Amd Athlon 64 3500 + zwaar belast met niks doen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ikzagjewel schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:42:
Ik ben bij de pc-zaak geweest, nou wil dus de verkoper niet zomaar het moederbord gaan innemen en een nieuwe voor teruggeven. Hij zegt dat er niks mis is met het moederbord omdat ik niet zeker weet of het aan het moederbord ligt.

Hij zei ook dat het niet betekend als iemand op een forum het zo opgelost heeft dat dat ook bij mij de oplossing is.....

Wat moet ik zeggen? :|
het proberen te regelen dat hij hem met een ander mobo test

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• The__Virus
  • Laatst online: 10:07
Je hebt de hele computer dus bij hem besteld? Dan moet je gaan dreigen met een zaakwaarnemer en dergelijke, jij hebt recht op garantie en als zij hem gebouwd hebben zijn zij verantwoordelijk voor je hardware.

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-03 06:03
Alles komt bij hun vandaan, behalve videokaart, voeding en behuizing.

Toen ik de vorige keer aan kwam zetten met het probleem gaf hij de videokaart de schuld, omdat die van Gigabyte zou zijn... maar ik zeg wel tegen hun dat hun hem maar mooi mogen gaan testen met hun eigen spul. Kunnen ze ontdekken wat het is.

Hun verkopen nl. asus videokaarten, gaan ze hem daar maar mee testen.

Dinsdag ga ik er weer naartoe, jullie horen nog wel... ik ga gewoon zeggen dat hij me hele kast maar moet gaan testen en dat hij het zelf kan ontdekken dat het ut mobootje is ;)

• ikzagjewel
Nou ik ben er langs geweest, ze zeiden dit:

Ik moest een goede klachtbeschrijving geven over het mobo en erbij zetten waarom het aan het mobo lag en niet aan iets anders, en hun zouden het opsturen naar asus.
En als asus mij geen nieuw moederbord zou geven konden hun er ook niks meer aan doen, dus ze gaan hem opsturen en hopen hem met 2 weken weer terug te hebben en dan moet ik nog maar eens gaan hopen of ik een nieuw moederbord krijgt :|

Maar ik heb toch geen echte klachtomschrijving? Ja dat de processor veel door hardware interrupts belast wordt, maar hun kunnen dan zo zeggen: ligt aan de software die je erop hebt staat. En wat de pc-zaak al zei: als een moederbord kapot is start hij niet op, maar aan ericwout te horen en andere verhalen ligt het toch degelijk aan het moederbord.

Dus ik weet niet echt wat ik het best zou kunnen zeggen.........

• The__Virus
  • Laatst online: 10:07
Maak een compleet schone installatie en laat het hen zien, met enkel de drivers die je bij je hardware kreeg, dus van hen afkomstig is. Duidelijk bewijs dat het de hardware is. Verder moet je maar eens hartig met ze gaan praten, ZIJ moeten het probleem oplossen, niet jij. Anders met een zaakwaarnemer dreigen, dan doen ze het vast wel.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Dit is echt geen hardwarematige 'fout'. je moet het toch zoeken in de software(op elk gebied: drivers, tools, programma's, virussen, ad-aware, spyware etc)

Of een bios update doen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
ikzagjewel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:24:
Weer een ontdekking gedaan:

Ik heb videokaartdriver niet geïnstalleerd, alles deed het perfect. Ik ging updaten bij microsoft, ik ging van service pack 2 versie updaten tot aan de updates van nu. 48 updates totaal.

Ik start de pc op en dacht van, hij is wat slomer. Ik ging even cpu checken, en ja hoor. 50-70 % cpu gebruik. Videokaartdriver is nog weg. Maar het komt wel bij hardware interrupts aan.

Rara?
LOL? wat zei ik je, een software fout. Ligt dus aan SP2 ( sp2-drivers CPU misschien>)! klaar punt, zoek daar de fout, concentreer je op de videokaart. Niet het mobo of CPU.

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 15-02-2006 15:22 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
ToFast schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:21:
[...]

LOL? wat zei ik je, een software fout. Ligt dus aan SP2 ( sp2-drivers CPU misschien>)! klaar punt, zoek daar de fout, concentreer je op de videokaart. Niet het mobo of CPU.
Wel heel erg typisch dat die software-fout bij Ericwout op te lossen was met een nieuw exemplaar van hetzelfde mainboard.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ikzagjewel
En ik heb al eens een schone installatie gedaan!!!

Alles doet het dan perfect, gewoon normaal cpu gebruik! Alleen zodra ik windows ga updaten of videokaart drivers installeer gaat het fout.

En ik vind het zelf ook raar dat ericwout er wel zo vanaf is gekomen, en dat zijn winkel niet raar doet over die dingen.

En het ligt niet aan service pack 2, want mijn schone windows-installatie heeft sp2 al geïnstalleerd, maar als ik daarna verder update gebeurt het weer.
Maar ik kan toch ook gewoon zeggen, installeren jullie het system maar goed met jullie eigen videokaartje (want hun zeggen dat het daar aan ligt) en laat maar eens zien dat die het dan wel doet!

• ikzagjewel
Ik ben bij de pc-zaak (eindelijk) geweest.

Hun zeiden dat ik moest zeggen wat het probleem was (jullie en ik dachten aan het moederbord). Toen zeiden ze dat ze het moederbord dan gaan opsturen naar Asus met de klachtsomschrijving erbij, maar wat ze er ook bij zeiden was: "Asus test of het moederbord het doet, niet of de processor veel wordt gebruikt door bijvoorbeeld pci-e.".

Zij denken dus dat ze het meoderbord gewoon weer teruggestuurd krijgen, omdat er geen duidelijke verwijzing is naar het moederbord. Als dat zo is moet ik de kosten geen vergoeden omdat ze het voor niks hebben opgestuurd.

Hoe kan ik dus echt "bewijzen" dat het het moederbord is, en niet iets anders?

• TD-er
ikzagjewel schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:57:
Ik ben bij de pc-zaak (eindelijk) geweest.

Hun zeiden dat ik moest zeggen wat het probleem was (jullie en ik dachten aan het moederbord). Toen zeiden ze dat ze het moederbord dan gaan opsturen naar Asus met de klachtsomschrijving erbij, maar wat ze er ook bij zeiden was: "Asus test of het moederbord het doet, niet of de processor veel wordt gebruikt door bijvoorbeeld pci-e.".

Zij denken dus dat ze het meoderbord gewoon weer teruggestuurd krijgen, omdat er geen duidelijke verwijzing is naar het moederbord. Als dat zo is moet ik de kosten geen vergoeden omdat ze het voor niks hebben opgestuurd.

Hoe kan ik dus echt "bewijzen" dat het het moederbord is, en niet iets anders?
Je moet gewoon niet zo gauw slikken wat ze je bij die computerzaak proberen wijs te maken.
Dump die PC op de TD-balie en laat zien dat de CPU-load te hoog is.
Als ze dan erachterkomen dat met alles hetzelfde, maar een ander mainboard de load lager is, ben je klaar.
Als ze niet eens het board willen testen, zijn ze fout bezig.

Als dan blijkt dat een videokaart van hun met dezelfde chipset andere resultaten geeft, ga je naar de andere winkel, waar je die kaart gekocht hebt.

Heel simpel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ikzagjewel
Maar dat willen ze dus niet doen, mijn pc testen.

Hun willen dat ik hem zelf ga testen en dan met het probleem bij hun aan kom zetten zodat hun alleen maar een postzegel moeten plakken en op hun luie reet kunnen zitten.

Ik heb ze al wel zo ver gekregen dat ze er een andere videokaart in gaan drukken.
Toen zeiden ze, als dat het niet is dan weten we het niet. Toen heb ik ze maar even gezegd dat als het de videokaart niet is het een van de producten is die bij hun vandaan komen en dat dat mooi onder de garantie valt, maar hun vinden dat ik zelf uit moet zoeken wat.

Als hun zeggen dat hun eigen videokaartje had wel goed doet, wil ik het wel eerst eens even zien, sinds de laatste tijd vind ik ze een beetje achterbaks worden. Net alsof ze van je af willen omdat je een probleem hebt.

• TD-er
het is heel simpel. Ze _moeten_ je gewoon helpen met het probleem.
Je kunt van de klant niet verwachten dat 'ie zomaar genoeg (dergelijk moderne) onderdelen heeft liggen om te testen.
Jij kunt aannemelijk maken dat er een probleem is met je machine en je hebt zelf ook uitgezocht in welke dingen het probleem kan zitten.
Daarmee heb je in mijn ogen meer dan genoeg moeite gedaan als consument om het garantiewerk van de winkelier te vergemakkelijken.

Verwijderd

Hiervoor werd er ook gesuggereerrd dus het een software probleem was. Als je update naar SP2 was er nog niets aan de hand en daarna me de volgende update's ging het fout. Als je dan de update's 1 voor 1 doet inplaats van allemaal tegelijk dan kom je erachter welke update voor de problemen zorgt. Als die update dan een hardware drivers is weet je ook welke hardware hiervoor verantwoordelijk is. Dan zou je er ook voor kunnen kiezen om die enkele update niet uit te voeren en hem weer te verwijderen.

Ook het verhaal hierboven dat ze jouw moederbord naar asus op willen sturen moet je niet doen. Als ze inderdaad gewoon even een ander moederbord erin zetten en de processorload is normaal lijkt me dat een duidelijke zaak. HEt feit dat de winkel zegt dat wanneer het moederbord kapot is het niet opstart is de grootste onzoin die er bestaat. Als je netwek aansluiting kapot is (IN mijn Geval) Dan werkt alles voor de rest nog goed.
En als Asus dan je moederbord test testen ze ook wel de processor load als daarom gevraagt wordt.
Pagina: 1 2 Laatste