wel irritant dat je na zo'n 120 turns geen generaal meer overhoud. De pest, moordenaars en die klote paus.
Tsja dat heb ik ook maar heb nog save games van 2 beurten daarvoor, ik denk dat ik iedereen op een boot zet op zee en het afwacht tot het voorbij is. Assassins heb ik nooit last van, de paus is mij zeer gunstig gezind door mijn strijd tegen de moslimse heidenen dus alleen de pest is een probleem. Hopelijk kan iedereen het uitzingen op zee maar dat moet ik dit weekeind maar ff proberenxxxMaverick schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:50:
wel irritant dat je na zo'n 120 turns geen generaal meer overhoud. De pest, moordenaars en die klote paus.
Hey, misschien een domme vraag, maar hoe kan je je stad bekijken?
Of hebben ze dat eruit gesloopt?
Of hebben ze dat eruit gesloopt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Mijn generaals waren wel affected door de pest maar dood gingen ze niet. Op 2 na van de 27 ofzo xD
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
anandus schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:03:
Hey, misschien een domme vraag, maar hoe kan je je stad bekijken?
Of hebben ze dat eruit gesloopt?![]()

Kon dat in RTW dan? MM iets gemist geloof ik:p maar het klinkt niet echt als een handige functie
Verwijderd
Wat me opvalt is dat Dismounted Knights echt heel slecht tegen cavalerie kunnen. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat zo'n bataljon door 1 charge van bijv. Feudal Knight gewoon van 60 naar 5(!) mannetjes sprong. Dat had ik dus niet verwacht. Maarrr mijn oplossing: als ik met een groot leger ga vechten neem ik een stuk of 3 spearman, maakt niet uit wat voor, mee en dan zet ik die voor de rest van mijn infanterie. Dan kunnen zijn lekker de klap opvangen want zij zijn wel heel sterk tegen cavalerie (overpowerd?)
Dat is het dus het idee van medieval total war
(Heavy) Cav is een counter voor (heavy) Inf./achers
Spearmen zijn een counter voor Cav.
En archers zijn een counter voor spearmen/heavy inf.
En heavy inf is een counter voor inf. en spearmen in het bijzonder.
En zo is het cirkeltje rond. Geen enkele unit is overpowered. Er zijn echter units die andere units counteren, en dan lijkt het overpowered. Kortom, stuur de juiste units op de vijand af, en vooral geen cav op spearman, die gaan erg rap dood dan.
(Heavy) Cav is een counter voor (heavy) Inf./achers
Spearmen zijn een counter voor Cav.
En archers zijn een counter voor spearmen/heavy inf.
En heavy inf is een counter voor inf. en spearmen in het bijzonder.
En zo is het cirkeltje rond. Geen enkele unit is overpowered. Er zijn echter units die andere units counteren, en dan lijkt het overpowered. Kortom, stuur de juiste units op de vijand af, en vooral geen cav op spearman, die gaan erg rap dood dan.
Ik ben eindelijk de Mongolen tegengekomen, ik heb nu 42 provincies allen aangrenzend . Ik zit nu ergens dichtbij Budapest en heb delen van Polen en de Mongolen hebben uit het niets hun rijk uitgebreid tot aan de grens met Polen. Tussen mij en de Mongolen zitten nog de hongaren en de Denen, maar die zijn ernstig verzwakt door mij en bovendien heb ik oorlog met ze.
Op een gegeven moment was ik op weg naar een Deense stad om ze koppie kleiner te maken. De Mongolen vonden het niet leuk dat ik hun grondgebied had betreden. En aanvallen deden ze. Ik had een goed leger met crossbowman, noble cavalerie en dismounted noble knights en swordsman. De Mongolen hadden erg veel archers in hun leger, zelfs hun infanterie kan van afstand schieten dus ik zat echt in een "sitting duck" positie, ik werd helemaal afgemaakt. Uiteindelijk besloot ik met mijn leger terug trekken en met mijn generaal en cavalerie de aanval in te zetten, zodat mijn leger veilig terug kan. Mislukte dus ook want die archers en infanterie van hun kunnen ook goed terugvechten
en toen ze ook nog hulp kregen van hun generaal was het afgelopen. Alles teruggehaald veelste veel verloren
. Volgende keer beter.
Wel opvallend dat de Mongolen beginnen met uber goede commandanten en sterk ervaren legers. Ik krijg ze wel klein...
Op een gegeven moment was ik op weg naar een Deense stad om ze koppie kleiner te maken. De Mongolen vonden het niet leuk dat ik hun grondgebied had betreden. En aanvallen deden ze. Ik had een goed leger met crossbowman, noble cavalerie en dismounted noble knights en swordsman. De Mongolen hadden erg veel archers in hun leger, zelfs hun infanterie kan van afstand schieten dus ik zat echt in een "sitting duck" positie, ik werd helemaal afgemaakt. Uiteindelijk besloot ik met mijn leger terug trekken en met mijn generaal en cavalerie de aanval in te zetten, zodat mijn leger veilig terug kan. Mislukte dus ook want die archers en infanterie van hun kunnen ook goed terugvechten

Wel opvallend dat de Mongolen beginnen met uber goede commandanten en sterk ervaren legers. Ik krijg ze wel klein...
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 11:44
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Zoals al wordt gezegd, dat is nu juist het strategische deel van het spelVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:29:
Wat me opvalt is dat Dismounted Knights echt heel slecht tegen cavalerie kunnen. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat zo'n bataljon door 1 charge van bijv. Feudal Knight gewoon van 60 naar 5(!) mannetjes sprong. Dat had ik dus niet verwacht. Maarrr mijn oplossing: als ik met een groot leger ga vechten neem ik een stuk of 3 spearman, maakt niet uit wat voor, mee en dan zet ik die voor de rest van mijn infanterie. Dan kunnen zijn lekker de klap opvangen want zij zijn wel heel sterk tegen cavalerie (overpowerd?)
Nou, dat van die voordelen en nadelen van types werkt ook niet altijd hoor. Ik had 2 units Dismounted English Knights en die werden aangevallen door Norse Cavalry (precieze naam weet k niet meer, iets in die trant
) en ze bleven staan en maakten er Noorse frikandelletjes van
Als ik me niet vergis zijn norse cavalary light cav. En ja die zijn niet bedoelt als frontaal aanvalstroepen, en al helemaal niet als ze of heavy inf of spearmen gaan chargen.
Toch is goed merkbaar dat het spel een stuk pittiger is gemaakt dan RTW. Daar was het (op easy iig
) gewoon een legertje bouwen van 20 Cataphracts en een slag was alleen even klikken op de vijandige linies en de Cataphracts gingen er overheen als een stoomwals (leuk gezicht
). Ook kon je in dat spel ook met auto-result veel betere resultaten halen dan in MTW2. En als laatste valt me op dat in dit spel de computer veel meer met elkaar samenspeelt, bv: Ik speelde met Frankrijk, en opeens komen er 2 volle stacks Denen uit het noorden, 2 volle stacks Milanezen uit het oosten, en een volle stack Portugezen uit het zuiden. Sta je daar met je kleinere op RTW gebaseerde legers. 
Maakt niet uit, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Weer met Frankrijk bezig, Milanezen zijn weer aan het rotzooien, maar de portugezen heb ik alvast preventief gehalveerd en mn legers zijn stukken groter en beter voorbereid. Kom maar op
Maakt niet uit, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Weer met Frankrijk bezig, Milanezen zijn weer aan het rotzooien, maar de portugezen heb ik alvast preventief gehalveerd en mn legers zijn stukken groter en beter voorbereid. Kom maar op
Veel archers van de Mongolen, zou een snelle all-out frontale aanval ze dan niet slopen?The Mystic schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:03:
Op een gegeven moment was ik op weg naar een Deense stad om ze koppie kleiner te maken. De Mongolen vonden het niet leuk dat ik hun grondgebied had betreden. En aanvallen deden ze. Ik had een goed leger met crossbowman, noble cavalerie en dismounted noble knights en swordsman. De Mongolen hadden erg veel archers in hun leger, zelfs hun infanterie kan van afstand schieten dus ik zat echt in een "sitting duck" positie, ik werd helemaal afgemaakt. Uiteindelijk besloot ik met mijn leger terug trekken en met mijn generaal en cavalerie de aanval in te zetten, zodat mijn leger veilig terug kan. Mislukte dus ook want die archers en infanterie van hun kunnen ook goed terugvechtenen toen ze ook nog hulp kregen van hun generaal was het afgelopen. Alles teruggehaald veelste veel verloren
. Volgende keer beter.
Klopt wel enigszins dat je het met jou legeropbouw erg zwaar krijgt tegen veel archers. Zo te zien aan de beschrijving zitten er weinig units met shield tussen. Begin van de battle zou ik of meteen vluchten als ik zie welke units ze hebben. Of er vol voor gaan, units met ruime afstand van elkaar vol op af laten rennen. Hoe dichterbij hoe makkelijker tegen ranged units. Crossbows vanaf de zijkant chaos laten scheppen met wat pijltjes. En de paarden achter de pure archers aanjagen.
Eergisteren begonnen met Milan, maar dat liep niet echt lekker. Werd na tien beurten ofzo aangevallen door Venetië die twee beurten later een alliance kreeg met Frankrijk, en de HRE stond ook klaar om binnen te vallen. Werd compleet ingemaakt.
Vanavond maar opnieuw beginnen en gelijk beginnen met het opbouwen van een sterk leger voor ik uit ga breiden.
Dit is eruit gehaald, je kunt alleen je stad bekijken als je aangevallen wordt..Steffy schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:50:
[...]
Weet niet, dat vroeg ik me ook al af, zou wel jammer zijn want dat vond ik altijd wel interessant om de beste taktiek te bepalen om aan te verdedigen
Jammer jammer, toch niet alleen vooruitgang in het spel. Vond het altijd wel grappig en volgens is het niet de moeilijkste functie om er in te doen. Naja jammer.Helza schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:20:
[...]
Dit is eruit gehaald, je kunt alleen je stad bekijken als je aangevallen wordt..
Nou probeer maar zou ik zeggen. Geloof me die archers kunnen goed terugvechten. Ze hebben zelfs infanterie die een melee heeft van meer dan 20 en missile iets van 14 ofzo. Soort granaatwerpers. Bovendien hadden ze heel veel horse archers die erg ver kunnen schieten en zodra je dichterbij komt vluchten ze weg. Stel je valt de gewone archers aan, dan flanken de horse archers je. Het is gewwon een volle unit met uber experienced soldaten. Hun heavy lancers zijn beter dan mijn cavalerie. Ze hebben overigens een stad van mij al ingenomen en eentje heb ik succesvol kunnen verdedigen. Wel leuk trouwens die mongolen, ze vallen heel goed aan en die paarden zijn erg goed, daar moet je echt goede speerman tegenover zetten. Met de Fransen maak ik nu veel vouliers, mannetjes met lange speren. De noble dismounted knights kunnen niks tegen paarden beginnen.Amafi schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:43:
[...]
Veel archers van de Mongolen, zou een snelle all-out frontale aanval ze dan niet slopen?
Klopt wel enigszins dat je het met jou legeropbouw erg zwaar krijgt tegen veel archers. Zo te zien aan de beschrijving zitten er weinig units met shield tussen. Begin van de battle zou ik of meteen vluchten als ik zie welke units ze hebben. Of er vol voor gaan, units met ruime afstand van elkaar vol op af laten rennen. Hoe dichterbij hoe makkelijker tegen ranged units. Crossbows vanaf de zijkant chaos laten scheppen met wat pijltjes. En de paarden achter de pure archers aanjagen.
Heb de schade gelukkig beperkt gehouden, zit nu ergens in turn 150 en nu wacht ik op de Temuriden. Ik ben benieuwd wat zij te bieden hebben. Ik kan het spel uitspelen, heb 42 provincies maar ik ga voor de volle map en wil ook nog de Aztecs ontmoeten.
Heb trouwens Rome weer aan de paus teruggegeven op verzoek en nu zijn we weer dikke vrienden. Excommunication is bepaald niet grappig overigens, het resulteert in heel veel unhappiness.
[ Voor 10% gewijzigd door The Mystic op 23-11-2006 21:24 ]
Dat is jammer zegHelza schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:20:
[...]
Dit is eruit gehaald, je kunt alleen je stad bekijken als je aangevallen wordt..
Dus nu kan ik mijn prachtige hoofdstad met huge cathedral en weetikveelwat alleen maar zien als mijn hoofdstad aangevallen wordt
Zonde, ik hoop dat ze het terugstoppen in de opkomende patch.
Zeker nu in MTW2 de steden zoveel mooier zijn geworden vergeleken met RTW
Heren ik heb het eindelijk voor elkaar! Één van mijn cardinalen is verkozen tot Paus.. maar kan ik nu ook iets extra's?
Ik zou zeggen dat ik nu volledige controle over de paus heb...
Gisteren poging twee met Milan, gaat al een stukje beter.
Heb nu Dijon, die Zwitserse stad er vlak naast (Bern geloof ik) en de eilanden veroverd. Ben nog niet aangevallen en heb een alliance met Hongarije en de Papal States. Hou nu iets meer legers in de steden voor als Venetië het weer op z'n heupen krijgt.
Welke moeilijkheidsgraad spelen jullie? Ik speel zowel de campaignmap als de battles op hard, maar moet zeggen dat het nog steeds niet hard zweten is. Ben weliswaar met de Engelsen begonnen wat vrij gemakkelijk schijnt te zijn, maar toch...
Daarnaast vind ik die Paus maar een vervelende spelbreker op mijn pad to world domination :D!!! Elke faction die ik aanval moet ik vervoglens 5 beurten met rust laten, dus zorg nu dat ik in een beurt drie steden over kan nemen of nog beter een hele factie kan vernietigen, dan heb ik daar geen last meer van...
Ben er inmiddels wel achter dat het met veel priest, een aantal sterke die cardinal worden en veel kerkelijke gebouwen vrij gemakkelijk is die paus te vriend te houden ondanks de frequente bedreigingen voor excommunicatie!!!
Daarnaast vind ik die Paus maar een vervelende spelbreker op mijn pad to world domination :D!!! Elke faction die ik aanval moet ik vervoglens 5 beurten met rust laten, dus zorg nu dat ik in een beurt drie steden over kan nemen of nog beter een hele factie kan vernietigen, dan heb ik daar geen last meer van...
Ben er inmiddels wel achter dat het met veel priest, een aantal sterke die cardinal worden en veel kerkelijke gebouwen vrij gemakkelijk is die paus te vriend te houden ondanks de frequente bedreigingen voor excommunicatie!!!
Kathedralen zijn de sleutel tot succes bij de paus. Als je daar een paar van hebt zit je altijd goed.AJ1815 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:51:
Welke moeilijkheidsgraad spelen jullie? Ik speel zowel de campaignmap als de battles op hard, maar moet zeggen dat het nog steeds niet hard zweten is. Ben weliswaar met de Engelsen begonnen wat vrij gemakkelijk schijnt te zijn, maar toch...
Hmm.. zoals in mijn BC-post stond:M@NIC schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:06:
Heren ik heb het eindelijk voor elkaar! Één van mijn cardinalen is verkozen tot Paus.. maar kan ik nu ook iets extra's?
Je kan makkelijker een crusade aanvragen en je wordt minder snel geëxcommuniceerd.
Maar meestal als je Paus wordt, dan staat je pope-meter zo hoog dat dat sowieso het geval is.
Maar controle ofzo? Neuh.
Oh, en het is cool natuurlijk
Maar je moet niet op je lauweren gaan rusten, want ik was in notime teruggezakt naar 3 crucifixes

De clue daarvan is dat je wel mag verdedigen als je aangevallen wordt.AJ1815 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:51:
Ik zorg dat ik the enemy crush als ze me aanvallen en meanwhile een goed leger opbouwen.
5 beurten geen oorlog voeren is overigens wel dúúr!
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 25-11-2006 10:30 ]
Verwijderd
Volgens mij klopt er iets niet. Ik speel nu met England en heb in Edinburgh 100% katholieke bevolking. Toch heb ik daar 25% religious unrest
Wat doen julllie eigenlijk om diplomaten/princessen beter te laten worden? Ik gebruik ze tot nu toe alleen om trade rights te krijgen en af en toe geschenken te geven aan de paus, maar hun influence/charm rating gaat er niet van omhoog. Elke generaal die met een van mijn princessen trouwt krijgt daardoor de trait 'Wife is a wretch'
Wat doen julllie eigenlijk om diplomaten/princessen beter te laten worden? Ik gebruik ze tot nu toe alleen om trade rights te krijgen en af en toe geschenken te geven aan de paus, maar hun influence/charm rating gaat er niet van omhoog. Elke generaal die met een van mijn princessen trouwt krijgt daardoor de trait 'Wife is a wretch'

Ik ben nu ook aan het spelen en het spel bevalt me goed.
Ik vraag mij alleen af hoe het zit met kinderen van mijn familie die geboren moeten worden... Kan namelijk alleen maar een goed leger hebben als ik er ook een hoog mannetje in heb zitten neem ik aan (moraal enzo).
Echter moet ik verschillende steden uitbouwen en heb ik, dus niet genoeg familie leden om en steden en legers te leiden. Dit is vooral lastig als je op meerdere fronten oorlog wilt voeren...
Spelen mensen van jullie met legers zonder generalen? Dus alleen unites.. En hoe werkt dit?
Ik vraag mij alleen af hoe het zit met kinderen van mijn familie die geboren moeten worden... Kan namelijk alleen maar een goed leger hebben als ik er ook een hoog mannetje in heb zitten neem ik aan (moraal enzo).
Echter moet ik verschillende steden uitbouwen en heb ik, dus niet genoeg familie leden om en steden en legers te leiden. Dit is vooral lastig als je op meerdere fronten oorlog wilt voeren...
Spelen mensen van jullie met legers zonder generalen? Dus alleen unites.. En hoe werkt dit?
Een leger met generaal is beter, maar is niet verplicht ofzo. Ik zou als ik jou was leren of goed onder de knie krijgen hoe je de veldslagen zelf kunt leiden. Dus zelf je leger aanvoeren is beter mits je het goed kan.
Dus je had de oorlog al verklaard tegen de bizantijnen... waarom zoek je dat niet een andere mooie stad/kasteel uit om in te pikken? je leger stond er al in de buurt.L3TUC3 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:30:
[...]
Logisch, je hebt een leger op hun grond staan.
Ik had een kruistocht naar constantinopel over land gedaan, maar toen ik aankwam hadden de milanezen de boel al belegerd. Ze nemen de stad in en *plop* kruistocht over! Milanezen pissig dat mijn legers in de achtertuin staan. Ik weer terug naar Engeland, en ik heb geloof ik wel 5 facties boosgemaakt omdat mijn legers door hun landjes moest. Loop door hongarije, HRE, Polen, Venetie (die hadden even extreem noordelijk veroveraartje gespeeld), Denemarken en een stuk Frankrijk. Elke keer een message dat ik iemand pissig heb gemaakt.
http://www.adf-hq.nl
Als je steden hebt waar de mensen heel erg tevreden zijn dan kan je daar ook gewoon je familielid uit halen en als generaal gebruiken. Legers kunnen verder ook gewoon prima werken zonder generaal. Dan wordt 1 van je mannen kapitein en die vervult gewoon de functie die normaal de generaal heeft, alleen wat minder goed.PacinoAllstars schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:08:
Ik ben nu ook aan het spelen en het spel bevalt me goed.
Verwijderd
En let goed op kleine rebel armies. Dat zijn namelijk gratis generaals als je het slim aanpakt. Kijk naar welke units daarin zitten (heel vaak bijna dezelfde types) maak een leger zonder generaal met units die dat counteren. Zorg er dan voor dat de 3d battle goed verloopt met het liefst minder dan 10 casualties en je krijgt een heroic victory -> en de vraag of je de kapitein van dat leger bij je familie wil voegen.
(werkte bij RTW al zo. Daar was het zelfs nog dat die kleine rebel armies vrij vaak een generaal als aanvoerder hadden -> goede diplomaat er naar toe en overkopen.)
(werkte bij RTW al zo. Daar was het zelfs nog dat die kleine rebel armies vrij vaak een generaal als aanvoerder hadden -> goede diplomaat er naar toe en overkopen.)
Mooi spel, maar die inquisitors komen wel mn strot uit moet ik zeggen
Maakt ook niet veel uit wat je doet, ze komen toch langs en aangezien ze nooit dood gaan bij mislukte pogingen hebben ze binnen no time 10 sterren en zijn ze ook niet dood te krijgen met assassins. Sowieso vind ik assassins een beetje zwak deze keer, met minder dan 6/7 sterren hoef je echt niet te proberen mannetjes met meer dan 2 sterren dood te krijgen, lijkt altijd fout te gaan.
Weet iemand trouwens nog of het mogelijk is retinues over te zetten naar bijv. een andere general? Kon eerder wel maar nu krijg ik het niet voor elkaar.

Weet iemand trouwens nog of het mogelijk is retinues over te zetten naar bijv. een andere general? Kon eerder wel maar nu krijg ik het niet voor elkaar.
Is een generaal in je leger alleen nuttig als je auto resolve doet?
Dus wanneer ik handmatig alle 3d battles speel is een generaal in mijn leger nutteloos?
Dus wanneer ik handmatig alle 3d battles speel is een generaal in mijn leger nutteloos?
Retinues overzetten lijkt inderdaad heel moeilijk geworden, ik heb het ook niet voor elkaar gekregen, maar het schijnt wel te kunnen. Blijkbaar kunnen retinues zich verbonden voelen met een character ofzoTwist schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:27:
Mooi spel, maar die inquisitors komen wel mn strot uit moet ik zeggenMaakt ook niet veel uit wat je doet, ze komen toch langs en aangezien ze nooit dood gaan bij mislukte pogingen hebben ze binnen no time 10 sterren en zijn ze ook niet dood te krijgen met assassins. Sowieso vind ik assassins een beetje zwak deze keer, met minder dan 6/7 sterren hoef je echt niet te proberen mannetjes met meer dan 2 sterren dood te krijgen, lijkt altijd fout te gaan.
En over die assassins: Als je zorgt dat je wat top-assassins in huis hebt (zeg maar 10+ oogjes), dan heb je vaak kans dat je het doelwit uit kan schakelen, al is het bij prefaratie, en waarschijnlijk de paus, nog héél erg moeilijk (<10% enzo

Generaal in je leger zorgt ervoor dat je manschappen dapperder zijn, minder snel op de vlucht slaan. Generaal in je leger is altijd nuttig. Geef wel altijd hoogste prioriteit om hem in leven te houden. Ik doe zelf nooit autoresolve als ik een generaal in het betreffende leger heb. Dan kan het zomaar zo zijn dat je generaal daarna opeens dood is. Dat heb ik liever zelf in de hand.PacinoAllstars schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:47:
Is een generaal in je leger alleen nuttig als je auto resolve doet?
Verwijderd
Je hebt altijd kans dat je het doelwit uitschakeltanandus schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:54:
En over die assassins: Als je zorgt dat je wat top-assassins in huis hebt (zeg maar 10+ oogjes), dan heb je vaak kans dat je het doelwit uit kan schakelen, al is het bij prefaratie, en waarschijnlijk de paus, nog héél erg moeilijk (<10% enzo).

Assassins zijn zinloos vind ik.Twist schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:27:
Mooi spel, maar die inquisitors komen wel mn strot uit moet ik zeggenMaakt ook niet veel uit wat je doet, ze komen toch langs en aangezien ze nooit dood gaan bij mislukte pogingen hebben ze binnen no time 10 sterren en zijn ze ook niet dood te krijgen met assassins. Sowieso vind ik assassins een beetje zwak deze keer, met minder dan 6/7 sterren hoef je echt niet te proberen mannetjes met meer dan 2 sterren dood te krijgen, lijkt altijd fout te gaan.
Het schijnt dat je de Inquisitie kunt voorkomen door het katholieke geloof boven de 90% te houden.
Je kunt het cheaten vinden, maar als ik mijn top-assassins gebruik dan sla ik het spel eerst op. Mislukt de missie, gaat mijn assassin dood, dan reload ik de game weer. Assassins trainen is een rot klusVerwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:11:
[...]
Je hebt altijd kans dat je het doelwit uitschakeltMaar het is toch moeilijk om hoge doelwitten uit te schakelen. Mijn 10+ subterfuge assassin had maar 50% kans bij een doodgewone captain in een full-stack leger. Ik kreeg laatst een missie van de Franse faction heir om de koning te vermoorden zodat hij sneller koning kon worden. Mijn topassassin had maar 23% slagingskans, daar gaat je meest ervaren assassin
Bij mij top-assassins (10+) doe ik altijd een ctrl-s'je (voor een eventueel ctrl-l'tjeVerwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:11:
[...]
Je hebt altijd kans dat je het doelwit uitschakeltMaar het is toch moeilijk om hoge doelwitten uit te schakelen. Mijn 10+ subterfuge assassin had maar 50% kans bij een doodgewone captain in een full-stack leger. Ik kreeg laatst een missie van de Franse faction heir om de koning te vermoorden zodat hij sneller koning kon worden. Mijn topassassin had maar 23% slagingskans, daar gaat je meest ervaren assassin
Je mag het cheaten noemen, maar als een 10+ assassin er niet in slaagt, wat hebben die regicide missies dan voor nut?

Zoals BigFast dus ook zegt
Assassins kunnen supernuttig zijn, mits je ze goed gebruiktMiles Teg schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:25:
[...]
Assassins zijn zinloos vind ik.
Het schijnt dat je de Inquisitie kunt voorkomen door het katholieke geloof boven de 90% te houden.
Moet wel zeggen na mate je rijk uitbreid de overzichtelijkheid van je manschappen een chaos word. Heb overal wel een legertje staan dat resulteert in een mega hoge upkeep.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb denkl 8 mega legers verspreid (vergeet sommige lol)
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb denkl 8 mega legers verspreid (vergeet sommige lol)
Gewoon het lijstje gebruiken?PacinoAllstars schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:53:
Moet wel zeggen na mate je rijk uitbreid de overzichtelijkheid van je manschappen een chaos word. Heb overal wel een legertje staan dat resulteert in een mega hoge upkeep.
Kan je ze nog sorteren op grootte ook
Ik heb ook last van die hoge upkeep. Kan eigenlijk maar 2 redelijk grote leger onderhouden op het moment (13 regio's onder controle). Halen jullie het meeste geld uit het veroveren en 'sacken' van steden of meer uit de investeringen in eigen steden?
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Beiden, maar voornamelijk uit eigen steden.fraggel schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:13:
Ik heb ook last van die hoge upkeep. Kan eigenlijk maar 2 redelijk grote leger onderhouden op het moment (13 regio's onder controle). Halen jullie het meeste geld uit het veroveren en 'sacken' van steden of meer uit de investeringen in eigen steden?
Ik houd dan ook voornamelijk kleine elite-legertjes op de been. Een soort Rapid-Response-Force. Vaak aan beide kanten van mijn Rijk eentje.
Maar als het nodig is, dan maak ik wel wat kanonnenvlees bij
Maar ik probeer constant mijn upkeep te minimaliseren, en stop nooit meer ventjes in een stad dan wat de gratis upkeep is (dan zijn ze blauw), tenzij het echt een grensstad is ofzo.
Het gaat er toch om dat je inschat waar het gevaar is op aanvallen tegen jou. Verder natuurlijk legers op de plekken waar jij wilt gaan aanvallen, maar de plaatsen die je als veilig inschat gewoon zo min mogelijk leger hebben (het teveel aan manschappen gewoon ontslaan wanneer nodig).PacinoAllstars schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:53:
Ik heb verschrikkelijk veel geld als Spanje bv. Ik heb steden met 50.000 inwoners die bv al heel tevreden zijn, 160% met maar 2 units en zonder general. Die steden groeien bv ook al niet meer en dat is erg belangrijk. Geen farms bouwen ook al leveren ze veel geld op, uit eindelijk betekenen die je eigen ondergang.
Ik ben trouwens net aangekomen in de nieuwe wereld maar ik snap niet wat er nu zo bijzonder aan is. Het is maar 1 provincie, Brazilië en dat is het en wat waren nog rebels ook in plaats van Aztecs. Die waren al uitgemoord ofzo door een opstand? Naja in ieder geval. Erg bijzonder is het niet. 1 Provincie nog wel.
Ik ben trouwens net aangekomen in de nieuwe wereld maar ik snap niet wat er nu zo bijzonder aan is. Het is maar 1 provincie, Brazilië en dat is het en wat waren nog rebels ook in plaats van Aztecs. Die waren al uitgemoord ofzo door een opstand? Naja in ieder geval. Erg bijzonder is het niet. 1 Provincie nog wel.

Oh je kan mensen ook ontslaan? Haha leer ik toch elke dag weer wat bijUltraR-pc schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:53:
[...]
Het gaat er toch om dat je inschat waar het gevaar is op aanvallen tegen jou. Verder natuurlijk legers op de plekken waar jij wilt gaan aanvallen, maar de plaatsen die je als veilig inschat gewoon zo min mogelijk leger hebben (het teveel aan manschappen gewoon ontslaan wanneer nodig).
Als ik het goed begrijp is er in het spel ook ergens een overzicht te zien, welke legers je allemaal hebt? Zal eens wat beter gaan kijken
Hoe zit het overigens met dingen als kanonnen? Krijg je een bericht dat er kruit is uitgevonden ofzo? Of moet je gewoon blijven upgraden?
Ja, bij een unit is er een klein knopje 'ontslaan'.PacinoAllstars schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:48:
[...]
Oh je kan mensen ook ontslaan? Haha leer ik toch elke dag weer wat bij
Je hebt een lijstje met legertjes/generals, en lijstje met steden en een lijstje met agentsAls ik het goed begrijp is er in het spel ook ergens een overzicht te zien, welke legers je allemaal hebt? Zal eens wat beter gaan kijken
Ja, je krijgt een berichtjeHoe zit het overigens met dingen als kanonnen? Krijg je een bericht dat er kruit is uitgevonden ofzo? Of moet je gewoon blijven upgraden?
Mensen ik ben nu met 4 legers parijs aan het siegen en ik enter de battle.
Ik kies ervoor dat ik zelf de overige legers bestuur, dus laat het niet over aan de AI.
Hoe kan ik in godsnaam die andere legers besturen, want ze staan dood leuk stil in elke hoek van de map te wachten (waiting to enter battle).
Ik kies ervoor dat ik zelf de overige legers bestuur, dus laat het niet over aan de AI.
Hoe kan ik in godsnaam die andere legers besturen, want ze staan dood leuk stil in elke hoek van de map te wachten (waiting to enter battle).
Haha, die troepen zijn reinforcements en komen langzaam maar zeker naar het slagveld toegelopen. Als je balkje onderin ook vol staat, komen ze ook niet, iedereen heeft maar maximaal het aantal vakjes aan beschikbare units (20 of zo?).
Klopt, 20 max. Dus als jij een gigantische hoeveelheid legers buiten het slagveld hebt staan wachten zal er telkens 1 unit het veld binnenkomen zodra er 1 unit uit je beginleger dood is.MoiZie schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:18:
Haha, die troepen zijn reinforcements en komen langzaam maar zeker naar het slagveld toegelopen. Als je balkje onderin ook vol staat, komen ze ook niet, iedereen heeft maar maximaal het aantal vakjes aan beschikbare units (20 of zo?).
Bij zo'n enorm leger is het dus beter om de AI de extra legers te laten sturen.
Verken eens wat meer richting het noordenSteffy schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:38:
Ik heb verschrikkelijk veel geld als Spanje bv. Ik heb steden met 50.000 inwoners die bv al heel tevreden zijn, 160% met maar 2 units en zonder general. Die steden groeien bv ook al niet meer en dat is erg belangrijk. Geen farms bouwen ook al leveren ze veel geld op, uit eindelijk betekenen die je eigen ondergang.
Nee, met de Mongolen. Die hadden constantinopel te pakken gekregen. Ik had inderdaad eventjes kunnen doorlopen en Jeruzalem innemen, maar wilde graag mijn legers terug zodat ik de Denen een pak rammel kon geven.kless schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:34:
[...]
Dus je had de oorlog al verklaard tegen de bizantijnen... waarom zoek je dat niet een andere mooie stad/kasteel uit om in te pikken? je leger stond er al in de buurt.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Refragmental schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:35:
[...]
Verken eens wat meer richting het noorden
Wat trouwens voor een eventuele uitbreiding wel grappig zou zijn, zijn missies zoals je die nu krijgt om een bepaald gebied in te nemen, te ontdoen van indianen en je eigen missie post daar te bouwen en deze uit te breiden tot handels en oorlogssteden zoals die nu ook dit deel zitten. Dat je geen vaste plekken hebt maar deze random krijgt toegewezen met alle voor/nadelen en gevolgen van dien. Met natuurlijk alle inheemse volken die je kunt zijn.
In barbarian invasion hadden we al dat volken hun biezen konden pakken en vertrokken. Nu het verkennen van de nieuwe wereld en het bouwen van eigen steden zou ook erg leuk zijn en lijkt mij heel haalbaar.
Edit: Weet iemand toevallig ook hoe je een extra campaign kan toevoegen. Je moet nu 15 of 45 provincies bezetten maar ik speel altijd rustig aan en wil meer vechten dan zoveel steden onde controle houden. 25 provincies lijkt mij voor mij dan ook meer dan genoeg maar waar en hoe voeg ik zoiets toe?
[ Voor 11% gewijzigd door Steffy op 27-11-2006 10:43 ]
Is het hele map-gedeelte nou uitgebreider dan in Rome Total War? Want daar is eigenlijk weinig te doen in het begin, beetje simpeltjes zal ik maar zeggen.
Na medium-medium "La Grande Campagne" met engelsen for starters (hun hof sprak toch ook frans?)
Ben ik nu begonnen met de venetianen. high-high.
Ik heb alleen de egyptenaren aangevallen(kruisvaart) voor de rest alleen maar rebbel settlements.
En nu vallen ombeurten de hongaren. byzantijnen, milanezen,holyroman, en dan ook nog siciliane met wie ik alliancie had. me aan... (en nee ik ben niet geexcomniseerd dat zijn nu de milanezen en de holy romans)
Maar waarom hebben ze allemaal dat complot tegen mij? de sicilianen hebben ook holyroman bologne gejat. met de engelsen had ik dat ook wel eens. maar dan was ik gewoon de agressor en dan verdien je het ook
Maar met 4X savegame restarten overleef je het maar net.
Om dat de venetianen relatief goede melitia merchantcavalery en pavian crosbowhebben maak ik bijna overal een stad van(upkeep costs).(sardinie kreta rohdos cyprus corsica) ik laat bij antiogh / jeruzalem de kastelen wel in de buurt staan. rest van de legers wordt aangevult met merc en vervolgens weer gedumpt.
Ik heb alleen de egyptenaren aangevallen(kruisvaart) voor de rest alleen maar rebbel settlements.
En nu vallen ombeurten de hongaren. byzantijnen, milanezen,holyroman, en dan ook nog siciliane met wie ik alliancie had. me aan... (en nee ik ben niet geexcomniseerd dat zijn nu de milanezen en de holy romans)
Maar waarom hebben ze allemaal dat complot tegen mij? de sicilianen hebben ook holyroman bologne gejat. met de engelsen had ik dat ook wel eens. maar dan was ik gewoon de agressor en dan verdien je het ook
Om dat de venetianen relatief goede melitia merchantcavalery en pavian crosbowhebben maak ik bijna overal een stad van(upkeep costs).(sardinie kreta rohdos cyprus corsica) ik laat bij antiogh / jeruzalem de kastelen wel in de buurt staan. rest van de legers wordt aangevult met merc en vervolgens weer gedumpt.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar volgens mij: Ja.Japser schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:43:
Is het hele map-gedeelte nou uitgebreider dan in Rome Total War? Want daar is eigenlijk weinig te doen in het begin, beetje simpeltjes zal ik maar zeggen.
Je hebt princessen, merchants, priests, etc. Het is een stúk drukker geworden op de grote kaart
Ben trouwens nu een potje begonnen met de spanjaarden en binnen 10 beurten was de HRE non-existent. Ga ik later kijken, blijkt het half Milanees, half Deens geworden te zijn
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 27-11-2006 12:04 ]
Dat bedoel ik inderdaad wat jij zegt Anandus. in R:TW is het niet echt veel meer dan wat legertjes schuiven en verder kan je weinig. Vooral in het begin, als je nog geen assasins hebt of wat dan ook.
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik t zal kopen. Ben net R:TW maar weer eens aan t spelen, en tsja...lastig lastig
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik t zal kopen. Ben net R:TW maar weer eens aan t spelen, en tsja...lastig lastig
Had ik ookkless schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:02:
Na medium-medium "La Grande Campagne" met engelsen for starters (hun hof sprak toch ook frans?)
Vraagje.
Ik ben een nieuw potje begonnen (op een verse installatie), maar ik was vergeten 'show_date_as_turns' weg te halen uit de desc_strat.
Dat heb ik nu gedaan en bij een nieuwe campaign staat er nu ook de datum, maar bij mijn savegame staat er nog de beurt.
Kan dat nog in die savegame veranderd worden of zit ik nu aan beurten vast?
Ik ben een nieuw potje begonnen (op een verse installatie), maar ik was vergeten 'show_date_as_turns' weg te halen uit de desc_strat.
Dat heb ik nu gedaan en bij een nieuwe campaign staat er nu ook de datum, maar bij mijn savegame staat er nog de beurt.
Kan dat nog in die savegame veranderd worden of zit ik nu aan beurten vast?
Tijdens een game weet ik niet hoe het zit. Ik heb het zelf ook even veranderd. Ik snap echt niet hoe ze de turn optie er in godsnaam in hebben kunnen doen, als je dat doet, geef mensen in het menu dat optie het te veranderen.
Ik heb zelf nu het aantal turns veranderd. 250 zijn er echt veel te weinig voor mij. Ik merk nu dat ik steeds maar weinig doe en zit te wachten op super units om iets te veroveren. Ik heb nu 500 turn waardoor je veel langer bezig bent. Ik denk dat ik straks met een volgende game ook de bevolkings groei echt omlaag ga zetten. Dat slaat eigenlijk nergens op bij dit spel. Je bevolkingsgroei is enorm en totaal uit verhouding. Farms hebben bv helemaal geen nu behalve het hele proces nog verder versnellen dan het al is. De gebouwen heb ik nog niet aangepast maar dat maakt weinig uit, gunpowder units zijn jaartal gebonden dus die zul je niet eerder krijgen. Wel zul je iets sneller aan de sterkste units komen maar ik zoek een goeie ballans om te spelen voor mezelf, geld is geen probleem, tijdsduur wel.
Ook zit ik nog even te wachten op een goeie map, er is al 1 waar de map 2 keer zo groot is, zelfde gebieden, meer oppervlak. Leuk om daar eens mee te prutsen en wat Factions toe te voegen.
Ik heb zelf nu het aantal turns veranderd. 250 zijn er echt veel te weinig voor mij. Ik merk nu dat ik steeds maar weinig doe en zit te wachten op super units om iets te veroveren. Ik heb nu 500 turn waardoor je veel langer bezig bent. Ik denk dat ik straks met een volgende game ook de bevolkings groei echt omlaag ga zetten. Dat slaat eigenlijk nergens op bij dit spel. Je bevolkingsgroei is enorm en totaal uit verhouding. Farms hebben bv helemaal geen nu behalve het hele proces nog verder versnellen dan het al is. De gebouwen heb ik nog niet aangepast maar dat maakt weinig uit, gunpowder units zijn jaartal gebonden dus die zul je niet eerder krijgen. Wel zul je iets sneller aan de sterkste units komen maar ik zoek een goeie ballans om te spelen voor mezelf, geld is geen probleem, tijdsduur wel.
Ook zit ik nog even te wachten op een goeie map, er is al 1 waar de map 2 keer zo groot is, zelfde gebieden, meer oppervlak. Leuk om daar eens mee te prutsen en wat Factions toe te voegen.
Als je de turn-factor naar 0.50 zet, dan doe je 2 beurten in 1 jaar, ipv 2 jaren in 1 beurt (wat het nu geloof ik is), kom je nog een beetje goed terecht met je 500 turnsSteffy schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:34:
Tijdens een game weet ik niet hoe het zit. Ik heb het zelf ook even veranderd. Ik snap echt niet hoe ze de turn optie er in godsnaam in hebben kunnen doen, als je dat doet, geef mensen in het menu dat optie het te veranderen.
Farms brengen overigens ook aardig wat geld in het laatje, al heb je wel gelijk dat je steden in sneltreinvaart propvol zitten. Op een gegeven moment ben je alleen maar happiness-dingetjes aan het bouwen.
- We Are Borg
Helpt de belasting op max zetten dan niet om je bevolkingsgroei tegen te gaan of in ieder geval te remmen
?
Daarom bouw ik nooit farms wat eigenlijk niet logisch is want juist dat zal je bevolking doen groeien. Plus zoals je bevolking nu groeit is buitensporig. Tot een 200 jaar geleden was de wereld bevolking 1 miljard. Dit speeld zich nog langer geleden, in die tijd groeide de bevolking maar mondjes maat maar niet zoals in de total war games, maar ook met minder bevolkingsgroei zal het spel veel beter speelbaar blijven doordat je lang bezig bent met slechte units en mocht er dan eens 1 stad uitspringen met mogelijkheden tot beter units is het ook veel leuker, het is een voordeel over de vijand, je hebt er veel dingen voor moeten doen en laten.
Bv tax rate kan niet meer op very high omdat je bevolking niet meer groeit in dat geval.
Je hebt ook in Farms moeten investeren waardoor je geen defensie gebouwen kunt neerzetten.
Het is gewoon lastiger om aan goeie units te komen die dus veel leuker zijn om in te zetten. Waardoor je misschien wel hele grote legers hebt met mindere units, wat tevens de AI ook zal hebben want je haalt de groei naar beneden in alle gebieden. Ook moet de upgrade mogelijkheden van steden iets meer omhoog denk ik, al valt het met een groei beperking ook wel weer mee. Ik kijk eerst hoe deze 500 turns gaan. Daarna kijk ik verder.
Tevens met de grote map ga ik ook zelf een aantal nieuwe Factions toevoegen. Map groter = grotere gebieden = meer ruimte voor steden en ik heb al een leuke map gevonden waar je mooi kunt zien welke landen leuk zijn om toe te voegen. Met units en ballans is ff prutsen maar dat komt wel goed.
Bv tax rate kan niet meer op very high omdat je bevolking niet meer groeit in dat geval.
Je hebt ook in Farms moeten investeren waardoor je geen defensie gebouwen kunt neerzetten.
Het is gewoon lastiger om aan goeie units te komen die dus veel leuker zijn om in te zetten. Waardoor je misschien wel hele grote legers hebt met mindere units, wat tevens de AI ook zal hebben want je haalt de groei naar beneden in alle gebieden. Ook moet de upgrade mogelijkheden van steden iets meer omhoog denk ik, al valt het met een groei beperking ook wel weer mee. Ik kijk eerst hoe deze 500 turns gaan. Daarna kijk ik verder.
Tevens met de grote map ga ik ook zelf een aantal nieuwe Factions toevoegen. Map groter = grotere gebieden = meer ruimte voor steden en ik heb al een leuke map gevonden waar je mooi kunt zien welke landen leuk zijn om toe te voegen. Met units en ballans is ff prutsen maar dat komt wel goed.
Ik merk hier dat assassins gezien worden als nutteloze dingen maar ze zijn dus totaal niet nuttloos. Ik heb nu dus een master assassin guild en ik krijg hierdoor voor elk assassin al 4 of 5 stereren toegeschoteld, erg relaxed maar ik gebruik ze meestal voor saboteurs en generalen/assassins die lastig doen. Ik merk dat het saboteren van gebouwen erg goed werkt als je bijv geen oorlog wilt verklaren maar toch wel een stad wilt innemen. men neemt 3 assassins en 3 spionnen (goed getrained of van een master assassin guild) en brengt ze alle 6 naar een stad, gebruik de spionnen om targets op te zoeken en blaas gebouwen op die vooral voor happyness en public order enzo zorgt en dat zal ervoor zorgen dat de stad na een paar turns zal revolten, om het process nog sneller te maken kun je ook een aantal priests op de regio neerudmpen (als de stad toevallig van een ander geloof is) en voila, breng je leger naar de stad en je hebt zojuist ene stad gekaapt zonder ook de oorlog te verklaren. heeft een aantal keren gewerkt voor antwerpen, jerusalem, en andere europese steden.
dit werkt alleen erg effectief bij grote, overvolle steden!
dit werkt alleen erg effectief bij grote, overvolle steden!
De bevolkingsexplosie kwam pas echt op gang toen Amerika en de bijbehorende groentes (aardappel, maïs, etc) ontdekt werdenSteffy schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:06:
Daarom bouw ik nooit farms wat eigenlijk niet logisch is want juist dat zal je bevolking doen groeien. Plus zoals je bevolking nu groeit is buitensporig. Tot een 200 jaar geleden was de wereld bevolking 1 miljard. Dit speeld zich nog langer geleden, in die tijd groeide de bevolking maar mondjes maat
Jaja, andere Europese stedenADMK schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:06:
... voor antwerpen, jerusalem, en andere europese steden. ...
Ben het met je eens dat assassins totaal niet zinloos zijn.
Verwijderd
Ik heb vraagje over Rome Total War. Ik hoop dat het niet erg is dat ik deze vraag hier stel:
Ik ben net een nieuwe campaign begonnnen. Alleen is het heel raar, ik begin nu opeens met groepjes van 160 man, terwijl ik vroeger altijd met groepjes van 20 man begon. Weet iemand hoe dit komt, is dit een instelling ofzo?
Ik ben net een nieuwe campaign begonnnen. Alleen is het heel raar, ik begin nu opeens met groepjes van 160 man, terwijl ik vroeger altijd met groepjes van 20 man begon. Weet iemand hoe dit komt, is dit een instelling ofzo?
Verwijderd
Dan heb je de unit scale veranderd van small naar huge, bij de grafische opties.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:53:
Ik heb vraagje over Rome Total War. Ik hoop dat het niet erg is dat ik deze vraag hier stel:
Volgens mij zit er trouwens een bugje in de AI tijdens battles. Ik was laatst met Engeland een Deense Fortress aan het belegeren, ik wilde nog een extra kanon aan het leger toevoegen voor ik de stad echt ging innemen. Het kanon moest twee turns lopen om het leger te bereiken, en ik stuurde de unit in zn eentje op pad (inderdaad dom dom dom ik wist het al van tevoren

25% van het leger wordt kapotgeschoten, als de ammo op is wacht ik gewoon tot de tijdslimiet voorbij is en zodoende behaal ik een close victory

De desbetreffende captain mocht ik daarna adopteren wegens zijn uitmuntende 'prestatie'
Verwijderd
klopt en wordt als het goed is gefixed in de aankomende patchVolgens mij zit er trouwens een bugje in de AI tijdens battles
Slimmer is om niet op de campaignmap te vluchten (met het knopje) als je een kansloze strijd hebt. Het leger zal je ene stapje achteruit makkelijk inhalen en de tweede keer kan je niet vluchten van de battle map.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:15:
[...]
Dan heb je de unit scale veranderd van small naar huge, bij de grafische opties.
Volgens mij zit er trouwens een bugje in de AI tijdens battles. Ik was laatst met Engeland een Deense Fortress aan het belegeren, ik wilde nog een extra kanon aan het leger toevoegen voor ik de stad echt ging innemen. Het kanon moest twee turns lopen om het leger te bereiken, en ik stuurde de unit in zn eentje op pad (inderdaad dom dom dom ik wist het al van tevoren) Vervolgens wordt de unit aangevallen door een Deens leger van 3 units Peasants en 1 unit Spear Militia. Ik trek me terug, maar ze vallen weer aan, dus ik kan niet meer vluchten. Tijdens de battle positioneer ik mijn kanon in de uiterste hoek van het slagveld. Het Deense leger nadert dichter en dichter... en blijft op 20 meter van mijn kanon staan
![]()
![]()
25% van het leger wordt kapotgeschoten, als de ammo op is wacht ik gewoon tot de tijdslimiet voorbij is en zodoende behaal ik een close victory![]()
De desbetreffende captain mocht ik daarna adopteren wegens zijn uitmuntende 'prestatie'
Druk daarom gelijk bij de eerste confrontatie op ficht on battlemap. En vlucht dan van de battlemap met de flee-knop. Je zal dan een heel eind achteruit vluchten op de campaign map en buiten het bereik van het vijandige leger komen te staan.
Daarnaast heb ik ook wel gezien dat als je het vijandelijke leger omringd met bijv cavalarie op drie punten het ook stil blijft staan en je het dan lekker kapot kan schieten met boogschutters en kanonnen...
Verwijderd
Laat me ff weten wanneer die komt...Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:00:
[...]
klopt en wordt als het goed is gefixed in de aankomende patch
Verder heb ik (weer eens) een vraag. Want ik vind ook dat je veel te hard gaat en ik heb net de Nieuwe Wereld ontdekt maar daar wil ik natuurlijk nog wel even gebruik van maken (heb nog iets van 40 beurten te gaan). Helpt het als ik midden in mijn spel met Spanje de Turn Number naar 0.5 zet? Heb ik dan nog meer tijd te gaan?
Verwijderd
je kan het zelf checken wanneer hij uit is op www.totalwar.comLaat me ff weten wanneer die komt...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 21:47 ]
Verwijderd
Volgens mij zijn er wel meer AI bugs op de 3d map. Bij een aanval van 2 AI legers op mijn leger bleef het 2e reinforcement leger zichzelf constant repositioneren in de zelfde hoek van de map. Omdat mijn battle limiet uitstaat kon ik er rustig met 4 units longbowmen heen kachelen en ze decimeren. Het voelde als een beetje saaie overwinning.AJ1815 schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:12:
[...]
Daarnaast heb ik ook wel gezien dat als je het vijandelijke leger omringd met bijv cavalarie op drie punten het ook stil blijft staan en je het dan lekker kapot kan schieten met boogschutters en kanonnen...
Zover ik glezen heb is at een probleempje met de AI. De betatesters hebben heel aggresief gespeelt en het is kennelijk nooit opgevallen dat een groep archers niet aangevallen wordt terwijl de AI wordt beschoten.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:42:
[...]
Volgens mij zijn er wel meer AI bugs op de 3d map. Bij een aanval van 2 AI legers op mijn leger bleef het 2e reinforcement leger zichzelf constant repositioneren in de zelfde hoek van de map. Omdat mijn battle limiet uitstaat kon ik er rustig met 4 units longbowmen heen kachelen en ze decimeren. Het voelde als een beetje saaie overwinning.
Heet ook wel de "passive AI bug" en zou als het goed is volgende patch worden verholpen.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
- We Are Borg
http://p223.ezboard.com/f...essage?topicID=7493.topic
Als ik lees wat er allemaal gefixed moeten worden: best veel. Vraag me af of je er ook echt zoveel last van hebt tijdens het spelen
Ben benieuwd wat de patch gaat fixen
Als ik lees wat er allemaal gefixed moeten worden: best veel. Vraag me af of je er ook echt zoveel last van hebt tijdens het spelen
Met meerdere legers is soms wel eens bugged ja, niet altijd maar vaak genoeg maak ik mee dat er 1 klein legertje, lees general met 3 groepjes aanvalt en ondersteuning krijgt van bv een heel groot leger wat in de buurt stond, lees helemaal vol
Dat kleine groepje valt dan al alleen aan. Wordt afgeslacht natuurlijk, vlucht van het veld. Loopt langs het nog oprukkende leger wat er nog aan komt, haald het moreel van de troepen sterk naar beneden want dat leger ziet ineens een prins + restanten van het leger voorbij komen. Moreel zakt in + dat men een grote afstand, meestal bij een berg op moet lopen. Want ik sta boven op bergen om het leger uit te putten, en je hebt een veldslag zo gewonnen door een bug en eigenlijk niks te doen.
Wel leert de AI wel iets van de veldslagen. Ik speel nu al schotland. Schotland heeft weinig of geen goeie units in het begon om mee te verdedigen. Dus op open veld ben je het haasje. Meestal zie ik dankzij watchtowers de vijand al aan komen en zoek hoger gelegen land op zodat ik in het voordeel ben. Mijn archers bowen dan al flink wat neer en vlak voordat de vijand (die het moeilijk heeft omdat ze de heuvel op komen) aanvalt, val ik ineens aan. Schotse units hebben wel een sterke aanval maar bijna geen armor, jij moet dus je voordeel creëren door de eerste stap te zetten. Dus ik doe snel een uitval vanaf mij heuvel, ik heb door de snelheid die de units hebben een voordeel bij een charge dus ik slacht iedereen af.
Echter na 3 keer dit hebben gedaan vielen de engels steeds met 2 legers aan, dat deden ze eerste niet. Toen was het 1 groot leger en nu 2 kleinere. Logisch als je een groot leger aanvalt want nu moet je de aandacht verdelen over 2 fronten. Maar ook op het slachtveld waren ze er achter gekomen dat in steeds een uitval deed en duwde ze mij meer het open veld op of het bos in waardoor ik geen heuvels meer had en deden ze precies op de juist plekken een aanval met paarden waardoor ik grote hoeveelheden manschappen kwijt raakte. Ik was verbaasd dat ze hun taktiek helemaal aangepast hadden op mijn taktiek
Ik haalde het nog wel meer wel ten koste van 40-60% van mijn leger
Wel leert de AI wel iets van de veldslagen. Ik speel nu al schotland. Schotland heeft weinig of geen goeie units in het begon om mee te verdedigen. Dus op open veld ben je het haasje. Meestal zie ik dankzij watchtowers de vijand al aan komen en zoek hoger gelegen land op zodat ik in het voordeel ben. Mijn archers bowen dan al flink wat neer en vlak voordat de vijand (die het moeilijk heeft omdat ze de heuvel op komen) aanvalt, val ik ineens aan. Schotse units hebben wel een sterke aanval maar bijna geen armor, jij moet dus je voordeel creëren door de eerste stap te zetten. Dus ik doe snel een uitval vanaf mij heuvel, ik heb door de snelheid die de units hebben een voordeel bij een charge dus ik slacht iedereen af.
Echter na 3 keer dit hebben gedaan vielen de engels steeds met 2 legers aan, dat deden ze eerste niet. Toen was het 1 groot leger en nu 2 kleinere. Logisch als je een groot leger aanvalt want nu moet je de aandacht verdelen over 2 fronten. Maar ook op het slachtveld waren ze er achter gekomen dat in steeds een uitval deed en duwde ze mij meer het open veld op of het bos in waardoor ik geen heuvels meer had en deden ze precies op de juist plekken een aanval met paarden waardoor ik grote hoeveelheden manschappen kwijt raakte. Ik was verbaasd dat ze hun taktiek helemaal aangepast hadden op mijn taktiek
Nou ik erger me dus rot aan de vele bugs op de battle map. Echt niet normaal, hoeveel ik er tegen ben gekomen. Ik heb zo vaak meegemaakt dat de vijand gewoon niet aanvalt.
Laatst verdedigde is een stad. De vijand had twee siege rowers verloren en ze hadden er maar een over :-s. Dus toen moest het hele leger van duizend man door dat ene siege tower en de fps zakte daardoor tot 2, want die units bleven beneden rondjes lopen. Toen heb ik versneld via task manager het spel beeindigt, want dat was echt niet meer te spelen.
En zo zijn er echt vele. Mijn volgende potje ga ik ook pas spelen als de patch er is.
Laatst verdedigde is een stad. De vijand had twee siege rowers verloren en ze hadden er maar een over :-s. Dus toen moest het hele leger van duizend man door dat ene siege tower en de fps zakte daardoor tot 2, want die units bleven beneden rondjes lopen. Toen heb ik versneld via task manager het spel beeindigt, want dat was echt niet meer te spelen.
En zo zijn er echt vele. Mijn volgende potje ga ik ook pas spelen als de patch er is.
Heeft dat niet te maken met "if you run, you'll only die tired"The Mystic schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:20:
Nou ik erger me dus rot aan de vele bugs op de battle map. Echt niet normaal, hoeveel ik er tegen ben gekomen. Ik heb zo vaak meegemaakt dat de vijand gewoon niet aanvalt.
Vooral boogschutters tegen een leger zonder paardjes. die pijlen komen toch wel op hun plek
En omdat ze veel lichter zijn kunnen ze makkelijker weg blijven rennen. Maar als de infanterie aan de wandel gaat... daar schieten ze niks mee op.
Als ze wel paardjes hebben laat in mn boogschutters defensive zijn op de bult. anders sterven ze alleen maar vermoeit.
Ik vind de cavelerie charge tegen vallen, of ik ben te veel verwend met rome, dat men zich op/in/door de mannen stort en niet alleen de eerste linie stil staat bij minste of geringste contact.(zo raar vond ik cataphracts nog niet eens, het effect van 40 paardjes die op je groep van 80 man aan stormen mocht wel wat heviger effect lijk het zelfde te zijn voor heavy infantry als voor archers, minimaal)
Charge is bugged op het moment, wordt wachten op de Patch. Ik ben er zelf achter gekomen dat ze alle compressed in grote files hebben gezet, jammer want het spel is out of the box dus amper te modden. Nu is het wachten op Tools van CA om dit kunnen doen.kless schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:50:
[...]
Heeft dat niet te maken met "if you run, you'll only die tired"
Vooral boogschutters tegen een leger zonder paardjes. die pijlen komen toch wel op hun plek
En omdat ze veel lichter zijn kunnen ze makkelijker weg blijven rennen. Maar als de infanterie aan de wandel gaat... daar schieten ze niks mee op.
Als ze wel paardjes hebben laat in mn boogschutters defensive zijn op de bult. anders sterven ze alleen maar vermoeit.
Ik vind de cavelerie charge tegen vallen, of ik ben te veel verwend met rome, dat men zich op/in/door de mannen stort en niet alleen de eerste linie stil staat bij minste of geringste contact.(zo raar vond ik cataphracts nog niet eens, het effect van 40 paardjes die op je groep van 80 man aan stormen mocht wel wat heviger effect lijk het zelfde te zijn voor heavy infantry als voor archers, minimaal)
De charge werkt iets anders en is bugged. Ze moeten een minimale afstand hebben om hun charge goed uit te voeren ze hebben gewoon een aanloopje nodig:P. Vervolgens moet je zorgen dat ze een beetje in formatie staan(niet noodzakelijk helpt voor mee schade). En vervolgens moet je ze laten chargen, het liefst niet frontaal anders gaan er paardjes van je dood in de charge.
Het belangerijkste is echter dat er geen andere unit voor de unit staat die je charged. Als er een vijandelijke unit staat zullen ze namelijk daarmee gaan vechten eerst waardoor ze afgeremd worden en vervolgens niet doorchargen naar de unit die je dood wilde hebben. Je moet dus zorgen dat er niks tussen zit en dan lukt chargen goed (ja het is wat gekloot af en toe) maar charges doen wel echt VEEL pijn(met westerse fracties iets meer dan oosterse heb ik het idee omdat die grotere lansen hebben. Uitgezonderd die byzantijnen perhaps.
Verder vind ik sieges echt BUGGED ik denk dat 1 op de 10 sieges niet bugged is. Maar de legers van de pc die ik heb verslagen terwijl hij mij aanviel in een kasteel/stad is echt ongeloofelijk, maakt het spel beetje te simpel.
Het belangerijkste is echter dat er geen andere unit voor de unit staat die je charged. Als er een vijandelijke unit staat zullen ze namelijk daarmee gaan vechten eerst waardoor ze afgeremd worden en vervolgens niet doorchargen naar de unit die je dood wilde hebben. Je moet dus zorgen dat er niks tussen zit en dan lukt chargen goed (ja het is wat gekloot af en toe) maar charges doen wel echt VEEL pijn(met westerse fracties iets meer dan oosterse heb ik het idee omdat die grotere lansen hebben. Uitgezonderd die byzantijnen perhaps.
Verder vind ik sieges echt BUGGED ik denk dat 1 op de 10 sieges niet bugged is. Maar de legers van de pc die ik heb verslagen terwijl hij mij aanviel in een kasteel/stad is echt ongeloofelijk, maakt het spel beetje te simpel.
Wat mij irriteert is het gebruik van Generals. Ik vecht nu al een tijdje tegen de engelsen en met succes maar door een erg mager budget zijn mijn legers niet erg sterk en moet het veelal van geluk en een heel goede taktiek hebben. Echter passen ze zich steeds meer aan en verdedigen ze beter en vallen ze aan met succes tegen mij. Echter generals zitten allemaal op een hoopje in Londen, daar stonden 5 in de provincie, op 2 na allemaal dood in 2 turns, ook in Frankrijk weer een ex kruisleger rond loopt slacht general na general af. Ik houd geen tegenstand over. In 5 beurten zijn er bij de engelsen minstens 7 generals gedood wat nergens op slaat, ze kunnen ze nog beter een passieve functie geven en puur voor het morale dan dat ze allemaal dood gaan.
Zoals het nu gaat is er weinig aan. Ik wil tegenstand en leuke gevechten maar nu win je door amper iets te doen. Ook een battle op de moeilijkste stand is geen betere AI maar de AI cheat en wint daardoor sneller. In de AI ben ik deels wel wat telleur gesteld al zitten er ook best aardige momenten tussen.
Maar al met al, het is een late BETA dit spel. Het moest nu in de aanloop naar de Feestdagen de markt op zodat het alvast lekker verkoopt en mond op mond reclame over hoe mooi het wel niet is. Ik denk dat de patch die volgens mij op de dag van de release nu ook al weken op zich laat wachten omdat er door de community meer bugs zijn gevonden ondanks het professioneel camoufleren van CA.
Wat ook vrij zinloos is zijn de Stakes die je kunt gebruiken, volgens mij kunnen alleen engelse Archers het terwijl het nou net z'n leuke toevoeging was maar tot nu toe heb ik nog geen enkele keer kunnen gebruiken. Tsja nu je zo een week of 2 bezig bent zie je toch wel dat het spel behoorlijk wat tekort komt om het de topper te noemen die het had kunnen worden. Op dit moment is het spel mooier als RTW maar de gameplay is er behoorlijk op achteruit gegaan.
Zoals het nu gaat is er weinig aan. Ik wil tegenstand en leuke gevechten maar nu win je door amper iets te doen. Ook een battle op de moeilijkste stand is geen betere AI maar de AI cheat en wint daardoor sneller. In de AI ben ik deels wel wat telleur gesteld al zitten er ook best aardige momenten tussen.
Maar al met al, het is een late BETA dit spel. Het moest nu in de aanloop naar de Feestdagen de markt op zodat het alvast lekker verkoopt en mond op mond reclame over hoe mooi het wel niet is. Ik denk dat de patch die volgens mij op de dag van de release nu ook al weken op zich laat wachten omdat er door de community meer bugs zijn gevonden ondanks het professioneel camoufleren van CA.
Wat ook vrij zinloos is zijn de Stakes die je kunt gebruiken, volgens mij kunnen alleen engelse Archers het terwijl het nou net z'n leuke toevoeging was maar tot nu toe heb ik nog geen enkele keer kunnen gebruiken. Tsja nu je zo een week of 2 bezig bent zie je toch wel dat het spel behoorlijk wat tekort komt om het de topper te noemen die het had kunnen worden. Op dit moment is het spel mooier als RTW maar de gameplay is er behoorlijk op achteruit gegaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Steffy op 28-11-2006 16:15 ]
Verwijderd
Hey, als ik probeer M2TW online te spelen zie ik nooit games staan, na wat navraag in de chat kwam ik erachter dat er wel degelijk games gehost zijn. Ik neem aan dat het aan m'n firewall ligt, dus als niet-zo-erg-noob-zijnde google ik ff om de juiste poorten te vinden, ook de totalwar site + forum afgezocht; maar na 30 minuten(of meer) zoeken had ik ze nog altijd niet gevonden. Mijn vraag is dus redelijk simpel: welke poorten moet ik openen?
Oh, en die merchants zijn het niet echt waard of wel? Want zelfs ééntje met 4 finance op een goudmijn die in mijn grondgebied staat maak ik daar mss 40 winst mee. En dat is het beste dat ik ooit gekregen heb (en ja, ik heb Merchants Headquarters zelfs.)
Oh, en die merchants zijn het niet echt waard of wel? Want zelfs ééntje met 4 finance op een goudmijn die in mijn grondgebied staat maak ik daar mss 40 winst mee. En dat is het beste dat ik ooit gekregen heb (en ja, ik heb Merchants Headquarters zelfs.)
Die merchants heb ik ook nog niet echt goed gebruikt, je krijgt er bijna niets van, of ze worden afgemaakt door een andere merchant...
Kan je me vertellen waar je deze map kan downloaden? Ben er namelijk zeer in geinteresseerdSteffy schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:34:
Ik denk dat-ie deze map bedoelt. (download)
Voorbeeldje, Noord-Italië:

Install instructions:
rename your base and campaign dirs in data\world\maps to something different, and just point the installer to your main M2TW folder and hit Enter, start the game and begin a new campaign.
[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 28-11-2006 21:48 ]
Verwijderd
Zelfs als ik mijn cavalerie een aanloopje laat maken, komt het regelmatig voor dat ze vlak voor de unit afremmen, ook als er niets tussen hen staat.Postius schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:45:
De charge werkt iets anders en is bugged. Ze moeten een minimale afstand hebben om hun charge goed uit te voeren ze hebben gewoon een aanloopje nodig:P. Vervolgens moet je zorgen dat ze een beetje in formatie staan(niet noodzakelijk helpt voor mee schade). En vervolgens moet je ze laten chargen, het liefst niet frontaal anders gaan er paardjes van je dood in de charge.

Je hebt natuurlijk wel een enorm voordeel als verdediger, vooral als je een Fortress of Citadel verdedigt. De vijand moet zich dan door meerdere muren worstelen, en een aantal archer units aan jouw kant doet dan wonderenVerder vind ik sieges echt BUGGED ik denk dat 1 op de 10 sieges niet bugged is. Maar de legers van de pc die ik heb verslagen terwijl hij mij aanviel in een kasteel/stad is echt ongeloofelijk, maakt het spel beetje te simpel.
Of de vijand verovert gewoon de eerst poort, klimt de muur op en loopt naar het pleinVerwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:00:
Je hebt natuurlijk wel een enorm voordeel als verdediger, vooral als je een Fortress of Citadel verdedigt. De vijand moet zich dan door meerdere muren worstelen, en een aantal archer units aan jouw kant doet dan wonderen
(disclaimer: Ik speel zelden sieges zelf, dus weet niet of het zo is, maar heb gelezen dat alle muren verbonden zijn
Ik heb me nog nooit hoeven terug te trekken naar mijn 2de muur. :-\
- We Are Borg
Mwah, op muren kan je slecht vechten, dus pikeman op de muren met archers erachter en elk leger wat op je af komt op diezelfde muur zal het moeilijk hebben om binnen de tijd te winnenanandus schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:02:
[...]
Of de vijand verovert gewoon de eerst poort, klimt de muur op en loopt naar het plein
(disclaimer: Ik speel zelden sieges zelf, dus weet niet of het zo is, maar heb gelezen dat alle muren verbonden zijn)
Jup dat is de grote map. Echter kun je nog niks modden aan de game aangezien CA alles in grote data pakketjes heeft gedaan van 1GB waardoor je zonder tools nog niks kunt. Als je patch uit is zitten daar gelijk ook de tools bij om de rest van het spel te modden.anandus schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:46:
Ik denk dat-ie deze map bedoelt. (download)
[afbeelding]
[...]
Ik vecht zelf nog wel vaak op open veld maar het is vast wel meer mensen opgevallen dat als je gaat aanvallen, je van stad naar stad loopt met je leger en bijna alleen maar sieges hebt. De map is gewoon veel te klein. Toch probeer ik meestal wel wat veldslagen uit te lokken omdat ik daar veel meer plezier aan beleef dan sieges.
Wat ik me trouwens af vraag? Zijn er ook pagan Factions of kun je alleen kiezen uit de islam of de christelijke kerk en waarom is iedereen katholiek, duitsers waren later niet katholiek meer, en kan ik mijn godsdienst ook veranderen. Wat dingetjes die ik nog niet gezien of naar gekeken heb.
Wat ik me trouwens afvraag is, waarom Dismounted Knights zo heten. Je kunt ze niet mounten dacht ik voor de battle. Waarom heten ze niet gewoon Foot Knights? Misschien een update optie die nog moet komen. Ik vind zelf paarden nogal lastig in sieges, ook je general had wel te voet gekunt, zie je BI bij RTW bv ook.
[ Voor 43% gewijzigd door Steffy op 29-11-2006 10:09 ]
Duitsers zijn volgens mij sterk katholiek gebleven. Duitsers is niet echt het correcte woord, HRR komt meer in de buurt. Bijna alle Europese staten zijn tot aan de reformatie met Luther katholiek. Voor zover ik weet is de reformatie begonnen aan het eind van de 14 danwel het begin van 15e eeuw. Dat een ieder katholiek/orthodox is in europa klopt wel aardig.Steffy schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:43:
[...]
Jup dat is de grote map. Echter kun je nog niks modden aan de game aangezien CA alles in grote data pakketjes heeft gedaan van 1GB waardoor je zonder tools nog niks kunt. Als je patch uit is zitten daar gelijk ook de tools bij om de rest van het spel te modden.
Ik vecht zelf nog wel vaak op open veld maar het is vast wel meer mensen opgevallen dat als je gaat aanvallen, je van stad naar stad loopt met je leger en bijna alleen maar sieges hebt. De map is gewoon veel te klein. Toch probeer ik meestal wel wat veldslagen uit te lokken omdat ik daar veel meer plezier aan beleef dan sieges.
Wat ik me trouwens af vraag? Zijn er ook pagan Factions of kun je alleen kiezen uit de islam of de christelijke kerk en waarom is iedereen katholiek, duitsers waren later niet katholiek meer, en kan ik mijn godsdienst ook veranderen. Wat dingetjes die ik nog niet gezien of naar gekeken heb.
Wat ik me trouwens afvraag is, waarom Dismounted Knights zo heten. Je kunt ze niet mounten dacht ik voor de battle. Waarom heten ze niet gewoon Foot Knights? Misschien een update optie die nog moet komen. Ik vind zelf paarden nogal lastig in sieges, ook je general had wel te voet gekunt, zie je BI bij RTW bv ook.
Het was ergens in 15** maar ik ben het niet tegen gekomen tijdens het spelen. Misschien toch aardig als het er in had gezeten om het spel zo op het laatste moment nog wat lastiger te maken doordat de bevolking onderling verdeeld raakt. Het was misschien aan het einde van de middeleeuwen pas maar het is wel 1 van de belangrijkste historische gebeurtenissen in onze westerse geschiedenis geweest.BigFast schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:28:
[...]
Duitsers zijn volgens mij sterk katholiek gebleven. Duitsers is niet echt het correcte woord, HRR komt meer in de buurt. Bijna alle Europese staten zijn tot aan de reformatie met Luther katholiek. Voor zover ik weet is de reformatie begonnen aan het eind van de 14 danwel het begin van 15e eeuw. Dat een ieder katholiek/orthodox is in europa klopt wel aardig.
Ik zou het leuker vinden om de inquisitors er geheel uit te slopen!!
En om wachttorens te bouwen zonder generaal (of zelfs een captain).
Inquisitors worden bij mij aan de lopende band ritueel geslachtRefragmental schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:50:
Ze zijn nu gewoon target practice geworden voor mijn assassins
(heb nu iets van 10 stuks 10+ assassins rondlopen die alles verzieken. Cardinaaltje hier, Inquisitor daar, uiteraard alle spionnen en assassins die ik aankan, beetje sabotage zodat de vijand geen fatsoenlijk troepen kan bouwen, je kent het wel
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 29-11-2006 14:57 ]
Verwijderd
En wie gaat die wachttorens dan bouwen, je prinsessen?Refragmental schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:50:
Lijkt me een beetje moeilijk om een leger te hebben zonder captain
Hij is wat bugged (kleine dingen zoals legers die verkeerd spawnen, geen bugs die het onspeelbaar maken of irritant zijn, je merkt zo eigenlijk niet) op het moment maar hou er rekening mee dat er ook nog geen modtools zijn en dus dingen modden heel erg beperkt is. Zelf vond ik het erg mooi gedaan, de heuvels en bergen zijn mooi aangepast want in eedere versies waren dezen naar verhouding te klein. Op kleine foutjes na is het een topper, zo had de officiele map ook moeten zijn. Er is ook veel ruimte bij gekomen voor extra provincies en steden, het oogt nu allemaal wat kaal op sommige plekken door het beperkte aantal steden maar dat zal wel verholpen worden of kun je zelf heel simpel aanpassen zodra de mod tools uit zijn. Ben zelf nooit zo moddig maar zal het zeker proberen om wat kleine dingen toe te voegen. Volkje hier en daar zonder gelijk nieuwe units te ontwerpen. In spanje kun je bv wel nieuwe volken doen die op bepaalde units iets afwijken maar je hebt wel extra landen. Ook provincies toevoegen op een al bestaande map is ook niet heel lastig dus ik ga in ieder geval voor mezelf met de kerstdagen eens aan de slag, 2 weken vrij gekregen dus die ga ik zinvol besteden naar me compleet vol bunkeren tijdens de feestdagenkvdd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:53:
Iemand al ervaring met de bigmap?
* kvdd speelt eindelijk MTW2!
[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 29-11-2006 20:44 ]
misschien als gebouw van een florint of 800 en als upgrade 1600 Extra verrekijkers op de torens gemonteerd wordenVerwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:08:
[...]
En wie gaat die wachttorens dan bouwen, je prinsessen?Je merchants?
![]()
Lijkt me een beetje moeilijk om een leger te hebben zonder captain

Dat er in de hoeken van je stadstaat torentjes komen "settlement upgrade"
Bijvoorbeeld.kless schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:43:
[...]
misschien als gebouw van een florint of 800 en als upgrade 1600 Extra verrekijkers op de torens gemonteerd worden![]()
Dat er in de hoeken van je stadstaat torentjes komen "settlement upgrade"
Een gebouw die wachttorens plaatst op strategische plaatsen (langs de grenzen, in de hoeken en naast wegen) zodat je over je gehele provincie overzicht hebt.
Zoiets... leek me wel nuttig (ivm merchants, legers, en weet ik wat voor een ongenode gasten allemaal wel niet rondlopen in mn provincieRefragmental schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:42:
[...]
Bijvoorbeeld.
Een gebouw die wachttorens plaatst op strategische plaatsen (langs de grenzen, in de hoeken en naast wegen) zodat je over je gehele provincie overzicht hebt.
Dit topic is gesloten.