UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 14 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Potjandorie, internet is volgens m'n moeder heel de avond traag geweest, email ophalen duurde paar minuten, maar zodra ik er achter ging zitten was het opeens weer snel... maar aan de andere kant toen ik thuis kwam nu net lag internet op mijn pc uit, misschien is er dus wel geknutseld ofzo, volgens ff m'n modem + router gereboot maar helaas, nog geen sneller inet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:58
sopsop schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:06:
[...]

Het is me echt een raadsel waarom ze dat niet op de eigen site hebben staan. Maar goed, thanx voor de link!
https://service.upc.nl/cc...rder/addoffer?offerid=339 <- vul je postcode + huisnummer in en krijg je geen schermpje dan is het gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05
Tortelli schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:30:
Gewoon je usenet dingen downloaden @ dedi server en ftpen naar je huis. Scheelt je ook nog eens repairen op je eigen pc :*).
Of via een SSH-tunnel downloaden. Moet ook geen punt zijn.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

Chiron

Moderator Discord
DaMarcus schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:28:
In hoeverre kan je het useless noemen? Zelf ondervind ik er net zoals anderen last van, maar het is alleen tijdens spitsuurtjes. Dat begint bij mij rond 18.00 en gaat tot 23.00. Na 23.00 gaat het hier weer door met de volle snelheid.

Van die 5 uurtjes lig ik in ieder geval niet wakker. Jammer dat wat langzamer binnenkomt, verder ben ik tevreden met UPC.
Aanvankelijk was het tussen 18.00 en 21.00, maar gisteren was het bij mij om 0.00 nog bagger, usenet via ssl met gemiddeld 160 ~ 180 kB/s op een 16mbit (ja ik ben inmiddels geupgrade van 10mbit) lijn, die gedurende deze uren via speedtest.nl wel die volle 16mbit lijn (ongeveer 1800kB/s) vol trok. Op zich werkt dat QoS dus prima, en 'wat langzamer' stoor ik me ook niet aan, maar usenet zo langzaam gedurende deze uren wordt toch wel erg frustrerend. Zeker als ze uit gaan lopen, straks haal je pas tussen 3 uur 's nachts en 7 uur 's ochtends de volle snellheid :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Vreemd, want ik heb de afgelopen dagen m'n verbinding goed gebruikt - bijna 72 uur nonstop - en tussen 18.00 en 23.00 had ik m'n dalpunt. Buiten deze tijden behaal ik m'n normale snelheden die ik zou moeten halen met usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
cailin_coilleach schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:52:
[...]

Of via een SSH-tunnel downloaden. Moet ook geen punt zijn.
Ware het niet dat het SSH protocol ook niet bepaald snel is. En om nu een dedicated server aan te schaffen omdat Chello toevallig usenet en p2p knijpt...

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Jammer dat kabel noord zich beperkt tot internet 25,
waar je nog steeds 50,50 betaald volgens de site. dit is 2x zo duur als normaal.
link : http://www.kabelnoord.nl/...99-4ce3-92c4-2d4b526e0518
of zal dit dan ook 25euro zijn maar dat de site nog niet ge-update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/497634124.png
30Mbit :*) . Alleen mijn upload blijft redelijk achter op een of andere manier, zal de modem er eens uittrekken.

edit, modem resetten hielp niets.....

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 17-06-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Ik heb echt 1 uur geleden gebeld om vanaf 10 mbit naar 30 mbit te gaan, zou normaal gesproken binnen 48 uur zijn. Maar vanwege de drukte er rekening mee houden dat het 5 dagen kon gaan duren.
Nu deed ik zojuist een speedtest: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/497637272.png

En via newsleecher blijft ie op 1900 KB (14,8 mpbs) ongeveer hangen.

Zou de upgrade nu al van kracht zijn of heeft UPC weer een gratis snelheidsverhoging doorgevoerd zoals al eerder gedaan is (power abbo van 6 naar 8 naar 10mbit en nu ca 15mbit)

Weet iemand meer?

Zou dit bijv. mijn nieuwe '30mbit' zijn en moet ik even naar UPC bellen of gewoon 5 dagen afwachten en zo nu en dan modem even rebooten?

[ Voor 11% gewijzigd door TCP_IP op 17-06-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Iedereen met het oude power is sowieso naar 16Mbit gegaan. Die snelheid heb je sinds gister waarschijnljik. Naar 30Mbit zul je over een paar dagen wel gaan, gewoon zo af en toe even de modem er voor 10 sec uit trekken :).
@30Mbit zul je veel harder moeten gaan dan deze snelheid!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Kreeg net dezelfde bevestiging van een vriend van me in Zeewolde inderdaad.

Ook niet vervelend :P

En ja daarom zat al aan te denken aan een mislukte upgrade ofzo :P moet er niet aan denken om zo'n gezeur te krijgen waarbij ze perse 4x een monteur langs moeten sturen.

Nee maar mooi en bedankt voor de extra bevestiging Tortelli !

Nu nog maar eens een nieuwe router overwegen, de huidige (WRT54G met DD-wrt) begint wat problemen te geven met UTP poorten en doorvoersnelheid draadloos ben ik ook niet echt over te spreken (ondanks de nodige instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

LB06 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:44:
[...]

Ware het niet dat het SSH protocol ook niet bepaald snel is. En om nu een dedicated server aan te schaffen omdat Chello toevallig usenet en p2p knijpt...
Kan je bijna een eigen nieuwsserver nemen, verdien je misschien nog wat terug ook dmv accounts aan te bieden :+

Tja je bent tweaker of niet :Y) :Y)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tortelli schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:37:
[afbeelding]
30Mbit :*) . Alleen mijn upload blijft redelijk achter op een of andere manier, zal de modem er eens uittrekken.

edit, modem resetten hielp niets.....
Welke regio zit jij ?

Hier in regio 3232 nog niks gebeurd : :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

* DaMarcus zijn nieuwe modem is binnen :)

Maar eens de UPC-meneer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb de aanbieding email ontvangen. Ik heb nu 3=2: 10mbit + bellen 's avonds/weekend + royaal met dvr. Ditzelfde bieden ze nu aan met 30mbit voor 50 cent minder per maand. Als ik het goed begrijp is dit gewoon over het modem wat ik al heb en hoeft er niks aan apparatuur veranderd te worden?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ben nu net thuis, en gelijk ff mijn snelheid testen.

Situatie
UPC-Modem--->Netgear-WiFi-Router

Wireless via Netgear (~ 8m vd router woonkamer/meterkast)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/497798573.png
Bedraad via Netgear
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/497803719.png
Direct aan de modem
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/497804714.png

Mijn Netgear router "snoept" gewoon 7Mbit van mijn verbinding :'(

edit:
Wireless via Netgear (1m naast de router)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/497809521.png

[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 17-06-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
[...]

Une quoi? Ik kan ook gewoon SSHen naar mijn shared hosting "bak" bij Dreamhost hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

[...]

Je denk toch niet dat ik daar een server voor gekocht heb 8)7.
Fatal Mind schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:54:
[...]

Welke regio zit jij ?

Hier in regio 3232 nog niks gebeurd : :'(
Regio Duiven. Upload blijft overigens nog steeds te laag @ 180KB/s. Downloadsnelheid is prima rond de 3.45MB/s.

[ Voor 31% gewijzigd door Tortelli op 17-06-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Zelfde regio, ben benieuwd hoe dat hier van de week gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
cailin_coilleach schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:44:
[...]

Une quoi? Ik kan ook gewoon SSHen naar mijn shared hosting "bak" bij Dreamhost hoor.
En daar kun en mag je torrents of een nzb client op draaien?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Nee, maar dat hoeft ook niet. Die draai je thuis en het connecten doen ze via je SSH tunnel die als SOCKS proxy werkt. Tadaa. De server waar jouw SSH daemon draait doet helemaal niets qua torrents, behalve jouw verkeer heen en weer het web op sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dat is dan misschien de enige mogelijkheid om het te omzeilen ja. Maar ook deze mogelijkheid is nogal beperkt, in diverse opzichten. Ten eerste heeft lang niet iedereen de mogelijkheid, de kennis, het geld, de tijd, de interesse of een combinatie daarvan om een SSH tunneltje te leggen voor p2p/usenet.

Bovendien is het voor hosters kinderlijk eenvoudig om het tunnelen op de SSH server te disablen door 'AllowTcpForwarding' op false te zetten.

Daar komt nog bij dat je vaak gelimiteerd bent in de hoeveelheid traffic of de snelheid van de verbinding (x aantal mbits). En misschien dat het SSH protocol zelf ook nog voor vertraging zorgt. Ik zal eens bij wijze van test een bestandje van 1GB of wat uploaden middels scp (ik heb 100/100).

Overigens geef ik de usenet gebruikers weinig kans van slagen om het cappen te omzeilen, behalve dus met tunnels e.d. Simpelweg omdat het kinderlijk eenvoudig is voor de ISP's om al het verkeer van en naar bijv. server*.giganews.com of server*.eweka.nl ofzo te cappen. Het maakt dan niet eens meer uit wat voor verkeer erover heen gaat. Of dat nu plain is, SSL encrypted of zelf bogus; alles wordt gecapped. Simpel doch effectief lijkt me. SSL helpt alleen om de juridische opsporing/bewijslast door de man in the middle (de ISP) te bemoeilijken, niet om het cappen te ontduiken.

Met torrents wordt dit al een stuk moeilijker, omdat de partij aan de andere kant willekeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
webmail schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:20:
Ben nu net thuis, en gelijk ff mijn snelheid testen.

Situatie
UPC-Modem--->Netgear-WiFi-Router

Wireless via Netgear (~ 8m vd router woonkamer/meterkast)
[afbeelding]
Bedraad via Netgear
[afbeelding]
Direct aan de modem
[afbeelding]

Mijn Netgear router "snoept" gewoon 7Mbit van mijn verbinding :'(
Nee, de Netgear is het probleem niet, je haalt bedraad over de router namelijk dezelfde snelheid als over de modem. Dat is te verwachten aangezien deze dingen tot zo'n 45Mbit/s WAN to LAN kunnen routeren. Waar jij tegenaan loopt is gewoon dat WiFi-G niet hoger komt in jouw geval dan 17.5Mbit/s.

WiFi is leuk voor connectivity, maar totaal niet geschikt voor (geborgde, betrouwbare) performance. WiFi is bedoeld om op de bank een laptop op internet te krijgen. Je kunt het wel gebruiken voor vaste PCs, maar dan moet je niet raar opkijken als je een performance hit krijgt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisterenmiddag ook mijn abonnement ge-upgrade van (3-2 pakket)
10mbit+standaard bellen+tv starter met DVR
naar
30mbit+standaard bellen+tv starter met DVR
voor 0,00 euro verschil :)
Wel wordt mijn abonnement vernieuwd en gaat dus weer één jaar lopen.

Vanavond de snelheid eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

dion_b schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:30:
[...]

Nee, de Netgear is het probleem niet, je haalt bedraad over de router namelijk dezelfde snelheid als over de modem. Dat is te verwachten aangezien deze dingen tot zo'n 45Mbit/s WAN to LAN kunnen routeren. Waar jij tegenaan loopt is gewoon dat WiFi-G niet hoger komt in jouw geval dan 17.5Mbit/s.

WiFi is leuk voor connectivity, maar totaal niet geschikt voor (geborgde, betrouwbare) performance. WiFi is bedoeld om op de bank een laptop op internet te krijgen. Je kunt het wel gebruiken voor vaste PCs, maar dan moet je niet raar opkijken als je een performance hit krijgt :o
HMmm misschien had ik het woord 'WiFi' niet moeten gebruiken. Maar het is een 54Mbps wireless router.
WGR614
54 Mbps Wireless Router
with 4-port 10/100 Mbps switch

High-speeds propel media-rich content across your network in no time. You can conveniently share
your cable/DSL connection with many users on your network with or without wires. The WGR614
delivers 10/100 Mbps (auto-sensing) WAN and LAN connections and interoperability with 54
Mbps (802.11g) and 11 Mbps (802.11b) devices over a 2.4 GHz band wireless network.
Product omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:58

d0s

sssst

Hmm ik haal maar 2.6/2.7 mb per seconde.. dat is dus 20 mbit.. misschien moet de echte upgrade nog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
webmail schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:52:
[...]

HMmm misschien had ik het woord 'WiFi' niet moeten gebruiken. Maar het is een 54Mbps wireless router.

[...]

Product omschrijving
WiFi staat in dit geval gelijk aan wireless. Feit blijft dat je wifi/wireless/draadloze verbinding de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
webmail schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:52:
[...]

[...]

Product omschrijving
Dus? Hoe je het beestje ook noemt, bedraad via de router gaat net zo snel ans direct op de modem volgens je eigen post, maar draadloos gaat trager. Dat is normaal en ligt niet aan de router. Gebruik een netwerkkabel als je performance wilt. Simpel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:44
TCP_IP schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:45:
Ik heb echt 1 uur geleden gebeld om vanaf 10 mbit naar 30 mbit te gaan, zou normaal gesproken binnen 48 uur zijn. Maar vanwege de drukte er rekening mee houden dat het 5 dagen kon gaan duren.
Nu deed ik zojuist een speedtest: [afbeelding]

En via newsleecher blijft ie op 1900 KB (14,8 mpbs) ongeveer hangen.

Zou de upgrade nu al van kracht zijn of heeft UPC weer een gratis snelheidsverhoging doorgevoerd zoals al eerder gedaan is (power abbo van 6 naar 8 naar 10mbit en nu ca 15mbit)

Weet iemand meer?

Zou dit bijv. mijn nieuwe '30mbit' zijn en moet ik even naar UPC bellen of gewoon 5 dagen afwachten en zo nu en dan modem even rebooten?
Na 48 uur was mijn verbinding ook maar 16 mbit ipv de aangevraagde 25, Dacht ook dat het een foutje was en had de helpdesk gebeld, maar hun konden niks vinden. En sturen een monteur. Waarschijnlijk heb ik dus alleen de 16 verhoging gehad en nog niet mijn 25mbit na 48 uur. Wacht ook nog wel een paar dagen af nu ik dit lees. Kan ik de monteur ook nog afbellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:55
dion_b schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:29:
[...]
Dus? Hoe je het beestje ook noemt, bedraad via de router gaat net zo snel ans direct op de modem volgens je eigen post, maar draadloos gaat trager. Dat is normaal en ligt niet aan de router. Gebruik een netwerkkabel als je performance wilt. Simpel.
Dat klopt voor een deel. Het is uiteraard trager maar het kan veel sneller als 17Mbit. Met mijn Linksys haalde ik wireless nooit meer als 24Mbit download. Ik heb nu een Netgear en daar is het maximum rond de 55Mbit download. Het maximum van de Netgear is rond de 73 Mbit download. Ik heb nu 90 Mbit internet bij UPC en zit er niks anders op om dan maar bedraad aan de slag te gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Gister gebeld met UPC, Punkbuster krijgt volgende week zijn 60 mbit verbinding binnen :P

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

LB06 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:28:
[...]

WiFi staat in dit geval gelijk aan wireless. Feit blijft dat je wifi/wireless/draadloze verbinding de bottleneck is.
dion_b schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:29:
[...]

Dat het trager is, ok (mijn ervaring is heel weinig en zal ook niks tegen spreken ;)) Maar het is een 54Mbps router, die theoretisch maximaal 54Mbps moet halen. En als mijn laptop binnen een meter van de WirelessRouter staat, zou de verbinding zeer goed moeten zijn en minimaal 50% van de snelheid kunnen halen (wat 27Mbps is, en meer dan mijn internet verbinding).

Misschien beredeneer ik het verkeerd, maar waarom verkopen ze het als een 54Mbps router, als deze snelheid niet gehaald kan worden?

Om even een kromme vergelijking te geven:
1KG lood is even zwaar als 1KG veren

UPC netwerk = 25Mbps, Wired netwerk = 100Mbps, Wireless netwerk = 54Mbps (alles max uiteraard).
Dan zou je theoretisch gezien toch over je wireless de 25Mbps moeten kunnen behalen? In de praktijk heb je altijd wel wat verlies. Over een 100Mbps verbinding haal je meestal geen 12,5MBps, maar 10~11MBps. Dat is een verlies van 12~20%. Maar ~17Mbps halen op een 54Mbps netwerk is een verlies van 70%.

Het enige logische antwoord wat ik hier uit kan concluderen is het volgende:
Stel je verlies op een WLAN is in de praktijk 30%, dan haal je in de praktijk maar 38,25Mbps op je netwerk. Als dat verlies 1 op 1 geld voor het verkeer over de verbinding, is dat weer logisch, 70% van 25Mbps is 17,5Mbps...

Maar dat laatste snap ik niet helemaal :?

Edit:
Ik ga een 'oude afgedankte' laptop in de meterkast zetten als download server. En via RDP beheren. Is voor mijn situatie denk het makkelijkst :)

Edit2:
FF Sherlock gespeeld:
It operates at a maximum physical layer bit rate of 54 Mbit/s exclusive of forward error correction codes, or about 22 Mbit/s average throughput.
bron

[ Voor 8% gewijzigd door iMars op 18-06-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
webmail schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:15:
[...]

[...]

Dat het trager is, ok (mijn ervaring is heel weinig en zal ook niks tegen spreken ;)) Maar het is een 54Mbps router, die theoretisch maximaal 54Mbps moet halen. En als mijn laptop binnen een meter van de WirelessRouter staat, zou de verbinding zeer goed moeten zijn en minimaal 50% van de snelheid kunnen halen (wat 27Mbps is, en meer dan mijn internet verbinding).

Misschien beredeneer ik het verkeerd, maar waarom verkopen ze het als een 54Mbps router, als deze snelheid niet gehaald kan worden?
Nooit van marketing gehoord?

De carrier rate is maximaal 54Mbps, je zult nooit en te nimmer in de buurt komen qua echte data throughput. In het beste geval zit je op de helft, dus 27Mbps, en dat is peak, niet average snelheid. Overigens valt dit nog mee, WiFi draft-N adverteert met 300Mbps, maar hoger dan 110Mbps ga je niet halen en met 'reguliere' betaalbare draft-N routers is 75Mbps al heel wat.

Dat heeft trouwens 0,0 met UPC en dus dit topic te maken. WiFi is totaal overhyped qua snelheid en is gewoon niet geschikt als je betrouwbaarheid, lage latency en hoge snelheid wilt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Passie-m schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:47:
[...]

Na 48 uur was mijn verbinding ook maar 16 mbit ipv de aangevraagde 25, Dacht ook dat het een foutje was en had de helpdesk gebeld, maar hun konden niks vinden. En sturen een monteur. Waarschijnlijk heb ik dus alleen de 16 verhoging gehad en nog niet mijn 25mbit na 48 uur. Wacht ook nog wel een paar dagen af nu ik dit lees. Kan ik de monteur ook nog afbellen :?
Ben blij dat ik iets geduldiger ben geweest:P Probeer UPC idd nog even te bellen als het niet te laat is aangeizen je post van 2 uur terug was. Mijn 30mbit is gisteravond al opgeleverd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

dion_b schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:46:
[...]

Nooit van marketing gehoord?

De carrier rate is maximaal 54Mbps, je zult nooit en te nimmer in de buurt komen qua echte data throughput. In het beste geval zit je op de helft, dus 27Mbps, en dat is peak, niet average snelheid. Overigens valt dit nog mee, WiFi draft-N adverteert met 300Mbps, maar hoger dan 110Mbps ga je niet halen en met 'reguliere' betaalbare draft-N routers is 75Mbps al heel wat.

Dat heeft trouwens 0,0 met UPC en dus dit topic te maken. WiFi is totaal overhyped qua snelheid en is gewoon niet geschikt als je betrouwbaarheid, lage latency en hoge snelheid wilt.
offtopic:
Laatste offtopic opmerking over Wireless ;)
Het was mijn onwetendheid, heb ik weer wat geleerd vandaag ;)
Ik zet wel een oude laptop in de meterkast als download servertje }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hmmm, we zijn ondertussen wel zo'n 3 dagen verder en hier nog steeds geen 30mbit.... ik wacht het nog ff af tot morgen, en dan ga ik maar weer bellen... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:30

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Heb net de aanvraag gedaan via die mail.. hoe lang duurt het voor ik hem heb? Staat in 3 week...

en mn netwerkkaart draait nu op 100Mb/Half Duplex, moet die nog aangepast worden naar 1000mb/FullDuplex?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Sinds een aantal dagen merk ik dat er overdag en in de avond mijn torrent downloads erg langzaam zijn geworden.
's Nachts gaat het al iets sneller maar bij lange na niet wat ik eerst haalde. Ik heb een 10mbit verbinding van UPC waarmee ik, als er veel seeders waren, met 1 MB/s een torrent binnhaald. Nu haal ik echter net de 30 kb/s.

Ik heb al wat rondgekeken op internet en er zijn veel mensen die dit probleem ervaren met UPC, dat ze de boel inknijpen op de drukke uurtjes.

Ik ben verschillende oplossing tegengekomen en ben benieuwd welke optie nu het beste werkt aangezien de oplossingen die ik tegen ben gekomen al ruim een jaar oud zijn.

Graag zou ik willen weten dat als ik de torrents door socks4 proxy laat gaan via utorrent of alles het dan weer doet, maar of ik dan nog wel verbindbaar ben voor de private trackers.

Ik zit er sterk over nadenken om toch maar naar een andere provider te gaan echter wacht ik nog even af, kwam net ook nog iets tegen dat ze de verbindingen van 10 mbit naar 16 mbit gaan verhogen. Wel leuk, maar als et downloaden zo langszaam blijft heb ik er weining aan.

Heeft iemand nog een link met een tutje?

Alvast bedankt voor de reacties..

PS: Probleem ligt bij UPC en niet aan mijn computer, daar ben ik 100% van overtuigd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:31:
>>knip<<

PS: Probleem ligt bij UPC en niet aan mijn computer, daar ben ik 100% van overtuigd.
En hoe weet je dat zo zeker (zeg niet dat het wel zo is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik al een PC helemaal heb geformat met een schone windows XP, alleen utorrent erop verders niks, router er tussen uitgehaald en pc direct op modem aangesloten, geen verschil. Dit tevens getest met een torrent met 10.000 seeders en 14.000 peers. Daarna andere torrents geprobeert, misschien dat het aan de torrent lag..mag helaas ook niet baten. Meerdere malen modem een reset gegeven, bekabeling gecontrolleerd van AOP naar modem.

En het is best wel verdacht dat na 24:00 de downloads omhoog schieten, dan haal ik soms wel 500kb/s want dan blijft die daar weer hangen, voorheen was die gecaped op 1,1 mb/s, en de volgende dag staat die weer op 30kb/s zit.

En het hele internet staat er vol van dat UPC P2P dichtknijpt. Zelfs nog op deze website is er een hele topic aan gewijd die nu gesloten is, omdat het probleem opgelost zou zijn?!

Nou dan zou ik graag willen weten wat de oplossing is, want heb ook al utor geprobeert, daar krijg ik bij status van de tracker te zien: Proxy connect error, maar gaat wel weer heel irritant blijven hangen rond de 30 kb/s

En aangezien de topic al meer dan een jaar oud is, neem ik aan dat UPC ondertussen ook wel het een en ander heeft geprobeert. En bij mj is dit probleem pas sinds een paar dagen hé, er zijn mensen die dit al twee a drie jaar terug hadden, dus ze zijn toch wel fanatiek bezig daar bij UPC om die hoge dataverkeer te drukken, aangezien het netwerk van hun al die drukte niet meer aankan, met al die nieuwe snelle abbonementen.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft, want heb echt wel alles binnenshuis gecheckt, ik ben er ook al een paar dagen mee bezig, sinds de eerste symptonen..

Alvast bedankt..

PS: Ohja op speedtests komen mijn snelheden wel overeen, en ik gebruik geen firewall of antivuris rotzooi.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Heb je utorrent op een niet-standaard en hoge poort draaien (40000+) en encryptie aangezet?

En die proxy-verbinding, waar gaat die naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Voor torrents zijn we tegenwoordig overgestapt op een UDP variant.
Gebruik de nieuwe utorrent (1.8.3) of nieuwe Azu en google op : uTP torrent bandwidth

Dat zal je een stap in de goede richting laten zetten.
UDP valt vooralsnog niet te knijpen.

Let alleen wel dat UPC actief op zoek zal zijn naar knijp methoden ipv methoden om hun bandbreedte te vergroten.
Dus als je echt nooit geknepen wilt worden zal je alsnog over moeten stappen op ADSL/Glasvezel.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poort heb ik op 61111 staan. Protocol versleuteling staat aan en inkomende legacy-verbinding staat uitgevinkt.
Echter geen verschil als legacy staat uitgevinkt.

Proxy staat bij mij niet meer aan, had eerst utor geprobeert, kreeg foutmeldingen in utorrent bij de trackers, maar hij ging wel downloaden, helaas weer niet sneller dan rond de 30 kb/s.
En daar had ik de proxy op deze manier ingesteld:

Socks4 proxy:127.0.0.1 en dan poort 61111 (gebruik proxy voor p2p verbinding UITgevinkt.)

En bij: Geef deze ip/hostnaam aan tracker door: mijn eigen ip

Kan je mij dan uitleggen hoe ik die proxy goed instel? Of heb je een website waar ik kan terecht voor ondersteuning om zoiets op te zetten, ook maakt vidalia maakt bij mij geen verbinding met de server van utor, status balk blijft hangen in he midden.

Ben er al een paar dagen mee bezig, wordt er wel een beetje ziek van.

En anders maar hopen dat dit van tijdelijk aard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:14:
Poort heb ik op 61111 staan. Protocol versleuteling staat aan en inkomende legacy-verbinding staat uitgevinkt.
Echter geen verschil als legacy staat uitgevinkt.
Encryption en legacy connections betekenen NIET automatisch dat uTP ook is ingeschakeld.
Controleer eerst welke utorrent je hebt.

1.9.x beta = goed
1.8.3 = goed
1.8.2 en minder = NIET goed.

Kijk oa. eens hier :
http://www.dslreports.com...ing-with-uTP-uTorrent-19a

Verder kan je op google ook genoeg vinden over uTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe zit het nu met upgraden? Als ik op mijn huidige factuur kijk zie ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
PAKKET 38,65 
Totaalpakket bestaande uit: 
01/06-30/06 Abonnement UPC Telefonie Onbeperkt
01/06-30/06 Digitale TV - Royaal met DVR 
01/06-30/06 Abonnement UPC Internet 10 Mbps 
01/06-30/06 Totaalpakket: gratis UPC Digitale TV 
01/06-30/06 38,65

ik zie nu dus niet wat ik betaal voor Internet alleen... dus als ik niet wil bijbetalen maar wel wil upgraden, moet ik dan de 25 Mbps of de 30 Mbps hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de snelle reply, zal eens even de nieuwe versie van Utorrent proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Wat is dat utor waar je het over hebt? Een soort proxy service waar je naar toe kunt tunnelen?

edit: µTP werkt natuurlijk alleen tussen clients die het ondersteunen. En dan moet het ook nog expliciet buiten de GUI om worden aangezet meen ik. Momenteel ondersteunt eigenlijk alleen µTorrent 1.9 deze feature voor zover ik weet. Dus het is heel goed mogelijk dat je op sommige tijden geen peers hebt die µTP aan hebben staan, waardoor je weer terugvalt naar het limiet wat UPC op p2p over TCP heeft zitten.

Overigens is 30kB/s wel erg weinig maar dat kan aan mij liggen.

[ Voor 83% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-06-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gekkur

Dankje wel voor de tip, heb me al even verdiept in de materie, en heb utorrent nu zover gekregen dat die met 115KB/s download terwijl ik hem net 10 min aan heb staan, en hij gaat ook al mooi richting de 150 KB/s, het schommelt wel af en toe hoor van 80 kb/s weer naar 130 kb/s..

Dit is in iedergeval beter dan 30 kb/s gecapt ..

Ben benieuwd hoe de snelheden vanacht zullen zijn..

(overigens haal ik met veel zaadjes en peren wel snelheden van 6 a 700 KB/s...toch weer beter dan die 30 kb/s..)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hoe lang duurt het voordat een UPC verbinding geactiveerd wordt? Vanavond een modem gehaald en een 3in1 pakket genomen met 30mbit internet. Maar modem geeft na een aantal uur nog steeds een publiek prive IP met de volgende mededeling:
Het is niet langer nodig om handmatig uw UPC Internet verbinding te activeren.
Mocht u problemen ervaren met de UPC Internet verbinding,
neem dan contact op met de UPC Klantenservice via telefoonnummer 0900-1580 (€0,10 per minuut)
Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/upc.jpg

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:58

d0s

sssst

Glashelder schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:28:
Hoe lang duurt het voordat een UPC verbinding geactiveerd wordt? Vanavond een modem gehaald en een 3in1 pakket genomen met 30mbit internet. Maar modem geeft na een aantal uur nog steeds een publiek IP met de volgende mededeling:

[...]
Als je die melding krijgt duurt het nog max 24 uur, althans dat is mijn ervaring. Het is erg druk op het moment ivm de upgrades dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:38
Glashelder schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:28:
Hoe lang duurt het voordat een UPC verbinding geactiveerd wordt? Vanavond een modem gehaald en een 3in1 pakket genomen met 30mbit internet. Maar modem geeft na een aantal uur nog steeds een publiek IP met de volgende mededeling:

[...]
Weet je zeker dat je een publiek IP-adres hebt? Met een publiek IP-adres zou je namelijk nooit op die pagina mogen terechtkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik had een 10mbit verbinding en ben sinds een paar dagen in het bezit van een 30mbit. Nu heb ik echter een probleem! Ik download vrij veel via IRC. Voorheen kreeg ik op de bots mijn volledige snelheid. Sinds kort (paar dagen voor 30mbit) heb ik opeens alleen maar crapspeed. Met crapspeed moet je denken aan 5kb/s! Totaal niks mee te beginnen dus. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het ligt niet aan de bots. Bij 1 van die gasten heb ik iets van zijn ftp getrokken en haalde daar wel een goede snelheid. Ik heb zelf het vermoeden dat het misschien iets met poorten te maken heeft. Ik heb echter niks aan de instellingen aangepast. Verder heb ik geen router oid, dus alleen het standaard modem van UPC.

Ik heb ook contact gehad met de HD hierover en die zeiden dat het probleem bij moet liggen. Er is hen niks bekend hierover. Iemand een idee?

HELP! :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Hoe snel levert UPC tegenwoordig nadat je een aanvraag hebt gedaan (via de site)? Ik las al dat je eerst een pakket thuis gestuurd krijgt en daarna een afspraak met een monteur kunt maken. Ik heb een Fiberpower 60 pakket met telefonie en TV besteld.

Volgens mij ga ik die monteur niet nodig hebben. Signaalkwaliteit is prima bij mij, en die kabels knippen is geen probleem. Ben je verplicht om die monteur te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

KillGhost schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:50:
Ik had een 10mbit verbinding en ben sinds een paar dagen in het bezit van een 30mbit. Nu heb ik echter een probleem! Ik download vrij veel via IRC. Voorheen kreeg ik op de bots mijn volledige snelheid. Sinds kort (paar dagen voor 30mbit) heb ik opeens alleen maar crapspeed. Met crapspeed moet je denken aan 5kb/s! Totaal niks mee te beginnen dus. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het ligt niet aan de bots. Bij 1 van die gasten heb ik iets van zijn ftp getrokken en haalde daar wel een goede snelheid. Ik heb zelf het vermoeden dat het misschien iets met poorten te maken heeft. Ik heb echter niks aan de instellingen aangepast. Verder heb ik geen router oid, dus alleen het standaard modem van UPC.

Ik heb ook contact gehad met de HD hierover en die zeiden dat het probleem bij moet liggen. Er is hen niks bekend hierover. Iemand een idee?

HELP! :D
XDCC ga ik ook maar eens testen in mn 7d trial periode dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Voor mensen die gecapped worden, en dan voornamelijk op usenet:
Concept brief welke ik opgesteld heb met wat hulp van Hooglander1 ... Vervang de kernfeiten door wat je zelf hebt vastgesteld / gemeten, en je hebt een goeie brief lijkt me zo. Ik heb van UPC meegekregen dat met brieven sowieso meer bereikt kan worden dan via telefoontjes die ook nog duurder zijn.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Ik heb nu het 25Mbit abonnement, ik zie dat op upc.nl alleen nog maar fiber-power abo's te verkrijgen zijn.
Ik heb voor de lol effe wat gegevens ingevoerd en wat blijkt. Met het 90mbit-abo geeft hij geen melding van 'dat kan niet'.

Vanmiddag maar eens effe gaan uitzoeken dan :D.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

GekkeR schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:07:
[...]

XDCC ga ik ook maar eens testen in mn 7d trial periode dus.
Welke 7d trial?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

B2 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:06:
Volgens mij ga ik die monteur niet nodig hebben. Signaalkwaliteit is prima bij mij, en die kabels knippen is geen probleem. Ben je verplicht om die monteur te laten komen?
Nee een monteur is niet verplicht, als je het zelf kan is het ook goed. Ik heb het ook zelf gedaan, geen storing, geen probleem. Wel storing: UPC gaat je eerst nog een keer door de hele installatie procedure leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ulysses schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:14:
[...]

Nee een monteur is niet verplicht, als je het zelf kan is het ook goed. Ik heb het ook zelf gedaan, geen storing, geen probleem. Wel storing: UPC gaat je eerst nog een keer door de hele installatie procedure leiden.
Mooi zo. Weet je ook wat over de levertijd na een bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Afkoelingsperiode, zodra het zooitje binnen is/geinstalleerd is, mag je de koop binnen 7 dagen ongedaan maken, m.a.w. je hebt een trail van 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

-knip-
Fly-guy te snel ;x

[ Voor 19% gewijzigd door GekkeR op 19-06-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ah, zo. Mijn problemen komen echter niet door de 30mbit overzetting. Een paar dagen hiervoor had ik hier al last van.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nu vanaf maandag ochtend (9 uur) op de modem! Ik hoop dat hij vandaag binnen komt!
Ik ga hem ook zelf aansluiten, moet niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

B2 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:17:
[...]

Mooi zo. Weet je ook wat over de levertijd na een bestelling?
Bij mij, maar dat was 10 maanden terug, was het 8 werkdagen voor een nieuwe aansluiting, maar nu met al die abo's die overschakelen, misschien duurt het iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de telefoon zij de medewerker van upc 1,5 week. wat neerkomt op 3 weken (weekend werkt upc niet volgens mij) 3 weken is wel erg lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
B2 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:06:

De monteur moet het 1 en andere ter plekke activeren via de telefoon.
Ik dacht het ook wel zelf te kunnen aansluiten, alleen moest alsnog een monteur laten komen omdat er dingen geactiveerd moest worden wat enkel alleen de monteur kan.

Ik ging van Extreme gratis (zo'n tijdelijke actie) naar PowerFiber60.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alleen internet wil moet je dan ook een monteur laten komen? Dat kunnen ze telefonische toch ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:38:
Als je alleen internet wil moet je dan ook een monteur laten komen? Dat kunnen ze telefonische toch ook wel?
Idd, je kunt het zelf aansluiten en in sommige gevallen moet je dan nog even bellen met UPC om de snelheid te laten inregelen, maar dat is in een minuutje gebeurt. Basis internux doet het overigens out-of-the-box wel, maar dan op 64kB/s ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, thanks voor de info man :), Ik ben nieuwe klant bij upc dit moet geen verschil maken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
MelvinB schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:35:
[...]

De monteur moet het 1 en andere ter plekke activeren via de telefoon.
Ik dacht het ook wel zelf te kunnen aansluiten, alleen moest alsnog een monteur laten komen omdat er dingen geactiveerd moest worden wat enkel alleen de monteur kan.

Ik ging van Extreme gratis (zo'n tijdelijke actie) naar PowerFiber60.
Ja leuk hebben ze dat gedaan :(
Ik heb zelf ook een upgrade gedaan (actie) naar PowerFiber60 en de boel vanochtend zelf maar aangesloten. Krijg nu ook die activatiemelding, dus ik bellen naar UPC.. Moet ik alsnog een monteur laten komen omdat ze het blijkbaar niet zo telefonisch kunnen activeren. En wanneer komt die monteur? Pas in juli! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

InZane schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:08:
[...]
Dde boel vanochtend zelf maar aangesloten. Krijg nu ook die activatiemelding, dus ik bellen naar UPC.. Moet ik alsnog een monteur laten komen omdat ze het blijkbaar niet zo telefonisch kunnen activeren. En wanneer komt die monteur? Pas in juli! :(
Die monteur sturen zal zo zijn reden hebben denk ik. Geduld is een schone zaak.

Maandag via UPC.nl besteld, woensdag modem gehad, a.s. Woensdag de monteur.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
Guardian Angel schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:17:
[...]

Die monteur sturen zal zo zijn reden hebben denk ik. Geduld is een schone zaak.

Maandag via UPC.nl besteld, woensdag modem gehad, a.s. Woensdag de monteur.
Dat is tenminste nog een redelijke termijn. Ik moet 3 weken wachten want het schijnt in deze regio (Apeldoorn) nogal druk te zijn momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:25
Ulysses schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:08:
Voor mensen die gecapped worden, en dan voornamelijk op usenet:
Concept brief welke ik opgesteld heb met wat hulp van Hooglander1 ... Vervang de kernfeiten door wat je zelf hebt vastgesteld / gemeten, en je hebt een goeie brief lijkt me zo. Ik heb van UPC meegekregen dat met brieven sowieso meer bereikt kan worden dan via telefoontjes die ook nog duurder zijn.
Waarom ga je dit doen?
ik gebruik ook usenet en dat wordt bij ook gecapped. Ik vind dat geen probleem, omdat de echt belangrijke services voorrang moeten hebben op nntp, zodat UPC met minder bandbreedte zijn klanten kan bedienen.
Als UPC ervoor moet zorgen dat IEDEREEN op ELK moment zijn volle downloadsnelheid kan benutten, wie denk je dat dat dan betaalt? JIJ, de klant. De tarieven zullen dan omhoog gaan.
En wat download je precies? Linux iso's? Die zijn legaal ja, maar je gaat mij niet vertellen dat je geen leuke HD films, pr0n en weet ik veel wat nog meer gratis van het internet plukt. Sowieso geen belangrijk spul.

Dus een beetje krom van je, je wilt voor zo min mogelijk geld, zoveel mogelijk: gratis media, supersnel internet.
Zoek gewoon een andere baan die meer verdient, zodat je je hier niet duk over hoeft te maken.

Oh ja, bij UPC belanden zulke briefjes in het Ronde Archief. Juist, de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

bas r schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:19:
[...]

Waarom ga je dit doen?
ik gebruik ook usenet en dat wordt bij ook gecapped. Ik vind dat geen probleem, omdat de echt belangrijke services voorrang moeten hebben op nntp, zodat UPC met minder bandbreedte zijn klanten kan bedienen.
Als UPC ervoor moet zorgen dat IEDEREEN op ELK moment zijn volle downloadsnelheid kan benutten, wie denk je dat dat dan betaalt? JIJ, de klant. De tarieven zullen dan omhoog gaan.
En wat download je precies? Linux iso's? Die zijn legaal ja, maar je gaat mij niet vertellen dat je geen leuke HD films, pr0n en weet ik veel wat nog meer gratis van het internet plukt. Sowieso geen belangrijk spul.

Dus een beetje krom van je, je wilt voor zo min mogelijk geld, zoveel mogelijk: gratis media, supersnel internet.
Zoek gewoon een andere baan die meer verdient, zodat je je hier niet duk over hoeft te maken.

Oh ja, bij UPC belanden zulke briefjes in het Ronde Archief. Juist, de prullenbak.
Welke content er uiteindelijk gedownload wordt is niet van belang. Het gaat erom dat er data over een lijn gaat, UPC een bepaalde snelheid voor deze lijn communiceerd naar de klant en de media, maar dat dit blijkbaar over een bepaald protocol bij lange na niet gehaald wordt.

Mij maakt het persoonlijk niet uit of ik met een 60Mbit lijn maar 40Mbit haal bij het downloaden van usenet. Het is snel zat. Maar daar gaat het niet om.

Stel dat UPC in theorie besluit om alle .iso's te cappen (of whatever jij wel download). Ga jij dan niks zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 15-09 17:03
[...]

Uhm, alle andere providers in Nederland kunnen prima af zonder de 'traffic shaping' zoals UPC dat doet. En die providers zijn zeker niet allemaal duurder dan UPC. Het traffic shapen van UPC is puur en alleen nodig omdat ze niet meer geld in hun netwerk willen steken.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Dat heet winstmaximalisatie. Heel gewoon voor een bedrijf, of niet?
Meer bandbreedte betekent hogere prijzen, of je het nou wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 15-09 17:03
bas r schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:42:
Waarom hoeven andere providers dan niet dit soort maatregelen te treffen? Dat zijn ook allemaal commerciele bedrijven die winst willen maken. UPC denkt gewoon een manier gevonden te hebben waardoor ze extra winst kunnen maken over de ruggen van hun klanten.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dan betaal ik die hogere prijzen toch? Maar die optie heeft UPC niet.
Het zou iets anders zijn als UPC het duidelijk in bv de voorwaarden opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Slap excuus. Die theorie hanterende zijn alle snelheidsupgrades, prijsverlagingen en afschaffing van het datalimiet onzin. En dat is natuurlijk niet het geval.

Het idee is juist dat de spelers in de markt elkaar af troeven om zo klanten te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

sylvesterrr schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:41:
[...]

Weet je zeker dat je een publiek IP-adres hebt? Met een publiek IP-adres zou je namelijk nooit op die pagina mogen terechtkomen...
Ja je hebt gelijk..ik zei het verkeerd :P

Heb net maar gebeld..aanvraag stond 'on Hold' omdat er zogenaamd nog een UPC mediabox geleverd moest worden.. Heb er al twee..

Heerlijke organisatie dat UPC..waar ben ik aan begonnen :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Dan koopt het gros van de UPC klanten dus een wassen neus, want alles boven de 5 Mbps heeft geen toegevoegde waarde whatsoever. Lekker zaken doen is dat.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
B2 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:38:
[...]

Welke content er uiteindelijk gedownload wordt is niet van belang. Het gaat erom dat er data over een lijn gaat, UPC een bepaalde snelheid voor deze lijn communiceerd naar de klant en de media, maar dat dit blijkbaar over een bepaald protocol bij lange na niet gehaald wordt.

Mij maakt het persoonlijk niet uit of ik met een 60Mbit lijn maar 40Mbit haal bij het downloaden van usenet. Het is snel zat. Maar daar gaat het niet om.

Stel dat UPC in theorie besluit om alle .iso's te cappen (of whatever jij wel download). Ga jij dan niks zeggen?
Helemaal fout. je hebt geen gegarandeerde snelheid. Je snelheid is TOT <insert snelheid>. Zij bepalen welk protocol zij voorrang geven. Gewoon omdat de service door UPC geleverd wordt mogen zij zelf beslissen hoe en wat.
Ik download ook al mijn illegale content via usenet zoals ik eerder al stelde en vind het jammer dat ze cappen, maar wel begrijpelijk. De prijzen in NL zijn erg laag. Het moet ergens vandaan komen, van links of van rechts.. Dus nee, ik ga niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
pingkiller schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:30:
[...]

Waarom hoeven andere providers dan niet dit soort maatregelen te treffen? Dat zijn ook allemaal commerciele bedrijven die winst willen maken. UPC denkt gewoon een manier gevonden te hebben waardoor ze extra winst kunnen maken over de ruggen van hun klanten.
Gelukkig ben jij vrij om te gaan en staan waar je wil. Wil je niet gecapt worden? Dan ga je naar een ander toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

bas r schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:41:
[...]

Helemaal fout. je hebt geen gegarandeerde snelheid. Je snelheid is TOT <insert snelheid>. Zij bepalen welk protocol zij voorrang geven. Gewoon omdat de service door UPC geleverd wordt mogen zij zelf beslissen hoe en wat.
Ik download ook al mijn illegale content via usenet zoals ik eerder al stelde en vind het jammer dat ze cappen, maar wel begrijpelijk. De prijzen in NL zijn erg laag. Het moet ergens vandaan komen, van links of van rechts.. Dus nee, ik ga niet klagen.
Uhm ik ben 2 keer naar de UPC winkel geweest voordat ik een Fibre 30 abo bestelde, en in die 2 bezoeken is me minstens 5 keer op het hart gedrukt dat de snelheid gegarandeerd was ;)

Ze verkopen dus wel met dat argument }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

[...]

Waarom ga je dit doen?

Als je de brief goed gelezen had, had je gezien dat ik niet eis dat ik 24/7 100% haal ... maar dat ik in ieder geval in de dal-uren maximaal van usenet gebruik wil kunnen maken, lijkt me een redelijk voorstel.
Wat jij dan allemaal voor pro-UPC argumenten hebt, boeit me niet zoveel, ik ken al die verhaaltjes al, tot nu toe zegt UPC dat een schriftelijke klacht altijd nog het beste afgehandeld wordt.
Brief is al op de post overigens.
Trouwens is het downloaden van HD Films en Audio van UseNet een volstrekt legale bezigheid in Nederland, dus wat lul je.

[ Voor 3% gewijzigd door Ulysses op 19-06-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik heb voor mijn ouders vandaag Fiber 30 besteld. Volgens UPC zou het maximaal 24 uur duren. Ben benieuwd of de snelheid een beetje wordt gehaald. Voorheen is dat bij UPC nog nooit een issue geweest (haalde altijd netjes 90%+ van de maximale snelheid van het abo), maar nu ze zo heftig aan het cappen lijken te zijn wijst dat misschien toch op netwerkprobleempjes.

Capt UPC eigenlijk overal? Of alleen in de drukke gebieden/grote steden? Ik heb het eigenlijk nooit fatsoenlijk getest omdat ik toch alles stream vanaf mijn servertje. Hopelijk gaat het streamen van 1080p nu wel goed. Een goede 1080p film is toch als snel 12mbit/s+ en dan kom je dus flink wat tekort met een theoretische 10mbit/s. Ik zal als ik er weer ben eens een usenetaccountje aanslingeren om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Geloof me, die 24 uur ga je echt niet halen....

Heb maandag om 9 uur gebeld, vervolgens kreeg ik ook te horen dat het 3 dagen ging duren, we zitten ondertussen op de 5 dagen ( maandag meegerekend )

Toen ik vanochtend belde waarom het nog niet werkte kreeg ik te horen dat het ontzettend druk was omdat iedereen aan het overzetten was, 'k wou eigelijk nog zeggen, en waarom is dit mijn probleem, maarja dan kom je toch ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

LB06 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:40:
Ik heb voor mijn ouders vandaag Fiber 30 besteld. Volgens UPC zou het maximaal 24 uur duren. Ben benieuwd of de snelheid een beetje wordt gehaald. Voorheen is dat bij UPC nog nooit een issue geweest (haalde altijd netjes 90%+ van de maximale snelheid van het abo), maar nu ze zo heftig aan het cappen lijken te zijn wijst dat misschien toch op netwerkprobleempjes.

Capt UPC eigenlijk overal? Of alleen in de drukke gebieden/grote steden? Ik heb het eigenlijk nooit fatsoenlijk getest omdat ik toch alles stream vanaf mijn servertje. Hopelijk gaat het streamen van 1080p nu wel goed. Een goede 1080p film is toch als snel 12mbit/s+ en dan kom je dus flink wat tekort met een theoretische 10mbit/s. Ik zal als ik er weer ben eens een usenetaccountje aanslingeren om het te testen.
UPC capt inprincipe alleen usenet en torrents. Voor de rest haal ik eigelijk altijd prachtige snelheden op http/ftp.

Vriend van me heeft vandaag zijn 90Mbit abbo gekregen, snelheidstestje:
2009-06-19 08:14:36 (10.3 MB/s) - `debian-40r3-amd64-netinst.iso' save (tiscali server)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 21:21
ik heb een Power abo 10mbit met onbeperkt bellen binnen Nederland. Heb op chellooo gelezen dat de snelheden vanaf 1 juli worden verhoogt tot 16mbit. Lijkt me snel genoeg en betaal er niet te veel voor.

Nou zie ik dat Power niet meer bestaat maar in plaats daarvan is er Fiber stuff...Je kan een Fiber 25mbit abo krijgen voor evenveel geld als de Power.....
Worden de pakketten later omgezet door UPC zelf? of moeten mensen er zelf achteraan? Je kan voor evenveel geld gewoon sneller internet krijgen...

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Lees de laatste paar pagina's eens even door zou ik zeggen, dan zie je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ulysses schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:38:
[...]
Trouwens is het downloaden van HD Films en Audio van UseNet een volstrekt legale bezigheid in Nederland, dus wat lul je.
Als je niet tevreden bent over de downloadsnelheid, dan kóóp je de HD-films die je nu gratis download in de winkel. Ook goed voor de economie.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
[...]

Waarom ga je dit doen?

Als iemand niet tevreden is over een dienst is het naar mijn mening zijn recht om daar iets over te zeggen en als hij daar de moeite voor neemt om een brief te sturen naar UPC moet hij dat doen, of het nut heeft dat is een andere vraag maar dan is het nog niet aan mensen zo als jij even gaat beslissen wat belangrijk en niet belangrijk is om te downloaden laat staan om nog meer geld voor een dienst te moeten betalen!

UPC en Ziggo zijn een van de weinige die aan traffic shaping doen en als het nodig is moet dat. Maar begin nou niet te kletsen over in het buitenland betalen ze meer. We hebben het in deze topic over UPC en niet hoe je gebruik moet maken van de internet diensten van UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Tortelli schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:19:
[...]

UPC capt inprincipe alleen usenet en torrents. Voor de rest haal ik eigelijk altijd prachtige snelheden op http/ftp.
Weet ik. Ik zei ook dat ik het nog nooit fatsoenlijk getest heb, omdat ik vanaf UPC alleen maar stream over http :). Dingen verzamelen doe ik wel op een echt fiber lijntje :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
me broer heeft 90Mbit aangevraagd, hij heeft een linksys Wrt54gl, 54mbps (hij gebruikt alleen wifi)

Zijn er aanraders die wel deze snelheid kunnen halen? (KAN een wifi verbinding wel 90mbit aan?)

[ Voor 10% gewijzigd door Tiduz op 20-06-2009 00:09 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Tiduz schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:08:
me broer heeft 90Mbit aangevraagd, hij heeft een linksys Wrt54gl, 54mbps (hij gebruikt alleen wifi)

Zijn er aanraders die wel deze snelheid kunnen halen? (KAN een wifi verbinding wel 90mbit aan?)
Jepz, de DIR-655 van D-Link, wel in combinatie met de Dongle van D-Link. Werkt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
hm ik las in userreviews dat die nogal wonky is met wifi

ik kwam net deze tegen, is dat niets dan?

pricewatch: Linksys WRT160N Wireless-N Broadband Router

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

LB06 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:40:

Ik zit nu tussen 12u en 1u te downloaden, en heb een FullHD film (~9GB) binnen 50min binnen.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nqhegk.png
Een vrij mooi constante 3+MBps (op een 25Mbps verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Tiduz schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:08:

Het is zonde om met een 90mbit abo alleen de draadloze verbinding te gebruiken. 90mbit haal je eigenlijk alleen onder optimale omstandigheden (naast de router op 40MHz met een van de betere wlan kaartjes).

Bovendien zit je ook nog met de NAT throughput. De Wrt54gl haalt net 53 mbit/s. Dus zelfs al zou je broer alles bedraad aansluiten dan moet hij nog een nieuwe router kopen. Op deze site kun je zien wat de NAT throughput is van veel routers. Ik zou toch zeker een router nemen met minimaal 150mbit NAT throughput, zodat je ook nog wat 'over' hebt ivm toekomstige snelheidsverhogingen. De Linksys die hierboven wordt genoemd kan net 90mbit aan, dus dat zou ik niet doen. Voor €89 heb je al een D-Link DIR-655 met 250mbit/s+ NAT throughput.

Maar goed, als je broer erop blijft staan alleen draadloos te willen blijven internetten dan voldoet die Linksys ook. Volgens http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30839/96/1/3/ is de throughput onder optimale omstandigheden 80mbit/s over draadloos (de Dlink doet 100).

[ Voor 12% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-06-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Na bijna 10 jaar besloten UPC weer eens te proberen. Woensdagochtend pakket opgehaald in de UPC-winkel, ter plekke een formulier ingevuld voor het behoud van m'n telefoonnummer, dat duurt 10 dagen. "Maximaal 24 uur, dan bent u online." Dat klonk goed. Inmiddels 3 dagen en vele telefoontjes verder: nog steeds geen verbinding. Iedere keer beloven ze het door te geven aan een andere afdeling. Wat er dan fout is? "Het systeem geeft aan dat u niet door het systeem komt. Er gaat dus iets mis in het systeem." Uh-uh... maar wat, dat wordt niet duidelijk. Terugbellen behoort ook niet tot de mogelijkheden, het enige wat mogelijk is, is het ontvangen van een geautomatiseerd sms-je wat ik dan zou moeten beantwoorden met een sms met "ja" of "nee". Natuurlijk ook nog geen sms gehad. De laatste die ik aan de lijn had: "Ik ga het nu doorgeven aan een andere afdeling maar ik zeg niet hoe lang het gaat duren, want dan bent u waarschijnlijk toch maar boos en teleurgesteld". M'n belkaart voor 30 minuten telefonische ondersteuning is al leeg. Wat mij betreft is er nog niks veranderd in de afgelopen 10 jaar. Na het weekend gaat de hele zooi terug naar de winkel.
Pagina: 1 ... 14 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.