Het Grote Medieval 2: Total War Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.461 views sinds 30-01-2008

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik zie zojuist pas die update list!! :( Erg teleurstellend. Ik had zeker een paar nieuwe features verwacht maar ik kan ook begrijpen dat ze eerst de bugs gladstrijken.

En over de gunpowder units: canons e.d. Het enige wat aan gort wordt geblast zijn mijn eigen units.

Verwijderd

nou die gunpowder units waren handig maar overpowered vond ik ze zeker niet, zodra je je paarden erop af stuurd was het wel over

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
anandus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:48:
[...]
De charge is in 2 smaken. Als je het helemaal goed doet (in formatie, vlakke grond, goeie afstande), dan heb je een supersterke charge.
Maar als je iets niet goed doet krijg je een wat zwakkere charge. Daar gaat het over :)
Volgens mij
Dat weet ik, maar zelfs dan vind ik ze absoluut niet veel schade doen. Met een goede charge kill je mischien maximaal 20 man, terwijl je eigenlijk met je paarden zo door die 3 rijtjes mannetjes heen zou kunnen rijden. Dan zouden paarden ms wel weer overpowered worden, maar ik vind ze nu iig echt veel te slap, net alsof ze bang zijn dat ze vieze kleren krijgen als ze een goede charge doen :S.

Verwijderd

Njaah, de gunpowder units, de artillery beter gezegd vooral die bombard en die andere zijn beste voor siege, die powne egt :) die schiete muren gewoon kapot en die towers ook daar zijn ze eigelijk ook meer voor gemaakt :) dus ik vind ze top ervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja klopt... Probleem is alleen dat ze nog wel eens een eigen willetje hebben. Het is me al vaker overkomen dat een canon mijn ruitertjes aan flarde aan het blazen is terwijl er geen tegenstander in de buurt is. En een canon is wel degelijk bedoeld om ook units omver te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Ik hoop zelf dat het volgende nog eens behandeld wordt.

Heirs
In die tijden was het standaard in de koninkrijken dat de oudste zoon troonopvolger is. Geadopteerde kinderen werden zover ik weet meestal achter de echte treeline gezet. Kortom, een geadopteerde zoon kan wel de oudste zijn, maar een jonger puur familielid zou de voorkeur genieten.

Daarnaast is het zo dat het hele heir verhaal over kinderen niet opgaat voor de HRE. Daar werd d.m.v. een voting een nieuwe leider gekozen.

Daarom vind ik dat we zelf heirs moeten kunnen kiezen.

Crossbow versus Longbow
In MTW2 gaan crossbows en longbows gelijk op. Dit is fout.

Longbowmen waren lui die voordat ze het leger joinde, al jaren getrained hadden om dit wapen te masteren. Een gewone longbow archer werd geacht gemiddeld 10 arrows per minuut te schieten. Longbow archers die al langer in het leger diende konden na verloop van tijd dit opschroeven naar 20 per minuut.

De kracht van de longbow zit hem in het feit dat een tegenstander een barrage van pijlen te voorduren kreeg, welke in een curve geschoten werden. Kortom, een longbow archer richt niet direct op targets maar schiet de pijl de lucht in om zijn tegenstanders van bovenaf te raken. De hoeveelheid pijlen zorgt voor een deuk in het moraal en dat formaties in beweging lastiger bijeen blijven. Door de curve waaronder longbows schoten, was deze boog dus enkel bedoeld voor middellange en langeafstand.

Crossbows zijn bedoeld voor direct damage. De kracht van een crossbow zit hem op de korte afstand, bijna melee, waarbij de crossbow archer richt op een target. De punch van deze bolts is erg krachtig. Hoe korter de afstand, des te effectiever is een crossbow. In MTW2 worden crossbows dus ook afgeschoten in een curve en op lange afstand. Dat is niet correct. Dit wordt wel bevestigd door het feit dat crossbow archers meestal uitgerust waren met chain armor, zwaard en klein tot middel schild, even nog niet over Pavise crossbowmen gesproken. Dit hadden ze nodig omdat ze zich veelal dichtbij tegenstanders zouden bevinden en dus wel enigzins in melee moeten kunnen handhaven. In tegenstelling tot longbow archers welke voornamelijk gewone kleren danwel leather of studded leather dragen, met een short sword en klein schild. Daarnaast was een crossbow met 1 tot 2 weken training te masteren. Een ervaren crossbow archer zou zon 10 tot 15 bolts per minuut schieten ervan uitgaande dat ze hulpjes bijhebben die terwijl er geschoten wordt, de 2de crossbow laden.

In een legerformatie zouden longbowmen voornamelijk op de flanken staan waar crossbowmen de eerste linie zou vormen omdat zij die directe punch moeten kunnen uitdelen.

Het probleem in MTW2 is dus dat:
- Crossbowmen in melee beter zijn dan longbowmen, historisch correct en daardoor een betere optie dan longbows
- Ze schieten in MTW2 even snel als longbowmen
- Ze hebben dezelfde range als longbowmen
- ze schieten ook in curve

Zou moeten worden:
- Halveren crossbowmen range
- Reload snelheid reduceren naar 2/3de
- Niet in curve laten schieten

Tot zover mijn betoog :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik MTW2 gedownload had met Bittorrent in plaats van het te kopen, om dat ik mijn twijfels had over de kwaliteit van deze game. Ik ben er nu eigenlijk grotendeels op afgekeken, en ik sta op het punt om het van mijn harddisk af te flikkeren. Zodra er echter een goede mod beschikbaar is zoals Medieval 2 Total Realism zal ik overwegen om M2TW te kopen.
Rome Total War had ik wel gekocht, maar die game was op zichzelf ook niet het geld waard omdat het pas de moeite waard werd toen mods Rome Total Realism en Europa Barbarorum verschenen (Europa Barbarorum heeft recent 0.8 gereleased, en het overtreft Rome Total Realism wat ook al een geweldige mod was).

Recent heb ik een campaign gespeeld met het Holy Roman Empire. In het begin rush ik snel om de rebel provinces te veroveren zodat mijn rivalen ze niet hebben. Al snel heb ik Hamburg, Magdeburg, Stettin, Antwerp, Frankfurt, Nuremberg, Prague, Metz, Bern, Staufen, Innsbruck, Vienna, Bologna en Florence in handen. Dit was wel binnen 10 turns, en ik speel op normale difficulty. Ik heb dan met niemand oorlog en heb trade rights met mijn buren.
Ik heb een normale relatie met de paus (no ill will) en dat leidde er toe dat inquisitors mijn generaals en gouverneurs (en zelfs mijn priesters met redelijk wat piety!) gingen uitmoorden. Uiteindelijk na wat advies met diplomaten de paus wat geld toeschuiven, dat verbeterde mijn relatie. Ook Jerusalem en Gaza die ik met kruistochten veroverd had waren toch moeilijk te bezetten (ook in MTW2 heb je grote steden die voor 50% bezet zijn met een garrison, en dan nog is de public order te laag voor een high tax rate) heb ik aan de paus gegeven, en mijn relatie met de paus was het allerbest. Het gevolg was dat ik toen helemaal geen last meer had van inquisitors (inquisitors slaan echt helemaal nergens op, ik hoop dat ze geschrapt worden in Medieval 2 Total Realism).
Maar goed, ik had dus veel steden. De AI werd jaloers op mij, Venice (ze hadden alleen Venetie in Italie) viel Bologna aan. Voordat ik reinforcements op tijd naar Bologna kon sturen vielen ze de tweede beurt van de siege al aan. Zij hadden Italian Spear Militia, Armoured Sergeants, Ballista's en Catapults, ik had alleen Spear Militia, Crossbow Militia en de keizer zelf. Ze vernielen de muur en kwamen binnen stromen. Venetie had meer kans om te winnen, maar uiteindelijk won ik met 2 units zwaar gehavende crossbow militia in mijn stad (de keizer was gemold) en Venetie op de vlucht. Dat was wel een memorabele battle.
Venetie was deze oorlog begonnen, dus ik ging gelijk in de tegenaanval. Een keertje stuurde ik ook een klein leger ter assistentie door de bergpas ten zuiden van Innsbruck, Venetie valt aan met een superieur leger. Het is een bergpas, dus ik zet mijn leger ergens op een hoge berg in een hoek van de map, met 3 units Peasant Crossbowman op de rand van de berg. Venetie kwam aanvallen en werd afgemaakt. Zij krijgen vanaf een gigantische afstand door mijn hoogtevoordeel er van langs door mijn Peasant Crossbowman, en als ze iets dichterbij komen stuur ik mijn Mailed Knights er op af. Ze werden echt gigantisch afgemaakt, na afloop zag ik dat een van mijn Peasant Crossbowman units (zonder experience) iets van 150 kills hadden.
Ik molde nog een paar van hun legers, komt de paus MIJ vertellen dat ik moet ophouden met "shedding the blood of your fellow christians"? Inmiddels was mijn relatie met de paus verslechterd omdat ik mijzelf blijkbaar niet mocht verdedigen. Dus ik mag Venetie niet meer aanvallen voor X aantal beurten, dus gebeurde er eventjes niets. Even later besluit Milan ook aan te vallen (zij hadden Milan en Genoa, en Dijon (domme Fransen breidden nauwelijks uit)), zij belegeren Bologna. Ik kill ze, en beleger Milan. De tweede beurt van de siege heb ik Milan verovert, en krijg ik weer van de paus te horen dat ik moet kappen met aanvallen terwijl Milan begon. Tijdens mijn oorlogen met Venetie en Milan wist ik mijn relatie met de Paus nog zeer goed te houden door de paus een aantal beurten zo'n 500 of 1000 florins te betalen. Milan had Genoa nog in Italie, en ik kon ze niet aanvallen. Milan besloot de stad Milan al snel weer aan te vallen omdat ze het niet cool vonden dat ik het nu had, en daarom werden ze geexcommuniceerd. Toen ik had ik vrij spel van de paus, ik veroverde ik ook Genoa. Milan heeft nu alleen nog Dijon, een onderontwikkeld stadje, en blijkbaar hebben zij toch nog het geld om een full stack leger op mij af te sturen, wat ik zag met een spy.
De eis van de paus om Venetie voor X aantal beurten niet aan te vallen was inmiddels weer voorbij, maar toch besloot ik hun stad Venetie niet direct aan te vallen. Ik positioneerde een groot leger precies voor hun stad Venetie, op dat bruggetje, zodat hun wegen geblokkeerd waren en zij flink aan trade income verliezen. Zij vallen mij aan, met een klein leger vallen zij mijn leger in de rug aan. Deze battle was ook wel cool. Ik sta aan de ene kant van de brug op de battle map, hun kleine leger wat mij aanviel aan de andere kant. Hun grote groep reinforcements uit Venetie komen aan mijn zijde van de brug mij aanvallen in mijn rug. Ik weet dat de andere zijde van de brug makkelijker te verdedigen is, dus ik rush snel mijn cavalerie naar de andere kant. Dat kostte aardig wat dode ridders aan mijn zijde omdat zij Italian Spear Militia en een General hadden, maar omdat ik mijn 3 units Mailed Knights en mijn General er op afstuur zijn ze snel dood. Ik rush dus op tijd naar de andere kant van de brug, die makkelijk te verdedigen is. Ik zet mijn 4 units Armoured Sergeants precies voor de brug neer zodat zij de weg blokkeren. Verdeeld over links en rechts van mijn Armoured Sergeants zet ik in totaal 4 units Peasant Crossbowman neer die alles wat de brug over durft te lopen af gaan schieten. Mijn General en 3 units gehavende Mailed Knights staan in Reserve, en ik heb ook nog een ballista op de brug gericht. Uiteindelijk proberen zij natuurlijk de burg over te lopen, maar ze werden dus logischerwijs afgeslacht en ze begonnen te routen. Ik stuurde mijn knights nog af op de gasten die vluchtten, en omdat er zo weinig overlevenden konden vluchten was het voor mij eenvoudig om Venetie in te nemen.
Op dit moment heb ik dus ook alles in Noord-Italie erbij, en Frankrijk en Polen hebben mij ook zonder reden de oorlog verklaard. Op een moment werd er ook een Franse paus gekozen, en mijn relatie met de paus ging opeens van supergoed naar matig, en de inquisitors gingen weer feestvieren. Ook was er een leger van Polen dat mijn grondgebied binnendrong en het platteland in mijn provincies begon te vernielen. Als ik zonder military access verdrag het grondgebied van buren betreedt verslechteren de relaties altijd. Ik val ze aan en moord ze uit, maar dan verslechterd mijn relatie met de paus weer omdat ik ze aanval??
Met Denemarken had ik al een langere tijd oorlog, en het enigste wat zij deden was mijn fortress Hamburg aanvallen, en telkens werden hun aanvallen weer afgeslagen door mij. Een keer hadden ze een ballista bij zich, en zij begonnen op de muur van mijn fortress te schieten. Ok, het duurde even, maar na wat wachten had mijn steden muur dus 50% damage omdat ie geraakt werd door wat grotere pijlen van een ballista!! Ook toen ze geen balistas hadden en ze met ladders naar de muren komen en met een ram naar mijn gate, had ik 3 units Peasant Crossbowmen op de muren. Ik had verwacht dat, zeker met het voordeel dat je had wanneer je als verdediger in een kasteel zit in de tijd dat er nog geen kanonnen waren, mijn Crossbowmen veel van hun aanvallers af zouden schieten. Maar nee hoor, mijn kruisboogteams schieten de lucht in i.p.v. dat ze direct op de aanvallers schieten. Uiteindelijk hadden ze nauwelijks casualties veroorzaakt. Op dit moment zit ik op turn 50 van mijn campaign en ben ik eigenlijk al zo sterk dat ik zo goed als gewonnen heb. Ik heb nog helemaal geen vuurwapens in actie gezien in een campaign, wanneer krijg ik die?
Kortom, de AI is nog steeds klote. Toen ik als HRE speelde verklaarde zowat iedereen mij de oorlog zonder reden, en ze gaan allemaal ook nog allianties aan om tegen mij samen te spannen, de paus is achterlijk en de rol van 'politieman van Europa' die hij in MTW2 speelt om mij te vertellen dat ik mijn aggressors niet mag aanvallen is niet realistisch, en de inquisitors die op killing spree gaan al helemaal niet. Diplomatie is ook waardeloos, Venetie viel mij aan, ik versloeg hun legers, ik bood hen een ceasefire aan en zij weigerden, terwijl ik oppermachtig was en zij klein. Ook kwam er een diplomat van Egypte aan om een ceasefire aan te bieden als ik hun geld zou betalen. Right, ik had die gasten net geowned in een kruistocht, zij waren zwak en ik sterk. Ik vind het echt niet leuk meer.
Verder heb ik nog zoveel te klagen. Ik ben Heilige Romeinse Keizer en ik geef orders om bordelen in mijn steden te bouwen zodat ik spies kan recruiten? Balkenende geeft toch ook geen orders om bordelen in Amsterdam te openen zodat hij daar AIVD'ers kan aantrekken? Dat merchants bestuurd worden door facties slaat ook nergens op, het is toch geen communisme. Het is niet dat merchants niet nuttig zijn (in mijn HRE campaign had ik een merchants die maximum skill had ontwikkelt door takeovers van andere merchants, die gast kon wel meer 75 florins per turn verdienen als ie op een zilvermijn stond) maar het is totaal niet realistisch. En katholieke priesters die zonder problemen in door orthodoxe facties bezette gebieden de bevolking kunnen converten? Echt niet, die zouden gewoon er uit gegooid worden. Bonafatius werd ook vermoord toen ie hier in Nederland een eik omhakte, en als katholieken missionarissen naar Iran zouden willen sturen om moslims te bekeren naar het katholicisme zou ze dat ook echt niet lukken. Er is geen eens een mogelijkheid om religieuze vervolging in te stellen in MTW2, en er is geen joodse religie. Priesters zouden geschapt moeten worden. De snelheid waarmee afstanden worden afgelegd is ook niet echt, toen ik als de Russen speelde wilde ik een diplomaat vanuit Novgorod naar Byzantium sturen, dan kostte bijna 10 turns = 20 jaar in MTW2. In werkelijkheid zou je die afstand te paard af kunnen leggen in een paar maanden, zeker weten.
De Total War reeks focust naar mijn idee te veel op micromanagement van steden (bordelen bouwen..) en heeft te weinig strategische diepgang met het oorlog voeren. Supply lines, het plunderen van het platteland, hongersnood en ziekte, een verassingaanval op het kamp van een vijandig leger, ik zie er veel te weinig van terug.
Ongetwijfeld zullen er wel realism mods komen die het een en ander wat onrealistisch is gaan corrigeren, maar er blijven waarschijnlijk dingen die hardcoded zijn (zoals de faction limit, ook al is die hoger dan in RTW) die niet te fixen zijn. Ik vind het irritant dat Creative Assembly denkt meer casual gamers aan te trekken door MTW2 minder realistisch te maken, als het realistischer zou zijn kan zelfs nog leuker zijn. Daarom hoop ik eigenlijk dat er een stel fans aan de slag gaan en een uber-realistische open source kloon van MTW2 maken, maar ik zie dat niet snel gebeuren.
Kaap schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:11:
Ik hoop zelf dat het volgende nog eens behandeld wordt.

Heirs
Daarnaast is het zo dat het hele heir verhaal over kinderen niet opgaat voor de HRE. Daar werd d.m.v. een voting een nieuwe leider gekozen.

Daarom vind ik dat we zelf heirs moeten kunnen kiezen.

Crossbow versus Longbow
In MTW2 gaan crossbows en longbows gelijk op. Dit is fout.

Longbowmen waren lui die voordat ze het leger joinde, al jaren getrained hadden om dit wapen te masteren. Een gewone longbow archer werd geacht gemiddeld 10 arrows per minuut te schieten. Longbow archers die al langer in het leger diende konden na verloop van tijd dit opschroeven naar 20 per minuut.

De kracht van de longbow zit hem in het feit dat een tegenstander een barrage van pijlen te voorduren kreeg, welke in een curve geschoten werden. Kortom, een longbow archer richt niet direct op targets maar schiet de pijl de lucht in om zijn tegenstanders van bovenaf te raken. De hoeveelheid pijlen zorgt voor een deuk in het moraal en dat formaties in beweging lastiger bijeen blijven. Door de curve waaronder longbows schoten, was deze boog dus enkel bedoeld voor middellange en langeafstand.

Crossbows zijn bedoeld voor direct damage. De kracht van een crossbow zit hem op de korte afstand, bijna melee, waarbij de crossbow archer richt op een target. De punch van deze bolts is erg krachtig. Hoe korter de afstand, des te effectiever is een crossbow. In MTW2 worden crossbows dus ook afgeschoten in een curve en op lange afstand. Dat is niet correct. Dit wordt wel bevestigd door het feit dat crossbow archers meestal uitgerust waren met chain armor, zwaard en klein tot middel schild, even nog niet over Pavise crossbowmen gesproken. Dit hadden ze nodig omdat ze zich veelal dichtbij tegenstanders zouden bevinden en dus wel enigzins in melee moeten kunnen handhaven. In tegenstelling tot longbow archers welke voornamelijk gewone kleren danwel leather of studded leather dragen, met een short sword en klein schild. Daarnaast was een crossbow met 1 tot 2 weken training te masteren. Een ervaren crossbow archer zou zon 10 tot 15 bolts per minuut schieten ervan uitgaande dat ze hulpjes bijhebben die terwijl er geschoten wordt, de 2de crossbow laden.

In een legerformatie zouden longbowmen voornamelijk op de flanken staan waar crossbowmen de eerste linie zou vormen omdat zij die directe punch moeten kunnen uitdelen.

Het probleem in MTW2 is dus dat:
- Crossbowmen in melee beter zijn dan longbowmen, historisch correct en daardoor een betere optie dan longbows
- Ze schieten in MTW2 even snel als longbowmen
- Ze hebben dezelfde range als longbowmen
- ze schieten ook in curve

Zou moeten worden:

Ben ik het grotendeels, maar niet helemaal mee eens. Quotes van Wikipedia:

One of the servants had the task of reloading the weapons, while the second subordinate would carry and hold the pavise (the archer himself also wore protective armor). Such a three-man team could shoot 8 shots per minute, compared to a single crossbowman's 3 shots per minute. http://en.wikipedia.org/wiki/Crossbow

A Welsh or English military archer during the 14th and 15th Century was expected to shoot at least ten 'aimed shots' per minute. An experienced military longbowman was expected to shoot twenty aimed shots per minute. http://en.wikipedia.org/wiki/English_longbow

Kortom, het voordeel van longbows over crossbows is nog groter dan jij vertelt. In MTW2 is het echt belachelijk, Pavise Crossbow Militia winnen het van Retinue Longbowmen, terwijl er geen assistenten voor de Crossbowmen in MTW2 zijn.
En als je in MTW2 de Battle of Agincourt speelt zal je zien dat de Franse ridders bijna ongeschonden door een pijlenregen van yeoman archers heen chargen. Terwijl in het echt de longbow met bodkin arrows ook het pantser van ridders penetreerde: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Agincourt en http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Cr%C3%A9cy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:34:
Ik ben blij dat ik MTW2 gedownload had met Bittorrent in plaats van het te kopen, om dat ik mijn twijfels had over de kwaliteit van deze game. Ik ben er nu eigenlijk grotendeels op afgekeken, en ik sta op het punt om het van mijn harddisk af te flikkeren. Zodra er echter een goede mod beschikbaar is zoals Medieval 2 Total Realism zal ik overwegen om M2TW te kopen.
Rome Total War had ik wel gekocht, maar die game was op zichzelf ook niet het geld waard omdat het pas de moeite waard werd toen mods Rome Total Realism en Europa Barbarorum verschenen (Europa Barbarorum heeft recent 0.8 gereleased, en het overtreft Rome Total Realism wat ook al een geweldige mod was).
"KNAP" dat je hier luidkeels durft te verkondingen dat je hem illegaal download en speelt... Wat mij betreft heb je dan sowieso geen enkel recht van spreken.

[ Voor 92% gewijzigd door Darth Malak op 15-12-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:11:
<knip>
Zou moeten worden:

Volkomen gelijk, op 1 puntje na (_vind_ ik).
Waarom zou je een crossbow niet in een curve kunnen afschieten? Dat het dan minder nauwkeurig en effectief is, is een tweede, maar die curve ansich wordt gewoon bepaald door zwaartekracht, en niet door het wapen. M.a.w. het lijkt mij logisch dat je met crossbows wel in een curve kunt schieten, maar dan wellicht met een penalty in schade.

Ook leuk dat de Slag bij Azincourt wordt aangehaald, aangezien dit nog een punt laat zien wat niet in het spel zit: Modder (bijv.) in veldslagen. Lijkt mij logisch dat je longbowmen aan mootjes worden gehakt als de cavalry gewoon op volle snelheid kan blijven chargen, ipv dat ze (zoals bij Azincourt) in de modder vast komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Miles Teg schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:48:
[...]

Volkomen gelijk, op 1 puntje na (_vind_ ik).
Waarom zou je een crossbow niet in een curve kunnen afschieten? Dat het dan minder nauwkeurig en effectief is, is een tweede, maar die curve ansich wordt gewoon bepaald door zwaartekracht, en niet door het wapen. M.a.w. het lijkt mij logisch dat je met crossbows wel in een curve kunt schieten, maar dan wellicht met een penalty in schade.

Ook leuk dat de Slag bij Azincourt wordt aangehaald, aangezien dit nog een punt laat zien wat niet in het spel zit: Modder (bijv.) in veldslagen. Lijkt mij logisch dat je longbowmen aan mootjes worden gehakt als de cavalry gewoon op volle snelheid kan blijven chargen, ipv dat ze (zoals bij Azincourt) in de modder vast komen te zitten.
Op Wikipedia zou je eens de 100-jarige oorlog moeten bekijken en de diverse veldslagen. Agincourt, Cresny en Poultiers (?) waar in alle 3 de gevallen de fransen engeland met 2 tot 3 keer meer waren en waar elke keer opnieuw strategische opstelling met longbowmen het verschil maakte. Vooral Cresny waar 15.000 pavise crossbowmen aanwezig waren welke compleet afgeslacht werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:46:
[...]

Op Wikipedia zou je eens de 100-jarige oorlog moeten bekijken en de diverse veldslagen. Agincourt, Cresny en Poultiers (?) waar in alle 3 de gevallen de fransen engeland met 2 tot 3 keer meer waren en waar elke keer opnieuw strategische opstelling met longbowmen het verschil maakte. Vooral Cresny waar 15.000 pavise crossbowmen aanwezig waren welke compleet afgeslacht werden.
Daarom zeg ik ook; ik ben het met je eens, behalve dat ik het vreemd vind dat je niet met een crossbow in een curve zou mogen schieten. Ik bedoel, richt het ding op de zon (voor mijn part :P ), en schiet een pijl af, et voila, een curve.

Dat de range en rate of fire van een crossbow minder is (of hoort te zijn, beter gezegd :P ) dan een longbow, lijkt me niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29
Vergeet niet, dit spel is niet realistisch en ook zeker niet realistisch bedoeld. Deels wel in de ervaring maar de gebeurtenissen zijn alles behalve realistisch. Dit zit er gewoon niet in omdat 99% van de mensen dit allemaal niet weet.

Het spel, de AI, alles is te beperkt om een realistische weergave te geven. Opties zijn te beperkt, het is 90% managen en dan 1 veldslag en het begint weer opnieuw.

Men heeft met kruis en bogen gewoon gekozen voor het idee van de massa, als de massa denkt dat het niet klopt is het mis. Dat geld voor het hele spel. Net alsof vroeger 2 legers van 10.000 man in 20 minuten klaar waren. Een veldslag duurde uren, meestal en hele dag. Hier is het binnen een kwartier klaar, er is een gulden midden weg gekozen en ik denk dat het verschil tussen cross en longbow daar gewoon niet in past.

Verder raad ik iedereen eens aan om het spel Mount&Blade eens te proberen om een gevoel te krijgen hoe het op een slagveld er aan toe ging. Grafisch niet heel sterk, maar met 200vs200 man volledig in 3D is het prachtig om te paard met je zwaard of bijl in de aanslag over het slagveld te stormen en iedereen neer te hakken :9 Je krijgt een goed gevoel van wat zich in MTW afspeeld op het veld. Z'n optie er eigenlijk in moeten, zou het spel een heel andere uitstraling en gevoel geven.

http://www.taleworlds.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* PATCCHHHHHHHH!!!!!! *O*

Klik hier om te downloaden!

V1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat is er nu waar dat je na het updaten weer opnieuw moet beginnen met je campaign?

>> laat maar, zojuist de update geinstalleerd en ziet er goed uit... Nog geen veranderingen gezien.

[ Voor 38% gewijzigd door Darth Malak op 15-12-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:17:
mooie startpost _/-\o_

Vaag alleen dat het nog steeds vierkante legertje mannentes lijken, in de middeleeuwen was dit toch helemaal niet zo 8)7 . En ook dat 1e kanon, hoe groot kan je um maken he? >:)

Maarja, het is nog in een vroeg stadium en misschien verwacht ik teveel.
kannonnen waren in het begin erg groot 5 tot 7 meter was zeker geen uitzondering in die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben blij dat ik MTW2 gedownload had met Bittorrent in plaats van het te kopen
ooooooooh stouterik :P

Wel respect voor je giga lange post :P

Maareh: moet ik nu werkelijk opnieuw beginnen na het patchen naar 1.1? Kan ik dan nog wel gewoon mijn unlockte factions gebruiken of moet ik weer helemaal opnieuw gaan beginnen.

edit: Ik heb hem patched, maar ik kan gewoon verder. Ik merk verder niets van die patch, in zie in het menu oid ook nergens een versienummer staan. Hoe weet ik of het spel wel goed patched is?

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 15-12-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facties kan je heel makkelijk unlocken;

Ga naar je Medieval Directory en dan
Data\World\Maps\Campaign\Imperial_Capaign\
Daar heb je de file 'descr_strat.txt'. Die staat standaard op read-only, dus dat weghalen (rechter muisklik, properties, vinkje weghalen bij read-only).
Dan openen.

Cut alle facties van 'unlockable' en paste ze onder 'playable' en dan save je de textfile. klaar!

Je kan in die textfile overigens ook het aantal jaren dat een turn neemt veranderen, dit is de optie 'timescale' (staat net onder de facties). Daar staat normaal '2.00' wat betekent '2 jaar per turn'. Ik heb die op 0.5 gezet, dus elke turn duurt dan 0,5 jaar (ofwel 2 turns per jaar), dit komt mooi uit want er zijn ook 2 seizoenen... dus elk jaar heb je dan een winter en een zomer.
Ook staat dar vlak onder 'show_date_as_turns', dit betekent dat je op de campaign map ziet welke turn je speelt. Als je dit weghaalt, dan krijg je de datum te zien ipv het aantal turns, da's veel leuker imo.

Ik ga van't weekend proberen een Medieval 2 Unit Companion te maken (net als mijn RomeUnitGuidedie op twcenter.net te vinden is)...

Edit; Oh en grote kans dat savegames niet goed werken met deze nieuwe patch, tenminste, dat las ik ergens... je kan het altijd proberen natuurlijk, maar als je druk bezig bent in een campaign zou ik wachten tot je die af hebt en dan pas patchen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

leonpwner1 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:35:
[...]

ooooooooh stouterik :P

Wel respect voor je giga lange post :P

Maareh: moet ik nu werkelijk opnieuw beginnen na het patchen naar 1.1? Kan ik dan nog wel gewoon mijn unlockte factions gebruiken of moet ik weer helemaal opnieuw gaan beginnen.

edit: Ik heb hem patched, maar ik kan gewoon verder. Ik merk verder niets van die patch, in zie in het menu oid ook nergens een versienummer staan. Hoe weet ik of het spel wel goed patched is?
Ik heb hem straks gepatched en kon gewoon door gaan. Hoe het met de unlocked factions zit weet ik niet aangezien ik die (nog) niet gebruik.

>>lol... lees nu pas je laatste zin.... 8)7

Vergeet niet dat je na het unrarren nog de patch zelf moet draaien door setup te runnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 15-12-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn trouwens de patchnotes;
Last Updated: 2006-12-05
v1.1

Medieval2 v1.1 contains the following changes:

- Battle AI, Siege AI and Campaign AI are no-longer passive
- Close-range AI attacks are more consistent
- Cavalry Charge and Cavalry power are more consistent
- Merchant trade values no-longer drop after load / save
- Elephant Artillery does not cause problems in Campaign Battle
- Reduced Inquisitor power
- Morale effects tweaked
- Autoresolve
- Increased effectiveness of naval invasions
- MP lobby crashes removed
- MP in-game soft-locks removed
- Added support for international MP
- Minor issues with deployment lines / zones have been solved
- Tweaks made to Diplomacy mechanic
- Sieged Settlements no-longer showing as sieged even if besieging army has been defeated
- Gunpowder units do not get stuck re-forming
- Siege equipment does not disappear while zooming
- Removed Assassin exploit
- Tweaks made to unit pathfinding in settlements
- *Command line switch added to remove 'reinforcements delayed' message
- No-longer possible to open gates with siege towers or embed them in walls
- Minor UI changes
- Added missing Audio triggers
- Controls and Camera tweaks
- Added ModTool - Unpacker
Grappig; de patch is van 12 december, dus hij was al 3 dagen 'af' ;).
Vraag me wel af wat 'minor UI changes' zijn en de 'controls and camera tweaks'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Eerst zeg je dit, en dan ga je een heel betoog houden hoe je het spel hebt gespeeld.
Kennelijk heb je er toch wel erg veel plezier in gehad. Ik download ook wel eens spellen, maar als ik het waardeloos vind, dan speel ik het 2 avonden (max) en daarna nog maar zelden.
Dus ik geloof er geen reet van dat je er weinig aan vind.

Dus oneerlijk dat je het spel niet koopt...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venetie was deze oorlog begonnen, dus ik ging gelijk in de tegenaanval.
Ik molde nog een paar van hun legers, komt de paus MIJ vertellen dat ik moet ophouden met "shedding the blood of your fellow christians"? Inmiddels was mijn relatie met de paus verslechterd omdat ik mijzelf blijkbaar niet mocht verdedigen. Milan besloot de stad Milan al snel weer aan te vallen omdat ze het niet cool vonden dat ik het nu had, en daarom werden ze geexcommuniceerd. Toen ik had ik vrij spel van de paus, ik veroverde ik ook Genoa. Milan heeft nu alleen nog Dijon, een onderontwikkeld stadje, en blijkbaar hebben zij toch nog het geld om een full stack leger op mij af te sturen, wat ik zag met een spy.
Ben jij een halve retard ofzo? ALs je een tegenaanval doet ben je wel in het offensief gegaan en ben je je niet meer aan het verdedigen. En oh, moet de paus het soms leuk vinden dat er van die mensen die hem aanbidden sterven. De kracht van de paus ligt dan ook aan de hoeveelheid gelovigen.
Op een moment werd er ook een Franse paus gekozen, en mijn relatie met de paus ging opeens van supergoed naar matig, en de inquisitors gingen weer feestvieren.
Neen maar, als je grootste aardsvijand op de stoel der macht komt te zitten is het dan niet normaal dat de relaties verslechteren? Of verwacht jij soms dat die man op de chair of power aan je voeten ligt in de hoop dat je het goed vind? Neen toch, jij wordt verwacht aan zijn voeten te liggen.
Ook was er een leger van Polen dat mijn grondgebied binnendrong en het platteland in mijn provincies begon te vernielen. Als ik zonder military access verdrag het grondgebied van buren betreedt verslechteren de relaties altijd. Ik val ze aan en moord ze uit, maar dan verslechterd mijn relatie met de paus weer omdat ik ze aanval??
Zoals ik dus al zei, de pope heeft het niet graag dat je aan zijn macht zit door zijn gelovigen de doden.
Kortom, de AI is nog steeds klote.
daarin heb je wel een punt maar een AI is dan ook niet zo iets simpel he.
Diplomatie is ook waardeloos, Venetie viel mij aan, ik versloeg hun legers, ik bood hen een ceasefire aan en zij weigerden, terwijl ik oppermachtig was en zij klein. Ook kwam er een diplomat van Egypte aan om een ceasefire aan te bieden als ik hun geld zou betalen.
true, diplomatie is een beetje bagger.
Ik vind het echt niet leuk meer.
De snelheid waarmee afstanden worden afgelegd is ook niet echt, toen ik als de Russen speelde wilde ik een diplomaat vanuit Novgorod naar Byzantium sturen, dan kostte bijna 10 turns = 20 jaar in MTW2. In werkelijkheid zou je die afstand te paard af kunnen leggen in een paar maanden, zeker weten.
Het is maar hoe je het instelt het. 10 stuurs kan evengoed 5j zijn he. Maar als je kiest voor 20j moet je hier niet zitten klaggen dat het ongelooflijk lang duurt om te voet ergens naar te lopen.
Ik vind het irritant dat Creative Assembly denkt meer casual gamers aan te trekken door MTW2 minder realistisch te maken, als het realistischer zou zijn kan zelfs nog leuker zijn.
Je kan een game zo realistisch mogelijk maken, maar het moet ook nog fun zijn en die 2 gaan niet geheel samen.

PS: gewoon al door het lezen van die post raak ik al geirriteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Darth Malak schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:40:
[...]
Vergeet niet dat je na het unrarren nog de patch zelf moet draaien door setup te runnen.
Ooooh goed dat je het zegt. Dat was ik dus vergeten (eigenlijk was ik het niet vergeten, maar ik wist het niet). Ik dacht dat ik met dat programma'tje gewoon al die files uit moest pakken in mijn /M2TW/ folder en dat ie dan patched was 8)7

Wist ik veel dat je eerst met winrar dat programma moet extracten, met dat programma die files extracten en dan nog die setup openen en uitvoeren. Maargoed, ik ga het gelijk testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
frieksk maakt imo een goed punt over F for Fraggin's post. Ok, de AI is niet geweldig, maar F for Fraggin mist gewoon een aantal punten waar de AI juist prima reageert op de acties van het spel, maar het gewoon niet wordt begrepen door F for Fraggin :). Bijvoorbeeld verdedigen wanneer je wordt aangevallen is prima, maar ga jij daarna op oorlogspad ben je gewoon net zo fout bezig in de ogen van de Paus. Heeft niks met slechte AI te maken, maar met slechte kennis van hoe de AI in elkaar zit. Imo ook gewoon logisch dat de Paus zo'n oorlogsactie afstraft

Darth Malak: zou het niet verstandig zijn, zoals je al zegt, dat eerst alle bugs (zoveel mogelijk) eruit worden gehaald voordat er nieuwe features worden toegevoegd? Hoe kan je nu teleurgesteld zijn door een enorme lijst met bug fixes? Als er nu bepaalde belangrijke bugs niet zijn meegenomen, dan kan je een punt maken, maar nu imo niet. Daarnaast is voor patch 1.2 al aangekondigd dat er een aantal 'cool features' worden toegevoegd :)

[ Voor 17% gewijzigd door We Are Borg op 15-12-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
We Are Borg schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:39:
frieksk maakt imo een goed punt over F for Fraggin's post. Ok, de AI is niet geweldig, maar F for Fraggin mist gewoon een aantal punten waar de AI juist prima reageert op de acties van het spel, maar het gewoon niet wordt begrepen door F for Fraggin :). Bijvoorbeeld verdedigen wanneer je wordt aangevallen is prima, maar ga jij daarna op oorlogspad ben je gewoon net zo fout bezig in de ogen van de Paus. Heeft niks met slechte AI te maken, maar met slechte kennis van hoe de AI in elkaar zit. Imo ook gewoon logisch dat de Paus zo'n oorlogsactie afstraft
Ik heb trouwens ook mee gemaakt dat ik moest stoppen met een oorlog tegen Milan, maar die gekke milanezen besloten om mij in die tijd toch aan te vallen. De paus heeft milaan gelijk geexcommuniceerd. Dus doet hij het in principe wel eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 06:16
Quacka schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:20:
[...]

Ik heb trouwens ook mee gemaakt dat ik moest stoppen met een oorlog tegen Milan, maar die gekke milanezen besloten om mij in die tijd toch aan te vallen. De paus heeft milaan gelijk geexcommuniceerd. Dus doet hij het in principe wel eerlijk.
Dat is ook niet altijd zo, daarnaast als je dat bericht krijgt van je moet stoppen met hostilities dan kan je nog altijd op jouw gebied legers van de tegenstander helemaal in de pan hakken. Heb zelf nog niet meegemaakt dat de paus een factie excommuniceerde toen die mij aanviel terwijl ik dat bericht had gekregen(ben wel binnen de tijdsperiode van 5 turns aangevallen)

Vind zelf ook wel grappig dat de ai totaal niet reageerd met het verplaatsen van troepen als je bv alleen een flank aanvalt dus alle troepen die je hebt kwa melee naar rechts sturen en dan met je paardjes om de flank heen en dan van achteren aanvallen. Heb je zo meerdere units die vluchten en dan raakt de rest ook snel in paniek. Zelf verlies je wat op de linker flank maar dat is te verwaarlozen ten opzichte wat hij verliest als jij met je paardjes netjes de vluchtende units binnen de map houd door er omheen te rijden net zoals de cowboys doen bij koeien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je eigenlijk zien of je op schema loopt? Met andere woorden kun je verliezen als je niet binnen 225 beurten 45 regions en je bijzondere regions hebt bezet? Kun je verder spelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:24:
Hoe kun je eigenlijk zien of je op schema loopt? Met andere woorden kun je verliezen als je niet binnen 225 beurten 45 regions en je bijzondere regions hebt bezet? Kun je verder spelen dan?
Vroeg ik me ook af. Wil gewoon klaar zijn als ik de world verovert heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
roodhoedje schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:31:
[...]

Dat is ook niet altijd zo, daarnaast als je dat bericht krijgt van je moet stoppen met hostilities dan kan je nog altijd op jouw gebied legers van de tegenstander helemaal in de pan hakken. Heb zelf nog niet meegemaakt dat de paus een factie excommuniceerde toen die mij aanviel terwijl ik dat bericht had gekregen(ben wel binnen de tijdsperiode van 5 turns aangevallen)
Ze vielen dus een stad van mij in die tussentijd aan. En ze werden dus echt direct verstoten.
Dus ik trek als conclusie dat het spel zo opgebouwd is dat als de paus aan jou vraagt om op te houden met een oorlog, dat hij het ook aan het andere land vraagt.

Overigens is het ook wel weer logisch, dat als jouw land slechte relaties met de paus heeft en het land waarmee je in oorlog bent heeft juist erg goede, dan is het logisch dat dit land veel meer mag van de paus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:26:
[...]

Vroeg ik me ook af. Wil gewoon klaar zijn als ik de world verovert heb.
Je kan dit zien bij je faction tabblad. Als je naar de ranks gata kijken kan je zien hoeveel landen je bezit. Er is ergens nog een tabblad waar je kan zien hoeveel beurten je nog hebt om je doelstelling (staat ernaast) te behalen.

De AI met de paus is volgens mij helemaal correct. Ik heb alles al meegemaakt. De Spanjaarden vielen mij aan, dus viel ik de Sanjaarden aan. Dit tot op het put waar de paus zei cease hostilities. Ik heb idt dan ook gedaan in tegenstelling tot de Spanjaarden. 1 beurt later was Spanje geexcommuniceerd.
Een andere keer was ik 2 steden van Denmark aan het belegeren. De paus zei ermee op te houden maar ik negeerde dat en pakte de 2 steden. Resultaat? Volgende beurt geexcommuniceerd. Ik denk dus echt wel dat de AI van de paus deftig. Soms moet je ook wel rekening houden met de relaties met de paus. Een factie die geliefd is door de paus mag toch meer dan eentje op de rand van geexcommuniceerd.

Het enige wat ik raar vind is dat factions die bankroet zijn nog altijd geld kunnen uitgeven.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

Shabbaman

Got love?

Ik word een beetje moe van dit spel. Doordat die paus steeds begint te zaniken kan ik niet eens een beetje fatsoenlijk oorlog voeren. Is er een manier om hem iets minder te laten zeuren? Zelf hoog aangeschreven staan en dan iemand aanvallen die laag aangeschreven staat?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Zorgen dat je zelf de paus levert... Maar als je machtig genoeg bent moet je gewoon lak hebben aan wat de paus zegt... hindert mij in ieder geval niet. lever al een tijdje de paus af en begin zo af en toe eens een crusade tegen de mongols.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon de papal state overnemen en de pope afmaken?

edit:
Nog iets wat ik me afvraag: als een faction geexcommuniceerd is, waarom kunnen die cardinals dan nog voor pope gaan? :s

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:27:
gewoon de papal state overnemen en de pope afmaken?

edit:
Nog iets wat ik me afvraag: als een faction geexcommuniceerd is, waarom kunnen die cardinals dan nog voor pope gaan? :s
Dit is echt geen oplossing. Je kunt namelijk niet de Papal states even een koppie kliener maken. Je bent namelijk niet van ze af. Wat er gebeurt als jij bijvoorbeeld Rome van ze overneemt, is dat zij een stad krijgen van een andere natie. Daardoor stijgt hun reputatie en blijf jij geexcommuniceerd achter. Uiteindelijk heb je waarschijnlijk meer verloren dan dat je hebt verdiend met het overnemen van Rome. De "unhappiness" die het veroorzaakt kost namelijk meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah na de patch online is mn framerate gewoon 1 tot 0.
Terwijl het ervoor gewoon goed was.
Lekkere patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Als grote RTR fan ben ik uiteraard ook van plan deze game te kopen maar ik vraag me af of men pc'tje het wel gaat kunnen draaien. Specs:

AMD 3500+ Venice
Sapphire Radeon 9800 Pro
1GB RAM

Heb niet veel zin om wat slide-shows te bekijken dus bij deze: heeft er iemand met een gelijkaardig systeem/videokaart deze game al geinstalleerd? In welke mate is Medieval 2 zwaarder dan Rome? RTW kon ik vlotjes draaien met unit size op "large".

Uiteindelijk zal ik men videokaart wel eens moeten vervangen maar als ik dit spel ga kopen met de verwachting van het te kunnen spelen en dan moet vaststellen dat het niet draait... dan weet ik het liever op voorhand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer de demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heh, dat ik daar nog niet aan gedacht had 8)7 Je link is wel een erg trage host, ik haal hem van games.telenet.be, net ietsje rapper (450kB/s) ;)

De screenshots zien er alleszinds veelbelovend uit, maar ook verontrustend wat betreft men videokaart enz. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sfinx- schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:55:
Als grote RTR fan ben ik uiteraard ook van plan deze game te kopen maar ik vraag me af of men pc'tje het wel gaat kunnen draaien. Specs:

AMD 3500+ Venice
Sapphire Radeon 9800 Pro
1GB RAM

Heb niet veel zin om wat slide-shows te bekijken dus bij deze: heeft er iemand met een gelijkaardig systeem/videokaart deze game al geinstalleerd? In welke mate is Medieval 2 zwaarder dan Rome? RTW kon ik vlotjes draaien met unit size op "large".

Uiteindelijk zal ik men videokaart wel eens moeten vervangen maar als ik dit spel ga kopen met de verwachting van het te kunnen spelen en dan moet vaststellen dat het niet draait... dan weet ik het liever op voorhand :X
Ik draai het het op een AMD64 3200+, 1GB en 9600PRO 256MB. Bij battles is de resolutie 1280x720 met bijna alles op medium en het draait soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

zitten geen sieges in ( en dat is het zwaarste voor mij bak)

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:42:
[...]

"KNAP" dat je hier luidkeels durft te verkondingen dat je hem illegaal download en speelt... Wat mij betreft heb je dan sowieso geen enkel recht van spreken.
Journalisten van gamesbladen (die zo kortzichtig deze game cijfers van 9+ geven) spelen de game ook zonder er voor te betalen. Wat zou hen wel recht van spreken geven, en mij niet? Of ik er nu wel of niet voor betaald heb, ik lever constructieve kritiek. Voordat je een auto koopt wil je ook een testrit, voor mij als student is € 50 veel geld, dus ik test het even uit voordat ik besluit of deze game het geld waard is. Dat kan ik niet met waardeloze demo's die mij alleen maar een veldslag laten spelen.
Quacka schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:03:
[...]

Eerst zeg je dit, en dan ga je een heel betoog houden hoe je het spel hebt gespeeld.
Kennelijk heb je er toch wel erg veel plezier in gehad. Ik download ook wel eens spellen, maar als ik het waardeloos vind, dan speel ik het 2 avonden (max) en daarna nog maar zelden.
Dus ik geloof er geen reet van dat je er weinig aan vind.

Dus oneerlijk dat je het spel niet koopt...
Ik heb het iets van vier dagen gespeeld (niet alleen HRE). Ik game veels te veel per dag, en ik schrijf ook veel, daarom lijkt het maar zo alsof ik het meerdere weken heb gespeeld. En nee, ik heb hier echt te weinig plezier aan beleefd, mijn onvrede maak ik ook duidelijk in mijn post.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:39:
[...]

Ben jij een halve retard ofzo? ALs je een tegenaanval doet ben je wel in het offensief gegaan en ben je je niet meer aan het verdedigen. En oh, moet de paus het soms leuk vinden dat er van die mensen die hem aanbidden sterven. De kracht van de paus ligt dan ook aan de hoeveelheid gelovigen.

Neen maar, als je grootste aardsvijand op de stoel der macht komt te zitten is het dan niet normaal dat de relaties verslechteren? Of verwacht jij soms dat die man op de chair of power aan je voeten ligt in de hoop dat je het goed vind? Neen toch, jij wordt verwacht aan zijn voeten te liggen.

Zoals ik dus al zei, de pope heeft het niet graag dat je aan zijn macht zit door zijn gelovigen de doden.
We Are Borg schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:39:

Darth Malak: zou het niet verstandig zijn, zoals je al zegt, dat eerst alle bugs (zoveel mogelijk) eruit worden gehaald voordat er nieuwe features worden toegevoegd? Hoe kan je nu teleurgesteld zijn door een enorme lijst met bug fixes? Als er nu bepaalde belangrijke bugs niet zijn meegenomen, dan kan je een punt maken, maar nu imo niet. Daarnaast is voor patch 1.2 al aangekondigd dat er een aantal 'cool features' worden toegevoegd :)
Shabbaman schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:15:
Ik word een beetje moe van dit spel. Doordat die paus steeds begint te zaniken kan ik niet eens een beetje fatsoenlijk oorlog voeren. Is er een manier om hem iets minder te laten zeuren? Zelf hoog aangeschreven staan en dan iemand aanvallen die laag aangeschreven staat?
Mijn punt is dat de rol van de paus in MTW2 historisch gezien gigantische onzin is, en dat het de gameplay ook verziekt (lage reputatie bij de paus = inquisitors slaan aan het moorden (en dat is ook onzin)).

Laten wij op Wikipedia eens kijken naar wie er geëxcommuniceerd zijn in de Middeleeuwen. Klik op de links naar de personen die geëxcommuniceerd zijn, en lees de redenen waarom dat gebeurde. Het gebeurde dus in zijn algemeen omdat de paus niet gediend was van inmenging met de zaken van de katholieke kerk door monarchen. In de middeleeuwen werd aan de lopende band oorlog gevoerd, maar zoals te lezen is op Wikipedia werd daar niemand voor geëxcommuniceerd (misschien met uitzondering van de Heilige Romeinse Keizer Frederik II, zoals op Wikipedia is te lezen).

Waarom het onzin is dat mijn relatie met de paus verslechterd wanneer er een paus van een vijandige factie wordt gekozen? Omdat een paus niet paus is namens Frankrijk, het Heilige Romeinse Rijk of welke factie dan ook. In tegenstelling tot de gang van zaken in MTW2 werden in de werkelijkheid priesters niet gerekruteerd door een factie/vorst, maar door de kerk (voorzover je van rekruteren kan spreken dan, want dat is natuurlijk ook niet realistisch, eigenlijjk zouden priesters uit de game verwijderd moeten worden). Een paus vertegenwoordigd dus de katholieke kerk en niet een factie. Zoals op Wikipedia te lezen is hebben pogingen van vorsten om bijvoorbeeld een bisschop aan te wijzen geleid tot excommunicatie.

Kortom, de rol van de paus als politieagent van de wereld in MTW2 zoals de Verenigde Staten in onze tijd, is gigantische onzin. De paus kon strijdende partijen simpelweg niet vertellen om te stoppen oorlog met elkaar te voeren. Lees over de 100 jarige oorlog op Wikipedia. Staat er ook maar iets in over de paus die een halt wilde roepen aan deze oorlog? Nee. Daarnaast verziekt het de gameplay zo gigantisch dat ik helemaal genoeg heb van MTW2, ik ga het van mijn harddisk afsmijten en ik ga MTW2 misschien kopen zodra Medieval Total Realism goed ontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om Medieval 2 te kopen, puur om de makers te supporten. (Ja ik download spellen ook eerst en als ik ze het kopen waard vind, dan doe ik dat alsnog, omdat demo's en reviews mij niet genoeg vertellen. Die mogelijkheid is er, dus daar maak ik dan graag gebruik van.)

Maar het is echt niet te geloven.. kun je hem alleen kopen via Steam als je in US/Canada woont! Dit vind ik gewoon echt te dom voor woorden hoor. Wíllen ze soms dat mensen hem illegaal downloaden ofzo? Ze fokking bekijken het maar, ik ga niet een duurde retail versie kopen waarbij je steeds de CD/DVD nodig moet hebben.. ja of je moet hem cracken maar goed dan loop je weer steeds achter met de updates. 8)7

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Net de demo uitgeprobeerd... loopt toch allesbehalve vlotjes :| Nuja, ooit ga'k toch eens een nieuwe videokaart moeten aanschaffen, voorlopig spelen we dan maar op lage settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het spel op AMD Sempron 2500+ Geforce 6600GT en het gaat soepel op medium. (1gig ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

Shabbaman

Got love?

Hmm... ik speel het op een AMD athlon 2600 met 1 GB intern geheugen, en een Geforce 6600 met 256 MB (TD ofzo). Maar ik draai alles op laag, en bij een siege loopt het niet echt heel soepel. Overigens ziet het er echt niet mooi uit bij deze settings.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29
:) Ik draai op een Venice 3000+ 1,8@2,7Ghz. 1 Gig en een 6800GS (niet OCed)

Draai bijna alles op high en draait prima, zijn een aantal dingen die iets op medium moeten maar zeker niet slecht voor mijn bagger systeem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Steffy schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:44:
:) Ik draai op een Venice 3000+ 1,8@2,7Ghz. 1 Gig en een 6800GS (niet OCed)

Draai bijna alles op high en draait prima, zijn een aantal dingen die iets op medium moeten maar zeker niet slecht voor mijn bagger systeem _/-\o_
Op 640x480 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de Paus betreft, als je de Medieval II wereld wilt veroveren en een beetje fatsoenlijk oorlog wilt voeren dan vind ik moet je best wel maling aan die Paus hebben.
In mijn geval ben ik de wereld aan het veroveren omdat ik de baas wil zijn, en niet omdat ik wil doen wat de Paus me verteld.

Op een gegeven moment had ik Rome overgenomen en de Paus die de stad uitgevlucht was met een handje vol soldaten ben ik achterna gegaan en heb ik afgeslacht.
Er moest een nieuwe Paus gekozen worden, en wat blijkt? Iemand van mijn Factie word gekozen en nu ben ik weer reconciled. Ik ben gewoon rustig verder gegaan Portugal, Spanje en Frankrijk aan te vallen tot ik excommunicated werd door mijn eigen Paus. Het boeit me niet of ze me aardig vinden of niet. Ik bezit hun land toch wel op een gegeven moment en dan kunnen ze kiezen.. leven naar mijn regels of sterven als de peasants die ze zijn..
Op een gegeven moment is er niemand meer die het favorietje van de Paus zijn kan omdat er niemand meer over is, behalve ik en mijn wereld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nou ik draai alles probleemloos op high :P
(niet echt interessant oid)

Maargoed. Ik draai atm M2TW v1.0 in combinatie met de Shabamod v1.3 (zie link, paar pagina's terug). Eventjes een nieuwe campaign gestart met England, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Mijn speelervaring is nu veel beter dan toen ik nog het 'gewone spel' draaide. Ik heb even de unit-scale op Very large gezet, wat alles nog realistischer en cooler maakt. Nu zit je al snel aan de 1500/2000 manschappen, en dan zijn een stel goede Longbowmen archers echt moordend. Ook lijkt het alsof archers meer raken en sterker zijn, wat ik een erg grote vooruitgang vind. Ook cavalary is sterker lijkt het, wat ook heel mooi is. Ze zijn niet overpowered, niet underpowered, precies sterk genoeg. De AI in de campaignmap is ook heel sterk verbeterd, en als een land met jou in oorlog is maar niet kan winnen, dan zullen ze je Ceasefire voorstel ontvangen als Very generous, wat natuurlijk ook nogal logisch is. Inquisitors zijn slapper, en in aantal afgenomen, wat naar mijn mening ook een hele verbetering is. Ook is het zo dat je allies ook automatisch naar Neutral gaan bij een bepaalde faction als jij daar oorlog mee start. Ook zullen ze van Enemy naar Neutral gaan als jij vrienden word met 1 van je voormalige vijanden (die hun automatisch ook maar als vijand namen). Al met al ontstaan er dus meer 'teams', wat realistischer en ook leuker is. Veel meer samenwerking in het spel. Ook zullen ze je niet zomaar kansloos aanvallen terwijl je een Alliance met ze hebt, terwijl ze weten dat ze toch niet kunnen winnen.

Tevens vind ik de muziek die je hoort in de campaignmap terwijl je met England speelt ook veel leuker dan die muziek van Venice... Ik vond die muziek van laatstgenoemde faction zo strontirritant dat ik meestal het geluid maar mute'e :( .

Overigens vind ik het raar dat de Mongols (die zojuist zijn aangekomen) in de buurt van Damascus/Baghdad komen, terwijl ze eerste in Rusland kwamen (en dat is volgens mij historisch ook correcter).

Ook lijkt het probleem van de 'Passieve AI' redelijk opgelost, want meestal komen ze nu wel op je af in een battle.

Al met al vind ik de Shabamod een HELE vooruitgang op het gewone spel, en vind ik het nu zo leuk dat ik er een verslaving bij heb (zat in het weekend, zowel zaterdag als zondag vanaf 8 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds M2TW te spelen :X )

overigens geloof ik dat niemand geinteresseerd is in dit zeer niet interessante verhaal :P

oja nog effe een wallpapertje dat ik gemaakt heb (ook gelijk leuk voor de mensen die het spel op highest willen zien :P). Afbeelding wel even op full size bekijken, anders is het erg lelijk en kartelig :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.leon.stoner.nl/m2twwallpapersmall.png (1280x1024)

Ik heb niet echt 1337e Photosoep skillz, dus het ziet er niet geweldig uit, maar mischien leuk voor de M2TW fanaten onder ons, vooral de details van de units op de voorgrond vind ik leuk.

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 18-12-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 03:10:
Journalisten van gamesbladen (die zo kortzichtig deze game cijfers van 9+ geven) spelen de game ook zonder er voor te betalen. Wat zou hen wel recht van spreken geven, en mij niet? Of ik er nu wel of niet voor betaald heb, ik lever constructieve kritiek. Voordat je een auto koopt wil je ook een testrit, voor mij als student is € 50 veel geld, dus ik test het even uit voordat ik besluit of deze game het geld waard is. Dat kan ik niet met waardeloze demo's die mij alleen maar een veldslag laten spelen.
Journalisten vangamesbladen kan je hier niet mee vergelijken. Voor gamedevolopers is dit een soort van reclame he. Dus als die gratis games opsturen is dat hun zaak.
Maar als jij 50 Euro teveel vind, moet je het ni kopen maar het geeft je nog minder recht om het te downloaden.
Mijn punt is dat de rol van de paus in MTW2 historisch gezien gigantische onzin is, en dat het de gameplay ook verziekt (lage reputatie bij de paus = inquisitors slaan aan het moorden (en dat is ook onzin)).
man toch, het is een spel en het moet nog leuk zijn. Ik vind dat paus gedoen best leuk, ook al werk het 2 kanten.
Laten wij op Wikipedia eens kijken naar wie er geëxcommuniceerd zijn in de Middeleeuwen. Klik op de links naar de personen die geëxcommuniceerd zijn, en lees de redenen waarom dat gebeurde. Het gebeurde dus in zijn algemeen omdat de paus niet gediend was van inmenging met de zaken van de katholieke kerk door monarchen. In de middeleeuwen werd aan de lopende band oorlog gevoerd, maar zoals te lezen is op Wikipedia werd daar niemand voor geëxcommuniceerd (misschien met uitzondering van de Heilige Romeinse Keizer Frederik II, zoals op Wikipedia is te lezen).
Het heeft geen zin iets in een spel te steken dat mss mogelijk kan zijn maar slecht in 0.000000001% van de gevallen wordt toegepast. En weet soms waarom er zo weinig zijn? Wie hebben ze kun plaatsje in de kerk niet simpel afgekocht he.
Kortom, de rol van de paus als politieagent van de wereld in MTW2 zoals de Verenigde Staten in onze tijd, is gigantische onzin. De paus kon strijdende partijen simpelweg niet vertellen om te stoppen oorlog met elkaar te voeren. Lees over de 100 jarige oorlog op Wikipedia. Staat er ook maar iets in over de paus die een halt wilde roepen aan deze oorlog? Nee. Daarnaast verziekt het de gameplay zo gigantisch dat ik helemaal genoeg heb van MTW2, ik ga het van mijn harddisk afsmijten en ik ga MTW2 misschien kopen zodra Medieval Total Realism goed ontwikkeld is.
En hoe ga je weten wanneer die mod goed ontwikkeld is he?

En echt he, je kan toch niet de paus in een spel stoppen en dan zeggen: omda de paus in het echt niets deed, doet hij hier ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
leonpwner1 schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:47:
Nou ik draai alles probleemloos op high :P
(niet echt interessant oid)

...

oja nog effe een wallpapertje dat ik gemaakt heb (ook gelijk leuk voor de mensen die het spel op highest willen zien :P). Afbeelding wel even op full size bekijken, anders is het erg lelijk en kartelig :P.
[afbeelding] (1280x1024)

Ik heb niet echt 1337e Photosoep skillz, dus het ziet er niet geweldig uit, maar mischien leuk voor de M2TW fanaten onder ons, vooral de details van de units op de voorgrond vind ik leuk.
:9~ :9~ :9~

Nu ga'k me echt niet kunnen inhouden om een nieuwe videokaart te kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sfinx- schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:43:
[...]

:9~ :9~ :9~

Nu ga'k me echt niet kunnen inhouden om een nieuwe videokaart te kopen :'(
Ik zal hem toch nog ff moeten overclocken, zodat ik 8x AA ietsjes beter draai (met 8x AA gaat het niet helemaal lekker bij grote sieges), want ik draai nu 4x AA, maar zoals je op dat screenie ziet (let maar op die speer) zie je toch nog kleine karteltjes. Maar ik vind het hele mooie graphics, vooral ingezoomt op je units. Palmbomen zien er trouwens ook indrukwekkend mooi en gedetaileerd uit, zelfs van dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:26:

Journalisten vangamesbladen kan je hier niet mee vergelijken. Voor gamedevolopers is dit een soort van reclame he. Dus als die gratis games opsturen is dat hun zaak.
Maar als jij 50 Euro teveel vind, moet je het ni kopen maar het geeft je nog minder recht om het te downloaden.
50 euro? Ik heb hem al voor 21 euro gezien bij azerty... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:26:
man toch, het is een spel en het moet nog leuk zijn. Ik vind dat paus gedoen best leuk, ook al werk het 2 kanten.
Precies!
Het feit, Fraggin, dat je vanuit schotland heel de wereld kan veroveren is ook al historisch een blunder. Dat is in het echt nooit mogelijk geweest. Niet bijna niet mogelijk, neen compleet onmogelijk.
Zelfs hitler lukte het niet om heel europa in handen te krijgen, terwijl die de modernste wapens had.

Wat dacht je van het veroveren van buitenlandse steden: dacht je dat dit zomaar kon en dat je in die steden daarna zomaar nieuwe legers kon recruten? Neen.
Het is een spel. Het moet leuk zijn om te doen. Het is geen studie geschiedenis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:48:
[...]

50 euro? Ik heb hem al voor 21 euro gezien bij azerty... :9~
ik had em nooit gekocht als ik er 50 euro voor had moeten betalen. Er gaat niets boven zaken als cd-wow :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:50:
[...]

Precies!
Het feit, Fraggin, dat je vanuit schotland heel de wereld kan veroveren is ook al historisch een blunder. Dat is in het echt nooit mogelijk geweest. Niet bijna niet mogelijk, neen compleet onmogelijk.
Zelfs hitler lukte het niet om heel europa in handen te krijgen, terwijl die de modernste wapens had.

Wat dacht je van het veroveren van buitenlandse steden: dacht je dat dit zomaar kon en dat je in die steden daarna zomaar nieuwe legers kon recruten? Neen.
Het is een spel. Het moet leuk zijn om te doen. Het is geen studie geschiedenis....
Juist, die gozer heeft gelijk. Het is toch geen geschiedenis studie, het is een van de realistische spellen die we hebben (die ik ken iig) maar het blijft een spel. Vind je het niet leuk? Best, stuur ze maar een kaartje

Edit: Trouwens die stakes van de longbowmen, heel fijn allemaal maar ik heb nu al 2x gehad dat ik vrolijk mijn eigen generaal met heel mijn cavalerie terugtrek na een charge en ineens mijn generaal dood is en heel mijn cavalerie ook. Echte killers die dingen ook voor jezelf!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:43:
[...]

Juist, die gozer heeft gelijk. Het is toch geen geschiedenis studie, het is een van de realistische spellen die we hebben (die ik ken iig) maar het blijft een spel. Vind je het niet leuk? Best, stuur ze maar een kaartje

Edit: Trouwens die stakes van de longbowmen, heel fijn allemaal maar ik heb nu al 2x gehad dat ik vrolijk mijn eigen generaal met heel mijn cavalerie terugtrek na een charge en ineens mijn generaal dood is en heel mijn cavalerie ook. Echte killers die dingen ook voor jezelf!
Stakes zijn uber.

Ik werd als Engeland aangevallen opeens door Schotland terwijl mijn 2 main armies in Frankrijk zaten. Ik had in die regio slechts een 2 star general met 6 units swordsmen en 8 units longbowmen.

Ik startte half in een dun strookje bos, een halve cirkel gemaakt met longbowmen welke voor de helft in het bos zat. Longbowmen stakes laten zetten en infantry erachter 3 rijen diep. Longbowmen erachter net buiten het bos en cav op de flank.

Schotland start met 1900 man en hun infantry valt mijn infantry aan, worden voordat ze de rand van het bos bereiken dik neergemaaid door die 8 stacks longbowmen waarna de restanten die stakes inlopen en op mijn infantry in moeten hakken. Eitje. Dat hele leger rout maar wat gebeurt er, komt er nog eens 1600 man van hem aankachelen en archers op zon 25% ammo. Dat laten leegschieten en vervolgens die 8 units laten aanvallen in melee. Infantry erachter en cavalry erbij.

Uiteindelijk won ik, maar met maar enkele zwaargehavende units over. Wel ruim 3000 schotten afgeslacht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 04:24:
Ik was van plan om Medieval 2 te kopen, puur om de makers te supporten. (Ja ik download spellen ook eerst en als ik ze het kopen waard vind, dan doe ik dat alsnog, omdat demo's en reviews mij niet genoeg vertellen. Die mogelijkheid is er, dus daar maak ik dan graag gebruik van.)

Maar het is echt niet te geloven.. kun je hem alleen kopen via Steam als je in US/Canada woont! Dit vind ik gewoon echt te dom voor woorden hoor. Wíllen ze soms dat mensen hem illegaal downloaden ofzo? Ze fokking bekijken het maar, ik ga niet een duurde retail versie kopen waarbij je steeds de CD/DVD nodig moet hebben.. ja of je moet hem cracken maar goed dan loop je weer steeds achter met de updates. 8)7

Just my 2 cents..
Loop naar de winkel en koop dat spel als je het leuk vind. Dat jij te lui bent om achter je computer weg te komen en naar de winkel te gaan is echt de domste reden die ik ooit heb gehoord! Hoe kocht jij een paar jaar terug je spellen? Of ben je pas originele spellen gaan spelen sinds steam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik inderdaad lui van aard ben, kan een tripje naar de gameswinkel er nog wel vanaf. Dit is echter gewoon een principe kwestie en tegelijk een gemiste kans voor Creative Assembly..

Ik vind Steam echt een superchille manier om games te kopen, je hebt namelijk nooit een CD/DVD nodig in je drive en je hebt meteen updates zodra deze beschikbaar zijn. Bovendien zijn ze soms ook nog wat goedkoper en last but not least, je weet dat de onwikkelaar veel meer geld krijgt doordat de hele distributieketen van groothandels/winkels overgeslagen wordt. Ik wist dat Medieval 2 te koop was via Steam, want heb hem daar al een tijdje zien staan. Dan besluit ik vervolgens om het aan te schaffen dan krijg ik zo'n teleurstelling voorgeschoteld. Onbegrijpelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sorry, hoor, maar ik vind het onbegrijpelijk dat je een spel niet koopt, en dus illegaal gaat spelen, omdat-ie niet via 'Steam' te krijgen is? (whatever Steam is).
Al verder gekeken?
Wat dacht je van Direct 2 Drive, bijvoorbeeld?
En anders kan je het ook nog via een van de vele online shops kopen, en dan krijg je hem gewoon in je brievenbus, hoef je niet eens 5 minuten te fietsen naar de dichstbijzijnde winkel.

Onbegrijpelijk :N

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik inderdaad al gezien, maar helaas wederom:

"This product is only available for purchase in the US, Canada and Mexico."

Nu wordt het weer op mijn luiheid gegooid, maar ik gaf al aan dat het daar niet aan lag. Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
anandus schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:32:
[...]
Sorry, hoor, maar ik vind het onbegrijpelijk dat je een spel niet koopt, en dus illegaal gaat spelen, omdat-ie niet via 'Steam' te krijgen is? (whatever Steam is).
Al verder gekeken?
Wat dacht je van Direct 2 Drive, bijvoorbeeld?
En anders kan je het ook nog via een van de vele online shops kopen, en dan krijg je hem gewoon in je brievenbus, hoef je niet eens 5 minuten te fietsen naar de dichstbijzijnde winkel.

Onbegrijpelijk :N
http://www9.cd-wow.nl/det...uct_code=384304&subcat=pc

Veel goedkoper dan op steam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:38:
Die had ik inderdaad al gezien, maar helaas wederom:

"This product is only available for purchase in the US, Canada and Mexico."

Nu wordt het weer op mijn luiheid gegooid, maar ik gaf al aan dat het daar niet aan lag. Zie mijn vorige post.
Andere redenen die ik zie is dat je de dvd moet gebruiken (dan maak je toch een image?) en dat het goedkoper is (zie linkje boven me).

En als reden dat je via Steam wil bestellen omdat er dan relatief meer geld naar de makers gaat slaat natuurlijk helemaal nergens op, want nu krijgen ze helemaal niets 8)7
En om weer ontopic te reageren:
Als je geen zin hebt om te wachten tot gunpowder er is, of the world is round, kan je de The Early, High, Late Separation Mod gebruiken :)
The main point of this mod?
Early, High and Late periods are split into three separate campaigns, so you can, for example, skip straight to the gunpowder era now instead of needing to play through the early period first.

What is the length of time that each period will cover?
Early: 1080 - 1230
High: 1240 - 1390
Late: 1400 - 1550
*Each period covers 150 years (300 turns)
*2 turns per year (winter and summer)

Core events each period includes (and when they occur):
Early - Mongal invasion (+/- 260 years in)
High - Gunpowder (Within 5 turns from start), Black death (+/- 200 turns after start), timurid invasion (+/- 260 years from start)
Late - World is round (Within 5 turns from start)

[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 19-12-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Mensen, hou aub even op met het offtopic reageren van: waarom niet legaal? Waarom wel? etc.

Laten we gewoon bij het spel houden waar dit topic over gaat ;)

edit @ hierboven: kun je daarmee nou bepalen welk tijdstip je speelt ofzo? Ik zoek namelijk iets waardoor die gunpower niet (of minder snel) in het spel komt, aangezien ik dat nogal verpestend vind... ridders met geweren :/

[ Voor 42% gewijzigd door Avalaxy op 19-12-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Hoe bescherm ik me tegen diplomaten die mijn legers overkopen?

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sir5alL schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:38:
Hoe bescherm ik me tegen diplomaten die mijn legers overkopen?
Niet. Het is net als assassins. De enige manier is om die diplomat eerder uit de weg te ruimen met je eigen assassins. Overigens krijgen hogere generals wel nieuwe Traits waardoor ze moeilijker omkoopbaar zijn (ze krijgen die Traits niet altijd, maar soms wel). Maar mij is het nog nooit gebeurd dat iemand mijn leger wilde briben. Mischien te duur voor ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Welke tactiek gebruiken jullie eigenlijk met Castles en cities?
Ik doe het een beetje willekeurig tot nu toe. En zit er aan te denken om een kasteel in schotland (wat verslagen is) om te bouwen tot city, omdat het toch zinloos is om legers vanuit schotland naar duitsland te brengen (in frankrijk heb ik nog betere mogelijkheden om legers te maken).
Juiste tactiek of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb nu toch iets mee gemaakt in t spel..
(lukt vermoedelijk alleen op t makkelijkste niveau, maar goed)

Ik heb jeruzalem en 4 steden daar omheen in handen. De mongolen kwamen.
Direct hun faction leider uitgeschakeld met een leger. (dat daarna grotendeels in de pan gehakt werd door t volgende leger). In een de daarop volgende beurten vielen ze jeruzalem aan. Vooral dankzij goede verdedigingswerken dat leger verslagen, hoewel er weinig van mijn leger overbleef.

Toen kwam het: Ik heb ± 5 assasins (of meer) in de buurt liggen. Met behulp van die assasins steeds een aantal familieleden vermoord. Tot er net nog maar 1 over was (+5 grote legers zonder familielid). Ik vermoord dat laatste lid: Dag Mongols! Er bleef zelfs geen rebelarmie meer staan: gewoon verdwenen. Niet erg reeel, wel erg grappig...

Enige jammere is natuurlijk dat ik ze niet met gevechten heb verslagen, maar als ik eerlijk ben was dat ook erg moeilijk geworden: Te weinig legers, te weinig steden aldaar om legers te repareren, te weinig steden om nieuwe legers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Quacka schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:38:
Toen kwam het: Ik heb ± 5 assasins (of meer) in de buurt liggen. Met behulp van die assasins steeds een aantal familieleden vermoord. Tot er net nog maar 1 over was (+5 grote legers zonder familielid). Ik vermoord dat laatste lid: Dag Mongols! Er bleef zelfs geen rebelarmie meer staan: gewoon verdwenen. Niet erg reeel, wel erg grappig...
Juist!! Ik heb ook al 95% van hun generals uitgemoord met assassins terwijl ik nog niet eens in oorlog ben met ze :D. Alleen die laatste, die faction leader blijft maar weglopen, en de andere legers lopen er omheen waardoor ik er niet bij kan. Erg jammer :P

Maar ze durven mij niet aan te vallen, want sinds die Shabamod (veel realistischer AI), vallen ze eerst de zwakkeren aan (dus byzantium). Maargoed, ik heb iets van: laat ze maar komen. Ik heb daar nml een paar Citadels staan, helemaal met het max aantal legers + een general, en de beste archers ter wereld (retinue longbowmen, yeoman archers), met volle upgrades, en ook heel wat stoere 'Pikemen' oid (weet de naam niet) en nog meer heavy infantry (ridders met zwaard + schild) en Crusaders ofzo (heavy cavalry met een attack van 24 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:41:
Ik doe het een beetje willekeurig tot nu toe. En zit er aan te denken om een kasteel in schotland (wat verslagen is) om te bouwen tot city, omdat het toch zinloos is om legers vanuit schotland naar duitsland te brengen (in frankrijk heb ik nog betere mogelijkheden om legers te maken).
Juiste tactiek of niet?
Ik heb nu 44 provincies, waarvan 13 kastelen en 31 steden. Mn economie loopt dan ook als een trein, ik heb nu elke beurt tegen de 50000 florins en als ik alles uitgeef, maak ik vaak alsnog winst na een beurt. Het is verstandig om kastelen om te bouwen tot steden zodra ze te ver van je grenzen liggen; ik heb bijvoorbeeld met de Engelsen het grootste deel van West-Europa veroverd, en in Engeland heb ik nog maar een kasteel staan. Ik zorg gewoon dat ik hier en daar nog een kasteel overheb om overal units te kunnen produceren, maar die moeten wel zoveel mogelijk verspreid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:

Ik speel met france en naar verhouding gaat het best goed.
Maar naar een tijdje ga ik alleen maar geld verliezen...
Hoe zorg ik er nu voor dat ik geld verdien? en eventueel bespaar?
Sta al aardig diep in het rood, als dit zo door gaat ben ik gedoemd om te falen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:26:
Ik heb een vraag:

Sta al aardig diep in het rood, als dit zo door gaat ben ik gedoemd om te falen.

Alvast bedankt
altijd de economie dingen bouwen (haven, wegen, markten etc).
Wat ik ook doe is als ik steden verover, ik altijd kies voor de optie die het meeste geld oplevert (dus de 2e optie, kweet ff niet hoe het heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Quacka schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:41:
Juiste tactiek of niet?
dat kan je ook doen, maar ik doe dus; alle steden aan het water zijn bij mij citities en de wat midden in maak ik castles. als het gebied dan wat veiliger is, dus enemies kunnen er niet bijkomen dan verander ik ze meestal wel in cities maar ik heb wel altijd een reserve castle voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wat ik voor alsnog doe met castles is per geografisch land een castle in het midden te hebben. Als Engeland heb ik nu het hele Engelse continent met Nottingham als castle. Spanje met Valencia als castle maar in Frankrijk heb ik er 3 staan omdat de grenslijn daar veel groter is. Ik heb er daar nu 1 in Antwerp, Metz en 1 in het zuiden, dat is Marseille dacht ik. Dat komt omdat de HRE geregeld wil aanvallen in het noorden en Milan en/of Venice in het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:

Alvast bedankt
Kijk bij je overzicht welke kosten het hoogst zijn. Bij een te hoge upkeep moet je troepen dumpen en ook alle gebouwen zijn vrij duur, dus bouw niet alles tegelijk als je niet veel geld hebt. Bouw een aantal beurten niks en kijk of je winst maakt, anders wordt het toch echt troepen wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb een vraag:

Alvast bedankt
Zoals gezegd moet je geld opleverende dingen bouwen, zoals havens, markten, wegen. Zorgen voor trade rights, hoe meer trade rights, hoe meer geld je verdiend aan handel. Probeer je leger zo klein mogelijk te houden, want elk kaartje kost per beurt geld (je kan zien hoeveel als je de stats van een unit bekijkt, dan staat daar 'upkeep').
Ook helpt het sacken van steden voor een goedgevulde portemonnee.
verder kan je nog je map information verkopen, vooral landen die kleiner zijn dan jij willen vaak wel map information kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Een nadeel van trade rights is wel dat je goed moet op letten dat je niet zomaar je toekomstige tegenstander trade rights geeft want ook zij profiteren ervan en kunnen ook je eigen handel kanabaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Laatst online: 30-01 09:37
Darth Malak schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:47:
Een nadeel van trade rights is wel dat je goed moet op letten dat je niet zomaar je toekomstige tegenstander trade rights geeft want ook zij profiteren ervan en kunnen ook je eigen handel kanabaliseren.
Daar kijk ik dus niet naar, ik speel nu Venetie, (eerst met de shabamod, en nu met v1.1 ( die overigens óók sterk verbeterd is qua diplomatie ed.) maar als ik dus daar naar ga kijken, kan ik enkel met de papal states een allie+trade sluiten :)

Als je op je toekomstige vijand goed verdien ( en hij op jou ) dan kun je toch grote legers maken van dat geld, upgrades van gebouwen ed, je snapt het wel. Dus kun je em beter een koppie kleiner maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Je moet gewoon zorgen met Trade Rights dat jij er altijd het meeste van Profiteer. EN met zoveel mogelijk mensen veel handelen DMV kust steden innemen. Dit werkte al bij medieval 1 en bij Rome. Kust steden zijn altijd bij mij de sleutel naar succes geweest.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al wat gezocht maar ik vond niet direct een antwoord.

Na een tijdje krijg ik een bericht dat een van mijn steden klaar is om up te graden naar een grotere stad.
Maar hoe doe je dat ??
Ik heb al bijna overal gezocht hoe je een stad upgrade maar ik vind het niet.

Of gaat dat automatisch ofzo?

tnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nee gaat niet automatisch, bij een kasteel kan je een groter kasteel maken. En bij een stad kan je de muren upgraden en dan wordt je stad ook groter :)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:59:
Ik heb al wat gezocht maar ik vond niet direct een antwoord.

Na een tijdje krijg ik een bericht dat een van mijn steden klaar is om up te graden naar een grotere stad.
Maar hoe doe je dat ??
Ik heb al bijna overal gezocht hoe je een stad upgrade maar ik vind het niet.

Of gaat dat automatisch ofzo?

tnx in advance
Die hogere muur kopen als het een stad betreft, en een Fortress/Citadel/whatever kopen als het een fort betreft. Dit is echt wel redelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, bedankt voor julie reactie voor mij geld probleem, ik had veelste hoge army upkeep, nodige mensen onstlaan. Nu werkt het prima, bedankt!

Trouwens ik sta nog altijd laaste in de production ranking terwijl ik overal nu lkkr farm, kan dit mischien aan het landschap of het jaar getijde liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:32:
aha, bedankt voor julie reactie voor mij geld probleem, ik had veelste hoge army upkeep, nodige mensen onstlaan. Nu werkt het prima, bedankt!

Trouwens ik sta nog altijd laaste in de production ranking terwijl ik overal nu lkkr farm, kan dit mischien aan het landschap of het jaar getijde liggen?
dat zijn dus de upgrades aan je steden. (alles wat je daar aan gebouwen bouwt).
Bouw je weinig, dan zal je ook onderaan blijven :)
Mij boeit het niet waar ik sta qua production. Als de rest maar goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt het idee dat de AI ooit last heeft van geldproblemen, of die nu trade rights hebben of niet.

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:02:
[...]
verder kan je nog je map information verkopen, vooral landen die kleiner zijn dan jij willen vaak wel map information kopen :)
Het eerste wat mij in patch v1.1 overkwam was een Siciliaanse prinses welke trade rights en een alliance wilde en mijn map information voor een gigantisch bedrag wilde kopen. Dat leek mij een prima plan en twee beurten later werden 2 van mijn steden gesieged met dubbele stacks. Niet fijn -> wel leuk. Maar mijn map information die ik enkel gebruikte als diplomatiek breekijzer ga ik niet meer makkelijk weg doen.
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:10:
Ik heb niet echt het idee dat de AI ooit last heeft van geldproblemen, of die nu trade rights hebben of niet.
Ik merk dat als je een tijdje oorlog met een factie hebt, dat ze dan op gegeven moment de ransom niet meer betalen. En dat is een goed teken. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 08:11 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:10:
[...]
Ik merk dat als je een tijdje oorlog met een factie hebt, dat ze dan op gegeven moment de ransom niet meer betalen. En dat is een goed teken. ;)
Die betalen ze nooit bij mij, maarja eigenschuld dikke bult toch :P

Trouwens een gaaf gevecht gewonnen, ik had al mijn units (4x Billmen, 5x Longbowman, 1x Paarden) op een heuveltje gezet aan het einde van een brug over het water, en de archers had ik 3x achteraan staan en op allebei de kanten 1 groep om de vijanden van de zeikant te bestoken. En de vijanden kwamen nog ook... Ik heb ze bijna zonder losses geheel in de pan gehakt met mijn archers waarna ik ze charge'de met mijn billmen. Vet gewonnen, terwijl hun bijna 2x zoveel man hadden...

Op deze screenies kun je 't zien:

http://www.leon.stoner.nl/tactiek.PNG
http://www.leon.stoner.nl/impact.PNG

Verwijderd

leonpwner1 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:59:
[...]

Die betalen ze nooit bij mij, maarja eigenschuld dikke bult toch :P

Trouwens een gaaf gevecht gewonnen, ik had al mijn units (4x Billmen, 5x Longbowman, 1x Paarden) op een heuveltje gezet aan het einde van een brug over het water, en de archers had ik 3x achteraan staan en op allebei de kanten 1 groep om de vijanden van de zeikant te bestoken. En de vijanden kwamen nog ook... Ik heb ze bijna zonder losses geheel in de pan gehakt met mijn archers waarna ik ze charge'de met mijn billmen. Vet gewonnen, terwijl hun bijna 2x zoveel man hadden...

Op deze screenies kun je 't zien:

http://www.leon.stoner.nl/tactiek.PNG
http://www.leon.stoner.nl/impact.PNG
Maar charged dat hele vijandelijke leger wel naar boven dan? :>

En nog een klein vraagje, bij je tweede screen hebben je Longbowman een blauw/grijs balkje, betekend dat hoeveel munitie ze hebben?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:37:
[...]

Maar charged dat hele vijandelijke leger wel naar boven dan? :>
Een beetje, eerst bleven ze even staan, toen vielen ze me linkerflank aan, an daarna vielen ze ook het midden aan. Maar die aanvallen waaren toch kansloos, en m'n archers hadden al saté-sticks van hun mannetjes gemaakt.
En nog een klein vraagje, bij je tweede screen hebben je Longbowman een blauw/grijs balkje, betekend dat hoeveel munitie ze hebben?
Yep

• JeroenNietDoen
Ja, ik zou willen dat je infinite ammo kon aanzetten.

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:55:
Ja, ik zou willen dat je infinite ammo kon aanzetten.
Dat is ook wel mogelijk hoor

Volgens mij in dezelfde txt file, als waar je de turns veranderd en anders gewoon bij de opties.

Verwijderd

welke archers kunnen die spikes tegen cavalerie voor hun neerzetten? en hoe doe ik dat?

en die trebuchtes kunnnen ook dooie koeien wegwerpen iemand enig idee hoe ik dat doe?

bedankt ! :)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:08:
welke archers kunnen die spikes tegen cavalerie voor hun neerzetten? en hoe doe ik dat?
Longbowmen archers, die heeft Engeland
en die trebuchtes kunnnen ook dooie koeien wegwerpen iemand enig idee hoe ik dat doe?
Bij dat button'tje waar je kan switchen tussen vuur-stenen en gewone stenen, als je daar een paar keer op klikt zie je het icoontje van een koe.

Trouwens: Met die shabamod is cavalerie lekker krachtig :) Ik wilde nml mijn faction leader dood hebben omdat ik het een dikke eikel vind met 0.0 sterren, dus ik stuurde hem naar wat legers Rebels, maar ze worden allemaal gesloopt. Als ik mijn paarden op een heuveltje zet, in een lange lijn, en ze in formatie laat en pas aanval als de vijand binnen schootsafstand is, dan ram ik gewoon 100 man tegen de grond met 1 charge, zelfs als het spearmen zijn die me staan op te wachten... meestal verlies ik dan wel 15 man ofzo, maar ik vind het geweldig dat het zo krachtig is als je het op de juiste manier gebruikt :)

Ik heb trouwens nog een stel 1337e acrobaten in me team:

http://img143.imageshack.us/img143/279/lolwtfiy9.png :X

En om nogmaals ff te pimpen met de kwaliteit :P:

http://img143.imageshack.us/img143/7617/roflololbk3.png

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 21-12-2006 18:29 . Reden: linkjes fixed ]

Verwijderd

Heeft iemand die diplomacy mod al geprobeerd? Moet je daarvoor opnieuw beginnen? Kan je dan nog vanilla spelen?

• Quacka
leonpwner1 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:14:
[...]

Longbowmen archers, die heeft Engeland
Maar hoe werkt het dan?
Want ik heb een aantal van die units, maar ik zie nergens een optie die daar op lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Je kunt dat alleen doen als je nog bezig bent met het deployen van je units, du niet op enter of start battle drukken. Danzie je bij special een ander icoontje dan dat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Pffff gisteren echt de bruutste battle gevochten. Ik speel als Engeland en bezit alleen het engelse eiland en Bruges. Milan is echt een grootmacht en had eerder Rennes en Cean al gejat van me. Bruger is echter een volledige geupgrade huge city en bevat slecht 6 units longbow units en 3 swordsmen units. Milan had al 2 maal een full scale attack erop gedaan, telkens met 2000 man en reinforcements upcoming. Echter de defences van de stad waren zo bruut dat de eerste attack volledig afgeslacht werden en de 2de terugtrok nadat hun siegematerial gesloopt was.

Voor de zekerheid stuurde ik mijn 5 star general van 22 jaar met 8 units longbows, 8 units swordsmen, 1 unit english knights en 2 trebuchet units naar die region.

Wat doet Milan? Launched een fullscale attack op dat leger met een heleboel legers tegelijk. Totaal kwamen hun op zon 8000 man. Ik dacht aaawww crap! Maar ging het toch proberen.

Ik start op een kleun heuveltje en laat mijn longbows stakes plaatsen. Infantry er direct achter en daarachter de trebs. Bij start van game laat ik de longbows naar achteren stappen en infantry achter de stakes. Milan start voor me met 4 of 5 units aan crossbowmen, 4 dismounted knights en een unit cavalry (general).

Achter me start Milan met 2 units militia spearmen en hun general cavalry. Ik plaats 2 units longbow in mijn rear met mijn cavalry. Maar hij start vanachteren nog geen aanval.

Hij valt me frontaal aan maar zijn infantry wordt totaal afgeslacht door mijn trebs en longbows. Daarna probeert hij met zijn cavalry te chargen maar door een lucky treffer met beide trebs en een salvo longbows valt hun general en trekken ze zich terug.

Dan krijgt hij reinforcements schuin achter me, 3 units crossbows, 1 unit dismounted knights en 1 unit cavalry (general). Die cavalry cirkelt rond mijn army heen en laat die 4 infantry units staan. Ik stuur mijn general en nog die andere unit cavalry erop af en slacht het hele zaakje wederom af.

Nu begint Milan in mijn rear ook actief te worden en ook komt een zeer groot leger op mijn zijkant. Ik draai mijn leger, zet mijn swordsmen in een halve cirkel met de stakes op mijn flank. De afslachting volgt wederom maar Milan zijn infantry weet mijn linie te bereiken en de melee gaat los. Milan heeft echter ook 3 catapults en die doen heel wat schade.

Mijn cavalry is bijna terug van die andere attack en die gaat erop af. Wederom vallen 2 Milanese generals en toen was het gedaan.

Mijn losses: 1400+
Zijn losses: 7000+ inclusief 3000 gevangenen

3000 gevangenen is leuke ransom, echter betrof het dus zijn factionleader 2 princes. Aangezien Milan excommunicated was, besloot ik ze te executeren. >:)

Na de slag verscheen er op de campaign map het symbool van famous battle _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Laatst online: 30-01 09:37
Kaap schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:21:
Pffff gisteren echt de bruutste battle gevochten. Ik speel als Engeland en bezit alleen het engelse eiland en Bruges. Milan is echt een grootmacht en had eerder Rennes en Cean al gejat van me. Bruger is echter een volledige geupgrade huge city en bevat slecht 6 units longbow units en 3 swordsmen units. Milan had al 2 maal een full scale attack erop gedaan, telkens met 2000 man en reinforcements upcoming. Echter de defences van de stad waren zo bruut dat de eerste attack volledig afgeslacht werden en de 2de terugtrok nadat hun siegematerial gesloopt was.
[...]
Na de slag verscheen er op de campaign map het symbool van famous battle _/-\o_
Wow! Brute battle! :9 Even een klein vraagje, speel jeM2TW v1.1? Ik speel namelijk lange tijd de Shaba Wangy mod 1.3, maarrr ik merk dat de vijanden minder vechtlustig zijn, terwijl ik toch op Hard/Hard speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kvdd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:32:
[...]

Wow! Brute battle! :9 Even een klein vraagje, speel jeM2TW v1.1? Ik speel namelijk lange tijd de Shaba Wangy mod 1.3, maarrr ik merk dat de vijanden minder vechtlustig zijn, terwijl ik toch op Hard/Hard speel.
Ik speel V1.1 maar heb geen mods draaien. Wel heb ik die ene txt file geedit om 2 turns / jaar te hebben en alle archeryunits hebben meer ammo. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ kaap das inderdaad een net gevecht die archers van de engels zijn echt uber
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.