Het Grote Medieval 2: Total War Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.458 views sinds 30-01-2008

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Lol! Bij de tweede missie moest ik een emmisionary naar de Holy Romans sturen, dus ik een priester sturen... maar paus vond het blijkbaar toch niet leuk, mission failed :+

Mijn vraag wat is een emmisionary? :z

• japsai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Met een emissary bedoelen ze waarschijnlijk een diplomat.
kvdd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:55:
is het trouwens mogelijk om de godsdienst te veranderen? geheel engeland islamitisch maken! :)
Ik heb in ieder geval met de spanjaarden noord-afrika al van 100% islam naar 57% katholiek gebracht..

[ Voor 99% gewijzigd door japsai op 30-11-2006 13:15 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kvdd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:57:
Lol! Bij de tweede missie moest ik een emmisionary naar de Holy Romans sturen, dus ik een priester sturen... maar paus vond het blijkbaar toch niet leuk, mission failed :+

Mijn vraag wat is een emmisionary? :z
Een diplomaat :P
(het is trouwens emissary)

Jij zit te denken aan een missionary (missionaris) :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• kvdd
anandus schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:25:
[...]
Een diplomaat :P
(het is trouwens emissary)

Jij zit te denken aan een missionary (missionaris) :)
Ja juist, toen ik die missie las, dacht ik direct aan een missionaris :)

Mijn EN-NL omzetting is duidelijk niet goed ;)

Verwijderd

japsai schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:01:
Met een emissary bedoelen ze waarschijnlijk een diplomat.

[...]

Ik heb in ieder geval met de spanjaarden noord-afrika al van 100% islam naar 57% katholiek gebracht..
Volgens mij bedoelt kvdd of je de godsdienst van je faction kan veranderen, de bevolking bekeren naar jouw godsdienst is wat anders ;) Voor zover ik weet kan het trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik ben excommunicated, en nu? :P
Speel als Engeland, dus best veel katholieke landen in de buurt, die ik toch echt niet ga 'overslaan' met mijn veroveringen, maar daar was de paus niet zo blij mee. Vraag me alleen af wat dat voor gevolgen heeft, behalve dat ik geen crusade meer kan doen en geen missies van de paus meer krijg. Oh en ik neem aan dat katholieke landen mij nu wat makkelijker aan zullen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Er kunnen crusades tegen jou aangevraagd worden, unhappiness neemt dramatisch toe, al met al maakt het alles er niet eenvoudiger op. Ik probeer altijd op het randje van excommunicatie te fungeren: missions om factions niet aan te vallen volg ik zodat ik mooi legers op kan bouwen, bij het halen van de mission stijg ik weer een kruisje in aanzien en precies die beurt als de missie voorbij is pak ik in een beurt weer drie steden en begint het weer van voren af aan...

Je kan ook de paus een rotschop uit Rome geven, dan heb je er allemaal niet zoveel last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

AJ1815 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:21:
Je kan ook de paus een rotschop uit Rome geven, dan heb je er allemaal niet zoveel last meer van...
Vanuit engeland is dat een dure onderneming... of een kruisvaart met 3 legers ofzo via rome doen, das gratis O-)

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
van de week eindelijk mn bestelling binnengekregen :D

Wat me op valt aan het spel is dat de gevechten veel moeilijker zijn, dan in rome. Vooral in de steden dan, buiten de steden heb ik nog niet geprobeerd. (of kunnen proberen)
Zeker als ik erbij vermeld dat ik in Rome niet meer op het makkelijke niveau speelde, maar redelijk op medium-niveau. Nu op t allermakkelijkst raak ik bij elk gevecht best veel mannen kwijt. Zelfs als ik met 1000 man tegen 500 speel.
Dan dat er nu merchants en priests zijn. Bij priest begrijp ik nog wel het doel: Gewoon naar de gebieden sturen die minder gelovig zijn.
Maar dan merchants. Ik snap dat je geld verdient als je ze naar een resource stuurt (of hoe het ook heet), maar wat daarna? Moet je ze daar dan gewoon laten staan, of moet je ze achter elkaar naar andere 'resources' laten gaan?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Die merchant blijven dan gewoon per beurt geld binnenhalen. Om de paus te vriend te houden en toch katholieke fracties te kunnen aanvallen moet je gewoon een diplomat bij de paus neerzetten hen ze telkens een paar honderd gold schenken. Dan koop je telkens een kruisje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

TCR schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:05:
Die merchant blijven dan gewoon per beurt geld binnenhalen. Om de paus te vriend te houden en toch katholieke fracties te kunnen aanvallen moet je gewoon een diplomat bij de paus neerzetten hen ze telkens een paar honderd gold schenken. Dan koop je telkens een kruisje erbij.
Met hre... mn priests converten, ik val alleen rebel(settlements) aan, ik bouw kerken en weet ik wat en toch meer. Ik wordt aangevallen. en nog daalt mn kruisjes ding ende inquisitie molt mn familie en priets(zelfs als ie naast een rebel-general staat pakt ie MIJN mannetje eerst :( ).
En die van de milanezen venetianen en hongaren en denen gaan omhoog ???
Ik snap niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Quacka schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:27:
Maar dan merchants. Ik snap dat je geld verdient als je ze naar een resource stuurt (of hoe het ook heet), maar wat daarna? Moet je ze daar dan gewoon laten staan, of moet je ze achter elkaar naar andere 'resources' laten gaan?
Nee, gewoon laten staan en hopen dat ze door de vijand niet overgenomen worden :P

Hoe langer een merchant ergens staat hoe beter hij wordt. Hoe verder de resource hoe meer geld.
Het schijnt dat je meer dan 1000 florijnen kan verdienen, met de juiste resource en de juiste merchant.
Ik ben nooit verder gekomen dan 40 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

anandus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:20:
[...]
Nee, gewoon laten staan en hopen dat ze door de vijand niet overgenomen worden :P

Hoe langer een merchant ergens staat hoe beter hij wordt. Hoe verder de resource hoe meer geld.
Het schijnt dat je meer dan 1000 florijnen kan verdienen, met de juiste resource en de juiste merchant.
Ik ben nooit verder gekomen dan 40 ofzo :P
56 was mn hoogste... 1000? hoe dat dan? die van 56 had het balkje al op 3/4 experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
1000 geloof ik dus niet,ik moet echt een voorbeeld zien, wil ik dat geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:01
Er zit een bug in het gebruiken van de resources met merchants.
De afstandsbonus word gereset op het moment dat je saved en opnieuw laadt.
Als je aan het begin van elke beurt je capital verplaats en weer terugzet, dan worden de bonussen weer goed gezet.

Porbeer maar eens, dan zal je zien dat je met de afgelegen resources echt honderden florins per beurt kan innen.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
twitt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:09:
Er zit een bug in het gebruiken van de resources met merchants.
De afstandsbonus word gereset op het moment dat je saved en opnieuw laadt.
Als je aan het begin van elke beurt je capital verplaats en weer terugzet, dan worden de bonussen weer goed gezet.

Porbeer maar eens, dan zal je zien dat je met de afgelegen resources echt honderden florins per beurt kan innen.
Ja, maar ik vergeet dat telkens. Of dan vergeet ik hem weer terug te zetten en blijkt al 40 beurten een of andere onnozele stad mijn captial te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Nou in ieder geval, ik speel dit spel niet meer. Heb mijn spel met de Fransen afgerond en heb geen zin meer in een nieuwe, het spel bevat gewoon erg veel bugs. Ik wacht dus op de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
The Mystic schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:41:
Nou in ieder geval, ik speel dit spel niet meer. Heb mijn spel met de Fransen afgerond en heb geen zin meer in een nieuwe, het spel bevat gewoon erg veel bugs. Ik wacht dus op de patch.
ik heb tegenwoordig het idee dat spellen steeds meer bugs bevatten. Ik heb wel eens het idee dat dit ook bewust zo wordt gedaan, om t zo de gratis spelers moeilijk te maken.
Nu kan ik daar begrip voor opbrengen als ik zelf het spel gedownload heb, maar in dit geval heb ik t spel gekocht. Mag t dan aub gewoon goed draaien?

Ik heb trouwens nog geen irritante bugs ontdekt, maar speel het ook pas een paar dagen. Meestal als er wordt gezegd dat er veel bugs in zitten, dan klopt dit helaas wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
The Mystic schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:41:
Die als het goed is volgende week of de week erna uitkomt :P
Dus ik zou hem nog niet te ver wegleggen :+
Quacka schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:52:
[...]

ik heb tegenwoordig het idee dat spellen steeds meer bugs bevatten. Ik heb wel eens het idee dat dit ook bewust zo wordt gedaan, om t zo de gratis spelers moeilijk te maken.
Nu kan ik daar begrip voor opbrengen als ik zelf het spel gedownload heb, maar in dit geval heb ik t spel gekocht. Mag t dan aub gewoon goed draaien?
Volgens mij is het gewoon haast & deadlines.

Natuurlijk kan je een product nooit bugfree uitbrengen, maar er is een verschil tussen een paar minor bugs en structureel bugs erin hebben.

Er wordt tegenwoordig teveel gehaast met spellen, zeker voor de spellen die voor kerst in de schappen moeten liggen, helaas.

Eigenlijk moet je een spel pas kopen nadat de eerste patch uit is, maarja, dat geduld heb ik gewoon niet :P

Overigens stoor ik me maar aan 4 bugs:
De merchant bug
De bug dat de AI niet over water aan wil vallen
De bug dat de AI in battles heel passief is
De bug dat je je stad niet kan bekijken.

Edit:
de patch schijnt over een paar dagen te komen :)

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 02-12-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
anandus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:53:
Overigens stoor ik me maar aan 4 bugs:
De merchant bug
De bug dat de AI niet over water aan wil vallen
De bug dat de AI in battles heel passief is
Ik had gisteren een stad belegerd en na de laatste beurt van die belegering vielen de rebellen mij aan. Na een 1e aanvalsgolf had ik ze terug de stad in gejaagd. Daarna was het gewoon (erg lang) wachten tot de tijd verstreken was. Ze deden niets meer. Bedoel je dat?
De bug dat je je stad niet kan bekijken.
Dat lijkt me geen bug, maar gewoon iets wat ze vergeten zijn erin te plaatsen, of voor gekozen hebben om er niet in te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Quacka schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:10:
[...]

Ik had gisteren een stad belegerd en na de laatste beurt van die belegering vielen de rebellen mij aan. Na een 1e aanvalsgolf had ik ze terug de stad in gejaagd. Daarna was het gewoon (erg lang) wachten tot de tijd verstreken was. Ze deden niets meer. Bedoel je dat?
Bijvoorbeeld.
Of dat ze zich helemaal kapot laten schieten door archers zondere iets te doen.
Dat lijkt me geen bug, maar gewoon iets wat ze vergeten zijn erin te plaatsen, of voor gekozen hebben om er niet in te plaatsen
Okee, geen bug, maar ik vind het zo raar. Zeker nu de steden zo veel malen mooier zijn dan in RTW.
Als ik een Huge Cathedral heb gebouwd in mijn hoofdstad wil ik hem ook zien, bijvoorbeeld.
Ik kan moeilijk wachten tot ik besieged en daadwerkelijk aangevallen wordt door de vijand, lijkt mij :/

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 02-12-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ja daar heb je gelijk in.
In de meeste van dit soort spellen zit zo'n functie. Ik snap ook niet waarom ze dit niet hebben gedaan.
Ik vraag me alleen af of ze dit nu toch erin gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29
Hmm, tsja ze zeggen nu weer dat het een kwestie van dagen is, dan komt de patch uit. Maar ze zeiden voor de release ook al dat op dag 1 er een patch zou komen. Dag 1 is nu 3 weken geleden en er is er nog geen. Ook de mod tools zijn er nog niet. Ik vind het jammer dat die niet gewoon los gereleased worden.

Maar het meest erge is dat CA met deze release gewoon slecht werk heeft geleverd, de community in de kou heeft laten staan, niet geluisterd, bugged spel afgeleverd. Al met al, alle fouten die je kunt maken met een foute release zijn gemaakt. Spel is verder wel prima over 2 jaar en 8 patches verder maar dat had zoveel anders gemoeten.

2 Victory conditions? 15 en 45? Wat was de moeite om er 1 van 30 bij te doen?

1 Turn per 2 jaar? Zijn we gek geworden ofzo. Veel te kort voor de bouwers die rustig aan doen.

Geen mogelijkheid de turns aan te passen. BV 1 turn 1 jaar. 2 turns 1 jaar en dan alle verouder processen hier automatisch op af stemmen. Als modders het in 1 uur kunnen lijkt het me niet moeilijk het er in te zetten.

Waar zijn de Elite Provincie based untis uit deel 1 gebleven? Geen Gothic Knights voor elk volk wat die pronvincie in handen kreeg, geen longbowman meer, etc. Dat hele provincie based Recruiten is er gewoon uit gehaald. Erg jammer.

Te weinig provincies, het is de officiele map uit deel 1 niet meer (hoezo een slechte remake?)

Er missen volken ten opzichte van deel 1.

Tsja dit zijn gewoon wat dingen die helemaal niet zo hadden moeten zijn als er gewoon geluisterd was naar de community en dan heb ik het niet eens over bugs. En daarom, eerlijk is eerlijk, ben ik zwaar telleurgesteld. Het lijkt mooi maar het is een rotzooitje in een mooi pakje. Dat had de game van het jaar kunnen worden met een straat lengte voorsprong op elke andere game en het is de slechtste in de hele serie geworden :( CA heeft gewoon bagger geleverd, niet getest, niet geluisterd. Beetje heel erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Quacka schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:16:
ja daar heb je gelijk in.
In de meeste van dit soort spellen zit zo'n functie. Ik snap ook niet waarom ze dit niet hebben gedaan.
Ik vraag me alleen af of ze dit nu toch erin gaan plaatsen.
Ik geloof dat ze het niet hebben gedaan omdat er teveel klachten waren over dat de mannetjes in city view in RTW gewoon rondlopen en niet 'echt' leken, en ze hadden geen zin om een hele stad te simuleren ofzo.

Voor mij hoeft dat niet, zoals het eruit zag bij Rome met wat rondlopende ventjes.soldaatjes ben ik allang tevreden, het gaat mij om de stad niet om de echtheid van de ventjes die rondlopen (die je pas goed ziet als je überhaupt ingezoomd bent.
Steffy schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:17:
Hmm, tsja ze zeggen nu weer dat het een kwestie van dagen is, dan komt de patch uit. Maar ze zeiden voor de release ook al dat op dag 1 er een patch zou komen. Dag 1 is nu 3 weken geleden en er is er nog geen. Ook de mod tools zijn er nog niet. Ik vind het jammer dat die niet gewoon los gereleased worden.
Ik heb dat niet gehoord. Ze zeiden anderhalve week geleden dat over 2 weken de patch zou komen. Klopt aardig, so far. De patch ligt nu al bij QA :)
Maar het meest erge is dat CA met deze release gewoon slecht werk heeft geleverd, de community in de kou heeft laten staan, niet geluisterd, bugged spel afgeleverd. Al met al, alle fouten die je kunt maken met een foute release zijn gemaakt. Spel is verder wel prima over 2 jaar en 8 patches verder maar dat had zoveel anders gemoeten.
Sign of the times, ik kan bijzonder weinig spellen noemen van de afgelopen 3 jaar die in 1 keer zonder patch goed draait :X
2 Victory conditions? 15 en 45? Wat was de moeite om er 1 van 30 bij te doen?
Wat ik graag zou willen zien is dat als je de short campaign afhebt, dat-ie automatisch overschakelt naar de long campaign :)
1 Turn per 2 jaar? Zijn we gek geworden ofzo. Veel te kort voor de bouwers die rustig aan doen.

Geen mogelijkheid de turns aan te passen. BV 1 turn 1 jaar. 2 turns 1 jaar en dan alle verouder processen hier automatisch op af stemmen. Als modders het in 1 uur kunnen lijkt het me niet moeilijk het er in te zetten.
Ja, dat vind ik ook jammer, er missen heel veel configuratie-opties.
Wat dacht je van de optie om de tijd in beurten of in jaren te laten zien. Gewoon 1 knopje is toch niet zo moeilijk? 8)7
Waar zijn de Elite Provincie based untis uit deel 1 gebleven? Geen Gothic Knights voor elk volk wat die pronvincie in handen kreeg, geen longbowman meer, etc. Dat hele provincie based Recruiten is er gewoon uit gehaald. Erg jammer.

Te weinig provincies, het is de officiele map uit deel 1 niet meer (hoezo een slechte remake?)

Er missen volken ten opzichte van deel 1.
3 words:
Medieval Total Realism :P

Rome leed aan dezelfde problemen, en die zijn er gelukkig met RTR goed uitgesloopt :)
Helaas dat een mod dit moet fixen, maarja, zal wel een 'gameplay-reden' zijn ofzo? (:/)
Tsja dit zijn gewoon wat dingen die helemaal niet zo hadden moeten zijn als er gewoon geluisterd was naar de community en dan heb ik het niet eens over bugs. En daarom, eerlijk is eerlijk, ben ik zwaar telleurgesteld. Het lijkt mooi maar het is een rotzooitje in een mooi pakje. Dat had de game van het jaar kunnen worden met een straat lengte voorsprong op elke andere game en het is de slechtste in de hele serie geworden :( CA heeft gewoon bagger geleverd, niet getest, niet geluisterd. Beetje heel erg jammer dit.
Sja, zoals ik zei: Sign of the times.
Met uitzondering van Galciv2 hebben alle spellen daar last van, helaas ;(

[ Voor 66% gewijzigd door anandus op 02-12-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Ja, dat vind ik ook jammer, er missen heel veel configuratie-opties.
Wat dacht je van de optie om de tijd in beurten of in jaren te laten zien. Gewoon 1 knopje is toch niet zo moeilijk?
Kom op mensen, doe ff je ogen open en verander die instelligen gewoon met de dat descr_strat bestandje. Je gaat naar (als het op C:\ staat) C:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign
Daar kan je turns in jaren veranderen -> " ; " voor "show_date_as_turns". Je kan ook de unlockable fracties meteen unlocken en je kan de timescale naar 0.5 of 1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:32:
[...]

[...]

Kom op mensen, doe ff je ogen open en verander die instelligen gewoon met de dat descr_strat bestandje. Je gaat naar (als het op C:\ staat) C:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign
Daar kan je turns in jaren veranderen -> " ; " voor "show_date_as_turns". Je kan ook de unlockable fracties meteen unlocken en je kan de timescale naar 0.5 of 1 zetten.
Dáárom is het dus zo stom dat ze er in-game geen optie voor hebben gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb mediaval 2 ook gekocht, alleen als ik me game start valt tie uit en zegt iets over packs/pack_0.pack ofzo. Ik heb al geprobeerd opnieuw te installeren maar het baat niet. De garantietijd is al voorbij.

Ook het uitwisselen van losse bestanden is niet toegestaan ivm copyright restricties

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:46:
Hallo, ik heb mediaval 2 ook gekocht, alleen als ik me game start valt tie uit en zegt iets over packs/pack_0.pack ofzo. Ik heb al geprobeerd opnieuw te installeren maar het baat niet. De garantietijd is al voorbij.

[mbr]Ook het uitwisselen van losse bestanden is niet toegestaan ivm copyright restricties[/]
wat voor systeem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
:? Je cd is gewoon brak, dus mailen naar de makers + bonnetje en je krijgt vast een nieuwe cd thuis gestuurd. Weet niet over welke garantietijd je het hebt, maar vind het een beetje vaag. Tenminste, ga er vanuit dat je CD brak, maar een preciese foutmelding zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overigens van mening dat de bug waardoor je paarden soms stoppen met hun charge om vervolgens rustig (met zwaarden?!) naar de vijand te lopen, dat dat de enige bug is die echt het spel verkracht. Soms vallen mijn knights (ook mailed knights) wel met een echte charge aan, lansen vooruit en in volle galop naast elkaar. Dan is je aanval zo verwoestend, ook spear militia worden daardoor in de pan gehakt, hoewel je tegen een speerunit wel dikke verliezen krijgt. Maar als je paarden dat niet doen dan kunnen een groepje pavise crossbowmen nog een aardige slachting veroorzaken bij je zwaarbewapende knights. De ene keer vielen mijn paarden een groepje pavise crossbowmen in volle galop aan en met 3 doden had ik heel die unit kapot gekregen. De volgende slag dacht ik: nou dat ging lekker, doen we nog eens. Paarden vallen aan, stoppen, trekken hun zwaarden en ik had meer dan 20 verliezen bij dat ene bataljon crossbowmen. Daarom hoop ik echt dat dat gefixt word in de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
Iemand enig idee of dit pareltje op de xbox 360 zal uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:54:
Ik ben overigens van mening dat de bug waardoor je paarden soms stoppen met hun charge om vervolgens rustig (met zwaarden?!) naar de vijand te lopen, dat dat de enige bug is die echt het spel verkracht. Soms vallen mijn knights (ook mailed knights) wel met een echte charge aan, lansen vooruit en in volle galop naast elkaar. Dan is je aanval zo verwoestend, ook spear militia worden daardoor in de pan gehakt, hoewel je tegen een speerunit wel dikke verliezen krijgt. Maar als je paarden dat niet doen dan kunnen een groepje pavise crossbowmen nog een aardige slachting veroorzaken bij je zwaarbewapende knights. De ene keer vielen mijn paarden een groepje pavise crossbowmen in volle galop aan en met 3 doden had ik heel die unit kapot gekregen. De volgende slag dacht ik: nou dat ging lekker, doen we nog eens. Paarden vallen aan, stoppen, trekken hun zwaarden en ik had meer dan 20 verliezen bij dat ene bataljon crossbowmen. Daarom hoop ik echt dat dat gefixt word in de patch.
Het is geen bug maar een feature waar nog aan gewerkt moet worden; als jij je cav een rkachtige charge wilt laten doen moeten ze voor de charge aan een paar punten voldoen.. lees het hier:
Regarding the new charge mechanic, there are two charges available to a cavalry unit: a formed charge which allows for most of the unit to charge into a target; and an unformed charge which stops the charge after 10% of the soldiers within that unit have made contact with the target. In RTW this wasn’t as much of an issue because cavalry did not have long lances and as such did not require two significantly different charge abilities. The M2TW charge system allows you to have a very powerful charge if you do everything right and a light charge if you don’t.

The triggers for a formed (powerful) charge include:

Line up the cavalry parallel to the target
Utilize a long straight run up toward the target
Prioritize stationary targets as moving targets may result in a last second turn and reform

The triggers for an unformed (weak) charge include:

The unit is spread out just before charging
The charge is issued while too close to the target
The charge is issued when the unit isn’t facing the target
The player changes direction just before the charge• The target moves and turns just before being hit

Currently we have set the balance so that a formed charge is very strong due to the unit’s collision mass on impact and have set the unformed charge to be rather weak due to the 10% stop charge threshold. This ensures that players that love to see mass destruction and men thrown in the air get what they want and those that want a balanced game where cavalry don’t dominate every other unit get what they want. This is certainly something we will look to get your feedback on once you get the update and see the charge in action with the additional tweaks.
http://totalwarcommunity.blogspot.com/

[ Voor 39% gewijzigd door ADMK op 03-12-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:37
PacinoAllstars schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:08:
Iemand enig idee of dit pareltje op de xbox 360 zal uitkomen?
het lijkt me sterk dat een game als deze op een console verschijnt :). zullen weinig console spelers zijn die turnbased een empire op willen bouwen en ik zie mezelf niet met een pookje de generaal spelen :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Chargen is wel wat ingewikkelder geworden in M2TW ten opzichte van RTW. In RTW deed je gewoon dubbel-klik en je kreeg een charge, nu heb je bovenstaand systeem. Ik moet wel zeggen dat wanneer een 'echte charge' slaagt, dus zo eentje waarbij ze in formatie gaan staan, lansen naar voren richten, en dan chargen, dat is echt KILLER, zeer effectief.

Oh en nog iets dat effectiever is dan ik dacht. De stakes van de engelse boogschutters. Ik had boogschutters staan, zette stakes neer, begon te vechten, viel aan met paarden, en trok toen die paarden terug, naar een plek achter de stakes. Ik dacht dat dat wel goed zou komen, dat ze er omheen of tussendoor zouden lopen, maar die unit van 40 paarden liep gewoon recht op mijn eigen stakes en er bleven er nog iets van 17 a 23 van over!

Zitten leuke mogelijkheden in het spel :). Zo werd de paus bijvoorbeeld pissig wanneer ik frankrijk aanviel. O.K., doe ik dat niet. In plaats daarvan heb ik met 2 assassins de volledige koninklijke familie van frankrijk uitgemoord, en wanneer de laatste doodgaat is de hele faction gestorven en worden het allemaal rebellen legers en steden. En die mogen van de pope best allemaal dood :).

Eerder ook al met Milan gedaan, die had weinig steden meer, maar wel 3 volle legers. Rebels doen niet aan politiek, dus vallen ook niet echt je steden aan, in tegenstelling tot wat Milan deed. Probleem opgelost :). Alleen jammer dat de rebellen in het gebied bleven hangen zodat ik degene was die ze dood mocht maken, ipv dat ze rondzwerven naar een ander land, aangezien ze iedereen's vijand zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door jjwa op 04-12-2006 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Waar ik me trouwens een beetje aan erger is dat je dus geen special region units kunt bouwen als je die region pakt. Ik wil graag longbowmen hebben maar als je de zones in engeland pakt als niet-english, kun je deze dus niet bouwen.

Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

Kaap schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:40:
Waar ik me trouwens een beetje aan erger is dat je dus geen special region units kunt bouwen als je die region pakt. Ik wil graag longbowmen hebben maar als je de zones in engeland pakt als niet-english, kun je deze dus niet bouwen.

Beetje jammer...
Sherwood archers ben ik tegengekomen in nottingham (met de engelsen) maar verder nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Kaap schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:40:

Beetje jammer...
En als je units huurt in die regio? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
kless schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:49:
[...]

Sherwood archers ben ik tegengekomen in nottingham (met de engelsen) maar verder nog niks.
Volk gebonden wel ja. Maar je kon vroeger met dmv rechtermuisknop geloof ik klikken op een gebied en daar de info en wat historie vinden over de provincie. Daar stond dan ook welke unit, eigenlijk altijde elite troepen van hoog niveau, in de provincie te trainen was. Dat gold voor elk volk wat deze regio in handen had. Dat is er nu uit, en dat zat wel in Shogun en Medieval. Dat mis ik toch sterk. En huurlingen zijn het gewoon niet, wel handig, juist enorm handig en gebruik het heel vaak maar het is niet het zelfde, plus ze verschillen gewoon in deze game erg weinig, in rome zat er nog wat variatie in maar nu zijn het altijd spearman en crossbowman en heel soms wat anders.

Maar regio eigen troepen, beschikbaar voor elk volk moet terug komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Steffy schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:32:
[...]

Volk gebonden wel ja. Maar je kon vroeger met dmv rechtermuisknop geloof ik klikken op een gebied en daar de info en wat historie vinden over de provincie. Daar stond dan ook welke unit, eigenlijk altijde elite troepen van hoog niveau, in de provincie te trainen was. Dat gold voor elk volk wat deze regio in handen had. Dat is er nu uit, en dat zat wel in Shogun en Medieval. Dat mis ik toch sterk. En huurlingen zijn het gewoon niet, wel handig, juist enorm handig en gebruik het heel vaak maar het is niet het zelfde, plus ze verschillen gewoon in deze game erg weinig, in rome zat er nog wat variatie in maar nu zijn het altijd spearman en crossbowman en heel soms wat anders.

Niet helemaal met je eens, wat de huurlingen betreft. Zeker in de late gameperiode zijn er behoorlijk wat verschillende mogelijkheden.Veel paarden en toch wel wat afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn onder jullie fanatiekelingen vast wel een paar die online vechten:

Wat zijn jullie bevindingen voor de online battles ? behalve dat gamespy zwaar **** is.

Wat is de beste faction ?
Hoe ziet je leger er zoal uit ?

Mijn favoriet: Spain.15k
Opstelling:
4x musketeers ( armor en weapon upgrade)
2xChivalric knights (weapon en armor upgrade)
4xGendarmes ( weapon upgrade)
4x Dismounted chivalric knights
4x terico pikeman
2x calverin artelery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steffy schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:32:
[...]

Ik heb eigenlijk geen flauw idee, ik koop nooit huurlingen, tenzij ik op een crusade ben :)
Kocht in Rome ook bijna nooit huurlingen.
De enige keer dat ik huurlingen kocht was toen ik een realistische campagne voerde met Rome (wat overigens een aanrader is, maar wel raar. Jááááááren lang niets doen, en dan in een handvol jaar tig landen veroveren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:19:
Er zijn onder jullie fanatiekelingen vast wel een paar die online vechten:

Wat zijn jullie bevindingen voor de online battles ? behalve dat gamespy zwaar **** is.

Wat is de beste faction ?
Hoe ziet je leger er zoal uit ?

Mijn favoriet: Spain.15k
Opstelling:
4x musketeers ( armor en weapon upgrade)
2xChivalric knights (weapon en armor upgrade)
4xGendarmes ( weapon upgrade)
4x Dismounted chivalric knights
4x terico pikeman
2x calverin artelery
ik speel vooral online (clan hé)
meestal met regels no art/ele max2ha max 2 guns
verder pas ik mn leger aan op welke factie de tegenpartij kiest.
niet echt een voorkeur.
maar meestal is het wel 6 tot 8 infanterie
4 tot 6 archers/crossbowmen
1 of 2 ha
2 tot 4 heavy cav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik ben nu mee gaan doen met een crusade tegen de eyptenaren.
Maar dat betekent dus dat ik zelf de afstand van midden-frankrijk (ik ben gaan spelen met groot brittanie) naar het midden-oosten moet overbruggen. Of doe ik iets verkeerd?
Ik ben net op weg en wordt al aangevallen door een paar legers van milaan. En de paus doet niets :S, aanval op een crusade-leger zou toch goed moet zijn om te toorn van de paus op te wekken?

Heb na het vernietigen van de milanese leger maar een paar schepen gekocht en ga zo maar naar jeruzalem, maar mn leger is nu al niet meer op zn sterkst. (al heb ik de verliezen kunnen beperken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Quacka schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:52:
Ik ben nu mee gaan doen met een crusade tegen de eyptenaren.
Maar dat betekent dus dat ik zelf de afstand van midden-frankrijk (ik ben gaan spelen met groot brittanie) naar het midden-oosten moet overbruggen. Of doe ik iets verkeerd?
Ik ben net op weg en wordt al aangevallen door een paar legers van milaan. En de paus doet niets :S, aanval op een crusade-leger zou toch goed moet zijn om te toorn van de paus op te wekken?

Heb na het vernietigen van de milanese leger maar een paar schepen gekocht en ga zo maar naar jeruzalem, maar mn leger is nu al niet meer op zn sterkst. (al heb ik de verliezen kunnen beperken)
idd, schepen zijn de manier om er snel te komen :)
(zonder problemen met alle tussenliggende facties).

Overigens probeer ik altijd crusades in de buurt te hebben. Zodra een crusade is afgelopen, even wachten tot het weer kan en dan een geëxcommuniceerde buurman pakken. Etc. Etc.
Zodoende komen er geen verweg crusades :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gisteren overnieuw begonnen. Gekozen voor de HRE. De startlocatie is wat dat betreft kut omdat je werkelijk van alle kanten aangevallen kan worden. Ik heb het als volgt gedaan.

1. Stuur een leger direct naar Hamburg. Deze provincie heb je nodig om Denmark in te dammen en dus te functioneren als trechter mocht Denmark later in het spel besluiten aan te vallen.
2. Stuur een ander leger naar het westen om Metz in te nemen.
3. Bouw in elke stad een aantal units want je defences zijn redelijk zwak vergeleken met de omliggende naties.
4. Ga zo spoedig mogelijk alliances aan met the papal states, venice en milan.

Als je nu je land bekijkt zie je een kruispatroon. Omdat je landen zo heel erg groot zijn met veel obstakels is het lastig om snel troepen te verplaatsen als dat nodig is. Maak dus in elke windhoek een castle en maak van de overige provincies cities. Nu lekker een paar beurten even wat income genereren en troepen bouwen en ervoor zorgen dat dat wat je hebt een stabiele backbone wordt.

In het oosten zie je nogal wat rebel settlements en je zult hiervoor missies krijgen. Echter geldt dat ook voor Poland en Hungary. Zij hebben vrij veel starter units en dus is het beter nog even geen war aan te gaan met hun dus laat ze lekker die provinces pakken.

In plaats daarvoor focus je op de vlaamse provincies. Beide met sterke rebel armies dus je hebt nogal wat troepen nodig. Hiermee verkrijg je toegang tot de noordzee en dat is goed voor je trade incomes. Frankrijk zal je altijd aan gaan vallen en dus is een alliance met Engeland een goede zet.

Zoals in elke campaign tot nu toe, wordt Milan altijd wel weer door de paus gewipt. In je meest zuidelijke castle zit je vrijwel direct in het hart van Milan. Zorg dat je in je castle een fors leger hebt om die region te behouden. Bouw in de province zelf nog een leger. Zodra Milan vogelvrij verklaard wordt, val je met je leger in Bologna Florence aan (mits dat Milan is). Zodra je dit verovert, doneren aan The Papal States. Dat is goede reputatie en voorlopig heb je toch nog je handen vol aan het westen en oosten, uitbreiden naar het zuiden of noorden heb ik nog even achterwege gelaten.

Direct daarna door naar Milan's capital.

Tot dus ver mijn HRE campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

Kaap schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:57:
4. Ga zo spoedig mogelijk alliances aan met the papal states, venice en milan.

Tot dus ver mijn HRE campaign.
Bij HRE heb ik altijd het idee dat je alleen maar fout kan doen in de ogen van rome...Alsof ze weten dat jij dat gebied binnenkort nodig hebt.
Ook heb ik het idee dat alleen de papal aliance zinvol is. rest is toch "random" verbroken in de game. (of hij nu verweg of dichtbij was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kless schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:51:
[...]

Bij HRE heb ik altijd het idee dat je alleen maar fout kan doen in de ogen van rome...Alsof ze weten dat jij dat gebied binnenkort nodig hebt.
Ook heb ik het idee dat alleen de papal aliance zinvol is. rest is toch "random" verbroken in de game. (of hij nu verweg of dichtbij was)
Dat klopt ook wel alleen weet je 100% zeker dat je altijd in war bent met Denmark want Denmark heeft als win optie om de HRE te overleven. Frankrijk heeft geen andere opties dan naar het westen uitbreiden. Kortom, je gaat dan knokken op in ieder geval 2 fronten, dan kun je beter Venice en Milan voorlopig even te vriend houden wetende dat Milan zich altijd verneukt bij de paus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Van welke faction vinden jullie dat die het lekkerst speelt? Dan bedoel ik ook qua moeilijkheid, ik houd van een pittige maar speelbare game, met een goede alliantie met een buurman.

Ik speel nu Scotland, en ben daarmee helemaal aan het einde (of het begin) van de wereld :/
En een crusade of iets dergelijks kan ik haast niet aan deelnemen.

Heb nu zojuist Brugge ingenomen, zodat ik connecties/invloed in europa kan krijgen, maar het blijft bagger omdat alles zover weg is allemaal. Ook vind ik de units van de Schotten niet alles.

Iemand enige tips qua leuk speelbare factions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kvdd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:10:
Van welke faction vinden jullie dat die het lekkerst speelt? Dan bedoel ik ook qua moeilijkheid, ik houd van een pittige maar speelbare game, met een goede alliantie met een buurman.

Ik speel nu Scotland, en ben daarmee helemaal aan het einde (of het begin) van de wereld :/
En een crusade of iets dergelijks kan ik haast niet aan deelnemen.

Heb nu zojuist Brugge ingenomen, zodat ik connecties/invloed in europa kan krijgen, maar het blijft bagger omdat alles zover weg is allemaal. Ook vind ik de units van de Schotten niet alles.

Iemand enige tips qua leuk speelbare factions?
Over het algemeen is elke faction waar je een beetje door de map ingedekt bent, goed te spelen.

Spain, Engeland, Denemarken en in mindere maatte Frankrijk.

Tip voor Engeland is om 1 van de eilandjes in de middelandse zee te pakken. Rhodes bijvoorbeeld. Castle bouwen en van daaruit je crusades launchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb enorme last van ingame lag, me systeem daar kan het niet aan liggen denk ik.
Want de game geeft zelf aan dat ik alles op max kan spelen.
Heb alles al naar de laagste opties mogelijk gezet, en nog alles super laggie.

Heb een PenIV 3,4 , 1024 Geheugen , Geforce 6800GT 256mb , Win XP sev2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 06:16
Speel nu de Holy Roman Empire, het gaat opzich wel erg lekker. Milaan verslagen Venice en
Polen terug gedrongen. Opzich is het redelijk makkelijk te doen op normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Wat een ontzettend lekkere soepele game is dit zeg...

Speelt super vloeiend op 1920x1200 met zo'n beetje alles op max... De ontwikkelaars van Medieval 2 laten zien dat het toch wel degelijk mogelijk is.. In tegenstelling tot andere recente games zoals NWN2, TQ etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
Darth Malak schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:15:
Wat een ontzettend lekkere soepele game is dit zeg...

Speelt super vloeiend op 1920x1200 met zo'n beetje alles op max... De ontwikkelaars van Medieval 2 laten zien dat het toch wel degelijk mogelijk is.. In tegenstelling tot andere recente games zoals NWN2, TQ etc....
NWN2 is idd bagger terwijl 1 prima was.
TQ is Titan Quest neem ik aan? Draai uitmuntend goed bij mij :o

Maar het is idd waar dat de Engine enorm goed in elkaar steekt, met bv Guild Wars zijn het engines die heel mooie beelden op je scherm kunnen toveren zonder enorm zware hardware te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
kless schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:51:
[...]
Tja, alliances worden inderdaad toch wel verbroken (tenzij jij je "vrienden" geld blijft geven), maar bekijk het eens van een andere kant:
Als je bondgenoot jou na 40 beurten de oorlog verklaard, heeft je bondgenootschap wel 80 jaar geduurd (ervan uitgaand dat je beurten gewoon 2 jaar duren). En 80 jaar is historisch gezien best veel voor welk verdrag dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

Miles Teg schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:45:
[...]

Tja, alliances worden inderdaad toch wel verbroken (tenzij jij je "vrienden" geld blijft geven), maar bekijk het eens van een andere kant:
Als je bondgenoot jou na 40 beurten de oorlog verklaard, heeft je bondgenootschap wel 80 jaar geduurd (ervan uitgaand dat je beurten gewoon 2 jaar duren). En 80 jaar is historisch gezien best veel voor welk verdrag dan ook.
moa. ze presteren om in de zelfde beurt vrede tesluiten + trade + map + alliance en dan mn haven te blokeren
"ze" was venice in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
De modfiles zijn gereleased, ik snap er echter maar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Na 1,5 jaar geleden rome te hebben gespeeld ben ik nu ook maar eens begonnen met Medieval 2. Het is weer lekker verslavend! Ik ben met Engeland begonnen, eerst de schotten gepakt en ben nu al een tijdje wat verder in europa bezig. WAT IS DIT SPEL VERSLAVEND!!! _/-\o_

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kaap schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:46:
De modfiles zijn gereleased, ik snap er echter maar weinig van.
Zijn voor een groot deel hetzelfde als RTW :)

* anandus gaat even knutselen :)

Stap 1: Opzouten met de inquisition :P
Oh, en ancillaries overdraagbaar maken :)

Edit:
klik voor de bestanden :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:37:
[...]
Zijn voor een groot deel hetzelfde als RTW :)

* anandus gaat even knutselen :)

Stap 1: Opzouten met de inquisition :P
Oh, en ancillaries overdraagbaar maken :)

Edit:
klik voor de bestanden :)
Wat kun je er precies mee? Zijn ze al gewijzigd, of kun je ermee txt files aanpassen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kvdd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:29:
[...]

Wat kun je er precies mee? Zijn ze al gewijzigd, of kun je ermee txt files aanpassen? :?
Nee, het zijn de ongewijzigde bestanden, maar je kan ze aanpassen en daarmee een hele hoop, if not alles van het spel aanpassen :)

Kijk maar rond in de bestanden, dan zal het hier en daar duidelijk worden :)

Zo, en de mongolen zijn nu ook Pagan :P

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:34:
[...]
Nee, het zijn de ongewijzigde bestanden, maar je kan ze aanpassen en daarmee een hele hoop, if not alles van het spel aanpassen :)

Kijk maar rond in de bestanden, dan zal het hier en daar duidelijk worden :)

Zo, en de mongolen zijn nu ook Pagan :P
Haha! >:) Kan ik toch mijn Engeland overnieuw beginnen als moslim! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik snap alleen niet hoe precies dat modswitch werkt enzo. Hoeft voor mij ook niet perse, enigste wat ik wil veranderen zijn bepaalde units dat ze beschikbaar zijn voor andere factions. Hoeven ze van mij niet in aparte dir te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:00:
Ik snap alleen niet hoe precies dat modswitch werkt enzo. Hoeft voor mij ook niet perse, enigste wat ik wil veranderen zijn bepaalde units dat ze beschikbaar zijn voor andere factions. Hoeven ze van mij niet in aparte dir te staan.
Volgens mij moet je wel met die modswitch werken, omdat de files anders overschreven worden door de default MTW2-files :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21

Shabbaman

Got love?

Lefty_38 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:02:
Na 1,5 jaar geleden rome te hebben gespeeld ben ik nu ook maar eens begonnen met Medieval 2. Het is weer lekker verslavend! Ik ben met Engeland begonnen, eerst de schotten gepakt en ben nu al een tijdje wat verder in europa bezig. WAT IS DIT SPEL VERSLAVEND!!! _/-\o_
Klinkt bekend, zelfde verhaal hier. Ik krijg alleen wel zwaar de schijt van die paus. Laat me nou die Denen even uitroeien...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
Goed nieuws, eindelijk eens lekker modden. Ik ga eens even wat dingen veranderen, volgende week zal ik het eens gaan proberen icm de grote map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
De mongolen, zijn dat de hongaren of de polen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kvdd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:46:
De mongolen, zijn dat de hongaren of de polen..?
:?

De Mongolen zijn de Mongolen, komen uit Mongolië (het Oosten dus).

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:47:
[...]
:?

De Mongolen zijn de Mongolen, komen uit Mongolië (het Oosten dus).
Mijn probleem is dus dat ik die nog niet tegen gekomen ben :)

En dat ze ook niet speelbaar zijn (alle facties unlocked) vandaar mijn vraag.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kvdd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:51:
[...]

Mijn probleem is dus dat ik die nog niet tegen gekomen ben :)

En dat ze ook niet speelbaar zijn (alle facties unlocked) vandaar mijn vraag.. ;)
Ze komen vanzelf, je krijgt ook een berichtje dat ze eraan komen.
En je wil ze niet tegenkomen :P

Beetje geschiedenis:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/Mongol_Empire_map.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Wat gebeurde er in 1294, en is dit ook gescript terug te vinden in m2:tw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
In 1227, Genghis Khan died; he had advised that his third son Ogedei should follow him, avoiding a civil war between the siblings. This advice was often interpretated, that Ogedei and his descendants should inherit the rulership of the Mongols. The tribes elected Ogedei Khan to succeed. Ogedei Khan continued the expansion into North-Eastern Asia, conquering Northern China and vassalizing Korea in the process. The armies of the Mongols had reached Poland, Hungary, and Egypt by 1241, and were poised to continue. Scouts of Ogedei even reached France.[2]. When Ogedei Khan suddenly died, a messenger came to Subutai-the chief leader of Mongol troops conquering Europe asking him to return to Mongolia for two month mourning. Subutai never returned to Europe for another conquest. Nearly a decade later, Mongka Khan, grandson of Genghis and nephew of Ogedei, took the throne, through the assistance of his mother Sorghaghtani Beki. By this time, the Western expansion had lost its momentum.

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
anandus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:52:
[...]
Ze komen vanzelf, je krijgt ook een berichtje dat ze eraan komen.
En je wil ze niet tegenkomen :P

Beetje geschiedenis:
[afbeelding]
Maar ze komen (volgens het plaatje) niet in frankrijk, ik ben engeland dus heb niet zoveel last van ze in het begin. Maar facties als polen en hungary gaan er dus aan begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Plotseling gestorven? Ik zie hier zo'n komisch moordenaarsfilmpje voor me, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Shabbaman schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:27:
[...]

Plotseling gestorven? Ik zie hier zo'n komisch moordenaarsfilmpje voor me, haha.
Offtopic:
In een breede straat lopen enkele soldaten rammelend voorbij, even verderop loopt een eenzame wandelaar, naast hem staan enkele tonnen naast elkaar.. de eenzame wandelaar loopt er voorbij en langzaam gaat het deksel van een ton omhoog... pfff.... AARRGG!!!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf urenlang Rome: Total War gespeeld, en dan vooral online. Werkelijk genoten van elke battle, dat moest ook wel - want vaak was het lastig om er 1 te vinden die niet crashte. Ik vond dat jammer dat dit euvel nooit opgelost was, maar ging er eigenlijk van uit dat ze hier wel aandacht aan zouden besteden bij Medieval 2.

2 week geleden de game gekocht, profieltje aangemaakt bij gamespy... en jah hoor...
Simpele 4 speler game, iemand heeft blijkbaar connectie problemen tijdens het createn van de armies, en hele sessie ligt er meteen uit. De volgende 4 speler game die ik begin komt wel door het army creation scherm heen. Ik begin op 1 van mn tegenstander af te chargen wanneer ik weer zo'n fijne player x heeft connection problems melding op mn scherm krijg. Ik wacht een minuutje en besluit maar wat te gaan drinken, 5 minuten later nog geen resultaat. Hele game op zn gat.

Gadverdamme wat kots ik op de multiplayer support van deze, anders: briljante game serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

heftige RTR battle heb ik wel eens gehad dat ik aan het winnen was ... Maar de andere ook :X async game op den duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:19:
Gadverdamme wat kots ik op de multiplayer support van deze, anders: briljante game serie.
Hopen dat de patch een hoop verhelpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Dit had ik altijd zelf al willen doen:

Link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey luitjes, ik ben bezig met medieval 2 total war alleen ik zit met een probleem
die triumuts ofzo die moslims komen met van die zieke olifanten met kanonnen der op.
iemand enig idee hoe je die dingen het beste kan stoppe ze zijn nl tering sterk

iemand enig idee

latersss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:03:
heey luitjes, ik ben bezig met medieval 2 total war alleen ik zit met een probleem
die triumuts ofzo die moslims komen met van die zieke olifanten met kanonnen der op.
iemand enig idee hoe je die dingen het beste kan stoppe ze zijn nl tering sterk

iemand enig idee

latersss
archers , goeie archers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
archers zijn natuurlijk goed maar wat je ook kan doen is door gebruik te maken van javelins, iig een unit die speren gooit, zeer effectief tegen olifanten. spearmen en pikemen wilt ook helpen. zodra ze terugtrekken is het altijd handig om ze gelijk af te maken zodat je ze in de toekomst niet meer tegenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADMK schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:49:
archers zijn natuurlijk goed maar wat je ook kan doen is door gebruik te maken van javelins, iig een unit die speren gooit, zeer effectief tegen olifanten. spearmen en pikemen wilt ook helpen. zodra ze terugtrekken is het altijd handig om ze gelijk af te maken zodat je ze in de toekomst niet meer tegenkomt
Niet iedere faction heeft javelins he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met milaan, maar die fractie afmaken dat is geen eitje ze hebben namelijk de helft van de map in bezit en ik de andere, ik heb nu casefire met ze alleen de spanjaren leven nog en de engelse. als ik soms ruzie met ze heb is het dik matte en ben je zo 5 steden kwijt. maar ik kan wel die pikeman maken enzo dus dat ga iik maar ff onderneme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:41:
[...]

Niet iedere faction heeft javelins he
je hebt altijd nog mercenaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:23:
ik ben bezig met milaan, maar die fractie afmaken dat is geen eitje ze hebben namelijk de helft van de map in bezit en ik de andere, ik heb nu casefire met ze alleen de spanjaren leven nog en de engelse. als ik soms ruzie met ze heb is het dik matte en ben je zo 5 steden kwijt. maar ik kan wel die pikeman maken enzo dus dat ga iik maar ff onderneme
Dit bericht is echt onbegrijpelijk voor mij... Niet alleen het nederlands is om te huilen, maar "ze" en "die fractie" wie zijn dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me toch af of er geen bugje zit in dat popel ding. Ik speel met england en werd aangevallen door de schotten die York en Dublin veroverden. Toen pakte ik York terug van de schotten en ging daarna voor Edingbrough omdat de stad niet verdedigd werd. Maar toen kwam de paus tussenbeide en vroeg me "cease hostalities'. De Pope is eentje van Venice en ik staat beter bij de paus aangeschreven (max -1) en de schotten staan een heel stuk lager. Dat is toch gewoon niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Ik heb een probleem, ik kan geen crusades meer joinen.
Ik speel Engeland, en ik heb een Faction Heir leger (meer dan 8 units) in Europa staan. De Pope geeft de volgende missie: join crusade Jurusalem.

Dus ik selecteer mn Faction Heir leger, en klik op het schildje rechtsonderin het scherm. Daarna tabblad pope, en wil ik op het "join crusade" klikken.. is dit grijs! En verschijnt er een popupje: crusade already in progres.

Terwijl andere landen kunnen blijven joinen...

Iemand tips? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:37:
Ik vraag me toch af of er geen bugje zit in dat popel ding. Ik speel met england en werd aangevallen door de schotten die York en Dublin veroverden. Toen pakte ik York terug van de schotten en ging daarna voor Edingbrough omdat de stad niet verdedigd werd. Maar toen kwam de paus tussenbeide en vroeg me "cease hostalities'. De Pope is eentje van Venice en ik staat beter bij de paus aangeschreven (max -1) en de schotten staan een heel stuk lager. Dat is toch gewoon niet normaal?
Valt best mee. De pause heeft het liefste zoveel mogenlijk katholieke zieltjes om over te regeren. Dus hoe minder doden hoe liever.
Het valt me wel op dat het op een moment gebeurt wat MIJ niet goed uit komt als in: Net leger gebouwt om wat terug te pakken/laaste beurt(en) van een siege/ de andere factie op het punt van uitsterven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

kvdd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:42:
Ik heb een probleem, ik kan geen crusades meer joinen.
Ik speel Engeland, en ik heb een Faction Heir leger (meer dan 8 units) in Europa staan. De Pope geeft de volgende missie: join crusade Jurusalem.

Dus ik selecteer mn Faction Heir leger, en klik op het schildje rechtsonderin het scherm. Daarna tabblad pope, en wil ik op het "join crusade" klikken.. is dit grijs! En verschijnt er een popupje: crusade already in progres.

Terwijl andere landen kunnen blijven joinen...

Iemand tips? :o
Savegame van een paar jaar terug laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
kless schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:44:
[...]

Savegame van een paar jaar terug laden?
Nee ik heb dat elke keer, ook toen ik schotland speelde, en als er geen crusade begonnen is, en ik request er 1, dan vind the holy pope et niet goed.

Maar het is dus zo,

1 Crusade call!
2 Missie: Join Crusade tegen Jeruzalem
3 Ik zet leger van 8+ units + faction heir in europa
4 Ik ga naar het tabblad van de pope en dan zie ik dat het knopje "join crusade" grijs is
5 Ga ik met de muis over het knoppie, dan verschijnt er een klein popupje: Crusade already in progress :?

Meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

kvdd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:15:
[...]

Nee ik heb dat elke keer, ook toen ik schotland speelde, en als er geen crusade begonnen is, en ik request er 1, dan vind the holy pope et niet goed.

Maar het is dus zo,

1 Crusade call!
2 Missie: Join Crusade tegen Jeruzalem
3 Ik zet leger van 8+ units + faction heir in europa
4 Ik ga naar het tabblad van de pope en dan zie ik dat het knopje "join crusade" grijs is
5 Ga ik met de muis over het knoppie, dan verschijnt er een klein popupje: Crusade already in progress :?

Meer tips?
Achzo.. dan kijk je op de verkeerde plek?... Een leger met een generaal/familielid (dus geen captain) van minimaal 8 units selecteren, general selecteren, onderaan beschrijving van die generaal zit een "join crusade" knopje. (minder dan 8 of geen crusade dan blijft het grijs)

[ Voor 0% gewijzigd door kless op 08-12-2006 09:25 . Reden: caps... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:10
Je moet de crusade joinen in het tabblad van je faction heir / general van het desbetreffende leger. Het tabblad waar jij over spreekt gaat over het aanvragen van een crusade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb trouwens altijd het probleem (in Rome al) dat mijn diplomatieke betrekking met alles en iedereen als snel minder wordt. Ik word al snel niet meer vertrouwd en als ik oorlog heb gehad (notabene niet begonnen door mij), willen ze alleen vrede in ruil voor heel veel geld. Ik word daar altijd zo moedeloos van.. |:(
En ik wil zo graag in vrede leven O-) .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hahaha dat ken ik wel. Ik trek me ook wat minder van diplomacy aan het is gewoon teveel moeite die het niet waard is. Het is beter om te wachten tot iemand je aanvalt of iemand geexcommuniceerd wordt. Free land!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Quacka schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:47:
Ik heb trouwens altijd het probleem (in Rome al) dat mijn diplomatieke betrekking met alles en iedereen als snel minder wordt. Ik word al snel niet meer vertrouwd en als ik oorlog heb gehad (notabene niet begonnen door mij), willen ze alleen vrede in ruil voor heel veel geld. Ik word daar altijd zo moedeloos van.. |:(
Nee, je wilt niet in vrede leven, je wilt oorlog voeren en uitbreiden wanneer het jou uitkomt. En de computer doet dat ook (tenminste, de Milanezen uitgezonderd, dat tuig valt toch wel aan). :P

Afgezien daarvan, de computer vind jou inderdaad altijd minder aardig dan z'n mede-computer landjes en zal altijd op oorlog aansturen.

Ofwel, M2TW is veroveren of veroverd worden, en dat is imho jammer, maar wellicht ook wel weer historisch correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Miles Teg schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:15:
[...]

Nee, je wilt niet in vrede leven, je wilt oorlog voeren en uitbreiden wanneer het jou uitkomt. En de computer doet dat ook (tenminste, de Milanezen uitgezonderd, dat tuig valt toch wel aan). :P

Afgezien daarvan, de computer vind jou inderdaad altijd minder aardig dan z'n mede-computer landjes en zal altijd op oorlog aansturen.

Ofwel, M2TW is veroveren of veroverd worden, en dat is imho jammer, maar wellicht ook wel weer historisch correct?
Op zich wel logisch dat ze verbonden gaan sluiten als een land heel sterk wordt (das normaal), maar dat ze zo snel openlijk op voet van oorlog gaan staan vind ik wel raar.
Zelfs al gedraag je je als heilige, dan nog heb je zo de helft van de landen bijna als vijand (ze vallen uit angst me vaak nog niet aan, maar eigenlijk zouden ze het wel willen doen), dat vind ik niet zo reeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Quacka schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:10:
[...]
Op zich wel logisch dat ze verbonden gaan sluiten als een land heel sterk wordt (das normaal), maar dat ze zo snel openlijk op voet van oorlog gaan staan vind ik wel raar.
Zelfs al gedraag je je als heilige, dan nog heb je zo de helft van de landen bijna als vijand (ze vallen uit angst me vaak nog niet aan, maar eigenlijk zouden ze het wel willen doen), dat vind ik niet zo reëel.
Historisch en tactisch gezien is dat trouwens erg reëel. Bedenk maar, elk land heeft een expansiedrang. Om die expansie te vervullen moet je andere landen slopen.
Dus in het begin van het spel ben je in dat opzicht zwak en een nieuwe leider dus de moeite waard om te testen hoe makkelijk ze land van je kunnen veroveren.
Zelf ben je ook geen heilige en begin je legers te bouwen (= gevaar voor de buren) en begin je uit te breiden. Als ik het buurland was zou ik me dan geen 2 keer bedenken en zelf aanvallen voordat het te laat is en jou legers groot genoeg zijn om de mijne te vermorzelen.

Als je eenmaal aan het uitbreiden bent geweest denken al je buurlanden, shit die zijn wel erg sterk. Laten we een verbond sluiten en de gezamenlijke dreiging die ze hebben uitschakelen. Ergo, jou!
Onbewust of bewust heb jij ook een strategie afgestemd op de sterkste tegenstander. Jij kiest er alleen soms eerst voor je rugdekking te zorgen en je verdediging en dan pas die moeilijke tegenstander aan te pakken. De andere landen staan echter met de rug tegen de muur en kiezen een mooi maatje om voor de frontale aanval te gaan. In de vage hoop om jou af te schrikken en te weerhouden om hun landen in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
Quacka schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:47:
Hehe, zoiets had ik met Venetië ook. Bod veranderd, ceasefire en 10.000 voor Pamplona en Zaragoza (ruzie met Spanje) en ze accepteerden ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kless schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:43:
Valt best mee. De pause heeft het liefste zoveel mogenlijk katholieke zieltjes om over te regeren. Dus hoe minder doden hoe liever.
Het valt me wel op dat het op een moment gebeurt wat MIJ niet goed uit komt als in: Net leger gebouwt om wat terug te pakken/laaste beurt(en) van een siege/ de andere factie op het punt van uitsterven...
Nou, ik had het voor met scotland (speelde met england). ALs ik die faction hier met m'n leger wou aanvallen kwam er een popup met: als je dit doet word je excommuniceerd (of hoe ge het ook schrijft), wil je doorgaan? Dan val ik Edingbrough aan, pak de stad, faction dood en probleem opgelost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
kless schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:22:
[...]

Achzo.. dan kijk je op de verkeerde plek?... Een leger met een generaal/familielid (dus geen captain) van minimaal 8 units selecteren, general selecteren, onderaan beschrijving van die generaal zit een "join crusade" knopje. (minder dan 8 of geen crusade dan blijft het grijs)
Ahah dankje okey dan :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.