Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiddle schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:14:
MMmh, dit klinkt ook erg tof...

[...]
Dat is zeker een hele leuke nieuwe feature, alleen vraag ik me af dat wanneer je tegenstander yield, je ook wat van hem kan eisen zoals spullen oid...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
zou wel vet zijn om zo aan je spullen te komen, Iedereen is "bang" voor je, Je valt iemand aan paar slagen en hij geeft zichzelf over en weer wat gold en zo er bij.... Hoop niet dat dit nadat je geweigert hebt ze door blijven zeuren dat je helemaal niet meer aan vechten toe komt. Maarja dit zal wel goedkomen, heb alle vertrouwen in bethesda.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
neej maar niet persee daarvoor. Je hebt bv net wat gegapt. Guard komt op je af, wsslk kan je dan net als in morrowind kiezen uit;

Pay Fine,
Go to Jail,
Resist Arrest.

Als je dan de laatste doet, en meneer de guard is sterker fdan je gehoopt had, of je enchanted Pacemaker trekt het niet meer, dat je dan "yield" kan doen. (wat het ook betekend, overgeven ofzo?).

Dat maakt het allemaal weer zo veel realistischer Ipv dat in morrowind iedereeen je gelijk dood probeert te trappen bij 1 kleine vergissing...

EDIT:

Nog meer leuks...

[ Voor 11% gewijzigd door Fiddle op 03-02-2006 18:36 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Poisoned Apples are my new favorite indeed _/-\o_

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
CyberAmp schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:46:
Poisoned Apples are my new favorite indeed _/-\o_
ik hoop dat je ze zelf kan maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Steeds meer nieuwtjes he laatste tijd? Goed teken hoop ik.

Wel dom, fiddle vertelde me laatst dat je gewoon snel quick load kan doen als je gepakt bent (eerst natuurlijk effe snel quick saven), dat vind ik dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Dat ik ik je vaker zeggen, dat vind jij in elk spel jammer. Omdat je het dan te makkelijk voor jezelf kan maken volgens jouw. Dat is wel zo, maar die verantwoordlijkheid ligt gewoon bij jezelf. Dat heet gewoon First Person Shooter. (of FP-RPG in dit geval).
Ik moet hierbij denken aan Fable, naarmate het einde vorderd werden de missies langer en moeilijker, en er werd pas gesaved bij einde missie. (arena missie) Dit is erg frustrerend soms. En al helemaal al craste het spel bij jouw om de zoveel tijd...
Nee, geef mij maar de optie te saven wanneer ik wil. Die verantwoordlijkheid kan ik zelf wel hebben, daarvoor hoeven Developers mij echt niet aan de lijn te houden...

[ Voor 9% gewijzigd door Fiddle op 03-02-2006 19:48 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Laat mij maar aan het einde van elke quest saven. Dan is er tenminste een uitdaging. Anders gaan hele volksstammen elke keer voor een battle saven, omdat ze anders verliezen en weer opnieuw moeten beginnen. Tsja, big deal. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ja, zo ga ik het ook doen jah, En als we een Battle over moeten doen, des te beter. Daar kopen we het spel toch voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:54

jpiwf

licenced pepernootaddict

als het net zo makkelijk is als in morrowind om een battle te winnen, dan vergeet ik standaard elke 10 minuten te saven, zodat als ik na een uurtje dan toch eens verlies ik helemaal opnieuw moet beginnen in dat uur. hoop wel dat er idd meer uitdaging is nu. zelfs ordinators mepte ik met lvl 5 al in een slag neer. (ok, met een daedric dai-katana met enchantment en redguard die standaard al 50 long sword had, maar toch)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Idd, ik hoop ook dat oblivion ook een stuk uitdagender is. Morrowind was gewoon vaak té simpel, ook als je niet cheate zoals hierboven. Ik vond het wel cool, dat als een gevecht echt een keer te moeilijk was, je heel veel opties had om hem mogelijk toch nog te winnen, zoals potions, extra sterke enchanted wapens of eenmalige spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
jpiwf schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:13:
als het net zo makkelijk is als in morrowind om een battle te winnen, dan vergeet ik standaard elke 10 minuten te saven, zodat als ik na een uurtje dan toch eens verlies ik helemaal opnieuw moet beginnen in dat uur. hoop wel dat er idd meer uitdaging is nu. zelfs ordinators mepte ik met lvl 5 al in een slag neer. (ok, met een daedric dai-katana met enchantment en redguard die standaard al 50 long sword had, maar toch)
OMG, doe je netjes dan :), Ik weet nog toen ik net voor het 1st morrowind speelde, was toen totale leek op RPG en TES-gebied. Kwam voor het 1st in Vivec, en zag die prachtige ordinators met hun armors. Ik ZOU en MOEST die hebben. Ze waren uiteraard veelste sterk. Dus ik God mode gebuiken. Ik heb serieus, niet overdreven, een kwartier staan hakken op die gast, voor hij eens neerviel....

(ik weet het, god-mode is = nooby :) maar twas toen die tijd, met mijn kennis van de game, de enige mogelijkheid voor die armor... :+ )

Edit; nog een belangrijk vraagje; Zijn er enchanted Items met daarop Summor "whatever". Ik heb namelijk geen zijn om Conjuration te gaan trainen als ik voor elke summon, een spell nodig heb. Die dingen zijn duur namelijk. En nog belangrijker, ze zijn 1 malig. Enchanted items gebruik je oneindig, mits voldoende geladen.

Edit2;

@ Hieronder, ja duh weet ik, het was ook alleen om even die armor te krijgen. Daarna ging ie ook gelijk weer uit :) want zo is er idd niets aan neej....

[ Voor 56% gewijzigd door Fiddle op 03-02-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
God mode = dag gameplay.
Echt serieus, zodra je op lvl 2 met een daedrac zwaard gaat rondlopen is er geen fuck meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:29
Fiddle schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:19:
[...]

Edit; nog een belangrijk vraagje; Zijn er enchanted Items met daarop Summor "whatever". Ik heb namelijk geen zijn om Conjuration te gaan trainen als ik voor elke summon, een spell nodig heb. Die dingen zijn duur namelijk. En nog belangrijker, ze zijn 1 malig. Enchanted items gebruik je oneindig, mits voldoende geladen.
Ik denk het wel, ze zijn er in ieder geval ook in Morrowind, vond altijd veel amuletten waarmee je ancestor ghosts of skeletons kon summonen (zijn niet echt sterk dus ...) en Scourge natuurlijk :) (Mace waarmee je een dremora en ik dacht een scamp kan summonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Zonder godmode/cheats bijv. Vivec-God in een klap neer. 3 miljoen cash en uber-veel potions als je maar het geduld hebt om alles te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Fiddle schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:46:

Ik moet hierbij denken aan Fable, naarmate het einde vorderd werden de missies langer en moeilijker, en er werd pas gesaved bij einde missie. (arena missie) Dit is erg frustrerend soms. En al helemaal al craste het spel bij jouw om de zoveel tijd...
Nee, geef mij maar de optie te saven wanneer ik wil. Die verantwoordlijkheid kan ik zelf wel hebben, daarvoor hoeven Developers mij echt niet aan de lijn te houden...
Dat was dus puur door het crashen bij jouw wat het irritant maakte en jouw een hekel gaf aan het save-systeem. Ik heb hem uitgespeeld en het hele quick-save gebeuren en natuurlijk het ontbreken ervan helemaal niet gemist.

Jullie hebben het nu ook allemaal over battle's, quests etc. Ik heb het vooral over de kleine dingen die de gameplay leuk maken maar het save-systeem verneukt. Bijv, je wilt proberen iets te stelen, je quick saved eerst en dan maakt het niks meer uit of het nou fout of goed gaat. De hele spanning dat je gesnapt wordt is er dan dus af (je quick-load toch zo weer). Vandaar dat ik een voorstander ben van een, let-op! wel een goed uitgewerkt, automatisch save-systeem. Nu kun je wel zeggen natuurlijk dat je zelf die verantwoordelijkheid moet nemen om niet op die knop te drukken, maar het is toch wel erg makkelijk gedaan en tijdens het spelen (bijv, voordat je iets gaat stelen) is die toets toch opeens wel aantrekkelijk.

(btw, zit er ook nog een auto-save-systeem onder? Naast het zelf saven, dan zou je eventueel jezelf voor kunnen nemen om het spel zelf alles te laten saven en dat je zelf van die knop afblijft, of beter nog, van je toetsenbord afsloopt :9 )

[ Voor 15% gewijzigd door krouwen op 04-02-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik cheate niet hoor, ik wist alleen waar je betrekkelijk gemakkelijk een daedric dai-katana kon krijgen. als je genoeg steelt en verkoopt aan de scamp had je ook genoeg geld om een enchantment te kopen. gewoon de bet with galbadir missie doen en je had een gem.

ot:
ik ben ook voorstander van een autosave (bijvoorbeeld elk kwartier) dat houd er een boel spanning in, en je veriest niet teveel van je voortgang

ook hoop ik op scrolls, dat houd het nog een beetje speelbaar voor een battlemage mage als ik

[ Voor 11% gewijzigd door jpiwf op 04-02-2006 00:22 . Reden: teveel bier ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
krouwen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:16:
[...]

Dat was dus puur door het crashen bij jouw wat het irritant maakte en jouw een hekel gaf aan het save-systeem. Ik heb hem uitgespeeld en het hele quick-save gebeuren en natuurlijk het ontbreken ervan helemaal niet gemist.
Ik zei ook, "En al helemaal al craste het spel bij jouw om de zoveel tijd...", dit is een alsmede, niet een omdat. Ik wil namelijk kunnen stoppen met spelen als ik dat wil, en niet me missie af moeten maken omdat ik anders later opnieuw moet beginnen. Zeker bij lange missies
Jullie hebben het nu ook allemaal over battle's etc. Ik heb het vooral over de kleine dingen die de gameplay leuk maken maar het save-systeem verneukt. Bijv, je wilt proberen iets te stelen, je quick saved eerst en dan maakt het niks meer uit of het nou fout of goed gaat. De hele spanning dat je gesnapt wordt is er dan dus af (je quick-load toch zo weer). Vandaar dat ik een voorstander ben van een, let-op! wel een goed uitgewerkt, automatisch save-systeem. Nu kun je wel zeggen natuurlijk dat je zelf die verantwoordelijkheid moet nemen om niet op die knop te drukken, maar het is toch wel erg makkelijk gedaan en tijdens het spelen (bijv, voordat je iets gaat stelen) is die toets toch opeens wel aantrekkelijk.
Je kan het jezelf dmv quicksave best makkelijk maken ja, maar, omdat jij het knopje toch wel erg aantrekkelijk vind, moet iedereen aan het lijntje gelegd worden door de developers, door middel van een beperking/gebrek?

Als ik heerlijk aan het dalen ben door de immense wereld van Oblivion. Ik heb de missies uit mijn hoofd gezet. Ik wil gewoon verkennen en plunderen uiteraard :+ Plots zie ik daar door het struikgewas een ruine, nu wil ik naar binnen om de boel te plunderen. Sorry, maar voordat ik die ruine inga, wil ik even saven, en zodra ik er weer "loaded" (hopelijk :)) uitkom, nogmaals even saven. Op zo'n moment wil ik niet terug moeten lopen naar een een bepaald plekje waarvan ik weet dat hij autosaved.

Of stel, je komt net, volgeladen, een dungeon uit, wat veel pijn en moeite heeft gekost, en vervolgend wordt net dat laatste beetje HP van je verkracht door een agressieve Rat ofzo... Dat wekt frustraties op.

En dan de technische kant. Je zou kunnen maken dat je bij betreden en bij exit van een dungeon oid een autosave maakt. Dat volstaat op sommige momenten niet. Sommige Dungeons zijn zelf erg groot (Morrowind), en soms gebruik je om het te experimenteren. Hoe reageerd NPC als ik dat zeg? Of als ik dat andere zeg? Of... Als ik dat ventje dat buiten de stadsmuren loopt afmaak, voor zijn mooie zwaard, zouden ze dat in de stad doorhebben, hoe kijken zei mij hiernaa aan? ETC, ETC...

In FEAR kan ik er niet van wakker liggen dat het met autosaves werkt, maar in een spel met zoooooooooooooveel mogelijkheden en opties, wil ik echt niet anders.
(btw, zit er ook nog een auto-save-systeem onder? Naast het zelf saven, dan zou je eventueel jezelf voor kunnen nemen om het spel zelf alles te laten saven en dat je zelf van die knop afblijft, of beter nog, van je toetsenbord afsloopt :9 )
Naast de quicksave en quickload word je game ook nog eens automatisch gesaved als je slaapt.
jpiwf schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:21:
ot:
ik ben ook voorstander van een autosave (bijvoorbeeld elk kwartier) dat houd er een boel spanning in, en je veriest niet teveel van je voortgang

ook hoop ik op scrolls, dat houd het nog een beetje speelbaar voor een battlemage mage als ik
Om het kwartier zou ook best een goede optie zijn, echter, sommige beslissingen moet per abuis gemaakt worden... Steel ik het wel of niet, maak ik hem af of niet... etc, voor zo'n beslissing die grote gevolgen kan hebben voor de verdere gameplay, wil ik toch echt even saven....

[ Voor 11% gewijzigd door Fiddle op 04-02-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

daar heb je nou het escape/save menu voor, dan kun je saven wanneer je wilt, met een naam erbij ook nog
zo had ik in morrowind op een gegeven moment dat ik per ongeluk vampier geworden was, en heb toen geload tot het moment dat ik dat nog kon genezen, en heb toen 2 verhaallijnen verder gespeeld, 1 als vampier en 1 als gewoon mens. die save heet dan ook 'voor ik vampier werd'. de quicksave knop is dus eiglijk niet meer nodig als je een periodieke autosave hebt (minder dan een kwartier per save) voor de rest ben ik het me je eens

[ Voor 2% gewijzigd door jpiwf op 04-02-2006 03:17 . Reden: bier is niet goed voor je typskillz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Damn, wil ik Morrowind gaan spelen om de tijd te doden, die die bij die kl*te Krouwen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook weer ff begonnen met morrowind (vanilla versie), maar damn wat ben ik veel vergeten zeg. Brengt me meteen frustratie #1 weer boven: de directions die je van je questgevers krijgt, ik moet soms tot 3x teruglopen om de goede route te vinden, en dat zou nog niet zo erg zijn, maar lopen gaat zo traaag (en ja je kan rennen, maar als je dan een vijand tegenkomt ben je genaaid). gelukkig leek het in de demo-filmpjes van oblivion iets sneller te gaan, en natuurlijk het instant-travel systeem.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Fiddle schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:50:
Damn, wil ik Morrowind gaan spelen om de tijd te doden, die die bij die kl*te Krouwen... :(
dan vraag je hem toch terug.

wel grappig, eerst 30 berichten in een dag, en dan meer dan 24 uur helemaal niets. leuk hoe zo een topic om kan slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ik zit nu ff te kijken vor toffe plugins voormorrowind, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Weet iemand nog een echte aanrader?

Er zijn zooooveel plugins die maar hele kleine verandering maakt, is er niet toevallig ergens 1 grote pluginpack waarmee je in 1 keer heel veel kleine tweaks en toevoegingen implementeerd?

Kijk ook eens naar deze...

Afbeeldingslocatie: http://pnmedia.gamespy.com/planetelderscrolls.gamespy.com/fms/images/potd/75/1134438870_medium.jpg

Dit ziet er ook ff mooi uit (voor tes3 dan), dat gezicht is echt wreed en dat haar, en dat halve armor erbij...... Weet iemand met welke mods dit gedaan is?
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ziet eruit als de better hair (of hoe dat ook heet) mod, tesamen met een mod die een pijlenkoker toevoegt aan je uiterlijk en een jas (dat ding dat ie aanheeft lijkt daar althands op). verder is dat halve armor makkelijk, gewoon alleen maar handschoenen en pauldrons aandoen aan je rechter arm, en voor de rest niets.
ik ben fan van deze plugin. hij voegt een huis toe onder eldafires house in scyda neen, of in balmora achter de fightersguild. binnen vind je een bed en een grote wapenkamer met 9 armor tentoonstellingspoppen en een boel display cases. ook staat er een werkende practice dummy. het is mijn opslag voor van alles en nogwat

edit:
kan niet direct linken. ff zoeken op anastasio
de mod heet anastasio the great's hideout

[ Voor 7% gewijzigd door jpiwf op 05-02-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiddle schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:39:
Ik zit nu ff te kijken vor toffe plugins voormorrowind, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Weet iemand nog een echte aanrader?

Er zijn zooooveel plugins die maar hele kleine verandering maakt, is er niet toevallig ergens 1 grote pluginpack waarmee je in 1 keer heel veel kleine tweaks en toevoegingen implementeerd?

Kijk ook eens naar deze...

[afbeelding]

Dit ziet er ook ff mooi uit (voor tes3 dan), dat gezicht is echt wreed en dat haar, en dat halve armor erbij...... Weet iemand met welke mods dit gedaan is?
bron
die armor is van deze mod, de quiver zit daar ook bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ben benieuwd, deel 3 liep maar net op mijn computer destijds. Ik denk dat ik tegen de tijd dat dit spel koop maar iets koop met de recommended specs, zodat ik at probleem dan niet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ben nu thief: deadly shadows aan het spelen op de xbox om de tijd wat te doden. Wat een game _/-\o_ , kan nu echt niet meer wachten om assassin te spelen in oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

De AI in thief laat te wensen over, ik hoop dat oblivion meer te bieden heeft. (ik denk het van wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Bweuh, net de minimumsysteemeisen gezien en die haal ik maar net. Denk dus niet dat ik Oblivion meteen zal gaan kopen. Het ook wil toch ook wat, zal zonde zijn van de sfeer in het spel denk ik. Ze houden ook geen rekening met arme scholieren / studenten die z'n ouders niet zo gek krijgen een nieuwe pc te geven ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Fiddle schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:50:
Heb je hem nodig dan? Crackje gebruiken missch :9

Ik kom binnenkort zowiezo wel langs voor je schermpje te kucken, dinsdag missch anders missch donderdag?

[ Voor 3% gewijzigd door krouwen op 05-02-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In morrowind waren er zoveel manieren om het spel zoo makkelijk uit te spelen, dat is het nadeel van de vrije wereld waar je in loopt. Voorbeeld : In de Mage's guild in Balmora kon je bij de kruiden handelaar door te te kopen ->verkopen -> 24 uur slapen oneindig veel kruiden maken, er potions van maken, en die voor veel geld verkopen.

Hoop dat het wel iets moeilijker is in dat opzicht, in morrowind kon je ook elke willekeurige trader neerslaan, en zijn spullen jatten/voor veel geld verkopen, ik heb meestal na een uurtje spelen al 5k geld.....en dan ben je zo level 10.

Ik hoop er veel van...en dat gezeik over graphics, ik vertrouw volledig op Bethesda. Morrowind was zijn tijd vooruit, en dat hoop ik ook weer te zien! Gameplay is toch een stukkie belangrijker voor mij. Alleen het verkennen van de steden in Morrowind vond ik al gaaf, vooral de gigantische gebouwen, en sewers in Vivec...en deze imperial steden zijn nog groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:12
Even iets anders, zijn er mensen die wel is bij Dynabyte bestellen? Vorige week een preorder gedaan voor de CE van Oblivion maar tot op heden nog geen bevestigingsmail gekregen is dat normaal bij hun? Anders bel ik vanmiddag wel even.

edit: Bestelling is goed blijkbaar, alleen de bevestigingsmail was foetsie :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tr!gger op 06-02-2006 15:12 ]

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tr!gger schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:03:
Even iets anders, zijn er mensen die wel is bij Dynabyte bestellen? Vorige week een preorder gedaan voor de CE van Oblivion maar tot op heden nog geen bevestigingsmail gekregen is dat normaal bij hun? Anders bel ik vanmiddag wel even.
Das wel apart inderdaad, kun je niet inloggen en eventueel je bestelling zien staan? (Ik kreeg bij bol wel gewoon een bevstigingsmail)

Was het al iemand opgevallen dat de NPC's zeer waarschijnlijk ook kunnen zwemmen in oblivion??
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=231453
lijkt me ook wel geinig ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:15:
[...]

Was het al iemand opgevallen dat de NPC's zeer waarschijnlijk ook kunnen zwemmen in oblivion??
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=231453
lijkt me ook wel geinig ;)
Niet opgevallen, wel vet! Alles wta realistisch is mag er van mij in :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:15:
[...]

konden ze in morrowind ook al hoor, deden ze alleen slechts bij hoge uitzondering. heb het alleen gezien van een guard die bij Gnisis achter een sliffracer aanzat, en eenzelfde in Balmora. heb wel ook een keer een guard laten verdrinken bij ebonhart, had ik meteen een full imperial steel armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiwf schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:53:
[...]

konden ze in morrowind ook al hoor, deden ze alleen slechts bij hoge uitzondering. heb het alleen gezien van een guard die bij Gnisis achter een sliffracer aanzat, en eenzelfde in Balmora. heb wel ook een keer een guard laten verdrinken bij ebonhart, had ik meteen een full imperial steel armor.
Ik dacht dat dat meer een bug was, en dat ze eerder in het water gevallen waren, ik heb wel een mannetje gehad in balmora die door het water liep, (die sloot in het midden) maar dat had niet veel met zwemmen te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999

MUSTIS

ads by Google

even over die mods, ik kan me herinneren dat ik een aangepaste hoofden mod gebruikte.
heb et ff op gezocht in een oud morrowind topic:

MUSTIS in "Het Grote Elder Scrolls III Morrowind to..."

sommige hoofden waren toen al fotorealistisch.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de verandering weer een nieuw intervieuw met een devje.

http://xbox360.ign.com/articles/686/686642p1.html

En een leuke quote:
IGN: How many people do we need to kill in order to get a playable build?

Gavin Carter: I'd tell you, but I'd have to kill you.

Enne Oblivion gaat geen gebruik maken van de in opspraak gerakte starforce
http://www.elderscrolls.c...0&p=4148442&#entry4148442

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 09:42:
Voor de verandering weer een nieuw intervieuw met een devje.

http://xbox360.ign.com/articles/686/686642p1.html

En een leuke quote:
IGN: How many people do we need to kill in order to get a playable build?

Gavin Carter: I'd tell you, but I'd have to kill you.

Enne Oblivion gaat geen gebruik maken van de in opspraak gerakte starforce
http://www.elderscrolls.c...0&p=4148442&#entry4148442
Ik heb het interview net gelezen ja :) Interresant weer allemaal.

En dat Oblivion geen Starforce gaat gebruiken is wel heel goed nieuws...

En dit wordt mijn character in Oblivion.

Class;
BattleMage
Race;
Imperial
Birthsign
The Mage
Main Attributes;
Strength, Intelligence

Major Skillz;
• Blades
• Block
• Light Armour
• Destuction
• Conjuration

Allen even weten of dit een beetje ganbaar is :), ik zal jullie verder niet meer met mijn character lastig vallen :)
Ik het bewust voor light armour gekozen (meeste BatlleMages = Heavy armour) Omdat ik het in morrowind erg vervelend vond dat je soms zo sloom loopt met heavy armour aan. Maar ben ik nu met Light armour zwakker in sword to sword combat?

Daarnaast heb ik voor een imperial gekozen, omdat de Mitrill-light-armour mij niet mooi lijkt staan op een Dark Elf (dark elf is meestal de voor de hand liggende keuze voor Battle Mage). Daaren tegen, heeft Imperial voice-of-the-emperor en hoge merchantile, voor al uw gestolen goederen ;)

Dus, werkt Lightarmour bijna) net zo effectief als heavy armour in combat, en kan een imperial functioneren als een BattleMage?

[ Voor 44% gewijzigd door Fiddle op 08-02-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Fiddle schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:02:
[...]

En dat Oblivion geen Starforce gaat gebruiken is wel heel goed nieuws...
Voor jouw wel ja :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

Jezus wat voor uber pc heb jij man!!! :P Hoeveel was je daar voor kwijt 8)7

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiddle schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:02:
[...]

Dus, werkt Lightarmour bijna) net zo effectief als heavy armour in combat, en kan een imperial functioneren als een BattleMage?
Volgens mij ben je wle een stuk zwakker met light armor, tenminste dat vondt ik persoonlijk in MW wel eigenlijk, Dus ik zou lekker voor heavy armor gaan :) (Sterker nog dat ga ik ook) (in ik kies alchemy, ipv conjuration, maar ja dat heb je als chemicus ;) haha'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Vuurvoske schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:56:
[...]
Jezus wat voor uber pc heb jij man!!! :P Hoeveel was je daar voor kwijt 8)7

2500 euro, inc Toetsenbord en muis. Beeldscherm moet ik nog kopen binnenkort :P Je moet wat voor oblivion over hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door krouwen op 08-02-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

jeej, nieuwe info, jammer dat het geen gold melding is.
goed om te weten dat er geen starforce gebruikt wordt, ben ik geen fan van.

staan wel leuke dingen in dat interview, zoals dat je je eigen huizen in kan richten met de meubels die je zelf koopt. ook dat skill perk idee vind ik interessant.

en hij zei dat het einde in zicht is, nog maar heel even jongens :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
jpiwf schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:48:

Zulks uitspraken heb ik mensen die betrokken zijn bij de ontwikkeling van S.T.A.L.K.E.R. al 2 jaar geleden horen zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Niceeeeeeeee!!!
IGN: What are some of the new abilities you'll gain when you max out your skills? For instance, what happens at the highest level of mercantile, heavy armor, alchemy, axes, security, acrobatics, marksman, etc.?

Gavin Carter: Every skill has a system of four perks that unlock when you raise in skill level. From zero to 25 you're ranked as a Novice, and at intervals of 25 from there, you rise in rank to apprentice, journeyman, expert, and master. The perk features themselves run the gamut. The magic skill perks open up access to higher level spells, while perks for a skill like athletics allow you to regain fatigue levels faster while running. Other skill perks open up new abilities. A master of block can do an automatic counter-move after a successful block that disarms an opponent. A master of armorer not only can repair magic weapons and repair weapons up to 125% condition, but his or her repair hammers never get used up.
Dit vind ik toch wel ERG stoer! Echte grote voordelen bij het levelen van een skill.

0-24 Novice
25-49 Apprentice
50-74 Journeyman
75-99 Expert
100 Master

Geweldig systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Voor persoonlijke discussies kun je buiten GoT terecht. Dit topic gaat over Oblivion

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 17:32 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

staan wel leuke dingen in dat interview, zoals dat je je eigen huizen in kan richten met de meubels die je zelf koopt. ook dat skill perk idee vind ik interessant.

Een weekje na carnaval, als mijn kater gezakt is kan ik lekker oblivion gaan spelen met me gare kop :+ :7

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Over 2 weken geeft de FEM me weer een weekje vakantie, als hij dan nog niet Gold is (wat meestal tergelijk gepaard gaat met een "internet" release) dan spring ik van het dak. Want een week lang thuis zitten zonder Oblivion, dat is keihard kapot gaan gewoon. }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 08-02-2006 18:26 . Reden: Nooby Typ-Skillz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30

WTF huisje inrichten MEUBELS? whats next tuinieren? behangen waar hebben we het over een nextgen the sims?! geen mij een zwaard en ik hak bloed tevoorschijn! pff huisje inrichten LMAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:36:
[...]

WTF huisje inrichten MEUBELS? whats next tuinieren? behangen waar hebben we het over een nextgen the sims?! geen mij een zwaard en ik hak bloed tevoorschijn! pff huisje inrichten LMAO
laten we hopen dat er dan niet zoveel uitbreidingen voor komen als voor de sims, want die moet ik echt allemaal hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:58
Ik heb het net pas allemaal doorgelezen :P de gesprekken op andere forums enzo, maar ik zie dat de 6800gt bij high end staat, en je met die kaart alles op full detail kan zetten! :? ik heb een 6800le@gt, maar ik kan bij een heleboel games (fear, quake 4, call of duty 2) het detail maximaal op medium/high zetten. Is het een goede engine of is er iets anders aan de hand met oblivion? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Dat dat op dat forumpje bij high-end staat zegt niets. Dat zijn gewoon onprofessionele prognoses waar sommige mensen zich aan willen vastgrijpen, die hebben zekerheid nodig ofzo...

Only time will tell....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:36:
[...]

Is best relaxed hoor, ik heb nu een plugin voor morrowind waar je ook een hoop zooi kan dumpen. Mij lijkt het wel een goed idee dat je een eigen plaats hebt waar je je zooi kan laten :)

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me eventjes af, ik wil in het spel echt een soort 'hunter' zijn, met boog, maar ook wat magie. Wat vooro skills/ras/birthsign etc. moet ik dan kiezen? Bah, ik wil screens op zijn allerhoogst om te zien hoe het er op DIT moment uit ziet, met al dat shadow gedoe :Y)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:04:
Ik vroeg me eventjes af, ik wil in het spel echt een soort 'hunter' zijn, met boog, maar ook wat magie. Wat vooro skills/ras/birthsign etc. moet ik dan kiezen? Bah, ik wil screens op zijn allerhoogst om te zien hoe het er op DIT moment uit ziet, met al dat shadow gedoe :Y)
waarschijnlijk is voor jou dan the thief het voordeligst, geeft bonussen aan je agility, je snelheid en je geluk. agility is het governing attribute voor het boogschieten, dus vandaar. verder zijn de bosmer (woodelf) erg goed met een boog, dus misschien is dat wat voor je. als magic zou ik gaan voor destruction, lekker dingen in de fik steken >:) ook armorer is waarschijnlijk handig voor jou, zo een boog gaat best wel snel kapot ( in morrowind althands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:04:
Bah, ik wil screens op zijn allerhoogst om te zien hoe het er op DIT moment uit ziet, met al dat shadow gedoe :Y)
Ja, dat wil ik ook wel eens weten, screens van DIT moment idd.
Fiddle schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:26:
Over 2 weken geeft de FEM me weer een weekje vakantie, als hij dan nog niet Gold is (wat meestal tergelijk gepaard gaat met een "internet" release) dan spring ik van het dak. Want een week lang thuis zitten zonder Oblivion, dat is keihard kapot gaan gewoon. }:O
Ben ik blij dat ik op vakantie ga, dat wordt echt hel voor jouw. btw, ik geef jouw een inlog naar mijn server (extern bureaublad ofzo), stel dat die "gereleased wordt", dan moet jij effe eventueel "de" download aanzetten :9 )

[ Voor 61% gewijzigd door krouwen op 08-02-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

krouwen schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:39:
[...]

Ja, dat wil ik ook wel eens weten, screens van DIT moment idd.

[...]

Ben ik blij dat ik op vakantie ga, dat wordt echt hel voor jouw. btw, ik geef jouw een inlog naar mijn server (extern bureaublad ofzo), stel dat die "gereleased wordt", dan moet jij effe eventueel "de" download aanzetten :9 )
Dat heb ik mijn moeder laten doen met half life 2 :P. Ik moest naar school, maar wilde hl2 kunnen spelen zodra ik thuiskwam... Mijn moeder super nerveus... Moest ze steam opnieuw aanzetten en alles rapporteren wat ze zag :+. Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Skill systeem met voordelen bij een bepaalde experience:

0-24 Novice
25-49 Apprentice
50-74 Journeyman
75-99 Expert
100 Master
is op zich erg goed, maar je had toch dezelfde gradaties bij mw, en uiteindelijk gingen de dingen ook beter bij een hogere skill, dus wat dat betreft is er toch niet veel veranderd? (Okeej wat scrolls betreft zeker wel)
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:36:
Ik heb het net pas allemaal doorgelezen :P de gesprekken op andere forums enzo, maar ik zie dat de 6800gt bij high end staat, en je met die kaart alles op full detail kan zetten! :? ik heb een 6800le@gt, maar ik kan bij een heleboel games (fear, quake 4, call of duty 2) het detail maximaal op medium/high zetten. Is het een goede engine of is er iets anders aan de hand met oblivion? :P
Wat in ieder geval Officieel aangegeven is, is dat de 6800 bij recommended specs staat. Nu lijkt het met dat wanneer iets aanbevolen is, je er ook vol mee kan draaien. Toch? (Nou ja in ieder geval bijna op max ;) )

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:08:
Het Skill systeem met voordelen bij een bepaalde experience:

0-24 Novice
25-49 Apprentice
50-74 Journeyman
75-99 Expert
100 Master
is op zich erg goed, maar je had toch dezelfde gradaties bij mw, en uiteindelijk gingen de dingen ook beter bij een hogere skill, dus wat dat betreft is er toch niet veel veranderd? (Okeej wat scrolls betreft zeker wel)
Voor zover ik weet kreeg je in MW geen perks bij iedere gradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 09:53

Infinchible

Woef!

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:08:
Wat in ieder geval Officieel aangegeven is, is dat de 6800 bij recommended specs staat. Nu lijkt het met dat wanneer iets aanbevolen is, je er ook vol mee kan draaien. Toch? (Nou ja in ieder geval bijna op max ;) )
Ik denk niet dat je Oblivion op (bijna) vol kan draaien met een 6800 al dan niet GT. De recommended specs lijken mij voldoende te moeten zijn om een spel op medium instellingen, zonder AA en AF nog met een redelijke FPS te kunnen draaien, zeg 50/60 FPS. Dat denk ik in ieder geval. Oblivion lijkt me op hoogste instellingen nog wel een beetje te veel power nodig hebben, en kan je misschien met een enkele 7800 GT hem nog niet eens vol draaien. Maar het is natuurlijk allemaal nog speculatie, en het duurt nog anderhalve maand voordat we het kunnen uitproberen.
Ik heb hem onderhand ook gepreordered en betaald @ gcshop, dus ik hoop dat ze dan meteen genoeg op voorraad hebben zodat ik na de release hem meteen in huis heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ligt maar net aan de game, met de ene game kan je met recommended specs alles op high draaien, met de andere alles maar op med. Vooral bij fps games liggen de specs meestal wat lager dan dat ze echt horen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Wat wordt er precies bedoeld met perks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 20:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Bijvoorbeeld een extra skill als apprentice wordt (die automatic disarm counter oid bijvoorbeeld)...extraatjes die je krijgt als je een volgend niveau bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:58
Finch85 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:23:
[...]

Ik denk niet dat je Oblivion op (bijna) vol kan draaien met een 6800 al dan niet GT. De recommended specs lijken mij voldoende te moeten zijn om een spel op medium instellingen, zonder AA en AF nog met een redelijke FPS te kunnen draaien, zeg 50/60 FPS. Dat denk ik in ieder geval. Oblivion lijkt me op hoogste instellingen nog wel een beetje te veel power nodig hebben, en kan je misschien met een enkele 7800 GT hem nog niet eens vol draaien. Maar het is natuurlijk allemaal nog speculatie, en het duurt nog anderhalve maand voordat we het kunnen uitproberen.
Ik heb hem onderhand ook gepreordered en betaald @ gcshop, dus ik hoop dat ze dan meteen genoeg op voorraad hebben zodat ik na de release hem meteen in huis heb :9
Jij vind 50/60 frames pas goed, maar ik ben al tevreden met rond de 30 frames :P Dus misschien kan ik het detail wel iets hoger zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 09:53

Infinchible

Woef!

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:14:
[...]

Jij vind 50/60 frames pas goed, maar ik ben al tevreden met rond de 30 frames :P Dus misschien kan ik het detail wel iets hoger zetten. ;)
Nou jah, dat was even voor voorbeeld. 30 frames ben ik met spellen als morrowind/Oblivion ook al wel blij mee. Ik hoop trouwens dat mijn computer wel 30 frames haalt met Oblivion, op nog redelijke instellingen. Ik vrees alleen het ergste, zal wel de meeste instellingen op laag moeten zetten.

@ hieronder: Dat bedoel ik dus ook. Gewoon standaard resolutie, en redelijke framerate voor recommended specs.

[ Voor 10% gewijzigd door Infinchible op 09-02-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Even voor de duidelijkheid, Recommended specs zijn dus absoluut niet het hoogste detail.

Je moet het denk ik zo zien:

- Min specs, met deze, of vergelijkbare pc, is het spel net te draaien op 800*600 met alles op het laagste. Denk dan ook aan 30-40 fps.

- Recommended specs, met zo'n systeem, is het spel goed te draaien op 1024*768 met alles op medium-high

Soms zie je wel eens bij spellen dat zo ook nog een specs van een pc laten zien waarbij allesop hoog staat. Ga er maar van uit dat je voor alles op hoogst, en dan heb ik het over 1280*1024 met alles op high-extreme + AA & AF, veel maar dan ook echt veel meer nodig hebt als de recommended specs voor Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik keek net bij de game advisor van microsoft/ futuremark, maar daar stond Oblivion helaas nog niet bij :(

linkje naar game advisor (internet explorer is vereist vanwege activeX plugin)

[ Voor 42% gewijzigd door Vuurvoske op 09-02-2006 20:23 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
offtopic:
Als ik een beetje offtopic mag gaan, weet iemand waar ik in Morrowind een goeie summoning item kan vinden? Dus bv een enchanted ring waarmee je een Deadric warrior (of whatever, als het maar goed is) kan Summonen? Ik ben namelijk in Morrowind opnieuw begonnen met zelfde character als die ik in Oblivion kan gebruiken...

N.B. Geen 1-malige spell dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Fiddle schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:25:
offtopic:
Als ik een beetje offtopic mag gaan, weet iemand waar ik in Morrowind een goeie summoning item kan vinden? Dus bv een enchanted ring waarmee je een Deadric warrior (of whatever, als het maar goed is) kan Summonen? Ik ben namelijk in Morrowind opnieuw begonnen met zelfde character als die ik in Oblivion kan gebruiken...

Ey vriend,, dan ga ik ook even offtopic: Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Fiddle schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:25:
offtopic:

offtopic:
kijk anders ff in het morrowind cheats, hints en spoilers forum op elderscrolls.com, daar hebben ze voor practisch alles een where is it of een zoiets. bij mij zijn de forums alleen weer down, kan je dus geen direct antwoord geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
LEKKER BOEIEND !!!
On yielding

No, because creatures won't ever accept a yield from you.

And it is quite easy to set up NPC's to yield or flee if they start losing.

Here's how yielding works for an NPC or creature. Whenever an NPC takes a hit, or if their weapon breaks or they run out of magicka (or a few other circumstances), the NPC re-evaluates its strategy. This includes deciding to either flee or yield. Current health, weapon status, and more go into both of these decisions. The decision to flee is also based heavily on the NPC's Confidence stat, while the decision to yield is based on the NPC's disposition towards their opponent. If they decide to yield to another NPC or creature a quick check is done to see if the opponent would accept a yield -- that's based on the opponent's disposition towards the yielding NPC or creature, among other things -- and if so, the creature/NPC yields and the opponent stops combat with it.

When yielding to the player character, obviously the "would yield" check can't be done automatically, and so the yielding actor plays a yielding animation (and NPC's say something along the lines of "you have bested me" -- there's a bunch of choices for them). Then the player has the choice of either continuing to whale away on the yielding actor, in which case the actor might choose to flee (or might even start fighting again, since the post-yield attack lowers the actor's disposition towards the player). Or the player can simply stop fighting the yielding actor and combat ends.

The player can yield to an opponent in combat by pressing the "activate" key (spacebar on the PC) with the opponent close enough to activate. This is the same way you initiate conversation when you're not in combat. Anyway, if the opponent would accept the yield, the opponent says something to that effect and then stops fighting the player. If the opponent would NOT accept the yield, the opponent keeps fighting -- and NPC's might sometimes taunt the player. And as I mentioned, creatures will never accept a yield from the player.

Basically yielding all comes down to disposition. If you go up against someone who really hates you, that person is unlikely to attempt to yield or to accept a yield. If that person's confidence is low, he'll flee. But if the confidence is high enough, he'll fight to the death.

It's very configurable on an individual basis through simple modification of stats.
LEKKER BOEIEND !!!#2
On demanding/gaining items through yield

You can pickpocket stuff from them if your sneak skill's good enough, but right now there's no plan for allowing you to take stuff from an NPC who yields to you.

On demanding/gaining items through yield #2 - rewards & possibilities

Well, you do get a "reward" in a sense -- you're not committing a murder, so your crime gold won't go up as much. But it wouldn't be difficult to have a special dialogue sequence, where if you activated someone who just yielded to you, you could "negotiate" terms (or even just tell the guy "Very well, but don't let it happen again").
Zo dat vond ik best lekker boeiend... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Fiddle op 10-02-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

jup, zeer boeiend
jammer dat je geen dingen kan eisen van de tegenstanders die zich overgeven. zou leuk zijn als je zijn armor kon eisen. nu zal ik waarschijnlijk nooit overgaves accepteren, want het levert mij niets op.
dode npc's zijn waardevoller dan levende >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Misschien dat ie wel waardevolle info voor je heeft. Kan je hem beter eerst accepten om hem daarna als nog te killen O-)

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Daar zal vast wel een modje voor komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

GG85

.......

Topicstarter
Of misschien biedt hij bij overgave wel items aan die je als hij dood is niet zou kunnen looten ofzo. Zullen best wat quests zijn waarbij je bijv. een key van een npc moet zien te krijgen die hij je alleen kan geven als hij zich overgeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GG85 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:20:
Of misschien biedt hij bij overgave wel items aan die je als hij dood is niet zou kunnen looten ofzo. Zullen best wat quests zijn waarbij je bijv. een key van een npc moet zien te krijgen die hij je alleen kan geven als hij zich overgeeft
Dat was toch ook zo bij Morrowind? Of ben ik nou in de war met een ander spel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
waarschijnlijk ben je dronken of zit je aan de crack... :P want was namelijk niet zo in Morrowind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Fiddle schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:16:
waarschijnlijk ben je dronken of zit je aan de crack... :P want was namelijk niet zo in Morrowind :)
Neither, maar ik heb mijn 7800GS net binnengekregen, zou dat zo'n effect hebben gehad? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 11-02-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Fiddle schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:16:
echt wel, sottildes code book kon je zo krijgen, dan zei ze op een gegeven moment stop it, en dan kon je daar voor kiezen en dan gaf ze je het boek. het was makkelijker om haar gewoon te mollen, of lid te zijn van het thiefsguild, maar dan nog, het kon wel. alleen in een paar zeldzame gevallen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
jpiwf schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:51:
[...]

echt wel, sottildes code book kon je zo krijgen, dan zei ze op een gegeven moment stop it, en dan kon je daar voor kiezen en dan gaf ze je het boek. het was makkelijker om haar gewoon te mollen, of lid te zijn van het thiefsguild, maar dan nog, het kon wel. alleen in een paar zeldzame gevallen helaas
Hhaa, lol. Leuk dat je daar net over begint :) Die missie heb ik net gedaan namelijk.... Maar zodra ik haar begin te meppen, vallen alle corner-club stamgasten me aan.... (uiteraard blaas ik ze zo aan de kant met mijn 20 to 25 damage, duration 1, area 25, firebal enchanted item 8) ). Maar een hele kroeg afmaken is natuurlijk geen beste strategie....

Ik kom haar imtimideren en taunten wat ik wil, maar niets hield om haar mij aan te laten vallen ipv andersom (als zei begint met attacken doet de rest van de menigte niets namelijk). Dus heb ik maar telvanni bug musk gebruik waardoor ze mij heel aardig ging vinden :) en toen gaf ze het.

Maar ik weet dus niet hoe je dat dmv vechten voor elkaar krijg...
CyberAmp schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:49:
[...]

Neither, maar ik heb mijn 7800GS net binnengekregen, zou dat zo'n effect hebben gehad? :P
Leuke kaartje :) zeker leuk voor Oblivion ja :) Kun je ff 3edmark score posten in sig? (niet int topic dus, anders gaan sommige mensen weer huilen... :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door Fiddle op 11-02-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Fiddle schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:34:

Leuke kaartje :) zeker leuk voor Oblivion ja :) Kun je ff 3edmark score posten in sig? (niet int topic dus, anders gaan sommige mensen weer huilen... :+ )
Oblivion gaat nu wel draaien denk ik :D !!

[edit]sorry mods B)

Ik heb van 05 gedaan, die van 06 is zeg maar minder dan de helft daarvan :/ Staat anders niet zo cool ;) Maar is wel een grove verbetering tov van mijn oude 9800pro@XT die maar slechts 7020 haalde in 3DMark03 en minder dan 2780 in 05. Met de 7800 GS zeker Oblivion ready met mijn AGP mobo. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberamp op 11-02-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moet wij nou weer wachten tot de XBOX versie eerst klaar is?

Microsoft heeft zeker weer een geld bedrag gegeven, omdar ze bang zijn als het op de PC eerst uit is, dan het niet meer goed op de XBOX wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:12:
Waarom moet wij nou weer wachten tot de XBOX versie eerst klaar is?

Microsoft heeft zeker weer een geld bedrag gegeven, omdar ze bang zijn als het op de PC eerst uit is, dan het niet meer goed op de XBOX wordt verkocht.
waar heb jij vandaan dat we op de xbox versie wachten. zover ik gelezen heb zitten de bugs in allebei de versies, en wordt er niet een versie voorgetrokken of achtergehouden

ze gaan dan wel voor een gelijktijdige release, maar waarschijnlijk komt de pc toch 1 of 2 dagen eerder, mede omdat de xbox versie wat meer getest moet worden (stond in een recent intervieuw, ign geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Het begint nou toch wel te jeuken :P Ik ben opzich eigenlijk helemaal niet zo'n RPG fan, maar dit spel lijkt me toch wel erg leuk en uiteraard erg mooi (X360).
Nou zat ik vandaag even wat info te lezen over dit spel, en las ik dat de wereld maar zo'n 16 miles² zou zijn. Is dit zo of is dat onzin, aangezien dat me niet echt veel lijkt. Oblivion kopen lijkt me sowieso een goede manier van geld sparen, aangezien er in Maart veel leuke titels komen voor de 360 en ik eigenlijk wat geld wil sparen, en ik denk dat als ik Oblivion eind Maart koop ik daar lang zat mee zoet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
jpiwf schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:17:
[...]

waar heb jij vandaan dat we op de xbox versie wachten. zover ik gelezen heb zitten de bugs in allebei de versies, en wordt er niet een versie voorgetrokken of achtergehouden

ze gaan dan wel voor een gelijktijdige release, maar waarschijnlijk komt de pc toch 1 of 2 dagen eerder, mede omdat de xbox versie wat meer getest moet worden (stond in een recent intervieuw, ign geloof ik)
En dat doen ze in 2 dagen :|
Wekko schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:32:
Nou zat ik vandaag even wat info te lezen over dit spel, en las ik dat de wereld maar zo'n 16 miles² zou zijn. Is dit zo of is dat onzin, aangezien dat me niet echt veel lijkt. .
OMG, moet ik hier nog op in gaan.... |:(

[ Voor 140% gewijzigd door Fiddle op 12-02-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
dom.

[ Voor 91% gewijzigd door DutchCommando op 12-02-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Mja je hebt gelijk, 16 miles² is inderdaad helemaal niet weinig |:( . Het is een aanzienlijk stuk meer dan in San Andreas dus het duurt inderdaad wel even voordat je alles gezien hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 12-02-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

16mile2=4x4mile=6.4x6.4km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
= ongeveer 40km². Behoorlijk wat dus, was een beetje in de war toen ik postte dat ik dat weinig vond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Wekko schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:04:
= ongeveer 40km². Behoorlijk wat dus, was een beetje in de war toen ik postte dat ik dat weinig vond :P
Gemeente Rotterdam is 299 Km2 groot, enschede bijv 170 km2. Ik denk dat die 16 mile2 of 40 km2 heel relatief is. Door de kleine gangetjes en de veranderende omgevingen krijg je de illusie dat je veel gereisd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Precies, bovendien zijn caves niet bij die 40km² niet inbegrepen voor zover ik heb begrepen. Bovendien lijkt dit me wel groot zat, als het daadwerkelijk 150km² of meer was zou je dagen aan het lopen zijn om ergens te komen en is er ook geen lol meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

GG85

.......

Topicstarter
Het is 1,5x zo groot als Morrowind las ik gisteren in een interview en dat is in mij ogen GROOT!
Hoe lang deed je er in Morrowind wel niet over om ergens te komen, laat staan even de hele wereld te voet oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ik wacht wel op een modje waarop ik op de rug van een draak door Tamriel kan vliegen :P

Maar who cares als je veel moet lopen, ik bedoel, die prachtige bossen, heerlijk toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GG85 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:31:
Het is 1,5x zo groot als Morrowind las ik gisteren in een interview en dat is in mij ogen GROOT!
Hoe lang deed je er in Morrowind wel niet over om ergens te komen, laat staan even de hele wereld te voet oversteken.
Als je die ene speciale boots aan hebt die je 200 speedbonus geven (daarvoor 1-2 sec 100% resist magic) met een constant effect levitation ring dan ren je wel hard door het land/lucht heen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
CyberAmp schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:07:
[...]

Als je die ene speciale boots aan hebt die je 200 speedbonus geven (daarvoor 1-2 sec 100% resist magic) met een constant effect levitation ring dan ren je wel hard door het land/lucht heen hoor ;)
Helaas zijn er geen levitation spells zover ik dat heb opgevangen :'(. Ik blijf echt zwaar benieuwd naar dit spel!

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Tony L schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:20:
[...]

Helaas zijn er geen levitation spells zover ik dat heb opgevangen :'(. Ik blijf echt zwaar benieuwd naar dit spel!
Ja maar stond levitation niet in de 'maybe' categorie? Dus niet 100% geen levitation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ach, anders toch gewoon een fortify agility +1000 en op het juiste moment een resist damage spell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Potions zijn nerfed volgens mij stacken ze niet, of zeer beperkt. Zoals veel power-gamers weten is alchemy nogal exploitable in Morrowind. Levitation zit er niet in. Levitation maakte het spel ook nogal makkelijk, even levitaten en je bent van de guards af (bv.).

Ik ben wel blij dat dit gefixed is. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Mensen, mensen... jullie gooien hier allemaal met termen die voor een morrowind speler zeker bekend zullen zijn, nu maak ik mij een beetje zorgen. Zal Oblivion wel toegankelijk zijn voor nieuwe spelers die geen morrowind hebben gespeeld? Ik heb geen turturial gezien in de filmpjes (wanneer het menu open staat). Volgens mij wordt gewoon alles op de weg wel duidelijk, ik vraag me alleen af of de Bethesda er wel rekening mee houd dat niet iedereen Morrowind heeft gespeeld, qua termen en skills etc maar ook qua verhaal.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.