Zou je mij kunnen uitleggen (via mail) hoe ik aang MBT geraak?? Mail vind je in mijn profiel.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:54:
[...]
Idd, ja. Ik was ook op zoek naar Mobile Phone Tools, maar ook bij mij werkt ie helemaal niet goed. Hij vindt de telefoon niet eens: hij snapt niet welk type het is bijvoorbeeld.
Zijn er überhaubt wel al MPT voor de L7?
Edit: hier staat omschreven dat Mobile Phone Tools v3 zou het moeten doen...
Edit2: nee toch niet. Versie 4 is de juiste. Dat staat hier
Edit3: duidelijk, alleen versie 4 moet je hebben wil je met de SLVR L7 kunnen werken. Oudere versies werken niet. Dan vindt hij het type niet erbij en werkt het hele programma niet. Ik heb nu gelukkig versie 4 werken.
Het is wel een heel gemakkelijk programma om contacten bij te werken en bestanden over te zetten.
Motorola Phone Tools is veeeel te beperkt...Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:26:
[...]
overstappen van provider?
over mobile phone tools: wie kan mij aan een 'tip' helpen (via mail! als het kan)
Ik kan je Bezol's Phone Tools aanraden, veeeeeeeel meer mogelijkheden. Motorola's kan je een hoop aan modden. Bezol's phone tools is een supermakkelijk programma, gebruiksvriendelijk en duidelijk. je vind het op de downloadpagina van www.motomodders.net (maybe eerst account aanmaken) daar kan je ook nieuwe skins downloaden.
Edit: Met Motorola Phone tools kan je dingen doen die je met P2K tools/Bezol's Phone tools niet kan en omgekeerd... tis dus niet een vervanger.
Ik vind het hele menu en navigatie systeem van Motorola maar niks, heb nu de Pebl maar kga die nu echt weg doen... ontzettend leuk telefoontje maar na een poosje gaat de software irriteren...
hebben SonyEricsson en Samsung het beter voor elkaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 07-03-2006 20:01 ]
heb je naast die bezols tool nog iets anders nodig? werkt het ook met de L6?
bij mijn L6 zat verder geen software om de gsm met je pc te verbinden dmv de usb kabel
er gebeurt niks als ik m aansluit
help ?
bij mijn L6 zat verder geen software om de gsm met je pc te verbinden dmv de usb kabel
er gebeurt niks als ik m aansluit
help ?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Bedankt voor de tip! ik ga het meteen uitzoeken.Jazco2nd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:00:
[...]
Motorola Phone Tools is veeeel te beperkt...
Ik kan je Bezol's Phone Tools aanraden, veeeeeeeel meer mogelijkheden. Motorola's kan je een hoop aan modden. Bezol's phone tools is een supermakkelijk programma, gebruiksvriendelijk en duidelijk. je vind het op de downloadpagina van www.motomodders.net (maybe eerst account aanmaken) daar kan je ook nieuwe skins downloaden.
Edit: Met Motorola Phone tools kan je dingen doen die je met P2K tools/Bezol's Phone tools niet kan en omgekeerd... tis dus niet een vervanger.
Ik vind het hele menu en navigatie systeem van Motorola maar niks, heb nu de Pebl maar kga die nu echt weg doen... ontzettend leuk telefoontje maar na een poosje gaat de software irriteren...
hebben SonyEricsson en Samsung het beter voor elkaar.
Het lijkt me dus een soort FMA (Float's Mobile Agent voor Sony Ericsson - open source) maar dan voor Motorola. Zou mooi zijn.
k heb de review ook gelezen .. en vond hem ook wel netjes .. maar vroeg me toch nog iets af ..
Je hebt als pluspunt "degelijkheid" staan.
Maar hoe beoordeel je dat als je hem pas een week of wat hebt? Of mis ik nu iets?
Maar hoe beoordeel je dat als je hem pas een week of wat hebt? Of mis ik nu iets?
Degelijkheid bedoel ik meer van zit de batterijklep stevig, sluit alles goed aan, betrouwbaarheid. Dus constructiestevigheid en stabiliteit zegmaar. En ik heb het toestel nu ongeveer iets meer dan een maand (1 februari besteld) en nog nooit uitgehad, wat mijn inziens lang genoeg is om een aardige conclusie te trekken.hendrikjan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:45:
k heb de review ook gelezen .. en vond hem ook wel netjes .. maar vroeg me toch nog iets af ..
[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 08-03-2006 00:10 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
OK je heb wel meer nodig, de Motorola Drivers, ik kan niet alles nu uitleggen (moet eiglijk hard aan het studeren zijn) maar via motomodders.net kun je via Knowledge base en dan 1 van de eerste, hoe je moet beginnen zeg maar..
oo gevonden:
http://www.themotoguide.com/
het staat uitgelegd voor de Razr, maar is identiek voor SLVR en PEBL.
in principe heb je alleen de Drivers die ze daar noemen en Bezol's pakketje (die daar niet genoemd wordt) nodig.
RSDlite is volgens mij niet nodig, misschien ook wel zodat windows meerdere apparaten herkent en drivers gaat installeren... ben vergeten hoe dat bij mij ging.
Ik denk dat het je met die site wel moet lukken.
Overzichtje links:
Motomodders.net - Knowledge Database: http://www.motomodders.net/Default.aspx?tabid=68
www.howardforums.com - Motorola
Motomodders.net - forum
Succes!
oo gevonden:
het staat uitgelegd voor de Razr, maar is identiek voor SLVR en PEBL.
in principe heb je alleen de Drivers die ze daar noemen en Bezol's pakketje (die daar niet genoemd wordt) nodig.
RSDlite is volgens mij niet nodig, misschien ook wel zodat windows meerdere apparaten herkent en drivers gaat installeren... ben vergeten hoe dat bij mij ging.
Ik denk dat het je met die site wel moet lukken.
Overzichtje links:
Motomodders.net - Knowledge Database: http://www.motomodders.net/Default.aspx?tabid=68
www.howardforums.com - Motorola
Motomodders.net - forum
Succes!
Nope.. heb het bij Telfort, Vodafone en KPN gehad...
Lijkt mij dan dat het niet aan een provider ligt, maar aan de Sony Ericsson telefoons.
Een maat van mij heeft dit nu ook gehad met zijn SE T610, dus ja.. lijkt mij niet dat overstappen van provider enig verschil maakt.
...:::everybeat.nl
Verwijderd
Toch heb ik er weinig problemen mee gehad. Zelfs niet in de grensstreken. Ik heb het dan over de T630/K700/K750i/W800i. Andere modellen weet ik niet.Ome_Les schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:12:
[...]
Nope.. heb het bij Telfort, Vodafone en KPN gehad...
Lijkt mij dan dat het niet aan een provider ligt, maar aan de Sony Ericsson telefoons.
Een maat van mij heeft dit nu ook gehad met zijn SE T610, dus ja.. lijkt mij niet dat overstappen van provider enig verschil maakt.
Maar goed, ik ga nu de V3i van moto proberen. Kijken hoe dat bevalt.
Vraagje aan TS.. Krijg je bij elke webshop dat Transflash kaartje erbij? Ik zag dat jij hem bij 2call had besteld. Daar dus wel. Ik las ook dat iemand hem er niet bij had gekregen. Waar hangt dit vanaf?
Geen idee. Het ging beiden om Simlockvrije losse exemplaren. Dus ik vind het heel vreemd. Hij hoort met een Transflash memorycard te komen van 64MB groot.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Daar heb je je antwoord dus al.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:16:
Ik heb hem gekocht bij Vodafone, niet simlock vrij dus. Zonder kaartje...
Je hebt dan een de niet-standaard editie van de Motorola SLVR L7, maar een custom Vodafone editie. Dus ook een aangepaste menu (jij kan bijvoorbeeld je linkertoets niet wijzigen, ik wél), en in de Vodafone pakket zit dan blijkbaar geen geheugenkaart
Kickje
Vandaag eindelijk een stereoheadset gescoord! Het gaat om een originele van Motorola, met een opneem/ophang knop + ingebouwde microfoon.
Ik heb er 19,96 euro voor betaald bij The Phone House. De typenr is SYN1301B. Als je dit invoert bij google vind je ook een paar online shops voor vrijwel dezelfde prijzen met deze headset!
Er zitten trouwens 3 paar (!) oordopkousjes bij. Jeweetwel, van die zachte dingen over de oordopjes
Het geluid uit de headset is écht mooi helder, MP3's klinken dan ook fantastisch. Bass is goed aanwezig!
Vandaag eindelijk een stereoheadset gescoord! Het gaat om een originele van Motorola, met een opneem/ophang knop + ingebouwde microfoon.
Ik heb er 19,96 euro voor betaald bij The Phone House. De typenr is SYN1301B. Als je dit invoert bij google vind je ook een paar online shops voor vrijwel dezelfde prijzen met deze headset!
Er zitten trouwens 3 paar (!) oordopkousjes bij. Jeweetwel, van die zachte dingen over de oordopjes
Het geluid uit de headset is écht mooi helder, MP3's klinken dan ook fantastisch. Bass is goed aanwezig!
Wat ik me nog afvraag is of het iTap (t9) en uberhaupt browsen op wap wel vlot gaat?
Me v525 is daar allemaal wat brak traag in.. dat je veel sneller kan typen dan dat de telefoon kan weergeven en webpagina's scrollen gaat ook oer langzaam..
En de RAZR was net zo traag toen ik die in handen kreeg.
Wil namelijk graag weer een nieuwe moto maar als die traagheid er nogsteeds in zit neem ik toch liever wat anders.
Me v525 is daar allemaal wat brak traag in.. dat je veel sneller kan typen dan dat de telefoon kan weergeven en webpagina's scrollen gaat ook oer langzaam..
En de RAZR was net zo traag toen ik die in handen kreeg.
Wil namelijk graag weer een nieuwe moto maar als die traagheid er nogsteeds in zit neem ik toch liever wat anders.
Dat is goed nieuwsYellowNeck schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:55:
Kickje
[afbeelding]
Probleem is alleen wel dat m'n iPod op deze manier een beetje overbodig wordt op de fiets enzo
Ik heb m'n L7 nu alweer een tijdje, prima telefoon (voorzover ik kan beoordelen, eerste gsm
Ik heb nog een review gevonden: http://www.mobiledia.com/reviews/motorola/slvr-l7/page1.html
Ik heb deze telefoon zojuist besteld bij 2call.
Weet iemand toevallig of bovengenoemde headset ook bij de Belcompany verkrijgbaar is? Er is hier geen "The Phone House" in de buurt.
Weet iemand toevallig of bovengenoemde headset ook bij de Belcompany verkrijgbaar is? Er is hier geen "The Phone House" in de buurt.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Via Bluetooth? Als dat de snelheid is via USB/cardreader dan is dat wel heeel traag ja, dan is er iets niet goed. Als het via bluetooth is zou het mij niet verbazen als dat normaal is._Ernst_ schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:53:
[...]
Dat is goed nieuwsMeteen maar eens bestellen, dit ontbrak namelijk nog.
Probleem is alleen wel dat m'n iPod op deze manier een beetje overbodig wordt op de fiets enzo![]()
Ik heb m'n L7 nu alweer een tijdje, prima telefoon (voorzover ik kan beoordelen, eerste gsm), alleen is de overdracht snelheid tussen computer en telefoon _traag_, ik haal 127 KB/s als ik een mp3tje overpomp... is dat normaal?
Denk het haast wel, anders kunnen ze het wel bestellen voor je.Jozz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:37:
Ik heb nog een review gevonden: http://www.mobiledia.com/reviews/motorola/slvr-l7/page1.html
Nee, via usb, met het verbindingstype op geheugenkaart.YellowNeck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:42:
[...]
Via Bluetooth? Als dat de snelheid is via USB/cardreader dan is dat wel heeel traag ja, dan is er iets niet goed. Als het via bluetooth is zou het mij niet verbazen als dat normaal is.
Net even gemeten met m'n computer en laptop (allebei usb 2.0)
Computer:
computer > gsm: 179 KB/s
gsm > computer: 123 KB/s
Laptop:
computer > gsm: 225 KB/s
gsm > computer: 135 KB/s
Lijkt me dus niet normaal... Iemand een idee?
Denk dat je het probleem bij je moederbord moet zoeken (onboard USB neem ik aan?)
Brakke drivers? Of misschien een halfdefecte kabel?
Zit er ook aan te denken om deze te bestellen.
Nou ga ik voor een verlenging van HI 50 1 jaar, en bij bol.com kost het toestel me dan 29 euro.
Als ik nou bij 2call kijk, krijg ik 10 euro terug dus dat is wat aantrekkelijker.
Nou heb ik alleen niks geen ervaring met 2call, is dat betrouwbaar?
Iik zal zowiezo moeten wennen aan het menu, ik heb nu een Nokia 6230 dus dat is heel wat anders.
Maar werkt deze motorola goed met sms-en? of reageerd het allemaal wat traag en moet je het hele menu door voordat je kunt verzenden?
Nou ga ik voor een verlenging van HI 50 1 jaar, en bij bol.com kost het toestel me dan 29 euro.
Als ik nou bij 2call kijk, krijg ik 10 euro terug dus dat is wat aantrekkelijker.
Iik zal zowiezo moeten wennen aan het menu, ik heb nu een Nokia 6230 dus dat is heel wat anders.
Maar werkt deze motorola goed met sms-en? of reageerd het allemaal wat traag en moet je het hele menu door voordat je kunt verzenden?
[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 22-03-2006 18:02 ]
Aangezien het met 2 verschillende systemen zo traag is, sluit ik een hardware probleem uit, mede omdat andere usb apparaten wel goed werken. Brakke kabel zou dan ook een optie zijn, alhoewel me dat ook sterk zou lijken, aangezien die kabel het altijd prima gedaan heeft. (heb nu geen andere kabel, maar dat kan ik misschien nog wel een keer proberen)YellowNeck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:50:
Denk dat je het probleem bij je moederbord moet zoeken (onboard USB neem ik aan?)
Ik heb de mijne bij 2Call gekocht, en dat ging prima. Geld overgemaakt, en binnen een paar dagen had ik hem in huis, inclusief t-mobile sim prepaid kaartje.Sipio schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:01:
Zit er ook aan te denken om deze te bestellen.
Nu ben ik geen diehard sms'er, en heb ook geen ervaring met andere gsm's, maar het sms'en vind ik prima gaan, geen hele menu's doorbladeren om hem te kunnen verzenden.Iik zal zowiezo moeten wennen aan het menu, ik heb nu een Nokia 6230 dus dat is heel wat anders.
Verwijderd
sinds vandaag de l7 binnen. Iemand enig idee hoe ik mp3's die ik op het geheugenkaartje heb gezet als ringtone kan instellen? Vreemd genoeg lukt het me niet... Thanks
Je meot ze eerst naar de telefoon kopieren alvorens je ze kunt selecteren als ringtone
Verwijderd
daar ben ik inmiddels ook achter, maar het telefoongeheugen is maar zo'n 6 mb, daar passen niet zo veel mp3-tjes op dan?! Is dit de enige oplossing?
Duimen voor een nieuwe firmware 
Zal wel een keer de startpost updaten, met name het FAQ gedeelte.
Zal wel een keer de startpost updaten, met name het FAQ gedeelte.
[ Voor 57% gewijzigd door Yellowneck op 23-03-2006 01:06 ]
nog even over de 'relatief korte batterijduur' (zoals in de review genoemd) : ik zit nu op 10 dagen, met vrij weinig bellen, af en toe wat spelen, maar wel 120km per dag reizen (waarbij de telefoon zich steeds bij andere masten moet aanmelden). aan het einde van de dag zal-ie wel opgeladen moeten worden denk ik, 11 dagen zou haalbaar zijn als ik 'm tot 't gaatje laat gaan. da's lang genoeg voor mij
Mijn accu lijkt ook steeds langer mee te gaan. Laatst ging ie 7 dagen mee, met af en toe wat MP3-geluistertech-no-logical schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:47:
nog even over de 'relatief korte batterijduur' (zoals in de review genoemd) : ik zit nu op 10 dagen, met vrij weinig bellen, af en toe wat spelen, maar wel 120km per dag reizen (waarbij de telefoon zich steeds bij andere masten moet aanmelden). aan het einde van de dag zal-ie wel opgeladen moeten worden denk ik, 11 dagen zou haalbaar zijn als ik 'm tot 't gaatje laat gaan. da's lang genoeg voor mij
Heb deze tel ook nu, nou heb ik van mijn oude nokia wat filmpjes op de sim kaart gezet.
Alleen krijg ik het dan niet voor elkaar om via de L7 op die sim kaart te komen om dat filmpje eraf te halen.
Mischien is dat ook niet mogelijk hoor maar ik kreeg het in ieder geval niet voor elkaar.
En is er mischien een foefje om via een shortcut snel bij mijn sms scherm te komen, zodat ik gelijk kan intypen zeg maar?
Kan er via het menu uiteraard komen maar ik bedoel dus echt een hele snelle manier die ik mischien mis?
( het is mijn eerste motorola dus ben nogal wat verdwaald in de menu's)
Alleen krijg ik het dan niet voor elkaar om via de L7 op die sim kaart te komen om dat filmpje eraf te halen.
Mischien is dat ook niet mogelijk hoor maar ik kreeg het in ieder geval niet voor elkaar.
En is er mischien een foefje om via een shortcut snel bij mijn sms scherm te komen, zodat ik gelijk kan intypen zeg maar?
Kan er via het menu uiteraard komen maar ik bedoel dus echt een hele snelle manier die ik mischien mis?
Je rechter (of linker, ik heb hem op rechts zitten) sneltoets (software toets) instellen op bericht? Zo heb ik het, en na 3 keer drukken kun je je sms intikken. Of wil je het nog sneller?Sipio schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:43:
Zo heb ik het idd ook staan, maar vroeg me af of er niet nog een snellere manier was idd._Ernst_ schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:49:
[...]
Je rechter (of linker, ik heb hem op rechts zitten) sneltoets (software toets) instellen op bericht? Zo heb ik het, en na 3 keer drukken kun je je sms intikken. Of wil je het nog sneller?
Bij mijn nokia was het 1 keer drukken vandaar, maar kan zijn dat het niet mogelijk is hoor, dan pech gehad.
Kan ook.. er is een snellere shortcut. Menu toets + getal. aan de getallen 0-9 kan je dan zelf een applicatie toewijzen.Sipio schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:48:
[...]
Zo heb ik het idd ook staan, maar vroeg me af of er niet nog een snellere manier was idd.
Bij mijn nokia was het 1 keer drukken vandaar, maar kan zijn dat het niet mogelijk is hoor, dan pech gehad.
1) Ga in dit geval naar Menu --> Berichten --> en ga op Nieuw Bericht staan.
2) Houd nu, terwijl je dus Nieuw Bericht geselecteerd hebt / erop staat, de Menuknop (bovenste middelste knop
3) Kies nu een naam voor de shortcut en een nummer voor de shortcut.
4) Opslaan
5) Nu kun je in het hoofdscherm door (snel) achtereenvolgens op Menuknop en de gekozen nummer te drukken snel en gemakkelijk een bepaalde applicatie starten
[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 23-03-2006 23:16 ]
Kijk dat zijn de tips die het allemaal weer een stukje makkelijker maken, tnxYellowNeck schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:12:
[...]
Kan ook.. er is een snellere shortcut. Menu toets + getal. aan de getallen 0-9 kan je dan zelf een applicatie toewijzen.
1) Ga in dit geval naar Menu --> Berichten --> en ga op Nieuw Bericht staan.
2) Houd nu, terwijl je dus Nieuw Bericht geselecteerd hebt / erop staat, de Menuknop (bovenste middelste knop) ingedrukt totdat er een popup komt
3) Kies nu een naam voor de shortcut en een nummer voor de shortcut.
4) Opslaan
5) Nu kun je in het hoofdscherm door (snel) achtereenvolgens op Menuknop en de gekozen nummer te drukken snel en gemakkelijk een bepaalde applicatie starten
Tsja...krijg je als je je een keer verveelt op de WC, dan neem je de handleiding van de SLVR maar meeSipio schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 07:32:
[...]
Kijk dat zijn de tips die het allemaal weer een stukje makkelijker maken, tnx
Das ook een manier
Toestel bevalt me trouwen goed, nog steeds wat onwennig met het smsen maar dat gaat ook steeds beter.
Enige wat ik persoonlijk wel jammer vindt is dat je niet gelijk de tijd af kunt lezen.
je moet dan eerst een toets indrukken om de verlichting te laten werken, niet dat dat nou zo;n grote moeite is maar toch.
Ook moet je een toets indrukken om te zien of je een sms je hebt gehad tijdens je afwezigheid, zou het persoonlijk fijner hebben gevonden als je dat in 1 oogopslag kon zien.
Die *beep* om de zoveel minuten is dan wel weer handig.
Toestel bevalt me trouwen goed, nog steeds wat onwennig met het smsen maar dat gaat ook steeds beter.
Enige wat ik persoonlijk wel jammer vindt is dat je niet gelijk de tijd af kunt lezen.
je moet dan eerst een toets indrukken om de verlichting te laten werken, niet dat dat nou zo;n grote moeite is maar toch.
Ook moet je een toets indrukken om te zien of je een sms je hebt gehad tijdens je afwezigheid, zou het persoonlijk fijner hebben gevonden als je dat in 1 oogopslag kon zien.
Verwijderd
Ik heb net ook de SLVR 7 besteld nav alle goede berichten hier!!! ik ben heel benieuwd, hij wordt met 4 werkdagen verwacht!!
Inderdaad jammer dat het toestel geen tijdaanduiding geeft als de display is uitgeschakeld/in slaapstand is. Maargoed, hebben ze waarschijnelijk express gedaan om de batterijduur te verlengen.Sipio schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:56:
Das ook een manier![]()
Daarnaast hadden ze tijdaanduiding niet rechtsonderin het startscherm moeten plaatsen, maar gewoon helemaal bovenin, waar ook de ontvangstkwaliteit, batterijniveau etc. staat. Heb wel eens dat ik in de menu zit, terwijl ik benieuwd ben hoe laat het is. Dan moet je eerst "helemaal" het menu weer uit
Verwijderd
iemand een link waar ik drivers kan downloaden?? Motorola.com kan ik niks op vinden namelijk... tnx
zie mijn reviewVerwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:57:
iemand een link waar ik drivers kan downloaden?? Motorola.com kan ik niks op vinden namelijk... tnx
Verwijderd
Heb ook net vandaag de l7 gekregen, beetje wennen nog maar wel mooi!! Alleen 1 vraagje: weet iemand of ik het adresboek uit mijn siemens s65 (het bestandje heb ik om mijn compu) kan kopiëren naar de motorola? Ik zie zelf geen mapje 'adresses' op de geheugenkaart staan.
Alvast bedankt!
Dies
Alvast bedankt!
Dies
Je zou het wel op een andere manier kunnen proberen. Door alles van de Siemens op de simkaart te kopiëren en vervolgens weer van de Simkaart naar de Motorola.Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:37:
Heb ook net vandaag de l7 gekregen, beetje wennen nog maar wel mooi!! Alleen 1 vraagje: weet iemand of ik het adresboek uit mijn siemens s65 (het bestandje heb ik om mijn compu) kan kopiëren naar de motorola? Ik zie zelf geen mapje 'adresses' op de geheugenkaart staan.
Alvast bedankt!
Dies
Ik ben op een ander probleem gestuiterd, nu de klok weer een uur vooruit moest wou ik dat dus aanpassen.
Het probleem is alleen dat het totaal onmogelijk is.
Ik ga gewoon via instellingen-initiele set up- tijd en datum - dan sta ik op de tijd- wijzig- en dan zit ik ineens weer in het initiele setup menu, zonder dat de tijd aangepast is dus
Heb de handleiding er ook op nageslagen maar volgens mij doe ik het goed, snap er dus niks van.
Is het trouwens ook normaal dat zodra ik hem aan de lader leg, het profiel automatisch op luid springt?
Ik ga gewoon via instellingen-initiele set up- tijd en datum - dan sta ik op de tijd- wijzig- en dan zit ik ineens weer in het initiele setup menu, zonder dat de tijd aangepast is dus
Heb de handleiding er ook op nageslagen maar volgens mij doe ik het goed, snap er dus niks van.
Is het trouwens ook normaal dat zodra ik hem aan de lader leg, het profiel automatisch op luid springt?
[ Voor 12% gewijzigd door Sipio op 26-03-2006 13:19 ]
De mijne heb ik vanmorgen wel prima kunnen wijzigen, precies op de manier die jij zegt, Initiele setup > Tijd en Datum > wijzig > tijd instellen > ok. Dus zal aan jou telefoon liggen?Sipio schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:18:
Ik ben op een ander probleem gestuiterd, nu de klok weer een uur vooruit moest wou ik dat dus aanpassen.
Ik ga gewoon via instellingen-initiele set up- tijd en datum - dan sta ik op de tijd- wijzig- en dan zit ik ineens weer in het initiele setup menu, zonder dat de tijd aangepast is dus![]()
Dat doet hij hier ook, dus zal wel zo horen. Weet alleen niet of je het kan veranderen, vind het ook niet echt een probleem.Is het trouwens ook normaal dat zodra ik hem aan de lader leg, het profiel automatisch op luid springt?
Vindt het ook geen probleem dat ie op luid schiet, vroeg het me alleen af omdat ik het een vreemde functie vindt dan.
Maar ik ga morgen gelijk terug naar de winkel om een nieuwe telefoon te vragen, belachelijk dat ik mijn klok niet kan instellen
*edit* Ik heb de simkaart van mijn vriendin er ff ingestopt en toen lukte het gewoon wel om de tijd te verzetten.
Nu lukt het met mijn eigen sim kaart ook gewoon weer.
Heeft iemand trouwens al ergens van die berschermhoesjes zien liggen voor deze tel?
Heb er in de winkel naar gevraagd maar die vertelden mij dat die nog niet verkrijgbaar waren.
Eigenlijk zonde om hem in een hoesje te stoppen maar dat is gezien mijn werk toch wel verstandig.
Maar ik ga morgen gelijk terug naar de winkel om een nieuwe telefoon te vragen, belachelijk dat ik mijn klok niet kan instellen
*edit* Ik heb de simkaart van mijn vriendin er ff ingestopt en toen lukte het gewoon wel om de tijd te verzetten.
Nu lukt het met mijn eigen sim kaart ook gewoon weer.
Heeft iemand trouwens al ergens van die berschermhoesjes zien liggen voor deze tel?
Heb er in de winkel naar gevraagd maar die vertelden mij dat die nog niet verkrijgbaar waren.
Eigenlijk zonde om hem in een hoesje te stoppen maar dat is gezien mijn werk toch wel verstandig.
[ Voor 48% gewijzigd door Sipio op 27-03-2006 13:24 ]
Ik heb mijn SLRV ook binnen. Erg mooie telefoon. Hij is iets breder en langer als mijn SE T610, maar ook een stuk platter.
Weet iemand misschien hoe ik contactpersonen vanaf m'n simkaart naar het telefoongeheugen kopieer? Ik kan niet echt een optie vinden. Ik kan de nummers zo ook wel bellen, maar sommige namen worden niet helemaal weergegeven.
Ik ben bij de Belcompany geweest, maar helaas hadden ze deze headset niet. Ik heb hem toen maar besteld via internet bij TelecomTelecom.nl http://tweakers.net/shopsurvey/6898YellowNeck schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:55:
Kickje
[afbeelding]
Weet iemand misschien hoe ik contactpersonen vanaf m'n simkaart naar het telefoongeheugen kopieer? Ik kan niet echt een optie vinden. Ik kan de nummers zo ook wel bellen, maar sommige namen worden niet helemaal weergegeven.
Ik weet niet zeker of het met de telefoon zelf kan, maar anders wel via de PC denk ik. Met mobilephonetools ofzo. Maargoed, ik baseer dit allemaal op mijn ervaringen in het verleden met een Siemens S55 en Siemens Data Suite, daar kon het wel namelijkJozz schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:40:
Ik heb mijn SLRV ook binnen. Erg mooie telefoon. Hij is iets breder en langer als mijn SE T610, maar ook een stuk platter.
[...]
Ik ben bij de Belcompany geweest, maar helaas hadden ze deze headset niet. Ik heb hem toen maar besteld via internet bij TelecomTelecom.nl http://tweakers.net/shopsurvey/6898
Verwijderd
Bedankt voor de tip nog, zie boven. Ik heb alle adressen op de SIM kaart moeten zetten, en toen alles gekopieerd naar het motorola telefoongeheugen. Probleem is dat ik nu alles dubbel zie in m'n adresboek... zowel SIM als telefoongeheugen. Weet iemand of je ook alleen SIM of alleen telefoongeheugen kunt laten zien?
Alvast bedankt!
Diesel
P.S. vreemde handleiding trouwens...hoofdfuncties: foto's en video's maken en de digitale audiospeler??! Ik dacht toch echt dat de hoofdfunctie nog steeds bellen en SMS-en is, maar ik heb vast iets gemist de afgelopen tijd...
Alvast bedankt!
Diesel
P.S. vreemde handleiding trouwens...hoofdfuncties: foto's en video's maken en de digitale audiospeler??! Ik dacht toch echt dat de hoofdfunctie nog steeds bellen en SMS-en is, maar ik heb vast iets gemist de afgelopen tijd...
volgens mij kan dat niet. Gewoon simkaartje ff leegmaken dus
of toestel.
[quote]_Ernst_ schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:57:
[...]
De mijne heb ik vanmorgen wel prima kunnen wijzigen, precies op de manier die jij zegt, Initiele setup > Tijd en Datum > wijzig > tijd instellen > ok. Dus zal aan jou telefoon liggen?
[/qoute]
Moet je kijken of je automatisch updaten (bij tijd en datum instellingen) uit hebt staan. als dit aanstaat kan je tijd namenlijk nie veranderen (alsk het goed heb)
Verder dan gisteren ook mijn moto slvr gehaalt met vodafone 50 abbo.
Ik had hier voor een v3 en aan het menu hoef ik dus niet meer te wennen maar wat ik echt een super optie vind is dat je je menu als tekst kan laten zien en dat je dan ook nog eens de volgorde makkelijk kan veranderen, Ideaal
Verder even de telefoon getuned naar mijn eigen instellingen en ik moet zeggen dat ie zeker weer bevalt(net zoals me v3 deed) het is toch echt een hele mooi telefoon met genoeg opties voor mij, camera is leuk maar niet boeiend...alsk een goede foto ergens van wil nemen dan neem ik die wel met mijn digi-cam.
Verder is de snelheid (gelukkig) verbeterd ten aanzien van de v3(die was noggal traag naar mijn mening) maar de L7 is ZEKER sneller.
Voor mensen die niet heel veel eisen stellen aan hun tel-camera/mp3-speler is dit echt een hele leuke telefoon voor niet veel geld maar die zeker opvalt door het geile uiterlijk en omdat ie zo ENROM dun is
, heb ik iig wat te compenseren anders lijkt alles zo dik he 
Btw 1 ding wat me opviel, ik kreeg net een sms-je en die kreeg ik toen ik het sms-je sloot NOG eens, enig idee??
[...]
De mijne heb ik vanmorgen wel prima kunnen wijzigen, precies op de manier die jij zegt, Initiele setup > Tijd en Datum > wijzig > tijd instellen > ok. Dus zal aan jou telefoon liggen?
[/qoute]
Moet je kijken of je automatisch updaten (bij tijd en datum instellingen) uit hebt staan. als dit aanstaat kan je tijd namenlijk nie veranderen (alsk het goed heb)
Ik had hier voor een v3 en aan het menu hoef ik dus niet meer te wennen maar wat ik echt een super optie vind is dat je je menu als tekst kan laten zien en dat je dan ook nog eens de volgorde makkelijk kan veranderen, Ideaal
Verder even de telefoon getuned naar mijn eigen instellingen en ik moet zeggen dat ie zeker weer bevalt(net zoals me v3 deed) het is toch echt een hele mooi telefoon met genoeg opties voor mij, camera is leuk maar niet boeiend...alsk een goede foto ergens van wil nemen dan neem ik die wel met mijn digi-cam.
Verder is de snelheid (gelukkig) verbeterd ten aanzien van de v3(die was noggal traag naar mijn mening) maar de L7 is ZEKER sneller.
Voor mensen die niet heel veel eisen stellen aan hun tel-camera/mp3-speler is dit echt een hele leuke telefoon voor niet veel geld maar die zeker opvalt door het geile uiterlijk en omdat ie zo ENROM dun is
Btw 1 ding wat me opviel, ik kreeg net een sms-je en die kreeg ik toen ik het sms-je sloot NOG eens, enig idee??
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
[quote]Michaelg schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:17:
En ja, een hele leuke paradox die zeker van toepassing is bij dit toestel: enorm en dun
Denk dat het eerder bij de afzender ligt dan bij het toestel, misschien heeft de afzender em per ongeluk op de een of andere manier 2x verzonden._Ernst_ schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:57:
[...]
[/qoute]
Voor mensen die niet heel veel eisen stellen aan hun tel-camera/mp3-speler is dit echt een hele leuke telefoon voor niet veel geld maar die zeker opvalt door het geile uiterlijk en omdat ie zo ENROM dun is, heb ik iig wat te compenseren anders lijkt alles zo dik he
En ja, een hele leuke paradox die zeker van toepassing is bij dit toestel: enorm en dun
Het is me gelukt via bluetooth op m'n telefoon te browsen via OBEX. Wel moest ik hiervoor de normale WinXPSP2 bluetooth drivers uitschakelen. Ik heb zelf een Sitecom CN500 USB-bluetooth stick, maar ik gebruik de Widcomm drivers versie 1.4.2.8. Ik weet niet of dit de meest recente drivers zijn.
Ik heb ook Motorola Phone Tools versie 4, maar de verbinding met de telefoon krijg ik niet aan de praat. Tijdens het maken van een verbinding, bij het pairen, krijg ik een melding "comm port installation failed". Ik krijg dit helaas niet voor elkaar. Via windows verkenner kan ik wel gewoon met de telefoon verbinden, sterker nog ik kan gewoon browsen, ook op de geheugenkaart.
Verder ben ik op zoek gegaan naar een goede USB kabel, omdat de kabel die je nodig hebt een andere aansluiting heeft dan veel digitale camera's gebruiken. De stekker moet iets breder zijn. Veel gewone electronicazaken hadden hem niet.
Belcompany had hem niet op voorraad, maar kon hem wel bestellen, dat zou dan zo'n 50 euro kosten. Dat vond ik vrij veel.
Bij een andere telefoon zaak (ben de naam ff kwijt) hadden ze deze kabels ook niet op voorraad. Na even gezocht te hebben in de computer kon de medewerker meedelen dat de kabel bij hun leverencier ook niet in voorraad was, maar dat hij hem wel in backorder kon plaatsen. De kabel zou 30 euro kosten en het zou gaan om een originele Motorola kabel.
Ik ben weer naar huis gegaan en heb even op internet gekeken en wel bij www.telecomtelecom.nl. Wat mijn verbazing schetst is dat deze zaak originele Motorola kabels kan leveren: Datakabel USB UC200. Voor de prijs van € 9,95 (exclusief verzendkosten). Dat is nogal een verschil, dus heb ik hem meteen daar besteld.
Ook kreeg ik vandaag een mailtje dat mijn oordopjes voor m'n SLVR ook opgestuurd waren, dus die komen waarschijnlijk morgen door de brievenbus. Erg netjes dat ze je zo goed op de hoogte houden. Dat vond ik bij 2call erg slecht geregeld.
Ik heb ook Motorola Phone Tools versie 4, maar de verbinding met de telefoon krijg ik niet aan de praat. Tijdens het maken van een verbinding, bij het pairen, krijg ik een melding "comm port installation failed". Ik krijg dit helaas niet voor elkaar. Via windows verkenner kan ik wel gewoon met de telefoon verbinden, sterker nog ik kan gewoon browsen, ook op de geheugenkaart.
Verder ben ik op zoek gegaan naar een goede USB kabel, omdat de kabel die je nodig hebt een andere aansluiting heeft dan veel digitale camera's gebruiken. De stekker moet iets breder zijn. Veel gewone electronicazaken hadden hem niet.
Belcompany had hem niet op voorraad, maar kon hem wel bestellen, dat zou dan zo'n 50 euro kosten. Dat vond ik vrij veel.
Bij een andere telefoon zaak (ben de naam ff kwijt) hadden ze deze kabels ook niet op voorraad. Na even gezocht te hebben in de computer kon de medewerker meedelen dat de kabel bij hun leverencier ook niet in voorraad was, maar dat hij hem wel in backorder kon plaatsen. De kabel zou 30 euro kosten en het zou gaan om een originele Motorola kabel.
Ik ben weer naar huis gegaan en heb even op internet gekeken en wel bij www.telecomtelecom.nl. Wat mijn verbazing schetst is dat deze zaak originele Motorola kabels kan leveren: Datakabel USB UC200. Voor de prijs van € 9,95 (exclusief verzendkosten). Dat is nogal een verschil, dus heb ik hem meteen daar besteld.
Ook kreeg ik vandaag een mailtje dat mijn oordopjes voor m'n SLVR ook opgestuurd waren, dus die komen waarschijnlijk morgen door de brievenbus. Erg netjes dat ze je zo goed op de hoogte houden. Dat vond ik bij 2call erg slecht geregeld.
vreemd, die usb-kabel ? 't is gewoon een normale mini-usb aansluiting... de kabel van mijn canon camera past iig perfect...
de oordopjes heb ik inmiddels ook (bij the phonehouse gekocht). werkt uitstekend. nu nog een 1GB micro-sd, maar ik wacht even op positieve geluiden dat die kaartjes echt werken in de slvr. iemand hier al ervaringen ?
de oordopjes heb ik inmiddels ook (bij the phonehouse gekocht). werkt uitstekend. nu nog een 1GB micro-sd, maar ik wacht even op positieve geluiden dat die kaartjes echt werken in de slvr. iemand hier al ervaringen ?
Ik heb van de week ook de Motorola headset besteld bij TelecomTelecom, en een 512MB kaartje (zag gister dat er ineens een 1GB versie was verschenen in de pricewatch, maar ach, 512MB is ook wel voldoende... zou je zelfs ruim 1 film op kwijt kunnen
) bij MNM computers, en waarschijnlijk morgen binnen. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit 
) voordat ik deze aanschafte, maar toch geen andere kunnen vinden
Beetje offtopic misschien, maar dit lees ik vaker, maar wat ik mij afvraag, als m'n budget niet belangrijk is, wat heb ik dan voor alternatieven als ik een zo dun mogelijk telefoon wil met ook nog eens een geil design? Heb behoorlijk wat gezocht (al ben ik een behoorlijke onbekende op gsm gebiedMichaelg schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:17:
Voor mensen die niet heel veel eisen stellen aan hun tel-camera/mp3-speler is dit echt een hele leuke telefoon voor niet veel geld maar die zeker opvalt door het geile uiterlijk en omdat ie zo ENROM dun is, heb ik iig wat te compenseren anders lijkt alles zo dik he
nee idd, er zijn ook gewoon geen andere telefoons die zo'n mooi design heeft als de motorola
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik kreeg vandaag m'n USB kabel binnen voor m'n SLVR.
Ik had al wat mooie skins gezien dus. Met P2K tools verbinding gemaakt en een skin geupload. Dat ging prima. Aangezien ik de Moto skin toch lelijk vond had ik die ook maar gedelete. Dat had ik beter niet kunnen doen, want vervolgens had ik in sommige skins geen iconen meer.
Gelukkig vond ik via eMule de originele skins weer terug.
Ik had al wat mooie skins gezien dus. Met P2K tools verbinding gemaakt en een skin geupload. Dat ging prima. Aangezien ik de Moto skin toch lelijk vond had ik die ook maar gedelete. Dat had ik beter niet kunnen doen, want vervolgens had ik in sommige skins geen iconen meer.
www.mobile9.com voor leuke skinsJozz schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:31:
Ik kreeg vandaag m'n USB kabel binnen voor m'n SLVR.
Waar haal jij je skins vandaan? Nog tips, van mij begint namelijk te vervelen
[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 01-04-2006 19:35 ]
Ik heb ze van http://www.motomodders.net.YellowNeck schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:30:
[...]
www.mobile9.com voor leuke skins(ook voor ringtones, movies, wallpapers etc)
Waar haal jij je skins vandaan? Nog tips, van mij begint namelijk te vervelen
Volgens mij moet je wel ff registeren.
Hoe lang gaat de accu mee als je zeg maar 2 uur per dag aan het luisteren bent? Zijn er trouwens ook losse accu's te bestellen voor dit toestel (net als voor de nokia's a 3,99 etc.?).
Ik vind het namelijk echt een mooie toestel.. alleen een nokia 6230i biedt zoveel meer voor dezelfde prijs.. behalve het design
Ik vind het namelijk echt een mooie toestel.. alleen een nokia 6230i biedt zoveel meer voor dezelfde prijs.. behalve het design
Hoe zet iedereen z'n mp3's over naar de telefoon? Ik heb het een paar keer gedaan via bluetooth, dat ging errrrg sloom. Toen een paar keer via USB kabel, dat ging iets sneller, maar nog niet heel geweldig. Ik denk er over om een cardreader te halen. Die dingen kosten nog geen 20 euro en ik hoop dat het dan wat sneller gaat. Ik heb het idee dat de SLVR zelf erg traag is met het ontvangen van de data, of is TransFlash gewoon erg traag?
Iemand suggesties, ideeën, andere ervaringen?
Iemand suggesties, ideeën, andere ervaringen?
Transflash is snel hoor!. Ik stop het kaartje altijd in een SD-adapter en vervolgens in mijn interne 15-in-1 Cardreader van Apacer. En dat gaat snel!. Hij doet over 1 MP3'tje van 6MB ongeveer 2 seconden!
Denk dat de Motorola USB1.0/1.1 is ofzo.
Ok, dat is duidelijk. Ik haal ook wel ff een cardreader.YellowNeck schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:46:
Transflash is snel hoor!. Ik stop het kaartje altijd in een SD-adapter en vervolgens in mijn interne 15-in-1 Cardreader van Apacer. En dat gaat snel!. Hij doet over 1 MP3'tje van 6MB ongeveer 2 seconden!
[edit] Ik heb een cardeader gehaald en het scheelt een hele hoop. Dit gaat echt zoveel sneller.
[ Voor 12% gewijzigd door Jozz op 03-04-2006 16:50 ]
usb is idd sloom, maar ik zou toch niet elke keer dat kaartje eruit en erin willen frotten. dat cardslot (en zeker de afdekking) is het zwakste punt van de hele constructie. het zal idd zeker usb 1.x zijn, maar goed, ik converteer de boel toch on-the-fly naar aac tijdens het overzetten (teveel vbr-mp3's die de slvr niet af kan spelen), en dat maakt 't toch sloom 
nog steeds niemand ervaring met 1GB kaartjes ? op motomodders kon ik ook nog niets vinden...
nog steeds niemand ervaring met 1GB kaartjes ? op motomodders kon ik ook nog niets vinden...
Ik heb een probleem. Als ik een lang filmpje ~9MB in 3gp formaat wil afspelen krijg ik halverwege bericht dat ik "niet genoeg geheugen voor de bewerking" heb 
Iemand enig idee of en hoe dit op te lossen is?
Iemand enig idee of en hoe dit op te lossen is?
Het schijnt wel te werken, zie ook: http://www.motomodders.ne...&postid=120910&view=topictech-no-logical schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:48:
usb is idd sloom, maar ik zou toch niet elke keer dat kaartje eruit en erin willen frotten. dat cardslot (en zeker de afdekking) is het zwakste punt van de hele constructie. het zal idd zeker usb 1.x zijn, maar goed, ik converteer de boel toch on-the-fly naar aac tijdens het overzetten (teveel vbr-mp3's die de slvr niet af kan spelen), en dat maakt 't toch sloom
Verwijderd
Ik heb sinds vrijdag ook een L7 en vindt het echt een supertoestel!
Baal er alleen wel van dat ik, omdat Motorola er geen PIM-software bij doet, nu alles via Outlook+Bluetooth moet gaan doorsturen... En dan kan ik nog niet eens alles tegelijk... of doe ik iets verkeerd?
Baal er alleen wel van dat ik, omdat Motorola er geen PIM-software bij doet, nu alles via Outlook+Bluetooth moet gaan doorsturen... En dan kan ik nog niet eens alles tegelijk... of doe ik iets verkeerd?
Verwijderd
Na een ochtend zoeken en klooien, nogmaals de vraag: is het mogelijk om in 1x een heel adressenbestand bij te werken op de Moto via Bluetooth of moet je hier speciaal die kabel voor hebben?
Ik weet niet welk programma je er voor gebruikt, maar ik kreeg het zelf niet voor elkaar met Bluetooth. Ik kon wel met Mobile Phone Tools 4 en een kabel de telefoon en agenda gegevens exporteren naar m'n pc.
[ Voor 3% gewijzigd door Jozz op 10-04-2006 18:29 ]
In verband met mijn werk zou het voor mij toch beter zijn als ik eens zo'n beschermhoesje zou kunnen bemachtigen voor deze tel.
Alleen zijn ze hier in de stad nog niet te krijgen, iemand al ergens zon hoesje gezien?
( mocht er al zo;n hoesje komen want zeker weten doe ik dat ook niet )
Alleen zijn ze hier in de stad nog niet te krijgen, iemand al ergens zon hoesje gezien?
Verwijderd
Ik heb al mijn contactgegevens in Outlook staan en wanneer ik deze 1 voor 1 verzend via Bluetooth komen ze wel aan, het is alleen niet bijster snelJozz schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:28:
Ik weet niet welk programma je er voor gebruikt, maar ik kreeg het zelf niet voor elkaar met Bluetooth. Ik kon wel met Mobile Phone Tools 4 en een kabel de telefoon en agenda gegevens exporteren naar m'n pc.
Overigens maken gebruiksgemak en look heel veel goed in deze
Op Ebay staan er wel verschillende.Sipio schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 07:15:
In verband met mijn werk zou het voor mij toch beter zijn als ik eens zo'n beschermhoesje zou kunnen bemachtigen voor deze tel.
Ebay.com: http://search.ebay.com/se...itle=slvr+skin&category0=
Ebay.nl: http://search.ebay.nl/sea...o=&saprchi=&fsop=1&fsoo=1
Hoe kom je er bij dat er een beperking zit op MP3? Ik heb af en toe wel een MP3 die het niet doet, maar volgens mij heeft ie problemen met MP3's met variabele bitrate (vbr) en niet zozeer met de hoeveelheid Kbps.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 07:25:
[...]
Ik heb al mijn contactgegevens in Outlook staan en wanneer ik deze 1 voor 1 verzend via Bluetooth komen ze wel aan, het is alleen niet bijster snelBij mijn Samsung kon je tenminste gratis PIM-software downloaden die je kon syncen met outlook... Vind ik wel een minpuntje hoor, evenals de beperking van (128/192?) Kbps voor een MP3, dat maakt 90% van mijn MP3 collectie onbruikbaar
Overigens maken gebruiksgemak en look heel veel goed in deze![]()
Heb de L7 ook sinds gisteren. Erg mooi toestel, al moet ik wel wennen aan de toetsen en het menu. Heb m vooral gekocht om het design en de lage prijs. Ik kan alleen nergens iets vinden over automatische toetsvergrendeling, ook niet in de handleiding. Is dit echt niet aanwezig?
Verwijderd
Volgens mijn handleiding heeft hij problemen met MP3's boven de 192 Kbps, maar wellicht is die opmerking bedoelt als vbr inderdaad....Jozz schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:54:
[...]
Hoe kom je er bij dat er een beperking zit op MP3? Ik heb af en toe wel een MP3 die het niet doet, maar volgens mij heeft ie problemen met MP3's met variabele bitrate (vbr) en niet zozeer met de hoeveelheid Kbps.
Is Mobile Phone Tools de enige PIM tool die er voor de Moto te krijgen is? Ik vind het namelijk een beetje prijzig pakketje
Staat niet in mijn handleidingVerwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:20:
[...]
Volgens mijn handleiding heeft hij problemen met MP3's boven de 192 Kbps, maar wellicht is die opmerking bedoelt als vbr inderdaad....
Is Mobile Phone Tools de enige PIM tool die er voor de Moto te krijgen is? Ik vind het namelijk een beetje prijzig pakketje
Welke pagina is dat? Misschien hebben ze een nieuwe handleiding uitgebracht...
Verwijderd
Kan ik ook meerdere nummers onder een naam opslaan? Dus niet:
Klaas mobiel
klaas thuis
klaas werk
maar:
Klaas Jansen
en als ik die dan kies dat ik al zijn nummers zie?
Klaas mobiel
klaas thuis
klaas werk
maar:
Klaas Jansen
Ja dat kan!, dit was voor mij eerst ook een raadsel, maar als je naar je telefoonboek gaat, en je wilt iemand toevoegen, dan zie je hélemaal onderaan ...MEER.... staan, daar kan je een extra nummer toevoegen!Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:01:
Kan ik ook meerdere nummers onder een naam opslaan? Dus niet:
Klaas mobiel
klaas thuis
klaas werk
maar:
Klaas Jansen
Verwijderd
PffieuwYellowNeck schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:34:
[...]
Ja dat kan!, dit was voor mij eerst ook een raadsel, maar als je naar je telefoonboek gaat, en je wilt iemand toevoegen, dan zie je hélemaal onderaan ...MEER.... staan, daar kan je een extra nummer toevoegen!
Maar ik zie dan nog steeds bij iedereen met meer dan 1 nummer de naam 3 keer in de lijst staan. Ik zou dus graag 1 keer de naam zien met bijvoorbeeld 3 nummers er onder.
Volgens mij heb ik hem door met primair etc.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 01:18 ]
Verwijderd
als ik mn voicemail bel of een ander nummer waar ik in een menu terecht kom en een keuze moet maken door "1" te kiezen om bij een bepaalde afdeling te komen, dan werkt dat niet bij mijn telefoon. Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen, ligt volgens mij aan de telefoon
Ik zit er ook over te denken om deze telefoon aan te schaffen, maar nu heb ik een vraagje... Is het mogelijk om de telefoon te syncen met outlook dat hij ook de agenda synct? of synct de telefoon alleen met het adres bestand?
ik heb de hele thread doorgelezen maar zag nergens uitsluitsel staan
Werkt bij mij perfect, ligt het niet aan de servicenummer? Heb je dit probleem bijvoorbeeld ook als je belt naar andere nummers waar je een interactief menu hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:05:
als ik mn voicemail bel of een ander nummer waar ik in een menu terecht kom en een keuze moet maken door "1" te kiezen om bij een bepaalde afdeling te komen, dan werkt dat niet bij mijn telefoon. Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen, ligt volgens mij aan de telefoon
Je kan je ringtones eerst in de AUDIO map zetten. Vervolgens ga je met je mobiel naar de standaard (Niet JAVA) MP3'speler, en dan ga je naar de desbetreffende ringtone. Je kiest dan Verplaats of Kopieer naar Telefoon. En voila. Je kan nu je MP3/Ringtone kiezen bij InstellingenVerwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 01:01:
[...]
PffieuwOke dan. En waar moet ik ringtones neerzetten om ze weer te vinden? in welke map?
Maar ik zie dan nog steeds bij iedereen met meer dan 1 nummer de naam 3 keer in de lijst staan. Ik zou dus graag 1 keer de naam zien met bijvoorbeeld 3 nummers er onder.
Volgens mij heb ik hem door met primair etc.
initial setup -> dtmf -> longVerwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:05:
Verwijderd
Pagina 31:YellowNeck schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:51:
[...]
Staat niet in mijn handleiding
Welke pagina is dat? Misschien hebben ze een nieuwe handleiding uitgebracht...
"Opmerking: Uw telefoon kan geen MP3 bestanden afspelen met een bitfrequentie van meer dan 192 kpbs, als u probeert een dergelijk bestand te downloaden of af te spelen, wordt er wellicht een foutmelding gegeven..."
Damn... das best wel gaar. Laat ze maar snel een firmwareupdate uitbrengen die dit verhelpt. En meteen een fix zodat ik foto's genomen met een Samsung E730 (1,3MP) kan bekijken. Krijg nu een "Afbeelding is te groot" melding.
Verwijderd
Mooi toestel is het hoor, even wennen aan het menu etc. had hiervoor SE.
Heb het boekje even niet hier in de buurt, maar kan je ook filmpjes langer dan 5 seconden opnemen?
Heb het boekje even niet hier in de buurt, maar kan je ook filmpjes langer dan 5 seconden opnemen?
Moet je even kijken bij de Video's Setup -> Video lengte: MMS (dit wijzigen in Maximum).Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:23:
Mooi toestel is het hoor, even wennen aan het menu etc. had hiervoor SE.
iemand misschien een antwoord hierop?Subz schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:43:
Ik zit er ook over te denken om deze telefoon aan te schaffen, maar nu heb ik een vraagje... Is het mogelijk om de telefoon te syncen met outlook dat hij ook de agenda synct? of synct de telefoon alleen met het adres bestand?
Volgens mij kan het met Motorola Phone Tools (4). Maar dit is wel een programma waar je voor betalen moet. Zie ook deze website: http://www.bvrp.com/customers/motorola/upgrade/US/
Verwijderd
De Motorola L7 is nu "gratis" bij een 2 jarig abbonement van €12,50, met nog wat kortingen, waardoor ik uit kom op €250 als totaalbedrag.
Nu las ik wel dat dit toestel enorm gehandicapt is gemaakt door Vodafone, of valt dat wel mee?
Nu las ik wel dat dit toestel enorm gehandicapt is gemaakt door Vodafone, of valt dat wel mee?
Vodafone kennende denk ik wel. Bij een SE-toestel hadden ze bijvoorbeeld de Mp3 functie geblokkeerdVerwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:27:
De Motorola L7 is nu "gratis" bij een 2 jarig abbonement van €12,50, met nog wat kortingen, waardoor ik uit kom op €250 als totaalbedrag.
[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 15-04-2006 15:48 ]
Die 192Kbps mp3 limiet is wel jammer, hopelijk dat daar iets aan gedaan kan worden met een update... Ook helemaal niet gezien toen ik hem kocht. Nu is namelijk de helft van m'n mp3 verzameling onbruikbaar, en om alle nummers naar 192 kbps te converteren zie ik niet echt zitten...
Een 192Kbps mp3tje dat geconverteerd is naar een VBR mp3 speelt hij gewoon af. Maar bij een 256Kbps mp3 die ik naar een VBR mp3 converteer laat hij het ook afweten.
Maar ik weet niet of je dit bedoelde (maar de SLVR kan dus iig wel omgaan met VBR)
Maar ik weet niet of je dit bedoelde (maar de SLVR kan dus iig wel omgaan met VBR)
Verwijderd
Dat was exact wat ik bedoelde, bedankt 
Ik vind dit gewoon dé telefoon. Het enige wat echt belangrijk is, is een duidelijke call-log / call-history + de mogelijk deze nummers snel aan het adressenboek toe te voegen. En dat heeft deze telefoon
Ik vind dit gewoon dé telefoon. Het enige wat echt belangrijk is, is een duidelijke call-log / call-history + de mogelijk deze nummers snel aan het adressenboek toe te voegen. En dat heeft deze telefoon
ik heb overigens nu een 1GB kaartje in mijn slvr zitten, en tot nu toe (400MB in gebruik) werkt alles perfect.
over die 192kbps limiet : ik gebruik nu zelf mototunes of zoomplayer foobar2000 om alles wat ik op de telefoon zet on-the-fly te converteren naar 128kbps aac. 't is niet heel snel, maar werkt als een trein (en zo kan er ook nog wat meer op dat kaartje...). misschien een tip voor iemand...
over die 192kbps limiet : ik gebruik nu zelf mototunes of zoomplayer foobar2000 om alles wat ik op de telefoon zet on-the-fly te converteren naar 128kbps aac. 't is niet heel snel, maar werkt als een trein (en zo kan er ook nog wat meer op dat kaartje...). misschien een tip voor iemand...
edit:
foobar2000 dus, niet zoomplayer
foobar2000 dus, niet zoomplayer
[ Voor 9% gewijzigd door tech-no-logical op 17-04-2006 20:32 ]
Dat is idd wel handig als dat on the fly gebeurd, dan kost het verder geen moeite, helemaal niet aan gedacht. Morgen vanmiddag eens uitproberentech-no-logical schreef op maandag 17 april 2006 @ 00:38:
ik heb overigens nu een 1GB kaartje in mijn slvr zitten, en tot nu toe (400MB in gebruik) werkt alles perfect.
over die 192kbps limiet : ik gebruik nu zelf mototunes of zoomplayer om alles wat ik op de telefoon zet on-the-fly te converteren naar 128kbps aac. 't is niet heel snel, maar werkt als een trein (en zo kan er ook nog wat meer op dat kaartje...). misschien een tip voor iemand...
Verwijderd
Ik heb de L6 sinds een paar dagen. Persoonlijk heb ik het probleem dat ik niets hoor als ik iemand bel. Ik hoor de telefoon niet over gaan. Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan verhelpen? In de instelling-lijst heb ik al van alles geprobeerd, maar tevergeefs.
Verwijderd
Is dat echt de enige PIM-tool voor de moto? Daar baal ik wel echt stevig van hoor... heb geen zin om nog eens 40 euro neer te leggen voor een sync die ik af en toe eens doeJozz schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:05:
[...]
Volgens mij kan het met Motorola Phone Tools (4). Maar dit is wel een programma waar je voor betalen moet. Zie ook deze website: http://www.bvrp.com/customers/motorola/upgrade/US/
Zijn ook andere opties om aan dat programma te komen, is mij ook gelukt...Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:17:
[...]
Is dat echt de enige PIM-tool voor de moto? Daar baal ik wel echt stevig van hoor... heb geen zin om nog eens 40 euro neer te leggen voor een sync die ik af en toe eens doe
Ik heb alleen met dat programma het nog niet aan de praat dat hij me telefoon herkent, ik heb de telefoon geinstalleerd met de standaard windows usb driver die die pakt als je de telefoon aan de pc hangt, maar nu blijft phonetools telkens hangen op initializing... en dan doet hij niks verder. ik draai win xp sp2
heb het aan het werken... oude versie
[ Voor 4% gewijzigd door Subz op 19-04-2006 07:37 ]