
Maar goed, het hele topic ging over dat z'n cpu zwaar belast was met iets, ondertussen heeft TS nog steeds geen Screenshot gegeven (Thanks Murcielago) met wat mogelijk zijn cpu belast.
En ik irriteer me eigenlijk mateloos aan mensen die maar wat opdringen aan de ts terwijl dat niet eens het probleem hoeft te zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 12:10 ]
ik zie hier niks verkeerds aan.........
zou het niet gewoon handig zijn dat ik even pc formatteer? En dan zorgen dat ik met de installatie van windows de nvidia disk eruit laat, kijken wat voor een driver die dan installeert?
Verwijderd
Als je goed kijkt, zie je dat zijn cpu 54% gebruikt (onderaan het venster). De task manager geeft dus tegenstrijdige informatie terugVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:19:
Had even gezocht op got Cpu idle time. Dan kwam je erachter dat je cpu 99% niks aan het doen is
Verwijderd
The__Virus in "Amd Athlon 64 3500 + zwaar belast met ni..."
[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 01-02-2006 00:05 ]
Verwijderd
nofi hoor maar ik lees je wel es vaker onzin uitkramen over dingen die niet eens close zijn naar het onderwerp. Je richt je gelijk blind op de nvidia drivers
Maar goed, lezend van de Screenshot die hij poste gaat me dit meer om de idle time dat die cpu genereert.
[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 01-02-2006 00:05 ]
Onzin, test dit eens zelf op je systeem, je ziet direct dat je ongelijk hebt. En het probleem is er nog steeds want zoals in het begin aangehaald "Speedfan haalt +- 60%". Als hij nu een grafiek laat zien van het processor gebruik zie je dat die weldegelijk continue rond de 60% schommelt...Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:31:
Dat is op het moment gemaakt dat de SS gemaakt werdt, ik denk dat daarom z'n cpu uitsloeg.
[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 01-02-2006 00:05 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Ik ga er nu mee bezig!The__Virus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:40:
Wat een onzin lizm, daar klopt gewoon echt niets van. Ik verdenk nog steeds die NVidiadrivers Ikzagjewel. Als het kan, voer dan dit alsnog uit:
The__Virus in "Amd Athlon 64 3500 + zwaar belast met ni..."
Verwijderd
Het probleem is als volgt:
alles draait perfect, ik heb de s-ata drivers op windows laten staan en ik dacht dat alles voorbij was. Ik begon met alles opnieuw te installeren (elke keer maar weer checken wat het processorverbruik was, 2 % 0%, alles ging perfect..
Totdat ik de videokaart driver installeerde van nvidia, mijn processorverbruik liep weer op naar de 50 60 %.
Hoe kan ik dit oplossen?
Nog één vraagje: je schijven staan nu wel op DMA?
[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 31-01-2006 19:45 ]
AltijdThe__Virus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:41:
Nog één vraagje: je schijven staan nu wel op DMA?
Is het normaal dat zo'n videokaart zoveel van je processor trekt? Maar bij de processen staat helemaal niks bijzonders
Ik zou het niet meer weten, ik hoop jullie nog wel wat... jullie zijn al met zoveel ideeën gekomen
Dus of ProcesExplorer van SysInternals (freeware) downloaden
http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html
of een soort gelijk programmatje (freeware for personal use) http://www.whatsrunning.net/whatsrunning/main.aspx
En eens kijken waar het probleem nu echt ligt.
Met whatisrunning kan je een snapshot maken. Misschien wel handig
[ Voor 1% gewijzigd door RedHead op 31-01-2006 20:35 . Reden: typo ]
Je moet overigens wel de nForce drivers van nVidea installeren, maar je moet dan de IDE en netwerk drivers (de hardware firewall) uitvinken.
Dat zou in de meetste gevallen de problemen al moeten verhelpen.
EDIT: Ik neem aan dat de geliste apparaten ook het enige zijn wat in je PC zit? Dus niet stiekum toch een extra geluidskaart of USB kaart? Want die kan ook goed een oorzaak zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door ShadowLord op 31-01-2006 21:10 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Maar dat gaf alelmaal geen problemen, het gaf pas problemen toen ik de videokaart installeerde
zal daar wat fout kunnen zitten? dat die niet via dma gaat?
EDIT:
Maar je hebt nu wel of niet een apparte geluidskaart?
[ Voor 13% gewijzigd door ShadowLord op 31-01-2006 21:13 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Op het moederbord zat een 5.1 aansluiting die windows niet herkende, dus moets ik de realtek ac'97 drivers (als ik het goed heb) installeren, die stonden op de asus cd-rom (waar ook al mijn nvidia drivers op staan).
Jah maar wat zou het dan moeten zijn? videokaart loopt dan via dma, maar hoezo geeft die dan steeds problemen? als ik de software deïnstalleer loopt mijn cpu weer netjes.
dus de netwerkkaart(en), USB dingen, geluidskaart.. blablabla...
Steeds als je iets uitschakelt ff testen hoe het met CPUverbruik zit..
zo vind je wel welke hardware een (driver)probleem heeft.
Ik heb videokaart al uitgeschakeld gehad, geen resultaat, blijft hetzelfde... dus zou het daar wel aan liggen? Alle opties bij IDE ATA/ATAPI ook al geprobeerd, zonder resultaat.
edit:
bij apparaatbeheer zie ik dit staan:
4x staat er: PCI standard host CPU bridge
Wat is dat?
en ik zie staan:
controller voor directe geheugen toegang
Is dat wat verkeerds?
Ik kan ze allebei niet uitschakelen.
[ Voor 29% gewijzigd door ikzagjewel op 31-01-2006 21:58 ]
Dat is niet voor niks, omdat dat 2 vrij essentiële dingen zijn in je computer.ikzagjewel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:29:
bij apparaatbeheer zie ik dit staan:
4x staat er: PCI standard host CPU bridge
Wat is dat?
en ik zie staan:
controller voor directe geheugen toegang
Is dat wat verkeerds?
Ik kan ze allebei niet uitschakelen.
Wat versta je onder 'de software'? Van je videokaart? Aangezien je daarna pas de problemen kreeg.ikzagjewel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:14:
Jah maar wat zou het dan moeten zijn? videokaart loopt dan via dma, maar hoezo geeft die dan steeds problemen? als ik de software deïnstalleer loopt mijn cpu weer netjes.
En met software bedoel je dan drivers?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
GoT Huisregels
GoT is geen helpdesk, en dan nog, niets geeft jou het recht je topic onnodig boven die van anderen te schoppen...
Oslik blyat! Oslik!
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb precies dezelfde problemen met bijna dezelfde specs (ik heb een AMD 3200+ en een ASUS 6600GT Silencer en nu een IDE schijf (wel Maxtor)). Ook bij mij hebben drivers geen invloed enzo, behalve zoals gemeld het echt weghalen van de video drivers, maar ja, da's geen oplossing natuurlijk.
Ik ben er nog niet achter welk interrupt voor de problemen zorgt, maar ik ga van de videokaart uit.
Op de forums van ASUS was er iemand die het linkte aan de CMOS batterij die leeg getrokken was bij het plaatsen van de kast en dat de PC daarna extreem traag werd (100% belasting). Bij mij is het ook begonnen bij het plaatsen in de kast, heb eerst een tijd zonder kast gedraaid en toen was alles prima. Ik heb de CMOS batterij vervangen, maar het maakte geen verschil.
Is er al een oplossing gevonden?
Nee, ik ben al de hele tijd bezig geweest (als ik jouw berichtje goed begrijp jij ook).
Ik heb zelf ook al allerlei andere drivers geprobeerd, maar dat heeft ook niet geholpen.
wat krijg jij bij proces explorer te zien? dat je cpu ook zoveel gebruikt wordt door hardware interrupts? Als ik daar op klik krijg ik er geen extra informatie over te zien, jij wel?
Maar wat kan de CMOS batterij daarmee te maken hebben?
edit:
Kan je trouwens kijken of je CMOS batterij nog genoeg spanning afgeeft?
[ Voor 16% gewijzigd door ikzagjewel op 01-02-2006 16:42 ]
Ik neem aan dat het aantal afstandsbusjes overeen komt met het aantal gaten in het mainboard.
Zou het heel mischien een soldeer-puntje of een component kunnen zijn die met de kast of het slotplaatje van een kaart contact maakt? Ik heb hier vrijwel dezelfde hardware, alleen dan de 6600 van MSI en het mainboard van Gigabyte, dus het lijkt mij dan niet echt waarschijnlijk dat het een software/driver probleem is.
Het zou eventueel een BIOS-issue kunnen zijn, maar dat verklaard niet het verschil tussen voor en na inbouwen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik ben er inderdaad ook al een tijdje mee bezig. Inderdaad, de interrupts is ook de reden die ik zie bij process explorer en die tool geeft helaas geen extra informatie. Ik heb ook nog geen andere tool gevonden die dat wel kan.
Ik zie net een forum entry bij Asus die ook 50% load heeft permanent, en die suggereert de firewire uit te schakelen in het bios (link ASUS: 50% CPU all the time). Dat ga ik vanavond uitproberen!
Dat BIOS snap ik ook niet zo goed, maar hij ons probleem alleen dan extremer (ik zoek al in de kleine hoekjes, zo ver heen ben ik al
@TD-er
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat er bij moederbord en kast geen schroeven e.d. zaten, dus ik heb zelf afstandbusjes bij elkaar moeten zoeken, maar ik heb d'r voldoende gebruikt. Ik had zelf ook al bedacht om de boel nog een keer uit de kast te halen en dan te kijken wat er gebeurd...
Plus, ik ga alle losse onderdelen wisselen met een vriend, kijken wat dat doet, maar daar verwacht ik niks van eigenlijk.
Ik denk zelf ook dat het hardware is, maar voordat ik naar de winkel ga wil ik graag weten wat het is, zodat ik niet maanden hoef te wachten op reparatie en hopelijk kan omruilen...
EDIT: Oh ja, en ik was vergeten de 12V aan te sluiten, maar ik ga ervan uit dat het moederbord daar wel tegen beschermd is. En ik kan natuurlijk iets ongemerkt kapot gemaakt hebben maar goed, dan nog moet het nog wel gepin-point worden...
[ Voor 13% gewijzigd door CavalierNL op 01-02-2006 16:58 ]
Ik zag dat jij wat zei over de 12 volt verbinding? Bedoel jij daar de verbinding mee boven de pci-expres ingang, daar heb ik namelijk ook niks in zitten.
Moet dat dan?
Met de cmos batterij heb ik nog niks gedaan, ik denk dat dat het probleem niet zal zijn.
Nee, die plug boven het bovenste PCI-E slot is de SLI-nogwat-plug voor extra voeding als je 2 videokaarten gebruikt. Ik bedoelde de vierkante aansluiting linksboven de processor.
EDIT: Nee, de CMOS batterij helpt ook niet bij mij igg. ik kon dat makkelijk checken...
[ Voor 14% gewijzigd door CavalierNL op 01-02-2006 18:02 ]
Hij zou overgestapt zijn naar een gigabyte (welke zegt die niet) en het blijkt dat al zijn problemen nu over zijn.
Kan het zijn dat het aan de a8n-sli ligt? En welk ander moederbord raden jullie mij dan aan? GigaByte K8N ULTRA-SLI?
edit: Is MSI K8N Diamond ook een optie? (als het aan het meoderbord ligt moet er toch een ander komen, toch?)
[ Voor 16% gewijzigd door ikzagjewel op 01-02-2006 21:59 ]
Mijn videokaart bij hem doet het prima, dus ik ga ervan uit dat die het probleem niet is, de rest is het vast ook niet, het kan alleen de CPU of het moederbord zijn en de CPU geloof ik niet in dat die kapot is.
Ik breng dus morgen 't moederbord terug, en ik hoop dat ik een ander merk mee kan krijgen met vergelijkbare specs. Ik ben behoorlijk ontmoedigd over Asus door het lezen van de forums hier en daar... (sure, komt omdat ik juist dat lees, maar goed, ik vind het wel tijd voor iets anders)
Anders hoop ik maar dat de volgende het probleem niet heeft of later vertoond (zoals bij mij het geval was).
Zou jij misschien willen zeggen of het je met een ander moederbord wel goed lukt? dat je daar geen problemen hebt? Want eigenlijk zou het daar niet aan kunnen liggen, toch?
Het is geen kwestie van geloven. Jij kan niet met zekerheid zeggen wat er kapot is zonder uitgebreider te testen.CavalierNL schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:27:
Mijn videokaart bij hem doet het prima, dus ik ga ervan uit dat die het probleem niet is, de rest is het vast ook niet, het kan alleen de CPU of het moederbord zijn en de CPU geloof ik niet in dat die kapot is.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Een defecte CPU en/of geheugen kun je vrij snel uitsluiten, zonder dingen te gaan uitwisselen._the_crow_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:13:
[...]
Het is geen kwestie van geloven. Jij kan niet met zekerheid zeggen wat er kapot is zonder uitgebreider te testen.
Een dergelijke reeks hardware interrupts zou in theorie nog een defect kunnen zijn in de I/O met de processor, maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, omdat je anders ook last van zou moeten hebben met een andere videokaart. (Met een PCI S3 kaartje werkte het kennelijk wel goed, en de communicatie gaat via dezelfde NForce chipset)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Bij jezelf neem ik aan? Want noch de TS noch andere mensen in dit topic hebben de problemen met een andere kaart verholpen voor zover ik gelezen heb.TD-er schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:50:
Een defecte CPU en/of geheugen kun je vrij snel uitsluiten, zonder dingen te gaan uitwisselen.
Een dergelijke reeks hardware interrupts zou in theorie nog een defect kunnen zijn in de I/O met de processor, maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, omdat je anders ook last van zou moeten hebben met een andere videokaart. (Met een PCI S3 kaartje werkte het kennelijk wel goed, en de communicatie gaat via dezelfde NForce chipset)
Hmm ik zie inderdaad dat Ericwout in dit topic niet vermeld heeft dat het met een PCI-kaartje wel werkte.. Dat moet dan via MSN geweest zijn_the_crow_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:06:
[...]
Bij jezelf neem ik aan? Want noch de TS noch andere mensen in dit topic hebben de problemen met een andere kaart verholpen voor zover ik gelezen heb.
Maar hij noemt wel dat het zonder drivers voor de Geforce kaart wel goed gaat.
Het is jammer dat ik geen videokaart heb om het even mee uit te testen, er zei iemand tegen mij dat het er aan lag dat ik een Gigabyte videokaart heb gekocht op een Asus moederbord, terwijl ericwout allebei van asus heeft. Dus dan zal het bij mij oook wel niet liggen aan Gigabyte.
Ik heb gigabyte is gebeld wat ik moest doen, want als ik de driver installeerde kwamen de problemen. Maar volgens mij bespaart gigabyte op de helpdesk want er zaten mensen achter die nog niet eens nederlands konden, nou daar schiet je wat mee op. Ik heb ze nu een mailtje gestuurd. Kijken wat hun reactie is op dat de driver de problemen geeft.
Maar het rare verhaal vind ik nog, dat wij er alleen last van hebben. Ik zie zoveel mensen met een a8n-sli moederbord en een 6600Gt kaartje of 6800GS of 7800... Dan moet het toch ook geen probleem bij ons zijn? Ik denk dat het eerlijk gezegd aan ons moet liggen en niet aan de fabrikanten van het spul.
Maar niemand hier weet wat de fout is, misschien weten jullie het wel maar ligt het aan de uitleg die wij geven van wat het probleem is. Ik wacht nog maar even op de reactie van Gigabyte, als die mij niks kunnen vertellen dan ga ik even contact opnemen met Asus (hopelijk hebben hun geen buitenlanders aan hun helpdesk zitten).
Ik weet dat Ericwout vandaag naar de winkel zou gaan met zijn mainboard en het is vanavond koopavond, dus ik verwacht dat 'ie nog wel wat zal gaan posten.
Wat betreft die "buitenlanders" aan de telefoon.... Ik denk dat het geen buitenlanders zijn, maar dat wel buitenlanders aan de lijn krijgen. Nederlanders bijvoorbeeld.
Zo'n probleem is het toch niet om het een en ander in het Engels uit te leggen? Maar goed, het lijkt me dat je het beste het in een mailtje kunt zetten, want ik vraag me af of ze bij de helpdesk dergelijke specifieke problemen kennen.
Mij hebben ze dus eerst gevraagd contact te zoeken met gigabyte en asus, ben ik nu mee bezig.
Nou ik denk dat het toch echt buitenlanders waren, maar daar gaat het niet om, klein detailtje op de service van hun.
Ik heb videokaartdriver niet geïnstalleerd, alles deed het perfect. Ik ging updaten bij microsoft, ik ging van service pack 2 versie updaten tot aan de updates van nu. 48 updates totaal.
Ik start de pc op en dacht van, hij is wat slomer. Ik ging even cpu checken, en ja hoor. 50-70 % cpu gebruik. Videokaartdriver is nog weg. Maar het komt wel bij hardware interrupts aan.
Rara?
Onzin! Als jij die complete pc bij hun besteld hebt en je hebt problemen, is dat hun risico. Je doet met hun zaken.ikzagjewel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:12:
Ik ben ook naar de winkel gegaan met het probleem, mij zeiden ze dat ze er niks aan konden doen. En omdat ze niet wisten wat nou duidelijk het probleem was wilden ze het moederbord niet opsturen vanwege de kosten aan onderzoek etcetera. Want als er niks kapot is zou ik dat zelf moeten gaan vergoeden, omdat ik het ten onrechte opstuur.
Mij hebben ze dus eerst gevraagd contact te zoeken met gigabyte en asus, ben ik nu mee bezig.
Nou ik denk dat het toch echt buitenlanders waren, maar daar gaat het niet om, klein detailtje op de service van hun.
Hun zeggen dat omdat ik het zelf heb samengesteld mijn risico is welke dingen ik erin stop en als dat niet samengaat dat dat mijn probleem is._the_crow_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:12:
[...]
Onzin! Als jij die complete pc bij hun besteld hebt en je hebt problemen, is dat hun risico. Je doet met hun zaken.
Maar het past wel bij elkaar, toch?
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 15:57 ]
Als ik het S3 kaartje gebruik heb ik geen interrupts meer inderdaad. Bij een vergelijkbare videokaart (6600LE) van een vriend wel.
@ikzagjewel: dat van de service pack is verdacht idd.. Je draait nog steeds op die standaard lage resolutie? Het kan iets met SP2 zijn, want die heb ik ook wel steeds geinstalleerd. Ik kan me niet herinneren of ik de problemen ook met pre-SP2 XP heb... Maar ik wil wel graag SP2 gebruiken (is toch het nieuwste enzo).
Ik verwacht ook niet echt dat het per se de videokaart driver is, maar dat er gewoon iets mis is wat de PCI-express bus ofzo gebruikt....
Maar goed. Ik heb het moederbord nu bij de winkel ingeleverd. Als het goed is heb ik dinsdag een nieuwe (ik hoop het maar...). Dan zullen we weer verder kijken.
Verwijderd
Wie verteld jouw dat die drivers juist zijn?
In zoverre ik je kan helpen beveel ik je aan om de BIOS settings op default te zetten en een voor een de devices in het BIOS te enablen.'
Aangzien je blijft haken op de videodriver vraag ik me af of die videodriver wel goed is. Het kan ook zijn dat je hardware in combinatie gebruikt die niet compatible is met je videodriver, maar dat zou absoluut niet mogen.
Mijn vraag: Is je moederplank wel in orde?
Irrelevant by default - rm -rf /
Dat wil ik dus ook weten, ik ga nu even wat bios updates doen en dat soort shit, even kijken hoe dat uitpakt. Anders stuur ik even asus een mailtje dat ik problemen heb. Kijken wat ze te zeggen hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:35:
Mijn vraag: Is je moederplank wel in orde?
Cool'n'Quiet!
daar beschikt een Athlon64 namelijk over... zodra er niet zoveel snelheid nodig is, schakelt de processor snelheid terug, waardoor windows denkt dattie eigenlijk voor X procent bezig is.
ook in je proceslijst zie je daar niets van terug, en de CPU zelf geeft de melding terug nergens mee bezig te zijn (hence de 99% idletime)
zet cool'n'quiet eens uit via de bios... ik denk dat je dan ineens wel gewoon 0% usage ziet
...En voor zover ik weet moet je Cool 'n' Quiet installeren in Windows, wat TS denk ik niet heeft gedaan.McKaamos schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:55:
uhm, dat niemand aan deze heeft gedacht:
Cool'n'Quiet!
daar beschikt een Athlon64 namelijk over... zodra er niet zoveel snelheid nodig is, schakelt de processor snelheid terug, waardoor windows denkt dattie eigenlijk voor X procent bezig is.
ook in je proceslijst zie je daar niets van terug, en de CPU zelf geeft de melding terug nergens mee bezig te zijn (hence de 99% idletime)
zet cool'n'quiet eens uit via de bios... ik denk dat je dan ineens wel gewoon 0% usage ziet
owjah, dan houd windows er rekening mee?adyta schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:06:
[...]
...En voor zover ik weet moet je Cool 'n' Quiet installeren in Windows, wat TS denk ik niet heeft gedaan.
was nog niet op de hoogte dat dat er was... maar klinkt logisch jah.
edit: ff op amd.com opgezocht
dit moet je hebben, de AMD Processor Driver voor WinXP en 2003 (non 64bits windows only)
http://www.amd.com/us-en/...type/utilities/amdcpu.exe
voor de x64 versies van windows is het deze:
http://www.amd.com/us-en/...pe/utilities/amdcpu64.exe
[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 03-02-2006 23:15 ]
Verwijderd
Hier erger ik me aan met winkels van tegenwoordig. Indien je rechtsbijstand hebt even bellen. Die zullen waarschijnlijk achter jou staan. Dan heb je tenminste iets om mee te dreigen bij de winkel. Ik heb hetzelfde al meerdere keren meegemaakt.ikzagjewel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:34:
[...]
Hun zeggen dat omdat ik het zelf heb samengesteld mijn risico is welke dingen ik erin stop en als dat niet samengaat dat dat mijn probleem is.
Maar het past wel bij elkaar, toch?
Jewel hoor, ik heb het al geïnstalleerd gehad, en nu uitgeschakeld. (dus ook niet meet geïnstalleerd)adyta schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:06:
[...]
...En voor zover ik weet moet je Cool 'n' Quiet installeren in Windows, wat TS denk ik niet heeft gedaan.
edit: Die amd driver heb ik ook geïnstalleerd, zonder enig resultaat.
[ Voor 12% gewijzigd door ikzagjewel op 04-02-2006 10:56 ]
Nu nog hopen dat het zo blijft, maar ik ben weer even blij!!
Bedankt iedereen voor de hulp. ikzagjewel nog succes, je moet het moederbord dus gewoon zien te vervangen!
Maar hoe zien te vervangen? Valt dit onder de garantie dan?CavalierNL schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:27:
Ik heb een nieuwe A8N-SLI gekregen en nu doet alles het prima. Heb niks veranderd en na het automatisch opnieuw installeren van de video drivers zijn de problemen verdwenen!
Nu nog hopen dat het zo blijft, maar ik ben weer even blij!!
Bedankt iedereen voor de hulp. ikzagjewel nog succes, je moet het moederbord dus gewoon zien te vervangen!
Als ik naar de pc-zaak ga, wat moet ik dan zeggen? Ik heb niet echt een "bewijs" dat het aan het meoderbord ligt. Hoe heb jij dat opgelost?
Hij zei ook dat het niet betekend als iemand op een forum het zo opgelost heeft dat dat ook bij mij de oplossing is.....
Wat moet ik zeggen?
het proberen te regelen dat hij hem met een ander mobo testikzagjewel schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:42:
Ik ben bij de pc-zaak geweest, nou wil dus de verkoper niet zomaar het moederbord gaan innemen en een nieuwe voor teruggeven. Hij zegt dat er niks mis is met het moederbord omdat ik niet zeker weet of het aan het moederbord ligt.
Hij zei ook dat het niet betekend als iemand op een forum het zo opgelost heeft dat dat ook bij mij de oplossing is.....
Wat moet ik zeggen?
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Toen ik de vorige keer aan kwam zetten met het probleem gaf hij de videokaart de schuld, omdat die van Gigabyte zou zijn... maar ik zeg wel tegen hun dat hun hem maar mooi mogen gaan testen met hun eigen spul. Kunnen ze ontdekken wat het is.
Hun verkopen nl. asus videokaarten, gaan ze hem daar maar mee testen.
Dinsdag ga ik er weer naartoe, jullie horen nog wel... ik ga gewoon zeggen dat hij me hele kast maar moet gaan testen en dat hij het zelf kan ontdekken dat het ut mobootje is
Ik moest een goede klachtbeschrijving geven over het mobo en erbij zetten waarom het aan het mobo lag en niet aan iets anders, en hun zouden het opsturen naar asus.
En als asus mij geen nieuw moederbord zou geven konden hun er ook niks meer aan doen, dus ze gaan hem opsturen en hopen hem met 2 weken weer terug te hebben en dan moet ik nog maar eens gaan hopen of ik een nieuw moederbord krijgt
Maar ik heb toch geen echte klachtomschrijving? Ja dat de processor veel door hardware interrupts belast wordt, maar hun kunnen dan zo zeggen: ligt aan de software die je erop hebt staat. En wat de pc-zaak al zei: als een moederbord kapot is start hij niet op, maar aan ericwout te horen en andere verhalen ligt het toch degelijk aan het moederbord.
Dus ik weet niet echt wat ik het best zou kunnen zeggen.........
Of een bios update doen.
LOL? wat zei ik je, een software fout. Ligt dus aan SP2 ( sp2-drivers CPU misschien>)! klaar punt, zoek daar de fout, concentreer je op de videokaart. Niet het mobo of CPU.ikzagjewel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:24:
Weer een ontdekking gedaan:
Ik heb videokaartdriver niet geïnstalleerd, alles deed het perfect. Ik ging updaten bij microsoft, ik ging van service pack 2 versie updaten tot aan de updates van nu. 48 updates totaal.
Ik start de pc op en dacht van, hij is wat slomer. Ik ging even cpu checken, en ja hoor. 50-70 % cpu gebruik. Videokaartdriver is nog weg. Maar het komt wel bij hardware interrupts aan.
Rara?
[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 15-02-2006 15:22 ]
Wel heel erg typisch dat die software-fout bij Ericwout op te lossen was met een nieuw exemplaar van hetzelfde mainboard.ToFast schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:21:
[...]
LOL? wat zei ik je, een software fout. Ligt dus aan SP2 ( sp2-drivers CPU misschien>)! klaar punt, zoek daar de fout, concentreer je op de videokaart. Niet het mobo of CPU.
Alles doet het dan perfect, gewoon normaal cpu gebruik! Alleen zodra ik windows ga updaten of videokaart drivers installeer gaat het fout.
En ik vind het zelf ook raar dat ericwout er wel zo vanaf is gekomen, en dat zijn winkel niet raar doet over die dingen.
En het ligt niet aan service pack 2, want mijn schone windows-installatie heeft sp2 al geïnstalleerd, maar als ik daarna verder update gebeurt het weer.
Maar ik kan toch ook gewoon zeggen, installeren jullie het system maar goed met jullie eigen videokaartje (want hun zeggen dat het daar aan ligt) en laat maar eens zien dat die het dan wel doet!
Hun zeiden dat ik moest zeggen wat het probleem was (jullie en ik dachten aan het moederbord). Toen zeiden ze dat ze het moederbord dan gaan opsturen naar Asus met de klachtsomschrijving erbij, maar wat ze er ook bij zeiden was: "Asus test of het moederbord het doet, niet of de processor veel wordt gebruikt door bijvoorbeeld pci-e.".
Zij denken dus dat ze het meoderbord gewoon weer teruggestuurd krijgen, omdat er geen duidelijke verwijzing is naar het moederbord. Als dat zo is moet ik de kosten geen vergoeden omdat ze het voor niks hebben opgestuurd.
Hoe kan ik dus echt "bewijzen" dat het het moederbord is, en niet iets anders?
Je moet gewoon niet zo gauw slikken wat ze je bij die computerzaak proberen wijs te maken.ikzagjewel schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:57:
Ik ben bij de pc-zaak (eindelijk) geweest.
Hun zeiden dat ik moest zeggen wat het probleem was (jullie en ik dachten aan het moederbord). Toen zeiden ze dat ze het moederbord dan gaan opsturen naar Asus met de klachtsomschrijving erbij, maar wat ze er ook bij zeiden was: "Asus test of het moederbord het doet, niet of de processor veel wordt gebruikt door bijvoorbeeld pci-e.".
Zij denken dus dat ze het meoderbord gewoon weer teruggestuurd krijgen, omdat er geen duidelijke verwijzing is naar het moederbord. Als dat zo is moet ik de kosten geen vergoeden omdat ze het voor niks hebben opgestuurd.
Hoe kan ik dus echt "bewijzen" dat het het moederbord is, en niet iets anders?
Dump die PC op de TD-balie en laat zien dat de CPU-load te hoog is.
Als ze dan erachterkomen dat met alles hetzelfde, maar een ander mainboard de load lager is, ben je klaar.
Als ze niet eens het board willen testen, zijn ze fout bezig.
Als dan blijkt dat een videokaart van hun met dezelfde chipset andere resultaten geeft, ga je naar de andere winkel, waar je die kaart gekocht hebt.
Heel simpel.
Hun willen dat ik hem zelf ga testen en dan met het probleem bij hun aan kom zetten zodat hun alleen maar een postzegel moeten plakken en op hun luie reet kunnen zitten.
Ik heb ze al wel zo ver gekregen dat ze er een andere videokaart in gaan drukken.
Toen zeiden ze, als dat het niet is dan weten we het niet. Toen heb ik ze maar even gezegd dat als het de videokaart niet is het een van de producten is die bij hun vandaan komen en dat dat mooi onder de garantie valt, maar hun vinden dat ik zelf uit moet zoeken wat.
Als hun zeggen dat hun eigen videokaartje had wel goed doet, wil ik het wel eerst eens even zien, sinds de laatste tijd vind ik ze een beetje achterbaks worden. Net alsof ze van je af willen omdat je een probleem hebt.
Je kunt van de klant niet verwachten dat 'ie zomaar genoeg (dergelijk moderne) onderdelen heeft liggen om te testen.
Jij kunt aannemelijk maken dat er een probleem is met je machine en je hebt zelf ook uitgezocht in welke dingen het probleem kan zitten.
Daarmee heb je in mijn ogen meer dan genoeg moeite gedaan als consument om het garantiewerk van de winkelier te vergemakkelijken.
Verwijderd
Ook het verhaal hierboven dat ze jouw moederbord naar asus op willen sturen moet je niet doen. Als ze inderdaad gewoon even een ander moederbord erin zetten en de processorload is normaal lijkt me dat een duidelijke zaak. HEt feit dat de winkel zegt dat wanneer het moederbord kapot is het niet opstart is de grootste onzoin die er bestaat. Als je netwek aansluiting kapot is (IN mijn Geval) Dan werkt alles voor de rest nog goed.
En als Asus dan je moederbord test testen ze ook wel de processor load als daarom gevraagt wordt.