UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 30 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.932 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:57
Matched: chello
Gonadan schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:48:
[...]

"It's a bingo!" :D

[...]

Klinkt goed.
Een goede vriend van me raadt het flink af maar ik heb enigzins het gevoel dat hij té kritisch is.

* Gonadan wil eigenlijk wel gewoon graag UPC namelijk. :P
Het is nu niet meer te vergelijken met een jaar 7 terug.
Toen was het een drama vooral nadat ze het netwerk van Quicknet hadden overgenomen en we hier Chello kregen.
Ik heb toen persoonlijk het modem bij ze ingeleverd en ben toen overgestapt op adsl.
Dit jaar de stoute schoenen maar weer aangetrokken en weer bij ze geprobeerd omdat adsl niet sneller dan 10Mb te krijgen was.
Ik heb er tot nu toe geen spijt van, verbinding is stabiel, snel en de helpdesk reageert snel en accuraat bij problemen die ik had net mijn tv box.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:19

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Geen matches
Nou ik ben over de snelheid wel te spreken, maar ik lig er nu al weer bijna een week uit, en dat vind ik wel dramatisch. Dan sturen ze dus een monteur langs... Maar het moge duidelijk zijn dat het probleem bij UPC ligt en ik vind het schandalig dat ze er niet sneller wat aan doen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:27

JvdM

<---->

Geen matches
Maatje van me heeft een UPC internetverbinding en krijgt met het pingen naar alle websites iedere keer de melding "doelhost niet bereikbaar".

Ook als ik het IP adres van een website probeer te pingen krijg ik die fout. Heb het modem uit / aan gezet en via de interface gereset (alhoewel ik niet dacht dat ie wat gereset heeft). Computer is direct op het modem aangesloten en krijgt ook een IP adres. In de interface van het modem staan een aantal checks voor de verbinding die zijn allemaal success en passed. Het is overigens een oud Motorola modem (zwart) met 1 fysieke LAN verbinding

De computer zit rechstreeks aan het modem aangesloten en ik krijg de volgende ipconfig /all
Afbeeldingslocatie: http://xs844.xs.to/xs844/09421/chello408.png

Ik heb al geprobeerd te bellen maar er zijn ellendig lange wachtrijen iedere keer ( > 20 minuten).

Heb het ook al op mijn eigen laptop getest, maar daarmee exact dezelfde problemen. Wellicht iemand nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door JvdM op 14-10-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
IPv4 Address: 10.105.155.52
Volgende keer is het allicht handiger gewoon de text te copy/pasten ipv een grote en niets toevoegende screenshot te maken, op te slaan, ergens te hosten en dan te linken...

Dat is een IP uit een private range. Je hoort een publiek IP te krijgen. Waarschijnlijk is de modem niet goed gekoppeld aan z'n account, of het account is opgeheven (afgesloten). Alleen UPC kan hier uitsluitsel over geven; als bellen te lang duurt kun je nog altijd emailen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM

JvdM

<---->

Geen matches
dion_b schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:14:
[...]

Volgende keer is het allicht handiger gewoon de text te copy/pasten ipv een grote en niets toevoegende screenshot te maken, op te slaan, ergens te hosten en dan te linken...

Dat is een IP uit een private range. Je hoort een publiek IP te krijgen. Waarschijnlijk is de modem niet goed gekoppeld aan z'n account, of het account is opgeheven (afgesloten). Alleen UPC kan hier uitsluitsel over geven; als bellen te lang duurt kun je nog altijd emailen.
Alright, volgende keer doe ik wel even de tekst copy pasten ;)

Dus het kan ook zijn dat ze afgesloten zijn, mijn ervaringen met andere provider zijn daarmee anders dus dit had ik niet verwacht. Dan zal ik ze eens gaan mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Geen matches
[...]

Even een zijweggetje: is het modem eigenlijk gekoppeld aan het MAC-address waaraan deze initieel is gekoppeld? Dit was vroeger meen ik wel het geval, maar nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32
Geen matches
Meer mensen last vanmiddag dat internet af en toe ~3 min compleet wegvalt? Regio Arnhem FiberP30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM

JvdM

<---->

Geen matches
[...]

gaat idd om een betalingsachterstand krijg ik net te horen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen matches
smeerbartje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:34:
Even een zijweggetje: is het modem eigenlijk gekoppeld aan het MAC-address waaraan deze initieel is gekoppeld? Dit was vroeger meen ik wel het geval, maar nu??
Tegenwoordig is dat niet meer zo. Wanneer je een nieuwe PC, router o.i.d. aansluit, dan is het voldoende om de modem even van het stroomnet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:19

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Geen matches
Mooi het internet werkt weer. Er zat inderdaad iets fout bij UPC kwamen ze vandaag achter, de helpdesk medewerker had het over een kruis kabel??? De monteur hoeft dus niet meer te komen... Yay!

Vind het wel vervelend dat zo iets zo lang moet duren. Laten we hopen dat het kleine foutjes zijn die nu niet meer voor komen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:44
Geen matches
smeerbartje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:34:
[...]

Ja, maar het modem heeft een slecht geheugen. Gewoon resetten (spanning er af en spanning erop) is voldoende om het modem dat MAC-adres te laten vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
DAMAGE schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:50:
Mooi het internet werkt weer. Er zat inderdaad iets fout bij UPC kwamen ze vandaag achter, de helpdesk medewerker had het over een kruis kabel???
Kabelkruising denk ik. Dan zitten er in de eindversterker twee coaxkabels verkeerd om. (Of de huisnummertoewijzing, het is maar hoe je het bekijkt.) Dus stel dat de buurman verderop wordt afgesloten (of alleen het retoursignaal) en jij zit op de buurman zijn kabel, dan ben jij het signaal kwijt en heeft de buurman nog steeds beeld. Vervelend natuurlijk, maar het kan gebeuren, daar doe je niks aan. Je weet niet dat er twee verkeerd om zitten totdat zoiets gebeurt.

De huisnummers bij de aansluitingen moeten dus even worden omgedraaid. Jij woont in Leeuwarden en dus kan (in de meeste gevallen) je signaal op afstand worden geschakeld. Dat kan de helpdesk zelf doen en ze kunnen de huisnummertoewijzing ook zelf corrigeren. Ik neem aan dat dat bij deze ook is gebeurd, dus het zou niet weer moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
saviour schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:48:
[...]
Tegenwoordig is dat niet meer zo. Wanneer je een nieuwe PC, router o.i.d. aansluit, dan is het voldoende om de modem even van het stroomnet te halen.
sylvesterrr schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:01:
[...]
Ja, maar het modem heeft een slecht geheugen. Gewoon resetten (spanning er af en spanning erop) is voldoende om het modem dat MAC-adres te laten vergeten. ;)
Cool, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik hoop dat iemand me kan helpen, begin echt moedeloos te worden van de drama bij UPC.

Ik heb al jaren thuis UPC internet, maar sinds vrijdag ook telefonie(onbeperkt) bij besteld --> nieuwe modem gekregen. Telefonie ook op aangesloten, werkt allemaal prima. Máár internet is ongelooflijk traag( 30 s down snelheid). Hele dag staan bellen met UPC dinsdag:
- eerste keer lag het aan onze laptop en pc's(virusscanner en adaware laten lopen), daarna bleek dat
- de nieuwe modem nog niet geactiveerd bij hen
- kreeg vanmorgen een smsje met dat de nieuwe modem geactiveerd, was probleem nog niet opgelost
- spreek een medewerker vanochtend weer die zei dat de activering van de nieuwe modem weer mislukt is (:S :S :S). Maar dat ik internet ondertussen op de oude modem kan aansluiten. Die zou nog geactiveerd zijn en redelijke snelheid geven. Maaaaaaaar nu ik dat dus heb gedaan, krijg ik 'network unidentified' bij m'n laptop en pc's.

Kortom, alle geluk die ik de afgelopen jaren heb gehad is in 1 week opgegaan en heb er een dagtaak bij gekregen.

Concreet:
1) Weet iemand hoe ik mijn laptop/pc de oude modem kan laten herkennen(nieuwe modem herkent ie ook niet meer). 't Truukje van stroom eraf halen vd modem en dan weer aanzetten doet t ook niet.

2) Is het beleid bij UPC dat als een omzetting naar nieuwe modem mislukt is, vanzelf blijven proberen totdat het lukt. Of moet ik er steeds achteraan gaan en m'n telefoonrekening onnodig hoog maken?

(nieuwe modem is een arriss modem en oude modem is een terayon)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Vandaag pakketje gekregen, alles aangesloten en het werkt nu werkelijk als een tierelier.

WRT160NL router icm WMP600N adaptertje.

Abo is 30mbits :)

Nu ik weet dat beide apparaten behoorlijk wat kunnen trekken is 60mbits geen gek idee :P

Draadloos

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/593287434.png'

Met kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/594029942.png

Edit; zojuist XSNEWS aangeschaft en het werkt als een tierelier. 3,4mb/s. I R Satisfied :P

[ Voor 39% gewijzigd door PcManiaxx op 16-10-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Geen matches
Dekar1 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:41:
upc zaak zit hier schijnbaar in de buurt, zal ik eens gaan kijken.
wat betreft de beveiliging, ik kan niet inloggen bij 192.168.0.1, volgens een upc medewerker moet het ww admin zijn, alleen hiermee krijg ik geen toegang tot de modem. Enig idee wat het dan kan zijn? upc UPC Admin ook geprobeert. Of is dit misschien te omzeilen?
Ik kan gewoon via wifi in de beheerpagina komen, er zit standaard een wachtwoord met wpa2 codering op het draadloze netwerk (wachtwoord staat in het boekje bij het modem), dus dat is best veilig.

Username moet je leeg laten en het wachtwoord is inderdaad "admin" (zonder aanhalingstekens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Geen matches
Ik begin heel moedeloos te worden van UPC. Ik zou aangesloten worden op 12 oktober, heb netjes modem afgeleverd gekregen so far so good. Ik sluit alles aan maar geen verbinding, ik bellen; 'oh je bent niet 'geactiveerd' dat ga ik nu doen. Binnen 2 uur heb je internet' Na twee uur nog steeds geen verbinding. Ik begon aan mezelf te twijfelen of ik alles wel correct heb aangesloten dus ik bel wederom op, niks geen troubleshooten met de helpdesk; direct een monteur.

Monteur is vandaag langs geweest en heeft alles aangesloten zoals ik het zelf ook al gedaan had, uiteraard geen verbinding. Modem vervangen; nu wel sync! Ik blij, maar goed sync is nog geen internet dus ik moest nog even wachten op een ip voor mijn modem, daar wacht ik nu ondertussen 8 uur op maar modem heeft nog steeds geen IP.

Vervelend, erg vervelend. Gelukkig heb ik nog een adsl verbinding, die loopt morgen af dus ik hoop dat ik voor morgen een ip adres krijg.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
PcManiaxx schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:43:
Vandaag pakketje gekregen, alles aangesloten en het werkt nu werkelijk als een tierelier.
Bij die tweede meting gaat duidelijk iets fout. Je haalt een onmogelijke snelheid bij UPC.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Dat dacht ik eerst ook, maar ik haal dit continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Geen matches
Dat is simpelweg niet mogelijk.

Dat zou betekenen dat je met 26 Mb p/s kunt downloaden en dat lijkt me toch onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Nou, blijkbaar is het wel mogelijk. Ik kom met kabel nooit onder de 150mbits als ik deze test uitvoer.

Plaatje zegt al genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door PcManiaxx op 16-10-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geen matches
PcManiaxx schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:45:
Nou, blijkbaar is het wel mogelijk. Ik kom met kabel nooit onder de 150mbits als ik deze test uitvoer.

Plaatje zegt al genoeg.
En de test kan niet minder dan 100% betrouwbaar zijn?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Gonadan schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:47:
[...]

En de test kan niet minder dan 100% betrouwbaar zijn?
Speedtest.net geeft hetzelfde resultaat.
Speedtest.nl geeft hetzelfde resultaat.
BBNED geeft hetzelfde resultaat.

Moet ik dan iets anders aannemen? Wel zinloze discussie begint dit te worden. Ik test, ik ontvang en het blijkt hoger dan zou moeten zijn. Lig ik niet wakker van.

Het is een 30mbits abbo en toch krijgt nieuwsgroepen het voor elkaar om alsnog met 4,5mb/s a 4,8mb/s te downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door PcManiaxx op 16-10-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
PcManiaxx schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:49:
Is dezelfde test. :z
Moet ik dan iets anders aannemen? Wel zinloze discussie begint dit te worden. Ik test, ik ontvang en het blijkt hoger dan zou moeten zijn. Lig ik niet wakker van.
Maargoed, ik wil ook niet beweren dat het niet kan.
Het is alleen een nonargument om te roepen dat het waar is omdat een test van internet het zegt.
Je weet net zo goed als ik dat die tests nogal kunnen verschillen. ;)
Het is een 30mbits abbo en toch krijgt nieuwsgroepen het voor elkaar om alsnog met 4,5mb/s a 4,8mb/s te downloaden.
Misschien een fair-use idee? Zolang er bandbreedte over is mag je het gebruiken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Geen matches
Zeer waarschijnlijk gebruik je IE voor deze metingen... Probeer eens Firefox en test dan opnieuw.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches

Plaatje zegt al genoeg.
Realiseer je je dat dat het dubbele is van wat het snelste UPC-abonnement biedt? Vandaar dat ik zeg, onmogelijk.

Ik heb al maanden een 60 abonnement en haal dus maanden rond de 58. Daarvoor het 120 abonnement en toen haalde ik 118.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
[...]

Euh, wil niet veel zeggen, maar speedtest.nl kan hooguit tot 8Mbit/s betrouwbaar meten, en vrijwel niets boven de 20Mbit/s. Het testbestand is simpelweg veel te klein. Ik heb hier een 120Mb verbinding en haal volgens UPC's speedtest 115Mbit/s, volgens speedtest.net 99Mbit/s, volgen BBNed 45Mbit/s en volgens speedtest.nl wisselend tussen de 2.5 en 20Mbit/s 8)7

Sowieso zitten speedtest.nl en bbned.nl achter 100Mbit NICs, dus ongeacht wat je daar doet, hoger dan 100Mbit/s kom je niet. Daarom alleen al kom je allerminst geloofwaardig over met deze bewering :z
4.8 milibit per seconde zou ik persoonlijk niet trots op zijn. Waarschijnlijk heb je dan een zeer forse bottleneck.

Plaatje zegt al genoeg.
Plaatje is nou niet bepaald een gezaghebbende bron. Lees je eens in over EuroDOCSIS. UPC gebruikt vier downstreamkanalen (zie de embedded pagina's van je modem voor bevestiging). Met vier downstream kanalen kun je in theorie na aftrek overhead 200Mb/s halen (want 50Mb/s per kanaal). Maar coax is een shared medium. Om 200Mb/s te halen zou niemand anders in jouw wijk ook maar een bit data verkeer mogen hebben. Boven de 200Mb/s is hoegenaamd onmogelijk tenzij je meer dan vier kanalen gebruikt, en dat kan niet met de modems die UPC nu gebruikt.

Kortom twee mogelijkheden:
1) de meting klopt niet
2) het plaatje en jouw beweringen kloppen niet

Eerlijk gezegd denk ik aan beide. Ik geloof best dat je een keer een rare hoge waarde uit speedtest.net gekregen hebt, gebeurt af en toe (Ookla speedtest software is beter dan gemiddeld, maar niet perfect). Maar zeker niet dat je dat ook bij speedtest.nl of bbned.nl gehaald hebt. Ik snap ook niet zo wat je hiermee denkt te bereiken...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Geen matches
[...]

4.5 Mb/s is 36 mbit, geen 200+. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
FreqAmsterdam schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:55:
[...]

4.5 Mb/s is 36 mbit, geen 200+. |:(
Is het nou echt zo moeilijk... :?

Wikipedia: Binary prefix

M=Mega, 10^6 (decimaal), 2^20 (binair)
m=mili, 10^-3 (decimaal), 2^-10 (binair)
b=bit, 1/8 Byte
B=Byte, 8 bit

4.5Mb/s is dus 4.5 Megabit/s, dus 4718592 bits per seconde.
36mbit/s is dus 36 milibit/s, dus 0.03515625 bits per seconde

4.5Mb/s is dus iets meer dan 134 miljoen keer meer dan 36mb/s :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gisteren in de upc shop op de lijnbaan een fiberpower 60 abo geregeld. :P
Thuis alles netjes aangesloten en zit nu wachtend op de activatie.

Krijg een pagina te zien met de mededeling dat ik niet meer handmatig de verbinding hoef te activeren. :?
Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Geen matches
[...]
Ja. Kijk mijn score maar is met 8 Mbit ADSL:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/594760168.png

30.1 Mbit. De 0.78 Mbit upload klopt wel.
Helaas haal ik het niet. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 17-10-2009 13:13 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Geen matches
dion_b schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:01:
[...]

Is het nou echt zo moeilijk... :?

Wikipedia: Binary prefix

M=Mega, 10^6 (decimaal), 2^20 (binair)
m=mili, 10^-3 (decimaal), 2^-10 (binair)
b=bit, 1/8 Byte
B=Byte, 8 bit

4.5Mb/s is dus 4.5 Megabit/s, dus 4718592 bits per seconde.
36mbit/s is dus 36 milibit/s, dus 0.03515625 bits per seconde

4.5Mb/s is dus iets meer dan 134 miljoen keer meer dan 36mb/s :z
Gast heb je nou echt niets beters te doen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
FreqAmsterdam schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:52:
[...]

Gast heb je nou echt niets beters te doen? :X
Nee. Het is weekend, ik heb eindelijk eens geen verplichtingen en ik ze weer eens iets tenenkrommend fouts. Jij was degene die een ander even op z'n plaats wilde zetten met cijfertjes. Als je zoiets doet, doe het dan goed, en als je hoog van de toren blaast en dat ook mis doet, niet raar opkijken als iemand je op je plaats zet :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Geen matches
dion_b schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:17:
[...]

...en ik ze weer eens iets tenenkrommend fouts...
Die van mij zijn al helemaal rond 8)

Het lijkt ook een taak van moderators te zijn om de techniek te vertegenwoordigen en het leerboek te zijn :+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Ik word hier erg moedeloos van zeg. Eerst werkte dat hele wireless gebeuren hier als een tiet.

Nou haalt hij nog geen eens 1/5de van de beloofde snelheid.

Het ging 2 dagen helemaal prima met ruim 3,5mb/s op mijn 30mbits abbo, maar nu is de snelheid zoooo drastisch ingekakt dat ik me afvraag of UPC me niet gewoon loopt te belazeren.

Ik heb niks aan de instellingen veranderd afgelopen dagen. Ook nieuwsgroepen gaat als dikke stierenstront (400kb/s)

Waar kan dit nou aan liggen? Hier wordt je toch zwaar gestoord van? Is upc weer bezig de bandbreedte flink te beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hier ook een update: Modem heeft een ip adres gekregen is geactiveerd.
We kunnen nu ook bellen. Alleen het internet is ontzettend traag 0,29MBps met speedtest.
Hierover naar de hd van upc gebeld en volgens hun werkt alles. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:49:
Hier ook een update: Modem heeft een ip adres gekregen is geactiveerd.
We kunnen nu ook bellen. Alleen het internet is ontzettend traag 0,29MBps met speedtest.
Hierover naar de hd van upc gebeld en volgens hun werkt alles. :? :?
Lijkt op een gevalletje verkeerde config voor het modem(std inbel verbinding), bel HD en vraag ze of je config file van de modem goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Hier vanaf Chello (UPC) Hilversum, internet supertraag, kan niet eens normaal mijn mail bekijken :(.

Alles draaide perfect tot vanochtend (al zo'n 5 jaar stabiel internet.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Zijn er meer mensen waarbij de snelheid drastisch ingekakt is? Tot gister werkte alles nog perfect, zelfs wireless N router en N adaptertje speciaal voor aangeschaft. Nette 3,3 mb/s en nu is dat nog geen eens 500kb/s.

Hier is niets veranderd hoor UPC. Maar ik heb gewoon het gevoel dat UPC alles omlaagschroeft daar.

Is even kijken of ze nog steeds niet de snelheid kunnen leveren wanneer ik over opzeggen begin.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/595599717.png

Dit is gewoon schofterig.

[ Voor 16% gewijzigd door PcManiaxx op 18-10-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
zero_cool89 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:59:
Hier vanaf Chello (UPC) Hilversum, internet supertraag, kan niet eens normaal mijn mail bekijken :(.

Alles draaide perfect tot vanochtend (al zo'n 5 jaar stabiel internet.).
We willen je graag helpen, maar als je verder zero info geeft, kunnen wij ook zero voor je betekenen. Dit is Gathering of Tweakers, niet Gathering of Loze Ranters :o
PcManiaxx schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:02:
Zijn er meer mensen waarbij de snelheid drastisch ingekakt is? Tot gister werkte alles nog perfect, zelfs wireless N router en N adaptertje speciaal voor aangeschaft. Nette 3,3 mb/s en nu is dat nog geen eens 500kb/s.

Hier is niets veranderd hoor UPC. Maar ik heb gewoon het gevoel dat UPC alles omlaagschroeft daar.

Is even kijken of ze nog steeds niet de snelheid kunnen leveren wanneer ik over opzeggen begin.

[afbeelding]

Dit is gewoon schofterig.
Nee, dit is WiFi (als ik het zo lees).

Wat scoor je met UTP direct op de modem? Als dat in orde is, kijken wat je met UTP op je router scoort. Ook in orde? Ga eens kijken naar ontvangst WiFi, kijk of je wel een verstandige kanaal gekozen hebt en ga spelen met de antennes op router en ontvanger (en check of andere bewoners in huis of de buren niet stiekem net een babyfoon aangeschaft hebben)

Verder om misverstanden te voorkomen, graag consequent zijn met je hoofdlettergebruik:

M=Mega, m=mili
b=bit, B=Byte

Van die Mega en mili kun je nog redelijkerwijs verwachten dat iemand snapt dat je het niet over milibit/miliByte hebt, maar het verschil bit/Byte is maar een factor 8. Als je daarbij voegt dat de ene applicatie snelheid in bits meet en de ander in Bytes, dan is het van levensbelang om daar duidelijk in te zijn. Bij voorkeur, en zeker in geval van twijfel bit of Byte voluit schrijven, maar als je daar geen zin in hebt, volledig nauwkeurig en consequent zijn met je hoofdletters :o

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 18-10-2009 14:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Nou, sorry. Maar spelen met kanalen ben ik niet van gediend. De vorige keer dat ik dat deed had ik ruim 12 uur geen internet meer.

Standaard is kanaal 1 en daar blijf ik dan ook op. Ik heb totaal geen last van ruis. SNR is een mooie 45 dbm dus daar ligt het ook absoluut niet aan. Ook ben ik de enige in deze buurt hier op kanaal 1.

Alles gechecked met Netstumbler, Inssider en andere meuk.

SNR is nu ook goed op dit moment. Signaalsterkte ook uitstekend. Alleen downloaden gaat dus voor geen meter.

Lijkt met toch echt sterk dat het zomaar in 1 dag kan veranderen. En daarvoor wijs ik toch echt UPC als schuldige aan. 3,5 mb/s downloaden en vervolgens inkakken naar 500kb/s. Schande.

Heb hier nou speciaal een Wireless N kaart en router aangeschaft. Dezelfde dag werkte alles nog naar behoren. WRT160NL en een WMP600N.

Verder al zo vaak met antennes zitten spelen , maar dat maakt niks uit. Ik heb hier gewoon niks zinnigs meer over te zeggen. Het is elke keer weer wat bij dat UPC.

[ Voor 20% gewijzigd door PcManiaxx op 18-10-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Geen matches
PcManiaxx schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:17:
Nou, sorry. Maar spelen met kanalen ben ik niet van gediend. De vorige keer dat ik dat deed had ik ruim 12 uur geen internet meer.

[..]

Het is elke keer weer wat bij dat UPC.
Je kunt nu wel de schuld op UPC blijven afschuiven, maar zolang jij niet hebt getest met een UTP kabel rechtstreeks op je modem weet je helemaal niets...

Je zult niet de eerste zijn waar WiFi niet de 'beloofde' snelheden die op de verpakking staan haalt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Mark_640 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:24:
[...]

Je kunt nu wel de schuld op UPC blijven afschuiven, maar zolang jij niet hebt getest met een UTP kabel rechtstreeks op je modem weet je helemaal niets...

Je zult niet de eerste zijn waar WiFi niet de 'beloofde' snelheden die op de verpakking staan haalt... ;)
Ik weet het ik weet het :'( Maar ik vind het allemaal gewoon zo jammer en zonde van m'n geld.

Kabel aansluiten op m'n laptop en het gaat als een tierelier. Maar hier in huis natuurlijk zo een vader van de oude stempel die daar niet van gediend is. Om gek van te worden.

Niks aan te doen. Ik zal toch het een ander moeten ondernemen om hem om te praten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo een beetje late reatie op dit topic maar ik zit met een zelfde probleem, een vriend van mij wil via shoutcast gaan streamen maar hij moet dan een poort in het moden open zetten poort 8000. Ik kreeg deze gegevens over het modem wat hij gebruikt (Touchstone® Telephony Modem). Kan iemand hier wat mee? Ik wil hem wel helpen maar kom er niet uit, ip 192.168.100.1 bied geen oplossing.

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
devil-strike schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:51:
[...]

Lijkt op een gevalletje verkeerde config voor het modem(std inbel verbinding), bel HD en vraag ze of je config file van de modem goed staat.
Volgens de hd ligt de activatieserver eruit. |:( Moet ff afwachten er werd verwacht dat vandaag of morgen het probleem opgelost zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen matches
PcManiaxx schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:51:
Kabel aansluiten op m'n laptop en het gaat als een tierelier. Maar hier in huis natuurlijk zo een vader van de oude stempel die daar niet van gediend is. Om gek van te worden.
Dus je geeft hier aan dat het probleem wel degelijk aan jouw kant zit en niet aan de kant van UPC? Wellicht dat je dat dan de volgende keer toch beter eerst kunt uitzoeken wat er aan de hand is, voordat je een rant richting UPC doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
saviour schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:19:
[...]
Dus je geeft hier aan dat het probleem wel degelijk aan jouw kant zit en niet aan de kant van UPC? Wellicht dat je dat dan de volgende keer toch beter eerst kunt uitzoeken wat er aan de hand is, voordat je een rant richting UPC doet?
Dat zeg ik helemaal niet. Hoe kan het nou van mijn kant komen als ik eergisteren keurig de 30mbits haalde en vandaag en gister niet? Ik heb genoeg onderzoek gedaan.

Hij hoort gewoon goed te werken.

Waarom werkte mijn XS4ALL draadloos dan wel goed? En wel volle bak snelheid? '

Signal strength is goed en staat op uitstekend.

[ Voor 10% gewijzigd door PcManiaxx op 18-10-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Geen matches
Omdat je net zelf zegt dat het met de kabel er in wel netjes loopt. Dan ligt het probleem toch bij jou?

En wat betreft de ingezakte snelheid van je downloads: WAT probeer je te downloaden en HOE? Als het Torrents zijn, dan hoop ik dat je je bewust bent dat er 0,0 snelheidsgarantie is bij dat protocol omdat je volledig afhankelijk bent van wat "de anderen" je kunnen leveren?

Wauw! Ik zit nu al een week te wachten op m'n jaren zeventig anime aflevering die elke dag maar een paar MB downloaden @8kbps. Schande! (om iets uit m'n eigen situatie even in het absurde te trekken)

EDIT:
Sowieso snap ik hier geen drol van:
Je vader is van "de oude stempel", maar wil geen kabels zien en is alleen gediend van Wifi? 8)7 "De oude stempel" zou eisen z'n thuisnetwerk op ARCnet te draaien, met een 1Mbit lijntje voor de hele straat.

[ Voor 99% gewijzigd door Liegebeest op 18-10-2009 16:34 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Het gaat niet om die lullige torrents, maar om nieuwsgroepen.

Met XSnews kon ik 2 dagen geleden nog genieten van een welverdiende 30mbits, wat vandaag gewoon een rottige 5mbits is.

In huis is er geen moer veranderd. Instellingen niks veranderd. Modem nergens anders gezet. Nergens meer kabels bijgekomen.

En dan gaat UPC mij doodleuk vertellen dat het door invloeden van buiten kan komen en andere factoren ook een rol kunnen spelen.
cailin_coilleach schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:30:
Omdat je net zelf zegt dat het met de kabel er in wel netjes loopt. Dan ligt het probleem toch bij jou?

En wat betreft de ingezakte snelheid van je downloads: WAT probeer je te downloaden en HOE? Als het Torrents zijn, dan hoop ik dat je je bewust bent dat er 0,0 snelheidsgarantie is bij dat protocol omdat je volledig afhankelijk bent van wat "de anderen" je kunnen leveren?

Wauw! Ik zit nu al een week te wachten op m'n jaren zeventig anime aflevering die elke dag maar een paar MB downloaden @8kbps. Schande! (om iets uit m'n eigen situatie even in het absurde te trekken)

EDIT:
Sowieso snap ik hier geen drol van:

[...]

Je vader is van "de oude stempel", maar wil geen kabels zien en is alleen gediend van Wifi? 8)7 "De oude stempel" zou eisen z'n thuisnetwerk op ARCnet te draaien, met een 1Mbit lijntje voor de hele straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
PcManiaxx schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:26:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet. Hoe kan het nou van mijn kant komen als ik eergisteren keurig de 30mbits haalde en vandaag en gister niet? Ik heb genoeg onderzoek gedaan.
Ja, je hebt geconstateerd dat je UPC verbinding naar behoren werkt, en dat je router bedraad ook de juiste snelheden levert. Je hebt dus haarfijn aangetoond waarhet probleem zit, namelijk in de draadloze verbinding tussen router en PC. Daar kan UPC niets aan doen want UPC heeft noch je router, noch je NIC daarvoor geleverd, en jij hebt die dingen ook zelf geplaatst.

Verder heb je zo te horen 0,0 onderzoek gedaan naar het draadloze. Vergeet niet dat 5 a 10 graden verschil in orientatie bij WiFi soms meer dan de helft kan schelen qua snelheid. Gewoon een beetje aan de antennes draaien kan van 5Mbit/s rustig 50Mbit/s maken. En omgekeerd :o
Hij hoort gewoon goed te werken.

Waarom werkte mijn XS4ALL draadloos dan wel goed? En wel volle bak snelheid? '

Signal strength is goed en staat op uitstekend.
Waarom? Als ik het goed lees had je op dat moment een andere router en een andere NIC. Je hebt dus twee andere stukken hardware geplaatst, en sowieso dus de setup per definitie gewijzigd. 1001 dingen waar het aan zou kunnen liggen.

En daarbij: WiFi "hoort" nooit "gewoon goed" te werken. WiFi is een draadloze technologie die over een gedeeld spectrum werkt en dus vatbaar voor allerlei storingen, zowel van vergelijkbare apparaten (andere WiFi meuk) als totaal andere appareten (babyfoons, analoge draadloze TV/composite verlengdingen, microgolfovens, etc. etc. etc.).

Met Netstumbler heb je geconstateerd dat er niets anders op kanaal 1 zit. Hoe zit het dan met 2, 3, 4 en 5? Want WiFi kanalen overlappen twee naar boven en beneden. De enige vrije kanalen zijn 1, 6 en 11, 2, 7 en 12 of 3, 8 en 13. En al is werkelijk alles onder de 6 vrij, dan nog zegt dat alleen wat over WiFi, niet over bijv de babyfoon van de buren.

Heb je werkelijk alles uitgesloten en weet je dat het daar niet aan kan zitten, dan nog zit je hier verkeerd te klagen, dan moet je bij de hardware vendor zijn van je router en je NIC, want daartussen gaat het fout...

Edit:
Enneh, mbt nieuwsgroepen. UPC kan zitten kloten daarmee (doen ze al een tijdje niet trouwens), maar ze kunnen dat echt niet selectief doen op een manier dat bedraad wel goed gaat en draadloos niet. Dat verandert niets aan het verhaal over je draadloze problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 18-10-2009 16:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
Dion-b, hartelijk dank voor je uitleg en kennis. Kan daar nog wat van opsteken.

Hoe dan ook, ik heb net m'n kabelmodem en router gereset en het werkt vreemd genoeg weer als een zonnetje.

Nieuwsgroepen gaat ook weer met 3,5mb/s. I R Happy.

Edit; weet je toevallig ook een goede tool die alle waardes uitleest? Bij mijn vorige netwerkaart (wmp54g) had ik een superhandige tool waarbij je dit kon zien.

Ben nu van plan meer met de antennes te klooien voor een nog beter bereik, maar dan moet ik wel de waardes uit kunnen lezen :)

[ Voor 37% gewijzigd door PcManiaxx op 18-10-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Geen matches
PcManiaxx schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:08:
Nieuwsgroepen gaat ook weer met 3,5mb/s. I R Happy.
Wacht even... Loop je nou te trollen of weet je gewoon niet waar je het over hebt? Net schrijf je nog:
Met XSnews kon ik 2 dagen geleden nog genieten van een welverdiende 30mbits, wat vandaag gewoon een rottige 5mbits is.
En nu ben je blij met 3.5 mbit? Wat is het nou vent?

EDIT:
En speciaal voor Dion en de rest van ons kommaneukers: Computer parlance - the divide between geeks and users

[ Voor 15% gewijzigd door Liegebeest op 18-10-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Leuk stuk. IMHO is het bit/Byte probleem prima op te lossen door standaard in nibbles te communiceren :z

Die zijn namelijk volstrekt eenduidig 4 bit danwel 1/2 Byte en voor de echte geeks: zijn doodsimpel in hex om te zetten :+ . Maarja, dan loop je tegen het probleem van afkorting aan...

Ik snap overigens best dat non-geeks het er moeilijk mee kunnen hebben, probleem alleen is dat het gaat om de inhoud, en waar je het verschil tussen m en M wel uit context kunt halen, je dat helemaal niet kunt tussen b en B. Zolang het niet uit context te halen is, moet je nauwkeurig zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:07:
[...]

Volgens de hd ligt de activatieserver eruit. |:( Moet ff afwachten er werd verwacht dat vandaag of morgen het probleem opgelost zou worden.
Alweer, damn wat zijn ze met die server aan het doen, is nu al de 4de week dat die server eruitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Geen matches
dion_b schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:33:
[...]
Ik snap overigens best dat non-geeks het er moeilijk mee kunnen hebben
Ik heb het dan voornamelijk moeilijk met die lui die het geen reet kan schelen en die vinden dat we het maar moeten kunnen ruiken, wat ze bedoelen. Die liggen bij mij op dezelfde plank als de lui die zeggen dat "hij doet het niet".

De andere non-geeks willen het vaak best nog wel leren en daar ben ik dan weer heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
cailin_coilleach schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:37:
[...]

Wacht even... Loop je nou te trollen of weet je gewoon niet waar je het over hebt? Net schrijf je nog:

[...]

En nu ben je blij met 3.5 mbit? Wat is het nou vent?

EDIT:
En speciaal voor Dion en de rest van ons kommaneukers: Computer parlance - the divide between geeks and users
Leer is lezen. 3,5mb/s en niet 3,5 mbits.

Edit; gefrustreerd? Zoek een hobbie. En ga je lekker onderscheiden van de non-geeks.
Zal je zeker goed doen.

[ Voor 9% gewijzigd door PcManiaxx op 18-10-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Geen matches
Leer is lezen. 3,5mb/s en niet 3,5 mbits.
Leer "eens" lezen... En wat denk jij dat het verschil is tussen "mb/s" en "mbits", die allebei fout zijn?

Je hebt:
* Mbit/s, Mb/s en Mbps
* Mbyte/s, MB/s en MBps

Al het andere is nonsens. Als jouw ISP je 30mb/s biedt, dan heeft ie duidelijk een hekel aan je, want dan duurt zelfs het downloaden van een gemiddeld mailtje 18.5 uur.
gefrustreerd? Zoek een hobbie.
Dit -is- één van m'n hobbies en dan raak ik inderdaad (net als Dion) gefrustreerd door lui die ogenschijnlijk het expres enorm fout blijven doen om zo de boel te verwarren.

[ Voor 21% gewijzigd door Liegebeest op 18-10-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Geen matches
cailin_coilleach schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:15:
[...]

Leer "eens" lezen... En wat denk jij dat het verschil is tussen "mb/s" en "mbits", die allebei fout zijn?

Je hebt:
* Mbit/s, Mb/s en Mbps
* Mbyte/s, MB/s en MBps

Al het andere is nonsens. Als jouw ISP je 30mb/s biedt, dan heeft ie duidelijk een hekel aan je, want dan duurt zelfs het downloaden van een gemiddeld mailtje 18.5 uur.

[...]

Dit -is- één van m'n hobbies en dan raak ik inderdaad (net als Dion) gefrustreerd door lui die ogenschijnlijk het expres enorm fout blijven doen om zo de boel te verwarren.
Abo 30 mbits

Downloadsnelheid: 3,8 MB PER SECONDE (zelfs de geek snapt dit)

Edit; probeer is wat meer uit te leggen ipv hele tijd negativiteit te vertonen. Dion-b was nog zo vriendelijk om het een en ander uit te leggen.

Ach, als een ander het niet zegt zoals JIJ het wilt is het meteen fout toch? :)

Ga fietsen joh 8)7 Niet iedereen hier is pro en er zijn zat gebruikers die er ook wat minder verstand van hebben. Waaronder ik ja.

[ Voor 19% gewijzigd door PcManiaxx op 18-10-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
PcManiaxx schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:36:
[...]

Ach, als een ander het niet zegt zoals JIJ het wilt is het meteen fout toch? :)
Niet iedereen zegt het, maar er zijn genoeg mensen die zich eraan storen. Als iemand zegt dat ie maar 0,5 mb/s haalt, bedoelt diegene dan 0,5 megabit of 0,5 megabyte per seconde? Verkeerd hoofdlettergebruik is gewoon verwarrend en het is vervelend dat telkens weer gevraagd moet worden wat diegene bedoelt. Grote m of kleine m maakt me niet zoveel uit, maar iedereen kan toch wel b voor bits en B voor bytes schrijven? Dat is toch niet teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Geen matches
Haha, sodeju... Ik zie dat zelfs UPC zelf het fout doet! Nou ja, dan -moet- ik PcManiaxx wel vergeven, niet waar?

Afbeeldingslocatie: http://www.kilala.nl/Private/Fora/UPCBitByte.png

Of zouden ze bedoelen dat je elke maand 25 megabyte mag downloaden @25mbps? Dan ben je ook snel door je tijd heen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Liegebeest op 18-10-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen matches
cailin_coilleach schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:13:
Haha, sodeju... Ik zie dat zelfs UPC zelf het fout doet! Nou ja, dan -moet- ik PcManiaxx wel vergeven, niet waar?

[afbeelding]

Of zouden ze bedoelen dat je elke maand 25 megabyte mag downloaden @25mbps? Dan ben je ook snel door je tijd heen ;)
Nou, zo valt dat wel weer mee. ;)
Ik denk dat je een voicemailbox krijgt met een limiet van 25MB. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
devil-strike schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:38:
[...]

Alweer, damn wat zijn ze met die server aan het doen, is nu al de 4de week dat die server eruitligt.
We hebben verbinding. Alleen doet nu de telefonie niks meer. Lampje blijft knipperenen haal ik max 3 MB per sec ipv 6 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:51:
Hallo een beetje late reatie op dit topic maar ik zit met een zelfde probleem, een vriend van mij wil via shoutcast gaan streamen maar hij moet dan een poort in het moden open zetten poort 8000. Ik kreeg deze gegevens over het modem wat hij gebruikt (Touchstone® Telephony Modem). Kan iemand hier wat mee? Ik wil hem wel helpen maar kom er niet uit, ip 192.168.100.1 bied geen oplossing.

Ron
Je modem fungeert als een bridge. Al het verkeer wordt 1:1 doorgegeven aan de volgende device (je router/pc), dus kun je geen poorten 'openzetten'. Indien je vriend een router gebruikt, dan zal de portforwarding op desbetreffende router ingesteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
MM sinds vanmiddag werkt alles naar behoren. Dacht ik, speedtest.net en 100Mb files downloaden gaat niet boven de 3,2 Mb per sec.

Blijkt dat ik een verkeerd modem heb gekregen in de shop. Zit nu met een arris TM602B en moet een thomson hebben voor fiberpower60. Ga het spulletje maar snel omruilen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
Thomson? Voor FiberPower 60 krijg je ofwel een Cisco EPC3000 of een Motorola SBV6120. Voorzover ik weet heeft UPC geen ED3.0 modems van Thomson.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
Ik heb én de Arris én de Cisco. Kon geen 2 in 1 krijgen. :(

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Guardian Angel schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:32:
Ik heb én de Arris én de Cisco. Kon geen 2 in 1 krijgen. :(
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen matches
Omdat er geen combomodem is voor internet en telefonie. Die schijnt door UPC besteld te zijn maar was, vorige week tenminste, nog niet leverbaar

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
De Motorola SBV6120E wordt al enkele maanden geleverd door UPC... Mogelijk heeft UPC besloten jou een Cisco EPC3000 modem toe te sturen omdat jij al een modem hebt dat geschikt is voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen matches
Vraag me alleen af of dat nieuwe modem (die SBV6120E) ook gewoon je publieke IP adres geeft op de ethernet poort, of dat dat ding verplicht moet gaan NATen. Dat lijkt me wel pauper.

Dat was een van de redenen dat ik bij Telfort weg wilde. Wil zelf bepalen wat voor router ik neerzet ;) Heb nu een Cisco router en een modem, mooie combi :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
Alle modems van UPC, muv de Thomson TWG850 (draadloos modem), geven gewoon één publieke IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dion_b schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:16:
Thomson? Voor FiberPower 60 krijg je ofwel een Cisco EPC3000 of een Motorola SBV6120. Voorzover ik weet heeft UPC geen ED3.0 modems van Thomson.
Idd my bad 8)7 , heb nu een motorola SVB6120E gekregen. Net alles weer netjes aangesloten. Nu weer ff afwachten tot het zaakje geactiveerd is.

Edit:

Modem is online :) en werkt nu zo als het hoort.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/1321882.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/596708808.png

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Geen matches
Ik kom sinds dit weekend niet meer boven de 500 KB/s uit.
Is UPC weer aan het cappen? Ik heb de modem gerest mijn instellingen nagekeken enz maar mijn download komt gewoon niet boven de 500 KB/s uit waar dit eerst ongeveer 1200KB/s was.

Ik woon trouwens in nijmegen met postcode 6541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Laatst online: 19-09 13:07

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Geen matches
n0elite schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 02:06:
Is UPC weer aan het cappen? Ik heb de modem gerest mijn instellingen nagekeken enz maar mijn download komt gewoon niet boven de 500 KB/s uit waar dit eerst ongeveer 1200KB/s was.

dat zou dan wel een erg regionale capping zijn. ik heb alleen heel sporadisch last (als in eens per maand) van het 'capping gedrag' van UPC. d.w.z. overdags eventjes van 2,5MB naar 1,5MB als het erg druk is, maar nooit voor langer dan ongeveer 1 uur.
ik zou je overige snelheden even checken (o.a. je usenet provider etc) voordat je UPC de schuld geeft.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben blij dat ik net van UPC afben, maar *nooit* en ook echt *nooit* doe ik nog zaken met ze.

Vanaf 3 maanden dat ik in m'n nieuwe huis woonde af en toe voor langere tijd geen verbinding, waarbij ze op die momenten het modem niet eens uit konden lezen. Als dat wel lukte leek alles prima. Nadrukkelijk gevraagd of het probleem zou kunnen zijn dat mijn woonkamer op de 1e verdieping is, en ik daar het modem heb staan (3 meter extra kabel). Gezien de waardes was dat geen probleem. Áls het werkte was de verbinding ook gewoon snel. Het was alles of niets.

Op een gegeven moment toch maar een monteur laten komen - die kon eigenlijk weinig vinden, hij heeft de waardes uitgelezen en akkoord bevonden, gewoon aan het werk geweest bij het modem in de woonkamer. Geen bezwaar ertegen dat het modem niet in de meterkast zat. Ook hem weer gevraagd of dat een issue kon zijn: Nee, de waardes zien er goed uit.

Weer was het af en aan instabiel. Soms een paar maanden weinig problemen, dan weer iedere dag eruit. Dus weer een monteur laten komen, welke het modem heeft vervangen. Waardes leken goed, en ik moest maar afwachten. Helaas pindakaas...

Uiteindelijk (glasvezel leek maar niet te komen) toch maar weer een monteur laten komen. Die meet de lijn door, en zegt binnen 2 minuten dat het modem in de meterkast moet en verdwijnt weer nadat ik aangeef dat ik dat wel kan regelen. Gedaan, en leek prima (maar goed, heb maar paar weken gehad want glas kwam onverwacht snel en het heeft eerder voor een paar maanden gewerkt).

Omdat ik eerst telefonisch heb gecheckt of dat het probleem kon zijn, vervolgens 2x een monteur heb gehad die er niets over zeiden heb ik op de werkbon bezwaar aangetekend tegen eventuele kosten. Uiteindelijk mag het opgelost zijn en inderdaad in huis hebben gezeten, maar mijn paar jaar problemen met 2 dagen voor niets vrijnemen door incomptente monteurs + helpdesk is genoeg overlast geen kosten voor dit bezoek te accepteren me dunkt.

Zonder enige feedback, zie ik ineens dat een hoger bedrag is afgeschreven. Check de factuur, en jawel hoor... Gelijk gebeld: degene aan de telefoon is het met me eens gezien de historie, maar is niet bevoegd iets te doen. Ik moet maar een brief sturen of het formulier op de site gebruiken. Het is onmogelijk iemand aan de lijn te krijgen die wel bevoegd is (beproefde UPC strategie)

Formulier gebruikt, en zowaar redelijk vlot antwoord! Helaas is ook duidelijk waarom, aangezien de melding zo ongeveer *niet* gelezen is. Het is zwart-wit: probleem in huis = kosten. Blijkbaar is het niet relevant wat voor historie heeft plaatsgevonden. Daarnaast denken ze dat ik een kostenclaim wil doen vanwege een storing, wat in m'n bericht totaal niet aan de orde is. Ofwel, iemand scant in 2 seconden de mail en stuurt een standaard template terug. gewéldige afhandeling van klachten d:)b

Heb op de mail gereageerd (geen idee of dat aankomt als je reageert op service@upc.nl) dat dit niet acceptabel is, maar ik heb er geen vertrouwen in. De eerste neiging is de incasso te laten terugboeken en alleen het abonnement opnieuw te boeken, maar dat is juridisch gezien onverstandig (maar oh, wat is het verleidelijk).

On-voor-stelbaar, en oh wat ben ik blij volledig van UPC af te zijn; maar hoe dan ook, die monteurskosten wil ik terug. Die zijn zonder toestemming of melding afgeboekt, geen communicatie over mijn bezwaar op de werkbon, niets.

Het is gewoon strategie alles achter een muur van bureaucratie te zetten en mensen die dingen niet kunnen, en mensen die wél wat op kunnen lossen onbereikbaar te maken om mensen er zo moe van te laten worden dat ze het laten zitten. Not this time... Het zal me een zorg zijn als het me tijd kost, het zal UPC koste wat kost meer geld kosten dan de monteurskosten als ze weigeren mee te werken.

Oh, en voor de mensen die echt niet bij UPC wegkunnen: zeg op en meldt dat je alle diensten elders gaat afnemen. Je krijgt dan een mooie folder in de bus dat je 12 maanden lang 50% korting krijgt als je alsnog bij UPC blijft. Toch een mooie korting.

update hieronder

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Ik heb zojuist mijn kersverse 20MB 2-in-1 pakketje geinstalleerd, maar ik download maximaal met 1 megabyte per seconde van bbned speedtest. Moet ik gaan klagen of is dit normaal? Dit komt dus neer op zo'n 8 MB, i.p.v. 20 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
bbned is niet de beste speedtest voor hogere snelheden. Die van UPC zelf (http://www.upc.nl/speedtest) of die van www.speedtest.net is een betere.

Verder: heb je bedraad aangesloten of gebruik je WiFi? Bij WiFi zou dit bij slecht ontvangst vrij normaal zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:24
Geen matches
Ik heb een vraagje ik wil zelf overstappen van ADSL van Tele2 naar kabel internet van UPC. Ik wil dan het Fiber Power Internet 25 Mbps nemen.
Ik las dat er problemen zijn/waren dat UPC nog wel is de snelheid afknijpt. Nou las in augustus op Tweakers dat UPC dit probleem ging verhelpen is dit al gebeurd of nog niet?
En is bellen en internetten van UPC een aanrader of beter niet doen?:P
ter info het gaat over Rotterdam postcode gebied 3192.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
dion_b schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:45:
bbned is niet de beste speedtest voor hogere snelheden. Die van UPC zelf (http://www.upc.nl/speedtest) of die van www.speedtest.net is een betere.

Verder: heb je bedraad aangesloten of gebruik je WiFi? Bij WiFi zou dit bij slecht ontvangst vrij normaal zijn...
Ik heb bedraad aangesloten, dus kan ik concluderen dat er iets niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Robert1989 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:08:
Ik heb een vraagje ik wil zelf overstappen van ADSL van Tele2 naar kabel internet van UPC. Ik wil dan het Fiber Power Internet 25 Mbps nemen.
Ik las dat er problemen zijn/waren dat UPC nog wel is de snelheid afknijpt. Nou las in augustus op Tweakers dat UPC dit probleem ging verhelpen is dit al gebeurd of nog niet?
En is bellen en internetten van UPC een aanrader of beter niet doen?:P
ter info het gaat over Rotterdam postcode gebied 3192.
Het knijpen schijnt inmiddels afgelopen te zijn: chelloo.com.
Het knijpen was ook echt overdreven, maar nu vind ik de snelheid wel goed.
Zelf vind ik de laatste jaren zowel internet als bellen prima en administratief heeft UPC het ook beter voor elkaar.
Storingen zijn zeldzaam en de snelheid is prima gegeven de prijs.
Ook bij familie en vrienden met UPC wordt er weinig geklaagd.
Als je echter een slecht signaal krijgt aangeleverd (vooral te zien aan analoge TV), dan heb je een probleem.
Uiteraard wel een goed pakket uitkiezen, want dat is een stuk goedkoper (wel zit je er dan een jaar aan vast).
Bij Chelloo.com zie je vergeleken met een aantal jaren terug ook weinig problemen, dus het is echt vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:45
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/599958316.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/1583034.png

Chello's Speedtest zelf: 23.68Mbps/0.26Mpbs,

Iemand hier toevallig ook last van sloom internet (postcode 7323). Aangezien ik niet normaal kan FTPen en YouTube laad ook hartstikke sloom. Al een paar dagen zo :S, en anders in ieder geval wel 2 dagen.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zojuist gebeld door UPC aan de hand van het verhaal hierboven, en ze storten de kosten voor de monteur terug - dat is uiteindelijk toch netjes opgelost :)

Ik had natuurlijk liever gehad dat het met uiterlijk de eerste monteur opgelost was geweest en daarmee niet lang met een instabiele verbinding zou hebben gezeten (en dan had ik het ook geen probleem gevonden te betalen), maar goed. Soms is de samenloop van alle mogelijke omstandigheden wat leidt tot een situatie waar niemand bij wint (UPC niet, de externe monteurs niet, ik niet) dus let bygones be bygones. Ik ben inmiddels geen klant meer (officieel 2-11, maar ben al over) maar heb er in ieder geval een beter gevoel bij dan eerst.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen matches
smeerbartje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:26:
[...]

Ik heb bedraad aangesloten, dus kan ik concluderen dat er iets niet goed is?
Hangt ervan af- wat haal je op die andere sites?

Als je overal hetzelfde haalt, dan is er iets mis met jouw verbinding. Haal je op verschillende sites verschillende waardes, dan is je verbinding niet trager dan de snelste van die metingen, en het verschil tussen dat en de rest is puur gevolg van het pad erheen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flitzer schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:26:
[...]

.......................
Het knijpen is nog niet echt voorbij.
Soulseek bijvoorbeeld word nog geknepen (snelheden van 16-32KB ps laatste keer dat ik op Soulseek zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:24
Flitzer schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:26:
[...]

Het knijpen was ook echt overdreven, maar nu vind ik de snelheid wel goed.
Zelf vind ik de laatste jaren zowel internet als bellen prima en administratief heeft UPC het ook beter voor elkaar.
Storingen zijn zeldzaam en de snelheid is prima gegeven de prijs.
Ook bij familie en vrienden met UPC wordt er weinig geklaagd.
Als je echter een slecht signaal krijgt aangeleverd (vooral te zien aan analoge TV), dan heb je een probleem.
Uiteraard wel een goed pakket uitkiezen, want dat is een stuk goedkoper (wel zit je er dan een jaar aan vast).
Bij Chelloo.com zie je vergeleken met een aantal jaren terug ook weinig problemen, dus het is echt vooruit gegaan.
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik morgen naar UPC ga om de boel te bestellen. Het is alleen jammer dat ik niet kan testen van te voren wat het Analoge tv signaal is hier in huis omdat de kabel afgesloten was voordat ik hier kwam wonen.. Dus dan maar de ervaringen van de buren geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36
Geen matches
n0elite schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 02:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Geen matches
Ik heb een paar (technische) vragen als toekomstig UPC gebruiker (zeer waarschijnlijk). Het is mij nog onduidelijk welk modem je bij welke abo's krijgt. Ik ga voor minimaal FB25 en weet nog niet of ik er bellen bij neem van UPC. (Hangt van de aanbieding af).

Kan ik stellen dat de keuze van modemuitgifte door UPC volledig 100% wordt bepaald door de keuze van de internet snelheid? Zo ja, klopt het dat FB25 en FB30 nog op Eurodocsis 2 zitten en je dus de Thomson TWG850**** krijgt? Of kan een Arris modem ook nog? En voor de FB60 of hoger de Cisco/nieuwe Motorola.

Stel ik krijg die TWG850 en ik neem er een vaste lijn bij van UPC, is het dan nog mogelijk om op de 2e telefoonpoort Voibuster of consorten in te stellen (eigen SIP instellingen open)?? Zo nee, als ik géén vaste telefoon neem van UPC, kan ik dan wél Voipbuster of consorten gebruiken? Ik wil eigenlijk gewoon weten hoe dicht getimmerd die dingen zitten (zoals Livebox/KPN Experiabox enz), of totaal open. Scheelt mij aanschaf van extra apparatuur namelijk.

En nog een laatste paar vragen, is er een kans dat UPC mij een eurodocsis 3 modem geeft bij FB25/FB30? Zo ja, dan gelden eigenlijk de vragen gesteld in de alinea hierboven ook voor de Cisco en nieuwe Motorola :o . Kan iemand mij technisch wegwijs maken?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Xanland schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:57:
[afbeelding]

[afbeelding]

Chello's Speedtest zelf: 23.68Mbps/0.26Mpbs,

Iemand hier toevallig ook last van sloom internet (postcode 7323). Aangezien ik niet normaal kan FTPen en YouTube laad ook hartstikke sloom. Al een paar dagen zo :S, en anders in ieder geval wel 2 dagen.
Lage upload score en hoge latency, weet je zeker dat er geen applicatie of andere PC aan het uploaden is en grootste deel van de upstream bezet?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Geen matches
Heb ook last van erg lage snelheden momenteel. Downloadtestje van speedtest.bbned.nl gaat uitstekend, haal de volle snelheid. (10 Mbit) Maar rapidshare (waar ik normaal de volle snelheid haal) bleef vanmiddag rond de 35 kB/s steken (geloof ik), vanavond rond de 50-100 kB/s en momenteel tussen de 125 en 150 kB/s.

Ik hoop niet dat het zo blijft, want dit is wel erg traag...

Niks aan de hand, kom er net achter dat mijn premium account niet stond ingeschakeld in jDownloader. Beetje dom. Maar wel weer blij. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 25-10-2009 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Geen matches
n0elite schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:53:

Ik wordt ook heerlijk gecapped op dit moment, regio Apeldoorn. 1000 mb bestanden gaan op 2,9MB/sec door Safari heen, maar als ik Alt.Binz aan de download zet, komt ie niet eens boven 1000 kB/s. Heel fijn dit.

Ik las trouwens dat het hebben van een Ipv6 verbinding de cap kon opheffen. Is dit nog steeds zo? Iemand die dit gebruikt toevallig?

[ Voor 23% gewijzigd door n41r0j op 25-10-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geen matches
dinkelover schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 00:21:
Kan ik stellen dat de keuze van modemuitgifte door UPC volledig 100% wordt bepaald door de keuze van de internet snelheid? Zo ja, klopt het dat FB25 en FB30 nog op Eurodocsis 2 zitten en je dus de Thomson TWG850**** krijgt? Of kan een Arris modem ook nog? En voor de FB60 of hoger de Cisco/nieuwe Motorola.
Het is inderdaad afhankelijk van de abonnementen die je aanvraagt (en reeds hebt). Naar mijn weten wordt naast de Thomson TWG850 de Arris TMx02B ook nog steeds geleverd, maar ik weet niet in welke situaties. De Motorola SBV6120E krijg je waarschijnlijk enkel in combinatie met een ED3.0-abonnement én een telefoonaansluiting.
Stel ik krijg die TWG850 en ik neem er een vaste lijn bij van UPC, is het dan nog mogelijk om op de 2e telefoonpoort Voibuster of consorten in te stellen (eigen SIP instellingen open)?? Zo nee, als ik géén vaste telefoon neem van UPC, kan ik dan wél Voipbuster of consorten gebruiken? Ik wil eigenlijk gewoon weten hoe dicht getimmerd die dingen zitten (zoals Livebox/KPN Experiabox enz), of totaal open. Scheelt mij aanschaf van extra apparatuur namelijk.
Beide telefoonpoorten zijn uitsluitend geschikt voor een telefoonabonnementen van UPC. Je zult dus of een VOIP ATA of een hardphone (of softphone..) moeten aanschaffen om gebruik te kunnen maken van bijv. Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Geen matches
sylvesterrr schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:19:
[...]Het is inderdaad afhankelijk van de abonnementen die je aanvraagt (en reeds hebt). Naar mijn weten wordt naast de Thomson TWG850 de Arris TMx02B ook nog steeds geleverd, maar ik weet niet in welke situaties. De Motorola SBV6120E krijg je waarschijnlijk enkel in combinatie met een ED3.0-abonnement én een telefoonaansluiting.
[...]Beide telefoonpoorten zijn uitsluitend geschikt voor een telefoonabonnementen van UPC. Je zult dus of een VOIP ATA of een hardphone (of softphone..) moeten aanschaffen om gebruik te kunnen maken van bijv. Voipbuster.
Ok, jammer. Bedankt voor je antwoord!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 23:32
Geen matches
Upc al bijna een half uur plat hier in arnhem, type dit vanaf mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Hertog_Martin schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:04:
Upc al bijna een half uur plat hier in arnhem, type dit vanaf mobiel
Nijmegen (Oosterhout) geen probleem; postcode 6679 DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou in amsterdam komt de download dit weekend ook niet boven de1.80mb en dat met fiber 90mb en via ssl.hitnews.eu 60mb en doordeweeks is het van 16.00 tot 24.00 hetzelfde liedje . Op het upc-forum klagen ze er ook allemaal over en de bij de consumentebond is er ook een topic over ,ik denk dat fritzer als enige er geen last van heeft ,maar misschien werkt hij daar wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben van het weekend verhuisd naar Amsterdam. Meteen een UPC Fiber Power abonnement afgesloten met 60 mbit (omdat 90 en 120 toch iets teveel van het goede waren) met daarbij dtv royaal met dvr. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Download speed: 2735.44 KB/s

Zo te zien word usenet nogal geknepen met een 60 mbit fiber power internet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:35:

Zo te zien word usenet nogal geknepen met een 60 mbit fiber power internet... :/
Welke provider ? ik had namelijk ook snelheids problemen met hitnews ( en vele met mij ) heb nu xsnews en alle problemen zijn opgelost,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:35:

Je kunt toch SSL gebruiken als je nieuwsgroep provider dit aankan. Hitnews en XSnews hebben dit bijvoorbeeld. Schijnt te helpen zie hier en hier. Heb zelf geen UPC internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Geen matches
UPC capt sommige providers nog gewoon op IP, SSL helpt dan niets.

Naast de cap hebben we hier ook nog een lekker capaciteits probleem.
's middags en 's avonds haal ik (en anderen in de buurt) max 400KB van de 1840KB
Ook youtube is niet te bekijken, opzegging is al de deur uit :*)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1 ... 30 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.