nee, dat meen je niet. Mijn systeem staat atm in pre-productie, ik *had* verwacht hem vandaag nog wel aan te kunnen passen, vraag me af of dat morgen zoveel moeilijker zal worden. Enig idee wat je allemaal moest doen alvorens ze je toch die mogelijkheid gaven? (Heb zelf in mijn gesprek toch ook flink mijn best gedaan
)
Verwijderd
Blij dat het gelukt is om de 7900 toch te krijgen... Ben blij dat ze zich dan toch niet vergist hebben met die 119 euro. Ik wist niet dat je in amsterdam uitkwam als je dat nr belde. Ik dacht dat Dell België gewoon veel Hollanders aan de telefoon had gezet in Brussel.
Verwijderd
Bedoel je de 7900GS of GTX? Ik kreeg namelijk voor 100 euro bovenop de 7800GS de 7900GS.arene schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:50:
pfff, nou het is gelukt. Ik belde het belgische nummer (iik kwam gewoon in Amsterdam uit\ overigens) en heb daar het een en ander uitgelegd. En nu krijg ik hem voor dezelfde prijs als ostjen. He is een fout in hun systeem of zoiets.
Ik ga eens kijken of ik een domme verkoper aan de lijn krijg die 'm als meerprijs voor 100 euro doet, ipv 200 euro. (Dat is dus 100 euro bovenop de Intel onboard graphics)
@kippenijzer: je moet maar net de juiste persoon spreken blijkbaar.
@daniel. Ik bedoel de 7900GS.
Moest jij maar 100 euro bijbetalen t.o.v. de standaard kaart? Dus niet t.o.v. de 7800? Of begrijp ik het nu verkeerd?
@Ostjen: Heel bedankt voor de tip om belgie te bellen hoewel het meer toeval was.
Ik had gelluk iemand in A'dam te krijgen die de fout in de systemen herkende blijkbaar.
Moest jij maar 100 euro bijbetalen t.o.v. de standaard kaart? Dus niet t.o.v. de 7800? Of begrijp ik het nu verkeerd?
@Ostjen: Heel bedankt voor de tip om belgie te bellen hoewel het meer toeval was.
Ik had gelluk iemand in A'dam te krijgen die de fout in de systemen herkende blijkbaar.
[ Voor 122% gewijzigd door arene op 23-05-2006 22:18 ]
Verwijderd
Als het in preproductie staat kun je het gewoon laten annuleren.Kippenijzer schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:04:
nee, dat meen je niet. Mijn systeem staat atm in pre-productie, ik *had* verwacht hem vandaag nog wel aan te kunnen passen, vraag me af of dat morgen zoveel moeilijker zal worden. Enig idee wat je allemaal moest doen alvorens ze je toch die mogelijkheid gaven? (Heb zelf in mijn gesprek toch ook flink mijn best gedaan)
Of je kunt dreigen het te annuleren omdat anderen wel voor een beetje meerprijs de 7900GS krijgen.
Meestal zullen ze akkoord gaan. Zo heb ik een gratis tas bij gehad als ik mijn XPS niet zou annuleren
Zoniet zou ik, als ik jou was, in ieder geval annuleren. Als, ik zeg Als het klopt wat er in de forums wordt gezegd dan evenaart de 7900GS de 7800GTX in prestatie. Voor € 100 meer heb je dus nooit een GTX maar wel een kaartje dat hem evenaart, dat is zelf nog leuker voor die prijs.
En vergeet de waardebon niet toe te passen: NRF8MZ4?VK?LL8
Ostjen heeft een mooi systeem voor een leuk bedrag, heb nog geen concurrent gezien voor die prijs.
Ben toch echt heel benieuwd naar de benches van de GS.
Mijn 7900GS haalt 6600 3dmark05 punten (zie specs hieronder) de 7800GTX ongeveer 6800 punten, dus het scheelt niet veel inderdaad!
superB
Verwijderd
De vraag is echter of de 7900GS in de inspiron niet standaard onderclocked gaat zijn tov de 7900 in de XPS m1710.
Verwijderd
Er zijn in de States al mensen die de 7900 gebenchmarked hebben:
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=154077
Blijkbaar is er daar ook een discussie of de 7900 voor de inspiron met 2 heatpipes komt, zoals in de XPS, of slechts met 1. Dit zou de perfromance kunnen beinvloeden.
Blijkbaar is er daar ook een discussie of de 7900 voor de inspiron met 2 heatpipes komt, zoals in de XPS, of slechts met 1. Dit zou de perfromance kunnen beinvloeden.
Hmm, vervelend, ze zijn wat snel bij dell, sinds gisterenochtend stond mijn systeem op preproductie, inmiddels is hij verzonden, ach, ik overleef het vast voorlopig wel met de 7800GS hoop ik dan maar (vast sneller dan de 9800pro in mijn desktop ;P). En dan tzt als hij wel op de site staat als mogelijk deel voor een 9400 hem als spare los bestellen, en de 7800GS te koop aanbieden voor 1 der ongelukkigen met een X1400 (wie weet past hij "veilig" in een 6400, zeker dan dat er mensen intresse zouden hebben
).
[edit]Wat gebeurt er overigens als ik niet thuis ben als ze hem af komen leveren?
[edit]Wat gebeurt er overigens als ik niet thuis ben als ze hem af komen leveren?
[ Voor 9% gewijzigd door Kippenijzer op 24-05-2006 11:04 ]
Verwijderd
nog een korte vraag: hoe lang duurt het normaal alvorens je een mail krijgt met ordernr en klantennr? Op deze moment heb ik enkel een mail met de details over de inspiron die ik gekocht heb met ordernr, maar er staat nergens een klantennr in de mail, dus kan ik niet online checken hoe het met mijn order staat. De verkoper had gezegd dat ik die mail later ging krijgen maar wat is later? Nogal vervelend vind ik dat...
Dan leveren ze hem bij de buren af bijvoorbeeld. Er ligt iig een brief in de bus. Als de buren ook niet thuis zijn kan je naar Dell bellen voor een nieuwe bezorgafspraak.Kippenijzer schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:18:
Hmm, vervelend, ze zijn wat snel bij dell, sinds gisterenochtend stond mijn systeem op preproductie, inmiddels is hij verzonden, ach, ik overleef het vast voorlopig wel met de 7800GS hoop ik dan maar (vast sneller dan de 9800pro in mijn desktop ;P). En dan tzt als hij wel op de site staat als mogelijk deel voor een 9400 hem als spare los bestellen, en de 7800GS te koop aanbieden voor 1 der ongelukkigen met een X1400 (wie weet past hij "veilig" in een 6400, zeker dan dat er mensen intresse zouden hebben).
superB
Verwijderd
Dus toch rond de score van 6300-6500 3D05, Dit is bijna de score van de 7800GTX.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:56:
Er zijn in de States al mensen die de 7900 gebenchmarked hebben:
Mijn vorige 6800Ultra scoorde rond 5300 punten, en dat was een bloedje snelle kaart.
In mijn XPS M1710 zit de 7900GTX dat is nog weer sneller met zijn score van rond de 8500 3D05.
Op de beste instellingen in de huidige games kon de 6800U nog goed mee met de GTX.
Met de komt van de GS is dit verschil nog kleiner geworden, dus waarom nog zo'n enorm prijsverschil betalen, of het moet zijn om de buren de ogen mee uit te steken.
Eindelijk een betaalbaar alternatief.
We moeten ons natuurlijk niet blind staren op benches, in de praktijk kan dit best verschillen, het is slechts een indicatie, maar het geeft wel een lekker gevoel als je kaartje goed scoord.
Scores in 3D05 - 1024x768, standaard instellingen:
Nvidia 7800go rond: 3800
Nvidia 6800Ultra rond: 5300
Nvidia 7900GS rond: 6500
Nvidia 7800GTX rond: 6900
Nvidia 7900GTX rond: 8500
Ik mis de score van de X1400....
Verwijderd
is het scherm van 1440*900 nu eingenlijk verbeterd of nog altijd heel slecht en is heel slecht werkbaar of niet.
Verwijderd
Je begrijpt het goed, alleen dat wil ik proberen te behalen door een domme telefonistarene schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:12:
Zou je je notebook kunnen benchmarken (3dMark05), en eventueel kunnen kijken of het echt een -GS versie is? (Met Aida32 bijv)Kippenijzer schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:18:
Hmm, vervelend, ze zijn wat snel bij dell, sinds gisterenochtend stond mijn systeem op preproductie, inmiddels is hij verzonden, ach, ik overleef het vast voorlopig wel met de 7800GS hoop ik dan maar (vast sneller dan de 9800pro in mijn desktop ;P). En dan tzt als hij wel op de site staat als mogelijk deel voor een 9400 hem als spare los bestellen, en de 7800GS te koop aanbieden voor 1 der ongelukkigen met een X1400 (wie weet past hij "veilig" in een 6400, zeker dan dat er mensen intresse zouden hebben).
Alvast Bedankt!
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 18:28 ]
Verwijderd
Kan er nu iemand mij zeggen of het scherm 1440*900 echt slecht is of gewoon niet schitterend(want ik hoor geen klachten meer)?
nyboy123
nyboy123
Verwijderd
Ik heb geen idee of dit is opgelost, maar wat ik wel weet is dat de 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™ zeer zeker de moeite waard is.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:51:
Kan er nu iemand mij zeggen of het scherm 1440*900 echt slecht is of gewoon niet schitterend(want ik hoor geen klachten meer)?
nyboy123
Volgens mij zijn dit dezelfde schermen als in de XPS serie, en daar ben ik zeer tevreden over.
ik heb de 7900 GS uiteindelijk voor 103 euro gekregen. Ze deelde de amerikaanse prijs door de koers en voila 103 euro. Ik ben blij en hij staat nu in preproductie. Als ik hem heb benchmark ik hem ook wel. gepland staat nu 6 juni.
Verwijderd
Bovenop de Intel, of bovenop de X1400?arene schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:02:
ik heb de 7900 GS uiteindelijk voor 103 euro gekregen. Ze deelde de amerikaanse prijs door de koers en voila 103 euro. Ik ben blij en hij staat nu in preproductie. Als ik hem heb benchmark ik hem ook wel. gepland staat nu 6 juni.
Verwijderd
Wohooo, had ik dus niet goed begrepen... ik neem alles terug over dat "betaalbaar alternatief".arene schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:29:
bovenop de 7800GS
ze vragen gewoon:
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS [meerprijs € 654,50 of € 24/maand1]
€ 654,50... en dan nog wel 256mb. Das gewoon de volle mep als voor een GTX versie, volgens mij heb je voor die meerprijs een losse 7900GTX 512MB, hoezo goedkoop....
Nu snap ik waarom arene moeite had met zen bestelling.
Verwijderd
de 7900 GS staat nu dus ook op de belgische dell site en idd voor een meerprijs van 556 euro tov de X1400. Prijzig kaartje dan toch of is het een vergissing van hen? Ik kreeg hem nl voor 119 euro meer tov van de 7800GS maar die stond gelijk geprijsd aan de x1400 2 dagen geleden... dus ik snap hun beleid weeral niet meer. Indien ik nu een systeem configureer cfr het mijne betaal ik nu op de site 2327 euro (met de 190 korting die er nu is afgerekend)!! Een verschil van bijna 700 euro op 2 dagen... absurd. Eigenaardig is weer wel dat wanneer ik vertrek van de duurste basisprijs iik voor hetzelfde systeem 2046 euro uitkom. (http://configure2.euro.de...s&sbc=bedhsrsinspn_9400_1). Bij de duurste optie zit de 7900 er al basis op nu. Rare jongens die Dell mensen.

Kan aan mij liggen, maar ik meende dat de 7800GS die ~3500 punten in 3dmark 06, en niet 05 deed. Dat zou voorgaand vergelijkingje nogal veranderen, is het niet?
Dankzij dit topic toch maar uit mijn hoofd gezet om deze schootbovenkant te bestellen.
Bij de nieuwe Asus A6J laptop van m'n ouders viel me al op dat het op zich best mooie glanzende scherm wel een erg beperkte verticale kijkhoek heeft. Als je het scherm zo kantelt dat de onderste helft de juiste helderheid heeft, is de bovenste helft gewoon duidelijk donkerder, of andersom. Nu is dit voor mijn ouders geen punt (het valt ze niet op) omdat ze bijna alleen e-mail, Word en Excel gebruiken en internetten, maar ik ben natuurlijk veeleisender.
Mijn broer werkt ook op deze laptop dus krijg ik iig nog de kans om ernaar te kijken, maar in de Mediamarkt vond ik dat de Fujitsu-Siemens laptops duidelijk de beste schermen hadden. Ik ga er iig nog eens goed naar kijken...
Edit: lol, na wat research blijkt dat er met Fujitsu-Siemens minstens zulke erge drama's zijn als met Dell. Was te verwachten...
Mijn broer werkt ook op deze laptop dus krijg ik iig nog de kans om ernaar te kijken, maar in de Mediamarkt vond ik dat de Fujitsu-Siemens laptops duidelijk de beste schermen hadden. Ik ga er iig nog eens goed naar kijken...
Edit: lol, na wat research blijkt dat er met Fujitsu-Siemens minstens zulke erge drama's zijn als met Dell. Was te verwachten...
[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-05-2006 14:56 ]
Verwijderd
Waar heb je deze score vandaan? Ik kan de Go versie van de GS nergens vinden, of bedoel je de non-Go?Kippenijzer schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 03:16:
Kan aan mij liggen, maar ik meende dat de 7800GS die ~3500 punten in 3dmark 06, en niet 05 deed. Dat zou voorgaand vergelijkingje nogal veranderen, is het niet?
Ik begrijp er niets van met die videokaart. Vorige week waren de 7800 GS en de x1400 even duur.
Toen ik belde voor de 7900GS vertelden ze me dat de meerprijs 500 was.
Echter Ostje en ook op de amerikaanse site was de meerprijs t.o.v. de 7800GS ongeveer 120 euro resp dollar.
Na lang doorvragen en het per ongeluk aan de lijn krijgen van de juiste persoon(ik had al een offerte voor de 7800GS) heb ik uiteindelijk een meerprijs betaald voor de 7900GS van 103 euro (120 dollar/1,19).
En nu zie ik op de site dat de 7800GS niet meer te verkrijgen is maar dat de 7900GS t.o.v. de x1400 een meerprijs heeft van 547 euro. Kijk bij het middelste model.
1 tip: als je zo'n kaart wil, ga bellen en vraag hoe dit allemaal kan. Volgens mij zit er iets niet goed in hun systeem, dat kan bijna niet anders.
Toen ik belde voor de 7900GS vertelden ze me dat de meerprijs 500 was.
Echter Ostje en ook op de amerikaanse site was de meerprijs t.o.v. de 7800GS ongeveer 120 euro resp dollar.
Na lang doorvragen en het per ongeluk aan de lijn krijgen van de juiste persoon(ik had al een offerte voor de 7800GS) heb ik uiteindelijk een meerprijs betaald voor de 7900GS van 103 euro (120 dollar/1,19).
En nu zie ik op de site dat de 7800GS niet meer te verkrijgen is maar dat de 7900GS t.o.v. de x1400 een meerprijs heeft van 547 euro. Kijk bij het middelste model.
1 tip: als je zo'n kaart wil, ga bellen en vraag hoe dit allemaal kan. Volgens mij zit er iets niet goed in hun systeem, dat kan bijna niet anders.
Nee lijkt me nietKippenijzer schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 03:16:
volgens mij heeft de 7800GS gewoon 3500 3dmark05 punten. Lijkt me een logische score.. De 7800 GTX heeft er namelijk 6800... Als de 7800GS 3500 3dmark06 punten heeft, dan zou ie veel meer dan 6500 3dmark05 punten hebben lijkt me en dat lijkt me erg sterk.
superB
Verwijderd
Arene > De 7900 GS zou dus nooit een meerprijs van 120 euro kunnen hebben. Als ze dat doen, dan zijn ze niet goed bij hun hoofd. Die kaart is gewoon vreselijk duur. De x1400 = 120 en de 7900 GS = 549. Dit zijn tevens juiste prijzen!
maar op de amerikaanse site is de meerprijs van de 7900 t.o.v.de 7800 117 dollar. Vorige week was in nederland de prijs van een x1400 en de 7800 GS gelijk. Dan zou dat dus fout zijn geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door arene op 25-05-2006 10:58 ]
Verwijderd
Volgens screenshots op guru3d doet de:Kippenijzer schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 03:16:
7800GS +/- 9200 3D03 punten
7800GS +/- 6700 3D05
7800GS +/- 4000 3D06
Ik denk dat je gelijk hebt, het was ook te mooi om waar te zijn, €549....Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:20:
Arene > De 7900 GS zou dus nooit een meerprijs van 120 euro kunnen hebben. Als ze dat doen, dan zijn ze niet goed bij hun hoofd. Die kaart is gewoon vreselijk duur. De x1400 = 120 en de 7900 GS = 549. Dit zijn tevens juiste prijzen!
Verwijderd
lekker dan, had ik nou maar vorige week besteld....
overigens dell klokte zijn 7800 gs terug naar core 250 mhz en het geheugen weet ik me ff niet meer te herrineren. Bij futuremark kan je een mooi overzicht van de scores van de go 7800gs zien, die haalde in 3dmark06 iets van 2000 geloof ik. De teruggeclockte versie weliswaar
overigens dell klokte zijn 7800 gs terug naar core 250 mhz en het geheugen weet ik me ff niet meer te herrineren. Bij futuremark kan je een mooi overzicht van de scores van de go 7800gs zien, die haalde in 3dmark06 iets van 2000 geloof ik. De teruggeclockte versie weliswaar
Woensdag besteld. Vandaag al verstuurd. Dat gaat lekker snel.
Maar nu zie ik tot mijn schrik dat er geen bluetooth bij zit. eigen stomme schuld, had ik de order maar beter moeten lezen, maar ik was helemaal gefocussed op die videokaart (zie eerdere berichten in dit forum).
Mijbn vraag is nu, kun je dat los bijbestellen? Kun je dat zelf inbouwen? Heb je dan speciale Dell-spullen nodig of zijn er ook alternatieven.
Ik wil dus niet zo'n externe usb-stick.
Maar nu zie ik tot mijn schrik dat er geen bluetooth bij zit. eigen stomme schuld, had ik de order maar beter moeten lezen, maar ik was helemaal gefocussed op die videokaart (zie eerdere berichten in dit forum).
Mijbn vraag is nu, kun je dat los bijbestellen? Kun je dat zelf inbouwen? Heb je dan speciale Dell-spullen nodig of zijn er ook alternatieven.
Ik wil dus niet zo'n externe usb-stick.
Ja maar dit zijn sowieso desktop kaarten.. Toch rare scores aangezien de 7800GTX sneller is dan de GS? Maar die haalt standaard 6800ptn in 3D2005. Ik haal met mijn 7900GS 6500ptn..Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:45:
[...]
Volgens screenshots op guru3d doet de:
7800GS +/- 9200 3D03 punten
7800GS +/- 6700 3D05
7800GS +/- 4000 3D06
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt, het was ook te mooi om waar te zijn, €549....
superB
Verwijderd
@arene
Ik heb de mijne maandag besteld, maar heb nog steeds geen bevestigingsmail gekregen met mijn klantennr enzo, dus kan ik de status niet online volgen. Enkel nog maar een orderbevestiging met ordernr en details over wat ik besteld heb. Hoe snel kreeg jij je klantennr enzo?
Ik heb de mijne maandag besteld, maar heb nog steeds geen bevestigingsmail gekregen met mijn klantennr enzo, dus kan ik de status niet online volgen. Enkel nog maar een orderbevestiging met ordernr en details over wat ik besteld heb. Hoe snel kreeg jij je klantennr enzo?
Maandag bestelling geplaatst. Dinsdag de ophef over de videokaart. Woensdagochtend de aangepaste offerte gekregen. Woensdagmiddag heb ik via ideal betaald. en de offerte ook formeel geaccepteerd. Donderdag (!) kreeg ik via mail mijn klantnummer e.d. En vandaag zie ik in mijn statuspagina dat hij op verzonden staat.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:19:
@arene
Dus ja, echt supersnel. Ben benieuwd wanneer hij bezorgd wordt. Ik laat het je weten.
Anders moet je even bellen. Misschien zitten ze ergens op te wachten.
Verwijderd
Ben ook van plan deze laptop te bestellen:
voor € 1.530,33 (als die kortingscode "NRF8MZ4?VK?LL8" echt werkt).
Wat is dat gedoe nou met die videokaart? 't was een 7800 en nu een 7900, maar zijn de prestaties ook min of meer gelijk? ik volg 't niet meer met al die typenummers...
2 jaar geleden was 't een stuk simpeler met de laptop videokaarten
Handig trouwens, als je een andere basisversie (de middelste) pakt is ie 200 euro duurder ofzo...
Ik had liever een 15" met stevige videokaart, maar blijkbaar bestaan die niet meer
En ze hebben allemaal zo'n spiegelscherm
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 1 Jaar Collect & Return service 100 Euro off inc vat 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) 80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive 17" Wide Screen WXGA+(1440x900) 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software 9 Cell 80 WHr batterij Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module Nylon Zwart/Grijs Draagtas X-Large |
Wat is dat gedoe nou met die videokaart? 't was een 7800 en nu een 7900, maar zijn de prestaties ook min of meer gelijk? ik volg 't niet meer met al die typenummers...
Handig trouwens, als je een andere basisversie (de middelste) pakt is ie 200 euro duurder ofzo...
Ik had liever een 15" met stevige videokaart, maar blijkbaar bestaan die niet meer

7900GS is vergelijkbaar met de 7800GTX (de 7800 is ietsje sneller, maar niet heel veel), verder is dit een XPS? Ik had gratis dubbel geheugen, misschien kan je dat nog regelen? Zie mijn sig hieronder voor mijn specs.. Dat 17" scherm is echt heerlijk, heb de desktop op 1900x1200 en vind dat echt super werken. Dus is die resolutie fantastisch, mijn vriendin heeft een dof tft scherm en als je die naast elkaar zet dan is mijn beeld echt een verheerlijking.Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 01:18:
Ben ook van plan deze laptop te bestellen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 1 Jaar Collect & Return service 100 Euro off inc vat 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) 80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive 17" Wide Screen WXGA+(1440x900) 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software 9 Cell 80 WHr batterij Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module Nylon Zwart/Grijs Draagtas X-Large
Ik had liever een 15" met stevige videokaart, maar blijkbaar bestaan die niet meerEn ze hebben allemaal zo'n spiegelscherm
superB
Verwijderd
Dit is een 9400
De meest linkse pakken en dan bovenstaande configuratie kiezen met die kortingscode.
Qua resolutie had ik ook liever het 1920x1200 scherm, maar na wat ervaringen met andere laptops met zo'n spiegelding vind ik het alleen maar irritant dat je zo'n beetje alles erin ziet.
Ik heb al een Dell I8600 met 1920x1200 15,4" scherm (zonder spiegel), dat werkt echt perfect.
Qua resolutie had ik ook liever het 1920x1200 scherm, maar na wat ervaringen met andere laptops met zo'n spiegelding vind ik het alleen maar irritant dat je zo'n beetje alles erin ziet.
Ik heb al een Dell I8600 met 1920x1200 15,4" scherm (zonder spiegel), dat werkt echt perfect.
Verwijderd
Ik ben al een tijdje geinteresseerd in de inspiro 9400. Voraal de nvidia geforce go 7900 GS zorg er voor dat ik nogal aan het watertanden ben geslagen. Nu lees ik in verschillende bronnen dat Dell de vidiokaarten terugklokt naar 250 Mhz. Is er iemand met ervaring met het overklokken van de 7900 GS. Zijn er uberhaupt drivers die dit mogelijk maken?
Jasper
Jasper
Bah.
Ik baal ervan dat ik de Inspiron 9400 niet heb besteld vorige week. Want dankzij het rechtzetten van dat "foutje" met de videokaart, is dezelfde laptop (die ik geconfigureerd had) ipv 1150 nu 1700 euro
Het ironische is dat ik toen besloten heb 'm NIET te bestellen omdat ik had gehoopt dat ie in een maandje tijd misschien nog 100 euro zou dalen in prijs. Tja, je moet wat zuiniger aan doen als je een huis hebt gekocht he
Het tegenovergestelde is nu dus gebeurd...
Nou ja... dan nog maar een maandje wachten, wie weet is er dan weer het een en ander gedaald in prijs
Ik baal ervan dat ik de Inspiron 9400 niet heb besteld vorige week. Want dankzij het rechtzetten van dat "foutje" met de videokaart, is dezelfde laptop (die ik geconfigureerd had) ipv 1150 nu 1700 euro
Het ironische is dat ik toen besloten heb 'm NIET te bestellen omdat ik had gehoopt dat ie in een maandje tijd misschien nog 100 euro zou dalen in prijs. Tja, je moet wat zuiniger aan doen als je een huis hebt gekocht he
Nou ja... dan nog maar een maandje wachten, wie weet is er dan weer het een en ander gedaald in prijs
ja, dat klopt inderdaad.
Vorige week koste mijn laptop 1544 nu maar liefst 2100 euro. Echt belachelijke verschillen eigenlijk. Gelukkig voor mij heb ik hem wel gekocht.
Vorige week koste mijn laptop 1544 nu maar liefst 2100 euro. Echt belachelijke verschillen eigenlijk. Gelukkig voor mij heb ik hem wel gekocht.
Verwijderd
Ik ben blijkbaar een van de gelukkigen die heeft kunnen profiteren van het foutje van Dell, voor 1071 euro heb ik deze inspiron 9400 kunnnen bestellen:
Intel duo core 1,66 ghz
1024 mb 667 mhz geheugen
17 inch scherm (1440 x 900)
80 gb harde schijf
Geforce go 7800gs (256 mb)
Voor de rest de gebruikelijke rotzooi
Intel duo core 1,66 ghz
1024 mb 667 mhz geheugen
17 inch scherm (1440 x 900)
80 gb harde schijf
Geforce go 7800gs (256 mb)
Voor de rest de gebruikelijke rotzooi
Verwijderd
@ all
Ik heb hem vandaag gekregen
, mijn inspironnetje!!! Dit is dus mijn eerste post ermee! Vorige week maandag besteld en nu is hij er al, perfect. De 7900 zit er inderdaad op.
Ga morgen proberen de scores te posten.
@ Arene
I've beaten you to it, dus waarschijnlijk heb jij de jouwe ook nog deze week!!
Ik heb hem vandaag gekregen
Ga morgen proberen de scores te posten.
@ Arene
I've beaten you to it, dus waarschijnlijk heb jij de jouwe ook nog deze week!!
Verwijderd
Heb net even 3DMark05 laten lopen zonder dat ik iets aan de instellingen van Dell heb verandert, dus gewoon 3dMark erop en.... 6284 als score. Niet slecht denk ik!!
Mijn eerste indrukken:
Waw dat ding is groot, weegt redelijk veel. Witte boord rond de buitenzijde, voor de rest is hij zilverkleurig. Onderaan de letters Inspiron in zilver: mooi, mooi.
Hij is snel in de dingen die ik erop zet, start snel op.
Films zijn heel scherp te bekijken, weinig last van spiegelscherm, hoewel nog niet echt in het volle daglicht bezig gezien.
Morgen games testen en dan gaan we weten of we echt content zijn....
Mijn eerste indrukken:
Waw dat ding is groot, weegt redelijk veel. Witte boord rond de buitenzijde, voor de rest is hij zilverkleurig. Onderaan de letters Inspiron in zilver: mooi, mooi.
Hij is snel in de dingen die ik erop zet, start snel op.
Films zijn heel scherp te bekijken, weinig last van spiegelscherm, hoewel nog niet echt in het volle daglicht bezig gezien.
Morgen games testen en dan gaan we weten of we echt content zijn....
Mijn 9400 is sinds vanochtend binnen. Ik ben een van de "ongelukkigen" die niet de 7900 te pakken gekregen heeft. De 7800 bevalt me echter wel prima. 3D-Mark05 deed zojuist 3812 punten, dus het contrast met de 7900 is significant, maar toch bevalt hij me prima, sowiezo, zo'n 1400 punten meer dan mijn desktop (X2-3800 met 9800Pro). Ben tot op heden dus wel prima tevreden
Verwijderd
Zou iemand mss eens wat desktoppics willen plaatsen?
Ik ben geinteresseerd in deze laptop, maar heb geen idee of er nog een beetje te werken valt op een 17" scherm op 1920x1200 met standaard fontinstellingen. Lijkt me erg klein, maar ik ben zelf wel fan van hoge resoluties
Ik ben geinteresseerd in deze laptop, maar heb geen idee of er nog een beetje te werken valt op een 17" scherm op 1920x1200 met standaard fontinstellingen. Lijkt me erg klein, maar ik ben zelf wel fan van hoge resoluties
Bij mij werkt het heerlijk om eerlijk te zijn, verder kan je uiteraard de fonts nog vergroten ipv de resolutie.
superB
Verwijderd
Ik heb volgende geconfigureerd.
Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) edit
80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive edit
LCD Scherm 17" Wide Screen WXGA+(1440x900) edit
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS edit
Kosten zijn 1523 euro.
Nu is mijn vraag of het verstandig is om met de huidige kortingen die alleen vandaag nog gelden (online 100 korting en gratis bezorging) nu te gaan bestellen, of mischien nog effe wachten op betere kortingen. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Hoe zit het trouwens met die kortings code waar ik soms over lees. Heb geen idee wat dat is en hoe ik er aan kom.
Alvast bedankt.
Kosten zijn 1523 euro.
Nu is mijn vraag of het verstandig is om met de huidige kortingen die alleen vandaag nog gelden (online 100 korting en gratis bezorging) nu te gaan bestellen, of mischien nog effe wachten op betere kortingen. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Hoe zit het trouwens met die kortings code waar ik soms over lees. Heb geen idee wat dat is en hoe ik er aan kom.
Alvast bedankt.
Kortingscode staat wel in de openingspost van het Dell 6400 topic, verder even bellen om te bestellen, dan kun je waarschijnlijk iig je ram gratis naar 667MHz geupgrade krijgen. Betere kortingen? Het "foutje" van de VGA is inmiddels geweest, maar denk dat met een maand de 7900GS wel redelijk in prijs gezakt kan zijn. Gratis dubbel ram is net geweest, dus zal wel weer even duren. Gratis bezorging komt regelmatig terug.
[edit]
Weet iemand trouwens of er ook programma's zijn waarmee je zelf de cpu-snelheid en vooral ook vga-snelheid (liefst inclusief de fans
) kunt instellen/aanpassen? Rivatuner liet me vrolijk de 7800GS tot 24/8 unlocken, waarna de kaart in 20 seconden 15 graden warmer werd, snel teruggezet dus, maar met volle fanspeed zou ik het aandurven even een test te gaan draaien ermee
[edit]
Weet iemand trouwens of er ook programma's zijn waarmee je zelf de cpu-snelheid en vooral ook vga-snelheid (liefst inclusief de fans
[ Voor 33% gewijzigd door Kippenijzer op 30-05-2006 11:45 ]
Het is idd wel erg klein maar je zit er natuurlijk dichter op dan bij een desktopscherm. Ik vind dat er wel nogal wat lichtafval is in de hoeken (zijn donkerder) en het beeld blijft een beetje korrelig (ziet er niet 'glad' uit). Ik ben niet zo enthousiast over het scherm eigenlijk (mijn broer heeft deze laptop). 1920x1200 geeft je wel enorm veel ruimte maar de beeldkwaliteit vind ik niet meer dan redelijk. Ik ben wel erg kritisch, want het irriteert me gewoon te erg dat je als je een paar centimeter op je stoel verschuift het beeld geliger of blauwiger wordt en het contrast verandert. Daarom werk ik nog steeds lekker op een goeie CRT monitor. Ik ga vanmiddag toch nog maar eens in de Mediamarkt naar de laptops kijken om de schermen te beoordelen...Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 06:28:
Zou iemand mss eens wat desktoppics willen plaatsen?
offtopic:
Ik vind de de LCD-techniek toch eigenlijk maar een domme keuze voor beeldweergave omdat die kristallen onder elke hoek een andere hoeveelheid licht doorlaten en het beeld er dus slechts vanuit een positie gezien er zoals bedoeld uit ziet...
Ik vind de de LCD-techniek toch eigenlijk maar een domme keuze voor beeldweergave omdat die kristallen onder elke hoek een andere hoeveelheid licht doorlaten en het beeld er dus slechts vanuit een positie gezien er zoals bedoeld uit ziet...
Verwijderd
Jammer, die kortings code werkt niet meer. Zit nog wel aan te denken om te bellen om gratis snellere harde schijf te vragen. Maar vraag mij dan af of tegelijk 100 euro korting van online bestellen vervalt.
Gewoon bellen, de 5% kortingscode krijg je sowiezo vandaag via de telefoon nog, en volgens mij stond er destijd bij dat hij tot 30 juni, of zlefs juli zou gelden. [edit] En alles wat je online aan kortingen krijgt krijg je telefonisch ook zonder problemen.
[ Voor 23% gewijzigd door Kippenijzer op 30-05-2006 13:22 ]
Verwijderd
Heb net gebeld, kreeg inderdaad dezelfde prijs als via de website, maar de verkoper kon mij geen 5% korting geven. Heb het uiteindelijk toch nog niet gedaan.
Verwijderd
Ik lees in de XPS topic dat er vanaf 1 juni een actie is op de Dell XPS M1710 voor 1799 euro incl. btw.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:41:
Ik heb volgende geconfigureerd.
Kosten zijn 1523 euro.
Alvast bedankt.
Ik denk dat je beter nog even kunt wachten met je aankoop, gezien het prijsverschil met wat je nu hebt geconfigureerd krijg met de Dell XPS M1710 meer waar voor ietsjes meer. Bovendien heb je kans dat ook de inspiron 9400 met de actie mee gaat en goedkoper word. Momenteel vind ik de prijs van een beetje aangekleed 9400 sowieso al erg veel.
Voordeel van de 9400 serie tov XPS, is de gunstige begin prijs. Als je met een krap budget zit kun je (met wat hulp van acties) toch nog (meestal) een leuk 9400 systeem samenstellen..
Verwijderd
Is toch nog 300 euro duurder. Hoef ook geen truelife bv.
Verkoper zei dat 9400 echt niet goedkoper wordt binnenkort. Weet natuurlijk niet of dat helemaal waar is, maar neem aan dat als hij wist dat het snel goedkoper zou zijn dat daar niet over wordt gelogen.
Verkoper zei dat 9400 echt niet goedkoper wordt binnenkort. Weet natuurlijk niet of dat helemaal waar is, maar neem aan dat als hij wist dat het snel goedkoper zou zijn dat daar niet over wordt gelogen.
Verwijderd
Je vergeet dat je een kortings code hebt, scheelt weer 90 euro.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:14:
Is toch nog 300 euro duurder. Hoef ook geen truelife bv.
De T2500 (dcore 2GHz) + de WUXGA zou voor mij die 200 extra wel waard zijn.
Verwijderd
Ja mensen,
Ik weet dat ik nu een zeer irritant vraagje stel. maar toch... Ik lees kortinscodes hier, kortingscodes daar. Kan iemand mij vertellen hoe het precies werkt met al die kortingscodes bij Dell en waar deze codes zoal te vinden zijn?
Bedankt!
Ik weet dat ik nu een zeer irritant vraagje stel. maar toch... Ik lees kortinscodes hier, kortingscodes daar. Kan iemand mij vertellen hoe het precies werkt met al die kortingscodes bij Dell en waar deze codes zoal te vinden zijn?
Bedankt!
Ik heb hem vanmiddag bezorgd gekregen. Hij ziet er erg mooi uit, wel veel groter dan ik gewend was maar dat wist ik vantevoren natuurlijk. Het scherm vind ik erg mooi en scherp al heb ik de resolutie iets aangepast. De letters werden wel erg klein en ik moest wel heel veel afstand afleggen met de muis.
Maar goed, ik was vergeten bluetooth mee te bestellen dus heb ik dat via ebay gekocht. Maar ik kan niet vinden hoe en waar ik de hardware moet installeren. Ik meen ergens gelezen te hebben onder de batterij maar daar zie ik geen aansluiting.
Weet iemand waar die bluetoothmodule moet worden geplaatst?
En als je nog iets wil weten over de 9400; vraag maar raak. Het toetsenbord vind ik ook erg fijn typen overigens.
Maar goed, ik was vergeten bluetooth mee te bestellen dus heb ik dat via ebay gekocht. Maar ik kan niet vinden hoe en waar ik de hardware moet installeren. Ik meen ergens gelezen te hebben onder de batterij maar daar zie ik geen aansluiting.
Weet iemand waar die bluetoothmodule moet worden geplaatst?
En als je nog iets wil weten over de 9400; vraag maar raak. Het toetsenbord vind ik ook erg fijn typen overigens.
Verwijderd
die kortings code die eerder gepost staat bij dell 6400, werkt in iedergeval niet bij 9400.
Ik vraag mij daarom ook af welke kortings code dan wel werkt, als je die niet via de officiele weg krijgt.
Ik vraag mij daarom ook af welke kortings code dan wel werkt, als je die niet via de officiele weg krijgt.
De algemene 5% kortingscode, als hij nog werkt, werkt enkel bij consumenten, niet bij mkb enzo, dan bel je, en geef je dat aan "maar hij werkte bij consumenten wel *snif*", en dan krijg je gewoon je 5% korting.
er was maar 1 kortingscode gekend hier op het forum, maar die blijkt sinds een dag of 2 niet meer te werken jammer genoeg, daarmee kreeg je op gelijk welke bestelling in de consumentenafdeling 5% korting.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:07:
Ja mensen,
Bedankt!
Verwijderd
Goeden savonds,
Ik ben eens aan de gang geweest met het configureren van 2 laptops; te weten de XPS M1710 en de inspiron 9400. Als ik dan uitgeconfigureerd ben krijg ik de volgende specifikaties te zien bij de videokaarten:
XPS M1710: XPS 256MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900
Inspiron 9400: 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Gaat het hier om een verschil in videokaarten? Of zijn deze kaarten gewoon identiek? Op de site van nvidia wordt alleen maar gesproken over de 7900 GS en de 7900 GTX.
Ik ben eens aan de gang geweest met het configureren van 2 laptops; te weten de XPS M1710 en de inspiron 9400. Als ik dan uitgeconfigureerd ben krijg ik de volgende specifikaties te zien bij de videokaarten:
XPS M1710: XPS 256MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900
Inspiron 9400: 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Gaat het hier om een verschil in videokaarten? Of zijn deze kaarten gewoon identiek? Op de site van nvidia wordt alleen maar gesproken over de 7900 GS en de 7900 GTX.
Verwijderd
Op de site van dell is de 9400 nu te vinden met gratis dubbel geheugen, t/m 6-6-06 (alweer!), en ook is de harde schijf ge-upgade naar 100 GB! Beter komen ze deze week met nog een aanvullende actie!
Als ik mij niet vergis kreeg ik gister toen ik op de dell website een 9400 configureerde een 7900GS voor een meer prijs van rond de 500 euro , als ik hem nu samenstel is de meerprijs voor die kaart ''slechts'' 297 euro. Foutje en snel bestellen of vergis ik me nu gewoon?
Zou wel eens gewoon een goede aanbieding kunnen zijn. De XPS is er nu ook al vanaf E 1799,-
Zie ook 't XPS M1710 topic!
Is de behuizing van de 9400 dezelfde als die van de M1710, maar dan zonder de verlichting? iig hetzelfde materiaal en ontwerp bedoel ik dan
Zie ook 't XPS M1710 topic!
Is de behuizing van de 9400 dezelfde als die van de M1710, maar dan zonder de verlichting? iig hetzelfde materiaal en ontwerp bedoel ik dan
[ Voor 40% gewijzigd door Thedr op 31-05-2006 11:57 ]
als hij deze week volgens jou erg goedkoop staan doe je er zeker best aan van te bestellen, dell prijzen schommelen erg van week tot week dus goed mogelijk dat ie volgende week weer heel wat duurder is.Rushwood schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:49:
Als ik mij niet vergis kreeg ik gister toen ik op de dell website een 9400 configureerde een 7900GS voor een meer prijs van rond de 500 euro , als ik hem nu samenstel is de meerprijs voor die kaart ''slechts'' 297 euro. Foutje en snel bestellen of vergis ik me nu gewoon?
Een foutje is het niet volgens mij, tis niet dat de laptop in zijn geheel plots honderden euros goedkoper is.
Maar staar je niet blind op de 'meerprijs' van apparte onderdelen, bij de 6400 is de upgrade van een x1300 naar een x1400 zogezegd meer dan de helft goedkoper geworden (eerst supplement van zo'n 70€ en nu slechts 30€ dacht ik), maar de totaalprijs van de laptop is wel meer dan 100€ duurder tov de prijzen die tot gisteren nog geldig waren

Verwijderd
mijn config van vorige week was 1655 euro als ik nu hetzelfde doe bekom ik 1850 euro maar je heb wel 100GB HD ipv mijn 60.
dus idd wel prijsdaling, maar nog steeds meer dan de mijne.
Verwijderd
Klopt helemaal, je moet kijken naar wat je als geheel wil aanschaffen. Soms lijkt de basisprijs heel leuk, maar het totaal kan duurder uitvallen. Configureer ook de ander basis prijzen, kan je soms gek genoeg aardig wat geld schelen..Memphis. schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:08:
[...]
Maar staar je niet blind op de 'meerprijs' van apparte onderdelen, bij de 6400 is de upgrade van een x1300 naar een x1400 zogezegd meer dan de helft goedkoper geworden (eerst supplement van zo'n 70€ en nu slechts 30€ dacht ik), maar de totaalprijs van de laptop is wel meer dan 100€ duurder tov de prijzen die tot gisteren nog geldig waren
Dit zou betekenen dat je dus een meerprijs van 195 euro voor 40Gb meer betaald.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:13:
mijn config van vorige week was 1655 euro als ik nu hetzelfde doe bekom ik 1850 euro maar je heb wel 100GB HD ipv mijn 60.

Prijsdaling.... hah, die grapjassen bij Dell ook.
Ik heb zojuist een Inspiron 9400 besteld met de volgende configuratie:
Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
60GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
9 Cell 80 WHr batterij
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Subtotaal € 1.144,50 19,00 % btw. € 1.361,96
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % btw. € 89,25
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaalprijs € 1.219,50 19,00 %btw. € 1.451,21
Dat vind ik een heel mooi bedrag voor deze Laptop.
Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
60GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
9 Cell 80 WHr batterij
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Subtotaal € 1.144,50 19,00 % btw. € 1.361,96
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % btw. € 89,25
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaalprijs € 1.219,50 19,00 %btw. € 1.451,21
Dat vind ik een heel mooi bedrag voor deze Laptop.
het is idd helemaal geen slechte prijs, echter toch pijnlijk tov 1,5 week geleden ->
T2400 ipv T2300
2GB 667 ipv 1GB
60GB 5400 ipv 7200 (<- minder dus)
7800GS ipv 7900Gs (<- ook minder)
2x 9cell batterij
bluetooth
voor iets onder de 1400. Blijf er dus bij dat de prijzen vorige week prettiger waren helaas.
T2400 ipv T2300
2GB 667 ipv 1GB
60GB 5400 ipv 7200 (<- minder dus)
7800GS ipv 7900Gs (<- ook minder)
2x 9cell batterij
bluetooth
voor iets onder de 1400. Blijf er dus bij dat de prijzen vorige week prettiger waren helaas.
Verwijderd
Er klopt egt weer niks van Dell's site...
http://configure2.euro.de...=nldhsrsinspn_9400_2&fb=1
en
http://configure2.euro.de...s&sbc=nldhsrsinspn_9400_2
Zelfde stats, 500 euro prijsverschil.
http://configure2.euro.de...=nldhsrsinspn_9400_2&fb=1
en
Zelfde stats, 500 euro prijsverschil.
Verwijderd
Of deze met 1.83 mhz
http://configure2.euro.de...s&sbc=nldhsrsinspn_9400_1
Even duur als die 2.16 mhz uit me laatste post.
http://configure2.euro.de...s&sbc=nldhsrsinspn_9400_1
Even duur als die 2.16 mhz uit me laatste post.
Verwijderd
Zouden ze erin trappen als ik deze bestel?
Item code van bedrijfs inspiron (dies iets goedkoper) geplakt in url van consumenten pc. Scheeld 500 euro.
Ze krijgen de order dan gewoon binnen, zouden ze hem zo ook verwerken?
Item code van bedrijfs inspiron (dies iets goedkoper) geplakt in url van consumenten pc. Scheeld 500 euro.
Welke laptop is nou van dell qua prestaties hetzelfde, maar dan een 15.4" scherm?
Dat doet iedereen togVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:25:
er is er geen, het vergelijkbaar model maar dan in 15,4" variant (6400) kan enkel een x1400 krijgen als zwaarste 3d kaart, onvoldoende dus als je op zoek bent naar een game-laptop.Damocles.NL schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:34:
Welke laptop is nou van dell qua prestaties hetzelfde, maar dan een 15.4" scherm?
Vind ik ook spijtig want ik blijf maar twijfelen omdat een 17" mij iets te groot is. Maar wie weet als dell nog eens een fantastische promotie lanceert voor de 9400, dat ik misschien toch deze neem
Ik blijf het alleszinds in de gaten houden, heb toch nog een maandje de tijd voor ik beslis dewelke ik neem.
Wie weet is er tegen dan al vb. een x1600 in de i6400 beschikbaar, dat zou pas ideaal zijn, op voorwaarde dat de prijs zo scherp blijft.
Verwijderd
Dan zal de XPS M2010 ook niets voor je zijn zeker?.Memphis. schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:10:
[...]Vind ik ook spijtig want ik blijf maar twijfelen omdat een 17" mij iets te groot is.
Dit kan je toch echt geen 'portable' meer noemen. De enige gelijkenis met een laptop is dat hij kan toeplooien. Dan is mijn wafelijzer vanaf nu ook een laptop!
Verwijderd
Ik heb dit systeem twee weken geleden ook besteld, t2400 1.83ghz 2048mb 7800gs 1440-900 beeldscherm
werkt allemaal uitstekend. ik had nog geluk gratis dubbel geheugen 100 euro korting voor de prijs van 1300 euro nu betaal je zoiezo al 333 euro meer voor je geheugen en je kunt nu alleen nog maar de x1400 van ati kiezen of de 7900gs met een meerprijs van 184,45.
was dat een foutje ofzo? nou ja gelukkig heb ik ervan geprofiteerd!
werkt allemaal uitstekend. ik had nog geluk gratis dubbel geheugen 100 euro korting voor de prijs van 1300 euro nu betaal je zoiezo al 333 euro meer voor je geheugen en je kunt nu alleen nog maar de x1400 van ati kiezen of de 7900gs met een meerprijs van 184,45.
was dat een foutje ofzo? nou ja gelukkig heb ik ervan geprofiteerd!
Verwijderd
Hier zou ik wel iets meer over willen weten. Hoe doe je dat preceis?Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:25:
Hoe zit dat nou met bestellen van een laptop? Als ik het goed begrijp kan je toch gewoon bestellen als kleine onderneming zodat je de btw niet hoeft te betalen , terwijl je gewoon een particulier bent?
Krijg je geen vragen over KvK nummer o.i.d. ?
Niet dat ik er ooit gebruik van zou maken , ben gewoon benieuwd....
P.S. Heb men Inspiron 9400 vanmiddag toch al besteld
Krijg je geen vragen over KvK nummer o.i.d. ?
Niet dat ik er ooit gebruik van zou maken , ben gewoon benieuwd....
P.S. Heb men Inspiron 9400 vanmiddag toch al besteld
Geen BTW betalen zou een beetje al te mooi zijn hé, 21% korting
(of 19% voor de Nooderburen
)
Als je geen geldig BTW nummer hebt (wat jullie KvK nummer noemen blijkbaar) moet je als consument bestellen en dus BTW betalen.
Wat je wel kan doen (en wat xelagbss gedaan heeft in zijn vb.) is eerst naar het kleine ondernemingen gedeelte surfen, daar een E-value code nemen van de gewenste laptop en deze vervolgens ingeven bij het consumentengedeelte; dan kom je voor dezelfde (of bijna dezelfde) configuratie meestal heel wat goedkoper uit dan wanneer je hem gewoon via het consumentengedeelte configureert.
En Dell heeft er geen enkel probleem mee blijkbaar, er zijn al hopen mensen die zo besteld hebben zowel via telefoon als via internet, gaat feilloos.
Als je geen geldig BTW nummer hebt (wat jullie KvK nummer noemen blijkbaar) moet je als consument bestellen en dus BTW betalen.
Wat je wel kan doen (en wat xelagbss gedaan heeft in zijn vb.) is eerst naar het kleine ondernemingen gedeelte surfen, daar een E-value code nemen van de gewenste laptop en deze vervolgens ingeven bij het consumentengedeelte; dan kom je voor dezelfde (of bijna dezelfde) configuratie meestal heel wat goedkoper uit dan wanneer je hem gewoon via het consumentengedeelte configureert.
En Dell heeft er geen enkel probleem mee blijkbaar, er zijn al hopen mensen die zo besteld hebben zowel via telefoon als via internet, gaat feilloos.
Waarom kom ik daar pas achter na dat ik besteld heb
,20 GB aan HD en een gratis printer ''door mijn neus geboord'' , maarja , mag de pret niet drukken , na 3 jaar een nieuwe laptop

[ Voor 20% gewijzigd door Ruzz321 op 01-06-2006 22:53 ]
De Inspiron 6400.Damocles.NL schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:34:
Nee hoor, dat is niet correct. De videokaart van de 9400 (7800 GS of 7900GS) is vele malen beter dan de x1300 of x 1400 van de 6400.
Als ik de E-value code van een notebook (klein onderneming) invul bij consumenten kom ik op €20 duurder.Memphis. schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:33:
Geen BTW betalen zou een beetje al te mooi zijn hé, 21% korting(of 19% voor de Nooderburen
)
Verwijderd
Voor 1550 Euro heb ik als consument dankzij spelen met de url een pc samengesteld met een 2.16 Ghz Dual Core, 7900 GS en 80GB.
Zonder het gekloot met de url (zoals hierboven beschreven) en via de gebruikelijke weg betaal ik er 1998.95 Euro voor.
Dubbelgeheugen is vast nogwel wel te regelen via de telefoon.
Als je dat dus doet heb je egt een uberpc, redelijk vergelijkbaar met de "aanbieding" van 2 week geleden.
Zonder het gekloot met de url (zoals hierboven beschreven) en via de gebruikelijke weg betaal ik er 1998.95 Euro voor.
Dubbelgeheugen is vast nogwel wel te regelen via de telefoon.
Als je dat dus doet heb je egt een uberpc, redelijk vergelijkbaar met de "aanbieding" van 2 week geleden.
Linkje?Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:37:
Voor 1550 Euro heb ik als consument dankzij spelen met de url een pc samengesteld met een 2.16 Ghz Dual Core, 7900 GS en 80GB.
...
Me interested
btw, hoe bedoel je spelen met de url?
[ Voor 9% gewijzigd door Thedr op 02-06-2006 10:46 ]
Verwijderd
Zou iemand aub precies kunnen uitleggen hoe dat geklook met die url en die e-value codes nu in zn werk gaat? Kopieer je gewoon de gehele url van de gewenste notebook van het ondernemers naar het consumenten gedeelte? Als ik dat doe krijg ik geen lagere prijs!

Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:37:
als je bij kleine ondernemingen de 9400 kiest krijg je 3 mogelijke aanbiedingen te zien; als je wat meer naar onderen scrolt ga je in elke colom een 'e-value' code vinden. Deze moet je copiëren; terugkeren naar de startpagina van dell, daar klikken op consumenten en wat lager vind je dan een vakje waar je de e-value code naar wens kan ingeven.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:46:
Zou iemand aub precies kunnen uitleggen hoe dat geklook met die url en die e-value codes nu in zn werk gaat? Kopieer je gewoon de gehele url van de gewenste notebook van het ondernemers naar het consumenten gedeelte? Als ik dat doe krijg ik geen lagere prijs!
Best alle 3 de codes eens proberen, er zitten soms vreemde prijsverschillen tussen, en natuurlijk ook vergelijken met de aanbiedingen in het consumentengedeelte, het is niet altijd zo dat deze bij kleine ondernemingen goedkoper uitkomen.
En als je particulier moet bestellen, maar een e-value bij mkb goedkoper uitvalt bel je en zeg je "ik had hem per ongeluk bij mkb geconfigureerd, en bij consumenten heeft hij een heel andere prijs", endan krijg je hem alsnog voor de lage prijs (nee, er komt nog wel btw bij)
Verwijderd
Ja en het gekloot met de url (gewoon het deel van de url waar 2x het typenummer in voorkomt kopieren naar de url bij consumenten) levert precies hetzelfde op als de e-value code invullen van de ondernemerssite in de consumentensite! knallen met die ballen...
Over het E-value codes truukje gesproken. Bij kleine ondernemingen het laatste getal van de e-value code van de Inspiron veranderen in een 3(als het goed is, is dat een 1). Bij consumenten invoeren en voila. Scheelt je bijna 400 euro
Dus als je van plan bent om een T2600 te kopen doe je er verstandig aan dit ff te proberen. Ik heb op het moment helaas geen centjes maar als het kon had ik em gekocht!
[ Voor 7% gewijzigd door Stephanoff op 02-06-2006 23:48 ]
Gasloos sinds 2018.
Verwijderd
Maar dat is toch precies de e-value code van de meest linker 9400 in het ondernemers gedeelte?
Verwijderd
Pff nu wordt het wel heel erg lastig om te kiezen. Eerst zat ik een hele tijd te twijfelen tussen de 6400 en 9400, en nu ik toch maar beslist heb om voor de 9400 te gaan krijg ik te horen dat er in augustus alweer een opvolger komt...
Hehe je hebt gelijk. Op de page waar ik zat te kijken kreeg ik er maar 2 te zienVerwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:56:
Maar dat is toch precies de e-value code van de meest linker 9400 in het ondernemers gedeelte?

[ Voor 10% gewijzigd door Stephanoff op 04-06-2006 11:22 ]
Gasloos sinds 2018.
Verwijderd
Tja en eens die opvolger er is zal men alweer volop bezig zijn met een andere nieuwigheid die 'binnenkort' zal gelanceerd worden... is toch altijd hetzelfde liedje in computerland, gewoon kopen wat je nodig hebt op het moment dat je het nodig hebt en voor de rest je niet al te veel aantrekken van wat er nog allemaal ooit zal uitkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 22:57:
Pff nu wordt het wel heel erg lastig om te kiezen. Eerst zat ik een hele tijd te twijfelen tussen de 6400 en 9400, en nu ik toch maar beslist heb om voor de 9400 te gaan krijg ik te horen dat er in augustus alweer een opvolger komt...
Verwijderd
Heb de 9400 binnen 
Deze config:
Een paar dingen die me opvielen:
Deze config:
voor € 1.530,33 met coupon code NRF8MZ4?VK?LL8Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1 Jaar Collect & Return service
100 Euro off inc vat
80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
9 Cell 80 WHr batterij
Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
Nylon Zwart/Grijs Draagtas X-Large
Een paar dingen die me opvielen:
- Scherm is erg matig in vergelijking met mijn Inspiron 8600, kijkhoek is niet erg groot (zowel horizontaal als verticaal) en heeft bijzonder veel last van lichtlekkage. Beeld is gewoon grijs onderin. Kleuren zien er wel goed uit, geen kleurwaas oid.
- Klein toetsenbordje voor zo'n grote laptop. 't ding heeft nagenoeg hetzelfde toetsenbord als mijn I8600. Opzich is daar niks mis mee, maar er is ruimte zat voor een meer normale indeling (met ins,del,home enz. blok), of een indeling met numpad.
- Kleuren ogen wel aardig in nieuwstaat, ben alleen bang dat 't geheel nogal snel krast en gaat verkleuren.
- Geluid is aardig, 't gaat redelijk hard (niet zo hard als mijn I8600). Jammer dat er geen mic ingebouwd zit.
- 6 usb poorten, da's netjes. Ook mooi dat ze per 2 bij elkaar zitten, dus als je er een dikke usb stick in steekt zijn ze niet allemaal onbruikbaar.
- dvi en vga poort. Lijkt ook nog niet echt standaard in laptops, maar deze heeft het.
- Beeldscherm cover beschikbaar. Zorgt voor wat extra stevigheid en da's nodig, er komt flink wat kracht op de scharnieren en de behuizing te staan met zo'n groot scherm.
- Beelscherm staat echt goed vast. Bij m'n I8600 kan het scherm een paar graden heen en weer zonder dat het scharnier "pakt", deze zit altijd goed vast.
- Leuk detail, blauwe verlichting achter de media toetsen. Ze zitten ook op een nuttige plaats (bereikbaar als het scherm dicht is).
- 't ding voelt gewoon solide aan. Geen losse klepjes of andere matig afgewerkte dingen.
- Ik had toch wel verwacht dat er een recover cd / boot optie aanwezig was, iig iets waarmee je de recover partitie op de harddisk kan aanspreken, maar helaas. Niet zo tof, degene voor wie die laptop was heeft 'm direct geformatteerd Dell installeerd standaard een hoop rotzooi, waardoor ie zo traag als dikke stront is) zonder te kijken of alle drivers wel beschikbaar waren. Sommige drivers laten zich nogal lastig installeren (audio, bluetooth en video deden erg moeilijk, video staat niet eens op de Dell site). Nu kan ik 'm dus niet recoveren.
- Gewicht, hij is niet echt zwaar voor een 17". Had 'm veel zwaarder ingeschat. Imo wel te zwaar en groot om 'm dagelijks mee te nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 23:09 ]
Verwijderd
Volgens mij heeft de inspiron 9400 wel een boot optie om windows opnieuw te installeren, je moet volgens de handleiding het volgende doen:
To use PC Restore:
1 Turn on the computer.
During the boot process, a blue bar with www.dell.com appears at the top of the screen.
2 Immediately upon seeing the blue bar, press <Ctrl><F11>.
If you do not press <Ctrl><F11> in time, let the computer finish starting, and then restart the
computer again.
NOTICE: If you do not want to proceed with PC Restore, click Reboot in the following step.
3 On the next screen that appears, click Restore.
4 On the next screen, click Confirm.
The restore process takes approximately 6–10 minutes to complete.
5 When prompted, click Finish to reboot the computer.
To use PC Restore:
1 Turn on the computer.
During the boot process, a blue bar with www.dell.com appears at the top of the screen.
2 Immediately upon seeing the blue bar, press <Ctrl><F11>.
If you do not press <Ctrl><F11> in time, let the computer finish starting, and then restart the
computer again.
NOTICE: If you do not want to proceed with PC Restore, click Reboot in the following step.
3 On the next screen that appears, click Restore.
4 On the next screen, click Confirm.
The restore process takes approximately 6–10 minutes to complete.
5 When prompted, click Finish to reboot the computer.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 01:00 ]
Verwijderd
Die blauwe balk had ik dus niet 
Ik heb nu die Dell mediadinges repair tool gedraait en nu werkt 't wel.
Ik heb nu ook gevonden dat er een mini subwoofer inzit, die stond standaard nogal laag, nu gaat het geluid wel goed hard
Ik heb nu die Dell mediadinges repair tool gedraait en nu werkt 't wel.
Ik heb nu ook gevonden dat er een mini subwoofer inzit, die stond standaard nogal laag, nu gaat het geluid wel goed hard
Verwijderd
Als het goed is krijg ik komende week mijn laptop thuis. Nu lees ik veel over de onnodige software die er op staat en de computer langzamer maakt. Is het niet voldoende om die troep (McAfee etc) gewoon te de-instaleren, of is het echt nodig om windows opnieuw te installeren.
Ik heb gezocht hoe je dit dan moet doen, maar kan nergens vinden waar dat van begin tot eind wordt uitgelegd(met alle details erbij). Weet iemand waar ik dat zou kunnen vinden?
Ik heb gezocht hoe je dit dan moet doen, maar kan nergens vinden waar dat van begin tot eind wordt uitgelegd(met alle details erbij). Weet iemand waar ik dat zou kunnen vinden?
Dit topic is gesloten.