UPC voert nieuwe snelheidsverhogingen door

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de FrontPage :
Internetklanten van UPC kunnen de komende maanden een snellere verbinding tegemoet zien. Als eerste zullen de internetabonnementen met lage snelheden een verhoging krijgen; uiteindelijk moet de gehele portfolio een update krijgen.

Deze week lieten UPC-klanten op het forum Chelloo al weten aangepaste snelheden waar te nemen. Woordvoerder Ronald Sutmuller van UPC bevestigt dat er deze week begonnen is met de uitrol van nieuwe snelheden en dat deze de komende maanden voor de gehele portfolio worden doorgevoerd: "Aan het begin van de tweede helft van dit jaar moeten die snelheidsverhogingen volledig zijn doorgevoerd."

De kabelaar begint met de internetabonnementen met lage snelheden; de downloadsnelheden daarvan worden verhoogd naar 2Mbps, 6Mbps en 10Mbps. Precieze details wilde Sutmuller nog niet geven, maar in combinatie met de informatie die op Chelloo staat, kan een lijst met de vermoedelijke snelheden samengesteld worden. Deze zullen in eerste instantie aan bestaande klanten ter beschikking komen.

Klanten met een UPC Internet Light- en Power-verbinding zien volgens die berichten hun downloadsnelheid omhooggaan van 8Mbps naar 10Mbps, terwijl de uploadsnelheid van Light van 1Mbps naar 1,5Mbps stijgt. De snelheden van de laatste twee abonnementen worden daarmee volledig gelijkgetrokken, en dit houdt verband met het feit dat Light niet meer aangeboden wordt. Bij UPC Internet Easy wordt volgens de Chelloo-forumdeelnemers alleen de upload verhoogd en wel van 512kbps naar 1Mbps. De uitspraak van Sutmuller doet echter vermoeden dat de downsnelheid naar 6Mbps zal gaan. De snelheden van Internet Extreme, dat nu Internet 24 heet, blijven ongewijzigd. Klanten met een Extreme-abonnement zal worden aangeboden om gratis over te stappen op een Fiber Power-verbinding.

De vorige verhoging voor UPC-klanten dateert van september. De abonnees met een TotaalPakket zien hun snelheid in eerste instantie nog niet stijgen. Gevolg is dat iemand met een Power-abonnement, waarbij onbeperkt bellen zit inbegrepen, die een los tv-abonnement neemt bij UPC, hetzelfde krijgt maar minder betaalt dan iemand met een '3 halen 2 betalen'-pakket, waarin 10Mbps-internet met onbeperkt bellen wordt gecombineerd met een 'gratis' tv-abonnement. Deze situatie zal echter tijdelijk zijn. "Klanten met een TotaalPakket kunnen ook een aanzienlijke snelheidsverhoging verwachten. Die volgt uit een nadere optimalisatie van ons netwerk", aldus Sutmuller, die echter geen verdere mededelingen kon doen.

Abonnement Huidige snelheid Nieuwe snelheid
Starter 1Mbps / 256kbps 2Mbps / onbekend
Easy 3Mbps / 512kbps 6Mbps / 1Mbps
Light 8Mbps / 1Mbps 10Mbps / 1,5Mbps
Power 8Mbps / 1,5Mbps 10Mbps / 1,5Mbps
nieuws: UPC voert nieuwe snelheidsverhogingen door

Deze snelheden lijken te kloppen . Ikzelf heb het Easy abonnement en de download is nu ongeveer 2 keer zo snel en de upload 4 keer zo snel. Vandaag is er ook een folder binnengekomen waarin UPC beloofd aanstaande zomer de snelheden van Easy naar 10 MBps / 1MBps te verhogen . goed nieuws dus! Dan is in een jaar de snelheid van easy 3 keer zo snel geworden.

discuss! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In diezelfde flyer die ik ook thuis heb gekregen, stond dat mijn internetverbinding (Power) aankomende zomer ook verhoogd zal worden naar minimaal (ja dat woord werd daadwerkelijk gebruikt ;)) 16 Mbps / 1,5 Mbps. Dat is inderdaad meer dan een verdubbeling van downloadsnelheid in één jaar tijd. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, heb nu Extreme maar hier is nog steeds geen Fiber beschikbaar..
Ben vast niet de enige met dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Dus uiteindelijk wordt easy 10 mbit voor 20,50 euro per maand? Dan ga ik terug naar UPC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:57:
Allemaal leuk en aardig, heb nu Extreme maar hier is nog steeds geen Fiber beschikbaar..
Ben vast niet de enige met dit probleem!
Same here :). Ben tevreden met de 24mbit, maar het wordt echt hoog tijd dat ze ook bij mij Fiber komen leggen.

Ik woon in Helmond, en overal om me heen ligt het al, maar niet in Helmond zelf. (het is toen stopgezet want er waren te weinig aanmeldingen...ik wist nergens vanaf anders was ik in mn wijk langs de deuren gegaan :( )

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
KoffieNT schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:09:
[...]

Same here :). Ben tevreden met de 24mbit, maar het wordt echt hoog tijd dat ze ook bij mij Fiber komen leggen.

Ik woon in Helmond, en overal om me heen ligt het al, maar niet in Helmond zelf. (het is toen stopgezet want er waren te weinig aanmeldingen...ik wist nergens vanaf anders was ik in mn wijk langs de deuren gegaan :( )
Denk dat jij in de war ben met glasvezel providers ? ondanks de '' Fiber '' naam die upc hun 60/ 120 mbit diensten meegeeft komt het gewoon binnen via dezelfde coax kabel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Fatal Mind schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:59:
[...]

Denk dat jij in de war ben met glasvezel providers ? ondanks de '' Fiber '' naam die upc hun 60/ 120 mbit diensten meegeeft komt het gewoon binnen via dezelfde coax kabel,
Oh, ik dacht inderdaad, vawege de naam dus, dat Fiber (het 60 en 120mbit abo) alleen met glasvezel mogelijk was. (en dat ze dus kunnen concureren met bv Onsbrabantnet wat om Helmond al wel gebruikt wordt.)
Als ik de beschikbaarheidtest even doe dan is Fiber iig niet mogelijk op mijn adres. Ik dacht dus dat dit weer kwam vanwege het feit dat er geen glasvezel ligt, maar dit is dus niet zo?
Waarom kan het dan niet?

Als het aan mij zou liggen zou ik idd wel overstappen, scheelt maar een tientje met het 24mbit abo.

"Onderstaand product of totaalpakket is op uw adres helaas niet beschikbaar:
Abonnement UPC Fiber Power 60 Mbps
U wilt een product of totaalpakket bestellen dat UPC op uw adres (nog) niet kan leveren."

"Onderstaand product of totaalpakket is op uw adres helaas niet beschikbaar:
Abonnement UPC Fiber Power 120 Mbps
U wilt een product of totaalpakket bestellen dat UPC op uw adres (nog) niet kan leveren."

edit: even opgezocht. UPC Fiber (60/120Mbit) is beschikbaar in:

* Amsterdam en Amsterdam-Zuidoost
* Almere
* Abcoude (Abcoude en Baambrugge)
* Diemen
* Landsmeer (Den Ilp, Landsmeer en Purmerland)
* Oostzaan
* Ouder-Amstel (Duivendrecht, Oudekerk aan de Amstel)
* Waterland (Watergang)
* Eindhoven, Veldhoven, Sint-Oedenrode, Son en Breugel, Geldrop-Mierlo, Valkenswaard en Laarbeek
* Rotterdam, Dordrecht, Hoogvliet, Pernis en Hoek van Holland
* Nijmegen (incl Lent en Oosterhout)
* Zevenaar (inclusief Angerlo, Babberich, Giesbeek en Lathum)
* Rijnwaarden, Didam en Wehl
* Dronten, Biddinghuizen, Swifterband, Zeewolde, Elburg en Nijkerk
* Muiden en Muiderberg

Dit zijn volgens mij alleen gebieden waarin ook glasvezel ligt, dus op deze manier kunnen ze concureren met de glasvezelaanbieders in die gebieden. Wel jammer, want als er in mijn wijk dus glasvezel had gelegen, dan was het 60/120mbit kabel-abo van UPC om de een of andere magische reden vast wel beschikbaar geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door KoffieNT op 23-02-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd op wat voor termijn ze de triple play-pakketten van een snelheidsverhoging voorzien. De prijs/kwaliteitsverhouding ten opzichte van losse abonnementen verslechtert op deze manier, en dat lijkt me niet de bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen haalde ik met moeite 7,5 MB per seconde en 985 upload. Nu 9,3 MB download per seconde en 1,276MB upload. En ik heb nog niks geen briefje gehad *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
Ik zat een jaar geleden met m'n Light-abonnement nog op 3mbit, intussen is het 10! Bastards! :+
'k Had gister iemand op bezoek die Chello Power heeft en die betaalt zo'n 30 euro per maand. En mijn Light is voor zover ik weet 33 euro (toen ik 'm afsloot iig). Da's wel apart. Maargoed, 30 euro voor 10mbit lijkt me geen slechte deal. Het is fijn dat Chello die snelheidsverhogingen doorvoert. En dat je die snelheden ook wel krijgt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Misleidende naam, geen echte fiber (glasvezel) :?

Toch nette snelheden, maar kabel is jammergenog ouderwets; dus waarom zou je daar nog aan beginnen als je op sommige plaatsen echte fiber hebt. Voor de mensen die daar niet wonen is op de rest van de gemeentes al minstens 20mbit adsl voor 20 euro beschikbaar :)

Kabel vind ik imho jaren 90 technologie, de snelheid varieer teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Silent Thunder schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:58:
kabel is jammergenog ouderwets; dus waarom zou je daar nog aan beginnen als je op sommige plaatsen echte fiber hebt.
Omdat ADSL bij hogere snelheden totaal geen alternatief biedt. ADSL weet met pijn en moeite 20 Mbps te halen en dan moet je nóg op beperkte afstand van de centrale wonen.
Kabel kan voorlopig heel wat beter meekomen met de in opkomst zijnde glasvezelnetten dan ADSL. Zeker met de invoering van Docsis 3.0 is er weer een aardige speedboost.

Dus, heb je de komende tijd geen mogelijkheid om naar glasvezel over te stappen en wil je tóch hoge snelheden? Dan wordt het dus kabel. Met de forse snelheidsverhogingen die zowel UPC als Ziggo momenteel doorvoeren zit er nog aardig wat muziek in die kabel...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Silent Thunder schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:58:
Misleidende naam, geen echte fiber (glasvezel) :?

Toch nette snelheden, maar kabel is jammergenog ouderwets; dus waarom zou je daar nog aan beginnen als je op sommige plaatsen echte fiber hebt. Voor de mensen die daar niet wonen is op de rest van de gemeentes al minstens 20mbit adsl voor 20 euro beschikbaar :)

Gelukkig heb ik dan jaren 90 technologie, waarmee ik altijd 60 mbit haal, en geen ADSL meer waarmee ik maar max 10mbit haalde in een middelgrote stad... Op heel veel plaatsen valt er simpelweg niets anders te kiezen dan kabel of ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:46
Ik heb aardig wat door zitten lezen, maar vraag me nou af: kunnen we nou gewoon upgraden (snelheid dan, prijs niet ;))? Ik heb net een totaal abo met royaal HD DVR, Bellen savonds en 16 mbit afgesloten. Nu wil ik mn internet upgraden naar 30 mbit, das nog goedkoper ook, maar kan dat? De frontpage is er helaas een beetje vaag over....

Voor zover mij bekend kan je namelijk gewoon 1x / maand up of downgraden. Tevens, als ik naar 30 mbit ga, kan ik volgens mij gewoon mn bestaande modem blijven behouden, omdat pas vanaf 60 mbit ED3.0 gebruikt wordt?

Ik ga morgen sowieso wel even bellen, ondanks dat de wachtrij wel aardig lang zal zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:46
okee, net gebeld en was geen probleem! Binnen 48 uur wordt fiber power 30 geactiveerd (voor mij verdubbeling snelheid), en ga een 10tje per maand minder betalen, wat wil ik nog meer :-)

Edit: heb trouwens maar 2 minuten in de wachtrij gestaan, dus bel gerust ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Loen op 15-06-2009 08:30 . Reden: wachttijd doorgeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Gebeld en aangegeven dat ik naar 25 mbit wil. Is binnen drie dagen geregeld.

Had nog gevraagd als het druk was ivm de nieuwe abonnementen. Het was erg druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Ook maar ff gebeld en ga nu van 10 mb naar 30 mb :9

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:43
Cabo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:12:
Gebeld en aangegeven dat ik naar 25 mbit wil. Is binnen drie dagen geregeld.

Had nog gevraagd als het druk was ivm de nieuwe abonnementen. Het was erg druk ;)
10 naar 25Mbit is wel binnen het 3=2 pakket te doen?
Of heb je een los abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Nou..

Mijn ouders hebben tv van UPC. Ik besloot in de halveerweken van 2 maanden geleden weer UPC te nemen.

Dat was UPC internet (6mbit?) + bellen voor 6 maanden 10,50, daarna 20 euro ofzo. Toen ik gisteren ging bellen kwam ik er achter dat ik vast zat aan dat abonnement + bellen voor een jaar.

Nu dat ik Internet 25 heb zit ik ook vast aan bellen standaard 5 euro. Lullig allemaal, maar ik neem die 5 euro voor lief

Ik betaal nu.
kabel: 16,70
UPC 25: 25
UPC bellen: 5

€46,70 euro. Ik kon daarbij ook Digitale tv royaal nemen voor 5 euro extra.

ADSL gaat maar max 7 mbit in mijn buurt... ik ben wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik krijg net in mijn mail een aanbod van UPC. Alles blijft hetzelfde inclusief de prijs, behalve dan de internet snelheid. Deze gaat van 10 naar 30.
Dat vind ik een stuk beter dan wat ze bij de shop boden gisteren.
Ik ga eens kijken of het echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb zojuist ook mijn abbo gewijzigd. Ik zat nog op het oude 10mbit abbo. Ga nu 20 euro meer betalen, voor 90mbit. Da´s wel een lekkere vooruitgang :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Arunia schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:56:
Ik krijg net in mijn mail een aanbod van UPC. Alles blijft hetzelfde inclusief de prijs, behalve dan de internet snelheid. Deze gaat van 10 naar 30.
Hmm ik heb een e-mail ontvangen dat we van 10Mbit naar 16Mbit gaan. Overigens begonnen met 4Mbit bij UPC :) (4 - 6 - 10 - 16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb nog geen email gehad maar zal inderdaad ook van 10 Mbit naar 16 Mbit gaan. Echter heb ik vanmorgen UPC opgebeld om mijn pakket (internet power + onbeperkt bellen met losse DTV royaal) om te zetten naar 3=2 pakket met 30 Mbit internet. Voor die €2,50 extra per maand ben ik wel blij met nóg een verdubbeling van de up- en downloadsnelheid. :)

Al zei de verkoper aan de lijn dat ik wel een nieuw modem zou krijgen, ondanks het feit dat 30 Mbit nog wel ondersteunt zou worden door mijn huidige ED 2.0 Motorola modem. Ach, het maakt mij niet uit, zolang het maar hard gaat.

Laatst Ziggo al, nu UPC.. Dit is dan het moment waarop kabelinternet daadwerkelijk ADSL achter zich gaat laten. Zoals de nieuwe slogan van UPC ook al zegt, "Internet van UPC gaat verder waar ADSL ophoudt". ;)

edit:
@ hieronder: volgens mij ben ik ook op 4 mbit gestart met toen nog Chello Light. En in de loop der tijd is dat verhoogd en verhoogd naar inmiddels 10 mbit (toekomstig 16 mbit zelfs).

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 16-06-2009 21:06 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hou er rekening mee dat wij het 10Mbit abo namen toen der tijd en niet van 4 naar hoger zijn gegaan. Dus daar zal het verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:49
Gisteren upc gebeld om te vragen of ze mijn internet wilde upgraden van 10mbit naar 30mbit(gratis). Kijk ik net bij speedtest en het is nu al aangepast. Toppie upc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Wij hebben gister ook een mail gehad over verhoging. We hebben nog het 'oude' classic wat bij 8Mbit begon (dacht ik) en nu 16Mbit en we gaan naar 25Mbit voor 1 juli. Hopelijk kan mijn usenetaccount die snelheid wel aan :o

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07
Ik had ook een mail ontvangen dat mijn snelheid van 10 naar 16 mbit zou gaan. Verder zat er nog een link in naar een 'uniek aanbod', te weten:
30 mbit Inet + onbeperkt bellen + europa en Digitale TV Royaal. Dit voor 48 euro.
Ik betaal nu 55 euro, dus dacht hey, dat doe ik. Stom van mij dat er nog 16,75 bij komt, de standaard kosten voor TV Analoog eigenlijk. dus zou ik boven de 60 uitkomen. Nederlander dat ik ben wil ik liever niet boven de kosten die ik nu heb, dus heb ik ze gebeld.
Ik wou graag een abbo met internet en digitale tv. Telefonie gebruik ik niet, dus dat hoefde ik niet. We kwamen bij Fiber power 25 mbit ofzo? + Digi TV Royaal. Zou nog onder die 55 euro komen. Die mevrouw wou dat voor me instellen, maar dat kon niet, want de upload snelheid van het internet was nog niet in haar systeem bekend. Dus kon ze het niet opvoeren :s Of ik volgende week wou terug bellen.
Zal je zien dat ik volgende week opeens 3 maanden vast zit aan dat 'Unieke aanbod' van boven de 60 euro.
Bel over paar dagen wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swatfireglide schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:51:
Gisteren upc gebeld om te vragen of ze mijn internet wilde upgraden van 10mbit naar 30mbit(gratis). Kijk ik net bij speedtest en het is nu al aangepast. Toppie upc
Typisch UPC weer: pas als je naar ze belt dan lopen ze voor je, waarom doen ze dit niet automatisch voor alle klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Gister ochtend gebeld, waarschijnlijk vrijdag ochtend de nieuwe snelheid (wachttijd loopt al iets op dus) maar toch ik ga van 16 naar 30 mbit voor 8 euro minder per maand en dan krijg ik ook nog Bellen in Europa er bij.
Zie hier: Ulysses in 'nieuws: UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen - update' wat ik bedoel in concrete bedragen.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ook ik kreeg gisteren een email dat de download-snelheid gratis werd verhoogd (officieel op 1 Juli as)van 10 naar 16 Mbps en vanmorgen was het inderdaad iets hoger. De Download is nu 14.48 Mbps . de upload bleef op 1.46Mbps.
Nu ja, zolang de prijs niet word verhoogt neem ik het dankbaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:32:
[...]

Typisch UPC weer: pas als je naar ze belt dan lopen ze voor je, waarom doen ze dit niet automatisch voor alle klanten?
Omdat het een nieuw pakket is. Zou wat zijn als ze dat standaard gaan aanpassen.

Sowieso vind ik je nu wel een zeurpietje hoor. Wees blij man dat je 3x sneller internet krijgt voor dezelfde prijs. So what, dat je daar 1 telefoontje aan moet wagen.

[ Voor 20% gewijzigd door KillGhost op 17-06-2009 08:58 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

joopata schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:21:
Ook ik kreeg gisteren een email dat de download-snelheid gratis werd verhoogd (officieel op 1 Juli as)van 10 naar 16 Mbps en vanmorgen was het inderdaad iets hoger. De Download is nu 14.48 Mbps . de upload bleef op 1.46Mbps.
Nu ja, zolang de prijs niet word verhoogt neem ik het dankbaar aan.
Als jij 30 euro betaalde voor die 10Mbit kun je beter nog verder upgraden naar 30Mbit da's ook 30 euro. Dit in het geval van een 3-voor-2 Totaalpakket. Alleen als je bellen-onbeperkt hebt komt daar dan ook 2,50 voor Europa bij. 15,50 -> 18,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik zal vanmiddag ook even bellen voor de upgrade naar 30Mbit... heb nu ook zo'n 3-voor-2 pakket met 10Mbit.. :)

Altijd leuk.. :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

AngelDust schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:57:
Ik zal vanmiddag ook even bellen voor de upgrade naar 30Mbit... heb nu ook zo'n 3-voor-2 pakket met 10Mbit.. :)

Altijd leuk.. :)
Ik heb sinds gisteren 30mbit. Ik kom zo rond de 27-28 uit atm.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Mijn modem thuis ligt er nu uit (remote login werkt nu ff niet) dus mss heb ik zo ook al 16Mbit thuis... maar dan nog ga ik de 30Mbit upgrade doen... toch voor hetzelfde geld :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:54:
Wij hebben gister ook een mail gehad over verhoging. We hebben nog het 'oude' classic wat bij 8Mbit begon (dacht ik) en nu 16Mbit en we gaan naar 25Mbit voor 1 juli. Hopelijk kan mijn usenetaccount die snelheid wel aan :o
Haalde je eerst wel 8mbit met usenetdownloads dan? UPC 'knijpt' sinds kort namelijk de usenet downloadsnelheid! Dus ik denk dat je die 25Mbit niet gaat halen.

Ik kreeg gister ook de mail dat mn Power van 10 mbit naar 16 mbit gaat en via een link met een 'aanbieding' kan ik voor hetzelfde bedrag over naar "Fiber" Power 25mbit. (wat niks met fiber/glasvezel te maken heeft, zoals bekend is)

Enige irritante is dat ik al een tijdje twijfel om HDTV+DVR (starter) te nemen. Ik heb alleen nu een combi van Internet+Onbeperkt bellen. En als ik TV wil moet ik mn telefoon laten vervallen (2=1) of een 3=2 combinatie nemen, waarbij de traagste keuze FiberPower 30 is en ik uiteindelijk met 18 euro duurder uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
als ze nu ook nog eens die belachelijke 18,00 voor de kabel eruit halen dan stap ik zonder twijfel over naar UPC + telefonie + digi tv
Maar dit is wel weer een goede stap naar voren. Hopen dat de rest volgt....
Zelf pas 20mbit Online besteld. Weet iemand of ADSL uberhaupt wel boven de 20mbit kan uitkomen of is dat het max (zoals UPC zegt; kabel gaat verder waar adsl ophoudt)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Jo die snelheidsverhoging is net al doorgevoerd! Tjek it:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/498401409.png
(was 16/2Mbit)
Way2Go UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

-verkeerde topic- :X

[ Voor 91% gewijzigd door AngelDust op 18-06-2009 16:51 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb nu ook het fipo modem binnen, voor de nieuwe 90mbit lijn :)
Eigenwijs als ik ben wil ik dit modem er nu zelf aanhangen, maar zij raden een monteur aan, i.v.m. metingen. Is het verstandig om het zelf te doen, of heb ik echt die monteur nodig? Wat hebben jullie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 12:01
appelsientje schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:20:
Ook maar ff gebeld en ga nu van 10 mb naar 30 mb :9
Hier ook, het duurt 3 weken ofzo. Ik ben benieuwd (Amsterdam) of ze een nieuw modem gaan opsturen of niet. In de voorwaarden staat dat er in dat geval een borg van 49 euri volgt.
Uw bestelling bij UPC
GEGEVENS UPC NEDERLAND B.V.
Bezoekadres: Postadres:
Kabelweg 51 Postbus 320
1014 BA Amsterdam 8200 AH Lelystad
Telefoonnummer: 0900 15 80 (€ 0,10 per minuut)
E-mailadres: info@upc.nl
BTW nummer: 8070.48.525.B01
Kamer van Koophandel Amsterdam, nr. 33303479- Kvk 33303479
UW BESTELLING

Fiber Power 30, met 30 Mb download-
en 3Mb uploadsnelheid

Bellen Onbeperkt

Digitale TV Royaal met DVR
PRIJS P/M

€ 46,-

OPLEVERINGSDATUM

Binnen 3 weken

[ Voor 43% gewijzigd door Harry_Sack op 18-06-2009 18:20 ]

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nyarlathotep schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:13:
Heb nu ook het fipo modem binnen, voor de nieuwe 90mbit lijn :)
Eigenwijs als ik ben wil ik dit modem er nu zelf aanhangen, maar zij raden een monteur aan, i.v.m. metingen. Is het verstandig om het zelf te doen, of heb ik echt die monteur nodig? Wat hebben jullie gedaan?
Als je volgens instructie de modems aansluit, dus een ED3.0 data-only modem en een ED2.0 voice (+data die je niet gebruikt) modem erbij, dan heb je doorgaans een extra splitter nodig. Zo'n splitter kost je zo'n 4dB demping. Als je signaal erg goed is, maakt dat niet uit, maar als je nu al marginaal zit, dan kan 4dB makkelijk het verschil betekenen tussen goed online en continu knipperlichted gaar zijn :o

De vraag is vooral of je telefonie daadwerkelijk gebruikt. Zo ja heb je dus twee modems nodig, dan is een monteur geen overbodige luxe. Doe je niets met telefonie, dan kun je prima de ED3.0 modem hangen waar de ED2.0 modem nu hangt, als alles nu goed is zal het dan ook goed blijven.

Andere insteek is om te kijken naar het signaal in je modem nu (http://192.168.100.1), en dan vooral de transmit en receive power. Als de upstream transmit power onder de 51dB is en de downstream receive power boven de -6dBmV is, dan kun je die 4dB makkelijk hebben en is een monteur onnodig. Als het slechter is, zeker als je modem nu al maximaal (55.2dB) staat te zenden, dan is een monteur sterk aan te raden (zeker als het je niets kost :) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

Ik had een triple pakketje, DVR, Anytime en Extreme. Een aantal weken terug kreeg ik een foldertje met een aanbieding dat ik als trouwe Extreme klant gratis mocht overstappen naar Fiber Power 60. Even nagebeld of de rest van mijn abonnementen gelijk bleven en dat zou zeker zo zijn.
Uiteindelijk modem gekregen, Anytime was omgezet naar Freetime (avond en weekend), maar de prijs zou 50 Euro blijven, prima. Nu is maandag de monteur geweest, alles hartstikke netjes geregeld, hield 59,59Mbit van de 60 over dus ik was in mijn nopjes. Maar toen ik 's middags eens ging kijken zag ik dat ze nu Power 90 voor 50 Euro hadden en daar heb ik vanmiddag maar eens over gebeld. Bleek dat mijn triple play gewoon opgebroken was naar drie losse producten en ik dus eigenlijk meer betaalde dan nodig. Samen met de medewerker heb ik een nieuw totaalpakket samengesteld en heb nu voor dezelfde prijs als ik vorige maand nog voor Extreme betaalde 90Mbit. Vanmiddag zei die gozer dat het binnen 48 uur geregeld was, maar een half uurtje geleden sprong de modem ineens offline en een paar minuten later heb ik 88,13Mbit down en 5,10Mbit up met de modem een halve meter van mijn aop. Er zit zelf een Belkin wifi routertje tussen (uiteraard wel bekabeld aangesloten).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ffpmoglat15DU5Yh7zm7GTEl/full.png

Eigenlijk van bestellen tot nu superservice, behalve die doosjes die mij verzekerden dat mijn Anytime abonnementje behouden zou blijven, maar die vergeef ik voor 90Mbit wel.

@dion_b >>> Mij is tweemaal verteld dat zelf aansluiten inderdaad geen enkel probleem zou zijn en in de meeste gevallen ook lukt, maar dat je bij problemen nadien minder service zou mogen verwachten vanuit UPC ? En mijn modem werd ook gewoon niet geactiveerd, ik moest ruim twee weken op een monteur wachten (ok, twee kleine minpuntjes) en in die tijd is de modem niet geactiveerd, dat moest 'ie maandag via India regelen zei die monteur.

De monteur was in mijn geval overigens wel handig, want ik had een aop met 3 f-connectors waarvan er 1 voor radiosignaal die mijn normale modem niet eens online kreeg. Werd dus lastig splitten, nu zit er een normale wcd met splitter erop (die zoals dion_b al zegt gewoon gratis zijn opgehangen).

@thewizard2006 >>> 24Mbit is maximaal voor ADSL2+, maar die snelheid haal je afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Als het kastje naast het huis staat dan heb je kans dat je tussen 20 en 24 overhoudt, maar het kan ook goed minder zijn. Ik weet wel iets over VDSL (very highspeed dsl), maar geen idee of dat op korte termijn voor consumenten beschikbaar is en welke snelheden je daarmee kunt halen. Fiber (al dan niet van UPC, die niet volledig FTTH (wijkcentrale <--> huis blijft coax, maar eurodocsis 3.0 doet goed z'n best) is) is de snelste oplossing op het moment.

[ Voor 21% gewijzigd door KneoK op 19-06-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KneoK schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:54:
[...]

@dion_b >>> Mij is tweemaal verteld dat zelf aansluiten inderdaad geen enkel probleem zou zijn en in de meeste gevallen ook lukt, maar dat je bij problemen nadien minder service zou mogen verwachten vanuit UPC ? En mijn modem werd ook gewoon niet geactiveerd, ik moest ruim twee weken op een monteur wachten (ok, twee kleine minpuntjes) en in die tijd is de modem niet geactiveerd, dat moest 'ie maandag via India regelen zei die monteur.
India? 8)7

Bij mij ging het iig een flinke tijd terug anders en was de monteur niet nodig (al heb ik'm wel laten komen).
De monteur was in mijn geval overigens wel handig, want ik had een aop met 3 f-connectors waarvan er 1 voor radiosignaal die mijn normale modem niet eens online kreeg. Werd dus lastig splitten, nu zit er een normale wcd met splitter erop (die zoals dion_b al zegt gewoon gratis zijn opgehangen).
Radio geeft idd alleen eenrichtingsverkeer op de onderband, daar gaat geen modem mee werken. Het hangt idd af van je install hoe nuttig het is, ik kijk geen TV en luister geen radio en had al een (voor 2005 blijkbaar) standaard tweewegsplitter die op alle uitgangen alle signalen doorgaf, dus in totaal had ik al drie beschikbare aansluitingen, terwijl ik maar één modem nodig had. Sterker nog, hij wilde niet eens op de eerste aansluiting (zonder splitter) werken omdat het signaal dan te sterk was :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Laatst online: 09-09 08:51
Wij hadden 16mbit+telefonie onbeperkt+royaal DVR, dinsdag gebeld om internet om te zetten naar 60mbit en de nieuwe modem was gister binnen, gelijk UPC gebeld en de monteur komt vanmiddag al :) Achteraf niet echt nodig want de modem geeft downstream 36 dB en upstream 48 dBmV aan. Als je trouwens naar het advanced tab-blad gaat vraagt ie om het password of the day, kan je die gewoon ergens bekijken/opvragen of is dat alleen voor UPC monteurs bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik laat ook maar een monteur langskomen, want ik gebruik ook nog een vaste telefoon. Wel jammer dat er dan een 2e modem nodig is, want volgens mij heb ik op mijn stekkerblok geen plek meer (zitten er al 8 of 9 op!).
Inderdaad zei de helpdeskmedewerker dat wanneer je de boel zelf installeerd, en problemen krijgt, je het dan zelf mag oplossen. Volgens mij is het makkelijk zelf te doen als je geen telefoon hebt (gewoon modem omwisselen). In mijn geval is er dus een splitter nodig. Wel een beetje jammer...

Voor de rest ben ik tot nu toe erg te spreken over de service van upc. Toen ik gisteravond belde, lag het systeem er even uit, en kon de beste man geen afspraak voor mij maken. Ik zou worden teruggebeld. Dit gebeurde nog geen 5 minuten later.
Overigens gebruiken ze meerdere installatiebedrijven. Ik vroeg of de monteur ´s avonds kon komen. Dat hing dus af van het bedrijf en de monteur die langs zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Matthijs8 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 07:21:
Wij hadden 16mbit+telefonie onbeperkt+royaal DVR, dinsdag gebeld om internet om te zetten naar 60mbit en de nieuwe modem was gister binnen, gelijk UPC gebeld en de monteur komt vanmiddag al :) Achteraf niet echt nodig want de modem geeft downstream 36 dB en upstream 48 dBmV aan. Als je trouwens naar het advanced tab-blad gaat vraagt ie om het password of the day, kan je die gewoon ergens bekijken/opvragen of is dat alleen voor UPC monteurs bedoeld?
Die 36dB is de downstream SNR, niet de receive power, de receive power mag niet hoger zijn dan 15dB, met 36dB smelt je modem zowat :o

Als je een goede splitter gebruikt zal de SNR niet noemenswaardig zakken. Maar met 48dB upstream power zal de demping zodanig goed zijn dat ook de downstream receive geen problemen zal geven.

Mbt die advanced tab, dat heb je ws in NL niet nodig, dat zal vooral zijn om in een netwerk met meerdere providers de juiste basisfrequentie op te zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Als ik het zo eens lees is UPC goed bezig. Dat is wel eens anders geweest.

@ harry sack: vergeet niet dat daaar nog iets van 16,95 euro bijkomt van de kabel he! belangrijke reden om voor "goedkopere" alternatieven te gaan.
Als ze dat er eens afhalen stap ik gelijk over

@kneok: bedankt voor het antwoord. Het is nu duidelijk
Heb Online adsl 24mbit (ga morgen kijken of hij het doet). Benieuwd hoeveel ik dan overhoud. Zit iets van 2km van de kast geloof ik. Maar goed, datzelfde trucje geldt toch ook voor kabel? hoe verder weg je zit hoe langzamer.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Laatst online: 09-09 08:51
dion_b schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:30:
[...]

Die 36dB is de downstream SNR, niet de receive power, de receive power mag niet hoger zijn dan 15dB, met 36dB smelt je modem zowat :o

Als je een goede splitter gebruikt zal de SNR niet noemenswaardig zakken. Maar met 48dB upstream power zal de demping zodanig goed zijn dat ook de downstream receive geen problemen zal geven.

Mbt die advanced tab, dat heb je ws in NL niet nodig, dat zal vooral zijn om in een netwerk met meerdere providers de juiste basisfrequentie op te zoeken.
Whoeps, downstream recieve power is 1 dBmV :P
Bedankt an die advanced tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
thewizard2006 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:28:
Benieuwd hoeveel ik dan overhoud. Zit iets van 2km van de kast geloof ik. Maar goed, datzelfde trucje geldt toch ook voor kabel? hoe verder weg je zit hoe langzamer.
Nou, voor zover is dat bij de kabel absoluut niet.
Ik heb gewoon de 10Mbit die ik betaal.
Bij Orange/Online haalde ik 12 van de 20 uiteindelijk waarbij het in het begin 16 was.
Daarnaast ben ik in totaal een stuk goedkoper uit met het 3=2 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

dion_b schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 01:41:
[...]

India? 8)7

Bij mij ging het iig een flinke tijd terug anders en was de monteur niet nodig (al heb ik'm wel laten komen).

[...]

Radio geeft idd alleen eenrichtingsverkeer op de onderband, daar gaat geen modem mee werken. Het hangt idd af van je install hoe nuttig het is, ik kijk geen TV en luister geen radio en had al een (voor 2005 blijkbaar) standaard tweewegsplitter die op alle uitgangen alle signalen doorgaf, dus in totaal had ik al drie beschikbare aansluitingen, terwijl ik maar één modem nodig had. Sterker nog, hij wilde niet eens op de eerste aansluiting (zonder splitter) werken omdat het signaal dan te sterk was :z
Heh, ik moest ook wel even lachen toen de monteur vroeg of de modem toevallig al geactiveerd was. Tenminste, om zijn reactie daarna. "Oh shit, dan moet ik naar India bellen en moet ik alles in het Engels doen" :D Hij had het gelukkig binnen een paar minuten voor elkaar.

Moet nu overigens hard op zoek naar een andere usenetprovider die 100Mbit over SSL ondersteunt, Eweka capt helaas op 40Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

KneoK schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:13:
Moet nu overigens hard op zoek naar een andere usenetprovider die 100Mbit over SSL ondersteunt, Eweka capt helaas op 40Mbit.
Kijk hier eens: http://www.chelloo.com/usenet.html
XSNews levert tot 120Mbit voor UPC klanten.
Ik heb momenteel de 25Mbit variant, en ik haal zelfs tot 27Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
thewizard2006 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:28:
Als ik het zo eens lees is UPC goed bezig. Dat is wel eens anders geweest.

@ harry sack: vergeet niet dat daaar nog iets van 16,95 euro bijkomt van de kabel he! belangrijke reden om voor "goedkopere" alternatieven te gaan.
Als ze dat er eens afhalen stap ik gelijk over

@kneok: bedankt voor het antwoord. Het is nu duidelijk
Heb Online adsl 24mbit (ga morgen kijken of hij het doet). Benieuwd hoeveel ik dan overhoud. Zit iets van 2km van de kast geloof ik. Maar goed, datzelfde trucje geldt toch ook voor kabel? hoe verder weg je zit hoe langzamer.
yep, dat weet ik. UPC is niet goedkoop, maar het werkt wel altijd en dat is bij die adslpioniers wel eens anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ulysses schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:19:
[...]

Kijk hier eens: http://www.chelloo.com/usenet.html
XSNews levert tot 120Mbit voor UPC klanten.
Ik heb momenteel de 25Mbit variant, en ik haal zelfs tot 27Mbit.
Ik was al een beetje aan het neuzen op binaries4all en kwam deze ook tegen, bedankt voor de tip !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
KneoK schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:06:
[...]

Ik was al een beetje aan het neuzen op binaries4all en kwam deze ook tegen, bedankt voor de tip !!
xsnews lijkt ook al niet te knijpen bij 30 mbit icm chello :) Er zijn echter wel horrorverhalen in omloop voor hogere snelheden (vanaf waar weet ik dus niet), dat Chello 's avonds wil knijpen met nieuwsgroepen. Lijkt me onzin, want ze kunnen zich ten alle tijden beroepen op de fair use policy

[ Voor 30% gewijzigd door Harry_Sack op 23-06-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Donderdag vulde ik voor de lol mijn adresgegevens in bij een van de fiber-abonnementen en wat bleek, 'beschikbaar op uw locatie'.

Gisteren heb ik gebeld met UPC over een Fiber-abonnement, ik heb nu:

Internet: UPC 25Mbit down en 2,5Mbit up, 50euro/maand
Televisie: Royaal DVR HD, 22,50euro,maand (+16 die je sowieso betaald voor de lijn)
Telefoon: Onbeperkt, 15 euro/maand

Omdat telefoon het goedkoopst was kreeg ik dat er gratis bij, dus totaal kost het zo'n 90euro/maand.

Omdat ik de HD-zenders bijna nooit gebruik en de DVR functie ook niet echt nodig is, was ik van plan dit abonnement te gaan veranderen naar het gewone Royaal-abonnement. Ook scheelt het de herrie die die harde schijf maakt. (om half 2 snacht's kan dat enigsinds frustrerend zijn (ding staat op mn slaapkamer) en het valt niet op de lossen met een nieuwe box.)

Omdat ik in het eerste jaar van een contract zit dacht ik niet dat ik mn abonnement kon 'downgraden', maar dit kon zonder problemen.

Daarna heb ik mn vragen gesteld over het internet. Ik twijfelde een beetje tussen het 90Mbit down/6Mbit up en 120Mbit down/10Mbit up abonnement. Als ik televisie downgrade en voor het 90Mbit abonnement ga ben ik 5 euro duurder uit dan nu in totaal, als ik voor het 120Mbit abonnement ga gaat het zo'n 25 euro meer kosten en dat vind ik nogal een groot verschil.
Ook zei de juffrouw van UPC dat ik voor het 30Mbit abonnement kon gaan en dan was ik een heel stuk goedkoper uit, iets van 60 euro/maand totaal, toch wil ik natuurlijk zo veel mogelijk down -en uploadsnelheid.

Het lijkt er op dat ik het 90Mbit abonnement ga bestellen en het tv-abonnement ga downgraden.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik vind het vreemd dat je moet bellen voor je snelheidsverhoging. Krijg je dat niet gewoon standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ixl85 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:11:
Ik vind het vreemd dat je moet bellen voor je snelheidsverhoging. Krijg je dat niet gewoon standaard?
In principe krijg je dat standaard, tenzij je van pakketvorm moet veranderen om de verhoging te krijgen. Ook al zou het nieuwe pakket even duur zijn, dat gaat dan niet automatisch.

edit:
@hieronder: ook de upgrade van Internet Power van 10mbit/1,5mbit naar 16mbit/1,5mbit gaat automatisch. :) Dat is in elk geval zo in het geval van een Internet + Bellen abonnement.

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 24-06-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De 25 wordt volgens mij automagisch gedaan. De 30 moet je aanvragen waarbij alleen het pakket van 10 naar 30Mbit wordt gezet. De rest veranderd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Mhh Ik heb geen idee welk pakket ik heb. Ik betaal al jaren rond de 46 euro (dat is incl standaard tv en radio). Zal wel de eerste Fiber hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je inlogt op Mijn UPC (via http://www.upclive.nl) dan kun je je huidige contract details nakijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Uurtje geleden mijn abonnement aangepast (telefonisch).

Ik ben nu totaal 7 euro goedkoper uit per maand.
Ik heb het 25Mbit abonnement aangepast naar het 90Mbit-abo en het Royaal-HD DVR TV-abonnement heb ik veranderd naar Royaal. (ik krijg dus een nieuwe mediabox, een lelijke Thomson :P)

Ook krijg ik een nieuwe modem. Een monteur komt deze modem bij mij installeren ExtRaGratieSch.

Mooi dat je je abonnement gewoon kunt aanpassen naar keuze en ook kunt downgraden. (tv)

Als het goed is wordt het binnen 10 werkdagen aangesloten.

me happy d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
Je hoort wel eens gezeur over het knijpen van nieuwsgroepen. Heeft iemand daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sommige mensen wel, sommige niet. :) Wat betreft problemen/ervaringen kun je het beste even in dit topic kijken: UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 20:07
Anderhalf jaar geleden heb ik een pakket genomen inclusief telefonie, terwijl ik telefonie niet gebruik. Rede was dat het met telefonie goedkoper was als het pakket zonder telefonie.
Dit keer heb ik Fiber 25 genomen met Digitale TV Royaal DVR en ben ik goedkoper uit.

Ga van 16 Mbit naar 25 Mbit.
Digitale TV starter gaat naar Royaal DVR.
Telefonie vervalt, maar gebruik ik toch niet.

Toch netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:55
Harry_Sack schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:43:
[...]

yep, dat weet ik. UPC is niet goedkoop, maar het werkt wel altijd en dat is bij die adslpioniers wel eens anders ;)
Ik vind UPC juist wel goedkoop. Het 90 Mbit pakket met telefonie en HD royaal kost alles inclusief 93 euro. Bij KPN over glas (gold) heb 30% minder snelheid en betaal 110 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Zojuist is mijn 90Mbit abonnement aangesloten door een monteur. Wat me opviel is dat de oude modem blijft, vanwege telefonie. Iets waaraan ik niet zelf gedacht zou hebben als ik de nieuwe modem toch had aangesloten.

Modem haalt nu ongeveer speeds van rond de 60 down en 5 up. In de loop van de dag(en) zal dit verbeteren. Het oude abonnement is nog actief en door de omwisseling is het wat lager.

De monteur zei ook; Als blijkt dat er over een paar dagen weinig veranderd, gewoon UPC even bellen en dan doen ze een meting etc.

Hij heeft ook de UPC-optimizer gerunned op mijn pc. Vooral op XP en ook Vista kan het wat Mbitjes schelen. En inderdaad, na het runnen kwamen er 2-3Mbitjes bij. (mss toevalig, maar het zou zomaar kunnen.)

UPC Fiber Optimizer

Mn Eweka-account zit nu zo rond de 4MB/s, ben benieuwd of ik de volle 5MB/s ga halen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

KoffieNT schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:23:
[...]

Zojuist is mijn 90Mbit abonnement aangesloten door een monteur. Wat me opviel is dat de oude modem blijft, vanwege telefonie. Iets waaraan ik niet zelf gedacht zou hebben als ik de nieuwe modem toch had aangesloten.

Modem haalt nu ongeveer speeds van rond de 60 down en 5 up. In de loop van de dag(en) zal dit verbeteren. Het oude abonnement is nog actief en door de omwisseling is het wat lager.

De monteur zei ook; Als blijkt dat er over een paar dagen weinig veranderd, gewoon UPC even bellen en dan doen ze een meting etc.

Hij heeft ook de UPC-optimizer gerunned op mijn pc. Vooral op XP en ook Vista kan het wat Mbitjes schelen. En inderdaad, na het runnen kwamen er 2-3Mbitjes bij. (mss toevalig, maar het zou zomaar kunnen.)

UPC Fiber Optimizer

Mn Eweka-account zit nu zo rond de 4MB/s, ben benieuwd of ik de volle 5MB/s ga halen binnenkort.
Hmm, die optimizer ken ik nog niet. Misschien vanavond ook maar eens runnen thuis :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral op XP en ook Vista kan het wat Mbitjes schelen.
In Vista in 7 gaat dat niks veranderen aangezien daar geen vaste waardes meer zijn voor dingen als TCP window size... maar dat programma start niet eens op in 7. Gelukkig maar dat ze het idiot proof hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat progje doet onder XP niets meer dan een paar reg settings zetten, o.a. MTU en TCP Rmem. Ieder modern OS doet dat zelf automatisch, maar XP is wat dat betreft niet zo modern. Ook is het handig als om een of andere reden PMTU discovery uitstaat, dan zou je namelijk wel eens een MTU van 576 default kunnen krijgen.

Onder Vista zet het de TCP Rmem discovery op "restricted", dat nav wat buggyness i nVista pre-SP1 waardoor het soms alsnog niet goed ging. Als je SP1 erop hebt zou het niet moeten uitmaken; Windows 7 RC werkt gelijk goed (althans, in een VM op m'n laptop ;) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bij mij (Vista SP1) wilde de tool niet draaien, omdat het alleen van toepassing zou zijn op XP. Althans volgens de installer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programma start niet eens op in een ander OS dan XP, dus wat zou het in Vista kunnen veranderen?

Wat cloud zegt dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 14:37 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Im just saying: Dat is wat die monteur mij vertelde. Ik heb zelf XP dus het werkte, Vista heb ik 0 ervaring mee verder.

De monteur was niet echt van UPC zelf, maar hij werkte voor hun, ook voor allerlei andere providers (freelance stijl). Ook was hij zelf niet altijd positief over UPC :P.

Ook altijd leuk als een monteur te spreken is over je bekabeling :*). (mag ook wel, want er zitten nogal wat uurtjes/geld in.)

Momenteel zit ik nog steeds zo rond de 60-65 down en 4,5-5,5 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook abbo geupgrade:

Van UPC Extreme naar Fiber 60
Van Bellen Avond Weekend naar Bellen Onbeperkt/Europa

Oud bedrag 60+15 , nieuw 40+10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

doh!

Vorige week ben ik aangesloten van het 25Mbit abo naar het 90Mbit abo. Een monteur is langsgeweest.
Hij liet mij de speedtest zien (toen hij met zn laptop direct op de nieuwe modem was aangesloten). De UPC Speedtest kwam zo rond de 60-65Mbit down en de 5,5Mbit up. Hij zei dat dit nog hoger kan, maar dat het door de wisseling van de abonnement wel een dagje kan duren.
Hij heeft, boven op mijn computer (die aangesloten zit op mn router (Netgear WNR834B v2) ook de speedtest gedraaid, met hetzelfde resultaat.

Hij zei dat, als de snelheid niet omhoog gaat, ik even met UPC moest bellen en dat ze effe een lijnmeting moesten doen. Hij was erg te spreken was over mn bekabeling, dus daar kon het iig daar niet aan liggen.

Nu is het bijna een week later, nog steeds diezelfde snelheden. Voordat ik ging bellen heb ik toch maar eens effe gekeken als ik mn pc direct op de modem aansluit en niet achter de router (door gebrek aan tijd en moeite doen (ding weegt 30 kilo) niet eerder aan toegekomen), en wat blijkt;

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/download/0833/90Mbit

(waarom doet dat plaatje het nou weer niet?)

Damn it! Het ligt aan mn router.
Ik heb mn router gereset, wat gerommeld met de settings, maar niets blijkt te helpen. 60-65Mbit download maximaal.

Ik heb nu besloten om maar een nieuwe router te kopen. (wel jammer, want deze heb ik nog niet zo lang en ik ben er ook erg tevreden over, behalve dit dus.)

Er zijn 3 geschikte kandidaten en 1tje die te duur is, maar die ik er toch heb bij gezet;

D-Link Dir-655 +/- 90 euro

Linksys RVS4000 +/- 100 euro

Netgear WNR3500 +/- 115 euro

D-Link Dir-855 +/- 150 euro

Ik heb niet gelet op WLAN-features, omdat ik thuis niets draadloos gebruik.

De eerste 2 zijn op aanraden van een vriend van me, de 3e omdat ik Netgear fan ben en de 4e gaat misschien wat ver, maar goed.

Het zijn allemaal Gbit-Wan routers. Ik ben er nog niet helemaal uit welke het wordt, maar waarschijnlijk 1 van de eerste 2.

Mijn boodschap in dit hele verhaal is eigenlijk, zorg dat je een Gbit-WAN router koopt voor je 60/90/120Mbit abonnement, om iig uit te sluiten dat je 100Mbit router het niet aan kan.

@onder: Great, maakt mn keuze weer makkelijker :).

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 08-07-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou de WNR3500 afraden. Qua snelheid kan hij het prima aan, maar de featureset is nogal beperkt en dumbed down. Wat voor mij iig erg hinderlijk is, is het feit dat je geen portforwarding kunt doen naar andere poorten (bijv 80 naar 8080).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb gisteravond de Dir-655 besteld. Volgens vele sites kan hij een max WAN-snelheid aan van rond de 260Mbit, dus dat zit wel goed.
De RVS4000 kreeg toch een klein aantal klachten over snelheid (metname pingtijden) en dat is, als gamer, toch iets waar je naar moet kijken.

Hij wordt begin volgende week geleverd en ik zal hier zeker nog posten of hij de daadwerkelijke 90Mbit ook gaat halen :D.

@onder: Ik ga hem vandaag om half 7 ophalen :).

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 13-07-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ben benieuwd, zit namelijk ook die router te overwegen, als blijkt dat mijn Linksys WRT54GL die 60mbit niet gaat trekken...

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Voor de mensen die nog een goeie router zoeken en nog zitten te twijfelen:

Uitvoerige vergelijkings-test op hardware.info:

http://www.hardware.info/..._highend_80211n_routers/1

Conclusie pagina incl benchmarks en WAN-LAN throughput snelheden:

http://www.hardware.info/...highend_80211n_routers/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Allright, de Dir-655 is binnen. Even zonder uitvoerig configureren aangesloten.

Resultaat met de Dir-655:

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/0647/123.jpg

Ik ga nog effe kijken waarom de upload lager uitvalt. (kan toevalligheidje zijn ivm tijdstip oid.)

:*)

edit: Met uitvoerig configureren blijft hij zo rond dezelfde snelheden hangen. Met down 85Mbit+ ben ik uiteraard tevreden, met de up wat minder. Momenteel ergens rond de 4,5Mbit, hier zou ik graag 5,5Mbit zien :), maar misschien dat het op een ander tijdstip beter gaat.

edit: Nope, blijft rond deze upload hangen..hmm..

[ Voor 61% gewijzigd door KoffieNT op 14-07-2009 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb de Sitecom Gaming Router besteld. (review 2) Met wireless gemiddelden niet onder de 60 Mbit en bedraad wan->Lan 250mbit leek het me voor 110 euro geen slechte koop.

Ook ik zal, als ik alles aan de praat heb, uiteraard uitgebreid mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er rekening mee dat die wireless gemiddelden de gemiddelde meetwaardes zijn bij een goede opstelling. Als de antenne van jouw WiFi NIC net 15 graden scheef staat kan dat al 20 a 30Mbit/s schelen. En als de buren hun pakje zalmfilet gaan ontdooien kan dat ook evenveel kosten.

Dit is een goede router met goede draadloze prestaties, maar het feit dat het gemiddeld 60Mbit/s aankan heb je niets aan als de omstandigheden even brak zijn en jij je mooie HD film op dat moment niet zonder haperingen kunt streamen.

Ik herhaal het nog maar eens: WiFi is leuk voor connectivity, maar ongeschikt zodra je *gegarandeerd* een bepaalde snelheid wilt. Daarvoor is de UTP uitgevonden :o

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 14-07-2009 01:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Dion_b, thanx voor je input, maar wie zegt dat ik hem draadloos ga gebruiken? Ik gebruik het wifi deel alleen voor een beetje te surfen, die 60Mbit test heb ik er puur bij gezet ter informatie.

Natuurlijk doe ik alles wired. Heb niet voor niets m'n hele huis vol UTP liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn D-Link DIR655 kom ik niet verder dan 11 Mb draadloos, en dat terwijl het op 4 meter afstand staat van de pc. Denk dat ik het ga proberen met de broer van de 655, de 825. Die is ongeveer 20 euro duurder. Het kan natuurlijk ook aan mijn wireless pci kaart liggen, maar betwijfel dat aangezien het een 54 Mbps kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Dat ligt zeker te weten aan je 54Mbit wifi kaart. Deze werkt niet op de nieuwe frequentie voor Wireless-N (5Ghz dacht ik?). Je router ondersteunt het wel maar eigenlijk werk je hierdoor gewoon met een verouderde standaard. Op 54Mbit heb ik nog nooit meer dan pakweg 25Mbit gehaald zien worden. (onder optimale omstandigheden), dus probeer het eens met een 'echte' wireless-N client kaart/usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Die 54Mbps is de carrier frequency, sowieso moet je dat door twee delen aangezien dat zowel verzenden als ontvangen is, dus in één richting kom je niet sneller dan 27Mbit/s bruto. Daar moet dan weer error correction (FEC) vanaf, waardoor je bij perfecte verbinding met "54Mbit/s" WiFi-g maximaal 24-25bit/s kunt halen. Zodra je problemen krijgt kun je dat door twee delen, waarmee je idd 11 a 12Mbps haalt.

Andere router haalt in dit geval weinig uit, je zou er beter aan doen om een draft-N NIC te nemen. Icm de 655 kun je met een goede draft-N NIC wel 80Mbps max halen, dus als het wat stugger gaat moet 40Mbps haalbaar zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Zoals al vaker geplaatst.
Als je een nieuwe DIR655 haalt staat bandwidth control standaard aan.
Hiermee reserveerd de D-Link een gedeelte van de upstream.

Zet dit uit en je haalt weer max.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

GekkeR schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:31:
Zoals al vaker geplaatst.
Als je een nieuwe DIR655 haalt staat bandwidth control standaard aan.
Hiermee reserveerd de D-Link een gedeelte van de upstream.

Zet dit uit en je haalt weer max.
Great _/-\o_, het lijkt te werken.

Advanced>QoS-engine>Automatig uplink speed uitgezet en zelf 6000kpbs ingevoerd bij Manual uplink speed.

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/0120/nice.jpg

Met het gehele Enable traffic shaping uit is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/0971/nice.jpg

Zonder dit alles bleef de upload weer rond de 4-4,5 hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door KoffieNT op 14-07-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Is 6000 eigenlijk wel de goede waarde om in te vullen?

Aangezien 6 Mbit = 6144 Kbit zou je verwachten dat je bij het invullen van díe waarde 6144 Kbit nog wat hoger uit kunt komen. Doe eens testen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Doen we.

Settings en resultaat zonder traffic shaping:

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/0387/settings_zonder.jpg

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/0093/result_zonder.jpg

Settings en resultaat met traffic shaping en 6144kpbs:

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/0900/settings_met.jpg

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/0501/result_met.jpg

Lijkt er op dat het zonder traffic shaping ietsje sneller gaat allemaal, maar veel scheelt het niet. Het kan ook een toevalligheidje zijn, want elke test geeft wel weer wat anders aan uiteraard. (de waardes met speedtest.net kwamen op enkele kb's dan wel weer precies hetzelfde uit :))

Ik laat voorlopig het traffic shaping-gedeelte maar lekker uit staan.

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 14-07-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:13
Ik heb zelf ook de DIr-655. Vroegah kwam ik bij de 6mbit up, maar dat is nu anders. Rond de 5.5 is toch wel het max.

Download haal ik gewoon 90mbit, ik had eerst 60mbit. via usenet werd de gehele lijn vol gegooid, effectief 7MB per seconden. Met 90mbit haal ik gewoon het max, 10-10.5MB per seconden.
Dus de DIR-655 haalt het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan koop ik een NIC usb van D-Link n-draft. Maar maakt het wat uit als de ene draadloze ontvanger op draft-n en de andere op g werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

In principe niet, die D-link beschikt uit mijn hoofd ook uit meerdere zgn 'radio's' waarmee je beide frequenties tegelijk naast elkaar moet kunnen blijven gebruiken.

Maar als je het zeker wilt weten moet je even de specs erbij pakken, dit is ook in die review van hardware info wel terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Oh, eh thanx KoffieNT voor het uitgebreid testen van die upload values :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hachy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:48:
Oh, eh thanx KoffieNT voor het uitgebreid testen van die upload values :)
np, thx voor suggesties ook :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Gisteren Fiber Power 60 aangesloten icm de Sitecom Wireless 300N XR Gaming router.

Resultaat een keurig stabiele 7,09 MB/sec download en ongeveer 650 KB/sec upload (nog niet uitvoerig getest)

Kortom, zeer tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ik heb net een nieuwe Dell met daarin een Intel WiFi Link 5300 Half Mini Card (802.11 a/g/n) wireless card. Mag ik die ook gelijk alweer vervangen als ik Fiber Power 60 wil bestellen of trekt deze wel 60MB? Of is Fiber Power uberhaupt af te raden als je draadloos wil internetten?

Ik heb nu Alice ADSL wat neerkomt om zo'n 10 mb downstream bij speedtest, als ik daadwerkelijk 60 ga halen is het zeker de moeite waard, maar bovenstaande poster heeft het over 7mb downstream? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
habermas schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:47:
Ik heb net een nieuwe Dell met daarin een Intel WiFi Link 5300 Half Mini Card (802.11 a/g/n) wireless card. Mag ik die ook gelijk alweer vervangen als ik Fiber Power 60 wil bestellen of trekt deze wel 60MB? Of is Fiber Power uberhaupt af te raden als je draadloos wil internetten?

Ik heb nu Alice ADSL wat neerkomt om zo'n 10 mb downstream bij speedtest, als ik daadwerkelijk 60 ga halen is het zeker de moeite waard, maar bovenstaande poster heeft het over 7mb downstream? :?
Mb of MB is nogal een verschil, 60Mb (megabit) is ongeveer 7,5MB (megabyte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Jazzle schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:57:
Mb of MB is nogal een verschil, 60Mb (megabit) is ongeveer 7,5MB (megabyte)
Ofcourse :) Ik heb meer koffie nodig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:55
habermas schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:47:
Ik heb een laptop met een WiFI Link 5100 (Toshiba L350-17T) en deze haalt rond de 70 Mbit bij mijn 90Mbit aansluiting. Er is dus een klein verlies bij gebruik van wireless. Mijn PC heb ik wel bedraad aangesloten en deze haalt met dezelfde test 89 Mbit. Bij snelheden hoger als 25 Mbit is het wel belangrijk om een router te gebruiken met een gigabit-LAN aansluiting (bv zoals UPC die levert bij Fiber Power). Als je huidige wireless LAN router niet de n-standaard ondersteund zul je uiteraard nooit die snelheden halen. Bij de g-standaard kwam ik nooit hoger als zo'n 2,7 MB/s.
Pagina: 1 2 Laatste