UPC voert nieuwe snelheidsverhogingen door

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N netwerk kaart van D-Link heeft geholpen, haal nu rond de 22 Mb/s op een abbo van 30 Mb/s. Natuurlijk is het niet de maximale snelheid maar zoals Dion_b al aangaf, draadloos is leuk voor draadloos bereik maar niet voor maximale snelheid. Het verschil van 8Mb/s neem ik voor lief.

Wat me wel enigzins irriteert is dat ik via LAN niet hoger uitkom dan 24 Mb. Toen mijn abonnement net werd opgeleverd haalde ik ongeveer 28/29 Mb/s, dat was bijna het maximum. Maar na het aansluiten van de D-Link 655 router kom ik niet hoger dan 24 Mb als ik via speedtest.net de verbinding test. Via de nieuwsgroepen(Eweka) haal ik schoon 2,80 MB/s op bijna elk gewenst tijdstip. Wat is nou de maxima snelheid van mijn verbinding in MB/s?

Overige relevante specs: Vista Ultimate, D-Link DIR 655 N Router.

ps: al 7 dagen uptime sinds installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:28:
[...]

Wat me wel enigzins irriteert is dat ik via LAN niet hoger uitkom dan 24 Mb. Toen mijn abonnement net werd opgeleverd haalde ik ongeveer 28/29 Mb/s, dat was bijna het maximum. Maar na het aansluiten van de D-Link 655 router kom ik niet hoger dan 24 Mb als ik via speedtest.net de verbinding test. Via de nieuwsgroepen(Eweka) haal ik schoon 2,80 MB/s op bijna elk gewenst tijdstip. Wat is nou de maxima snelheid van mijn verbinding in MB/s?
In ieder geval niet minder dan het snelste wat je haalt, in dit geval 24Mbit/s (aangezien 2.8MB/s 22.4Mb/s is).
Overige relevante specs: Vista Ultimate, D-Link DIR 655 N Router.
Ik mis twee belangrijke:

1) wat voor NIC heb je?
2) wat voor virusscanner draai je en met welke opties

en daarvan afgeleid:

3) wat is de CPU usage bij het doen van speedtest?

Ter vergelijking, ik was laatst bij iemand die z'n snelheid niet haalde (was glasvezel, niet kabel, maar dat verschil doet er hier even niet toe). Hij had een 3GHz CPU (P4 Prescott). Dus daar kon het niet aan liggen...

Maar wat had hij verder? Een Via Rhine III NIC, zo mogelijk de minst efficiente CPU vretende NIC op aarde. En AVG Link Scanner stond aan (belast CPU *enorm* tijdens het downloaden). En een shitlading troep dat automatisch opstartte (quickloader dit, printhelper dat - geen spyware, wel 25% CPU usage aan nutteloze zooi). Dat alles combineerde om z'n snelheid tot 24Mbit/s te beperken waar hij een 100Mb verbinding had en 94Mb had kunnen halen met een 100Mb NIC.

AVG Link Scanner uit scheelde 20Mbit/s, al die troep uit scheelde nog eens 15Mbit/s. Dan nog haalde hij dus nog maar 60Mbit/s en dat was puur aan de NIC te wijten :o

In alle gevallen was CPU usage 100%. Hij gaat nu ook gewoon een 3Com halen :)

Die Rhine III is echt ranzig, heb zelf een keer een Duron 1300 mee uitgerust. Met 3Com haalt hij rustig 75Mbit/s op Speedtest.net (wat betrekkelijk CPU intensief is IMHO), maar met de Rhine III komt hij niet eens aan de 20Mbit/s. Go figure...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:47:
[...]

In ieder geval niet minder dan het snelste wat je haalt, in dit geval 24Mbit/s (aangezien 2.8MB/s 22.4Mb/s is).

[...]

Ik mis twee belangrijke:

1) wat voor NIC heb je?
2) wat voor virusscanner draai je en met welke opties

en daarvan afgeleid:

3) wat is de CPU usage bij het doen van speedtest?
Dat is dan een stuk minder dan de 3,75 MB/s die ik met een 30 Mbit abnnement ozou moeten halen.

NIC: Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet
Virusscan AVG (ook na het uitzetten van AVG max 24 Mb/s
CPU usage schommelt tussen de 7 en 20 procent

toevoeging: Net nadat ik mn upc 30 MB abonnement had aangesloten haalde ik ongeveer 29 Mb/s. Na het aansluiten van de router werd het 24 Mb/s. Heb zojuist de router eruit gehaald en mn pc weer direct op de UPC modem aangesloten, maar ook dan haal ik niet meer dan 24 Mb/s.

Dat ik bijna 30 Mb/s moet halen lijkt me zeer goed mogelijk aangezien het in het begin wel lukte. De UPC modem is aangesloten op de UPC WCD in de woonkamer.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:30:
[...]

Dat is dan een stuk minder dan de 3,75 MB/s die ik met een 30 Mbit abnnement ozou moeten halen.
Idd. Vanaf 26Mbit/s (reken in bits bij netwerkverbindingen, scheelt verwarring/rekenfouten) is het goed te noemen, dat is dit nog niet.
NIC: Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet
Virusscan AVG (ook na het uitzetten van AVG max 24 Mb/s
CPU usage schommelt tussen de 7 en 20 procent
Die Realteks zijn niet optimaal, maar als je CPU load max 20% is bij het uitvoeren van een speedtest is dat het probleem niet.
toevoeging: Net nadat ik mn upc 30 MB abonnement had aangesloten haalde ik ongeveer 29 Mb/s. Na het aansluiten van de router werd het 24 Mb/s. Heb zojuist de router eruit gehaald en mn pc weer direct op de UPC modem aangesloten, maar ook dan haal ik niet meer dan 24 Mb/s.
Heb je dit ook allemaal tegelijkertijd gedaan? Dus rechtstreeks op modem met AVG link scanner uit? (laat aub de rest van AVG aan, het vreet nauwelijks CPU en is wel zo veilig) En terwijl je meet CPU usage bekijken?
Dat ik bijna 30 Mb/s moet halen lijkt me zeer goed mogelijk aangezien het in het begin wel lukte. De UPC modem is aangesloten op de UPC WCD in de woonkamer.
Het moet haalbaar zijn. Reken erop dat het probleem gewoon ergens op de PC zit - als er netwerkproblemen zouden zijn zou je snelheid veel meer op en neer springen en zou de modem ook om de haverklap uitvallen. Daar heb je geen last van.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb die dingen tegelijkertijd gedaan. Maar geen verschil helaas.
Denk dat de volgende stap is om de UPC modem direct op de UPC kabel in de meterkast aan te sluiten. Dan weet ik zeker of het wel of niet aan de verbinding ligt.

Soms denk ik dat ze me naderhand terug hebben gezet naar een 25 Mb abonnement. Die argwaan wordt gewekt omdat ik in eerste instantie, voor de snelheidsverhogingen en prijsverlagingen, voor de 25 Mb pakket was gegaan. Toen de actie in ging heb ik het nog kunnen wijzigen. 24 Mb ligt wel heel erg dicht bij 25 Mb namelijk, ik zal ze even bellen om zekerheid te krijgen over deze mogelijkheid.

toevoeging
Ik heb het op twee verschillende pc's getest, een draait op Vista en ander op XP. Op beide is AVG geïnstalleerd.

dit is van een tijd terug en van zonet.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/514427881.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/524242897.png

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie_ossevet
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04-2022
Is er niet ergens een mooi overzichtje gemaakt van waar op dit moment UPC Fiber Power beschikbaar is. Een mooi kaartje van Nederland ofzo? ben benieuwd hoe ver ze al zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:05:
Ja, heb die dingen tegelijkertijd gedaan. Maar geen verschil helaas.
Denk dat de volgende stap is om de UPC modem direct op de UPC kabel in de meterkast aan te sluiten. Dan weet ik zeker of het wel of niet aan de verbinding ligt.

Soms denk ik dat ze me naderhand terug hebben gezet naar een 25 Mb abonnement. Die argwaan wordt gewekt omdat ik in eerste instantie, voor de snelheidsverhogingen en prijsverlagingen, voor de 25 Mb pakket was gegaan. Toen de actie in ging heb ik het nog kunnen wijzigen. 24 Mb ligt wel heel erg dicht bij 25 Mb namelijk, ik zal ze even bellen om zekerheid te krijgen over deze mogelijkheid.
Met die upload? No way :o

De "FiberPower" 25 abo heeft maar 1.5Mbit/s up. Jij zit hier zelfs overtuigend boven de 2.5Mbit/s van de oude Extreme. Die modem staat

Maareh, waarom steeds op Speedtest.net testen? Daarmee test je ook de verbinding van UPC naar die server van Ookla ergens buiten het net. UPC's eigen speedtest gebruikt exact dezelfde Ookla software maar hangt in het UPC netwerk. Kijk daar eens naar.

Overigens is dit allemaal "kijk hoe lang m'n ... is" - als je echt wilt weten hoe je verbinding werkt, doe er iets mee. Tiscali host Linux .iso's die met zo'n 65 a 70Mbit/s te downloaden zijn, bij de UTwente kun je ze ook met 55Mbit/s binnenhalen. Download eens twee van die tegelijkertijd. Dan ben je zeker niet beperkt door één brakke verbinding. Tel de snelheden die je dan haalt op en je weet exact wat je verbinding echt aankan :)
toevoeging
Ik heb het op twee verschillende pc's getest, een draait op Vista en ander op XP. Op beide is AVG geïnstalleerd.
Ook op beide Link Scanner op dat moment uitgezet? Zo ja denk ik dat je hier gewoon vertraging richting speedtest.net hebt.

Ik test even zelf:
UPC speedtest: 113Mbit/s
Speedtest.net, A'dam: 86Mbit/s
jopie_ossevet schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:52:
Is er niet ergens een mooi overzichtje gemaakt van waar op dit moment UPC Fiber Power beschikbaar is. Een mooi kaartje van Nederland ofzo? ben benieuwd hoe ver ze al zijn
Overal waar internet aangeboden kan worden toch?

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 24-07-2009 15:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist met UPC technische afdeling gesproken, m'n abbo was inderdaad vanaf de 15e teruggezet naar een 25 MB abonnement. Ze gaan het weer omzetten naar een 30 MB abonnement. Vond het al zo vreemd dat ie in de eerste dagen wel 28 mb haalde, maar daarna steevast tegen de 24 Mb aanhikte.

Ook op andere snelheidmetingen (100 MB bin bestanden) kom ik niet boven de 2,7 Mbit/s uit. Soms ligt het dus wel degelijk aan UPC. Gelukkig heb ik even gebeld, anders had ik het hele weekend urenlang hier mee zitten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie_ossevet
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04-2022
dion_b schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:09:

Overal waar internet aangeboden kan worden toch?
Nee hoor, UPC voert Fiber Power geleidelijk in. Ze moeten er blijkbaar iets voor aanpassen in hun netwerk. Bijvoorbeeld hier in Rotterdam is het al een tijdje beschikbaar, maar zeker nog niet in het hele UPC-gebied.

-----
http://www.shopadsl.nl/ka...nieuwe-gebieden-live.html

Per woensdag 3 juni is Fiber Power internet weer in een aantal gemeenten beschikbaar geworden.

Voor de gemeenten Apeldoorn, Barneveld, Doesburg, Epe, Ermelo, Nunspeet, Oldebroek, Oude Ijsselstreek, Putten, Voorst en Winterswijk geldt dat nu voor 100% van de huishoudens Fiber Power Internet beschikbaar is.

Voor de gemeenten Berkelland, Bronckhorst, Lochem en Oost Gelre geldt dat Fiber Power Internet slechts in een gedeelte van de gemeente kan worden aangeboden met als reden dat ons netwerk daar niet volledig retour geschikt is.
--------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Zie net dat er voor de DIR-655 Xtreme N Gigabit Router nieuwe firmware uit is (version 1.32NA, 7/20/2009). Deze, icm de Intel WiFi Link 5300 en wpa2 zouden toch Fiber Power 60 Mbit wel moeten kunnen handlen :)

zal m'n resultaten tzt posten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jopie_ossevet schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:19:
[...]

Nee hoor, UPC voert Fiber Power geleidelijk in. Ze moeten er blijkbaar iets voor aanpassen in hun netwerk. Bijvoorbeeld hier in Rotterdam is het al een tijdje beschikbaar, maar zeker nog niet in het hele UPC-gebied.

-----
http://www.shopadsl.nl/ka...nieuwe-gebieden-live.html

Per woensdag 3 juni is Fiber Power internet weer in een aantal gemeenten beschikbaar geworden.

Voor de gemeenten Apeldoorn, Barneveld, Doesburg, Epe, Ermelo, Nunspeet, Oldebroek, Oude Ijsselstreek, Putten, Voorst en Winterswijk geldt dat nu voor 100% van de huishoudens Fiber Power Internet beschikbaar is.

Voor de gemeenten Berkelland, Bronckhorst, Lochem en Oost Gelre geldt dat Fiber Power Internet slechts in een gedeelte van de gemeente kan worden aangeboden met als reden dat ons netwerk daar niet volledig retour geschikt is.
--------
OK, overal in de bewoonde wereld, maar daar waar meer varkens en fruitbomen dan mensen zijn kan het misschien nog even duren :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Vannacht heb ik voor het eerst de 60 Mbit/s benaderd: usenet binaries werden met 58 Mbit/s naar binnen gehaald (60 Mbit fiberpower met een Linksys dual-N router en inteln 5100 wifi kaartje). Overdag hebben ze wel een "leuke" cap, 20 tot 30 Mbit, maar goed, 's avonds klaar zetten werkt ook prima.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Nitroglycerine schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 02:06:
Vannacht heb ik voor het eerst de 60 Mbit/s benaderd: usenet binaries werden met 58 Mbit/s naar binnen gehaald (60 Mbit fiberpower met een Linksys dual-N router en inteln 5100 wifi kaartje). Overdag hebben ze wel een "leuke" cap, 20 tot 30 Mbit, maar goed, 's avonds klaar zetten werkt ook prima.
Same here :)
Ik las dat de binaries via SSL geen last zouden hebben van de caps. Ik heb dit met Eweka en XSNews geprobeerd echter nog steeds 'last' van de caps. Is er een instelling die ik over het hoofd zie of zijn dit toevallig de twee USP's waarbij dat geen zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Henri schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 02:44:
[...]

Same here :)
Ik las dat de binaries via SSL geen last zouden hebben van de caps. Ik heb dit met Eweka en XSNews geprobeerd echter nog steeds 'last' van de caps. Is er een instelling die ik over het hoofd zie of zijn dit toevallig de twee USP's waarbij dat geen zin heeft?
Het schijnt dat een bepaalde versie van newsbin (4 beta3 geloof ik) geen last hiervan heeft, aangezien die SSL 2 oid gebruikt. Ik heb het niet voor elkaar gekregen, dus ik haal nu overdag de nzb's binnen die ik 's nachts als ik op het punt sta om naar bed te gaan klaar zet.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Nitroglycerine schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:49:
[...]

Het schijnt dat een bepaalde versie van newsbin (4 beta3 geloof ik) geen last hiervan heeft, aangezien die SSL 2 oid gebruikt. Ik heb het niet voor elkaar gekregen, dus ik haal nu overdag de nzb's binnen die ik 's nachts als ik op het punt sta om naar bed te gaan klaar zet.
ik gebruik ook SSL i.c.m. sabnzbd+ samen met een UPC 25Mb abo. ik merk ook dat ik in de avonduren een gemiddelde snelheid heb van 1,2 tot 1,4 MB/s en deze gaat naar z'n max snelheid van +/-2,7MB/s als het cappen voorbij is rond middernacht. waarom zou je wachten tot na middernacht om de nzb's klaar te zetten?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit op een testhub blijkt en mijn snelheden wisselen erg met het 60 Mbit abbootje die ik heb sinds kort.
Eerder had ik een keurig afgevlakte download van 980kb/sec, na wat telefoontjes en een gesprekje met een manager aldaar kon ik ineens met 5.12mbit/sec downloaden via SSL usenet. Echter helaas weer van korte duur want ik zit er nu mooi tussen in, kom zowel dag als nacht niet meer boven de 2.50 Mb/sec uit :(

Het leuke is dat na een belletje het weer een weekje snel is ??? hebben meer mensen hier last van met UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:16:
ik zit op een testhub blijkt en mijn snelheden wisselen erg met het 60 Mbit abbootje die ik heb sinds kort.
Eerder had ik een keurig afgevlakte download van 980kb/sec, na wat telefoontjes en een gesprekje met een manager aldaar kon ik ineens met 5.12mbit/sec downloaden via SSL usenet. Echter helaas weer van korte duur want ik zit er nu mooi tussen in, kom zowel dag als nacht niet meer boven de 2.50 Mb/sec uit :(

Het leuke is dat na een belletje het weer een weekje snel is ??? hebben meer mensen hier last van met UPC?
Je gebruikt alle termen door elkaar heen kb/s bestaat niet Kb/s wel en KB/s ook..
Ik haal met mijn usenet account 4.9MB/s... MAAR op drukke tijden (20:00) wil UPC de lijn nog wel eens knijpen, ook ssl ja. Dan haal je met mazzel 1MB/s.
's avonds na 12:00 word dat vaak weer gereset en haal ik mijn volle 4.9MB/s weer (Max Eweka)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:13
Yep, UPC knijpt mijn usenet ook vaak.

Het is wel grappig dat ik eerst 60mbit had, waarbij mijn usenet gecapped werd tot +- 1.5 - 2.5 MB/s en nu ik 90 mbit heb, het gecapped word naar: +- 5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

thijs_cramer schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:19:
[...]

Je gebruikt alle termen door elkaar heen kb/s bestaat niet Kb/s wel en KB/s ook..
Euh, jij snapt zelf niet :o

Wikipedia: SI prefix
1000 10^3 kilo k 1795 Thousand 1000
Kilo schrijf je als prefix met een kleine k.

Verder heb je wel gelijk dat Panther107th mili en Mega en bit en Byte door elkaar gebruikt, maar als je hem verbetert, doe het dan zelf goed ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Ik zit te overwegen om een Apple Airport Extreme (MB053LLA) als router te gaan gebruiken icm met mijn UPC 60 abbo, met name om de vele esxtra multimedia mogelijkheden. Smallnetbuilder geeft een WAN-LAN throughput van 132.7Mbps, dat zou dus geen probleem moeten zijn. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net aangemeld voor de gratis upgrade van 10 naar 30mbit. Heb even zitten twijfelen want ik vertrouw het eigenlijk voor geen meter. Waarom sturen ze niet net zoals vorige keer "gefeliciteerd, uw snelheid is gratis verhoogd" i.p.v dat je je er voor aan moet melden. Heb zitten kijken of dat niet weer een instinker is, dat het voor 3 maanden geldt en daarna betaal je de volle mep ofzo. Kon het niet vinden. Iemand die daar al iets over weet? Weinig of nooit problemen gehad met upc (op administratieve dingen na) maar ik vertrouw ze op een of andere manier voor geen meter.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even met wat gokjes naar je huidige (vorige) situatie:

Dat kunnen ze niet doen omdat je nu naar een ander pakket (en dus contract) gaat :) Je had ongetwijfeld Internet Power + Onbeperkt bellen, o.i.d., en je zult nu waarschijnlijk naar een 3-in-1 pakket gaan. De gratis automatische upgrade heb je overigens waarschijnlijk al gehad, van 10mbit naar 16 mbit.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja, natuurlijk, je pakket verandert. Niet aan gedacht. Ben alleen benieuwd of het achteraf allemaal wel gratis is, ben r bang voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Laatst online: 27-08 10:18
De 10 naar 30 paketten zijn vaak van de oude 3 in 1 naar nieuwe 3 in 1.
Oude 3 in 1:

Internet 10 voor 30,50, 16 voor 40,50 en 25 voor 50,50
Telefoon basis voor 9e, A&W voor 13 en onbeperkt voor 15,50
DTV royaal voor 9,50, dvr voor 9,50, royaal dvr voor 13,50
Met de goedkoopste gratis

een 10mbps met onbeperkt en royaal dvr kost dan 46 euro per maand

nieuwe 3 in 1
Internet 30 voor 30, 60 voor 40 en 90 voor 50
Telefoon basis voor 10e, A&W voor 13 en onbeperkt+eu voor 18
DTV royaal voor 9,50, dvr voor 9,50, royaal dvr voor 13,50
Met de goedkoopste gratis

een 30 mbps met onbeperkt en royaal dvr kost dan 48 euro per maand

dat kunnen ze niet zomaar overzetten omdat het dan iets duurder word.
zelfde geldt voor oude telefoonbasis + royaal en 10mbps, wordt dan ook 50 cent duurder
alleen A&W met dtv en internet blijft gelijk (en zelfs 50 cent goedkoper)

niks om bang voor te zijn, je zit alleen opnieuw aan een jaarcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, mooi. Dat maakt me niet veel uit, ik zit pas net een maand aan dit contract vast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Adames schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:30:
dat kunnen ze niet zomaar overzetten omdat het dan iets duurder word.
Het wordt helemaal niet duurder. Wie zegt dat ik met mijn 16MB wil overstappen naar 60MB? Het klinkt leuk die nog veel hogere snelheden (>30) maar met de meeste draadloze routers heb je daar toch niks aan. Volgens mij is dit schema 100% bewust zo bepaald. En het is toch echt niet klantvriendelijk

Als ik een triple-abbo heb met 16MB dan ben ik veel goedkoper uit als ik er nu eentje met 30MB neem. Dan ben ik én sneller én goedkoper uit maar ik zit er wel weer een jaar aan vast. Ik moet er ook zelf moeite voor doen en het zelf uitzoeken En over anderhalf jaar "verhogen" ze de snelheden opnieuw en doen ze die truc ook weer. Maar ondertussen naaien ze de mensen die niet overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar ondertussen naaien ze de mensen die niet overstappen
Hoezo naaien :?

Je krijgt exact waar je voor gekozen hebt toen je je huidige contract aanging. Toen is afgesproken om (minstens) 12 maanden snelheid X voor bedrag Y te leveren, en dat is wat je nog steeds krijgt. Het zou pas naaierij zijn als hier ongevraagd aan gerommeld werd, en dat is (terecht) verboden.

Dat je nu een ander contract kunt aangaan tegen andere voorwaarden is mooi en wel, maar staat helemaal los van je lopend contract...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Laatst online: 27-08 10:18
D-e-n schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:54:
[...]

Het wordt helemaal niet duurder. Wie zegt dat ik met mijn 16MB wil overstappen naar 60MB? Het klinkt leuk die nog veel hogere snelheden (>30) maar met de meeste draadloze routers heb je daar toch niks aan. Volgens mij is dit schema 100% bewust zo bepaald. En het is toch echt niet klantvriendelijk

Als ik een triple-abbo heb met 16MB dan ben ik veel goedkoper uit als ik er nu eentje met 30MB neem. Dan ben ik én sneller én goedkoper uit maar ik zit er wel weer een jaar aan vast. Ik moet er ook zelf moeite voor doen en het zelf uitzoeken En over anderhalf jaar "verhogen" ze de snelheden opnieuw en doen ze die truc ook weer. Maar ondertussen naaien ze de mensen die niet overstappen
dan stap je toch over naar 30? tientje goedkoper en dubbele snelheid.
en als je het niet zelf wilt uitzoeken, ook niet erg. blijkt ook dat je de internetsnelheid niet veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dion_b schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:10:
[...]
Dat je nu een ander contract kunt aangaan tegen andere voorwaarden is mooi en wel, maar staat helemaal los van je lopend contract...
Ooit van vooruitgang gehoord? Vroeger werden de snelheden van mijn chello classic abonnement gewoon elke zoveel jaar verhoogd. Met chello classic zat je dan qua snelheid altijd aan de bovenkant van het middensegment qua snelheid.

In dit systeem wordt er niks meer verhoogd. Dit terwijl snelheden die twee jaar terug nog als "hoog" gezien konden worden nu in het lage segment zitten. Als ik even niet oplet en niks doe aan mijn huidige abonnement (omdat ik wellicht tevreden ben) betaal ik over pakweg drie jaar dus een belachelijk hoge prijs voor een snelheid tegen die tijd niet echt hoog meer is. Dat noem ik niet echt klantvriendelijk.

UPC is niet de enige hoor, alle grote jongens doen het. Er is alleen maar aandacht voor nieuwe klanten. Marketing om zieltjes te winnen: daar draait de wereld om. Het is van den gekke dat ik in principe elk jaar er zelf weer moet achter komen dat er nieuwe abonnementen zijn en zelf weer een nieuw abonnement moet afsluiten om van de vooruitgang te kunnen profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

D-e-n schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:22:
[...]

Ooit van vooruitgang gehoord? Vroeger werden de snelheden van mijn chello classic abonnement gewoon elke zoveel jaar verhoogd. Met chello classic zat je dan qua snelheid altijd aan de bovenkant van het middensegment qua snelheid.
Ik weet niet of je ooit verdiept hebt in je UPC verbinding, maar volgens mij zijn er het afgelopen jaar alleen al, 3 snelheidsverhogingen geweest. Vooruitgang is er dus gewoon en al helemaal bij UPC. :) Ook nu kregen de meeste mensen een gratis en automatische verhoging van de snelheid. Maar in sommige gevallen, als je echt meer wilt, moet je gewoon overstappen naar een andere pakketvorm. Niet anders dan logisch vind ik.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Cloud schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:13:
[...]
Ik weet niet of je ooit verdiept hebt in je UPC verbinding, maar volgens mij zijn er het afgelopen jaar alleen al, 3 snelheidsverhogingen geweest.
Niet voor de triple abonnementen en in ieder geval niet het mijne. Snelheid is en was 16MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D-e-n schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:22:
[...]

UPC is niet de enige hoor, alle grote jongens doen het. Er is alleen maar aandacht voor nieuwe klanten. Marketing om zieltjes te winnen: daar draait de wereld om. Het is van den gekke dat ik in principe elk jaar er zelf weer moet achter komen dat er nieuwe abonnementen zijn en zelf weer een nieuw abonnement moet afsluiten om van de vooruitgang te kunnen profiteren.
Goh, stel je eens voor dat je in de maatschappij eens zelf moeite moet doen voor iets... :z

Laten we het omdraaien: waarom zou een ISP een liefdadigheidsinstelling moeten zijn en jou zomaar een snelheidsverhoging op geven waar je geen enkele contractuele recht toe hebt, ipv te vragen of je even nog een jaartje als klant belooft te blijven ervoor :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dion_b schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:34:
[...]
Laten we het omdraaien: waarom zou een ISP een liefdadigheidsinstelling moeten zijn en jou zomaar een snelheidsverhoging op geven waar je geen enkele contractuele recht toe hebt, ipv te vragen of je even nog een jaartje als klant belooft te blijven ervoor :?
Omdat het bedrijf graag klanten houdt wellicht? Omdat men de klanten graag het beste voorschotelt?

Ter vergelijk: men heeft in het verleden wel de moeite genomen mij tot drie keer per post een mediabox aan te smeren en heeft er zelfs eentje ongevraagd opgestuurd. Die moeite doet men dan weer wel. Het is dus wel zo klantvriendelijk om mij ook even op nieuwe abonnementen te wijzen. Ik weet het: je bent tegenwoordig een watje als je wat vriendelijkheid verwacht maar dan is dat maar zo

Laten we wel wezen: de enige reden dat de meeste mensen bij UPC zitten is omdat er geen ander alternatief is voor internet via de kabel en digitale kabeltv. Het ADSL-netwerk is gewoon minder qua capaciteit. Het netwerk en de snelheid van UPC is prima maar de service en dienstverlening van het bedrijf is verder gewoon kut. Een onbetrouwbare emailserver, een proefabonnement op Eredivisie Live wat ik nooit gekregen heb, mijn online factuur die ik nog steeds niet in kan zien, helpdesken die niet reageren enzovoort.

En juridisch zal het allemaal wel dichtgetimmerd zijn. Ik constateer ook dat geen enkele snelheid in de nieuwe abonnementen gelijk is aan de oude en de triple-snelheden zijn weer anders dan de gewone. Anders zou het zelfs juridisch een probleem zijn. Men kan men mij als vaste klant geen 50 euro laten betalen voor een abonnement waar een nieuwe abonnee voor een gelijkwaardig abonnement 40 euro betaalt. Dat lijkt mij tenminste. Als de prijs van de krant daalt betaal ik ook niet meer dan iemand die pas lid wordt hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Vanochtend, na wat activeringsproblemen, bleek het modem toch plotseling online. Dit zijn de eerste resultaten (wired):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/532801086.png

Waar die 2,5 Mibt blijft weet ik niet maar ik mag niet klagen volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:33:
[...]

Niet voor de triple abonnementen en in ieder geval niet het mijne. Snelheid is en was 16MB.
Met 16 MB mag je niet klagen, ik dacht dat hun snelste abo 120 Mbit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger betaalde ik 45 euro per maand bij UPC (100 florijnen) voor ik meen 2Mbit down en 0,25Mb up.

Nu heb ik 5Mb down en 0,5Mb Up voor maar 18 euro per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawellll sinds gisteren heb ik inderdaad in de middag en snachts meer snelheid en wel bijna de volle bak!
komt die 60 Mbit toch nog tot zijn recht :) 40Gb in 1 nachtje isdan ook niks meer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

D-e-n schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

Omdat het bedrijf graag klanten houdt wellicht? Omdat men de klanten graag het beste voorschotelt?

Ter vergelijk: men heeft in het verleden wel de moeite genomen mij tot drie keer per post een mediabox aan te smeren en heeft er zelfs eentje ongevraagd opgestuurd. Die moeite doet men dan weer wel. Het is dus wel zo klantvriendelijk om mij ook even op nieuwe abonnementen te wijzen. Ik weet het: je bent tegenwoordig een watje als je wat vriendelijkheid verwacht maar dan is dat maar zo

Laten we wel wezen: de enige reden dat de meeste mensen bij UPC zitten is omdat er geen ander alternatief is voor internet via de kabel en digitale kabeltv. Het ADSL-netwerk is gewoon minder qua capaciteit. Het netwerk en de snelheid van UPC is prima maar de service en dienstverlening van het bedrijf is verder gewoon kut. Een onbetrouwbare emailserver, een proefabonnement op Eredivisie Live wat ik nooit gekregen heb, mijn online factuur die ik nog steeds niet in kan zien, helpdesken die niet reageren enzovoort.

En juridisch zal het allemaal wel dichtgetimmerd zijn. Ik constateer ook dat geen enkele snelheid in de nieuwe abonnementen gelijk is aan de oude en de triple-snelheden zijn weer anders dan de gewone. Anders zou het zelfs juridisch een probleem zijn. Men kan men mij als vaste klant geen 50 euro laten betalen voor een abonnement waar een nieuwe abonnee voor een gelijkwaardig abonnement 40 euro betaalt. Dat lijkt mij tenminste. Als de prijs van de krant daalt betaal ik ook niet meer dan iemand die pas lid wordt hoor.
:X Wanneer houden mensen nou toch eens op met dat aansmeerverhaal ? Het ding is je gratis aangeboden, kon je gratis weigeren, kon je gratis proberen zonder verplichtingen en als je het ding geprobeerd had en het niets vond dan werd er gratis een doos naar je opgestuurd en gratis kon je de box weer terugsturen, kostte je letterlijk geen cent. Waar in dat hele verhaal ben je iets aangesmeerd ? Als je via een of andere actie een maand lang een blitse auto mag rijden voor helemaal nop, zonder verplichtingen, ga je dan ook zitten zeiken over waar je dat kutding dan wel niet moet parkeren, wat je dan met je oude auto moet doen, hoe onveilig zo'n sportauto wel niet is, wat je dan met je kinderzitjes moet ?

Over de service kan ik weinig oordelen, de keren dat ik contact met ze gehad heb is omdat ik wat van ze wilde hebben, veelal meer snelheid of minder betalen. Elke keer kwamen we er prima uit en elke keer binnen een paar uur (in plaats van de beloofde 72 uur) al doorgevoerd. Ja, tuurlijk moet ik een nieuw jaarcontract afsluiten, dat vind ik niet meer dan logisch, dat moet een nieuwe klant ook, waarom zou dat bij mij anders zijn ? Ik wijzig toch de voorwaarden van mijn contract ? Ze verplichten me toch niet om hetzelfde te nemen als die nieuwe klant ? Dat ze het aantrekkelijker maken voor die nieuwe snap ik best, maar hou even goed in de gaten dat jij ook in zo'n situatie je abo hebt afgesloten. De marketing is niet gaan werken nadat jij je abo afsloot, die draaide daarvoor al op volle toeren. Ook jij zult meer voor minder hebben gekregen ten opzichte van nog oudere klanten.

En voor nieuwe klanten is er voor de krant zo'n beetje op elke straathoek wel een kortingsbon te vinden en regelmatig gewoon acties om nieuwe klanten te werven, die klanten mogen dan een half jaar lang voor gereduceerde prijs de krant lezen terwijl de oude klanten nog steeds hetzelfde betalen. Weet je wat daarin nog lulliger is ? Die oude klanten krijgen meestal niet eens de kans om een contract te verlengen, omdat ze gewoon geen recht hebben op acties als ze niet minimaal een half jaar of zelfs een jaar geen lid meer zijn geweest. Bij UPC kan ik op elk gewenst moment bellen om mijn abo te wijzigen, ik kreeg de kaart om over te stappen van Extreme naar Power 60, op de dag dat de monteur alles heeft geinstalleerd kwam ik erachter dat de abo's alweer uitgebreid waren en dat Power 90 me nu hetzelfde zou kosten, twee dagen later gebeld en er werd direct al aangegeven dat we daar wel iets mee konden doen. Ik kon de Power 60 voor de gereduceerde prijs nemen of de Power 90 nemen voor dezelfde prijs, voor de 90 gekozen en 3,5 uur later schoot de snelheid nog meer omhoog.

En wil je het juridisch dichttimmeren ? Prima, het zijn nieuwe abo vormen, jij hebt recht op de snelheidsverhoging die andere mensen met hetzelfde abo krijgen, je hebt niet het recht van de snelheid van een ander abo. Als De Telegraaf besluit een grotere krant uit te brengen met niet alleen het nieuws van de huidige Telegraaf maar aangevuld met weet ik veel wat en die krant naast de huidige Telegraaf uitbrengt dan heb jij niet het recht om met je huidige abo de dikkere variant te ontvangen.

Je bent geen watje als je vriendelijkheid verwacht, het besef van wat je eigenlijk eist is tegenwoordig steeds minder. Company policy, deal with it. Betekent niet dat je je er niet over mag uitlaten, maar betekent wel dat je er niets aan hebt als je dat aan de telefoon met de helpdesk probeert te doen, die mensen zitten er om de regels uit te voeren, niet om ze om te buigen. Zo zal een tuinman best de policy hebben om alleen de achtertuin te doen als het niet is afgesproken om ook de voortuin mee te nemen, kan jij onredelijk vinden, maar is wel ergens op gebaseerd, dan kun je met zijn personeel in discussie gaan, maar als die het toch doen zijn ze ontslagen, ik weet op voorhand al welke keuze ze dan maken dus ga ik ze het niet vragen.

Oh, en voor de mensen die veel distro's downloaden enzo... Power Fiber + Easy Usenet == win !! Om twee uur 's middags en om twee uur 's nachts, zelfs in de weekenden 10,4MB/s tot 10,7MB/s stabiel over de ssl lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
KneoK schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:47:
[...]
:X Wanneer houden mensen nou toch eens op met dat aansmeerverhaal ?
Zolang UPC op andere gebieden géén moeite doet hou ik er nooit mee op. Bovendien is die box bij vele onwetende mensen bezorgd die niet eens wisten dat ze dat ding konden weigeren. Met name oudere mensen hadden geen benul. Het is een soort marketing waar ik in ieder geval van walg.
maar hou even goed in de gaten dat jij ook in zo'n situatie je abo hebt afgesloten.
Nope. Ik ben overgestapt op triple omdat ik anders een dief was van mijn eigen portemonnee. Mijn chello abonnement van daarvoor was geen onderdeel van een actie.
Als De Telegraaf besluit een grotere krant uit te brengen met niet alleen het nieuws van de huidige Telegraaf maar aangevuld met weet ik veel wat en die krant naast de huidige Telegraaf uitbrengt dan heb jij niet het recht om met je huidige abo de dikkere variant te ontvangen.
Je snapt het principe niet. Die extra editie is dan echt duurder hoor. Mijn krant is DUNNER maar ik betaal MEER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:47:
[...]

:X Wanneer houden mensen nou toch eens op met dat aansmeerverhaal ? Het ding is je gratis aangeboden, kon je gratis weigeren, kon je gratis proberen zonder verplichtingen en als je het ding geprobeerd had en het niets vond dan werd er gratis een doos naar je opgestuurd en gratis kon je de box weer terugsturen, kostte je letterlijk geen cent. Waar in dat hele verhaal ben je iets aangesmeerd ? Als je via een of andere actie een maand lang een blitse auto mag rijden voor helemaal nop, zonder verplichtingen, ga je dan ook zitten zeiken over waar je dat kutding dan wel niet moet parkeren, wat je dan met je oude auto moet doen, hoe onveilig zo'n sportauto wel niet is, wat je dan met je kinderzitjes moet ?
Het is en blijft een aansmeerverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs182.snc1/6048_1140219879907_1659736343_357201_572350_n.jpg

Ben tevreden. Rechstreeks op de lijn via de server deze..., over een router haal ik max 40 (Apple Time Machine)
Pagina: 1 2 Laatste