Het Grote Medieval 2: Total War Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.459 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:15:
[...]

Nou, ik had het voor met scotland (speelde met england). ALs ik die faction hier met m'n leger wou aanvallen kwam er een popup met: als je dit doet word je excommuniceerd (of hoe ge het ook schrijft), wil je doorgaan? Dan val ik Edingbrough aan, pak de stad, faction dood en probleem opgelost :9
Of je saboteert alles wat happiness maakt in die stad, wacht tot het rebellen zijn en pak dan die stad.
Schotland zal waarschijnlijk proberen een stad terug te pakken, en verdedigen mag gewoon. Dus exit Schotland en niet geëxcommuniceerd :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah heel leuk, maar in dit stadium van het spel heb ik wel nog geen assassins :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:43:
jah heel leuk, maar in dit stadium van het spel heb ik wel nog geen assassins :(
Hoerenhuis neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
anandus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:17:
[...]
Of je saboteert alles wat happiness maakt in die stad, wacht tot het rebellen zijn en pak dan die stad.
Schotland zal waarschijnlijk proberen een stad terug te pakken, en verdedigen mag gewoon. Dus exit Schotland en niet geëxcommuniceerd :)
Het probleem is dat de pope in de gate heeft als een van zn heilige landen een ander heilig land vanalles saboteerd... mijn ervaring dan :)

Daar gaan je kruisjes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kvdd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:28:
[...]

Het probleem is dat de pope in de gate heeft als een van zn heilige landen een ander heilig land vanalles saboteerd... mijn ervaring dan :)

Daar gaan je kruisjes O-)
Zolang je van de kerken afblijft niet, volgens mij, hoor :)

Kerken slopen is idd vragen om moeilijkheden.
Postius schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:36:
Ik weet niet hoor ik heb altijd alle kerken gesloopt met assisns(makkelijke doelwitten xD) en is het idee van een assasin niet dat ie het sneaky doet? De paus in ieder geval nog nooit horen klagen :)
Dan heb je geluk gehad :P

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 08-12-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik weet niet hoor ik heb altijd alle kerken gesloopt met assisns(makkelijke doelwitten xD) en is het idee van een assasin niet dat ie het sneaky doet? De paus in ieder geval nog nooit horen klagen :)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Postius schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:36:
die klaagt ook niet meer als je in de kerkenban zit >:)

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Daar heb ik als braaf christen maar 1 keer gezeten, en toen was het ook nog door mijn eigen paus. Maar goed 2 beurten later had ik Rome xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
anandus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:34:
[...]
Zolang je van de kerken afblijft niet, volgens mij, hoor :)

Kerken slopen is idd vragen om moeilijkheden.
Daar heb je idd gelijk mee ;)

Kga Rome pakken, kben de paus wel zat nu! :9

Ik ben nu Engeland, de units die ik nu heb vind ik wel heel erg mooi, de late infanterie zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door kvdd op 08-12-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zie je eigenlijk dat iemand niet meer geexcommuniceerd is door de Pope?

@anandus: je moet wle nog eerst een hoerenhuis kunnen bouwen he ;) Maar goed, deze problemen zijn van de baan, heb lang genoeg gespeeld vandaag :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:39:
Hoe zie je eigenlijk dat iemand niet meer geexcommuniceerd is door de Pope?
Bij de Pope-meter mouse-overen over het geëxcommuniceerde landje, als-ie nog steeds excommunicated is, dan zie je het daar staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat het er expliciet bij (geexcommuniceerd) of is het zoiets van: ik heb nog liever de hel dan u? (ik had zoiets zien staan bij het land in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:28:
staat het er expliciet bij (geexcommuniceerd) of is het zoiets van: ik heb nog liever de hel dan u? (ik had zoiets zien staan bij het land in kwestie.
Nee, staat er expliciet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:17:
[...]
Ik heb die tactiek al bij meerdere steden geprobeerd, maar altijd zonder resultaat :( Dan zet ik meerdere spionnen in de stad om voor extra unrest te zorgen, ik sloop alle happiness-gebouwen. Dan zie ik dat public order soms tot 0% zakt, maar een beurt later is alles gerepareerd en is er niets aan de hand. Zelfs als mijn slachtoffer rood staat en niets meer kan repareren, wordt de stad in kwestie nog steeds niet door de rebellen overgenomen :/ Dan besluit ik meestal gewoon om de stad met geweld in te nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het ook niet helemaal hoe ze dat allemaal zo snel fixen. Wat ik het raarste vind van alles is dat als je iemand die bankroet is een gul bod doet met geld voor map information dat die het wegwuift. WSnap ik toch echt niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Naja ik heb NET gedeelte 1 van de grand campaign uitgespeeld. Wat een lange zit was dit zeg. In beurt 205 had ik 45 gebieden en Jeruzalem. Maar wat ik hier effe kwijt wil is dat ik dit bereikt hebt door nogal veel oorlog te voeren (en constant ook!). De bovenstaande 15 replies met hun bijbehorende tactieken en adviezen lijken me erg leuk maar denk niet dat dat snel genoeg gaat. Gewoon in elke stad een priester trainen en een paar kathedralen erbij voor invloed.

Wat ik echt kwijt wil; Niet zo huiverig voor de paus. Die gaat vind ik persoonlijk best snel weer dood. In de tussentijd dat je eruit ligt kan je "gratis" uitbreiden. Tegen de tijd dat je bij Rome bent, ben je als het goed is groot genoeg om flinke weerstand te bieden indien nodig en heb je ook flink invloed met je kardinalen. Tot slot: Als je het berichtje krijgt van "excommunication" betekend dat niet 100% zeker dat je eruit geflikkert wordt. Meestal ga je eerst een paar kruisjes omlaag! (dus al staat er "excommunication bij, hoeft niet per se!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:23:
Wat ik het raarste vind van alles is dat als je iemand die bankroet is een gul bod doet met geld voor map information dat die het wegwuift. WSnap ik toch echt niet hoor
Heb het nog gekker gelezen: faction die nog maar 1 stad over heeft en jij met grote legers voor de deur. Doe je de faction een aanbod om voor een hoop geld (wat jij dus geeft!) geen oorlog meer te voeren, krijg je nog steeds een middelvinger. Patch zou dit als het goeds is moeten fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom geef je die nou geld? Gooi er je legertje asap tegenaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:02:
[...]

Ik heb die tactiek al bij meerdere steden geprobeerd, maar altijd zonder resultaat :( Dan zet ik meerdere spionnen in de stad om voor extra unrest te zorgen, ik sloop alle happiness-gebouwen. Dan zie ik dat public order soms tot 0% zakt, maar een beurt later is alles gerepareerd en is er niets aan de hand. Zelfs als mijn slachtoffer rood staat en niets meer kan repareren, wordt de stad in kwestie nog steeds niet door de rebellen overgenomen :/ Dan besluit ik meestal gewoon om de stad met geweld in te nemen >:)
Het werkt natuurlijk alleen bij (zeer) grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 08:32:
waarom geef je die nou geld? Gooi er je legertje asap tegenaan!
Puur om aan te geven dat de AI rammelt. Als een fraction nog maar 1 stad over heeft, en jij staat met een leger voor de deur EN een enorme zak geld en vraagt om vrede, dan moet die fraction dat met beide handen aangrijpen om te zorgen dat hij overleeft. Tuurlijk wals je er zo met je leger overheen, maar het ging dus om de AI die niet erg slim onderhandeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ach als dat nou het enige was, je zou nog kunnen zeggen dat ze trots en eigenwijs zijn en niet met jou willen onderhandelen :p

Maar voor de rest lijkt de AI ook nergens op imo. Op de campaign map lopen ze wat dwaas heen en weer, af en toe verbreken ze eens een alliance en vallen ze zonder aanleiding aan terwijl je 10x zoveel troepen hebt etc. Ook op de battle map komen ze niet veel verder dan ctr-A + klik op de dichtstbijzijnde eenheid van jou, tactieken doen ze blijkbaar niet aan helaas.

Om nog maar niet te beginnen over kleinere irritante dingen die nu al zo lang blijven zitten in Total War, zoals troepen die tegen elkaar lopen/blijven hangen etc, vooral irritant bij achtervolgingen als je de tegenstander helemaal wil uitroeien >:) Het idee voor de verandering van de cavalerie charge vind ik op zich nog niet eens zo slecht (troepen in min of meer een formatie en dan een aanloop) maar het komt wat te nauw aan imo, er hoeft maar te gebeuren zoals de infanterie waar je precies in formatie op af stormt die 3 mm opzij loopt, cavalerie trekt al zijn zwaarden en vervolgens stoppen ze na het eerste vijandelijke mannetje met lopen :O

Beetje jammer eigenlijk, dat soort dingen gingen mij na een tijdje wel irriteren terwijl het spel voor de rest wel veel potentie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Er zijn nog maar weinig computergames waar je kunt spreken van een fatsoenlijke AI. Kennelijk is het moeilijker dan we denken. Verder vermaak ik me kostelijk met medieval 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die charges zijn inderdaad wel vreemd, ik zet mijn cavalerie altijd in perfecte formatie voor de charge, en laat ze dan aanvallen. Het is erg zelden dat die dan een echte charge doen, is wel erg spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Volgens mij gaan ze dat fixen in de patch heb ik gelezen. Die overigens wel erg lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik erg vind is dat toch wel die archery bug. IK vaak voor dat mijn achers blijven schieten op een unit ook al klik ik op een andere unit. Dat is pas fustreren als ze zo ammo verkwisten op 3 soldier terwijl er een grote groep opeengeplakte units staat te wachten een paar salvo's pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Poepoe, die Mongols die moet je toch wel echt vrezen hoor :X .

Ik had langs de grens van rusland een stuk op 10 legers (volle!!!, met 20 groepen erin), en die had ik allemaal in forten gezet. Vervolgens komen die Mongols, met 15 legers met allemaal uber-soldaten en paarden die je verdediging zo omver werpen, en allemaal een General met bijna het max aantal sterren voor alles.

Keer op keer werd mijn giga leger in de pan gehakt door hun paarden, dat terwijl ik nog zulke mooie strategieen had en regens van brandende pijlen op ze afschoot. Inmiddels heb ik Moscow ingenomen, maar nu komen ze gewoon weer vrolijk met nieuw gebouwde legers op me af.

De AI is inderdaad erg slecht en dat vind ik toch wel erg zonde. Bij 3 op de 4 battles blijven ze gewoon staan en doen ze niets terwijl ik hun mannetjes neerschiet met archers, net alsof ze staan te slapen :? .

Er zit verder inderdaad totaal geen logica in wat ze doen, en wat ik ook heel jammer vind is dat mannetjes soms vast zitten in een gebouw (in een Citadel), net terwijl je aan het winnen bent, en je dus maar op Exit moet klikken en de battle verliest.

Maargoed, het is verder een heel mooi spel, en ik wacht dan ook op de patch die hopelijk alles fixt (wanneer komt de patch uit??).
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:51:
Wat ik erg vind is dat toch wel die archery bug. IK vaak voor dat mijn achers blijven schieten op een unit ook al klik ik op een andere unit. Dat is pas fustreren als ze zo ammo verkwisten op 3 soldier terwijl er een grote groep opeengeplakte units staat te wachten een paar salvo's pijlen.
Ja inderdaad :S. Meestal klik ik dan op 'Disable fire at will' en geef ik ze dan een nieuwe order, dan werkt het meestal wel redelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 10-12-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
leonpwner1 schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:51:
Ja inderdaad :S. Meestal klik ik dan op 'Disable fire at will' en geef ik ze dan een nieuwe order, dan werkt het meestal wel redelijk.
En tussen 'disable' ook nog even op 'stop orders', en dan de nieuwe order.
Maar irritant is het wel. Het ergste is dat het ook al in Rome zat. Je zou toch zeggen dat ze dan inmiddels wel een oplossing hebben....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit verder inderdaad totaal geen logica in wat ze doen, en wat ik ook heel jammer vind is dat mannetjes soms vast zitten in een gebouw (in een Citadel), net terwijl je aan het winnen bent, en je dus maar op Exit moet klikken en de battle verliest.
Hoe bedoel je?
Die Mongolen afmaken is trouwens zo moeilijk niet, zorg dat je een citadel met zo'n 5 units van uw beste inf en cav. Dan ook nog 4 units archers/peasant.

---**--- Muur 1. (---= muur en **=poort) Zet 1 unit op de eerste --- en 1 unit op de 2de ---.
---**--- Muur 2. Zet 1 unit op **.
... |
...*
...*
...|
--- Muur 3 (laatste). Zet één unit op --- (best archers hierzo).

Bij de eerste muur zijn de mongolen meestal 10% kwijt door je torens. Bij de 2de is dat al 30%-50%.
Als ze al door de laatste komen, is dat misschien 60%-70%. Die laatste 30% is niet zo moeilijk. Gewoon infanterie of in blok, of in een halve cirkel achter je poort. Cavalerie in halve cirkel erachter. Als ze binnenstormen, even wachten, tot je units achteruit beginnen te gaan, dan al je cavalerie eropafsturen. Als je geluk hebt is hun generaal al dood door je torens en vluchten ze snel.

Essentieel = Ballista towers. Zorg er ook dat ze niet, eens ze de eerste muur overgenomen hebben, je muren opklimmen en via de muren naar je 2de en 3de muren lopen. Eén unit dismounted knights is meestal genoeg om ze te onderscheppen.

Adjust as you see fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:51:
Met m.b.t. archers en andere missile units loop ik soms tegen het probleem aan dat mijn eenheden i.p.v. netjes op afstand te blijven, als gekken de vijand gaan bestormen alsof het melee eenheden zijn... 8)7 Onnodig om te zeggen dat het dan snel voorbij is...

Ik heb verder gemerkt dat het wel heel erg gemakkelijk is om met 3 of 4 eenheden ruiters je enemy general te bestormen zonder dat de vijand het in de gaten heeft. Een 2/3 overwicht van de vijand is dan erg snel omgebogen naar een 2/3 voordeel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:51:
Been there, done that, didn't work :(

edit
vraagje: hoe kan je eigenlijk squalor wegwerken of verminderen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede stadhouders, stad altijd snel upgraden, als het te erg wordt even laten rebelleren en terug nemen (sack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:19:
Goede stadhouders, stad altijd snel upgraden, als het te erg wordt even laten rebelleren en terug nemen (sack).
Meestal komt bij mij de plaag langs, en die lost het probleem netjes op. Er gaan een boel mensen dood, maarja die knuffelen zich binnen de kortste tijd weer omhoog. In de tussentijd met wat spionnen de ziekte over vijandelijke steden versprijden :)

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:19:
aanvulling: Zorg ervoor dat je hoofdstad goed centraal in je rijk ligt. Dus niet Dublin als hoofdstad als je rijk al steden op de balkan heeft...
Is trouwens ook goed voor de economie. (althans in Rome was dat zo, ik heb het hier nog niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb nog een wallpapertje gemaakt van het spel, als je hem wilt hebben mag je hem kopieren, of publiceren, maakt niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.leon.stoner.nl/medieval2wall2small.png

[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 11-12-2006 15:37 . Reden: thumbnail gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal waar, merchants leveren meer geld op als capital verder weg is, zijdehandelaars in constantinopel verdienen 500 als Zagreb capital is, en 700 als Venetië dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Quacka schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:22:
[...]

aanvulling: Zorg ervoor dat je hoofdstad goed centraal in je rijk ligt. Dus niet Dublin als hoofdstad als je rijk al steden op de balkan heeft...
Is trouwens ook goed voor de economie. (althans in Rome was dat zo, ik heb het hier nog niet getest)
Klopt ja, London was mijn hoofdstad, maar inmiddels zoveel peopletjes de pan in gehakt dat het middenpunt zo'n beetje richting de Balkan ligt... :)

Wat duurt het trouwens godsgruwelijk lang voordat ze eindelijk eens die patch uitbrengen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Darth Malak schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:55:
[...]
Wat duurt het trouwens godsgruwelijk lang voordat ze eindelijk eens die patch uitbrengen... :(
Is er al een release datum bekend? Ik hoop toch wel dat ze het niet als EA games doen; een patch 3 weken oid later uitbrengen dan de officieel geplande datum, en vervolgens niets nieuws laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou een day 1 patch worden :/
maarja hopenlijk fixen ze heel veel bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

leonpwner1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:43:
[...]

Is er al een release datum bekend? Ik hoop toch wel dat ze het niet als EA games doen; een patch 3 weken oid later uitbrengen dan de officieel geplande datum, en vervolgens niets nieuws laten horen.
Volgens mij hadden ze al aangekondigd dat hij weken geleden uit zou komen. Maar zoals gebruikelijk wordt deze termijn weer ruimschoots overschreden... Meer te lezen hier:

http://www.totalwarblog.com/

Worden we ook niet veel wijzer van aangezien dit bericht al van bijna 2 weken geleden dateert.

Maar ja, beter een goede patch dan de ellende zoals bij Neverwinter Nights 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:44:
het zou een day 1 patch worden :/
maarja hopenlijk fixen ze heel veel bugs
Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk meer op zit te wachten vanwegen de hopelijk nieuwe features die ze gaan implementeren... Hopelijk is het ook mogelijk om upgrades te doen van units zonder eerst weer allemaal nieuwe te moeten bouwen. Maar de bugs/features threads op hun fora zijn imiddels zo gigantisch lang dat ik weinig zin heb om ze allemaal door te nemen. En dan nog, is het maar de vraag wat ze er daadwerkelijk aan doen. Gezien het feit dat ze er zo lang over doen moeten er toch wel de nodige veranderingen in zitten.

Verder zitten er bugs in de horsemen units maar verder valt het me nog niet erg op... Misschien omdat het wel aardig gaat met mijn empire zo... :z

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 11-12-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik loop hem atm weer even (5 uur 8)7 ) te spelen, en ik heb nog wel wat dingen waar ik me zwaar aan erger:

- Ik geef 2 groepen units een order om mijn fort binnen te wandelen en wat mannetjes neer te knallen maar ze lopen gewoon een beetje elkaar omver te rennen en na 10 minuten staan ze eigenlijk nog steeds op dezelfde plek

- Met 4 groepen horse archers een heel leger in de pan gehakt zonder losses, maar tijdens het chasen van de vluchtende units schieten die sukkels hun eigen mannetjes neer, waardoor ik uiteindelijk 30 losses heb (allemaal door me eigen units gekilled 8)7 ), en dat terwijl ik ze een beetje uit elkaar liet lopen (loose formation).

- Die Mongols BLIJVEN maar aanvallen, en ik begin me nu heel hard af te vragen of ze in die stad een paar clone-machines hebben staan ofzo :?

Overigens heb ik het spel nu uitgespeeld met Venice, ergens in turn 170 ofzo :). Ik had even geen zin meer dus heb ik heel Engeland maar opgekocht voor 5.000.000 Florins. Daarna heb ik op Continue campaign geklikt, want ik wilde die Azteken etc wel even meemaken. De Nurimirids (heten ze zo???) Zijn ook net aangekomen in de buurt van Jeruzalem, dus dat is ook weer geweldig, 2 gigantische oorlogen, op 2 grote fronten 8)7 . Inmiddels lopen door heel Rusland legers van mij EN van de Mongols, en het is nu 1 grote slachtpartij daar.

Die stomme Denen hebben de Alliance weer verbroken, dus ik mag op kosten van de paus weer eventjes deurwaardertje spelen bij hun steden >:) .

Nou, wat ik verder nog kwijt wil in dit lange saai verhaal is dat ik die Longbowmen archers en die Javelinman echt geweldig vind, die mannetjes zijn echt sterk :-O.

............................

[ Voor 0% gewijzigd door Avalaxy op 11-12-2006 20:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat ik je wallpaper wel leuk vind , ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag het meest storend ooit meegemaakt in die hele spel.
De eerste keer was ik een stad aan het aanvallen. Met reinforcements had ik 2x zoveel manschappen als de verdedigers (1600 tegen 800). omdat dat wat veel is klik ik het vakje van de AI zodat de computer er iets nutigs mee doet. Rarara, wat deed de vernieuwende AI? Mooi netjes blijven staan waar ze begonnen zijn en na 10 of een kwartier heel even mijn kant opkomen, daarbij moest wel 40 man dood omdat ze mooi braaf naast die torens blijven lopen die wat pijlen naar hun kop gooide. Eind goed al goed, met m'n missle's de tegenstander genoeg schade kunne toebrengen om de overwinning binnen te halen.
Dan de 2x keer (beurt of 2 later).
Mijn stad wordt aangevallen. Ik had alleen maar wat town spearman (of town militia spearman, tis alleszin iets slecht maar wel het beste wat ik kan maken in de cities) en archers en daarom had ik er een hoop dismounted feudel knight als reinforcements gestuurt. Toen de battle begon zag ik dat ik een goede keuze gemaakt had om die knights te sturen. De tegenstanders had van die militia units waar m'n knights appelmoes van maken. Maarja, ik wist niet zeker of ik alle units van de reinforcements direct kon besturen, als je ze 1 per 1 krijgt heb je er eigenlijk ook niks aan, had ik maar het vakje van de AI aangevinkt. In de veronderstelling dat dat vorige incident maar een bugje was (ik had het daarvoor ook al eens een battle gedaan met AI reinforcements en toen ging het zeer goed). Maar hey, spearmans worden platgelopen (door o.m. peasants 8)7) en in die reinforcements zat nog altijd niet veel beweging. Uiteindelijk heb ik simpelweg de battle gestopt toen die vijand op de plaza stond en die AI reinforcements nog altijd buiten de muren stonden te wachten. Welja wachten was het ook niet echt, het was eerder iets van afgeslacht te worden. In de resultaten na de battle bleek dus dat van de 290 (iets meer) er maar liefst 107 dood waren.

Nou zeg, was er geen revolutionaire AI in dit spel? Deze AI wordt geklopt door een peuter die dement, autistisch, etc. is.
Het ergst van al was eigenlijk nog een siege van Denmark. De computer had 2 siegetowers gemaakt en maar liefst 6 battlerams. Wat doet de computer dan? Dropt al die battlerams en valt met die 2 siegetowers aan. Nog geen minuut later is de eerste siegetower al aan het fikken. Resultaat: 1300 man die door 1 siegetower de muur moet bestormen 8)7. Natuurlijk had ik al mijn melee units op de muur gezet en als wat door die siegetower kwam hielt het nog geen minuut uit op de muur. De statistieken van het gevecht: 700 doden en 300 gevangenen, de rest is met al routend ontsnapt aan zijn graf. Geleden verliezen: 100 man. Wat een overweldigende overwinning door een meesterlijke tactiek toe te passen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

leonpwner1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:42:
- Met 4 groepen horse archers een heel leger in de pan gehakt zonder losses, maar tijdens het chasen van de vluchtende units schieten die sukkels hun eigen mannetjes neer, waardoor ik uiteindelijk 30 losses heb (allemaal door me eigen units gekilled 8)7 ), en dat terwijl ik ze een beetje uit elkaar liet lopen (loose formation).
Dit vind ik nog wel verklaarbaar. Achter mensen aanrennen op het paard en dan ook nog stabiel kunnen zitten om te schieten is lastig. Imo gewoon geen goede units om vluchtende soldaten mee achterna te gaan. Maar goed, zou ook bug kunnen zijn, het is maar hoe je het ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind die eerlijk gezegd veel te sterk. Alleen met cavalry kan je ze echt lekker in de pan hakken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon alt-clicken om die te volgen, gebruiken ze hun zwaardjes. Ook irritant is dat je niet kan kiezen wat je torens aanvallen => sally met generaal, ballista towers schieten op vijand, maar raken mijn units. Generaal dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooo foute boel mensen. Ik was met Egypte begonnen en dat is een fijn rijk. Ik was echt stinkend rijk (270K ofzo) en ik kreeg 1 keer wat kruislegers van denemarken (2!), milan en The Holy Roman Empire op mijn dak maar die vermorzelde ik al snel. Ik wist dat de Mongolen zouden komen en dat ze sterk waren. Dus ik ging als een aap legers maken en mijn economie daalden tot een goede 120K. Nu staan de gevreesde mongolen er met 11 tieten goede legers.In Aleppo heb ik een leger van alleen infanterie en archers, verder, 1 leger van 12 bataljons cavalarie om ze steeds aan te vallen (heeft absoluut geen zin) en 2 normale legers gecombineerd + in Antioch een leger van militia's. En ik vraag me af, HOE WIN IK DIT?!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
* anandus O+ 'M'

Dat eeuwige gesleep was ik echt beu :P
Probleem is dat ik nu té snel 'm', ipv retrainen, maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had ik zonet:

Vijandelijk leger stond op de berg, maar no way dat ik hem kon aanvallen omdat ik de berg niet op kon lopen.. 8)7

Verplicht "End Battle" moeten doen met hevige verliezen van dien. Naja een bugje kan gebeuren nietwaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 01:55:
Dit had ik zonet:

Vijandelijk leger stond op de berg, maar no way dat ik hem kon aanvallen omdat ik de berg niet op kon lopen.. 8)7

Verplicht "End Battle" moeten doen met hevige verliezen van dien. Naja een bugje kan gebeuren nietwaar? ;)
He, daar heb ik zo'n hekel aan. Staan ze bovenop de Matterhorn ofzo en jij kan ze onmogelijk aanvallen door de te steile hellingen. Heb ik ook een keer of drie gehad, en daarna als ze ook maar in de buurt van een berg komen met rust gelaten.

Je kan je units altijd nog terugtrekken (witte vlaggetje) tijdens de battle ipv exit battle. Dan verlies je er een hoop minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Ik heb zojuist een leuke mod ontdekt Klik!

Forum over deze mod: Klik!

Als ik het goed begrepen heb veranderd hoofdzakelijk het volgende:

- Allianties zijn gemakkelijker te houden. (dus doe je een redelijk bod aan geld+map info zou de AI het moeten accepteren, zoals het hoort imo)
- De AI valt je niet aan zomaar zonder meer aan. Dus dat een Catolic AI zomaar je haven een paar turns dichthoud zou er niet meer bij moeten zijn ;) (balans van de AI-AI en AI-Human is beter aldus Shaba Wangy)
- Merchant bug gedeeltelijk verholpen (verdienen meer), nu zijn ze wel hun geld waard.
- De rebellen zijn sneller van de map verdwenen.

De laatste veranderingen:
- If you have a cease hostilities mission, the AI will be more likely to accept a ceasefire.
- Mongols and Timurids are now more likely (but not always) going to keep their alliances.
- Some Timurids and Venice Renamed to proper names.
- A.I. agreements between Catholic and non-Catholic factions stronger now. (!! :9)
- Byzantines have special bonus in diplomacy, diplomats come with +1,+2,+3, and +4 experience in cities (must use export_descr_buildings.txt).
Save game info:
- Save game compatibility: You can stil play all your old Vanilla savegames since it all runs of a different folder.
Vind het een interessante mod, die ik zeker ga uitproberen, ik ben benieuwd naar jullie reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 01:55:
Dit had ik zonet:

Heb je em gesaved? doe dan ook eens auto resolve. kan je em nog winnen ook!!!

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
kvdd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:23:

Vind het een interessante mod, die ik zeker ga uitproberen, ik ben benieuwd naar jullie reacties. :)
Hey bedankt... De release notes vind ik in ieder geval heel interessant en ik ga hem meteen even testen. Jammer dat het weer op een onofficiele manier moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het voordeel van een generaal met meerdere sterren? Zijn de mannetjes dan gemotiveerder of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah (units routen niet zo snel), heeft ook invloed op autoresolve.
Is er een manier om de charm van prinsessen te verhogen? Die hebben allemaal zero charm, en meestal een secret love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:08:
Wat is eigenlijk het voordeel van een generaal met meerdere sterren? Zijn de mannetjes dan gemotiveerder of iets dergelijks?
Zoals al is gezegd, mannen gaan er minder snel vandoor. Als je de generaal laat meevechten, dan zullen de troepen in de buurt van de generaal ook extra gemotiveerd zijn. Nadeel dan wel weer: oppassen dat je generaal niet dood gaat, want dan heb je gelijk het tegenovergestelde effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
L3TUC3 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 02:02:
[...]

He, daar heb ik zo'n hekel aan. Staan ze bovenop de Matterhorn ofzo en jij kan ze onmogelijk aanvallen door de te steile hellingen. Heb ik ook een keer of drie gehad, en daarna als ze ook maar in de buurt van een berg komen met rust gelaten.

Je kan je units altijd nog terugtrekken (witte vlaggetje) tijdens de battle ipv exit battle. Dan verlies je er een hoop minder.
Of ook leuk, je besieged een stad; zij doen een uitval, die je met gemak weer terug de stad in mept. En vervolgens blijft de AI leuk in de stad staan, en het enige wat je dan kunt doen is terugtrekken, dus de slag verliezen, en je leger wordt automatisch terug getrokken... Sindsdien staat bij mij de tijds-limiet in veldslagen gewoon aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Miles Teg schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:17:
[...]

Of ook leuk, je besieged een stad; zij doen een uitval, die je met gemak weer terug de stad in mept. En vervolgens blijft de AI leuk in de stad staan, en het enige wat je dan kunt doen is terugtrekken, dus de slag verliezen, en je leger wordt automatisch terug getrokken... Sindsdien staat bij mij de tijds-limiet in veldslagen gewoon aan. :P
ja ik wilde al zeggen: dan win je toch door de tijds-limiet..
overigens vind ik het irrirant dat je niet meer kan zien hoeveel tijd je over hebt. Vroeger kreeg je in beeld dat er bijv nog 18 minuten over waren. Nu zie je alleen een zandloper steeds minder worden, maar dat zegt veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:08:
Buiten je command points (sterren) zijn de overige attributen van een general ook erg belangrijk. Kijk maar eens bij de details van je general. Sommige hebben bepaalde bonussen (bijv. 10% meer movement points e.d., betere kansen bij aanvallen muren e.d.).

Maar de sterren hebben dus betrekking op je command points en zorgen er inderdaad voor dat je units niet zo snel gaan routen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 06:16
kvdd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:23:

Heb je toevallig ook de naam van de mod of een mirror, want die twcenter ligt plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe patch komt eraan.

A merry greetings from developer central. The day is creeping close; Update 1 is just about baked to perfection. Well ok maybe not perfection, if we had a hundred programmers and a hundred artists then maybe it would be but for Update 1 we are pretty proud of it as it is looking pretty sharp and playing even better. You should be sitting down to play the updated game within a few days from now.

As promised here is a list of what is fixed in Update 1. Of the huge lists gathered from the community (thank you!) we have done our best to fix as many as possible within the allocated timeframe. The remaining ones will have to be picked up in Update 2 (Yes we are publishing another Update!!).

The next Update is pencilled for the latter half of February so hopefully this will tie you over until then. We have some cool things planned for Update 2 which we will announce next year.

Ok here is the breakdown of fixed or tweaked issues, Merry Christmas from everyone at Creative Assembly!!!

Medieval 2:Total War Update 1

Major Fixes
========

-Fix crash in Deathtrack MP map with empty Team 3 slot
-Fixed Battle AI - armies not engaging enemies at close range.
-Fixed CTD when client attempts to join game that the host is ending.
-Fixed instances when A.I is passive on the campaign map and lets the user win on a campaign battle when stuck in-front of open gates.
-Fixed loop between the windows for 'Possible Connection Problems' and 'Really Quit?'
-Fixed AI: Calvary not charging a spearmen army in a Custom Battle.
-Fixed cavalry not attacking - instances when AI sieges a town with infantry and Calvary, if the infantry die and rout and the player still holds the city, the cavalry do not attack nor rout.
-Fixed passive Siege Attack AI
-Fixed Timurids crash (related to elephant artillery not having enough riders, CTD when trying to shoot)
-Fixed Siege Attack AI trying to attack the back of settlements.
-Fixed Passive attack AI
-Fixed Cavalry charge consistency and power. (Still raise and lower lances occasionally)
Added ModTool Unpacker
-Fixed Crash - Auto resolving a siege battle on Gaza and repeatedly Right - Clicking the settlement
-Fixed Merchant Resource value dropping after load/save
-Fixed CTD caused by Turks AI
-Fixed Cavalry not flanking spear walls
-Fixed AI not crossing river to attack (River Jordan)
-Reduced the effect of morale - enemy AI does not rout so easily
-Reduced the power of inquisitors
-Fixed 'move to point' crash
-MP Multinational support
-Fixed Cavalry sallying out and not attacking (bunching at corner of settlement)

Medium Level Fixes
=============

-Fix construction crash when converting settlements when buildings relating to initial settlement existed in construction queue.
-Fixed Settlement still showing as under siege even though sieging army had been defeated.
-Fixed repeating missions
-Fixed indecisive infantry / broken formation (when ordered to a location they would head in the wrong direction first)
-Fixed being able to open gates with siege towers or embed them in walls
-Fixed victory video not always appearing
-Diplomacy - AI no longer counters an open proposition with a gift.
-Fixed deployment lines being rendered incorrectly around ambient buildings
-Fixed Enemy units remain stationary with flags flashing when ladders are thrown off a destroyed wall in a siege.
-Fixed the carroccio standard not fitting through gates
-Fixed gunpowder units being stuck reforming
-Fixed trebuchets disappearing and reappearing when zooming
-Tweaked morale system
-Partially fixed units moving through settlement buildings.
-Units now check if destination is in a building or not.
-Enabled command-line switch to allow unlimited soldiers (removes message)
-Fixed MP player-names being lost on battle results screen if they quit the battle early
-Fixed the ability for a user to 'buff' their assassin experience by continually assassinating different captains

Other Fixes
========

-Fix difficulty level in MP (Affects Morale). Previously defaulting to Normal.
-Fix lobby tooltip that showed incorrect unit sizes.
-Fix Florins display during diplomacy
-Fix Money field looping into negative/positive value when removing / adding money
-Fix overlapping and incorrectly sized deployment zones
-Fixed cut-off graphics in civil disorder message
-Fixed unclear 'Start Diplomacy' button functionality
-Fixed MP Admit Defeat button functionality
-Fixed missions showing as expired even though they have been completed
-Fixed mouse-overs showing incorrect diplomatic information
-Fixed minor FE Historical Battle error (shield remaining highlighted)
-Fixed MP team chat - colours now match recipient and sender.
-Fixed minor audio issue - Audio: Campaign Map when an English Spy is ordered to join an English army he triggers two "Joins_Army" speeches.
-Fixed minor audio issue - Campaign Map when an English Merchant is ordered to disembark a boat, two "Movement_Disembark" speeches are triggered.
-Fixed Mine income
-Fixed MP ignore/ban toggle permanently banning player from chat
-Fixed - Making an offer gives a blank scroll on the Diplomacy Scroll, but removing the offer gives the player help text
-Fixed Mouse Cursor not updating when over certain parts of the UI.
-Fixed miscalculation of some naval unit movement points.
-Fixed units not leaving an army when ordered to abandon it.
-Fixed 'Possible Connection Problems' message not appearing if user alt-tabs
-Fixed On campaign map, castles appear under 'town' or 'city' title on UI
-Fixed Reinforcements box remains greyed when the user deselects 'Attempt a night battle'
-Fixed double speed on units that should only go at one speed.
-Fixed Stakes not appearing correctly in weather conditions
-Fixed non-functional help button on ransom scrolls
-Fixed intro movies playing at x3 speed in Historical battles
-Fixed transfer army functionality - When transferring men the transfer resets after viewing the description
-Fixed Gunpowder units running forward when given targets.
-Fixed clumping units when they are told to do a 180 degree turn
-Fixed stuck Camera issues
-Fixed Fleeing units rallying at breached walls or gates of settlements they are attacking when they should not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Da's gelukkig een mooie lijst, met de meeste stomme bugs eruit, ik zie nog steeds geen 'view city' ding. Wachten tot februari, I guess ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zou er ook een extractor programma bij de patch zitten om de packs te extracten en zo modden te vergemakkelijken... die zie ik er niet tussenstaan? Bah... als we tot februari daarop moeten wachten :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:28:
Als het goed is zou er ook een extractor programma bij de patch zitten om de packs te extracten en zo modden te vergemakkelijken... die zie ik er niet tussenstaan? Bah... als we tot februari daarop moeten wachten :(...
Kijk nog eens ;)
Added ModTool Unpacker

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 13-12-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o *knippert met ogen* hmmm... opticien in de buurt van Ridderkerk gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
roodhoedje schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:23:
[...]

Heb je toevallig ook de naam van de mod of een mirror, want die twcenter ligt plat.
Mail me maar, mijn e-mail adres staat in m'n profiel... Dan stuur/upload ik het wel even. Ik post liever geen link hier want dan ligt me servertje zo plat :P

Trouwens ERG jammer dat je een nieuwe campaign moet starten (was wel te verwachten)... Kun je dan ook je unlockte factions gebruiken (als je het spel al een keer met de normale versie hebt uitgespeeld)?

[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 13-12-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
roodhoedje schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:23:
[...]

Shaba Wangy mod 1.3, ik heb hem al uitgetest, kheb zowaar met Engeland (ben zelf Frankrijk) al een alliantie.. gister samen een stad belegerd :o

Ik heb zelf geen miror, zie post hierboven ;)
You should be sitting down to play the updated game within a few days from now.
...
Added ModTool Unpacker --> :9
* kvdd is echt happy met die _/-\o_ Update _/-\o_ kan niet wachten!

[ Voor 3% gewijzigd door kvdd op 13-12-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
-Enabled command-line switch to allow unlimited soldiers (removes message)
Weet iemand wat dit inhoudt en hoe de commandline dan moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey mensen ben juist nieuw hier :) en heb meteen 2 vraagjes >:)

1.Wat zou de beste faction zijn om te beginnen?(heb er al een aantal vrijgespeeld):England,France,HRE,Spain,Venice,Scotland,Sicily,Milan,Portugal,Moors :?

2. Ik heb een probleem :P als ik de tijd per turn wil verandere lukt het niet :(
Ik doe het voornamelijk zo;
1.Deze computer
2.Lokaal station (:C)
3.Program Files
4.Sega
5.Medieval 2 total war
6.data
7.world
8.maps
9.campaign
10.Imperial_campaign
11.descr_strat
12. ik verander het dan van 2.00 naar 0.50 en Druk dan op X voor weg te doen :) krijg ik een melding of ik het wil opslaan, ik druk natuurlijk ja.
13. dan krijg ik de melding:kan het bestand C:\Progam Files\SEGA\Medieval 2 Total War\data\world\maps\campaign\Imperial campaign\descr_strat.txt niet maken.Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.

Kan iemand mij helpen? :) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat nog op alleen-lezen bij jou, ff eigenschappen en dat onderaan uitvinken, dan kan je gewoon opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar staan die eigenschappen om dat uit te schakele? kvind het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:11:
waar staan die eigenschappen om dat uit te schakele? kvind het niet :(
Vriend, probeer rechtermuis eens en dan onderaan bij eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee als je de mongols naar playable verschuift, dat je daar dan daadwerkelijk mee spelen?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:15:
Iemand een idee als je de mongols naar playable verschuift, dat je daar dan daadwerkelijk mee spelen?
:P
Nee zal niet lukken, he spel schijnt te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Weet er trouwens iemand een manier om dat zinloze gehuppel van merchants, e.d. van je tegenstander tussen turns uit te schakelen? Ik zit meestal 5 minuten te wachten voordat merchant 1 van punt a naar b loopt. Merchant 2 van punt b naar c en de volgende turn kunnen we lekker weer verder kijken wat die gasten gaan doen. Boeien....

In civilization (ja weet ik, niet te vergelijken) had je een optie om de moves van je tegenstanders niet te laten zien wat de snelheid aanzienlijk ten goede kwam.

Verder: is er een manier om de animaties tijdens het lopen te verbergen. Dus bij een move van a naar B dat hij gewoon van A naar B spingt i.p.v. 10 seconden van A naar B te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan door op spatiebalk te drukken, het lopen versnellen en ik meen dat je in de opties inderdaad het volgen van de moves van je tegenstander uit kan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Darth Malak schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:34:
In civilization (ja weet ik, niet te vergelijken) had je een optie om de moves van je tegenstanders niet te laten zien wat de snelheid aanzienlijk ten goede kwam.
Ook in dit spel kan dat hoor! Ik heb het nml al uitgezet, en ik zie nu alleen wie er aan de beurt is, maar niet wat ze doen... Dus alles gaat lekker snel... waar het precies staat weet ik niet, maar je moet gewoon bij Options/Settings kijken
Verder: is er een manier om de animaties tijdens het lopen te verbergen. Dus bij een move van a naar B dat hij gewoon van A naar B spingt i.p.v. 10 seconden van A naar B te lopen.
Gewoon klikken/rechtsklikken/spatiebalk/whatever, dan 'rent' hij in plaats van langzaam te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipv spatiebalk in te drukken, kun je ook gewoon nog een keer klikken om de animatie over te slaan.

En je kan idd AI movements uitzetten bij de Game Play options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als ik nog een keer click slaat hij de animatie niet over maar huppelt gewoon verder. Verder is het zo dat de spatiebalk hetzelfde effect heeft. Bedankt voor de tip over de options... ik heb er denk ik overheen gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Mystic schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:21:
[...]

Nee zal niet lukken, he spel schijnt te crashen.
Er zijn al mods voor in de maak en ik had ergens gelezen dat er al een mod is waar je die 'invasion armies' en Aztecs kan spelen. Ze hadden de Golden Horde en de Timurids een paar beginunits gegeven, met de achterliggende gedachte dat het een 'scout party' is. Wanneer de grote invasie komt zou je dan wel controle krijgen over alle legers van je factie...
Deze mod zal wel ergens op twcenter rondzweven.

Ik zal dit weekend eens mijn Medieval2 UnitGuide proberen af te maken, dan alleen nog de extractor voor de plaatjes en dan op twcenter gooien... ben benieuwd of ik meer dan downloads kan krijgen dan mijn Rome UnitGuide (had iets van 27000 downloads de laatste keer dat ik keek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Helaas, geen van de suggesties werkt. Met spatie (wat ik altijd deed, lopen ze wel iets sneller maar nog steeds tergend langzaam). Met backspace gebeurt er helemaal niets. En verder is er niets van in de opties te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Darth Malak schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:13:
Helaas, geen van de suggesties werkt. Met spatie (wat ik altijd deed, lopen ze wel iets sneller maar nog steeds tergend langzaam). Met backspace gebeurt er helemaal niets. En verder is er niets van in de opties te vinden.
Open je campaign > Druk escape > Game Options (oid) > Skip AI movement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als je een "Vassal" wordt van iemand?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:40:
Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als je een "Vassal" wordt van iemand?
Je wordt dan in principe onderdaan van een andere faction en die faction zal jouw provinces ook beschermen. Ik neem aan dat die andere faction je dus ook opdrachten geeft.

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
dus als je een ander fractie als vassal hebt kan je die opdrachten geven? hooe dan?

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

ADMK schreef op donderdag 14 december 2006 @ 08:19:
dus als je een ander fractie als vassal hebt kan je die opdrachten geven? hooe dan?
Diplomaat naar hen opsturen en de opdrachten geven.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

leonpwner1 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:43:
[...]

Open je campaign > Druk escape > Game Options (oid) > Skip AI movement...
<wrijft slaap uit ogen>Pffeww... je ziet meteen een stuk meer... inderdaad, altijd compleet over die optie heen gekeken, waarschijnlijk omdat er teveel slaap in mijn ogen zat en omdat hij licht grijs gedrukt is....

Ik vind het trouwens echt schandalig hoe lang het duurt voordat die patch eens gereleased wordt. 3 weken geleden zou dit al gebeuren. Vraag me af of de devs niet al allemaal op een ander project zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Darth Malak op 14-12-2006 08:28 ]

Verwijderd

Je moet niet verwachten dat er echt horden mensen aan die patch werken ;). Bijna door de gehele development van Rome waren en ongeveer 10 mensen bezig met het spel... in Medieval zal dit wel meer zijn, maar het is geen EA ofzo met 75 mensen op een spel... het is allemaal wat kleinschaliger en het kan inderdaad best zijn dat ze al bezig zijn met een expansie, omdat ze zo weinig mensen gebruiken moeten ze wel vroeg beginnen. (wist je trouwens dat Shogun ook voornamelijk maar door 2 mensen in elkaar gezet is? Deze feitjes komen van de developer interview op TW; Era's)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja, ik weet dat er zeker na het live gaan van een project er nog maar enkele mensen belast zijn met bugfixen. En meestal tot een bepaalde limiet die meegenomen is in het projectplan. Volgens mij is het zelfs zo dat iedereen van het originele projectteam in feite over gaat naar nieuwe projecten en dat er een paar nieuwe mensen worden opgezet die belast worden met het fixen van bugs.

maar dat staat los van het feit dat ze zeiden de patch 3 weken geleden uit te brengen en dat er sindsdien taal nog teken van ze vernomen is. Echt slecht als je het mij vraagt.

• anandus
  • Niet online
Ach, wees blij dat ze relatief snel een patch uitbrengen, bij menig spel duurt het nog maanden, als er überhaupt een patch uitkomt.

Verwijderd

Ik denk dat ze zich voornamelijk hebben vergist in het aantal bugs... ze willen het liefst gewoon met zo min mogelijk patches en in zo min mogelijk tijd alles goed hebben. Ze gingen er dus waarschijnlijk vanuit dat ze wel snel klaar zouden zijn, maar ook omdat ze maar met een kleiner team dan een gemiddelde blockbuster hebben gewerkt aan het spel, zijn er meer foutjes in geslopen dan ze dachten.

Ook heb je het probleem dat ze waarschijnlijk al wisten dat savegames niet overgaan op de patch, en dat als ze 4 kleine patches uitgeven, dat dus best frustrerend kan zijn als je net in een campaign zit. Dan liever alles in een keer.

Maar je hebt wel gelijk dat ze iets beter hadden communiceren nadat ze een beetje zicht hadden over hoe lang dit allemaal zou duren.

• anandus
  • Niet online
Daarnaast moet een patch ook nog uitvoerig getest worden (of alles goed werkt, en of er geen nieuwe bugs ontstaan enzo).
En hoelang dat duurt is gewoon moeilijk in te schatten.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:19:
Ook heb je het probleem dat ze waarschijnlijk al wisten dat savegames niet overgaan op de patch, en dat als ze 4 kleine patches uitgeven, dat dus best frustrerend kan zijn als je net in een campaign zit. Dan liever alles in een keer.
Is dat zo? Okay... dan wordt het helemaal niet upgraden tot mijn huidige campaign klaar is en dat duurt nog wel ff...

Verwijderd

tw blog, vrijdag dus
Update Out Friday!
That’s right folks, we’ve just had confirmation from SEGA that Update 1 will be released on Friday 15th December!

As Wikiman mentioned in his previous blog, we’ve addressed as much as we could so you would get the update before Christmas. We’re currently working on the second update and are in constant discussion with community leaders to be sure your biggest concerns get looked at first. But to the modders out there, you’re finally getting the unpacker so you can mod even more of the game, enjoy.

As a teaser for Update 2, we’re currently playing with some of the fixes and tweaks and have to say, you will absolutely love the more aggressive Scotland and Mongol campaign AI, more naval assaults, an even more consistent less powerful cavalry charge, less devastating gunpowder units and last but not least, stronger 2-handed axe men and billmen.

• Avalaxy
an even more consistent less powerful cavalry charge,
Bedoelen ze hier nou mee dat cavalery nog verder underpowered wordt?! :S 8)7

• kvdd
Vrijdag? MORGEN! :D _/-\o_

Wat mij helemaal mooi lijkt: (in update 2 uiteraard)
More aggressive Scotland (oops?) and Mongol campaign AI (spelen als de Mongols?) 8)
More naval assaults :)
Less devastating gunpowder units
Stronger 2-handed axe men and billmen.

[ Voor 5% gewijzigd door kvdd op 14-12-2006 16:48 . Reden: typo's ]

• anandus
  • Niet online
leonpwner1 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:46:
[...]

Bedoelen ze hier nou mee dat cavalery nog verder underpowered wordt?! :S 8)7
De charge is in 2 smaken. Als je het helemaal goed doet (in formatie, vlakke grond, goeie afstande), dan heb je een supersterke charge.
Maar als je iets niet goed doet krijg je een wat zwakkere charge. Daar gaat het over :)
Volgens mij

• Postius
Edit: nevermind

[ Voor 68% gewijzigd door Postius op 14-12-2006 16:50 ]

Verwijderd

Less devastating gunpowder units
zo devastating waren ze toch niet? alleen mortar is erg handig maar de rest schiet zo mis als het maar kan

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:09:
[...]

zo devastating waren ze toch niet? alleen mortar is erg handig maar de rest schiet zo mis als het maar kan
Ja daar ben ik het mee eens, musketeers zijn de bom en schieten zo 40% kapot maar dingen als bombards schieten harstikke mis. Basiliks schieten minder vaak mis maar nog steeds vaak genoeg.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.