UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 32 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.936 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches
Mijn ouders kregen een folder in de bus van UPC.
Digitale televisie, fiberpower 25MB en telefonie voor "maar" 28,30 per maand.
In de hele folder staat nergens dat je daar een standaard radio en tv pakket voor moet
hebben van 16,70 in de maand en de prijzen worden vrolijk vergeleken met andere aanbieders.
Is dit nu oplichting of misleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:43

itarix

404 soul not found

Geen matches
Ze gaan er in de folder voor het gemak er maar vanuit dat je al kabel hebt bij UPC.
Inderdaad niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Emiel1984 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:04:
[...]

Heb je de vrij standaard handelingen al uitgevoerd ?
- Modem resetten en\of voor 30 minuten uitzetten(stekker eruit) zodat je helemaal opnieuw wordt aangemeld(nieuw IP van provider krijgt). Pas nadat het modem opnieuw opgestart is je PC weer aanzetten. Dus je kan de pc gebruiken totdat je weer je modem aanzet en nadat deze weer opnieuw is opgestart.

Vroeger hielp dit mij wel is om weer verbinding te krijgen. Afgelopen keren niet maar dat had een andere oorzaak maar wellicht helpt het jouw wel.

In de TS staat ook een kleine uitleg over wat te doen wanneer je geen verbinding hebt. Lees en werk deze is door als je dit nog niet gedaan hebt.
Ik heb alles geprobeerd en het blijft even slecht. moet ik anders maar bellen naar UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Emiel1984

Made in NL

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:58:
[...]
Ik heb alles geprobeerd en het blijft even slecht. moet ik anders maar bellen naar UPC?
Ja want die kunnen ook je modem gedeeltelijk 'uitlezen' om te kijken of deze wel in orde is. En daarbij quote ik de TS:
...verhaal over wat je kan doen maar dat dat niet helpt.... -> bellen die helpdesk.

[ Voor 37% gewijzigd door Emiel1984 op 10-11-2009 14:17 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Geen matches
bouwfraude schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:57:
Mijn ouders kregen een folder in de bus van UPC.
Digitale televisie, fiberpower 25MB en telefonie voor "maar" 28,30 per maand.
In de hele folder staat nergens dat je daar een standaard radio en tv pakket voor moet
hebben van 16,70 in de maand en de prijzen worden vrolijk vergeleken met andere aanbieders.
Is dit nu oplichting of misleiding?
apart, maar in ieder geval het is de aanbieding van 45 euro all in. Ik heb dit zelfde abo nu ook, zat voorheen bij Tele2 en echt een wereld van verschil. Digitale tv stuk beter. Interpret is sneller (ja ook al is het maar 25mb, voorheen tot 20mb)

Vraag me alleen nog steeds af waarom al die lampjes bij mij op de modem (Arres) blijven knipperen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06
Geen matches
smeerbartje schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:47:
Even snel vraagje, maar een ping van 23 ms, is dat normaal?

[afbeelding]
23 ms (milliseconden) is toch vrij normaal? Binnen nederland haal ik tijden tussen 15 en 30 ms. Pingen naar amerika duurt toch al ruim 100 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:56:
[...]

23 ms (milliseconden) is toch vrij normaal?
Of dat normaal is, hangt af van waar je naartoe pingt. Zoals dion_b uitlegde hangt het af van de afstand en het aantal hops. Bij een ping naar je gateway is 23 msec veel te traag. Bij een ping naar een server aan de andere kant van de wereld is een ping van 120 heel normaal. Je kunt dus niet simpelweg zeggen: "een ping van 23 is normaal" zonder te weten waar je naartoe pingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Stewie!

Keen must die!

Geen matches
dion_b schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:55:
Maidenhead is in Kent (UK). Je ping moet dus sowieso van waar dan ook jij zit naar de AMSIX naar een exchange in London en dan naar Maidenhead. Als je uitgaat van 1ms/100km kom je in de buurt qua afstand, maar bepalender is het aantal hops, en dat zullen er nogal wat zijn.

Ipv een of andere gare grafische pingtest kun je gewoon traceroute doen - dan zie je niet alleen hoe hoog pings zijn naar een host, maar ook welke hops het meeste tijd in beslag nemen.
Maidenhead is een plaats waar veel datacentra staan, ik neem aan dat die speedtest/pingtest naar een DC daar in de buurt pingt. Desalniettemin is 23 ms naar Engeland zeer acceptabel.
Naar een Nederlandse server zal je net onder de 10 ms uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
Geen matches
Een paar weken terug werd gemeld dat er geen verbindingen meer geknepen zouden worden. Klopt dat ook?
Ik overweeg Fiber 60, maar als dat op de avond wordt teruggeschroefd voor usenet verkeer dan heeft het niet zo veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen matches
jopie schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:15:
Een paar weken terug werd gemeld dat er geen verbindingen meer geknepen zouden worden. Klopt dat ook?
Ik overweeg Fiber 60, maar als dat op de avond wordt teruggeschroefd voor usenet verkeer dan heeft het niet zo veel zin.
Ik heb ook Fiber 60, en bij mij is knijpen volledig weg!
Een uur terug zat ik nog vrolijk te downloaden met 6,7Mbps(ja, meer als waar ik voor betaal :D )

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Emiel1984

Made in NL

Geen matches
DennusB schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:17:
[...]

Ik heb ook Fiber 60, en bij mij is knijpen volledig weg!
Een uur terug zat ik nog vrolijk te downloaden met 6,7Mbps(ja, meer als waar ik voor betaal :D )
Niet helemaal waar als ik je text mag geloven. Op de website van upc staat duidelijk
UPC fiber 60: 60 Mbps download

Mocht je byte bedoelen inplaats van bit. 60\8bits per byte = 7,5MBps

Edit : Hier een 4Mbps verbinding en daarmee haalde ik gister 3.4Mbps. Had eerder een 8Mbps maar die viel eigenlijk ook altijd iets lager uit bij testen. Met een Usenet server ging het beter :) .

[ Voor 17% gewijzigd door Emiel1984 op 11-11-2009 00:31 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 17-09 10:15
Geen matches
Emiel1984 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:29:
[...]

Niet helemaal waar als ik je text mag geloven. Op de website van upc staat duidelijk

Edit : Hier een 4Mbps verbinding en daarmee haalde ik gister 3.4Mbps. Had eerder een 8Mbps maar die viel eigenlijk ook altijd iets lager uit bij testen. Met een Usenet server ging het beter :) .
Tsja, volgens mij haal je ook zonder cap de volle snelheid niet. Ook niet in de nachtelijke uren als al het AMS-IX verkeer is ingezakt. Mijn ouders halen 3,2MiB/s @ FP30, hoewel ik wel verwacht dat dit nog wat omhoog zou gaan als ik een keer de router vervang (ancient Sitecom DC202v3, doet het uitstekend maar de NAT processing speed is volgens mij niet zo heel hoog). Een vriend van me haalt netjes pieken van 10,7MiB/s @ FP90, dus het kan wel.

Het ironische is ook vaak dat het zeer regelmatig voor komt dat er andere factoren dan de internetverbinding zelf de oorzaak zijn van het feit dat de snelheid niet helemaal wordt gehaald en dat men dit helemaal niet door heeft. Meest voorkomende: router, bekabeling, TCP/IP stack, netwerkkaarten of simpelweg slechte bronnen. Maar sowieso is 2 tot 10% verlies door 'overmacht' nog altijd stukken beter dan 50 tot 90% verlies door throttling.

Overigens vind ik de pings op kabel nog wel vrij hoog. Met glas haal ik pings van ±4ms naar bijna alle Nederlandse servers. Niet dat het er zo heel veel toe doet volgens mij, maar toch vind ik het wel een tikkeltje vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 11-11-2009 00:51 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
LB06 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:46:
[...]

Het ironische is ook vaak dat het zeer regelmatig voor komt dat er andere factoren dan de internetverbinding zelf de oorzaak zijn van het feit dat de snelheid niet helemaal wordt gehaald en dat men dit helemaal niet door heeft. Meest voorkomende: router, bekabeling, TCP/IP stack, netwerkkaarten of simpelweg slechte bronnen.
Vergeet in dat lijstje niet de twee grootste:

- WiFi (ongeacht type, zelfs dual-band WiFi-N kan bij slechte ontvangst traag zijn- voor gegarandeerde snelheid wil je gewoon een kabel hebben. Punt.)
- software op PC, specifieker security software, nog specifieker: de Link Scanner van AVG. Die krijgt zowaar een quadcore op z'n knieen als je een speedtest doet met een snelle (>50Mb/s) verbinding :X

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 11-11-2009 01:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 01:10
Geen matches
Gisteren even met UPC gebelt. Alleen heb nog steeds een vraag. Als ik digitale televisie heb kan ik dan gewoon nog op de andere tv's gratis analoog kijken, of moet ik dan bij betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Geen matches
geldermalsen schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:45:
Gisteren even met UPC gebelt. Alleen heb nog steeds een vraag. Als ik digitale televisie heb kan ik dan gewoon nog op de andere tv's gratis analoog kijken, of moet ik dan bij betalen?
Nee, kan gelukkig wel. Al zijn sommige providers bezig om het analoge signaal van de kabel te verwijderen. Tot op heden is UPC hier niet mee bezig, toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geen matches
Emiel1984 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:29:
[...]

Bewijsje:
klik.
En gister avond kwam ik dus nog hoger, 7400 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
smeerbartje schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:49:
[...]

Nee, kan gelukkig wel. Al zijn sommige providers bezig om het analoge signaal van de kabel te verwijderen. Tot op heden is UPC hier niet mee bezig, toch??
Correct. Alleen horen die vragen niet in het internet topic thuis maar hier: UPC Digital TV - Deel 6

[ Voor 16% gewijzigd door Bergen op 11-11-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21

d0s

sssst

Geen matches
geldermalsen schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:45:
Gewoon overal analoog tegen dezelfde prijs.. dus je €16 nog iets betaal je voor analoog.. en daarboven betaal je digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

Jrz

––––––––––––

Geen matches
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:56:
[...]

23 ms (milliseconden) is toch vrij normaal? Binnen nederland haal ik tijden tussen 15 en 30 ms. Pingen naar amerika duurt toch al ruim 100 ms.
Toen ik nog bij a2000 zat, had ik een ping van 1-4ms naar xs4all.
:)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 17-09 10:15
Matched: chello
Jrz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:02:
[...]

Toen ik nog bij a2000 zat, had ik een ping van 1-4ms naar xs4all.
:)
Hmm... waarom zouden die pings zo omhoog zijn gegaan?

A2000 (4ms) -> Chello pre-docsis (±40ms) -> UPC docsis 2/3 (±25ms)

EuroDocsis heeft wel iets aan verlaging gebracht maar het is nog steeds vrij hoog m.i. Andere, ingewikkeldere apparatuur welke meer latency veroorzaakt misschien?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Geen matches
Wanneer je UPC 25mb internet af wil sluiten, moet je dan per se ook tv erbij nemen? :s Want ik ga verhuizen naar amsterdam en ben op zoek naar een goede internetverbinding. Maar tv wil ik eigenlijk via digitenne doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen matches
Je moet sowieso voor je analoge kabel betalen, dus ook voor TV wat daar standaard overheen komt.
Voor 4 euro per maand kun je dan net zo goed bij UPC digitale TV erbij nemen, en dat zal ook de reden zijn waarom ze dat doen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Geen matches
Okee dus 25p/m internet is onzin, het is gewoon 41 euro.

Lekkere acties zijn dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
LB06 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:46:
Overigens vind ik de pings op kabel nog wel vrij hoog. Met glas haal ik pings van ±4ms naar bijna alle Nederlandse servers. Niet dat het er zo heel veel toe doet volgens mij, maar toch vind ik het wel een tikkeltje vreemd.
Volgens mij valt het wel mee.
code:
1
2
3
4
5
6
7
ASA-Firewall# ping xsnews.nl repeat 200
Type escape sequence to abort.
Sending 200, 100-byte ICMP Echos to 87.233.166.40, timeout is 2 seconds:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Success rate is 100 percent (200/200), round-trip min/avg/max = 1/8/17 ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
ASA-Firewall# ping tweakers.net repeat 200
Type escape sequence to abort.
Sending 200, 100-byte ICMP Echos to 213.239.154.35, timeout is 2 seconds:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Success rate is 100 percent (200/200), round-trip min/avg/max = 1/12/21 ms

Ik zit ook nog wel eens op gameservers en heb dan een ping van 6 of 7 (komt niet elke dag voor maar toch, het gebeurd :P).

Ik denk ook dat de latency nauwelijks afhankelijk is van de gebruikte techniek. De snelheid van de signalen zowel door een glaskabel als een koperkabel gaan zo snel dat dat volgens mij nauwelijks een rol speelt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Blanco88 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:45:
Okee dus 25p/m internet is onzin, het is gewoon 41 euro.

Lekkere acties zijn dat
Dus jij verwacht een fysieke kabel naar je huis zonder vastrecht?

Die EUR 17 betaal je voor de coaxaansluiting (waar toevallig analoge TV signaal op staat), net zo goed als je voor een KPN koperdraad EUR 10/maand betaalt waar toevallig een analoge telefoonlijn op zit, en voor glasvezel ook een bedrag.
Er zijn providers die dat niet apart noemen op hun factuur, maar het zit altijd in de kostenstructuur erachter

Wil je geen vastrecht? Dan moet je iets nemen zonder fysieke aansluiting, zoals Aerea.

Overigens is het juist omdat je vastrecht moet betalen doorgaans het zinnigst om alles over dezelfde infra binnen te halen, dus internet, telefonie en televisie over dezelfde fysieke kabel (of dat nu koperpaar, coax of glas is) binnen te halen. Of om alles draadloos te doen (digitenne+Aerea). Maar of dat laatste een goed idee is...? Beeldkwaliteit van Digitenne is echt brak en stabiliteit is weersafhankelijk. Ik ken weinig mensen die daar vrolijk van worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
Ik was laatst bij wat mensen thuis die UPC hebben met daartussen een router. Ze klaagden over traag internet en aangezien ze maar één pc in huis hebben, had ik het idee om de router er simpelweg tussenuit te halen maar dit lukte voor geen meter; de pc kreeg geen IP-adres en de melding 'beperkte- of geen verbindingsmogelijkheden'.

Zit ik nou iets stoms te doen? Of zou de pc gewoon het WAN IP-adres moeten krijgen? (Ik heb de TCP/IP-instellingen op automatisch staan) :) Het geheel lijkt mij te bridgen namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 14-11-2009 18:54 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Geen matches
Heb je het modem eerst gereset? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Geen matches
Ik heb toch besloten om het pakket voor 45 euro te pakken. Nu moet je er een draadloos modem bij kopen aangezien deze er niet bij zit. Dit kan volgens mij voor 59 euro bij UPC. Is het slim om deze modem te pakken of raden jullie me een andere modem aan?
Heb fiber internet 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
Ik heb even de stroom eraf gehaald. Moet ik hem resetten met zo'n pennetje? :-)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Geen matches
Nee, stroom er even af moet voldoende zijn.

Als je een apparaat met een ander MAC-adres achter je modem wil hangen, moet je even het modem resetten om de ARP-tabel te legen.

Dus na een reset zou de PC eigenlijk gewoon een ip moeten krijgen. Lukt dat niet, maar de router krijgt wel een ip, dan is er toch met de PC iets aan het handje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Geen matches
Ik heb gezocht maar niet gevonden.

Hoe kan ik inloggen op het UPC modem? Wat zijn de inlognaam en wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Geen matches
Ja. Die ken ik, maar wat zijn dan de inlog en wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Geen matches
Gaat het om de Thomson WiFi eMTA (modem met draadloos internet aka Thomson TWG850)? Zoja:
User = blanco (niks invullen)
Pass = admin

Dit staat ook in de handleiding op de website van Thomson. Het IP-adres is daar anders, maar dat is niet relevant.

Gaat het om een ander modem? Dan is er geen inlog bekend... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Geen matches
sylvesterrr schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:50:
Gaat het om de Thomson WiFi eMTA (modem met draadloos internet aka Thomson TWG850)? Zoja:
User = blanco (niks invullen)
Pass = admin

Dit staat ook in de handleiding op de website van Thomson. Het IP-adres is daar anders, maar dat is niet relevant.

Gaat het om een ander modem? Dan is er geen inlog bekend... :)
Hardstikke bedankt!!

Okee, aan de Thomson site zelf had ik nooit gedacht dat daar het antwoord zou kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:47
Geen matches
hey guys, ik hoop dat ik hier goed post. Ik heb sinds een paar dagen UPC 120Mbit internet, omdat ik 3.3 km van de ADSL centrale afzit en maar ong max. 8MBit met ADSL haal. Ik had begrepen dat UPC niet meer aan traffic shaping doet, maar ik haal al het hele weekend maar 2 ott 3 MBit van usenet (ik gebruik eweka met 4 connections). Speedtest.net varieert van 50MBit tot ong. 90Mbit. Ik heb een Gbit router, maar nog wel steeds 100MBit switches. Maar goed, is 2 tot 3 MBit niet heel erg weinig? Doet UPC alsnog aan traffic shaping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
Geen matches
Al geprobeerd je PC rechtstreeks aan te sluiten zonder routers en switches? Dan kan je dat iig uitsluiten.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Geen matches
paella schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:42:
Al geprobeerd je PC rechtstreeks aan te sluiten zonder routers en switches? Dan kan je dat iig uitsluiten.
Thanks, nee niet geprobeerd, maar het feit dat speedtest.net retesnel gaat geeft toch aan dat het verder niet aan de router / switches ligt, of zie ik dat niet goed? Ik doe de speedtest overigens op dezelfde machine als mijn usenet downloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Geen matches
met een 120Mbit abo is 50 to 90Mbit niet rete-snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Geen matches
paella schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:56:
met een 120Mbit abo is 50 to 90Mbit niet rete-snel...
Slightly off-topic, maar met een 100Mbit verbinding (switches) lijkt me dat redelijk. Vergeleken met 2Mbit is 50Mbit echt wel rete-snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Geen matches
Probeer de speedtest op UPC.nl eens ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Geen matches
dfader schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:32:
[...]

Slightly off-topic, maar met een 100Mbit verbinding (switches) lijkt me dat redelijk. Vergeleken met 2Mbit is 50Mbit echt wel rete-snel :)
Dan had ie dus een 60Mbit abo moeten nemen, dat is het punt ook precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Geen matches
paella schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:01:
[...]

Ehm, ja, of ik neem 120MBit, koop een Gigabit router en later gigabit switches :)
Either way, speedtest op upc geeft hetzelfde als speedtest.net, 90 MBit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Geen matches
dion_b schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:29:
[...]

Dus jij verwacht een fysieke kabel naar je huis zonder vastrecht?

Die EUR 17 betaal je voor de coaxaansluiting (waar toevallig analoge TV signaal op staat), net zo goed als je voor een KPN koperdraad EUR 10/maand betaalt waar toevallig een analoge telefoonlijn op zit, en voor glasvezel ook een bedrag.
Er zijn providers die dat niet apart noemen op hun factuur, maar het zit altijd in de kostenstructuur erachter

Wil je geen vastrecht? Dan moet je iets nemen zonder fysieke aansluiting, zoals Aerea.

Overigens is het juist omdat je vastrecht moet betalen doorgaans het zinnigst om alles over dezelfde infra binnen te halen, dus internet, telefonie en televisie over dezelfde fysieke kabel (of dat nu koperpaar, coax of glas is) binnen te halen. Of om alles draadloos te doen (digitenne+Aerea). Maar of dat laatste een goed idee is...? Beeldkwaliteit van Digitenne is echt brak en stabiliteit is weersafhankelijk. Ik ken weinig mensen die daar vrolijk van worden.
Verschillende mensen, verschillende wensen. Ik vind Digitenne uitstekend van kwaliteit en wil niets anders, want ik kijk zelden TV en heb al helemaal niet meer zenders nodig dan die 23, dan is een maandbedrag van 8,50 toch echt veel beter dan 16,70 euro. En zo zijn er echt nog best veel met deze wensen.

Belachelijk is het dat men nog steeds adverteert met de bedragen zonder dat vastrecht erin. Je reinste misleiding. Zo kan het gros van Nederland nooit een eerlijke vergelijking maken nu enkelen dat wel in het totaalpakket hebben opgenomen (KPN, Telfort, Ziggo). Het moet helemaal niet logisch zijn dat je deze erbij moet betalen, het is logisch dat dat bij de advertentie prijs inzit. Gewoon een stukje kopersbescherming. Akkoord, jaren gelden was het nog stukje erger.

Ik ben nu helaas bijna verplicht een te duur kabel totaal pakket te nemen, omdat Digitenne niet beschikbaar is (schotel ook geen optie). Mijn maandlasten gaan met 58% omhoog t.o.v. vorige situatie waar ik dik tevreden mee was. Daar word ik niet vrolijk van.

Maar ik heb het idee dat UPC ook wel zal overgaan naar normale prijzen, gezien hun actiepakket van 28,30 per maand wat incl "vastrecht" precies 45 euro kost. Zo horen die prijzen te zijn, zodat elke Nederlander het kan vergelijken. En dan de rest nog.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
dfader schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:32:
[...]

Met (goede) 100Mb apparatuur kun je strak zo'n 90-92Mbit/s halen. Zulke grote schommelingen zouden daar niet aan mogen liggen. Kijk eens naar CPU utilization tijdens het benchen. Als dat 100% bereikt (of 50% bij dualcore, of 25% bij quadcore) weet je waar je moet zoeken. Let vooral op security software. Het kan ook makkelijk aan de speedtestserver liggen - hoewel er ondertussen een paar zijn die dit soort snelheden doorgaans wel aankunnen (www.speedtest.net, www.upc.nl/speedtest bijvoorbeeld) heb ik er nog geeneen gevonden (ook niet die van UPC zelf) die echt *altijd* een goed resultaat geeft, terwijl continue downloads van goede servers (Linux ISO's vanaf UTwente bijvoorbeeld) wel erg dicht in de buurt komen. Kortom, de verbinding is prima maar de speedtests zijn niet 100% betrouwbaar.

Doe daarom altijd drie of meer tests per server bij twee of drie verschillende servers. Gooi dan de hoogste en laagste waarde per server weg, en neem het gemiddelde van wat je per server overhoudt. Dat is een goede maat voor hoe snel je verbinding naar die server is. Neem vervolgens de hoogste van die gemiddelde waardes als de werkelijke snelheid van jouw verbinding. De lagere snelheden hebben gewoon ergens in transit (of op de testserver) een bottleneck.
paella schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:01:
[...]

Met 100Mb apparatuur is 90Mb natuurlijk ideaal. Dat haal je als het goed is wel vrij exact :)
dinkelover schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:32:
[...]
Verschillende mensen, verschillende wensen. Ik vind Digitenne uitstekend van kwaliteit en wil niets anders, want ik kijk zelden TV en heb al helemaal niet meer zenders nodig dan die 23, dan is een maandbedrag van 8,50 toch echt veel beter dan 16,70 euro. En zo zijn er echt nog best veel met deze wensen.
Qua niet zoveel zenders nodig hebben geef ik je groot gelijk. Ik kijk zelf al helemaal geen broadcast-TV meer - maar kwaliteit... kom op zeg...

Nu ik beter gewend ben vind ik SD sowieso aan de brakke kant, maar ook binnen SD kun je flink onderscheid zien. DTV geeft ongeacht bitrate heldere, duidelijke kleuren, veel beter dan analoge CATV, maar je krijg er compressieartefacten voor terug. Analoge CATV is het scherpst (want geen compressie), alleen wat flets en doorgaans voorzien van ruis. High-bitrate DTV (satelliet en kabel) kan er nog best goed uitzien, maar zodra je grote vlakken van een kleur ziet gaan de artefacten opvallen. Bij low-bitrate DTV (DVB-T en H) is het hele scherm een en al compressieartefact. Op een klein analoog schermpje is het nog te overzien, maar TFTs zijn zelf al veel strakker waardoor je veel sneller de overgangen van de artefacten ziet - en dan zwijg ik nog over hoe het er op een beamer uitziet.

Zelf zou ik aanraden je content gewoon via het internet binnen te halen, dat is meer keuze, als je betaalt (uitzendinggemist en veel andere bronnen zijn gewoon gratis) kun je gelijk ook kwaliteit kiezen, en daarnaast bepaal je zelf waar en wanneer je kijkt. Plus het kan gewoon op de PC waardoor je dus niet nog een loze scherm hebt die alleen voor videobestanden gebruikt wordt...
Belachelijk is het dat men nog steeds adverteert met de bedragen zonder dat vastrecht erin. Je reinste misleiding. Zo kan het gros van Nederland nooit een eerlijke vergelijking maken nu enkelen dat wel in het totaalpakket hebben opgenomen (KPN, Telfort, Ziggo). Het moet helemaal niet logisch zijn dat je deze erbij moet betalen, het is logisch dat dat bij de advertentie prijs inzit. Gewoon een stukje kopersbescherming. Akkoord, jaren gelden was het nog stukje erger.
Hoezo "adverteert met de bedrageb zonder dat vastrecht erin :?

Onder elke pagina met aanbod op www.upc.nl en onder elke advertentie die ik van ze zie staat toch echt:
* Een totaalpakket is alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 per mnd). Lees alle voorwaarden.
Dat het duidelijker zou zijn als ze het gewoon "vastrecht met gratis TV erbij" zouden noemen ben ik volledig met je eens, maar er wordt nergens de indruk gewekt dat die kosten er niet bij zouden horen.
Ik ben nu helaas bijna verplicht een te duur kabel totaal pakket te nemen, omdat Digitenne niet beschikbaar is (schotel ook geen optie). Mijn maandlasten gaan met 58% omhoog t.o.v. vorige situatie waar ik dik tevreden mee was. Daar word ik niet vrolijk van.
Hoezo "verplicht" :?

Zoals ik aangaf, er is anno 2009 (bijna 2010) geen enkele reden om nog per se broadcast video te kijken. Je kunt zonder kabel (of digitenne of satelliet) prima aan je trekken komen, zeker als je aangeeft dat Digitenne-kwaliteit (vergelijkbaar met veel gratis online meuk) acceptabel is voor je.

UPC (en andere kabelaars), KPN en Canal proberen je van het tegendeel te overtuigen, maar het is overduidelijk dat de hele markt gaat richting alles over IP. Er is dus geen reden om meer te nemen dan alleen een IP pijp, of dat nu over glas, koperpaar of coax komt. Wil je het toch? Tja, dan zit je vast aan wat kan op jouw locatie. Het lijkt me uiterst sterk dat er echt niets anders is dan de coaxkabel, maar goed, als dat zo is heb je nog altijd een keuze.

Bovendien is het allerminst de schuld van UPC dat er geen alternatieven voor broadcast video zijn, ik zou wat dat betreft aanraden om meer te klagen richting bedrijven die daar de infra niet voor aangelegd hebben of - shock & horror - hand in eigen boezem steken en beseffen dat die schaarste waarschijnlijk komt omdat je op een plek bent gaan wonen waar de meeste bedrijven het commercieel niet interessant vinden om te leveren. Daar heb je zelf voor gekozen.
Maar ik heb het idee dat UPC ook wel zal overgaan naar normale prijzen, gezien hun actiepakket van 28,30 per maand wat incl "vastrecht" precies 45 euro kost. Zo horen die prijzen te zijn, zodat elke Nederlander het kan vergelijken. En dan de rest nog.
Leuk dat UPC dat misschien doet, maar pas als iedereen dat zou doen kun je vergelijken, en bij ADSL is dat nog lang niet altijd zo. Het zou juist een stuk eerlijker en overzichtelijker zijn als alle partijen het juist verplicht en duidelijk zouden scheiden - totaaltarief prima, maar wel met duidelijke specificatie welk deel voor het netwerk is en welk deel voor de content. Kijk eens naar de electriciteitsnota's van de laatste tijd - daar kun je ook haarfijn zien welk bedrag naar de netwerkbeheerder gaat (die je niet kunt kiezen, want het gaat om de fysieke aansluiting van jouw adres) en welk bedrag naar de leverancier erop (waar je wel kunt kiezen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Laatst online: 27-03-2024
Geen matches
Heren,

Al bijna twee jaar heb ik nu een abo bij Online van 20 mbit. Hartstikke tevreden en praktisch nooit problemen mee gehad. Echter betaal ik nu wel EUR 35 per maand voor mijn 20 mbit verbinding (dat is inclusief een budgetbel abo bij kpn voor de koperenlijn). Dit is in mijn opzicht wel een beetje achterhaald.
Gezien ik al wel digitale televisie heb van UPC is het waarschijnlijk niet alleen voordeliger om ook mijn internet via hen te regelen maar is het ook gewoon vele malen sneller als ik zo'n totaalpakket neem met het 25, 30 of 60 mbps internet product. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk vooral in hoeverre UPC betrouwbaar is. Is het over het algemeen stabieler dan een aantal jaar geleden. Hoe is de snelheid in de praktijk? Haal je ook daadwerkelijk de snelheden die ze beweren te leveren als je binnenhuis alles goed regelt? Geen gezeik met afstand tot centrale en dergelijke? Hoe is de apparatuur die er bijgeleverd wordt? Of zijn er beter en andere alternatieven om er qua snelheid/prijs op vooruit te gaan t.o.v. Online? Want ik kan ook kijken of het mogelijk is mijn abo te wijzigen zodat ik de huidige prijs van 20 euro kan betalen ipv 25 euro per maand. In ieder geval ik hoop dat jullie mij iets meer duidelijkheid kunnen geven. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:06
Geen matches
Blanco88 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:34:
Ik heb toch besloten om het pakket voor 45 euro te pakken. Nu moet je er een draadloos modem bij kopen aangezien deze er niet bij zit. Dit kan volgens mij voor 59 euro bij UPC. Is het slim om deze modem te pakken of raden jullie me een andere modem aan?
Heb fiber internet 25
kreeg vanmiddag een folder met de mededeling dat je gratis een draadloos modem kan krijgen bij fiberpower 25 en 30. actie alleen bij de upc centers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
@ Moordenaar:

Ik heb 60mbit. Over het algemeen is de snelheid vrij betrouwbaar maar ik heb het idee dat de meeste servers op internet die snelheid niet aankunnen. Daarom blijf je vaak toch onder het maximum.
Met XSNews haal ik geregeld ook rond de 7,2MB/sec download :) (ook 's avonds). Maar het Cisco modem wat ik kreeg is wel vrij gevoelig voor storingen. Werkt niet met een enigsinds sterk signaal en bij een te zwak signaal laat ie het ook al vrij snel afweten (heb alle bekabeling vervangen en sindsdien geen problemen meer).

Maar ik geloof dat ze tegenwoordig Thomson modems ofzo leveren dus die Cisco krijg je waarschijnlijk niet. Met die T. heb ik geen ervaring..

Maar afstand tot de centrale speelt bij kabel volgens mij niet echt een rol..toen het modem achter 3 splitters op zolder stond haalde ik ook nog 29mbit (30mbit abo, had toen een Arris modem, die nu alleen nog dienst doet als telefoniemodem).

Edit @ hieronder: oja idd een motorola :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Carfanatic schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:19:
[...]

kreeg vanmiddag een folder met de mededeling dat je gratis een draadloos modem kan krijgen bij fiberpower 25 en 30. actie alleen bij de upc centers. :)
Bah. Zo'n ding moet je niet willen. Nog even los van de specifieke goede en sterke kanten van dat apparaat is het hele concept gaar. Een kabelmodem moet zo dicht mogelijk bij het eerste aansluitpunt in huis staan. Dat is doorgaans in de meterkast. Een meterkast is gelijk zo ongeveer de slechtste plek die je kunt verzinnen voor een WiFi AP, aangezien het vol zit met metaal (kooi v Faraday) en met electra dat direct of indirect interfereert met je WiFi.

Dat betekent dat je met zo'n all-in-one ofwel een goede plek voor kabelmodem maar een gare plek voor WiFi gaat krijgen, danwel een goede plek voor WiFi maar een gare plek voor kabelmodem, danwel een halfslachtig compromis waar geen van beide goed werkt.

Daarom is het altijd beter om (kabel)modem gewoon op de plek waar het hoort te plaatsen en dan zelf een WiFi AP/router op de plek dat signaaltechnisch het beste is te hangen (doorgaans bovenin begane grond traphuis bij eengezinswoningen, of halverwege het huis bij appartementen).
Glashelder schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:29:
@ Moordenaar:

[...]

Maar ik geloof dat ze tegenwoordig Thomson modems ofzo leveren dus die Cisco krijg je waarschijnlijk niet. Met die T. heb ik geen ervaring..
UPC gebruikt (nog) geen ED3.0 modems van Thomson. Je zult nu een Cisco EPC3000 (als je al telefonie hebt via een andere modem, of als je geen telefonie bestelt) of Motorola SBV6120E (als je nog geen telefonie hebt maar wel telefonie erbij neemt) modem krijgen.
Maar afstand tot de centrale speelt bij kabel volgens mij niet echt een rol..toen het modem achter 3 splitters op zolder stond haalde ik ook nog 29mbit (30mbit abo, had toen een Arris modem, die nu alleen nog dienst doet als telefoniemodem).
Afstand tot centrale is volstrekt irrelevant voor snelheid bij kabel. Wat wel uitmaakt is signaalkwaliteit - als je SNR inzakt, krijg je packetloss en keldert je snelheid. Teveel splitters of slechte kabels kunnen dat snel veroorzaken, dus je kunt echt beter die modems waar ze horen (bij het eerste aansluitpunt, hooguit achter een enkele splitter) neerzetten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Geen matches
Zeg Dion_B, sorry dat niet elke Nederlander in Amsterdam woont, maar jouw uitspraak van:
Bovendien is het allerminst de schuld van UPC dat er geen alternatieven voor broadcast video zijn, ik zou wat dat betreft aanraden om meer te klagen richting bedrijven die daar de infra niet voor aangelegd hebben of - shock & horror - hand in eigen boezem steken en beseffen dat die schaarste waarschijnlijk komt omdat je op een plek bent gaan wonen waar de meeste bedrijven het commercieel niet interessant vinden om te leveren. Daar heb je zelf voor gekozen.
getuigt echt van de bekende NH-mentaliteit en misleidde gedachte dat alles buiten A'dam niet meer is dan platteland waar alleen dom volk woont.

En ik woon gelukkig, in een gezellig gewoon dorpje in het zuiden van Gelderland en geniet van Fiberpower 25 op dit moment. En nee, 60, 90 en 120 zijn hier (nog) niet.

Trouwens, waarom zou je denken dat Dinkelover niet geboren en getogen is waar ie nu woont? Daar al eens aan gedacht?

Je opmerking getuigt echt van een kortzichtigheid die ik niet gezocht had bij iemand van 30+. Iemand van 15 misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Ackermans1973 schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:35:
Zeg Dion_B, sorry dat niet elke Nederlander in Amsterdam woont, maar jouw uitspraak van:

[...]

getuigt echt van de bekende NH-mentaliteit en misleidde gedachte dat alles buiten A'dam niet meer is dan platteland waar alleen dom volk woont.
Euh, ik woon ook maar een jaartje in A'dam, daarvoor heb ik 10 jaar in Nijmegen gewoond, waar voor de goede orde meer keuze was (ook glasvezel) dan waar ik nu zit. Dan nog, Nijmegen is inderdaad een stad. In pakweg Druten of Groesbeek had je stukken minder keuze gehad qua telecom, maar wel meer groen en goedkoper wonen.

Maar goed, leg eens uit welk onvervreemdbaar recht je zou hebben om waar dan ook alle mogelijke aansluitingen te hebben - en dan nog de aanbieder die er *wel* is van alles en nogwat te beschuldigen omdat andere aanbieders er geen zin in hebben :?
En ik woon gelukkig, in een gezellig gewoon dorpje in het zuiden van Gelderland en geniet van Fiberpower 25 op dit moment. En nee, 60, 90 en 120 zijn hier (nog) niet.

Trouwens, waarom zou je denken dat Dinkelover niet geboren en getogen is waar ie nu woont? Daar al eens aan gedacht?
Boeit dat? Ook de keuze om te blijven wonen waar je geboren en/of getogen bent is een keuze die je maakt. Waarom zou je ook daar gevrijwaard zijn van enige verantwoordelijkheid voor de gevolgen van die keuze?
Je opmerking getuigt echt van een kortzichtigheid die ik niet gezocht had bij iemand van 30+. Iemand van 15 misschien wel.
In mijn 30+ jaar heb ik bovenal één ding geleerd, en dat is dat als je een probleem hebt, je niet richting anderen moet zeiken, maar gewoon zelf moet doen wat je kunt om het probleem op te lossen, en bovenal nooit de verantwoordelijkheid voor de gevolgen (ook de onbedoelde) van de keuzes die je maakt op anderen (of dat nu mensen of bedrijven of wat dan ook zijn) moet afschuiven :o

Het platteland is mooi, biedt veel ruimte voor je geld en weinig van de problematiek van (grote) steden, maar daar zit een keerzijde aan, namelijk slechte infra (ook qua telecom). Omgekeerd heb je in steden goede infra, veel keuze (ook qua telecom), maar zijn huisprijzen hoog en/of woon je krap, en kom je snel in aanraking met de mindere kanten van steden (overlast en criminaliteit). Welke keuze je maakt voor waar je gaat wonen is geheel aan iedere individu, maar you can't have your pie and eat it - je kunt niet de voordelen van een van die mogelijkheden genieten zonder de nadelen. Daarom vind ik inderdaad dat je op het platteland niet moet miepen over weinig keus qua telecom, en omgekeerd dat als je in Badhoevedorp gaat wonen je niet over Schiphol en de A10 moet zeiken (of voor mijn part als je naast cafe Goffertzicht gaat wonen je niet moet zeuren over voetbalfans)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Geen matches
Kunnen we niet gewoon on-topic? :X Vecht jullie meningsverschil maar middels DM uit, hier zit niemand op te wachten.

[ Voor 62% gewijzigd door smeerbartje op 17-11-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Geen matches
dion_b schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:42:
[...]

UPC gebruikt (nog) geen ED3.0 modems van Thomson. Je zult nu een Cisco EPC3000 (als je al telefonie hebt via een andere modem, of als je geen telefonie bestelt) of Motorola SBV6120E (als je nog geen telefonie hebt maar wel telefonie erbij neemt) modem krijgen.

[...]

Afstand tot centrale is volstrekt irrelevant voor snelheid bij kabel. Wat wel uitmaakt is signaalkwaliteit - als je SNR inzakt, krijg je packetloss en keldert je snelheid. Teveel splitters of slechte kabels kunnen dat snel veroorzaken, dus je kunt echt beter die modems waar ze horen (bij het eerste aansluitpunt, hooguit achter een enkele splitter) neerzetten.
Met andere woorden, als ik zorg voor goede bekabeling en nauwelijks splitters dan zou ik een nauwelijks snelheidsverlies hebben? UPC is ook gestopt met het afknijpen van verbindingen toch? En er is er nog zoiets als een Fair-Use Policy of wordt er niet opgelet hoeveel data er binnen wordt gehaald?
De situatie nu is dat de coax kabel met het standaard radio/tv signaal binnenkomt en wordt doorgelust naar verschillende kamers. Er zit aan het begin een signaalversterker tussen. Maar als het goed is zal de modem direct op dat punt komen en vanaf daar via utp of wifi doorgezonden worden toch? Dus dan heb ik verder weinig last van die lussen? Want gaat het tv signaal vervolgens ook via de nieuwe cisco modem?

En hoe is het met de betrouwbaarheid van UPC in Amsterdam? Veel minder problemen dan een aantal jaar geleden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Geen matches
Ik wil ook een UPC verbinding nemen, maar sprak gisteren nog iemand die aangaf 's avonds toch niet de volle 25MB van zijn verbinding te halen. Dan is de meerwaarde boven ADSL niet zo groot. Liever 24 uur door 20 MB volledig dan in daluren 25MB en in piekuren terugvallen naar 10MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Murderer schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:45:
[...]

Met andere woorden, als ik zorg voor goede bekabeling en nauwelijks splitters dan zou ik een nauwelijks snelheidsverlies hebben?
Sterker nog, ook met brakke splitters en kabels ga je niet zozeer last hebben van snelheidsproblemen, eerder van instabiele verbinding. DOCSIS is een totaal andere techniek dan DSL, met andere voordelen en nadelen. Snelheid en afstand zijn gewoonweg niet gerelateerd bij DOCSIS.
UPC is ook gestopt met het afknijpen van verbindingen toch?
Momenteel wel ja - al valt er weinig te zeggen over de toekomst. Ze zeggen iig dat het ook niet meer zal gebeuren. Dat gezegd, "knijpen" is geen goed gedefinieerde term. Doordat mensen zo'n wazige termg gebruiken is het makkelijk voor woordvoerders om positief klinkende uitspraken te doen zonder dat je er later wat aan hebt...
En er is er nog zoiets als een Fair-Use Policy of wordt er niet opgelet hoeveel data er binnen wordt gehaald?
Er staat een FUP in het contract, maar ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat iemand er problemen mee gehad heeft. Ook daar geld "in het verleden behaalde resultaten...", maar als je bedenkt dat op chelloo.com mensen opscheppen over downloads van meer dan een halve TB per dag gemiddeld over periodes van meer dan een week moet je het wel heel bont willen maken wil je hier in de problemen komen.
De situatie nu is dat de coax kabel met het standaard radio/tv signaal binnenkomt en wordt doorgelust naar verschillende kamers. Er zit aan het begin een signaalversterker tussen.
Wat het handigste is hangt af van exact wat voor versterker het is en of je een uitgang erop vrij hebt. Als het een retourgeschikte versterker is die ook nog eens regelbaar is en je hebt een uitgang vrij, dan kun je die uitgang omlaag regelen en daar de modem aan hangen. Als dat niet zo is, of je het niet zeker weet, kun je het best de officiele instructie volgen en eerst de versterker van het binnenkomstpunt los te trekken, de door UPC geleverde splitter ertussen te hangen, de modem op de ene uitgang te doen en en dan de versterker weer op de andere uitgang ervan aan te sluiten.
Maar als het goed is zal de modem direct op dat punt komen en vanaf daar via utp of wifi doorgezonden worden toch? Dus dan heb ik verder weinig last van die lussen? Want gaat het tv signaal vervolgens ook via de nieuwe cisco modem?
Lussen? Waar heb je het over? Coax en ethernet gebruiken een ster-topologie, en WiFi is draadloos - dus geen sprake van lussen.

Los daarvan, een kabelmodem is voor internet en telefonie. Er verandert in beginsel niets mbt TV, tenzij je er ook een DTV pakket bij neemt. In dat geval krijg je daar een aparte set-top box om bij de TV te plaatsen. Dat gaat zeker niet over de kabelmodem.

Verder is het dus doorgaans af te raden om een evt WiFi-AP/router direct bij de modem te plaatsen. Die kun je het beste hangen op de plek dat het beste is qua RF-signaal, wat dus meestal dichtbij het plafond op begane grond in/om het trappenhuis is.
En hoe is het met de betrouwbaarheid van UPC in Amsterdam? Veel minder problemen dan een aantal jaar geleden toch?
Heb je het over techniek of administratieve boel? Technisch gezien heb ik in de anderhalf jaar dat ik in A'dam woon drie keer een outage gehad. De eerste keer was ik een testklant voor hun nieuwe EuroDOCSIS 3 product en had de modem kuren. Dat kan gebeuren als je test... Tweede keer was een stroomstoring in heel A'dam Oost, derde keer was voor wat werkzaamheden.

Muv het modemprobleem bij die test heeft het niet meer dan anderhalf uur geduurd.

Administratief? Dat was jaren terug een puinzooi, zelf heb ik de laatste jaren nergens last van.
jopie schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:13:
Ik wil ook een UPC verbinding nemen, maar sprak gisteren nog iemand die aangaf 's avonds toch niet de volle 25MB van zijn verbinding te halen. Dan is de meerwaarde boven ADSL niet zo groot. Liever 24 uur door 20 MB volledig dan in daluren 25MB en in piekuren terugvallen naar 10MB.
Tja, zonder te weten waarom hij z'n snelheid niet haalt en hoe hij meet valt hier weinig over te zeggen. Haal je nu trouwens echt 20Mb van de 20 bij ADSL?

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 17-11-2009 14:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
dion_b schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:44:
[...]

Sterker nog, ook met brakke splitters en kabels ga je niet zozeer last hebben van snelheidsproblemen, eerder van instabiele verbinding. DOCSIS is een totaal andere techniek dan DSL, met andere voordelen en nadelen. Snelheid en afstand zijn gewoonweg niet gerelateerd bij DOCSIS.

[...]

Momenteel wel ja - al valt er weinig te zeggen over de toekomst. Ze zeggen iig dat het ook niet meer zal gebeuren. Dat gezegd, "knijpen" is geen goed gedefinieerde term. Doordat mensen zo'n wazige termg gebruiken is het makkelijk voor woordvoerders om positief klinkende uitspraken te doen zonder dat je er later wat aan hebt...

[...]

Er staat een FUP in het contract, maar ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat iemand er problemen mee gehad heeft. Ook daar geld "in het verleden behaalde resultaten...", maar als je bedenkt dat op chelloo.com mensen opscheppen over downloads van meer dan een halve TB per dag gemiddeld over periodes van meer dan een week moet je het wel heel bont willen maken wil je hier in de problemen komen.

[...]

Wat het handigste is hangt af van exact wat voor versterker het is en of je een uitgang erop vrij hebt. Als het een retourgeschikte versterker is die ook nog eens regelbaar is en je hebt een uitgang vrij, dan kun je die uitgang omlaag regelen en daar de modem aan hangen. Als dat niet zo is, of je het niet zeker weet, kun je het best de officiele instructie volgen en eerst de versterker van het binnenkomstpunt los te trekken, de door UPC geleverde splitter ertussen te hangen, de modem op de ene uitgang te doen en en dan de versterker weer op de andere uitgang ervan aan te sluiten.

[...]

Lussen? Waar heb je het over? Coax en ethernet gebruiken een ster-topologie, en WiFi is draadloos - dus geen sprake van lussen.

Los daarvan, een kabelmodem is voor internet en telefonie. Er verandert in beginsel niets mbt TV, tenzij je er ook een DTV pakket bij neemt. In dat geval krijg je daar een aparte set-top box om bij de TV te plaatsen. Dat gaat zeker niet over de kabelmodem.

Verder is het dus doorgaans af te raden om een evt WiFi-AP/router direct bij de modem te plaatsen. Die kun je het beste hangen op de plek dat het beste is qua RF-signaal, wat dus meestal dichtbij het plafond op begane grond in/om het trappenhuis is.

[...]

Heb je het over techniek of administratieve boel? Technisch gezien heb ik in de anderhalf jaar dat ik in A'dam woon drie keer een outage gehad. De eerste keer was ik een testklant voor hun nieuwe EuroDOCSIS 3 product en had de modem kuren. Dat kan gebeuren als je test... Tweede keer was een stroomstoring in heel A'dam Oost, derde keer was voor wat werkzaamheden.

Muv het modemprobleem bij die test heeft het niet meer dan anderhalf uur geduurd.

Administratief? Dat was jaren terug een puinzooi, zelf heb ik de laatste jaren nergens last van.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik woon in een studentenhuisje en alles bevindt zich op een verdieping dus wat betreft wifi komt het wel goed. Geen meterkast aanwezig hier.
Verder heb ik ook steeds meer vertrouwen in UPC en ben wel erg benieuwd naar die FiberPower snelheid.
De ontwikkelingen in ADSL gaan me te langzaam om te wachten op de uitrol van vdsl2 of iets dergelijks. Ik heb al digitale tv van UPC dus wat betreft mijn tv configuratie verandert er helemaal niks, dat gaat gewoon helemaal langs de modem. Er komt alleen een splitter om de externe coax te verdelen over de kabelmodem en de tv begrijp ik? Prima. Ik zie wel hoe ik dat dan met die splitter regel, eventueel kom ik daar nog voor terug hier.
Internetten en tv kijken gaat prima tegelijk? Het is niet zo dat als je volgas download en/of upload dat je tv-signaal brak wordt? Nogmaal bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Murderer schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:54:
[...]

Er komt alleen een splitter om de externe coax te verdelen over de kabelmodem en de tv begrijp ik?
Yup.
Internetten en tv kijken gaat prima tegelijk? Het is niet zo dat als je volgas download en/of upload dat je tv-signaal brak wordt?
Nee, die staan in beginsel los van elkaar en zitten ook op andere frequenties op de kabel. Als je *wel* merkt dat er ruis op analoge TV of blokken op DTV te zien is als je belt of flink internet gebruikt betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat een van de coax kabels of connectoren binnenhuis niet goed RF-dicht is, dus dat er interferentie opgevangen wordt. Dat is gewoon een kwestie van de schuldige zoeken en vervangen. Met name haakse connectoren met plastic kapjes zijn boosdoeners, maar er zijn ook kabels die er optisch goed uitzien en toch gewoon zo lek als een zeef zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudhaar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 11:24
Geen matches
Sinds 2 weken ben ik gebruiker van een totaalpakket van UPC. Digitale TV+HD, internet en telefoon. De installatie verliep vlekkeloos en ik ben erg tevreden over de kwaliteit van het TV signaal.

Mijn vraag gaat over de TWG850, daar zitten 2 telefoonaansluitingen op. Weet iemand of je van toestel 1 naar toestel 2 kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Ja, als je ook twee telefoonlijnen hebt - gewoon het telefoonnummer van de tweede lijn bellen. Als je geen twee telefoonlijnen hebt, doet de tweede aansluiting niets.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Geen matches
dion_b schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:13:
[...]

Yup.

[...]

Nee, die staan in beginsel los van elkaar en zitten ook op andere frequenties op de kabel. Als je *wel* merkt dat er ruis op analoge TV of blokken op DTV te zien is als je belt of flink internet gebruikt betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat een van de coax kabels of connectoren binnenhuis niet goed RF-dicht is, dus dat er interferentie opgevangen wordt. Dat is gewoon een kwestie van de schuldige zoeken en vervangen. Met name haakse connectoren met plastic kapjes zijn boosdoeners, maar er zijn ook kabels die er optisch goed uitzien en toch gewoon zo lek als een zeef zijn.
Dion. Mijn UPC 60 Mbps fiberpower pakket is inmiddels besteld en verwacht het over 2 weken binnen.
Aangezien een aantal huisgenoten van mij met een laptop graag draadloos internetten maak ik nu gebruik van de Linksys WRT54G v5. Enorm fijn apparaat en nooit problemen mee gehad maar helaas wel maximale doorvoersnelheid van 54 MBps. Beetje zonde dus ivm met de nieuwe verbinding. Ik ben dus nu aan het kijken om deze te vervangen voor een WiFi router met een snellere doorvoersnelheid (100 Mbps of sneller). Nou weet ik dat dit misschien niet het juiste forum is om advies te vragen, maar aangezien jij zo goed kan helpen elke keer wil ik je toch vragen welke wifi router je adviseert. Ik lees dat de nieuwere Linksys routers die gebruik maken van N-techniek vaak instabiel zijn en last hebben van disconnects. Ik hoor graag hoe jij hierover denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Volgens mij heb je een flink aantal misvattingen over WiFi...

1) doorvoersnelheid (WAN-to-LAN) van een router heeft niets te maken met WiFi prestaties. Een WRT54GL kan zo'n 45Mb/s aan, de WRT54Gv5 zou volgens wat ik gelezen heb slechter zijn ivm de helft van de RAM.
2) "54G" en "300N" zijn leuke getallen, maar het is zelfs in theorie niet mogelijk om die snelheden te halen. Allereerst hebben ze de up- en download opgeteld, het is eigenlijk dus 27Mb/s full duplex voor G en 150Mb/s full duplex voor N. Daar moet je vervolgens overhead vanaf halen, waardoor je bij G niet eens in theorie bij perfecte verbinding boven de 24Mb/s gaat komen en bij n (single-band) boven de 100Mb/s
3) bovenstaande (24Mb/s G en 100Mb/s N) zijn snelheden die alleen haalbaar zijn onder absoluut perfecte omstandigheden. Dat betekent:
  • Geen interferentie van andere WiFi netwerken op hetzelfde kanaal of 4 (!) kanalen erboven of eronder.
  • Geen interferentie van andere RF-storingsbronnen in die frequenties (microgolfovens, babyfoons, draadloze AV-zenders)
  • Geen kooien van Faraday of anderszins storende stukken metaal tussen AP/router en ontvangende NIC
  • Niet te dichtbij (<2m), niet te ver weg (>4m)
  • Perfecte orientatie van ontvangende antenne tov verzendende antenne(s)
Dat komt erop neer dat je alleen die maximale snelheid haalt als je geluk hebt (geen interferentie), de router/AP optimaal plaatst en dan ook nog met vaste antenne/USB NIC op verlengsnoer werkt op de ontvangende PC. Dat gaat dus met laptops nooit lukken.

Ter vergelijking: snelste wat ik tot nu toe met WiFi persoonlijk gehaald heb was 96Mb/s op een Sitecom WL-351 router icm WL-345 USB adapter. Dat was inderdaad bij testen op 3m afstand met de NIC op een USB kabel en dat ook nog pas na het ontdekken wat de optimale orientatie van de NIC was (in dit geval: bijna vertikaal). De slechtste orientatie van de NIC (horizontaal direct weg wijzend van de router) leverde op exact dezelfde plek 12Mbit/s op :o Als ik met de ingebouwde Intel ABGN in m'n laptop (HP Elitebook 6930p) op dezelfde plek dezelfde test uitvoer in werkhouding (dus laptop gewoon plat en scherm omhoog), haal ik 45Mb/s...

In praktijk zijn dat ook de snelheden die je met 801.11n WiFi gaat halen als er geen ranzige interferentie is: 30-60Mbit/s, waarbij je geluk moet hebben om boven de 50Mbit/s uit te komen. Let op dat je hiervoor dus ook WiFi-N NICs nodig gaat hebben.

Er is een mogelijkheid om twee keer die snelheden te halen, dat is om dual-band WiFi-N te gebruiken. Maar dat kost meer, en dan moet je dus ook dual-band geschikte NICs hebben - en dan nog heb je geen garantie dat je niet last gaat krijgen van kooien van Faraday of interferentie (al is de kans daarop op 5GHz een stuk kleiner dan op 2.4GHz), en blijft goede orientatie van de NICs van levensbelang.

Mijn insteek is heel simpel:
WiFi is voor draadloze connectivity, niet voor snelheid. Zodra iemand iets wil doen waar snelheid essentieel is, gaat er een UTP kabel in.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb op 't moment internet en bellen van Solcon waar ik zo'n 30 p/m voor betaal.
Het schijnt een "ADSL Connect 4096/1024" verbinding, waarmee ik op speedtest.net 3.48/0.85 Mb/s haal.
Heb er niet veel verstand van, maar volgens mij is dit redelijk achterhaald tegenwoordig.
Nu dacht ik het eerste aan UPC, omdat ik daar ook al een tv pakket van heb.
Als ik hier dan het Fiber Power Internet 25 pakket bijneem kom ik ongeveer op dezelfde prijs uit als ik nu betaal.

Maar ik ga dan wel flink vooruit op snelheid, toch?

Ik heb op dit moment een router van Solcon in bruikleen, is dit ook het geval bij UPC?

Het zou fijn zijn als jullie me al het een en ander konden vertellen, voordat ik naar een stad moet gaan waar zo'n UPC center is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Laatst online: 19-09 13:43

itarix

404 soul not found

Geen matches
jou adsl verbinding is 4mbit down en 1 mbit up.
UPC is 25mbit down en 1,5mbit up.
Dus het is een heel stuk sneller.
Meer dan 6x sneller downloaden....

Je krijgt standaard alleen een modem (waarmee je met precies 1 pc op internet kan)
Je kan een router bijkopen bij UPC
Voor 59,- krijg je een draadloze router die 60mbit kan. en voor 110euro eentje die 90mbit kan.
http://www.upc.nl/interne...nsten/draadloos_internet/

[ Voor 48% gewijzigd door itarix op 18-11-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Geen matches
dion_b schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:05:
Volgens mij heb je een flink aantal misvattingen over WiFi...

1) doorvoersnelheid (WAN-to-LAN) van een router heeft niets te maken met WiFi prestaties. Een WRT54GL kan zo'n 45Mb/s aan, de WRT54Gv5 zou volgens wat ik gelezen heb slechter zijn ivm de helft van de RAM.
2) "54G" en "300N" zijn leuke getallen, maar het is zelfs in theorie niet mogelijk om die snelheden te halen. Allereerst hebben ze de up- en download opgeteld, het is eigenlijk dus 27Mb/s full duplex voor G en 150Mb/s full duplex voor N. Daar moet je vervolgens overhead vanaf halen, waardoor je bij G niet eens in theorie bij perfecte verbinding boven de 24Mb/s gaat komen en bij n (single-band) boven de 100Mb/s
3) bovenstaande (24Mb/s G en 100Mb/s N) zijn snelheden die alleen haalbaar zijn onder absoluut perfecte omstandigheden. Dat betekent:
  • Geen interferentie van andere WiFi netwerken op hetzelfde kanaal of 4 (!) kanalen erboven of eronder.
  • Geen interferentie van andere RF-storingsbronnen in die frequenties (microgolfovens, babyfoons, draadloze AV-zenders)
  • Geen kooien van Faraday of anderszins storende stukken metaal tussen AP/router en ontvangende NIC
  • Niet te dichtbij (<2m), niet te ver weg (>4m)
  • Perfecte orientatie van ontvangende antenne tov verzendende antenne(s)
Dat komt erop neer dat je alleen die maximale snelheid haalt als je geluk hebt (geen interferentie), de router/AP optimaal plaatst en dan ook nog met vaste antenne/USB NIC op verlengsnoer werkt op de ontvangende PC. Dat gaat dus met laptops nooit lukken.

Ter vergelijking: snelste wat ik tot nu toe met WiFi persoonlijk gehaald heb was 96Mb/s op een Sitecom WL-351 router icm WL-345 USB adapter. Dat was inderdaad bij testen op 3m afstand met de NIC op een USB kabel en dat ook nog pas na het ontdekken wat de optimale orientatie van de NIC was (in dit geval: bijna vertikaal). De slechtste orientatie van de NIC (horizontaal direct weg wijzend van de router) leverde op exact dezelfde plek 12Mbit/s op :o Als ik met de ingebouwde Intel ABGN in m'n laptop (HP Elitebook 6930p) op dezelfde plek dezelfde test uitvoer in werkhouding (dus laptop gewoon plat en scherm omhoog), haal ik 45Mb/s...

In praktijk zijn dat ook de snelheden die je met 801.11n WiFi gaat halen als er geen ranzige interferentie is: 30-60Mbit/s, waarbij je geluk moet hebben om boven de 50Mbit/s uit te komen. Let op dat je hiervoor dus ook WiFi-N NICs nodig gaat hebben.

Er is een mogelijkheid om twee keer die snelheden te halen, dat is om dual-band WiFi-N te gebruiken. Maar dat kost meer, en dan moet je dus ook dual-band geschikte NICs hebben - en dan nog heb je geen garantie dat je niet last gaat krijgen van kooien van Faraday of interferentie (al is de kans daarop op 5GHz een stuk kleiner dan op 2.4GHz), en blijft goede orientatie van de NICs van levensbelang.

Mijn insteek is heel simpel:
WiFi is voor draadloze connectivity, niet voor snelheid. Zodra iemand iets wil doen waar snelheid essentieel is, gaat er een UTP kabel in.
Ok bedankt voor je uitgebreide bericht. Ik snap dat je voor de absolute snelheid een kabel nodig hebt. Maar bedoel je te zeggen dat ik dus met de huidige WRT54G waarschijnlijk niet heel veel draadloze snelheid misloop dan als ik er een WRT320N neerzet? Of maakt de WRT320N toch wel iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zit met een prangende vraag:

Een aantal weken geleden heb ik een totaalpakket van UPC aangevraagd. Dit totaalpakket willen wij pas laten ingaan op 1 december. Momenteel loopt telefonie nog via KPN. Via UPC kun je een aanvraag doen voor nummerbehoud. Hiervoor moet je een formulier invullen die je bij je installatiepakket krijgt of via een webformulier (http://www.upc.nl/nummerbehoud). Op beide formulieren kun je NIET aangeven per wanneer het nummer moet worden overgezet. Bij de helpdesk van UPC krijgt ik geen bevredigend antwoord ("Wat is het probleem als je het eerder laat ingaan?"; heel simpel: omdat ik het gewoon per 1 december wil en niet eerder).

Heeft iemand enig wat ik moet doen om het overzetten van de telefonie op 1 december goed te laten verlopen (m.a.w. wanneer moet ik dat formulier invullen en opsturen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Murderer schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:25:
[...]

Ok bedankt voor je uitgebreide bericht. Ik snap dat je voor de absolute snelheid een kabel nodig hebt. Maar bedoel je te zeggen dat ik dus met de huidige WRT54G waarschijnlijk niet heel veel draadloze snelheid misloop dan als ik er een WRT320N neerzet? Of maakt de WRT320N toch wel iets uit?
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt met de zin "Maar bedoel je te zeggen dat ik dus met de huidige WRT54G waarschijnlijk niet heel veel draadloze snelheid misloop dan als ik er een WRT320N neerzet?" :o

Als je iets met de huidige WRT54G wilt blijven doen, waarom dat een WRT320N neerzetten :?

Het hele punt met WiFi, ongeacht of het G of N is, is dat je altijd risico loopt om wegens omstandigheden buiten jouw mogelijkheid er wat aan te doen (interferentie) of waarbij het lastig is er wat aan te doen (antenne orientatie) veel lagere snelheden te halen. Ik noemde al 12Mb/s op 3 meter van router bij WiFi-N bij foute orientatie. Er is geen minimumsnelheid, als je echt pech hebt kun je snelheden van 5Mbit/s of minder krijgen. Er valt op voorhand dus echt niets te zeggen over wat je gaat halen in praktijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Geen matches
dion_b schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:25:
[...]

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt met de zin "Maar bedoel je te zeggen dat ik dus met de huidige WRT54G waarschijnlijk niet heel veel draadloze snelheid misloop dan als ik er een WRT320N neerzet?" :o

Als je iets met de huidige WRT54G wilt blijven doen, waarom dat een WRT320N neerzetten :?

Het hele punt met WiFi, ongeacht of het G of N is, is dat je altijd risico loopt om wegens omstandigheden buiten jouw mogelijkheid er wat aan te doen (interferentie) of waarbij het lastig is er wat aan te doen (antenne orientatie) veel lagere snelheden te halen. Ik noemde al 12Mb/s op 3 meter van router bij WiFi-N bij foute orientatie. Er is geen minimumsnelheid, als je echt pech hebt kun je snelheden van 5Mbit/s of minder krijgen. Er valt op voorhand dus echt niets te zeggen over wat je gaat halen in praktijk.
Sorry voor alle onduidelijkheid. Ik ga het nu proberen duidelijker te verwoorden. Wat ik bedoel is het volgende.
Klopt het dat de snelheid die FiberPower 60 levert hoger ligt dan de WRT54G in het meest gunstige geval zou kunnen doorvoeren? Ja toch (60 Mbps vs. 54 Mbps)? Terwijl dit niet het geval is als er een WRT320N staat, toch? Want die zou in het meest gunstige theoretische geval een doorvoorsnelheid van 300 Mbps aan moeten kunnen, right? Dus is het wellicht beter om er een WRT320N neer te zetten right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Geen matches
Murderer schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:13:
Klopt het dat de snelheid die FiberPower 60 levert hoger ligt dan de WRT54G in het meest gunstige geval zou kunnen doorvoeren? Ja toch (60 Mbps vs. 54 Mbps)?
Heb je punt 1 van dion_b z'n post gelezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:33
Geen matches
Ik heb nu zo'n 1/2 maanden upc fiber power 30 mbit met zo'n thomson modem. Omdat 't internet regelmatig uitviel en de upload ook niet veel hoger dan rond de 1,5 mbit was hebben we naar upc gebeld en een monteur laten komen. Die heeft een wandcontactdoos gemonteerd in de woonkamer(waar 't signaal binnenkomt) en de signaalsterkte doorgemeten, conclusie: signaal te zwak en wisselt te veel qua sterkte. Hij was echter niet bevoegd om in de wijkkast ons signaal te versterken dus is er gisteren iemand geweest om dat te doen.
Met speedtests is de snelheid misschien iets omhoog gegaan maar de upload ligt nogsteeds tussen 1,5 en 2 mbit.Signaalwaardes uit 't modem zijn(tussen modem-wandcontactdoos zitten de standaard kabels die je erbij krijgt):
Downstream Channel:
Downstream Power -1.3 dBmV
SNR 35.0 dB
Upstream Channel
Upstream Power 44.7 dBmV

Toch maar weer een keer bellen...

Zijn er trouwens meer mensen met het volgende probleem: Als ik in call of duty 4 de serverlijst refresht, knalt het internet er gegarandeerd uit. Verder heb ik thuis een webserver draaien en een call of duty 2 server. Ik heb nu al twee keer gehad dat de call of duty 2 server niet te bereiken was van buitenaf en de webserver wel. Na een reboot van het modem is de cod2 server wel weer bereikbaar :? (in de firewall van het modem gewoon poort 80 en 28960 doorgestuurd) edit: ik denk dat het aan mw2 ligt die via upnp de poort wil claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hberntsen schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:44:
Ik heb nu zo'n 1/2 maanden upc fiber power 30 mbit met zo'n thomson modem. Omdat 't internet regelmatig uitviel en de upload ook niet veel hoger dan rond de 1,5 mbit was hebben we naar upc gebeld en een monteur laten komen. Die heeft een wandcontactdoos gemonteerd in de woonkamer(waar 't signaal binnenkomt) en de signaalsterkte doorgemeten, conclusie: signaal te zwak en wisselt te veel qua sterkte. Hij was echter niet bevoegd om in de wijkkast ons signaal te versterken dus is er gisteren iemand geweest om dat te doen.
Met speedtests is de snelheid misschien iets omhoog gegaan maar de upload ligt nogsteeds tussen 1,5 en 2 mbit.Signaalwaardes uit 't modem zijn(tussen modem-wandcontactdoos zitten de standaard kabels die je erbij krijgt):
Downstream Channel:
Downstream Power -1.3 dBmV
SNR 35.0 dB
Upstream Channel
Upstream Power 44.7 dBmV

Toch maar weer een keer bellen...

Zijn er trouwens meer mensen met het volgende probleem: Als ik in call of duty 4 de serverlijst refresht, knalt het internet er gegarandeerd uit. Verder heb ik thuis een webserver draaien en een call of duty 2 server. Ik heb nu al twee keer gehad dat de call of duty 2 server niet te bereiken was van buitenaf en de webserver wel. Na een reboot van het modem is de cod2 server wel weer bereikbaar :? (in de firewall van het modem gewoon poort 80 en 28960 doorgestuurd)
Ik heb dit pakket zojuist telefonisch besteld en hoop dat ik het toch wel wat beter tref :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Geen matches
sylvesterrr schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:27:
[...]

Heb je punt 1 van dion_b z'n post gelezen? :)
Ja ik heb het gelezen maar het enige wat ik eigenlijk wil weten of ik er op vooruit ga als ik naar die nieuwe linksys router zou gaan. Zou ik dan in theorie hogere snelheden moeten kunnen halen dan met mijn huidige WRT54G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudhaar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 11:24
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:59:
Ik zit met een prangende vraag:

Een aantal weken geleden heb ik een totaalpakket van UPC aangevraagd. Dit totaalpakket willen wij pas laten ingaan op 1 december. Momenteel loopt telefonie nog via KPN. Via UPC kun je een aanvraag doen voor nummerbehoud. Hiervoor moet je een formulier invullen die je bij je installatiepakket krijgt of via een webformulier (http://www.upc.nl/nummerbehoud). Op beide formulieren kun je NIET aangeven per wanneer het nummer moet worden overgezet. Bij de helpdesk van UPC krijgt ik geen bevredigend antwoord ("Wat is het probleem als je het eerder laat ingaan?"; heel simpel: omdat ik het gewoon per 1 december wil en niet eerder).

Heeft iemand enig wat ik moet doen om het overzetten van de telefonie op 1 december goed te laten verlopen (m.a.w. wanneer moet ik dat formulier invullen en opsturen)?
Ik heb het UPC abbo eerst in laten gaan, daarna nummberbehoud aangevraagd. Op 2 november UPC op 4 november nummerbehoud aangevraagd en op 13 november al mijn oude vertrouwde nummer terug.

Ik had ook geen zin om uit te zoeken of je nummerbehoud kan aanvragen voordat je je UPC lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Geen matches
Murderer schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:35:
[...]

Ja ik heb het gelezen maar het enige wat ik eigenlijk wil weten of ik er op vooruit ga als ik naar die nieuwe linksys router zou gaan. Zou ik dan in theorie hogere snelheden moeten kunnen halen dan met mijn huidige WRT54G?
Ik denk dat je eerst maar eens je UPC moet afsluiten, en als je dat hebt bekabeld en draadloos kijken welke snelheid je haalt. Dan weet je ook voor welk verschil je alle moeite gaat doen. Wij kunnen niet bepalen of een mogelijke 6 Mbit vooruitgang op voorhand de investering in een andere router zinvol is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
jopie schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:31:
[...]

Ik denk dat je eerst maar eens je UPC moet afsluiten, en als je dat hebt bekabeld en draadloos kijken welke snelheid je haalt. Dan weet je ook voor welk verschil je alle moeite gaat doen. Wij kunnen niet bepalen of een mogelijke 6 MB vooruitgang op voorhand de investering in een andere router zinvol is.
6MB = 48Mbit verschil :? Dat lijkt me sterk.

Maar zoals ik zeker al twee keer gezegd heb, doet de huidige WRT54G ****GEEEEEEN**** 54Mbit/s, niet bedraad en zeker niet draadloos. Ik ga mezelf niet nog een keer herhalen met uitleg waarom, maar het verschil gaat dus duidelijk niet zijn wat Murderer nog lijkt te denken...

Oslik blyat! Oslik!

• chim0
  • Laatst online: 19-09 08:41
Geen matches
Misschien een rare vraag maar wanneer wordt bij jullie het geld afgeschreven met automatisch incasso? Ik ga voor het eerst op mezelf en krijg maandag m'n nieuwe aansluiting en dit is wel belangrijk voor mij om te weten. Bedankt!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
chim0 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:39:
Misschien een rare vraag maar wanneer wordt bij jullie het geld afgeschreven met automatisch incasso? Ik ga voor het eerst op mezelf en krijg maandag m'n nieuwe aansluiting en dit is wel belangrijk voor mij om te weten. Bedankt!
De laatste drie automatische afschrijvingen waren bij mij op 27 augustus, 24 september en 29 oktober. Heel toevallig zijn dat allemaal donderdagen. Dus het lijkt steeds op de laatste donderdag van de maand te gebeuren. (Ik heb een ING rekening, mocht dat wat uitmaken. Misschien kunnen mensen met een niet-ING rekening eens kijken of het ook steeds op de laatste donderdag van de maand wordt afgeschreven?)

[ Voor 24% gewijzigd door Bergen op 19-11-2009 11:45 ]

• chim0
  • Laatst online: 19-09 08:41
Geen matches
Bergen schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:42:
[...]
De laatste drie automatische afschrijvingen waren bij mij op 27 augustus, 24 september en 29 oktober. Heel toevallig zijn dat allemaal donderdagen. Dus het lijkt steeds op de laatste donderdag van de maand te gebeuren. (Ik heb een ING rekening, mocht dat wat uitmaken. Misschien kunnen mensen met een niet-ING rekening eens kijken of het ook steeds op de laatste donderdag van de maand wordt afgeschreven?)
Bedankt voor je antwoord, ik heb ook ING. Lijkt er dus op ergens in de laatste week van de maand, dat komt mooi ooit uit voor mij. Nogmaals dank voor je toelichting!

Hopenlijk komt alles maandag, ik heb gezegd het pakket de 23ste te willen ontvangen, kan ik het aansluiten en eindelijk intrekken, ben al 4 maanden bezig met klussen/verhuizen. 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 19-11-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
in de inbox zat vandaag een bericht van UPC dat de tarieven voor diverse diensten per 1 januari omhoog gaan.
Dit betekent (staat ook in het mailtje) dat je die diensten nu kostenloos kunt opzeggen voor 1 januari via tel: 020-7757148

scheelt me weer een hoop gedoe met rechtsbijstandsverzekering en bewijs verzamelen om op te zeggen vanwege wanprestaties, eindelijk verlost van dat ellendige bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Geen matches
Oh hey, dat is interessant... Zsm even gaan rekenen met XMS-versus-UPC hier in Almere. Het kan wel wat schelen, hoewel het jammer is dat XMS nog geen PVR heeft... *shrug*

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Geen matches
Daar ben ik weer. Mijn FiberPower 60 pakket is zelfs al geleverd en aangesloten.
In eerste instantie even direct op deze pc en inderdaad een vliegensvlugge verbindingen van 60 mbps down en bijna 6 mbps up. Maar aangezien ik hier met meerdere computers gebruik wil maken van deze verbinding (ook draadloos), heb ik hier een WRT54G wireless router staan. Zoals eerder gezegd twijfel ik nogal of deze zou voldoen. Nu hij inmiddels is aangesloten, heb ik daarover nog steeds vragen.
Het wil namelijk dat de verbinding vanaf de router nu minder is dan wanneer je hem direct aansluit op je pc. Dit is natuurlijk logisch maar het verlies is aanzienlijk. Ik heb nu slechts een down van 15 - 18 mbps! De upload-verbinding is echter wel bijna optimaal met 5.5 mbps. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb geen specifieke instellingen in de router, gewoon de fabrieksinstellingen en de computer is met 100 mbps kabel verbonden en heeft een 100 mbps verbinding met de router. Is het dan toch de beperking van de router. Welke router zou ik dan het beste aan kunnen schaffen om meer kans te maken in de buurt te komen van die optimale verbinding. Ik hoor het graag (Dion). Alvast bedankt.

EDIT: Ik wil nog even zeggen dat er vanaf de modem een meegeleverde 15meter lange utp-kabel naar de WRT54G loopt en vervolgens eenzelfde 15meter lange utp-kabel naar de computer. Maar dat moet toch geen beperking zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door bart1074 op 24-11-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Geen matches
die WRT54G kan maximaal zo'n 20 Mb/s routeren, dus daarom haalt hij de upload wel, maar de download niet.

Ik heb zelf de Cisco WRT320n, die kan tot 150 Mbit routeren, royaal snel genoeg voor FP.

Hou er rekening mee dat je draadloos wel altijd langzamer bent dan de 60 Mbit, met wireless-G ongeveer 18 Mbit, met wireless-N ongeveer 50 Mbit. Echte downloadbakken en/of servers kun je daarom beter bedraad aansluiten.

De UTP poorten van de WRT54G zijn 100Mbit, dat is dus geen beperking voor FP60.

[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 24-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:59
Geen matches
Het mailtje over de verhoging van (in mijn geval) 50 cent per maand heb ik zojuist ook gehad.
Mag dit zomaar? aangezien ik gewoon een contract heb van 1 jaar (actie van 30Mb voor 30 euro).?

Of mogen ze dit gewoon doen, en dan kunnen mensen evt. opzeggen als ze het er niet mee eens zijn, zoals is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geen matches
Richub schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:52:
die WRT54G kan maximaal zo'n 20 Mb/s routeren, dus daarom haalt hij de upload wel, maar de download niet.
Den nieuwe WRT54G kan anders makkelijk die 60Mbit aan ;)
Ik download hier, door die WRT54G heen, met een dikke 6,7Mbps ;) No problem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica