Het Grote Medieval 2: Total War Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.455 views sinds 30-01-2008

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

anandus schreef op donderdag 16 november 2006 @ 07:15:
[...]
Eens, RTW was geweldig, MTW2 is nog beter.
Al kan ik niet wachten op MTR. RTR vond ik ook veel leuker en ik merk dat ik me enorm stoor aan bepaalde dingen in MTW2.

Om een of andere reden hebben ze weer de fout gemaakt om 'Spain' erbij te doen.
In RTW zat Spain ook (wat eigenlijk Iberia moest zijn), en nu maken ze dezelfde fout.
(FYI: Spain moet Castile en Aragon zijn. En of Portugal erbij hoort in 1080? Volgens mij niet.)
Exitium schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:01:
Portugal klopt inderdaad niet.

"Portugal came into existence as an independent nation on June 24, 1128, when Count Afonso of Portugal, Afonso Henriques, defeated his mother in battle, Countess Teresa, and her lover, Fernão Peres de Trava, thereby establishing himself as sole leader. Afonso Henriques proclaimed himself king of Portugal on July 25, 1139, after the Battle of Ourique and was recognized as such in 1143 by Alfonso VII, king of León and Castile, and in 1179 by Pope Alexander III."
Steffy schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:11:
[...]

Portugal had er idd al in gemoeten, dat ontstond ergens in het jaar 800 nog wat als ik het goed onthouden heb al werd het iets later onafhankelijk. Tsja geschiedenis boeit mij nu eenmaal dus weet nog wel wat dingen. Spanje ontstond pas veel later.

Maar Aragon zit er dus niet in? Zat wel in de eerste MTW. Aragon was trouwens een koninkrijk groter dan je denkt.

[afbeelding]

Over spanje en zijn indeling. Zo zou het er in M2TW uit moeten zijn, op het tijdstip dat M2TW begint ziet het er zo uit uit.
[afbeelding]

Echter hebben ze het aangepast om het denk ik overzichtelijker te maken. Net zoals er bv geen Friesland in zit terwijl dat toch tot 1795 een onafhangelijke staat was, zitten ook deze kleine koninkrijken van spanje er niet in. Ik bang dat je computer anders verzuipt in het managen van alle Factions.
Brons in "Het Grote Medieval 2: Total War Topic"
;)

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Schotland is leuk idd, maar ik ben ondertusen wel de nummer 1 fractie van de wereld al een poosje. Heel frankrijk in mijn bezit(even als heel groot brittanie maar das logisch!) Ik heb al een 250 jarige oorlog ofzo met de denen en milannezen, de denen waren nummer 1 al vrij vroeg ik het spel. Maar dankzij mij bungelen ze ergens onderaan en milaan hetzelfde xD. ALleen nog jeruzalem veroveren, en Rome natuurlijk, net in mijn 112ste beurt Djion ingenomen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 16-11-2006 14:41 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Steffy schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:11:
Ik bang dat je computer anders verzuipt in het managen van alle Factions.
Er zijn 31 'slots' voor facties, en ik geloof dat MTR ze allemaal gaat gebruiken :)

Daarnaast valt het volgens mij wel mee met dat verzuipen, de rondes duren niet langer dan RTW, terwijl menig computer sneller is dan toen RTW uitkomt, dus volgens mij valt dat wel mee.

* anandus gaat overigens een nieuw potje beginnen, was Schotland, om er alleen maar achter te komen dat Schotland geen Carracks kan maken :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Wat is MTR :?

• anandus
  • Niet online
Medieval Total Realism, een mod voor MTW, helaas nog in constructie.
(Mensen die Rome Total War gespeeld hebben kennen RTR wel).

MTR-forum

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 16-11-2006 15:07 ]

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29
Zaterdag mag ik eindelijk aan de slag, hele week al ziek dus de deur niet uit kunnen komen. Maar zaterdag mag ik eindelijk beginnen. Wat is aan te raden als uitdaging om mee te beginnen, ik lees schotland een aantal keren, of zijn er nog andere rijken die erg moeilijk zijn om mee te beginnen?

• anandus
  • Niet online
Steffy schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:40:
Zaterdag mag ik eindelijk aan de slag, hele week al ziek dus de deur niet uit kunnen komen. Maar zaterdag mag ik eindelijk beginnen. Wat is aan te raden als uitdaging om mee te beginnen, ik lees schotland een aantal keren, of zijn er nog andere rijken die erg moeilijk zijn om mee te beginnen?
Je kan Rus' proberen als je tegen de Gouden Horde wil vechten? :P

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Heb het beruchte spel nog niet (moet eerst mijn PC een powerboost geven)
Maar ik vroeg me af of de campaign ook multiplayer te spelen is. Lijkt me geweldig om over een lan in de periode van een luttele maand relaxed te spelen en je rijk uit te breiden. Af en toe een mooie realtime battle tegen een human player te spelen. En voor werelddominantie te gaan door iemand die ook strategisch inzicht heeft op een worldmap. Bij Rome Total War kreeg je bij de moeilijkste versie gewoon grotere legers bij de tegenstander. Maar deze nam geen strategisch gelegen settlements in, en gecoördineerde aanvallen zijn ook niet aan de AI besteed.

• Brons

Brons

Fail!

Amafi schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:09:
Heb het beruchte spel nog niet (moet eerst mijn PC een powerboost geven)
Maar ik vroeg me af of de campaign ook multiplayer te spelen is. Lijkt me geweldig om over een lan in de periode van een luttele maand relaxed te spelen en je rijk uit te breiden. Af en toe een mooie realtime battle tegen een human player te spelen. En voor werelddominantie te gaan door iemand die ook strategisch inzicht heeft op een worldmap. Bij Rome Total War kreeg je bij de moeilijkste versie gewoon grotere legers bij de tegenstander. Maar deze nam geen strategisch gelegen settlements in, en gecoördineerde aanvallen zijn ook niet aan de AI besteed.
Nee, dat is nog steeds niet mogelijk. Met als excuus dat mensen niet turn based spellen willen multiplayen. Gelukkig zijn er genoeg games (Alpha Centauri, CIVIV etc) die het tegendeel bewijzen.

Zelf vind ik een skirmish multiplayen niet zo leuk. Als ik een battle vecht op de campaign map ben ik altijd heel zuinig met mijn troepen maar bij een random gevecht weet ik dat ik die troepen later niet meer nodig heb. Oftewel ik ga ze massaal inzetten met hoge verliezen.

• Steffy
Brons schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:16:
[...]

Nee, dat is nog steeds niet mogelijk. Met als excuus dat mensen niet turn based spellen willen multiplayen. Gelukkig zijn er genoeg games (Alpha Centauri, CIVIV etc) die het tegendeel bewijzen.

Zelf vind ik een skirmish multiplayen niet zo leuk. Als ik een battle vecht op de campaign map ben ik altijd heel zuinig met mijn troepen maar bij een random gevecht weet ik dat ik die troepen later niet meer nodig heb. Oftewel ik ga ze massaal inzetten met hoge verliezen.
Ja dat had ik met RTW ook wel als ik het MP speelde. Het is toch jammer dat de Campaign niet MP kan want dat maakt het spel veel interessanter. Maar goed er gaat wel erg veel werk zitten in een goeide netcode en mogelijkheid om te save programmeren. Save kan wel trouwens in MP want er zijn verschillende RTS games die het ondersteunen. Misschien iets voor een volgende volledig nieuwe game, dit is meer een Upgrade van MTW en RTW gecombineerd, niet dat het daar door niet goed is, het kan niet beter zelfs. Op de MP na dan ;)

• anandus
  • Niet online
Steffy schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:35:
[...]

Ja dat had ik met RTW ook wel als ik het MP speelde. Het is toch jammer dat de Campaign niet MP kan want dat maakt het spel veel interessanter. Maar goed er gaat wel erg veel werk zitten in een goeide netcode en mogelijkheid om te save programmeren. Save kan wel trouwens in MP want er zijn verschillende RTS games die het ondersteunen. Misschien iets voor een volgende volledig nieuwe game, dit is meer een Upgrade van MTW en RTW gecombineerd, niet dat het daar door niet goed is, het kan niet beter zelfs. Op de MP na dan ;)
Ach, als Civ4 het kan, waarom niet een Total War?

Verwijderd

Ik had overigens wel meer van de kruistochten en het Heilige Land verwacht. Op ongeveer 50% van alle screenshots en andere plaatjes als het scherm laat zien je kruisvaarders op moslims afrennen maar ik heb nog nooit een opdr gehad van de paus om naar het Heilige Land af te reizen wat me wel heel gaaf lijkt... Heel Isreal wordt beheerst door grote legers van de Fransen, het Heilig Romeins Rijk en Engeland, en de moslims blijven maar komen om je eruit te schoppen..prachtig!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:39:
Ik had overigens wel meer van de kruistochten en het Heilige Land verwacht. Op ongeveer 50% van alle screenshots en andere plaatjes als het scherm laat zien je kruisvaarders op moslims afrennen maar ik heb nog nooit een opdr gehad van de paus om naar het Heilige Land af te reizen wat me wel heel gaaf lijkt... Heel Isreal wordt beheerst door grote legers van de Fransen, het Heilig Romeins Rijk en Engeland, en de moslims blijven maar komen om je eruit te schoppen..prachtig!! _/-\o_
Je krijgt dan een opdracht om aan een kruistocht deel te nemen. En die kan de bestemming Jeruzalem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BigFast schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 01:42:
[...]

Je krijgt dan een opdracht om aan een kruistocht deel te nemen. En die kan de bestemming Jeruzalem hebben.
Of Toulouse (toen Spanje geëxcommuniceerd was, ik met de Schotten speelde en Frankrijk niet meer bestond :P )

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 17-11-2006 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:39:
Ik gisteren. Met een full army naar Jeruzalem. Ik start de battle. Mijn infantry bestormt de muren en unlocked de poort. Toen orderde ik 6 units cavalry om te stad in te rennen, zie je echt zon massa cavalry op de stad afstormen en zich in hun infantry storten. Echte slachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Nou mijn engelsen zijn nu de sterkste factie nadat ik de mongolen uit jeruzalem, antioch, acre en adessa (deze stond gewoon leeg, lekker handig van ze) geschopt heb.

Maar, nu staat er een tiental half tot volle legers Temurids aan de deur! En die zijn geloof ik niet voor de poes.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Een regio maintainen in het midden-oosten kan vrij taai zijn. Wat ik deed na een crusade was deze provincie aan de pope geven. Hij verliest het daarna toch.

Om toch een uitvalbasis dichtbij dat gebied te hebben moet je eens proberen 1 van de eilanden in de middelandse zee te krijgen. Ik bezit Sardinie als Schotland zijnde en heb daar een vrij uitgebreid kasteel met een dikke vloot ervoor. Een 20 unit leger erin die bij een crusade call vrij snel naar de destination kunnen moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
anandus schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 07:10:
[...]
Of Toulouse (toen Spanje geëxcommuniceerd was, ik met de Schotten speelde en Frankrijk niet meer bestond :P )
Dat slaat eigenlijk nergens op, beete jammer dat die het er in zit. Zo moeilijk moet het niet zijn om de paus geen kruistochten tegen christelijke landen te laten ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Wie weet hoe het precies met al die guilds zit? Ik heb er inmiddels een boel aangeboden gekregen en ze ook allemaal gebouwd, maar zie het effect er niet echt van...

Wie weet welke er allemaal zijn en wat ze allemaal doen of hoe ik dat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Steffy schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:33:
[...]

Dat slaat eigenlijk nergens op, beete jammer dat die het er in zit. Zo moeilijk moet het niet zijn om de paus geen kruistochten tegen christelijke landen te laten ondernemen.
Ach, historisch waren er misschien geen kruistochten naar christelijke landen. Er zijn wel oorlogen tegen christelijke landen gevoerd onder order van de paus. Op die manier moet je het meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Heren, hoe kom ik aan een princes? Toen ik het spel begon had ik er één (die nu pleite is :?) maar ik wil er mee, maar hoe kom ik daar aan?

Oh en die kruistochten zijn ook een beetje teleurstellend.
Kreeg een oproep van de paus om richting Jeruzalem te trekken met een leger van min 8, prima.
Toen kreeg ik de opdracht van de council of Nobles (wie zijn dat uberhaupt?!) om de haven van Jeruzalem te blokkeren.
Dus toen met een klein vlootje + legertje richting Jeruzalem vertrokken, met mijn legertje siege ik Jeruzalem nu en met mijn vloot blokkeer ik de haven.
Hartstikke leuk enzo maar dat valt me behoorlijk tegen! Waar zijn de verdedigingstroepen? Is dit nou echt alles?

Als Polen te spelen lijkt me ook erg vet, maar hoe unlock ik andere factions? Of is dat gewoon niet mogelijk?

[ Voor 72% gewijzigd door M@NIC op 17-11-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Je unlocked factions door ze zelf weg te spelen en tegen te komen in het spel, dus als ze weg zijn, kan je in het hoofdmenu die faction kiezen. Tenminste, dat was vroeger wel zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Mijn eerste spel ben ik gestart met Venetie. Ik ben er maar mee gestopt, niet normaal dat ik aangevallen werd door alle buren die ik heb. Dus imperial, france, sicily, milan, moslims, byzantium en de hongaren. Uiteindelijk kreeg ik dus geen geld en begon ik achter te lopen. Vond ik niet meer leuk. Ik had wel ondertussen ongeveer 20 regions. En doorslaggevend was dat de Mongolen op een gegeven moment mijn vier steden in het midden oosten, o.a Jerusalem aan ging vallen met 4 volle legers met uber soldaten :'(.

Ik ben nu begonnen met de Fransen en volgens mij zijn dat de makkelijkste, binnen een mum van tijd heb je 10 regions, en dan kun je er op los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
M@NIC schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:25:
Heren, hoe kom ik aan een princes? Toen ik het spel begon had ik er één (die nu pleite is :?) maar ik wil er mee, maar hoe kom ik daar aan?

Oh en die kruistochten zijn ook een beetje teleurstellend.
Kreeg een oproep van de paus om richting Jeruzalem te trekken met een leger van min 8, prima.
Toen kreeg ik de opdracht van de council of Nobles (wie zijn dat uberhaupt?!) om de haven van Jeruzalem te blokkeren.
Dus toen met een klein vlootje + legertje richting Jeruzalem vertrokken, met mijn legertje siege ik Jeruzalem nu en met mijn vloot blokkeer ik de haven.
Hartstikke leuk enzo maar dat valt me behoorlijk tegen! Waar zijn de verdedigingstroepen? Is dit nou echt alles?

Als Polen te spelen lijkt me ook erg vet, maar hoe unlock ik andere factions? Of is dat gewoon niet mogelijk?
Als er geen troepen komen van de vijand om te vechten dan zijn die er simpel weg niet, misschien zijn ze druk ergens anders aan het vechten en geven ze liever de stad op ten gunste van andere gebieden. Of de vijand heeft gewoon niet genoeg om iets tegen je te beginnen en vallen ze dus niet aan. En met boten gebeurd er helemaal niks, het een strategie game op land, niet op zee dus daar moet je zeker niks van verwachten, dat zit er simpel weg niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het game juist gekocht, ik heb helaas geen limited edition :(, maar ik heb het wel lekker :p. Hopelijk draait alles lekker en kan ik men eerste rijk stichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er eigenlijk een factie waarmee je goed kan beginnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
Wat ik hier lees is engeland een redelijk makkelijke faction. Weet het zelf niet zeker, want ik ben op het moment nog met Rome bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M@NIC schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:25:
Wachten tot een van je dochters 16 is misschien? ;)
(Jongens worden generals, meisjes prinsessen zodat je tactisch kan trouwen met een zeer goede enemy general :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

anandus schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:37:
[...]
Wachten tot een van je dochters 16 is misschien? ;)
(Jongens worden generals, meisjes prinsessen zodat je tactisch kan trouwen met een zeer goede enemy general :P )
Enkel dochters van je koning komen beschikbaar. Ten minste als je ze niet meteen aan de eerste de beste aantrouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:52:
is er eigenlijk een factie waarmee je goed kan beginnen??
Ja Frankrijk. Erg sterk! Ikzelf speel met Frankrijk en heb al 24 provincies en ik ben ongeveer bij turn 70 dacht ik. De mongolen zijn er in ieder geval nog niet. En alle provincies zijn aangrenzend, dus geen losse provincies in het midden oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amai wel nice 24 provincies in 70 turns :p is het eigenlijk veel moeilijker dan R:TW??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
:) Ik heb het spel eindelijk binnen zeg. Ik zal zo gelijk beginnen maar eerst ff rondneuzen waar allemaal uit te kiezen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk kan je gewoon weer een text file aanpassen zodat je alles meteen kan spelen (kon in rome in iedergeval wel). Kan het helaas niet precies aangegeven omdat het op mij andere pc staat.. Waarschijnlijk in je .ini file ofzo maar waarschijnlijk weet iemand het hier wel precies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
Heeft iemand total war 2 draaien onder windows vista?

Het spel crasht bij mij naar de desktop zodra ik de campaign map zie :(

Als ik de tutorial doe en in combat ben werkt het perfect. Heb geprobeerd de compatibiliteit van de exe terug te zetten, maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope ik em nog altijd windows xp professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Ik heb trouwens door hoe je de paus tevreden kunt houden en toch de gekste dingen kunt doen.

1 In elke stad een priest maken. Zo wordt de kans groter dat jouw priest wordt gekozen als paus, dan krijg je gelijk alle sterren.

2 Geld schenken aan de paus dmv een diplomat, Dus gewoon geld geven aan de paus, vindt hij leuk :P.

Deze twee dingen dus toepassen en dan kun je gerust je rijk uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:35:
Heeft iemand total war 2 draaien onder windows vista?

Het spel crasht bij mij naar de desktop zodra ik de campaign map zie :(

Als ik de tutorial doe en in combat ben werkt het perfect. Heb geprobeerd de compatibiliteit van de exe terug te zetten, maar dat hielp niet.
Ja, hij deed bij mij alleen de campaign, de battles wilde-ie niet doen, veel artifacts enzo. Nvidia's schuld.
Maar er zijn nieuwe nvidia-drivers uit waarmee de battle wél speelbaar is geworden :D

Als je een Ati hebt dan weet ik het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
anandus schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:28:
[...]
Ja, hij deed bij mij alleen de campaign, de battles wilde-ie niet doen, veel artifacts enzo. Nvidia's schuld.
Maar er zijn nieuwe nvidia-drivers uit waarmee de battle wél speelbaar is geworden :D

Als je een Ati hebt dan weet ik het niet :P
Bij mij is het dus andersom en heb die nieuwe drivers geprobeerd, maar tevergeefs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Mystic schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:46:
Ik heb trouwens door hoe je de paus tevreden kunt houden en toch de gekste dingen kunt doen.

1 In elke stad een priest maken. Zo wordt de kans groter dat jouw priest wordt gekozen als paus, dan krijg je gelijk alle sterren.
Was het maar zo simpel :/ Om je priest tot paus te laten kiezen, zal hij eerst cardinaal moeten worden, verder moet hij ook een hele hoge Piety rating hebben. En de huidige paus moet natuurlijk eerder doodgaan dan jouw cardinaal >:)

Weet iemand trouwens al een goede methode om de Piety rating omhoog te laten gaan? Bij priests moet je Heretics en Witches uitschakelen, maar die verschijnen zelden bij mij. Bij family members heb ik helemaal geen idee, ik bouw vaak vrij snel kerken enzo, maar toch zijn de family memers een hoopje ongelovigen, zelden overleeft iemand een gesprekje met een Inquisitor :/

Btw die traits van je family members en agents zijn weer lachen geblazen. Laatst had ik een Priest getraind, stond daar tussen de traits (geen grapje!) 'Secretly Female' _O- met als bijbehorende bonus +1 Piety en -1 Violence.

Weet iemand overigens wat die stats voor de Priests allemaal inhouden? En dan bedoel ik de andere dingen dan Piety, zoals Unorthodoxy, Violence, Purity e.d. Ik dacht dat Violence misschien inhield hoe gewelddadig je Priest zich opstelt als hij paus is geworden, maar de rest zou ik niet weten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Hmm, ik ben alweer bijna klaar met de campaing (inmiddels 43 landjes in bezit, 180 turns :)), en wil nu eigenlijk een spelletje ff snel cheaten, maar weet iemand waar de unit list is? Heb volgens mij elk .txt bestandje wel doorgelezen, maar kan het niet vinden :/.

Ja, cheaten is lame, maar met oorlogje spelen kan het wel eens leuk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:08:
[...]

Weet iemand trouwens al een goede methode om de Piety rating omhoog te laten gaan? Bij priests moet je Heretics en Witches uitschakelen, maar die verschijnen zelden bij mij. Bij family members heb ik helemaal geen idee, ik bouw vaak vrij snel kerken enzo, maar toch zijn de family memers een hoopje ongelovigen, zelden overleeft iemand een gesprekje met een Inquisitor :/

Weet iemand overigens wat die stats voor de Priests allemaal inhouden? En dan bedoel ik de andere dingen dan Piety, zoals Unorthodoxy, Violence, Purity e.d. Ik dacht dat Violence misschien inhield hoe gewelddadig je Priest zich opstelt als hij paus is geworden, maar de rest zou ik niet weten :S
De enige manier die ik gevonden heb voor de piety van de familie is op kruistocht gaan.

Violence, Purity en Unorthodoxy zijn stats voor je priests en je paus die er uitgesloopt zijn. Je kan ze niet zien maar kennelijk werken ze nog wel. De naam van je priest zal ook veranderen afhankelijk van die stats en inderdaad zal het ook invloed hebben bij de paus.

Zo heb ik een paar gehad die "the unorthodox", "the violent", "the missionary" etc. geheten hebben.

Ik kan inmiddels al geen buitenlandse paus meer hebben. Ik heb 10 van mijn priests in het college van kardinaals zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Ik ben begonnen met Engeland wat ook best sterk is. In t begin kun je Schotland meteen afmaken en Ierland en de rest van GB innemen. Om daarna natuurlijk je aandacht op het vasteland te richten 8) Frankrijk is uitgeroeid evenals Denemarken. Allied met Polen, Venetie en Portugal. Beetje havoc t wreaken op de holy roman empire en milan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:08:
[...]

Was het maar zo simpel :/ Om je priest tot paus te laten kiezen, zal hij eerst cardinaal moeten worden, verder moet hij ook een hele hoge Piety rating hebben. En de huidige paus moet natuurlijk eerder doodgaan dan jouw cardinaal >:)

Ja precies en hoe meer priests je hebt, hoe hoger de kans dat die van jou gekozen wordt. Dus het klopt wel. Want die priests worden beter door bijvoorbeeld grotere kerken,en die moet je dan ook gewoon bouwen. In elke provincie minimaal 1 priest is denk ik de beste strategie, wel zou ik bij provincies die aangrenzend zijn met moslims of orthodox christelijken 2 priests zetten om onrust tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Nou ik was heerlijk ver met mijn Franse campagne maar heb zojuist al mijn save games maar verwijderd.
Had blijkbaar grote problemen met de paus ofzo want ik kreeg plotseling een stuk of 5 inquisitors op mijn gebied afgestuurd.
Ik had al problemen met generalen maar nu begonnen die kut inquisitors ze ook nog 's allemaal te mollen... onmogelijk om nog verder te spelen zo.
Maar nu vraag ik me toch af, wat valt hier aan te doen? Ik doe altijd braaf mee met kruistochten, heb wat priests rond lopen en bouw netjes mijn kerkjes, waarom heb ik nou zo'n ruzie met de paus?! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Je vecht tegen de verkeerde mensen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
ik vraag me af.. ik zie dat mensen al met schotland spelen.. ik heb dus als engeland al schotland verslagen maar ik kan ze dus niet kiezen als ik een campaign opnieuw wil spelen.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
M@NIC schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:43:
Nou ik was heerlijk ver met mijn Franse campagne maar heb zojuist al mijn save games maar verwijderd.
Had blijkbaar grote problemen met de paus ofzo want ik kreeg plotseling een stuk of 5 inquisitors op mijn gebied afgestuurd.
Ik had al problemen met generalen maar nu begonnen die kut inquisitors ze ook nog 's allemaal te mollen... onmogelijk om nog verder te spelen zo.
Maar nu vraag ik me toch af, wat valt hier aan te doen? Ik doe altijd braaf mee met kruistochten, heb wat priests rond lopen en bouw netjes mijn kerkjes, waarom heb ik nou zo'n ruzie met de paus?! :|
Hoe kun je nou verliezen met de Fransen? Ik zit bij 80turns ongeveer en heb 33 provincies en de paus mij gezind. Die inquisitors moet je even gewoon negeren, wachten tot je weer geliefd ben bij de paus. Kan ook met geld worden afgedongen n.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

The Mystic schreef op zondag 19 november 2006 @ 01:52:
[...]

Hoe kun je nou verliezen met de Fransen? Ik zit bij 80turns ongeveer en heb 33 provincies en de paus mij gezind. Die inquisitors moet je even gewoon negeren, wachten tot je weer geliefd ben bij de paus. Kan ook met geld worden afgedongen n.b.
Laat geld nu net het probeelm zijn.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle landen vrij en heb gekozen voor schotland, england had ik met 143 turns afgerond en dat
was te makkelijk. Schotland is wat moeilijker maar niet echt. Ik moet zeggen dat ik het niet moeilijk vind qua spel ,had dit ook met Rome dus ik hoop de de AI wat beter wordt met een patch.
ik moet wel zeggen dat toen ik met een zooi highlander een aanval deed in het bos, dat de
tegenpartij zijn paarden net in de flanken had gezet, kwam er net op tijd achter. Dit gedeelte
is aardig. Helaas sturen ze de generalswel vaak vooruit (dom).

Ik zag nog wat vragen ! O-)

Dit spel draait idd ook op windows vista, instaleer eerst wel directX9.c :+

En mochten mensen zijn met het multimedia toetsenbord (microsoft), door
dat het spel steeds terugspring naar een savepoint of naar versneld spelen en
shortlist, installeerdan de nieuwst driver van je toetsenbord, werkte bij mij perfekt !

Je moet eerst een grote campagne uitspelen, 45 landen en jeruzalem dan speel
je alle landen vrij en kun je ook kiezen voor schotland etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M@NIC schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:43:
Ik trek me meestal niet zoveel aan van de paus of inquisitors (ik wist niet dat ze iets met elkaar te maken hadden eigenlijk?).
Maar wat ik doe is wat zéér goede assassins standby hebben staan om die inquisitors om zeep te helpen.
Die inquisitors weten nu wel beter :+
(Of ze zijn op ofzo, want ik heb ze al lang niet gezien :P )

Met welke landen kan je een carrack bouwen? Ik wil de grote oversteek maken (speel met Engeland, btw :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Woehoe, net het gevecht van de eeuw gehad, 2 legertjes van alleen maar longbowmen tegen Rome laten vechten :+. Het zal jullie niet verbazen dat het andere leger in de pan werd gehakt :'). Nu haat de paus me wel... oh wacht, die is dood :o :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog goede tips om je priesters heiliger te maken, want als mijn eerste cardinal sterft krijg ik nooit meer een ander. Verder heb ik ook vette problemen met de economie in al mijn savegames, dat is vet irritant. Hoe laten jullie je economie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:18:
Heeft er iemand nog goede tips om je priesters heiliger te maken, want als mijn eerste cardinal sterft krijg ik nooit meer een ander.
Priesters in een landje met weinig van je geloof zetten helpt, en heretic-hunting helpt ook.
Hoe beter de kerk in je stadje waar je de priester bouwt, hoe beter de priester :)
Verder heb ik ook vette problemen met de economie in al mijn savegames, dat is vet irritant. Hoe laten jullie je economie draaien.
Ik zorg altijd dat ik een minimum aan leger, assassins en spies heb. Kost geld.
Daarnaast: Wegen, haven, trade rights, markets, merchants, landbouw.

Ik kom meestal om in het geld 10k per beurt ofzo :P
Tot ik oorlog moet voeren en veel legertjes pomp, dan is het wat minder :P
Ik ben erachter gekomen hoe het zit met Amerika. Op een gegeven moment krijg je een melding dat de wereld rond is en dán kan je nieuwe havens bouwen. Kom ik nu pas achter na 3 keer opnieuw opgestart te zijn met een andere natie, omdat ik die havens niet kon bouwen :P

En het deserten uit een crusader-army kan misschien komen omdat je dan in tegengestelde richting van de te becrusaden stad gaat. Maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:08:

Btw die traits van je family members en agents zijn weer lachen geblazen. Laatst had ik een Priest getraind, stond daar tussen de traits (geen grapje!) 'Secretly Female' _O- met als bijbehorende bonus +1 Piety en -1 Violence.
Misschien nog niet eens zo'n gek idee: http://en.wikipedia.org/wiki/Pope_Joan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:18:
Heeft er iemand nog goede tips om je priesters heiliger te maken, want als mijn eerste cardinal sterft krijg ik nooit meer een ander. Verder heb ik ook vette problemen met de economie in al mijn savegames, dat is vet irritant. Hoe laten jullie je economie draaien.
Ik zet in alle steden de belasting op "very high." Dat gaat erg goed en het geld dat ik extra ontvang stop ik weer in mij steden en maak ik bijvoorbeeld markets en roads. Dus... dat is een.

Verder is het belangrijk een goede vloot te hebben. Mijn eerste spel startte ik met Venetie en dat ging erg aardig, ik had iets van 20 provincies maar kwam in ernstige geld problemen doordat ik teveel vijanden kreeg en mijn havens geblokkeerd werden. Ik kon werkelijk niks meer doordat mijn geld op was. Ik had zelfs op een gegeven moment geen geld meer om boten te maken en aanvallen dat zat er ook niet meer in. Dus ben ik gestopt. Nu met Frankrijk weet ik wel beter :P.

Onderschat de waarde van priests niet! Die kosten 100 per turn misschien maar leveren ook wel wat op, indirect! Ze zorgen dat de bevolking de eigen geloof behoudt of bekeert mensen tot de eigen geloof. Dit heeft als effect dat de steden happy blijven en dan kun je lekker high taxes vragen. Bovendien wordt de kans groter dat de paus uit jouw natie wordt gekozen, dat heeft ook een positief effect. Want met een goed gezinde paus kun je doen en laten wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik heb nog nooit geld tekort gehad in het hele spel net geeindigd met schotland(gewonnen uiteraard) en eindigde rond een half miljoen cash terwijl ik al mijn gebieden aan het maken was en enorme legers had. De truuk is simpel->Kust steden en handel enorm stimuleren (markets&docks). En het geld stroomt binnen het duurt even nouja bij schotland dan want die zijn echt arm. Maar na een poosje gaat het lopen op het eind kreeg ik meer dan 50k per week binnen, upkeep van mijn leger was trouwens ook zoiets als het niet meer was xD

Alleen vind wel dat het spel repetief wordt als je met een niet geavanceerde fractie speelt. Ik had sinds beurt 50 ofzo dismounted fuedel knights en echt veel beter werd het niet meer. Ik heb het hele spel nog mijn basis Highlanders gebruikt (werkte wel). Maar ik had liever een beetje vette guns gehad, en ook kan schotland niet naar amerika varen(dat is helemaal niet ontdekt bij mij in mijn spel :S ) ik had heel spanje voor de zekerheid maar ingenomen en italie. Maar niks geen Amerika geen nieuwe wereld voor schotland :(. Ik ga nu maar met een isLam fractie om europa te islamiseren xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Welke landen kunnen wel naar Amerika varen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Refragmental schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:31:
Welke landen kunnen wel naar Amerika varen?
Een hele hoop wel.
Van Schotland weet ik van niet (geloof ik), maar ongeveer de rest wel. In ieder geval Turkije en Egypte ook })

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 19-11-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom je aan assassins??? kweet het echt niet maar zou vet handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
anandus schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:33:
[...]
Een hele hoop wel.
Van Schotland weet ik van niet (geloof ik), maar ongeveer de rest wel. In ieder geval Turkije en Egypte ook })
Wat is er dan nodig om naar Amerika te varen?
Een bepaalde haven heb ik begrepen... hie heet die haven dan. Want dan kijk ik gewoon op de building list die bij de collectors edition zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met de turken beginnen, heeft iemand enig idee hoe da kan? iets can een cheat ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:48:
Ik wil met de turken beginnen, heeft iemand enig idee hoe da kan? iets can een cheat ofzow?
Ga naar
C:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign

Schakel het "alleen lezen" van het Descr_strat.txt bestand uit.
Open het bestand en dan zie je dit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
playable
    england
    france
    hre
    spain
    venice
end
unlockable
    sicily
    milan
    scotland
    byzantium
    russia
    moors
    turks
    egypt
    denmark
    portugal
    poland
    hungary
end
nonplayable
    papal_states
    aztecs
    mongols
    timurids
    slave
end

Daar verplaats je de unlockable factions naar de playable factions.
En dan saven. :)

En als je geen rebellen en piraten wilt moet je de volgende regels veranderen die een stukje lager staan.

brigand_spawn_value 20
pirate_spawn_value 28

Hoe hoger de waardes hoe minder piraten en rebellen.
Zet je de waardes naar 9999 dan krijg je zo goed als nooit last van zomaar opeens verschijnende piraten en rebellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
hmmm wat zou er gebeuren als je met bijv de papal states of mongols speelt omdat ze bij non-playable staan, iemand uitgeprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je voor de info..

maar ik heb hier een probleem elke keer als ik online wil gaan dan zegt ie invalid cd key?

ik heb sega hiervoor gemailed maar zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Speelt iemand mtw2 met een nvidia 6600 gt hier? En hoe draait het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:34:
hoe kom je aan assassins??? kweet het echt niet maar zou vet handig zijn.
Die kun je trainen als je een Inn hebt gebouwd, en daarvoor moet je eerst een Brothel in je stad hebben.
Refragmental schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:01:
[...]

Daar verplaats je de unlockable factions naar de playable factions.
En dan saven. :)
Wat zou er gebeuren als je 'slave' naar playable verplaatst? Spawnen er dan constant nieuwe legers voor je? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou er gebeuren als je 'slave' naar playable verplaatst? Spawnen er dan constant nieuwe legers voor je? >:)
goeie vraag, zou ik ook wel eens wille weten??? en thx voor het antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ben ik trouwens de enige die het vreemd vind dat je geen merchants/diplomats/etc etc van de tegenpartij kan mollen met de vele duizenden soldaten die je tot je beschikking hebt? Ik bedoel, 2000 man zullen toch wel iets effectiever zijn dan 1 assassin die met moeite een successchance van 30% haalt? :P

En ander klein vraagje: Bouwen jullie de steden ook altijd vol met "alles" wat er te bouwen valt? Of alleen de economische (geld opleverende) gebouwen, om vervolgens alleen 2-3 steden te ontwikkelen als troepenfabrieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Miles Teg schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:41:
Ben ik trouwens de enige die het vreemd vind dat je geen merchants/diplomats/etc etc van de tegenpartij kan mollen met de vele duizenden soldaten die je tot je beschikking hebt? Ik bedoel, 2000 man zullen toch wel iets effectiever zijn dan 1 assassin die met moeite een successchance van 30% haalt? :P

En ander klein vraagje: Bouwen jullie de steden ook altijd vol met "alles" wat er te bouwen valt? Of alleen de economische (geld opleverende) gebouwen, om vervolgens alleen 2-3 steden te ontwikkelen als troepenfabrieken?
Verschillende steden hebben verschillende doelen... Sommige zijn met name geld-producenten, andere bepaalde units (bijv cavalerie), andere weer andere units (melee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Refragmental schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:40:
[...]

Wat is er dan nodig om naar Amerika te varen?
Een bepaalde haven heb ik begrepen... hie heet die haven dan. Want dan kijk ik gewoon op de building list die bij de collectors edition zat.
Er is een event (world is round) die gebeurt, ik geloof na 300 jaar of beurten, en dáárna kan je de haventjes bouwen die de schepen kunnen bouwen om naar Amerika te varen.
In zo'n desc_huppeldepup bestandje kan je de tijd wijzigen waarin dit gebeurt, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Het zou rond beurt 200 moeten zijn dan zit je in 1492 en toen werd het ontdekt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
Postius schreef op maandag 20 november 2006 @ 04:02:
Het zou rond beurt 200 moeten zijn dan zit je in 1492 en toen werd het ontdekt toch?
Je begint in 1080, 2 jaar per beurt dus na 206 beurten lijkt me dan :) Zal je ook wel weer in zo'n descr-bestandje kunnen vinden, descr_events ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Exitium op 20-11-2006 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
Ik vin Assassin echt waardeloos zeg hoor. Dat was altijd al zo maar dit slaat eigenlijk nergens op. Ik heb echt de hele tijd last van Imams dus die wil ik graag allemaal uitmoorden maar zelfs bij 20% kans heb ik het met loaden al minstens 30 keer geprobeerd en nog nooit gaat die kut imam dood. Dat slaat echt helemaal nergens op.

Iemand enig idee waar ik dat kan aanpassen want ik heb het zelf nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Gewoon je brothel flink upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik vindt de campgain mode opzich wel leuk en doordacht (wie wil er nou niet de wereld veroveren :) ) maar ik merk helaas dat ik het totaal niet boeiend vindt turned base alles te plannen. Erg jammer dat er geen "gewoone" missie campgain in zit.

De historical missies kunnen me ook niet echt boeien :( IK ga het nog een kans geven want het ziet er wel super vet uit.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Steffy schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:21:
Ik vin Assassin echt waardeloos zeg hoor. Dat was altijd al zo maar dit slaat eigenlijk nergens op. Ik heb echt de hele tijd last van Imams dus die wil ik graag allemaal uitmoorden maar zelfs bij 20% kans heb ik het met loaden al minstens 30 keer geprobeerd en nog nooit gaat die kut imam dood. Dat slaat echt helemaal nergens op.

Iemand enig idee waar ik dat kan aanpassen want ik heb het zelf nog niet kunnen vinden.
Je kan ook de assasin upgraden door hem eerst targets te geven met een hoge slagingskans. Dan wordt je assasin ook beter en wordt de slagingskans voor een immam ook een stuk hoger.
Gewoon veel trainen die assasin dus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Exitium schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:43:
[...]

Je begint in 1080, 2 jaar per beurt dus na 206 beurten lijkt me dan :) Zal je ook wel weer in zo'n descr-bestandje kunnen vinden, descr_events ofzo.
206 turns is veelste veel. Binnen 150 turns heb je het spel wel uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

The Mystic schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:21:
[...]
Tja, dan moet je eigenlijk kunnen instellen dat het spel gewoon een 100 turns later begint.

Vergelijk mezelf dan altijd graag met de groten der aarde. Binnen de levensduur van één mensenleven moet het doel behaald zijn. In RTW was ik de onbetwiste machtigste fractie, met mijn legers voor de poorten van Rome. Komt de mededeling dat de marius reforms begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steffy schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:21:

Ten eerste moet je natuurlijk niet met een verse assassin gelijk high profile targets proberen te pakken ;)

Je moet je assassins eerst trainen en ze langzaam omhoog laten werken.

Overigens, zoals gezegd, hoe beter je hoerenhuis, hoe beter de assassins zijn als ze gebouwd worden.
Maar dan moet je ze nog wel trainen, voordat je bijvoorbeeld echte mensen kan doodmaken.
(Wat ik doe met trainen is eerst een stuk of 10 á 20 sabotage-missies, dan wat captains pakken (dus leger zonder generaal), en dan kan je langzaam naar het echte werk toewerken, zoals imams, generaaltjes, etc.
Als het goed is heb je na een beurtje of 20 á 30 dus een top-assassin, waarmee je vanalles kan doden wat je wil (regicide :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleipop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:39
PacinoAllstars schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:17:
Speelt iemand mtw2 met een nvidia 6600 gt hier? En hoe draait het...
heb der een 6600gt kaartje in zitten en mij hoor je niet klagen meeste instellingen op med of high (aa en af uit) en dan trek ik ongeveer 50 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Heb een vraag. Speel op het moment met Engeland, turn 126. Heb al behoorlijk wat gunpowder units gebouwd en dus ookal behoorlijk wat gunsmiths geupgrade. Zelfs al de upgrade na master armorer gehad. Het probleem is echter dat ik nu geen enkele longbowmen meer kan trainen en alle variaties daarop. Hetzelfde gedlt voor mijn infantry, alleen maar militia en heavy billmen. Geen swordsmen, english knights etc. Klopt dit of doe ik iets fout? Dit is al een turn of 30 zo. En dat is niet echt ideaal. Longbow mn kom ik nog wel overheen, maar vooral de eenzijdigheid in infantry komt mijn neus uit. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
BigFast schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:59:
Heb een vraag. Speel op het moment met Engeland, turn 126. Heb al behoorlijk wat gunpowder units gebouwd en dus ookal behoorlijk wat gunsmiths geupgrade. Zelfs al de upgrade na master armorer gehad. Het probleem is echter dat ik nu geen enkele longbowmen meer kan trainen en alle variaties daarop. Hetzelfde gedlt voor mijn infantry, alleen maar militia en heavy billmen. Geen swordsmen, english knights etc. Klopt dit of doe ik iets fout? Dit is al een turn of 30 zo. En dat is niet echt ideaal. Longbow mn kom ik nog wel overheen, maar vooral de eenzijdigheid in infantry komt mijn neus uit. Iemand een oplossing?
:/ Ik zit in turn 128 en heb op wat kanonnen na nog geen enkele mogelijkheid om Gunpowder units te maken, ik speel de spanjaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ik kan 4 type kanonnen bouwen: mortar, bombard, culverin en organ gun (7 barrels). Aan gunpowder units kan ik alleen nog maar een arquibuster(?)-unit bouwen. Dus dat klopt wel ongeveer. Die arquibuster (?) kan ik alleen bouwen in Rome. Die ik een paar turns eerder ingenomen heb.

[edit] Hmm ik zie net dat ik alleen maar steden heb en geen enkel kasteel.
Dat zou er wel eens heel veel mee te maken kunnen hebben :X

[ Voor 20% gewijzigd door BigFast op 20-11-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier toevallig ook iemand die MTW2 speelt met een 9700pro?

Ik kan namelijk het spel prima in 3d map spelen, maar de 2d campaign map trekt die voor geen meter. Een vriend van me draait op een 9800pro 128mb (niet significant sneller) en heeft geen problemen. Overal lees ik dat als je RTW kon spelen MTW2 geen probleem zou zijn maar bij mij is speelbaar toch anders.

Rest van het systeem is een 3400+ 754 512kb, 2gb ddr 400, raptor, audigy en wat andere niet relevante meuk.

//Driver issue. Solved met Omega 6.9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
kleipop schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:54:
[...]

heb der een 6600gt kaartje in zitten en mij hoor je niet klagen meeste instellingen op med of high (aa en af uit) en dan trek ik ongeveer 50 fps
Dut hij werkt wel onder een 6600 gt... Bij mij knalt die er namelijk uit op de campaign map de hele tijd. Toch maar eens XP proberen ipv VISTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik heb moeten cheaten helaas :)

ben turkse zijde..

opeens wil paus dikke crusade, krijg ik gewoon heel groot leger van fransen, polen en venice voor men deur..

en mijn ' grote islam rijk ' blaat egyptenaren backstabben me..

hey.. da klinkt bekend.. ow ja die gare arabieren deden dat ook in het echt om daarna genaaid te worden door engeland..

goh.. daar leer je toch iets van zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
* anandus is echt fan geworden van crusades... op Europese grond :P

Ik speel nu met de Engelsen, en ik hou regelmatig de pope-meter bij.
Zodra ik zie dat er een landje geëxcommuniceerd is (en het is niet te snel na een crusade), dan maak ik een legertje crusade-klaar naast de stad in kwestie, roep een crusade op (Pope is ook Engels ;) ), maak mijn legertje een crusadeleger. Koop zoveel mogelijk cheap-ass crusade-mercenaries (religious fanatics, door mij knuppelmonniken genoemd, en dergelijke) val de stad gelijk aan en verdien daarom goud, experience voor al mijn units, de pope vind mij aardiger, ik krijg templars en hospitallers guilds en retinues, mijn generaaltje krijgt (grand) crusader traits en natuurlijk een berg supergoedkope, iedereen die meedoet heeft oorlog met de desbetreffende vijand en af en toe freaky crusader mercenary units 8)

Zo heb ik Brugge, Antwerpen, Venice, Palermo en Milan gepakt :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 21-11-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
The Mystic schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:21:
[...]

Dan moet je gewoon een hogere moeilijkheidsgraad spelen...
PacinoAllstars schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:30:
[...]

Dut hij werkt wel onder een 6600 gt... Bij mij knalt die er namelijk uit op de campaign map de hele tijd. Toch maar eens XP proberen ipv VISTA.
Waarschijnlijk een driver issue, zoals in de post boven je, probeer je drivers eens te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:57

TweakJerommeke

Stay a while and listen

anandus schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:20:
* anandus is echt fan geworden van crusades... op Europese grond :P
Hier is een crusade al 100 turns aan de gang en er is geen eind in zicht.. wtf? En elke keer als ik meedoe dan verlaten mijn ventjes het leger 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakJerommeke schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:13:
[...]

Hier is een crusade al 100 turns aan de gang en er is geen eind in zicht.. wtf? En elke keer als ik meedoe dan verlaten mijn ventjes het leger 7(8)7 7(8)7
Een crusade houdt pas op als de desbetreffende stad ingenomen is.

Darnaast, schijnt, deserteren ventjes als je met je army in de tegengestelde richting van de te veroveren stad loopt.
PacinoAllstars schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:28:
[...]

Ik heb die drivers ook geprobeerd, maar rome total war 2 knalt er bij mij uit :S

Trouwens moet zeggen, dat vista sneller loopt als een week geleden. Je merkt echt dat het zo stabiel als een huis is. Ik brand, quickpar en download continue en geen crashes of wat dan ook ondervonden.

Ik moet helaas wel XPer nog heel even naast gaan installeren, omdat ik een spel wil spelen wat niet in vista werkt (lees total war 2).

Iemand ervaring met xp installeren naast een bestaande VISTA installatie? Ik heb omgekeerd wel ervaring, maar ik ben bang dat als ik nu XP naast VISTA op een andere partitie zet, mijn boot menu verneukt wordt :'(
Medieval (;)) Total War 2 loopt hier prima. Ik kon eerst de battles niet spelen, maar sinds de 97.19 drivers van Nvidia loopt het als een zonnetje :D

Oh, en je moet geen AA aanzetten, schijnt ook niet goed te werken, geloof ik.
edit:
Al kan ik niet wachten op, ooit, een Rome Total War 2 :9 :P

[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 21-11-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
anandus schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:25:
[...]
Een crusade houdt pas op als de desbetreffende stad ingenomen is.
Nee hoor, een crusade kan ook falen als de stad na een tijdje nog niet aangevallen wordt / ingenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Exitium schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:41:
[...]

Nee hoor, een crusade kan ook falen als de stad na een tijdje nog niet aangevallen wordt / ingenomen is.
Of de paus dood is, bedenk ik me net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
Een kruistocht is lang zo leuk niet als eerst, meestal doen er allemaal landen mee echter alleen ik als speler verover nog wel eens een stad maar andere AI spelers ondernemen echt helemaal niks, als je dan onderweg bent, (ik ga meestal via zee omdat het 20 keer sneller gaat) zie je allemaal kruislegers steden van hun vijanden belegeren, tsja lekker zinloos. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Mwoah, ik vertrok met Spanje vrij laat richting Antioch en toen ik er aankwam was de HRE net bezig met belegeren. Ik wacht, zie hoe ze winnen, stap terug in m'n bootje en krijg de mededeling dat m'n relatie met de HRE achteruit gegaan is. :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Exitium schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:59:
Mwoah, ik vertrok met Spanje vrij laat richting Antioch en toen ik er aankwam was de HRE net bezig met belegeren. Ik wacht, zie hoe ze winnen, stap terug in m'n bootje en krijg de mededeling dat m'n relatie met de HRE achteruit gegaan is. :<
Logisch, je hebt een leger op hun grond staan.

Ik had een kruistocht naar constantinopel over land gedaan, maar toen ik aankwam hadden de milanezen de boel al belegerd. Ze nemen de stad in en *plop* kruistocht over! Milanezen pissig dat mijn legers in de achtertuin staan. Ik weer terug naar Engeland, en ik heb geloof ik wel 5 facties boosgemaakt omdat mijn legers door hun landjes moest. Loop door hongarije, HRE, Polen, Venetie (die hadden even extreem noordelijk veroveraartje gespeeld), Denemarken en een stuk Frankrijk. Elke keer een message dat ik iemand pissig heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

L3TUC3 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:30:
[...]

Ik had een kruistocht naar constantinopel over land gedaan, maar toen ik aankwam hadden de milanezen de boel al belegerd. Ze nemen de stad in en *plop* kruistocht over! Milanezen pissig dat mijn legers in de achtertuin staan. Ik weer terug naar Engeland, en ik heb geloof ik wel 5 facties boosgemaakt omdat mijn legers door hun landjes moest. Loop door hongarije, HRE, Polen, Venetie (die hadden even extreem noordelijk veroveraartje gespeeld), Denemarken en een stuk Frankrijk. Elke keer een message dat ik iemand pissig heb gemaakt.
Neem dan de boot, of neem een zwak beveiligd landje in. O-)
Heb je geen legers die overal doorheen marcheren.

* Amafi spiekt nog een keer naar de min system req en zucht, later als ik geld heb voor een nieuwe PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
Amafi schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:39:
[...]

Neem dan de boot, of neem een zwak beveiligd landje in. O-)
Heb je geen legers die overal doorheen marcheren.

* Amafi spiekt nog een keer naar de min system req en zucht, later als ik geld heb voor een nieuwe PC
:/ Is het zo erg dan, mijn pc is momenteel echt niks bijzonders meer, 2 jaar terug was het vast top geweest maar nu is het ook niet vooruit te branden maar toch draait dit spel geweldig goed. Met een PC van 500 euro moet je dit al met alles op high kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Steffy schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:44:
[...]
:/ Is het zo erg dan, mijn pc is momenteel echt niks bijzonders meer, 2 jaar terug was het vast top geweest maar nu is het ook niet vooruit te branden maar toch draait dit spel geweldig goed. Met een PC van 500 euro moet je dit al met alles op high kunnen draaien.
Ach zal ook wel meevallen. Maar een beetje battle in RTW ging al schokkkerig.
Wil natuurlijk wel volledige battles spelen met voldoende man. Hoe meer ik op kan stellen hoe beter.
Dus liever wachten op een nieuwe PC dan me ergeren aan de lage kwaliteit waarin het moet.
Dan is tevens MTW ook goedkoper neem ik aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
ach ik geef geen fluit om graphics, als de gameplay maar goed is. en dat issie zeker!

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
L3TUC3 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:30:
[...]

Klopt, maar logisch vind ik 't niet om eerlijk te zijn. Had een leger op een stuk grond vna de rebellen staan, zodra HRE de slag won ben ik er vanaf gegaan. Je krijgt gewoon de kans niet om uit een stuk land te stappen wat ingenomen wordt :<
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.