als eerste mag je gerust je zeggen ipv u, volgens mij is dat wel gebruikelijk op internetfora...
en over camerakeuze; als ik iemand advies moest geven voor een 'goedkope' dSLR, dan zou ik of de nikon d50 met de kitlens van de d70s of een olympus e300/e500 twinlenskit adviseren.
de nikon omdat die goedkoper is dan de 350d en omdat die theoretisch wellicht meer ruist dan de 350d vind ik de hoge ISO prestaties van de d50 een stuk mooier. dit is ook de reden waarom ik voorkeur geef aan de d50 boven de d70s, de d50 is wellicht iets minder uitgebreid, maar hij heeft wel een nieuwere chip die naar mijn mening mooiere resultaten levert dan de d70s en dat lijkt mij toch het allerbelangrijkste.
ik zou bij de d50 kiezen voor de kitlens van de d70s, omdat de kitlens van de d50 al wel beter is dan die van de 350d, maar die van de d70s is - zeker voor zijn geld - gewoon een hele goeie lens. duidelijk beter dan de kitlenzen van de d50 en de 350d.
voor de olympus twinlenskits zou ik kiezen omdat je daarbij twee zeer goede lenzen krijgt, waarmee je als beginner gewoon erg goed uit de voeten kunt. verder vind ik de voordelen van het four-thirdssysteem groter dan de nadelen van dit systeem, dat is ook de reden waarom ik zelf de e-1 van olympus heb gekocht. je hebt bij olympus twee keuzes; de e-300, een uitlopend model die tot ISO 400 uitstekend presteert, maar daarboven wat minder wordt dan de concurrenten. de vormgeving van deze camera is wat onorthodox, maar het is wel een zeer solide beest, in tegenstelling tot de concurrenten in deze prijsklasse is deze camera niet van plastiek, maar van aluminium gietsel. en als tweede keuze de e-500, deze camera heeft gewoon het klassieke (d)SLR model, dus met pentaprismabobbel aan de bovenkant. deze camera is wel van plastic, maar is in deze prijsklasse waarschijnlijk de best uitgeruste (d)SLR. ook heeft olympus bij deze camera het ruis 'probleem' als een stuk beter onder controle.
dit is trouwens wel een aardige tabel om die geweldige hoge ISO prestaties van de 350d iets te relativeren:
bron: http://dpnow.com/2417.html