UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 10 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.837 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:51:
[...]

UPC smeert je niets aan, ze doen je een aanbod en het staat je vrij dat te accepteren of niet.
Dat bedoel ik natuurlijk, maar zoals er vermeld stond kon ik even niet een beter woord vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer ze in Vlaardingen(3135) Fiber Power 60 Mbit uitrollen?
Rotterdam is hier echt vlakbij, en daar is het nu al wel :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
Guardian Angel schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:51:
[...]

UPC smeert je niets aan, ze doen je een aanbod en het staat je vrij dat te accepteren of niet.

[...]

De aanbieding klopt in zoverre dat je na soms 3, 6 of 12 maanden het normale tarief betalen gaat.
Klopt, ze verzekerde me tot 3 keer toe dat dit de gehele contract periode (de 12mnd) deze prijs blijft.. daarna zeg ik toch de heleboel op aangezien ik dan toch ga verhuizen.

Maar ik wacht even die schriftelijke bevestiging af, wil zoiets eerst op papier zien.

En aangezien hier toch de colportage wet van kracht is, wacht ik die even af en anders zeg ik nog het hele boeltje op voor 1 januari en stap ik over.

[ Voor 23% gewijzigd door Katseviool op 15-12-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11

crashtestdummy

Ajoeto member

dion_b schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:07:
[...]

Onder welke steen ben jij vandaan gekropen?

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=27112.0

Classic doet 12/1.5 momenteel.
Looks who is talking. Uit welk hol kom jij gekropen? 8)7
Hoe heb je de betrouwbaarheid van je referentie (slechts 1 enkele post) geverifieerd?

Als Classic gebruiker kan ik je uit eerste hand vertellen dat het sinds 30 oktober toch echt 8/1.5 is.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
crashtestdummy schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:18:
[...]

Looks who is talking. Uit welk hol kom jij gekropen? 8)7
Hoe heb je de betrouwbaarheid van je referentie (slechts 1 enkele post) geverifieerd?

Als Classic gebruiker kan ik je uit eerste hand vertellen dat het sinds 30 oktober toch echt 8/1.5 is.
http://www.chelloo.com/up...26669.msg309772#msg309772
http://www.chelloo.com/up...26669.msg310275#msg310275
http://www.chelloo.com/up...26669.msg310323#msg310323
http://www.chelloo.com/up...26669.msg310350#msg310350
http://www.chelloo.com/up...26669.msg310386#msg310386

- en check je UPC email adres, zou (zie laatste post) iets binnengekomen moeten zijn medio november.

Op moment dat je hoger dan 1Mbit/s upload meet heb je de nieuwe snelheid duidelijk al, als je download niet hoger komt dan 8Mbit/s is er ergens (PC, router, UPC's netwerk) een beperkende factor waardoor je niet hoger komt. Router is eerste verdachte om uit te sluiten, veel routers van een jaar of 5 terug komen niet hoger dan 8Mbit/s.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 16-12-2008 23:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Zo, ook overgestapt naar 60/6. Heb nu nog 24/2,5. Even wachten op de modem en dan snel een monteur hopelijk.

Ga maar 7 euro meer betalen O-)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
TommyGun schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:12:
Zo, ook overgestapt naar 60/6. Heb nu nog 24/2,5. Even wachten op de modem en dan snel een monteur hopelijk.

Ga maar 7 euro meer betalen O-)
Ik heb hem net binnen, ook overgestapt naar 60/6, misschien later nog wel naar 120/10, eerst even kijken wat giganews hier mee doet.

Maar er wordt afgeraden zelf de modem te installeren, is dat werkelijk zo of kan ik dat ook prima zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

DarkShadow schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:34:
[...]
Maar er wordt afgeraden zelf de modem te installeren, is dat werkelijk zo of kan ik dat ook prima zelf?
Ik las laatst dat het niet meer mogelijk is het zelf te doen maar dat er altijd een monteur zal langskomen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Guardian Angel schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:49:
[...]

Ik las laatst dat het niet meer mogelijk is het zelf te doen maar dat er altijd een monteur zal langskomen.
Helaas klopt dit

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Guardian Angel schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:49:
[...]

En de reden daarvan is? Is het allemaal zo nauwkeurig afgesteld ofzo?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:19:
[...]

En de reden daarvan is? Is het allemaal zo nauwkeurig afgesteld ofzo?
Je krijgt er een tweede modem bij (omdat er nog geen ED3 modems zijn met telefonie). Dat betekent vaak een extra splitter, wat dus 3.5dB extra verlies op het signaal betekent. Als je echt goed signaal hebt kun je dat prima hebben, maar als je toch al een brakke install hebt, kan dat funest zijn. Wat mijn installateur me vertelde was dat hij waar nodig de bestaande troep ordende en evt slechte onderdelen/kabels verving.

Gelukkig had ik dat zelf allemaal niet nodig - ik heb geen TV, dus konden beide modems rechtstreeks op de bestaande UPC splitter. Sterker nog, ik gebruik ook geen vaste telefonie, dus de stekker ging op dag 1 ook nog eens uit die modem :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Stewie!

Keen must die!

Wat doet de monteur eigenlijk bij de installatie van de 120mbit "fibre" aansluiting?

Zojuist zelf maar aangesloten nadat de oude extreme op pingtijden van 2500ms zat zodra er een webpagina werd geopend. Leek wel of de lijn al klaar was voor de nieuwe aansluiting en de oude modem tegenwerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hoe beeld je je een lijn die "al klaar was voor de nieuwe aansluiting" precies in :?

Het is exact dezelfde coaxverbinding tot aan de wijkcentrale die het altijd al geweest is, daarvandaan dezefde glasvezel 8)7

Als er iets mis was met het signaal op de oude modem, dan zal het zeer waarschijnlik mis zijn op de nieuwe modem. Niets mis mee? Dan lag het hoogstwaarschijnlijk niet aan het signaal of "de lijn".

* detail is dat de signalen (uiteraard) niet op dezelfde frequentie zitten, hier in A'dam zit m'n telefoniemodem op 466.75 MHz en m'n ED3.0 internetmodem op 306.75MHz. Het is in theorie mogelijk dat er een specifieke storing op de ene frequentie zit en niet op de andere, maar de kans daarop is klein - vooral omdat storingen meer op lagere frequenties voorkomen dan hogere

Wat die monteur bij mij iig deed was signaal meten op overnamepunt. Die was in orde dus er hoefde niets aangepast te worden. Aangezien de ED3.0 modem geen telefonie heeft moest de oude modem er naast blijven werken. Bij mij (afwijkende situatie) kon dat erg simpel omdat ik geen TVs heb, dus er een uitgang op de reeds aanwezige splitter vrij was. Hij zei dat hij normaal gezien wel een extra splitter ertussen zette, of als dat het signaal teveel dempte een versterker. Voor de zekerheid meette hij het signaal nog een keer achterop de modem en toen ook dat goed was ging hij er vandoor.

Kortom, als je binnenhuisinstallatie goed is, doet hij vooral een paar metingen om dat te bevestigen en verder niet. Is je binnenhuisinstallatie niet goed (bijv. modem niet bij eerste aansluitpunt, slechte/teveel splitters ertussen etc.) dan maakt hij dat in orde. En als het binnenkomend signaal niet goed genoeg is (teveel demping of ruis) dan regelt hij een netwerkmonteur die dat door gaat lichten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

dion_b schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:47:
Hoe beeld je je een lijn die "al klaar was voor de nieuwe aansluiting" precies in :?

Het is exact dezelfde coaxverbinding tot aan de wijkcentrale die het altijd al geweest is, daarvandaan dezefde glasvezel 8)7

Als er iets mis was met het signaal op de oude modem, dan zal het zeer waarschijnlik mis zijn op de nieuwe modem. Niets mis mee? Dan lag het hoogstwaarschijnlijk niet aan het signaal of "de lijn".
Natuurlijk is de kabel hetzelfde, leuke troll. -O- :N

Hoe kan het dat deze modem direct al werkt? Ik heb niets doorgebeld, geen monteur gehad. Gewoon ingeprikt en het werkte al. Op Chelloo lees je vooral dat mensen moeten gaan bellen en mac adres van modem door moeten geven danwel de monteur dit laten doen. Als ik de oude modem nu inprik werkt ook alles, alleen met extreem weinig bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DaMorpheus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:06:
[...]

Natuurlijk is de kabel hetzelfde, leuke troll. -O- :N
Nou, wat bedoelde jij dan met "de lijn klaar" :?
Hoe kan het dat deze modem direct al werkt? Ik heb niets doorgebeld, geen monteur gehad. Gewoon ingeprikt en het werkte al. Op Chelloo lees je vooral dat mensen moeten gaan bellen en mac adres van modem door moeten geven danwel de monteur dit laten doen. Als ik de oude modem nu inprik werkt ook alles, alleen met extreem weinig bandbreedte.
Ik lees er ook genoeg anderen bij wie het ook gelijk goed ging. Geen idee wat het verschil is. Maar goed, het werkt nu. Als die monteur gratis is kun je'm allicht laten komen om te controleren dat het echt goed is :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
In het begin werden de modems al hot uitgeleverd, momenteel moet de monteur de modem aanmelden mbv het serienummer, dit was omdat de DOCSIS 3.0 modems weer een stuk kritischer zijn dan de 2.0 versies, en dus bij veel mensen problemen gaven. En je hebt nu ook garantie op je verbinding, en dat heb je niet als je het zelf doet. Ik heb nu 1,5 week Fiber 60, en had hem zelf al aangesloten, maar kon bij de helpdesk niet voor elkaar krijgen dat ik hem zelf mocht activeren.

Misschien leveren ze nu wel weer hot uit, omdat ze wel veel problemen hebben met de autorisatie computer (zo noemde de monteur het), waardoor het soms uren kon duren voordat de modem online komt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er hier al ervaringen met wireless routers icm FP60 / 120. Sowieso voor 120 wordt aangeraden om een gigabit (WAN/LAN) router aan te schaffen, maar om een of andere dubieuze reden, kom ik alleen maar vage merken tegen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En wat versta je onder een 'vaag' merk? D-Link zullen we misschien niet allemaal kennen, maar het zijn wel snelheidsmonsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De wat meer bekendere die je ook op GoT voorbij ziet komen, ken ik wel ja :)

TRENDnet
Xtreme
enGenius
Asus SuperSpeed

Mijn vraag is gesteld aan mensen hier die ook goede ervaringen met specifieke routers hebben ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Mijn Fiberpower ligt op zijn gat, niemand in de buurt hier heeft ook fiberpower naar ik weet dus ik kan het niet bij de buren vragen zegmaar. TV en radio werken prima, telefoon weet ik niet: heb ik niet aangesloten.

Het 'online' lampje op dat Cisco-modempje blijft maar knipperen en het lijkt er verdacht veel op dat ik (dus) geen IP krijg. Helpdesk maar bellen dus.
BtM909 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:35:
Zijn er hier al ervaringen met wireless routers icm FP60 / 120. Sowieso voor 120 wordt aangeraden om een gigabit (WAN/LAN) router aan te schaffen, maar om een of andere dubieuze reden, kom ik alleen maar vage merken tegen :?
Heb overigens een Airport Extreme van Apple aan de lijn hangen voor draadloos. Doet wel N-babbelen, maar downspeed blijft beperkt tot zo'n 35-40Mbit. (Heb een FP60, haal met UTP aan de laptop ruim 59Mbit)

[edit]Mijn modem krijgt zich niet geregistreerd op het netwerk, helaas kan UPC pas maandag langskomen om het te fiksen: stevig balen dus!

[ Voor 49% gewijzigd door Floor-is op 06-01-2009 23:42 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

Kort vraagje: Hoe lang duurt het ongeveer om een UPC-verbinding te krijgen nadat je besteld hebt? Dus de gemiddelde tijd tussen aanvraag versturen en t.net in je browser zien verschijnen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Online/telefonisch: ~5 werkdagen
Via een UPC Center: in principe dezelfde dag (mits je reeds kabeltv hebt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

Na 2 maanden gekloot om een werkend signaal te krijgen (zo kan het dus ook gaan Species5618) met UPC eindelijk mijn Op Maat pakket... Alleen zit ik met het volgende probleem;

Ik download graag series en doe dat via torrent. Ik gebruik uTorrent. Alleen is de snelheid niet vooruit te branden (zit op een geregistreerde tracker, dus haal zo goed als altijd de max. Dit was met ADSL ook altijd de volle 8MBit) Ik heb nu 10MBit down bij UPC. Bij speedtest en een 100MB bin haal ik dit ook gewoon. Echter bij torrent verkeer zitte alle torrents bij elkaar opgeteld bijna nooit boven de 100kbps...

Iemand hier ervaring mee?

/edit; upload is ook om te huilen...

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Nemesis op 23-01-2009 20:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Poortjes open gooien in de router misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lord_Nemesis schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:39:
Na 2 maanden gekloot om een werkend signaal te krijgen (zo kan het dus ook gaan Species5618) met UPC eindelijk mijn Op Maat pakket... Alleen zit ik met het volgende probleem;

Ik download graag series en doe dat via torrent. Ik gebruik uTorrent. Alleen is de snelheid niet vooruit te branden (zit op een geregistreerde tracker, dus haal zo goed als altijd de max. Dit was met ADSL ook altijd de volle 8MBit) Ik heb nu 10MBit down bij UPC. Bij speedtest en een 100MB bin haal ik dit ook gewoon. Echter bij torrent verkeer zitte alle torrents bij elkaar opgeteld bijna nooit boven de 100kbps...

Iemand hier ervaring mee?

/edit; upload is ook om te huilen...
Heb je de moeite gedaan in dit topic te zoeken op "torrent" :?

Ik heb het even nagekeken, ik heb zelf niet minder dan vijf keer in dit topic alleen al antwoord gegeven op je vraag, anderen hebben dat nog een stuk meer gedaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik heb geen router om maar op Fatal Mind te reageren. Er hangt hier een Arris aan de splitter.

@dion_b; Ja, natuurlijk heb ik GOT, en dit topic ook, doorzocht. Ik heb jou (en met jou vele andere) post gezien waarin staat dat de incriptie moet worden ingesteld. Dit help echter niet. (utorrent > options > preferences > BitTorrent >encriptie) Ik had eerst nog mijn oude vertroude versie 1.5, maar hier was die optie niet. Daarom nu 1.8 waarin deze wel zit.

Port staat op 49152 (in de 64xxx range werkt het ook niet)

Als je ergens anders op doelt zou ik dit graag weten zodat ik dit uitproberen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nee, ik heb het inderdaad over encryption. Dat is een voorwaarde voor goede snelheden. Je repte er niet over in je post, dus ging ik er vanuit dat je er niets mee gedaan had...

Maar het is niet de enige voorwaarde. Hou er rekening mee dat veel anderen niet snel kunnen uploaden. Dan kun je nog bij meerdere connections slechte snelheden hebben. En het kan alsnog een port forwarding issue zijn.

Dat laatste zou ik iig uitsluiten aangezien dat het makkelijkste is: gewoon even de PC kort rechtstreeks op de modem aansluiten (modem tussendoor resetten, anders krijgt PC geen IP). Als je dan wel hogere snelheden haalt weet je gelijk waar je moet zoeken (en heeft het niets met je UPC verbinding te maken). Haal je ze dan niet, dan weet je iig dat de router er niets mee te maken heeft. Dan nog kan het aan trage peers liggen.

* dion_b haalt soms met tientallen Mbit/s binnen, maar andere torrents kwakkelen met idd een paar tientallen kbit/s...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:01:
Iemand enig idee wanneer ze in Vlaardingen(3135) Fiber Power 60 Mbit uitrollen?
Rotterdam is hier echt vlakbij, en daar is het nu al wel :(
Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik probeer het ook al los te peuteren bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

dion_b schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:46:
Nee, ik heb het inderdaad over encryption. Dat is een voorwaarde voor goede snelheden. Je repte er niet over in je post, dus ging ik er vanuit dat je er niets mee gedaan had...

Maar het is niet de enige voorwaarde. Hou er rekening mee dat veel anderen niet snel kunnen uploaden. Dan kun je nog bij meerdere connections slechte snelheden hebben. En het kan alsnog een port forwarding issue zijn.

Dat laatste zou ik iig uitsluiten aangezien dat het makkelijkste is: gewoon even de PC kort rechtstreeks op de modem aansluiten (modem tussendoor resetten, anders krijgt PC geen IP). Als je dan wel hogere snelheden haalt weet je gelijk waar je moet zoeken (en heeft het niets met je UPC verbinding te maken). Haal je ze dan niet, dan weet je iig dat de router er niets mee te maken heeft. Dan nog kan het aan trage peers liggen.

* dion_b haalt soms met tientallen Mbit/s binnen, maar andere torrents kwakkelen met idd een paar tientallen kbit/s...
Encriptie, incriptie, als het beestje maar een naam heeft :+
Was het inderdaad vergeten te noemen...

Het probleem van port forwarding gaat in mijn geval niet op geloof ik. Ik heb op het moment 1 pc, en die zit rechtstreeks op het Arris modem.

Trage peers kan ik ook wel uitsluiten. Ik ben lid van een private tracker, en haalde hier voorheen met ADSL in mijn vorige woning (ook als ik maar 1 torrent aan had) altijd de volledige snelheid (8Mbit had ik toen). Er zijn daar een heleboel snelle seeders.
Nu heb ik er al ruim 10 van die tracker aan, en alle snelheden opgeteld kom ik krap aan de 200kB/s (het valt me op dat hij ook redelijk stabiel rond dat getal blijft, ook als ik er een aantal op pauze zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je had he in je eerdere post over 100kbps, nu over 200kB/s, dat is dus 16x meer :o

Welk van de twee klopt?

Iig zou ik voor de zekerheid eens een andere tracker proberen, maar ik denk niet dat dat wat uit gaat maken. Wel vraag ik me af exact welke encryption opties je enabled hebt. In mijn rtorrent client kan ik instellen of hij encryption incoming toestaat, of hij het outgoing probeert, of het required is (maw of alleen connections aangegaan worden die encrypted zijn) en zo niet of encrypted danwel unencrypted connections preferred zijn. Ik krijg beste resultaten door incoming en outgoing encryption in te schakelen, maar niet required te maken, en om encrypted connections preferred te zetten. Het zou kunnen dat jij wel encryption outgoing ingesteld hebt, maar dat je incoming unencrypted only of preferred hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook het probleem.. Eerst kon ik het idd oplossen met het aanzetten van de encryptie maar helaas zijn ze niet achterlijk daar bij chello... Ik zit heb een ouderwets classic abo (12/1.5 ofzo) maar tegenwoordig zijn dus de bt-snelheden niet hoger dan 300kB.. Verschillende poorten uitgeprobeerd ondertussen..geen succes. Ik vind dit zoooo kut dat ik nu overweeg om een andere provider te nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

dion_b schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:54:
Je had he in je eerdere post over 100kbps, nu over 200kB/s, dat is dus 16x meer :o

Welk van de twee klopt?

Iig zou ik voor de zekerheid eens een andere tracker proberen, maar ik denk niet dat dat wat uit gaat maken. Wel vraag ik me af exact welke encryption opties je enabled hebt. In mijn rtorrent client kan ik instellen of hij encryption incoming toestaat, of hij het outgoing probeert, of het required is (maw of alleen connections aangegaan worden die encrypted zijn) en zo niet of encrypted danwel unencrypted connections preferred zijn. Ik krijg beste resultaten door incoming en outgoing encryption in te schakelen, maar niet required te maken, en om encrypted connections preferred te zetten. Het zou kunnen dat jij wel encryption outgoing ingesteld hebt, maar dat je incoming unencrypted only of preferred hebt...
Het is 200kB/s. die 100kbps moest natuurlijk met 'hoofdletter B'.
De optie van andere trackers heb ik vanochtend geprobeerd. Met hetzelfde belabberde resultaat...

Qua encryption heb ik alle mogelijke combinaties al gehad. Mocht helaas niet baten.

Nu ik zie dat Tafh hetzelfde heeft begin ik me af te vragen of UPC de verbindingen aan het knijpen is. In dat geval kunnen ze hun Op Maat pakket direct weer retour krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zoals al vaker zie wederom m'n eerdere posts uitgelegd doet UPC vrij openlijk aan traffic shaping. Daarom dat encryption nodig is om een snelle torrentverbinding te krijgen.

Probeer anders eens een paar verschillende clients...

* dion_b heeft laatst iig nog met >30Mbit/s iets binnengehaald :)
maar voor de zekerheid ga ik het nog met een paar populaire torrents testen

Edit:
Grr, wil niet vlotten, ik kom niet boven de 5kB/s, maar dat ligt vrijwel zeker aan de torrent in kwestie. Upload is ook maar 17kB/s...

Interessant punt: hoe zit het met je upload?

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 24-01-2009 22:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik heb nu een drietal andere (naast uTorrent) clients gebruikt (ABC, bitcomet en vuze) allemaal met hetzelfde slechte resultaat.

Upload is een vreemd geval. Voorheen had ik met ADSL bij de tracker waar ik een account heb (die altijd snel was. Bijna elke torrent ging op volle up- en download snelheid). Nu echter haal ik weinig tot geen upload bij die tracker.
Het vreemde is nu dat ik bij torrents van een open tracker zo nu en dan wel 1,5Mbit upload haal...

Ik ben het spoor bijster en heb dan ook contact gezocht met UPC. Ik ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je nu soms veel beter uploads hebt bij open trackers, maar niet op de private tracker, ligt het probleem zo te zien niet tussen jou en de backbone van UPC (anders haalde je nergens goede snelheden), maar tussen die backbone en andere mensen op jouw tracker. Bovendien geeft dit aan dat je geen last hebt van traffic shaping oid.

Als dit ging om nieuwsgroepen zou ik zeggen dat de interconnect richting de USP het verkeer niet aan zou kunnen. Maar bij BT gaat er nauwelijks verkeer richting tracker, alleen maar richting de peers, die werkelijk overal kunnen zitten. Ik durf hier niets zinnigs over te zeggen. Hooguit kan ik de tip geven om als je contact zoekt met UPC het via de Webcare team te doen. Ik twijfel sterk of de gewone helpdesk hier wat mee kan...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Blijft het punt dat mijn download gecapt lijkt op 200kB/s bestaan. De upload is dus wel eens volldig gehaald, de download bij lange na niet.

Anyways; bedankt voor de reply's! Ik hoop dat UPC nog iets zinnigs kan zeggen. Als ik wel meer te weten kom zal ik dat wel even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Contact gehad met UPC. Ik kreeg de volgende reactie:
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Onze excuses voor de onduidelijkheid. UPC verstrekt u een aansluiting op het internet waarvan u al aangeeft dat deze correct werkt.
Overigens is het geen contract voor 10MB constant. In onze voorwaarden ziet u ook duidelijk staan dat UPC u niet garanderen kan dat u ten alle tijde een constante verbinding heeft. De 10 MB betreft hier een maximale snelheid.
UPC heeft echter niets te maken met de torrents en wij geven op vragen hierover dan ook geen technische ondersteuning.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie bla bla crap onzin...
Ik heb gereageerd op dit 'antwoord' dat er niet in de algemene voorwaarden staat vermeld dat specifiek verkeer moedwillig wordt gelimiteerd. Ik zal hier wel weer een onzinnig antwoord op krijgen waar ik niets mee opschiet, maar ik wacht af.

In het geval van een negatief antwoord; welke instanties kun je bij dergelijke problemen, want mijns inziens is dit gewoon contractbreuk, inschakelen??

[ Voor 0% gewijzigd door Lord_Nemesis op 28-01-2009 10:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wederom, een vraag als dit moet je niet aan de gewone helpdesk stellen, of je het nu telefonisch doet of per email, ze gaan hier niets mee kunnen. Je mag blij zijn als ze al van bittorrent gehoord hebben, laat staan dat ze er iets inhoudelijks over zeggen.

Neem eens contact op met UPC's webcare team (op www.chelloo.com lopen ze o.a. rond, stuur ze een PM ofzo). Niet dat ik al teveel zou verwachten, maar tenminste een fatsoenlijk antwoord van iemand die begrijpt waar je over mailt.

Verder mbt contractbreuk - post eens exact welk artikel in het contract met dit antwoord geschonden wordt... Het klinkt mij lomp en onvriendelijk in de oren, maar ik zie niet zo 1-2-3 waar het strijdig is met de algemene voorwaarden voor UPC Internet :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

dion_b schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:08:
Wederom, een vraag als dit moet je niet aan de gewone helpdesk stellen, of je het nu telefonisch doet of per email, ze gaan hier niets mee kunnen. Je mag blij zijn als ze al van bittorrent gehoord hebben, laat staan dat ze er iets inhoudelijks over zeggen.

Neem eens contact op met UPC's webcare team (op www.chelloo.com lopen ze o.a. rond, stuur ze een PM ofzo). Niet dat ik al teveel zou verwachten, maar tenminste een fatsoenlijk antwoord van iemand die begrijpt waar je over mailt.
Tegelijk met de mail naar de normale UPC helpdesk ook op Chelloo actief geweest en iemand uit het WebCare team een PM gestuurd. Ik ben nog in afwachting van het antwoord.
Verder mbt contractbreuk - post eens exact welk artikel in het contract met dit antwoord geschonden wordt... Het klinkt mij lomp en onvriendelijk in de oren, maar ik zie niet zo 1-2-3 waar het strijdig is met de algemene voorwaarden voor UPC Internet :o
Dat ga ik vanavond eens uitzoeken. 'Contractbreuk' is misschien een groot woord, maar ik kan me niet voorstellen dat dit wordt afgevangen in de algemene voorwaarden...

Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens met speedtest je max snelheid van je verbinding gecontroleerd?
in utorrent een verbindingstest uitgevoerd?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lord_Nemesis schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:05:
Blijft het punt dat mijn download gecapt lijkt op 200kB/s bestaan. De upload is dus wel eens volldig gehaald, de download bij lange na niet.

Anyways; bedankt voor de reply's! Ik hoop dat UPC nog iets zinnigs kan zeggen. Als ik wel meer te weten kom zal ik dat wel even melden.
Wil niet lullig doen, maar dit is al lang bekend. Je gaat gewoon bakzeil halen, als dit reden tot breuk is hadden veel anderen het voor je al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

@lextriplex; natuurlijk, en bij alle tests, op welke testsite dan ook, de volle 10MBit gehaald. uTorrent was juist geconfigureerd.

En dan ter afsluiting van dit UPC internet hoofdstuk;

Ik heb gisteren gebruik gemaakt van de door de wet voor kopen op afstand geboden mogelijkheid om mijn internet verbinding van UPC op te zeggen (al duurde dit ruim 1,5 uur voordat ik dit er bij de meer dan 5 medewerkers die ik aan de lijn kreeg erdoor had...).

Ik ga nu genieten van mijn ADSL verbinding die wel gewoon op alle fronten snel is. Ook torrent en onversleuteld usenet.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Momenteel heb ik ADSL-internet via Telfort, incl VOIP-telefonie. Maar de laatste tijd neig ik sterk om naar UPC over te stappen. Wat moet ik bij UPC doen om m'n telefoonnummer te porteren?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Euh, nummerportering is bij wet geregeld en werkt dus bij alle providers op dezelfde manier - gewoon bij UPC een porteringsmachtiging invullen. Zij zullen dan je telefoonnummer overzetten en je telefonieabo bij Telfort opzeggen. Let op dat je zelf je internetabo moet opzeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik heb 2 weken terug UPC totaalpakket besteld, maar nog geen bevestiging gehad via de post?
Is dat normaal? Ik heb vorige week nog gebeld en toen stond alles wel in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen idee, lange tijd sinds ik iets besteld heb :z

Wat is de ingangsdatum? Als het morgen opgeleverd zou moeten worden zou ik me zorgen maken en de klantenservice bellen. Als het pas over een paar maanden in zou moeten gaan zou ik me verder geen zorgen maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

dion_b schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:48:
Geen idee, lange tijd sinds ik iets besteld heb :z

Wat is de ingangsdatum? Als het morgen opgeleverd zou moeten worden zou ik me zorgen maken en de klantenservice bellen. Als het pas over een paar maanden in zou moeten gaan zou ik me verder geen zorgen maken.
anderhalve week, heb al klantenservice geprobeerd te bellen. Maar langer dan 10min ga ik echt niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb sinds vandaag ook maar fiberpower 60 aangevraagd :) Ik kom van 800 kb/s adsl dus zal een hele verbetering zijn. Heb een paar kleine vragen:

- Klopt het dat je download snelheid geknepen wordt tijden drukke tijden (hoeveel geknepen)? Zo ja wat zijn die tijden?
- Wordt er moeilijk gedaan met datalimiet (FUP)? Ik ga geen TB's binnenhalen hoor per maand, maar een aantal dvd's per maand zit ik toch wel aan.

Vooral de eerste vraag kom ik nogal wat tegenstrijdige verhalen over tegen, sommige noemen het load balancing, andere knijpen en weer anderen hebben nergens last van. Iemand hier die er uitsluitsel over kan geven?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik heb privee 120 mbit en heb nooit last van een geknepen verbinding. Alleen richting usenet providers doen ze dat, en daar ga je met SSL dan weer omheen.
Ze zullen ook niet zeuren over wat TBs traffic.

[ Voor 26% gewijzigd door Stewie! op 04-02-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
DaMorpheus schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:29:
Ik heb privee 120 mbit en heb nooit last van een geknepen verbinding. Alleen richting usenet providers doen ze dat, en daar ga je met SSL dan weer omheen.
Ze zullen ook niet zeuren over wat TBs traffic.
Ja doen ze standaard al moeilijk over usenet providers? Dus ik zal dan met SSL aan de slag moeten, is kijken hoe dat werkt bij eweka i.c.m. altbinz.

EDIT: Lol SSL aan bij eweka lijkt alleen een vinkje binnen altbinz te zijn, nou ja dan ben ik daar niet zo bang voor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 04-02-2009 18:33 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Operations schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:27:
Ik heb sinds vandaag ook maar fiberpower 60 aangevraagd :) Ik kom van 800 kb/s adsl dus zal een hele verbetering zijn. Heb een paar kleine vragen:

- Klopt het dat je download snelheid geknepen wordt tijden drukke tijden (hoeveel geknepen)? Zo ja wat zijn die tijden?
- Wordt er moeilijk gedaan met datalimiet (FUP)? Ik ga geen TB's binnenhalen hoor per maand, maar een aantal dvd's per maand zit ik toch wel aan.

Vooral de eerste vraag kom ik nogal wat tegenstrijdige verhalen over tegen, sommige noemen het load balancing, andere knijpen en weer anderen hebben nergens last van. Iemand hier die er uitsluitsel over kan geven?
De tegenstrijdige verhalen komen hoogstwaarschijnlijk door spraakverwarring. Mensen roepen graag "knijpen" maar definieren niet wat ze ermee bedoelen :z

De een heeft het over actief beperken van bulkverkeer (traffic management, UPC heeft openlijk aangegeven dit te gebruiken), de ander over ouderwetse tekort aan capaciteit (wat logischerwijs op de drukste momenten plaats kan vinden als je pech hebt).

Mbt traffic management, daar kun je dus dmv encryption omheen werken. Mbt capaciteitsproblemen - hou er rekening mee dat dat ook kan liggen bij de andere kant van de lijn. Met name is er capaciteitsgebrek op Eweka's interconnect met UPC. Sowieso moet je er rekening mee houden dat 60Mbit/s erg snel is en je erg vaak tegen bottlenecks aan de andere kant oploopt.

Ik heb de 120Mbit/s variant, maar heb het een tijdje op een router gedraaid met een WAN poort die maar 100Mb was (en dus IRL 94MBit/s haalde). Ook al is het verschil 25Mbit/s, de bottleneck blijft aan de andere kant en dus merkte ik geen verschil 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dion_b schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:56:
[...]
Ik heb de 120Mbit/s variant, maar heb het een tijdje op een router gedraaid met een WAN poort die maar 100Mb was (en dus IRL 94MBit/s haalde). Ook al is het verschil 25Mbit/s, de bottleneck blijft aan de andere kant en dus merkte ik geen verschil 8)7
Totdat je vanaf meerdere sources gaat downloaden.... Dat zal echter niet vaak voorkomen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:51:
Ik heb 2 weken terug UPC totaalpakket besteld, maar nog geen bevestiging gehad via de post?
Is dat normaal? Ik heb vorige week nog gebeld en toen stond alles wel in hun systeem.
Wij kregen als ik het goed herriner al binnen een dag een mailtje met datgene wat we besteld hadden.
Brief met alle informatie over het abonnement, e-mail adressen gebruikersnamen en wachtwoorden etc. kwam pas nadat we het installatiepakket al binnen hadden. Dit duurde geloof ik 3 weken.
Die dag dat de boel binnen kwam werkte alles overigens al wel gelijk.

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Zijn er meer mensen die een 6 Mbit abo hadden en waarbij de snelheid naar 8 Mbit is verhoogd en nu weer verhoogd naar 10 Mbit?

Een paar dagen terug deed ik nog een test via speedtest.net en haalde ik 7,7 Mbit ofzo en nu haal ik 9,8 Mbit.

Wel heel snel achterelkaar die verhogingen. Ben er wel blij mee want heb juist voor kabelinternet gekozen omdat ADSL in mijn wijk nog niet eens boven de 4 Mbit uitkomt.

• Mawlana
Het lijkt er inderdaad op dat de snelheden zijn verhoogd. Zie http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=28589.0 voor meer informatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm haald met newsservers al bij na de 10Mbit (8mbit pakket). Ik zal een resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Ik haal nu ook opeens +/- 10 Mbit/s. Vanochtend had ik een hele brakke internet verbinding en na het uit/inschakelen van m'n modem ging alles weer als een speer + 1,5/2 Mbit/s extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ook naar 10 gegaan, zonder reset b.t.w.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/410366854.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Het kan ook zijn dat UPC je modem zelf gereboot heeft, soms verlies ik hier ook wel eens m'n verbinding, en dan heb ik opeens nieuwe firmware opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 12:32
LIMIT-AR schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:40:
Zijn er meer mensen die een 6 Mbit abo hadden en waarbij de snelheid naar 8 Mbit is verhoogd en nu weer verhoogd naar 10 Mbit?

Een paar dagen terug deed ik nog een test via speedtest.net en haalde ik 7,7 Mbit ofzo en nu haal ik 9,8 Mbit.

Wel heel snel achterelkaar die verhogingen. Ben er wel blij mee want heb juist voor kabelinternet gekozen omdat ADSL in mijn wijk nog niet eens boven de 4 Mbit uitkomt.
Ja, dat heb ik ook gehad ;)
De laatste verhoging had er bij ons wel mee te maken dat we van enkele losse producten naar die actie gingen waarbij de 3e gratis is (en daarbij is het 10mbit ipv 8mbit)
Ook kregen we meer tv zenders (van standaard naar uitgebreid pakket,)

En het is nu nog goedkoper ook 8)7

Testje: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/410819662.png

[ Voor 4% gewijzigd door Tonkey op 14-02-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/411377181.png

Van 1,5Mb/256Kb naar 3/1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
Ik heb hier een tijdje terug een vraag geplaats over UPC icm torrents. Ik heb de gok gewaagd en het goedkoopste alles in 1 pakket besteld (10Mbit/s,standaard tel en standaard dig. tv). Ik heb de nieuwste versie van BWMeter er op gezet (ik geloof dat dat v4.1.1 is), en ik heb dagelijks de statistieken bijgehouden. Ik zit in de regio Eindhoven.

Het torrentverkeer heb ik als volgt 2 weken getest:

- Totale grootte aan torrents was ongeveer 500GB
- Aantal torrents ongeveer 30 (Full HD mkv, met soms een pack van 3 films, waarbij sommige films als 1 file aangeboden werden, maar meestal gerarred volgens de scene regels)
- Hier en daar een aflevering van een serie gedownload om ook kleinere torrents te testen
- Niet meer dan 5 torrents tegelijk
- Gebruikte torrent client was uTorrent v1.61 (maar ik denk dat een willekeurig andere uTorrent versie geen verschil maakt)
- 4 verschillende private trackers getest
- Altijd genoeg seeders (meer dan leechers)
- Aantal globale connecties in uTorrent staat op 300 (ik weet zo snel niet of dat in en uitkomend of, in of uitkomend verkeer is)
- Poort staat ingesteld op een vaste willekeurige poort
- Max upload snelheid is geliminiteerd op 150kB/s (lijkt me redelijk veilig aangezien ik theoretisch 1,5MBit/s zou moeten halen)

Hiervoor heb ik 3 jaar bij Wannadoo/Orange/Online gezeten en torrents heb ik altijd met 1mb/s kunnen downloaden (ik heb wel portforwarding moeten doen om in uTorrent een groen bolletje te krijgen). Alle instellingen zijn gelijk gebleven bij de overstap naar UPC. Ik heb toendertijd echter geen BWMeter gehad om de statistieken bij te houden. Dus harde cijfers heb ik niet.

Bevindingen:
- Torrentverkeer wordt beperkt door de week tussen 16:00 en 24:00
- Torrentverkeer wordt beperkt in het weekend tussen 8:00 en 24:00
- Tijdens de beperkte uren is de download ongeveer 250kB/s en de upload 5 kB/s
- Tijdens de onbeperkte uren is de download ongeveer 850kB/s en de upload 150kB/s
- Volgens uTorrent heb ik altijd een maximale connectie gehad (groen bolletje onderaan)
- Tijdens de beperkte uren heb ik een paar keer een bestand van 3,5GB gedownload (Runes of Magic client) van een Nederlandse server. Dit ging met 1,2MB/s (natuurlijk ten koste van de download van de torrents) om te testen of andere protocollen misschien toch beperkt werden. Tevens heb ik tijdens de beperkte uren een aantal HD trailers van apple bekeken en dat ging vloeiend (lees: na de klik op de trailer speelt de trailer meteen af terwijl de rest gebufferd wordt en het bufferen uitloopt op het spelen zelf), dus ook daar geen problemen (ik heb echter niet gekeken wat voor snelheid dat kostte).

N.B. De upload is niet altijd constant 150kB/s geweest tijdens de onbeperkte uren aangezien dat zwaar afhankelijk is van de torrent. Omdat ik torrents gebruikt heb die meer seeders dan leechers hadden, heb ik niet vaak de 150kB/s gehaald.

Telefoon en digitale tv werken naar behoren, maar die heb ik niet 24/7 getest de afgelopen 2 weken, en dat ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan :)

Mochten er nog specifieke vragen/opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.

[ Voor 0% gewijzigd door Knutselwout op 17-02-2009 11:45 . Reden: notering bits/bytes gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Mooi overzicht.

Twee vragen:
- je noemt niets mbt encryption. Heb je het ook met encryption geprobeerd - en wat mat je toen?
- waarom heb je je upload zo laag ingesteld - als je 1.5Mb/s upload hebt kun je rustig 1.2Mb/s of hoger instellen, het is opmerkelijk dat je zo'n duidelijk effect ziet bij slechts 150kb/s, maar je zou het allicht nog duidelijker krijgen als je een max zou instellen dat meer overeenkomt met je verbindingssnelheid.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
Misschien dat ik de afkortingen verkeerd gebruik, maar ik heb een 10Mbit/1,5Mbit verbinding wat betekent dat ik theoretisch met 1,2 megabytes per seconde kan downloaden en met 188 kilobytes per seconde kan uploaden. Ik ben wel nog van plan om de upload op 175 kb/s te zetten om de limiet op te zoeken wanneer een te hoge upload de download van torrents beinvloed.

Ik heb geen encryptie gebruikt, dat zal ik bij de volgende tests aanzetten om te zien of de down en uploads dan ook nog beperkt worden. Ik weet echter niet of de resultaten dan objectief zijn omdat (geloof ik) dan alleen mensen kunnen connecten die ook encryptie aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zo moeilijk zijn die afkortingen niet:

bit=b
Byte=B
kilo=k
Mega=M

Wikipedia: Byte

Misschien handig om je verhaal eens te editen om duidelijk te maken wat je bedoelt, want je gebruikt van alles door elkaar, wat bij het verschil bits en Bytes de boel erg warrig maakt (te meer omdat je netwerksnelheden in beginsel alleen in bits/s dient te melden)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
Eigenlijk triest dat ik die notering niet uit mijn hoofd ken aangezien ik in de automatisering zit. Ik weet natuurlijk wel het verschil tussen een bit en een Byte, alleen niet wanneer ik een kleine of hoofdletter moet gebruiken. Enig idee waarom de k van kilo klein is, terwijl de M van Mega en hogere waardes een hoofdletter hebben? Ik heb inmiddels mijn originele post aangepast.

Gisteren heb ik rond 19:00 een torrent aangezet van 1,5GB. Hierbij heb ik na 10 minuten encryptie aangezet en toen vloog de download snelheid naar 900kB/s (eerst was dat 10kB/s). De upload heb ik beperkt op 175kB/s, maar die heb ik niet gehaald. Dat kwam denk ik doordat er overwegend meer seeders waren dan leechers (7:1). Nadat encryptie aangezet was haalde ik een upload van 100kB/s, terwijl dat zonder encryptie 1kB/s was.

Ik heb deze test 2 keer uitgevoerd. Na 10 minuten heb ik de encryptie uitgezet en vlogen de snelheden weer omlaag. 10 minuten later weer aangezet en de snelheden vlogen weer omhoog. Na het omzetten van de encryptie heb ik de torrents eerst gepauzeerd en uTorrent afgesloten en daarna opnieuw opgestart om de resultaten te bekijken.

Ik zal de encryptie nog beter testen wanneer ik weer een bulk aan torrents heb om dit een paar dagen door te kunnen testen, maar het ziet er naar uit dat encryptie wel helpt en dat UPC hier nog niks aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Mmm, ik heb sinds nu ongeveer ook fiber 60 en eweka doet maar 1800 kb/s. Nu weet dat ik dat eweka sowieso maar 40Mbit ondersteunt. Maar 1800k is wel heel weinig toch? Welke usenet provider heeft geen problemen dan met UPC? Iemand die daar iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Iedereen heeft problemen met upc, maar dat ligt dan ook aan upc.

Upc knijpt in de avonduren gewoon op nieuwsgroepen etc. dusja, men zegt dat SSL moet helpen, maar da's ook al weer voorbij naar me idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica