Sorry voor de off-topic.curry684 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 03:19:
[...]
360 controller telt formeel 11 buttons, 2 analoge sticks, 2 analoge triggers en een 4-way D-pad. Sec gezien als je de D-pad als knoppen gebruikt (in Oblivion functioneert ie als 4 quick-access keys afaik) heb je dus 17 buttons waarvan 2 drukgevoelig en 1 gereserveerd is voor het systeem. Daar je lopen en kijken met de sticks doet lijkt me niet dat je snel door knoppen heen zal zijn
Voor de volledigheid: 4 colored buttons + 2 bumpers + start/back/Guide + indrukken sticks = 11 buttons. En bijv. Call of Duty 2 gebruikt de D-pad en 'back' niet en is wel perfect speelbaar, dus ik zie Oblivion echt niet snel in de problemen komen.
ff opnieuw tellen vergeleken met TB.
Analoog moest ik eigenlijk wel 1 als 1 knop tellen overeenkomend met de muis beweging en 1 als 4 knoppen overeenkomend met de pijltoetsen op keyboard. D-pad blijf ik toch zien als 4 knoppen (kan er niks aan doen)
Dan tel ik:
1 - analoog
4 - analoog (links, rechts boven, beneden)zie boven.
1 - analoog indruk L
1 - analoog indruk R
4 - richtingtoetsen
1 - L - trigger
1 - R - trigger
1 - Shoulder R
1 - Shoulder L
1 - start
1 - back
1 - A
1 - B
1 - X
1 - Y
1 - Guide
--------------
22 totaal
(19 zonder 1 analoog 4 keer te tellen)
Toch wel heel erg jammer dat er dus maar 2 knoppen bij de 360 drukgevoelig zijn. Gameplay ala MGS3 zul je dus niet tegenkomen en zou dus ook nooit van de PS3 over kunnen komen naar de 360, wat ik persoonlijk als een stapje terug zie.
Ik weet niet of je die game wel eens gespeeld hebt maar het geeft bijna alle knoppen nog eens een extra functie die je niet echt kunt vervangen door een extra knop erbij te gebruiken aangezie je soms al 5 knoppen teglijk gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 01-02-2006 09:57 ]