Joepie ik heb het spel weer eens uitgespeeld met England
Ik kwam net tot mijn verbazing tot de ontdekking dat ik in een stad (Mosul, vlakbij Baghdad) 6 groepen Elephants had. Om mijn nieuwe wapen te testen heb ik mijn olifantjes maar gleijk een groot leger rebels aan laten vallen, en toen het gevecht begon zat ik letterlijk zo voor m'n beeldscherm
Er staat daar een groot leger met kleine olifanten (grappig om te zien

), en die liet ik 'chargen'. Toen ze vlakbij waren begonnen de mannetjes bovenop die olifanten te schieten met geweren (holy shit wat schieten die goed

), en toen mijn olifantjes bijna de vijand gingen rammen vluchtte het hele (infantry) leger van de vijand. Toen kwam hun cavalry chargen op m'n olifanten, maar die waren zichzelf gewoon dood aan het rennen want mijn olifanten bleven als een muur staan terwijl die mannetjes met geweer bovenop die olifanten, liepen te schieten op hun paarden.
Toen nog ff hun routende army achterna gezeten, terwijl die geweermannetjes lekker iedereen af liepen te knallen.
Eindscore: 0 deaths ~500 kills en ~100 gevangenen
Heeft iemand anders ook al eens olifanten gehad?
Ik heb trouwens nog een hele goede trategie om de mongolen (en elk ander leger) met gemak in de pan te hakken. Je neemt een goede general, daarna ga je met 2 kastelen (of 1 kan ook, maar duurt langer) heel veel paarden maken (heavy cavalry, het sterkste wat je kunt maken), en die plaats je allemaal bij je generaal totdat het leger vol zit (dus 1x general, 19x heavy infantry). En voilà , je hebt een leger waarmee je iedereen met het grootste gemak aankan

(levensduur van het leger is best lang

). Met zo'n groot leger hoef je alleen te chargen, en dan gaan de vijanden bij het aanzicht van je leger als 'routen', dus eigenlijk hoef je je mannetjes niet eens hard te laten vechten.
Zelf al 2x uitgeprobeerd (natuurlijk wel pas nadat je 25.000+ gold hebt).
edit: is het topic btw dood ofzo?