Het Grote Medieval 2: Total War Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.460 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Kaap schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:47:
[...]

Ik speel V1.1 maar heb geen mods draaien. Wel heb ik die ene txt file geedit om 2 turns / jaar te hebben en alle archeryunits hebben meer ammo. Verder niets.
Dat van 2 turns per jaar is in de Shaba Wangy mod ook zover ik weet. Maar wat bedoel je met meer ammo? Je kunt toch in je .cfg file instellen "unlimited ammo"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
kvdd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:02:
[...]

Dat van 2 turns per jaar is in de Shaba Wangy mod ook zover ik weet. Maar wat bedoel je met meer ammo? Je kunt toch in je .cfg file instellen "unlimited ammo"? :)
Sommige mensen willen geen unlimited ammo maar wel wat meer dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
kvdd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:02:
[...]

Die file die ik edit hoef ik geen mod voor te draaien. Die .cfg file voor unlimited ammo moet je als mod draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Kaap schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:05:
[...]

Die file die ik edit hoef ik geen mod voor te draaien. Die .cfg file voor unlimited ammo moet je als mod draaien.
Edit je descr_strat.txt? En hoe dan wel als ik vragen mag?

* kvdd is altijd bereid wat te leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 03:31:
Je kunt dat alleen doen als je nog bezig bent met het deployen van je units, du niet op enter of start battle drukken. Danzie je bij special een ander icoontje dan dat je gewend bent.
ok ty ik snap het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unlimited ammo is voor mij echt overbodig aangezien het altijd wel tot knokken komt voordat de ammo op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:16:
unlimited ammo is voor mij echt overbodig aangezien het altijd wel tot knokken komt voordat de ammo op is.
erg herkenbaar 8)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nu ik 1.1 heb geinstalleerd die Shaba Wangie mod er over heen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy klere je weet dat je te lang Medieval 2 hebt gespeeld wanneer je op GoT probeert te scrollen door de muis naar de bovenzijde van het scherm te schuiven 8)7 absoluut waar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:49:
Kan ik nu ik 1.1 heb geinstalleerd die Shaba Wangie mod er over heen gooien?
Jep, geen probleem, heb ik gisteren gedaan.

Kijk hier maar eens: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=72471

[ Voor 13% gewijzigd door Mach op 24-12-2006 10:09 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:10:
Holy klere je weet dat je te lang Medieval 2 hebt gespeeld wanneer je op GoT probeert te scrollen door de muis naar de bovenzijde van het scherm te schuiven 8)7 absoluut waar :X
:D

Nu ik vakantie heb zit ik langer Medieval 2 te spelen dan dat mijn vader werkt (fulltime baan :P dus 40 uur per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29
:/ Ik speel medieval niet meer, Wii gekocht met Zelda, ik heb de PC amper nog aan gehad deze week. Deze game was al verslavend en dat samen met een Guild Wars verslaving heb je het heel druk maar nu ook Zelda ineens. Zal in de vakantie ff de SP update en het spel met de nieuwe patch ff proberen want ik heb er niet meer naar gekeken sinds 2 weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook.
maar wat vinden jullie persoonlijk de leukste units en de beste factions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leukste faction : Venice offline en Spain online
Leukste unit : Moeilijk te zeggen alles heeft voor en nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Leukste faction: Geen idee, ik speel nu met de Engelsen, die staan mij wel aan. Ik heb hiervoor nog even met Venetië en Frankrijk gespeeld, die beide wel tegen vielen.
Leukste unit: Archers: Er gaat niks boven een regen van vuurpijlen die brandende lijken tot gevolgd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

Shabbaman

Got love?

Ik heb m2:tw maar weer aan de kant gelegd. Ik ga maar weer civ4 spelen, dat is tenminste niet zo ongeloofelijk traag. En ik heb nog een BI save liggen als de mongolen, misschien dat ik maar weer eens wat ga plunderen ofzo _/-\o_

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
De leukste unit vind ik toch zeker wel de (Retinue) Longbowmen. Kunnen stakes plaatsen (heel handig om achter je poort te zetten wanneer je stad aangevallen wordt en ze een battering ram hebben), heel handig tegen cavalry. Ook zijn ze echt gewoon moordend met hun bow en maaien ze een heel leger in no time tegen de vlakte. Ook zien ze er natuurlijk echt wreed uit :). Die English Knights zijn trouwens ook erg vet, een goede charge daarmee en je loopt zo 100 man dood (van de vijand dan).

edit: venetie vond ik trouwens ECHT saai :| De units die ze hebben vind ik sucken, en die muziek in de campaign map ook. England 2 pwn d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 25-12-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:20:
ik heb het ook.
maar wat vinden jullie persoonlijk de leukste units en de beste factions?
Beste faction: geen idee, ik heb tot nu toe alleen een campagne met Engeland gespeeld (en even met Spanje, maar dat liep niet lekker). Engeland is op zich wel relaxed.
Leukste units: Trebuchets! Flying cows rule }:O Verder zijn de longbowmen en hun sharpened stakes heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips voor het verslaan van de mongoolse invasie, of mongoolse legers wat dat betreft? Ik heb hun aanvankelijke eerste aanval weten te ontwijken mbv diplomacy waarna ze Egypte hebben aangevallen en uitgemoord. Hierna hebben ze een alliance met de Turken gesloten en vallen ze mijn 2 settlements in het heilige land (Damascus en Aleppo) continu lastig met hun 6+ sterren generaals en volle (geen upkeep :( ) stacks. Met andere woorden, ik zit in de tang tussen de Turken, die ik in principe wel kan hebben, en de Mongolen die echt veel beter zijn, zeker in open veld battles.

Ik had 3 steden daar, maar Antioch heb ik cadeau gedaan aan de paus. Eerst helemaal gestript voor het geld, daarna een diplomaat bij de papal states als kado laten aanbieden. In een klap perfect relations waarna ik ook maar om een crusade heb gevraagd op een mongoolse stad. Zo kunnen de Paus en andere katholieke naties me in ieder geval een beetje helpen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel archers+spearmen in je stad.
En zorg voor ballista/cannon towers.
Gelukkig zijn de mongols nog niet gearriveerd in mijn campaign :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een x-aantal turns een leger opgebouwd (lees ben vanaf vanmorgen bezig), Siege gelegd, versterkingen bijna aangekomen als 2e leger. Haha laatste stronghold van Spanje/Portugal op het Iberisch schiereiland, dit wordt een gruwelijke battle en hopelijk een belangrijke stap naar de eindoverwinning! Druk end turn......veranderd mijn complete 20-units primaire leger opeens in Rebel |:( |:( |:( grrRRRRrrrrrr. Ooooooooh wat ben ik p****d!

Fijne dagen verder (moest dit echt even kwijt)

ps mijn 2e leger is nu op de vlucht voor mijn in Rebel veranderde leger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:56:
Net een x-aantal turns een leger opgebouwd (lees ben vanaf vanmorgen bezig), Siege gelegd, versterkingen bijna aangekomen als 2e leger. Haha laatste stronghold van Spanje/Portugal op het Iberisch schiereiland, dit wordt een gruwelijke battle en hopelijk een belangrijke stap naar de eindoverwinning! Druk end turn......veranderd mijn complete 20-units primaire leger opeens in Rebel |:( |:( |:( grrRRRRrrrrrr. Ooooooooh wat ben ik p****d!

Fijne dagen verder (moest dit echt even kwijt)

ps mijn 2e leger is nu op de vlucht voor mijn in Rebel veranderde leger.....
Is je leger gebribed ofzo? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij zo'n groot leger doe je toch wel een generaal erbij hé! :/
Toch.. Toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:54:
Iemand tips voor het verslaan van de mongoolse invasie, of mongoolse legers wat dat betreft? Ik heb hun aanvankelijke eerste aanval weten te ontwijken mbv diplomacy waarna ze Egypte hebben aangevallen en uitgemoord. Hierna hebben ze een alliance met de Turken gesloten en vallen ze mijn 2 settlements in het heilige land (Damascus en Aleppo) continu lastig met hun 6+ sterren generaals en volle (geen upkeep :( ) stacks. Met andere woorden, ik zit in de tang tussen de Turken, die ik in principe wel kan hebben, en de Mongolen die echt veel beter zijn, zeker in open veld battles.

Ik had 3 steden daar, maar Antioch heb ik cadeau gedaan aan de paus. Eerst helemaal gestript voor het geld, daarna een diplomaat bij de papal states als kado laten aanbieden. In een klap perfect relations waarna ik ook maar om een crusade heb gevraagd op een mongoolse stad. Zo kunnen de Paus en andere katholieke naties me in ieder geval een beetje helpen. :*)
Ik had de 1e legers van de mongolen weg gekregen met een stel assasins, maar na de 2e golf mongolen had ik er genoeg van.
Ik ben terug gegaan naar een saved game van ver daarvoor (mijn economie was ook zo'n beetje kapot doordat ik teveel geld in het oosten kwijt raakte). Toen heb ik in een paar beurten settlements geruild met andere landen, zodat ik steden dichterbij mijn hoofdstad kreeg.
Het grappige is ook dat ik dan dus een paar steden erbij heb en de andere landen hun nieuwe steden binnen enkele beurten weer verliezen (teveel onrust).
Dus mijn grootste tegenstanders worden kleiner en ik groter.

Mijn grootste probleem is nu de vrede: Iedereen is vriendelijk tegen mij. Zelfs allerlei dingen slopen bij de milanezen mag gewoon. Behalve wat kleine oorlogjes tegen rebel-steden en wat egyptische steden (heb na het verpatsen van mijn steden nog wat legers in die buurt), is het rustig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
hahaha.. zeker een generaal met weinig loyalty. Heb ik ook een paar keer gehad dat ze opeens in rebels veranderden. Zulke gasten gebruiken als goede legerunits en niet als legercommandanten.

Ik speel nu overigens met de Turken, na de patch. Ik moet zeggen dat ik niet geheel tevreden ben met de patch maar het is wel een stap in de goede richting. De Turken spelen wel fijn moet ik zeggen. Het is net alsof je met de Mongolen speelt. De units zijn vergelijkbaar, zoals de naffatun en de ottoman infantery. Dat soort units ben ik ook tegengekomen bij de Mongolen, en stond toen versteld van hun uithoudingsvermogen tegen de cavalerie units. Ze hielden gewoon een aanval tegen van mijn generaal en twee andere feudal knight units, vervolgens werd ik met een tegenaanval van de Mongoolse cavalerie in de pan gehakt. Ik herinner me goed dat ik erg blij was dat mijn ervaren generaal kon vluchten. De ottoman infantery (archers) hebben namelijk een verdediging van 10+, en kunnen dus goed terugvechten. De Mongolen hebben soms meerdere van deze units maar dan allemaal vol geexperienced.

In mijn huidige spel hebben de Mongolen net vaste grond gekregen na heel veel turns gewoon wat rondgehangen te hebben (bug). De stad grens direct aan de mijne. Ik heb alleen wel een erg grote en sterke leger om die gasten tegen te houden. Tot nu toe blijven ze echter vredig tegenover mij en willen ze volgens mij eerst de Russen afmaken.

Wat ik vaak doe bij siege battles is helemaal terugtrekken naar mijn town center. Dus alle units naar de town center terugtrekken en dan daar op hen wachten. Vaak stormen ze dan op je spearman af en omsingel ik ze met mijn infanterie de ik in u vorm daar opstel. Ik pas dit strategie vaak toe wanneer mijn leger kleiner is dan die vand e aanvallende leger en wanneer de aanvallende leger artillery heeft. Het heeft namelijk vind ik weinig zin om om op de muren te blijven staan als alle muren gatenkaas worden gemaakt. Achter de muren wachten is ook geen optie vaak, zeker niet tegen de mongolen, want je units zijn vaak te ver verspreid en raken na enkele charges van de cavalerie direct in paniek en kun je niks meer terugdoen. Ook is de ruimte achter de muren beperkt waardoor je vaak een gebied maar met een unit moet verdedigen. Nou goed vaak is terugtrekken naar de town center dus een goede tactiek in de steden. Op het veld durf ik al niet tegen ze te vechten, die units zijn gewoon te ervaren om ze direct te confronteren. Nieuw gerecruteerde Mongolen units zijn niet zo moeilijk, die kun je gewoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:01:
Bij zo'n groot leger doe je toch wel een generaal erbij hé! :/
Toch.. Toch?!
Ja maar die bastard liep over. Hij zei dat ik had moeten aanvallen "We should have shown them our force" en niet wachten op versterkingen. Maar hij is al uit de weg geruimd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Laatst online: 16:52
Wat kan ik met die dingen doen op me campaign map, die wijn enzo? heeft dat ook nog een functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Je kan er een merchant op zetten, die genereerd dan florijnen, maar ik weet ook niet hoeveel nut dat heeft, want bij mij komt het niet boven de 15 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Mombasa schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:13:
Je kan er een merchant op zetten, die genereerd dan florijnen, maar ik weet ook niet hoeveel nut dat heeft, want bij mij komt het niet boven de 15 uit.
Het heeft na de patch wel nut, je kunt bij sommige resources 500 florijnen per turn verdienen, naarmate je merchant beter wordt. In ieder geval wel bij de resources in Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sarcastro, kijk een paar paginas terug, daar heb ik uitgelegd hoe je daar gehakt van kunt maken. Truc is gewoon om hun slechte AI zo sterk mogelijk uit te buiten, en ten volle gebruik te maken van je torens.
(Je moet nu wel units bij je torens hebben staan, anders schieten die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hey ik heb een vraag, ik heb deze game namelijk laatst in Duitsland gekocht, maar de game is zelf Duits, maar ik kan hem niet in het engels installeren. Kan iemand me helpen of uitleggen of een link geven naar een patch ofzo die het spel in het engels kan laten installeren?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:31:
[...]

Hoe bedoel je?
Die Mongolen afmaken is trouwens zo moeilijk niet, zorg dat je een citadel met zo'n 5 units van uw beste inf en cav. Dan ook nog 4 units archers/peasant.

---**--- Muur 1. (---= muur en **=poort) Zet 1 unit op de eerste --- en 1 unit op de 2de ---.
---**--- Muur 2. Zet 1 unit op **.
... |
...*
...*
...|
--- Muur 3 (laatste). Zet één unit op --- (best archers hierzo).
Dat is een goed plan alleen heb ik heb dus geen citadel. Verder heb ik ook weinig goede units in de stad, en degene die ik heb zijn niet helemaal meer lentefris.

Maar ik heb het op een iets andere manier opgelost. In mijn spel moment wordt Aleppo (Castle, 2e upgrade met Cannon Towers) aangevallen door 2 full stacks in 2 turns waarvan ik net de eerste heb gehad.

Het mongoolse leger kwam met 961 man, de free upkeep 3 zilveren chevron units. 3 Family members, ~8 units mongol infantry, 4 units heavy archers en nog wat heavy lancers.
Mijn leger bestond uit 3 units gehavende knights hospitaler, 1 unit heavy swordman, 3 units gehavende dismounted knights, 1 unit yeoman archers, 1 gehavende unit longbow archers, 1unit militia spearmen, 1 bombard met 9 man, 1 prut unit cav archers en 3 heavy cavalery units. Iets van 600 man in totaal.

Wat ik gedaan heb is stakes geplaatst achter de main gate, spearmen achter de de stakes en alle cav achter de spearman. Allemaal op guard zodat als ze gingen vechten op hun plek bleven en niet door de stakes gaan lopen. Na de stakes geplaatst te hebben liepen de archers de muur op om de aankomende troepen te beschieten. Alle heavy infantery op de muren, voor de ladders en towers.

De mongolen vielen aan met 2 ladders, 2 siege towers en 4 battering rams. Mijn cannon defences vernielden gelukkig de siege towers en niet de battering ram. Op de muren kon ik de mongol infantery de baas, die in melee helemaal niet zo goed zijn. De iron gate werd vernield, alle cavalery van de mongolen stroomde ernaar toe (fuik) en lopen met zijn allen in de stakes, de overlevenden werden opgevangen door spearmen (1 unit militia en 1 unit crusader) welke ondersteund werden door charges van de cavalry erachter. Met als gevolg dat de mongolen niet door de poort voorbij de stakes geraakten, generaal dood, moraal naar beneden. 2 units heavy cavalery uit een zijpoort (niet door de stakes, dat werkt niet zo goed) naar buiten gestuurd om de routers uit te moorden.

921 kills van de 961 man, 3 generaals met 7 sterren dood, 220 losses van de 600iets, heroic victory :) .

Alleen nu staat er nog zo'n leger voor de poort zonder dat ik meer units in de stad kon krijgen of nieuwe recruits kon maken dus ik ben bang dat dit trucje me nog een keer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:09
Welke file moet ik nu editen, en hoe moet ik dit bestand editen, zodat ik unlimited ammo krijg? die turns heb ik al wel gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Iemand hier die me kan vertellen welke files ik moet editten voor meer rebels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ADMK schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 10:36:
Iemand hier die me kan vertellen welke files ik moet editten voor meer rebels?
waarom wil je meer rebels??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
meer battles en generaaltjes met veel sterretjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Kan iemand mij kort uitleggen waarom iedereen files edit voor die turns? dat snap ik even niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
vinpower schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:21:
Kan iemand mij kort uitleggen waarom iedereen files edit voor die turns? dat snap ik even niet
Heb ik ook gedaan, maar k weet ook niet waarom TBH :P Ik merk iig geen verschil, alleen dat ik 1 seizoen winter heb en 1 seizoen zomer... Mischien worden je generals etc minder snel oud oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders is je campaign zo voorbij, gaan je priesters ed zo snel dood.
=> Sarcastro Je hebt geluk gehad dat ze allemaal via gate binnen zijn gekomen. In het vervolg beter je stakes in de straten erachter zetten, want anders wordt je gewoon geflanked langs de gaten in de muur (als ze siege units hebben).
En idd, als je stakes hebt wordt het allemaal "ietsje" makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan er echt niet tegen als ik een kasteel/stad moet verdedigen.. siegewapens van de tegenstanders krijg ik nooit kapot, met hoeveel man ik er ook op sta te schieten.. meestal ga ik gewoon met mn hele leger naar buiten, dan krijg je tenminste een beetje een lekkere veldslag!

ik ben trouwens vandaag begonnen met Sicilie, en die bevallen me heel erg goed. Engeland was wel relaxed, maar op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in. Milan en Venetie vind ik klote liggen, midden in europa, en je start daarmee zonder kastelen, heel iritant.

Maar Sicilie is echt relaxed. Goede mix van units. Je kunt het kasteel op Sicilie zelf al snel upgraden, en daar een hoop units maken. Dan kun je ze over zee snel transporteren. Ik heb nu de hele Italiaanse laars in bezit (m.u.v. Rome) Genua en Milaan ingenomen, en heb nu de helft van Afrika in bezit, nu aan het knokken in Marokko. Gaat echt lekker, het proberen waard als je op zoek bent naar een goede faction (uitspelen is niet moeilijk met Venice of Milan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat zijn hun sterke en zwakke punten dan, hebben ze een beetje goede archers en cavalry? Of is het net als Venetië alleen maar van die boeren met harken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel niet graag met facties die rond Italië liggen, dan heb je constant gezeik van de paus, en als je ge-excommuniceerd wordt heb je direct een paar uberstacks papal guard aan je poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:18:
Ik speel niet graag met facties die rond Italië liggen, dan heb je constant gezeik van de paus, en als je ge-excommuniceerd wordt heb je direct een paar uberstacks papal guard aan je poorten.
Dát heb ik nog niet gehad, ik speelde een tijdje terug Venetië, en ik moet zeggen dat het best speelde. De spearman units zijn nmlk erg goede units bij de Venetianen. Ze zijn relatief goedkoop, en volstaan goed, zeker in de early periode. Verder heb ik toen geen ruzie gehad met mn buren, was ik de Paus' grote vriend met hoogste aantal kruisjes -1 ;) en heb toen enkel dikke oorlog met mn rechter-onder-buren gehad, de Byzantine Faction oid. (Gespeeld op Hard/Hard)
Die viel telkens mijn steden aan, maar niet met erg grote legers, was meer irritant dan gevaarlijk voor me :)

Ben nu weer Engeland, omdat ik die toch echt heel fijn vind spelen, ben ook helemaal hyper van de Longbows!! :D Doe altijd >= 6 units Longbows, echt super, een dikke pijlen regen op de aanstormende infanterie.. aarg aarg, moraal omlaag.. enz enz. :) _/-\o_ HEERLIJK _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door kvdd op 27-12-2006 14:37 . Reden: Typo's&toevoegingen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de Grand Campaign met England uitgespeeld, maar ik speel nog lekker door om de wereld te veroveren! >:) Een paar dagen geleden had ik al 44 steden en moest ik alleen nog Jeruzalem veroveren, dat in handen was van de Mongolen. Ik had zelf heel West-Europa (behalve het Iberisch Schiereiland en Rome) en een deel van Oost-Europa in handen, de Mongolen hadden inmiddels heel Turkije, de Balkan de rest van Oost-Europa en Egypte veroverd en waren mijn nieuwe buurman geworden. Aangezien ik toch in oorlog met ze zou geraken, heb ik maar gelijk een paar stacks vanuit Oost-Europa laten doorstoten om de Mongolen onder de voet te lopen :) Inmiddels heb ik de hele Balkan, Griekenland, de rest van Oost-Europa, Turkije en de steden rond Jeruzalem op de Mongolen veroverd, die aan het begin van mijn blitzkrieg ook al last hadden van de Timurids. Die hadden zich gevestigd in Antioch, maar omdat ik die niet als buurman wilde heb ik daar 5 volle stacks op af gestuurd. De Timurids zijn inmiddels weer een horde, en aangezien ze geen nieuwe units meer kunnen recruiten ben ik ze aan het afmaken met mijn 5 stacks >:) Mwoehahahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu met Frankrijk, en ik heb een "mission" gekregen van de Paus. Er staat:
"You Should have to stop sending your hostile troops against our fallow Christians. Cease your hostilities against Milan blablabla"
weet iemand wat ik hiermee moet? Er staat dat ik 7 turns de tijd heb. Moet ik dan 7 turns helemaal geen aanval doen op Milan? 8)7

-James

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 22:09

DataCopy

Dum vita est spes est

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:29:
Ik speel nu met Frankrijk, en ik heb een "mission" gekregen van de Paus. Er staat:

[...]

weet iemand wat ik hiermee moet? Er staat dat ik 7 turns de tijd heb. Moet ik dan 7 turns helemaal geen aanval doen op Milan? 8)7

-James
Hmmmm, ik denk dat hij bedoeld dat je de rest van deze thread eens moet lezen >:)

Maar even zonder dollen, ja dat bedoeld ie.... verdedigen mag wel, aanvallen niet. Wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten! ;)

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
hoe kunnen jullie die andere naties spelen zoals de turken en mongolen:O ik kan alleen frankrijg, spanje, venice, en engeland, roman empire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
vinpower schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:18:
hoe kunnen jullie die andere naties spelen zoals de turken en mongolen:O ik kan alleen frankrijg, spanje, venice, en engeland, roman empire!
Moet je eerst unlocken door ze in een eerdere campaign te vernietigen op de campaign map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Wat ik nu de laatste tijd merk (ik ben nu vrij dicht bij de overwinning, moet enkelt jeruzalem terug veroveren) is dat mijn leger niet meer doet wat ik zeg.
Bijv daarstraks in een gevecht in een stad: Ik zeg dat een groep van 4 units een straat in moet. Wat gebeurt er? De groep draait zich om en verlaat de stad 8)7
Ik moest ze 1 voor 1 aanklikken en weer op weg naar die straat sturen. Erg dom.
Of later in het gevecht: 3 andere units staan aan het begin van een straat. Ik zeg dat ze naar het eind moeten lopen. Ondertussen ga ik naar een andere plek van het gevecht. Kijk ik later, zie ik dat ze de straat uitgelopen zijn en op weg zijn naar een heel ander gedeelte van de stad :? ...

Hebben meer mensen zoiets gehad? En weet iemand of de update dit verhelpt (ik wil de update pas installeren nadat ik mn spel heb afgemaakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
leuk spel , overgens weer 3dsmax en photoshop uit de mouw trekken voor nieuwe skeletons en nieuwe armors enzo , www.twcenter.com :)

onder andere geholpen met verschillende projecten want de Vanilla ( standaard installatie van ROME/MEDI ) ziet er gewoon niet uit :D

geen gloss helemaal niks beetje jmmr maar ach we kunnen bij medi ook weer 42 provincies extra incharte dus das mooi afrika en azie erbij , want de factions voor azie zijn der al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Ik heb een vaag probleem, Ik heb vandaag medieval 2 gekocht en geinstaleert, ik krijg de foutmelding Please insert right dvd als ik probeer te spelen. Dvd 1 zit er toch zeker in... weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
darkadon schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:32:
Ik heb een vaag probleem, Ik heb vandaag medieval 2 gekocht en geinstaleert, ik krijg de foutmelding Please insert right dvd als ik probeer te spelen. Dvd 1 zit er toch zeker in... weet iemand wat ik hier aan kan doen?
deinstalleren en opnieuw installeren.
Heb je toevallig meerder dvd-spelers/branders? Anders eens de andere proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Quacka schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:45:
[...]

deinstalleren en opnieuw installeren.
Heb je toevallig meerder dvd-spelers/branders? Anders eens de andere proberen.
dankje wel heb een crack geinstaleert nu werkt het, ik breng de dvd's dinsdag wel even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
darkadon schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:56:
[...]

dankje wel heb een crack geinstaleert nu werkt het, ik breng de dvd's dinsdag wel even terug.
terugbrengen?
Dan had je het net zo goed kunnen downloaden.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
srry is .net :)

best of the best te krijgen kwa graphics nieuwe skeletons nieuwe maps nieuwe addons alles :)
uitleg hoe je zelf kan skinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:58:
leuk spel , overgens weer 3dsmax en photoshop uit de mouw trekken voor nieuwe skeletons en nieuwe armors enzo , www.twcenter.com :)

onder andere geholpen met verschillende projecten want de Vanilla ( standaard installatie van ROME/MEDI ) ziet er gewoon niet uit :D

geen gloss helemaal niks beetje jmmr maar ach we kunnen bij medi ook weer 42 provincies extra incharte dus das mooi afrika en azie erbij , want de factions voor azie zijn der al :D
Wat bedoel je precies met die laatste zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Quacka schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:00:
[...]

terugbrengen?
Dan had je het net zo goed kunnen downloaden.... :X
als iets kapot is dan breng ik het terug jij niet? De dvd word ook niet gepakt op een andere pc, wel instaleren maar niet spelen. Dus ff een nieuw set dvds halen dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 09:14:
Ik heb alle landen vrij en heb gekozen voor schotland, england had ik met 143 turns afgerond en dat
was te makkelijk. Schotland is wat moeilijker maar niet echt. Ik moet zeggen dat ik het niet moeilijk vind qua spel ,had dit ook met Rome dus ik hoop de de AI wat beter wordt met een patch.
ik moet wel zeggen dat toen ik met een zooi highlander een aanval deed in het bos, dat de
tegenpartij zijn paarden net in de flanken had gezet, kwam er net op tijd achter. Dit gedeelte
is aardig. Helaas sturen ze de generalswel vaak vooruit (dom).

Ik zag nog wat vragen ! O-)

Dit spel draait idd ook op windows vista, instaleer eerst wel directX9.c :+

En mochten mensen zijn met het multimedia toetsenbord (microsoft), door
dat het spel steeds terugspring naar een savepoint of naar versneld spelen en
shortlist, installeerdan de nieuwst driver van je toetsenbord, werkte bij mij perfekt !

UPDATE : SINDS WEEK 52 ook VISTA drivers voor microsoft toetsenbord

Je moet eerst een grote campagne uitspelen, 45 landen en jeruzalem dan speel
je alle landen vrij en kun je ook kiezen voor schotland etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
darkadon schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:56:
[...]

als iets kapot is dan breng ik het terug jij niet? De dvd word ook niet gepakt op een andere pc, wel instaleren maar niet spelen. Dus ff een nieuw set dvds halen dinsdag :)
vervangen is iets anders dan terugbrengen, ik begreep dat je t ging terugbrengen :X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Quacka schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:49:
Wat ik nu de laatste tijd merk (ik ben nu vrij dicht bij de overwinning, moet enkelt jeruzalem terug veroveren) is dat mijn leger niet meer doet wat ik zeg.
Bijv daarstraks in een gevecht in een stad: Ik zeg dat een groep van 4 units een straat in moet. Wat gebeurt er? De groep draait zich om en verlaat de stad 8)7
Ik moest ze 1 voor 1 aanklikken en weer op weg naar die straat sturen. Erg dom.
Of later in het gevecht: 3 andere units staan aan het begin van een straat. Ik zeg dat ze naar het eind moeten lopen. Ondertussen ga ik naar een andere plek van het gevecht. Kijk ik later, zie ik dat ze de straat uitgelopen zijn en op weg zijn naar een heel ander gedeelte van de stad :? ...

Hebben meer mensen zoiets gehad? En weet iemand of de update dit verhelpt (ik wil de update pas installeren nadat ik mn spel heb afgemaakt)?
In de notes van de patch staat dat de navigatie door een stad is verbeterd. Kortom, patch installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op zondag 31 december 2006 @ 21:09:
In de notes van de patch staat dat de navigatie door een stad is verbeterd. Kortom, patch installeren :)
Een grapje ofzo? Ik heb het vandaag nog meegemaakt. IK stond met 2 unit cavalery aan de muur van een kleine stad. op het eind van de straat stond er een unit archers die ik wou aanvallen. Wat doen die snuggere jongens? Willen helemaal rondlopen via het plein |:( dat echt overduidelijk een omweg was. Ook waren daar mijn spearman aan het vechten tegen andere spearman dus was dat niet echt zo gezond geweest voor de paardjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:43:
[...]

Wat bedoel je precies met die laatste zin?
wat ik bedoel is dat wij op twcenter addons maken en de kaarten zelf uitbreiden :)
want bv neem ROME TOTAL WAR , kon je geen night battle toch ?

alleen met die barberion invesian , zat gewoon in de ROME TOTAL WAR ook al maar nooit geactiveerd
en dat kon je dus zelf ontlokken

en wat ik bedoel met gloss is je armour de grond lucht en bijstander reflecteerd ;)
dat is glosss

en bedoel er is zelfs een mod gemaakt door een griek dat de romeinen latijns praten inplaats van engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De patch zou de passieve AI verhelpen, maar dat is blijkbaar niet echt gelukt :X wat overigens tot leuke situaties leidt:
Na verovering van de complete wereldkaart (inclusief Rome >:) ) met Engeland, ben ik een nieuwe campagne begonnen met Rusland, en heb van tevoren de patch geïnstalleerd. Inmiddels ben ik in oorlog met Polen, en op een gegeven moment werd mijn leger aangevallen door een Pools leger. De mijne bestond uit 3 units horse archers, 2x Boyar Sons (mounted javelinmen), 5x spearmen, 1x heavy cav en een generaal. De Polen hadden 2x horse archers, 2x light cav, 1 generaal, 5x spearmen. Verder hadden ze reinforcements (1 generaal en 1x peasants), maar die kwamen van achteren dus zodra ze waren gearriveerd had ik ze al in de pan gehakt >:) Vervolgens stuur ik mijn horse archers op het andere leger af, dat lekker blijft staan midden op de map zodat hun horse archers het tegen de mijne opnemen. Een charge van hun light cavalry zorgde ervoor dat een van mijn units veel casualties opliep, er bleef nog maar 1 mannetje over. Na dit voorval blijft het hele leger echter de rest van de battle passief staan. Die ene horse archer heeft vervolgens in z'n eentje bijna een hele unit vijandelijke horse archers gemold :D (van 60 naar 14 man, toen was de time limit voorbij, hij had nog ammo over :) ). Dat ene mannetje heeft in de hele battle 9 experience opgedaan _/-\o_ Aan het eind was echter een casualty gehealed, toen had ik 2 horse archers met 4 experience :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel spanje ,behalve op een portugees stadje in het noorden, zodra ik deze heb ingenomen en ik moet kiezen wat ik wil ,plunderen of gewoon innemen dan crasht die hele M2 .

Ook bij een verlaten stad nadat je in de rug bent aangevallen en je de kasteelheer en zijn vriendjes hebt afgemaakt en ik loop daarna vrolijk dat kasteel binnen dan crasht het spel ook spontaan.
iemand een oplossing of is dit nog steeds een bug.

Persoonlijk ben ik echt beu van M2 met allerlei kleine crashes. begint nu wel vervelend te worden.

Goed nu heb ik eventjes een andere stad ingenomen en dat ging goed, nu dus weer Portugal aanvallen en ja hoor stad ingenomen en na je keuze hoe je de boel wil plunderen crash. Is Portugal heilig?? _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
probleem :'(

een van mijn kastelen wordt aangevallen, en ik ben zwaar in de minderheid.
wanhopig begin ik de strijd, en constateer dat de vijand (fransen) maar 1 ram en 1 setje ladders heeft.

de strijd begint. mijn kasteel-torens zetten de ram in de fik. mijn kasteelhek blijft dus dicht.

nu is dat setje ladders wel tot mijn muren gekomen, en heb ik de bijhorende infanterie afgemaakt. de fransen hebben nu al hun infanterie de ladders opgestuurd behalve 1 groepje archers.

nu hebben de fransen dus alleen hun archers nog, en 4/5 groepen cavalery, waar dus niks mee gedaan kan worden. je zou zeggen dat ze opgeven.. maar nee, ze blijven gewoon staan :'(

iemand een idee? want heb hem al een kwartier op 3x snelheiud staan, maar er gebeurt helemaal niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battle time limit aanzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat je de battle tijdslimiet aan hebt staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
niet dus :(

maar ondertussen heb ik wel gewonnen :) .

heel goed gebruikt gemaakt van de kasteeltorens, door heel veel de units te lokken, en daarna weer te schuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Mmm ik denk dat ik de game toch ga omruilen. Leuk spel maar hij hangt zo vaak vast heb het op 2 pc's geprobeerd. En ook bij een maat van me. Ik werd aangevallen en elke keer als ik de battle won crashte de game en krijg ik allemaal errors. Alles opnieuw geherinstalleerd. Savings weg gegooid omdat ik bij elke saving bij een gevecht uitkwam waar de game crashte als ik won. Lekker als ik net 20 landen bij elkaar heb gesprokkeld . Dit alles met de nieuwste patch. Nu net kreeg ik weer een dikke error, Ik speel de game, sluit hem even af om me te gaan douchen. Kom terug kan ik geen save games meer loaden. Omdat de grafische opties die ik gekozen heb te hoog zijn? Ik heb niets verandert. Nu heb ik alles op het laagste staan en lukt het nog niet. Lekkere game meer bugs op me scherm dan units :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Totaal geen problemen met de game alles op high alles aan geen gezeur niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
gisteren had ik t ook. Twee grote legers van denemarken vielen me aan. Ik won uiteindelijk (met meer slachtoffers dan me lief was..). En daarna kreeg ik het scherm wat ik met mn gevangenen wilde doen. Ik druk op executeren en daarna blijft het scherm stil staan... Na 10 minuten maar het laatste spel weer geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Geweldig spel! Ik ben nu met spanje bezig en heb spanje veroverd, de helft van frankrijk en ga zo de papel states aanvallen!! >:) Maar welke mod raden jullie me aan? ik weet bij goed niet welke nou goed is of niet. Dit is me eerste total war serie die ik speel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
vinpower schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:05:
Geweldig spel! Ik ben nu met spanje bezig en heb spanje veroverd, de helft van frankrijk en ga zo de papel states aanvallen!! >:) Maar welke mod raden jullie me aan? ik weet bij goed niet welke nou goed is of niet. Dit is me eerste total war serie die ik speel!
Als je een mod installeerd istie meestal niet savegame compatible :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
vinpower schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:05:
ik zou de paus niet aanvallen: je schijnt ze niet te kunnen verslaan: ze krijgen weer nieuwe steden van andere katholieke landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Quacka schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:35:
[...]

ik zou de paus niet aanvallen: je schijnt ze niet te kunnen verslaan: ze krijgen weer nieuwe steden van andere katholieke landen.
Behalve dat, de rest van de katholieke wereld krijg je ook over je heen (als die er nog is tenminste O-) )

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Quacka schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:41:
gisteren had ik t ook. Twee grote legers van denemarken vielen me aan. Ik won uiteindelijk (met meer slachtoffers dan me lief was..). En daarna kreeg ik het scherm wat ik met mn gevangenen wilde doen. Ik druk op executeren en daarna blijft het scherm stil staan... Na 10 minuten maar het laatste spel weer geladen.
Yup daar had ik het over, Dat heb ik een paar keer gehad. Heb de game nu omgeruild voor battlefield 2142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
darkadon schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:22:
[...]

Yup daar had ik het over, Dat heb ik een paar keer gehad. Heb de game nu omgeruild voor battlefield 2142
Och ik heb heel veel gevechten gehad en maar zelden had ik dit probleem.
Gisteren dus toevallig en ik dacht nog een keer, een poosje geleden.

Ik vind dat wel meevallen. Bij een hoop andere spellen heb ik ook wel eens een crash gehad.
Zolang het maar niet zo erg is als bij Railroads!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb het spel nu een uurtje of 4 gespeeld, en het valt me op dat het eigenlijk exact hetzelfde is als Rome: Total War, op een paar nieuwe units na. Het lijkt tot nu toe meer een foute expansion daarop dan een heel nieuw spel.

Verder zijn de graphics erg slecht! Ik hoop op een patch die het grafische gedeelte verbetert, want wanneer ik alles nu op high(est) zet, draait het spel in battles zeer slecht, terwijl het er niet eens geweldig uitziet; ik moet nu alles op medium zetten en nog is het netaan speelbaar. En dat terwijl de unit scale op standaard staat, dus 40-75 soldaten per unit.

Verder heb ik het spel al een keer zien hangen, net na een gevecht, voordat het 'victory'-scherm had moeten komen.

En er werd eens een stad van mij aangevallen waar ik slechts een unit met 23 heavy cavalry had zitten (een onervaren generaal met zijn bodyguards) en een unit met 60 spearmen; en een wooden wall om m'n dorp. Ik koos ervoor om het gevecht zelf te spelen, wie weet wat er nog te redden valt, maar na 5 minuten deden de 6 units (spearmen en infantry) van de aanvaller nog niks. Toen ging ik met m'n paardjes maar telkens naar buiten rennen, om zodoende telkens één unit van de vijand achter me aan te krijgen, tot vlak voor de poort, daar werden ze beschoten vanuit m'n torens, en renden ze weer terug. Toen de tijd op was had ik zo 80% van hun leger uitgeroeid, en had ik een clear victory. En de battering ram die ze hadden stond nog onaangeroerd op het veld...

En tijdens wat grotere gevechten in het open veld zullen idle spearmen van de vijand zich ook nóóit hergroeperen wanneer je met een cavalry-unit om ze heen trekt om ze in wedge-formatie van achteren aan te vallen. En zo vallen me nog wel meer minpuntjes aan de (op medium staande) AI op.

Verder wel een leuk spel.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Zojuist een leuke mod ontdekt, te gebruiken met patch M2TW v1.1!

Wat heeft het allemaal?

[lap-tekst-warning]
The Amerial Wars Beta 1.1 has been released.

The Amerial Wars is a fantasy mod that is currently in beta stages. Development roadmap:
Version 1.0 will have completed gameplay changes.
Version 2.0 will have completed map changes.
Version 3.0 will be a complete total conversion.

I sought to make each individual city more important, each siege meaningful, every conquest count.
- Cities are the major drivers behind economies, building them and owning them is more important. (reduced sacking rates)
- Castles are eliminated, giving cities important military units.
- The Map is now much bigger, making cities important features in the landscape (Spurius)
- Character travel time has stayed the same (unlike Spurius' edit), making traveling to each city and taking it much more difficult and much more worthwhile
- Each city now simply has more "stuff" in it due to faster build rates making each one that much more important.
- Plagues can now destroy entire cities, Giving you more ways to feel the pain.

I sought to make the countryside just as meaningful as there is now a lot more of it
- Farms are more important, increased growth and money.
- Devastation hurts. Watch out for your countryside.
- Taxes reduced. Farms and trade are the growers of cash.

I sought to make the game be about TOTAL WAR. Big impressive, set-piece battles are the order of the day
- Much cheaper units. Upkeep is minuscule, recruitment costs are now very small! Expect to face HUGE Armies.
- 0-turn recruitment. All units, as many as you want are recruited the very next turn! No more waiting, enabling factions to quickly raise impressive armies.
- Bigger map and same campaign travel speeds means there is more campaign map maneuvering. No more blitzkrieg, more Napoleon style pre-battle positioning.
- AI will only attack you when it is ready.
- AI WILL attack you when it benefits them to attack you, this is NOT a diplomacy mod, this is a WAR mod.
[/lap-tekst-warning]

De 'echte' versie komt er dus nog aan, in mijn ogen een hak-mep mod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de 1.1 patch al geinstalleerd? Die maakt de passieve AI een heel stuk minder, zeker bij sieges. De "lok" truc met cavalery werkt overigens ook als je een siege wil breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Maar wat is de missie van campaign eigenlijk? De hele wereld veroveren? en dat in 220turns? lol

Maar wat is een beetje een goede mod? Waar die turns enzo zijn veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

vinpower schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:25:
Maar wat is de missie van campaign eigenlijk? De hele wereld veroveren? en dat in 220turns? lol

Maar wat is een beetje een goede mod? Waar die turns enzo zijn veranderd?
Dat staat erbij wanneer je een campaign start ;)

De small campaign van England is bijvoorbeeld om de Fransen, Schotten en Ieren (uit m'n hoofd) te vernietigen, en om 15 provincies bezet te hebben. Bij de large campaign komen hier nog 25 provincies en nog een tweetal factions bij.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Code
Je zou kunnen beginnen met de patch 1.1 te installeren...
Je zou al je drivers (graphics en sound) up te daten.
Je zou eens je systeem specs kunnen posten.

@Quacka en nog iemand anders
M2TW heeft zo'n "feature" die ervoor zorgt dat als je jouw mannen in een linie opsteld tegenover de andere dat je op eender welke unit in die linie kan klikken en al je mannen vallen al hun mannen aan. Probleem is dat als je 2 units of meer tegelijk orders geeft, M2TW dit activeerd. Met als resultaat dat je mannen helemaal niet doen wat je vraagt.
Oplossing: Pauzeer, en geef ze 1 voor 1 de order.
Tip: Als je ze gewoon bevel geeft te lopen heb je hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

@Quacka

Eerst alle katholieke landen vernietigen dus...

[ Voor 23% gewijzigd door Mombasa op 02-01-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Ik had eens een keer gehad dat Frankrijk als allie de oorlog verklaarde aan mij als Engeland... en hoe? Door een kasteel van mij wat met 1000 man vol zat aan te vallen met 1 unit... de koning van Frankrijk die heel erg ervaren was. 8)7 8)7 8)7

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel geen mods, raak ik alleen maar van in de war met online spelen :P
Spelen jullie veel online? En zijn er hier ook clanners?
Ikzelf verheug me erg de aankomende toernooien (twpl, cwb, ccs).
Lekker trainen en dan voor de eer van je clan strijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Net rap even zitten zoeken naar de config file om wat dingetjes in te stellen zoals ik bij RTW ook deed, namelijk banners weg, minimale interface, unit selection ringetjes weg enzo... maar kvind de file dus niet, iemand die me rap kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Sfinx- schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:32:
Net rap even zitten zoeken naar de config file om wat dingetjes in te stellen zoals ik bij RTW ook deed, namelijk banners weg, minimale interface, unit selection ringetjes weg enzo... maar kvind de file dus niet, iemand die me rap kan helpen? :)
Het is een .cfg file, in je Medievall II Total War map, de naam weet ik niet precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hmz, ondertussen al gevonden :)

Heb me dus ondertussen de volledige versie aangeschaft en ineens ook de patch geinstalleerd... of het nu daar aan ligt of aan iets anders weet ik niet maar ik heb de indruk dat hij veel vlotter loopt, kan m'n grafische instellingen bijna allemaal op hoog zetten en FPS blijft redelijk. Graphics zijn weer om van te snoepen :9~

Nog maar net bezig en voorlopig niet echt klachten over AI maar dat komt nog wel zeker :P Ineens maar begonnen op het moeilijkste niveau, met Engeland om traditioneel te blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Sorry voor de dubbelpost maar dit wou ik toch even vertellen... zoals net gezegd speel ik dus op het moeilijkste niveau en dat valt wel wat tegen qua economie in het begin, maar ik heb al grotere uitdagingen gehad in RTR ;) Alles hing zowat af van mijn toch wel zeer gewaagde missie om Brugge te veroveren, waar er een troepenmacht zat die weliswaar iets minder groot was als de mijne maar met veel betere upgrades en betere eigenschappen.

Ik stond toen al in het rood en een nieuwe stad veroveren met goede economie was dus mijn laatste hoop om m'n campagne nog te redden.

Met een onmiddelijke siege aanval was Brugge onmogelijk in te nemen (heb ik geprobeerd) dus dan maar verhongeren. Komt op de laatste dag van het beleg ineens mijn gebuur (Zweden dacht ik) mijn sieging army aanvallen met een ongeveer gelijk opgaande troepenmacht. Die battle gelukkig vrij gemakkelijk gewonnen, uiteraard net daarna vallen de rebellen uit Brugge me aan, altijd leuk want dan heb je dus geen tijd om op het gemak je troepen te plaatsen.

Heeft bloed, zweet en tranen gekocht maar uiteindelijk heb ik Brugge ingenomen, dankzij mijn longbowmen, en enorm veel micromanagement op open terrein waarbij ik telkens waves van aanvallen deed met mijn cavalerie, ondertussen de pikemen weglokken en schieten op al wat beweegt uit de achterhoede.

Ok, missie geslaagd, volgende turn mooi terug positief. Zie ik daar ineens terug een monster-leger van Zweden tevoorschijn komen, duidelijk onderweg naar Brugge. Snel snel via het kanaal (per schip) nog wat luttele reinforcements kunnen inbrengen en de turn erop was ik al besieged. Weer reinforcements laten komen die er net buiten stonden, zo'n 3 bataljons billmen.

Toen ze aanvielen was ik er van overtuigd dat het nooit zou lukken, ik zwaar in de minderheid en mijn reservetroepen zouden nooit op tijd zijn. Zwaar bestookt vanaf de kantelen, geen enkele toren ofzo in brand :( Dan breekt mijn poort open en stormen ze binnen. Ik doe wanhoopsaanval met wat er nog overschoot van cavalerie en mijn generaal op kop. My lucky day want in die ene aanval dood ik hun generaal 8) Met doodsgevaar voor die van mij nogmaals achteruit en chargen (krijg ondertussen advice om mijn generaal zo rap mogelijk uit de line of fire te halen, *klik weg* ), en ineens slaan ze allen op de vlucht. Heb niet eens mijn reservetroepen nodig gehad, en bij deze dus mijn eerste heroic victory:

Afbeeldingslocatie: http://www.scoutsbeveren.be/stuff/m2tw/firstheroic_thumb.jpg

Die 2 eerste eenheden stonden achter de poort, dappere jongens maar er schieten er niet veel meer over >:) Groep 2 stond op de kantelen om de zware eenheden van de ladders en torens tegen te houden, toch zo lang mogelijk, het keerpunt kwam net op tijd of ik was m'n kantelen kwijt.

Generaal met 3 experience points gestegen :+

Hopelijk was het ook voor jullie aangenaam om te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hey Sfinx, werk je eigenlijk mee met Medieval Total Realism? Of ben je helemaal gestopt? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
anandus schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:57:
Hey Sfinx, werk je eigenlijk mee met Medieval Total Realism? Of ben je helemaal gestopt? :)
Voorlopig niet nee, maar ik heb wel al gedacht om nog eens contact op te nemen na de examens. Wou ook eerst zien of het wel draaide op m'n pctje... we zien wel. De chief developer was een vrij goede maat van me maar de laatste maanden heb ik hem niet echt meer gesproken. Laatste keer was hij nogal vaag over de vorderingen van M2TR, maar nu ga'k nog wel eens wat rondpoken ;)

Edit: forum access heb ik precies ook nog :P Echter bitter weinig activiteit te bespeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Sfinx- op 03-01-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Sfinx, ik zie dat je je menu's hebt aangepast, doe je dat in die cfg file, of gebruik je een mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Vroeger moest je dat via de config file doen (in RTW), nu kan je dat ook bij opties... Battle opties ofzo denkik, kan je kiezen tussen gewone of minimale interface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Sfinx- schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:41:
Vroeger moest je dat via de config file doen (in RTW), nu kan je dat ook bij opties... Battle opties ofzo denkik, kan je kiezen tussen gewone of minimale interface :)
aah een mede twcenter member ;)

RTR was echt perfect , in combinatie met Darth

ik heb bij het Troy Total War team gezeten
en onderandere het 1 en ander zelf geskinned samen met webbrid

hoop voor Medieval het zelfde gaat gebeuren hoop skins addons andere moves etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer je een man of the hour krijgt. Ik heb iets van 20x een heroic victory gehad en daarvan misschien 5x zo'n extra unit gekregen. En daarnaast misschien nog een stuk of 5x met automatische battle. Wanneer krijg je die nou precies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:08:
Weet iemand wanneer je een man of the hour krijgt. Ik heb iets van 20x een heroic victory gehad en daarvan misschien 5x zo'n extra unit gekregen. En daarnaast misschien nog een stuk of 5x met automatische battle. Wanneer krijg je die nou precies???
Had je een cavelery eenheid in dat leger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ben nog steeds zwaar aan het wroeten om mijn inkomsten positief te houden... ondertussen met al mijn buren in de clinch en de Paus moet ook niks meer van mij weten :+ Eens benieuwd hoelang ik dit nog volhou.

Wel al serieus zitten vloeken trouwens, had ik een leuke 7 sterrengeneraal, jong en ambitieus, aan het hoofd van een deftig leger... wordt hij ineens opgehangen door een inquisiteur. Denk dat ik begin te snappen waarom je de paus te vriend moet houden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
heb het spel al uitgespeeld met Milan als faction :)

ga nu maar is spelen met de egyptians of met spain kijk wel :D
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.