Het Grote Medieval 2: Total War Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 42.329 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
zojuist voor het eerst last gehad van de pest, in zo'n beetje al mijn steden.
Een aantal familieleden dood, veel heel veel inwoners dood.
Veel priesters, assasins, spies etc dood..
Plus een hoop geld kwijt geraakt. Ik had gelukkig wel genoeg geld, doordat ik de laatste beurten veel rijke steden had veroverd, maar toch..

Wat kan je nu het beste doen om zoveel mogelijk familieleden in leven te houden?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Wat kan je nu het beste doen om zoveel mogelijk familieleden in leven te houden?
Ze niet het slachtveld insturen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Mombasa schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:06:
[...]

Ze niet het slachtveld insturen. :+
de pest is niet in 1 stad tegelijk, dat weet je he?
Het komt opeens op in alle steden tegelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Laatst online: 30-01 09:37
Quacka schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:02:
[...]
Probeer ze eens op een schip te zetten? weet niet of het werkt!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik had dat gedaan, maar zeer toevallig was er toen precies ook een storm boven die stad: familielid alsnog dood.

Ik had ze eerst netjes in de stad gehouden: veel doden als gevolg.
Terug gegaan naar een saved game en toen alle familieleden naar buiten gebracht: Nog wat doden, maar wel minder, al kan dat ook toeval zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 161735 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:08:
Weet iemand wanneer je een man of the hour krijgt. Ik heb iets van 20x een heroic victory gehad en daarvan misschien 5x zo'n extra unit gekregen. En daarnaast misschien nog een stuk of 5x met automatische battle. Wanneer krijg je die nou precies???
Ik had er vanmorgen weer een, je moet met een klein leger een moeilijk gevecht (winkans 50% of minder) winnen, zonder dat er een generaal ofzo in je leger zit. Althans, moeten, dan is de kans het grootst.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156622

Man of the Hour komt ook meer voor als je weinig generaals hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 19:12

nXXt

Carpe omnia

Quacka schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:30:
Ik had dat gedaan, maar zeer toevallig was er toen precies ook een storm boven die stad: familielid alsnog dood.
Doet me denken aan Final Destination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 14:23

Bejit

Svenska Faderland

Quacka schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:02:
zojuist voor het eerst last gehad van de pest, in zo'n beetje al mijn steden.
Een aantal familieleden dood, veel heel veel inwoners dood.
Veel priesters, assasins, spies etc dood..
Plus een hoop geld kwijt geraakt. Ik had gelukkig wel genoeg geld, doordat ik de laatste beurten veel rijke steden had veroverd, maar toch..

Ken het probleem ja, was Engeland net heel Europa(Frankrijk, Spanje en Portugal moesten er aan geloven) aan het veroveren breekt die kut pest uit. Bam alle eenheden elke beurt 5 ventjes eraf per eenheid. |:( (Dat helpt totaal niet als je groter dan de Mongols aan het worden bent)

De enige legers/familieleden die nergens last van hadden waren mijn legers die op oorlogspad waren en geen steden aanvielen. Dus misschien is dat de beste optie.

Uiteindelijk heb ik toch MTW2 uitgespeeld. Vind het opzich niet zo moeilijk als RTW, eerder makkelijker.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 11:56
Hmz nu zit ik dus "vast", fortress under siege en ik kan het dus simpelweg niet spelen op welke settings dan ook, gaat aan 1 of 0 FPS :'( Toch raar dat je de kwaliteit van een stad niet lager kan zetten dan dit want een gevecht tussen 2 legers van dezelfde grootte in open vlakte loopt als een trein.

Dan toch maar eens beginnen kijken naar een mogelijke vervanger voor mijn 9800pro'tje... was er zo trots op, heeft mij zeer lang dienst gedaan maar nu vertoont ie duidelijk tekorten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Sfinx- schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:43:
Hmz nu zit ik dus "vast", fortress under siege en ik kan het dus simpelweg niet spelen op welke settings dan ook, gaat aan 1 of 0 FPS :'( Toch raar dat je de kwaliteit van een stad niet lager kan zetten dan dit want een gevecht tussen 2 legers van dezelfde grootte in open vlakte loopt als een trein.

Dan toch maar eens beginnen kijken naar een mogelijke vervanger voor mijn 9800pro'tje... was er zo trots op, heeft mij zeer lang dienst gedaan maar nu vertoont ie duidelijk tekorten :|
Ik heb daar ook last van gehad, maar na het installeren van de patch niet meer. Ik heb een X700 mobility, dus dan moet het met een 9800pro zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
De patch heb ik wel geinstalleerd hoor. Brengt geen zier op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik had natuurlijk alle familieleden uit de steden gehaald.
Daarnet (pest is voorbij) plaatste ik ze er weer in. Wat blijkt?
De steden maken minder winst als de familieleden in de stad zijn.
Dat slaat toch nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hangt er vanaf. Als ze goede economisten zijn wel ja, maar er zijn er ook veel prutsers bij die liever geld uitgeven dan wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171422

CodeCaster schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:59:
[...]

Ik had er vanmorgen weer een, je moet met een klein leger een moeilijk gevecht (winkans 50% of minder) winnen, zonder dat er een generaal ofzo in je leger zit. Althans, moeten, dan is de kans het grootst.
Moeilijke gevechten? Toen ik al een tijdje met Engeland speelde kwam het heel vaak voor dat ik een superleger (10+ units met elite-troepen) op een irritant rebellenlegertje van 1 à 2 units afstuurde, ik doe auto-resolve, 2 mannetjes ofzo dood van mijn kant; en verrek, die captain is ineens Man of the Hour 7(8)7 *O* Dan denk ik "nou ventje, wees maar trots op jezelf" :Y
Anoniem: 156622 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:51:
Man of the Hour komt ook meer voor als je weinig generaals hebt.
Bovenstaande gebeurde bij mij terwijl ik al de grootste fractie was met een flink aantal family members, ik kreeg trouwens ook heel vaak family members ter adoptie aangeboden terwijl ik nou niet bepaald een tekort had aan family members :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Heb je maar 2 familieleden terwijl je 2 steden hebt, dan heb je verhoudingsgewijs meer familieleden, dan als je 15 familieleden hebt op 30 steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:51
Joepie ik heb het spel weer eens uitgespeeld met England :D

Ik kwam net tot mijn verbazing tot de ontdekking dat ik in een stad (Mosul, vlakbij Baghdad) 6 groepen Elephants had. Om mijn nieuwe wapen te testen heb ik mijn olifantjes maar gleijk een groot leger rebels aan laten vallen, en toen het gevecht begon zat ik letterlijk zo voor m'n beeldscherm :|

Er staat daar een groot leger met kleine olifanten (grappig om te zien :P), en die liet ik 'chargen'. Toen ze vlakbij waren begonnen de mannetjes bovenop die olifanten te schieten met geweren (holy shit wat schieten die goed :|), en toen mijn olifantjes bijna de vijand gingen rammen vluchtte het hele (infantry) leger van de vijand. Toen kwam hun cavalry chargen op m'n olifanten, maar die waren zichzelf gewoon dood aan het rennen want mijn olifanten bleven als een muur staan terwijl die mannetjes met geweer bovenop die olifanten, liepen te schieten op hun paarden.

Toen nog ff hun routende army achterna gezeten, terwijl die geweermannetjes lekker iedereen af liepen te knallen.

Eindscore: 0 deaths ~500 kills en ~100 gevangenen _/-\o_

Heeft iemand anders ook al eens olifanten gehad?

Ik heb trouwens nog een hele goede trategie om de mongolen (en elk ander leger) met gemak in de pan te hakken. Je neemt een goede general, daarna ga je met 2 kastelen (of 1 kan ook, maar duurt langer) heel veel paarden maken (heavy cavalry, het sterkste wat je kunt maken), en die plaats je allemaal bij je generaal totdat het leger vol zit (dus 1x general, 19x heavy infantry). En voilà, je hebt een leger waarmee je iedereen met het grootste gemak aankan :P (levensduur van het leger is best lang :o). Met zo'n groot leger hoef je alleen te chargen, en dan gaan de vijanden bij het aanzicht van je leger als 'routen', dus eigenlijk hoef je je mannetjes niet eens hard te laten vechten.

Zelf al 2x uitgeprobeerd (natuurlijk wel pas nadat je 25.000+ gold hebt).

edit: is het topic btw dood ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
leonpwner1 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:54:
Joepie ik heb het spel weer eens uitgespeeld met England :D

Ik kwam net tot mijn verbazing tot de ontdekking dat ik in een stad (Mosul, vlakbij Baghdad) 6 groepen Elephants had. Om mijn nieuwe wapen te testen heb ik mijn olifantjes maar gleijk een groot leger rebels aan laten vallen, en toen het gevecht begon zat ik letterlijk zo voor m'n beeldscherm :|

Er staat daar een groot leger met kleine olifanten (grappig om te zien :P), en die liet ik 'chargen'. Toen ze vlakbij waren begonnen de mannetjes bovenop die olifanten te schieten met geweren (holy shit wat schieten die goed :|), en toen mijn olifantjes bijna de vijand gingen rammen vluchtte het hele (infantry) leger van de vijand. Toen kwam hun cavalry chargen op m'n olifanten, maar die waren zichzelf gewoon dood aan het rennen want mijn olifanten bleven als een muur staan terwijl die mannetjes met geweer bovenop die olifanten, liepen te schieten op hun paarden.

Toen nog ff hun routende army achterna gezeten, terwijl die geweermannetjes lekker iedereen af liepen te knallen.

Eindscore: 0 deaths ~500 kills en ~100 gevangenen _/-\o_

Heeft iemand anders ook al eens olifanten gehad?
toon volledige bericht
Nope. Wel vroeger in Rome. Daar vond ik ze al erg irritant: ze maken de gevechten saai.
Ik heb trouwens nog een hele goede trategie om de mongolen (en elk ander leger) met gemak in de pan te hakken. Je neemt een goede general, daarna ga je met 2 kastelen (of 1 kan ook, maar duurt langer) heel veel paarden maken (heavy cavalry, het sterkste wat je kunt maken), en die plaats je allemaal bij je generaal totdat het leger vol zit (dus 1x general, 19x heavy infantry). En voilà, je hebt een leger waarmee je iedereen met het grootste gemak aankan :P (levensduur van het leger is best lang :o). Met zo'n groot leger hoef je alleen te chargen, en dan gaan de vijanden bij het aanzicht van je leger als 'routen', dus eigenlijk hoef je je mannetjes niet eens hard te laten vechten.

Zelf al 2x uitgeprobeerd (natuurlijk wel pas nadat je 25.000+ gold hebt).
19x heavy cavalry bedoel je denk ik?
Mijn legers aldaar hebben al erg veel cavalry, maar alleen cavalry heb ik nog niet geprobeerd. Vanavond maar eens proberen
edit: is het topic btw dood ofzo?
Lijkt er wel op. Mensen zijn het spel kennelijk al zat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk niet dat volledige stack paarden zo slim is. Zij hebben ook best veel cava, en dan lijd je nog best veel verliezen. Leuker is om je torens al het werk te laten doen, dan een blok infanterie (je komt met 5-tal units gemakkelijk toe) en een paar weggooiunits (aka peasants, of 14-soldier-squads :P ) en dan een 4-tal cavalerie. Heb zo 6 stacks (of meer, heb ze niet geteld) Mongolen verslagen.
Jouw Generaal heeft een grote kans van doodgaan als je hun siegestack tegenkomt, dat zijn een 20-tal trebuchets (2x10) die op jouw leger schieten, natuurlijk, je zal ze wel verslaan, maar met een hoop verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Hoe snel spelen mensen dit spel eigenlijks uit? Ik ben nu bezig met een Great Campaign van 45 gronden veroveren met Engeland, maar hoe meer steden ik krijg en des te meer legers ik manage, des te langer ben ik bezig om alles te micromanagen :+ Volgens mij moet ik gewoon ff wat meer steden (vooral diegenen die toch helemaal achter de linies zitten) laten auto-managen en wat meer battles laten auto-resolven. Ik ben nog maar bij turn 62 en doe wel 3 tot 5 uur per turn.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

3 tot 5 uur per beurt??? LOL. Ja ik doe er ook wel even over. 10 minuten en als ik echt zin heb misschien een kwartier. Als er gevechten in voor komen dan word het een stuk langer! Maar uren over 1 beurt??? Ik zou als ik jou was meer automanagen. BTW, maak geen race van het spel om het zo snel mogelijk uit te krijgen. Je hebt er dan alleen maar korter plezier van. Doe gewoon lekker je ding.. waar jij je goed bij voelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 08-01-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Muah automanage zou ik niet doen, dan gaan ze crappy sh*t bouwen wat je niet nodig hebt :P. Maar ik heb toch wel redelijk moeten haasten, want pas 10 turns voor de limiet over was heb ik stad 45 ingenomen. Ik ben trouwens verslaafd aan dat filmpje van Victory :P.
Anoniem: 156622 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:55:
Denk niet dat volledige stack paarden zo slim is. Zij hebben ook best veel cava, en dan lijd je nog best veel verliezen.
Nee, dit is juist het mooie van zo'n giga leger (aka muur) op de vijand af te laten storme in een grote (driedubbele) linie. Als je mannetjes in de buurt komen is hun leger zo bang dat bijna iedereen al aan het routen is :'). Als ze nog niet routen dan zullen ze dit sowieso doen als je paarden hun linie aan het 'rammen' zijn. Mischien ~20 doden door wat archers, maar als je 1600 man hebt zou je in principe met het grootste gemak 10 van deze gevechten kunnen winnen.

Je generaal gaat ook niet zo dood (zoals eerder hier beweerd), want die komt altijd automatisch achteraan te staan. Aan de opstelling van m'n mannetjes doe ik niets, want als je een full stack heavy cavalry hebt zet de computer je mannetjes automatisch mooi neer op een goede manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Quacka schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:16:
[...]

Lijkt er wel op. Mensen zijn het spel kennelijk al zat :?
Nee, mensen zijn gewoon te druk bezig met spelen. :D

Ik heb nu met spanje bijna de short campaign uitgespeeld, wel een tof land als je van cavalerie houdt, maar die artillerie... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:54:
Ik heb vrij vroeg in het spel een keer alle heavy cav uit mn steden gehaald waar ze alleen als garrison dienden, toen had ik een stack met alleen 11 units Mailed Knights (geen generaal). De gedachte was vooral om ze als hulptroepen in te schakelen bij battles (met alleen cav kan je leger een stuk verder lopen in een beurt :) ). Ik liet ze een brug bewaken, worden ze opeens aangevallen door een Frans leger met alleen spearmen en archers (stuk of 14 units dacht ik). Ik laat ze voor de brug wachten, waar ze op een heuvel stonden. Zodra de vijand aankomt laat ik alle units chargen, retreat en opnieuw chargen. De meeste units gaan HEEL snel routen :) Dan komt de andere helft van hun leger over de brug, wederom een paar succesvolle charges, zelfs de spearmen krijg je makkelijk klein als ze over zo'n smalle brug moeten >:) Uiteindelijk de battle gewonnen met slechts enkele tientallen casualties, enkele tientallen kills en meer dan duizend prisoners _/-\o_
170074 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:17:
Hoe snel spelen mensen dit spel eigenlijks uit? Ik ben nu bezig met een Great Campaign van 45 gronden veroveren met Engeland, maar hoe meer steden ik krijg en des te meer legers ik manage, des te langer ben ik bezig om alles te micromanagen :+ Volgens mij moet ik gewoon ff wat meer steden (vooral diegenen die toch helemaal achter de linies zitten) laten auto-managen en wat meer battles laten auto-resolven. Ik ben nog maar bij turn 62 en doe wel 3 tot 5 uur per turn.. 8)7
3 tot 5 uur... :| Ik weet niet tot in welk detail jij micromanaget, maar als je daar al die tijd aan besteed lijkt me dat bijzonder veel :X Op zich wel begrijpelijk als je alle battles zelf speelt, ik ben op een gegeven moment zoveel mogelijk auto-resolve gaan gebruiken, behalve bij odds van 1:1 of minder, scheelt een hoop triviale battles van 20 elite-units tegen een paar crappy units van de vijand :P

Toen ik op enkele provincies na de hele wereld had veroverd, zat ik eigenlijk alleen nog maar te rammen op de 'end turn' knop, kleine k*tdorpjes helemaal onderin Afrika veroveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 171422 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:22:
[...]

Ik heb vrij vroeg in het spel een keer alle heavy cav uit mn steden gehaald waar ze alleen als garrison dienden, toen had ik een stack met alleen 11 units Mailed Knights (geen generaal). De gedachte was vooral om ze als hulptroepen in te schakelen bij battles (met alleen cav kan je leger een stuk verder lopen in een beurt :) ). Ik liet ze een brug bewaken, worden ze opeens aangevallen door een Frans leger met alleen spearmen en archers (stuk of 14 units dacht ik). Ik laat ze voor de brug wachten, waar ze op een heuvel stonden. Zodra de vijand aankomt laat ik alle units chargen, retreat en opnieuw chargen. De meeste units gaan HEEL snel routen :) Dan komt de andere helft van hun leger over de brug, wederom een paar succesvolle charges, zelfs de spearmen krijg je makkelijk klein als ze over zo'n smalle brug moeten >:) Uiteindelijk de battle gewonnen met slechts enkele tientallen casualties, enkele tientallen kills en meer dan duizend prisoners _/-\o_
Wat denk je dan van een generaal met 15 units English knights en 4 units Templar knights })

edit: dit vond ik wel grappig: ik klik op een Schots legertje, zegt die generaal: Our enemies fear us with good reason.
Kijk ik naar de units in het leger, zie ik dit:
http://img165.imageshack.us/img165/8167/laldy2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 08-01-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
170074 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:17:
3 tot 5 uur is erg lang.
Maar ik ben ook heel lang bezig. Ik doe op een avond ook niet meer dan 3 of 4 beurten. (dus een uur gemiddeld per beurt)
Maar vooral de gevechten nemen veel tijd in. Nu ik het spel met engeland gewonnen heb speel ik nog even door. Nu druk ik vaker op auto-resolve. Tot ik had gewonnen heb ik vrijwel alles zelf gespeeld. Behalve toen ik 50 steden had en alleen jeruzalem moest hebben.

Ik ben naast de gevechten veel tijd kwijt met mn assasins, spies en het runnen van de steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Auto-resolve, wat is dat? :+ Ik speel zelfs de meest onnozele battles zelf tegen rebellen, ben dan ook zeer perfectionistisch ingesteld - wil geen enkele eenheid verliezen :*) Ik haat dan ook zeeslagen vermits je die niet zelf kan spelen.

En nu maar wachten op mijn X1950pro, woensdag installeren, kan ik terug verderspelen... alles heb ik over voor Total War, zelfs aan mijn spaarcentjes zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Naja 3 tot 5 uur is ook wel een beetje overdreven, nu met wat meer auto-resolve doe ik ongeveer een half uurtje tot een uur.

Maar ff wat anders: Vanaf wanneer komen de mongolen daadwerkelijk aanvallen? Dat filmpje zie je rond circa 65 turns, maar dan blijken ze helemaal niet te komen..?? Ik heb ff uit nieuwsgierigheid geskipt tot bijna turn 100 maar dan doen ze nog niks? Ik ben met Engeland en heb alles veroverd tot Hongarije en Polen, dus zeg maar net de HRE verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ook de mongolen hebben tijd nodig om jou te bereiken ... Als je in schotland begint, kan het heel lang duren omdat ze vanuit het oosten komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 22:03

d_star

Maharadja of the Year :-/

In mijn spel met Engeland hebben ze de Balkan nog niet eens bereikt. Ze blijven een beetje steken in het Byzantijnse rijk. Niet erg natuurlijk, want dan heb ik er geen last van :P

Wat een heerlijk gevoel is het trouwens als je de militaire backbone van een vijandelijk rijk hebt geknakt.. Gisteren na een bruut gevecht (verhoudingen: mijn leger van 600 tegen 2 legers van bij elkaar 800 man met meer XP) het vijandelijke leger compleet verslagen, en maar 200 man van mijn kant verloren >:)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 156622 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:55:
Denk niet dat volledige stack paarden zo slim is. Zij hebben ook best veel cava, en dan lijd je nog best veel verliezen. Leuker is om je torens al het werk te laten doen, dan een blok infanterie (je komt met 5-tal units gemakkelijk toe) en een paar weggooiunits (aka peasants, of 14-soldier-squads :P ) en dan een 4-tal cavalerie. Heb zo 6 stacks (of meer, heb ze niet geteld) Mongolen verslagen.
Jouw Generaal heeft een grote kans van doodgaan als je hun siegestack tegenkomt, dat zijn een 20-tal trebuchets (2x10) die op jouw leger schieten, natuurlijk, je zal ze wel verslaan, maar met een hoop verliezen.
Och ik heb t gisteren uitgeprobeerd en ik moet zeggen: ik heb een mongools leger nog nooit zo makkelijk verslagen. Ik had ± 1000 en de mongolen 2 legers van samen 2000 man.

Toch zou een combinatie van 30% spearman en 70% cavalry ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Haha ik heb met mijn full-stack Heavy Cavalry de mongolen voor me laten buigen _/-\o_ .

Keer op keer op keer werd hun leger in de pan gehakt door mijn giga leger, en nu kom ik ze met olifanten steeds aanvallen (als ze 600 deaths hebben en 0 kills worden ze ook niet blij :P). Inmiddels hebben ze geen enkel leger meer vrij rondlopen, en hebben ze geen enkele unit meer met veel experience. Ze hebben ook nog maar 2 steden over.

Nu kwamen ze een ceasefire aan mij vragen :') Helaas voor hun was ik net een crusade tegen ze begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch, veel is er niet aan om gewoon je cavalerie op een rij te zetten, laten aanvallen en voila. Ik weet niet of jullie al een leger zijn tegengekomen met al die trebuchets, maar als die komen heb je geen tijd om je cava op een rij te zetten, als je direct charge doet trekt die charge op niks, en gaan ze meestal gewoon dood, ook maakt het niet uit waar je generaal zit, trebuchets kunnen niet goed mikken (ook niet nodig in zo'n grote massa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 156622 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:52:
Toch, veel is er niet aan om gewoon je cavalerie op een rij te zetten, laten aanvallen en voila.
Tegen de computer is het leuk, maar een behoorlijke AI neemt vervolgens gewoon een zut pikeman mee die die 2 rijen dik opstelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 05:03:
Maar ff wat anders: Vanaf wanneer komen de mongolen daadwerkelijk aanvallen? Dat filmpje zie je rond circa 65 turns, maar dan blijken ze helemaal niet te komen..?? Ik heb ff uit nieuwsgierigheid geskipt tot bijna turn 100 maar dan doen ze nog niks? Ik ben met Engeland en heb alles veroverd tot Hongarije en Polen, dus zeg maar net de HRE verslagen.
Zoals Darth Malak al zei komen ze vanuit het oosten. Op een gegeven moment krijg je bericht dat ze zich in een stad hebben gevestigd (aka bruut veroverd :) ), en vanaf dan beginnen ze de rest van de wereld te veroveren. Daar doen ze best lang over, toen ik met Engeland speelde werden ze pas mijn buren (in Oost-Europa) zo'n 50 turns voor de tijdslimiet waarbinnen je de campagne moet winnen. Toen heb ik ze ff laten zien hoe het moet en ze in enkele tientallen turns helemaal van de wereldkaart geblitzkriegd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153309

Ik vind het niet leuk om lang met 1 dezelfde factie te spelen, dan is de lol er snel af voor mij. Maar ik wil eigenlijk wel al die heavy cav en super knights enzo. Is er een mod waarmee ik in het jaar 1300 ofzo met supersteden kan beginnen met de campaign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Misschien kan je een savegame zoeken/vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

kun je met een E6600 en een X1900XT alles op high knalle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Anoniem: 184251 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:41:
Met gemak.... Zorg wel voor 2 gig intern geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
bosaap22 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:17:
[...]

Met gemak.... Zorg wel voor 2 gig intern geheugen!
Hoeft niet persee hoor. Ik zit hier met 1GB en draai alles op max, met unit-scale op very high. Heel soms hapert het lichtjes, maar het valt reuze meer hoor :) Zolang ik onder de 2000 man blijf is er niets aan het handje, en als ik daar boven kom maakt het ook nog niet zo erg uit (dan zijn gewoon de reinforcements delayed en dan krijg je zo'n bericht dat je pc het niet aan kan ofzo :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 184251 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:41:
Wat heb je voor monitor?
Ik heb een normale 19 inch en speelde met een 3800x2 en 7800gt videokaart alles op high. Al heb ik pas t iets naar beneden gegooid. Bij grote gevechten (+2000man) ging t wat traag worden. Ik denk alleen dat de update dat wel deels moet verhelpen. (ga ik binnenkort installeren als ik spelen met engeland zat ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Met eigen ogen heb ik gezien hoe een E6600 en een 8800GTX dit spel als een zonnetje blijft draaien op de allerhoogste resolutie met alle grafische opties op t allerhoogst gezet (damn wat was dat mooi trouwens :'( ), met een iets mindere kaart als de X1900XT denk ik dat je ook wel een heel eind komt..

Dat systeem had trouwens 1 GB intern geheugen en nergens last van..

Oh, en Armoured Swordsmen roeleren zwaar >:)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
d_star schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:55:
Oh, en Armoured Swordsmen roeleren zwaar >:)
Doe maar maar wat Retinue Longbowmen en Sherwood Archers met daar achter wat English Knights ;)

Een ook ik heb gezien hoe alles op max draait, met een minder kaart; de 7900gt ;). x1900XT gaat dus zeker wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Hier met een 9700pro-tje lukt het ook best goed alles op medium, maar alleen als ik een beetje in een grote stad kom, dan gaat het blokken als de tering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
170074 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:32:
Hier met een 9700pro-tje lukt het ook best goed alles op medium, maar alleen als ik een beetje in een grote stad kom, dan gaat het blokken als de tering...
Dan moet je je stad maar niet uitbreiden en alleen villages houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v251/frieksk/m2tw.jpg
let image speak for itself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Uhm... Jij hebt hun toren en ram vernietigd en kan ze dus makkelijk aan omdat ze alleen met een paar trapjes omhoog komen waar jij ze met een grootdeel van je leger staat op te wachten dus de overwinningskans is groot ookal ben je outnumbered en hebben ze op de achtergrond nog een ram staan die ze niet(?) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mombasa schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:23:
Uhm... Jij hebt hun toren en ram vernietigd en kan ze dus makkelijk aan omdat ze alleen met een paar trapjes omhoog komen waar jij ze met een grootdeel van je leger staat op te wachten dus de overwinningskans is groot ookal ben je outnumbered en hebben ze op de achtergrond nog een ram staan die ze niet(?) gebruiken?
Zover ik kan beoordelen is de toren intact, maar gebruikt de AI het niet en proberen het complete leger zich via 2 trappen omhoog te werken. En dan staat er ook nog een ram klaar met een idle leger ernaast die niks doet. Beetje vaag idd :)

AI zou gewoon die toren moeten gebruiken (als ik dus goed heb gezien dat het ding nog heel is) en de ram met een leger naar voren duwen om zo de muur/poort van een gaatje proberen te voorzien.

Zelfs al is de toren stuk, en zou die 2de ram er niet zijn, zou imo de AI gewoon moeten terugtrekken. Compleet leger via 2 ladders naar binnen werken is gewoon zinloos.

Laatste patch :) ?

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 11-01-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130054

Voor zover ik het aan dat plaatje kan beoordelen is die toren best wel stuk geschoten. Als je met die muis erover hovert wordt de damage % weergegeven. Verder gebruikt de AI volgens mij nooit een 2e ram als de eerste stuk is. Vrij "normale" AI siege dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 130054 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:38:
Voor zover ik het aan dat plaatje kan beoordelen is die toren best wel stuk geschoten. Als je met die muis erover hovert wordt de damage % weergegeven. Verder gebruikt de AI volgens mij nooit een 2e ram als de eerste stuk is. Vrij "normale" AI siege dus?
och das niet waar. Je moet alleen heel erg lang wachten.

Ik heb een keer gehad dat de mongolen een stad aanvielen. Ze hadden 3 rams en nog wat ladders e.d.
Op een gegeven moment was de ene ram kapot en hun 1e leger vernietigd. Komt na een groep soldaten van hun 2e leger (de hulptroepen zeg maar) van de andere kant aangesneld en pakt de rams en gaat naar de andere kant. Ik had het gelukkig op tijd in de gaten, dus de andere kant hebben ze nooit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We Are Borg schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:14:
[...]
Zover ik kan beoordelen is de toren intact, maar gebruikt de AI het niet en proberen het complete leger zich via 2 trappen omhoog te werken. En dan staat er ook nog een ram klaar met een idle leger ernaast die niks doet. Beetje vaag idd :)

AI zou gewoon die toren moeten gebruiken (als ik dus goed heb gezien dat het ding nog heel is) en de ram met een leger naar voren duwen om zo de muur/poort van een gaatje proberen te voorzien.

Zelfs al is de toren stuk, en zou die 2de ram er niet zijn, zou imo de AI gewoon moeten terugtrekken. Compleet leger via 2 ladders naar binnen werken is gewoon zinloos.

Laatste patch :) ?
de ram voor de poort is kapot alsook de toren, beide zijn gebarbaqued. De AI zou ipv alleen over de laddertjes te gaan de 2de ram moeten gebruiken en proberen die poort open te beuken. Dat leger dat naast de poort staat zijn cavalry units.
Dit is de laatste patch, maar zoveel verbetering is er toch ook niet.
1 van de redenen waarom ik voornamelijk ladders gebruik bij een siege. ze zijn mobiel, en zer kunnen bijna niet fikken dus raak je bijna altijd over de muur heen.

edit: ik vraag me eigenlijk af wanneer die mongolen komen, ik zit al voorbij beurt 65 (0.5j/turn).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145259 op 11-01-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 145259 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:12:
[...]

de ram voor de poort is kapot alsook de toren, beide zijn gebarbaqued. De AI zou ipv alleen over de laddertjes te gaan de 2de ram moeten gebruiken en proberen die poort open te beuken. Dat leger dat naast de poort staat zijn cavalry units.
Dit is de laatste patch, maar zoveel verbetering is er toch ook niet.
1 van de redenen waarom ik voornamelijk ladders gebruik bij een siege. ze zijn mobiel, en zer kunnen bijna niet fikken dus raak je bijna altijd over de muur heen.

edit: ik vraag me eigenlijk af wanneer die mongolen komen, ik zit al voorbij beurt 65 (0.5j/turn).
als je nu jeruzalem in neemt, dan zie je ze sneller komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de stad ankara? net boven jerusalem en zie nog altijd niks. ook niet dat rusland wordt uitgemoord ofzo. dat filmpje van de mongolen heb ik ook nog niet gezien. ze staan zelfs niet in de ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Anoniem: 145259 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:12:
[...]
Hmm als je een half jaar per beurt doorgaat, zit je met 65 beurten op het jaar 1113 (afgerond en ervan uitgaande dat M2TW begint in 1080). Rond 1213 krijg je een melding dat ze gesignaleerd zijn en eraan komen, een paar jaar later staan ze met flink wat stacks te kloppen op de voordeur van o.a. jerusalem.

Laten we zeggen dat je nog ruwweg iets meer dan honderd jaar hebt te gaan voor het zover is!

Oh, en de die stad boven jerusalem heet antioch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
d_star schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:33:
[...]
Oh, en de die stad boven jerusalem heet antioch ;)
Acre ? :? (toch??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is idd Acre, daar weer boven ligt Antioch (is overigens nog steeds boven Jeruzalem :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en dna is het enige wat ik nog altijd niet snap: hoe kunnen bankrupt factions legers blijven bouwen? en beter nog, ze blijven betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 145259 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:06:
en dna is het enige wat ik nog altijd niet snap: hoe kunnen bankrupt factions legers blijven bouwen? en beter nog, ze blijven betalen?
Neuh, mij betalen ze niet meer als ik ze meer dan 2k vraag, ondanks dat mijn aanbod Generous is. Ook zijn ze bij mij nogal non-actief als ze bankrupt zijn. Ik speel 1.0 met de shabamod, maar volgens mij is dit in de normale 1.0 ook zo hoor. Vraag maar eens meer dan 3k, dat betalen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Anoniem: 171422 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Is idd Acre, daar weer boven ligt Antioch (is overigens nog steeds boven Jeruzalem :+ )
Volgens deze screenshot heb je gelijk :-)

En als reactie op frieksk: dat is me ook al opgevallen ja.

Ik moet zeggen dat ik me er niet zo erg aan stoor, aangezien je op deze manier nog een beetje tegenstand krijgt. Anders is het een kwestie van de cash-cow steden van je vijanden overnemen, en wachten totdat je tegenstander failliet raakt zodat ie zn nieuwe legers of upkeep van bestaande legers niet meer kan betalen. Zou zonde zijn imho.

[ Voor 0% gewijzigd door d_star op 12-01-2007 09:14 . Reden: screenshot ff opnieuw gedaan :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
d_star schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:11:
[...]

Volgens deze screenshot heb je gelijk :-)
Als reactie op je screenshot moet ik eventjes zeggen dat je dat goed doet als ik zo kijk naar Europa (al die blauwe gebieden) })

Komt er trouwens binnenkort een deel 2 van dit topic? :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 12-01-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204436

Hallo medestrijders,

Ik heb al vanaf begin deze game en vindt hem wel mooi en kan me er wel in vinden. Ook de patch geinstalleerd en draaien maar.
Ik ben met GB gegonnen en nou niet lachen ben bij turn 265 en vecht nog steeds in delen van europa. Ja alles op zijn tijd en alles eerst even goed bestuderen wat is wat en wat doet wat.
Ontvang elke turn ca 15.000,= en mijn steden valt niets meer in te bouwen alleen nog repareren.

Ik las op dit voor mij geheel nieuw forum dat je ook naar Amerika kunt ? klopt dit wel. ?

Verder doe ik alles zoals je ziet lekker in mijn eigen tempo en zal ik dit jaar wel nodig hebben om geheel de wereld te hebben behalve Rome waar ik een zwak voor heb. (scheiheilig ?) hahaha

Oh ja nog een vraagje zijn er al mensen die online spelen want via gamespy zie ik geen servers.

Oke tot zover heb nog veel te lezen hier wat te doen

gr. Pieter 46 jaar vandaar het langzame !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ja dat klopt. Ik kreeg pas geleden een bericht dat amerika ontdekt is. (aarde = rond bericht)
Geen idee in welke beurt het is. Misschien nadat ik spanje heb vernietigd maar eens een vlootje sturen met legers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:05

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Anoniem: 204436 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:35:
Hallo medestrijders,

Ik heb al vanaf begin deze game en vindt hem wel mooi en kan me er wel in vinden. Ook de patch geinstalleerd en draaien maar.
Ik ben met GB gegonnen en nou niet lachen ben bij turn 265 en vecht nog steeds in delen van europa. Ja alles op zijn tijd en alles eerst even goed bestuderen wat is wat en wat doet wat.
Ontvang elke turn ca 15.000,= en mijn steden valt niets meer in te bouwen alleen nog repareren.

Ik las op dit voor mij geheel nieuw forum dat je ook naar Amerika kunt ? klopt dit wel. ?

Verder doe ik alles zoals je ziet lekker in mijn eigen tempo en zal ik dit jaar wel nodig hebben om geheel de wereld te hebben behalve Rome waar ik een zwak voor heb. (scheiheilig ?) hahaha

Oh ja nog een vraagje zijn er al mensen die online spelen want via gamespy zie ik geen servers.

Oke tot zover heb nog veel te lezen hier wat te doen

gr. Pieter 46 jaar vandaar het langzame !
toon volledige bericht
oh nee neem de tijd, je kan de wereld maar 1 keer echt veroveren. Daarna is het allemaal veel minder spannend. geniet er van zolang je kan.

Ik denk dat ik maar aan de "mod" moet. Met rtw naar rtr werd de speelbaarheid en interesse groter... (nog steeds een savegame met bactria waarbij ik eigenlijk alleen nog rome nodig heb maar het gewoon te leuk is om stadje pik te spelen)

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als je naar Amerika wilt moet je een paar groepjes boten (wel Carracks! Die andere boten zinken!) sturen. Het liefst zoveel mogelijk units, 2 à 3 volle stacks als de lukt, en dan naarl inks boven varen (duurt best lang). Linksboven zit noord-amerika namelijk, en daar zijn alleen wat dorpjes met zwakke units die je zonder al te veel losses kan afslachten. Deze dorpjes zet je weer om in Kastelen zodat je sterke units kan maken. Vervolgens kun je proberen naar midden-amerika te gaan (links in het midden), maar wees gewaarschuwd: daar zitten allemaal volle stacks met units.

Hier trouwens nog 2 screenies van mij (england) in gevecht met die azteken.

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/9459/battlemu0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/5830/battle2fn7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

WTF een average victory in je 2e screenshot?!

2677 mannetjes afgeslacht en dan nog niet een heroic victory... van mij had je m gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
d_star schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:20:

2677 mannetjes afgeslacht en dan nog niet een heroic victory... van mij had je m gehad :-)
Dankjewel _/-\o_

Dat potje was wel een hele goede... Ik had al mijn archers op een heuvel gezet met daarvoor swordmen en daarvoor nog die pipo's die aanvallen met zo'n soort knuppel (ben de naam vergeten, maar zijn wel heel duur). Voor die heuvel was een heel lang stuk vlak terrein (geen bomen oid), waar de vijand over kwam marcheren, en aan de zeikanten van dat terrein waren bossen. Ik had in beide stukken bos een legertje Sherwood Archers om de vijand van de zeikant te bestoken (dus van alle kanten op ze geschoten). Kanonnen had ik ook nog op die heuvel. Hun kwamen aan, en werde voor de helft heel zwaar in de pan gehakt. Toen had ik geen ammo meer dus liet ik alles maar chargen. Helaas de helft afgeslacht (van m'n eigen soldiers), maar hun 1e full stack leger was iig dood. Toen kwam hun 2e leger aan (ook bijna full stack). Mijn legers gingen routen (legers van 100 man, allemaal op de vlucht :| de vieze verraders), dus kon ik vrolijk met mijn ARCHERS gaan lopen vechten in melee 8)7 Gelukkig deden die sherwood archers heel goed vechten, en ik gebruikte al me longbowmen gewoon om een beetje te vechten. Precies 5 seconden voor het einde van de tijdslimiet sloeg iedereen op de vlucht en had ik gewonnen :*) Dus eigenlijk gewoon met archers gewonnen die melee vochten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d_star schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:20:

Het gaat er ook om hoeveel van jouw mannetjes het overleven. Bijna 3/4 van zn leger is ie kwijt, dat noem ik geen heroic victory (no offence leonpwner1 :) )

Toen ik naar Amerika kon heb ik 2 full stacks elitetroepen (plus een hele zooi merchants en priests) erheen gestuurd. 1 vloot naar Zuid-Amerika en 1 naar het noorden. Die in Zuid-Amerika veroverden het ene dorpje daar; het leger in Noord-Amerika veroverde de meest noordelijke stad van de Aztecs, daarna werden ze 1x belegerd, wel overleefd. Daarna nog een keer belegerd door een groot leger, kostte me mn stad :'(
Toen ik in Brazil eenmaal troepen kon trainen heb ik een paar garrison units getraind en de elitetroepen naar Noord-Amerika gestuurd om de Aztecs terug te pakken. Eenmaal daar aangekomen zit er een full stack in dat stadje en loopt er een full stack in de buurt. Ik ga met mijn leger van bijna 1500 man bij een bergketen staan en word aangevallen door twee legers van 2000 man.
De battle vond plaats in een bergachtig gebied; na de deployment stuur ik mn troepen zo snel mogelijk naar het hoogste punt. Het eerste leger komt eraan en wordt onder vuur genomen door mn Yeoman Archers. Hun missile troops lopen ver voorop, dus ik laat mn cav (generaal + 3x Feudal Knights) chargeren, dat gaat best hard bergafwaarts _/-\o_ Dan komt de infanterie, eerst onder vuur genomen door mijn archers, in melee combat van de flank afgemaakt door mn cavalerie. Nog ff zoveel mogelijk gevangenen nemen voor het tweede leger eraan komt. Met dezelfde aanpak weet ik ook dit leger bruut te ownen >:) Aan het eind had mn generaal 5 experience opgedaan _/-\o_ dankzij 2 kills en 778 prisoners >:) ; in totaal had ik 1300 kills gemaakt en 2700 prisoners *O* ,zie screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/7183/medieval220061227231730rq4.th.jpg%5D
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/1551/medieval220061227231835us9.th.jpg%5D

Dat noem ik nog eens een heroic victory :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK heb net Fatal graphical error gekregen voor de 4de keer. ik snap niet waarom dat speel lange tijd oed werkt en plotseling begint de crashing om de videosettings te hoog staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
nog ff een mooie battle gevochten:

screenshot
Maar @ duracell-konijn; ik heb ook vaak mooie Heroic victory's (best vaak zelfs). Soms 100 lossen en zo'n 3000 aan kills/gevangenen, en soms 0 losses en 800 kills.

Maar ik vind die azteken best wel slap tbh. Ze komen alleen met zo giga veel, en dat is de reden waarom ik na een tijdje verlies. Mijn mannetjes raken op.

Ik heb trouwens de mongolen helemaal vernietigd (faction destroyed) }). Niet met assassins, maar puur met vechten, keer op geer werden ze hard geowned (8>. Heel het midden-oosten is nu van mij _/-\o_. De timurids ben ik trouwens nog niet tegengekomen, ondanks dat ze er al zo;n 100 turns zijn. Volgens mij zijn de mongolen en Timurids van plaats verwisselt, want de mongolen kwamen opeens bij jerusalem ipv rusland, en de Timurids bij rusland. Zal wel :z

Overigens (ben al klaar met de missie) nog maar 1 turn te gaan voor de grand campaign is afgelopen :o ff doen, ik hoop dat ik statistics krijg te zien, daar hou ik van })

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 12-01-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Kan er iemand misschien een screen posten van Amerika in de global map, zou het wel leuk vinden om dat is te zien. Ik geraak er nooit omdat ik altijd opnieuw begin als ik een tijdje met een factie heb gespeeld. Misschien toch maar is helemaal doorspelen en heel de wereld veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Hehe eindelijk die Mongolen gevonden.. staan ze een beetje te ouwhoeren in een treintje ;)

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/1627/tn/0001.png

Maar goed, ik zal eens kijken hoe ik die horde tot stoppen kan brengen. Weet iemand waarom ik nog geen olifanten zie in hun legers? Of komt er later nog een reeks aan / wellicht worden ze gerekruteerd of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
170074 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 06:58:
Hehe eindelijk die Mongolen gevonden.. staan ze een beetje te ouwhoeren in een treintje ;)

[afbeelding]

Maar goed, ik zal eens kijken hoe ik die horde tot stoppen kan brengen. Weet iemand waarom ik nog geen olifanten zie in hun legers? Of komt er later nog een reeks aan / wellicht worden ze gerekruteerd of iets dergelijks?
ik heb die olifanten ook nog niet gezien.. :-S terwijl ik een tijd lastig gevallen ben door die mongolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik heb zojuist de steden van de paus ingenomen, na eerst het laatste katholieke land te hebben vernietigd.
Nu blijft de paus wel bestaan, maar dan zonder steden.
Ze hebben nog wel merchants. diplomaten en dergelijke, maar dat zal in de loop van de tijd wel veranderen. (die gaan immers dood)

Weet iemand waar de paus blijft, als er geen steden meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Mongolen hebben geen olifanten ;) Mongolen zijn een nomaden-volk dat heel veel gebruik maakt van paarden en pijl-en-boog.

Zie ook wikipedia over de mongolen.

De timurids zijn denk ik de gasten met olifanten (nog nooit tegen ze gevochten, dus ik weet het niet). Zie wikipedia over de Timurids.

De mongolen komen alleen maar met horse archers, soms wat horse lancers, en al hun infantry zijn archers.
Quacka schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:18:
ik heb zojuist de steden van de paus ingenomen, na eerst het laatste katholieke land te hebben vernietigd.
Ze hebben nog wel merchants. diplomaten en dergelijke, maar dat zal in de loop van de tijd wel veranderen. (die gaan immers dood)

Ja, ze krijgen dan gratis een andere stad van een andere katholieke faction, dus die zul je allemaal eerst moeten veroveren :P.

ik moet beter lezen

[ Voor 37% gewijzigd door Avalaxy op 13-01-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 06:58:

[afbeelding]

Volgens mij doen de Mongols niet aan olifanten, ik ben ze iig niet tegengekomen in hun legers terwijl ik ze wel helemaal heb uitgeroeid >:) . De Timurids hebben iig wel olifanten, en met niet zo'n beetje ervaring ook :X
Quacka schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:18:

Vraag ik me ook af, normaal krijgt de paus wel een landje van een katholieke faction als ze er geen meer hebben, maar dat kan dan niet meer. En als de paus dood is, kan er geen nieuwe meer worden gekozen. Heeft iemand dat al geprobeerd? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 171422 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:25:
Vraag ik me ook af, normaal krijgt de paus wel een landje van een katholieke faction als ze er geen meer hebben, maar dat kan dan niet meer. En als de paus dood is, kan er geen nieuwe meer worden gekozen. Heeft iemand dat al geprobeerd? >:)
ja hoor. Ik had bij t veroveren van rome de paus gedood (ja: de paus gaat vechten |:( ). De beurt erop wordt de nieuwe paus gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Quacka schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:56:
[...]

ja hoor. Ik had bij t veroveren van rome de paus gedood (ja: de paus gaat vechten |:( ). De beurt erop wordt de nieuwe paus gekozen.
Maar als er geen katholieke facties en dus ook geen cardinalen meer zijn kan er toch geen nieuwe paus meer worden gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Mombasa schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Maar als er geen katholieke facties en dus ook geen cardinalen meer zijn kan er toch geen nieuwe paus meer worden gekozen?
mijn fractie is nog katholiek.
Tja, anders zal t inderdaad lastig worden.

Overigens heb ik de paus ontdekt: hij gaat gewoon zwerven over het land. Hij was nu in de buurt van marseille. Voor de grap nog eens gedood en daarna werd er weer een nieuwe paus gekozen.

[ Voor 22% gewijzigd door Quacka op 13-01-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Wat betreft de paus, ik ben momenteel het enige katholieke land, en als je de laatste stad inneemt van de papal states, dan krijgen ze geen nieuwe stad. Als je de paus ook nog eens doodmaakt, dan wordt er geen nieuwe paus gekozen, tenminste niet meteen. Er staat dan gewoon, "there is no pope at this moment". Misschien komt dat omdat jij oorlog hebt met de papal states, dat je daardoor niet zelf paus kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
170074 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:39:
Wat betreft de paus, ik ben momenteel het enige katholieke land, en als je de laatste stad inneemt van de papal states, dan krijgen ze geen nieuwe stad. Als je de paus ook nog eens doodmaakt, dan wordt er geen nieuwe paus gekozen, tenminste niet meteen. Er staat dan gewoon, "there is no pope at this moment". Misschien komt dat omdat jij oorlog hebt met de papal states, dat je daardoor niet zelf paus kan worden.
ik lever gewoon de paus, zoals altijd. En als enige katholieke natie moeten ze je na een oorlog wel weer in vrede aannemen.
Maar ik begreep niet waar die paus bleef zonder stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Mensen laat die paus nou met rust, hij hoort gewoon in Rome te zitten en niet in Timbuktu. Ik heb geleerd dat je de paus gewoon niet moet dwarszitten. Speel nu Engeland en het gaat erg gemakkelijk. Ik heb de paus echt te vriend gehouden, heb hem zelfs 5 regions gegeven die ik zelf niet wilde, heel ver bij Egypte. Speel op hard en zit in turn 120 met 40 regions.

Wel moet ik zeggen dat de paus volgens mij irritanter wordt als je de campaign op hard zet. Krijg je dubbele cease hostilities missies bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
The Mystic schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:03:
Mensen laat die paus nou met rust, hij hoort gewoon in Rome te zitten en niet in Timbuktu.
Hahaha :D

Wanneer komt het topic deel 2? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Mensen laat die paus nou met rust, hij hoort gewoon in Rome te zitten en niet in Timbuktu. Ik heb geleerd dat je de paus gewoon niet moet dwarszitten. Speel nu Engeland en het gaat erg gemakkelijk. Ik heb de paus echt te vriend gehouden, heb hem zelfs 5 regions gegeven die ik zelf niet wilde, heel ver bij Egypte. Speel op hard en zit in turn 120 met 40 regions.

Wel moet ik zeggen dat de paus volgens mij irritanter wordt als je de campaign op hard zet. Krijg je dubbele cease hostilities missies bijvoorbeeld.
Ik geef tijdens mn nieuwe potje de paus de steden die ik via crusades heb ingenomen. Dit is tot het aparte resultaat gekomen dat op het moment Rome door rebellen is veroverd. Dit komt denk ik omdat het meerendeel van de bevolking opeens Islamitisch is.

In ieder geval, het vaticaan woont nu in Jerusalem.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L3TUC3 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:50:
[...]

Ik geef tijdens mn nieuwe potje de paus de steden die ik via crusades heb ingenomen. Dit is tot het aparte resultaat gekomen dat op het moment Rome door rebellen is veroverd. Dit komt denk ik omdat het meerendeel van de bevolking opeens Islamitisch is.

In ieder geval, het vaticaan woont nu in Jerusalem.
Dat is wel droog..

Ik laat iig de paus altijd met rust. Of ik heb 6 cardinalen (met spanje) en de paus is altijd mijn homie en ik kan doen of laten wat ik wil. Of de paus vind me niet heel tof en excommuniceerd me soms. (Engeland)

Verder had ik iets heel vreemds met Frankrijk. Ik merkte dat ik op het eiland Ajaccio 4 priesters had staan, er waren daar nogal wat heretics. Maar na een aantal turns waren dit allemaal 7 - 8 "sterren" priesters. Ze hoorden allemaal allang cardinal te zijn maar waren gewone priesters! Strange... Dus ik move ze alle 4 naar land en nu worden ze pas cardinal als ze nog een "ster" omhoog gaan. Blijkbaar kan je geen cardinals op Sardinie hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dat je geen oorlog mag voeren tegen 2 landen? Dat heb ik al regelmatig gehad op het makkelijkste niveau :)

Overigens kreeg ik net de melding dat mijn pc geupgraded moet worden, toen ik een gevecht wilde spelen.
Ik had zeg maar 1000 man en Rome had nog een leger met 1800 en 1000 man (dus in totaal een gevecht tussen 3800 of meer man). Dat kan mijn 7800GT en 3800X2 processor dus kennelijk niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Anoniem: 153309 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:09:
[...]

Dat is wel droog..

Ik laat iig de paus altijd met rust. Of ik heb 6 cardinalen (met spanje) en de paus is altijd mijn homie en ik kan doen of laten wat ik wil. Of de paus vind me niet heel tof en excommuniceerd me soms. (Engeland)

Verder had ik iets heel vreemds met Frankrijk. Ik merkte dat ik op het eiland Ajaccio 4 priesters had staan, er waren daar nogal wat heretics. Maar na een aantal turns waren dit allemaal 7 - 8 "sterren" priesters. Ze hoorden allemaal allang cardinal te zijn maar waren gewone priesters! Strange... Dus ik move ze alle 4 naar land en nu worden ze pas cardinal als ze nog een "ster" omhoog gaan. Blijkbaar kan je geen cardinals op Sardinie hebben...
Haha, zoiets heb ik ook gehad, maar ze werden allen bekeerd door heretics. Had ik daar vijf heretics lopen en de stad natuurlijk druk rebelleren de hele tijd. Uiteindlijk maar mn kardinal erheen gestuurd en kont laten schoppen.

Nu net ook wat leuks gehad. Een heroic victory waarbij de generaal van de tegenstander weggerend was. Krijg hij deze leuke trait voor:

http://img.photobucket.com/albums/v678/L3TUC3/scared.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over die Kardinaals, het kan best dat er op dat ogenblik al 13 (ofzo) kardinalen zijn, dan heeft de paus er geen meer nodig, en worden ze dus niet gepromoveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, de paus is toch niet zo moeilijk. gewoon zien dat je niet geexcommuniceerd wordt. ik leef al de hele campaign (met HRE) op het randje af. gewoon zien dat je alles doet wat de paus vraagt (of ervoor zorgen dat je het niet kan uitvoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Anoniem: 145259 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:57:
Ach, de paus is toch niet zo moeilijk. gewoon zien dat je niet geexcommuniceerd wordt. ik leef al de hele campaign (met HRE) op het randje af. gewoon zien dat je alles doet wat de paus vraagt (of ervoor zorgen dat je het niet kan uitvoeren).
Heh, ik ben nu de paus zn beste vriend.

Mijn verhaal heeft nog een staartje gekregen. Ik heb besloten om Rome maar van de rebellen af e pakken en in te nemen. Daarna gelijk een bericht van de paus of ik rome wil teruggeven. Vind ik best en speel door. Komt er een venetiaans scheepje aanmeren met een paar ridders erop en die wadelen het lege Rome binnen.

Huppa, venetie in oorlog met de Paus en ook nog eens gexcommuniceerd.

Dit is mn beste potje ooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gedurende 1 battle heb ik een stuk of 10 keer op printscreen geramd van het beste Franse leger wat ik had, met oa: LANCERS. Man o man dat zijn de beste westerse cavalerie en zo ontzettend vernietigend... De Franse legers zijn naar mijn mening veruit de beste. Het waren echt vet mooie screens. Maar nu, zie ik ze nergens staan. Maak ik nu een domme fout en moet dat gewoon met paint etc of komen ze in een map die ik niet kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 153309 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:53:
Gedurende 1 battle heb ik een stuk of 10 keer op printscreen geramd van het beste Franse leger wat ik had, met oa: LANCERS. Man o man dat zijn de beste westerse cavalerie en zo ontzettend vernietigend... De Franse legers zijn naar mijn mening veruit de beste. Het waren echt vet mooie screens. Maar nu, zie ik ze nergens staan. Maak ik nu een domme fout en moet dat gewoon met paint etc of komen ze in een map die ik niet kan vinden..
Ze komen niet in een map, je moet ze saven. Gebruik volgende keer Fraps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hier net nieuwe videokaart geinstalleerd en nog niets anders gedaan dan genieten :9~ Een van deze dagen eens een paar leuke screentjes nemen :9

Spelen de meeste trouwens met een modificatie of de gewone versie? Ik heb de Lands to Conquer mod geinstalleerd omdat ik Darths formations/AI nog herinner van RTW en dat maakte een enorm verschil uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Sfinx- op 14-01-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen laat die paus nou met rust, hij hoort gewoon in Rome te zitten en niet in Timbuktu.
Het was alleen maar nieuwsgierigheid hoor O-)
Normaal houd ik de paus altijd te vriend, ik vroeg me alleen af wat er gebeurt als je met een niet-katholieke faction speelt en alle katholieke factions uitroeit.
Toen ik met Engeland speelde en alleen Rome nog niet van mij was, had ik Rome ook maar ff veroverd. Gelijk geëxcommuniceerd, maar na de siege was de paus dood en werd ik gereconciled :) , ik kon echter niet meer verder spelen want er waren geen andere factions meer over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Nu is het helemaal mooi.

http://img.photobucket.co...3/popesavassalofegypt.jpg

Nu is de paus dus een vassal van egypte!

Maffer moet het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik dacht, ga deze keer maar eens meedoen met die Kruistochten, stuur een leger op weg met de boot, denk toch dat dat het rapste gaat... na enkele turns is meer als de helft van mijn troepen gedeserteerd omdat ik zogezegd te traag vorder :( Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
L3TUC3 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:32:
Nu is het helemaal mooi.

http://img.photobucket.co...3/popesavassalofegypt.jpg

Nu is de paus dus een vassal van egypte!

Maffer moet het niet worden.
das echt idioot, inderdaad.
De paus die samen gaat met een islamitisch land... Gekker kunnen ze t niet maken....

OVerigens: heeft iemand tips hoe oorlogen met de Tumurids het makkelijkst gewonnen kunnen worden? Ik had 4 gemiddelde toplegers geformeerd (dus gewoon wat cavalry, infantery en wat archers: 4 volle legers dus met generaal...). Deze bij elkaar gezet vlak bij een paar legers van hun. Daarna met automatisch vechten gespeeld: RUIM verloren. Idioot gewoon.

Geld is het probleem niet. Ik kan bouwen wat ik wil (heb 1 miljoen aan geld), maar t moet wel slim zijn dus: anders verlies ik die oorlogen toch. Ik geloof niet dat ze snel mn citadels zullen aanvallen, althans ik zou dat dus niet snel doen. Dus of dat de oplossing is om ze te verslaan....

Ik heb overigens verder bijna de hele wereld in handen. Alleen een 4tal russische steden, een timurids-stad (hebben ze veroverd op de paus: cadeau van mij), 2 rebel-steden, 1 moorse stad en aztecen blijven over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Sfinx- schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:18:
Ik dacht, ga deze keer maar eens meedoen met die Kruistochten, stuur een leger op weg met de boot, denk toch dat dat het rapste gaat... na enkele turns is meer als de helft van mijn troepen gedeserteerd omdat ik zogezegd te traag vorder :( Wat doe ik verkeerd?
Je moet elke beurt dichterbij komen. Dus terugtrekken, wachten in steden of iets dergelijks mag niet.
Ga je bijvoorbeeld vanaf parijs mee doen aan een crusade en je gaat eerst richting de atlantische oceaan om daar in een boot te gaan: Dat mag niet. Dan raak je dus de helft van je leger kwijt.
Een beetje oneerlijk is het wel: ik vind het zelfs een fout.
Ik had een leger geformeerd in een crusade. Op de helft kwam ik een kasteel tegen, dus wilde mijn leger na wat verliezen eerder even een beetje laten genezen: Dat mocht dus niet. Dit terwijl het er wel voor zorgt dat ik die crusade makkelijker win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Quacka schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:27:
[...]

Je moet elke beurt dichterbij komen.
Dus als je maar vooruit gaat (dichterbij komt bij elke turn) mag je er zo lang over doen als er voor staat zonder dat je troepen vaarwel zwaaien onderweg :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
We Are Borg schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:48:
[...]
Dus als je maar vooruit gaat (dichterbij komt bij elke turn) mag je er zo lang over doen als er voor staat zonder dat je troepen vaarwel zwaaien onderweg :) ?
Volgens mij wel :)
Ik heb het nog nooit extra langzaam geprobeerd.

Ik zal t een keer uitproberen met een crusade. Steeds een ministukje dichterbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik ben alleszinds heel dat leger kwijtgeraakt op die manier, en mijn generaal op de koop toe vermoord 8)7 Eerste en dus ook laatste keer dat ik zo'n crusade probeer |:(
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.