UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 31 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.933 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Geen matches
Heeft iemand anders net sinds ongeveer 2 uur 's middags geen internet meer gehad? Ik heb pas net weer verbinding, ook het tv-signaal was slecht.

*Number 3000, tijd voor een nieuw topic? Of hoe lang willen we doorgaan? :)

[ Voor 21% gewijzigd door HotFix op 28-10-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Geen matches
Ja hier hetzelfde.
Signaal was niet echt stabiel te noemen, ik viel vaak weg.
Maar nu weer helemaal hersteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Geen matches
fast-server schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:53:
UPC capt sommige providers nog gewoon op IP, SSL helpt dan niets.
Of er is simpelweg onvoldoende capaciteit op de verbinding van je ISP naar je USP... Dat heeft niets te maken met een cap. Dat verklaart ook meteen waarom een buurman met een andere ISP (en zelfde USP) wel goede snelheden zou kunnen halen, misschien loopt die verbinding wel over een andere route.

Vergelijking:
Stel dat ik samen met mijn buurman tegelijkertijd uit Nijmegen vertrek naar Amsterdam. We nemen verschillende routers (ik via de A2, hij via de A1). Het kan zomaar eens voorkomen dat ik er 1,5uur over doe terwijl mijn buurman er 3 uur overdoet. Er hoeft maar een ongeluk te gebeuren op de A1 met als gevolg een ellenlange file op die route. ;)

Wordt de verbinding via de A1 dan ook gecapt door Rijkswaterstaat? Of is het langzaam/stilstaand verkeer op de A1 simpelweg natuurlijk gevolg van het ongeluk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Geen matches
Voor degene die een WL-308 maar nog niks heeft ontvangen; het wordt een WL-351 :)

Vanmiddag contact gehad met UPC wat betreft de opvolger van de WL-308. De informatie voor wat betreft de levertijd krijg ik nog te horen.

[ Voor 46% gewijzigd door DaMarcus op 28-10-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Geen matches
Ik heb sinds gisteren en vandaag rond een uurtje of 12 last van het uitvallen van mijn internetverbinding.
Als ik dan op de PC kijken en de verbinding wil repareren dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/ngcyhk.png

Online lampje knipperde dus, had de klantenservice gebeld en die zeiden dat ik even coax eruit moest halen, adapter eruit, dan coax en adapter er weer in doen. Het werkte weer, maar hoop niet dat ik dit morgen weer krijg op hetzelfde tijdstip.

Weet iemand misschien wat de oorzaak is? Verkeerd bekabeld?

Groet

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Geen matches
DaMarcus schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:20:
Voor degene die een WL-308 maar nog niks heeft ontvangen; het wordt een WL-351 :)

Vanmiddag contact gehad met UPC wat betreft de opvolger van de WL-308. De informatie voor wat betreft de levertijd krijg ik nog te horen.
Ik was het wachten zat en heb zelf maar een draadloze router gekocht. Het is de Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router geworden, de firmware geupdated, daarna werkt het als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
funrider schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

Je kunt toch SSL gebruiken als je nieuwsgroep provider dit aankan. Hitnews en XSnews hebben dit bijvoorbeeld. Schijnt te helpen zie hier en hier. Heb zelf geen UPC internet.
Ik maak gebruik van SSL via Eweka :) Maar merk geen verschil.

Wel heb ik gisteren een router gekocht (eerst deed ik het direct via modem) en schoot hij door naar de 3500 kb/s. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
Geen matches
funrider schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

Je kunt toch SSL gebruiken als je nieuwsgroep provider dit aankan. Hitnews en XSnews hebben dit bijvoorbeeld. Schijnt te helpen zie hier en hier. Heb zelf geen UPC internet.
Dat zijn ook oude berichten. SSL helpt niet meer. "vroeger" (nog maar paar maanden geleden) haalde ik max bijna altijd. Na het debacle van UPC, maar ook "sinds ze niet meer knijpen" is het allemaal veel onbetrouwbaarder en echte max haal ik ook niet meer. Ik geloof ze niet als ze zeggen dat er helemaal niets gedaan wordt...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Geen matches
NickySantoro schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:25:
Ik heb sinds gisteren en vandaag rond een uurtje of 12 last van het uitvallen van mijn internetverbinding.
Als ik dan op de PC kijken en de verbinding wil repareren dan krijg ik dit:

[afbeelding]

Online lampje knipperde dus, had de klantenservice gebeld en die zeiden dat ik even coax eruit moest halen, adapter eruit, dan coax en adapter er weer in doen. Het werkte weer, maar hoop niet dat ik dit morgen weer krijg op hetzelfde tijdstip.

Weet iemand misschien wat de oorzaak is? Verkeerd bekabeld?

Groet
:( grrr dat heb ik nu, en ik kan niet bellen want het is 22u geweest...
Bij mij branden alle lampjes, op 1 na: het link lampje.
TV en Telefoon werken beiden gewoon goed. Maar null komma null internet ....

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 09:20
Geen matches
Is het bij iemand bekend of het Motorola SBV6120E modem te configureren is in een NAT modus? Hij staat weggestopt in m'n meterkast maar kan mijn switch er niet direct op aan sluiten.

Hiervoor altijd ADSL gehad en alle modems die ik ooit kreeg ondersteunden NAT ook al had het modem maar één UTP poortje.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 09:20
Geen matches
exyll schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:29:
Is het bij iemand bekend of het Motorola SBV6120E modem te configureren is in een NAT modus? Hij staat weggestopt in m'n meterkast maar kan mijn switch er niet direct op aan sluiten.

Hiervoor altijd ADSL gehad en alle modems die ik ooit kreeg ondersteunden NAT ook al had het modem maar één UTP poortje.
Volgens de documentatie op de motorola site zit er geen NAT functionaliteit in het modem. Ik zal nu dus een NAT routertje ook in de meterkant moeten plaatsen.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:45
Geen matches
bjck schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 01:44:
[...]

Lage upload score en hoge latency, weet je zeker dat er geen applicatie of andere PC aan het uploaden is en grootste deel van de upstream bezet?
Jup zeker weten. Ook aan m'n pa gevraagd, die keek alleen TV via zijn TV-kaart.
Valt me trouwens ook op dat het vaak in de avond gebeurd, die lage snelheden en hoge ping - gisteravond in een game een ping van 1000. Die gameserver staat in Amsterdam.

Gegevens nu

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/607481483.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/2061674.png

UPC speedtest: 22.38 Mb/s down & 0.16 Mb/s up

Heb btw Fiber Power 25! :+

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/607514137.png

Postcode 7327
Tijdje terug haalde ik 29 Mbit down, en 2 up ongeveer.
Is de laatste tijd helaas wat lager :(
Maar gelukkig is mijn ping fatsoenlijk.

Fiber 30.

Edit:

Ook even een test gedaan met dezelfde server als jij deed:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/607516595.png
Zoals je ziet kom ik daar lager uit, maar de ping is nog wel oké.
Misschien is de server een beetje te zwaar belast ofzo? :S

[ Voor 36% gewijzigd door BertusB404 op 30-10-2009 20:25 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:45
Geen matches
Hij wel. Maar ik krijg hier (ook in Apeldoorn - 7323) nog steeds hetzelfde. Ook een andere server. :S Iemand die toevallig nog een proggie weet waar ik de dataverkeer in kan zien van mijn eigen computer?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
Dat kan o.a. met Winbar www.winbar.nl dat nog meer handige zaken biedt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
webmail schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:28:
[...]

:( grrr dat heb ik nu, en ik kan niet bellen want het is 22u geweest...
Bij mij branden alle lampjes, op 1 na: het link lampje.
TV en Telefoon werken beiden gewoon goed. Maar null komma null internet ....
Als op mijn Cisco modem het link lampje niet brand dan is het modem niet aangesloten op een router of een PC ;)

Idem voor het Arris modem wat hier ook staat..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Geen matches
Xanland schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:01:
Hij wel. Maar ik krijg hier (ook in Apeldoorn - 7323) nog steeds hetzelfde. Ook een andere server. :S Iemand die toevallig nog een proggie weet waar ik de dataverkeer in kan zien van mijn eigen computer?
Weer even een test gedaan:
Haarlem:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/607994012.png

Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/607994516.png

Zeker jouw ping is dus niet normaal hoog, ik zou toch eens bellen met upc, hoe verveldn dat ook is.
Uiteraard eerst al je kabels enzo checken, ookal betwijfel ik of het daar aan ligt.
Heb je er nog routers e.d. tussen zitten?

Ps.
Ik gebruik altijd NetMeter.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Iemand anders last van packet loss? postcode 3192, ~8% naar 2e hop, (212.142.59.154). Als ik vanaf een colo terug ping is 212.142.50.154 gewoon 100% goed, dus probleem zit tussen de modem en de 2e hop.

Grr. Dit is wel heel irritant, putty blijft random 5+ secondes hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Ping prima hier (Hilversum), geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/608406584.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:01

ManiacsHouse

Scheisse!

Matched: chello
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:58:
Iemand anders last van packet loss? postcode 3192, ~8% naar 2e hop, (212.142.59.154). Als ik vanaf een colo terug ping is 212.142.50.154 gewoon 100% goed, dus probleem zit tussen de modem en de 2e hop.

Grr. Dit is wel heel irritant, putty blijft random 5+ secondes hangen.
Kijk hier maar eens. ;)
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=30232.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Geen matches
UPC is hier hopeloos sinds vanmiddag. Bepaalde websites zijn prima te berijken, maar andere totaal niet.

Super vaag is vooral dat pingen naar tweakers.net resulteert in een enorme packetlost (70%). Terwijl GoT (gathering.tweakers.net) prima werkt 8)7.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 01-11-2009 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
Geen matches
Hier in Nijmegen Dukenburg en centrum ook uitvallende verbindingen, laatste tijd wel vaker last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Geen matches
Tortelli schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:52:
Super vaag is vooral dat pingen naar tweakers.net resulteert in een enorme packetlost (70%). Terwijl GoT (gathering.tweakers.net) prima werkt 8)7.
Gisteren ook last van (Arnhem). Echter was het hier andersom. T.net werkte prima maar GoT kwam ik niet op. Het lijkt nu wel weer volledig te werken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 22:26
Geen matches
Ik heb iets vreemds met mijn UPC fiberpower 60 aan de hand sinds vanochtend...

Op mijn Cisco EPC3000 modem zijn de power en online LEDjes gewoon aan, maar de US en DS LEDjes knipperen beide.

Als ik het modem reset heb ik geen internet, het IP dat mijn PC krijgt is dan 192.168.100.20.

Als ik in XP dan de verbinding repareer krijg ik na 'n paar keer ineens de melding dat er geen geldig IP adres uitgegeven is. Kijk ik op dat moment naar de eigenschappen van de verbinding, dan zie ik ineens een public IP adres, en heb ik gewoon internet. Dit terwijl die LEDjes nog knipperen.

De modem is direct op mijn pc aangesloten, btw. En ook direct op de wandcontactdoos, zonder splitter. (ik kijk/luister nooit TV of radio, vandaar)

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/epc3000.jpg
Voor de duidelijkheid dit plaatje, normaal branden de 4 linkse LEDjes continu. Nu knipperen de 2 middelste steeds.

De helpdesk heb ik ook al gebeld, maar omdat ik gewoon internetten kan zeggen ze dat er geen probleem is...? :? Toch lijkt me dit niet normaal.

Misschien weet iemand hier wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
US en DS geven gewoon activiteit in de up- en downstream weer over je modem. Daar is niets raars aan, zeker niet als je verder gewoon een normale verbinding hebt.

Dat het even duurt na een reset voordat je een publiek IP adres heb is ook volstrekt normaal.

Ik vraag me dus vooral af wat exact je probleem is - zo te horen heb je een modem die volstrekt normaal gedrag (incl goede internetverbinding) vertoont :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
Vraag het me af hoor, bij mijn Cisco knipperen de US en DS lampjes uitsluitend als het modem net is aangezet.

Lijkt me toch niet goed..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
Glashelder schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:19:
Vraag het me af hoor, bij mijn Cisco knipperen de US en DS lampjes uitsluitend als het modem net is aangezet.

Klopt, zo staat het ook in de handleiding, alleen het link LEDje knippert bij data overdracht, de overige moeten continu branden.

Dat die us en ds knipperen is dus het probleem, en dat ik daardoor alleen met de modem direct op mijn pc verbinding krijg. Mijn Linksys WAG320n router krijgt hoe dan ook geen verbinding meer sinds die LEDjes knipperen.

Edit: Net even de modem gereset terwijl ik de coaxkabel los uit de wandcontactdoos had gehaald.
Normaal begint het modem dan eerst naar de upstream te zoeken, mijn modem begint meteen weer te knipperen zoals hierboven gezegd. Lijkt erop dat mijn modem kapot aan het gaan is... :(

En de UPC helpdesk maar zeggen dat er niks loos is, dalijk begeeft hij het echt en zit ik zonder internet.

[ Voor 25% gewijzigd door Richub op 04-11-2009 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geen matches
dion_b schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:32:
US en DS geven gewoon activiteit in de up- en downstream weer over je modem. Daar is niets raars aan, zeker niet als je verder gewoon een normale verbinding hebt.
US en DS lampjes geven aan dat het modem een upstream en downstream kanaal gevonden heeft op de kabel. Die horen in normaal bedrijf continu te branden, en niet te knipperen. Alleen als het modem nog zoekende is naar de US en DS kanalen knipperen ze.

Voor datatransfer aktiviteit indicatie is er het "Link" ledje wat wel knippert.
Dat het even duurt na een reset voordat je een publiek IP adres heb is ook volstrekt normaal.

Ik vraag me dus vooral af wat exact je probleem is - zo te horen heb je een modem die volstrekt normaal gedrag (incl goede internetverbinding) vertoont :o
Inderdaad, afgezien van die 2 ledjes die continu moeten branden ipv knipperen dus.

Wat zegt de statuspagina van het modem op http://192.168.100.1/ ?

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 04-11-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
Daar kom ik niet in, UPC heeft deze pagina's afgesloten voor de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Glashelder schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:19:

Want...?

1) het lijkt per modem te verschillen. Ik zit hier ook tegen een knipperende kerstboom aan te kijken.
2) misschien lees ik scheel, maar het werkt toch volledig naar behoren volgens Richub :? (tenzij hij het gaat resetten, maar dat is volstrekt logisch toch...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 08:41
Geen matches
Ik ga op mezelf en zit te twijfelen tussen die FP25 aanbieding met alles in 1 of alleen internet + standard TV. In principe heb ik geen telefoon en digitale TV nodig, ik heb nu nog m'n oude CRT TV en ik kijk bijna nooit TV behalve het nieuws, GTST( ja i know) en voetbal (RTL7 en Ned 3). Dus eigenlijk gaat het meer om snel internet. Maarja aan de andere kant, ik ben wel voorbereid op de toekomst met digitale TV, mocht ik een nieuwe TV aanschaffen. M'n ouders hebben het en ik ben het ondertussen zo gewend met die afstandsbediening haha, kan me echt niet voorstellen dat ik nog naar een analoge TV zit te zappen. :'(

Maar goed, qua prijs is het ongeveer gelijk alleen ik denk als ik alleen FP30 + analoge TV neem en later wil upgraden ben ik duurder uit.

UPC Fiber Power 25 & Bellen Standaard & Digitale TV Starter € 45
UPC Fiber Power 30 Mbps & Standaardpakket Radio en TV € 46,70

Maar die 30/3mbit verbinding gebruik ik dus meer dan de digitale TV, een vaste telefoon heb ik niet nodig.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Geen matches
Als ik jou was zou ik gewoon voor de 2-in-1 starter DVDR gaan. Prima beeld, snel internet en ook nog eens de mogelijkheid om dagelijkst GTST op te nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
25 vs 30Mbit/s maakt in praktijk geen drol uit, er is niets wat je met 30 wel kunt doen wat met 25 niet lukt. Daar zou ik iig de keuze niet vanaf laten hangen. Wat wel veel uitmaakt is de upload, 1.5Mbit/s vs 3Mbit/s. Als je je upload actief gebruikt is 30/3 sterk aan te raden. Zo niet, gewoon lekker voor de EUR 45 aanbieding gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
dion_b schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:05:
[...]

Want...?

1) het lijkt per modem te verschillen. Ik zit hier ook tegen een knipperende kerstboom aan te kijken.
2) misschien lees ik scheel, maar het werkt toch volledig naar behoren volgens Richub :? (tenzij hij het gaat resetten, maar dat is volstrekt logisch toch...)
Het werkt toch niet helemaal naar behoren, want: Met mijn router aan de modem aangesloten krijg ik geen verbinding. :(

Ik zit gewoon graag achter de firewall van een router i.p.v. de XP firewall, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Richub schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:45:
[...]

Het werkt toch niet helemaal naar behoren, want: Met mijn router aan de modem aangesloten krijg ik geen verbinding. :(

Ik zit gewoon graag achter de firewall van een router i.p.v. de XP firewall, vandaar.
Lijkt me uiterst sterk dat dat aan de knipperende LEDs ligt.

Reset je je modem wel voordat je de router aansluit? Als je een ander apparaat op de modem aan wilt sluiten moet je altijd eerst modem resetten (en dan wachten tot hij online is)...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
Jup, ik heb al langer UPC, dus ik ken de gebruiksaanwijzing van hun aansluitingen. Modem is dus na elke verandering gereset.

Ook bij het resetten komt het moden niet normaal op, maar knippert meteen na de bootup i.p.v. eerst te scannen naar uplink/downlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Heb je internet? Dan geen probleem.... werkt het niet: bellen met helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:19

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Geen matches
Bij mij thuis ligt het er ook weer eens uit... (Leeuwarden)

[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 04-11-2009 12:44 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen matches
@DAMAGE:
Er was vanmorgen bij mij (Drachten) ook een 'blokstoring', ongeveer vanaf 11.00 t/m 11.45. De hele regio scheen er uit te liggen volgens de helpdeskert.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Richub schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:01:
Jup, ik heb al langer UPC, dus ik ken de gebruiksaanwijzing van hun aansluitingen. Modem is dus na elke verandering gereset.

Ook bij het resetten komt het moden niet normaal op, maar knippert meteen na de bootup i.p.v. eerst te scannen naar uplink/downlink.
Maar goed, het werkt dus wel met PC direct erop? Dan ligt het probleem mbt je router echt niet daar. Welk IP krijg je op je router als je dat aansluit?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
smeerbartje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:33:
Als ik jou was zou ik gewoon voor de 2-in-1 starter DVDR gaan.
Ik zie hem idd en het is even duur als wat ik eerst had maar die 2-in-1 is ook een goeie en idd die DVR. :P

UPC Fiber Power 25 & Digitale TV Starter DVR + Standaardpakket Radio en TV € 46,70
of
Abonnement UPC Fiber Power 30 Mbps + Standaardpakket Radio en TV € 46,70
dion_b schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:38:
Als je je upload actief gebruikt is 30/3 sterk aan te raden
Daar ging het mij juist om, omdat ik idd de upload actief gebruik.

Nou wordt het lastig, het liefst heb ik én digitale TV én snel internet maar dan wordt het te duur, ik wil onder de 50 euro blijven. Ik ga nog wel ff puzzelen, bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen matches
Ik heb hier al heel de dag van een soms wegvallende verbinding.
Radio loopt dan wel door, maar sites als tweakers, nu, en geenstijl kan ik niet meer opvragen.
Ook wil m'n PS3 niet of heel moeilijk meer inloggen op PSN.

Postcode 3131HG hier. Meerdere mensen last?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
dion_b schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:30:
[...]

Maar goed, het werkt dus wel met PC direct erop? Dan ligt het probleem mbt je router echt niet daar. Welk IP krijg je op je router als je dat aansluit?
Helemaal geen: 0.0.0.0 Ook geen DNS, niks.
Ook niet als ik in de router de verbinding laat repareren/resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
chim0 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:18:
[...]

Ik zie hem idd en het is even duur als wat ik eerst had maar die 2-in-1 is ook een goeie en idd die DVR. :P

UPC Fiber Power 25 & Digitale TV Starter DVR + Standaardpakket Radio en TV € 46,70
of
Abonnement UPC Fiber Power 30 Mbps + Standaardpakket Radio en TV € 46,70

[...]

Daar ging het mij juist om, omdat ik idd de upload actief gebruik.

Nou wordt het lastig, het liefst heb ik én digitale TV én snel internet maar dan wordt het te duur, ik wil onder de 50 euro blijven. Ik ga nog wel ff puzzelen, bedankt voor alle input!
Ik heb in exact hetzelfde dubio gezeten. Ik ben uiteindelijk echt wel blij dat ik voor 2-1 met DVDr heb gekozen. Echt ideaal dat je progrmma's op kunt nemen en die 1.5 mbit upload mis ikzelf niet. Fotootjes uploaden naar de HEMA gaat nog steeds prima en m'n muziek servertje is ook van extern nog steeds prima te benaderen op 1.5 mbit in plaats van 3 mbit. Wat wil je zoal gaan doen met je upload dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Richub schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:24:
[...]

Helemaal geen: 0.0.0.0 Ook geen DNS, niks.
Ook niet als ik in de router de verbinding laat repareren/resetten.
Probeer voor de grap eens het volgende:

1) router van modem
2) modem reset
3) in router andere MAC instellen (maakt niet uit wat, maak bijv van de eerste tekens 02 ipv 00)
4) router aan modem hangen en desnoods router even resetten.

Krijg je nu wel een IP? Dan lag het aan de MAC en ziet het ernaar uit dat specifiek die MAC geblokkeerd is... dat impliceert dat je router waarschijnlijk iets braks doet met DHCP waardoor het actief geweerd wordt. Firmware update zou dat moeten verhelpen. Andere MAC houden zonder oorzaak aan te pakken is ws geen optie, goede kans dat hij ook na verloop van tijd eruit vliegt.

Krijg je nu ook geen IP? Dan ligt het probleem echt gewoon in de router of settings ervan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
Wat Dion_B hierboven vraagt heb ik allemaal al gedaan, zonder resultaat.

Dat de router geblokkeerd is lijkt me sterk, aangezien ik al sinds gisterochtend het modem direct op mijn pc heb aangesloten, en heb dus sinds gisteren 'n ander mac adres en IP. En nog steeds knipperende us/ds LEDjes heb.

Het modem heb ik ook al gereset met beide kabels eruit, ook dan na de boot-up meteen knipperende LEDjes, i.p.v. dat het modem eerst naar de upstream gaat zoeken.

Zolang ik op mijn PC de modem niet normaal werkend krijg sluit ik mijn router niet aan, dit o.a. vanwege het feit dat UPC geen support geeft op routers.

[ Voor 31% gewijzigd door Richub op 04-11-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb UPC Fiber Power 25 maar op speedtest haal ik dus maar 100 kb/s. Ik heb een nieuwe modem van UPC met daarachter een linksys router. Ik heb dit abbo pas sinds 1 november en op die dag haalde ik wel gewoon 2000 kb/s....ik heb het al vanaf maandag dat ik maar beperkte downloadsnelheid heb. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Richub schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:29:
Wat Dion_B hierboven vraagt heb ik allemaal al gedaan, zonder resultaat.

Dat de router geblokkeerd is lijkt me sterk, aangezien ik al sinds gisterochtend het modem direct op mijn pc heb aangesloten, en heb dus sinds gisteren 'n ander mac adres en IP. En nog steeds knipperende us/ds LEDjes heb.

Het modem heb ik ook al gereset met beide kabels eruit, ook dan na de boot-up meteen knipperende LEDjes, i.p.v. dat het modem eerst naar de upstream gaat zoeken.

Zolang ik op mijn PC de modem niet normaal werkend krijg sluit ik mijn router niet aan, dit o.a. vanwege het feit dat UPC geen support geeft op routers.
Maar het werkt toch wel met PC direct erop? Of lees ik al je eerdere posts verkeerd :?

Enneh, voor de volgende keer: geef gelijk in je eerste post aan wat je allemaal exact al geprobeerd hebt, dat scheelt suggesties voor dingen die je al gedaan hebt :o

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 04-11-2009 21:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
Het werkt nu met de modem direct op de pc wel, maar niet voordat ik na elke reboot de verbinding 'n paar keer moet herstellen in XP, tot ik de melding krijg: "er is geen geldig IP adres uitgegeven" dan heb ik ineens 'n public IP, en internet.

Niet zoals het hoort te gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Reboot van de modem of van de PC?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
De PC bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
Is op zich fijn maar nogmaals, ik kijk zelden TV en alleen bepaalde programma's.
Wat wil je zoal gaan doen met je upload dan?
Torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
chim0 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:30:
[...]

Is op zich fijn maar nogmaals, ik kijk zelden TV en alleen bepaalde programma's.

[...]
Torrents.
Tjah, dan is de keus al gemaakt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen matches
smeerbartje schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:15:
[...]

Tjah, dan is de keus al gemaakt toch?
Ja, denk dat ik dan voor de FP30 + standaard TV ga, digitale TV kan ik altijd nog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Geen matches
Al eens geprobeert met een andere netwerk kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
Geen matches
Richub schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:25:
[...]

Dat die us en ds knipperen is dus het probleem, en dat ik daardoor alleen met de modem direct op mijn pc verbinding krijg. Mijn Linksys WAG320n router krijgt hoe dan ook geen verbinding meer sinds die LEDjes knipperen.
ligt het aan mij of heb je een adsl modem/router aangesloten op je kabelmodem? wAg modellen zijn adsl modems(met router welliswaar), de wrt zijn ethernet routers. normaal heb je die nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Geen matches
steviepwr schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:24:
[...]

ligt het aan mij of heb je een adsl modem/router aangesloten op je kabelmodem? wAg modellen zijn adsl modems(met router welliswaar), de wrt zijn ethernet routers. normaal heb je die nodig.
OOPS 8)7 Moet idd WRT320n zijn... |:(

/Slip of the mind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Geen matches
Ik zit nu al in een lastig pakket merk ik. Per 27 november betrek ik een woning waar ik diensten via de kabel dien (/moet) af te nemen. Op het nieuwe adres heb ik al het totaalpakket van 45 euro besteld (FP25 + bellen + dig.TV). Echter vandaag, anderhalve week na bestelling, eens gebeld. Blijkt mijn aanvraag sowieso niet bekend te zijn. Tevens kon de medewerker mij vertellen dat de vorige bewoner betalingsachterstanden heeft. dat zou ook de reden kunnen zijn dat mijn aanvraag niet bekend is. Ik zie de bui al hangen. :'(

Ik zou een brief moeten sturen met kopie uittreksel GBA (gem basis adm) en daarin de keuze welk pakket ik wilde hebben. Hebben mensen hier ervaringen mee, of zijn er insiders hoe dit in zijn werk gaat, wat de exacte procedures zijn? Ik vrees namelijk dat ik voor het einde van dit jaar nog geen aansluiting zal hebben.

Via de koperlijn ken ik de scenario's wel, zogenaamde Zitnog lijnen, wordt brief gestuurd, waarop binnen 2 weken gereageerd moet worden, anders wordt de lijn gesloopt. Daarna is de nieuwe bewoner vrij elke aansluiting te nemen die hij maar wil. Al met al ben je vaak 6 weken verder. Echter bij kabel kent men het analoge signaal wat in principe contractsloos is, het wordt normaliter niet afgesloten bij verhuizingen. Maar door de betalingsachterstand zijn er waarschijnlijk geen mutaties mogelijk.

Ook kan ik me voorstellen dat UPC eerst toch geld wil zien van de vorige bewoner eer ze overgaan tot actie. Aangezien ik de vorige bewoner "ken" (van woning bezichtigen, overnemen enkele huisatributen), ben ik bang dat dat niet zal gebeuren. Wat te doen?

Eigenlijk hoef ik geen bellen en al zeker gaan tv abo voor 20euro +. Helaas geen Digitenne beschikbaar, anders was de keus makkelijk-> ADSL.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
Als jij kan aantonen dat jij gewoon de nieuwe bewoner bent van die woning (mbv uittreksel GBA), dan zal UPC echt niet moeilijk doen om de betalingsachterstand van de vorige bewoner. UPC stuurt echt niet iemand naar je toe om te checken of je banden hebt met de vorige bewoner. ;)

Zolang je niet dezelfde achternaam als de vorige bewoner hebt zit je waarschijnlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkizikS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09-2023

SkizikS

Rho fwitcged mu keus?

Geen matches
Heb al diverse keren UPC gebeld met het probleem dat ik om de 17 of 18 pings (ping -t) naar het (publieke) gateway adres 1 timeout krijg; dit maakt gamen onmogelijk.
<pinglog>
Reply from 77.249.106.1: bytes=32 time=5ms TTL=254
Request timed out.
Reply from 77.249.106.1: bytes=32 time=6ms TTL=254
Reply from 77.249.106.1: bytes=32 time=9ms TTL=254
Reply from 77.249.106.1: bytes=32 time=8ms TTL=254
Reply from 77.249.106.1: bytes=32 time=7ms TTL=254
Request timed out.
Reply from 77.249.106.1: bytes=32 time=16ms TTL=25
Request timed out.
</pinglog>
Modem al gereset en direct op modem (arris) aangesloten geweest etc.
Probleem is soms uren aanwezig dan weer spontaan weg toevallig elke keer enige tijd nadat ik gebeld heb over het probleem.
Is dit brakke packet/traffic-shaping? Kan ik er iets aan doen?

Fear leads to anger anger leads to busted keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 02:01

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen matches
sylvesterrr schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:04:
Als jij kan aantonen dat jij gewoon de nieuwe bewoner bent van die woning (mbv uittreksel GBA), dan zal UPC echt niet moeilijk doen om de betalingsachterstand van de vorige bewoner. UPC stuurt echt niet iemand naar je toe om te checken of je banden hebt met de vorige bewoner. ;)

Zolang je niet dezelfde achternaam als de vorige bewoner hebt zit je waarschijnlijk goed.
Kopie huurcontract met eventueel dingen waar ze geen donder mee te maken hebben doorgestreept lijkt me voldoende. Uittreksel kost je weer € 10,- ofzo. Is er niet een UPC-winkel in de buurt? Werkt sneller.

Maar het is natuurlijk kolder dat men zegt dat ze niks van je aanvraag afweten omdat de vorige bewoner een achterstand heeft. Lijkt mij dat ze je dan netjes een brief dienen te sturen.
Overigens heb ik dit ook aan het handje gehad. Heb gebeld en gezegd dat ik nieuwe bewoner ben en dat ik met de vorige niks te maken heb en of ze me als klant willen hebben ja of nee? En ineens kon het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
SkizikS schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:09:
Heb al diverse keren UPC gebeld met het probleem dat ik om de 17 of 18 pings (ping -t) naar het (publieke) gateway adres 1 timeout krijg; dit maakt gamen onmogelijk.
<pinglog>
[...]
</pinglog>
Modem al gereset en direct op modem (arris) aangesloten geweest etc.
Probleem is soms uren aanwezig dan weer spontaan weg toevallig elke keer enige tijd nadat ik gebeld heb over het probleem.
Is dit brakke packet/traffic-shaping? Kan ik er iets aan doen?
Als je je eigen publieke IP pingt ben je puur bezig op je eigen PC (of router als je er eentje hebt), en gaat die ping ook niet over het UPC netwerk. Lijkt me dat je daar al een probleem hebt dus.

Doe het even systematisch - begin met localhost (127.0.0.1) te pingen en kijk wat dat doet. Als dat fout is weet je 100% zeker dat het je eigen PC is.

Gaat dat goed, dan is de vraag of je een router hebt. Heb je wel een router? Sluit PC dan om te testen direct op de modem aan. Als dat goed gaat weet je ws al genoeg.

Geen router? Of direct op modem na uitsluiten router ook fout? Dan zit publieke IP in kwestie op je eigen PC. Het meest nuttige om dan te proberen is eerst software uitsluiten (liveCD draaien en pingtest naar IP herhalen), gaat het nog mis, dan evt andere NIC proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkizikS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09-2023

SkizikS

Rho fwitcged mu keus?

Geen matches
dion_b schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:42:
[...]

Als je je eigen publieke IP pingt ben je puur bezig op je eigen PC (of router als je er eentje hebt), en gaat die ping ook niet over het UPC netwerk.
Zoals ik al zei ping ik het gateway adres en daar bedoel ik mee die van UPC voorbij het modem.
eigen netwerk pingt foutloos (pc -> router -> wan ip) met of zonder router. Ook met een andere pc.
Probleem doet zich overigens dus op elk extern adres voor.

Fear leads to anger anger leads to busted keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Hoe zijn de signaalwaardes van je modem dan? Packet shaping oid is het overduidelijk niet, aangezien dat hogerop in het netwerk zal zitten, de eerste hop is puur modem -> gateway (eerste router in UPC netwerk)

[ Voor 65% gewijzigd door dion_b op 07-11-2009 18:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Aargh, daar gaan we godverdomme weer. Ik word er helemaal zot van.

Wekenlang keurig 3,3MB/s downloaden en nu haal ik nog geen eens 500KB/s.

Grappige is dat na reset (of hele stekker eruithalen) de downloadsnelheden weer haalbaar zijn.

Hier word je toch helemaal gestoord van? Ik ga toch niet elke keer de router resetten om de snelheden te kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 13:40
Geen matches
Gisteren heb ik mijn installatiepakket voor UPC Fiber power 60 opgehaald. Volgens de handleiding zou ik het modem slechts moeten aansluiten en zou de verbinding al geactiveerd moeten zijn.

Niets is minder waar. Ik heb een Motorola Surfboard SBV6120E modem maar deze krijgt geen DHCP offer van UPC. Het volgende gebeurt:

Ik zet het modem aan.
Power lampje gaat branden.
Receive lampje blauw, na een paar seconden groen.
Send lampje blauw, na een paar seconden groen.
Online lampje blijft groen knipperen voor een paar minuten.
Hierna springen alle lampjes weer uit en begint het modem opnieuw te booten: receive lampje weer blauw, daarna groen etc.

Ik heb ingelogd in de webinterface van het modem, waarin in de log files heel duidelijk het volgende zichtbaar is:

Jan 01 1970 00:10:30 3-Critical D03.1 DHCP FAILED - Response doesn't contain ALL the valid options;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:d3;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:f8:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Jan 01 1970 00:09:38 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:d3;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:f8:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Jan 01 1970 00:08:02 3-Critical D03.1 DHCP FAILED - Response doesn't contain ALL the valid options;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:d3;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:f8:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Jan 01 1970 00:07:19 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:d3;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Het modem heeft dit de hele nacht volgehouden, en krijgt dus vanuit UPC niet de juiste DHCP offer. Dit is iets wat niet aan mijn kant aangepast kan worden lijkt mij, maar in de DHCP scope options aan de kant van UPC moet worden ingesteld.

Op internet staat dat in die options in ieder geval de TFTP locatie+ de TFTP server + de TFTP boot file+ het te gebruiken IP adres moet worden meegegeven aan de cliënt. Het lijkt er op dat dat niet juist is geconfigureerd aan de UPC kant.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/616109324.png

Ben toch best tevreden...

Alleen word er nog altijd geknepen hiero...
800KB/s ~ 1.5MB/s tussen 18:00 en ~23:00
Daarbuiten netjes 5MB/s (richting Eweka)
FiberPower 60 FTW!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
Er wordt niet geknepen..de verbinding tussen Eweka en UPC (10gbit) loopt vol tijdens piekuren.

Het feit dat die verbinding maar 10gbit schijnt wel aan UPC te liggen maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Haal amper 7 Mb/s, normaal gesproken 29Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
Glashelder schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:31:
Het feit dat die verbinding maar 10gbit schijnt wel aan UPC te liggen maargoed..
Volgens mij zijn UPC én Eweka verantwoordelijk voor deze verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:57:
Haal amper 7 Mb/s, normaal gesproken 29Mb/s.
Hoe lang heb je dit al? Ik heb het nu ongeveer sinds 5 dagen. Voorheen heeft het weken goed gewerkt.

Nu moet ik telkens de router resetten (stroom erafhalen) eer de snelheden weer ok zijn, maar dit kakt na een paar uur ook weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
Dus het ligt aan je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
sylvesterrr schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:51:
[...]

Volgens mij zijn UPC én Eweka verantwoordelijk voor deze verbinding. :)
Dat klopt maar volgens een Eweka medewerker wil UPC niet meewerken aan een upgrade. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Eweka heeft aangeboden om alle apparatuur te betalen..

Maargoed de waardheid zal wel ergens in het midden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Geen matches
Sinds afgelopen weekend weer terug bij UPC.

Alles binnengekregen netjes via de post, alles aangesloten en het werkt zowaar zonder enig probleem. Wat me echter opviel is dat alle lampjes, behalve power en telephone 1 (is nog niet aangesloten, telefoon nog op de oude lijn ivm nummer), op de modem blijven knipperen. Ik heb wel gewoon verbinding met internet. Beetje vreemd. Volgens mij hoort dit niet.

Iemand een idee? Modem toch een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
Wat voor merk en type modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
PcManiaxx schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:15:
[...]

Hoe lang heb je dit al? Ik heb het nu ongeveer sinds 5 dagen. Voorheen heeft het weken goed gewerkt.

Nu moet ik telkens de router resetten (stroom erafhalen) eer de snelheden weer ok zijn, maar dit kakt na een paar uur ook weer in.
Volgens mij vanaf vrijdag. Nu haal ik weer wel met gemak 28 Mb/s (30 Mb abbo). Denk dat ze van het weekend weer aan het knijpen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Geen matches
Bergen schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:26:
Wat voor merk en type modem heb je?
Zo'n Arres. Geen idee welk type dit verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 01:10
Geen matches
Stel je neemt een 3 in 1 abo bij UPC (48 euro p\m) komen er dan nog maandelijks extra kosten bij? Bijv kabel kosten of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Geen matches
Zowiezo de 16 euro standaard kosten voor radio/tv per maand

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Geen matches
Dus 48 euro plus de 16 euro? Niet nog extra kosten voor de Telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
Geen matches
Welk abbo bedoel je dan precies? Die alles in 1 voor € 28,30 is met dat standaardpakket erbij €45,- per maand. Dat tarief blijf je houden, ook na een jaar als ik het goed lees. De belkosten zullen er nog wel overheen komen lijkt me (logisch).

Alle andere pakketten zijn volgens mij allemaal prijzen zonder die €16,70 erbij vermeld.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Geen matches
30 mbit internet, bellen onbeperkt +europa, Royaal met DVR.
Kosten 48 euro. En daar komt als ik het goed begrijp nog die 16.70 bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
geldermalsen schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:16:
30 mbit internet, bellen onbeperkt +europa, Royaal met DVR.
Kosten 48 euro. En daar komt als ik het goed begrijp nog die 16.70 bij?
Onderaan de pagina:
* Een totaalpakket is alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 per mnd). Lees alle voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Geen matches
Niet nog meer kosten bijv telefoon kosten of iets dergelijks? Ben dus gewoon klaar voor 66,70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Emiel1984

Made in NL

Geen matches
Ik heb via google en via dit topic het antwoord op mijn vraag nog niet kunnen vinden.

Mijn ouders zijn overgestapt van KPN Economy naar KPN zakelijk. Daarbij zijn ze slecht geinformeerd waardoor nu het bedrijf niet meer bereikbaar is via de e-mail.

Deze email (met een adres dat beter paste bij de bedrijfsnaam :) ) werd namelijk "ge-foreward'' naar het e-mail adres van KNP wat nu plotseling zonder waarschuwingen en binnen de 7 dagen overstaptijd gesloten is.

Daarom heb ik een extra email account aangemaakt bij mijn UPC abbonement. Deze wordt dan als foreward adres gebruikt bij de bestaande 'mail server'.

Ik kan echter na het instellingen volgens de UPC website enkel email ontvangen en niet verzenden.
http://service.upc.nl/ind...ageID=1415&cid=82&aid=913

Werkt kpn tegen of zijn er instellingen waarmee ik wel een email kan versturen ? Ik vond op internet geen oplossing tot nu toe voor dit probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 09-11-2009 16:56 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Geen matches
geldermalsen schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:44:
Niet nog meer kosten bijv telefoon kosten of iets dergelijks? Ben dus gewoon klaar voor 66,70?
Ligt eraan.. Voor mobiel / servicenummers moet je altijd betalen. Maar als je geen onbeperkt bellen erbij hebt moet je ook voor vaste nummers betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Emiel1984 schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:55:
Ik heb via google en via dit topic het antwoord op mijn vraag nog niet kunnen vinden.

Mijn ouders zijn overgestapt van KPN Economy naar KPN zakelijk. Daarbij zijn ze slecht geinformeerd waardoor nu het bedrijf niet meer bereikbaar is via de e-mail.

Deze email (met een adres dat beter paste bij de bedrijfsnaam :) ) werd namelijk "ge-foreward'' naar het e-mail adres van KNP wat nu plotseling zonder waarschuwingen en binnen de 7 dagen overstaptijd gesloten is.

Daarom heb ik een extra email account aangemaakt bij mijn UPC abbonement. Deze wordt dan als foreward adres gebruikt bij de bestaande 'mail server'.

Ik kan echter na het instellingen volgens de UPC website enkel email ontvangen en niet verzenden.
http://service.upc.nl/ind...ageID=1415&cid=82&aid=913

Werkt kpn tegen of zijn er instellingen waarmee ik wel een email kan versturen ? Ik vond op internet geen oplossing tot nu toe voor dit probleem.
Heb je echt een adres ("family account") gemaakt, of heb je een alias aangemaakt. Als het een alias is, is het nogal logisch dat je niet kunt verzenden aangezien dat alleen een doorgeefluik is :z

Als het wel een echt account is hangt het ervan af wiens SMTP server je gebruikt. Je moet altijd de SMTP server gebruiken van het netwerk waar je mee verbindt, niet noodzakelijkerwijs die van je emailadres. Dus als de verbinding nog via KPN loopt moet je totdat dat stopt hun SMTP server gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

RvL

Geen matches
Hallo allemaal,

vandaag het UPC alles-in-1 pakket besteld en hoewel ik nog geen installatiepakket binnen heb, heb ik toch alvast wat door de online installatie handleidingen gebladerd. En daar viel me iets aan op.

In de handleiding wordt netjes weergegeven hoe je de bijgeleverde splitter, modem en andere aanverwanten aan kan sluiten. Er gaat vanuit het AOP 1 coax kabel naar de splitter en vanuit de splitter werk je verder.

Leuk, maar mijn AOP heeft 3 aansluitingen: data, data/tv en FM. Binnen in het AOP zit een Qamtek VQ633 splitter.

Om problemen te voorkomen vraag ik het nu maar alvast: hoe moet ik dit nu gaan aansluiten? Ik krijg dit nergens op de website teruggevonden.

Ik vermoed, maar weet dat dus niet zeker:
Modem op Data
TV/Mediabox op Data/TV aansluiting
Radio op FM aansluiting

Hierbij zou ik de bijgeleverde splitter dus niet gebruiken.

Klopt mijn redenatie of is het toch anders?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

dion_b schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:06:
[...]

Heb je echt een adres ("family account") gemaakt, of heb je een alias aangemaakt. Als het een alias is, is het nogal logisch dat je niet kunt verzenden aangezien dat alleen een doorgeefluik is :z

Als het wel een echt account is hangt het ervan af wiens SMTP server je gebruikt. Je moet altijd de SMTP server gebruiken van het netwerk waar je mee verbindt, niet noodzakelijkerwijs die van je emailadres. Dus als de verbinding nog via KPN loopt moet je totdat dat stopt hun SMTP server gebruiken.
Heb echt een apart email account aangemaakt. Kan er in totaal 5 aanmaken had ik gezien. Was in de veronderstelling dat ik wel verbinding kon maken met de smtp van UPC. Betekent dit dat je dus nooit vanaf een ander netwerk een email kan versturen. Tijdens mijn studie kon ik op school namelijk wel mail ontvangen en versturen vanaf mijn oorspronkelijke "xxx@chello.nl" account met outlook.

Moet ik dat dan zien als een ander type aansluiting\abbonement of is KPN gewoon heel slecht in het ondersteunen van naar mijn idee vrij standaard data naar andere providers.

Als ik een smtp van kpn wil gebruiken heb ik inlog gegevens nodig toch ? Hier beschik ik namelijk niet over anders was ik wel direct gebruik gaan maken van een kpn e-mail adres. Ik kan via de helpdesk van KPN zakelijk niet mijn gegevens opvragen om in te loggen en email adressen aan te maken. Deze zouden verstuurd moeten zijn naar het email adres dat bij hun bekent was maar die heb ik dus niet ontvangen voordat het account gesloten werd.

offtopic:
KPN maakt het wel heel erg lastig

Edit:

HET WERKT !!

Heb op de website " http://www.networking4all...pdesk/email/smtp+servers/ " een aantal smtp servers gevonden en de volgende blijkt zonder problemen te werken.

smtp.kpnplanet.nl

Enkel worden nu de testmailtjes als phishing mail" herkent maar na het verplaatsen naar 'veilig email adressen is dit ook opgelost' . Bedankt voor de informatie. De klanten van mijn ouders zullen het waarderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Emiel1984 op 09-11-2009 19:03 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Geen matches
Maar niet bijvoorbeeld kosten voor een telefoon aansluiting dus 66 euro betalen en dan volgas :) Behalve als ik op zaterdag zin heb om naar hijglijnen te bellen :9 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een vraagje....

Ik heb een 10 MB internet abbonement bij UPC, maar als ik iets download haalt hij amper 50 kb/s :'(

Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen? het is al een hele tijd zo traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:40:
Ik heb een vraagje....

Ik heb een 10 MB internet abbonement bij UPC, maar als ik iets download haalt hij amper 50 kb/s :'(

Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen? het is al een hele tijd zo traag
Wat krijg je uit een speedtest voor snelheden ?
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

of

http://www.speedtest.net/

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 09-11-2009 19:49 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Geen matches
RvL schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:41:
Hallo allemaal,

vandaag het UPC alles-in-1 pakket besteld en hoewel ik nog geen installatiepakket binnen heb, heb ik toch alvast wat door de online installatie handleidingen gebladerd. En daar viel me iets aan op.

In de handleiding wordt netjes weergegeven hoe je de bijgeleverde splitter, modem en andere aanverwanten aan kan sluiten. Er gaat vanuit het AOP 1 coax kabel naar de splitter en vanuit de splitter werk je verder.

Leuk, maar mijn AOP heeft 3 aansluitingen: data, data/tv en FM. Binnen in het AOP zit een Qamtek VQ633 splitter.

Om problemen te voorkomen vraag ik het nu maar alvast: hoe moet ik dit nu gaan aansluiten? Ik krijg dit nergens op de website teruggevonden.

Ik vermoed, maar weet dat dus niet zeker:
Modem op Data
TV/Mediabox op Data/TV aansluiting
Radio op FM aansluiting

Hierbij zou ik de bijgeleverde splitter dus niet gebruiken.

Klopt mijn redenatie of is het toch anders?
De extra splitter is inderdaad overbodig, want je hebt al een splitter. Zoals je het al voorstelt klopt inderdaad, modem op data, mediabox op TV/DATA (of alleen TV) en radio op FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
op dit moment haalt ie... 0,33 mbps :? Ik vind dit echt belachelijk laag. Ik wil UPC ook wel gaan bellen, maar je kent het wel met dat eeuwige wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Emiel1984 schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:28:
[...]

Heb echt een apart email account aangemaakt. Kan er in totaal 5 aanmaken had ik gezien. Was in de veronderstelling dat ik wel verbinding kon maken met de smtp van UPC. Betekent dit dat je dus nooit vanaf een ander netwerk een email kan versturen. Tijdens mijn studie kon ik op school namelijk wel mail ontvangen en versturen vanaf mijn oorspronkelijke "xxx@chello.nl" account met outlook.
Je kunt juist overal mail verzenden vanaf een ander netwerk, maar je moet ter plekke dus altijd de lokale SMTP server gebruiken.

Als je vanaf KPN netwerk wilt verzenden vanaf je UPC emailadres, stel dan je UPC mailadres in en UPC POP3 server, maar stel de KPN SMTP server in. Omgekeerd kun je met een KPN adres verzenden vanaf UPC als je de UPC SMTP server instelt.
[q]Moet ik dat dan zien als een ander type aansluiting\abbonement of is KPN gewoon heel slecht in het ondersteunen van naar mijn idee vrij standaard data naar andere providers.

Als ik een smtp van kpn wil gebruiken heb ik inlog gegevens nodig toch ?[q]
Nee. Normaliter is het feit dat je op het netwerk bent van een provider genoeg. Inloggegevens heb je alleen nodig voor POP3, niet SMTP.
Hier beschik ik namelijk niet over anders was ik wel direct gebruik gaan maken van een kpn e-mail adres. Ik kan via de helpdesk van KPN zakelijk niet mijn gegevens opvragen om in te loggen en email adressen aan te maken. Deze zouden verstuurd moeten zijn naar het email adres dat bij hun bekent was maar die heb ik dus niet ontvangen voordat het account gesloten werd.

offtopic:
KPN maakt het wel heel erg lastig
Niet echt, dit is volstrekt normaal als je met een adres van provider 1 wilt verzenden vanaf netwerk van provider 2 :z
Edit:

HET WERKT !!

Heb op de website " http://www.networking4all...pdesk/email/smtp+servers/ " een aantal smtp servers gevonden en de volgende blijkt zonder problemen te werken.

smtp.kpnplanet.nl

Enkel worden nu de testmailtjes als phishing mail" herkent maar na het verplaatsen naar 'veilig email adressen is dit ook opgelost' . Bedankt voor de informatie. De klanten van mijn ouders zullen het waarderen.
Mooi :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Even snel vraagje, maar een ping van 23 ms, is dat normaal?

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/2934585.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
Probeer eens een andere server.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Maidenhead is in Kent (UK). Je ping moet dus sowieso van waar dan ook jij zit naar de AMSIX naar een exchange in London en dan naar Maidenhead. Als je uitgaat van 1ms/100km kom je in de buurt qua afstand, maar bepalender is het aantal hops, en dat zullen er nogal wat zijn.

Ipv een of andere gare grafische pingtest kun je gewoon traceroute doen - dan zie je niet alleen hoe hoog pings zijn naar een host, maar ook welke hops het meeste tijd in beslag nemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:54:
[...]
op dit moment haalt ie... 0,33 mbps :? Ik vind dit echt belachelijk laag. Ik wil UPC ook wel gaan bellen, maar je kent het wel met dat eeuwige wachten
Heb je de vrij standaard handelingen al uitgevoerd ?
- Modem resetten en\of voor 30 minuten uitzetten(stekker eruit) zodat je helemaal opnieuw wordt aangemeld(nieuw IP van provider krijgt). Pas nadat het modem opnieuw opgestart is je PC weer aanzetten. Dus je kan de pc gebruiken totdat je weer je modem aanzet en nadat deze weer opnieuw is opgestart.

Vroeger hielp dit mij wel is om weer verbinding te krijgen. Afgelopen keren niet maar dat had een andere oorzaak maar wellicht helpt het jouw wel.

In de TS staat ook een kleine uitleg over wat te doen wanneer je geen verbinding hebt. Lees en werk deze is door als je dit nog niet gedaan hebt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

RvL

Geen matches
Fairy schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:51:
[...]
De extra splitter is inderdaad overbodig, want je hebt al een splitter. Zoals je het al voorstelt klopt inderdaad, modem op data, mediabox op TV/DATA (of alleen TV) en radio op FM.
Ok, dank je wel voor deze bevestiging. Dan sluit ik het zo aan.

Maar eerst maar eens wachten tot alles rond is. Gisteren pas besteld, maar onder het mom van goede voorbereiding alvast gaan kijken hoe het moest ;-)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Pagina: 1 ... 31 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.