The turks zijn taai
Ok dan begin ik met Engeland!Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:37:
[...]
De startfacties zijn makkelijker (behalve Venice) dan de meeste anderen, ik denk dat Engeland en Frankrijk het makkelijkst zijn om mee te beginnen.
Merchants worden beter als je er meerdere hebt op dezelfde grondstof; als je er 1 ergens op zet krijg je misschien 100 florijnen, heb je er 2 op dezelfde resource, dan krijgen ze allebei 200 florijnen etc, dus ze worden exponentieel beter hoe meer je er op dezelfde resource hebt staan.
[mierenneuk]SAXONS! :p[/mierenneuk]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Nederland bestond in de Middel Eeuwen niet, beetje opgelet met Geschiedenis en je had geweten dat wat toen van Nederland was allemaal bij het Friese Koninkrijk hoorde, jammer dat die er niet in zit ook al was het niet zo groot, toch grappig geweest. De Friezen waren toch bijna altijd verwikkeld in oorlogen en bleven tot 1795 onafhankelijk al was het toen al meer dan 800 jaar geen koninkrijk meer. Dan zit er toch nog iets in waar je als nederlander misschien iets aan had.Bart1983 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:23:
[...]
Ok dus voor een beginner als ik is het verstandig om voor Polen of venice te gaan? Is er geen nederland ofzo?
Dat waren de vroege middeleeuwen, de opkomst van de Vikingen (en de sack of Dorestad), en de opkomst van de Hollandse graven hadden de grootste delen van Holland losgeweekt van Friesland.Steffy schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:25:
[...]
Nederland bestond in de Middel Eeuwen niet, beetje opgelet met Geschiedenis en je had geweten dat wat toen van Nederland was allemaal bij het Friese Koninkrijk hoorde, jammer dat die er niet in zit ook al was het niet zo groot, toch grappig geweest. De Friezen waren toch bijna altijd verwikkeld in oorlogen en bleven tot 1795 onafhankelijk al was het toen al meer dan 800 jaar geen koninkrijk meer. Dan zit er toch nog iets in waar je als nederlander misschien iets aan had.
De periode waarin MTW2 speelt is in de midden/late middeleeuwen, toen was Nederland onderdeel van het Holy Roman Empire.
Al is het moelilijk te zeggen, want het was natuurlijk een feodaal systeem met alle onsamenhangendheid van dien!
Aan het einde van de tijdframe van MTW2 was Nederland eigendom van de hertogen van Bourgondië, en na de slag bij Nancy eigendom van de Habsburgers.
Als ik het goed heb
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
In de midden/late middeleeuwen was Nederland geen onderdeel van het Romeinse rijk, de middeleeuwen begonnen toen het West-Romeinse rijk uit elkaar viel.anandus schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:20:
[...]
De periode waarin MTW2 speelt is in de midden/late middeleeuwen, toen was Nederland onderdeel van het Holy Roman Empire.
In het kort:Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:29:
[...]
In de midden/late middeleeuwen was Nederland geen onderdeel van het Romeinse rijk, de middeleeuwen begonnen toen het West-Romeinse rijk uit elkaar viel.
pre-800 was er een vent, Karel de Grote, die heeft een groot deel van Europa veroverd.
Rond 800 ging hij dood en werd zijn rijk opgedeeld en drieën en verdeeld onder z'n 3 zonen.
Elk kregen een deel.
Er was een West-Frankisch deel (Frankrijk & België), een Midden-Frankisch deel (Zwitserland, Ruhrgebied, etc.) en het Oost-Frankische deel (Duitsland, later ook delen van Italie").
Dit Oost-Frankische deel werd ook wel de Holy Roman Empire genoemd (let op dat woordje 'Holy'), waar de Lage Landen bij ingelijfd werden.
Dus als je met Nederland wil spelen kan je het beste met de Holy Roman Empire spelen, lijkt mij en dan Nederland veroveren, zoiets.
edit:
Overigens zien wij dat nu zo dat 'de middeleeuwen begonnen toen het Romeinse rijk uit elkaar viel', maar de mensen toendertijd hadden dat gevoel niet. Karel de Grote was Keizer van 'het Romeinse Rijk' en de vele keizers van de Holy Roman Empire dachten ook niet dat het Romeinse Rijk voorbij was.
En of het Romeinse Rijk daadwerkelijk opgehouden is, is de vraag. Hier zijn de winkels elke zondag dicht
Overigens zien wij dat nu zo dat 'de middeleeuwen begonnen toen het Romeinse rijk uit elkaar viel', maar de mensen toendertijd hadden dat gevoel niet. Karel de Grote was Keizer van 'het Romeinse Rijk' en de vele keizers van de Holy Roman Empire dachten ook niet dat het Romeinse Rijk voorbij was.
En of het Romeinse Rijk daadwerkelijk opgehouden is, is de vraag. Hier zijn de winkels elke zondag dicht
[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 11-11-2006 12:49 ]
Als je echt historisch realisme wilt hebben moet je eigenlijk Crusader Kings (~1088-~1450) en Europa Universalis II (en binnenkort III) (~1450-~1800) spelen en als je echt een diehard gamer bent kan je ook nog Victoria: Empire Under The Sun (1800-1934) en Hearts Of Iron II (1934-1947) spelen.
Geniale games (zeker Europa Universalis) waar bijvoorbeeld in het begin geen Spanje, Portugal en Turkije in zit. En in Crusader Kings hebben ze bijna alle belangrijke feudale families, inclusief familie banden, na gemaakt.
Geniale games (zeker Europa Universalis) waar bijvoorbeeld in het begin geen Spanje, Portugal en Turkije in zit. En in Crusader Kings hebben ze bijna alle belangrijke feudale families, inclusief familie banden, na gemaakt.
Jij haalt het Romeinse rijk (uit Rome) doorelkaar met het Heilige Roomse Rijk. Die lui kwamen niet uit Rome maar vonden wel dat ze Romeinen waren (net zoals de Byzantijnen)Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:29:
[...]
In de midden/late middeleeuwen was Nederland geen onderdeel van het Romeinse rijk, de middeleeuwen begonnen toen het West-Romeinse rijk uit elkaar viel.
Na de splitsing van het oude romeinse rijk in het oostelijke romeinse rijk, en het westelijke romeinse rijk gingen beiden een andere ontwikkeling door! Het westelijke romeinse rijk werd het Heilige Romaanse Rijk (holy roman empire). Het oostelijke romeinse rijk ontwikkelde zich als het Byzantijnse rijk
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Het HRR is niet echt een voortzetting van het Westelijke Romeinse Rijk, daar is geen enkele basis voor. Ze vonden zichzelf de voortzetting maar dat maakt het nog niet waar.Kwartjuh schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:13:
Na de splitsing van het oude romeinse rijk in het oostelijke romeinse rijk, en het westelijke romeinse rijk gingen beiden een andere ontwikkeling door! Het westelijke romeinse rijk werd het Heilige Romaanse Rijk (holy roman empire). Het oostelijke romeinse rijk ontwikkelde zich als het Byzantijse rijk
spoiler:
De Rome Total War Cheats werken ook in Medieval 2
Niet helemaal. Er zit nog de 'Karel-De-Grote'-factor tussenKwartjuh schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:13:
Na de splitsing van het oude romeinse rijk in het oostelijke romeinse rijk, en het westelijke romeinse rijk gingen beiden een andere ontwikkeling door! Het westelijke romeinse rijk werd het Heilige Romaanse Rijk (holy roman empire). Het oostelijke romeinse rijk ontwikkelde zich als het Byzantijnse rijk
Zonder hem zou je niet zo makkelijk die continuiteit door kunnen trekken.
Kaap schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:23:
spoiler:De Rome Total War Cheats werken ook in Medieval 2
spoiler:
lol, ik wist niet eens dat er cheats in RTW zaten 
Maar ben dan ook niet echt een cheater
Maar ben dan ook niet echt een cheater
[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 11-11-2006 13:26 ]
Miss. handig voor start post?What are the minimum system requirements?
The minimum system requirements for Medieval II are:
English version of Microsoft® Windows® 2000/XP.
Celeron 1.8GHz Pentium 4® (1500MHz) or equivalent AMD® processor.
512MB RAM.
8x Speed DVD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers.
11.0 Gigs of uncompressed free hard disk space.
100% DirectX® 9.0c compatible 16-bit sound card and latest drivers.
100% Windows® 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers.
DirectX® 9.0c.
128MB Hardware Accelerated video card with Shader 1 support and the latest drivers.
Must be 100% DirectX® 9.0c compatible.
Monitor must be able to display 1024x768 resolution or above.
Multiplayer:
Internet (TCP / IP) play supported, internet play requires broadband connection and latest drivers, LaN play requires Network card.
Important Note: Some cards may not be compatible with the 3D acceleration features utilised by Medieval II: Total War. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX® 9.0c compatibility.
[ Voor 19% gewijzigd door Aubergine op 11-11-2006 13:27 ]
Even een dom vraagje: Draait MTW2 nu ook op niet-SSE2 cpu's?
De eerste demo niet, de tweede demo wel.
(dus ik denk van wel?)
(dus ik denk van wel?)
Ik zag trouwens dat een turn 2 jaar pakt. Dat kun je dus aanpassen. Ik heb het voor mezelf aangepast zoals in RTW, 2 turns / jaar.
Dit doe je als volgt:
1. Open X:\MTW installatie map\data\world\maps\campaign\imperial_campaign\descr_strat.txt
2. Zoek op:
start_date 1080 summer
end_date 1530 winter
timescale 2.00
Verander de timescale naar wat je zelf wil. Bijvoorbeeld RTW style (2 turns / jaar) zul je dit in 0.50 moeten veranderen.
Dit doe je als volgt:
1. Open X:\MTW installatie map\data\world\maps\campaign\imperial_campaign\descr_strat.txt
2. Zoek op:
start_date 1080 summer
end_date 1530 winter
timescale 2.00
Verander de timescale naar wat je zelf wil. Bijvoorbeeld RTW style (2 turns / jaar) zul je dit in 0.50 moeten veranderen.
RTW had 4 turns per jaar toch, bij mij wel in ieder geval
2 turns per jaar (winter/zomer). Maar er is idd een zeer populaire mod die 4 seizoenen pakt, in plaats van 2 'seizoenen'Steffy schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:13:
RTW had 4 turns per jaar toch, bij mij wel in ieder geval
Verwijderd
Aha, dat verklaart het.anandus schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:36:
[...]
In het kort:
pre-800 was er een vent, Karel de Grote, die heeft een groot deel van Europa veroverd.
Rond 800 ging hij dood en werd zijn rijk opgedeeld en drieën en verdeeld onder z'n 3 zonen.
Elk kregen een deel.
Er was een West-Frankisch deel (Frankrijk & België), een Midden-Frankisch deel (Zwitserland, Ruhrgebied, etc.) en het Oost-Frankische deel (Duitsland, later ook delen van Italie").
Dit Oost-Frankische deel werd ook wel de Holy Roman Empire genoemd (let op dat woordje 'Holy'), waar de Lage Landen bij ingelijfd werden.
Dus als je met Nederland wil spelen kan je het beste met de Holy Roman Empire spelen, lijkt mij en dan Nederland veroveren, zoiets.
edit:
En of het Romeinse Rijk daadwerkelijk opgehouden is, is de vraag. Hier zijn de winkels elke zondag dicht![]()
Bedankt voor de historische les.
Bij mij werkt ie nu gewoon ( de full ) terwijl de eerste demo niet werkte omdat ik een bepaald iets neit op mijn processor of moederbord had.anandus schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:34:
Even een dom vraagje: Draait MTW2 nu ook op niet-SSE2 cpu's?
(dus ik denk van wel?)
Het is verder wel een zwaar spel. Ben nog steeds aan het kloten met de graphics, zodat ik het mooi en soepel kan draaien. Hopelijk draait ie beter in de Vista RTM dan RC2. Het ziet er iig wel super vet uit. Dit keer heeft tenminste niet elk poppetje hetzelfde gezicht.
[ Voor 8% gewijzigd door Ikkuh84 op 11-11-2006 15:18 ]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Wat ik ook erg gaaf vind, is dat je dit keer teminste ook de armor upgrades van je mannetjes ziet
Verwijderd
Gisteren ben ik begonnen met de Spanjaarden, gaat best goed tot nu toe. Ik heb al 2 rebelse provincies veroverd en moet nu echt oorlog gaan voeren met andere factions, de Moren in het zuiden worden mijn eerste slachtoffer, die heidenen gaan branden
Gelukkig zijn ze momenteel at war met de Portugezen, met wie ik een alliance heb gesloten.
Die Moren zitten wel heel irritant te doen, ze hebben nu twee imams in mijn provincies staan, waardoor het percentage moslims onder de bevolking toeneemt. Binnenkort maar eens wat assassins trainen
Ik kreeg trouwens op een gegeven moment ineens 500 florins van de paus met de melding dat hij mijn faction bewonderde om hun gelovigheid, was ineens gestegen van 6 naar 8 kruisjes. En dat terwijl mijn family members grotendeels uit een hoopje ongelovigen bestaat, misschien dat het komt door het trainen van zoveel mogelijk priests? Ik ga hoe dan ook eens proberen een kruistocht aan te vragen tegen de Moren bij de mijterman
Die Moren zitten wel heel irritant te doen, ze hebben nu twee imams in mijn provincies staan, waardoor het percentage moslims onder de bevolking toeneemt. Binnenkort maar eens wat assassins trainen
Ik kreeg trouwens op een gegeven moment ineens 500 florins van de paus met de melding dat hij mijn faction bewonderde om hun gelovigheid, was ineens gestegen van 6 naar 8 kruisjes. En dat terwijl mijn family members grotendeels uit een hoopje ongelovigen bestaat, misschien dat het komt door het trainen van zoveel mogelijk priests? Ik ga hoe dan ook eens proberen een kruistocht aan te vragen tegen de Moren bij de mijterman

Verwijderd
Kijk maar uit met die ongelovige familymembers, kheb al een paar keer gehad dat er zo'n inquisitror naar mijn provincies toekomt en doodleuk al mijn governors begint uit te moorden...Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:28:
Gisteren ben ik begonnen met de Spanjaarden, gaat best goed tot nu toe. Ik heb al 2 rebelse provincies veroverd en moet nu echt oorlog gaan voeren met andere factions, de Moren in het zuiden worden mijn eerste slachtoffer, die heidenen gaan brandenGelukkig zijn ze momenteel at war met de Portugezen, met wie ik een alliance heb gesloten.
Die Moren zitten wel heel irritant te doen, ze hebben nu twee imams in mijn provincies staan, waardoor het percentage moslims onder de bevolking toeneemt. Binnenkort maar eens wat assassins trainen![]()
Van wat ik begrepen heb zou het bij MTW2 makkelijker moeten zijn om met minder governors rond te komen, steden zouden ook zonder governor goed te controleren zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:41:
[...]
Kijk maar uit met die ongelovige familymembers, kheb al een paar keer gehad dat er zo'n inquisitror naar mijn provincies toekomt en doodleuk al mijn governors begint uit te moorden...Zo kan ik natuurlijk nooit een fatsoenlijk rijk opzetten. Het vinden van voldoende governors is zowiezo altijd al het grootste probleem bij Total war
Of valt dat allemaal nog best tegen?
* anandus heeft nog geen MTW2, dus kan er niet over oordelen.
Je hebt een optie die je gewoon aan kan zetten dat je steden kan beheren zonder goveneurs. Dat plus dat je er veel meer krijgt qua familieleden. Ik zat bij rome altijd op een tekort en ik heb er nu continu teveel(altijd leuk 4 family members in je leger inc bodyguards xD). En daar komt bij dat als je je family members te lang in een stad laat staan ze zich ondergewaard gaan voelen en kans op negatieve feats enzo. Er zijn maar weinig goveneurs/landlords bij mij die ook echt voor een bonus zorgen
Verwijderd
Wat klinkt dat vet allemaal! Inquisitoren, ongelovigen, imams, de paus! Echt, dit spel ga ik nog heeel erg lang spelen zodra ik het heb. Ik speel rtw nog steeds elke week een aantal keer en dat is nu pas saai. (misschien omdat M2TW eraan komt
)
Waar ik een beetje van baal is dat je heirs niet meer zelf kunt aanwijzen. Heb je 1 of andere drol als heir, moet je die eerst wel op zelfmoordpad sturen eer je een andere kunt aanwijzen.
kan je ook de geloof van je land veranderen zelf?
Verwijderd
Net een nieuwe functie ontdekt!!! als je een goede overwinning haalt, kan 1 van je soldaten ook een commander van je leger worden (als je dus zonder leiding van een familymember aan het vechten bent)
Echt super handig
Gaat ook erg goed met Venetië nu, heb al een heleboel steden veroverd, sta bij alles op 1, behalve dan bij geld. Mijn cardinaal is Paus, dus daar ook geen last van... Begin een aardig sterke mogendheid te worden
Echt super handig
Niet om lullig te doen maar voglens mij zat die feat zelfs al in medieval 1:p maar het is handig ja als je commander te kort hebt
Verwijderd
Mjah volgens mij heb je wel gelijk, naja is idd wel handigPostius schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:25:
Niet om lullig te doen maar voglens mij zat die feat zelfs al in medieval 1:p maar het is handig ja als je commander te kort hebt
Nou die inquisitie kan me wat. Kreeg een missie van de notabelen om even met milaan te ouwehoeren. Kwam mooi uit want mn diplomaat stond naast een milaanse provincie. Ik loop hem die kant op en zie zo'n gozer in wit-zwart staan. Ik maak mn beurth af en wat gebeurt er? Diplomaat wordt voor zn kop geslagen met de bijbel en afgemaakt. Dit was vrij vroeg in de campagne dus eventjes een nieuw diplomaat maken was er niet bij.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:09:
Wat klinkt dat vet allemaal! Inquisitoren, ongelovigen, imams, de paus! Echt, dit spel ga ik nog heeel erg lang spelen zodra ik het heb. Ik speel rtw nog steeds elke week een aantal keer en dat is nu pas saai. (misschien omdat M2TW eraan komt)
En de paus is ook eentje. Ik probeer alles om hem een beetje blij te maken maken en ga ook me met de kruistochten. Maar als ik door de schotten of fransen wordt aangevallen, krijg ik een opdracht om ze niet aan te vallen! Heb het genegeerd en de schotten van het eiland afgeschopt en gelijk wat franse steden ingenomen, maar werd uitgebannen door het vaticaan. Gelukkig was mijn koning al vrij oud en was hij kassiewijle na een paar beurten en keerde alles tot rust. Totdat de denen het nodig vonden me aan te vallen. Ja hoor, weer een bericht om ze niet aan te vallen.
Ik kan niet wachten todat ik een degelijke huurmoordenaar heb, kan ik m mooi buiten het vaticaan zetten en alle pauzen omleggen die mij niet graag mogen.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Maar het tegenover gestelde is ook waar, fracties die jou aanvallen worden ook geexcommuniceerd, waarna jij ze geheel legaal kan aanvallen. Wat zeer handig is, door een fractie uit te lokken dat ze jou aanvallen het voor een paar beurten volhouden en dan tegenaanvallen zonder pauselijkgezeik!
Geen nieuwe functie, dat kon met Rome en volgens mij zelfs de vorige Medieval al maar het blijft een handige functieVerwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:38:
Net een nieuwe functie ontdekt!!! als je een goede overwinning haalt, kan 1 van je soldaten ook een commander van je leger worden (als je dus zonder leiding van een familymember aan het vechten bent)
Echt super handigGaat ook erg goed met Venetië nu, heb al een heleboel steden veroverd, sta bij alles op 1, behalve dan bij geld. Mijn cardinaal is Paus, dus daar ook geen last van... Begin een aardig sterke mogendheid te worden
Gelukkig kan je nu wel makkelijker scheiden en trouwenL3TUC3 schreef op zondag 12 november 2006 @ 04:10:
[...]
En de paus is ook eentje. Ik probeer alles om hem een beetje blij te maken maken en ga ook me met de kruistochten. Maar als ik door de schotten of fransen wordt aangevallen, krijg ik een opdracht om ze niet aan te vallen! Heb het genegeerd en de schotten van het eiland afgeschopt en gelijk wat franse steden ingenomen, maar werd uitgebannen door het vaticaan.
Ben je nog een beetje historisch correct bezig ook
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 12-11-2006 13:15 ]
Hoe doe je dat dan precies?Steffy schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:34:
[...]
Geen nieuwe functie, dat kon met Rome en volgens mij zelfs de vorige Medieval al maar het blijft een handige functie
Dat is geluk hebben, elk leger zonder general heeft een captain als aanvoerder. Als deze enkel veldslagen gevochten heeft en hij wint er 1 met bijzondere resultaten dan heb je kans dat hij een opgenomen wordt in de familie, tenminste zo is dat in RTW maar hoe dat hier in medieval 2 zit weet ik niet want ik heb het spel nog niet. Maar het kan wel dus zoals al aangegeven, al deden koninghuizen helemaal niet aan adoptie dacht ik maar goed dat zal wel zo gedaan zijn om het spel niet al te moeilijk te maken en je zo wat meer kans op goeie generals hebt denk ik
Verwijderd
Nou die paus is me er ook eentje... Frankrijk was mijn vijand geworden omdat zijn vloot mijn haven zonodig moest blokkeren. Paar beurten later waren ze geëxcommuniceerd, toen wist ik meteen in welke richting ik mijn rijk ging uitbreiden
Ik heb toen gelijk een kruistocht aangevraagd tegen het dichtstbijzijnde Franse kasteel, werd meteen geaccepteerd en ik was er uiteraard als eerste bij, heb toen nog een leuk bedragje opgestreken plus de waardering van de paus
Daarna heb ik nog een Frans stadje veroverd, waardoor Milaan mijn nieuwe buurman werd. Zij gaan opeens mijn havens blokkeren, dus ik denk ik pak ze wel ff terug. Hun vloot ff tot zinken gebracht, krijg ik opeens bericht dat mijn relaties met Milaan zijn verslechterd (na hun aanval was die nog steeds "reasonable"
) Later nog uit wraak hun haven geblokkeerd, toen waren de relaties helemaal slecht. Volgende beurt krijg ik ineens de opdracht van de paus om de oorlog te beëindigen, terwijl Milaan was begonnen en ik alleen aan zelfverdediging deed (behalve die laatste actie
) Helemaal stom was het omdat ik zeer populair was bij de paus: 7 kruisjes voor mij tegen 3 kruisjes voor Milaan. Een staakt-het-vuren is blijkbaar iets zeer kostbaars, want mijn voorstel aan Milaan was pas "balanced" als ik mijn halve rijk aan hun gaf
Gelukkig had ik nog een savegame van voordat ik Milaan terugpakte, ik heb daarna moeten toezien hoe ze mijn havens een paar beurten blokkeerden, ze hebben mij ook nog eenmaal belegerd (gelukkig vond de paus het niet erg dat ik me toen verdedigde; wederom verslechterden de relaties met Milaan pas toen ik ze had verjaagd
) Blijkbaar vond de paus de acties van Milaan niet zo leuk, want enkele beurten later kwamen ze zelf met een voorstel voor een staakt-het-vuren (waarschijnlijk op bevel van de paus); ik heb toen in ruil ff een flinke som geld gevraagd 
Assasination movies rule
Daarna heb ik nog een Frans stadje veroverd, waardoor Milaan mijn nieuwe buurman werd. Zij gaan opeens mijn havens blokkeren, dus ik denk ik pak ze wel ff terug. Hun vloot ff tot zinken gebracht, krijg ik opeens bericht dat mijn relaties met Milaan zijn verslechterd (na hun aanval was die nog steeds "reasonable"

Gelukkig had ik nog een savegame van voordat ik Milaan terugpakte, ik heb daarna moeten toezien hoe ze mijn havens een paar beurten blokkeerden, ze hebben mij ook nog eenmaal belegerd (gelukkig vond de paus het niet erg dat ik me toen verdedigde; wederom verslechterden de relaties met Milaan pas toen ik ze had verjaagd

Assasination movies rule
Lastig om er weer in te stappen maar zeker een toffe game!
Maar ik zit wel met één vraag... ik kreeg laatst de opdracht om een "emissary" (afgezant) op een factie af te sturen, maar hoe doe ik dit inhemelsnaam?
Maar ik zit wel met één vraag... ik kreeg laatst de opdracht om een "emissary" (afgezant) op een factie af te sturen, maar hoe doe ik dit inhemelsnaam?
Verwijderd
Hehe doe je goed, maar ik zit nog met wat dingen. Ten eerste: hoe werkt het met die merchants, ik heb nu een legertje maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik zo'n monopoly heb. Ik had eerst 3 merchants bij die 3 silk dingen vlakbij Antwerp staan maar dat hielp geen reet. Verder, wat kan ik met een priest en met mijn cardinal want de paus mag mij niet meer en dat is best kut.
Geloof dat dat een diplomaat is.M@NIC schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:03:
Een emissary is een prinses of een diplomaat.M@NIC schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:03:
Inderdaad, ik krijgmerchants ook niet goed voorelkaar. Als ik meerdere plekken van dezelfde resources bezet krijgen mijn merchant (langzaam!!) meer ervaring (finance dacht ik). Maar het levert ook niet genoeg geld op. Als ik dan kijk bij vijanden zie ik ze soms 130 per turn verdienen aan wijn terwijl ik maar 40 ofzo krijg. Wat doe ik fout?Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:07:
Hehe doe je goed, maar ik zit nog met wat dingen. Ten eerste: hoe werkt het met die merchants, ik heb nu een legertje maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik zo'n monopoly heb. Ik had eerst 3 merchants bij die 3 silk dingen vlakbij Antwerp staan maar dat hielp geen reet. Verder, wat kan ik met een priest en met mijn cardinal want de paus mag mij niet meer en dat is best kut.
En hoe kan je trouwens meer merchants bouwen? Ik kan er nu 1 per stad bouwen, maar dat schiet ook niet op.
Verwijderd
Geen idee, ik ben al gestopt met het trainen van merchants aangezien ze zo weinig per beurt opleveren en ik ze steeds kwijtraak door de acties van andere merchantsVerwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:07:
Met een priest/cardinal kun je het geloof van je faction verspreiden in de provincie waarin ze staan, elke beurt wordt er een klein percentage van de bevolking bekeerd. Ook kun je ze gebruiken om Heretics en Witches uit de weg te ruimen, wat best handig is aangezien zij Heresy onder de bevolking verspreiden.
Merchants kunnen zeker handig zijn je moet ze alleen even leren gebruiken. Ik heb het niet voor elkaar gekregen om er meerdere op dezelfde plek te laten staan zoals ergens anders gesuggereerd, maar het leuke is dat je wel geld van je tegenstander afpakt. Hoeft niet noodzakkelijk veel voor jou te zijn als er maar veel bij de ander afgaat xD
Ik ben bezig met Engeland en bezit het hele Engelse eiland plus 3 provincies in Frankrijk. Denemarken kwam met een voorstel dat ik geld moest betalen etc etc, dat weigerde ik en direct vielen ze me aan in Brugge waar ik onderbemand was en dus pakten zij de provincie. Ik val terug aan, begint die paus te emmeren.
Next target: de paus dus
Ik heb tevens een assasin getrained op mindere targets en hij heeft nu 5 traitpunten. Heleboel missies die ik hem kan geven zijn rond de 50% of hoger. Das lekker om te trainen en strakkies wat belangrijke lui om te leggen.
Next target: de paus dus
Ik heb tevens een assasin getrained op mindere targets en hij heeft nu 5 traitpunten. Heleboel missies die ik hem kan geven zijn rond de 50% of hoger. Das lekker om te trainen en strakkies wat belangrijke lui om te leggen.
[ Voor 24% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-11-2006 08:05 ]
Wat voor een meerwaarde heeft de Collectors Edition?
Ik vond M:TW en R:TW (plus uitbreidingen) ontzettend gaaf. Deze ga ik dus ook halen, maar dan wil ik wel weten wat de meerwaarde is van de speciale edition.
Edit:
nevermind, heb het al gevonden
http://www.game.co.uk/Vie...aspx?cat=10404&mid=329515
Ik vond M:TW en R:TW (plus uitbreidingen) ontzettend gaaf. Deze ga ik dus ook halen, maar dan wil ik wel weten wat de meerwaarde is van de speciale edition.
Edit:
nevermind, heb het al gevonden
http://www.game.co.uk/Vie...aspx?cat=10404&mid=329515
[ Voor 20% gewijzigd door Refragmental op 13-11-2006 14:06 ]
Nou ik was eerst als engeland begonnen om alles onder knie te krijgen, dat ging vrij snel. Al viel het me al snel op de Cavalerie(gelukkig) een stuk minder krachtig is dan in Rome. Ik ben gewoon een fan van brute infantry legers met mischien wat paarden als back up/archer hunters/shock power. Het detail in alles vind ik geweldig. Nadat ik met engeland alles onder knie had en heel frankrijk en engeland had heb ik een nieuwe spel opgestart als......
SCOTLAND THE BRAVE! FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDDDOOO...err nouja schotland dus! Ik hou van een uitdaging, vanaf het begin al compleet geen geld. Een enorm engels leger onder me. Rebellen boven en naast me en over het algemeen slechte troepen en steden zonder ook maar de meest basis gebouwen! Ik smulde al van het vooruitzicht hier een rijk van te vormen dat zijn weerga niet zou kennen in de schotse geschiedenis! Al is dat opzich makkelijk want na beurt 3 was York van mij(het was nog een rebellen stad). Ik had snel al mijn legers verzameld en York ingenomen. Dit om Engeland het te verhinderen in te nemen. Vervolgens snel naar het kasteel Ten oosten er van gegaan dit was ook nog van de rebellen, na een harde en lange slag net aan verslagen, de highlanders vochten dapper maar ze waren gewoon met 300 man meer! Snel mezelf herpakt en opnieuw naar de muren! Dit keer met meer succes.
Resultaat, 2 steden erbij, geen geld, geen legers! HOERA! Tijd voor bedachtzame consolidatie dus. Na langzaam alles opgebouwt te hebben met zeer veel pijn en moeite(ik moest echt kiezen tussen units hertrainen,een trade house maken in 1 stad of sparen om mijn hoofdstad up te graden.)
En nu was het tijd voor meer uitbereiding! Naar het noorden en oostwaards naar Dublin! Engeland bleef al deze tijd afzijdig van mij, en omdat ik nu er 2 castelen bij had ging het geld iets harder evenals mijn legers! Binnen no time waren dublin en 1 of ander klein stadje helemaal in het noorden van schotland van mij! En begon mijn oog te vallen over mijn buurman, die het moeilijk leek te hebben. Die arme engelsen weten nog steeds niet waardoor ze geraakt zijn. Mijn leger van 2500 man van scottish warriors en scottish highlanders(met dubbelzwaard) hakten ALLES in de pan al was mijn leger op het einde gereduceerd tot nog maar 900 man, heeeeeeeeeeeeel britannie is van mij! Mijn legers aangevoerd door een geniale generaal van 23 jaar die Born to Conquer en nog meer ziekelijke vechtskills zijn nu de boten aan het maken en bijschaven. Want Engeland is leuk....Europa is beter
SCOTLAND THE BRAVE! FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDDDOOO...err nouja schotland dus! Ik hou van een uitdaging, vanaf het begin al compleet geen geld. Een enorm engels leger onder me. Rebellen boven en naast me en over het algemeen slechte troepen en steden zonder ook maar de meest basis gebouwen! Ik smulde al van het vooruitzicht hier een rijk van te vormen dat zijn weerga niet zou kennen in de schotse geschiedenis! Al is dat opzich makkelijk want na beurt 3 was York van mij(het was nog een rebellen stad). Ik had snel al mijn legers verzameld en York ingenomen. Dit om Engeland het te verhinderen in te nemen. Vervolgens snel naar het kasteel Ten oosten er van gegaan dit was ook nog van de rebellen, na een harde en lange slag net aan verslagen, de highlanders vochten dapper maar ze waren gewoon met 300 man meer! Snel mezelf herpakt en opnieuw naar de muren! Dit keer met meer succes.
Resultaat, 2 steden erbij, geen geld, geen legers! HOERA! Tijd voor bedachtzame consolidatie dus. Na langzaam alles opgebouwt te hebben met zeer veel pijn en moeite(ik moest echt kiezen tussen units hertrainen,een trade house maken in 1 stad of sparen om mijn hoofdstad up te graden.)
En nu was het tijd voor meer uitbereiding! Naar het noorden en oostwaards naar Dublin! Engeland bleef al deze tijd afzijdig van mij, en omdat ik nu er 2 castelen bij had ging het geld iets harder evenals mijn legers! Binnen no time waren dublin en 1 of ander klein stadje helemaal in het noorden van schotland van mij! En begon mijn oog te vallen over mijn buurman, die het moeilijk leek te hebben. Die arme engelsen weten nog steeds niet waardoor ze geraakt zijn. Mijn leger van 2500 man van scottish warriors en scottish highlanders(met dubbelzwaard) hakten ALLES in de pan al was mijn leger op het einde gereduceerd tot nog maar 900 man, heeeeeeeeeeeeel britannie is van mij! Mijn legers aangevoerd door een geniale generaal van 23 jaar die Born to Conquer en nog meer ziekelijke vechtskills zijn nu de boten aan het maken en bijschaven. Want Engeland is leuk....Europa is beter
Al is er wel een probleem: er zijn gigantisch veel piraten in het kanaal, leuk voor als je van dat rot eiland af wil
.
Verwijderd
Ik speel nu ook met england, ik heb alles boven milaan in bezit, dus heel west europa en de MONGO-S komer er ook aan, ben benieuwd hoe dat gaat, heb al een pact gesloten met de
russen en zit in volle oorlog met italianen en hongaren. Dat laatste is niet echt tof meer.
Legers van 4000 man worden aan stront gehaakt en het is echt geweldig
,maar ???
Ik heb vaak dat als ik de CTRL toets indruk en manschappen wil selecteren dat hij spontaan
in mute sprint en de snelheid op 3x zet en mijn venster opent om berichten in te toetsen.
Ook als ik soms 2 of 3x snel de spatiebalk indruk dan spring ik soms spontaan een savepoint
terug en dt gebeurt ook als IK CTRL en manschappen aanklik om ze te selecteren.
Ook gebeurt het wel eens dat als de computer aan zet is, de tegenparij dat bijvoorbeeld Rusland heel lang nadenkt en dat ik een bak koffie kan halen maar dan is hij nog steeds aan het denken, druk ik op de spatiebalk gaat het verder en ben ik weer aan de beurt.
Ik moest in eddingburg minimaal 4 man hebben in het kasteel ,ik had er twee , de opdracht die ik kreeg was dus bouw de juiste hoeveelheid manschappen, in plaats daarvan plaatste ik 2 manschappen van het land in Eddingburg en de computer kreeg het zwaar, moest land nadenken
en vervolgens was het exit, daarna weer gedaan zelfde probleem, net of het programma niet begreep
dat 2 + 2 = 4 ,heel weird
zijn er meer mensen met dit probleem ???
russen en zit in volle oorlog met italianen en hongaren. Dat laatste is niet echt tof meer.
Legers van 4000 man worden aan stront gehaakt en het is echt geweldig
,maar ???
Ik heb vaak dat als ik de CTRL toets indruk en manschappen wil selecteren dat hij spontaan
in mute sprint en de snelheid op 3x zet en mijn venster opent om berichten in te toetsen.
Ook als ik soms 2 of 3x snel de spatiebalk indruk dan spring ik soms spontaan een savepoint
terug en dt gebeurt ook als IK CTRL en manschappen aanklik om ze te selecteren.
Ook gebeurt het wel eens dat als de computer aan zet is, de tegenparij dat bijvoorbeeld Rusland heel lang nadenkt en dat ik een bak koffie kan halen maar dan is hij nog steeds aan het denken, druk ik op de spatiebalk gaat het verder en ben ik weer aan de beurt.
Ik moest in eddingburg minimaal 4 man hebben in het kasteel ,ik had er twee , de opdracht die ik kreeg was dus bouw de juiste hoeveelheid manschappen, in plaats daarvan plaatste ik 2 manschappen van het land in Eddingburg en de computer kreeg het zwaar, moest land nadenken
en vervolgens was het exit, daarna weer gedaan zelfde probleem, net of het programma niet begreep
dat 2 + 2 = 4 ,heel weird
zijn er meer mensen met dit probleem ???
Euhm nee dat klinkt nogal raar, officiele forums al geprobeerd? www.totalwar.com
Verwijderd
Nu zit ik met een vraagje, ik was namelijk met Venetia begonnen en ik kreeg de opdracht om een kruistocht te beginnen naar jeruzalem. Helemaal in het begin. Ik maak een leger en vaar daar naartoe. Maar er waren in dat mission-scherm 2 opdracht over diezelfde kruistocht, heel vaag iig. Ik verover Jeruzalem, krijg ik het bericht dat de kruistoch niet meer nodig was.(?) En nog een vaag bericht van de paus. Beetje onlogisch allemaal.
En ik dacht dat ik als Engelad zijnde ook wel aan een kruistoch moest mee doen maar ik ben al best ver en ik hoor maar niks. Waar blijft die luie paus.
En ik dacht dat ik als Engelad zijnde ook wel aan een kruistoch moest mee doen maar ik ben al best ver en ik hoor maar niks. Waar blijft die luie paus.
Kruistocht: maak een leger met minsten 8 units. Ga naar het unitoverzichtscherm (rechtermuisknop of dubbelklikken dacht ik) en zie daar! Een knop om een kruistocht te beginnen.
Veel plezier met moslims bashen!
Verwijderd
Je kunt ook zelf een kruistocht aanvragen in het tabblad van de paus (knop links naast zijn portret). Dit heeft de meeste kans op succes als hij jouw faction wel aardig vindt, als het doelwit niet van een katholieke faction is (of een geëxcommuniceerde faction) maar het bevolkingspercentage katholieken hoog is, of als er veel Heresy in het desbetreffende stadje is.Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:27:
@stefandeman: een vaag bericht over de paus. HIj was gewoon dood gegaan, dan stopt zo'n kruistocht meestal ook.
Lijkt er eerder op dat 'ie z'n leger niet in een kruistocht veranderd heeft, maar met een normaal leger richting Jeruzalem gelopen is. Hij verovert stad met een normaal leger, doelwit van de kruistocht is in handen van de christenen en het doelwit is dus ongeldig geworden.Postius schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:29:
@stefandeman: een vaag bericht over de paus. HIj was gewoon dood gegaan, dan stopt zo'n kruistocht meestal ook.
Wel ff opletten dat je die mannen buiten je stad zet. Ik heb uren lopen zoeken naar die knop om me aan te sluiten toen die manschappen nog binnen de stadsmuren stonden. Niet echt slimBrons schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:29:
Kruistocht: maak een leger met minsten 8 units. Ga naar het unitoverzichtscherm (rechtermuisknop of dubbelklikken dacht ik) en zie daar! Een knop om een kruistocht te beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door bosaap22 op 14-11-2006 01:52 ]
Ik speel het nu zo'n week en ben echt onder de indruk. Beter de RTW iig. Maar heb wel een paar dingen:
Merchants zijn echt verspilde moeite. Ze leveren echt te weinig op. En als je ze eindelijk op een goede plek heb staan (waar ze eerst 10 turns voor moeten lopen) worden ze binnen 2 turns door een andere merchants uitgekocht. Het had een leuke feature kunnen worden, maar het is niet gelukt.
De paus maakt geen enkele zin. Als je een perfecte relatie met hem hebt en iemand anders valt jou aan en je verslaat een paar legers van hem, uit zelfverdediging, gaat hij je gewoon excommuniceren...
Engelse billmen: waardeloos. Een charge van light cavalary en ze zijn dood. Erg jammer, had meer van ze verwacht.
Verder is de AI wel wat beter geworden, maar ze blijven nog steeds staan als ik met mij 5 groepen longbowmen een death shower op ze los laat.
Sommige dingen zijn gewoon overpowered: no one expects the spanish inquisition! Zeker niet als ze je halve familie verbranden al hebben ze wel redelijk piety.
Princessen kunnen een vijandelijke familielid trouwen en ze zo naar je eigen familie brengen. Er sterk...
Verder gewoon super tof.
Merchants zijn echt verspilde moeite. Ze leveren echt te weinig op. En als je ze eindelijk op een goede plek heb staan (waar ze eerst 10 turns voor moeten lopen) worden ze binnen 2 turns door een andere merchants uitgekocht. Het had een leuke feature kunnen worden, maar het is niet gelukt.
De paus maakt geen enkele zin. Als je een perfecte relatie met hem hebt en iemand anders valt jou aan en je verslaat een paar legers van hem, uit zelfverdediging, gaat hij je gewoon excommuniceren...
Engelse billmen: waardeloos. Een charge van light cavalary en ze zijn dood. Erg jammer, had meer van ze verwacht.
Verder is de AI wel wat beter geworden, maar ze blijven nog steeds staan als ik met mij 5 groepen longbowmen een death shower op ze los laat.
Sommige dingen zijn gewoon overpowered: no one expects the spanish inquisition! Zeker niet als ze je halve familie verbranden al hebben ze wel redelijk piety.
Princessen kunnen een vijandelijke familielid trouwen en ze zo naar je eigen familie brengen. Er sterk...
Verder gewoon super tof.
Krijg het spel deze week, kijk er wel naar uit. En bugs, acht RTW had zo ook zijn overpowerde units enzo, daar komen wel patches voor. Wat ik me trouwens al afvraag is, wat gaat de uitbreiding brengen? Mogelijk heel Zuid Amerika? Dat zou wel tof zijn zeg
@Brons: Niet alles is noodzakkelijk een bug of slecht uitgewerkte feature. Het kan ook verkeerd gebruik van jou kant zijn. Billmen zijn echt uberpowervol als je ze goed gebruikt, en dat is niet tegen lichte cavalerie. Er staat dat ze goed tegen Armor zijn, gebruik ze ook tegen armored units dan! Ik heb al uitgevonden dat erbij units staat: Good vs. Armor, je ze ook tegen armor moet laten meppen en dan komen de kills binnen! Maar voor de rest heb je ook wel gelijk, maar die inquisition vind ik juist wel leuk. Vooral omdat mijn master assasin er al 3 heeft omgelegd xD
Kleine Update: King Dave the Mad van schotland is nu Caen binnen gevallen, Nouja niet hijzelf maar zijn legers. Maar opeens terwijl alles rustig was(de engelsen zijn dood) komt de milanese fractie en valt mij aan! En toen kwam opeens de nummer 1 fractie van het spel, de denen, met een enorm leger Gelukkig werd denemarken al vrij snel uit de kerk gekickt omdat ik me alleen verdedigde en zijn havens blokkeerde, nu hij is geexcommuniceerd, zijn legers te pletter heeft laten lopen is het tijd om terug te slaan!
En de schotten hebben een geheim speeltje.....ik wed dat niemand wist dat de schotten de allereerste europeanen zijn met buskruit! Oh ja voor iedereen die aan de oostkant van de wereldmap zit. De mongolians zitten weer in het spel, en echt...VREES ze. Als je dacht dat ze eerst erg waren, nu is het helemaal een ramp je hebt compleet andere tactieken opeens nodig. Maar gelukkig zit ik diep in europa dus voorlopig zijn ze niet bij mij in de buurt
Kleine Update: King Dave the Mad van schotland is nu Caen binnen gevallen, Nouja niet hijzelf maar zijn legers. Maar opeens terwijl alles rustig was(de engelsen zijn dood) komt de milanese fractie en valt mij aan! En toen kwam opeens de nummer 1 fractie van het spel, de denen, met een enorm leger Gelukkig werd denemarken al vrij snel uit de kerk gekickt omdat ik me alleen verdedigde en zijn havens blokkeerde, nu hij is geexcommuniceerd, zijn legers te pletter heeft laten lopen is het tijd om terug te slaan!
En de schotten hebben een geheim speeltje.....ik wed dat niemand wist dat de schotten de allereerste europeanen zijn met buskruit! Oh ja voor iedereen die aan de oostkant van de wereldmap zit. De mongolians zitten weer in het spel, en echt...VREES ze. Als je dacht dat ze eerst erg waren, nu is het helemaal een ramp je hebt compleet andere tactieken opeens nodig. Maar gelukkig zit ik diep in europa dus voorlopig zijn ze niet bij mij in de buurt
Ik weet dat bij billmen good vs armor staat, maar (zo uit mijn hoofd) ze hebben een attack rating van 15. Als er dan 1 groepje border horses (misschien wel een van de zwakkere cavalry) charged zijn ze in 3 seconden dood. Niet te counteren dus.Postius schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:18:
@Brons: Niet alles is noodzakkelijk een bug of slecht uitgewerkte feature. Het kan ook verkeerd gebruik van jou kant zijn. Billmen zijn echt uberpowervol als je ze goed gebruikt, en dat is niet tegen lichte cavalerie. Er staat dat ze goed tegen Armor zijn, gebruik ze ook tegen armored units dan! Ik heb al uitgevonden dat erbij units staat: Good vs. Armor, je ze ook tegen armor moet laten meppen en dan komen de kills binnen! Maar voor de rest heb je ook wel gelijk, maar die inquisition vind ik juist wel leuk. Vooral omdat mijn master assasin er al 3 heeft omgelegd xD
Nog een klein bugje/tactisch hulpmiddel/feature: je longbowmen met staken deployen voor een gate. Laat die Franse heavy cavalry maar komen
Ow tja mischien had je dan net pech of iets, Die borderhorses gebruik ik zelf niet in ieder geval vond ik billmen nuttige infantry in een engels leger. Variatie is altijd goed, en die Yeaoman archers zijn helemaal gestoord die hebben nog wel een goede hand to hand attack. Wat ik wel geniaal vind aan de schotten vind ik heb weer van die ubervette pickmen met die enorme speren. Die moet je achter je gate zetten 2 stuks met shieldwall xD Ze kunnen je mannentjes dan niet eens doodslaan omdat ze er simpel weg niet bijkomen MWOEHAHAHA
Heb je al een keer Swiss pikemen gezien? Ik weet niet of ze in M2:TW zitten maar in deeltje 1 wel. Die lui hebben een über armor en lange pikes. Ze zijn te vergelijken met falanx troepen. Als je die lui voor een gate zet is het echt een gehaktmolen voor de tegenstander.Postius schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:41:
Ow tja mischien had je dan net pech of iets, Die borderhorses gebruik ik zelf niet in ieder geval vond ik billmen nuttige infantry in een engels leger. Variatie is altijd goed, en die Yeaoman archers zijn helemaal gestoord die hebben nog wel een goede hand to hand attack. Wat ik wel geniaal vind aan de schotten vind ik heb weer van die ubervette pickmen met die enorme speren. Die moet je achter je gate zetten 2 stuks met shieldwall xD Ze kunnen je mannentjes dan niet eens doodslaan omdat ze er simpel weg niet bijkomen MWOEHAHAHA
Gelukkig maakt de AI ook ladders en towers later waardoor ze flexibeler zijn kwa assaults.
Die longbowmen die staken deployen en kun je ze daarna gewoon weer moven, en dan zet je er pikemen achterBrons schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:37:
[...]
Ik weet dat bij billmen good vs armor staat, maar (zo uit mijn hoofd) ze hebben een attack rating van 15. Als er dan 1 groepje border horses (misschien wel een van de zwakkere cavalry) charged zijn ze in 3 seconden dood. Niet te counteren dus.
Nog een klein bugje/tactisch hulpmiddel/feature: je longbowmen met staken deployen voor een gate. Laat die Franse heavy cavalry maar komen. Kebab!
Na mn toetsweek ga ik hem gelijk halen, hopelijk draait ie een beetje op mn ouwe bak. Ik hoor allemaal mooie verhalen, maar klopt het dat die Paus nog steeds zo achterlijk is als in MTW?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Valt dit keer wel mee denk ik, de paus wordt steeds slimmer.ph4ge schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:16:
Na mn toetsweek ga ik hem gelijk halen, hopelijk draait ie een beetje op mn ouwe bak. Ik hoor allemaal mooie verhalen, maar klopt het dat die Paus nog steeds zo achterlijk is als in MTW?
Ach ik had met MTW nooit last van de paus, niet elk kruistocht was even zinvol maar soms waren ze best leuk. Ik ga meestal wel voor de kruistochten, daarmee kreeg je altijd een leger met een grote waar je alleen van kon dromen. Vaak was de vijand dan ook al zo ver dat deze een enorm leger op de been had en kon je onbezorgd gaan slachten en of je nu je hele leger kwijt raakte boeide eigenlijk geen klap. Nee kruistochten waren wel favoriet in MTW
Paus was vooral zo stom dat je niet mocht aanvallen als je zelf werd aangevallen, en dat ie een hekel aan je kreeg als je groot was. verder deed hij uberhaupt weinig in MTW ja.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het blijft irritant wanneer je wordt "geexcommunicated" door de paus. Gelijk worden alle steden unhappy en overal beginnen riots.
Laatst had ik trouwens onwijs veel pech, ik vaarde vanauit london naar Jerusalem en nam van overla kruisvaarders mee. Ik was 1 turn verwijderd van Jerusalem, gaat mijn faction leader, die overigens mee moest van de paus, dood. Heel de leger gedeserteerd, kruistocht mislukt.
Wat ik ook merk is dat sommige veldslagen bugs bevatten. Twee keer ben ik het volgende tegengekomen: ik verdedig een stad. Vlak aan het begin krijg ik de melding dat een spion de gates heeft opengebroken (zoiets). Vervolgens komen ze niet, de vijand blijft gewoon staan. Dan moet ik ze aanvallen, wil er wat gebeuren en dat is uiterst irritant want dan kan ik mijn verdedigende taktieken niet gebruiken.
Wat me ook irriteert is dat je de torens niet kunt innemen. Dus wanneer je op de muren bent geklommen en je gaat door zo'n tower, dan heb je volgens mij zo.n toren niet uitgeschakeld, het blijft op je schieten, wat bij RTW beter geregeld was, want als je eenmaal binnen een toren zat, had je hem veroverd en begon hij te schieten op de vijand
.
Ook vind ik het lopen op de muren erg buggy. Ik gaf een leger die op de muren zat opdracht om een paar archers aan te vallen maar ze konden gewoon niet door de deur. Toen heb ik ze maar naar beneden gehaald,wat wel lukte, en de town center verovert. De archers kwamen vanzelf naar beneden en werden afgeslacht
.
Wat ik ook wel een beetje raar vind is hoe de units bewegen, bijvoorbeeld: je geeft een groep ruiters commando om aan te vallen, dat doen ze dan, maar zodra ze bij de vijand zijn is het alsof ze stoppen en dan gaan ze met de voorste linie van de vijandelijke unit vechten, terwijl in RTW dat beter is geregeld naar mijn gevoel. In RTW kon je met paarden door units heen walsen maar dat kan hier niet zo.
Verder een hele mooie game.
Laatst had ik trouwens onwijs veel pech, ik vaarde vanauit london naar Jerusalem en nam van overla kruisvaarders mee. Ik was 1 turn verwijderd van Jerusalem, gaat mijn faction leader, die overigens mee moest van de paus, dood. Heel de leger gedeserteerd, kruistocht mislukt.
Wat ik ook merk is dat sommige veldslagen bugs bevatten. Twee keer ben ik het volgende tegengekomen: ik verdedig een stad. Vlak aan het begin krijg ik de melding dat een spion de gates heeft opengebroken (zoiets). Vervolgens komen ze niet, de vijand blijft gewoon staan. Dan moet ik ze aanvallen, wil er wat gebeuren en dat is uiterst irritant want dan kan ik mijn verdedigende taktieken niet gebruiken.
Wat me ook irriteert is dat je de torens niet kunt innemen. Dus wanneer je op de muren bent geklommen en je gaat door zo'n tower, dan heb je volgens mij zo.n toren niet uitgeschakeld, het blijft op je schieten, wat bij RTW beter geregeld was, want als je eenmaal binnen een toren zat, had je hem veroverd en begon hij te schieten op de vijand
Ook vind ik het lopen op de muren erg buggy. Ik gaf een leger die op de muren zat opdracht om een paar archers aan te vallen maar ze konden gewoon niet door de deur. Toen heb ik ze maar naar beneden gehaald,wat wel lukte, en de town center verovert. De archers kwamen vanzelf naar beneden en werden afgeslacht
Wat ik ook wel een beetje raar vind is hoe de units bewegen, bijvoorbeeld: je geeft een groep ruiters commando om aan te vallen, dat doen ze dan, maar zodra ze bij de vijand zijn is het alsof ze stoppen en dan gaan ze met de voorste linie van de vijandelijke unit vechten, terwijl in RTW dat beter is geregeld naar mijn gevoel. In RTW kon je met paarden door units heen walsen maar dat kan hier niet zo.
Haha, ze hebben wel humor bij Crative Assembly.
Als je een Master woodcuttersguild bouwt kan je "Sherwood Archers" trainen. Denk "men in tights".
Welke guilds hebben jullie aangeboden gekregen, welke voordelen heeft het en met welk land speelde je?
Engelsen:
Thieves Guild: Betere informatie bij diplomatie, Betere spionnen.
Woodcutters Guild: (meer inkomsten?), Sherwood archers.
Merchants Guild: meer inkomsten, Merchant Cavalry (gratis upkeep in steden).
Swordsmithing guild: Betere wapens.
Post als je iets leuks gekregen hebt.
Als je een Master woodcuttersguild bouwt kan je "Sherwood Archers" trainen. Denk "men in tights".
Welke guilds hebben jullie aangeboden gekregen, welke voordelen heeft het en met welk land speelde je?
Engelsen:
Thieves Guild: Betere informatie bij diplomatie, Betere spionnen.
Woodcutters Guild: (meer inkomsten?), Sherwood archers.
Merchants Guild: meer inkomsten, Merchant Cavalry (gratis upkeep in steden).
Swordsmithing guild: Betere wapens.
Post als je iets leuks gekregen hebt.
Verwijderd
De guild voor santiago in spanje, kan je hele vette kruistoch-achtige cavalrie maken die pelgrims moeten beschermen van de Moren.
Overigens vind ik dat er wel een paar fouten/bugs in het spel zitten. Gewoon slechte details.
Zo bestaan de legers van Frankrijk (mijn no1 vijnand) voor 70% uit ballistas?
Als je bij gevechten iedereen laat aanvallen, lopen er 10 man naar voren en dan blijft de rest staan, bij Rtw vielen ze massaal op elkaar in maar nu lijken ze wel voorzichtig.
Ik zit in bijna 1300 (Engeland) en ik heb nog geen een kruistocht gezien
Als ik aangevallen word en ik val terug aan dan zegt de paus dat ik slecht ben en word ik geëxcommuniceerd.
En soms krijg ik berichten na jaren van oorlog dat mijn relatie met de vijand verslechterd.
Allemaal kleine details, ook al is het wel irritant dat mijn mannen/cavalerie zich er nooit echt op inlopen. Ik vind het een geweldige game hoor, ik wil alleen ff horen of ik iets fout doe of dat ik de enige ben die dit heeft.
Overigens vind ik dat er wel een paar fouten/bugs in het spel zitten. Gewoon slechte details.
Zo bestaan de legers van Frankrijk (mijn no1 vijnand) voor 70% uit ballistas?
Als je bij gevechten iedereen laat aanvallen, lopen er 10 man naar voren en dan blijft de rest staan, bij Rtw vielen ze massaal op elkaar in maar nu lijken ze wel voorzichtig.
Ik zit in bijna 1300 (Engeland) en ik heb nog geen een kruistocht gezien
Als ik aangevallen word en ik val terug aan dan zegt de paus dat ik slecht ben en word ik geëxcommuniceerd.
En soms krijg ik berichten na jaren van oorlog dat mijn relatie met de vijand verslechterd.
Allemaal kleine details, ook al is het wel irritant dat mijn mannen/cavalerie zich er nooit echt op inlopen. Ik vind het een geweldige game hoor, ik wil alleen ff horen of ik iets fout doe of dat ik de enige ben die dit heeft.
Dat bedoel ik dus, maar hoe krijg je overal kruisvaarders vandaan, dat lijkt me best vet.Laatst had ik trouwens onwijs veel pech, ik vaarde vanauit london naar Jerusalem en nam van overla kruisvaarders mee. Ik was 1 turn verwijderd van Jerusalem, gaat mijn faction leader, die overigens mee moest van de paus, dood. Heel de leger gedeserteerd, kruistocht mislukt.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 22:32 ]
Ok, dus speciale orders kunnen ook in je stad vestigen? Hmm, interesant. Ik ben gek op geschiedenis dus ga ik eens lezen wat die kerels allemaal deden.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:29:
De guild voor santiago in spanje, kan je hele vette kruistoch-achtige cavalrie maken die pelgrims moeten beschermen van de Moren.
blablabla
Dat bedoel ik dus, maar hoe krijg je overal kruisvaarders vandaan, dat lijkt me best vet.
Kruisvaarders pik je op in het huurlingen tabblad. Als je generaal op de kaart staat en hij is bezig met een kruijsvaart klik je op de helm (alsof je huurlingen wilt huren) en als het goed is staan er nu verschillende kruisvaart units bij.
Pelgrims en religious fanatics zijn vrij brak, maar armoured sergeants en mailed knights zijn wel handig en ze zijn nog goedkoop ook! Ze rennen enkel weg als je niet opschiet en ik heb gehad dat legers met kruisvaarders en geen generaal vrij snel naar de rebellen deserteren
[...]
Dat bedoel ik dus, maar hoe krijg je overal kruisvaarders vandaan, dat lijkt me best vet.
[/quote]
Gewoon ergens landen (ervan uitgaande dat je met een boot vaart), bijvoorbeeld in Rodos, Kreta en in Turkije en daar alle beschikbare kruisvaarder legers meenemen (huren).
Oh ja! Wat ook irritant is, is dat mijn eigen leger opeens deserteert
, omdat de boottocht te lang duurt, nota bene midden in de oceaan zijn ze opeens weg. Toch een beetje raar.
[/quote]
Gewoon ergens landen (ervan uitgaande dat je met een boot vaart), bijvoorbeeld in Rodos, Kreta en in Turkije en daar alle beschikbare kruisvaarder legers meenemen (huren).
Oh ja! Wat ook irritant is, is dat mijn eigen leger opeens deserteert
[ Voor 5% gewijzigd door The Mystic op 14-11-2006 23:22 ]
Retrainen is alleen om ze uit te rusten met beter materiaal? Een unit aanvullen met nieuwe 'leden' is niet mogelijk?
Oh jawel, hangt alleen af van de stad/kasteel en de unit.Vos schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:24:
Retrainen is alleen om ze uit te rusten met beter materiaal? Een unit aanvullen met nieuwe 'leden' is niet mogelijk?
In het begin heb je een paar units die je niet kan hertrainen omdat je de gebouwen ervoor nog niet hebt. Ook, sommige units zijn kasteel of stadsgebonden. Bij de engelsen bijvoorbeeld heb je levy spearmen en militia spearmen, ze zijn precies hetzelfde behalve hun uitelijk en naam. De levy kan je enkel trainen in de kastelen, de militia krijg je enkel in de stad
Kek gisteren met Scotland gestart, deze moest ik wel effe dmv textfile unlocken. Het leek me een challenge met 1 landje te starten en uit te bouwen.
Rond me heen zaten 3 rebel provinces, ik naar elke een diplomat gestuurd om ze te briben en dat lukte in alle 3 de gevallen
Zo was ik dus na enkele turns al groter dan Engeland. Rustig die provincies uitgebouwd en trades opgezet met Spanje en Denemarken. Merchants uitgezet en geld begon wat beter binnen te lopen.
In de omliggende provinces ontstaan veel heretics dus ik al die lui met mijn cardinal afgemaakt. Vet goede trait voor hem. Hij deed vanaf toen ook mee aan de pope elections. De 3de keer werd hij dus elected en had ik ingang in het vaticaan.
Engeland was me al die tijd een doorn in het oog. Uiteindelijk vallen ze een stad van me aan met een full army terwijl ik maar 3 units in de verdediging had, die stad verloren dus. Mijn main army stond helemaal in het noorden en kon niet op tijd komen. Om de pope te vriend te houden besloot ik effe nog niet aan te vallen. Maar wat doet Engeland, die blijft mijn havens blokkeren. Resultaat: pope verklaart Engeland vogelvrij. Het sein om mijn koningkrijk uit te breiden over het gehele britse schiereiland.
Ik beleger de stad die ik velroren was. Volgende turn verschijnen 3 kleine legers van Engeland achter me. 2 kanten opvechten werkt niet dus ik lift de siege en pak die legers eerst aan. Toen begon het. Het leger in die stad met 1400 man plus een kleiner leger besluiten mij aan te vallen.
The battle begins! Ik start bovenop een heuvel/berg/ridge. Mijn 4 units noble pikemen positioneer ik iets over de rand van de heuvel. Links van mijn pikemen is een unpassable ridge dus mijn flank is afgedekt. Ik plaats mijn catapult unit en 4 units archers op het hoogste punt. Op de rechterflank staan 8 units noble swordsmen en in de rear mijn general en 2 units cavalry.
Engeland start in de woods aan de voet van de berg welke oplopen t/m iets voor mijn positie. Engeland besluit de berg op te komen. Unleash hell! Hele bakken van zijn infantry worden weggevaagd door de catapult en archers en hij besluit niet verder te pushen behalve een kleine skirmish op mijn rechterflank. De catapult schakelt hun general uit en vlak daarna is mijn ranged out of ammo.
10 units infantry laat ik vervolgens naar beneden stormen om het restant af te slachten, binnen enkele minuten slaan de Engelsen op de vlucht. Ik continue the battle, stop de infantry en nu mag de cavalry in pursuit gaan. Uiteindelijk een kleine 400 Engelsen gevangen genomen waaronder nog wat nobles. Omdat Engeland toch al vogelvrij is besluit ik ze te executen.
Toen was het 07:30 en was ik bijna te laat voor mijn werk
Waar ik overigens de schijt aan krijg is dat mijn crusade die elke turn gewoon doorloopt richting doel, snel deserteurs krijgt. Ik heb het idee dat dit ook ligt aan welke general hun leidt.
Het probleem eerder omschreven, dat je general doodgaat en je crusade disband, is op te lossen door jonge generals, die je bv geadopteerd hebt, mee te sturen. Ik stuur er altijd 2 of 3 mee om zeker te zijn dat ze wel aankomen.
Toen ik bij de italiaanse eilanden voer met mijn crusade was de crusade echter al succesvol en hoefde ik niet meer. Die 2 eilanden naast Italie waren rebellen, dus ik besloot tevens daar maar even te landen. Daar castle gaan bakken. In het midden van de middellandse zee is dat een mooie uitvals basis.
Rond me heen zaten 3 rebel provinces, ik naar elke een diplomat gestuurd om ze te briben en dat lukte in alle 3 de gevallen
In de omliggende provinces ontstaan veel heretics dus ik al die lui met mijn cardinal afgemaakt. Vet goede trait voor hem. Hij deed vanaf toen ook mee aan de pope elections. De 3de keer werd hij dus elected en had ik ingang in het vaticaan.
Engeland was me al die tijd een doorn in het oog. Uiteindelijk vallen ze een stad van me aan met een full army terwijl ik maar 3 units in de verdediging had, die stad verloren dus. Mijn main army stond helemaal in het noorden en kon niet op tijd komen. Om de pope te vriend te houden besloot ik effe nog niet aan te vallen. Maar wat doet Engeland, die blijft mijn havens blokkeren. Resultaat: pope verklaart Engeland vogelvrij. Het sein om mijn koningkrijk uit te breiden over het gehele britse schiereiland.
Ik beleger de stad die ik velroren was. Volgende turn verschijnen 3 kleine legers van Engeland achter me. 2 kanten opvechten werkt niet dus ik lift de siege en pak die legers eerst aan. Toen begon het. Het leger in die stad met 1400 man plus een kleiner leger besluiten mij aan te vallen.
The battle begins! Ik start bovenop een heuvel/berg/ridge. Mijn 4 units noble pikemen positioneer ik iets over de rand van de heuvel. Links van mijn pikemen is een unpassable ridge dus mijn flank is afgedekt. Ik plaats mijn catapult unit en 4 units archers op het hoogste punt. Op de rechterflank staan 8 units noble swordsmen en in de rear mijn general en 2 units cavalry.
Engeland start in de woods aan de voet van de berg welke oplopen t/m iets voor mijn positie. Engeland besluit de berg op te komen. Unleash hell! Hele bakken van zijn infantry worden weggevaagd door de catapult en archers en hij besluit niet verder te pushen behalve een kleine skirmish op mijn rechterflank. De catapult schakelt hun general uit en vlak daarna is mijn ranged out of ammo.
10 units infantry laat ik vervolgens naar beneden stormen om het restant af te slachten, binnen enkele minuten slaan de Engelsen op de vlucht. Ik continue the battle, stop de infantry en nu mag de cavalry in pursuit gaan. Uiteindelijk een kleine 400 Engelsen gevangen genomen waaronder nog wat nobles. Omdat Engeland toch al vogelvrij is besluit ik ze te executen.
Toen was het 07:30 en was ik bijna te laat voor mijn werk
Waar ik overigens de schijt aan krijg is dat mijn crusade die elke turn gewoon doorloopt richting doel, snel deserteurs krijgt. Ik heb het idee dat dit ook ligt aan welke general hun leidt.
Het probleem eerder omschreven, dat je general doodgaat en je crusade disband, is op te lossen door jonge generals, die je bv geadopteerd hebt, mee te sturen. Ik stuur er altijd 2 of 3 mee om zeker te zijn dat ze wel aankomen.
Toen ik bij de italiaanse eilanden voer met mijn crusade was de crusade echter al succesvol en hoefde ik niet meer. Die 2 eilanden naast Italie waren rebellen, dus ik besloot tevens daar maar even te landen. Daar castle gaan bakken. In het midden van de middellandse zee is dat een mooie uitvals basis.
In MTW en RTW had je ook units de provincie gebonden waren. In MTW had je Gothic Units die alleen in bepaalde Duitse deelstaten te trainen waren. Engels hadden een bepaalde spear unit die alleen in 1 engelse provincie te trainen waren.L3TUC3 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:29:
[...]
Oh jawel, hangt alleen af van de stad/kasteel en de unit.
In het begin heb je een paar units die je niet kan hertrainen omdat je de gebouwen ervoor nog niet hebt. Ook, sommige units zijn kasteel of stadsgebonden. Bij de engelsen bijvoorbeeld heb je levy spearmen en militia spearmen, ze zijn precies hetzelfde behalve hun uitelijk en naam. De levy kan je enkel trainen in de kastelen, de militia krijg je enkel in de stad
In RTW waren olifanten alleen te trainen in provincies met een olifant op de map, het zelfde geldt voor kamelen. Dus sommige units zullen zelfs al heb je de tech tree helemaal afgewerkt nog steeds niet overal te trainen zijn.
Verwijderd
vrouwen guild (geen grapje) in de omschrijving stond zoiets dat het een soort verkapte merchant guild wasPost als je iets leuks gekregen hebt.
Kortom: een faciliteit voor het oudste beroep ter wereld
Heeft iemand misschien een overzicht van alle keyboard shortcuts? Ze staan wel in het spel, maar ik kan dr geen screenshot van maken (zou wel moeten kunnen lijkt me, maar werkt stomweg niet..) Ik wil nl een sjabloon maken voor m'n Logitech G15 Macro keys. Maar dan heb ik wel de keyboard shortcuts nodig.
Edit: of zou iemand screenshots van de key config pagina's willen maken en posten? (of mailen naar martijn at zdclan dot nl ) thanks!
Edit: of zou iemand screenshots van de key config pagina's willen maken en posten? (of mailen naar martijn at zdclan dot nl ) thanks!
[ Voor 18% gewijzigd door Meelobee op 15-11-2006 14:58 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Haha, de computer is echt stom 
Situatie: Ik (410 man, alleen maar paarden en 1 infantry groepje (town watch)) vecht tegen een tegenstander van 390 man, vooral spearmen, 2 crossbow en nog meer spearmen. Ik save de game (as usual) en laat de computer de uitslag bepalen:
Clear Defeat: heb nog maar 166 man over, tegen 350 van de tegenstander
Ik speel het zelf (mega kewl gevecht):
Heroic Victory: 370 paardjes over, 0 tegenstander ^^
Moraal van het verhaal? Vecht altijd zelf
Het is nog leuker ook
. Overigens heb ik gewonnen door constant mn paardjes te laten rennen, eerst eromheen, vervolgens een sprintje naar de spearmen, dan withdraw, en eenzame groepjes gaan aanvallen (de crossbowmen stonden telkens alleen ^^) om weer terug te keren naar de spearmen
.
Situatie: Ik (410 man, alleen maar paarden en 1 infantry groepje (town watch)) vecht tegen een tegenstander van 390 man, vooral spearmen, 2 crossbow en nog meer spearmen. Ik save de game (as usual) en laat de computer de uitslag bepalen:
Clear Defeat: heb nog maar 166 man over, tegen 350 van de tegenstander
Ik speel het zelf (mega kewl gevecht):
Heroic Victory: 370 paardjes over, 0 tegenstander ^^
Moraal van het verhaal? Vecht altijd zelf
@Kaap wel jaar zit je met schotland? Ik ben er ook mee en ben nu het grootste,rijkste en meest geavanceerde rijk op aarde (mischien komt het omdat ik Mortars heb en hun Catapulten xD)
Wat me wel irriteert in dit topic is dat mensen veel dingen als bugs of irritatie zien terwijl het fout gebruikt van hun kant is. Niet alles natuurlijk maar veel wel. Dat ze je niet aanvallen als je in een kasteel zit, nou the mystic als jij dan ook niet aanvalt win jij gewoon want jij bent verdediger de pc komt echt wel hoor.
Ik heb weet ik wel wat voor niet voor guilds in mijn schotse steden, explorers guild, thieves guild, Knights Templar guild, Weaponsmith guild, Trade guild en vast nog wel een hoop meer! Vooral de Templar units zijn wel geestig en die weapon smith is ook handig. Maar de Scottish Pike Nobles zijn mijn favo, Cavalerie zuigt. Infantry FTW!
En zoals zo vaak gezegd, je meot geen andere christenen doodslaan. Je kan het even doen en dan moet je ophouden. En hopen dat ie jou aanvalt en uit de kerk wordt geschopt. Maar het een kwestie van wennen eraan dat je niet zomaar oorlog kan verklaren zonder consequenties.
En door units heen walsen gaat nog steeds bijzonder goed xD dus het is niet het spels fout het is jou fout:p
@posthierboven: Soms kan het in jou battles ook zo gaan. Ik save die van mij nooit voor een battle. Maar 1 keer liep mijn pc verschrikkelijk vast dus moest hem wel over doen. En de hele slag ging anders. Er is nog steeds een factor geluk in het spel. Dingen die net wel of net niet lukken, ik had ook een battle eerst een harde defeat, daarna een redelijke duidelijke Victory, terwijl mijn tactiek niet veel veranderd was.
Btw de GUnpowder units in dit spel, zijn echt VEEEEEEl geiler dan in RTW veel effectiever, in het begin zijn ballista's geniaal maar nu ben ik echt fan van Mortars en ander tuig, heerlijk alsjij de enige met kanonen bent. Geen kasteel is veilig
Wat me wel irriteert in dit topic is dat mensen veel dingen als bugs of irritatie zien terwijl het fout gebruikt van hun kant is. Niet alles natuurlijk maar veel wel. Dat ze je niet aanvallen als je in een kasteel zit, nou the mystic als jij dan ook niet aanvalt win jij gewoon want jij bent verdediger de pc komt echt wel hoor.
Ik heb weet ik wel wat voor niet voor guilds in mijn schotse steden, explorers guild, thieves guild, Knights Templar guild, Weaponsmith guild, Trade guild en vast nog wel een hoop meer! Vooral de Templar units zijn wel geestig en die weapon smith is ook handig. Maar de Scottish Pike Nobles zijn mijn favo, Cavalerie zuigt. Infantry FTW!
En zoals zo vaak gezegd, je meot geen andere christenen doodslaan. Je kan het even doen en dan moet je ophouden. En hopen dat ie jou aanvalt en uit de kerk wordt geschopt. Maar het een kwestie van wennen eraan dat je niet zomaar oorlog kan verklaren zonder consequenties.
En door units heen walsen gaat nog steeds bijzonder goed xD dus het is niet het spels fout het is jou fout:p
@posthierboven: Soms kan het in jou battles ook zo gaan. Ik save die van mij nooit voor een battle. Maar 1 keer liep mijn pc verschrikkelijk vast dus moest hem wel over doen. En de hele slag ging anders. Er is nog steeds een factor geluk in het spel. Dingen die net wel of net niet lukken, ik had ook een battle eerst een harde defeat, daarna een redelijke duidelijke Victory, terwijl mijn tactiek niet veel veranderd was.
Btw de GUnpowder units in dit spel, zijn echt VEEEEEEl geiler dan in RTW veel effectiever, in het begin zijn ballista's geniaal maar nu ben ik echt fan van Mortars en ander tuig, heerlijk alsjij de enige met kanonen bent. Geen kasteel is veilig
[ Voor 32% gewijzigd door Postius op 15-11-2006 14:46 ]
Geen idee eigenlijk, ik heb wel al de beschikking over Noble Pikemen en Noble Swordsmen maar geen kannonen of musketiers. Zit ergens bij de 150 turns ofzo denk ik.Postius schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:40:
@Kaap wel jaar zit je met schotland? Ik ben er ook mee en ben nu het grootste,rijkste en meest geavanceerde rijk op aarde (mischien komt het omdat ik Mortars heb en hun Catapulten xD)
Gunpowder units in RTWPostius schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:40:
Bullshit, ze staan gewoon en komen niet. Het is een bug veroorzaakt door een spion. De poorten zouden open moeten zijn maar zijn dat gewoon niet en dan blijft de tegenstander gewoon staan. En oke als ik ze zelf aanval dan vechten ze wel terug of vallen ze me wel aan. Maar ze zouden de stad moeten veroveren en niet wachten op mij, ik ben de verdediger tenslotte.Postius schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:40:
Ik gebruik nu mortieren bij veldslagen en die dingen zijn nog best accuraat. Ze hebben dan wel geen alternatieve aanval maar ze raken wel bijna ieder shot, in tegenstelling tot een trebuchet of een catapult. De denen met een zooi dismounted knights? Geen probleem! Mortiertje erop laten schieten en binnen 10 minuten liggen ze omgekegeld.Postius schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:40:
Zwaar irritant, net ook gehad toevallig. Ik zat binnen, helemaal ingemetseld met archers op de muren, rammen ze elk stukje muur kapot dat ik heb, gaten genoeg, maar binnenkomen doen ze niet. Pas als ik door de muur loop stormt het hele leger op me af, loop ik weer terug, dan gaan ze weer terugThe Mystic schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:15:
[...]
Bullshit, ze staan gewoon en komen niet. Het is een bug veroorzaakt door een spion. De poorten zouden open moeten zijn maar zijn dat gewoon niet en dan blijft de tegenstander gewoon staan. En oke als ik ze zelf aanval dan vechten ze wel terug of vallen ze me wel aan. Maar ze zouden de stad moeten veroveren en niet wachten op mij, ik ben de verdediger tenslotte.

heb je geen timelimit meer zoals in M:TW? zet gewoon de tijd heel snel en je wint vanzelfThe Mystic schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:15:
[...]
Bullshit, ze staan gewoon en komen niet. Het is een bug veroorzaakt door een spion. De poorten zouden open moeten zijn maar zijn dat gewoon niet en dan blijft de tegenstander gewoon staan. En oke als ik ze zelf aanval dan vechten ze wel terug of vallen ze me wel aan. Maar ze zouden de stad moeten veroveren en niet wachten op mij, ik ben de verdediger tenslotte.
Ja maar dat is uiteraard niet de bedoeling van het spel
Computer hoort je gewoon aan te vallen en jij moet de aanval afslaan of het in ieder geval X tijd vol houden. Fast forward omdat er een bug in de AI zit verknalt het spel natuurlijk
Jezus.
Zit met de HRE al door half europa, wordt opeens vanuit het niets Bologna aangevallen door Venetië. Goed, ik schop ze terug naar hun eiland, beurt erop valt Milaan Bologna aan. Schop ook die weg (had een leuk legertje daar omdat ik net een missie had om Ajaccio te veroveren) en ze blijven irritant doen. Komt een beurt of vijf erna Sicilië ook nog eens meedoen!
Milaan en Venetië zijn nu inmiddels geëxcommuniceerd en ik heb net de laatste stad van Milaan (Dijon) veroverd, dus die zijn inmiddels weg. Fransen blokkeerden Genoa nog even en de Denen zijn in het noorden ook zwaar irritant bezig, maar daar heb ik Aarhus nu en zitten ze vast op Scandinavië waar een leger van me in de buurt is. Maar goed, denk ik alles weer enigszins op de rails te hebben (Fransen links laten liggen, overblijfsel van het leger dat Milaan en Genoa veroverd heeft richting Venetië sturen (met wat aanvulling vanuit Bologna/Firenze) en een leger in het noorden om de Denen mak te houden), krijg ik het bericht dat Hongarije, m'n ally, Wenen aanvalt.
Toen maar opgeslagen, even genoeg gehad voor vandaag.
Moet zeggen dat centraal Europa zwaar kut is om te spelen.
Edit: Oh, en de Paus is net overleden en een Venetiaan heeft betere papieren om paus te worden dan ik.

Moet zeggen dat centraal Europa zwaar kut is om te spelen.
Edit: Oh, en de Paus is net overleden en een Venetiaan heeft betere papieren om paus te worden dan ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Exitium op 16-11-2006 01:59 ]
wat is nou vettere game?
Rome of Medieval total war 2!
welke van de 2 ziet er het beste uit!
hoe denknen jullie over deze 2 spellen
Rome of Medieval total war 2!
welke van de 2 ziet er het beste uit!
hoe denknen jullie over deze 2 spellen
[ Voor 43% gewijzigd door niekosniekos op 16-11-2006 02:05 ]
Medieval 2 by far, veel en veel beter dan rome. En gewoon leuker!
Eens, RTW was geweldig, MTW2 is nog beter.Postius schreef op donderdag 16 november 2006 @ 05:32:
Medieval 2 by far, veel en veel beter dan rome. En gewoon leuker!
Al kan ik niet wachten op MTR. RTR vond ik ook veel leuker en ik merk dat ik me enorm stoor aan bepaalde dingen in MTW2.
Om een of andere reden hebben ze weer de fout gemaakt om 'Spain' erbij te doen.
In RTW zat Spain ook (wat eigenlijk Iberia moest zijn), en nu maken ze dezelfde fout.
(FYI: Spain moet Castile en Aragon zijn. En of Portugal erbij hoort in 1080? Volgens mij niet.)
Portugal klopt inderdaad niet.
"Portugal came into existence as an independent nation on June 24, 1128, when Count Afonso of Portugal, Afonso Henriques, defeated his mother in battle, Countess Teresa, and her lover, Fernão Peres de Trava, thereby establishing himself as sole leader. Afonso Henriques proclaimed himself king of Portugal on July 25, 1139, after the Battle of Ourique and was recognized as such in 1143 by Alfonso VII, king of León and Castile, and in 1179 by Pope Alexander III."
"Portugal came into existence as an independent nation on June 24, 1128, when Count Afonso of Portugal, Afonso Henriques, defeated his mother in battle, Countess Teresa, and her lover, Fernão Peres de Trava, thereby establishing himself as sole leader. Afonso Henriques proclaimed himself king of Portugal on July 25, 1139, after the Battle of Ourique and was recognized as such in 1143 by Alfonso VII, king of León and Castile, and in 1179 by Pope Alexander III."
Portugal had er idd al in gemoeten, dat ontstond ergens in het jaar 800 nog wat als ik het goed onthouden heb al werd het iets later onafhankelijk. Tsja geschiedenis boeit mij nu eenmaal dus weet nog wel wat dingen. Spanje ontstond pas veel later.anandus schreef op donderdag 16 november 2006 @ 07:15:
[...]
Eens, RTW was geweldig, MTW2 is nog beter.
Al kan ik niet wachten op MTR. RTR vond ik ook veel leuker en ik merk dat ik me enorm stoor aan bepaalde dingen in MTW2.
Om een of andere reden hebben ze weer de fout gemaakt om 'Spain' erbij te doen.
In RTW zat Spain ook (wat eigenlijk Iberia moest zijn), en nu maken ze dezelfde fout.
(FYI: Spain moet Castile en Aragon zijn. En of Portugal erbij hoort in 1080? Volgens mij niet.)
Maar Aragon zit er dus niet in? Zat wel in de eerste MTW. Aragon was trouwens een koninkrijk groter dan je denkt.
Over spanje en zijn indeling. Zo zou het er in M2TW uit moeten zijn, op het tijdstip dat M2TW begint ziet het er zo uit uit.

Echter hebben ze het aangepast om het denk ik overzichtelijker te maken. Net zoals er bv geen Friesland in zit terwijl dat toch tot 1795 een onafhangelijke staat was, zitten ook deze kleine koninkrijken van spanje er niet in. Ik bang dat je computer anders verzuipt in het managen van alle Factions.
oke ik denk dat ik weer naar de winkel ga en deze toch maar aanschaffen!
de 3d engine? ziet dat er goed uit?
ik bedoel grafisch !
de 3d engine? ziet dat er goed uit?
ik bedoel grafisch !
Ik wil trouwens naast HRE een game gaan runnen met een tweede (Christelijke) factie, iemand tips? =)
Schotland, met 1 provincie beginnen is een goede uitdagingExitium schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:17:
Ik wil trouwens naast HRE een game gaan runnen met een tweede (Christelijke) factie, iemand tips? =)
Dit topic is gesloten.