Je hebt vast een mod geinstalleerd. Dit ben ik nog niet tegengekomen, vaak zijn ze namelijk allang vijanden van elkaar door de kruistochten e.d.L3TUC3 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:32:
Nu is het helemaal mooi.
http://img.photobucket.co...3/popesavassalofegypt.jpg
Nu is de paus dus een vassal van egypte!
Maffer moet het niet worden.
Nee. Je moet flink opschieten wil je je legers behouden. Ik heb regelmatig gehad dat ik via land telkens werd opgehouden tijdens het verplaatsen van mn legers (steden, legers, prinsesen) en zo verloor ik langzaam mn gehele krijgsmacht.We Are Borg schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:48:
[...]
Dus als je maar vooruit gaat (dichterbij komt bij elke turn) mag je er zo lang over doen als er voor staat zonder dat je troepen vaarwel zwaaien onderweg?
Het beste kan je per boot gaan. Nog beter is een eilanje in het midden oosten overnemen en daar je legers stationeren en daarna kruistochten uitlokken.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Nee, dit is gewoon vanilla met de patch. Uit mn vorige posts heb je kunnen lezen dat het vaticaan naar Jeruzalem was vehuisd en dat maakt egypte en de papal states buren. Jeruzalem werd al vrij snel veroverd en toen had de paus nog enkel Antioch. Toen daar de boel ging rebelleren is er denk ik toevallig een egyptische diplomaat in de buurt geweest en heeft het vaticaan maar toegegeven.The Mystic schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:45:
[...]
Je hebt vast een mod geinstalleerd. Dit ben ik nog niet tegengekomen, vaak zijn ze namelijk allang vijanden van elkaar door de kruistochten e.d.
Ik weet nu niet waar het vaticaan op het moment is, maar zolang er een paus is ben ik al blij.
Volgens mij wordt t overigens tijd voor een deeltje 2
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Dat denk ik ook jad_star schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:58:
Ik ben overigens weer eens opnieuw begonnen met de grand campaign, met Heiliges Römisches Reich deze keer. Ik vind dat ze een mooie start-positie hebben zo midden in europa
Uhuh, lekker kwetsbaarleonpwner1 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:53:
[...]
Ik vind dat ze een mooie start-positie hebben zo midden in europa.
Maar als je de vrede met sommigen van je buren wat kan bewaren, zit je eersterangs voor wat reiter/zweihander/gothic knight-style veroveren!
Ik vraag me trouwens af hoe deze iteratie van het total war-concept uitgebreid wordt. Logisch zou het zijn om te gaan denken aan de Amerika's: het concept is nog niet volledig ontplooid denk ik in M2TW ..wat denken jullie?
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Ik zou zeggen Amerika, of een toegevoegde tijd, diep in de Renaissance o.i.d.
Nah, kwetsbaar niet, die vijanden zijn toch niet moeilijk imo. Ik hou wel van een gevechtje. Ze zijn toch bij voorbaat kansloos als ze me citadel aanvallen met 10 units erin.d_star schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:08:
[...]
Uhuh, lekker kwetsbaar![]()
Maar als je de vrede met sommigen van je buren wat kan bewaren, zit je eersterangs voor wat reiter/zweihander/gothic knight-style veroveren!
Persoonlijk zou ik wel wat willen zien in de style van Alexander Nevski (rusland) en die oorlog met de mongolen enzo, maar dat zit er eigenlijk al zo'n beetje in. Ik hoop iig niet dat ze een later tijdperk gaan doen in een eventuele uitbreiding, zoals het tijdperk waarin Age of Empires 3 zich afspeelt. Dat vind ik nml niet echt leuk. Beter een eerder tijdperk, gewoon met archers enzo, zonder kanonnen.
[ Voor 30% gewijzigd door Avalaxy op 15-01-2007 17:24 ]
holy focking crapkvdd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:19:
Die tip van leonpwnr1 om met een full stack van alleen maar paarden aan te vallen, nou ik mag zeggen, vreselijk wat een slachtpartijen heeft dat gemaakt!![]()
[afbeelding]
Eerlijk spelen vind ik het eerlijk gezegt niet,maar wel ownen
beter zou het nog zijn als je een leger van de sterkste cavalry had, dus iets met english knigts, templar knights, etc. Die gassies die je nu hebt vind ik nog vrij zwak
Maar wel 'impressive' om te zien hoe zo'n full stack leger paarden in een hele dikke lijn op de vijand af stormt he? Ik zal het eens een keer filmen met fraps.
[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 15-01-2007 19:05 ]
En dan er nog even bijgevoegd: ik speel op VH/H, de venetianen hadden 2 full stacks goede units, geen peasants dus, maar nette knights, dure scrosbowmen, ect..leonpwner1 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:03:
[...]
holy focking crap2 full stack army's geowned en 3000 gevangenen?
En dan zo weinig eigen losses
Ik kan wel zien dat ze gelijk op de vlucht sloegen zoals ik voorspeld had in m'n post
.
In het kort: had dit _nooit_ verwacht
[edit]
Nou en of. Charge! Charge!Maar wel 'impressive' om te zien hoe zo'n full stack leger paarden in een hele dikke lijn op de vijand af stormt he? Ik zal het eens een keer filmen met fraps.
Echt prachtig gewoon, zo een volle linie van alleen maar paarden, en dat 3 dik
[ Voor 22% gewijzigd door kvdd op 15-01-2007 19:13 ]
eens.leonpwner1 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:22:
[...]
Nah, kwetsbaar niet, die vijanden zijn toch niet moeilijk imo. Ik hou wel van een gevechtje. Ze zijn toch bij voorbaat kansloos als ze me citadel aanvallen met 10 units erin.
Persoonlijk zou ik wel wat willen zien in de style van Alexander Nevski (rusland) en die oorlog met de mongolen enzo, maar dat zit er eigenlijk al zo'n beetje in. Ik hoop iig niet dat ze een later tijdperk gaan doen in een eventuele uitbreiding, zoals het tijdperk waarin Age of Empires 3 zich afspeelt. Dat vind ik nml niet echt leuk. Beter een eerder tijdperk, gewoon met archers enzo, zonder kanonnen.
Ik speel nu op t einde van het spel. En ik vind het minder leuk. De gevechten zijn niet leuk. De begintijd is veel leuker. Vooral als het kanon er is wordt het minder.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Had ik met MTW al... Buskruit is jammerQuacka schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:11:
[...]
eens.
Ik speel nu op t einde van het spel. En ik vind het minder leuk. De gevechten zijn niet leuk. De begintijd is veel leuker. Vooral als het kanon er is wordt het minder.
haha dat met die paarden lijkt me inderdaad erg leuk. Dat moet ik maar uitproberen als ik een nieuwe campaign start. Het is alleen wel een hele andere tactiek. Een aanval op open veld is wel leuk op zich maar dat betekent dus dat je ook moet aanvallen als je stad belegerd wordt. Dus de gevechten in de straten en muren heb je niet meer. Volle stacks paarden is dus iets heel anders dan wat je gewend bent, maar zal er vast wel onwijs koel uitzien.
De cavalerie charges worden misschien wel nog beter na de patch en dan owned deze tactiek al helemaal. Ik heb trouwens op de officiele forum gelezen dat de cavalerie charges beter zijn als je de knop voor verdedigen aanzet. Dus als je defend position doet dan doen ze de speren naar beneden en krijg je als het goed is het effect van RTW, dar soldaatjes de lucht in worden gesmeten. Dus probeer te chargen met defend position.
De cavalerie charges worden misschien wel nog beter na de patch en dan owned deze tactiek al helemaal. Ik heb trouwens op de officiele forum gelezen dat de cavalerie charges beter zijn als je de knop voor verdedigen aanzet. Dus als je defend position doet dan doen ze de speren naar beneden en krijg je als het goed is het effect van RTW, dar soldaatjes de lucht in worden gesmeten. Dus probeer te chargen met defend position.
Nee, je moet deze tactiek niet toepassen in steden. Ik gebruik mijn full-stacks paarden (als ik ze heb) alleen maar op legers die rondlopen tussen steden keihard in de pan te hakken, of om legers die mijn steden aan het besiegen zijn omver te rennen. En proberen ze altijd op een heuveltje te zetten, en erop letten dat er zo min mogelijk obstakels zijn (stenen etc.).
probeer het ook eens met de timuruds. Dat ga je zwaar verliezen. Zeker hun zware legers met olifanten (jaja die hebben zekers goede olifanten)leonpwner1 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:15:
Nee, je moet deze tactiek niet toepassen in steden. Ik gebruik mijn full-stacks paarden (als ik ze heb) alleen maar op legers die rondlopen tussen steden keihard in de pan te hakken, of om legers die mijn steden aan het besiegen zijn omver te rennen. En proberen ze altijd op een heuveltje te zetten, en erop letten dat er zo min mogelijk obstakels zijn (stenen etc.).
Ik had een vol leger vol met best goede cavalry: gewoon in de pan gehakt: maakt ook weinig uit of ik zelf speel, of de computer laat spelen. Verliezen doe ik.
Ik heb nu 2 legers bij een rivier gezet, waarvan 1 in een fort. Ik hoop nu dat ze die aanvallen.
Anoniem: 171422
lol ik had een keer meegemaakt dat Venice de Papal States ging aanvallen, ze hadden Rome veroverd en werden geëxcommuniceerd. Toen had ik Rome veroverd en teruggegeven aan de paus. Ondertussen staat Venice op 0 kruisjes bij de paus. Enkele beurten later zie ik dat het al 5 kruisjes zijn gewordenL3TUC3 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:32:
Nu is het helemaal mooi.
http://img.photobucket.co...3/popesavassalofegypt.jpg
Nu is de paus dus een vassal van egypte!
Maffer moet het niet worden.

Echt.. wat ik ook probeer. Niets helpt.Quacka schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:22:
[...]
das echt idioot, inderdaad.
De paus die samen gaat met een islamitisch land... Gekker kunnen ze t niet maken....
OVerigens: heeft iemand tips hoe oorlogen met de Tumurids het makkelijkst gewonnen kunnen worden? Ik had 4 gemiddelde toplegers geformeerd (dus gewoon wat cavalry, infantery en wat archers: 4 volle legers dus met generaal...). Deze bij elkaar gezet vlak bij een paar legers van hun. Daarna met automatisch vechten gespeeld: RUIM verloren. Idioot gewoon.
Geld is het probleem niet. Ik kan bouwen wat ik wil (heb 1 miljoen aan geld), maar t moet wel slim zijn dus: anders verlies ik die oorlogen toch. Ik geloof niet dat ze snel mn citadels zullen aanvallen, althans ik zou dat dus niet snel doen. Dus of dat de oplossing is om ze te verslaan....
Een leger met alleen cavalry: Verlies
Een leger met alleen Infantery: Verlies
Een meng-leger in een fort: Verlies
Dit heeft niets meer met een spel te maken. Ze hebben het leger van de amerikanen van nu in het spel geplaatst: Totaal niet tegen te spelen. Kansloos.
Al heb je 560 volledige legers, je zal nog verliezen.
De grappenmaker die dit verzonnen heeft, moet snel ontslagen worden
Haha, dat is me ook een mooie.Anoniem: 171422 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:43:
[...]
lol ik had een keer meegemaakt dat Venice de Papal States ging aanvallen, ze hadden Rome veroverd en werden geëxcommuniceerd. Toen had ik Rome veroverd en teruggegeven aan de paus. Ondertussen staat Venice op 0 kruisjes bij de paus. Enkele beurten later zie ik dat het al 5 kruisjes zijn gewordenWeer later is Venice reconciled (niet door een nieuwe paus!) en een beurt later staan ze op 10 kruisjes
Wat blijkt nou, de Papal States zijn vassal van Venice geworden
Heb inmiddels Rome van de venetianen afgepakt (crusade
Alles wat byzantijns was geef ik aan de paus en die krijgt nu een best groot rijk. De hele santemekraam rebeleert vaak, maar dat maakt niet zoveel uit, hebben mijn legers weer wat te doen.
Ja tegen die Timurids moet je geen paarden gebruiken
heel veel archers (verspreid) een kanonnen die heel precies schieten should do the trick 
Probeer eens 10x kanonnen en 10x je beste archers, en zet deze in groepjes van 5 units (3x archers en 2x kanonnen ofzo) verspreid over de battle map (wel zo, dat ze elkaar een beetje kunnen supporten). Zelf heb ik dat nooit geprobeerd, maar ik weet wel dat dat de manier is om die olifantjes tegen de vlakte te werken.
En wat betreft mijn eigen campaign met de HRE, de paus haat me
. Ik word aangevallen door me Ally, en dan mag ik niet een terugvechten. En degene die de Alliance zomaar brak die is 9 sterren, en ik maar 3 sterren terwijl ik heel mooi kerken bouw en geld doneer aan het 'paus-fonds'. Bovendien krijg ik een order tot ceasefire voor 5 turns, maar hun vallen mij wel gewoon aan zonder excommunicated te worden?
Ik denk dat ik Rome maar eens inneem, ik word die vent spuugzat. Ik moet toch Rome innemen als objective. Het enige waar ik me zorgen om maak: als ik excommunicated ben, gaat de happiness in m'n rijk dan niet drastisch omlaag? Wat zouden jullie doen?
Probeer eens 10x kanonnen en 10x je beste archers, en zet deze in groepjes van 5 units (3x archers en 2x kanonnen ofzo) verspreid over de battle map (wel zo, dat ze elkaar een beetje kunnen supporten). Zelf heb ik dat nooit geprobeerd, maar ik weet wel dat dat de manier is om die olifantjes tegen de vlakte te werken.
En wat betreft mijn eigen campaign met de HRE, de paus haat me
Ik denk dat ik Rome maar eens inneem, ik word die vent spuugzat. Ik moet toch Rome innemen als objective. Het enige waar ik me zorgen om maak: als ik excommunicated ben, gaat de happiness in m'n rijk dan niet drastisch omlaag? Wat zouden jullie doen?
Zou ik best willen zienleonpwner1 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:03:
Maar wel 'impressive' om te zien hoe zo'n full stack leger paarden in een hele dikke lijn op de vijand af stormt he? Ik zal het eens een keer filmen met fraps.
[/quote]
Alles draait om happiness, hoe meer happiness hoe beter het gaat met je economie. Daarom hou ik de relaties met de paus goed.
[/quote]
Alles draait om happiness, hoe meer happiness hoe beter het gaat met je economie. Daarom hou ik de relaties met de paus goed.
170074
Je krijgt zo'n 10 tot 20% procent happiness penalty als je geëxcommuniceerd bent. Valt best op te vangen met bijvoorbeeld lagere belastingen / grow build policy. Ik ben paar keer geëxcommuniceerd geweest, maar dan heb ik ook meteen stuk of wat katholieke landen ingenomen. Ik heb nu de hele kaart van Europa/Noord-Afrika en west-Azië, en heb net de Mongolen verslagen. Ben ongeveer bij beurt 110, dus zal nu wel heel wat beurten rebellen enzo moeten jagen
Ik wil wel een nieuw topic open gooien. TS verander ik niet meer, ik heb geen tijd om het te onderhouden en een nieuwe te maken. Mocht er belangstelling zijn dan mag iemand gerust een nieuw topic openen, de oude TS overnemen, nieuwe maken, whatever. Ik heb helaas steeds minder tijd en TS maken kost veel tijd en het een beetje up to date houden ook.d_star schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:58:
Wat doen we?
Ik wil het opzich wel van Steffy overnemen, dan neem ik zijn TS over en pas ik hem mischien lichtelijk aan, maar we hebben zeker wel een nieuw topic nodig. Kunnen jullie allemaal ff jullie mening geven?
Ik wil het opzich wel van Steffy overnemen, dan neem ik zijn TS over en pas ik hem mischien lichtelijk aan, maar we hebben zeker wel een nieuw topic nodig. Kunnen jullie allemaal ff jullie mening geven?
Doen. Maar voeg nog wel wat dingen toe zoals de patch of veelgebruikte mods. Ik wil het anders ook wel doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Mombasa op 16-01-2007 17:31 ]
Mijn ideeMombasa schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:29:
Maar voeg nog wel wat dingen toe zoals de patch of veelgebruikte mods.
Gaat wel erg makkelijk zeg...leonpwner1 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:14:
Filmpje is klaar.
Om 1560 man aan cavalry te zien chargen, klik hier.
HF
Overigens loopt t filmpje niet echt soepel bij mij: Kan liggen aan t feit dat ik pas mn codecs heb verwijderd...
Maar wat me op valt:
Jij geeft aan het begin opdracht om aan te vallen, daarna doe je volgens mij pas weer wat als de schotten massal vluchten. Ik ben altijd de hele tijd opdrachten aan het geven. Nogal inspannend en als ik zo jouw resultaten volg, levert het ook nog extra verliezen op...
40 pagina's is te groot. Een nieuw draadje is wel handig inderdaad. Succes!leonpwner1 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:23:
Wat doen we?
170074
Leonpwner1 bij het zien van jou filmpje herinner ik me dat ik nog een nieuwe pc moet kopen.. Bij jou is het gras een stuk groener
Umm? Volgens mij heb je nu een frans leger tegen een schots leger i.p.v. engels v.s. schots zoals je in het filmpje schrijft.leonpwner1 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:14:
Filmpje is klaar.
HF
Is dat zoL3TUC3 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:17:
[...]
Umm? Volgens mij heb je nu een frans leger tegen een schots leger i.p.v. engels v.s. schots zoals je in het filmpje schrijft.
edit: je hebt gelijk

Hoeft niet, tijdens het gevecht gaat het wel wat trager, maar opzich nog wel goed te doen (op het filmpje lijkt het iets erger dan realtime, vooral als je filmt).Quacka schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:19:
[...]
Gaat wel erg makkelijk zeg...
Overigens loopt t filmpje niet echt soepel bij mij: Kan liggen aan t feit dat ik pas mn codecs heb verwijderd...
Ik geef meestal ook wel wat orders, maar ik vond het niet leuk om me muis zoveel te bewegen tijdens het gevecht. Al met al ben ik niet ontevreden over het resultaat; iets meer dan 200 losses en RUIM 2000 kills/gevangenen.Maar wat me op valt:
Jij geeft aan het begin opdracht om aan te vallen, daarna doe je volgens mij pas weer wat als de schotten massal vluchten. Ik ben altijd de hele tijd opdrachten aan het geven. Nogal inspannend en als ik zo jouw resultaten volg, levert het ook nog extra verliezen op...
Ik zal eens mailen naar de moderator voor die nieuwe TS, als je nog dingen weet die erin moeten komen kunnen die in het nieuwe topic geplaatst worden.
[ Voor 62% gewijzigd door Avalaxy op 16-01-2007 20:27 ]
Indrukwekkend, dat zeker.leonpwner1 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:14:
Filmpje is klaar.
HF
Maar als je van dat schotse leger nu eens allemaal spearmen maakt, ben ik benieuwd wat er gebeurd
Jullie kunnen dus verder in Het Grote Medieval 2: Total War Topic - Deel 2
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.