UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 23 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.904 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt ook de betaling gedeeltelijk stopzetten. Immers een algehele stopzetting zou betekenen dat UPC helemaal niet levert / verbinding geeft. Andere succesvol toegepaste optie is het abbonnementsgeld in 30 partjes verdelen en apart overmaken :)

Het zou netjes zijn om van tevoren wel een klacht te sturen en bovenstaande aan te kondigen.

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 21-08-2009 19:21 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

prOnorama2 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:03:
Plus dat natuurlijk in de algemene voorwaarden van UPC te lezen valt dat maximale snelheid niet altijd gegarandeerd wordt:
[...]
Grappig. Met het aanvragen van mijn UPC-verbinding vroeg ik nog aan de helpdeskmedewerker in hoevere ze de (toen 25Mbit) snelheid konden garanderen.
Ze zei toen dat ze dat 'zo goed als' 100% kunnen garanderen.

Maargoed ik kan niet klagen. 85-88Mbit van de 90Mbit beschikbaar :). (en 5,2-5,5Mbit van de 6Mbit up)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Moet zeggen dat ik er eigenlijk niet zo heel veel problemen mee heb. Usernet draait nu inderdaad op 1/3e van het abbo, maar mijn abbo gaat straks tegen gelijkblijvende kosten met een factor 3 omhoog. Als ik het allemaal zo lees, haal ik op usenet dadelijk dus gewoon netjes de gewenste snelheid.

Daarentegen waren mijn torrent downloads voor gisteren echt brak, ik haalde als ik mazzel had misschien de 200 kB/s. Nu loopt ie echter (naast mijn 400kB/s usernet gebruik nog wel) op een hele nette 570-600 kB/s.

N.B. zet net ff usenet op pauze, en mijn torrents gaan zelfs richting de 700-750 kB/s.
Helemaal niet vervelend eigenlijk?

[ Voor 0% gewijzigd door DFKT op 21-08-2009 19:37 . Reden: Type-O ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier al een tijdje zo dat overdag de Usenet geknepen wordt. Usenet gaat op dit moment ongeveer 1MB/s. We hebben abbo van 25mbit (geloof ik), dus dat komt wel ongeveer op 1/3e uit. :P Wel vaag dat ze het knijpen... Dacht dat het het voordeel van kabel was dat het niet uitmaakte hoeveel mensen er op internet zaten voor de snelheid?

Volgens mij kunnen de servers/andere hardware van UPC het niet aan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap jullie probleem hoor. Je neemt geen 120 kb/s internet voor een beetje surfen en mailen.
Wat ik me wel afvraag: waar halen jullie de tijd vandaan om al die zaken die 24 uur per dag worden gedownload van nieuwsgroepen en p2p, te zien of te luisteren?
Ik werk gewoon, moet mijn huishouden regelen, en ben blij als ik nog het Journaal kan zien en Netwerk.
De hele dag films bekijken en muziek luisteren, lijkt mij meer wat voor mensen die niets doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:18:
Je neemt geen 120 kb/s internet voor een beetje surfen en mailen.
120 kb/s :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:55

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ik haal nu nog maar 7mbit van de 25... en daar betaal je dan 60 eurp voor.... als dit aanhoud ga ik bellen en eisen dat me abbo geld naar beneden bijgesteld wordt.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:17

WTM

Hier ook een cap op de usenetverbinding naar Hitnews. Lekker....Ik zit op 1/3 van mijn maximum.

Echt belachelijk. Kijk als ze dat netjes vermelden dat usenet gecapped is op 1/3 van de snelheid dan kan ik er zelf bewust voor kiezen. Ik verwacht niet altijd pieksnelheid maar wel in 90% ofzo van de tijd. .... Zeker in het HD tijdperk waar je grotere bestanden wilt kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 21:29
Goed, ik heb nog geen maand een UPC abonnement (FiberPower25) en naar nu blijkt levert UPC andere snelheden dan ze in hun reclame stellen. Vanwege deze misleiding ben ik van plan het abonnement op te zeggen. Incasso's gaan vanzelfsprekend gestorneerd worden. Ik licht ze wel even in per telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch al tig jaar bekend dat ze als enige provider flink lopen te traffic shapen. Natuurlijk moeten ze het vermelden maar 10 minuten op dit forum browsen zou al genoeg zijn geweest om te weten dat je alleen op UPC moet overstappen als je echt een bagger ADSL verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Cochrane schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:44:
Goed, ik heb nog geen maand een UPC abonnement (FiberPower25) en naar nu blijkt levert UPC andere snelheden dan ze in hun reclame stellen. Vanwege deze misleiding ben ik van plan het abonnement op te zeggen. Incasso's gaan vanzelfsprekend gestorneerd worden. Ik licht ze wel even in per telefoon.
Stoer hoor maar ik zou ze toch gewoon even per ommegaande in gebreke en vervolgens in verzuim stellen door je te beroepen op eigenlijk dwaling ten gevolge een discrepantie tussen aanbod en aanvaarding door ongeoorloogd zwijgen van de wederpartij. Door zomaar ophouden te betalen maak je niemand blij, ook de rechter niet.

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-08-2009 22:00 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

LB06 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:57:
[...]

Stoer hoor maar ik zou ze toch gewoon even per ommegaande in gebreke en vervolgens in verzuim stellen door je te beroepen op eigenlijk dwaling ten gevolge een discrepantie tussen aanbod en aanvaarding door ongeoorloogd zwijgen van de wederpartij. Door zomaar ophouden te betalen maak je niemand blij, ook de rechter niet.
Sorry, ik wil echt niet betweterig overkomen, maar je moet geen juridisch advies geven als je er niet veel van begrijpt.

Je kan niet iemand 'in verzuim' stellen. Je kan alleen je wederpartij 'in gebreke stellen' en een termijn voor nakoming geven, na het verstrijken daarvan komt iemand in verzuim.

En als je je wilt beroepen op dwaling, dan zou je de overeenkomst zelfs buitengerechtelijk kunnen ontbinden. Of de handelswijze van upc kwalificeert als 'dwalen' is alleen niet zo 1-2-3 beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dionysos schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:10:
[...]

Sorry, ik wil echt niet betweterig overkomen, maar je moet geen juridisch advies geven als je er niet veel van begrijpt.

Je kan niet iemand 'in verzuim' stellen. Je kan alleen je wederpartij 'in gebreke stellen' en een termijn voor nakoming geven, na het verstrijken daarvan komt iemand in verzuim.

En als je je wilt beroepen op dwaling, dan zou je de overeenkomst zelfs buitengerechtelijk kunnen ontbinden. Of de handelswijze van upc kwalificeert als 'dwalen' is alleen niet zo 1-2-3 beantwoord.
Sorry jij je zin, het was alleen maar even een snelle kort door de bocht reactie op zijn/haar geblaat. Ik weet ook wel dat dat niet zo simpel ligt maar het werkt allicht beter dan ophouden te betalen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Cochrane schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:44:
Ze zullen vast heel erg schrikken. Maar heb je ook een beter alternatief?

UPC garandeert géén minimumsnelheid, dat doet trouwens geen enkele provider.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

LB06 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

Sorry jij je zin, het was alleen maar even een snelle kort door de bocht reactie op zijn/haar geblaat. Ik weet ook wel dat dat niet zo simpel ligt maar het werkt allicht beter dan ophouden te betalen.
Nee het zal ook vast goed bedoeld zijn, maar het ligt soms wat ingewikkelder.

Probleem met niet betalen (juridisch: opschorten) is dat je wellicht in je recht staat, maar dat je er feitelijk niet zo veel mee wint omdat UPC zich daar niet zo veel aan gelegen zal laten liggen en je gewoon zal afsluiten. De vraag is of iemand zo ver (naar de rechter) wil gaan om dat ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:21:
[...]

Ze zullen vast heel erg schrikken. Maar heb je ook een beter alternatief?

UPC garandeert géén minimumsnelheid, dat doet trouwens geen enkele provider.
Je kunt redelijkerwijs wel verwachten dat ze die snelheden kunnen aanbieden. Als ze dat niet kunnen, moeten ze dat expliciet vermelden of de snelheden verlagen. Maar ja, daar verdien je geen geld mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Waar ik echt van baal is dat ze naar usenet ook ftp lekker cappen. Download je iets met ftp en usenet tegelijk kom je nog steeds niet boven de 3,5MB/s uit :| :| :|. Dat ze usenet en p2p cappen tot daar aan toe, maar waarom in hemelsnaam ftp?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTP = file transfer protocol. Ze willen bij UPC dat je geen data binnenhaalt, maar wel supersnel je e-mail binnen haalt en webpagina's bekijkt. Da's zo ongeveer het enige wat je met die snelheid mag doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:25:
FTP = file transfer protocol. Ze willen bij UPC dat je geen data binnenhaalt, maar wel supersnel je e-mail binnen haalt en webpagina's bekijkt. Da's zo ongeveer het enige wat je met die snelheid mag doen... :(
Volgens mij is élk protocol gecapped hoor. Ook de webpagina's (http) kan je de helft van de week maar met 1/3e van je snelheid binnenhalen.

Dat is feitelijk voldoende, maar het gaat om het principe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

http was hier vandaag absoluut gewoon snel hoor. Vanaf mijn eigen webserver haalde ik vandaag van 12:00 tot ~23:30 max 3,5MB/s. Van ~23:30 tot ~00:00 haalde ik 2/3e vd snelheid (7MB/s). Nu na 00:00 haal ik netjes de maximale snelheid (10,5MB/s, of 10700kb/s , zoals u wilt ;) ).
Vanaf http is dit de hele dag netjes 10,5MB/s geweest op hetzelfde 100mb.bin test bestand............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Tortelli schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:24:
http was hier vandaag absoluut gewoon snel hoor. Vanaf mijn eigen webserver haalde ik vandaag van 12:00 tot ~23:30 max 3,5MB/s. Van ~23:30 tot ~00:00 haalde ik 2/3e vd snelheid (7MB/s). Nu na 00:00 haal ik netjes de maximale snelheid (10,5MB/s, of 10700kb/s , zoals u wilt ;) ).
Vanaf http is dit de hele dag netjes 10,5MB/s geweest op hetzelfde 100mb.bin test bestand............
OK, dat wist ik niet.

Is het mogelijk om, gesteld dat usenetprovider dit ondersteund, het usenetverkeer over de http-port te laten lopen? Wat is dat, poort 80 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:37
Ik heb gehoord dat dit ook niet meer werkt, helaas. Schijnbaar kan UPC nu op packetniveau cappen.

Hoe dan ook, UPC FiberPower is op mijn adres nog steeds het snelste internet wat ik kan krijgen, ook met de gecapte snelheid.

ADSL gaat hier niet boven de 8 Mbit/s (ik zit hier op 2200+ meter van de centrale) dus die gecapte 2.34 MB/s is nog steeds bijna 3x so snel als ADSL.

Ik blijf dus bij UPC, totdat glasvezel is uitgerold hier in Eindhoven, daarna is het: ByeBye UPC. :w

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 22-08-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 21:29
"stoer doen" is niet het idee achter een UPC abonnement opzeggen, excuses indien het zo overkomt. Ik wil het op deze manier spelen omdat het abonnement nog maar net geleverd is en blijkbaar niet aan de gestelde specificaties voldoet.

En idd, het juridisch gaan spelen is hopeloos, dat zal me veel en veel meer geld en tijd kosten dan UPC simpelweg niet opzeggen en een ADSL provider ernaast gebruiken. Zoals ik al aangaf licht ik ze wel in.

Mijn op papier tragere ADSL lijn (die nog actief is) haalt meer mbits dan de duurdere UPC verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Bewijs dat er echt precies op 12:00 gecapped word:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/dumeter_upc_12_00.jpg
download van ftp://ftp.snt.utwente.nl zakte in 1x van 10,5MB/s naar 3,5MB/s............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Tortelli schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:07:
[afbeelding]
download van ftp://ftp.snt.utwente.nl zakte in 1x van 10,5MB/s naar 3,5MB/s............
Wahah dat grafiekje ziet er idd wel erg lullig uit ;)

Maar, volgens mij kan UPC niet op packetniveau knijpen, want ze kunnen niet in SSL pakketjes kijken. Wat ze denk ik doen, is alle IP adressen van de usenet providers afknijpen (oftewel discriminatie). Hoe dat met torrents dat verder zit, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

duidelijk afknijpen
om 11.45 kon ik downloaden met 10.5 Mb/sec continu.
om 12.05 kon ik nog maar downloaden met 3.5 Mb/sec continu.

instellen op port 23, 1818, 8080 geen effect
ssl op 443 of 563 geen effect

vind dit echt schandalig. ze leveren namelijk bewust niet 100% van je verbinding terwijl je daarvoor wel betaald,. :(
ik heb juist de 90mbit verbinding vanwege het downloaden. wat zou ik met 90mbit moeten om alleen te surfen, mailen, streamen of chatten?

bel ik net de klantenservice:
nee wij knijpen neit af. uw coax is misschien niet goed. ?!?! ik verhaal uitgelegd, dus conclusie ik wordt afgeknepen, verbreekt ze gewoon de verbinding!
poging 2...

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

kipusoep schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:14:
[...]

Wahah dat grafiekje ziet er idd wel erg lullig uit ;)

Maar, volgens mij kan UPC niet op packetniveau knijpen, want ze kunnen niet in SSL pakketjes kijken. Wat ze denk ik doen, is alle IP adressen van de usenet providers afknijpen (oftewel discriminatie). Hoe dat met torrents dat verder zit, weet ik niet.
Ze knijpen het absoluut anders af, aangezien ik aan het downloaden was vanaf ftp. Ze kunnen op een of andere manier zien of iets http verkeer is (snel) of ftp/usenet/torrent (30% van max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Volgens mij zijn we er met zn allen nu wel achter dat er gelimiteerd wordt he..
Precies op 1/3 van je volledige abonnementsnelheid.

(Pagina's vol met hetzelfde xD en ja, ik sta daar ook ergens bij.)
AngryAngel schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:28:
bel ik net de klantenservice:
nee wij knijpen neit af. uw coax is misschien niet goed. ?!?! ik verhaal uitgelegd, dus conclusie ik wordt afgeknepen, verbreekt ze gewoon de verbinding!
poging 2...
Haha, wtf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

poging 2 is geweest. dit was wat nuttiger

klantenservice gaf toe de verbinding voor dowloaders af te knijpen. maar hun uitleg:
volgens de voorwaarde mag UPC prioriteiten stellen aan onderdelen van het gebruik (mailen, surfen etc.). na 12.00 worden de prioriteiten gegeven aan alles behalve downloaden.

echter, dit heb ik ook uitgelegd. prioriteiten stellen doe je op het moment dat je een gebrek hebt aan capaciteit. bv. je hebt 100, er wordt 120 gevraagd dan gaan de 100 met voorraang naar alle andere zaken.

nu gaf zij aan dat er geen gebrek was aan capaciteit.

dus gaf ik aan, dat het geen prioriteiten stellen is, maar beperkingen opleggen. beperkingen aan het gebruik van je verbinding. UPC bepaald nu eigenlijk hoe en wanneer ik mijn verbinding voor 100% mag gebruiken en wanneer niet. Dus afknijpen. ik vraag me af of dit wel mag, want dat staat volgens mij niet in de voorwaarde.

Ik kon verder alleen maar een klacht indienen. dat ga ik ook doen.

ik hoop dat er meer aan gedaan kan worden, want dit kan upc volgens mij niet doen met de uitleg die zij geven.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AngryAngel

Mocht je een klacht indienen, zou je misschien een format online willen plaatsen van jouw klacht. Ik en nog vele andere hebben ook last van de "beperkingen" van UPC. Het gaat allemaal om precies hetzelfde probleem, ik zou je heel dankbaar zijn mocht ik de klacht van je kunnen "copieren" zodat ik hem ook kan versturen naar UPC.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Tortelli schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:39:
[...]

Ze knijpen het absoluut anders af, aangezien ik aan het downloaden was vanaf ftp. Ze kunnen op een of andere manier zien of iets http verkeer is (snel) of ftp/usenet/torrent (30% van max).
Het schijnt dat via een VPN Tunnel wel maximale snelheden gehaald kunnen worden, terwijl dat pakketje dan ook uiteindelijk een usenet pakketje is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tortelli schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:07:
Gisteravond was ik met een grote usenet download bezig en op 00:00 steeg de download snelheid van 2,3MB/sec (20Mb/s) naar 4,6MB/sec (40Mb/s). Nog later kwam er weer een tandje bij naar 50Mb/s en pas rond 01:00 of zo zat ik op m'n plafond van 60Mb/s.

Het grappige is dat een test op speedtest.net voor middernacht parallel met de lopende usenet download precies op 40Mb/s uit kwam, oftewel die test gebruikte de resterende bandbreedte (60-20=40). Speedtest.net heeft volgens mij speciale rechten in de bandbreedte management oplossing van UPC >:)

Bij Easynews usenet kan ik nntp en nntps downloaden op diverse poorten, en de gedecodeerde binaries zelfs via http en https, maar het maakt allemaal niets uit. Ik denk dat men een (waarschijnlijk extern) beheerde bandbreedte management oplossing heeft geinstalleerd, die behalve deep packet inspection ook source hosts kan herkennen en applicaties herkent a.d.h. van verkeers patronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
AngryAngel schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:59:
poging 2 is geweest. dit was wat nuttiger

klantenservice gaf toe de verbinding voor dowloaders af te knijpen. maar hun uitleg:
volgens de voorwaarde mag UPC prioriteiten stellen aan onderdelen van het gebruik (mailen, surfen etc.). na 12.00 worden de prioriteiten gegeven aan alles behalve downloaden.

echter, dit heb ik ook uitgelegd. prioriteiten stellen doe je op het moment dat je een gebrek hebt aan capaciteit. bv. je hebt 100, er wordt 120 gevraagd dan gaan de 100 met voorraang naar alle andere zaken.

dus gaf ik aan, dat het geen prioriteiten stellen is, maar beperkingen opleggen. beperkingen aan het gebruik van je verbinding. UPC bepaald nu eigenlijk hoe en wanneer ik mijn verbinding voor 100% mag gebruiken en wanneer niet. Dus afknijpen. ik vraag me af of dit wel mag, want dat staat volgens mij niet in de voorwaarde.
Classificeren en limiteren van verkeer doe je normaal inderdaad alleen in geval van capaciteits tekorten.

Ik betwijfel echter ten zeerste of een callcenter medewerker dit aan kan geven. Dit soort informatie is alleen bekend bij de netwerk beheers engineers, wil je intern houden en wordt m.i. niet zomaar naar een callcenter gecommuniceerd t.b.v. de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
ik hen nu sinds 10augustus 6o fiber alles zelf aangesloten echter geen telefoon. krijg geen signaal, sluit ik het weer aan zonder fiber power primatelefoon echter nagenoeg geen internetafgelopen donderdag zou ereen monteur komen. was om 8.53 aande deur geweest echter niks gehoord. komt nu aanstaande maandag . de snelheid is bij mij prima p2p verschilt snachts prima tot 11. 00 uur smorgens . daarna langzaam. gebruik nog niet usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Bij mij is het zo dat mijn (90Mbit)Fiberaansluiting op de nieuwe (Cisco)modem zit en de telefoon nog op de oude (Arris)modem, dit heeft de monteur zo gedaan. Kan voorlopig ook niet anders zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
KoffieNT schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:41:
Bij mij is het zo dat mijn (90Mbit)Fiberaansluiting op de nieuwe (Cisco)modem zit en de telefoon nog op de oude (Arris)modem, dit heeft de monteur zo gedaan. Kan voorlopig ook niet anders zei hij.
Zo heb ik het ook bij mijzelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:54

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik snap UPC niet, dit gaat ze echt klanten kosten. Mensen die fiberpower hebben willen dat ook gebruiken voor downloaden/uploaden via ftp of usenet. Als je gewoon wilt surfen dan heb je aan een 5 mbit lijn volgens mij wel voldoende. Op deze manier komen ze niet uit boven de ADSL lijnen. Het word tijd dat het kabel netwerk open gaat en dat bijvoorbeeld tele2 de boel een beetje wakker komt schudden.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:37
Het enige dat wij eindgebruikers eraan kunnen doen is klagen bij UPC (zinloos?) en de media bestoken met onze klachten.

Organisaties als Opta, Radar en Coax kunnen meer druk op de ketel zetten dan wij alleen.

Van mij zijn er dus ook al klachtenmails richting deze organisaties gegaan, compleet met links naar de diverse topics op GoT en Chelloo.com.

Als iedere door UPC geknepen tweaker dit nu ook doet, dan moet dat wel de aandacht trekken van deze organisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:46:
@AngryAngel

Mocht je een klacht indienen, zou je misschien een format online willen plaatsen van jouw klacht. Ik en nog vele andere hebben ook last van de "beperkingen" van UPC. Het gaat allemaal om precies hetzelfde probleem, ik zou je heel dankbaar zijn mocht ik de klacht van je kunnen "copieren" zodat ik hem ook kan versturen naar UPC.

Bedankt
ik zal eens kijken of ik een goede template op kan stellen, ik ga mij eerst eens verdiepen in hun voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:20
Zou ook wel willen weten wat hieraan te doen is.
Dat het netwerk dit niet aan kan is natuurlijk niet ons probleem!

Ik betaal voor een dienst en dan verwacht ik ook dat ik krijg waarvoor ik betaal, en niet 1/3 van mijn snelheid.

Kunnen we niet gezamelijk iets opzetten tegen dit oplichtingsgedrag van UPC? wat we vervolgens doorsturen naar diverse media zoals hierboven vemeld? Misschien staan we dan sterker dan als enkele personen maar wat losse mailtjes gaan sturen...

[ Voor 0% gewijzigd door Passie-m op 22-08-2009 17:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 12:03
lijkt mij inderdaad een goede actie....... we betalen niet voor niks! Via http downloaden gaat trouwens nog wel gewoon prima alleen via usenet haal je inderdaad maar 1/3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Laatst online: 14:57
sjekrecords schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:00:
lijkt mij inderdaad een goede actie....... we betalen niet voor niks! Via http downloaden gaat trouwens nog wel gewoon prima alleen via usenet haal je inderdaad maar 1/3 :(
Maar wij willen niet via HTTP downloaden maar via NNTP. UPC heeft wel leuke reclame's waarin word vermeld Films, Muziek enz. binnenhalen binnen 10 min. Maar in de praktijk bakken ze er niks van met hun geknijp.

Ik heb daarom ook een brief naar Radar , Kassa, Directie UPC , Klantenservice gebeld / gemaild + Coax.nl gestuurd. Ik hoop dat er veel meer mensen dit gaan doen. Samen staan we sterk!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik veronderstel dat UPC bedoelt dat je sneller muziek en films van websites af kunt spelen en niet dat je maar raak moet downloaden vanaf kanalen die vrijwel allemaal illegale content aanbieden. :)

Via HTTP is ook vrijwel alles te vinden wat dus wel snel te downloaden is. Daar is geen P2P Torrent of FTP enz. voor nodig hoor.

Maar goed, stel je haalt de volledige snelheid dan kun je in geen tijd wel 10 x 1 TB HD volkrijgen en wat dan? Dan gaat de FUP-policy weer gelden en ben je net zover.

Heel de dag 24/24 film kijken of muziek luisteren lijkt me ook niet gezond.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hhoekstra,

Samen staan we inderdaad sterker, daarom vroeg ik of AngryAngel een format online wilde gooien "de klachtenbrief", aangezien jij al naar meerdere instanties een brief hebt gestuurd, kan jij dan misschien niet een digital versie online kunnen gooien (als je upload snelheid genoeg is tenminste ;) ) .
Zelf ben ik niet goed in het opstellen van brieven, en ik denk vele met mij. En wij kunnen dan mooi de mailboxen volgooien van Kassa,Radar,Directie UPC,Consumentenbond,Coax etc etc. Ik bedoel alleen is ook maar alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Guardian Angel

Daar ligt het punt helemaal niet, mensen betalen voor een snelheid van internet bv 60Mbit, en denken das lekker filmpie binnentrekken binnen een kwartier. Na een bepaald tijdstip, worden ze 2/3 van hun snelheid gecapped. (1200-0030 uur)Houden ze dus 1/3 van hun snelheid over, dat is toch bagger. Stel je gaat naar de slager, die verkoopt in de ochtend lekkere verse rookworsten voor 1 eurie. Je hebt 's ochtends geen tijd, je gaat er smiddags heen, thuis open je de verpakking en ziet maar 1/3 worst, dit terwijl er toch op het reclame boord duidelijk stond rookworsten.oO. Irritant he ;)

En of je nou 24/7 film kijkt of muziek luistert, of dat gezond of niet gezond is maakt toch geen moer uit?

Via HTTP is alles te bereiken?Moet je kijken wat voor een xtra meuk je daarmee binnenhaalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na een week vakantie lag er bij het postkantoor een Fiber 25 mb pakketje klaar, meteen geinstalleerd en na een half uur online.

Ftp-en gaat aardig sneller dat mijn 20 mb Online ADSL lijntje, alleen grabit met hitnews (haal met online 1900 kb/s 8 threads) maar met UPC maar 1000 kb/s). Ik heb nu nog 6 dagen om te proberen, maar dit valt mij al tegen. Mijn lokatie is leeuwarden, er zijn zo te lezen nog meer mensen die geknepen worden?

De keus UPC heb ik gemaakt omdat ik met Online nog aan KPN verbonden ben en dan duurder uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
Het gaat hier vnl. over usenet, het is niet mij niet duidelijk of de snelheidscap ook voor Torrent geldt. Ik krijg het gevoel van wel, als ik zie wat voor snelheid ik haal, maar ben niet zo ervaren daarmee, dus kan het niet met zekerheid zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 22-08-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:23:
Ik veronderstel dat UPC bedoelt dat je sneller muziek en films van websites af kunt spelen en niet dat je maar raak moet downloaden vanaf kanalen die vrijwel allemaal illegale content aanbieden. :)
Van de UPC site:
1. Hoe snel kan ik downloaden met Fiber Power Internet 90?
Met Fiber Power Internet 90 kunt u downloaden met een snelheid van 90 Mbps. In de praktijk komt dit er op neer dat het downloaden van een DVD film (ongeveer 4 Gigabye) nog geen 6 minuten kost!
http://www.upc.nl/internet/internet_90/ onder "Veelgestelde vragen". Tja, een dvd van 4 gig via een website afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Lijkt me heftig. :)

Om maar advocaat van de duivel te spelen, het kan een voorbeeld zijn hoe snel het gaat of kan gaan.

Misschien een verkooppraatje net zoals een auto 200 km/u kan (waar je voor betaald) maar waar je in de praktijk maar 110 km/u mee kunt halen. Ja, vanwege het verkeer. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Hmm, wat mij wel opvalt is mijn laatste speedtest, ik haal nu zo'n beetje de maximale theorethische snelheden, upload zelfs er boven :o
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/546197643.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 12:26

Stewie!

Keen must die!

Nog een spelfout ook (gigabye).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Klopt toch enigzins? Daar gaan ze al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:50:
Ftp-en gaat aardig sneller dat mijn 20 mb Online ADSL lijntje, alleen grabit met hitnews (haal met online 1900 kb/s 8 threads) maar met UPC maar 1000 kb/s).
Nou vanmorgen de pc weer aangeslingerd, grabit blijft nu op 2560 kb/s (8 threads) al een uur downloaden..ook speedtest komt nu een stuk beter uit de test. Nu is hij dus in het begin van de dag snel en 's avonds langzaam?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 09:55:
[...]

Nou vanmorgen de pc weer aangeslingerd, grabit blijft nu op 2560 kb/s (8 threads) al een uur downloaden..ook speedtest komt nu een stuk beter uit de test. Nu is hij dus in het begin van de dag snel en 's avonds langzaam?
Van 12:00 tot 23:00 (1/3)
Van 23:00 tot ongeveer 0:00 ietsjes sneller
Van 0:00 tot 12:00 Snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Ik zie het probleem niet heel erg. Ik vind de vergelijking met een auto wel goed. Die auto die kan echt wel 200km/u, maar als jij tijdens de spits naar je werk gaat midden in de stad... en je haalt maar 40km/u gemiddeld?

Het is misschien niet helemaal chique omdat UPC de snelheid echt capped, maar then again: als dat nodig is om mijn (stabiele) internetverbinding te garanderen, dan heb ik er ECHT geen moeite mee dat ik langer op m'n divx'jes moet wachten. Ik (en da's persoonlijk) kan zelfs met die gelimiteerde snelheid niet zoveel kijken terwijl ik het download (het komt nog altijd veel sneller binnen dan dat ik het kijk).

Gamen gaat prima. Ook gecapped. Streaming audio luisteren gaat prima. Ook gecapped. Surfen, mailen... same shit. Als je ech giga- / terabytes aan data binnentrekt en je MOET en ZAL dat perse 24/7 met 100mbit/sec binnen willen trekken, dan betwijfel ik ten zeerste of dat legale data betreft. Dus ei-gen-lijk heb je dan geen recht van spreken. My two cents. :P

Samengevat: tuurlijk, ik vind het ook jammer/lastig dat m'n UPC-25 abbo overdag een stuk langzamer is. Maar als dat ervoor nodig is, dat mijn verbinding stabiel is... prima. Het is zelfs dan altijd nog 3x sneller dan ADSL op mijn adres.

[ Voor 10% gewijzigd door spaceboy op 23-08-2009 10:17 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een online modem hier staan met 20 mb adsl en nu 7 dagen UPC 25 mb fiber.

Met online = altijd 1900 kb/s, upc dus maar een bepaalde tijd, maar dan wel 2500 kb/s. Denk toch dat ik kies voor UPC omdat het me toch 30 euro scheelt bijna per kwartaal.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy,

legale data, ja, het downloaden van films/muziek/programma's is nog steeds legaal, dus is er ook recht van spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:41:
spaceboy,

legale data, ja, het downloaden van films/muziek/programma's is nog steeds legaal, dus is er ook recht van spreken
Je begrijpt misschien wat ik bedoel met mijn verhaaltje. Misschien ook niet.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou via een sluiproute wel je snelheid kan halen ;) (SSL), en niemand daar verder last van heeft. Maar goed we kunnen hier eindeloos over doorgaan, UPC knijpt het usenet verkeer, en daarmee uit. Ik betaal voor 30Mbit per maand.
Dat ik 's avonds iets minder hard ga, oki, ga ik mee akkoord. Maar de snelheid na 12.00 uur cappen tot 1/3, is ronduit belachelijk. (En trouwens die auto fabrikanten maken geen reclame hoe hard ie wel niet kan)

Over en uit voor mij, fijne zondag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
spaceboy schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:16:
Ik zie het probleem niet heel erg. Ik vind de vergelijking met een auto wel goed. Die auto die kan echt wel 200km/u, maar als jij tijdens de spits naar je werk gaat midden in de stad... en je haalt maar 40km/u gemiddeld?

Het is misschien niet helemaal chique omdat UPC de snelheid echt capped, maar then again: als dat nodig is om mijn (stabiele) internetverbinding te garanderen, dan heb ik er ECHT geen moeite mee dat ik langer op m'n divx'jes moet wachten. Ik (en da's persoonlijk) kan zelfs met die gelimiteerde snelheid niet zoveel kijken terwijl ik het download (het komt nog altijd veel sneller binnen dan dat ik het kijk).

Gamen gaat prima. Ook gecapped. Streaming audio luisteren gaat prima. Ook gecapped. Surfen, mailen... same shit. Als je ech giga- / terabytes aan data binnentrekt en je MOET en ZAL dat perse 24/7 met 100mbit/sec binnen willen trekken, dan betwijfel ik ten zeerste of dat legale data betreft. Dus ei-gen-lijk heb je dan geen recht van spreken. My two cents. :P

Samengevat: tuurlijk, ik vind het ook jammer/lastig dat m'n UPC-25 abbo overdag een stuk langzamer is. Maar als dat ervoor nodig is, dat mijn verbinding stabiel is... prima. Het is zelfs dan altijd nog 3x sneller dan ADSL op mijn adres.
Jij vind het misschien prima, maar er zijn hier mensen die hebben een 120 Mbit abonnement afgesloten en dit doen ze echt niet voor de mail / web verkeer. Als UPC niet meer dan 1/3 kan aanbieden moeten ze dat ook niet gaan doen.

Dat er in de avond uren een beetje wordt geknepen OK. Ik kan best begrijpen dat er dan veel gedownload word. Maar kunnen ze niet veel beter een systeem bedenken dat pas bij drukte de download word geknepen op dit moment gaat de downloaden gewoon keihard om 12:00 naar beneden. Daar betalen wij niet voor om 12 uren per dag met 1/3 snelheid te kunnen downloaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
spaceboy schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:47:
[...]

Je begrijpt misschien wat ik bedoel met mijn verhaaltje. Misschien ook niet.
ik snap wel wat je bedoelt ja. Maar laatst belde upc me op voor een tevredenheidsonderzoek, en toen bleven ze stilstaan toen ik over de downloadspeed begon, ik zei dat die goed was. Toen vroeg die wat ik deed met die snelheid, ik zei surfen downloaden youtube etc. Toen ging die in op downloaden, of dat wel snel genoeg ging, ik zei ja prima. Kortom UPC en alle providers weten dat ze voor snellere abo';s leven dan het downloaden, en ze weten helemaal donders goed dat dat geen legale stuff is (nouja de dicussie of mp3 legaal is kan je nog voeren, maar een film die net in de bios draait vind ik niet legaal). Mijn punt: als providers al normaal vinden dat je kan leechen, en dat vooral ook faciliteren,tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dat vind ik ook het grootste probleem; dat ze om 12 uur al beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 23:47
Waar ik vooral van baal is hoe UPC dit aangepakt heeft.

Ze zijn begonnen aan DOCSIS 3.0 waardoor hogere snelheden gehaald konden worden. Dan neem ik aan dat je als groot bedrijf met veel ervaring een berekening gaat maken over hoeveel verkeer dat gaat genereren en hoe je dan de markt behandeld. Daar op stel je een prijs die rendabel is en die winstgevend is. (of op langere termijn winstgevend is)

Ze maken daarna dus reclame voor nieuwe snelheden. Bestaande pakketten worden de deur uit gedaan. Als bestaande klant wordt je dus voor het blok gezet.
Of 25Mbit verbinding voor 60 euro of hetzelfde voor 25 euro.
Als klant moet je dus je abonnement opnieuw afsluiten bij UPC waardoor je weer een jaar vast zit.

Daarna gaat UPC de zielenpoot uithangen en roepen dat ze de vraag niet meer aankunnen en de verbindingen knijpen van de klanten. (ook al wil UPC het niet knijpen noemen, het is zeer zeker knijpen).

Net neutraliteit gaat over dat al het verkeer dezelfde snelheid heeft. Vandaag is het usenet, FTP en torrent, morgen is het YouTube en Facebook. Dit betekent dat UPC bedrijven als XSnews en Giganews eigenlijk benadeeld door hun dienst minder goed te laten werken.
(stel ik zou downloaden via HTTP/IRC met enorme hoeveelheden, dan wordt ik niet geraakt door deze regeling, terwijl ik een net zo grote of zelfs grotere "last" op het netwerk ben als de rest.)
Dat zou betekenen dat bedrijven en organisaties die downloads aanbieden via HTTP/IRC meer winst kunnen maken van UPC klanten dan bedrijven die hun bestanden via FTP, usenet of torrents aanbieden.
De vraag of de downloads legaal of illegaal zijn staat even buiten kijf. Het is net zo goed onprettig dat ik langer moet wachten op mijn video dat ik download van iTunes legaal (ook trager, gaat via FTP protocol iets) als dat ik moet wachten op een usenet of torrent download.

Al om al zijn ze heel slecht bezig. Of je knijpt algehele verbindingen en attendeert de gebruiker daar op bij afsluiten van het contract, of je knijpt niet.

De reden van het knijpen t.o.v. ADSL ligt hem ook aan de achtergrond.
UPC komt waarschijnlijk niet meer aan zijn overboeking ratio nu hun snelste abbo opeens 10x zo snel is geworden.

BBned en KPN daar in tegen hebben een veel groter netwerk en veel meer "kleine" gebruikers die relatief veel betalen.
Denk aan een provider als Alice, die gebruikt het BBned netwerk, waar ook nog honderden andere gebruik van maken. De meeste Alice abonnees zijn kleine gebruikers, maar iedereen kan tot 20Mbit. Dit is goed te schalen en goed in te calculeren.
De structuur achter het netwerk is dus goed te regelen en niemand hoeft geknepen te worden omdat er simpelweg genoeg "kleine" gebruikers zijn en er precies genoeg ingekocht kan worden.

UPC zit met een capaciteitsprobleem, maar niet zozeer met een over capaciteitsprobleem.
Het is voor UPC, of heel veel bandbreedte inkopen (het gaat puur om peering en interne lijnen, Giganews en XSnews is maar een hopje weg bij UPC vandaan en een extra fibertje naar die switches zijn zo getrokken, voor torrents wat lastiger omdat die de wereld rondgaan maar hier en daar een lijntje naar andere ISP's helpt behoorlijk).

Maar dan staat voor 12 uur van de dag dat lijntje niets te doen. En dat is niet rendabel. Dus ze halen het gemiddelde naar beneden, zodat hun oude lijn weer wat minder belast worden. Daarbij hopen ze dat mensen in de dal uren meer gaan internetten zodat hun lijnen wat evenrediger belast gaan worden.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
AngryAngel schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:59:

Ik *denk* dat indien er geen 'beperkingen' opgelegd zouden worden, dat er dán wel sprake zou zijn van een tekort aan capaciteit. Dát zou dan vermoedelijk meer dan die "1% fanatieke downloaders" treffen.

Bovenstaande is pure speculatie gebaseerd op logisch nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
sylvesterrr schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:31:
[...]

Ik *denk* dat indien er geen 'beperkingen' opgelegd zouden worden, dat er dán wel sprake zou zijn van een tekort aan capaciteit. Dát zou dan vermoedelijk meer dan die "1% fanatieke downloaders" treffen.

Bovenstaande is pure speculatie gebaseerd op logisch nadenken.
Tsja, zolang de overboeking maar hoog genoeg is kun alles dicht laten slippen. Maar het is wat mij betreft de omgekeerde wereld om dan maar artificiële maatregelen te gaan nemen, omdat de overboeking te hoog is.

En dat is waar UPC laakbaar is. Ze hadden de snelheid op moeten voeren zolang de overboeking dit toeliet. Maar UPC heeft vanwege marketingtechnische redenen ervoor gekozen om simpelweg niet op de overboeking te letten, maar achteraf maatregelen te nemen om de overboeking in te dammen en toch te kunnen adverteren met hoge snelheden. En dan ook nog eens zonder dit in hun reclamepraatjes aan de klant te melden.

Al die schrale kutsmoesjes van UPC ("als we geen maatregelen nemen slipt het netwerk dicht" en "we willen de massa beschermen tegen die 1%") zijn op zich wel valide, ware het niet dat dit allemaal symptomen zijn van een probleem dat ze zelf doelbewust vanuit hun hebzucht hebben gecreëerd.

Kortom de goedpraters van het cap-beleid redeneren wat mij betreft verkeerd om! Verhoog de snelheden alleen als het kan en ga niet de snelheden verhogen en vervolgens gaan lopen zeuren dat je netwerk het niet aan kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Eens met LB06. Ik begrijp het begrip voor UPC van sommigen ook niet. Het lijkt wel of de gemiddelde consument overal genoegen mee neemt, zich graag laat naaien. Je hebt toch een duidelijke overeenkomst met UPC en UPC komt deze overeenkomst niet na. Sterker nog: UPC frustreert opzettelijk de nakoming van de overeenkomst, met een of andere smoes over technische problemen die voorzienbaar waren. En UPC kan dit alleen maar ongestraft doen omdat klanten zeggen: ja, ik begrijp het volkomen, ik keur het goed dat jullie maar 1/3 van de snelheid leveren, complimenten!

Stel je hebt een abonnement van 60 euro bij UPC, maar aan het eind van de maand heb je na al je andere uitgaven nog maar 40 euro over om dat abonnement te betalen. Gaat UPC dan zeggen dat ze volledig begrip hebben voor je situatie en dat je maar 40 euro hoeft te "leveren" omdat je niet meer over hebt? Dacht het niet toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets heel anders over UPC. Ik had onwijs veel problemen met mn draadloze verbinding met mn Netgear WPN824v2 (steeds wegvallen of helemaal niet tot stand komen). Een mogelijk oplossing bleek de firmware te upgraden. De standaard firmware die bij de router zat was al een paar jaar oud en volgens de Netgear site kon nieuwe firmware me wellicht helpen.

Nu blijkt dat UPC in hun firmware het upgraden van de router heeft geblokkeerd. Dit wordt kenbaar gemaakt door de router die aangeeft dat de upgrade "Failed" als je het probeert. Maar het is me uiteindelijk gelukt met een kleine aanpassingen in de firmware upgrade file.

Voor iedereen die nieuwe firmware wil uploaden:
* Open het firmware bestand in een editor zoals Notepad of Notepad++
* Zoek naar U12H050T00_NETGEAR
* Verander het naar U12H050T23_NETGEAR

De router accepteert nu de nieuwe firmware en weg is de troep van UPC en mijn problemen :D

Bij de UPC helpdesk wisten/wilden ze me niet vertellen hoe ik andere firmware kon uploaden.

ps. Als je terug naar de fabrieksinstelling gaat komt de UPC firmware weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog maar ff terug naar een van de veelgehoorde argumenten van de verdedigers van UPC, namelijk het "wat moet je met al de data die je snel binnen kan halen, je hebt niet de hele dag vrij om al die films te kijken".

Voor diegenen: schaf jezelf een ps3 aan (of een andere mooie HD mediacenter) en download eens een filmpje in BluRay (ca 40 a 50 GB voor 1 film). Kijken of je dan nog zo blij bent met de downloadtijd als je op 1/3 van je betaalde snelheid staat...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

AllSeeyinEye schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:31:
Nog maar ff terug naar een van de veelgehoorde argumenten van de verdedigers van UPC, namelijk het "wat moet je met al de data die je snel binnen kan halen, je hebt niet de hele dag vrij om al die films te kijken".

Voor diegenen: schaf jezelf een ps3 aan (of een andere mooie HD mediacenter) en download eens een filmpje in BluRay (ca 40 a 50 GB voor 1 film). Kijken of je dan nog zo blij bent met de downloadtijd als je op 1/3 van je betaalde snelheid staat...
Lang leve compressie. :z

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De extra's, juist datgene waarvoor BluRay een ideaal medium is (gelet op de huidige stand der techniek), zijn in de meeste gecomprimeerde films niet meer aanwezig... en besides, met een 60Mb abo is ook die 40 GB binnen afzienbare tijd binnen, mits niet geknepen

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-08-2009 15:12 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Maar dan heb ik geen Dolby True HD / DTS HD MA meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 23:47
Dit is een doelloos argument. UPC behoort iets te leveren en doet dit niet. Maakt niet uit waar het voor gebruikt wordt, al wil iemand de gehele dag dummy bestanden downloaden.

Beetje hetzelfde als dat je een auto koopt, deze kan 200Km/u en dan zegt de autofabrikant opeens: "Hij kan geen 200Km/U meer, hij kan nu max 80 Km/u."
Dan ga jij toch ook niet roepen: "200 Km/U is toch te snel, niemand gebruikt die snelheid, behalve als je te hard rijd of in Duitsland bent. Of, met 80Km/U kom je toch ook op je bestemming aan, en dan kan je lekker aan de rechterkant van de weg rijden en meer genieten van de omgeving.

Nee, jij wilt 120km/u rijden in Nederland, en als je een keertje in Duitsland bent lekker 200 kunnen halen. En misschien stiekem een keertje in Nederland ook.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik heb een aantal dagen geleden 25mbit internet aangeschaft van UPC; samen met een draadloos modem. Alleen heb ik echter wel rare problemen. Als ik bijvoorbeeld met IRC verbind (port 6667of port 2000) heb ik een redelijk grote latecy van tussen 600ms en 1,400ms. Andere dingen via internet gaan echter wel gewoon fatsoenlijk snel, zoals ik op Warcraft maar ~30ms heb, en op speedtests ook iets in die richting. Kan ik hier iets aan doen of moet ik hier maar mee gaan leven voor zolang ik UPC heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

astute schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:02:
[...]

Dit is een doelloos argument. UPC behoort iets te leveren en doet dit niet. Maakt niet uit waar het voor gebruikt wordt, al wil iemand de gehele dag dummy bestanden downloaden.

Beetje hetzelfde als dat je een auto koopt, deze kan 200Km/u en dan zegt de autofabrikant opeens: "Hij kan geen 200Km/U meer, hij kan nu max 80 Km/u."
Dan ga jij toch ook niet roepen: "200 Km/U is toch te snel, niemand gebruikt die snelheid, behalve als je te hard rijd of in Duitsland bent. Of, met 80Km/U kom je toch ook op je bestemming aan, en dan kan je lekker aan de rechterkant van de weg rijden en meer genieten van de omgeving.

Nee, jij wilt 120km/u rijden in Nederland, en als je een keertje in Duitsland bent lekker 200 kunnen halen. En misschien stiekem een keertje in Nederland ook.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf een pesthekel aan wat UPC flikt, ik zeg alleen maar dat over het algemeen BluRay rips best meevallen qua bestandsgrootte. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
MensionXL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:13:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf een pesthekel aan wat UPC flikt, ik zeg alleen maar dat over het algemeen BluRay rips best meevallen qua bestandsgrootte. :)
Ja dat klopt, maar dan heb je, zoals ik al eerder zei, geen Dolby True HD of DTS HD MA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

kipusoep schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:58:
[...]

Ja dat klopt, maar dan heb je, zoals ik al eerder zei, geen Dolby True HD of DTS HD MA...
Dat kan allemaal wel, maar ik laat jouw quote dan ook voor wat het was en reageer zuiver op astute. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irc dcc en Soulseek werden een paar weken geleden van de 1 op de andere dag door UPC gecapt tot 1 a 10 KB ps.
En dat 24 uur per dag.
Dat is natuurlijk gewoon klantje treiteren.
Ze zijn hier door veel mensen over gebeld, maar weigeren dit terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 10:55

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

MensionXL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:13:
[...]

dan nog een goeie hd rip is 12gb. ik haal nu 7.8Mbit 1/3e van de betaalde 25.
dit wordt gecapped tussen 12 en 01:00
ik werk overdag sta op om 06:00 en kom thuis tegen 18:00 'avonds.
ook ik wil nog wel eens een film naar binnen halen na me werk. of me favo series. Met deze cap betekent dat dat ik nooit meer over me bandbreedte kan beschikken waar ik 60 euro voor betaal. in andere woorden ik betaal voor jan lul al 35 euro meer dan nieuwe klanten voor een product wat ik niet meer kan gebruiken.. en laten we wel zijn. je hebt geen 25mbit nodig voor een beetje surfen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:50:
Nou na een week vakantie lag er bij het postkantoor een Fiber 25 mb pakketje klaar, meteen geinstalleerd en na een half uur online.

Ftp-en gaat aardig sneller dat mijn 20 mb Online ADSL lijntje, alleen grabit met hitnews (haal met online 1900 kb/s 8 threads) maar met UPC maar 1000 kb/s). Ik heb nu nog 6 dagen om te proberen, maar dit valt mij al tegen. Mijn lokatie is leeuwarden, er zijn zo te lezen nog meer mensen die geknepen worden?

De keus UPC heb ik gemaakt omdat ik met Online nog aan KPN verbonden ben en dan duurder uit ben.
Ik woon ook in Leeuwarden. Na de knijpuren moet je wel sneller gaan dan Online.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

astute schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:30:

(stel ik zou downloaden via HTTP/IRC met enorme hoeveelheden, dan wordt ik niet geraakt door deze regeling, terwijl ik een net zo grote of zelfs grotere "last" op het netwerk ben als de rest.)
Ware het niet dat IRC nog erger er aan toe is. Ik heb daar via XDCC al maanden een niet te gebruiken verbinding. 5kb/s is ALL I get.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

spaceboy schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:16:

Sorry hoor, maar dit is onzin. Jou vergelijking zou opgaan op het moment dat een weg rustig is en de overheid besluit toch maar 40km/u op de matrix borden te zetten. je komt er toch wel.

UPC heeft geen capaciteit problemen. tot aan paar dagen geleden heb ik op ieder tijdstip altij 10,5Mb/sec kunnen downloaden. ik heb in al die tijd nooit meegemaakt dat ik de volledige snelheid niet had.

Het is afknijpen met het excuus van capaciteit problemen. dan moeten ze gewoon prioteiten stellen in bepaalde regio's waar er op een bepaald tijdstip capaciteit problemen zijn. niet van 12.00 tot 00.00 knijpen, zelfs door de weeks. Sinds wanneer is er op maandagmiddag een capaciteit probleem???

edit: over de illegale data kwestie. sinds wanneer is iemand die de infrastructuur aanbied, verantwoordelijk voor de data dat er overheen gaat?? dat is dus grote onzin

[ Voor 3% gewijzigd door AngryAngel op 23-08-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36
Hey mensen,

Ik woon in nijmegen en heb het oude upc light abonnement , is nu Down 10Mb/s - 1Mb/s ip . Ik heb echter een paar probleempjes . Internet valt meerdere malen per dag uit. Overdag tussen 12 uur 's middags en 12 uur 's en avonds is het bijna nooit, heeeel soms van wel en dan ligt internet er ongeveer voor 10 minuten eruit, 's nachts , tussen 12 en 6 uur , heb ik vaak meerdere malen geen verbinding. Dit kan soms wel een half uur duren en dat sowieso 1 keer per nacht , gemiddeld 5-10 keer.

Is dit een bekend probleem bij UPC ? Aan de computer ligt het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door n0elite op 24-08-2009 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
AngryAngel schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:24:
[...]

Het is afknijpen met het excuus van capaciteit problemen. dan moeten ze gewoon prioteiten stellen in bepaalde regio's waar er op een bepaald tijdstip capaciteit problemen zijn. niet van 12.00 tot 00.00 knijpen, zelfs door de weeks. Sinds wanneer is er op maandagmiddag een capaciteit probleem???
Stel dat je het zo specifiek zou doen, puur alleen wanneer capaciteit ergens stipt in het geding komt. Dan wordt UPC overspoelt met mensen die vragen wanneer het is 'opgelost' en het is heel dynamisch dus je weet niet waarom je snelheid lager ligt dan eerst. Nu heb je een rechtlijnig en netwerk breed beleid wat heel voorspelbaar is in capaciteit management en voor klanten.

Om capaciteit problemen te voorkomen hoeft niet perse te betekenen dat er ergens ook een te kort is op dit moment. Nu is de zomervakantie bijna afgelopen en zal elke ISP weer verkeers groei zien tot einde van het jaar. Of het maandag in je stelling rustiger is dan dinsdag durf ik niet te zeggen, zou best kunnen lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 24-08-2009 06:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:15:
[...]

Ik woon ook in Leeuwarden. Na de knijpuren moet je wel sneller gaan dan Online.
Hij is idd 's morgens wel een stuk sneller en ook 's nachts. Alleen de knijpuurtjes. Maar ik vermoedt dat upc na alle klachten dit wel gaat oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 10:01
joopv schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:11:
[...]
Het grappige is dat een test op speedtest.net voor middernacht parallel met de lopende usenet download precies op 40Mb/s uit kwam, oftewel die test gebruikte de resterende bandbreedte (60-20=40). Speedtest.net heeft volgens mij speciale rechten in de bandbreedte management oplossing van UPC >:)
Dat zou me echt helemaal niks verbazen... Ik heb afgelopen vrijdag het Fiber Power 25 abbo afgesloten bij UPC en in de tijd dat ik in de UPC winkel heb gestaan heb ik de verkopers minimaal een keer of 3 tegen klanten met vragen over hun download snelheid horen zeggen dat ze op speedtest moesten kijken. Want de verbinding zou zeker wel de volle snelheid moeten halen, maar als speedtest te lage scores zou geven kon er een monteur komen kijken of was er de mogelijkheid om zelfs het contract te ontbinden. Tegen mij hetzelfde verhaal, had hier al gelezen over de 1/3 cap maar goedgelovig dat ik was heb ik me door de UPC-ers (die me overigens heel netjes, snel en vriendelijk hebben geholpen, en ook over het aansluiten en het feit dat alles meteen werkte ben ik 100% tevreden, mag ook gezegd worden) laten inpakken met het verhaal dat 'alleen de hoogste abonnementen wel eens wat lagere snelheden zouden kunnen halen', maar 'de 25 Mbit zeker altijd gehaald wordt [...] wat je ook op speedtest.nl kunt zien'.

Van het weekend gelijk eens een traffic grapher op mijn servertje geinstalleerd en wat blijkt, stabiel 1 MB/s download, een volstrekt rechte lijn, als ik via usenet download, en precies om 23:00 zie ik het in stapjes omhoog gaan. De 'rest' van mijn bandbreedte zie je netjes terugkomen als ik op de 2e PC een download via HTTP aanzet, die haalt dan precies de overgebleven 2MB/s. Conclusie bevestigt dus nog maar een keer de ervaringen die hier al door zo velen zijn gepost.

Nu ben ik er nog niet eens zo heel pissig over, hou zelfs met 1/3 nog meer bandbreedte over dan met mijn oude ADSL verbinding en ik betaal hetzelfde, en krijg er nog een HD DVR bij ook. Maar het blijft erg smerig van UPC, ik snap niet dat ze niet gewoon fatsoenlijke traffic shaping toepassen. Throttle gewoon op het moment dat er een tekort aan bandbreedte komt en throttle dan AL het verkeer hetzelfde. Dat HTTP niet geknepen wordt is echt alleen maar om klachten af te kunnen wimpelen door naar de HTTP snelheid te verwijzen. Terwijl ze bij UPC dondersgoed weten dat het HTTP verkeer misschien maar 10% van de download bandbreedte kost. Maarja adverteren met '25 Mbit Fiber Power maar dan alleen voor HTTP verkeer' doet het niet zo goed... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:11:
[...]

Hij is idd 's morgens wel een stuk sneller en ook 's nachts. Alleen de knijpuurtjes. Maar ik vermoedt dat upc na alle klachten dit wel gaat oplossen :)
Laten we het hopen :) Het zou al een stuk schelen als de knijpuurtjes wat minder worden. Maar om 12 's middags al, is imho een beetje overdreven.

[ Voor 0% gewijzigd door KillGhost op 24-08-2009 11:59 . Reden: typo ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 16:18
Gewoon van 19.00 uur tot 00.00 uur knijpen zou al een heleboel schelen ja. Kan ik er nog wel enigzins begrip voor tonen ook. Maar wat ze nu doen vanaf 12.00 uur is pure waanzin. 90% zit op school of is aan het werk, dus zo druk zal het echt niet zijn op het netwerk neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

DutchOwnage schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:24:
Gewoon van 19.00 uur tot 00.00 uur knijpen zou al een heleboel schelen ja. Kan ik er nog wel enigzins begrip voor tonen ook. Maar wat ze nu doen vanaf 12.00 uur is pure waanzin. 90% zit op school of is aan het werk, dus zo druk zal het echt niet zijn op het netwerk neem ik aan.
Dat klopt. Ik las ook al ergens, volgens mij op chelloo.com of anders hier, dat er niet eens echte capaciteitsproblemen zijn.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet helemaal wat hier thuis hoort maar ik post het toch.

Ze zijn nu hier aan het graven en heb eind van de week een glasvezel kastje in huis. Nu heb ik UPC gebeld en verteld over het cappen en gewoon of er een upgrade mogelijk was.UPC vertelde dat ik een upgrade kon krijgen zodat ik minder zou moeten betalen en een hoger abbo zou krijgen. Over het cappen liet de mederwerkster weinig los.
Ik heb vooralsnog geweigerd.
Direct daarna XMS gebeld over hun abbo via glashart.
Expliciet gevraagd over cappen/traffic shaping. Die medewerkster zei dat hun dat niet deden. Ik heb het gesprek opgenomen. Mijn vraag, is dit rechtsgeldig mogen ze het toch doen?

Abbo wat ik kan krijgen bij xms :
50 mb up en down
digitale tv en telefoon
55 euro

UPC:

ik kan naar 30mbit abbo en digitale tv en telefoon voor 48 euro
maar daar komt 10 euro bij voor vastrecht.

Al met al mijn vraag, rechtvaardigd al die rompslomp het overstappen? of anders heeft er hier iemand xms internet?

Edit: ik mis dan wel mijn recorder en 50 zenders
Edit2: hoe is de kwaliteit van xms TV want ik ben redelijk tevreden over UPC digitale TV

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
nu wekt alles weer perfect,blijf toch het knijpen van upc wat beterft het downloaden . dit begint om 12.00 uur tot savons 23. 00 uur. ge bruik zelf geen usenet . in de avonduren kan ik nog wel enigzins begrijpen maar niet overdag. heb wel een versterker aan moeten schaffen kreeg geen signaal genoeg , ondanks allenieuwe kabels en nieuwe splitter, wat in het pakket zit is meestal vn slechte kwaliteit volgens de monteur. en dat moet upc zich toch is aantrekken, zodat je achteraf geen monteur moet laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:58:

Ze zijn nu hier aan het graven en heb eind van de week een glasvezel kastje in huis. Nu heb ik UPC gebeld en verteld over het cappen en gewoon of er een upgrade mogelijk was.UPC vertelde dat ik een upgrade kon krijgen zodat ik minder zou moeten betalen en een hoger abbo zou krijgen. Over het cappen liet de mederwerkster weinig los.
Ik heb vooralsnog geweigerd.
Expliciet gevraagd over cappen/traffic shaping. Die medewerkster zei dat hun dat niet deden. Ik heb het gesprek opgenomen. Mijn vraag, is dit rechtsgeldig mogen ze het toch doen?

50 mb up en down
digitale tv en telefoon
55 euro

UPC:

Al met al mijn vraag, rechtvaardigd al die rompslomp het overstappen? of anders heeft er hier iemand xms internet?

Edit2: hoe is de kwaliteit van xms TV want ik ben redelijk tevreden over UPC digitale TV
Het is wel rechtsgeldig maar mochten ze het hard tegen hard spelen heb je geen bewijs. Je had dan dat gesprek even moeten opnemen. Ik neem standaard overigens altijd gesprekken op die ik voer met bedrijven om ze zo te binden aan hun mondelinge toezeggingen. Is gewoon legaal zolang je zelf deelneemt aan het gesprek. Hence, ze nemen het zelf ook 9 van de 10 keer op.

Maar daar heb je in dit geval niet zo heel veel aan, omdat als je in het gelijk wordt gesteld je gewoon je contact mag ontbinden dus dan mag je gewoon weer bij UPC aankloppen. Het is in dit soort gevallen zelden zo dat ze zeggen: "nou u heeft gelijk we halen de cap eraf"; meestal zeggen ze echter: "nou u heeft gelijk, u heeft het recht het contract voortijdig te ontbinden".

Maar volgens mij wordt er bij de glasvezelaanbieders niet gecapped. Is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Jij twijfelt tussen XMS en UPC ????
My god, had ik die keuze maar.
Feit dat je twijfelt geeft aan dat UPC zijn reclame werk goed heeft gedaan.

Veel plezier bij XMS :(

Let wel dat dit slaat op internet, TV is een ander verhaal.
Het enige dat beter is dan Ziggo/UPC kwa TV is satelliet.

Kan iedereen bij Chello overigens OpenDNS aanraden.
Hiermee zorg je ervoor dat OpenDNS reclame inkomsten krijgt ipv UPC als je een verkeerde weburl intiept.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkeR op 24-08-2009 17:39 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:58:

[...]

Lijkt me dat je je hierop kunt beroepen als je op wilt zeggen mochten ze het wel doen. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is iets heel anders. Geen idee hoe dat gaat bij XMS (vreemd genoeg ken ik vooralsnog niemand die daar weg wil... :P )

Collega van me zit iig in Nijmegen bij XMS en heeft een 100Mb lijn, vooralsnog zonder enige vorm van network management.

Qua internetverbinding is het gewoonweg ideaal, al maken ze wel een teringbende van je huis+tuin bij installatie :X
Ja, heb ervaring, woonde tot een jaar terug in Nijmegen, zelf heb ik het toen - wegens op handen zijnde verhuizing - niet genomen, rest van de straat nam het niet ivm woede over het gedrag van de aannemers
50 mb up en down
digitale tv en telefoon
55 euro

UPC:

Vastrecht is EUR 17 en wordt bij UPC "analoge TV" genoemd. Ergens klopt deze berekening dus niet.

XMS TV is nog redelijk in beta-stadium. Die collega zit voor TV iig nog bij UPC, inderdaad ivm HDTV en DVR.

De vraag is bovenal wat je belanrijk vindt. Ik kijk zelf helemaal geen TV maar download of stream content online en gebruik mobiel en VoIP voor alle spraaktoepassingen, dus ik zou gewoon een data-only abo nemen. Dat kan bijv bij XMS. Wil je wel TV of ouderwetse telefonie, dan kan dat ook bij XMS, maar dan kom je -zeker mbt TV- bij een dilemma uit.

* dion_b vindt het jammer dat glasvezel in A'dam verre van XMS-(prijs/)kwaliteit is, en is meer dan tevreden met z'n 120Mb UPC lijn
GekkeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:34:
[...]

Kan iedereen bij Chello overigens OpenDNS aanraden.
Hiermee zorg je ervoor dat OpenDNS reclame inkomsten krijgt ipv UPC als je een verkeerde weburl intiept.
Of pakt gewoon de UPC DNS servers zonder hun "navigatieservice" en niemand krijgt reclameinkomsten of heeft VPN-problemen.

Als je gewoon op UPC's site leest:
http://www.upc.nl/upclive...ervice/2090/20906029.html
(is hier ook vaak zat voorbijgekomen trouwens)
10. In het veld achter Voorkeurs-DNS-server: typt u het volgende in 62.179.104.210 (1).
In het veld achter Alternatieve DNS-server: typt u het volgende in 213.46.228.210 (2).
:z

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 24-08-2009 18:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
dion_b schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:25:
[...]

XMS TV is nog redelijk in beta-stadium. Die collega zit voor TV iig nog bij UPC, inderdaad ivm HDTV en DVR.

De vraag is bovenal wat je belanrijk vindt. Ik kijk zelf helemaal geen TV maar download of stream content online en gebruik mobiel en VoIP voor alle spraaktoepassingen, dus ik zou gewoon een data-only abo nemen. Dat kan bijv bij XMS. Wil je wel TV of ouderwetse telefonie, dan kan dat ook bij XMS, maar dan kom je -zeker mbt TV- bij een dilemma uit.

* dion_b vindt het jammer dat glasvezel in A'dam verre van XMS-(prijs/)kwaliteit is, en is meer dan tevreden met z'n 120Mb UPC lijn
Ik kan dit bevestigen. Niet alleen prive maar ook beroepsmatig weet ik dat veel mensen bij hun kabel bedrijf (UPC of Ziggo) blijven of weer terug gaan van XMS (of welk ander FttH provider dan ook want de TV bron is overal het zelfde) naar hun oude aanbieder.

Via glasvezel kan je maar op 1 TV toestel digitaal kijken wat veel mensen (vooral met kinderen) bijzonder vervelend vinden. En het gemak van het opnemen of een filmpje bestellen is een groot gemis. Daarbij komt dat het analoge signaal van glasvezel niet te vergelijken is met die van de kabel (tenzij je het niet goed voor elkaar had, dan kan het beter lijken) wat je vooral ziet als je een wat grotere TV hebt.

Persoonlijk heb ik enkel de internet verbinding van XMS. Bellen deed ik al jaren mobiel, al heb ik wel een vast telefoonnummer bij VoIPbuster (wat ik nooit gebruik). En hier in huis kijken we overal via de schotel dus wat dat aan gaat zijn wij niet het gemiddelde huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
dion_b schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:25:
[...]

Vastrecht is EUR 17 en wordt bij UPC "analoge TV" genoemd. Ergens klopt deze berekening dus niet.
Zou het niet kunnen dat Gralun in 'n upc-gebied zit waar nog dat ouderwets lage prijsje geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

BramT

Rule #1

Sinds kort ook "trafficschaping" in Eindhoven... Onlangs overgestapt van FP60 naar FP90. Zojuist even wat (legaals, maar dat boeit niet eens) van usenet gehaald met 35 freaking mbps....

Ik download af en toe wat, ik ben echt geen grootverbruiker en ik heb FP90 gepakt enkel en alleen omdat ik gewoon een hekel heb aan wachten... Stoplichten zijn al niet goed voor m'n bloeddruk (ok, beetje overdreven maar you get my point).

Persoonlijk vind (ook) ik dit een gruwelijk ranzige actie van UPC. Ik voel me ook echt besodemieterd als consument en m'n gevoel zegt dat dit echt buiten alle proporties is (1/3 geleverd krijgen van waar je voor betaald).

Ze gaan dit oplossen of ze raken een 100,-/maand klant kwijt.

/edit:
Het is nu 23.00 geweest, zit nu op 50mbit.

/edit:
Wat ik nog niet heb kunnen vinden is hoe ze bepalen wat er geknepen moet worden. Staan er gewoon een hoop protocollen/poorten/IP's op een blacklist, alleen HTTP op whitelist, packet-inspection?
Oftewel, hoe kunnen we dit gaan omzeilen...? O-) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BramT op 24-08-2009 23:05 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Zou het niet kunnen dat Gralun in 'n upc-gebied zit waar nog dat ouderwets lage prijsje geldt?
Dat klopt , hilversum betaald 9 euro per maand. maar na de reacties gelezen te hebben twijfel ik nog steeds.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik zit me af te vragen:
Als UPC het zo expliciet aangeeft dat je tussen 12.00 en 0.00 geknepen word op je verbinding (wat ik zo lees niet alleen maar newsservers) kun je dan ontbinden of een korting eisen evenredig aan hoeveelheid dat je gecapt word?

Heb ff simpel zitten rekenen uitgaande van een Fiber30 (welke ik heb)
Kosten € 30 per maand. Dus € 1 per dag. Je betaald dus van 12.00-0.00 € 0,50.

(€ 0,50 / 3) x 2 = 0,33333333333333333333333333333333 oftewel € 0,33

€ 0,33 x 30 dagen in de maand = € 9,90... Wat je aan korting zou kunnen/moeten krijgen en/of teveel betaald. Bij Fiber90 is het zelfs € 16,66. Fiber90 ruim € 23.

Het blijft een k*tstreek. Iedereen waaronder ook Coax een beetje voor het lapje houden dat ze er wat aan gaan doen...

Lijkt mij dat je naar aanleiding van deze maatregel van UPC je abo per direct kunt opzeggen. Dit is namelijk een zeer duidelijke aanpassing van de dienst waar je het niet mee eens bent. In de AV staat dat men geen minimum snelheid kan garanderen, echter garandeert UPC nu wel een maximum snelheid tussen 12.00 en 0.00. Namelijk die van 2/3 van de afgesproken snelheid.

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-08-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Zo lang ze knijpen kom ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 17-09 19:56
Ik zit hier in Eindhoven me ook te ergeren aan dat irritante geknijp. Vandaar dat ik vandaag even een testje heb gedaan met usenet.

Het gaat hier om een abonnement van 10Mb down.
Overdag haal ik een snelheid van 400 kB/s. Net om 11 uur steeg dit naar de 800 kB/s en om klokslag 12 uur schoot hij ineens naar de max (1,1 MB/s) om daarna weer omlaag te vallen naar een constante 990 kB/s.
Ook nu zit ik dus nog steeds onder de max, echt ontzettend beroerd dit :(

Edit: Nu is het bijna 01:00 uur, en kennlijk is de cap er vanaf, want nu download ik eindelijk met ~1,13 MB/s

[ Voor 11% gewijzigd door Kazu op 25-08-2009 00:53 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

Pagina: 1 ... 23 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.