Het grote Dell Inspiron 9400 topic!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 14.560 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:40

Gamer

mobile

De Merom werkt dus NIET in de 9400.
ook niet met de laatste biosupdate.

bummer :(

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:54
Gamer schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 07:10:
De Merom werkt dus NIET in de 9400.
ook niet met de laatste biosupdate.

bummer :(
Bron? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik had ff een vraagje. Hoe kan ik de Inspiron 9400 terug zetten naar fabrieksinstellingen of windows er opnieuw opzetten. Ik heb er een cd bij waarmee je het systeem opnieuw kan installeren maar daar kan ik niet echt wijs uit.:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een goede tas voor deze laptop? Heb het liefst een rugtas zodat je niet kan zien dat je een laptop draagt. Staan wel maten aangegeven op de dell website, maar niet in inches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:38:
Als het goed is krijg ik komende week mijn laptop thuis. Nu lees ik veel over de onnodige software die er op staat en de computer langzamer maakt. Is het niet voldoende om die troep (McAfee etc) gewoon te de-instaleren, of is het echt nodig om windows opnieuw te installeren.
Ik heb gezocht hoe je dit dan moet doen, maar kan nergens vinden waar dat van begin tot eind wordt uitgelegd(met alle details erbij). Weet iemand waar ik dat zou kunnen vinden?
Je moet in windows gewoon de overbodige rommel verwijderen via start>configuratiescherm>software

Ik heb ook alle overbodige software eraf gegooid, wellicht werkt opnieuw installeren beter, maar daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:50:
Hey,

Ik had ff een vraagje. Hoe kan ik de Inspiron 9400 terug zetten naar fabrieksinstellingen of windows er opnieuw opzetten. Ik heb er een cd bij waarmee je het systeem opnieuw kan installeren maar daar kan ik niet echt wijs uit.:?
In een eerdere post beschreef ik de volgende methode om je laptop opnieuw te installeren:

To use PC Restore:
1 Turn on the computer.
During the boot process, a blue bar with www.dell.com appears at the top of the screen.
2 Immediately upon seeing the blue bar, press <Ctrl><F11>.
If you do not press <Ctrl><F11> in time, let the computer finish starting, and then restart the
computer again.
NOTICE: If you do not want to proceed with PC Restore, click Reboot in the following step.
3 On the next screen that appears, click Restore.
4 On the next screen, click Confirm.
The restore process takes approximately 6–10 minutes to complete.
5 When prompted, click Finish to reboot the computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier momenteel een inspiron 9400 met Geintegreerde grafische kaart voor Inspiron 9400 in gebruik. De kleuren zijn zeer flauw te noemen. Ik kan echter nergens een instelling vinden voor deze te veranderen. De tekst is ook moeilijk leesbaar als of er te weinig inkt gebruikt is op een blad. De dpi staat op 96. Ook niet via configuratiescherm, beeldscherm, instellingen, geavanceerd,...
Nergens een instelling te vinden voor contrast, scherpte, verzadiging,....het is een 1920 x 1200 scherm. Iemand een idee want dit is absolut niet te bekijken naast mijn 9300 met de 6800.

Kortom, waar kan ik die instellingen vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

zelfstudie ?
heb hier een Merom T7400 liggen :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Gamer schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:03:
[...]

zelfstudie ?
heb hier een Merom T7400 liggen :)
No offence hoor... maar volg al een tijdje dit draadje, waar ze wel een aantal goede (ook een enkele mindere :|) ervaringen hebben met meroms in de 9400. Naar het schijnt maakt de gebruikte bios versie wat verschil.
Overigens wel al ergens anders die T7400 mee kunnen testen? :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

tja, hier werkte het dus niet met de A01 bios.
kijken of ik die oudere bios nergens kan scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(1).jpg
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(2).JPG
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(3).JPG

't scherm (helderheid 100%):
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(13).JPG
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(14).JPG
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(15).JPG
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(16).JPG
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(18).JPG
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/tn/img%20(19).JPG

jpg compressie is een beetje crappy, originelen staan op http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:27:
Wat is een goede tas voor deze laptop? Heb het liefst een rugtas zodat je niet kan zien dat je een laptop draagt. Staan wel maten aangegeven op de dell website, maar niet in inches.
Ik heb een Crumpler Sticky Date voor mijn 9400. Zie ook dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1116376
Rugzak is ook te verkrijgen, houd er wel rekening mee dat die flink groot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
@real_FireFly: Is die leakage echt zo erg of is dat puur ter demonstratie door de invalshoeken? hebben anderen daar ook zo'n last van? Welk scherm heb jij? Hoorde dat 't bij de 1920*1200 schermen wel meeviel eigenlijk?

BVD! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

ik volg dit topic over de 9400 al héél lange tijd ! Maar sinds enkele minuutjes ben ik pas ingeschreven...

ik ben al hele tijd alle nieuwe laptops aan het volgen ... maar ik zou uiteindelijk voor de 9400 gaan ... hoewel ik nog serieus twijfel over de XPS 1710!

Nu is men vraagje ... ik heb verschillende configuratie uitgerekend .... maar:

zou het mogelijk zijn om bij de meest LINKSE 9400 configuratie een HARDE SCHIJF te nemen van 80 GB (7200 RPM) in plaats van die voorgestelde 100 GB (5400 RPM ) ...? dit komt immers op een korting van 35 euro en een hd van 100 is me toch wat te groot ( zou toch met externe HD's werken)

zou dit lukken per mail denken jullie ?

Alvast bedankt!
Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op het moment te twijfelen tussen deze dell, en de siemens Xi1546

Ik twijfel hierbij vooral tussen het scherm dat standaard bij de siemens beter lijkt te zijn en de verhouding van snelheid/beeldkwalitiet tussen de x1800 en 7900gs..
Vooral omdat er zo weinig info over de x1800 is kan ik mijn keuze nog niet maken dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad tjah, die siemens ziet er qua specs ook heel leuk uit!
ik heb al even zitten zoeken naar wat info maar ben voorlopig niet zoveel nuttigs (tests, reviews) tegengekomen.

ik laat je iets weten als ik iets vind.

ps: weet iemand men vraagje over HD probleem te beantwoorden ?

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thedr schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:25:
@real_FireFly: Is die leakage echt zo erg of is dat puur ter demonstratie door de invalshoeken? hebben anderen daar ook zo'n last van? Welk scherm heb jij? Hoorde dat 't bij de 1920*1200 schermen wel meeviel eigenlijk?

BVD! _/-\o_
met een beetje kantelen van het scherm is er wel wat van te maken, maar de marge is nogal klein. Klein beetje omhoog of omlaag en je merkt al dat het beeld minder wordt. Dit is btw het 1440x900 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:39:
[...]

met een beetje kantelen van het scherm is er wel wat van te maken, maar de marge is nogal klein. Klein beetje omhoog of omlaag en je merkt al dat het beeld minder wordt. Dit is btw het 1440x900 scherm.
Thanks! 8)
Iemand met een mening over het 1920*1200 scherm? (t.o.v. de foto's hierboven bedoel ik)

* Thedr kruipt weer enigzins gerust in z'n hol en wacht verder op een goed moment om een i9400 of M1710 te bestellen :z

[ Voor 5% gewijzigd door Thedr op 07-06-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:23:
Hallo iedereen,

ik volg dit topic over de 9400 al héél lange tijd ! Maar sinds enkele minuutjes ben ik pas ingeschreven...

ik ben al hele tijd alle nieuwe laptops aan het volgen ... maar ik zou uiteindelijk voor de 9400 gaan ... hoewel ik nog serieus twijfel over de XPS 1710!

Nu is men vraagje ... ik heb verschillende configuratie uitgerekend .... maar:

zou het mogelijk zijn om bij de meest LINKSE 9400 configuratie een HARDE SCHIJF te nemen van 80 GB (7200 RPM) in plaats van die voorgestelde 100 GB (5400 RPM ) ...? dit komt immers op een korting van 35 euro en een hd van 100 is me toch wat te groot ( zou toch met externe HD's werken)

zou dit lukken per mail denken jullie ?

Alvast bedankt!
Stijn
probeer eens de e-value codes van het ondernemerdgedeelte naar het consumenten gedeelte te copieren. Daar kun je nl wel voor een 80 gig HD kiezen. de prijzen kunnen trouwens dan ook een stuk gunstiger uitpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey iedereen, ik heb gisteren gebeld naar Dell om zo te vragen of het mogelijk zou zijn om de 80 GB HD ( 7200 rpm) te krijgen ipv de 100 GB HD (5400 rpm) . Heb er ook nog vele kortingen bijgekregen dus heb ik maar meteen toegehapt ...

configuratie:

1.8 ghz
2 gig RAM
80 gig (7200 rpm)
17inch: 1900"x1200"
nvidia 7900GO 256 ram

voor slechts 1640 euro :) :)

afleverdatum: 20 juni 2006 (kan veel vroeger zijn zei Dell- telefonist, want ik heb meteen betaald)

onderhandelen helpt dus echt wel...

ciao, Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bezint eer ge begint
of zoiets
veel suc6 met jullie dell ideeen
ik zit al sinds 6 weken met een dell m90 notebook van 3000 euro te kijken.
machine deugt van geen kanten en moet helaas terug.
dat geeft dell ook toe maar dan nog de uitvoering he.
valt niet mee.
zit nu nog met een dure lamme laptop een lege bankrekening en een torenhoge telefoonrekening (helpdesk)
afgelopen 5 weken is me al divers malen beloofd dat ze de laptop op kwamen halen en mijn geld zou ik terug krijgen.
maar ja dat is deze week dus voor de zoveelste keer door dell-medewerker nummer .......weet ik veel beloofd.
maar nog steeds niks, nada, noppes.
ga maandag mijn rechtsbijstand de stukken geven.
ze zoeken het samen maar lekker uit.

toch erg dat een probleem als dit niet opgelost kan worden.
technisch niet en nu de verdere afwikkeling ook al niet.
zou graag de machine ruilen voor een nieuwe maar durf dat echt niet meer.
stel je voor dat daar dan ook wat mee is.........

want ondanks de mankementen aan de notebook is het wel een coole bak.
maar hij is duidelijk op maandagmorgen in elkaar gezet.

dus...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die recent besteld heeft die me kan zeggen hoeveel dagen er nu ongeveer tussen bestelling en levering zitten? (2.16ghz, 7900GS, 80GB 7200,... via kleine ondernemingen, België)
ik zou de mijne namelijk zeker niet vóór maar zo vroeg mogelijk na 23 juni moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:14:
bezint eer ge begint
of zoiets
veel suc6 met jullie dell ideeen
ik zit al sinds 6 weken met een dell m90 notebook van 3000 euro te kijken.
machine deugt van geen kanten en moet helaas terug.
dat geeft dell ook toe maar dan nog de uitvoering he.
valt niet mee.
zit nu nog met een dure lamme laptop een lege bankrekening en een torenhoge telefoonrekening (helpdesk)
afgelopen 5 weken is me al divers malen beloofd dat ze de laptop op kwamen halen en mijn geld zou ik terug krijgen.
maar ja dat is deze week dus voor de zoveelste keer door dell-medewerker nummer .......weet ik veel beloofd.
maar nog steeds niks, nada, noppes.
ga maandag mijn rechtsbijstand de stukken geven.
ze zoeken het samen maar lekker uit.

toch erg dat een probleem als dit niet opgelost kan worden.
technisch niet en nu de verdere afwikkeling ook al niet.
zou graag de machine ruilen voor een nieuwe maar durf dat echt niet meer.
stel je voor dat daar dan ook wat mee is.........

want ondanks de mankementen aan de notebook is het wel een coole bak.
maar hij is duidelijk op maandagmorgen in elkaar gezet.

dus...........
ow dat is wel heel erg om te horen ...
3000 euro voor een ding dat niets blijkt te doen... ik hoop voor jou dat het toch nog goedkomt ...

toch zijn zo een situaties echte uitzonderingen volgens mij en mag het de mensen niet weerhouden om een Dell aan te schaffen. Ik denk dat elk merk wel met dit soort dingen te maken heeft, nee ?

Soit, hopelijk geraken jouw problemen opgelost want ik kan me levendig inbeelden hoe het moet voelen als er maar niets veranderd aan die belachelijke situatie!

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:42:
is er iemand die recent besteld heeft die me kan zeggen hoeveel dagen er nu ongeveer tussen bestelling en levering zitten? (2.16ghz, 7900GS, 80GB 7200,... via kleine ondernemingen, België)
ik zou de mijne namelijk zeker niet vóór maar zo vroeg mogelijk na 23 juni moeten hebben.
ik zal jou meteen een berichtje geven zodra de mijne aankomt!

zal rond de 15e a 20ste zijn ong ... ( en ik heb de 7e besteld ...) specs staan hier ergens boven ...

Stijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steekt de 9-cell batterij van de 9400 ook uit langs achter zoals bij de 640m?
uitgaande van de foto's lijkt het me van niet, maar je kan nooit zeker genoeg zijn me dunkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:02:
steekt de 9-cell batterij van de 9400 ook uit langs achter zoals bij de 640m?
uitgaande van de foto's lijkt het me van niet, maar je kan nooit zeker genoeg zijn me dunkt :9
nope. Zie http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/dell/IMG_0275.JPG (rechter laptop) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm had ook een een 9 cell moeten kiezen ... ( ik dacht immers dat die 9 cell eruit stak )

zou ik dat nog in men bestelling kunnen veranderen ? naar mijn weten is hij nog niet opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn god!

perfecte Dell - service

Na een berichtje te hebben gelezen over de 9 cell batterij op dit forum ( dat deze geen uitstulpsel zou zijn aan achterzijde van de 9400 ) heb ik snel een mailtje gestuurd naar mijn account manager bij Dell , of het mogelijk zou zijn om tóch nog die 9 cell batterij te hebben; laptop is 5 tal dagen geleden besteld.
Zojuist ( half uurtje later ) krijg ik telefoon van Acc manager dat bestelling GRATIS al is aangepast en dat hij morgen zal verzonden worden.

een gelukkige klant erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een snelle vraag: hoe snel is een 5400rpm 2,5" HD ivg met een 7200rpm 3,5" HD? is het de moeite om een 7200rpm te bestellen, vormt de 5400rpm een bottleneck? Het is maar dat ik nu een 80gb 7200rpm erbij zou willen, maar die verbruikt natuurlijk wel iets meer + hij komt warmer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:26:
maar die verbruikt natuurlijk wel iets meer + hij komt warmer...
Dat is allaaaaang achterhaald mijn beste man! Gewoon een 7200 erin raggen, wordt nauwelijks of niet warmer en verbruikt ook niet meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net mijn 9400 binnen. Erg mooi allemaal.
Wil nu programmas verwijderen.
Is het mogelijk om de volgende programmas er af te gooien, zonder dat dit gevolgen heeft?
-microsoft works
-al die sonic shit
-synaptics pointing device driver
-NetWaiting
-My way search assistant

Tot mijn verbasing kan ik ook verbinding maken met een draadloos netwerk. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn explorer kan instellen om daar gebruik van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synaptics laten staan, da's het touchpad. De rest kan weg.

Welke netwerkkaart windows pakt lijkt compleet willekeurig te zijn, als je wireless wil internetten moet je gewoon de netwerkstekker eruit trekken. Andersom ook, zet wireless uit (met fn + f2) als je bedraad wil internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de nieuwe acties morgen een beetje meevallen, bestel ik hem :)
ik ben nu al een jaar aan het twijfelen over deze laptop (was toen nog de 9300, wou nog wachten dualcore en 64bit, toen nog meer twijfel door de 6400 te overwegen) maar nu komt het er eindelijk van :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet dus :(
wordt nog een weekje wachten |:(

je kunt zo blijven wachten, dus vanavond bestel ik deze :9

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2600 (2.16 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) )
Grafische Kaart 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Harde Schijf 80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
Batterij 9 Cell 80 WHr batterij , Extra Battery 9-cell 80Whr Li-Ion batterij
Draagtassen Nylon Zwart/Grijs Draagtas X-Large
LCD Scherm 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

1870 euro in totaal :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:33
Ik had zojuist mijn account manager aan de lijn over de eventuele aanschaf van twee inspiron laptops. Ik zou graag zo'n Audigy kaartje willen inprikken (ik hield me van de domme over dat PCI-E slot) en vroeg aan hem of het mogelijk was om deze in te prikken. Daarbij vermelde ik ook dat ik had gelezen dat deze optie ingebouwd zou kunnen worden bij de amerikaanse variant. Mijn account manager wist mij vervolgens te vertellen dat deze al ingebouwd was..! Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes , 9400 is verzonden en zou hier normaal gezien morgen al moeten zijn...

geen enkel slecht woord over Dell so far ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:35:
Ik had zojuist mijn account manager aan de lijn over de eventuele aanschaf van twee inspiron laptops. Ik zou graag zo'n Audigy kaartje willen inprikken (ik hield me van de domme over dat PCI-E slot) en vroeg aan hem of het mogelijk was om deze in te prikken. Daarbij vermelde ik ook dat ik had gelezen dat deze optie ingebouwd zou kunnen worden bij de amerikaanse variant. Mijn account manager wist mij vervolgens te vertellen dat deze al ingebouwd was..! Kan iemand dit bevestigen?
processor vind ik nogal rare keuze ... ( de 1.83 in combinatie met wat meer ram lijkt mij even efficient maar veel goedkoper !! )

ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:45:
[...]

processor vind ik nogal rare keuze ... ( de 1.83 in combinatie met wat meer ram lijkt mij even efficient maar veel goedkoper !! )

ciao
Ik neem aan dat je de post boven mijn post bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:45:
[...]

ciao
niet echt
als ik hem samenstel met de 1.83 en 2 gieg geheugen komt hij 170 euro duurder uit
+ het feit dat je altijd geheugen erbij kan proppen, cpu is al iets minder makkelijk te vervangen

edit: heb nog even vanalles geconfigureerd, en het komt erop neer dat ik hetzelfde systeem, maar dan met een 1,83 ghz cpu, kan krijgen voor 150 euro minder...
is een upgrade naar de 2.16 die 150 euro waard?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:49:
[...]

Ik neem aan dat je de post boven mijn post bedoeld ;)
ow sorry ja was idd op andere post bedoeld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:35:
Dikke onzin, het onboard ding is een standaard Realtek AC97 geval. Een andere kaart moet dus pcie slot of usb/firewire zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:42:
niet dus :(
wordt nog een weekje wachten |:(

je kunt zo blijven wachten, dus vanavond bestel ik deze :9

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2600 (2.16 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) )
Harde Schijf 80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
Batterij 9 Cell 80 WHr batterij , Extra Battery 9-cell 80Whr Li-Ion batterij
Draagtassen Nylon Zwart/Grijs Draagtas X-Large

1870 euro in totaal :)
Had je niet beter de XPS kunnen nemen en dan met 1900x1200 truelife scherm?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook de XPS komt me duurder uit (voor alle duidelijkheid: ik bestel via kleine ondernemingen)
en ik wil helemaal geen glanzend scherm met zo'n kleine resolutie (ik erger me soms al aan mijn 19" met 1280x1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:56:
ook de XPS komt me duurder uit (voor alle duidelijkheid: ik bestel via kleine ondernemingen)
en ik wil helemaal geen glanzend scherm met zo'n kleine resolutie (ik erger me soms al aan mijn 19" met 1280x1024)
is er iets leuker dan een groot scherp kristalhelder scherm :9 ...?
maar ja, smaken verschillen hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad
ik zal bovendien 5 dagen op 7 een exterm scherm gebruiken, dus veel maakt het niet uit :)

anyway: heb hem dus woensdagavond om 8u besteld, en was gisteravond al verzonden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm beetje teleurgesteld , laptop is 3 dagen geleden verzonden en is nog steeds niet aangekomen ( ik woon wel in België ...) ... als er maar niets is misgelopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcell
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:06
Ik heb hem vandaag besteld, kan niet wachten tot ie binnen is. Vooral omdat m'n desktop echt brak is (Athlon 1800+ zegt waarschijnlijk al genoeg 8)7 ). Ik heb de volgende config besteld.

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 2048MB 553MHz DDR2 SDRAM )
Harde Schijf 120GB (5.400 rpm) SATA Hard Drive
Batterij 9 Cell 80 WHr batterij
Snap-On LCD Cover (carbon fibre)

Alleen een tweetal vraagjes, die HDD kan dat een bottleneck worden?
en maakt 553MHZ veel uit t.o.v. 667MHZ, er van uitgaande dat ik niet ga overclocken etc.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje nutteloos aangezien je al besteld hebt eh? :P
anyway: het is altijd beter als je geheugen gelijkgeloopt met je cpu, dus je had beter die upgrade aangevinkt. verder vormt die hd niet echt een bottleneck (kleinere hd => minder rpm nodig om even snel te zijn als een 3,5"hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg interessante topic. Ik sta op het punt van een Inspiron te kopen, alleen ben ik er nog niet uit of het de 6400 of de 9400 wordt.

Nu heb ik misschien een dom vraagje, maar zit er een 5-in-1card reader in de Inspirons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb afgelopuh woensdag een inspiron besteld met een 7900 GS, maar nou hoorde ik van een maat van me die dezelfde dag had besteld (heeft zijn orderbevestiging al binnen, ik niet) dat hij pas 27 Junie gelverd kan worduh.....

Zijn er meer mensuh met die wacht tijd en is dit lang voor dell??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:43:
Kheb afgelopuh woensdag een inspiron besteld met een 7900 GS, maar nou hoorde ik van een maat van me die dezelfde dag had besteld (heeft zijn orderbevestiging al binnen, ik niet) dat hij pas 27 Junie gelverd kan worduh.....

offtopic:
uh... geen idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de mijne net binnen!! was dinsdag besteld en vandaag dus binnen! scherm valt reuze mee, me happy

even formatteren en dan verder verslag uitbrengen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Muhaha ik heb hem vorige week vrijdag besteld.. en verwacht hem binnen 2 dagen binnen te hebben :)

Ramm slammm alles erop en eraan :) behalve de 2gb geheugen maar 1gb (zakelijk ;) ;) gebruik)

5. Verzonden zaterdag, juni 17, 2006
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 28-6-2006

Walsh wester Track & trace
Sent On 17/06/2006
ETA 21/06/2006

Dus nog 2 daagjes wachten :D Can't wait

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:43:

Sorry maar kan je ook in gewoon NL schrijven? "mensuh", "worduh", "junie" .. etc etc, gooi hem op zijn minst even door een spellingscontrole. Verder is het nogal verschillend van persoon tot persoon wanneer de levering is.. 27juni valt nog best mee, een ruim weekje.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcell
stalker_90909 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:56:
Muhaha ik heb hem vorige week vrijdag besteld.. en verwacht hem binnen 2 dagen binnen te hebben :)
Oww dat zou mooi zijn, ik heb hem namelijk ook op vrijdag besteld. Alleen ik kan de status van mijn bestelling niet volgen op de Dell site :/ , ik krijg dan de melding:
"Uw order is gevonden maar een status kan niet gegeven worden. Neem s.v.p. contact op met Customer Care volgens onderstaande instructies en Dell zal contact met u opnemen."

Kan ik dan gewoon Costumer Care kunnen mailen en mijn status opvragen of gaat dat een beetje moeilijk? :P

Nou ja ik hoop hem ook snel binnen te hebben, ik reken op begin volgende week maar elke dag eerder is natuurlijk beter ^^.[

Edit:
stalker_90909 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:10:

Misschien het verschil tussen zakelijk en als consument bestellen :) In mijn geval zakelijk :p Naja volgens mijn baas dan.. Het eerst wat ik doe is dual partitie en een zooi games erop

[...]
Same here, kan niet wachten tot ik Oblivion zie op deze set-up, met WoW nooit meer hangen in lagforge lijkt me heerlijk :P ( degene die WoW spelen weten waar ik het over heb). Maar dat je baas gek genoeg is om je een 7900GS te geven, als ie toch alleen maar voor 'zakelijk' gebruik is :P.

[ Voor 34% gewijzigd door Mcell op 19-06-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Misschien het verschil tussen zakelijk en als consument bestellen :) In mijn geval zakelijk :p Naja volgens mijn baas dan.. Het eerst wat ik doe is dual partitie en een zooi games erop
Mcell schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:21:
[...]

Oww dat zou mooi zijn, ik heb hem namelijk ook op vrijdag besteld. Alleen ik kan de status van mijn bestelling niet volgen op de Dell site :/ , ik krijg dan de melding:
"Uw order is gevonden maar een status kan niet gegeven worden. Neem s.v.p. contact op met Customer Care volgens onderstaande instructies en Dell zal contact met u opnemen."

Kan ik dan gewoon Costumer Care kunnen mailen en mijn status opvragen of gaat dat een beetje moeilijk? :P

Nou ja ik hoop hem ook snel binnen te hebben, ik reken op begin volgende week maar elke dag eerder is natuurlijk beter ^^.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verleden week woensdag besteld, en vandaag komt ie waarschijnlijk binnen :7
wel nog examens tot vrijdag dus ik laat de dozen nog even ongeopend :|
zaterdag post ik wel eens wat ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:39:
verleden week woensdag besteld, en vandaag komt ie waarschijnlijk binnen :7
wel nog examens tot vrijdag dus ik laat de dozen nog even ongeopend :|
zaterdag post ik wel eens wat ervaringen
Muhaha ik ken het gevoel

20/06/06 09:19 TILBURG ORDER DISPATCHED FROM HUB.
20/06/06 09:18 TILBURG FIRST BOX SCANNED OUT OF HUB.
20/06/06 01:44 TILBURG ORDER COMPLETE IN HUB.
20/06/06 01:42 TILBURG FIRST BOX SCANNED INTO HUB.
17/06/06 14:15 RAHEEN DEPARTED EMF LIMERICK.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
lichtelijk offtopic:
Als ik bij dell altijd op een laptop klik om hem te configureren, valt de laptop altijd opeens een paarhonderd euro duurder uit. Er stond dan bijv. €1499,- wat opeens €1808,- wordt. Hebben ze bij dell zulke dure bezorgingskosten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 21:42

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

flappie27 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:34:
lichtelijk offtopic:
Als ik bij dell altijd op een laptop klik om hem te configureren, valt de laptop altijd opeens een paarhonderd euro duurder uit. Er stond dan bijv. €1499,- wat opeens €1808,- wordt. Hebben ze bij dell zulke dure bezorgingskosten? :/
Nee, prijs op overzicht is met de goedkoopste garantie meuk, standaard prijs bij configuratie is met een wat duurder pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
flappie27 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:34:
lichtelijk offtopic:
|:( Even die (volgens mij toch wel behoorlijk opvallende) rode letters bovenaan lezen! |:(

dat is de 2 jaar extra garantie die dell er standaard bij configureert, maar voor die vanafprijs geldt maar 1 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
offtopic:
sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
Wat is eigelijk beter? Een 2.16ghz processor en 1024mb(667mhz) of 1.83ghz en 2048mb(667mhz)
Beste is natuurlijk allebei maar das een beetje prijzig ;)
Ik bedoel kwa proc snelheid scheelt het slechts 330mhz en aan de andere kant verdubbeld geheugen. Of merk je dat verschil in de processor wel?

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben voor de 2,16ghz gegaan
geheugen kun je later immers gemakkelijker vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

processor ook :P Als je hem nu koopt met 2gb ram, dan kan je volgend jaar de core2duo erin prikken, hoef je dus maar 1 component te vervangen.. Verder denk ik dat je het verschil in geheugen meer merkt dan die paar mhz in processor snelheid, denk eerder dat de GPU de bottleneck wordt.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de meerprijs van 2GB ram kan je net zo goed zelf 2GB geheugen kopen, dan ben je nog ruim 100 euro goedkoper uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stephanoff schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:08:
Wat is eigelijk beter? Een 2.16ghz processor en 1024mb(667mhz) of 1.83ghz en 2048mb(667mhz)
Beste is natuurlijk allebei maar das een beetje prijzig ;)
Ik bedoel kwa proc snelheid scheelt het slechts 330mhz en aan de andere kant verdubbeld geheugen. Of merk je dat verschil in de processor wel?
op vlak van snelheid zal die 1.83 met de 2 gig ram ZEKER sneller zijn als de andere configuratie. Is ook niet meer dan logisch me dunkt.

ps: ik heb mijn 9400 nu 2 dagen en ik moet zeggen ... HET IS EEN FANTASTISCHE LAPTOP ( wss ook omdat het men eerste is)

het enige nadeel is het gewicht (zeker met 9cell batt) maar dat is eigenlijk ook geen nadeel want mensen die een 9400 kopen beschouwen deze voornamelijk als een DTR , dus dit is absoluut geen probleem;

maar mensenlief, wat een mooi scherm... je raakt er niet op uitgekeken!! de resolutie 1920x1200 is ongelofelijk mooi. verder loopt de laptop heel vlotjes, alle mogelijke software vormt geen enkel probleem... BF2/Fear/Oblivion spelen ook hééél vlotjes

ps2 ik had nog een vraagje: er is geen windows CDROM bijgevoegd, als ik bv wil formatteren, hoe gebeurt dit dan precies ? zit windows er gewoon ingebakken ofzo? dat had er wel mogen bijzitten vind ik , alsook een HANDLEIDING !!!!!

binnenkort volgen uiteraard foto's

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcell
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:23:
[...]

op vlak van snelheid zal die 1.83 met de 2 gig ram ZEKER sneller zijn als de andere configuratie. Is ook niet meer dan logisch me dunkt.

ps: ik heb mijn 9400 nu 2 dagen en ik moet zeggen ... HET IS EEN FANTASTISCHE LAPTOP ( wss ook omdat het men eerste is)

het enige nadeel is het gewicht (zeker met 9cell batt) maar dat is eigenlijk ook geen nadeel want mensen die een 9400 kopen beschouwen deze voornamelijk als een DTR , dus dit is absoluut geen probleem;

maar mensenlief, wat een mooi scherm... je raakt er niet op uitgekeken!! de resolutie 1920x1200 is ongelofelijk mooi. verder loopt de laptop heel vlotjes, alle mogelijke software vormt geen enkel probleem... BF2/Fear/Oblivion spelen ook hééél vlotjes

ps2 ik had nog een vraagje: er is geen windows CDROM bijgevoegd, als ik bv wil formatteren, hoe gebeurt dit dan precies ? zit windows er gewoon ingebakken ofzo? dat had er wel mogen bijzitten vind ik , alsook een HANDLEIDING !!!!!

Stijn
Als je wilt formatteren, moet je toch echt een eigen versie van windows XP (of een andere versie natuurlijk) hebben. De reden dat deze er niet standaard bijzit is denk ik om de prijs zo laag en dus zo concurrerend mogelijk te houden.

Maar ff een vraagje: op welke settings heb je oblivion staan, hoe smooth loopt ie en wanneer had je je laptop besteld?

Want ik zit nog steeds te wachten op de mijne, vandaag naar Dell gebeld blijkt dat een medewerker nummers door elkaar heeft lopen halen en mij order was gecancelled. Geld was al betaald etc. Gelukkig hebben ze hem weer in productie genomen, en ik heb aangedrongen op een spoed behandeling :P. Nu alleen nog kijken hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:23:
[...]

Stijn
Als je geen restore cd hebt ontvangen, is het mogelijk dat er een verborgen partitie op je hdd staat waarin een image zit. Indien zo, dan heb je direct na het schermpje van de bios een zwart scherm met een boven aan een blauwe regel waarin www.dell.nl oid. staat. tijdens dit scherm (2 sec) kun je (meen ik uit men hoofd) CTRL+F11 klikken om op te starten van de speciale partitie.

Als je dit schermpje niet hebt, heb je waarschijnlijk ook niet de partitie, dan zou dell de cd moeten hebben geleverd.

Het is wel opvallend dat Dell vaak cd's vergeet te leveren die er gewoon bij moeten zitten, wij bestellen veel desktops, en de laatste tijd ook steeds meer laptops.

Bel ze op dat je de restore cd's niet hebt en zij sturen je het gewoon toe. Bij ons hebben ze hier nooit moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, eerste indruk:
  • helemaal niet zo groot als ik verwacht had, praktisch geen verschil met een 15" imo
  • tamelijk zwaar, maar vormt geen probleem voor mij
  • scherm (niet-truelife versie) is perfect voor mij, wel wat light leakage maar dat kan me eerlijk gezegd weinig schelen
  • de HD wordt WARM
  • zeer stil, maar ik heb hem dan ook nog niet intensief gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn dell nu zo'n drie weken en hij bevalt prima. Over het niet-truelife scherm wordt veel geklaagd en ik zie de beperkingen van het scherm wel, maar ik kan er goed mee leven. Op mijn werk heb ik een ibm r40e laptop met een 14,1 inch scherm en dat valt nu wel verdomde tegen, met die inspiron 9400 thuis..

Ik heb de laptop net 28 uur aan één stuk door aan laten staan (zonder opnieuw opstarten), om allerlei shit te downloaden, ging prima, laptop blijft ook lekker stil, handig tijdens het slapen :z

Ik had vroeger altijd mijn bedenkingen over Dell, maar ik ben nu toch van mening veranderd, moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:01:
[...]

Als je geen restore cd hebt ontvangen, is het mogelijk dat er een verborgen partitie op je hdd staat waarin een image zit. Indien zo, dan heb je direct na het schermpje van de bios een zwart scherm met een boven aan een blauwe regel waarin www.dell.nl oid. staat. tijdens dit scherm (2 sec) kun je (meen ik uit men hoofd) CTRL+F11 klikken om op te starten van de speciale partitie.

Als je dit schermpje niet hebt, heb je waarschijnlijk ook niet de partitie, dan zou dell de cd moeten hebben geleverd.

Het is wel opvallend dat Dell vaak cd's vergeet te leveren die er gewoon bij moeten zitten, wij bestellen veel desktops, en de laatste tijd ook steeds meer laptops.

Bel ze op dat je de restore cd's niet hebt en zij sturen je het gewoon toe. Bij ons hebben ze hier nooit moeilijk over gedaan.
bedankt laptec voor deze zeer nuttige informatie!
ik heb jouw richtlijnen gevolgd en kreeg inderdaad de melding dat ik mijn systeem kon 'restoren' naar hoe hij geconfigeerd was op de dag dat hij opgestuurd werd... dit gaat dus heel vlot en lijkt mij zeer gebruiksvriendelijk! maar ik ga zowiezo even bellen of het mogelijk zou zijn om alsnog een CDROM te ontvangen...

ik heb de laptop nu een kleine week en ik ben ongelófelijk tevreden (ben nochtans 'kritisch')... voor 1600 euro heb ik een werkelijk zeer krachtige all round laptop met een wondermooi scherm, daarbovenop enkel positieve ervaringen over de DELL- service. Enige nadeel is dat de laptop idd wat warm wordt als je hem op de schoot of op de benen neerzet. maar dit neem ik er graag bij.

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:02:
[...]
maar ik ga zowiezo even bellen of het mogelijk zou zijn om alsnog een CDROM te ontvangen...
Dat kan ook, maar omdat je een restore partitie hebt heeft dell dus bewust geen cd's meegeleverd tenzij je dit bij het bestellen aangeeft, tegen meerkosten.
Ze doen er soms moeilijk over in zulke gevallen, je krijgt het alleen gratis opgestuurd als je partitie beschadigd is en niet meer functioneert (dus niet als je het zelf hebt geformatteerd).

Maar ja die mensen kunnen aan de andere kant van de lijn ook niet ruiken of er inderdaad iets mis is met de partitie als je zegt dat er niets gebeurd na het ingeven van de toetscombinatie.
Dus er zal best wel wat misbruik van de helpdesk worden gemaakt. Volgens mij niet de moeite waard daar Dell iets van 5 euro had gerekend voor de restore cd's voor de laptop van een collega hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:35
Sinds kort ook een 9400. Deze heeft m'n 3,5 jaar oude 8500 vervangen.
Standaard configuratie met ATI Radeon x1400 met 17" WUXGA (1920x1200)

Moest in het begin erg wennen aan het hoge contrast. Witte letters in ssh putty hadden een vreemd rood/blauw randje, maar met wat kleuraanpassingen is dit beter geworden.

1 groot vervelend nadeel gevonden. De externe CRT Monitor op sub-d gaat niet hoger dan 60Hz. Reactie van helpdesk is "Interne tft werkt op 60, dus externe monitoren ook".

Toch vreemd dat m'n 8500 op docking station een CRT op 1600x1200@85Hz (via subd) en een TFT @60Hz (via DVI) tegelijk kon aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Fabian schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:04:
Toch vreemd dat m'n 8500 op docking station een CRT op 1600x1200@85Hz (via subd) en een TFT @60Hz (via DVI) tegelijk kon aansturen.
Kan dat liggen aan het docking station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
Thedr schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:21:
[...]

Kan dat liggen aan het docking station?
Nee de standaard subd op de 8500 kan het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol sorry, had hier de Dell i6400 gepost die ik net besteld had.

my fault }:O

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 18:49 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Mcell schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:02:
[...]

Als je wilt formatteren, moet je toch echt een eigen versie van windows XP (of een andere versie natuurlijk) hebben. De reden dat deze er niet standaard bijzit is denk ik om de prijs zo laag en dus zo concurrerend mogelijk te houden.
Ik heb zojuist ook twee van die inspiron dingen ontvangen. Ik wil echter zeker weten dat er helemaal niks meer aan Dell meuk opzit.
Hierom wil ik de laptops dus helemaal formatteren. Echter wil ik wel gebruik kunnen maken van een legale windows key. Ik neem aan dat ik gewoon de key kan gebruiken die op de onderkant van de laptop is gedrukt?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
arnoman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:11:
[...]

Ik heb zojuist ook twee van die inspiron dingen ontvangen. Ik wil echter zeker weten dat er helemaal niks meer aan Dell meuk opzit.
Hierom wil ik de laptops dus helemaal formatteren. Echter wil ik wel gebruik kunnen maken van een legale windows key. Ik neem aan dat ik gewoon de key kan gebruiken die op de onderkant van de laptop is gedrukt?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij MOET je een DELL-windows XP cd gebruiken om die key te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fabian schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:59:
[...]

Volgens mij MOET je een DELL-windows XP cd gebruiken om die key te kunnen gebruiken.
je hebt helemaal geen XP-CD nodig als je bij opstarten na ctrl + F11 een restore menu'tje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nou
eindelijk vorige week mijn dell m90 notebook retour kunnen zenden.
na heeeeeeel veel telefoon en frustatie

zou ik nou ook nog ooit mijn centen retour krijgen?
zal mij benieuwen

ach ja wat is 3000 euri nou nog he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet toch zeggen dat ik ook zeer verheugd ben met deze inspiron 9400 , koste wat maar dan heb je ook wat , was al een Dell verslaafde met mijn dimension , maar dit slaat alles .
Nu heb ik wel een probleem , na het een ander uitproberen kan ik geen utillity restore meer uitvoeren , krijg de vermelding can not restore , heb al gebeld met een medewerker van Dell , maar kreeg een beetje een raar/naar antwoord waar ik zeker geen genoegen meeneem ( helaas ) .
Is er nog een andere mogelijkheid om aan deze cd's te komen , of kan ik beter de drivers apart downloaden en mijn ( dimension ) XP pro erop zetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:22:
[...]

je hebt helemaal geen XP-CD nodig als je bij opstarten na ctrl + F11 een restore menu'tje krijgt.
Ja grappenmaker, welke gebruiker (laat staan tweaker ;) ) zou in godesnaam de restore functie van Dell willen gebruiken 8)7
Je wilt toch niet ruim 3gb aan hardeschijf capaciteit verliezen door een of andere wazige recover bagger (ja ik weet dat het van Symantic is) die alleen maar bagger op je installatie gooid.
Ik heb twee van die 9400's staan, maar ik kan nou niet echt zeggen dat die installatie lekker werkt, zéér traag en slecht reagerend in mijn ogen.

Ik wil dus 'zeker' weten dat wanneer ik mijn cd'tje gebruik om windows te installen, dat ik dan gewoon de mee geleverde key kan gebruiken :)

muld1529 wat doet dat terzake in dit topic }:O

-edit-
Net Dell even gebeld, ze zeggen dat ik zonder problemen de key kan gebruiken bij een willekeurige windows xp cd.
Ik vol goede moet dus mijn Windows XP-N (inc sp2) CD gepakt, party party.. niet dus :|
Waarschijnlijk omdat de '-N' versie niet echt gemeengoed is.. Ik download atm even de 'normale' Windows XP, hopelijk werkt die wel.
Anders zal ik opzoek moeten gaan naar een tooltje, die ná de installatie de andere, legale key erin kan slingere :)

[ Voor 23% gewijzigd door arnoman op 27-06-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Ik lees hier dat veel mensen geen restoreCD hebben, ik heb zelf een WinXP Pro CD (meebesteld voor 5 euro), ipv die restoreCD. Ik heb de bestaande NTFS-partitie geformatteerd, de andere partitie laten staan (was geloof ik 24 MB, voor MediaDirect). Geen partitie gezien van een paar gig.
Overigens hoefde ik bij de install geen key in te voeren, alles werkt verder gewoon (windows update e.d.). Het is dus een "kale" WinXP Pro CD, geen verdere dellmeuk oid. Misschien valt er voor de mensen die geen CD hebben van Pro of MCE nog iets te bestellen bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:22:
[...]

Het idee van de reinstall was alle dell rotzooi uit de windows install te halen.

Met de ingebouwde restore zit alles er weer in incl tiscali en wanadoo internet rommel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
A_A_R schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:29:
Ik lees hier dat veel mensen geen restoreCD hebben, ik heb zelf een WinXP Pro CD (meebesteld voor 5 euro), ipv die restoreCD. Ik heb de bestaande NTFS-partitie geformatteerd, de andere partitie laten staan (was geloof ik 24 MB, voor MediaDirect). Geen partitie gezien van een paar gig.
Overigens hoefde ik bij de install geen key in te voeren, alles werkt verder gewoon (windows update e.d.). Het is dus een "kale" WinXP Pro CD, geen verdere dellmeuk oid. Misschien valt er voor de mensen die geen CD hebben van Pro of MCE nog iets te bestellen bij de helpdesk.
Hé hier heb ik wat aan!! _/-\o_
Wat is de naam van je persoonlijke account manager? Ik moet die cd's ook hebben! Ik heb nu een illegale versie van XP op m'n laptop staan, omdat ik de bijgevoegde serial niet werkend kreeg op mijn laptop |:( Zonde, help me out! Weet je zeker dat het 5€ was en er geen aanvullende troep op de cd stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

http://www.yorkspace.com/2006/04/38

dit helpt al een hoop :)

vandaag de T2600es ingebouwd, werkte zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
arnoman schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:31:
[...]

Hé hier heb ik wat aan!! _/-\o_
Wat is de naam van je persoonlijke account manager? Ik moet die cd's ook hebben! Ik heb nu een illegale versie van XP op m'n laptop staan, omdat ik de bijgevoegde serial niet werkend kreeg op mijn laptop |:( Zonde, help me out! Weet je zeker dat het 5€ was en er geen aanvullende troep op de cd stond?
Ik heb via i'net besteld, dus geen persoonlijke account manager (?). Tegenwoordig kun je bij besturingssystemen kiezen voor een OS met of zonder media, toen ik destijds bestelde kon je in een apart kader kiezen voor een Symantec restoreCD of een originele media. Ik heb toen het laatste gekozen, en één groene Dell-CD gekregen met Xp Pro erop B) Misschien kun je daar naar vragen als je belt? geen extra troep dus, en het kostte toen 5 euro nogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

Hier een tip voor mensen die de 9400 overwegen aan te schaffen voor grafische/ 3d werkzaamheden. kijk eens op de site bij de Dell m90. Deze laptop is gemaakt voor dat soort toepassingen en kent daarvoor betere specifikaties.(oa Nvidia Queadro FX kaart!!!, standaard 667Mhz geheugen, standaard 7200 rpm HD, standaard XP professional en standaar 3 jaar on site garantie) Na een telefonidsch onderhoud met Dell heb ik behoorlijk wat korting op die m90 weten te krijgen. Het was zelfs zo dat ik met vergelijkbare specifikaties bij de 9400 een stuk duurder uit was gekomen. Ik kan niet wachten tot mijn m90tje er is! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje, zit er aan te denken er ook een te kopen: Kiezen jullie voor 1 jaar collect en return of voor de duurdere garantie mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:18:
Dag mensen,

Hier een tip voor mensen die de 9400 overwegen aan te schaffen voor grafische/ 3d werkzaamheden. kijk eens op de site bij de Dell m90. Deze laptop is gemaakt voor dat soort toepassingen en kent daarvoor betere specifikaties.(oa Nvidia Queadro FX kaart!!!, standaard 667Mhz geheugen, standaard 7200 rpm HD, standaard XP professional en standaar 3 jaar on site garantie) Na een telefonidsch onderhoud met Dell heb ik behoorlijk wat korting op die m90 weten te krijgen. Het was zelfs zo dat ik met vergelijkbare specifikaties bij de 9400 een stuk duurder uit was gekomen. Ik kan niet wachten tot mijn m90tje er is! _/-\o_
De XPS m1710 is ook zeker een aanrader.. Geen quadro kaart, maar in principe is dat niet heel erg, aangezien een 7900GS zeker wel lekker meekomt in AutoCaD en 3D (zoals ik heb). AutoCaD maakt overigens niet eens uit, maar 3d werk is zeker wel goed te doen. Het voordeel is verder wel dat gamen op een XPS lekkerder gaat dan op eem quadro merk ik meestal (op mijn werk heb ik een quadro en af en toe quake op vrijdag middag blijft leuk).

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik zit met een vraag wat betreft het gewicht van de inspiron 9400.

Er staat op de pagina van Dell zelf dat het gewicht 3.59 KG is maar dat dat meer kan worden afhankelijk van de specificaties. Ik heb zelf geen idee welk componenten voor extra gewicht gaan zorgen. Weet iemand hoe dat zit?

Nu heb ik zelf een inspiron op het oog met de volgende specificaties, dell gooit er weer een gratis geheugen upgrade naar 2GB tegenaan tot 11 juli ofzo, vandaar:

T2400
17" WUXGA
80GB 7200 rpm
2GB geheugen
GF GO 7900 GS
6 cell batterij
1690 euro

Heeft iemand enig idee of dit voor heel veel extra gewicht gaat zorgen ? :) Ik ben op zoek naar een 17" maar het gewicht is toch wel belangrijk voor me. In verscheidene reviews online kom ik ook telkens hogere gewichten tegen tot 3.9 KG ofzo. Ook heb ik begrepen dat de accu die bij de inspiron 9400 zit (die ik toch veel zal moeten meenemen) ontzettend groot (en zwaar) is. Is dat zo? Andere laptop die ik op het oog heb is een Toshiba p100 die met 17" rond de 3.2 KG ligt en qua afmetingen ook erg klein is voor een 17".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 kilo vind ik nog een lage schatting. Mijn Dell i8600 is 3.2 kilo en voelt echt veel lichter aan dan de 9400. Ik schat die 9400 minstens 4.5 kilo, als 't niet meer is.
specs 9400:
Intel ® Core™ Duo Processor T2400
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
8X DVD+/-ReWriter
9 Cell 80 WHr batterij
Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module

specs 8600:
15"4 inch
Intel Pentium-M 1.7GHz (Dothan)
1GB ram (2x 512) (niet orig.)
MR9600 Pro turbo
72WHr accu (8 cells?)
Snap on cover
bluetooth
Compex 54G wifi mini pci (niet orig.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Tot mijn groot verdriet doet het LCD-scherm (1920x1200) het niet meer :'(

Ik start de laptop op, t/m het boot-logo van WinXP niets aan de hand, en daarna blijft het beeld zwart... Uitgezet dmv de aan-en-uitknop in te drukken, ik hoor keurig het "afsluitmelodietje" van XP. Zet hem weer aan, helemaal geen beeld meer! Verschillende dingen geprobeerd, uiteindelijk met een externe monitor de diagnostics kunnen draaien met als resultaat een 1000-0321 melding: Unable to detect LCD.
Aangezien het vrijdagavond was het hele weekend geen helpdesk kunnen bellen. Uit frustratie dan maar een mail gestuurd, welke dinsdag beantwoord werd. Of ik de bios kon resetten, en een kabeltje kon controleren (en eventueel eruit trekken en weer vastzetten). Dit gedaan, zonder resultaat.
Vandaag gebeld met deze uitkomst, en het LCDscherm wordt vervangen. Ik word vandaag of morgenochtend teruggebeld voor een afspraak. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allemaal , het is me toch gelukt om met de code die onderop de inspiron staat een standaard windows xp media center ( oem ) te instaleren zonder al die #$%%#$ die er normaal op staan , meeste drivers heb ik zo van de site af kunnen halen ( best knap voor een nooby ) .
Nu zit ik wel met een vraag mbt. het branden van dvd's , ik kan namelijk geen hogere snelheid selecteren dan 2,4X , terwijl de brander ( DW-Q58A ) volgens de specificaties moet hij kunnen schrijven op 8 speed , ik heb al een test gedaan met nero cd/dvd speed en met de test kan ik wel op 8 speed testen , ik gebruik de dvd's platinum ( ritek 03 ) , kan iemand mij mischien hier vertellen wat ik verkeerd doe , heb inmiddels ook al andere firmware UYS-3( oeps daar gaat de dell support/garantie ) erop geknald maar dat wil niet baten , ook andere brandprogramma's geven hetzelfde effect 2,4 speed ( en das best frusterend met een 8 speed brander ) , ik hoor het graag wat ik hieraan kan doen .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat ook eens gehad met mijn vorige laptop. Volgens de specificaties kon de brander schrijven op 8x op zowel DVD+R als DVD-R. In de praktijk bleek dat hij op sommige merken DVD's langzamer ging en ook -R of +R maakte soms nog verschil. Uiteindelijk gewoon maar bij 1 merk gehouden waarvan ik wist dat hij op volle snelheid kon :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok , maar volgens mij hebben hier meer mensen op deze topic een dw-q58a in hun Inspiron zitten , ik zou wel willen weten of deze mensen er ook last van hebben en met welke media ze branden .
ik hoorde vandaag wel dat ik waarschijnlijk gewoon roxio recordnow op de inspiron terug moet zetten , volgens de persoon die me dat vertelde zitten daar drivers( of in ieder geval data wat hem compatible zou moeten maken ) voor de dw-q58a bij ????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Zeg daar schiet me in eens wat te binnen, zit er eigenlijk wel een webcam en microfoon op deze laptop.

Wie kan dat even checken.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

napp schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:56:
Zeg daar schiet me in eens wat te binnen, zit er eigenlijk wel een webcam en microfoon op deze laptop.

Wie kan dat even checken.
Twee keer nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:18:
Dag mensen,

had misschien toch f beter terug kunnen kijken in dit topic........dan had je mijn drama kunnen lezen voor wat betreft die m90..............helaas maar het is echt een galbak.
superslechte laptop
slecht beeld
veel foutmeldingen
en niet snel
om mee te beginnen dan

ook ik had flink wat korting, ruim 1000 euro
maar ja slecht blijft slecht
heb hem dan ook terug gestuurd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 18:29 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.